[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 520.077 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 14:15
Adnanos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:23:
Mooie thread die enkele maatregelen beschrijft die in China genomen zijn die het virus een halt hebben kunnen toeroepen. Wij zullen dit in die mate nooit kunnen toepassen imo.

[Twitter]
Social nuclear weapon, goed taalgebruik om het bij de gemiddelde Amerikaan onder de aandacht te krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
autje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Muse geeft zelf aan dat het voor de helft van het personeel mogelijk is, en binnen zijn afdeling voor 80%.
Wil ik er wel nog even aan toevoegen dat 'mogelijk' niet betekent dat het hier ook algemeen geaccepteerd is. Er zijn een aantal mensen met een vaste thuiswerkdag hebben vanuit persoonlijke afspraken. Ook ik werk met enige regelmaat thuis als dit beter uitkomt met reistijd naar externe afspraken, maar de (sterke) voorkeur ligt wel degelijk bij aanwezigheid op kantoor van iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:48: Oproep is vooral; leer van wat er hier gebeurt.
Dit is eigenlijk één grote generale repetitie. We komen er nu goed mee weg omdat het nog een redelijk MickeyMouse-virus is. Maar Ebola hoeft nog maar een kleine mutatie door te maken om net zo hard toe te slaan. Niet of, maar wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Amras schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Social nuclear weapon, goed taalgebruik om het bij de gemiddelde Amerikaan onder de aandacht te krijgen. :P
Laat het Trump niet horen, straks begint zijn vinger nog te kriebelen boven de grote rode knop.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Adnanos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:23:
Mooie thread die enkele maatregelen beschrijft die in China genomen zijn die het virus een halt hebben kunnen toeroepen. Wij zullen dit in die mate nooit kunnen toepassen imo.

[Twitter]
Ik heb geen Twitter, zou iemand dit verhaal kunnen posten.
Ben erg benieuwd wat China allemaal heeft gedaan namelijk.
Tis voor zover ik nu heb kunnen lezen het eerste land wat de maatregelen langzaam doet laten afnemen.

Je kan zeggen wat je wil over China, maar de aanpak kan erg leerzaam zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit inmiddels de tweede helft van de kamerbriefing van gisteren te kijken. Enkele highlights uit de beantwoording van
Van Dissel (RIVM) in willekeurige volgorde.
- Teveel focus op de dagelijkse cijfers volgens hem
- Besluit om familieleden als 'positief' aan te merken is recent genomen. Er wordt nog nagedacht over een manier om dit ook weer te geven. Maar hier ook de angst dat er meer uit wordt geinterpreteerd dan nuttig is.
- RIVM deelt cijfers met europa (ECDC), Italie doet dit niet meer, officieel is er sprake van 2 gevallen.
- Er zijn eerder richting de 10k dan enkele honderden tests uitgevoerd. Ook hier wordt gewaakt voor overinterpretatie
- Percentage van zieken onder ziekenhuispersoneel is altijd significant hoger dan buiten het ziekenhuis
- Er is genetisch onderzoek gedaan naar de herkomst van het virus dat nuttig is. Er is sprake van meerdere introducties (dus de mensen in NL hebben elkaar niet allemaal besmet).
- Carnaval is nog niet als brandhaard aan te merken, verschillende introducties daar.
- Brabant is dusdanig anders dan andere gebieden omdat daar onderlinge besmetting is (on a personal note; strookt niet helemaal met vorige punt)
- Additionele maatregelen vooral om het reproductiegetal omlaag te krijgen.
- Sinds opschaling kunnen huisartsen ook tests aanvragen. Daarmee is wel lastiger in te schatten in hoeverre deze aan de case definition van RIVM (ECDC/WHO) voldoet.
- De prioriteit voor tests ligt bij het beschikbaar houden voor zorgpersoneel en extreme gevallen.
- Er worden door RIVM 'kosten baten analyses' gemaakt voor alle maatregelen.
- Deze scenario's worden op verschillende groepsomvangen gemodelleerd.
- Onder controle houdt nog steeds in waar het virus vandaan komt. Dat staat nu onder druk door GGD capaciteit. Hier ook het genetische onderzoek belangrijk.
- Hoop leeft nog steeds dat de zomer wel iets aan effect heeft, ook hierom zoveel mogelijk uitsmeren

Ellerbroek van een Ziekenhuis geeft aan dat bij verdenking van personeel, er op de 0 verdieping van de parkeergarage een drive-in is ingericht.

[ Voor 47% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 17:44

Qu3st

Squishie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Tis voor zover ik nu heb kunnen lezen het eerste land wat de maatregelen langzaam doet laten afnemen.

Ik zal zo even wat copy/pasten voor je. Vanwege de lengte stuur ik je het in de PM, als men dit nog meer wilt zien, stuur maar een DM.

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 11-03-2020 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:24
ph4ge schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Er zullen vast ook mensen zijn die buiten Brabant wonen maar in Brabant werken die thuis blijven, en ook steeds meer mensen elders in het land die in zelf quarantaine gaan. Woensdag is toch altijd al rustig en voor veel mensen een halve dag.
Klopt.

En een paar procent meer/minder is vaak het verschil tussen lekker doorrijden en een file. Nu hebben we die paar procent minder.
giantgiantus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:32:
[...]
Hopelijk ook veel minder business travel. Ja het is belangrijk om elkaar soms face to face te spreken. Maar ik zie zelf geen reden om dat meer dan 1x per jaar te doen.
Helemaal mee eens.

Ben zelf al een paar jaar bezig om het aantal contactmomenten met zowel klanten als leveranciers zoveel mogelijk te beperken. Is in onze huidige tijd steeds minder nodig.

Eén keer per jaar is prima, de 'maandelijkse' bezoekjes van bepaalde verkopers heb ik jaren geleden al afgeschaft. Zowel aan de inkoopkant als van 'onze' kant richting de klanten. Waar ik voorheen zo'n 3 à 4 beurzen per jaar bezocht (waaronder in Madrid en Milaan per vliegtuig), is dat er nu nog maar 1 (Utrecht, met de trein).

Persoonlijke contacten blijven heel belangrijk in het bedrijfsleven, maar als je elkaar een paar keer face-to-face gesproken hebt gaat dat ook heel eenvoudig per telefoon. Heb zelfs klanten waar ik inmiddels best veel mee doe, zeer hartelijke en goede gesprekken mee aan de telefoon heb, maar waar ik letterlijk nog nooit geweest ben.

