[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 521.105 views

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-12 01:23
Soccer98 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:42:
[...]

En dit vind ik nou juist het probleem, zonder overigens kritisch op jou persoonlijk te zijn hoor. Ik snap het ook ergens wel. We weten nu wat voor crisis corona kan veroorzaken, neem gewoon het zekere voor het onzekere en blijf thuis als je je ziekig voelt. De gevolgen kunnen ernstig zijn. Misschien niet voor jezelf, in het algemeen, maar wel voor anderen met meer pech.

Ik ben bang dat de alom geprezen Hollandse nuchterheid door deze coronacrisis snel om kan slaan in Hollandse naiviteit.
Dat gaat niet. Ik ben geen dokter, ik ben geen expert. Ik volg gewoon de richtlijnen naar eer en geweten. Op eigen initiatief bij elk kuchje thuisblijven is geen optie. Het auto ritje naar mijn werk was statistisch gezien, voor zowel mijzelf als voor anderen, waarschijnlijk een stuk gevaarlijker dan de verkoudheid die ik had, althans dat is de inschatting die ik als leek maakte. Als de experts menen dat dat een onjuiste inschatting is moeten ze duidelijke en andere richtlijnen opstellen.

Je kan het mensen kwalijk nemen als ze de richtlijnen negeren, maar ik begrijp wel dat de meeste mensen uit eigen initiatief niet verder gaan dan dat.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 09-03-2020 09:48 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18

backupdevice

No Risk , Full Push

Brabant hier. Twee jonge kinderen met griep en hoge koorts. Liggen lekker in bed. Snel vanmorgen nog wat fruit, paracetamol en brood ingeslagen. Vrouw snottert ook en ik heb ook pijn in mijn keel.

Was wel extreem rustig op straat om 08.15.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-12 13:19
ph4ge schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Dat gaat niet. Ik ben geen dokter, ik ben geen expert. Ik volg gewoon de richtlijnen naar eer en geweten. Op eigen initiatief bij elk kuchje thuisblijven is geen optie. Het auto ritje naar mijn werk was statistisch gezien, voor zowel mijzelf als voor anderen, waarschijnlijk een stuk gevaarlijker dan de verkoudheid die ik had, althans dat is de inschatting die ik als leek maakte. Als de experts menen dat dat een onjuiste inschatting is moeten ze duidelijke en andere richtlijnen opstellen.
We kunnen nu kijken hoe het is in brabant, daar zijn de juiste richtlijnen, en ook daar blijven ze niet thuis.

Idd, in waarde regels nog niet gelden; prima (ik ben zelf ook al onder de pannen met een langdurige bijholteontsteking). Maar zodra hier het advies gaat gelden, meld ik me ziek. We moeten gewoon onze verantwoordelijkheid pakken, zodra de adviezen daar naar zijn.

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Hmm. Klm zal aankomende periode veel minder winst maken en dus ook minder dividend gaan betalen. Dat maakt dat het minder gunstig is om KLM aandelen in bezit te hebben omdat het rendement lager is. Natuurlijk zal het aandeel wel weer keer kunnen stijgen, maar op de kortere termijn is dat onlogisch.

Overigens is KLM wel een mooi voorbeeld. Ik zat vanochtend in een vlucht die elke week vol zit. Zaten nu precies 28 mensen in.
Natuurlijk, nu is het minder waar. Maar KLM is juist het type bedrijf dat ná het corona virus heel snel weer in waarde herstelt. Ik vraag me soms af of het in crisissituaties niet beter is om de beurzen tijdelijk op slot te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2020 09:49 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:48:
[...]

We kunnen nu kijken hoe het is in brabant, daar zijn de juiste richtlijnen, en ook daar blijven ze niet thuis.

Idd, in waarde regels nog niet gelden; prima (ik ben zelf ook al onder de pannen met een langdurige bijholteontsteking). Maar zodra hier het advies gaat gelden, meld ik me ziek. We moeten gewoon onze verantwoordelijkheid pakken, zodra de adviezen daar naar zijn.
Ik heb ook het idee dat in Brabant vrij vroeg de maatregel is afgekondigd om te testen hoe dit uitpakt. Vermoed dat het deze week nog uitgebreid wordt naar andere provincies.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Natuurlijk, nu is het minder waar. Maar KLM is juist het type bedrijf dat ná het corona virus heel snel weer in waarde herstelt. Ik vraag me soms af of het in crisissituaties niet beter is om de beurzen tijdelijk op slot te doen.
Ik zou met jouw waarzeggend vermogen niet langer hier in dit topic zitten posten en massaal gaan handelen op de beurs. In een half jaar ben je stinkend rijk.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-12 15:47
Ik heb het idee dat mensen de essentie gewoon niet begrijpen. Het is inderdaad maar een "griepje" en de meeste komen er gewoon vanaf. Maar waarom dan de volgende sneeuwbal creeren?:

- Zij die wel ziek zijn hebben intensieve zorg nodig.
- Aantal is hoger dan verwacht, zorgsysteem kan het niet aan
- Zorgsysteem zit al in een impasse. Te weinig verplegend personeel (dokters zijn er genoeg)
- Schifting in wie wel of niet behandeld gaat worden
- Je EIGEN opa en oma is opeens voor de maatschappij niet meer belangrijk, want levensverwachting is toch niet lang meer
- Ik had maar een griepje en sta nu bij de begrafenis van je opa of oma die niet geholpen kon worden

Beetje gechargeerd, maar pas als het het individu zelf aangaat heeft men zorgen (dit is gewoon een menselijk en maatschappelijk eigenschap)

- Vergeet ook niet dat door de overbezetting van het zorgsysteem er minder capaciteit is. Worst case senario: Ik had maar een griepje. Nu heb ik wat hoofdpijnklachten en zeurend gevoel. Poe....MRI kan pas over 4 maanden .... na 4 maanden, shit hersentumor ontdekt....Neurochirurg: ja we kunnen de tumor weghalen, OK is over 6 maanden, want we hebben geen plek meer....

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:23
giantgiantus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Hmm. Klm zal aankomende periode veel minder winst maken en dus ook minder dividend gaan betalen. Dat maakt dat het minder gunstig is om KLM aandelen in bezit te hebben omdat het rendement lager is. Natuurlijk zal het aandeel wel weer keer kunnen stijgen, maar op de kortere termijn is dat onlogisch.
Dat korte termijn-denken is ook precies waarom een beurs-gebaseerde economie ongezond is.

Maar laten we niet te ver off-topic gaan...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43
[...]

Hoezo blijven 'ze' niet thuis?

Ik geef thuisonderwijs as we speak omdat docenten van de basisschool wel hun verantwoordelijkheid nemen.
En ik heb collega's die thuis werken in lijn met RIVM richtlijnen (die werkgever overneemt).

Natuurlijk heb je de egoisten en cognitiefbeperkten die het niet willen respectievelijk kunnen begrijpen, maar dat is niet 'ze'.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Ik ben gewoon bang dat Nederlanders dat over het algemeen niet gaan doen. Daar zijn we te 'nuchter' voor. 'We gaan ons leven toch niet aanpassen? Het is gewoon een griepje.' Ik merk dat ik me enorm kan ergeren aan die laconieke houding, iets waar het CDA afgelopen week tijdens een kamerdebat over corona ook voor waarschuwde.

Misschien is het ook zo omdat ik, en daarbij ook mijn moeder, vrij intensief contact heb met mijn opa, omdat hij wel eens een extra arm kan gebruiken. Hij is tegen de tachtig, vrij actief nog, maar is wel hart - en longpatient. Zo'n iemand moet gewoon geen corona krijgen en dat weet hij zelf ook. Ik wil dan ook absoluut niet op mijn geweten hebben op wat voor manier ook aansteek daarmee. Dan maar een jaar overslaan met Koningsdag, als het dan nog zo heerst. Helaas merk ik dat niet iedereen een dergelijk verantwoordingsgevoel heeft.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:28
Tja, 1 van de redenen dat onze levensstandaard gemiddeld zo zien zo hoog is, is omdat wij als volk ons niet zo snel ziek melden, maar doorwerken. Zou dat wijzigen, dan gaan of de prijzen omhoog of de salarissen minder omhoog, dus zakt onze welvaart in.

