[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 520.078 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FireFoz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Met 0,7% ligt het in het meest geteste land zuid Korea ook bizar laag. Loopt wel op overigens maar nog wel een lange weg te gaan naar het gemiddelde. Die cijfers zijn daar erg afwijkend.
Een hoop besmettingen daar zijn relatief jong en vrouw (want veel sekteleden), twee groepen met laag risico.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
GAIAjohan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:27:
Zelfde geldt voor mensen die terugkomen uit Italië en lekker even de kroeg induiken of langs een sportveld gaan staan.. zulke mensen zouden zichzelf gewoon 2 weken in quarantaine moeten zetten.
Waarom zouden ze dat doen? Het RIVM protocol zegt nog steeds dat je gewoon aan het werk kunt zolang je geen klachten hebt.

Deze mensen doen niets verkeerd als je de letter van het protocol in ogenschouw neemt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
Edgarz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:21:
[...]

De lijsten met de cijfers in Europa kun je vast en zeker zelf wel vinden.

Er is geen enkele cijfermatige onderbouwing van het vermoeden dat je uit. Werkelijk geen enkele. "Je ziet hier hetzelfde als in Italië en China"... Waar zijn dan de aantallen besmettingen/doden?
Dat heb ik niet gezegd. En het is nog amper begonnen, hoe lang nu in nederland, 11 dagen? Nogmaals, met de huidige stand van zaken en ervaring zal over 2 3 weken duidelijk zijn (incubatietijd 2 tot 4 weken, veel tekenen dat het besmettelijker is dan hier beweerd word), ik denk dat het al vast staat aan de hand van de genoemde voorbeelden en waarschuwingen.

Waar zijn dan de aantallen besmettingen/doden? Rare vraag, dat kan toch nog helemaal niet. Nogmaals dan, wat doet je denken dat het hier mee gaat vallen?

https://www.irishtimes.co...9awLbjWr4uVvtgHrn3Hja16tY

https://www.eur.nl/en/new...nial-handling-coronavirus

Ik kan veel stukken niet terug vinden, oa waarschuwing WHO die beweerd dat er massale inspanningen als in oorlogstijd nodig zijn en China een voorbeeld was van wat nodig gaat zijn. Dat klinkt niet mals en daarmee in verhouding doen wij zo goed als niets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Mutatie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:38:
[...]

Dat heb ik niet gezegd. En het is nog amper begonnen, hoe lang nu in nederland, 11 dagen? Nogmaals, met de huidige stand van zaken en ervaring zal over 2 3 weken duidelijk zijn (incubatietijd 2 tot 4 weken, veel tekenen dat het besmettelijker is dan hier beweerd word), ik denk dat het al vast staat aan de hand van de genoemde voorbeelden en waarschuwingen.

Waar zijn dan de aantallen besmettingen/doden? Rare vraag, dat kan toch nog helemaal niet. Nogmaals dan, wat doet je denken dat het hier mee gaat vallen?

Ik kan veel stukken niet terug vinden, oa waarschuwing WHO die beweerd dat er massale inspanningen als in oorlogstijd nodig zijn. Dat klinkt niet mals en daarmee in verhouding doen wij zo goed als niets
Je zegt het precies: Je hoort ergens een klok die wel goed in de oren klinkt maar je weet niet waar de klepel hangt.

Kijkt en cijfert: https://who.maps.arcgis.c...75654481ca51c248d52ab9c61

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 10-03-2020 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:35:
De discussie of het exponentieel of niet is, is buitengewoon nutteloos, maar wel weer grappig dat daar zo lang over gepraat kan worden.

Je ziet eigenlijk in elk land dat landen in stapjes naar een lockdown gaan. Aan de ene kant kan je zeggen dat het te langzaam gaat en dat het effectiever zou zijn als je het in 1 keer doet.

Tegelijkertijd weet ik vrij zeker dat als je twee weken geleden een lockdown had afgekondigd dat een heel groot deel dat zeker aan z’n laars zou hebben gelapt. Nu denk ik dat mensen er meer klaar voor zijn.
We weten alleen nog niet hoe zinvol zo'n lockdown zal zijn. Twee weken? Is dat genoeg om het virus in te dammen of is het slechts een beetje uitstel waarna het weer vrolijk verdergaat?

Volgens mij is dat de afweging. Als het daarna weer verdergaat waar het gebleven was dan is het een dure grap. Aan de andere kant, een grote uitbraak als in Italië of Iran is natuurlijk ook een dure grap. De vraag is dus wat de impact is van die verschillende scenario's (zowel economisch als qua ziekteverloop).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
hoevenpe schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:10:
[...]

Beetje maatregelen biedt alleen maar schijnveiligheid, of je doet het als China/Italië of je hoopt dat het uiteindelijk vanzelf uitdooft door handen wassen en afstand houden.

Hoop op het laatste maar neig steeds meer naar de onvermijdelijkheid van het eerste...
Geen schijnveiligheid maar een prima advies om als zieke verspreiding te voorkomen en als gezonde om besmetting enigszins in te dammen.
Maakt daarbij niet uit of het nou Influenza, SARS-CoV-2 of enig andere virus is die airborne wordt overgedragen.

Zou eigenlijk iedereen moeten doen, zeker als je ziek bent..
In Azie is het dragen van mondkapjes ook zeker een sociale verplichting voor degene die ziek zijn..

Maar in deze periode is het genereren van headlines en paniek natuurlijk goed voor de clicks en het inkomen.
En daarbij zorgt de sociale media met gigaveel kettingbrieven met heel veel 'broodjes aap'.

Ik vindt het een prima vinger-oefening voor de sociale media en zoek engines om fake news daarbij te 'censureren'.
(En dit in het positieve zin van het woord)

In contrast accepteren we rustig dat er een griepepidemie is met de daarbij behorende sterfgevallen.

Als we nou net zo nuchter deden als bij griep zou het er een stuk rustiger aan toe gaan.

Wat ik mij echter afvraag is, gezien de meeste besmetting in Europa juist origine hebben in Noord-Italië, of wellicht de origine Italië is geweest en niet China.
Is eigenlijk meer een kip-ei discussie, maar ik blijf nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Edgarz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:40:
[...]

Je zegt het precies: Je hoort ergens een klok die wel goed in de oren klinkt maar je weet niet waar de klepel hangt.
Ondanks dat ik er normaal en netjes over wil praten en bedacht ben op eigen bias worden de vragen vakkundig (onbewust?) genegeerd..voorspeld imo niet veel goeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Kan het fragment niet meer terugvinden waarin gezegd werd de testen in Zuid Korea niet te vergelijken zijn met onze testen. Nog wel gevonden met betrekking tot waarom er niet meer getest wordt in nl:

https://www.bnr.nl/nieuws...ot-tekort-aan-coronatests

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Mutatie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:43:
[...]

Ondanks dat ik er normaal en netjes over wil praten en bedacht ben op eigen bias worden de vragen vakkundig (onbewust?) genegeerd..voorspeld imo niet veel goeds
Zie toevoeging aan de post.

De uitspraak heeft vooral betrekking op het feit dat je aan zelfbevestiging doet welke niet gestoeld is op enige onderbouwing behalve...je eigen voorgevoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

giantgiantus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:35:
De discussie of het exponentieel of niet is, is buitengewoon nutteloos, maar wel weer grappig dat daar zo lang over gepraat kan worden.

Je ziet eigenlijk in elk land dat landen in stapjes naar een lockdown gaan. Aan de ene kant kan je zeggen dat het te langzaam gaat en dat het effectiever zou zijn als je het in 1 keer doet.

Tegelijkertijd weet ik vrij zeker dat als je twee weken geleden een lockdown had afgekondigd dat een heel groot deel dat zeker aan z’n laars zou hebben gelapt. Nu denk ik dat mensen er meer klaar voor zijn.
Dat denk ik dus ook: de maatregelen hier in Brabant die vandaag aangekondigd zijn, lijken mij gewoon een opmaat voor een totale lockdown (die reëel is, zoals ik hier al aangaf: Bart-Willem in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19" ). Van de situatie gisteren naar een totale lockdown volgende week zou te rigoreus zijn, de tussenstappen maken het een stuk minder groot en minder erg. En zo'n lockdown betekent in de praktijk dat je gewoon nog je boodschappen kan doen maar dat het verder behoorlijk rustig op straat zal zijn. Het is alleen niet te hopen dat het weer typisch op zijn Nederlands zal gaan worden: "we zijn vrij, de scholen zijn dicht dus met zijn allen naar Ikea of het tuincentrum!" :/ :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:16
Rannasha schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:35:
Nee, dat is het niet. 1.15n is exponentieel. n1.15 komt nog niet eens in de buurt van kwadratisch.
Een groeifactor van 1.15.
In andere woorden: iedere dag 15% meer ten opzichte van de vorige dag.
Ik ben geen wiskundige dus hoor graag hoe ik dat beter kan verwoorden.
n=n*1.15 misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
Verwijderd1 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:40:
[...]

