[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 520.049 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Teijgetje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 01:08:
[...]

Er staat
[...]

To asses is aan een onderzoek onderwerpen, er zijn dus 12.462 tests gedaan, waarvan op dit moment 10.590 positief zijn.
Dat kan dus alleen als je weinig test, pas als eigenlijk overduidelijk is dat iemand Covid-19 heeft.
Maar dat klopt dus niet.
Nell’ambito del monitoraggio sanitario relativo alla diffusione del Coronavirus sul territorio nazionale, al momento 10.590 persone risultano positive al virus. Ad oggi, in Italia sono stati 12.462 i casi totali.

http://www.protezionecivi...us-sono-10-590-i-positi-1
Er zijn nu 10.590 positieve gevallen (actieve gevallen). Er zijn in totaal 12,462 gevallen (inclusief overleden en genezen gevallen).

Op dit moment 10,590 personen die positief testen voor het virus (nadruk op nu positief => actieve gevallen). Tot vandaag zijn er in Italië 12,462 gevallen in totaal (inclusief overleden en genezen gevallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 22:27
@Verwijderd1
Je hebt gelijk.
Ik ging uit van de vertaling in het Engels, die dus zeer slecht en fout is. Assessed had confirmed moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Teijgetje op 12-03-2020 01:31 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Standeman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:52:
[...]

Ah, dus niet alleen jouw hulp :p

Nog steeds een goede actie :)

Ik kreeg de link doorgestuurd door mijn vriendin die een eigen KDV heeft en dit via de groepsapp binnen kreeg. Gelukkig heeft ze haar personeel kunnen bedaren.

Ik ben wel benieuwd welke ^#*%^#zak dit heeft opgezet.
Ik ook, maar dat gaan we vast niet meer horen. Het is in NL gehost bij Vimexx (en gelukkig geen gare Russische hosting), en RTL doet er vast onderzoek naar met nodige aangiftes erbij. Diegene zal niet ongestraft blijven rondlopen, daar ga ik vanuit.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
V.S. stelt een inreisverbod in voor alle Europeanen voor de duur van 30 dagen, uitgezonderd het V.K.
https://www.theguardian.c...-5e6998468f085f0b8d946e3b

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 12-03-2020 03:07 . Reden: betere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:23:
Kunnen we dan nu ook alvast amerikaan gaan weigeren...
Ik zit op dit moment in NYC en vlieg morgen terug. Ik mag hopen dat dit vooralsnog gewoon doorgaat...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:26:
[...]

Ik zit op dit moment in NYC en vlieg morgen terug. Ik mag hopen dat dit vooralsnog gewoon doorgaat...
Je mag altijd vertrekken hoor, vinden ze vast niet erg, zo'n wandelende Europeese biohazard, terug mag je op zijn vroegst pas over 30 dagen dus zorg dat je niks vergeet voor je vertrekt.
Inreisverbod =/= uitreisverbod

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 12-03-2020 02:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
PalingDrone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:36:
[...]

Je mag altijd vertrekken hoor, vinden ze vast niet erg, zo'n wandelende Europeese biohazard, terug mag je op zijn vroegst pas over 30 dagen dus zorg dat je niks vergeet voor je vertrekt.
Inreisverbod =/= uitreisverbod
Ik weet dus niet hoe de vliegtuigmaatschappijen erover denken. Hoe krijgen ze dan vliegtuigen naar de US om mensen terug te vliegen?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:39:
[...]

Ik weet dus niet hoe de vliegtuigmaatschappijen erover denken. Hoe krijgen ze dan vliegtuigen naar de US om mensen terug te vliegen?
Leeg vliegen, dat deden ze de laatste tijd ook al in Europa om te voorkomen dat ze slots op luchthavens kwijt zouden raken.
Gelukkig is dit hier inmiddels niet meer nodig omdat men voor dat soort nutteloze milieubelastende onzin een stokje gestoken heeft en bepaalt heeft dat vliegtuigmaatschappijen geen slots kwijtraken door verminderde vraag naar vluchten n.a.v. de coronacrisis.

Lege vliegtuigen rond laten vliegen om landingsrechten te beschermen is op zoveel vlakken fout, Europeanen richting huis vervoeren is niks mis mee, voor die lege retourvluchten richting de V.S. zullen ze ongetwijfeld compensatie gaan vragen c.q. krijgen.

Vanuit het V.K. mag er overigens nog wel gevlogen worden naar de V.S., dus helemaal leeg zullen die vluchten voorlopig niet zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door PalingDrone op 12-03-2020 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Snap niet waarom zou ze V.K uitsluiten van dit verbod? Het is hier niet minder belabberd als bijv. in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:31
alienfruit schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 03:25:
Snap niet waarom zou ze V.K uitsluiten van dit verbod? Het is hier niet minder belabberd als bijv. in Nederland.
Kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat dit politiek gemotiveerd is in combinatie met het feit dat het VK geen onderdeel is van Schengen. Dat laatste heeft eigenlijk alleen zin als het VK alle in reizigers uit het vaste land tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Brexit.
Even duidelijk maken wie nu vriendjes zijn gok ik.
Daarbij is het ook een eiland dus makkelijker in lockdown te gooien dan een Europees land waar volk uit heel het continent grenzeloos naartoe kan wandelen.

:F
Back to US president Donald Trump’s remarks earlier.

The White House has clarified one of the key details about Trump’s measures.

The president said that trade and cargo from Europe would be banned along with passengers. But the administration later said that the president misspoke and that trade would continue between the US and Europe.

Trump himself also clarified this point via Twitter:

https://www.theguardian.c...-5e699f388f087df56e4c6fe6

[ Voor 41% gewijzigd door PalingDrone op 12-03-2020 03:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 03:59:
[...]

wat een hysterisch gedoe om ''slechts een griepje''.....
Fijn ook dat VS z’n volk ook zo goed adviseert, maar ja economie gaat voor alles hè. Dat Corona vanuit de VS of door amerikanen vanuit de EU teruggebracht wordt komt niet in de blonde man op. Tenenkrommend om te zien dit. Voorbeeld: Tom Hanks heeft Corona opgelopen in Australië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Je zou toch zeggen dat ze Europeanen ook kunnen verwelkomen met een elleboogstoot of low-kick/sneakersnog i.p.v. een ferme handdruk, rare Yanks ;)
Maar zonder dollen, een daadkrachtig besluit, beter dan dat voorzichtige gepolder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
PalingDrone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 04:06:
[...]

Je zou toch zeggen dat ze Europeanen ook kunnen verwelkomen met een elleboogstoot of low-kick/sneakersnog i.p.v. een ferme handdruk, rare Yanks ;)
Maar zonder dollen, een daadkrachtig besluit, beter dan dat voorzichtige gepolder.
Dat is het juist niet. Hij geeft nu het signaal af dat Amerikanen het niet oplopen in het buitenland wat lariekoek en politiek gevoed is. Een zeer slecht besluit. Doe dan alles. Maar ja verkiezingen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
n0pe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 03:31:
[...]

Kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat dit politiek gemotiveerd is in combinatie met het feit dat het VK geen onderdeel is van Schengen. Dat laatste heeft eigenlijk alleen zin als het VK alle in reizigers uit het vaste land tegenhoudt.
Inmiddels is duidelijk geworden dat het alleen Schengen landen betreft, alles daarbuiten, van Ierland tot Croatië, Roemenië, Oekraïne etc is uitgesloten van de travel ban, die mogen er (voorlopig) nog wel in.
https://www.dhs.gov/news/...presidential-proclamation

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 12-03-2020 04:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
PalingDrone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 04:48:
[...]

