[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 521.076 views

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:25
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:20:
Ik zag weer veel langskomen dat mensen roepen dat je de grafiekjes van ontwikkelingen tussen landen niet kunt vergelijken vanwege bijv. verschillende bevolkingsgrootte e.d.

Waarom je dat in principe wel kunt is omdat (het verloop van) de steilheid van de grafiek eigenlijk het (bijna) enige is dat telt.
En dat heeft dan weer net niks met vergelijken met andere landen te maken. Exponentieel is exponentieel.

Hij wil.

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik kreeg 2 dagen geleden nog een melding van het Roadburn Festival wat van 16 - 19 april plaatstvindt in hartje Tilburg dat het, ondanks corona, gewoon door zou gaan. Dit festival trekt gemiddeld 4500 bezoekers per dag die ronddwalen door o.a. het centrum. Ik geloof niet dat het verantwoord is om dit door te laten gaan. Helaas pindakaas voor mijn favoriete festival. ;w

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 15:28

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik blijf het zo raar vinden om het gebied tot 1 provincie te beperken. In Weert, Nijmegen en Dordrecht is niets aan de hand? Ik noem zo maar ff 3 steden net buiten Brabant. Of nog specifieker in Nederweert, Groesbeek en Gorinchem is ook niets aan de hand? 3 dorpen die grenzen aan Brabant....Natuurlijk moet er ergens een grens zijn, maar dit werkt zo stigmatiserend...

Mensen uit de Randstad voelen zich 'veilig' en "laat die Brabanders maar lekker aanklooien, zolang wij er maar geen last van hebben".

Ik kreeg gister een appje van iemand uit Amsterdam: "Hoe is het daar in Brabant? Mogen jullie nog werken of is alles dicht?"
Alsof we in 1 of andere oorlogszone in Syrië zitten...kom eens op man!

En dan vervolgens op maandagmiddag in een Brabants dorp wat bejaarden en werklozen gaan interviewen zodat Brabant weer als die ene domme provincie kan worden weggezet. Wellicht een hele andere discussie, maar ik stoor me er ontzettend aan.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
RemcoDelft schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:20:
Ook ik kwam er achter dat handalcohol ondertussen overal is uitverkocht, online zijn alleen nog 5 liter verpakkingen te koop (100 euro). Het is een bulkproduct van de chemische industrie, er wordt dagelijks miljoenen liters alcohol in auto's getankt, en lijkt me nuttiger dan geen handen schudden terwijl iedereen dezelfde objecten (zoals deurkrukken) aanraakt.
Dit zou toch bij uitstek iets zijn voor de overheid om even te regelen? Zoek een leverancier, bestel 17 miljoen flesjes, en bezorg ze huis aan huis zoals reclamefolders. Dat hoeft niet meer te kosten dan het verlagen van de maximumsnelheid (een euro per flesje). En zolang de dreiging aanhoudt en er tekorten zijn, kan een wekelijkse bezorging mooi zorgen voor een goede verdeling.
Of je wast gewoon je handen? Zoveel meer moeite is dat niet. En handalcohol is ook niet de heilige graal.... Zeker niet bij een virus dat Airborne verspreid kan worden.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Stoney3K

Flatsehats!

Tusk schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:28:
Ik blijf het zo raar vinden om het gebied tot 1 provincie te beperken. In Weert, Nijmegen en Dordrecht is niets aan de hand? Ik noem zo maar ff 3 steden net buiten Brabant. Of nog specifieker in Nederweert, Groesbeek en Gorinchem is ook niets aan de hand? 3 dorpen die grenzen aan Brabant....Natuurlijk moet er ergens een grens zijn, maar dit werkt zo stigmatiserend.
Die vallen onder een ander provinciebestuur dus daar kan de provincie Noord-Brabant weinig over zeggen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik blijf het zo raar vinden om het gebied tot 1 provincie te beperken. In Weert, Nijmegen en Dordrecht is niets aan de hand? Ik noem zo maar ff 3 steden net buiten Brabant. Of nog specifieker in Nederweert, Groesbeek en Gorinchem is ook niets aan de hand? 3 dorpen die grenzen aan Brabant....Natuurlijk moet er ergens een grens zijn, maar dit werkt zo stigmatiserend...

Mensen uit de Randstad voelen zich 'veilig' en "laat die Brabanders maar lekker aanklooien, zolang wij er maar geen last van hebben".

Ik kreeg gister een appje van iemand uit Amsterdam "Hoe is het daar in Brabant? Mogen jullie nog werken of is alles dicht?"

En dan vervolgens op maandagmiddag in een Brabants dorp wat bejaarden en werklozen gaan interviewen zodat Brabant weer als die ene domme provincie kan worden weggezet. Wellicht een hele andere discussie, maar ik stoor me er ontzettend aan.
De grens met Brabant loop langs Nijmegen over de Maas. Groesbeek grenst niet echt direct aan Brabant in zie zin. Brabant is naar het noorden toe natuurlijk redelijk afschermd door een paar rivieren. Je kan daardoor de in- en uitstroom al redelijk beperken.

Voor de rest niet zo gaan projecteren over de Randstedelingen. Je voelt je zelf gestigmatiseerd. Niemand doet zo en dat verzin je er zelf bij. En nee, ik woon niet in de randstad maar in Nijmegen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Of je wast gewoon je handen? Zoveel meer moeite is dat niet. En handalcohol is ook niet de heilige graal.... Zeker niet bij een virus dat Airborne verspreid kan worden.
Dat; en het is ook echt niet goed voor je huid.

Paar dagen op werk gebruikt, de vellen hangen erbij :(

@Tusk het is pas dinsdag he... Mijn gevoel is een beetje dat dit stap 1 deze week is. Er werd nogal voorgesorteerd op bredere maatregelen. Ga er zomaar vanuit dat dit voor het weekend nog wat wordt aangescherpt.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2020 16:36 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Even een huishoudelijke mededeling met betrekking tot het gebruik van hoofdletters e.d.

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst ( zie ook Orion84 in "Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic" )

Ik zal het ook in de topicwaarschuwing zetten, dan blijft het in beeld :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 15:28

Tusk

Sticky Bomb likes you!

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:31:
[...]

De grens met Brabant loop langs Nijmegen over de Maas. Groesbeek grenst niet echt direct aan Brabant in zie zin. Brabant is naar het noorden toe natuurlijk redelijk afschermd door een paar rivieren. Je kan daardoor de in- en uitstroom al redelijk beperken.

Voor de rest niet zo gaan projecteren over de Randstedelingen. Je voelt je zelf gestigmatiseerd. Niemand doet zo en dat verzin je er zelf bij. En nee, ik woon niet in de randstad maar in Nijmegen.
Klopt, ik voel me zeker gestigmatiseerd. Maar zoals gezegd, is dat wellicht een andere discussie.

En ik snap dat het bestuurstechnisch makkelijker is. Maar wat je zegt over de ligging van rivieren etc geldt misschien vanuit strategisch oogpunt. Op het moment dat er echt fysiek een grens getrokken moet worden. Maar het is op deze manier toch zinloos...Wat als ik in Oss woon en in Nijmegen werk...of andersom...Het enige wat het oplevert is angst/paniek.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik blijf het zo raar vinden om het gebied tot 1 provincie te beperken.
Tja, maar wat is het alternatief, het hele land?

Met het weer doen ze het ook per provincie. Paar jaar geleden was het nog het hele land, maar dan was er een weerswaarschuwing welke eigenlijk gold voor het zuiden en dan merkten ze daar in het noorden niets van, dus dat werkt niet. Toen zijn ze het maar opdelen in provincies.

Ik denk dat het de meest logische eenheid is. Mensen weten wat het betekent (ipv iets als "Veiligheidsregio midden-zuid" of whatever), het overlapt het beste, etc.
Gemeentes zijn weer te klein, dan krijg je een lijst en zouden mensen moeten opzoeken hoe of wat.

Zo kunnen ze ook indien nodig een provincie (Bijv Utrecht) bijpakken, etc en "op maat" opschalen.

