[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 520.050 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:38

SomerenV

It's something!

Ik blijf 't vreemd vinden dat er massaal evacuaties plaatsvinden van burgers, dat er miljoenensteden op slot gaan en meer van dat soort dingen. De reguliere influenza heeft vooralsnog meer impact van 2019-nCoV maar daar hoor je nooit iemand over. Waarom dan zó heftig reageren? Waarom wilde China het in eerste instantie verborgen houden?

Nog altijd blijf ik het vermoeden hebben dat er nog ergens een addertje onder het gras zit. Je neemt niet dit soort verregaande maatregelen om een 'iets heftiger' griepvirus zou je zeggen.

Overigens hoor je nu vooral over personen die na ziek te zijn geworden zich gemeld hebben, of er uit zijn gepikt tijdens een test. Helemaal prima en in Europa ben je dan in prima handen, maar hoeveel mensen komen er dagelijks bij die vooralsnog geen symptomen hebben en anderen kunnen aansteken? Niet alleen hier, maar ook elders in de wereld.

Edit: Oh wow... "Dettol doodt 'human coronavirus'" aldus de Telegraaf :+ Puur om die reden snap ik niet dat deze variant als 'het coronavirus' of 'nieuwe coronavirus' in het nieuws komt. Voor de media en de massa heb je een makkelijke naam nodig. 2019-nCoV is niet die makkelijke naam. Noem het dan op z'n minst het Wuhan Virus ofzo. Dan krijg je in ieder geval die verwarring niet.

[ Voor 22% gewijzigd door SomerenV op 02-02-2020 22:45 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:55:
Kijk, de NOS begint ook wakker te worden. Behoorlijk snel zelfs. :z
https://nos.nl/artikel/23...-door-virusgeruchten.html

Precies het patroon dat ik hier al schetste. Niet eerlijk, ontkenning, doofpot en toen het echt mis leek te zijn begonnen ze naar elkaar te wijzen. Ondertussen kon het virus zich maar verspreiden. En de bevolking? Tja wat zijn een paar duizend extra op een bevolking van meer dan een miljard. Welkom in China. :/
Beetje de Chernobyl aanpak, pas erkennen als het gierend uit de klauwen dreigt te lopen loopt.
Staat dat in "the red manual" ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PalingDrone schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Beetje de Chernobyl aanpak, pas erkennen als het gierend uit de klauwen dreigt te lopen loopt.
Staat dat in "the red manual" ofzo?
Nee, komt voort uit de wijze waarop het systeem is ingericht en functioneert. Ze kunnen niet anders.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:30:
Nog altijd blijf ik het vermoeden hebben dat er nog ergens een addertje onder het gras zit. Je neemt niet dit soort verregaande maatregelen om een 'iets heftiger' griepvirus zou je zeggen.
Het is even afwachten hoe het met de patiënten in Europa gaat en blijft gaan. Lichte klachten kunnen na 7 dagen ineens verergeren met een serieuze longontsteking.

Dus ik hecht nog niet zoveel waarde aan hoe het nu met ze gaat. Pas als ik hoor dat het volgende week nog steeds goed met ze gaat, ben ik iets gerustgesteld.

Maar daarna is nog afwachten wat dit op hogere leeftijd doet. Prima voor ons als de meeste dertigers en veertigers het overleven, maar als de helft van de 60 plussers er zometeen aangaat, heb je ook een ramp.

Vooralsnog is dat ook een beetje wat je hoort uit China, dat mensen zich veel zorgen om hun (groot) ouders maken, maar minder om zichzelf.

En een groot verschil met de griep is dat de mens het niet kent en er dus geen afweer voor heeft. Als letterlijk iedereen morgen de griep krijgt in Nederland, breekt ook de hel los (en sterven er ook mensen door gebrek aan zorg die het anders misschien hadden gered).

Maar goed, ik blijf het ook eng vinden. Als je kijkt naar het sterftecijfer van SARS... dat wil je echt niet als pandemie. Zelfs in mijn leeftijdsgroep (ik ben 39) overleefde 10% het niet.