We weten alleen nog niet hoe zinvol zo'n lockdown zal zijn. Twee weken? Is dat genoeg om het virus in te dammen of is het slechts een beetje uitstel waarna het weer vrolijk verdergaat?
Plus vergeet niet dat alles nutteloos is als het in het buitenland woekert. Dan is het ook gewoon dweilen met de kraan open tenzij je de grenzen dicht gooit. Grenzen dicht en lockdown is nogal wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:33

Rannasha

Does not compute.

daan! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:45:
[...]

Een groeifactor van 1.15.
In andere woorden: iedere dag 15% meer ten opzichte van de vorige dag.
Ik ben geen wiskundige dus hoor graag hoe ik dat beter kan verwoorden.
n=n*1.15 misschien?
1.15n

Waarbij n de dag is. Het grondtal, 1.15, is een maat voor de groei per tijdseenheid.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Interessant, op nextstrain.org is te zien dat een virus sample in Nederland al op 24 februari in Berlicum (Noord-Brabant) is genomen.
https://nextstrain.org/nc...nds/Berlicum_1363564/2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mutatie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:38:
[...]

Ik kan veel stukken niet terug vinden, oa waarschuwing WHO die beweerd dat er massale inspanningen als in oorlogstijd nodig zijn en China een voorbeeld was van wat nodig gaat zijn. Dat klinkt niet mals en daarmee in verhouding doen wij zo goed als niets
Sorry, maar door die 2-4 weken incubatietijd krijg ik het idee dat je niet helemaal in het goede topic zit. Het gaat hier over het Coronavirus, dat een incubatietijd heeft van ca 2 tot 12 dagen.

Dat linkje van de eur bevat een opinie stuk van professor die helemaal geen expert is in iets rondom virussen. Dat is pagina’s geleden ook al langs gekomen, is echt niet meer dan de zoveelste mening en dus geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
ZieMaar! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:48:
[...]
Sorry, maar door die 2-4 weken incubatietijd krijg ik het idee dat je niet helemaal in het goede topic zit. Het gaat hier over het Coronavirus, dat een incubatietijd heeft van ca 2 tot 12 dagen.
Ik weet niet precies wat de poster waar je op reageerde bedoelde met die 2-4 weken, maar mogelijk ging het over de tijd van infectie tot we we er als maatschappij iets van merken omdat mensen naar het ziekenhuis gaan.

Incubatietijd gaat over van infectie naar klachten, en die zijn juist de eerste week van klachten (dus na de incubatietijd) nog zeer mild.
Met milde klachten gaan mensen niet naar het ziekenhuis en merken we er als maatschappij nog niets van.
Pas later ontstaat de pneumonie, met benauwdheid, pijn op de borst etc, waarmee mensen wel naar het ziekenhuis gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 20:03
Bart-Willem schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:45:
[...]

Dat denk ik dus ook: de maatregelen hier in Brabant die vandaag aangekondigd zijn, lijken mij gewoon een opmaat voor een totale lockdown (die reëel is, zoals ik hier al aangaf: Bart-Willem in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19" ). Van de situatie gisteren naar een totale lockdown volgende week zou te rigoreus zijn, de tussenstappen maken het een stuk minder groot en minder erg. En zo'n lockdown betekent in de praktijk dat je gewoon nog je boodschappen kan doen maar dat het verder behoorlijk rustig op straat zal zijn. Het is alleen niet te hopen dat het weer typisch op zijn Nederlands zal gaan worden: "we zijn vrij, de scholen zijn dicht dus met zijn allen naar Ikea of het tuincentrum!" :/ :P
Brabant op slot heeft allang geen zin meer, met clusters in Utrecht, Coevorden en mogelijk op meer plekken. Ik zie eerder het thuiswerkadvies uitgebreid worden naar het hele land. Als de helft van de mensen thuis kan werken en/of afziet van alle niet-noodzakelijke trips dan gaat de verspreiding al flink omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
ZieMaar! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:48:
[...]

Dat linkje van de eur bevat een opinie stuk van professor die helemaal geen expert is in iets rondom virussen. Dat is pagina’s geleden ook al langs gekomen, is echt niet meer dan de zoveelste mening en dus geen bron.
Nja anders dan, incubatietijd tot 2 weken (wel meldingen gezien dat het langer kan zijn) Dan symptomen een week of 2, dan opknappen of instorten. Ondertussen allang besmettelijk, schijnbaar meer dan het rivm beweerd. Dus, hoe we ervoor staan zal rond einde van deze maand blijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
daan! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:32:
[...]

In welke categorie valt Spanje?

[...]

Was het maar zo'n feest dat mensen elkaar op de bek moesten pakken voor besmetting, kan je die bewering onderbouwen?
Oh, en waar zijn de ranzige markten in Spanje?
Ranzige markten in Spanje zijn er voldoende, net als in Portugal en Italië. Vismarkten bv.
Verder heeft het zoenen zeker een invloed op een extremere verspreiding dan hoe groeten in Nederland regulier gebezigd wordt.
Laat staan dat het sociale leven daar veel belangrijker is dan in Nederland. Behalve Brabant met carnaval dan..
[...]

Absence of evidence is not evidence of absence.

Nogmaals, en ik snap echt niet waarom dat steeds genegeerd wordt: Zieke familieleden van bewezen coronadragers worden niet getest.
Als je niet test, ga je ze in de cijfers niet vinden.

[...]

Die gevallen in het begin waren voornamelijk import, niemand beweert dat er iedere dag exponentieel meer mensen vanuit Italië naar Nederland komen.

[...]

Goed, voegen we de daad bij het woord: jij zegt lineair, dus iedere dag ongeveer 60-70 erbij.
Ik zeg exponentieel (en n1.15 is ook exponentieel)

We kijken over 1 maand of jij gelijk had.
Heb jij geen gelijk, dan geef je mij een kratje bier (corona zuip ik niet)
Heb jij wel gelijk dan krijg je van mij een kratje bier.
Expliciete precieze cijfers ga je niet (meer) krijgen. Daar zijn Nederlanders te nuchter voor om naar de huisarts te gaan bij klachten.
Bovendien heeft het geen enkele zin om bij mensen te testen waar de kans op een false negative zeker aanwezig is. False positives vind ik wat minder eng.

Ik zeg verder helemaal niet lineair, ik zeg op basis van de huidige data is het in Nederland lineair.
JIJ komt met een uitspraak dat het aantal besmettingen 'spontaan zogenaamd' daalt na het niet schudden van handen. Kom dan ook met het bewijs?! Hoe moeilijk is dat? Ik geef alleen de getallen zoals ze door de RIVM gegeven, en dat duidt op dit moment op een lineaire vermeerdering in Nederland.
Jij vult je eigen onderbuik met een mening die niet overeenkomt met de cijfers in Nederland. En zegt 'als mijn cijfers uitkomen, bla bla bla.
Maar dat is waarschijnlijk -deels- een self fulfilling prophecy. Op termijn zullen we in Nederland zeker wel 10-20.000 bewezen gevallen hebben, en misschien stijgt het over een week wel exponentieel, maar met de cijfers waarmee jij nú kunt rekenen in Nederland ís dat gewoon niet zo.
Tevens blijf ik erbij dat jouw belachelijk maken van de handenschudmaatregel gewoonweg incorrect is.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
HallonRubus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:58:
[...]

Brabant op slot heeft allang geen zin meer, met clusters in Utrecht, Coevorden en mogelijk op meer plekken. Ik zie eerder het thuiswerkadvies uitgebreid worden naar het hele land. Als de helft van de mensen thuis kan werken en/of afziet van alle niet-noodzakelijke trips dan gaat de verspreiding al flink omlaag.
Nu zie ik Coevorden niet echt als probleem. Utrecht daarentegen als hub van het Nederlandse treinnetwerk is een gigantische verspreider.

Ik heb zelf vandaag ook niet-noodzakelijke reizen naar de Randstad afgezegd. Vond het gewoon niet verstandig. Dan maar video conferencing.