Inmiddels is duidelijk geworden dat het alleen Schengen landen betreft, alles daarbuiten, van Ierland tot Croatië, Roemenië, Oekraïne etc is uitgesloten van de travel ban, die mogen er (voorlopig) nog wel in.
https://www.dhs.gov/news/...presidential-proclamation
Juist.. bij deze is dit echt de meest idiote travel-ban die ik vanuit de VS heb gezien. Het lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
PalingDrone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:13:
V.S. stelt een inreisverbod in voor alle Europeanen voor de duur van 30 dagen, uitgezonderd het V.K.
https://www.theguardian.c...-5e6998468f085f0b8d946e3b
Dat is balen, vliegtickets naar NYC waren net gedaald tot 280 euro. Ben benieuwd of vliegen nu juist goedkoop wordt omdat niemand gaat of duur wordt omdat er überhaupt geen vliegtuigen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Dit is de officiele verklaring van het witte huis:

https://www.whitehouse.go...g-2019-novel-coronavirus/

Het gaat in op vrijdag 13 maar (vrijdag de 13e iemand ?) om 23:59 Eastern Standard Time, als je vlucht dus voor die tijd vertrekt (bijvoorbeeld vrijdag middag) dan kan je nog gaan.
Sec. 5. Effective Date. This proclamation is effective at 11:59 p.m. eastern daylight time on March 13, 2020. This proclamation does not apply to persons aboard a flight scheduled to arrive in the United States that departed prior to 11:59 p.m. eastern daylight time on March 13, 2020.
Het geld niet voor mensen met een green card

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Simpel: de VS en VK zijn bezig om een voor voornamelijk de VS zeer gunstige handelsdeal te sluiten. Trump zal dat niet in gevaar willen brengen.

Daarnaast voert de VS geen handelsoorlog met de VK maar wel met de EU, die ze dus wel bannen nu.

Met de daadwerkelijke volksgezondheid heeft deze ban niks te maken. Vluchten uit andere risicolanden mogen immers wel gewoon doorgaan en Amerikaanse burgers mogen ook gewoon blijven vliegen. Ook richting EU, alleen niet andersom.

Deze ban is dus vooral politiek gemotiveerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 05:43:
[...]

Simpel: de VS en VK zijn bezig om een voor voornamelijk de VS zeer gunstige handelsdeal te sluiten. Trump zal dat niet in gevaar willen brengen.

Daarnaast voert de VS geen handelsoorlog met de VK maar wel met de EU, die ze dus wel bannen nu.

Met de daadwerkelijke volksgezondheid heeft deze ban niks te maken. Vluchten uit andere risicolanden mogen immers wel gewoon doorgaan en Amerikaanse burgers mogen ook gewoon blijven vliegen. Ook richting EU, alleen niet andersom.

Deze ban is dus vooral politiek gemotiveerd.
Leuke spelletjes idd, in die speech werd in de eerste instantie gezegd dat alle verkeer uit Europa stilgelegd zou worden, zowel goederen als personen, na de toespraak kwam er een eerste nuance dat het om personen ging, goederen en handel kon doorgaan, later nog meer nuance waarna het gewoon klieren naar Schengenlanden bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MrJames schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:47:
Ik zie her en der, berichten over plannen als het helemaal de verkeerde kant op gaat/lockdown. Ik werk bij een thuiszorg bedrijf op de IT afdelingen, en wij hebben helemaal niets vernomen wat we gaan doen straks, Morgen maar is zelf de intiatief nemen om aantal mensen bij elkaar te roepen om een plan te maken. Zijn er anderen die hier ook nog aan moeten werken?
Zou ik het MT eens aanschieten. Ik ken geen zorgbedrijf dat niet bezig is met plannen om zijn dienstverlening op pijl te houden. Van beschermd wonen tot huishoudelijk zorg. Allemaal hebben zijn ze plannen aan het maken en hebben ze contact met gemeente, CAK en andere overheden.

Dus tenzij het kleine particulier thuiszorgorganisatie is, zijn er er mee bezig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Wellicht heeft het ermee te maken dat VK sowieso een hub is naar de VS wat betreft douane-zaken enzo. Als je via het VK naar de VS reist geldt het als grens van de VS en hoef je aan de VS-kant niet nog eens de zware toelatingscriteria te ondergaan en loop je zo het land binnen. (Tenminste, zo was het in het recente verleden).

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2020 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Ik word ondrhand wel een beetje narrig over die “slechts een griepje” opmerkingen. Ja, ik zal toegeven dat ik ergens in Januari ook wat sceptisch was ja, maar onderschatte de hevigheid van griep nooit. De hele coronacrisis heb ik duidelijk verkeerd ingeschat. Echter ik zie bijna elke pagina wel opmerkingen als deze voorbij komen. Het helpt niet, het is flauw en volgens mij ziet bijna iedereen de ernst wel in.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:23:
[...]

Virus overleeft kan infectieus zijn tot ongeveer 48-72 uur op plastic (polypropylene) en roestvrijstaal, 3 uur in aerosolen,4 uur op koper niet meer dan 24 uur op karton,
Interessante info. Enige bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 06:26
armageddon_2k1 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:29:
[...]

Ik word ondrhand wel een beetje narrig over die “slechts een griepje” opmerkingen. Ja, ik zal toegeven dat ik ergens in Januari ook wat sceptisch was ja, maar onderschatte de hevigheid van griep nooit. De hele coronacrisis heb ik duidelijk verkeerd ingeschat. Echter ik zie bijna elke pagina wel opmerkingen als deze voorbij komen. Het helpt niet, het is flauw en volgens mij ziet bijna iedereen de ernst wel in.
Maar dat is dus niet zo. Er zijn nog steeds zo veel mensen die nu nog steeds denken dat het maar een griepje is. Ik verbaasde me daar gisteren deze hele week over. Hoog opgeleide mensen die gewoon geen flauw idee hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Hoezo? De cijfers qua dodental, risico groepen, etc. zijn nog steeds hetzelfde. Het enige verschil is logischerwijs dat meer mensen het krijgen, alhoewel China duidelijk over het hoogtepunt heen is.

Kijken we naar de dodelijke slachtoffers dan is het zeer overgrote merendeel toch echt zwakke/oudere mensen die al (ernstige) gezondheidsklachten hadden. Hoe groot was de kans dat ze dit jaar aan een eventuele griep zouden overlijden?

En dan de “gezonde” mensen die aan Corona overleden zijn: jaarlijks sterven er ook gewoon gezonde mensen aan de meest eenvoudige griepjes. Je hoeft maar net pech te hebben...

In mijn optiek is de wereldwijde reactie op corona, zo’n beetje de meest overtrokken reactie die ik heb gezien met enorme economische gevolgen. Ze kunnen het beter het “economisch virus” noemen.

Men moet de cijfers eens in perspectief zien. Maar in plaats daarvan wordt er af en toe gehandeld of de gehele wereld binnen 1 maand dood gaat.
En terwijl ik dit typte zijn er op de wereld al meer mensen “spontaan” doodgegaan, dan aan het “oh zo dodelijke” coronavirus...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:00
paragon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:35:
[...]

Maar dat is dus niet zo. Er zijn nog steeds zo veel mensen die nu nog steeds denken dat het maar een griepje is. Ik verbaasde me daar gisteren deze hele week over. Hoog opgeleide mensen die gewoon geen flauw idee hebben.
Her is ook lastig. Voor mensen onder de 60 is het in principe ook in grote mate equivalent aan een griep. Het probleem is met name dat de gezondsheidszorg vast loopt en dat het daarom misgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:39:
[...]

Hoezo? De cijfers qua dodental, risico groepen, etc. zijn nog steeds hetzelfde. Het enige verschil is logischerwijs dat meer mensen het krijgen, alhoewel China duidelijk over het hoogtepunt heen is.

Kijken we naar de dodelijke slachtoffers dan is het zeer overgrote merendeel toch echt zwakke/oudere mensen die al (ernstige) gezondheidsklachten hadden. Hoe groot was de kans dat ze dit jaar aan een eventuele griep zouden overlijden?

En dan de “gezonde” mensen die aan Corona overleden zijn: jaarlijks sterven er ook gewoon gezonde mensen aan de meest eenvoudige griepjes. Je hoeft maar net pech te hebben...

In mijn optiek is de wereldwijde reactie op corona, zo’n beetje de meest overtrokken reactie die ik heb gezien met enorme economische gevolgen. Ze kunnen het beter het “economisch virus” noemen.

Men moet de cijfers eens in perspectief zien. Maar in plaats daarvan wordt er af en toe gehandeld of de gehele wereld binnen 1 maand dood gaat.
En terwijl ik dit typte zijn er op de wereld al meer mensen “spontaan” doodgegaan, dan aan het “oh zo dodelijke” coronavirus...
Blijf dat je zelf maar wijsmaken. Een aantal voorspellingen heeft het over 40 tot 60% van de wereldbevolking die het krijgt binnen een jaar. Met een sterfteratio van voorzichtig gezegd 0,5% zit je dan nog aan tientallen miljoenen mensen die er aan overlijden...