Daar lig ik serieus wakker van. Ik blijf hopen dat deze variant minder heftig is... en mensen zeggen dat ook. Alleen als ik de maatregelen zie... tsja, dan word ik er alsnog benauwd van.

Komende dagen / weken zullen iig meer duidelijkheid geven over de ernst én de verspreiding ervan.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 02-02-2020 23:27 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

franssie

Save the albatross

Ik blijf 't vreemd vinden dat er massaal evacuaties plaatsvinden van burgers<>
Die 5 vluchten of zoiets met max 300 passagiers maximaal per vlucht?
Laten het 50 vluchten geweest zijn - daar is niets massaal aan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Pffff gaat hard. http://wjw.hubei.gov.cn/f...2/t20200203_2018272.shtml
Van 2:00 tot 24:00 op 2 februari 2020 werden 2103 nieuwe gevallen van longontsteking veroorzaakt door nieuwe coronavirusinfectie toegevoegd in de provincie Hubei.
En dat zijn alleen de gevallen die ze getest hebben, niet diegene die "verplicht" thuis moeten zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door xippie op 02-02-2020 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

xippie schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:32:
Pffff gaat hard. http://wjw.hubei.gov.cn/f...2/t20200203_2018272.shtml
Van 2:00 tot 24:00 op 2 februari 2020 werden 2103 nieuwe gevallen van longontsteking veroorzaakt door nieuwe coronavirusinfectie toegevoegd in de provincie Hubei.
En dat zijn alleen de gevallen die ze getest hebben, niet diegene die "verplicht" thuis moeten zitten.
Even de google translate versie van dat artikel:
Vanaf 24 februari op 2 februari 2020 heeft de provincie Hubei in totaal 11.177 gevallen van longontsteking gemeld als gevolg van nieuwe coronavirusinfecties (waaronder 5142 gevallen in Wuhan, 334 in Huangshi, 256 in Shiyan, 548 in Xiangyang en 392 in Yichang. 499 zaken in Jingzhou City, 345 zaken in Jingmen City, 306 zaken in Ezhou City, 918 zaken in Xiaogan City, 1246 zaken in Huanggang City, 296 zaken in Xianning City, 458 zaken in Suizhou City, 111 zaken in Xianao City, 169 zaken in Xiantao City en 115 zaken in Tianmen City , 35 gevallen in Qianjiang City, 7 gevallen in Shennongjia Forest District), 295 gevallen zijn genezen en 350 gevallen zijn overleden (waaronder: 265 in Wuhan, 2 in Huangshi, 1 in Yichang, 6 in Jingzhou en 11 in Jingmen (15 gevallen in Ezhou City, 14 gevallen in Xiaogan City, 17 gevallen in Huanggang City, 5 gevallen in Suizhou City, 3 gevallen in Xiantao City, 10 gevallen in Tianmen City en 1 geval in Qianjiang City). Momenteel worden nog 9618 gevallen behandeld in het ziekenhuis (inclusief 1223 gevallen van ernstige gevallen en 478 gevallen van kritieke gevallen), die allemaal een isolatiebehandeling krijgen bij aangewezen medische instellingen. In totaal zijn 56.088 mensen opgevolgd en 48.171 mensen ondergaan nog steeds medische observatie.

Komt best open op mij over overigens. Ik herken alle China complot theorieën er niet zo in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 13-09 21:30
https://www.google.com/ur...Vaw0WUvEAf_dfDxu-wnu-X40L

Ik lees en zie steeds meer berichten dat het virus erger is dan men doet voorkomen.

Symptomen als verkoudheid of griep waarbij alleen de mensen die dan ook zouden overlijden zou toch geen reden moeten zijn voor wat er nu gebeurt?

Volgens sommige kanalen is dit virus een kruising tussen het corona virus en het HIV virus. Waardoor hiv dus via de lucht overdraagbaar is. Met andere woorden, als je besmet wordt krijg je Aids...

Hopelijk dikke onzin en nepnieuws.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Mastermind schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:07:
https://www.google.com/ur...Vaw0WUvEAf_dfDxu-wnu-X40L

Ik lees en zie steeds meer berichten dat het virus erger is dan men doet voorkomen.