Mijn grootste klanten bezoek ik nog wel 1 keer per jaar, en vraag dan ook altijd of ze dat wel voldoende vinden. Allemaal vinden ze het echter wel best zo en zeggen ze dat ik alleen vaker hoef te komen als er 'iets' aan de hand is. Maar dat is er gelukkig vrijwel nooit :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
CornermanNL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:19:
[...]
Nederland is veel te klein om dit voor 1 provincie te doen. Ik zou dan zeggen, las gewoon de hele competitie af, of laat alles doorgaan.
Dit is in een klein land niet heel effectief.
En dit moet je ook voor amateursporters uitrollen (conform NOC/NSF advies). KNHB:
Naar aanleiding van de ontwikkelingen in Noord-Brabant heeft NOC*NSF alle sportbonden geadviseerd gevolg te geven aan de oproep van de Veiligheidsregio’s. Daarom heeft de KNHB besloten alle wedstrijden van teams die uitkomen voor een Noord-Brabantse vereniging af te gelasten tot en met zondag 15 maart.
offtopic:
KNVB is altijd wat later met ontwikkelingen, die zullen volgende week wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Squishie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Enige nadeel is dat je er een bepaald type samenleving voor moet hebben. En dat type heeft ook een aantal nadelen in niet-crisistijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Edgarz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Enige nadeel is dat je er een bepaald type samenleving voor moet hebben. En dat type heeft ook een aantal nadelen in niet-crisistijd.
Ach, als je sommige mensen moet geloven tegenwoordig zijn 'mensenrechten' toch maar lastig in een landje als Nederland. }:|

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
autje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Mag ik het ronduit in de wind slaan van de RIVM adviezen om sociale contacten door Brabanders op een laag pitje te zetten nogal achterlijk vinden?

Wat wordt er als reden gegeven?
ik werk hier 10km van de Brabantse grens en ook 10km van de Belgische grens....werken een heel deel Brabanders en Belgen hier, maar die waren er toch allemaal vanochtend....

daar gaan ze je echt geen vrij voor geven hier en thuiswerken is in fabrieken niet mogelijjk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:51:
[...]

ik werk hier 10km van de Brabantse grens en ook 10km van de Belgische grens....werken een heel deel Brabanders en Belgen hier, maar die waren er toch allemaal vanochtend....

daar gaan ze je echt geen vrij voor geven hier en thuiswerken is in fabrieken niet mogelijjk
Het advies van Rutte was dan ook "thuiswerken waar mogelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:52:
[...]
Het advies van Rutte was dan ook "thuiswerken waar mogelijk".
Juist en ook een deel-oplossing. Je zorgt er dan in ieder geval voor, dat die personen niet hele kantoortuinen doorbesmetten.
Voor de situatie van beroepen en functies die zich niet lenen voor thuiswerken is er ook nog wel wat te winnen, zoals vaker je handen wassen dan normaal en eens letten op niet elke keer je gezicht aanraken. Bij menig bedrijf kan overigens het schoonmaakbeleid ook wel beter. Het zijn vaak de zaken waarop een bedrijf gaat bezuinigen en dat draait men vaak ook nooit meer terug omdat er te weinig aandacht voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

ed1703 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Bij menig bedrijf kan overigens het schoonmaakbeleid ook wel beter. Het zijn vaak de zaken waarop een bedrijf gaat bezuinigen en dat draait men vaak ook nooit meer terug omdat er te weinig aandacht voor is.
Het schoonmaakbeleid van een bedrijf heeft geen relevantie met de verspreiding van het Covid-19 virus. Het is een virus, geen bacterie....

[ Voor 26% gewijzigd door Edgarz op 11-03-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Edgarz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Het schoonmaakbeleid van een bedrijf heeft geen relevantie met de verspreiding van het Covid-19 virus. Het is een virus, geen bacterie....
Ook niet als personen zaken aanraken die niet/nooit gepoetst worden? Zonee, dan heb ik weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

ed1703 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Ook niet als personen zaken aanraken die niet/nooit gepoetst worden? Zonee, dan heb ik weer wat geleerd ;)
Check eerst maar even hoe lang het virus overleeft buiten het lichaam. Zelfs een smetvrees lijder reinigt niet zo vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35
Inmiddels de eerste dochter thuis met lichte hoest klachten, daarmee liep ze al 2 dagen op school.
Toch maar thuis houden ook al zitten we net boven brabant, laatste contact fam uit brabant was 1 mrt die niet zo fris er uit zagen.
Dus ja...... afwachten of er koorts bij komt.

Iemand nog ergens een plaatje ziekte verloop?

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

merlin1201 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:21:
Inmiddels de eerste dochter thuis met lichte hoest klachten, daarmee liep ze al 2 dagen op school.
Toch maar thuis houden ook al zitten we net boven brabant, laatste contact fam uit brabant was 1 mrt die niet zo fris er uit zagen.

Probeer de RIVM site eens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:14:
[...]

Check eerst maar even hoe lang het virus overleeft buiten het lichaam. Zelfs een smetvrees lijder reinigt niet zo vaak...
Zoals alles in deze fase deels speculatie, maar er zijn aanwijzingen die beweren dat corona onder goede omstandigheden uren, misschien wel dagen buiten het lichaam kan overleven. De gelinkte studie kijkt naar andere soorten coronavirus en trekt daaruit conclusies. Of die gelden voor deze variant is natuurlijk altijd de vraag.

https://www.medicalnewsto...-do-coronaviruses-persist?
https://www.journalofhosp...-6701(20)30046-3/fulltext
The analysis of 22 studies reveals that human coronaviruses such as Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) coronavirus, Middle East Respiratory Syndrome (MERS) coronavirus or endemic human coronaviruses (HCoV) can persist on inanimate surfaces like metal, glass or plastic for up to 9 days, but can be efficiently inactivated by surface disinfection procedures with 62–71% ethanol, 0.5% hydrogen peroxide or 0.1% sodium hypochlorite within 1 minute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Stiekem vrij lang op gladde materialen toch?
Mooie is dat men bv deurklinken meestal aan het begin of aan het eind van de dag schoonmaakt, wat volgens mij niet zoveel zin heeft.
edit: tenzij het virus daadwerkelijk de volgende ochtend haalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Robertdj op 11-03-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Zoals alles in deze fase deels speculatie, maar er zijn aanwijzingen die beweren dat corona onder goede omstandigheden uren, misschien wel dagen buiten het lichaam kan overleven. De gelinkte studie kijkt naar andere soorten coronavirus en trekt daaruit conclusies. Of die gelden voor deze variant is natuurlijk altijd de vraag.

https://www.medicalnewsto...-do-coronaviruses-persist?
https://www.journalofhosp...-6701(20)30046-3/fulltext

[...]
Vandaag een bericht van onze bedrijfsarts gekregen dat het laatste nieuws dat zij via hun kanalen hebben gekregen is dat het virus maar max 3 uur op vlakke oppervlakken (bureau's, deurklinken, ...) kan overleven. Dit zou recent nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:39
Robertdj schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Stiekem vrij lang op gladde materialen toch?
Mooie is dat men bv deurklinken meestal aan het begin of aan het eind van de dag schoonmaakt, wat volgens mij niet zoveel zin heeft.
En daarom is het dus van belang dat men vaker hun handen wast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
aantal afgenomen tests per capita van 8 landen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5fVmZucEUbDBIbgfV9y-u8ycZM=/800x/f/image/CY1mjAXVVoJItZN0rfvNzqM5.png?f=fotoalbum_large

bron: https://www.sciencealert....apita-have-been-completed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Tijdens laatste persco werd gezegd dat we rond 10.000 testen hadden gedaan nu, in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
Verona27 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Tijdens laatste persco werd gezegd dat we rond 10.000 testen hadden gedaan nu, in Nederland.
Zou goed kunnen. 3 dagen verder waarin ook die grote test van Brabantse ziekenhuis zat met alleen al 500 tests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarbij je de vraag kunt stellen hoeveel testen gedaan zijn op individuele basis en hoeveel voor onderzoek naar verloop van verspreiding e.d.