Wel denk ik dat de Nederlandse maatregelen vóór het afgelopen weekend plaats hadden moeten vinden. Dwingender mensen thuis laten werken, ov beperken, Italië terugkomers direct in quarantaine, maar dat vond ik direct al na de eerste besmetting in Tilburg.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Naar aanleiding van de exponentiële groei discussie: In dit zero-tolerance topic vragen we om beweringen altijd te onderbouwen. Dus als je een bewering wilt doen dat de groei exponentieel is, zal je dat dus ook moeten aantonen. Nu gaat het al enkele pagina's af die bewering al dan niet waar is en dat verstoort de discussie en dat willen we expliciet niet zien.

Zonder onderbouwing zetten we hier dan ook een punt achter die discussie, vervolg berichten worden verwijderd.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
GAIAjohan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:01:
Ranzige markten in Spanje zijn er voldoende, net als in Portugal en Italië. Vismarkten bv.
Jij impliceerde dat die ranzige markten bijdragen aan verspreiding, dan mag je dat ook onderbouwen.
Hoe dragen vismarkten in Spanje specifiek bij aan de verspreiding?
En dan natuurlijk los van het samenkomen van mensen, dat gebeurt ook op een voetbalwedstrijd, wat is er zo speciaal aan vismarkten dat jij het moest noemen?
Verder heeft het zoenen zeker een invloed op een extremere verspreiding dan hoe groeten in Nederland regulier gebezigd wordt.
Jij impliceerde dat we in Nederland die stijging niet zien omdat wij minder zoenen, dat heb je niet aangetoond met bewijs.
Zoenen ze in Spanje dan ook zoveel dat het daar uit de hand loopt?
Expliciete precieze cijfers ga je niet (meer) krijgen. Daar zijn Nederlanders te nuchter voor om naar de huisarts te gaan bij klachten.
Er zijn er genoeg wel naar de huisarts gegaan, die werden alsnog niet getest.
Bovendien heeft het geen enkele zin om bij mensen te testen waar de kans op een false negative zeker aanwezig is. False positives vind ik wat minder eng.
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens, als de a priori kans op besmetting extreem laag is heeft het weinig zin om te testen met een test die een foutpositieve uitslag kan geven.
Dan is er vaak zelfs met een positieve test nog meer kans op geen besmetting.
Iedereen die terugkomt uit Italië testen is grote onzin, met de uitslagen kan je niets.

Maar we hebben het niet over besmetting die zo goed als uitgesloten is.
Het gaat erom dat mensen die contact hebben gehad met bewezen besmette mensen en nu klachten hebben (inclusief hoesten EN koorts) ook niet getest worden.
In die gevallen is het wel zinvol om te testen, om zo bijvoorbeeld ook weer contactonderzoek te kunnen doen van die mensen.
Bijkomend voordeel dat je lineaire groei kan uitsluiten.
Ik zeg verder helemaal niet lineair, ik zeg op basis van de huidige data is het in Nederland lineair.
JIJ komt met een uitspraak dat het aantal besmettingen 'spontaan zogenaamd' daalt na het niet schudden van handen.
Als je mijn post nogmaals leest zie je dat ik dat helemaal niet zeg. Misschien had er een /s tag bij moeten staan?
Ik geef alleen de getallen zoals ze door de RIVM gegeven, en dat duidt op dit moment op een lineaire vermeerdering in Nederland.
Als we volledig af gaan op de cijfers zoals gepubliceerd door landelijke publieke gezondheidsinstanties kunnen we meer conclusies trekken: een CFR van 3.88% in China bijvoorbeeld.
Jij vult je eigen onderbuik met een mening die niet overeenkomt met de cijfers in Nederland. En zegt 'als mijn cijfers uitkomen, bla bla bla.
Maar dat is waarschijnlijk -deels- een self fulfilling prophecy. Op termijn zullen we in Nederland zeker wel 10-20.000 bewezen gevallen hebben, en misschien stijgt het over een week wel exponentieel, maar met de cijfers waarmee jij nú kunt rekenen in Nederland ís dat gewoon niet zo.
Ik zeg nergens dat het bewezen is, ik zeg dat het waarschijnlijk is.
Tevens blijf ik erbij dat jouw belachelijk maken van de handenschudmaatregel gewoonweg incorrect is.
Nogmaals, denk ik echt dat je dat verkeerd begrepen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.medischcontac...lvr.it&utm_medium=twitter

GGD is al vacatures aan het inzetten om het aantal testen verder op te kunnen schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
Van Ranst is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, maar volgens mij deze nog niet. De 7e dag van afgelopen zondag, dus niet geheel actueel meer maar zeker interessant omdat je blijkbaar nog steeds van mening kunt zijn dat er veel meer gevallen zijn dan nu bekend en toch niet in paniek raakt. Maar wat me vooral opviel is een stukje uit het artikel erbij:

Van Ranst wordt bijgetreden door viroloog Steven Van Gucht van Sciensano. Volgens hem staat dorpen of hele provincies afsluiten niet in het Belgische draaiboek. "Ons land is veel te klein daarvoor. Alles is met elkaar verbonden. We hebben geen gebieden die wat apart staan van elkaar"

Geen lockdown in de Belgische draaiboeken dus (totdat ze herschreven worden wellicht). Is daar in NL überhaupt iets over losgelaten?

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:49

Foamy

Fulltime prutser

Er zijn er genoeg wel naar de huisarts gegaan, die werden alsnog niet getest.
I can second that. Ouders van m'n schoonbroer hebben alle symptomen en zijn zeer waarschijnlijk in aanraking geweest met een besmet persoon. Toch zijn ze afgepoeierd bij de huisarts. Niet voldoende testen op voorraad, dus niks aan de hand.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:16
In Duitsland wordt het compleet isoleren van gebieden telkens stellig ontkracht, al helemaal voor de grens regio. "We zitten hier niet in China" is een van de terugkerende argumenten maar gezien Italië vraag ik me af voor hoelang nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
De_Bastaard schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:49:
In Duitsland wordt het compleet isoleren van gebieden telkens stellig ontkracht, al helemaal voor de grens regio. "We zitten hier niet in China" is een van de terugkerende argumenten maar gezien Italië vraag ik me af voor hoelang nog.
In China mochten de mensen ook niet meer naar hun werk, in Italië wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
In China werd het pas bevestigd toen het al zover was.
Als je zegt dat je het gaat doen maar nog niet klaar bent voor mensen die dan meteen weg willen dan krijg je ook een 3- als dictatorscore. ;)
Ik denk dat in Nederland (en België) het volledig afsluiten van regio's weinig zin heeft, ook het dicht gooien van grenzen zal niet veel toevoegen.

Veel testen, contactonderzoek doen en in thuisisolatie kan wel nog behoorlijk effect hebben.
Ook een landelijke instelling m.b.t. social distancing (iedereen, ongeacht klachten) kan nu nog veel doen.
Dat zijn maatregelen met economisch relatief milde gevolgen die wel effect kunnen sorteren.
Moet je wel testcapaciteit hebben en een bevolking die de noodzaak ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht moet de overheid ook de Pneumokokken vaccinaties onder aandacht brengen bij ouderen,

Bij infectie door influenza is en dit een vaakvoorkomende secundaire infectie, Virus verward/verwoest immuun response in longen > bacterien zoals pneumokokken die in de keel voorkomen krijgen dan kans om te woekeren in de longen.>longontsteking Dit gebeurt wellicht ook in mindere mate bij Covid19 maar alle beetjes helpen zou ik zeggen en vaccinatie kan geen kwaad.

En sowieso griep vaccinaties voor komende griepseizoenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 00:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik las net over de opening van de nieuwe bibliotheek in het oude postkantoorgebouw aan de Neude in Utrecht.
Vrijdag wordt de bibliotheek door prinses Leontien geopend. "Ik hoop dat de Utrechters massaal komen kijken naar hoe het eruitziet", zegt directeur Ton van Vlimmeren.
Misschien moeten mensen niet massaal naar de opening komen :F

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

.oisyn schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:28:
Ik las net over de opening van de nieuwe bibliotheek in het oude postkantoorgebouw aan de Neude in Utrecht.

[...]

Misschien moeten mensen niet massaal naar de opening komen :F
Wel apart om te zien. In de ene provincie wordt mensen aangeraden om thuis te werken, worden evenementen afgelast en gaan sportwedstrijden niet door. Amper 100 kilometer verderop wordt gevraagd om massaal naar de opening van een gebouw te komen :+ Als je ziet hoe verbonden grote delen van Nederland zijn dan weet je gewoon dat dat een idioot iets is. Er gaan enorm veel mensen dagelijks van Brabant naar Utrecht voor hun werk. Nu misschien even niet meer, maar waarschijnlijk voldoende mensen die het virus dragen die dat inmiddels doorgegeven hebben. Kwestie van tijd tot de situatie in Brabant verspreid over de rest van Nederland.