Nu handelen is belangrijk. We lachen om Trump maar hier doen we te weinig. Ik zei het al eerder en elke dag geloof ik het meer: Wij zijn hard op weg Italië achterna te gaan.

Annuleer alle grote evenementen de komende twee tot vier weken. Dat is iets dat echt helpt.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 12-03-2020 06:51 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja als je de andere kant bekijkt, we werden massaal weggezet als paniekerig. Ieder commentaar op laks rivm beleid was uit den boze.

Als dan blijkt dat “we” gewoon gelijk hadden, kun je dat wel een beetje verwachten.

Ik kan je vertellen dat worden weggezet als paniekzaaier ook niet leuk is.
MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:39:
[...]

Misschien moet je het betoog van de Italiaanse chirurg nog eens doorlezen?

Het is zaak het aantal besmettingen onder de 6000 te houden, anders zijn je ziekenhuizen vol, met alle gevolgen van dien.
Daaraan zieke direct dat het niet te vergelijken is met een griep.

Ik voel mij een papegaai:
Niet het sterftecijfer is spannend aan Corona, maar de impact op je zorg systeem.

Bij griep heeft 9% geen ziekenhuis hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bizar hoe snel de ontwikkelingen elkaar opvolgen. Vanuit mijn werkgever (300+) man ook het dringende verzoek vanaf nu default vanuit huis te werken en alleen naar kantoor te komen als dat echt nodig is. Heb t gevoel dat dit echt pas het begin van alle ellende is ...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:49:
[...]

Tja als je de andere kant bekijkt, we werden massaal weggezet als paniekerig. Ieder commentaar op laks rivm beleid was uit den boze.

Als dan blijkt dat “we” gewoon gelijk hadden, kun je dat wel een beetje verwachten.

Ik kan je vertellen dat worden weggezet als paniekzaaier ook niet leuk is.
Allemachtig, als je er echt zo over denkt als een wij vs zij dan knip en neem ik mn vorige opmerking terug.

Ik heb het over de “slechts een griepje” opmerkingen. Het constante commentaar op zogenaamd laks RIVM beleid is iets heel anders en ben ik het pertinent met je oneens.

knip

Rustig op de man reageren laten we achterwege

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 12-03-2020 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Niet het sterftecijfer is spannend aan Corona, maar de impact op je zorg systeem.
Dat dus. Het virus zelf kunnen we echt wel hebben. Zo erg dat ik inmiddels denk maar een ziek persoon te zoeken en hopen dat ik het krijg. Let's get over it, uitzieken en weer door.

Maar als een kwart van het land tegelijk ziek is is dat niet alleen funest voor de zorg, maar ook het openbaar vervoer, handhavingsdiensten etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Phusebox schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:45:
[...]

Blijf dat je zelf maar wijsmaken. Een aantal voorspelling heeft het over 40 tot 60% van de wereldbevolking die het krijgt binnen een jaar. Met een sterfteratio van voorzichtig gezegd 0,5% zit je dan nog aan tientallen miljoenen mensen die er aan overlijden...
Griep zit op zo’n 0.3 van de mensen die het krijgt. Deze 0,3% wordt voornamelijk gevormd door de oudere en zwakkere mensen (met gezondheidsklachten). Juist die groep is nu ook het kwetsbaarst bij corona.

Los daarvan is corona bij een aanzienlijk minder aantal mensen vastgesteld dat dagelijks de mensen griep hebben. De cijfers zijn dan ook nog niet 1 op 1 vergelijkbaar met die van de griep. Als 100 mensen corona hebben en toevallig zouden al deze mensen behoren tot de zwakkere, oudere groep met reeds gezondheidsklachten en 97 van die mensen zouden overlijden, zou het sterftecijfer 97% zijn. Zo ongeveer het meest dodelijke virus ooit....

Als de hele wereld zou besluiten vanaf nu een verkoudheid (of de normale griep) in te dammen en verspreiding te voorkomen, zou dit een praktisch onmogelijk opgaaf zijn. We doen dit dan ook niet omdat de gevolgen van een verkoudheid (en griep) te overzien zijn. Die jaarlijks 56.000 doden aan de griep zien we als een gegeven en laten we niet de hele economie en/of maatschappij platleggen.

Maar als er dadelijk 150.000 doden door corona komen (zijn er nu 4.634) dan zijn we wel bereid om de hele economie en/of maatschappij op z’n gat te leggen om verdere verspreiding tegen te gaan.

Daarnaast wijst alles erop dat corona niet besmettelijker is dan de normale griep, zijn de verschijnselen zeer vergelijkbaar met de griep en genezen er dagelijks “op eigen kracht” meer mensen van dan dat ze er aan overlijden.

Men is bezig met het bestrijden en voorkomen van besmetting, terwijl de daadwerkelijke gevolgen van een besmetting aanzienlijk minder dramatisch zijn dan af en toe geschetst wordt...

Zeker wanneer je gewoon gezond bent en niet reeds met allerlei gezondheidsklachten loopt of 80+ bent is de kans op doodgaan door corona zo enorm klein, dat het feitelijk verwaarloosbaar is.

• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 12-03-2020 12:39 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Het enige positieve dat ik uit de hele crisis haal is dat we hopelijk onze gezondheidszorg, die overigens al goed is, eens wat serieuzer gaan nemen en de politiek de mensen die erin werken ook wat serieuzer neemt. Dat neoliberale gezwets heeft zn langste tijd wel gehad in de kritieke sectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bij griep heeft 9% geen ziekenhuis hulp nodig.
En juist daar schiet de wereld zichzelf in de voet. Ze creëren dit probleem zelf! Als ze met een ordinaire verkoudheid net zo om zouden gaan als nu met het corona, ligt je land binnen een week volledig plat! Ze behandelen het alsof het een virus is uit een film met sterftecijfers van 90+%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:03:
[...]

En juist daar schiet de wereld zichzelf in de voet. Ze creëren dit probleem zelf! Als ze met een ordinaire verkoudheid net zo om zouden gaan als nu met het corona, ligt je land binnen een week volledig plat! Ze behandelen het alsof het een virus is uit een film met sterftecijfers van 90+%
Dat doen ze niet, dan zouden de maatregelen veel heftiger zijn.
Maar een ziektecijfer van 9% is genoeg om ons gezondheidssysteem ernstig te overbelasten. En daarmee ook vermijdbare doodsoorzaken niet behandelbaar meer te maken.

Het probleem zit in de individu die de ziekte krijgt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
armageddon_2k1 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:03:
Het enige positieve dat ik uit de hele crisis haal is dat we hopelijk onze gezondheidszorg, die overigens al goed is, eens wat serieuzer gaan nemen en de politiek de mensen die erin werken ook wat serieuzer neemt. Dat neoliberale gezwets heeft zn langste tijd wel gehad in de kritieke sectoren.
Niet alleen dat. Ik hoop ook dat deze crisis veel mensen wakker schud. Klaar met dat individualistische gedrag. Neem eens verantwoording voor je omgeving. Wat jij tegen advies in doet of niet doet kan een hele grote impact hebben.

Daarnaast dat werkgevers serieuzer gaan kijken naar ziekte, werknemers eerder naar huis sturen, pestgedrag van collega's over collega's die zich ziekmelden de kop indrukken.

Ik denk dat ze in Italie in ieder geval hun lesje wel al geleerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:06:
[...]

Dat doen ze niet, dan zouden de maatregelen veel heftiger zijn.
Maar een ziektecijfer van 9% is genoeg om ons gezondheidssysteem ernstig te overbelasten. En daarmee ook vermijdbare doodsoorzaken niet behandelbaar meer te maken.

Het probleem zit in de individu die de ziekte krijgt.
Een normale griep heeft een flink hoger ziektecijfers maar legt helemaal niets plat.

Ira Helsloot (hoogleraar besturen van veiligheid op de Radboud Universiteit) zegt het eigenlijk perfect:
Het doemscenario is niet zozeer de verspreiding van het virus, "maar een overheid die te zware maatregelen neemt, waardoor de economie en volksgezondheid een klap krijgen".