Met duidelijke voorlichting wanneer thuis te blijven, wanneer geen risico en wanneer contact huisarts daalt het aantal benodigde (individuele) testen enorm. Voor wat dat betreft petje af over de nieuwsberichten op diverse sites / van overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

merlin1201 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:21:

Als zij het zelfde te pakken hebben als mijn dochters dan krijg je te maken met hoesten en verkoudheid. De jonsgte had zware koorts ( 40 graden ) de oudste niet. Wij zijn nu 3 dagen verder en de oudste gaat morgen weer naar school . De jongste kan virjdag weer .

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 11-03-2020 10:39 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:25

Saven

Administrator

Wat ik me afvraag, waarom horen/lezen we niks meer over Chloroquine of Remdesivir? Hebben de mensen die zijn overleden dit medicijn überhaupt gekregen? Werkt het toch niet zo goed als werd gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:54
ed1703 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Juist en ook een deel-oplossing. Je zorgt er dan in ieder geval voor, dat die personen niet hele kantoortuinen doorbesmetten.
Voor de situatie van beroepen en functies die zich niet lenen voor thuiswerken is er ook nog wel wat te winnen, zoals vaker je handen wassen dan normaal en eens letten op niet elke keer je gezicht aanraken. Bij menig bedrijf kan overigens het schoonmaakbeleid ook wel beter. Het zijn vaak de zaken waarop een bedrijf gaat bezuinigen en dat draait men vaak ook nooit meer terug omdat er te weinig aandacht voor is.
Precies, hoe minder mensen samengepakt zitten hoe beter. Ik wordt inderdaad treurig van hoe de huidige mentaliteit nog is.

Een collega van mij is al 2 dagen aan het hoesten. Vandaag heeft hij toch maar besloten thuis te werken omdat zijn (tiener)dochter een longontsteking heeft gekregen. Ze zijn niet in een risico gebied geweest en niet in contact met een cororna patient, dus ik vermoed dat ze niet getest gaan worden. Vervolgens gaf ik aan dat het wellicht verstandig is zijn werkplek extra schoon te maken, maar dat vonden de collega's overdreven
[...]

An analysis of 22 earlier studies of similar coronaviruses, including Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) and Middle East Respiratory Syndrome (MERS) published online this month in the Journal of Hospital Infection, concluded that human coronaviruses can remain infectious on inanimate surfaces for up to nine days at room temperature
https://www.usnews.com/ne...virus-survive-on-surfaces

Dus ja, heeft nut. Waarom denk je dat ze in China en Zuid-korea hele winkelcentra ontsmetten?

[ Voor 24% gewijzigd door R.van.M op 11-03-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Saven schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:40:
Wat ik me afvraag, waarom horen/lezen we niks meer over Chloroquine of Remdesivir? Hebben de mensen die zijn overleden dit medicijn überhaupt gekregen? Werkt het toch niet zo goed als werd gedacht?
Ik kan het niet terugvinden zo snel, maar de IC richtlijnen in NL hebben deze middelen opgenomen in hun behandeling bij ernstige klachten.
Hoe dat in de rest van de wereld is weet ik het. Deze middelen zijn ook niet in overmaat beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Saven schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:40:
Dit staat nog steeds in het behandeladvies, vanaf matig-ernstige klachten:
https://lci.rivm.nl/covid...camenteuze-behandelopties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
R.van.M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Precies, hoe minder mensen samengepakt zitten hoe beter. Ik wordt inderdaad treurig van hoe de huidige mentaliteit nog is.

Een collega van mij is al 2 dagen aan het hoesten. Vandaag heeft hij toch maar besloten thuis te werken omdat zijn (tiener)dochter een longontsteking heeft gekregen. Ze zijn niet in een risico gebied geweest en niet in contact met een cororna patient, dus ik vermoed dat ze niet getest gaan worden. Vervolgens gaf ik aan dat het wellicht verstandig is zijn werkplek extra schoon te maken, maar dat vonden de collega's overdreven
Hier wordt door iedereen grappig gedaan over het virus en dat het eigenlijk allemaal nergens op slaat wat we met z'n allen aan het doen zijn (maatregelen onnodig). "Van de griep gaan meer mensen dood, maak je niet zo druk". Hoe kortzichtig kan je zijn.... Het is het niet eens waard om met hun in discussie te gaan.

Wij werken gelukkig met relatief weinig mensen op kantoor en is het enorm ruim opgezet hier. Bij het minste of geringste signaal ga ik thuiswerken, dochtertje van 7 maanden thuis, dus risico ga ik echt niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

StealthyPeanut schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Hier wordt door iedereen grappig gedaan over het virus en dat het eigenlijk allemaal nergens op slaat wat we met z'n allen aan het doen zijn (maatregelen onnodig). "Van de griep gaan meer mensen dood, maak je niet zo druk". Hoe kortzichtig kan je zijn.... Het is het niet eens waard om met hun in discussie te gaan.

Wij werken gelukkig met relatief weinig mensen op kantoor en is het enorm ruim opgezet hier. Bij het minste of geringste signaal ga ik thuiswerken, dochtertje van 7 maanden thuis, dus risico ga ik echt niet nemen.
Wat is de mortaliteit voor kinderen <18j überhaupt?

Plaatje van de BBC erbij:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/56E0/production/_111104222_death_ratio_v2640-nc.png

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 11-03-2020 10:52 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Garyu schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Wat heeft dat er nu mee te maken. Je wilt toch niet dat zo'n drumes ziek wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
StealthyPeanut schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Je meet wel met 2 maatstaven. de kans dat je dochtertje van 7 maanden hier iets ernstigs van krijg is minimaal gezien het ziektebeloop bij jonge kinderen van coronavirus. Uiteindelijk maak je het dus wel je eigen probleem. Mensen moeten het breder zien, het is een maatschappelijk probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 09:57

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zojuist bericht gehad dat allen uit en thuis hockeywedstrijden van Brabantse clubs zijn afgezegd dit weekend.We zouden naar Etten Leur gaan ( op de site van de club staat al dat kleedkamers en douches inmiddels al waren afgesloten :X ), maar nu officieel afgelast. Ik zou m'n dochter daar sowieso dit weekend niet naar toe laten gaan, ik ga het niet opzoeken.

https://www.knhb.nl/nieuw...gingen-deze-week-afgelast

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]

Heel laag volgens mij. Maar zelfs 1% is het voor mij niet waard. Aan de andere kant; we weten er nog steeds best weinig van, dus waarom zou ik het risico nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
TecTo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:52:
[...]

kinderen van 7 maanden worden continu ziek, dat is ook goed want dat boost hun immuunsysteem. Ze herstellen daardoor ook heel goed en snel. Dus sterfte en opname heeft er alles mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

[...]