En over de economische schade die dit toebrengt, dat heeft ook z'n effect op levenskwaliteit van mensen, de overlevingskans van mensen. Ja, de meesten van ons hoeven niet bang te zijn niet meer te kunnen eten als onze werkgevers omvallen, omdat we allemaal stoppen met werken, maar de stress die dat bij een deel van ons oplevert, zal zeker levensduur verkortend werken. Het is echt niet zo om de rijken te helpen. Die zullen denk ik zelfs over 't algemeen, helemaal verhoudingsgewijs, eerder profiteren van zo'n crisis, dan wij. Je kan de economie niet los zien van de rest "oh, 't is de economie maar, levens zijn belangrijker" is echt een onzinnige stelling. Op individueel niveau misschien niet, maar op landelijk en helemaal globaal niveau gezien wel. Een economische crisis door te heftig te reageren/ een vertragende wereldeconomie door te heftig te reageren, zal tot veel onnodige doden leiden. Net zoals te zwak reageren daar ook toe zal leiden. Maar of iemand nu dood gaat aan 't corona-virus, door stress door financiële problemen of door honger door geldgebrek, in alle gevallen ben je overleden.

En overheden zoeken de balans daartussen. Waarbij in een deel van de landen het vasthouden aan de macht ook nog eens sterk mee zal spelen in die belangenafweging.

Bottomline: Overdreven reageren werkt niet, zoek naar een verstandige balans, neem geen onnodige risico's maar schiet ook niet in een paniek-modus.
En inderdaad, op vakantie gaan naar risicogebieden of concerten/grote feesten, daar moet je je inderdaad bij afvragen of dat wel echt verstandig is.

• bvbal79
Soccer98 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Ik ben gewoon bang dat Nederlanders dat over het algemeen niet gaan doen. Daar zijn we te 'nuchter' voor. 'We gaan ons leven toch niet aanpassen? Het is gewoon een griepje.' Ik merk dat ik me enorm kan ergeren aan die laconieke houding, iets waar het CDA afgelopen week tijdens een kamerdebat over corona ook voor waarschuwde.

Misschien is het ook zo omdat ik, en daarbij ook mijn moeder, vrij intensief contact heb met mijn opa, omdat hij wel eens een extra arm kan gebruiken. Hij is tegen detachtig, vrij actief nog, maar is wel hart - en longpatient. Zo'n iemand moet gewoon geen corona krijgen en dat weet hij zelf ook. Ik wil dan ook absoluut niet op mijn geweten hebben op wat voor manier ook aansteek daarmee. Dan maar een jaar overslaan met Koningsdag, als het dan nog zo heerst. Helaas merk ik dat niet iedereen een dergelijk verantwoordingsgevoel heeft.
Iets met als het kalf verdronken is dempt men de put inderdaad. Maar goed. We gaan het zien. Ik heb wel vertrouwen in het zorgsysteem van NL. Duitsland doet het ook goed als ik het zo bekijk. Grootste probleem gaat USA worden, dit virus gaat daar de angel laten zien van het zorgsysteem en denk het einde van Trump betekenen doordaat hij ObamaCare heeft afgeschaft.

Verder ben ik wel benieuwd naar de aanpak van Zuid-Korea, met hun aantal infecties lijken ze het extreem goed te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 09-03-2020 09:58 ]

Verwijderd

bvbal79 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Iets met als het kalf verdronken is dempt men de put inderdaad. Maar goed. We gaan het zien. Ik heb wel vertrouwen in het zorgsysteem van NL. Duitsland doet het ook goed als ik het zo bekijk. Grootste probleem gaat USA worden, dit virus gaat daar de angel laten zien van het zorgsysteem en denk het einde van Trump betekenen doordaat hij ObamaCare heeft afgeschaft.
https://link.springer.com/article/10.1007/s00134-012-2627-8

Duitsland heeft dan ook wel ongelooflijk veel Intensive Care bedden (in 2012).

Er zijn veel meer factoren dan dat natuurlijk (kwaliteit zorg in niet intensive care, leeftijd bevolking, snelheid waarmee het virus zich verspreid etc etc).

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-12 12:10

Metro2002

Memento mori

autje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Dat korte termijn-denken is ook precies waarom een beurs-gebaseerde economie ongezond is.

Maar laten we niet te ver off-topic gaan...
De beurs reflecteert de werkelijke economie uitstekend. Alle cruiseschip rederijen, luchtvaartmaatschappijen en olie industrieen krijgen momenteel massaal klop op de beurs en dat komt omdat ze in werkelijkheid ook fors minder winstgevend zijn momenteel. De beurs is juist een uitstekende indicator voor de werkelijke economie (en dat is ook het hele idee van de beurs).

Mijn zusje was vandaag ook niet zo blij, die woont in Noord Brabant en de lerares van haar zoontje bleef vandaag thuis vanwege griepverschijnselen. Op zich prima dat iemand geen anderen wil besmetten maar het gevolg is nu wel dat mijn zus ook niet kan gaan werken (zelf ook lerares). Zo gaat het balletje wel snel rollen met bedrijven die dicht gaan (al dan niet noodgedwongen vanwege personeelstekort).

• Adlermann
Metro2002 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:03:
[...]

De beurs reflecteert de werkelijke economie uitstekend. Alle cruiseschip rederijen, luchtvaartmaatschappijen en olie industrieen krijgen momenteel massaal klop op de beurs en dat komt omdat ze in werkelijkheid ook fors minder winstgevend zijn momenteel. De beurs is juist een uitstekende indicator voor de werkelijke economie (en dat is ook het hele idee van de beurs).

Mijn zusje was vandaag ook niet zo blij, die woont in Noord Brabant en de lerares van haar zoontje bleef vandaag thuis vanwege griepverschijnselen. Op zich prima dat iemand geen anderen wil besmetten maar het gevolg is nu wel dat mijn zus ook niet kan gaan werken (zelf ook lerares). Zo gaat het balletje wel snel rollen met bedrijven die dicht gaan (al dan niet noodgedwongen vanwege personeelstekort).
Die leraar volgt gewoon het advies/richtlijnen. Dus die doet het juist goed. Ik zou boos worden als ze we lwas gaan werken.

Dit is gewoon een bittere pil die je zus dan maar even moet slikken :)

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Adlermann schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Die leraar volgt gewoon het advies/richtlijnen. Dus die doet het juist goed. Ik zou boos worden als ze we lwas gaan werken.

Ja dat doet ze uiteraard ook en het is ook goed dat die lerares thuis blijft maar het gevolg is nu wel dat er een stuk of 20 tot 30 ouders nu of oppas moeten regelen of zelf ook niet naar hun werk kunnen en dat de 20 of 30 leerlingen die mijn zusje lesgaf óók allemaal thuis moeten blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 09-03-2020 10:07 ]

• backupdevice
  • Laatst online: 18:18

backupdevice

No Risk , Full Push

Metro2002 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Ja dat doet ze uiteraard ook en het is ook goed dat die lerares thuis blijft maar het gevolg is nu wel dat er een stuk of 20 tot 30 ouders nu of oppas moeten regelen of zelf ook niet naar hun werk kunnen.
Tja, lijkt mij niet echt een verassing he?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Adlermann schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Het legt meteen een zwakte bloot van onze op tweeverdieners gebaseerde economie. Zoals al eerder door iemand benoemd: door dit soort situaties verlies je een groot deel van je workforce (want nu moeten een hoop ouders thuisblijven voor de kinderen, in plaats van dat ze kunnen werken).

Verwijderd

JeroenNietDoen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:12:
[...]

[...]

[...]

En hoe heeft dit te maken met Corona :? In dat artikel wordt daar met geen woord over gerept. Het draait om SA die de productie wil ophogen om Rusland te dwingen mee te gaan.
Het is begonnen om Corona.
Minder vraag naar olie.

Door minder vraag, wilde de OPEC landen de productie verlagen, om zo de prijs hoog te houden.
Productie verlagen moet gezamenlijk en de verdeling van de verlaging is altijd een dingetje bij de OPEC landen. Minder productie, betekent minder inkomsten, dus welk land neemt welke daling voor zijn/haar rekening?