Het heeft niets met stigma te maken, al zal het feit dat ze dat rare carnaval vieren in Brabant niet bijgedragen hebben aan het beperken van de verspreiding :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Tusk schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:35:
[...]

Klopt, ik voel me zeker gestigmatiseerd. Maar zoals gezegd, is dat wellicht een andere discussie.

En ik snap dat het bestuurstechnisch makkelijker is. Maar wat je zegt over de ligging van rivieren etc geldt misschien vanuit strategisch oogpunt. Op het moment dat er echt fysiek een grens getrokken moet worden. Maar het is op deze manier toch zinloos...Wat als ik in Oss woon en in Nijmegen werk...of andersom...Het enige wat het oplevert is angst/paniek.
Nou, volgens mij is het vrij duidelijk. Je moet gewoon niet van Oss naar Nijmegen of andersom. Het is geen paniek of angst. Het is indammen voor een paar dagen en dan evalueren. Maar als de Brabo's dat niet kunnen.... ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Stoney3K
  • Laatst online: 11:57

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Het heeft niets met stigma te maken, al zal het feit dat ze dat rare carnaval vieren in Brabant niet bijgedragen hebben aan het beperken van de verspreiding :P
Daarom vind ik het wel frappant dat de besmetting in Limburg nog beperkt is, vooral omdat er heel dicht bij Zuid-Limburg (letterlijk loopafstand van de grens) al heel vroeg een geval was ontdekt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens NOS Liveblog heeft belgie gelijksoortige maatregelen afgekondigd:
De regering van België neemt vergelijkbare maatregelen als Noord-Brabant. Premier Sophie Wilmès zei dinsdag dat alle evenementen met meer dan duizend deelnemers of toeschouwers zullen worden afgelast. Wilmès zei dat de regering adviseert dat Belgen zoveel mogelijk thuiswerken en niet-urgente vergaderingen afblazen. Scholen mogen open blijven, maar schoolreizen naar andere landen worden afgeraden.

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Daarom vind ik het wel frappant dat de besmetting in Limburg nog beperkt is, vooral omdat er heel dicht bij Zuid-Limburg (letterlijk loopafstand van de grens) al heel vroeg een geval was ontdekt.
Ik denk dat ze daar het geluk hadden dat er niet een (paar) nulpatient(en) rondliep(en).

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:57
Zag deze nog niet voorbij gekomen:

Maar dit gebeurd er dus als de zorg gesloopt wordt door dit virus (en dit zijn praktijken die reeds in china ook al voorkwamen):

https://www.ad.nl/buitenl...mand-helpt-ons~ac4d81f40/

• anandus
  • Niet online
bvbal79 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:50:
Zag deze nog niet voorbij gekomen
offtopic:
Maar je hebt de zoekfunctie ook niet gebruikt, denk ik? ;)
Was gisteren voorbij gekomen :)

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 20:21
Triest en dat in onze tijdperk.
Niet te geloven.

Maar dit gebeurd er dus als de zorg gesloopt wordt door dit virus (en dit zijn praktijken die reeds in china ook al voorkwamen):

• bvbal79
anandus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:52:
[...]
offtopic:
Maar je hebt de zoekfunctie ook niet gebruikt, denk ik? ;)
Was gisteren voorbij gekomen :)
AH excuus, wel gebruikt en gezocht op Gomorra, kreeg geen hit

Verwijderd

Stoney3K schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Lastig vergelijken. Brabant heeft twee keer zo veel inwoners. Gezien brainport waarschijnlijk meer expats. Volgens mij ook hoger gemiddeld inkomen dus misschien vaker op wintersport. Zijn zo veel variabelen...

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Ik kreeg gister een appje van iemand uit Amsterdam: "Hoe is het daar in Brabant? Mogen jullie nog werken of is alles dicht?"

Eens. Zo’n dichtbevolkt land als Nederland en dan je beperken tot 1 provincie. Alsof er geen Brabanders in de kuip en de arena zitten. Niet elders werken etc.. qua inwoners zijn we bijna een grote stad :P

Ik snap het ergens echt wel hoor. Hoewel het gevoel van massahysterie me ook bekruipt.
Ik heb een beetje het gevoel dat je het niet echt kan ontlopen hier in NL. Of mss wel overal in de wereld? Het overkomt je, of het overkomt je niet.
Ok, rekken is beter zodat er tijd is om een medicijn te ontwikkelen.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47

Kluus

Gang is alles

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Nou, volgens mij is het vrij duidelijk. Je moet gewoon niet van Oss naar Nijmegen of andersom. Het is geen paniek of angst. Het is indammen voor een paar dagen en dan evalueren. Maar als de Brabo's dat niet kunnen.... ;)
In Oss, om bij dit specifieke voorbeeld te blijven, is volgens de huidige cijfers minder aan de hand dan in Nijmegen, dus wat dat betreft zijn provinciegrenzen voor maatregelen inderdaad apart. Ik wordt als Ossenaar beperkt in mijn doen en laten terwijl het hier prima onder controle lijkt te zijn. Maar goed ik begrijp natuurlijk ook wel dat het bestuurlijk ook moet werken en dat je ergens grenzen moet trekken bij het indammen.

Overigens kan ik prima leven met de maatregelen zoals die er nu liggen.

Vwb Carnaval: heel veel Carnavals-ontvluchters zijn juist naar Noord-Italie op wintersport gegaan tijdens de carnavalsvakantie, waren er maar meer mensen carnaval blijven vieren! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 10-03-2020 16:58 ]

Verwijderd

Kluus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:54:
[...]

In Oss, om bij dit specifieke voorbeeld te blijven, is volgens de huidige cijfers minder aan de hand dan in Nijmegen, dus wat dat betreft zijn provinciegrenzen voor maatregelen inderdaad apart. Ik wordt als Ossenaar beperkt in mijn doen en laten terwijl het hier prima onder controle lijkt te zijn. Maar goed ik begrijp natuurlijk ook wel dat het bestuurlijk ook moet werken en dat je ergens grenzen moet trekken bij het indammen.

Overigens kan ik prima leven met de maatregelen zoals die er nu liggen.
Als je het aantal besmettingen corrigeert naar het aantal inwoners liggen Oss en Nijmegen niet zo ver van elkaar af. Niet dat je daar ook maar iets nuttigs over kan zeggen met zulke getallen, maar ik ze me als Ossenaar niet veiliger voelen dan een Nijmegenaar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nu dan nog maar eens enige nuance; de bron staat blijkbaar nogal bekend om sensatiezucht.
Vind het erg lastig om er een waardeoordeel over te vellen, maar mijn bedenkingen for what its worth:
- Begrafenisondernemer geeft aan dat het een fout was
- Ook in NL heb je bijvoorbeeld op zondagavond niet binnen tien minuten een begrafenisondernemer op de stoep staan (bron: bij mijn opa duurde het zeker drie uur)

Wil het zeker niet bagetelliseren, het is een persoonlijk drama, maar enig perspectief mag wel denk ik...

• anandus
  • Niet online
The spread of the coronavirus is affecting Italy in more ways than meet the eyes.

In order to protect the most vulnerable, all visits to nursing homes and hospices have been prohibited.

This means that dying patients can’t have their loved ones by their side.

Chiara Z. – a teacher from Cremona – used to visit her aunt, who had Alzheimer’s, almost every day.

“On Monday morning the nursing home called to say that my aunt had died,” she said.

“Knowing that I couldn’t be with her during her last moments is really painful.

“I wish I could have been there to hold her hand, or say ‘thank you’ one last time.”
Wat een drama :-(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57
Jemig nou. En typerend voor de nood die gaande is: dit zou als je enkele patienten had oplosbaar kunnen zijn met de juiste middelen en maatregelen :-( Zodra het onhoudbaar is, is het leed helemaal enorm.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hartverscheurend...echt.
Je kan je haast niet voorstellen dat wij evt ook in soortgelijke situatie terrecht kunnen komen

• bvbal79
MikeyMan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Nu dan nog maar eens enige nuance; de bron staat blijkbaar nogal bekend om sensatiezucht.
Vind het erg lastig om er een waardeoordeel over te vellen, maar mijn bedenkingen for what its worth:
- Begrafenisondernemer geeft aan dat het een fout was
- Ook in NL heb je bijvoorbeeld op zondagavond niet binnen tien minuten een begrafenisondernemer op de stoep staan (bron: bij mijn opa duurde het zeker drie uur)

Wil het zeker niet bagetelliseren, het is een persoonlijk drama, maar enig perspectief mag wel denk ik...
Eens hoor met je... maar ik denk dat met betere zorg wel allemaal soepeler kan lopen.