Ook apart: AH Online bezorgt in Brabant nog maar tot aan de voordeur en er moet zoveel mogelijk via de app betaald worden zodat de pinterminal niet door teveel mensen vastgehouden wordt. Moet je een rit rijden in Limburg of net over de grens in Gelderland? Dan is het business as usual :+ Klein detail: veel bezorgers die rond Arnhem/Nijmegen en in Limburg bezorgen rijden vanaf Eindhoven en wonen daar vaak ook (in de buurt).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:17:
Wellicht moet de overheid ook de Pneumokokken vaccinaties onder aandacht brengen bij ouderen,

Bij infectie door influenza is en dit een vaakvoorkomende secundaire infectie, Virus verward/verwoest immuun response in longen > bacterien zoals pneumokokken die in de keel voorkomen krijgen dan kans om te woekeren in de longen.>longontsteking Dit gebeurt wellicht ook in mindere mate bij Covid19 maar alle beetjes helpen zou ik zeggen en vaccinatie kan geen kwaad.

En sowieso griep vaccinaties voor komende griepseizoenen.
Sinds ik ingeënt ben tegen pneumokken en een of ander rhinovirus heb ik geen longontsteking meer gehad.
Ik had standaard in april en september ontstoken holtes waarbij er binnen een week door naar beneden lekkende zooi regelmatig bronchitis en vervolgens longontsteking ontstond, en dan ben je zo een paar weken bezig om weer op te knappen.
Een aantal, nogal pijnlijke, operaties aan neus en holtes gehad die zonder resultaat bleven tot ik bij een frisse jonge KNO arts kwam die na bacteriologisch onderzoek kon vertellen dat ik erg gevoelig was voor pneumokokken en voorstelde om te vaccineren.

Tegenwoordig zit deze vaccinatie gelukkig in het rijksvaccinatieprogramma voor kinderen, bij de apotheek keken ze daarom ook vreemd op toen ik die injecties kwam ophalen voor mijzelf (40+).
Wat ben ik deze arts enorm dankbaar dat ze verder keek dan haar neus lang is en het apart vond dat ik minstens 2x per jaar een longontsteking had (al decennia lang) maar verder in goede gezondheid verkeer.
Sinds die injecties piep ik niet meer bij koel vochtig weer, blijven de holtes schoon en behoren longontstekingen tot het verleden.
N=1 ervaring met deze vaccinatie is dus uiterst positief. (Inmiddels al 4 jaar luchtwegklachtenvrij)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mutatie

Interessant stuk met Michael Osterholm.

Aantal punten
Primaire besmetting vind plaats via ademen.
Besmetting vind al plaats voor er symptomen zijn.
Verder wel heftige voorspellingen voor over enkele weken ook hier gezien onze aanpak.

Een conservatieve inschatting voor de komende 3 tot 7 maanden:
48miljoen ziekenhuisopnames
96miljoen besmettingen
480.000 slachtoffers

Wikipedia: Michael Osterholm
Lijkt me toch wel betrouwbare info?

Heeft iemand goed nieuws? -O-

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 11-03-2020 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mutatie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 02:58:
[YouTube: How Serious is the Coronavirus? Infectious Disease Expert Michael Osterholm Explains | Joe Rogan]

Aantal punten
Verder wel heftige voorspellingen voor over enkele weken ook hier.

96miljoen besmettingen
480.000 slachtoffers

Hmm ademen... ik ga de lift hier in het gebouw maar eens mijden. Wanneer je er met meerdere in staat, of je staat er in vlak nadat iemand gehoest heeft... zo snel ververst de lucht niet in een liftcabine viel mij net op. Dat wordt trapklimmen zonder de leuning aan te raken, wel beter voor de conditie.
(Was net zo blij met het nieuwe druppel systeem wat deuren openmaakt zonder dat je iets hoeft aan te raken, de liftknopjes gaan met knokkels of knie ook prima)

@Mutatie Tnx voor de link, hij klinkt realistisch en nuchter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 14:48
klaaas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:45:
Van Ranst is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, maar volgens mij deze nog niet. De 7e dag van afgelopen zondag, dus niet geheel actueel meer maar zeker interessant omdat je blijkbaar nog steeds van mening kunt zijn dat er veel meer gevallen zijn dan nu bekend en toch niet in paniek raakt. Maar wat me vooral opviel is een stukje uit het artikel erbij:

Van Ranst wordt bijgetreden door viroloog Steven Van Gucht van Sciensano. Volgens hem staat dorpen of hele provincies afsluiten niet in het Belgische draaiboek. "Ons land is veel te klein daarvoor. Alles is met elkaar verbonden. We hebben geen gebieden die wat apart staan van elkaar"

Geen lockdown in de Belgische draaiboeken dus (totdat ze herschreven worden wellicht). Is daar in NL überhaupt iets over losgelaten?
Ze hebben dit tijden hun interviews reeds ontkracht. Voor hun gaat het meer om clusters dan om steden of dorpen. Clusters isoleren staat dan wel in hun draaiboek.. als de zorg het niet meer kan trekken, zal een volledige lockdown er ook snel in komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat mij dus de wenkbrauwen doet fronsen is dit verhaal

Niet alle 1250 Amerikaanse militairen die voor de grote oefening Defender Europe 2020 door Nederland trekken, zullen op 26 maart in Grubbenvorst de Maas oversteken. Defensie stelt dat slechts 25 voertuigen en maximaal honderd soldaten dat doen.
De rest van de Amerikaanse eenheid van 1250 militairen zal zich na de landing op vliegveld Eindhoven verder verspreiden over Nederland. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Defensie zullen er geen tanks over de pontonbrug bij Grubbenvorst rijden, onder meer omdat het de dijken wellicht te zeer zou beschadigen.

https://www.limburger.nl/...oefening-grubbenvorst-aan

Er landen dus 1500 militairen op Eindhoven uit (jawel inderdaad) Austin Texas waar zojuist muziekfestivals en de MotoGP is afgelast vanwege het coronavirus .

Hoe is het nu toch mogelijk dat je a) die militairen op dit moment een oefening laat doen (met totaal 37.000 andere militairen in Europa en b) Hoe verklaar je dit aan mensen in Limbiurg en Brabant die geen handen mogen schudden en binnen moeten blijven .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

leekers schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:32:
Wat mij dus de wenkbrauwen doet fronsen is dit verhaal

Niet alle 1250 Amerikaanse militairen die voor de grote oefening Defender Europe 2020 door Nederland trekken, zullen op 26 maart in Grubbenvorst de Maas oversteken. Defensie stelt dat slechts 25 voertuigen en maximaal honderd soldaten dat doen.
De rest van de Amerikaanse eenheid van 1250 militairen zal zich na de landing op vliegveld Eindhoven verder verspreiden over Nederland. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Defensie zullen er geen tanks over de pontonbrug bij Grubbenvorst rijden, onder meer omdat het de dijken wellicht te zeer zou beschadigen.

https://www.limburger.nl/...oefening-grubbenvorst-aan

Er landen dus 1500 militairen op Eindhoven uit (jawel inderdaad) Austin Texas waar zojuist muziekfestivals en de MotoGP is afgelast vanwege het coronavirus .

Hoe is het nu toch mogelijk dat je a) die militairen op dit moment een oefening laat doen (met totaal 37.000 andere militairen in Europa en b) Hoe verklaar je dit aan mensen in Limbiurg en Brabant die geen handen mogen schudden en binnen moeten blijven .
In heel Texas, zijn er nog maar 7 bevestigde gevallen gemeld op 29 miljoen mensen.
Das dus veel veiliger dan hier in Nederland met 321 gevallen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17
Foamy schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:48:
[...]

I can second that. Ouders van m'n schoonbroer hebben alle symptomen en zijn zeer waarschijnlijk in aanraking geweest met een besmet persoon. Toch zijn ze afgepoeierd bij de huisarts. Niet voldoende testen op voorraad, dus niks aan de hand.
Ik neem aan dat die mensen zelf de verantwoordelijkheid nemen om thuis te blijven en af te wachten tot de symptomen weg zijn? Als ze dat netjes doen, waarom zou je dan moeten testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mutatie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 02:58:
[YouTube: How Serious is the Coronavirus? Infectious Disease Expert Michael Osterholm Explains | Joe Rogan]

Aantal punten
Verder wel heftige voorspellingen voor over enkele weken ook hier gezien onze aanpak.