Rusland voelde niets voor een verlaging van de productie.

Dus Corona heeft het bovenstaande in gang gezet door de lagere vraag naar olie, doordat veel fabrieken stil liggen/lagen.
shoombak schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:14:
Dat is inderdaad het grootste risico voor alle lezers hier, dat we in een gigantische recessie terecht gaan komen is inmiddels onvermijdelijk.
Dat hangt een beetje van de onderliggende oorzaak af.
Op het moment dat het alleen het virus is, kunnen we er best snel te boven van zijn, wanneer het vaccin gereed is.
Er is immers geen gegronde reden van een dergelijke crisis.

Mocht er onderliggen meer aan de hand zijn (zoals de laatste crisis met foute leningen die gewoon afgeschreven moesten worden), dan kan het een stuk langer gaan duren.

• Adlermann
dr.lowtune schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Het legt meteen een zwakte bloot van onze op tweeverdieners gebaseerde economie. Zoals al eerder door iemand benoemd: door dit soort situaties verlies je een groot deel van je workforce (want nu moeten een hoop ouders thuisblijven voor de kinderen, in plaats van dat ze kunnen werken).
Ja, dit gaat onze economie een flink klap geven :)

Ik vermoed dat het overschot op de begroting snel gaat verdampen :)

Die 2.4 miljard die links wil kan nu daadwerkelijk wel gebruikt gaan worden om bedrijven overeind te houden :)

• bvbal79
[...]

Ja dat doet ze uiteraard ook en het is ook goed dat die lerares thuis blijft maar het gevolg is nu wel dat er een stuk of 20 tot 30 ouders nu of oppas moeten regelen of zelf ook niet naar hun werk kunnen en dat de 20 of 30 leerlingen die mijn zusje lesgaf óók allemaal thuis moeten blijven.
Probleem is alleen dat het werk maar 1 dag zorgverlof doorbetaald voor het regelen van oppas bij dit situaties, dus binnenkort gaan we in brabant kinderen bij opa en oma plaatsen (volgens mij de risicogroep)

Iets anders, zijn er getallen bekend gemaakt van de overledenen in Italie, leeftijdscategorie en onderliggende andere ziekten

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 09-03-2020 10:13 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

bvbal79 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Probleem is alleen dat het werk maar 1 dag zorgverlof doorbetaald voor het regelen van oppas bij dit situaties, dus binnenkort gaan we in brabant kinderen bij opa en oma plaatsen (volgens mij de risicogroep)

Iets anders, zijn er getallen bekend gemaakt van de overledenen in Italie, leeftijdscategorie en onderliggende andere ziekten
Opa en oma (van beide kanten) wonen in dit geval echter aan de andere kant van Nederland dus dat is geen optie.

• bvbal79
Metro2002 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Opa en oma (van beide kanten) wonen in dit geval echter aan de andere kant van Nederland dus dat is geen optie.
Het was een algemene opmerking......

[ Voor 24% gewijzigd door bvbal79 op 09-03-2020 10:19 ]

Verwijderd

In de Duitse grensstreek blijft het aantal besmettingen stijgen. In Heinsberg zijn inmiddels 288 personen besmet.
https://www.limburger.nl/...-heinsberg-blijft-stijgen
Dat lijkt mij enorm veel voor 1 gemeente?
Dat is meer dan het dubbele dan in Nederland in zijn totaal.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Duitsland is afgelopen 2 dagen ook rap gegaan: zaterdag +200 besmettingen en afgelopen 24 uur +256. (totaal nu: 1112)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtDRCq_RRLs36wb3dNUD_pMH7xY=/800x/f/image/ZNJkbqcd7kOI3kWY5eFW8GfJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 09-03-2020 10:23 ]

Verwijderd

Een heel ongewenste oplossing, maar als we alle kinderen in quarantaine zetten voor 2 weken? Een soort van 'schoolkamp'. Kinderen genezen doorgaans snel. Dus zodra zij het virus gehad hebben, kunnen we het niet nogmaals krijgen. En juist kinderen zijn een brandhaard voor ziektes. Dus doorzat ze allemaal bij elkaar zitten, krijgen ze het niet (omdat ze geen contact hebben met anderen). Maar als ze het krijgen, dan genezen ze vrij vlot, omdat ze nog jong zijn. Natuurlijk is deze oplossing totaal niet gewenst, maar ik vraag me af of het zou helpen.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Dat lijkt mij enorm veel voor 1 gemeente?
Dat is meer dan het dubbele dan in Nederland in zijn totaal.
Zal wel een kerk of andere bijeenkomst een rol spelen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
[...]

Ja, en? School is geen opvang. Ik zag eerder in dit topic ook al een bericht dat school niet dicht kon omdat de ouders geen oppas hebben. Het virus raakt iedereen, iedereen heeft zijn/haar eigen problemen en we zullen allemaal moeten inleveren. Als je kinderen hebt is dit je eigen probleem, reageer dan ook niet dat dit iemand anders zijn probleem is. Scholen hebben al bijna te beperkte middelen om fatsoenlijk onderwijs te bieden. Moeten zij dan het risico dragen dat er meerderen worden besmet? Nee, neem gewoon vrij of onbetaald verlof op als je geen oppas kunt regelen. Maak er iets positiefs van, ga lekker een taart bakken, naar Artis of bordspellen spelen. Regel wat met andere ouders, een wisselend oppasschema bijvoorbeeld.

Maar ga niet lopen klagen, oh nee, school is dicht, wie past er nu op mijn kinderen?

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:19:
Een heel ongewenste oplossing, maar als we alle kinderen in quarantaine zetten voor 2 weken? Een soort van 'schoolkamp'. Kinderen genezen doorgaans snel. Dus zodra zij het virus gehad hebben, kunnen we het niet nogmaals krijgen. En juist kinderen zijn een brandhaard voor ziektes. Dus doorzat ze allemaal bij elkaar zitten, krijgen ze het niet (omdat ze geen contact hebben met anderen). Maar als ze het krijgen, dan genezen ze vrij vlot, omdat ze nog jong zijn. Natuurlijk is deze oplossing totaal niet gewenst, maar ik vraag me af of het zou helpen.
Dan ga je er van uit dat er 1 speader iedereen tegelijk ziek maakt.

Grote gok :P

• bvbal79
Geert1976 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:19:
Duitsland is afgelopen 2 dagen ook rap gegaan: zaterdag +200 besmettingen en afgelopen 24 uur +256. (totaal nu: 1112)
Maar nog 0 doden, ook best apart op dat aantal... Enige duitse die overleden is zat in Egypte en is daar overleden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Krach op aandelenmarkten, aandeel Shell 20 procent omlaag
Beleggers waren maandagochtend behoorlijk in paniek. Europese aandelenindexen openden ruim 7 tot 8 procent in de min. Beleggers maken zich niet alleen zorgen om de verspreiding van het coronavirus, maar ook over de prijsoorlog op de oliemarkt tussen Saoedi-Arabië en Rusland die dit weekend is ontstaan.
Dat is toch best wel heftig....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Adlermann
Ik durf nu niet naar m'n beschikbare premie pensioen bij NN te kijken, die doet in economisch hoogconjuctuur al -5% ;)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Workforce die je anders niet had gehad...
Rukapul schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Hoezo blijven 'ze' niet thuis?

Ik geef thuisonderwijs as we speak omdat docenten van de basisschool wel hun verantwoordelijkheid nemen.
En ik heb collega's die thuis werken in lijn met RIVM richtlijnen (die werkgever overneemt).

Natuurlijk heb je de egoisten en cognitiefbeperkten die het niet willen respectievelijk kunnen begrijpen, maar dat is niet 'ze'.
Ik heb een kantoorbaan. En werk nu thuis vanwege mijn restanten verkoudheid. Idem dito voor twee andere collega's. En nog een aantal die preventief hebben besloten thuis te werken (sommige met goede redenen, andere imo wat twijfelachtiger). Dat is natuurlijk ook geen totale afspiegeling van de maatschappij, maar inderdaad, ik denk dat redelijk wat wel het advies opvolgen. En dat is nog zonder dat mijn werkgever het als regel heeft gemaakt. (Vermoed dat dat vandaag of morgen wel zal gebeuren).