En juist dat is hetgeen we nu meer en meer zien gebeuren, waardoor heel het virus aanzienlijk ernstiger lijkt, dan het feitelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 11:59

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

wildhagen schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Ja OK, dat soort asociaal volk die volgens het "ikke ikke ikke en de rest ken stikken" - principe werken zul je vast ook wel hebben.
Toch denk ik dat verreweg de meeste normale mensen zich wel aan dat soort advies houden.
Als ik de berichten mag geloven zie je dat ook al gebeuren in de praktijk.
Ik vind het geen asociaal volk, ik denk dat het gewoon mens eigen is dat je maatregelen/veranderingen zo lang mogelijk uitstelt want mensen veranderen nou eenmaal niet graag hun gedrag.
Zo stond er zowel gisteren als vandaag bijvoorbeeld blijkbaar geen enkele file in Brabant omdat iedereen thuiswerkt. Terwijl zeker dinsdag altijd een drukke dag is met files etc.
Maar dat is ook omdat het RIVM dat geadviseerd heeft bedrijven dat advies overnemen en zo hun medewerkers naar huis sturen. Waar ik werk in Sint-Oedenrode was dat in ieder geval het geval :)

Kwam gisterenavond in de Lidl een oude bekende tegen, kwartier staan buurten en toen kregen we het er ook over, dat we elkaar normaal gesproken een hand gegeven hadden maar nu toch maar (beide) besloten om gewoon zonder fysiek contact een praatje te maken. Rare gewaarwording... ;)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:10:
[...]

Een normale griep heeft een flink hoger ziektecijfers maar legt helemaal niets plat.

Ira Helsloot (hoogleraar besturen van veiligheid op de Radboud Universiteit) zegt het eigenlijk perfect:
Het doemscenario is niet zozeer de verspreiding van het virus, "maar een overheid die te zware maatregelen neemt, waardoor de economie en volksgezondheid een klap krijgen".

En juist dat is hetgeen we nu meer en meer zien gebeuren, waardoor heel het virus aanzienlijk ernstiger lijkt, dan het feitelijk is!
*zucht* Weer iemand die het dieperliggende probleem met zorgcapaciteit niet begrijpt?

Ik ben wel een beetje klaar met uitleggen dat de mortaliteit niet zozeer het probleem is en wat dan wel het eigenlijke issue van COVID-19 is. Gister zijn in dit topic ook al 15 man bezig geweest het 1 user aan zijn verstand te krijgen. Moet die hele discussie nu weer gevoerd gaan worden :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:54

Plasma_Wolf

Student

MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:00:
[...]
Daarnaast wijst alles erop dat corona niet besmettelijker is dan de normale griep, zijn de verschijnselen zeer vergelijkbaar met de griep en genezen er dagelijks “op eigen kracht” meer mensen van dan dat ze er aan overlijden.

Men is bezig met het bestrijden en voorkomen van besmetting, terwijl de daadwerkelijke gevolgen van een besmetting aanzienlijk minder dramatisch zijn dan af en toe geschetst wordt...

Zeker wanneer je gewoon gezond bent en niet reeds met allerlei gezondheidsklachten loopt of 80+ bent is de kans op doodgaan door corona zo enorm klein, dat het feitelijk verwaarloosbaar is.
Deze stellingen zijn aantoonbaar onjuist, zie hier. De risicogroep begint op een lagere leeftijd, 'allerlei' gezondheidsklachten is erg vaag. Het virus is wel besmettelijker dan de seizoensgriep, en zeker ook dodelijker. Dit is wasser keer op keer duidelijk wordt dankzij simpele statistiek en de analyse van experts. Het is onverstandig en gevaarlijk om deze feiten te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:10
Dennisdn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:09:
Volgens mij is het ook gewoon één groot complot.
Want niemand heeft het er meer over dat we vanaf maandag nog maar 100 mogen rijden >:)
Terwijl er wel meer ruimte is om hard door te rijden.

Valt mij ook op dat het vrij rustig in de trein is, maar misschien is dat normaal voor een donderdag (normaal gesproken op andere dagen met de trein).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:00

WhySoSerious

Be the change.

En ik dacht dat we in het Veganisme-topic vaak dezelfde discussie over en over moesten houden :')

Belasting van het zorgstelsel.

Ook hier speelt de innerlijke psycholoog in me weer op. Wat is het toch dat mensen iets niet willen zien? Dat kop in het zand gedrag? Angst voor verandering? Bang dat, voor de komende paar maanden, hun dagelijkse gewoonten aan moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Noppesnada schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:41:
[...]

Jouw mening,

Knap dat je me zo goed kent....
Blijkbaar heb je me helemaal door :)
De vraag was; kun je niet thuiswerken omdat de werkzaamheden het niet toelaten? In welk geval ik het begrijp.

Of kun je niet thuiswerken omdat je het niet bij je vind passen? :?
armageddon_2k1 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:03:
Los van nadenken over voorraden en lokale productie ervan zie ik niet zo gek veel gebeuren. Forse uitbreiding van de ziekenhuiscapaciteit gaat m.i. niet gebeuren voor iets dat 1x in de zoveel jaar langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Plasma_Wolf schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:18:
[...]

Deze stellingen zijn aantoonbaar onjuist, zie hier. De risicogroep begint op een lagere leeftijd, 'allerlei' gezondheidsklachten is erg vaag. Het virus is wel besmettelijker dan de seizoensgriep, en zeker ook dodelijker. Dit is wasser keer op keer duidelijk wordt dankzij simpele statistiek en de analyse van experts. Het is onverstandig en gevaarlijk om deze feiten te negeren.
Ik zal de laatste zijn die ontkent dat het niet dodelijker is. Qua besmetting zet ik er wel vraagtekens bij omdat nu zeer duidelijk wordt wanneer iemand wel of geen corona heeft. Als we zouden oproepen dat iedereen die griepklachten heeft, zich zou laten testen op de "normale" griep, zou je ook een ander beeld krijgen.

In de grafiek zie je trouwens dat Sars rond de 10% hangt (corona 0,7-3,4%). Ik kan me niet herinneren dat de maatregelen die nu genomen worden, toen ook genomen werden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:27:
[...]

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat het niet dodelijker is. Qua besmetting zet ik er wel vraagtekens bij omdat nu zeer duidelijk wordt wanneer iemand wel of geen corona heeft. Als we zouden oproepen dat iedereen die griepklachten heeft, zich zou laten testen op de "normale" griep, zou je ook een ander beeld krijgen.

In de grafiek zie je trouwens dat Sars rond de 10% hangt (corona 0,7-3,4%). Ik kan me niet herinneren dat de maatregelen die nu genomen worden, toen ook genomen werden...
Omdat de hevigheid het resultaat is van besmetting x dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:27:
[...]

De vraag was; kun je niet thuiswerken omdat de werkzaamheden het niet toelaten? In welk geval ik het begrijp.

Of kun je niet thuiswerken omdat je het niet bij je vind passen?

[...]

Los van nadenken over voorraden en lokale productie ervan zie ik niet zo gek veel gebeuren. Forse uitbreiding van de ziekenhuiscapaciteit gaat m.i. niet gebeuren voor iets dat 1x in de zoveel jaar langs komt.
Nee, je kan niet ontwerpen op piek capaciteit. Maar het personeel loopt op een normale dag al op hun tandvlees voor een hongerloon. Beetje in de buurt wonen van een ziekenhuis is ook nog onbetaalbaar geworden.....of denk je dat al het zorgpersoneel op 15 minuten woont van het VUmC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
JeroenNietDoen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:16:
[...]

*zucht* Weer iemand die het dieperliggende probleem met zorgcapaciteit niet begrijpt?

Ik ben wel een beetje klaar met uitleggen dat de mortaliteit niet zozeer het probleem is en wat dan wel het eigenlijke issue van COVID-19 is. Gister zijn in dit topic ook al 15 man bezig geweest het 1 user aan zijn verstand te krijgen. Moet die hele discussie nu weer gevoerd gaan worden :?
De dunne balans tussen onderschatting en blinde paniek bedoel je?

Als dat die 15 man zogezegd hier al niet lukt wat doet je denken dat het ‘de overheid’ wel lukt?

Iedereen weet het toch beter. Incl alle hoogleraren en doktoren in dit topic ;) die dragen net zo goed bij aan dat klimaat van ‘wie kunnen we nog geloven’ als mensen die in de ontkenning zitten.

Als we verdorie die paar logische dingen gewoon zouden doen.. volgens mij doen de meeste mensen vooralsnog helemaal *niets*

(Argumentatie: Anders was de wc papier wel uitverkocht... ;))

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:00
MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:27:
[...]