96miljoen besmettingen
480.000 slachtoffers

Je verdraait zijn woorden; “ in some cases “ zegt hij over verspreiden door ademen.

En de vraag is dus hoe problematisch a-symptomatische verspreiding in de praktijk is, welk deel neemt het voor zijn rekening..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
giantgiantus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:54:
Ik neem aan dat die mensen zelf de verantwoordelijkheid nemen om thuis te blijven en af te wachten tot de symptomen weg zijn? Als ze dat netjes doen, waarom zou je dan moeten testen?
Als je in contact bent geweest met een besmet iemand die op dat moment nog geen symptomen had kan je volgens de huidige inzichten niet besmet raken, twee weken rustig aan doen is verstandig maar complete zelf-quarantaine gaat heel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
hoevenpe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:24:
[...]

Als je in contact bent geweest met een besmet iemand die op dat moment nog geen symptomen had kan je volgens de huidige inzichten niet besmet raken, twee weken rustig aan doen is verstandig maar complete zelf-quarantaine gaat heel ver.
Ja ik had het over die mensen met symptomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Italië doet wel heel stoer met hun 'lockdown', maar vervolgens gaan er nog genoeg mensen de straat op voor werk, boodschappen of zelfs op reis met een (zelf getekend) formulier.
Is in feite nieteens zo heel anders dan de situatie in Noord Brabant, ze noemen het alleen anders :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
maratropa schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:14:
[...]

Je verdraait zijn woorden; “ in some cases “ zegt hij over verspreiden door ademen.

En de vraag is dus hoe problematisch a-symptomatische verspreiding in de praktijk is, welk deel neemt het voor zijn rekening..
Dat blijkt voor veel mensen lastig te interpreteren te zijn, dat zag je ook al eerder.

Dat iets zou kunnen betekent niet dat de kans groot is.
Dat sommige mensen een lange incubatietijd hebben betekent niet maatregelen gericht op het gemiddelde onlogisch zijn.
Dat sommige mensen het 2x krijgen betekent niet dat niemand resistent wordt als ze het gehad hebben.
Etcetera

Op dit soort aantallen kan je gewoon waarschijnlijkheid berekenen. Uitzonderingen blijf je houden, dat kunnen meetfouten zijn of andere redenen, maar zolang dat hele lage aantallen zijn maakt dat niet uit. Een echte wetenschapper zal dan snel zeggen dat het kan, of niet onmogelijk is. Dat nog nooit iemand een witte kraai heeft gezien, betekent niet dat ie niet bestaat, maar je mag er best vanuit gaan dat witte kraaien niet bestaan.

Overigens is de vs toch ook dat land waar gedecoreerde wetenschappers te vinden zijn die in rechtszaken als getuige-deskundige optreden met de mening dat roken niet ongezond is? Ik wil niet deze man in dat hokje plaatsen, maar ook wetenschappers zijn soms net mensen die voor geld en macht kiezen. Als het echt logisch of waar is wat ze zeggen, dan zullen echte experts dat prima op waarde kunnen schatten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:22
Ik ben het er trouwens wel mee eens dat de oproep tot thuiswerken best Nederland breed had mogen omvatten. Als thuiswerken toch al mogelijk is, waarom niet. Het kan alleen maar bijdragen tot inperking verdere besmetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:30:
[...]

Italië doet wel heel stoer met hun 'lockdown', maar vervolgens gaan er nog genoeg mensen de straat op voor werk, boodschappen of zelfs op reis met een (zelf getekend) formulier.
Is in feite nieteens zo heel anders dan de situatie in Noord Brabant, ze noemen het alleen anders :X
Dat beeld heb ik ook, al zijn de scholen daar natuurlijk wel dicht etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:31:
[...]

Dat beeld heb ik ook, al zijn de scholen daar natuurlijk wel dicht etcetera.
Ja, doelde vooral op het dagelijks leven op straat. Scholen zijn dicht en evenementen zijn breder afgelast, maar other than that...
In Brabant blijven kroegen en restaurants inmiddels ook leeg, en is het stil op straat. Bijna geen files ook in de provincie zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:30:
Het grote verschil is dat de buitengrenzen ook op slot gaan, hier rijden Brabantse forenzen as-we-speak over de A2, A16 en A27 naar het noorden en zitten de intercity's nog steeds vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:38:
[...]

Het grote verschil is dat de buitengrenzen ook op slot gaan, hier rijden Brabantse forenzen as-we-speak over de A2, A16 en A27 naar het noorden en zitten de intercity's nog steeds vol.
Welke grenzen? Wat ik gisteren op het journaal zag waren dat maatregelen van Oostenrijk die geen Italianen meer binnen laten.
Tenzij je een briefje van de dokter hebt...

In Italië zelf wordt hoegenaamd niet gehandhaafd.

Niet dat het geen effect heeft natuurlijk, want er zijn veel minder mensen op straat en onderweg. Maar 'lockdown' kun je het echt niet noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:41:
Welke grenzen? Wat ik gisteren op het journaal zag waren dat maatregelen van Oostenrijk die geen Italianen meer binnen laten.
Tenzij je een briefje van de dokter hebt...

In Italië zelf wordt hoegenaamd niet gehandhaafd.
Heb het inderdaad over de buitengrenzen, daar zit een groot verschil tussen de situatie in Brabant en die in Italië. Men zou de NS niet verder kunnen laten rijden dan Geldermalsen en Dordrecht, de bruggen over de grote rivieren controleren zodat alleen mensen met heel zwaarwegende redenen nog naar het noorden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:15
ZieMaar! schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:30:
[...]

Overigens is de vs toch ook dat land waar gedecoreerde wetenschappers te vinden zijn die in rechtszaken als getuige-deskundige optreden met de mening dat roken niet ongezond is? Ik wil niet deze man in dat hokje plaatsen, maar ook wetenschappers zijn soms net mensen die voor geld en macht kiezen. Als het echt logisch of waar is wat ze zeggen, dan zullen echte experts dat prima op waarde kunnen schatten.
Ik vond deze man best geloofwaardig overkomen maar de schaamteloze plug voor zijn boek deed daar wel even serieus afbreuk aan.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 18:10
Foamy schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:48:
[...]

Niet voldoende testen op voorraad, dus niks aan de hand.
Dit is waar ik eerder op doelde.
Hoe kan Italië (minimaal) 10k+ testen hebben en blijven wij hier hangen op 400 (want niet genoeg testen).
Waar komt dat verschil in aantal test kits vandaan. Wie/wat bepaalt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:45:
Hoe kan Italië (minimaal) 10k+ testen hebben en blijven wij hier hangen op 400 (want niet genoeg testen).
Waar komt dat verschil in aantal test kits vandaan. Wie/wat bepaalt dat.
Het aantal positieve tests is niet hetzelfde als het aantal kits, hopelijk zijn er bij ons heel veel negatieve tests zodat het aantal kits veel hoger ligt dan 400. Ook doen wij hier bij iedereen 2 tests, dat scheelt ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:44:
[...]

Heb het inderdaad over de buitengrenzen, daar zit een groot verschil tussen de situatie in Brabant en die in Italië. Men zou de NS niet verder kunnen laten rijden dan Geldermalsen en Dordrecht, de bruggen over de grote rivieren controleren zodat alleen mensen met heel zwaarwegende redenen nog naar het noorden rijden.
Maar dat is precies mijn punt... Voor zover daar in Italië met hun stoere lockdown al iets afgesloten wordt mag je er met je eigen briefje gewoon langs. En die buitengrenzen worden vziw niet door Italië afgesloten, maar door omringende landen. Die vervolgens een briefje (goed, wel van de dokter deze keer) ook voldoende vinden om er toch in te mogen.

@NeutraleTeun er zijn in de Brabantse ziekenhuizen onder het personeel in 1 dag al 500 tests afgenomen en getest. Buiten de overige tests in het land. Bron: kamerbriefing van gisteren avond.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2020 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:51:
[...]

Maar dat is precies mijn punt... Voor zover daar in Italië met hun stoere lockdown al iets afgesloten wordt mag je er met je eigen briefje gewoon langs. En die buitengrenzen worden vziw niet door Italië afgesloten, maar door omringende landen. Die vervolgens een briefje (goed, wel van de dokter deze keer) ook voldoende vinden om er toch in te mogen.