Ik vind het nogal een verschil om te weten of het virus echt een risico voor een baby is of niet. Immuniteit opbouwen is misschien nog zo gek niet, als het niet gevaarlijk is op dat moment.

Overigens hier ook een 7 maanden oude baby thuis hoor, maar ik maak me wezenlijk meer zorgen om mijn grootouders dan om mijn kinderen, adhv bovenstaande grafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

[...]

Ongeveer 0. Volgens de statistieken is het 0% voor 0-9 jaar en 0.2% voor 10-19 jaar, maar ik meen me te herinneren dat dit laatste komt door een sterfgeval van iemand van 18 of 19.

Kinderen hebben tevens een milder ziektebeeld dan volwassenen. Maar dat maakt ze des te meer een infectie-risico voor anderen, want ze zullen minder snel thuis blijven omdat ze minder of geen klachten hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Al paar keer gepost, maar leeftijden 0-9 nog geen doden en voor de categorie 10-19 0.2% doden. Te vinden op worldometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:30:
[...]

En daarom is het dus van belang dat men vaker hun handen wast.
Dat sowieso, maar in publieke gebouwen lijkt het me alsnog geen overbodige luxe om ook een paar keer per dag oppervlakten zoals deurklinken en liftknoppen schoon te maken. Niet dat het zaligmakend is, maar het lijkt me wel het laaghangende fruit wat we eerst kunnen pakken (als het niet al gebeurt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

Lekker het randje opzoeken:
Directeur Marcel Hunze van Indoor Brabant vindt het geen verkeerd signaal dat Indoor Brabant wel doorgaat en veel andere evenementen, festivals en voetbalwedstrijden in deze provincie niet. ,,Ik denk juist dat we een goed signaal afgeven. We luisteren naar de experts. Zij zeggen: geen evenementen met meer dan duizend bezoekers en daar handelen wij naar. Per dagdeel zijn vanaf donderdag maximaal duizend toeschouwers welkom. Nee, wij zien deze maatregel absoluut niet als een risico op verdere verspreiding van het coronavirus. In de Brabanthallen hebben we 60.000 vierkante meter ruimte, dus de mensen zitten niet dicht op elkaar.”
Bron: https://www.ad.nl/dossier...l-kunnen-kijken~a1686d03/

Alsof bij de 1000e bezoeker er spontaan zoveel meer risico is t.o.v. 999 bezoekers. 8)7

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
StealthyPeanut schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Heel laag volgens mij. Maar zelfs 1% is het voor mij niet waard. Aan de andere kant; we weten er nog steeds best weinig van, dus waarom zou ik het risico nemen.
Tja, ook weer 2 maatstaven. de kans dat ze je een auto ongeluk krijgt en er wat met haar gebeurd achterin is ook minder dan 1%, maar niet 0. Op zich is de data die nu gepubliceerd is voor kinderen erg geruststellend. Ik zelf heb ook de theorie van concurrerende infecties erbij en daardoor al een actief immuunsysteem. Het virus moet de mogelijkheid hebben om te hechten aan de epitheelcellen, maar als er al virus is of een immuunreactie ter plekke dan is die kans dus al verminderd. Bij Ouderen werkt dit niet omdat het immuunsysteem niet snel kan omschakelen en weerstand bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
mag weg; zelf verkeerd gelezen, excuus

[ Voor 103% gewijzigd door Rhain op 11-03-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 09:56
Mooi genuanceerd stuk. Ja het is goed om goed handhygiene toe te passen en attent te zijn op persoonlijke maatregelen.
De mate van overdreven paniek doet ons als samenleving veel meer schade toe dan het virus zelf.

https://www.nrc.nl/nieuws...een-fout-signaal-a3993250

En nee, je kan de Italiaanse gezondheidszorg niet vergelijken met de onze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53
Toch even benieuwd naar jullie mening.

Ik ben met een zestal andere mensen bestuurslid van een regionale tak (Flevoland) van een landelijke vereniging. Over twee weken staat er een algemene ledenvergadering (ALV) op de planning, die wij als regio organiseren. Hier komen jaarlijks zo'n 100 mensen op af, maar wel uit het hele land. Het landelijke bestuur zegt: laten we de RIVM richtlijnen volgen. We zijn met minder dan 1000 en niet in Brabant, dus we gaan 'gewoon' door. Ons regiobestuur is in 5-2 meerderheid voorstander om de ALV juist niet (nu) door te laten gaan. Het belang voor de vereniging is dit jaar dan wel groter dan anders (bestaansrecht issues...), maar het blijft uiteindelijk een club vrijwilligers met een relatief hoge gemiddelde leeftijd. Waarom zou je in godsnaam het risico lopen?

Er dreigt een eensplitsing in het regiobestuur te komen, met alle gevolgen van dien. Ik ben geen paniekvogel, maar mij lijkt me het mijden van risico's, zéker als je verantwoordelijk bent voor 100 bezoekers, gewoon de slimste keuze op dit moment.

Hoe zouden jullie hierin staan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Deze meneer legt heel helder uit dat je ook naar het systeemdynamiek moet kijken.
Tot nu toe werden (zeker hier) alleen virologen als experts gezien, terwijl als je afstand neemt van het virus zelf en meer kijkt naar 'het systeem', je ook veel kunt leren van mensen die complexe systemen bestuderen.

https://threadreaderapp.com/thread/1237326703636238338.html

Echt een must-read dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Jorizzz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:07:

Ik ben met een zestal andere mensen bestuurslid van een regionale tak (Flevoland) van een landelijke vereniging. Over twee weken staat er een algemene ledenvergadering (ALV) op de planning, die wij als regio organiseren. Hier komen jaarlijks zo'n 100 mensen op af, maar wel uit het hele land. Het landelijke bestuur zegt: laten we de RIVM richtlijnen volgen. We zijn met minder dan 1000 en niet in Brabant, dus we gaan 'gewoon' door. Ons regiobestuur is in 5-2 meerderheid voorstander om de ALV juist niet (nu) door te laten gaan. Het belang voor de vereniging is dit jaar dan wel groter dan anders (bestaansrecht issues...), maar het blijft uiteindelijk een club vrijwilligers met een relatief hoge gemiddelde leeftijd. Waarom zou je in godsnaam het risico lopen?

Er dreigt een eensplitsing in het regiobestuur te komen, met alle gevolgen van dien. Ik ben geen paniekvogel, maar mij lijkt me het mijden van risico's, zéker als je verantwoordelijk bent voor 100 bezoekers, gewoon de slimste keuze op dit moment.