Aantal SARS besmettingen was veel kleiner. Plus daar was je pas echt goed besmettelijk als je doodziek op bed lag. Nu ben je besmettelijk met verkoudheidverschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

WhySoSerious schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:22:
En ik dacht dat we in het Veganisme-topic vaak dezelfde discussie over en over moesten houden :')

Ook hier speelt de innerlijke psycholoog in me weer op. Wat is het toch dat mensen iets niet willen zien? Dat kop in het zand gedrag? Angst voor verandering? Bang dat, voor de komende paar maanden, hun dagelijkse gewoonten aan moeten passen?
Ik denk dat er oprecht (en gelukkig maar) een heleboel zaken enorm overtrokken vinden. Als de stofwolk is weggetrokken en we kunnen terugkijken op alles zal duidelijk worden of dit inderdaad een overtrokken reactie is geweest met enorme economische gevolgen, of dat juist is gehandeld en dat we ons op de borst mogen kloppen dat we erger hebben voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ik sta volledig achter de zienswijze zoals die Ira Helsloot ze uit. Ik heb het idee dat je je onhandig verwoordt, want ja op individueel (< 46 jaar oud) niveau lijkt dit virus niet perse zoveel kwaad te doen, maar daarboven wel en daarnaast heeft een aanzienlijk deel van de besmette mensen beademing nodig. Dat vraagt dus wel maatregelen om de overbelasting te voorkomen. Dat is significant gevaarlijker dan een griepgolf (voor het grote geheel).

Zoals Ira Helsoot het al aangaf, dan moet je niet doorschieten in krampachtige maar zichtbare populistishe maatregelen (zoals Trump nu doet, je ziet hier de reacties "hij doet tenminste iets" al dat mensen dat gewoon willen, zichtbare acties, niet dat 'slappe' gemonitor en gerichte isolatie zoals we dat in NL doen), maar je moet ook zeker niet niets doen.

Gezien je het eens bent met de NL'se acties, gok ik dat je het hier ook mee eens bent, maar je lijkt het heel erg te bagetaliseren. Meen je dat nou?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 06:26
giantgiantus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:41:
[...]

Her is ook lastig. Voor mensen onder de 60 is het in principe ook in grote mate equivalent aan een griep. Het probleem is met name dat de gezondsheidszorg vast loopt en dat het daarom misgaat.
Als je als je als intelligent persoon het al lastig vindt om de indirecte gevolgen in te zien. Dat is niet lastig, maar naief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:22:

Het is een ook echt hopeloos naïef.

Als het vergelijkbaar zou zijn met de griep, waarom zou China dan in hemelsnaam zulke drastische maatregelen nemen? Die hebben zware klappen op hun economie gehad. We spreken hier over een land dat geen enkele moeite heeft met concentratiekampen, maar een griepje en ze zijn opeens enorm bekommerd over hun volk? Welke andere conclusie kun je redelijkerwijs trekken dan dat het ernstiger is dan een griep?

En als je die vraag dan voor jezelf beantwoord hebt en nog steeds overtuigd bent dat het vergelijkbaar is met een griepgolf, beantwoord dan diezelfde vragen eens voor alle landen die maatregelen nemen. Waarom sluiten landen als Denemarken, Oostenrijk, Hongarije hun scholen terwijl ze dat voor een griepgolf niet deden? Zijn alle regeringen overdreven bang en zien ze de feiten niet? Of kan het zijn dat ze de feiten wel onder ogen durven te komen waar jij nog in de ontkenningsfase zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:03:
[...]

Waar dan?
Als je nog nooit een longontsteking hebt gehad en het daarom voor het gemak vergelijkt met verkoudheid of een griep, dan kan ik mij voorstellen dat je het allemaal wel mee vind vallen.

De huidige aantallen zijn nog niet zo spannend, maar wat brengt de toekomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Family Guy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:16:
Ik vind het geen asociaal volk, ik denk dat het gewoon mens eigen is dat je maatregelen/veranderingen zo lang mogelijk uitstelt want mensen veranderen nou eenmaal niet graag hun gedrag.
Sorry hoor, maar als ik in een risicogebied zou wonen en elke week op de tribune zit, zou ik met liefde een maand op de bank voetbal kijken als ik daarmee de rest van het land 'bescherm'. Ik vind het wel degelijk asociaal om dan maar buiten het gebied je vertier te zoeken (bovendien is dat net zo goed je gedrag veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

JvS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:31:
[...]
Gezien je het eens bent met de NL'se acties, gok ik dat je het hier ook mee eens bent, maar je lijkt het heel erg te bagetaliseren. Meen je dat nou?
Hoe het RIVM op dit moment opereert vind ik prima. Gewoon met beide voetjes op de grond en handelen naar verstand en het vooral niet groter maken dan het is.

Als je kijkt naar een Italie (of nu de VS) dan slaan zij helemaal door, met alle gevolgen van dien.

Maar puur kijkend naar het coronavirus vind ik dat bepaalde mensen (en landen) zwaar overdreven reageren en vinden dat de overheid te weinig doet, we allemaal in quarantaine moeten, de maatschappij op z'n gat moet liggen en alles moeten doen om verdere verspreiding te voorkomen. Dat soort uitspraken (en gedachten goed) stoort me enorm! Het is niet alsof het uit een film komt en volgende maand de helft van de wereldbevolking is gestorven...

[ Voor 5% gewijzigd door MazeWing op 12-03-2020 07:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29
Weet niet of deze al gepost was:

https://www.volkskrant.nl...-wijst-isolatie~bc5d1b14/

Interview met de RIVM, misschien wel verplicht leesvoer voor iedereen hier.

Oa:
Zitten we nog in de fase van het indammen van het virus? Of is het daarvoor al te laat en zijn we vooral de gevolgen van de uitbraak aan het inperken?

‘Ik vind dat een wat semantische vraag. We zitten niet op een eiland, we proberen de uitbraak hier voor zo ver mogelijk de kop in te drukken, uit te stellen en uit te smeren, om te voorkomen dat de gezondheidszorg overbelast raakt en mensen die zorg nodig hebben dat niet langer kunnen krijgen. Dat is de koers.’
Daarbij laat men zich leiden door het nog prille onderzoeksinzicht dat elke besmette patiënt gemiddeld zo’n twee anderen zal aansteken. ‘Dat betekent dat we minstens de helft van de besmettingen moeten zien te voorkomen’, legt hij uit. Zo komt het aantal besmettingen onder de één per persoon en zal het virus uitsterven. Is de gedachte.
En zoals eerder hier gemeld, het gevaar zit niet in het virus maar in hoe overheden er mee overweg gaan. Wat dat betreft doen we het hier in NL nog steeds goed.

[ Voor 27% gewijzigd door Devian op 12-03-2020 07:37 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:29:
[...]

Ik denk dat er oprecht (en gelukkig maar) een heleboel zaken enorm overtrokken vinden. Als de stofwolk is weggetrokken en we kunnen terugkijken op alles zal duidelijk worden of dit inderdaad een overtrokken reactie is geweest met enorme economische gevolgen, of dat juist is gehandeld en dat we ons op de borst mogen kloppen dat we erger hebben voorkomen.
Dus je bent tevreden met hoe de Nederlandse overheid handelt? Of vind je dat al teveel? (Of te weinig?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:29:
[...]

Dat is de ellende, als die overwaait in de zomer, en de schade valt mee. Dan zullen velen roepen dat de reactie overtrokken was, achteraf viel het namelijk reuze mee. De alternatieve verklaring, dat het meeviel omdat we maatregelen namen, die zal niet breed gedragen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kan je een tweetal professoren aan de universiteit Leiden aanwijzen die het CO2 probleem ontkennen. Is dat dan opeens ook niet waar?

In de wetenschap heb je altijd een paar buitenbeentjes die er anders over denken dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:36:
[...]

Ik kan je een tweetal professoren aan de universiteit Leiden aanwijzen die het CO2 probleem ontkennen. Is dat dan opeens ook niet waar?

In de wetenschap heb je altijd een paar buitenbeentjes die er anders over denken dan de rest.
Eh alleen is dit gewoon wat het RIVM aan beleid uitzet en wat de overheid volgt. Hij legt het alleen iets explicieter uit. Hij is niet een gekke uitschieter. Het enige controlversiele wat hij zegt is dat hij verwacht dat de maatregelen eerder worden teruggedraaid dan versterkt. Dat is denk ik politiek niet haalbaar.