@NeutraleTeun er zijn in de Brabantse ziekenhuizen onder het personeel in 1 dag al 500 tests afgenomen en getest. Buiten de overige tests in het land. Bron: kamerbriefing van gisteren avond.
Ben jij in het land aanwezig Of ga je af van de pers? Personen die daar wonen ervaren het toch heel anders dan dat jij doet laat voorkomen.
Italiaanse ambassadeur: toeristen hebben hier niets te zoeken
De Nederlandse ambassadeur in Italië, Joost Flamand zegt in het NOS Radio 1 Journaal dat in Italië echt een noodsituatie van kracht is. Hij roept mensen op om naar de reisadviezen te luisteren en vooral niet naar Italië te komen. "Toeristen hebben hier niets te zoeken. Toeristische attracties zijn dicht, winkels laten mondjesmaat mensen toe, er staan rijen op straat, het heeft veel weg van een oorlogssituatie. En mensen ervaren dat ook zo."
https://nos.nl/liveblog/2...ecretaris-met-corona.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
[...]

Waarom als 'stoere lockdown' kwalificeren?

Er is niets stoers aan maar een keiharde nood maatregel nu blijkt dat ze het niet meer onder controle hebben en de indammen strategie niet heeft gewerkt. +977 nieuwe besmettingen en 168 doden in 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Vorkie ik heb collega's in het noorden van Italië. Ik zeg ook niet dat het business as usual is, maar het heeft ook niks met een 'lockdown' te maken.

Zoals je zelf overigens al aangeeft... Er staan rijen voor de winkels.

M.b.t. de grensovergangen baseer ik me inderdaad op de berichtgeving van het journaal. Tot het tegendeel bewezen is, lijkt me dat een betrouwbare bron.

@TecTo wel goed lezen, ik zeg niet dat een lockdown geen zin heeft, daar heb ik niet direct een mening over. Ik beargumenteer dat die lockdown vooral stoere praat is, en het zeker niet zo is dat iedereen nu binnen zit.
Meer woorden dan daden zeg maar.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2020 08:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

https://www.volkskrant.nl...apt-evenementen~bf5cdf46/

Als je deze cijfers doortrekt van de steekproef onder het ziekenhuispersoneel heeft 1 op de 10 met wat verkoudheidsklachten al besmet in Brabant.

Dat is goed en slecht nieuws.
Goed nieuws dat de sterfte cijfers met een korreltje zout moeten worden genomen omdat het aantal besmettingen veel hoger ligt dan de officiële getallen.

Slecht nieuws voor de vatbare mensen aangezien de verspreiding dan veel verder is dan gedacht. En kans dat het virus even komt kijken veel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08

Yucon

*broem*

hoevenpe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:38:
[...]

De A2 tussen Den Bosch en Utrecht staat normaal rond dit tijdstip compleet vast. Nu kun je gewoon doorrijden aldus google maps.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NrVFydO.png

[ Voor 7% gewijzigd door Yucon op 11-03-2020 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Italië loopt tegen de grens aan van wat je aan lockdown kan doen in een westers land. Daardoor ben ik erg benieuwd hoeveel impact die maatregelen hebben.

Blijft de situatie in Italië, met deze maatregelen beheersbaar, dan zitten we in Nederland goed.

Waarom alleen Noord-Brabant?
De grootste haarden zitten in Tilburg en Breda wat relatief ver van de andere provincies afligt. Als de werknemers die mobiel zijn (vaak hoger inkomen/hoger opgeleid) uit die gebieden, met lichte symptomen, daadwerkelijk niet meer reizen, heeft veel invloed.

In mijn ogen meer dan dat de werknemer bij een lokaal industrieel bedrijf in Weert ook in lockdown zit omdat hij een chronische verkoudheid heeft door roken. Het gaat om het aantal sociale contacten en de afstand (~2 meter is ok) en omgeving (binnen gevoeliger dan buiten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Yucon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:07:
[...]

De A2 tussen Den Bosch en Utrecht staat normaal rond dit tijdstip compleet vast. Nu kun je gewoon doorrijden aldus google maps.
Viel me ook al op.

Maar vooral dat het niet alleen in Brabant rustig is, maar in het hele land.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Huec4jy3tmxT5ULn1H-hxT-BrIQ=/800x/f/image/mmbvMnl4Cv4VMfIPLPzgRZhY.png?f=fotoalbum_large

Dit zie je normaal alleen op zondagochtend.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
alexbl69 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:10:
[...]

Viel me ook al op.

[Afbeelding]

Er zullen vast ook mensen zijn die buiten Brabant wonen maar in Brabant werken die thuis blijven, en ook steeds meer mensen elders in het land die in zelf quarantaine gaan. Woensdag is toch altijd al rustig en voor veel mensen een halve dag.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Yucon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:07:
[...]

[Afbeelding]
Dat het minder druk is wil toch niet zeggen dat er geen Brabanders op de weg zijn?
Ik ben net zelf uit Brabant ook naar Utrecht gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wij werken ook allemaal remote de komende dagen aanzien een collega die in Noord-Italië was gaan skiën ziek geworden is. Zal wel loos alarm zijn maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:04:
@Vorkie re bron.

@TecTo wel goed lezen, ik zeg niet dat een lockdown geen zin heeft, daar heb ik niet direct een mening over. Ik beargumenteer dat die lockdown vooral stoere praat is, en het zeker niet zo is dat iedereen nu binnen zit.
Meer woorden dan daden zeg maar.
Reageer ook niet dat het geen zin heeft etc. maar op jouw kwalificatie als 'stoer'. Lees zelf even goed en geef er geen draai aan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08

Yucon

*broem*

T7D_Sneezy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:13:
[...]

Dat het minder druk is wil toch niet zeggen dat er geen Brabanders op de weg zijn?
Ik ben net zelf uit Brabant ook naar Utrecht gereden.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg wel dat er duidelijk veel mensen gehoor aan geven. Want zelfs op woensdag staat dat stuk normaal gesproken compleet vast en ga je richting 2x de normale reistijd. En als je rustige moment hebt dan heb je meestal nog steeds kleine stukjes file, en zelfs dat is nu niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TecTo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Reageer ook niet dat het geen zin heeft etc. maar op jouw kwalificatie als 'stoer'. Lees zelf even goed en geef er geen draai aan.

.
Ik geef er helemaal geen draai aan, die kwalificatie komt voort uit het feit dat ze het op papier over een lockdown hebben, maar het in de praktijk wel meevalt. Allemaal best, maar noem het dan niet zo. Waar heb ik een waardeoordeel geveld over maatregelen in Italië?

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:21
Ik werk voorlopig ook thuis omdat mijn bedrijf heeft aangegeven het aan te moedigen dat iedereen die in zijn rol thuis kan werken, dat ook doet. Niet alleen Brabo's, maar iedereen.

Voor mij is dat geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
Barrycade schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:05:
Als je deze cijfers doortrekt van de steekproef onder het ziekenhuispersoneel heeft 1 op de 10 met wat verkoudheidsklachten al besmet in Brabant.

Dat is goed en slecht nieuws.
Goed nieuws dat de sterfte cijfers met een korreltje zout moeten worden genomen omdat het aantal besmettingen veel hoger ligt dan de officiële getallen.
Wéér die misvatting, hetzelfde zag je hier gebeuren toen er in korte tijd veel gevallen in Zuid Korea werden ontdekt.

Nogmaals: het duurt gemiddeld meerdere weken van infectie tot dood.
Vooral jonge mensen kunnen meer dan een maand ziek zijn voor ze er uiteindelijk toch aan dood gaan.
Alleen de zeer oude (80+) en zwakke medemens gaat er gemiddeld eerder aan dood.
Dat zien we ook in Nederland: Eerste 3 doden boven de 80, 4e nu onder de 80 (maar boven de 70)

Dus voordat we uitspraken kunnen doen dat het wel meevalt met het sterftecijfer moeten we de huidige populatie besmette mensen gedurende 2 maanden volgen en kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
[...]

Viel me ook al op.

[Afbeelding]

Mja ik wil voor morgen graag ook wel een snapshot zien. Woensdag is een dag die veel ingezet wordt als spreekwoordelijke papa of mamadag. Dinsdagen en donderdagen zijn de echte kantoordagen dus ik ben dan benieuwd of deze trend dan ook zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Mja ik wil voor morgen graag ook wel een snapshot zien. Woensdag is een dag die veel ingezet wordt als spreekwoordelijke papa of mamadag. Dinsdagen en donderdagen zijn de echte kantoordagen dus ik ben dan benieuwd of deze trend dan ook zichtbaar is.
Bewijs lijkt mij niet nodig, als Brabanders geen gehoor geven aan het verzoek van de veiligheidsregio, hoop ik dat de werkgevers buiten Brabant dit wel doen.