Italie begint de Europese Hubei te worden....

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:57:
[...]

Als je het aantal besmettingen corrigeert naar het aantal inwoners liggen Oss en Nijmegen niet zo ver van elkaar af. Niet dat je daar ook maar iets nuttigs over kan zeggen met zulke getallen, maar ik ze me als Ossenaar niet veiliger voelen dan een Nijmegenaar.
Ja ok, dat bedoel ik ook niet te zeggen, alleen dat het huidige beleid getriggerd lijkt te worden door de situatie in West en Zuid-Oost Brabant terwijl Noord-Oost Brabant inderdaad niet veiliger of onveiliger lijkt te zijn dan elders in het land maar deze regio wordt heeft wel de impact van de verscherpte maatregelen.

Verwijderd

Kluus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Ja ok, dat bedoel ik ook niet te zeggen, alleen dat het huidige beleid getriggerd lijkt te worden door de situatie in West en Zuid-Oost Brabant terwijl Noord-Oost Brabant inderdaad niet veiliger of onveiliger lijkt te zijn dan elders in het land maar deze regio wordt heeft wel impact van de verscherpte maatregelen.
In Brabant zijn nou eenmaal een paar haarden (Breda en Tilburg in het bijzonder). Dan neem je als gehele provincie een maatregel die dan toevallig wel voor Oss en niet voor Nijmegen van kracht is.

• bvbal79
Kluus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Ja ok, dat bedoel ik ook niet te zeggen, alleen dat het huidige beleid getriggerd lijkt te worden door de situatie in West en Zuid-Oost Brabant terwijl Noord-Oost Brabant inderdaad niet veiliger of onveiliger lijkt te zijn dan elders in het land maar deze regio wordt heeft wel de impact van de verscherpte maatregelen.
Je hebt toch ook een bufferzone nodig denk ik...wordt tijd dat Utrecht ook actie gaat ondernemen als ik de getallen zie.

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 10-03-2020 17:05 ]

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:54:
[...]
Ik snap het ergens echt wel hoor. Hoewel het gevoel van massahysterie me ook bekruipt.
Ik heb een beetje het gevoel dat je het niet echt kan ontlopen hier in NL. Of mss wel overal in de wereld? Het overkomt je, of het overkomt je niet.
Ok, rekken is beter zodat er tijd is om een medicijn te ontwikkelen.
Waarom er van uitgaan dat het zo onontkoombaar is. Het enige voorbeeld dat we hebben is Wuhan, een stad met 10 miljoen inwoners, waar het virus onder controle lijkt terwijl in China "slechts" 80 duizend besmettingen zijn met inmiddels 60 duizend genezingen. En ook andere Azatische landen lijken iets meer resultaat te boeken dan domweg vertragen. Juist daarom verwacht / hoop ik ook dat het scenario dat Nederland en Europa volgt niets iets is van vertragen (probleem voor ons uit schuiven) in de hoop dat er een oplossing (medicijn) komt.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Lastig vergelijken. Brabant heeft twee keer zo veel inwoners. Gezien brainport waarschijnlijk meer expats. Volgens mij ook hoger gemiddeld inkomen dus misschien vaker op wintersport. Zijn zo veel variabelen...
Wat dat betreft vebaasd me het dat de grote steden weinig besmettingen hebben. De meeste mensen met goed betaalde banen wonen in de Randstad. Dus ik zou verwachten dat Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag eerder grote aantallen zouden laten zien. Misschien gaan mensen uit de Randstad liever met de auto ipv met het vliegtuig. Dan ga je eerder naar Oostenrijk, Frankrijk en Zwitserland.
Norjee schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:05:
[...]

Waarom er van uitgaan dat het zo onontkoombaar is. Het enige voorbeeld dat we hebben is Wuhan, een stad met 10 miljoen inwoners, waar het virus onder controle lijkt terwijl in China "slechts" 80 duizend besmettingen zijn met inmiddels 60 duizend genezingen. En ook andere Azatische landen lijken iets meer resultaat te boeken dan domweg vertragen. Juist daarom verwacht / hoop ik ook dat het scenario dat Nederland en Europa volgt niets iets is van vertragen (probleem voor ons uit schuiven) in de hoop dat er een oplossing (medicijn) komt.
China heeft het hele land in lockdown mode gezet. Mensen mochten niet meer op straat komen en niet meer samen komen in groepjes. In de kuststeden waar nauwelijks besmettingen waren gebeurde dit ook.
Wuhan naar de kust is vergelijkbaar met Polen naar Nederland. Het is in Europa ondenkbaar dat er bij een virusuitbraak in Polen, Nederland op slot gaat.

[ Voor 41% gewijzigd door Z___Z op 10-03-2020 17:09 ]

• anandus
  • Niet online
bvbal79 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:02:
[...]
Italie begint de Europese Hubei te worden....
Met het verschil dat ze in Wuhan al ingrepen met een veel strengere lockdown toen er 500 besmettingen waren, Noord-Italië voorbij de 5000 ...
(En dan zijn er in China alsnog 80.000 besmettingen geweest)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Yucon

*broem*

readytoflow schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:54:
Het overkomt je, of het overkomt je niet.
En laten we vooral niet in dat misverstand gaan geloven. Het klopt wel dat je het niet helemaal in de hand hebt. Maar je hebt door je gedrag wel een flinke invloed op het aantal procent kans dat je hebt het te krijgen, in het midden gelaten hoeveel procent dat nu precies is. Als we met z'n allen ieder voor zich dat percentage zo laag als redelijkerwijs mogelijk is houdt zorgen we dat de totale druk op het zorgsysteem zo beperkt mogelijk blijft. En dat is iets dat we vooral na moeten streven.

Verwijderd

Z___Z schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Wat dat betreft vebaasd me het dat de grote steden weinig besmettingen hebben. De meeste mensen met goed betaalde banen wonen in de Randstad. Dus ik zou verwachten dat Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag eerder grote aantallen zouden laten zien. Misschien gaan mensen uit de Randstad liever met de auto ipv met het vliegtuig. Dan ga je eerder naar Oostenrijk, Frankrijk en Zwitserland.

[...]

China heeft het hele land in lockdown mode gezet. Mensen mochten niet meer op straat komen en niet meer samen komen in groepjes. In de kuststeden waar nauwelijks besmettingen waren gebeurde dit ook.
Wuhan naar de kust is vergelijkbaar met Polen naar Nederland. Het is in Europa ondenkbaar dat er bij een virusuitbraak in Polen, Nederland op slot gaat.
Misschien dan toch carnaval. Zou ik wel een interessant onderzoek vinden, hoeveel procent van de Brabanders viert carnaval en hoeveel procent van de besmette Brabanders heeft carnaval gevierd.

• bvbal79
Yucon schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:07:
[...]

En laten we vooral niet in dat misverstand gaan geloven. Het klopt wel dat je het niet helemaal in de hand hebt. Maar je hebt door je gedrag wel een flinke invloed op het aantal procent kans dat je hebt het te krijgen, in het midden gelaten hoeveel procent dat nu precies is. Als we met z'n allen ieder voor zich dat percentage zo laag als redelijkerwijs mogelijk is houdt zorgen we dat de totale druk op het zorgsysteem zo beperkt mogelijk blijft. En dat is iets dat we vooral na moeten streven.
Inderdaad, het moet geen individueel probleem zijn (want dat is het ook niet, 95-99% overleefd dit gewoon), maar een maatschappelijk probleem waar we allemaal zoveel mogelijk aan mogen of willen bijdragen. Soort van test of time....mijn collega verwoorde het mooi, we moeten nu niet onderling met elkaar in discussies raken, maar er is nu een klein RNA strengtje dat de maatschappij ontwricht...