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat dit allemaal voor invloed heeft op de verspreiding van de reguliere griep en verkoudheid. Want alle maatregelen werken daar ook tegen.

• bvbal79
Sissors schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Workforce die je anders niet had gehad...

[...]

Ik heb een kantoorbaan. En werk nu thuis vanwege mijn restanten verkoudheid. Idem dito voor twee andere collega's. En nog een aantal die preventief hebben besloten thuis te werken (sommige met goede redenen, andere imo wat twijfelachtiger). Dat is natuurlijk ook geen totale afspiegeling van de maatschappij, maar inderdaad, ik denk dat redelijk wat wel het advies opvolgen. En dat is nog zonder dat mijn werkgever het als regel heeft gemaakt. (Vermoed dat dat vandaag of morgen wel zal gebeuren).

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat dit allemaal voor invloed heeft op de verspreiding van de reguliere griep en verkoudheid. Want alle maatregelen werken daar ook tegen.
De laatste was al mild deze winter. Het griepvaccin blijkt ook in jaren weer efficient te zijn (paar jaar niet geweest). Griepepidemie was geloof ik 2 weken geleden al voorbij.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Erapaz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Ja, en? School is geen opvang. Ik zag eerder in dit topic ook al een bericht dat school niet dicht kon omdat de ouders geen oppas hebben. Het virus raakt iedereen, iedereen heeft zijn/haar eigen problemen en we zullen allemaal moeten inleveren. Als je kinderen hebt is dit je eigen probleem, reageer dan ook niet dat dit iemand anders zijn probleem is. Scholen hebben al bijna te beperkte middelen om fatsoenlijk onderwijs te bieden. Moeten zij dan het risico dragen dat er meerderen worden besmet? Nee, neem gewoon vrij of onbetaald verlof op als je geen oppas kunt regelen. Maak er iets positiefs van, ga lekker een taart bakken, naar Artis of bordspellen spelen. Regel wat met andere ouders, een wisselend oppasschema bijvoorbeeld.

Maar ga niet lopen klagen, oh nee, school is dicht, wie past er nu op mijn kinderen?
Uhm kinderen hebben leerplicht? Ons hele systeem is ingericht dat kinderen overdag naar school gaan. De halve economie is op twee verdieners gebaseerd

Daarnaast kan niet iedereen zomaar vrij nemen, bijvoorbeeld leraren die zelf moeten werken? Of de dokters die de corona patienten moeten helpen, of noem iedere andere hulpverlener? Sta je een brand te blussen, sorry jongens ik moet naar huis, school gaat dicht.

Ja laten we allemaal maar vrij nemen dan komt het helemaal goed 8)7

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

School is wel degelijk een 'opvang' in die zin dat je er vanuit kan gaan dat je kinderen daar de dag tot een bepaalde tijd doorbrengen. En veel scholen bieden ook BSO aan tegenwoordig. Bovendien is er zoiets als een leerplicht.

Mensen passen hun leven aan op dat soort dingen. Bv of ze wel of geen baan aannemen en als ze die baan hebben neem je wel of geen hogere hypotheek etc. Dus ja dat mensen klagen is domweg hartstikke terecht.

Als alles zo onvoorspelbaar zou zijn als jij nu voorstelt zou de hele economie instorten.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
''Iedereen die vanuit Noord-Italië terugreist naar het Verenigd Koninkrijk moet 14 dagen in zelfisolatie.
Dat heeft het Britse ministerie van Gezondheidszorg bekendgemaakt.
De maatregel geldt voor iedereen die in het gebied is geweest dat door de Italiaanse regering is afgegrendeld, ongeacht of iemand klachten heeft.''

goede zaak wat mij betreft.

bron: NOS live feed

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Uhm kinderen hebben leerplicht? Ons hele systeem is ingericht dat kinderen overdag naar school gaan. De halve economie is op twee verdieners gebaseerd
Zie hier het nadeel door alle flexibiliteit uit onze levenswijze te halen... nu op scholen kinderen niet terecht kunnen is er direct een groot probleem. Een oplossing hiervoor zie ik overigens ook niet zo 123.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:35:
[...]
Ja laten we allemaal maar vrij nemen dan komt het helemaal goed 8)7
Laten we geen maatregelen nemen vanwege de economische schade. Dan daalt de consumentenvraag vanzelf met 5-7% :+

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47
ADRZ in Goes ook een besmette medewerker. https://www.omroepzeeland...erker-van-het-Adrz-besmet
Een medewerker van het Adrz in Goes is vanochtend positief getest op het coronavirus (COVID-19). Dat meldt de GGD Zeeland. De medewerker zit in thuisisolatie. Adrz-medewerkers die in contact zijn gekomen met de medewerker, zijn direct op de hoogte gesteld en waar nodig zijn ook maatregelen genomen. Contacten van de patiënt worden benaderd door de GGD.

• GrooV
ANdrode schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Laten we geen maatregelen nemen vanwege de economische schade. Dan daalt de consumentenvraag vanzelf met 5-7% :+
Hoe zie je het dan voor je? Stel de Mars in Veghel (ik noem maar iets) waar 24/7 wordt geproduceerd, hoe gaat dat dan werken volgens jou? Met onderbezetting kan de productielijn gesloten worden.

- de dag ploeg kan niet werken want 1/3e van de mensen moeten vrij zijn om op de kinderen te passen
- de nacht ploeg kan niet werken want die kunnen overdag niet slapen want kinderen
- avond ploeg kan nog net

Als de productie lijn wordt stilgelegd mag alles schoongemaakt worden en kost dit tijd en geld om weer op gestart te worden.

Dit nog naast de mensen die van het RIVM al thuis moeten blijven en er al een magere bezetting is.

Mensen dwingen thuis te blijven gaat veel meer kosten dan de daadwerkelijke corona zieken

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:34

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Let op de topicwaarschuwing ( van dit [ZT] topic) , geen slowchat aub.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Rukapul
Metro2002 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:40:
[...]

School is wel degelijk een 'opvang' in die zin dat je er vanuit kan gaan dat je kinderen daar de dag tot een bepaalde tijd doorbrengen. En veel scholen bieden ook BSO aan tegenwoordig. Bovendien is er zoiets als een leerplicht.

Mensen passen hun leven aan op dat soort dingen. Bv of ze wel of geen baan aannemen en als ze die baan hebben neem je wel of geen hogere hypotheek etc. Dus ja dat mensen klagen is domweg hartstikke terecht.

Als alles zo onvoorspelbaar zou zijn als jij nu voorstelt zou de hele economie instorten.
Dat 'aanpassen' hierboven is toch niet iets statisch? Ik had gisteren ook onze situatie 'aangepast'. Voor degenen die dat niet konden zou school wel wat regelen, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Ik tel aan mijn tafel namelijk nog 3 lege stoelen om maar wat te noemen, maar bij gebrek aan appjes en emails lijkt er geen behoefte aan of initatief voor enige creatieve oplossing.

Dat geldt natuurlijk ook voor die docent hierboven genoemd: absoluut niets kunnen regelen is ongeloofwaardig en moet waarschijnlijk gelezen worden als 'geen eenvoudige standaard oplossing voorhanden'. Iemand anders voor jouw probleem de oplossing laten aanrijken is natuurlijk wel zo makkelijk.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Rukapul schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Dat 'aanpassen' hierboven is toch niet iets statisch?
Uh jawel. Net als dat naar school gaan normaliter iets statisch is (je MOET immers je kind naar school brengen) is je leven daarop inrichten ook niet zomaar aan te passen (je werkt bv ,iets dat nogal veel vrouwen doen tegenwoordig, je hebt je hypotheek aangepast op 2 inkomens etc, dat verander je toch niet even in een paar dagen??). Wellicht begrijp ik je verkeerd want ik kom niet echt wijs uit wat je nu precies probeert te vertellen ?
Dat geldt natuurlijk ook voor die docent hierboven genoemd: absoluut niets kunnen regelen is ongeloofwaardig en moet waarschijnlijk gelezen worden als 'geen eenvoudige standaard oplossing voorhanden'. Iemand anders voor jouw probleem de oplossing laten aanrijken is natuurlijk wel zo makkelijk.
Er is momenteel een gigantisch lerarentekort. Als er dan iemand ziek wordt is er niet direct een andere leraar voor handen en wordt het probleem inderdaad doorgeschoven naar de ouders en die schuiven het probleem noodgedwongen ook weer door naar hun werkgever etc.
GrooV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:18:
[...]
Daarnaast is de communicatie vanuit scholen erg gebrekkig geweest waar bij sommigen zondagavond pas op de hoogte zijn gesteld.
Yep, bij mijn zus ook pas gisteren einde van de middag op de hoogte gesteld.