De fase van bestreieding is: Verspreiding vertragen met gerichte en gepaste acties. Niet het hele leven stoppen omdat er angst is. Dus ja het is zinvol om alleen in Brabant heftiger in te grijpen en nee, het virus zal niet ineens stoppen bij de grensrivier naar Gelderland. Maar dat is ook niet het idee. Het idee is om te vertragen. Door in delen van het land waar nog bijna volledig zicht is op de besmettingsbronnen, die bronnen uit de samenleving te halen (gerichte isolatie ne monitoring van contacten) en in gebieden waar dat niet goed lukt, iets extremere maatregelen te nemen.

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 12-03-2020 07:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@MazeWing
Weet niet of deze al langsgekomen is, maar deze mensen weten echt wel waar ze over praten:
Experts: als we niet strenger ingrijpen, dreigen Italiaanse toestanden

Deskundigen stelt dat de overheid in heel het land strengere maatregelen moet afkondigen, zoals het verbieden van alle grote evenementen. Nu is die maatregel alleen in Brabant genomen. Gisteren werd bekend dat het aantal besmettingen in ons land met 121 is toegenomen, waardoor het totaal uitkomt op 503. Vijf mensen zijn inmiddels overleden. Wereldgezondheidsorganisatie WHO riep het virus gisteren uit tot pandemie, een epidemie op wereldwijde schaal.

Bovendien lijkt nieuw onderzoek uit te wijzen dat ook mensen voordat ze ziekteverschijnselen krijgen anderen kunnen besmetten. Dat betekent dat het virus zich ook ongemerkt kan verspreiden, en dat er misschien veel meer mensen besmet zijn dan tot dusver bekend. ,,Ik ben blij dat er maatregelen in Brabant zijn genomen, en hopelijk is het voldoende, maar daar ben ik niet zeker van”, zegt epidemioloog Niel Hens van de Vlaamse Universiteit Hasselt, die samen met Leidse wetenschappers het nieuwe onderzoek leidde. ,,Als we nu niet streng genoeg ingrijpen, gaan we misschien Italië achterna.”

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:40:
@MazeWing
Weet niet of deze al langsgekomen is, maar deze mensen weten echt wel waar ze over praten:

[...]
Let op de woorden lijkt en schijnt en mogelijk he. Daarnaast, ze hebben gelijk als je het puur vanuit een microbiologisch/epidemiologisch standpunt bekijkt. Maar er is meer. Er is ook economie, draagvlak en maatschappij. En kleinere economie / krimp is ook slecht voor alles (zoals gezondheidszorg) en zorgt ook voor meer doden, alleen op een veel indirecter en abstracter niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 12-03-2020 07:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:39:
[...]

Eh alleen is dit gewoon wat het RIVM aan beleid uitzet en wat de overheid volgt. Hij legt het alleen iets explicieter uit. Hij is niet een gekke uitschieter. Het enige controlversiele wat hij zegt is dat hij verwacht dat de maatregelen eerder worden teruggedraaid dan versterkt. Dat is denk ik politiek niet haalbaar.

De fase is: Verspreiding vertragen met gerichte en gepaste acties. Niet het hele leven stoppen omdat er angst is.
Velen voeren de discussie omdat men denkt (beter te weten) dat de huidige maatregelen niet voldoende zijn voor "flatten-the-curve". Niet omdat men bang is. Je kunt een negatieve opvatting hebben over het beleid zonder bang te zijn.

Het is makkelijk om iedereen die meer maatregelen wil af te schetsen als "bang" en daarmee de discussie af te doen. Dat is echter niet bevorderlijk. Veel beter is om inhoudelijk te bekijken waarom men meer maatregelen wil.

Als er hier iemand voorbij komt die Armageddon voorspelt dan mag je het af doen als bang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:08
Respect voor de mensen die eerst de situatie hebben onderschat en nu toegeven dat ze de situatie verkeerd hebben ingeschat.

Er zijn ook altijd mensen die gewoon niet goed fouten kunnen toegeven. Die blijven lang irrationeel reageren.

In het grote geheel brengt zo'n virus flink wat andere problemen met zich mee dan alleen een griepje. Dit topic staat vol met de voorbeelden en uitleg daarover.

Ondanks dat zo nu en dan er een tweaker tussendoor komt die maar wat roept en er ook rare discussies ontstaan, ben ik toch heel blij met dit topic. Het kost redelijk wat tijd om het bij te houden hier, maar voortdurend is dit de plek waar allerlei relevante en met name actuele informatie voorbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
JvS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:44:
Let op de woorden lijkt en schijnt en mogelijk he.
Misschien ben ik teveel een abstracte ICT'er maar als experts het over 'lijkt', 'schijnt' en 'mogelijk' hebben dan ga ik ervan uit dat het kan gebeuren totdat het tegendeel bewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Brabant zijn ze de nodige voorbereidingen aan het treffen in ziekenhuizen. Waaronder uitbreiding van IC afdelingen:

https://www.bd.nl/brabant...-intensive-care~a42d9f18/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:48:
In Brabant zijn ze de nodige voorbereidingen aan het treffen in ziekenhuizen. Waaronder uitbreiding van IC afdelingen:

Jup,

Heerlen heeft ook een isolatie afdeling gereed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:47:
[...]

Misschien ben ik teveel een abstracte ICT'er maar als experts het over 'lijkt', 'schijnt' en 'mogelijk' hebben dan ga ik ervan uit dat het kan gebeuren totdat het tegendeel bewezen is.
Ja maar maatregelen neem je niet op basis van iets dat "kan". Die neem je op basis van "we verwachten dat dit zo en zo waarschijnlijk is". En dat doe je op basis van feiten of onderbouwde aannames. Niet op "het lijkt zus en zo" beweringen.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 12-03-2020 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Let op de woorden lijkt en schijnt en mogelijk he. Daarnaast, ze hebben gelijk als je het puur vanuit een microbiologisch/epidemiologisch standpunt bekijkt. Maar er is meer. Er is ook economie, draagvlak en maatschappij. En kleinere economie / krimp is ook slecht voor alles (zoals gezondheidszorg) en zorgt ook voor meer doden, alleen op een veel indirecter en abstracter niveau.
Maar die economie die gaat toch wel, of je nou te weinig maatregelen neemt en de hele boel klapt in elkaar of je neemt (te) veel maatregelen en kan het beperken.
Nu laat ik even in het midden wat weinig en veel is, maar punt is dat de economie sowieso op z'n gat ligt.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat we in Nederland meer afhankelijk zijn van de Europese en wereldeconomie dan de keuzes die we in dit land maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

user109731 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:34:
[...]

Sorry hoor, maar als ik in een risicogebied zou wonen en elke week op de tribune zit, zou ik met liefde een maand op de bank voetbal kijken als ik daarmee de rest van het land 'bescherm'. Ik vind het wel degelijk asociaal om dan maar buiten het gebied je vertier te zoeken (bovendien is dat net zo goed je gedrag veranderen).
Dat siert je, ikzelf sta er ook zo in, maar ik denk dat je niet kunt verwachten dat iedereen zo is. Zeker niet in Nederland. We zijn toch een egoïstisch volkje...

Het bizarre vind ik dat voetbalwedstrijden door gaan in de rest van Nederland, maar tegelijkertijd weten we dat na dit weekend de competitie tóch stilgelegd gaat worden... Dat is onvermijdelijk. Waarom dan niet direct de lijn doortrekken, KNVB?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Playa del C. schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:47:
Respect voor de mensen die eerst de situatie hebben onderschat en nu toegeven dat ze de situatie verkeerd hebben ingeschat.

Er zijn ook altijd mensen die gewoon niet goed fouten kunnen toegeven. Die blijven lang irrationeel reageren.

In het grote geheel brengt zo'n virus flink wat andere problemen met zich mee dan alleen een griepje. Dit topic staat vol met de voorbeelden en uitleg daarover.

Ondanks dat zo nu en dan er een tweaker tussendoor komt die maar wat roept en er ook rare discussies ontstaan, ben ik toch heel blij met dit topic. Het kost redelijk wat tijd om het bij te houden hier, maar voortdurend is dit de plek waar allerlei relevante en met name actuele informatie voorbij komt.
Ik zit een beetje dubbel in dit topic en overweeg om het niet meer te volgen. Zoals je aangeeft komt er af en toe interessante informatie voorbij die ik graag lees, maar daarvoor moet ik steeds een paar honderd berichten door ploeteren met, het is maar een griep. Italie overdrijft met hun maatregelen. In Nederland kan dit niet gebeuren. Ik ken iemand die in een IC werk en daar is niets aan de hand enz enz.