Ik denk dat je hier prima voorop kunt lopen ten opzichte van de strictere maatregelen die zeker nog gaan komen, en de meeting of naar Webex verleggen, of afzeggen.... Kijk even naar de buitenlanden hoe daar de beperkingen verder en verder gaan, en je weet hoe laat het over twee weken hier gaat zijn. On the other hand, je kunt ook gewoon nog een week wachten en dan het officiële RIVM advies gaan volgen, dan heb je ook geen discussie in het bestuur nodig ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 11-03-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
terabyte schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:07:
Deze meneer legt heel helder uit dat je ook naar het systeemdynamiek moet kijken.
Tot nu toe werden (zeker hier) alleen virologen als experts gezien, terwijl als je afstand neemt van het virus zelf en meer kijkt naar 'het systeem', je ook veel kunt leren van mensen die complexe systemen bestuderen.

Echt een must-read dit.
ik heb vroeger niet opgelet bij Wiskunde.

heb je een TL;DR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In Polen gaan maandag alle scholen voorlopig even dicht. Dit met maar 26 bekende gevallen (ik oordeel niet of het goed/slecht is, gewoon ter info).
WARSAW, March 11 (Reuters) - All Polish schools will close starting on Monday to curtail the spread of the coronavirus, Poland’s Prime Minister Mateusz Morawiecki said on Wednesday. Poland has confirmed 26 cases of the coronavirus. No one has died. Morawiecki added that also universities, museums and cinemas will be closed. (Reporting by Agnieszka Barteczko, Writing by Joanna Plucinska)
https://www.reuters.com/a...coronavirus-idUSW8N29104L

[ Voor 11% gewijzigd door Razr op 11-03-2020 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Is al eerder voorbij gekomen., nogal sensatiestuk wat een aantal opmerkelijke aannames doet.

(Dat is niet hetzelfde als onzelf op de borst slaan)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:04:
Mooi genuanceerd stuk. Ja het is goed om goed handhygiene toe te passen en attent te zijn op persoonlijke maatregelen.
De mate van overdreven paniek doet ons als samenleving veel meer schade toe dan het virus zelf.

https://www.nrc.nl/nieuws...een-fout-signaal-a3993250

Ik maak me terecht zorgen om het welzijn van ouderen en van mensen met een zwakke gezondheid, of van de minderbedeelden die het meest en onevenredig zullen lijden onder deze nieuwe plaag. Maar ik ben niet bang voor het coronavirus.
Naar mijn mening is de grens tussen "zorgen" en "bang" niet binair en wat voor de een als zorgen wordt gezien door de andere als angst geïnterpreteerd. De rest van zijn opiniestuk is dan ook wat loos. Want hij zegt dat hij zich zorgen maakt, maar dat andere bang zijn.

Hij geeft ook aan dat ouderen onevenredig zullen lijden onder het virus, mogen die dan wel bang zijn? Of voorzorgsmaatregelen nemen zoals hamsteren in de supermarkt? Of mogen die zich alleen zorgen maken? Is een bejaarde die zich zorgen maakt en hamstert beter dan een bejaarde die bang is en hamstert?

Ik vind het een beetje een loos stuk eerlijk gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Nog een week wachten met een besluit om te kijken hoe de situatie dan is.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Dit is exact wat een aantal hier een week geleden al riepen. Dat werd toen afgedaan als " paniekzaaierij" en " RIVM zijn experts, die mag je niet in twijfel trekken". Met modbreaks aan toe.
De verschillende manieren waarop experts uit diverse landen op de situatie reageren is (en blijft) wat mij betreft een belangrijk punt van de hele aanpak en discussie.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
[...]

Hoezo heeft dat er niks mee te maken? Als uit alle data blijkt dat het voor een kind van 7 maanden wel meevalt is angst toch een hele slechte raadgever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08

Yucon

*broem*

jagermeister schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Nog een week wachten met een besluit om te kijken hoe de situatie dan is.
Mee eens. Let wel even op je annuleringsvoorwaarden van de locatie. Het zou jammer zijn als je door nog even wachten net over een grens voor annuleringskosten heen zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

Geert1976 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:11:
[...]

ik heb vroeger niet opgelet bij Wiskunde.

heb je een TL;DR?
Kijk naar maatregelen die landen die op ons voorlopen nemen en neem die nu al, want anders loop je achter de feiten aan.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Enkele maanden uitstellen indien mogelijk, anders zorgen voor een ruime zaal, voldoende afstand van elkaar zitten/staan en (natuurlijk) geen handen schudden of ander lichamelijk contact.

Maar goed, er kan een hoop gebeuren in twee weken tijd.
Tot die tijd transparant communiceren en het nieuws blijven volgen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
terabyte schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:07:

Echt een must-read dit.
2) Steeds meer artsen, beleidsmakers en journalisten lijken zich te realiseren dat het systeem meer is dan de som der individuen, en dat men de dynamiek in het systeem tot nu toe sterk onderschat heeft.

Ik als arts zijnde behoor tot deze categorie. In eerste instantie is het inderdaad een onderschatting, maar wat gesprekken met collega's in Italie ben ik me toch rot geschrokken dit weekend.

Het FMS (Federatie van Medische Specialisten) raad ook aan om goed af te kijken bij de italianen en daar waar het mis is gegaan van te leren. Daarnaast is ook de zorg groot en worden alle medische bijeenkomsten van specialisten tot verpleegkundigen afgelast in het hele land.

https://www.demedischspec...ie-raadt-bijeenkomsten-af

Het risico dat personeel besmet is is hoog, en dat zie je ook in de getallen van de steekproef in brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
StealthyPeanut schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Gelukkig is het zelfs geen 1%. Onder de 9 jaar is er nog niemand overleden, dus 0%. Onder de groep <40 jaar is mortaliteit <0,2%. En dit waren ook nog eens mensen die al ziek waren voordat ze corona kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
In mei staat een vakantie naar Curacao voor de deur. Nu een betalingsverzoek van Tui ontvangen voor het gehele bedrag. Ik weet dat ik er niet onder uit kom maar iets in mij zegt tot het laatste moment te wachten met betalen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
boesOne schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Kijk naar maatregelen die landen die op ons voorlopen nemen en neem die nu al, want anders loop je achter de feiten aan.
ah oke....thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:25

Saven

Administrator

Garyu schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:53:
[...]
Immuniteit opbouwen is misschien nog zo gek niet, als het niet gevaarlijk is op dat moment.
Probleem is dus dat je er niet immuun voor wordt. Begrijp het ook niet helemaal, maar heb al gelezen over meerdere cases. Deze gaat over een vrouw in Japan: https://metro.co.uk/2020/...sts-worst-fears-12311492/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ColeJ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:18:
In mei staat een vakantie naar Curacao voor de deur. Nu een betalingsverzoek van Tui ontvangen voor het gehele bedrag. Ik weet dat ik er niet onder uit kom maar iets in mij zegt tot het laatste moment te wachten met betalen :o
Waarom precies? er is geen negatief voor dat eiland toch?
bvbal79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Want je hebt geen reisverzekering?
Dan nog heb je er niet veel aan. Als @ColeJ op annulering doelt heb alsnog dat negatieve reisadvies nodig en dan heb je nog maar een paar verzekeraars die het ook nog echt dekken ook om die reden.

