Dat gaat niet. Ik ben geen dokter, ik ben geen expert. Ik volg gewoon de richtlijnen naar eer en geweten. Op eigen initiatief bij elk kuchje thuisblijven is geen optie. Het auto ritje naar mijn werk was statistisch gezien, voor zowel mijzelf als voor anderen, waarschijnlijk een stuk gevaarlijker dan de verkoudheid die ik had, althans dat is de inschatting die ik als leek maakte. Als de experts menen dat dat een onjuiste inschatting is moeten ze duidelijke en andere richtlijnen opstellen.Soccer98 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:42:
[...]
En dit vind ik nou juist het probleem, zonder overigens kritisch op jou persoonlijk te zijn hoor. Ik snap het ook ergens wel. We weten nu wat voor crisis corona kan veroorzaken, neem gewoon het zekere voor het onzekere en blijf thuis als je je ziekig voelt. De gevolgen kunnen ernstig zijn. Misschien niet voor jezelf, in het algemeen, maar wel voor anderen met meer pech.
Ik ben bang dat de alom geprezen Hollandse nuchterheid door deze coronacrisis snel om kan slaan in Hollandse naiviteit.
Je kan het mensen kwalijk nemen als ze de richtlijnen negeren, maar ik begrijp wel dat de meeste mensen uit eigen initiatief niet verder gaan dan dat.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 09-03-2020 09:48 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"