[ Voor 20% gewijzigd door Metro2002 op 09-03-2020 11:19 ]

• GrooV
Rukapul schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Dat 'aanpassen' hierboven is toch niet iets statisch? Ik had gisteren ook onze situatie 'aangepast'. Voor degenen die dat niet konden zou school wel wat regelen, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Ik tel aan mijn tafel namelijk nog 3 lege stoelen om maar wat te noemen, maar bij gebrek aan appjes en emails lijkt er geen behoefte aan of initatief voor enige creatieve oplossing.

Natuurlijk is er altijd wel iets op te lossen, maar nu scheer je iedereen over een kam. Je kan niet in ieders persoonlijke situatie kijken.

Daarnaast is de communicatie vanuit scholen erg gebrekkig geweest waar bij sommigen zondagavond pas op de hoogte zijn gesteld. En hoe lang gaat dit duren? 1 flexibel dagje is anders dan weken omdat kinderen niet naar school kunnen

• bvbal79
Zuid-Koreaanse president: niet te vroeg juichen na daling besmettingen
In Zuid-Korea zijn in een dag 165 nieuwe coronabesmettingen gemeld, het laagste aantal in elf dagen. "Dit kan leiden tot een nieuwe fase van stabiliteit, maar het is nog te vroeg om optimistisch te zijn", zegt president Moon.

"We zijn zover gekomen door de eenheid van de burgers en hun goede samenwerking met de regering", zei Moon. Hij riep Koreanen op om geduldig te blijven en massale bijeenkomsten te blijven mijden.

In totaal zijn 7478 Koreanen besmet, van wie er 51 zijn overleden.
Ik denk ook wel dat de aziatische mentaliteit daar anders is en wel meespeelt, wat vinden jullie?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Metro2002 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:17:
[...]
Er is momenteel een gigantisch lerarentekort. Als er dan iemand ziek wordt is er niet direct een andere leraar voor handen
Precies.
Vaak lukt het scholen nog wel bij 1 zieke docent om de kinderen te verdelen over andere klassen, maar dat is niet altijd mogelijk. En mochten er twee docenten niet zijn (of het over de klassen verdelen gaat niet lukken) dan rest je als school vaak geen andere optie om de kinderen niet naar school te laten gaan.

En dan heb ik het nu over een gewone situatie laatstaan een situatie als deze.

Ik heb ook weleens mijn dochter thuis gehad omdat de ene juf een operatie had en opeens een andere juf net die dag ziek was. Tja, daar doe je dan weinig aan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12 22:48
Update in België;

01/03/2020: 2 (+1)
02/03/2020: 8 (+6)
03/03/2020: 13 (+5)
04/03/2020: 23 (+10)
05/03/2020: 50 (+27)
06/03/2020: 109 (+59)
07/03/2020: 169 (+60)
08/03/2020: 200 (+31)
09/03/2020: 239 (+39)

https://www.info-coronavi...het-coronavirus-covid-19/

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ongelooflijk hoe gedetailleerd ze in Korea Covid-19 patienten in kaart hebben gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/D4bRrHT/1583749559937.png

Op 3 maart op een KLM vlucht van Amsterdam naar Incheon zat een passagier die besmet is met het Corona virus. Het betreft hier een Koreaanse man geboren in 1987 die van 23 februari tot en met 3 maart in Frankrijk en Spanje op vakantie was.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:27
Waar ik me momenteel nog wel een beetje verbaasd over ben, ik heb nog helemaal niemand gezien die geopperd heeft om niet noodzakelijke locaties waar veel mensen samen komen zoals musea. Dat lijkt mij juist een groter potentieel voor massale verspreiding van het virus met daarbij nog eens geen echte mogelijkheid voor contact onderzoek.

• bvbal79
RekZ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:36:
Ongelooflijk hoe gedetailleerd ze in Korea Covid-19 patienten in kaart hebben gebracht.

[Afbeelding]

Op 3 maart op een KLM vlucht van Amsterdam naar Incheon zat een passagier die besmet is met het Corona virus. Het betreft hier een Koreaanse man geboren in 1987 die van 23 februari tot en met 3 maart in Frankrijk en Spanje op vakantie was.
Verwacht je dat we de tekst kunnen lezen trouwens :)

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik denk dat deze crisis bij veel bedrijven en instellingen een boost heeft gegeven om (als ze dit overleefd hebben) meer te investeren in remote presence en robotisering.

Niet zozeer om stabieler in een volgend pandemie te komen, maar dat ze hebben gemerkt dat in sommige situaties remote werken/ondersteunen wel goed mogelijk is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarez schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:35:
Update in België;

01/03/2020: 2 (+1)
02/03/2020: 8 (+6)
03/03/2020: 13 (+5)
04/03/2020: 23 (+10)
05/03/2020: 50 (+27)
06/03/2020: 109 (+59)
07/03/2020: 169 (+60)
08/03/2020: 200 (+31)
09/03/2020: 239 (+39)

https://www.info-coronavi...het-coronavirus-covid-19/
Valt mij nog enigszins mee. Zijn er al (vergaande) maatregelen genomen in België?

Van een ander nieuwsbericht, van gisteren:
Er zijn verschillende redenen die deze kleine stijging verklaren. “Zo is het mogelijk dat we het grootste effect van de terugkeer van Covid-19-positieve reizigers uit (vooral) Noord-Italië achter de rug hebben”, meldt de FOD Volksgezondheid. Ook wordt er in het laboratorium momenteel voorrang gegeven aan de stalen van mensen met symptomen die mogelijk een ziekenhuisopname nodig hebben en aan stalen van zieke gezondheidswerkers. Dit omwille van de wereldwijde leveringsproblemen van reagentia. Dat zijn producten die nodig zijn bij de analyses. Tot slot, stelt het laboratorium tijdens het weekend een daling vast van het aantal ingestuurde stalen.
https://www.hln.be/nieuws...%3A%2F%2Fwww.google.fr%2F

[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 09-03-2020 11:42 ]

• RekZ
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Verwacht je dat we de tekst kunnen lezen trouwens :)
Dat verwacht ik niet, daarom schrijf ik ook de details erbij. KLM, Amsterdam - Incheon, 3 maart, Koreanse man van 1987.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Gaat hard in Spanje
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESqVUX_XQAA2VRP?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:00
Welke regio in Spanje wordt vooral getroffen? Ik heb toevallig net een stedentrip geboekt.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
In Italië is het niet alleen het virus dat slachtoffers eist:
Zes doden bij gevangenisrel door coronaregels Noord-Italië

Bij een gevangenisopstand in het Italiaanse Modena zijn zeker zes doden gevallen. Dat meldden lokale media maandag. Gevangenen kwamen zondagmiddag in opstand tegen nieuwe regels die zijn ingevoerd om de uitbraak van het coronavirus in te dammen. Ook gedetineerden in Napels, Frosinone en Alexandrië verzetten zich tegen de maatregelen.

Zondag probeerden zo'n zestig gevangenen te ontsnappen uit de bajes in Modena. Dat mislukte. Agenten en militairen wisten de uitbraak te voorkomen. Wel staken gedetineerden delen van de gevangenis in brand. Bij het oproer in Modena raakten twee agenten gewond. Twintig personeelsleden moesten de gevangenis noodgedwongen verlaten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• bvbal79
RekZ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Dat verwacht ik niet, daarom schrijf ik ook de details erbij. KLM, Amsterdam - Incheon, 3 maart, Koreanse man van 1987.
Bedoel eerder, ze gaan zeer gedetaileerd ermee om. Dan verwacht ook wel een wat gedetaileerdere uitleg hierbij dan dit.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Sunri5e schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Welke regio in Spanje wordt vooral getroffen? Ik heb toevallig net een stedentrip geboekt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nKiNDRE.png

Van Wikipedia geplukt. Maar je kan het beter voor jezelf uitzoeken. Wij weten niet naar welke stad je gaat.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

[...]