[ Voor 31% gewijzigd door RodeStabilo op 11-03-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
ColeJ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:51
Gisteren deze docu bekeken over Spaanse griep.

Ik wist niet dat pas bij wave 2 het echt super gevaarlijk werd. Hopelijk niet Bij Covid-19.

Aanrader: YouTube: 1918 Spanish Flu historical documentary | Swine Flu Pandemic | Deadl...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Saven schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Probleem is dus dat je er niet immuun voor wordt. Begrijp het ook niet helemaal, maar heb al gelezen over meerdere cases. Deze gaat over een vrouw in Japan: https://metro.co.uk/2020/...sts-worst-fears-12311492/
De vraag bij al die gevallen is steeds geweest: zijn ze hérbesmet of eigenlijk nooit helemaal virus-vrij geweest waardoor het virus weer "opgeleefd" is in de patient.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:26
bvbal79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Een reisverzekering vergoed niets en 80% tot 90% van de annuleringsverzekeringen vergoed niets als het alleen gaat om een negatief reisadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 10:07
Ik heb op dit moment een vakantie naar zuid-amerika geboekt over een maandje.
Betaald en verder geen annuleringsverzekering erbij genomen. Weet iemand hoe het zit met de kosten van de ticket als het land in kwestie besluit geen mensen meer toe te laten uit landen met veel besmettingen? (een beetje zoals Israel gedaan heeft)
Krijg je dan ongeacht welke verzekering je hebt je geld terug van de vliegtuigmaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:19:
[...]

[...]

Dan nog heb je er niet veel aan. Als @ColeJ op annulering doelt heb alsnog dat negatieve reisadvies nodig en dan heb je nog maar een paar verzekeraars die het ook nog echt dekken ook om die reden.
Als er straks niemand meer op vakantie gaat is de kans best groot dat TUI failliet gaat en je kan fluiten naar je geld en reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
RodeStabilo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:19:
[...]

[...]

Nog niet nee. En een annuleringsverzekering gaat niets dekken als er geen negatief reisadvies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
demo31051987 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Een reisverzekering vergoed niets en 80% tot 90% van de annuleringsverzekeringen vergoed niets als het alleen gaat om een negatief reisadvies.
Dan zou ik gewoon lekker op vakantie gaan... want nogmaal het is geen individueel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
champion16 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:20:
Ik heb op dit moment een vakantie naar zuid-amerika geboekt over een maandje.
Betaald en verder geen annuleringsverzekering erbij genomen. Weet iemand hoe het zit met de kosten van de ticket als het land in kwestie besluit geen mensen meer toe te laten uit landen met veel besmettingen? (een beetje zoals Israel gedaan heeft)
Krijg je dan ongeacht welke verzekering je hebt je geld terug van de vliegtuigmaatschappij?
Je bent in dit geval afhankelijk van coulance van de luchtvaartmaatschappij afaik. Er is ook geen enkele annuleringsverzekering die negatief reisadvies n.a.v. corona nog dekt (gezien het niet meer geheel onverwacht is).

Edit: Centraal Beheer lijkt dit nog wel te verzekeren: JJerome in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"

[ Voor 9% gewijzigd door JJerome op 11-03-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ColeJ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Nog niet nee. En een annuleringsverzekering gaat niets dekken als er geen negatief reisadvies is.
Ja dat is precies wat ik zeg toch?
Ernemmer schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Als er straks niemand meer op vakantie gaat is de kans best groot dat TUI failliet gaat en je kan fluiten naar je geld en reis.
Ik verwacht niet dat dat zo'n vaart loopt al weet je het nooit zeker natuurlijk.
* RodeStabilo moet zelf eind mei aan TUI voldoen en wacht ook tot het laatste moment :+

[ Voor 45% gewijzigd door RodeStabilo op 11-03-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
bvbal79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Dan zou ik gewoon lekker op vakantie gaan... want nogmaal het is geen individueel probleem.
De insteek is om ook gewoon lekker op vakantie te gaan. Maar... wel zo laat mogelijk betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 10:07
JJerome schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Je bent in dit geval afhankelijk van coulance van de luchtvaartmaatschappij afaik. Er is ook geen enkele annuleringsverzekering die negatief reisadvies n.a.v. corona nog dekt (gezien het niet meer geheel onverwacht is).
Ik begrijp je volledig. Echter een annuleringsverzekering is vooral voor als je zelf besluit niet meer te gaan. Maar in mijn gestelde situatie zou ik wel willen gaan, alleen kan het land dus wel de grenzen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
47 nieuwe gevallen in België

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
Saven schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:18:
[...]

dus enkele casus op meer dan 80000 besmettingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:31
Heb dit weekend een weekendje Beekse Bergen. Zelf twijfel ik er wel over maar ook iedereen zegt dat je gewoon moet gaan....maar wel de massa dingen ontwijken. Dus waarschijnlijk gaan we wel, en blijven we gewoon in/om het huisje (en natuurlijk doen we wel de safari in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44

Plaatje van de BBC erbij:
[Afbeelding]
De informatie die je post is aantoonbaar onjuist.
Met name het mortaliteitcijfer van 0.2% is gebaseerd op onderzoek van nog lopende gevallen, waarna in de onderzoeksgroep na publicatie van het artikel nog mensen van 20-29, 30-39 en 40-49 zijn overleden.
Het is dus zeker dat de stertecijfers in die groep (onderzoekspopulatie) inmiddels anders is.

Zie ook mijn eerdere posts, waaronder deze voor onderbouwing.
Maarten2212 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:18:
Onder de groep <40 jaar is mortaliteit <0,2%. En dit waren ook nog eens mensen die al ziek waren voordat ze corona kregen.
Dit is onjuist, zie boven.
Leon Zwiers schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:04:
Kan je die mening wat meer toelichten en bij voorkeur onderbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Maarten2212 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:16:
[...]
Hoezo heeft dat er niks mee te maken? Als uit alle data blijkt dat het voor een kind van 7 maanden wel meevalt is angst toch een hele slechte raadgever?
Wordt een beetje moe van het steeds maar weer angst, paniekzaaien en dat er meer doden vallen in verkeer enz. enz. erbij te betrekken.