Heb nu meerdere bedrijven, inclusief diegene waar ik werk, die gewoon heel simpel stelt, Je woon in Brabant? Je werkt thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 11-03-2020 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

autje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:18:
Ik werk voorlopig ook thuis omdat mijn bedrijf heeft aangegeven het aan te moedigen dat iedereen die in zijn rol thuis kan werken, dat ook doet. Niet alleen Brabo's, maar iedereen.

Ja precies, ik werk in 's-Hertogenbosch (en woon ook in Brabant), bij ons werkt iedereen die geen kantoorgebonden functie heeft sinds dinsdag verplicht thuis, dat bericht is op maandagavond al direct naar de persconferentie verstuurd door de directie. Dinsdagochtend moest ik nog wat spullen ophalen die ik stom genoeg maandag avond had laten liggen en ik moest ook echt wel even komen melden bij de receptie wat ik kwam doen en dat ik zo weer weg was. Er wordt bij ons dus echt wel serieus mee om gegaan.

Als dit nu gewoon landelijk zo ging (waar mogelijk) in plaats van dat dit advies alleen voor Brabant geld scheelt dat gewoon al een boel forenzen over en weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
autje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:18:

Ik snap ook echt niet dat deze regel niet direct landelijk is uitgevaardigd. Lijkt me een kleine maatregel met relatief weinig impact op bedrijfsvoeringen.

Ik vertrouw nog steeds op de kennis en informatiestroom die de RIVM tot zich krijgt vanuit de gehele wereld, maar landelijk thuiswerken was een simpele uitvaardiging geweest. Dat je dan Brabant nog iets strakker beteugelt is gezien de situatie wellicht gerechtvaardigd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Kluus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:25:
Als dit nu gewoon landelijk zo ging (waar mogelijk) in plaats van dat dit advies alleen voor Brabant geld scheelt dat gewoon al een boel forenzen over en weer.
Interessant wordt om te zien wat er gebeurd als straks het virus onder controle is, dit zou wel eens de doorbraak van veel meer structureel thuiswerken kunnen forceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
hoevenpe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Interessant wordt om te zien wat er gebeurd als straks het virus onder controle is, dit zou wel eens de doorbraak van veel meer structureel thuiswerken kunnen forceren.
Hopelijk ook veel minder business travel. Ja het is belangrijk om elkaar soms face to face te spreken. Maar ik zie zelf geen reden om dat meer dan 1x per jaar te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daan!
Hier ook weer een voorbeeld van hoe belangrijk het is om allemaal goed ons best te doen om verspreiding te voorkomen.

Many local COVID-19 cases due to 'socially irresponsible' behaviour of a few: Health Minister bron
- About 35 out of the 160 confirmed cases in Singapore so far did not minimise social contact although they had already developed fever or respiratory symptoms
- More than a fifth (22 per cent) continued to work or carried on with their daily routine despite being sick
- Wizlearn Technologies cluster: three employees had continued with their daily activities despite being unwell. One of the staff members spread the coronavirus to a family contact, who also carried on with daily activities while symptomatic.This resulted in four additional confirmed cases of COVID-19
- Of the cases linked to the private dinner function at SAFRA Jurong, one case who subsequently tested positive attended the function on Feb 15 despite feeling unwell. This could have resulted in 18 additional confirmed cases among those who attended the dinner. Of these 18 cases, 10 of them continued with their daily activities while feeling unwell, resulting in an additional 17 COVID-19 cases who had not attended the dinner

En de take-home-message:

Those who are unwell, even with mild flu-like symptoms, should see a doctor and stay at home to prevent spreading illness to others

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Muse schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:29:
[...]

Ik snap ook echt niet dat deze regel niet direct landelijk is uitgevaardigd. Lijkt me een kleine maatregel met relatief weinig impact op bedrijfsvoeringen.

Ik vertrouw nog steeds op de kennis en informatiestroom die de RIVM tot zich krijgt vanuit de gehele wereld, maar landelijk thuiswerken was een simpele uitvaardiging geweest. Dat je dan Brabant nog iets strakker beteugelt is gezien de situatie wellicht gerechtvaardigd.
Ik denk dat er een beetje een stapsgewijze aanpak is gekozen.
Op dinsdag maatregelen in Noord Brabant geeft nog wat ruimte tot het weekend bijvoorbeeld.
KNVB denkt inmiddels ook na over het afgelasten van alle wedstrijden dit weekend.
Sluit niet uit dat de komende dagen de duimschroeven langzaam worden aangedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Op dinsdag maatregelen in Noord Brabant geeft nog wat ruimte tot het weekend bijvoorbeeld.
KNVB denkt inmiddels ook na over het afgelasten van alle wedstrijden dit weekend.
Sluit niet uit dat de komende dagen de duimschroeven langzaam worden aangedraaid.
Dat denk ik ook. Eerst Brabant en dan opschalen. Op deze wijze worden de geesten ook rijp gemaakt. Het is ook een stukje gedragsverandering dat nodig is. Dat gaat denk ik niet in 1 keer.
We kunnen denk ik op korte termijn, wellicht deze week nog, hetzelfde gaan zien rond de andere haarden. Daarna landelijk.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Nog meer? We zijn al koploper hoor. Er zijn nog veel te veel bedrijven die hier negatief tegenover staan omdat er wat vastgeroeste managers actief zijn. Afgezien daarvan ken ik geen cijfers van zelfs de mogelijkheden van alle bedrijven om dit te kunnen/willen faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

ed1703 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Nog meer? We zijn al koploper hoor. Er zijn nog veel te veel bedrijven die hier negatief tegenover staan omdat er wat vastgeroeste managers actief zijn. Afgezien daarvan ken ik geen cijfers van zelfs de mogelijkheden van alle bedrijven om dit te kunnen/willen faciliteren.
Gelukkig wordt het nu bij ons een beetje geforceerd van bovenaf. Bij de klant waar ik werk zijn de teams in tweeën gedeeld, 1 week werkt het ene deel thuis en de volgende week het andere deel. Verder is het ook niet meer toegestaan om naar andere panden of gebouwen te gaan en zijn alle vergaderingen/trainingen/bijeenkomsten geannuleerd (tenzij het digitaal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ed1703 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Zowel bij mijzelf als bij mijn vrouw is vooral de internationale werkgever een limiterende factor. Maar juist daar lijkt nu, door Corona, wel een kentering in te komen.

Voor het terugdringen van de files is er overigens nieteens een hele grote vermindering van het verkeer nodig.
Dacht dat 5% minder aanbod al zorgt voor vrijwel filevrije wegen.

Volgens mij is dit filmpje al eerder gepost, best interessant:
YouTube: Coronavirus ‘worse than a bomb’ on Italy, says doctor coordinating r...

Arts geeft hierbij aan dat ie vooral niet begrijpt dat het ineens zo snel uit de klauwen is gelopen in Wuhan en Lombardije. Gelukkig lijkt het buiten Lombardije ook minder hard te gaan. 700 patienten behandeld voor het filmpje 600 nog op IC. Mediaan van de gevallen ligt op 65. Oproep is vooral; leer van wat er hier gebeurt.
Lijkt op het einde aan te geven dat ziekenhuispersoneel ook niet helemaal netjes om gegaan is met de beschermende middelen?

[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 11-03-2020 09:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Goed punt. Ik ben erg benieuwd.

Hier worden de Brabanders gewoon verplicht naar kantoor te komen, dus een landelijk advies zou het management hier wel in beweging krijgen verwacht ik. Het is niet dat ik bang ben voor besmetting, maar ik vind wel dat als we kleine aanpassingen kunnen doen om verspreiding te verminderen dat het onze morele plicht is daar naar te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
boesOne schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:41:
[...]

Dat denk ik ook. Eerst Brabant en dan opschalen. Op deze wijze worden de geesten ook rijp gemaakt. Het is ook een stukje gedragsverandering dat nodig is. Dat gaat denk ik niet in 1 keer.
We kunnen denk ik op korte termijn, wellicht deze week nog, hetzelfde gaan zien rond de andere haarden. Daarna landelijk.
Hmm, landelijk: Ik kan mij zo voorstellen dat er een groep brabanders gaat ontstaan die hun heil ergens anders gaan zoeken, dan is een landelijke maatregel een logische volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Muse schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Goed punt. Ik ben erg benieuwd.