Kunnen we geen topic maken waar alleen nieuwsberichten gepost mogen worden zonder discussie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Velen voeren de discussie omdat men denkt (beter te weten) dat de huidige maatregelen niet voldoende zijn voor "flatten-the-curve". Niet omdat men bang is. Je kunt een negatieve opvatting hebben over het beleid zonder bang te zijn.

Het is makkelijk om iedereen die meer maatregelen wil af te schetsen als "bang" en daarmee de discussie af te doen. Dat is echter niet bevorderlijk. Veel beter is om inhoudelijk te bekijken waarom men meer maatregelen wil.

Als er hier iemand voorbij komt die Armageddon voorspelt dan mag je het af doen als bang.
Die discussie lijkt me inhoudelijk interessant. Ik zit in het kamp van ‘we zijn goed bezig in Nederland’ maar zou best inhoudelijk over de maatregelen willen discussiëren. Nu lukt dat hier slecht omdat de discussie snel verstierd wordt door kreten als:
- ik heb hier een opiniestuk van een wetenschapper die a of b roept en dus...
- wij doen te weinig kijk naar land a b of c
- het zou maar je moeder, oma, hond of cavia zijn
- het komt allemaal door de kostendruk

Etcetera. Voor een goede discussie helpt het wel als je een gezamenlijk uitgangspunt (ergens) hebt, denk aan wellicht:
- het virus is er, de beste aanpak is ‘flatten the curv’
- enige gezamenlijkheid op de besmettingsuitgangslunten (en dan zie ik geen enkele reden om niet het RIVM te volgen, maar dat is een andere discussie)

Zolang je over dit soort punten al enorm van mening verschilt, zal elke discussie over maatregelen en effecten ed compleet vastlopen. Ook de discussie over of de cijfers nou echt belangrijk zijn of niet, is dan lastig te voeren.

En we kunnen het op een aantal punten wel: over Trumps overreactie die duidelijk politiek gestoeld is, zijn we het gelukkig vrijwel unaniem eens 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

anandus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:49:
[...]
Maar die economie die gaat toch wel, of je nou te weinig maatregelen neemt en de hele boel klapt in elkaar of je neemt (te) veel maatregelen en kan het beperken.
Eh, er is meer dan zwart en wit he. Je kan ook proportionele maatregelen nemen en gevolgen beperken. Daarnaast is "het gaat toch kut" niet echt een argument om dingen kutter te maken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:19
Family Guy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:53:
[...]

Dat siert je, ikzelf sta er ook zo in, maar ik denk dat je niet kunt verwachten dat iedereen zo is. Zeker niet in Nederland. We zijn toch een egoïstisch volkje...

Het bizarre vind ik dat voetbalwedstrijden door gaan in de rest van Nederland, maar tegelijkertijd weten we dat na dit weekend de competitie tóch stilgelegd gaat worden... Dat is onvermijdelijk. Waarom dan niet direct de lijn doortrekken, KNVB?
Omdat de KNVB netjes de richtlijnen van de RIVM volgt. Zolang zij alleen praten over Brabant, dan geldt het ook alleen voor Brabant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:54:
[...]

Omdat de KNVB netjes de richtlijnen van de RIVM volgt. Zolang zij alleen praten over Brabant, dan geldt het ook alleen voor Brabant.
Ja, dus hypocrisie ten top...

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Family Guy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:54:
[...]

Ja, dus hypocrisie ten top...
Dan moet je dat niet bij de KNVB neerleggen maar bij de RIVM. Je kan de KNVB niet de schuld geven van het door laten gaan van de wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Inderdaad! Er zal ook altijd een maatschappelijke en vooral economische beslissing gemaakt moeten worden. De gehele maatschappij (en dus grotendeels ook de economie) op z'n gat leggen is een maatregel die misschien wel het meest effectief zal zijn (en ook alle wedstrijden, feesten, etc. verbieden), echter met enorme economische gevolgen en linea recta ons land in een crisis zal brengen. Er zal dus altijd een afweging gemaakt moeten worden of dit het waard is.

Als door een virus 10 miljoen mensen in ons land sterven is dit uiteraard een no-issue en wordt gewoon het hele land platgelegd. Als echter blijkt dat er maar 10.000 sterven, gaat de economie voor.

Kijken we dit nu even of wereldwijde schaal, dan vraag ik me af of alle maatregelen die genomen worden, met alle economische gevolgen, het wel waard zijn als blijkt dat er uiteindelijk "maar" 300.000 mensen gestorven zijn. Waarvan er misschien 100.000 toch wel dood zouden gaan aan andere ziekten.

De vraag is en blijft: als we niets zouden doen en mensen "aan hun lot" over zouden laten, hoeveel zouden er dan doodgaan? En zet dat af tegen bepaalde maatregelen nemen en de effecten hiervan.

Ik laat iedere vorm van ethiek even bewust buiten beschouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 08:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
R.van.M schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:53:
[...]

Ik zit een beetje dubbel in dit topic en overweeg om het niet meer te volgen. Zoals je aangeeft komt er af en toe interessante informatie voorbij die ik graag lees, maar daarvoor moet ik steeds een paar honderd berichten door ploeteren met, het is maar een griep. Italie overdrijft met hun maatregelen. In Nederland kan dit niet gebeuren. Ik ken iemand die in een IC werk en daar is niets aan de hand enz enz.

Kunnen we geen topic maken waar alleen nieuwsberichten gepost mogen worden zonder discussie?
Dat gaat overigens 2 kanten op he. Ik lees juist honderden berichten met, het land moet dicht, het RIVM is kut, ik ken iemand die heel ziek was en kijk naar China ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ZieMaar! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:53:
...
...
De grote vraag is natuurlijk ook of het door persoonlijke en maatschappelijke maatregelen nog mogelijk is hem zo flat te krijgen dat hij gewoon flattened is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:14
@MazeWing

[...]
Crisis-experts: onze corona-aanpak is goed, communicatie kan beter
https://nos.nl/artikel/23...mmunicatie-kan-beter.html

Kortom, je vind altijd wel een expert die past bij jouw eigen opvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 15:26
anandus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:49:
[...]
Nu laat ik even in het midden wat weinig en veel is, maar punt is dat de economie sowieso op z'n gat ligt.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat we in Nederland meer afhankelijk zijn van de Europese en wereldeconomie dan de keuzes die we in dit land maken.
Eens, en daarbij zal er de komende maanden nog wel een omvangrijk steunpakket opgetuigd worden door de EU/ECB verwacht ik. We zitten ons hier wel druk te maken over onze economie. Laten we het voor het gemak even niet vergeten dat Italië één van de grotere economiën van de EU is.

Zij kiezen er wel voor om nu (misschien te laat, only time will tell) hard in te grijpen. Dat omvangrijke steunpakket zit er alleen daarom al aan te komen. De ECB waarschuwde gisteren niet voor niets voor een nieuwe crisis. En iets zegt mij dat dat dan niet gaat om ingrepen als in Italië maar meer op het gebrek aan ingrepen wereldwijd, waardoor zoiets mogelijk langer door kan etteren en effect heeft op de wereldeconomie dan wanneer je eerder hard zou ingrijpen en de verspreiding de kop in zou kunnen drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die discussie lijkt me inhoudelijk interessant. Ik zit in het kamp van ‘we zijn goed bezig in Nederland’ maar zou best inhoudelijk over de maatregelen willen discussiëren. Nu lukt dat hier slecht omdat de discussie snel verstierd wordt door kreten als:
- ik heb hier een opiniestuk van een wetenschapper die a of b roept en dus...
- wij doen te weinig kijk naar land a b of c
- het zou maar je moeder, oma, hond of cavia zijn
- het komt allemaal door de kostendruk

Etcetera. Voor een goede discussie helpt het wel als je een gezamenlijk uitgangspunt (ergens) hebt, denk aan wellicht:
- enige gezamenlijkheid op de besmettingsuitgangslunten (en dan zie ik geen enkele reden om niet het RIVM te volgen, maar dat is een andere discussie)

Zolang je over dit soort punten al enorm van mening verschilt, zal elke discussie over maatregelen en effecten ed compleet vastlopen. Ook de discussie over of de cijfers nou echt belangrijk zijn of niet, is dan lastig te voeren.