Heeft niets met angst te maken. Gewoon gezonde bezorgdheid van een ouder. Maarja :X

Data en koele % zeggen me niets momenteel. Er is nog heel weinig bekend over dit virus maar specialisten melden dat het blijvende schade aan kan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
champion16 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Ik begrijp je volledig. Echter een annuleringsverzekering is vooral voor als je zelf besluit niet meer te gaan. Maar in mijn gestelde situatie zou ik wel willen gaan, alleen kan het land dus wel de grenzen sluiten.
Zover ik weet heeft KLM ook het beleid dat tickets gratis geannuleerd kunnen worden wanneer er geen visum verkregen kan worden, wat in theorie bij volledige sluiting van de grenzen dus het geval zou zijn. Maar ook dit is coulance, net als het hele gratis annuleren en wijzigen van tickets wat veel vluchtmaatschappijen nu aanbieden i.v.m. de corona situatie. Hoe dan ook is er verder niet echt ergens op terug te vallen, maar ik vermoed dat in de meeste gevallen je in ieder geval gratis de reis kunt uitstellen. Nogmaals, puur coulance, dus het blijft een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
ColeJ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:22:
[...]

En een annuleringsverzekering gaat niets dekken als er geen negatief reisadvies is.
Zelfs met een negatief reisadvies dekt een annuleringsverzekering niet zonder meer. Bij FBTO zit een negatief reisadvies bijvoorbeeld niet in de gevallen die de annuleringsverzekering dekt en bij Centraal Beheer wel.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JJerome schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Zover ik weet heeft KLM ook het beleid dat tickets gratis geannuleerd kunnen worden wanneer er geen visum verkregen kan worden, wat in theorie bij volledige sluiting van de grenzen dus het geval zou zijn. Maar ook dit is coulance, net als het hele gratis annuleren en wijzigen van tickets wat veel vluchtmaatschappijen nu aanbieden i.v.m. de corona situatie. Hoe dan ook is er verder niet echt ergens op terug te vallen, maar ik vermoed dat in de meeste gevallen je in ieder geval gratis de reis kunt uitstellen. Nogmaals, puur coulance, dus het blijft een risico.
Geannuleerd of omgeboekt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvbal79
TecTo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Wordt een beetje moe van het steeds maar weer angst, paniekzaaien en dat er meer doden vallen in verkeer enz. enz. erbij te betrekken.

Heeft niets met angst te maken. Gewoon gezonde bezorgdheid van een ouder. Maarja :X

Data en koele % zeggen me niets momenteel. Er is nog heel weinig bekend over dit virus maar specialisten melden dat het blijvende schade aan kan richten.
Welke specialisten doen dat dan? Bron? Het virus is pas 4 maanden hier. Je kunt dan nog lang niet over blijvende schade spreken. We zien vaak longschade ontstaan na enkele maanden na een infectie, maar dat hersteld zich wel weer na een paar maanden. Als er >1 jaar nog aanwezige schade is kan men spreken van blijvende schade. Dus we weten het gewoon nog niet.

Je boezemt jezelf gewoon angst in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Ze annuleren niet, je kunt een voucher krijgen die een jaar geldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
daan! schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:27:
[...]

De informatie die je post is aantoonbaar onjuist.
Met name het mortaliteitcijfer van 0.2% is gebaseerd op onderzoek van nog lopende gevallen, waarna in de onderzoeksgroep na publicatie van het artikel nog mensen van 20-29, 30-39 en 40-49 zijn overleden.
Het is dus zeker dat de stertecijfers in die groep (onderzoekspopulatie) inmiddels anders is.

Zie ook mijn eerdere posts, waaronder deze voor onderbouwing.
Kijk dit is een goed onderbouwde reactie, dankjewel. In deze specifieke subgroep is de sterfte onderschat, dat ben ik met je eens (vanwege de beperkte follow-up). Vergeet echter niet dat vooral de ernstigere zieken worden meegenomen in dit soort onderzoeken, de matig zieken wordt een stuk minder opgepikt in het zorgsysteem. Zeker als het systeem overbelast is, zoals toen in China was. In die context zou het sterftecijfer juist overschat worden.

Het is hopen op een gedegen uitgevoerd prospectief onderzoek met een grote onderzoekspopulatie om van alle bias die hoort bij een retrospectief onderzoek af te zijn.

Op dit moment durf ik met vrij veel zekerheid te zeggen dat het sterftecijfer in Nederland lager ligt dan in het onderzoek uit China, zelfs als je meeneemt dat er mogelijk te weinig getest wordt de GGD (en dus de relatief gezonde niet worden meegenomen). Indien het zorgsysteem overbelast raakt zal het sterftecijfer snel toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10-03-2020 | 16:00

Resultaat steekproef: 4% onderzochte ziekenhuismedewerkers heeft coronavirus
Bijna 4% van de onderzochte medewerkers in de Brabantse ziekenhuizen heeft het coronavirus. Wel zijn er regionale verschillen. Dat blijkt uit de steekproef van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu van afgelopen weekend. De bevindingen uit het onderzoek ondersteunen het ingezette beleid van afgelopen vrijdag. Wel vraagt het om enkele uitbreidingen. Later vandaag licht het RIVM dit verder toe.
Bericht van het RIVM gisteren, is die beloofde toelichting al geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Bericht van het RIVM gisteren, is die beloofde toelichting al geweest?
Zie de technische briefing van gisteren avond.
Heb er hier wel e.e.a. over geprobeerd te delen.

https://debatgemist.tweed...ntwikkelingen-coronavirus

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:29
TecTo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:27:
Uiteraard. Ouders maken zich altijd eerst zorgen om hun kroost. Echter, deze keer wijst alles er op dat de bezorgdheid voor één keer andersom moet zijn :)
Oeh! Interessant!

Bron?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
Maarten2212 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:39:
Kijk dit is een goed onderbouwde reactie, dankjewel. In deze specifieke subgroep is de sterfte onderschat, dat ben ik met je eens (vanwege de beperkte follow-up). Vergeet echter niet dat vooral de ernstigere zieken worden meegenomen in dit soort onderzoeken, de matig zieken wordt een stuk minder opgepikt in het zorgsysteem. Zeker als het systeem overbelast is, zoals toen in China was. In die context zou het sterftecijfer juist overschat worden.
Dat zou kunnen.
Feit is dat we het nu niet weten.
Overal op internet en de media wordt echter dat 0,2% cijfer in de rondte gestrooid zonder nuancering.
We weten het niet.
Het zou ook goed hoger kunnen zijn, precies om de redenen die ik noemde
(jonge mensen leven langer voor ze dood gaan, gevallen van 39 dagen ziek tot dood zijn half februari al beschreven)
Het is hopen op een gedegen uitgevoerd prospectief onderzoek met een grote onderzoekspopulatie om van alle bias die hoort bij een retrospectief onderzoek af te zijn.