Je kunt dit niet gewoon zijn beloop laten gaan, want dan hebben we ellende aangericht voor de komende jaren (iig in de zorg)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 15:07

TheBorg

Resistance is futile.

Tijd voor kleinere bolletjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxByzugHwiMwin5cU7vwBa0X09E=/f/image/ul816XcZd2KxmzFhdQoMor2G.gif

• anandus
  • Niet online
Groei coronapatiënten vlakt af, maar kanttekening op zijn plaats
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus in Nederland lijkt de afgelopen dagen niet toe te nemen. Vandaag meldde het RIVM 61 nieuwe besmettingen, gisteren 56, eergisteren 77 en zaterdag 60.

Maar daar moet een kleine kanttekening bij worden geplaatst, laat het RIVM desgevraagd weten. Sinds dit weekend worden familieleden van mensen met corona, die zelf ook klachten hebben, niet meer getest om testlaboratoria te ontlasten. Bovendien zitten ze al in thuisquarantaine. Hierdoor is het daadwerkelijke aantal mensen met corona sinds dit weekend waarschijnlijk iets hoger dan uit de cijfers blijkt.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Misschien dan toch carnaval. Zou ik wel een interessant onderzoek vinden, hoeveel procent van de Brabanders viert carnaval en hoeveel procent van de besmette Brabanders heeft carnaval gevierd.
Brabant viert op een heel andere manier carnaval dan Limburg. De bronnen laat ik even voor wat ze zijn omdat het onderzoeken met een knipoog zijn, maar het percentage carnavals-vreemdgangers schijnt in Brabant vele malen hoger te zijn dan in Limburg. Als Limburger die nu in Brabant woont heb ik het idee dat dit inderdaad ook wel klopt.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12 09:21

Edgarz

Tweako-active since1986

Yucon schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:14:
[...]

Brabant viert op een heel andere manier carnaval dan Limburg. De bronnen laat ik even voor wat ze zijn omdat het onderzoeken met een knipoog zijn, maar het percentage carnavals-vreemdgangers schijnt in Brabant vele malen hoger te zijn dan in Limburg. Als Limburger die nu in Brabant woont heb ik het idee dat dit inderdaad ook wel klopt.
Dan weten we ook direct waarom je verhuisd bent... 😉

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:42

Mfpower

In dubio

Voor diegenen die denken dat het nog steeds een gewoon griepje is, en buiten de risicogroepen vallen:
https://www.volkskrant.nl...en-heb-gekregen~b35c5118/
Volgens de dokter zal het nog een half jaar duren voor ik volledig hersteld ben. Dit virus richt zware schade in je lichaam aan.
(..)
Yu bleef acht dagen thuis, maar haar symptomen werden steeds erger. ‘Ik had iedere dag koorts, ik hoestte en verloor mijn eetlust. Mijn dochter probeerde me te laten eten, maar ik kreeg niets binnen. Ik had zo veel pijn in mijn lichaam dat ik ervan moest huilen. Ik kon niet eens zitten, alleen liggen. En ik werd steeds kortademiger, moest extra zuurstof krijgen uit een zuurstoftank. Het was vreselijk, ik had het gevoel dat ik ging stikken.’
(..)
Yu is 55 jaar, sport veel en heeft geen onderliggende ziektes. Ze valt buiten de risicogroep. ‘Ik weet ook niet waarom ik ernstige symptomen heb gekregen, maar ik weet dat het snel kan gaan. Het virus valt de longen aan, en zodra je longen aangetast zijn, krijg je het lastig. Een vriend van me, een vijftiger in perfecte gezondheid, is na een paar dagen kortademigheid gestorven.
Dus niet alleen voor opa en oma. Laten we met z'n allen proberen dit in te dammen en indien mogelijk uit te roeien.
Ja bij de griep kun je ook doodgaan, maar deze ziekte veroorzaakt ook in gezonde mensen, zelfs als je niet sterft, potentieel ernstige klachten.

• bvbal79
Yucon schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:14:
[...]

Hahahah,

Ik had voor mezelf ook zo'n theorie over middelbaar scholieren die positief zijn getest na vakantie in N-Italië. Die zijn vast niet alleen wezen skiën :)

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

De resultaten van de steekproef in Tilburg zijn interessant:
https://www.etz.nl/Over-E...st-informatie-Coronavirus

28 van de 301 geteste medewerkers zijn positief getest (bijna 10%), terwijl deze medewerkers niet in risicogebieden zijn geweest en ook geen contact hebben gehad met een besmet patient.

• bvbal79
terabyte schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:21:

28 van de 301 geteste medewerkers zijn positief getest (bijna 10%), terwijl deze medewerkers niet in risicogebieden zijn geweest en ook geen contact hebben gehad met een besmet patient.
Maar hebben ze carnaval gevierd. Zou voor mij de logische volgende vraag zijn.....

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:07:
[...]
Met het verschil dat ze in Wuhan al ingrepen met een veel strengere lockdown toen er 500 besmettingen waren, Noord-Italië voorbij de 5000
Je moet ook niet vergeten dat dit in een totalitaire staat uberhaupt mogelijk is.

In een democratie is zoiets veel moeilijker op te dringen. Voor zover ik begrepen heb zijn zelfs de 'brandhaarden' dorpjes in Italie nog steeds op vrijwillige basis.

Ik lees uit China ook steeds meer mensen die zich realiseren dat een dictatuur niet altijd fijn is. Het leven in Wuhan schijnt "a living hell" te zijn. Ook niet iets dat je moet willen.

Verwijderd

Ben dan ook erg benieuwd wat de aangekondigde "uitbreidingen" van dit onderzoek zullen zijn.

https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus

Hopelijk is het niet representatief voor alle inwoners van Tilburg met luchtwegklachten.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 23:55
GekkePrutser schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:24:
[...]

Je moet ook niet vergeten dat dit in een totalitaire staat uberhaupt mogelijk is.

In een democratie is zoiets veel moeilijker op te dringen. Voor zover ik begrepen heb zijn zelfs de 'brandhaarden' dorpjes in Italie nog steeds op vrijwillige basis.

Ik lees uit China ook steeds meer mensen die zich realiseren dat een dictatuur niet altijd fijn is. Het leven in Wuhan schijnt "a living hell" te zijn. Ook niet iets dat je moet willen.
Kijk ook naar Zuid-korea, wat geen totalitaire staat is, maar waar het groepsgevoel en verantwoordelijkheidsgevoel veel sterker heerst dan hier. Ik heb het idee dat het eerst nog een stuk erger moet worden voordat de gemiddelde Nederlander uberhaubt zijn handen fatsoenlijk gaat wassen
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Ben dan ook erg benieuwd wat de aangekondigde "uitbreidingen" van dit onderzoek zullen zijn.

Hopelijk is het niet representatief voor alle inwoners van Tilburg met luchtwegklachten.
Het is natuurlijk te verwachten dat medisch personeel veel meer blootstelling heeft dan een gemiddelde tilburger. Je kan dit percentage dus zeker niet doortrekken naar alle mensen met luchtwegklachten

[ Voor 42% gewijzigd door R.van.M op 10-03-2020 17:27 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mfpower schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:17:
Voor diegenen die denken dat het nog steeds een gewoon griepje is, en buiten de risicogroepen vallen:

[...]

Dus niet alleen voor opa en oma. Laten we met z'n allen proberen dit in te dammen en indien mogelijk uit te roeien.
Ja bij de griep kun je ook doodgaan, maar deze ziekte veroorzaakt ook in gezonde mensen, zelfs als je niet sterft, potentieel ernstige klachten.
Geen geverifieerde onderliggende ziektes, maar hoe is het gemiddeld genomen met de luchtkwaliteit daar? En de kwaliteit van de voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2020 17:32 ]

• bvbal79
GekkePrutser schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:24:
[...]