En we kunnen het op een aantal punten wel: over Trumps overreactie die duidelijk politiek gestoeld is, zijn we het gelukkig vrijwel unaniem eens 8) .
Die discussie hier houden is onmogelijk zonder extreme moderatie zoals in een zero-tolerance topic...

Oh wacht... :P
R.van.M schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:53:
[...]

Dit is aangedragen in het feedback topic maar snel afgeschoten.

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/ bewerkstelligt dit enigszins. Wel wegblijven van de comments...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:53:
[...]

Eh, er is meer dan zwart en wit he. Je kan ook proportionele maatregelen nemen en gevolgen beperken.
Daarom zeg ik "ik laat in het midden wat te veel en te weinig is", ik wilde juist illustreren dat onbekend is wat de juiste maatregelen zijn.
Daarnaast is "het gaat toch kut" niet echt een argument om dingen kutter te maken toch?
Ik zeg ook nergens dat je het kutter moet maken.

Maar wat ik zeg is dat we juist niet weten wat beter is voor de economie.
Moeten we strenger optreden, zoals Italië en China of juist meer laissez-faire? Wat is beter voor de economie?

Ja, op (zeer) korte termijn is alles laten hoe het is beter. Maar hoe zit het dan volgende maand en de maand erna?

Zachte heelmeester maken stinkende wonden. Helaas is het wat economie betreft en politiek idem, vaak graag van de zachte heelmeester ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

@MazeWing

[...]
Hier een uitleg:

https://nos.nl/nieuwsuur/...erland-moeten-gelden.html

Volgens deze hoogleraar:

Dat er meer besmettingen zullen volgen is onvermijdelijk, zegt Voss. "Er zullen heel veel Nederlanders ziek worden. We moeten er rekening mee houden dat dit jaar 30 procent van de Nederlanders besmet raakt. Maar de vraag is: krijgen we een snel stijgende piek of een curve die langzaam omhoog gaat."

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dat Trump schaamteloos politiek bedrijft wel, het platgooien van niet essentieel vliegverkeer zoals hij eerder al met China gedaan heeft is met de kennis van nu best wel wat voor te zeggen. Zolang het kan blijven mensen reizen en verspreiden daarmee onbewust het virus naar alle uithoeken van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

anandus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:58:

Zachte heelmeester maken stinkende wonden. Helaas is het wat economie betreft en politiek idem, vaak graag van de zachte heelmeester ;)
Het is ook maar de vraag wat haalbaar is in Nederland. Wat in Zuid-Korea werkte (of in ieder geval lijkt te werken) zal hier niet werken, daar zijn we veel te eigenwijs en anti-autoritair voor.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 08-09 17:33
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:32:
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.03.09.20033217v1

Aerosol and surface stability of HCoV-19 (SARS-CoV-2) compared to SARS-CoV-1

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Betekent dit dat je besmet kan raken in bijvoorbeeld een lege lift als een besmet persoon daarvoor daarin heeft geniest of gehoest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53

backupdevice

No Risk , Full Push

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:55:
[...]

Dan moet je dat niet bij de KNVB neerleggen maar bij de RIVM. Je kan de KNVB niet de schuld geven van het door laten gaan van de wedstrijden.
Denk dat elke organisatie die zoveel mensen bij elkaar kan brengen ook wel zelf de verantwoordelijkheid kan nemen en gewoon de stekker er uit trekken. Wijzen naar de RIVM is dan echt van den zotte, zeker in deze tijd.

Het virus is niet bang voor de Maas hè, die gaat daar gewoon overheen.

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 12-03-2020 08:04 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:44
MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:34:
[...]
Als je kijkt naar een Italie (of nu de VS) dan slaan zij helemaal door, met alle gevolgen van dien.
Italië doet te veel 8)7 ?

Sommige mensen halen het ziekenhuis daar niet eens :X

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:48:

Dat geeft ook aan wat de verwachting voor de komende weken is bij ziekenhuizen. Overvolle IC afdelingen en dat is geen fijn toekomstbeeld voor de bevolking. Wat wel beperkend is, is het personeel. Ook daar wordt extra inzet geregeld, maar de rek is er snel uit.
Ironisch is het diezelfde zorg waar al jaren over wordt gezegd dat ze te hard moeten werken en te weinig verdienen.
Iets anders ironisch: een paar weken geleden keerden veel mensen zich tegen de boeren. Onderwijs heeft al jaren hoge werkdruk en een tekort aan personeel.

Je ziet in een 'echte' crisis pijnlijk duidelijk worden hoe het land er voor staat op bepaalde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

-ION- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:02:
[...]

Betekent dit dat je besmet kan raken in bijvoorbeeld een lege lift als een besmet persoon daarvoor daarin heeft geniest of gehoest?
Mijn gezond verstand zegt van niet omdat de hoeveelheden zo klein zijn, als het inderdaad zo besmettelijk was dan was de halve wereld nu al ziek. Maar als je in een lift in bijvoorbeeld een ziekenhuis staat waar non stop zieke mensen zich in bevinden dan zou met zo'n lange levensduur je denk ik wel besmet kunnen worden in een lege lift.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Playa del C. schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:04:
Dat geeft ook aan wat de verwachting voor de komende weken is bij ziekenhuizen. Overvolle IC afdelingen en dat is geen fijn toekomstbeeld voor de bevolking.
Het blijft bizar dat men alleen in Brabant de IC capaciteit opschaalt, doe het dan in heel Nederland. Zo versterk je de illusie dat we het in andere provincies droog gaan houden, terwijl we in het beste geval een paar dagen/weken later aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Wat betreft voetbal, kunnen ze Fox sport niet gratis doorgeven en cafés het verbieden om het uit te zenden? Dan kunnen bijna alle wedstrijden laten doorgaan en kijkt men lekker thuis op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
-ION- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:02:
[...]

Dat haal ik er ook uit. Toch raar dat nog niet zo lang geleden algemeen aangenomen werd dat het virus buiten het menselijk lichaam amper uren kon overleven.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:55
Stukje duiding waarom Trump wellicht enkel de Schengen landen uitsluit..

https://www.politico.com/...vel-europe-resorts-126808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
backupdevice schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:03:
[...]

Denk dat elke organisatie die zoveel mensen bij elkaar kan brengen ook wel zelf de verantwoordelijkheid kan nemen en gewoon de stekker er uit trekken. Wijzen naar de RIVM is dan echt van den zotte, zeker in deze tijd.

Het virus is niet bang voor de Maas hè, die gaat daar gewoon overheen.
Maar waarom moet elke organisatie zelf de keuze maken als de RIVM richtlijnen opstelt. Waarom stelt de RIVM deze richtlijnen dan als je vind dat niemand er naar moet luisteren en zelf moet bepalen? Doek dan dat deel van de RIVM op, scheelt weer geld 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:03
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:09:
[...]

Maar waarom moet elke organisatie zelf de keuze maken als de RIVM richtlijnen opstelt. Waarom stelt de RIVM deze richtlijnen dan als je vind dat niemand er naar moet luisteren en zelf moet bepalen? Doek dan dat deel van de RIVM op, scheelt weer geld 8)7
Het is niet verboden een stapje strenger te zijn dan de richtlijnen he...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:44
IJzerlijm schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:02:
[...]
Het is ook maar de vraag wat haalbaar is in Nederland. Wat in Zuid-Korea werkte (of in ieder geval lijkt te werken) zal hier niet werken, daar zijn we veel te eigenwijs en anti-autoritair voor.
Ben ik niet met je eens.

Als de overheid ons - net als in Italië - opdraagt binnen te blijven vermoed ik dat bijna de gehele bevolking dat wel opvolgt.

Wat er echter gezegd wordt is halfslachtig en bovenal vrijblijvend. Enkel 'oproepen'. Tja, en dat werkt niet. In geen enkele samenleving.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:09:
Maar waarom moet elke organisatie zelf de keuze maken als de RIVM richtlijnen opstelt. Waarom stelt de RIVM deze richtlijnen dan als je vind dat niemand er naar moet luisteren en zelf moet bepalen?
Het gaat hier om strengere maatregelen dan het RIVM voorstelt, niet het negeren ervan.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.