Weet ik niet..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESqXCNGXYAIqyv_?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dit is de 'actuele' info van het ministerie van gezondheid in Spanje:

https://www.mscbs.gob.es/...China/situacionActual.htm

Loopt maar drie dagen achter :X
Teller staat nog op 374.
Doen we het in NL toch beter.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 09-03-2020 11:52 ]

• alexbl69
  • Laatst online: 16:46
Geert1976 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:32:
[...]
ook zijn verhaal aangehoord. En wat hij aangeeft; het allerbelangrijkste is dat mensen hun gedrag nu moeten gaan aanpassen.

En dat dan we dus juist niet: ''ach, ik hoest een beetje, kan prima werken'' / ''ja, dag...ik ga echt wel op vakantie!'' / ''ja, doei...hele jaar uitgekeken naar <insert willekeurig feest>''.

En kijk naar Brabant afgelopen weekend; gewoon business as usual, ondanks dringend advies RIVM/GGD.

We denken heel erg in ''ik'' (zie dit topic; het is vooral ''ik, ''ik'', ''ik''...) en in veel mindere mate aan ''wij''. Een mindset, imho, die om moet wil je dit corona probleem écht indammen/beperken
Denk dat de sleutel bij maatregelen van de overheid ligt.

Een oproep om thuis te blijven is absoluut niet urgent genoeg. Is men er echt van overtuigd dat de uitbraak alleen gestopt kan worden door isolatie, dan zal het volgende moeten gebeuren:
  • Verbod om zonder goede reden je woning te verlaten
  • Uitgebreide (tijdelijke) algemene ww-regeling voor bedrijven om deze ook in staat te stellen om voor een korte periode de deuren te sluiten.
Het is nobel dat leraren hun verantwoordelijkheid nemen door thuis te blijven (zou ik waarschijnlijk ook doen), maar het legt op dit moment het probleem enkel bij een ander (de ouders) neer en lost in de praktijk weinig op. Omdat de ouders 'moeten' werken worden veel kinderen bij opa en oma gedropt, en laat dat nu net de risicogroepen zijn.

Als het de overheid ernst is kondigt ze vandaag nog een ww-regeling aan welke morgen in gaat. Dat kost ons dit jaar dan maar een paar procent van ons BBP, maar die ruimte hebben we.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• RekZ
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Bedoel eerder, ze gaan zeer gedetaileerd ermee om. Dan verwacht ook wel een wat gedetaileerdere uitleg hierbij dan dit.
Het eerste hokje staat: Vakantie in Frankrijk, Parijs en Spanje.
2e hokje: anderhalf uur in Nederland
3e hokje: Met KLM vlucht in Korea aangekomen

Daarna volgt een tijdlijn over waar hij in Korea is geweest, en dat is niet echt relevant voor ons.

• bvbal79
alexbl69 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Denk dat de sleutel bij maatregelen van de overheid ligt.

Een oproep om thuis te blijven is absoluut niet urgent genoeg. Is men er echt van overtuigd dat de uitbraak alleen gestopt kan worden door isolatie, dan zal het volgende moeten gebeuren:
  • Uitgebreide (tijdelijke) algemene ww-regeling voor bedrijven om deze ook in staat te stellen om voor een korte periode de deuren te sluiten.
Het is nobel dat leraren hun verantwoordelijkheid nemen door thuis te blijven (zou ik waarschijnlijk ook doen), maar het legt op dit moment het probleem enkel bij een ander (de ouders) neer en lost in de praktijk weinig op. Omdat de ouders 'moeten' werken worden veel kinderen bij opa en oma gedropt, en laat dat nu net de risicogroepen zijn.

Als het de overheid ernst is kondigt ze vandaag nog een ww-regeling aan welke morgen in gaat. Dat kost ons dit jaar dan maar een paar procent van ons BBP, maar die ruimte hebben we.
Conte heeft een shocktherapie aangekondigd in Italie. Ben zeer benieuwd.

• hoevenpe
  • Nu online
alexbl69 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:51:
Je beseft dat meer dan een miljoen mensen zelfstandig zijn, als ik niet naar mijn klant ga dan kan ik niet factureren. Daar helpt WW niet bij...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20
Als ik zo die grafiek bekijk dan lijkt het er toch op dat Duitsland het bijv. helemaal niet zo gek doet en dat die maatregelen die hier al snel getroffen zijn toch zoden aan de dijk zetten.

Belgie, Spanje laten toch een veel heftigere stijging zien.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12 12:36

TheBorg

Resistance is futile.

De_Bastaard schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Als ik zo die grafiek bekijk dan lijkt het er toch op dat Duitsland het bijv. helemaal niet zo gek doet en dat die maatregelen die hier al snel getroffen zijn toch zoden aan de dijk zetten.

Lijkt er inderdaad wel op. En Nederland kun je zo over de grafiek van Italie heen plakken...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De sites die het actuele verloop van geïnfecteerde/overleden /genezen gevallen laten zien laten gewoonlijk vooral de absolute aantallen zien. Is er ergens ook een site waar men die overzichtelijker de relatieve aantallen weergeeft per 100.000 of miljoen inwoners van het land? Vind ik eigenlijk informatiever. En ook wil ik vooral de vermenigvuldigingsfactor t.o.v. de vorige dag graag zien. Of die verder groter wordt en hoeveel of dat die weer dichter naar nul gaat en daar zelfs weer onder gaat zoals nu in China. Daar willen we naartoe en die getallen zijn hele duidelijke indicatoren van de trend van het moment. Wat duidelijker dan die grafiekjes.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:41
hoevenpe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Je beseft dat meer dan een miljoen mensen zelfstandig zijn, als ik niet naar mijn klant ga dan kan ik niet factureren. Daar helpt WW niet bij...
Wat ook gelijk een van de grote problemen is in onze huidige markt. De hoeveelheid (ook veelal geforceerde) ZZP ondernemingen. Deze hebben veel grotere risico's omwille eigen ondernemerschap, veel hebben ook niet de verstandige buffer/verzekeringen.
Onder de streep blijft het een ondernemersrisico.

Ik ben dan ook tegenstander van dat geforceerde eigen ondernemerschap. Eigen keuze? Dan moet je ook op de blaren (kunnen) zitten.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

CaptJackSparrow schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:59:
De sites die het actuele verloop van geïnfecteerde/overleden /genezen gevallen laten zien laten gewoonlijk vooral de absolute aantallen zien. Is er ergens ook een site waar men die overzichtelijker de relatieve aantallen weergeeft per 100.000 of miljoen inwoners van het land? Vind ik eigenlijk informatiever. En ook wil ik vooral de vermenigvuldigingsfactor t.o.v. de vorige dag graag zien. Of die verder groter wordt en hoeveel of dat die weer dichter naar nul gaat en daar zelfs weer onder gaat zoals nu in China. Daar willen we naartoe en die getallen zijn hele duidelijke indicatoren van de trend van het moment. Wat duidelijker dan die grafiekjes.
De grafiek van @basvn is per 100.000 inwoners...

• alexbl69
  • Laatst online: 16:46
[...]

Yep, goede. Zal dus ook een regeling voor moeten komen.

Ben zelf ondernemer met een paar man personeel, en denk in de eerst plaats aan die loonkosten. Mijn eigen loon kan ik voor enige tijd wel uit de zaak halen, maar voor eenpitters zal dit lastiger zijn. Moet die regeling dus ook voor DGA's gelden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Rukapul
anandus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:31:
[...]
Precies.
Vaak lukt het scholen nog wel bij 1 zieke docent om de kinderen te verdelen over andere klassen, maar dat is niet altijd mogelijk. En mochten er twee docenten niet zijn (of het over de klassen verdelen gaat niet lukken) dan rest je als school vaak geen andere optie om de kinderen niet naar school te laten gaan.
Dit gaat wederom uit van de zeer beperkte blik dat de school een oplossing moet bieden.