There is a saying in Chinese that has taken on new meaning in this coronavirus era: "When the stick hits my own head, I finally understand the pain — and why some others once cried out of pain."

Verwijderd

R.van.M schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:26:
[...]

Kijk ook naar Zuid-korea, wat geen totalitaire staat is, maar waar het groepsgevoel en verantwoordelijkheidsgevoel veel sterker heerst dan hier. Ik heb het idee dat het eerst nog een stuk erger moet worden voordat de gemiddelde Nederlander uberhaubt zijn handen fatsoenlijk gaat wassen

[...]

Het is natuurlijk te verwachten dat medisch personeel veel meer blootstelling heeft dan een gemiddelde tilburger. Je kan dit percentage dus zeker niet doortrekken naar alle mensen met luchtwegklachten
Ziekenhuis zelf stelt dat de medewerkers uit de steekproef geen contact hebben gehad met coronapatienten:

Het ETZ deed op verzoek van het RIVM op zaterdag 7 en zondag 8 maart mee aan de corona-steekproef. Hierbij zijn 301 medewerkers getest die milde luchtwegklachten hadden, maar niet in een risicogebied zijn geweest of met een besmette patiënt contact hebben gehad. 28 van de 301 geteste medewerkers zijn positief getest.
Dus er zou geen extra blootstelling moeten zijn, in theorie natuurlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:30:
[...]

Ziekenhuis zelf stelt dat de medewerkers uit de steekproef geen contact hebben gehad met coronapatienten:

[...]

Dus er zou geen extra blootstelling moeten zijn, in theorie natuurlijk.
Ik blijf erbij; het is vreemd dat ze spreken van "coronapatienten" en niet van "positief geteste gevallen".

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Zou best eens de reden kunnen zijn voor de 'sociale isolatie' uitspraak van de RIVM.

Kortom, misschien is dit een cluster (even de andere steekproeven afwachten) maar dit kan ook best het gangbare percentage zijn nu.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Betekent eigenlijk: "geen contact gehad met een patiënt die (al) symptomen had". Alleen was misschien (nog) niet bekend dat ze op dat moment toch al wel besmet waren. Dit zou goed kunnen passen bij niet-symptomatische verspreiding. Een indirecte vingerwijzing. Zo zijn er meer.

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-12 20:41
Waarom horen we zo weinig van de situatie in italie? Onze pers rapporteert hier maar mondjesmaat over.

Het is daar gewoon een oorlogssituatie. Dit baseer ik op collega medisch specialisten uit nederland die contact hebben met bevriende specialisten aldaar.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06
Ojjorz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:31:
Kortom, misschien is dit een cluster (even de andere steekproeven afwachten) maar dit kan ook best het gangbare percentage zijn nu.
Wat ik me afvraag: die 10% van de medewerkers was dus gewoon aan het werk en heeft (nog) geen klachten, dacht dat men er dan nog niet op kon testen. Dit is echt een groot aantal als ze echt niet weten waardoor het komt.

Vandaag op het werk ook een directe collega uit een skigebied in Noord-Italië ziek thuis, komt zo wel erg dichtbij...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Rekensommetje Tilburg:

ETZ heeft 6500 medewerkers
Daarvan hebben er zeker 301 luchtwegklachten (4,6%)
Daarvan 28 positief getest. (9,3%)

Op het totaal gezien:
28 van de 6500 = 0,43%

Zou je dat extrapoleren naar Tilburg
(200k inwoners)
dan zou Tilburg nu bijna 850 gevallen hebben.

Zou je dat extrapoleren naar Noord Brabant
(2.5 miljoen inwoners)
dan zou N-Brabant nu bijna 11000 gevallen hebben.

Update:
over 1097 geteste mensen bleek 3,9% besmet (dus Tilburg is met 9.3% een uitschieter).
Stel, we doen dit rekensommetje opnieuw, maar dan met 3,9% ipv 9,3%
dan is de aanname nog steeds dat 4,6% van de populatie luchtwegklachten heeft
en dat dus 4,6% * 3,9% = 0,18% van de totale populatie besmet.

0,18% van 2,5 miljoen = 4600 gevallen in Brabant

[ Voor 33% gewijzigd door terabyte op 10-03-2020 18:20 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pandemic schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:37:
Waarom horen we zo weinig van de situatie in italie? Onze pers rapporteert hier maar mondjesmaat over.

Het is daar gewoon een oorlogssituatie. Dit baseer ik op collega medisch specialisten uit nederland die contact hebben met bevriende specialisten aldaar.
Quick scroll op engelstalige nieuws sites uit italie:toon valt daar ook nog best mee?

https://www.ansa.it/english/
https://www.thelocal.it/

Zelfde geldt voor bijvoorbeeld britse media over de situatie in Italie.
Zou het kunnen dat de oorlogssituatie heel erg lokaal is?

@terabyte Het lijkt me aannemelijk dat het percentage onder ziekenhuismedewerkers hoger ligt door hogere exposure aan mensen die ofwel besmet zijn, ofwel door andere oorzaken vatbaarder zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2020 17:44 ]

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

terabyte schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:40:
Rekensommetje Tilburg:

Op het totaal gezien:
28 van de 6500 = 0,43%

(200k inwoners)

(2.5 miljoen inwoners)
Zou me niks verbazen als deze som klopt. De vraag is natuurlijk wel wat je er mee moet...

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12 20:26

gws24

Thinking is hard!

Is gewoon in het nieuws en ook bij bv nieuwsuur en iedereen die ik spreek die het niet zo nauw volgt als de mensen hier weten er ook vanaf. Lijkt mij dus dat het genoeg in het nieuws is.

edit:
hoevenpe schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:40:
[...]

Wat ik me afvraag: die 10% van de medewerkers was dus gewoon aan het werk en heeft (nog) geen klachten, dacht dat men er dan nog niet op kon testen. Dit is echt een groot aantal als ze echt niet weten waardoor het komt.

Vandaag op het werk ook een directe collega uit een skigebied in Noord-Italië ziek thuis, komt zo wel erg dichtbij...
De geteste medewerkers hadden allemaal al lichte luchtweg klachten, zie de post van @Euler212 :
Het ETZ deed op verzoek van het RIVM op zaterdag 7 en zondag 8 maart mee aan de corona-steekproef. Hierbij zijn 301 medewerkers getest die milde luchtwegklachten hadden, maar niet in een risicogebied zijn geweest of met een besmette patiënt contact hebben gehad. 28 van de 301 geteste medewerkers zijn positief getest.

[ Voor 46% gewijzigd door gws24 op 10-03-2020 17:49 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• anandus
  • Niet online
Rekensommetje Tilburg:

Op het totaal gezien:
28 van de 6500 = 0,43%

(200k inwoners)

(2.5 miljoen inwoners)
Ware het niet dat mensen in de zorg een iets grotere kans hebben met zieke mensen in contact te komen dan de gewone mens.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:18
Rekensommetje Tilburg:

Op het totaal gezien:
28 van de 6500 = 0,43%

(200k inwoners)

(2.5 miljoen inwoners)
Familieleden van corona patiënten worden niet meer getest sinds afgelopen weekend. Het exacte aantal corona patiënten komt dus waarschijnlijk niet overeen met de cijfers die er zijn.

En, als ze de familieleden met klachten van de corona patiënten al niet testen, moet je dan echt erg ziek zijn om getest te worden? Zo ja, dan hebben we dus 382 serieuze corona patiënten..

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:41
MikeyMan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:41:
[...]

Quick scroll op engelstalige nieuws sites uit italie:toon valt daar ook nog best mee?

https://www.ansa.it/english/
https://www.thelocal.it/

Zelfde geldt voor bijvoorbeeld britse media over de situatie in Italie.
Zou het kunnen dat de oorlogssituatie heel erg lokaal is?

@terabyte Het lijkt me aannemelijk dat het percentage onder ziekenhuismedewerkers hoger ligt door hogere exposure aan mensen die ofwel besmet zijn, ofwel door andere oorzaken vatbaarder zijn.
Lokaal beperkt tot binnen de ziekenhuizen / gezondheidszorg. Daarbuiten valt het mee omdat op een dusdanig groot aantal mensen het daarbuiten al snel buiten het blikveld kan vallen.