Op dit moment durf ik met vrij veel zekerheid te zeggen dat het sterftecijfer in Nederland lager ligt dan in het onderzoek uit China, zelfs als je meeneemt dat er mogelijk te weinig getest wordt de GGD (en dus de relatief gezonde niet worden meegenomen). Indien het zorgsysteem overbelast raakt zal het sterftecijfer snel toenemen.
Op dit moment is de sterfte in Nederland onder de 70 0% ;)
Laten we hopen dat dat zo blijft, maar informatie uit het buitenland lijkt te wijzen in een andere richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

bvbal79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Welke specialisten doen dat dan? Bron? Het virus is pas 4 maanden hier. Je kunt dan nog lang niet over blijvende schade spreken. We zien vaak longschade ontstaan na enkele maanden na een infectie, maar dat hersteld zich wel weer na een paar maanden. Als er >1 jaar nog aanwezige schade is kan men spreken van blijvende schade. Dus we weten het gewoon nog niet.

Je boezemt jezelf gewoon angst in...
Een voorbeeld is blijvende schade van een slecht behandelde/verwaarloosde longontsteking.
Best mogelijk gezien longontsteking een symptoom is van Covid-19, maar in een land waar de zorg nog functioneert ook een onwaarschijnlijk scenario.

[ Voor 0% gewijzigd door drooger op 11-03-2020 11:49 . Reden: iets minder stellig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Helixes Er waren eerder berichten in de media dat er gevallen waren van longschade in China. Wat niet bekend is in hoeverre dit afwijkt van eventuele longschade van een zware longontsteking (wat in feite is waar we het over hebben).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ijdod schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:44:
@Helixes Er waren eerder berichten in de media dat er gevallen waren van longschade in China. Wat niet bekend is in hoeverre dit afwijkt van eventuele longschade van een zware longontsteking (wat in feite is waar we het over hebben).
En in lijn daarmee; welke longschade er eventueel al was door slechte leefomstandigheden zoals smog, roken en anderzijds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Helixes schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Uiteraard. Ouders maken zich altijd eerst zorgen om hun kroost. Echter, deze keer wijst alles er op dat de bezorgdheid voor één keer andersom moet zijn :)

[...]

Oeh! Interessant!

Bron?
https://www.nationalgeogr...navirus-does-to-the-body/
https://www.itnonline.com...s-sars-and-mers-epidemics

Vergelijkbare schade als bij SARS, welke permanente schade oplevert.
During the third phase, lung damage continues to build—which can result in respiratory failure. Even if death doesn’t occur, some patients survive with permanent lung damage. According to the WHO, SARS punched holes in the lungs, giving them “a honeycomb-like appearance”—and these lesions are present in those afflicted by novel coronavirus, too.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

Whuzz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Dit is exact wat een aantal hier een week geleden al riepen. Dat werd toen afgedaan als " paniekzaaierij" en " RIVM zijn experts, die mag je niet in twijfel trekken". Met modbreaks aan toe.
De verschillende manieren waarop experts uit diverse landen op de situatie reageren is (en blijft) wat mij betreft een belangrijk punt van de hele aanpak en discussie.
Vanuit een Iers perspectief misschien maar die begrijpen het ook niet helemaal.

Nederlanders zijn deels onverschrokken eigenzinnige betweters. Polderen tot op het bot en verder. Dat is een van de redenen waarom we veel politieke partijen hebben en coalities bestaan vaak uit meer dan 2 partijen.

Als je echt een groot deel van de bevolking wil bereiken EN je wilt dat een groot deel ook de aanwijzingen opvolgt zal je dat communicatief moeten voorbereiden. Ik ben nog steeds van mening dat dit allemaal zorgvuldig wordt gepland. Elke avond in het nieuws en zowat overal.

Eerst de kracht van de herhaling en dan pas de maatregel. Op het moment dat je dan het land in gehele of gedeeltelijke lockdown gooit zal een groot gedeelte zich eraan houden. Bovendien krijg je de publieke opinie veel beter mee zodat de sociale controle groter wordt.

De publieke opinie en sociale controle zijn een belangrijke factor voor het slagen van de maatregel. In NL zou het niet wenselijk zijn een maatregel af te dwingen door de overheid, alhoewel dat voor een klein deel nodig kan zijn. Dan nog wil e dat zoveel mogelijk minimaliseren.

Een eventuele gehele of gedeeltelijke lockdown-achtige maatregel moet niet te lang duren. Hoe langer die duurt hoe lastiger het is om vol te houden. Als je te vroeg start heb je kans dat je maatregel effectief niet hetgeen brengt wat nodig is.

Ik heb eerder al gesproken over peak-shaving en er zijn hier inmiddels ook al een aantal plaatjes langsgekomen. Ik vermoed sterk dat dat het uiteindelijke doel wordt.

Of de overheid en het RIVM uiteindelijk de juiste keuze maakt en het juiste moment weet te vinden heb ik geen idee van. Van wat ik als buitenstaander kan zien is er wel een heleboel goed uitgedacht en ook strategisch goed doordacht.

Ik heb er in ieder geval heel veel meer vertrouwen in als in een hoop van de losse suggesties die hier gedaan worden

Dat ze jou en mij niet betrekken bij de besprekingen en in deze fase ook niet in kennis stellen van de plannen en tijdschema's lijkt me logisch.

Note: ik heb geen kennis en ervaring op deze schaal van beheersen van epidemieën noch ben ik medicus. Meer dan een decennium geleden heb ik wel de plannen gemaakt voor een grote internationale beursgenoteerde onderneming om de gevolgen van de mexicaanse griep te beperken. Dit samen met een team van bedrijfartsen, technici en IT ers.

Ik ben onvoldoende toegerust om iets te doen wat het RIVM nu doet maar zou ik noodgedwongen plannen moeten maken dan hadden ze er behoorlijk veel overeenkomsten gehad met wat je nu ziet gebeuren.

Dat een iers krantje daar anders over denkt maakt me niet uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
drooger schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Een voorbeeld is blijvende schade van een slecht behandelde/verwaarloosde longontsteking.
Zeker mogelijk gezien longontsteking een symptoom is van Covid-19, maar in een land waar de zorg nog functioneert ook een onwaarschijnlijk scenario.
Overal zitten mitsen en maren aan, en we kunnen elke senario erbij pakken om te zeggen zie je wel, het kan!

Nogmaals, bij COVID-19 kan je het nog niet weten. We weten van andere ziektebeelden in de longen dat acute schade dat hersteld nog tot 6 maanden op een CT te zien kan zijn. We noemen dit beeldvorming loopt achter op de techniek, ofwel psuedo-effect.

Dus nu is er nog totaal niks over zeggen. Laten we het alstublieft niet erger maken dat het al is.
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:46:
[...]

En in lijn daarmee; welke longschade er eventueel al was door slechte leefomstandigheden zoals smog, roken en anderzijds.
Dat zou heel goed kunnen maar is ook niet bewezen, het kan zijn dat inderdaad door de leefomstandigheden de longen al schade hebben opgelopen. Een goed onderzoek zou zijn om patienten die bekend zijn met COPD of andere longziekten waar scans van zijn bloot te stellen aan COVID-19 en een groep niet en kijken hoe de longen er naar 1 jaar uit zien.

Natuurlijk is dit ethisch niet mogelijk....

[ Voor 28% gewijzigd door bvbal79 op 11-03-2020 11:51 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.