Er zijn echter zoveel opties om de impact te beperken:
• een ouder met een groepje kinderen thuis ipv alleen eigen kind
• kinderen mee naar werk
• etc.etc.

De kettingreactie kan dus veel kleiner zijn als men iets verder denkt dan '1 werkende thuis voor 1 kind dat niet naar school gaat'. En ja daar moet men dan even iets moeite voor doen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

TheBorg schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:01:
[...]

De grafiek van @basvn is per 100.000 inwoners...
Had ik gezien maar dat is statisch en geeft ook niet die vermenigvuldigingsfactor. Ik wil veel meer. :P

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:57

Dido

heforshe

CaptJackSparrow schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:03:
Had ik gezien maar dat is statisch en geeft ook niet die vermenigvuldigingsfactor. Ik wil veel meer. :P
Die vermenigvuldigingsfactor zit in de stijging van die lijn. Let op dat de y-as logaritmisch is.

Wat betekent mijn avatar?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 07:27

Whuzz

Dodgeball!

[...]

Maar als zelfstandige heb je daar natuurlijk rekening mee gehouden en zelf voldoende buffer opgebouwd. Toch?
Dat dit voor veel ZZP-ers niet de praktijk is, dat weet ik. Maar dat roepen we al jaaaaren; dat veel ZZP-ers te weinig doen aan arbeidsongeschiktheidsdekking en buffers voor slechtere tijden. Dat gaat ze een keer opbreken...

Hiermee doel ik overigens niet op de "gedwongen" ZZP-ers zoals je die vaak in de bouw en bij bezorgdiensten ziet. Die krijgen door de lage tarieven niet eens de kans om iets op te bouwen. Doel meer op de gemiddelde IT ZZP-er enzo.

Overigens gaat de klap die corona aan de economie uitdeelt ons allemaal raken. Daar hoef je geen zelfstandige voor te zijn.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• hoevenpe
  • Nu online
Suicyder schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:00:
Eigen keuze? Dan moet je ook op de blaren (kunnen) zitten.
Tuurlijk, dat is onderdeel van het ondernemersrisico.

Besef echter wel dat het ook voor echte zelfstandigen een 'perfect storm' is: opdrachten die uitgesteld worden door economische teruggang, gereserveerd pensioenvermogen dat verdampt door vallende beurzen, etc. etc.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dido schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Die vermenigvuldigingsfactor zit in de stijging van die lijn. Let op dat de y-as logaritmisch is.
Alleen is een getal veel 'hardere' informatie dan het proberen die in te schatte aan de hand van die hellingshoek. Geef mij dus maar liever (ook) die getalswaarde.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Dit gaat wederom uit van de zeer beperkte blik dat de school een oplossing moet bieden.

Er zijn echter zoveel opties om de impact te beperken:
• een ouder met een groepje kinderen thuis ipv alleen eigen kind
• kinderen mee naar werk
• etc.etc.

De kettingreactie kan dus veel kleiner zijn als men iets verder denkt dan '1 werkende thuis voor 1 kind dat niet naar school gaat'. En ja daar moet men dan even iets moeite voor doen.
Oh, daar heb je zeker ook gelijk in!
(In het geval van mijn voorbeeld heb ik, als huisvader, ook meerdere kinderen thuis als het voorkomt, wat gelukkig niet vaak is)

Het is juist ter illustratie voor mensen die vinden dat de school zoiets maar moet oplossen, wat zeker in deze tijd niet zonder meer mogelijk is. Vroeger waren er ook nog invalkrachten, maar die bestaan tegenwoordig niet of nauwelijks meer.

En om weer ontopic te gaan:
Zeker in het huidige geval met corona is het niet vreemd dat de school het niet op kan vangen.

Maar tegelijkertijd moet je je ook afvragen of het wel wenselijk is dat je dan elders groepjes kinderen gaat opvangen, dan verplaats je het probleem alleen maar (of nouja, probleem, de oplossing van social distancing die je creëert)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:30
Doen we goed! Sneller stijgen dan China, Zuid-Korea en Italië 8)

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Duitsers maken testkitjes voor € 2,50. Kosten voor arbeid bij een test schatten ze op een tientje.

Berlin company produces tests for the whole world

*knip*
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2020 12:57 ]

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:56
Inmiddels is mijn directe collega ook zeer waarschijnlijk besmet met het virus. Hier in Frankrijk doen ze echter geen testen meer, tenzij je een risicogeval bent. Anders wordt je gevraagd 2 weken binnen te blijven.

Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar de statistieken dus zijn. Iemand een idee? Want als je alleen de risico gevallen test, kom je uit op een veel hoger percentage van sterfte?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheBorg schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:14:
Duitsers maken testkitjes voor € 2,50. Kosten voor arbeid bij een test schatten ze op een tientje.

En de GGD roept dat een test te duur is. 8)7
- Ik heb nergens een officieel schrijven van GGD of RIVM gezien dat de tests te duur zijn. Alleen dat het opstarten wat problemen met zich mee bracht.
- Deze test is nieuw en zou dus goedkoper kunnen worden mettertijd.
- Er zijn misschien meerdere leveranciers met verschillende methoden/prijzen?

Alles bij elkaar mooie ontwikkeling lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 09-03-2020 12:28 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
anandus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Oh, daar heb je zeker ook gelijk in!
(In het geval van mijn voorbeeld heb ik, als huisvader, ook meerdere kinderen thuis als het voorkomt, wat gelukkig niet vaak is)

Het is juist ter illustratie voor mensen die vinden dat de school zoiets maar moet oplossen, wat zeker in deze tijd niet zonder meer mogelijk is. Vroeger waren er ook nog invalkrachten, maar die bestaan tegenwoordig niet of nauwelijks meer.

En om weer ontopic te gaan:
Zeker in het huidige geval met corona is het niet vreemd dat de school het niet op kan vangen.

Maar tegelijkertijd moet je je ook afvragen of het wel wenselijk is dat je dan elders groepjes kinderen gaat opvangen, dan verplaats je het probleem alleen maar.
Wat ik mij (als iemand die helemaal niets moet hebben van kinderen) afvraag, wat is er mis mee om een stuk of twee ouders voor zo'n afgelaste klas te plaatsen? Uiteraard, die ouders kunnen geen lesgeven en hebben niet de juiste opleiding, maar een paar ouders kan toch wel een klasje in bedwang houden voor een paar weken?

Denk ik dan veel te simpel of ligt het probleem in de richting van verzekering/verantwoordelijkheid? Dat is iets waar de overheid vast in zou kunnen bijspringen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
FreeShooter schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:20:
Inmiddels is mijn directe collega ook zeer waarschijnlijk besmet met het virus. Hier in Frankrijk doen ze echter geen testen meer, tenzij je een risicogeval bent. Anders wordt je gevraagd 2 weken binnen te blijven.

Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar de statistieken dus zijn. Iemand een idee? Want als je alleen de risico gevallen test, kom je uit op een veel hoger percentage van sterfte?
Inderdaad. En het aantal besmette personen dus veel lager..

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:23
CaptJackSparrow schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:59:
Ik hou eigenlijk deze iedere dag een beetje in de gaten: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Geen vermenigvuldigingsfactor t.o.v. de vorige dag. Die kun je overigens wel via wikipedia vinden.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TheBorg schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:14:

En de GGD roept dat een test te duur is. 8)7
Misschien ook interessant om te vermelden dat onder andere het RIVM samen met anderen, onder andere Olfert Landt van ᴛɪʙ ᴍᴏʟʙɪᴏʟ, heeft gewerkt aan het onderzoek naar een test voor Covid-19.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 10-03-2020 18:48 ]

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:56
[...]