Desalniettemin, vanuit meerdere ziekenhuizen in Noord Italië zijn de berichten vanuit collegae daar niet rooskleurig.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:10

[...]

Hoewel ik deze ervaring zeker relevant vind, is deze net zo relevant als de tal van interviews met Nederlandse en Duitse mensen die nu ziek in thuisisolatie zitten, waarbij sommigen zich net 1 dag beroerd voelden en daarna ging het wel weer. Allen zijn n=1 gevallen en het is al langer bekend dat de klachten kunnen variëren van het gevoel van een redelijke verkoudheid, tot zeer ernstige pijn, kortademigheid en heel slecht voelen waarbij opname in een ziekenhuis noodzakelijk is.
Maar voor de algehele beeldvorming is het zeker goed om zoveel mogelijk (verschillende) ervaringen te lezen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:24
Thanks, en heb je ook weer een plaatje waar alleen de nieuwe gevallen van vandaag op staan? Misschien in een bolletje te verwerken in relatie tot het totaal aantal besmettigen in die regio?

American Express vraagbaak

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Er zijn maar weinig mensen die denken dat het een "griepje" is. Er zit wél een verschil in dat lang niet iedereen er dus dan maar een Ebola of builenpest van moet maken.

Uitroeien? Veel succes, zo werkt dat met virussen (helaas) niet.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

eisbaer

Zie signature

RemcoDelft schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:20:
Ook ik kwam er achter dat handalcohol ondertussen overal is uitverkocht.
Handgel met alcohol zoals van de drogist doodt bacteriën, de goede en de slechte. Het doet niets tegen virussen.

[ Voor 5% gewijzigd door eisbaer op 10-03-2020 18:27 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:37

Saven

Administrator

Edgarz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Daar niet. Hier is de situatie iets anders. Zelfde virus, ander verloop.
Ja, dat de mortality rate in Italië (EU?) vele malen hoger is bedoel je? :F

• anandus
  • Niet online
Edgarz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:11:
[...]

Er zijn maar weinig mensen die denken dat het een "griepje" is.
Toch wel, hoor.
Ik was vandaag bij de apotheek om iets op te halen en er waren daar vier mensen (waarvan twee zo te zien in niet zulk goede gezondheid en ouder) en ze waren met z'n allen er een beetje lacherig over aan het doen, dat het allemaal wel overdreven was, want het is niet erger dan 'een griepje' .
(even los van het feit dat ook de gewone griep ze flink had kunnen pakken)

Ik heb maar niets gezegd, maar dacht wel dat ze mogelijk van een koude kermis thuis kunnen komen als we pech hebben.

Of dichter bij (mijn) huis: Mijn vrouw vindt het ook maar overdreven dat strenger ben op het handenwassen van mijn kinderen en dat ze geen handen meer moet schudden.

Ik denk dat de onterechte 'paniek' bij Mexicaanse Griep veel mensen heel laconiek heeft gemaakt.
Voor hen is wat er nu gebeurt in de media gewoon een herhaling van een oude film waarvan ze weten hoe die afloopt (althans, dat denken ze).

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
We hebben vandaag te horen gekregen dat we voor zeker 7 dagen thuis moeten werken en begreep van meerdere kennissen dat dit bij hun ook het geval is. Word rustig morgen op de weg.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 15:43

Deem

Ontcijfer mij!

Cijfers Italië vandaag:
Nieuwe besmettingen +977 Vandaag overleden +168

"May our framerates be high and our temperatures low."

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12 09:29
Edgarz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:11:
[...]

Er zijn maar weinig mensen die denken dat het een "griepje" is.
In jouw omgeving misschien. Mijn familie vind het grote onzin. Straks nog min of meer uitgelachen door familie uit Amsterdam dat Brabanders mietjes zijn.

Ook in de vriendengroep is het triest. Ik denk dat 3 op de 4 het overdreven vind en zegt dat er niks aan de hand is. Sterker nog, er zijn reëele plannen om expres lekker op vakantie te gaan nu want het is goedkoop. Ik wil zeker niet generaliseren, maar in mijn vriendengroep lijken het wel de lageropgeleide te zijn die zo denken.

Ben benieuwd hoe het bij anderen is. Maar ik denk dat meer mensen zo denken dan jij denkt.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

anandus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:24:
[...]

Toch wel, hoor.
Ik was vandaag bij de apotheek om iets op te halen en er waren daar vier mensen (waarvan twee zo te zien in niet zulk goede gezondheid en ouder) en ze waren met z'n allen er een beetje lacherig over aan het doen, dat het allemaal wel overdreven was, want het is niet erger dan 'een griepje' .
(even los van het feit dat ook de gewone griep ze flink had kunnen pakken)

Ik heb maar niets gezegd, maar dacht wel dat ze mogelijk van een koude kermis thuis kunnen komen als we pech hebben.

Of dichter bij (mijn) huis: Mijn vrouw vindt het ook maar overdreven dat strenger ben op het handenwassen van mijn kinderen en dat ze geen handen meer moet schudden.

Ik denk dat de onterechte 'paniek' bij Mexicaanse Griep veel mensen heel laconiek heeft gemaakt.
Voor hen is wat er nu gebeurt in de media gewoon een herhaling van een oude film waarvan ze weten hoe die afloopt (althans, dat denken ze).
Je er erg druk over maken verlaagt de kans dat je het kunt oppikken niet. Bewustzijn in je handelen wel, maar druk maken niet.
Een flinke griep is voor veel ouderen ook al (bijna) fataal, ik kan mij voorstellen dat als je wat meer meegemaakt hebt in je leven, dit relatief "een van die dingen" is.

Ben je (redelijk) gezond, dan valt er veel minder te vrezen van de besmetting. Laat niet onverlet dat je het risico niet wilt lopen natuurlijk, maar als je het krijgt, krijg je het. Ook als je veel voorzorgsmaatregelen hebt genomen. Druk maken maakt echt geen verschil, er zijn zoveel dingen die je kunnen gebeuren in het leven. Bij het oversteken goed kijken is preventief heel goed, maar het sluit geenszins uit dat je een keer voor je sokken kan worden gereden ;)

• anandus
  • Niet online
Edgarz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:31:
[...]

Je er erg druk over maken verlaagt de kans dat je het kunt oppikken niet. Bewustzijn in je handelen wel, maar druk maken niet.
Een flinke griep is voor veel ouderen ook al (bijna) fataal, ik kan mij voorstellen dat als je wat meer meegemaakt hebt in je leven, dit relatief "een van die dingen" is.

Ben je (redelijk) gezond, dan valt er veel minder te vrezen van de besmetting. Laat niet onverlet dat je het risico niet wilt lopen natuurlijk, maar als je het krijgt, krijg je het. Ook als je veel voorzorgsmaatregelen hebt genomen. Druk maken maakt echt geen verschil, er zijn zoveel dingen die je kunnen gebeuren in het leven. Bij het oversteken goed kijken is preventief heel goed, maar het sluit geenszins uit dat je een keer voor je sokken kan worden gereden ;)
Uiteraard, je moet je er ook niet druk over maken, maar de maatregelen die er genomen worden en de adviezen die geveven worden vind ik persoonlijk niet overdreven (advies om handen vaker te wassen, geen handen te geven (vooral daar werd veel om gelachen), mensen in Brabant die ziek zijn thuis laten blijven, etc).

Bij het oversteken kijken is alsnog beter dan bij het oversteken niet kijken ;)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:50
LoeWn schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:31:
[...]

In jouw omgeving misschien. Mijn familie vind het grote onzin. Straks nog min of meer uitgelachen door familie uit Amsterdam dat Brabanders mietjes zijn.

Ook in de vriendengroep is het triest. Ik denk dat 3 op de 4 het overdreven vind en zegt dat er niks aan de hand is. Sterker nog, er zijn reëele plannen om expres lekker op vakantie te gaan nu want het is goedkoop. Ik wil zeker niet generaliseren, maar in mijn vriendengroep lijken het wel de lageropgeleide te zijn die zo denken.