Hier worden de Brabanders gewoon verplicht naar kantoor te komen, dus een landelijk advies zou het management hier wel in beweging krijgen verwacht ik. Het is niet dat ik bang ben voor besmetting, maar ik vind wel dat als we kleine aanpassingen kunnen doen om verspreiding te verminderen dat het onze morele plicht is daar naar te handelen.
Bedrijven hebben ook voorbereidingstijd nodig om tokens te regelen, denk aan extra licenties inkopen (Hier is grote vraag naar, zodanig dat de aanvraag voor extra licenties tot 4 dagen kan duren inplaats van 48 uur).

Bedrijven die dit niet op orde hebben, hebben dus een extra uitdaging.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
[...]

Hier worden de Brabanders gewoon verplicht naar kantoor te komen, dus een landelijk advies zou het management hier wel in beweging krijgen verwacht ik.
Mag ik het ronduit in de wind slaan van de RIVM adviezen om sociale contacten door Brabanders op een laag pitje te zetten nogal achterlijk vinden?

Wat wordt er als reden gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Bensimpel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Bedrijven hebben ook voorbereidingstijd nodig om tokens te regelen, denk aan extra licenties inkopen (Hier is grote vraag naar, zodanig dat de aanvraag voor extra licenties tot 4 dagen kan duren inplaats van 48 uur).

Bedrijven die dit niet op orde hebben, hebben dus een extra uitdaging.
Ok, fair enough. Binnen mijn bedrijf is het voor minimaal de helft van het kantoorpersoneel al mogelijk en zeker voor minimaal 80% van mijn afdeling. Dus een omschakeling zou niet heel moeilijk moeten zijn, waarbij je dan een klein deel overhoudt dat alsnog naar kantoor zou moeten komen. En ook die mensen zouden met een beetje uitleg wel remote kunnen inloggen op een eigen computer.

Dat dit niet overal zo is, begrijp ik ook.
autje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Mag ik het ronduit in de wind slaan van de RIVM adviezen om sociale contacten door Brabanders op een laag pitje te zetten nogal achterlijk vinden?

Ik vind het ook vreemd, maar de betreffende personen vertonen geen ziekteverschijnselen en beperken hun sociale contacten buiten werk. Beiden zouden ook liever thuisblijven uit voorzorg, maar hebben hiervoor dus geen toestemming gekregen. Verder zijn er geen uitspraken over gedaan, dus de exacte redenering kan ik je ook niet geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Muse op 11-03-2020 09:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Bij ons kwam gisteravond het nieuws dat de directie heeft besloten dat home-office tot het eind van deze maand voor iedereen "mogelijk" is. Het is allemaal wat vaag geformuleerd en je moet het alsnog met je directe baas overleggen.

Mijn ervaring met thuiswerken is dat ik thuis dubbel zo efficient kan werken. Dus. Ik ga nu mijn tas pakken. Zoek nog wat documenten bij elkaar en ga fijn richting huis.

Het is eerlijk gezegd een hele opluchting, want 's morgens in een trein met niezende hoestende mensen, ook al hebben ze geen covid-19, is toch geen pretje voor de psyche :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

autje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Werk is geen sociale activiteit. Het is niet de bedoeling dat "Brabanders" nu opeens als de Chinezen van Nederland bekeken gaan worden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
Edgarz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Werk is geen sociale activiteit. Het is niet de bedoeling dat "Brabanders" nu opeens als de Chinezen van Nederland bekeken gaan worden...
Ik versta onder 'sociale contacten' gewoon 'contact met andere mensen'. Daar hoort wat mij betreft werk ook bij. Dus als het advies is om die contacten te minderen, en daar bovenop is thuiswerken mogelijk, dan vind ik het vreemd dat mensen toch verplicht worden op hun werk te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Ik versta onder 'sociale contacten' gewoon 'contact met andere mensen'. Daar hoort wat mij betreft werk ook bij. Dus als het advies is om die contacten te minderen, en daar bovenop is thuiswerken mogelijk, dan vind ik het vreemd dat mensen toch verplicht worden op hun werk te komen.
Dan vindt management thuiswerken niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
Waarez schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 05:35:
[...]

Ze hebben dit tijden hun interviews reeds ontkracht. Voor hun gaat het meer om clusters dan om steden of dorpen. Clusters isoleren staat dan wel in hun draaiboek.. als de zorg het niet meer kan trekken, zal een volledige lockdown er ook snel in komen te staan.
Je ziet hem daar natuurlijk ook al een voorschot op nemen: alles wat hij zegt over de druk op de Italiaanse overheid en de zorg kan straks van toepassing zijn op de Belgische situatie.

Het lijkt me wel dat er een verschil in communicatie is t.o.v. NL. Ik ben hier nog niet veel tegen gekomen over wat er wel en niet in draaiboeken staat. Ook heb ik het RIVM b.v. nog niet horen zeggen dat er waarschijnlijk 10x zoveel besmettingen zijn als geregistreerd. In die zin lijkt men in België opener, wat enerzijds een positief gevoel is, maar anderzijds het nadeel heeft dat je bij voortschrijdend inzicht moet terugkomen op eerdere uitspraken.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Ik ben ook best bang dat je straks een enorme sociale stigmatisering krijgt van mensen die besmet blijken te zijn, dat iedereen letterlijk met een grote boog bij ze vandaan blijft omdat ze 'gevaarlijk' zouden zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Laatst online: 16:05
[...]

Wat mij bevreemd is dat grote activiteiten in Brabant worden afgelast, neem bijvoorbeeld de thuis wedstrijd van PSV. Nu moet Ajax dit weekend thuis, waar behoorlijk wat Brabanders een seizoenskaart hebben. Nu lijkt het mij niet dat die massaal thuisblijven ineens.

Nederland is veel te klein om dit voor 1 provincie te doen. Ik zou dan zeggen, las gewoon de hele competitie af, of laat alles doorgaan.
Dit is in een klein land niet heel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:17:
[...]

Dan vindt management thuiswerken niet mogelijk.
Muse geeft zelf aan dat het voor de helft van het personeel mogelijk is, en binnen zijn afdeling voor 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:35

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

CornermanNL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Wat mij bevreemd is dat grote activiteiten in Brabant worden afgelast, neem bijvoorbeeld de thuis wedstrijd van PSV. Nu moet Ajax dit weekend thuis, waar behoorlijk wat Brabanders een seizoenskaart hebben. Nu lijkt het mij niet dat die massaal thuisblijven ineens.

Nederland is veel te klein om dit voor 1 provincie te doen. Ik zou dan zeggen, las gewoon de hele competitie af, of laat alles doorgaan.
Dit is in een klein land niet heel effectief.
Precies mijn gedachte. Brabant is even groot als een gemeente in Italië... Wellicht dat dit later vandaag/deze week alsnog besloten gaat worden. Kans lijkt me zelfs groot daarop.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

autje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Da's dan jouw interpretatie van sociaal contact, maar niet van degenen die de maatregel hebben toegepast én hebben uitgelegd/toegelicht met voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 08:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Hier worden de Brabanders gewoon verplicht naar kantoor te komen, dus een landelijk advies zou het management hier wel in beweging krijgen verwacht ik.
Dat is bij ons wel anders. Gisteren werden de Brabanders (toch een derde) al scheef aangekeken als ze binnen kwamen lopen. Maar gistermiddag ging er een mail rond waarin stond dat ze toch écht thuis moesten blijven, en een PDFje erbij van hoe Skype werkt.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Mooie thread die enkele maatregelen beschrijft die in China genomen zijn die het virus een halt hebben kunnen toeroepen. Wij zullen dit in die mate nooit kunnen toepassen imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

unclero schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Dat is bij ons wel anders. Gisteren werden de Brabanders (toch een derde) al scheef aangekeken als ze binnen kwamen lopen. Maar gistermiddag ging er een mail rond waarin stond dat ze toch écht thuis moesten blijven, en een PDFje erbij van hoe Skype werkt.
Kijk, dit gebeurt er dus als je rigoureuze maatregelen neemt. Er is nog niet eens sprake van een lock down of groepen worden al gestigmatiseerd.
Dat dit zou gebeuren stond al vast: Net na de uitbraak in Wuhan waren Aziatische groepen al het haasje.

Dit is precies waarom proportioneel handelen zo belangrijk is. De maatschappelijke onrust en impact van, op het eerste oog nuttige, ingrepen is ontzettend groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Adnanos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:23:
Mooie thread die enkele maatregelen beschrijft die in China genomen zijn die het virus een halt hebben kunnen toeroepen. Wij zullen dit in die mate nooit kunnen toepassen imo.

[Twitter]
En vooralsnog is het ook nog niet nodig...
Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.