In de regio waar ik woon in Frankrijk zijn de scholen inmiddels dicht voor de komende 2 weken. De ouders krijgen dus betaald verlof (betaald door de overheid) om voor hun kinderen te zorgen, met de uitzondering voor bijvoorbeeld ziekenhuis personeel. Dat lijkt me een betere oplossing dan verlof of onbetaald verlof opnemen.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

FreeShooter schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:20:

Ik snap de keuze niet op maar te stoppen met testen. Ja het is makkelijker en de labs zullen het wel druk houden maar als je geen beeld hebt van de situatie kan er ook niet naar gehandeld worden.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dit is iets waar ik me veel meer zorgen over maak. De pest is al honderden jaren uitgestorven maar duikt toch af en toe weer op. En ik neem aan dat onze groepsimmuniteit uit de middeleeuwen inmiddels al wel weer een beetje uitgewerkt zal zijn.

Een ziekte met 100% sterftekans (longvariant), wel behandelbaar met antibiotica maar het zal ongetwijfeld uiteindelijk resistent worden bij een uitbraak.

Ik maak me hier best wel zorgen over, als we met iets relatief milds als Corona nu al zoveel problemen hebben... De beurs crasht, hele gebieden onder quarantaine, schappen leeg. Dan zie je hoe slecht we daar eigenlijk mee om kunnen gaan. In onze eigen (electronica) industrie zie je ook al jaren een "just in time" principe - dus zo weinig mogelijk voorraad, alle onderdelen die binnenkomen worden gelijk verwerkt. Razend efficient als alles soepel loopt, maar met zo'n gebeurtenis stort alles als een kaartenhuis in elkaar. Ik neem aan dat dit in veel industrieen zo werkt. Zet je toch aan het denken of dat wel zo handig is...

Overigens zie ik hier in Barcelona nog weinig effect gelukkig. Ik heb 2 keer mensen met een mondkapje gezien. In beide gevallen zo'n type dat totaal niet effectief is. In 1 van de gevallen was het slechts zo'n lapje voor de mond zoals chirurgen hebben met geen enkele afsluiting aan de zijkant :'). Die mensen zaten ook verwoed elke paar minuten hun handen te wassen met dat alcohol spul in de metro.

Maar ik heb ook collega's in Noord-Italie die het huis niet meer uit mogen... Werken vanaf kantoor is er al enige tijd niet meer bij. Bij ons op kantoor is de enige beperking een internationaal reisverbod (wereldwijd afgekondigd door het bedrijf). Maar dat is niet zo bijzonder, dat hebben we ook regelmatig om financiele redenen.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 09-03-2020 12:34 ]

• Extigo
  • Laatst online: 17:45
Dan lees je zoiets:
Lege tribunes bij Paris SG
De Champions League-wedstrijd tussen Paris Saint-Germain en Borussia Dortmund wordt woensdag zonder publiek gespeeld. Dat heeft de politie van Parijs bekendgemaakt.
Wat mij dan verbaasd is dat het grootste treinstation van Parijs en tevens het drukste treinstation van Europa (Gare du Nord) gewoon open blijft. Kan iemand mij deze logica uitleggen want ik begrijp het niet meer...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

demo31051987 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:37:
Dan lees je zoiets:

[...]

Wat mij dan verbaasd is dat het grootste treinstation van Parijs en tevens het drukste treinstation van Europa (Gare du Nord) gewoon open blijft. Kan iemand mij deze logica uitleggen want ik begrijp het niet meer...
Misschien omdat het 'vluchtiger' contact is? Anders dan anderhalf uur bij elkaar op schoot zitten?
Je kunt makkelijker om iemand heen stappen die loopt te hoesten dan als je ernaast zit.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 09-03-2020 12:40 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

autje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Ik hou eigenlijk deze iedere dag een beetje in de gaten: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Geen vermenigvuldigingsfactor t.o.v. de vorige dag. Die kun je overigens wel via wikipedia vinden.
Ook absolute aantallen. Zegt eigenlijk zo weinig. Net waarom ik het bijhouden van absolute ranglijstjes van gewonnen gouden medailles op Olympische spelen ook altijd zo futiel vind. De grote landen met grote afvaardigingen staan NATUURLIJK bovenaan maar gewonnen medailles per 100 deelgenomen evenementen zegt pas écht iets over verschillen in prestatieniveau.

Nu zijn er nog wat grotere verschillen die door verschillende startmomenten van de uitbraak worden bepaald maar over 1-2 maanden zijn de effecten daarvan aardig gereduceerd.

Die relatieve verschillen gaan juist in het verdere verloop ook relevanter worden om de relatieve risico's per land te beoordelen. Iedereen staart zich nu maar blind op die absolute aantallen. Lekker spectaculair soms maar eigenlijk uiteindelijk niet zo heel boeiend.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 07:27

Whuzz

Dodgeball!

demo31051987 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:37:
Dan lees je zoiets:

[...]

Impact vs effect.
De impact van een wedstrijd zonder publiek is klein. De impact van het sluiten van een major OV-hub is enorm.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Extigo
  • Laatst online: 17:45
MikeyMan schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Misschien omdat het 'vluchtiger' contact is? Anders dan anderhalf uur bij elkaar op schoot zitten?
Maar dat maakt toch niet uit? Een keer hoesten en je bent al besmet...
Whuzz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:38:
[...]

Impact vs effect.
De impact van een wedstrijd zonder publiek is klein. De impact van het sluiten van een major OV-hub is enorm.
Daar heb je een punt. Thnx.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Wellicht S vs L variant?

• kmf
  • Niet online

kmf

demo31051987 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Maar dat maakt toch niet uit? Een keer hoesten en je bent al besmet...
Het is niet dudielijk of het echt zo besmettelijk is.
De kans dat je besmet wordt door je buren in een stadion is groter dan in een metrostation. Je afstand tot elkaar is bij een stadion flink wat kleiner EN je bent langer met elkaar opgescheept.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:59
autje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Jawel;
https://www.worldometers....ases/#cases-growth-factor

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
Is helaas nog geen pijl op te trekken met die grafiek, het bobbelt rond de 1 met elke dag beetje erboven of eronder.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
shoombak schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Wellicht S vs L variant?
De eerste groep besmettingen was vooral bij dertigers in Duitsland.

Kan bijna niet anders dan dat er binnenkort ook mensen in Duitsland aan overlijden die pas later / via via zijn besmet (incubatietijd + mensen zijn er eerst een tijdje ziek van).

Maar ja... veel mensen vinden het nog steeds zwaar overdreven allemaal. Kreeg net op mijn werk nog te horen "ja dan krijg je een griepje, nou en?". Tsja.

Thuisblijven gaat ook gezeik opleveren. Zou fijn zijn als de overheid met maatregelen komt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• GrooV
Lethalis schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:45:
[...]

De eerste groep besmettingen was vooral bij dertigers in Duitsland.

Kan bijna niet anders dan dat er binnenkort ook mensen in Duitsland aan overlijden die pas later / via via zijn besmet (incubatietijd + mensen zijn er eerst een tijdje ziek van).

Maar ja... veel mensen vinden het nog steeds zwaar overdreven allemaal. Kreeg net op mijn werk nog te horen "ja dan krijg je een griepje, nou en?". Tsja.

Thuisblijven gaat ook gezeik opleveren. Zou fijn zijn als de overheid met maatregelen komt.
Ja zo is het toch ook? We nemen dagelijks honderden afwegingen wat betreft risico en veiligheid. We rijden dagelijks in het verkeer terwijl er iedere dag mensen aan overlijden. We houden onze lucht kwaliteit "acceptabel" terwijl we hier door bewezen minder lang leven.

Dan is corona toch maar een virusje voor de meeste mensen? Ja voor kwetsbare mensen is het gevaarlijk, maar dat zijn wel meer dingen. Die moeten ook geen auto meer gaan rijden.

Laten we vooral realistisch blijven en wat mij betreft is het RIVM al te ver gegaan. Dat advies misbruiken ze alleen maar voor hun eigen steekproef te laten slagen

bron: https://www.rivm.nl/nieuw...er-coronavirus/steekproef
Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen adviseert het RIVM de inwoners van de provincie Noord-Brabant bij verkoudheid, hoesten of koorts hun sociale contacten zo veel mogelijk te vermijden. Werk bijvoorbeeld thuis, ga niet op bezoek bij anderen of naar plekken waar veel mensen samenkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door GrooV op 09-03-2020 12:53 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.