Ben benieuwd hoe het bij anderen is. Maar ik denk dat meer mensen zo denken dan jij denkt.
IN mijn vriendengroep zijn het ook vooral de lager opgeleiden die idd er erg luchtig over doen..zelfs met jong kind met hartproblemen...tja.

Ach, het is maar de griep dat komt goede jonge.....

Bij mij op het werk wordt per direct geen handen meer gegeven, ook niet door onze Vlaamse gasten. Die hadden het filmpje van rutte ook gezien en deden ook de elleboog-touch :)

(die jongen ziet klimaatverandering ook niet als een bedreiging) :)

Misschien moeten we de ski-heil maar gaan gebruiken :P

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 10-03-2020 18:41 ]

• paragon
  • Laatst online: 11:51
Adlermann schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:36:
[...]

IN mijn vriendengroep zijn het ook vooral de lager opgeleiden die idd er erg luchtig over doen..zelfs met jong kind met hartproblemen...tja.

Bij mij op het werk wordt per direct geen handen meer gegeven, ook niet door onze Vlaamse gasten. Die hadden het filmpje van rutte ook gezien en deden ook de elleboog-touch :)

Misschien moeten we de ski-heil maar gaan gebruiken :P
Aah stond gisteren met 2 hoog opgeleide klanten van me en daar was het niet anders. Hadden gewoon geen idee.

• anandus
  • Niet online
Kan het ook zijn dat het mogelijk bewust wordt gedownplayd om paniek en hamsteren te voorkomen.

Of misschien valt het daadwerkelijk wel mee.
Maarja, landen als Italië en China slopen heus niet hun economie voor de lol, dus zo onschuldig zal het ook wel niet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 10-03-2020 18:42 ]

• Adlermann
anandus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:41:
Kan het ook zijn dat het mogelijk bewust wordt gedownplayd om paniek en hamsteren te voorkomen.

Maarja, landen als Italië en China slopen heus niet hun economie voor de lol, dus zo onschuldig zal het ook wel niet zijn.
Hamsteren heb ik allang gedaan, alleen al vanwege het feit dat ik alleenstaand ben en een week of 2 aan eten in huis wil hebben mocht ik er mild ziek van worden...

Alleen geen wc-papier op voorraad. Wel dom als zwaar darmpatient , er gaa ner 2 rollen per dag door :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Adlermann schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:43:
[...]
Alleen geen wc-papier op voorraad. Wel dom als zwaar darmpatient , er gaa ner 2 rollen per dag door :)
AH in de buurt is waarschijnlijk nog gewoon open hoor! Dus sla je slag.

Bij ons op het werk (gemeente) nogal de nodige moeite om de dienstverlening op pijl te houden.
Er wordt al een beroep gedaan op gemeenten om de provinciale telefoondiensten te bemannen.
Ook draaiboeken om de vuilophaaldienst te laten draaien liggen al klaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyberpope op 10-03-2020 18:45 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Hamsteren heb ik allang gedaan, alleen al vanwege het feit dat ik alleenstaand ben en een week of 2 aan eten in huis wil hebben mocht ik er mild ziek van worden...

Ik pas 'm zelf wel even aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 10-03-2020 20:41 ]

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12 21:23
Hoe er mee om te gaan als men zeer recent (vandaag) van een tripje bijv Rome of Bologna terug komt? Uit voor zorg thuis laten werken tijdens de incubatietijd? Of zonder klachten weer aan het werk?

[ Voor 4% gewijzigd door Denzis op 10-03-2020 18:50 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 15:43

Deem

Ontcijfer mij!

"May our framerates be high and our temperatures low."

• ANdrode
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Je moet ook niet vergeten dat als het aantal werkelijke besmettingen 10 keer hoger ligt (omdat veel besmettingen niet te onderscheiden zijn van verkoudheid), dat je mortaliteit ineens zakt van 3% naar 0,3% en je dus op het niveau zit van de normale griep.
Maar dan hadden in Italië de ziekenhuizen niet vol gelegen :X.
De_Bastaard schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:58:
Ik snap sowieso de redenatie niet achter het wel/niet testen van mensen als ze al aangeven dat ze in bepaalde gebieden geweest zijn. Zo las ik gisteren dat stuk over een Limburgse mevrouw die dirigent is bij een band die op het carnavalsfeest gespeeld heeft in Langbroich, waarna Duitsland 300 man in quarantaine geknikkerd heeft.

Vervolgens is de mevrouw in NL niet getest of in quarantaine gezet maar heeft ze daar dus wel covid-19 opgelopen. Nu zit ze uiteraard in isolatie, maar is ze wel nog met de klachten op vakantie geweest e.d.
Geen test omdat men geen (intensief) contactonderzoek meer (lijkt) te doen. Er is teveel locale transmissie.
We zitten in de fase van social distancing. In Brabant tegen uitroepen van noodsituatie aan (fase 2/3).

• Adlermann
Offtopic, dus weg. ZT topic en zo

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 10-03-2020 19:51 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Denzis schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:46:
Hoe er mee om te gaan als men zeer recent (vandaag) van een tripje Rome terug komt? Uit voor zorg thuis laten werken tijdens de incubatietijd? Of zonder klachten weer aan het werk?
Als thuis werken geen bezwaar is, is dat altijd de beste oplossing. In principe kun je zonder klachten aan het werk, dan ben je ook niet besmettelijk. Maar gezien de herkomst van de reiziger is preventief thuis werken voor iedereen de beste oplossing.
Mocht het op je werk alsnog uitbreken dan komt het door een carnavalsvierder :-)

Je kunt je vraag ook aan het RIVM/GGD stellen, da's misschien het beste.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

Heb je vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351

[ Voor 14% gewijzigd door Edgarz op 10-03-2020 18:50 ]

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Interessante discussie over perceptie van mensen. Zelf werk ik op een school en is het nog ongewis of de buitenlandreizen doorgaan. Als mede-organisator en -begeleider hoop ik van wel, maar inmiddels is het onzekerder of ze ons wel willen ontvangen dan of het op de bestemming zelf wel verantwoord is (Rome uitgezonderd, die is geannuleerd). Van de >300 ouders wilden hier maar 5 gezinnen hun kinderen thuis houden. Aan de andere kant is 2 weken in quarantaine op locatie ook geen leuk vooruitzicht.

Ik denk dat het relativeren, vooral onder pubers, een gezond fenomeen is. Lekker wat grappen over maken om het dagelijks leven niet al te deprimerend te laten worden. En het lijkt desalniettemin hand in hand te gaan met een serieuze houding: mensen met klachten nemen hun verantwoordelijkheid en blijven thuis (1/5 van het personeel/leerlingen nu).

[ Voor 5% gewijzigd door finsdefis op 10-03-2020 18:51 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Slowchat, dus weg.
Als je gezellig offtopic wilt keuvelen, doe dat dan per DM, niet hier.

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 10-03-2020 19:43 ]

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12 21:23
Edgarz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Als thuis werken geen bezwaar is, is dat altijd de beste oplossing. In principe kun je zonder klachten aan het werk, dan ben je ook niet besmettelijk. Maar gezien de herkomst van de reiziger is preventief thuis werken voor iedereen de beste oplossing.
Mocht het op je werk alsnog uitbreken dan komt het door een carnavalsvierder :-)

Je kunt je vraag ook aan het RIVM/GGD stellen, da's misschien het beste.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

Heb je vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
RIVM geeft aan voor professionals dat het toegestaan is.. maar dat is voor de zorgprofessionals waar de nood mogelijk een stuk hoger is...

Zie ook:https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#eigengezondheid

Zal ze morgen wel even bellen.

https://www.youtube.com/@droommotor

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:37

Saven

Administrator

"iets hoger" ook echt :') Denk dat je het wel kunt verdrievoudigen, er van uitgaande dat er gemiddeld een vrouw en een kind bij betrokken zijn. Man man, wat een wassen neus.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:21
Bij ons zijn nu toch ook protocollen gekomen voor het personeel: personeel uit Brabant moet zoveel mogelijk thuis werken. Als er geen klachten zijn, mag er in overleg toch op kantoor gewerkt worden. Wel handig voor de directeur: zijn secretaresse komt uit Breda... Verder nog steeds dagelijks meerdere planningstaven en het ROT bij elkaar. Iedereen is er nog steeds nuchter/luchtig bij, maar alle protocollen worden scherp gesteld. Sowieso omtrent evenementen (beslissingen over de marathon en het ESF zullen toch binnenkort genomen moeten worden), maar natuurlijk ook rondom ambuzorg en brandweer. Maar eigenlijk nog geen bijzonderheden. Mondkapjes alleen bij patiënten die verdacht worden van Corona. Verder de reguliere PBM's. Reanimaties gaan volgens normaal protocol.

Ben wel benieuwd wat er zal gebeuren als bij ons in de organisatie iets mis gaat of in één van de ziekenhuizen in de regio.

Oh ja, handen schudden doen wij natuurlijk ook niet meer. We volgen gewoon de protocollen verder van RIVM/GGD.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02

ZieMaar!

Moderator General Chat

[...]

Verwarrend artikel. Moet ik nu de n=1 conclusie trekken dat gezonde, relatief jonge, mensen ook heel ziek kunnen worden? Want ik zie in datzelfde artikel ook dat een 86 jarige man heel snel genas. Dus mag ik ook de conclusie trekken dat het voor oude mensen wel mee kan vallen? Of mag dat dan weer niet (want n=1 etc).

Overigens snap ik wel dat als je met een zware longontsteking naar huis gestuurd wordt, je goed ziek kan worden.

Ik ben het met je conclusie eens (laten we het indammen), maar dit artikel is op zijn best hooguit anekdotisch...

• Adlermann
ZieMaar! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:01:
[...]

Verwarrend artikel. Moet ik nu de n=1 conclusie trekken dat gezonde, relatief jonge, mensen ook heel ziek kunnen worden? Want ik zie in datzelfde artikel ook dat een 86 jarige man heel snel genas. Dus mag ik ook de conclusie trekken dat het voor oude mensen wel mee kan vallen? Of mag dat dan weer niet (want n=1 etc).

Overigens snap ik wel dat als je met een zware longontsteking naar huis gestuurd wordt, je goed ziek kan worden.

Ik ben het met je conclusie eens (laten we het indammen), maar dit artikel is op zijn best hooguit anekdotisch...
Maar een heleboel n=1's kan je gewoon wel weer wat zinnigs over zeggen......Mits je de eigenschappen van de c ase goed beschrijft.

(dan doe je namelijk case based research)

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 10-03-2020 19:05 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Adlermann schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:04:
[...]

Maar een heleboel n=1's kan je gewoon wel weer wat zinnigs over zeggen......

(dan doe je namelijk case based research)
Dat is hier toch helemaal niet aan de orde? Mijn punt is dat het srtikel maar 1 ding zegt: iemand met een zware longontsteking die naar huis wordt gestuurd, is goed ziek geworden. Corona is een deel, het andere deel is dat heel ziek naar huis gestuurd worden het andere. Meer conclusies zou je hier niet aan moeten verbinden en daarmee heeft het heel beperkt waarde in dit topic, wat mij betreft.

[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 10-03-2020 19:09 ]

• Adlermann
ZieMaar! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Dat is hier toch helemaal niet aan de orde?
Er komen hier zoveel verschillende n=1's langs, die je best met elkaar kunt vergelijken, mits je ze goed gaat beschrijven. Dus alles afdoen met n=1 heeft ook echt 0 meerwaarde. Dat komt namelijk vaker voor hier nu.....

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 10-03-2020 19:07 ]

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:42

Mfpower

In dubio

[...]

Het gaat erom dat bij Corona meer van dergelijke zwaardere ziektebeelden optreden dan bij griep. Dit is een anekdotische beschrijving van dit geval. De kans dat het bij een gezond persoon zo verloopt is groter dan bij griep. Met een persoonlijk verhaal landt de noodzaak van de maatregelen misschien meer bij mensen die denken dat het bij hun wel niet zo zal verlopen. Zoals bijvoorbeeld een collega van mij die eerder niezend uit Italië komend op het werk was en het allemaal maar onzin vond.

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Conclusie mag je trekken. Maar de a priori kans dat een zieke oudere lichte symptomen heeft zal vele malen lager zijn.
Adlermann schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:36:
[...]

offtopic:
Gelukkig is er een sterke correlatie tussen opleidingsniveau en inkomen/mobiliteit O-)

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Adlermann schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Er komen hier zoveel verschillende n=1's langs, die je best met elkaar kunt vergelijken, mits je ze goed gaat beschrijven. Dus alles afdoen met n=1 heeft ook echt 0 meerwaarde. Dat komt namelijk vaker voor hier nu.....
Plaats het wel even in het geheel hier hé. Dit topic is grotendeels gevuld met berichten dat het allemaal erger is dan de rest van Nederland denkt, dat het RIVM zijn werk niet goed doet, dat we veel meer maatrelegen moeten nemen etc. Deze bron werd ook daarvoor gebruikt.
Mfpower schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:07:
[...]

Het gaat erom dat bij Corona meer van dergelijke zwaardere ziektebeelden optreden dan bij griep. Dit is een anekdotische beschrijving van dit geval. De kans dat het bij een gezond persoon zo verloopt is groter dan bij griep. Met een persoonlijk verhaal landt de noodzaak van de maatregelen misschien meer bij mensen die denken dat het bij hun wel niet zo zal verlopen. Zoals bijvoorbeeld een collega van mij die eerder niezend uit Italië komend op het werk was en het allemaal maar onzin vond.
Je ziet het zelfs letterlijk hierboven weer door degen die het linkje plaatst: de n=1 toont volgens diegene aan dat de kans groter is dat een gezond persoon hier zieker van wordt dan van de ‘gewone’ griep...Als dat al zo is, laten we dat met een goede bron aantonen.

Dat is waar ik tegen ageer. Ik zie de meerwaarde van al die losse verhalen beperkt, zeker als dit ermee gebeurt.
ANdrode schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:13:
[...]

Conclusie mag je trekken. Maar de a priori kans dat een zieke oudere lichte symptomen heeft zal vele malen lager zijn.

[...]
Dat snap ik stiekem natuurlijk ook wel ;).

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 10-03-2020 19:17 ]

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

De interviews zijn er gewoon hoor:
Giacomo Grasselli - a senior Italian government health official who is coordinating the network of intensive care units in Lombardy - explains the “critical” situation in Italy, brought about by the Covid-19 outbreak

Dat is het mooie natuurlijk tegenwoordig, het interview (in dit geval door het Britse Channel 4) staat op YouTube en iedereen kan het zien en terugkijken. En er zijn ook zat reporters van verschillende nieuwsorganisaties in Italiaanse steden, maar dan heb je nog geen interview met interessante mensen.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12 20:26

gws24

Thinking is hard!

Een interview met deze man was eergisteren bij nieuwsuur en een gedeelte er van hebben ze gisteravond herhaalt toen ze de voorzitter van de vereniging van intensivisten in NL te gast hadden.

edit: https://www.npostart.nl/nieuwsuur/09-03-2020/VPWON_1310732 vanaf ongeveer 9:36 het interview met de voorzitter, hij heeft het ook over het aantal ic bedden en hoe die waarschijnlijk in 3 fases worden ingezet. 1) apart isoleren 2) afdeling isoleren en 3) omgekeerd isoleren dus niet corona patienten in de isolatie kamers.

[ Voor 36% gewijzigd door gws24 op 10-03-2020 19:55 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
ANdrode schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Maar dan hadden in Italië de ziekenhuizen niet vol gelegen :X.

[...]

Geen test omdat men geen (intensief) contactonderzoek meer (lijkt) te doen. Er is teveel locale transmissie.
We zitten in de fase van social distancing. In Brabant tegen uitroepen van noodsituatie aan (fase 2/3).
Mja, dat in Langbroich was dus nog voordat de eerste in NL gesignaleerd was ..
Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.