Symptomen als verkoudheid of griep waarbij alleen de mensen die dan ook zouden overlijden zou toch geen reden moeten zijn voor wat er nu gebeurt?

Volgens sommige kanalen is dit virus een kruising tussen het corona virus en het HIV virus. Waardoor hiv dus via de lucht overdraagbaar is. Met andere woorden, als je besmet wordt krijg je Aids...

Hopelijk dikke onzin en nepnieuws.
Geniaal! Er is inderdaad een theorie dat antivirale middelen die ook tegen HIV (mag jij raden waar die V voor staat) ook zou kunnen helpen tegen dit virus.

Speciaal voor jou en andere aluhoedjes draait deze website de boel om.

Mijn advies - blijf binnen en zet je internet uit, want van dat soort sites kan je ook vervelende besmettingen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mastermind schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:07:

Nee, het is natuurlijk meer dan verkoudheid of griep. The lancet gaat in op twee dodelijke slachtoffers, waarbij ze onder andere schrijven (emphasis mine):
The patient's hypoxaemia remained unresolved. On the ninth day of admission, the patient died of severe pneumonia, septic shock, and respiratory failure. The intervals between the onset of symptoms and the use of ventilator-assisted breathing in the two patients were 3 days and 10 days, respectively. The course of the disease and lung lesions progressed rapidly in both patients, with both developing multiple organ failure in a short time. The deaths of these two patients were consistent with the MuLBSTA score, an early warning model for predicting mortality in viral pneumonia.

https://www.thelancet.com...6%2820%2930211-7/fulltext
Allebei patiënten met hoog risico (MuLBSTA score). Toch lijken die symptomen me niet heel standaard, sepsis en orgaanfalen zijn natuurlijk heel serieus. Natuurlijk zijn dit niet de doorsnee patiënten, maar het laat wel zien hoe de ergste gevallen eruit kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Verwijderd1 Dat leest als een standaard verwaarloosde longontsteking achter een slecht hart en slechte conditie. Verwaarloosde ntsteking > bloedvergiftiging > orgaanfalen. En als je nieren het dan niet meer doen > niet kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

franssie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:04:
[...]

Even de google translate versie van dat artikel:

[...]

Komt best open op mij over overigens. Ik herken alle China complot theorieën er niet zo in.
Het is volgens mij niet zo dat China bewust gevallen achterhoudt. Meer dat ze simpelweg niet iedere infectie kunnen identificeren wegens gebrek aan materiaal en overbezetting van ziekenhuispersoneel. Genoeg experts die het aantal geïnfecteerden in China schatten op 10x meer, afgaande op de beschikbare data van het virus.
In our baseline scenario, we estimated that the basic reproductive number for 2019-nCoV was 2·68 (95% CrI 2·47–2·86) and that 75 815 individuals (95% CrI 37 304–130 330) have been infected in Wuhan as of Jan 25, 2020.
Bron

Op 25 januari zouden er dus zo'n 75k mensen geïnfecteerd kunnen zijn in China. Het zou me overigens ook niet verbazen als het aantal doden door 2019-nCoV een stuk hoger ligt dan wat er officieel vastgesteld is. Als je infecties niet kunt identificeren door een gebrek aan het juiste materiaal, dan moet datzelfde ook gelden voor overledenen (lijkt me). Overigens komt dit ook redelijk overeen met berichten vanuit Wuhan van een tijdje terug. Die lieten een erger verhaal zien dan wat er officieel qua cijfers naar buiten werd gebracht.

Maar daarom verwacht ik dus ook dat het aantal infecties buiten China ook wel hoger moet liggen. Nu ligt de focus volledig op mensen die op wat voor manier dan ook contact hebben gehad met (burgers van) Wuhan, maar je kunt onmogelijk van iedereen uitpluizen met wie ze contact hebben gehad. Als die besmette personen vrij rond kunnen lopen en weer anderen infecteren dan zouden we dat binnen een paar weken zouden moeten merken.
Lethalis schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:14:
[...]

Het is even afwachten hoe het met de patiënten in Europa gaat en blijft gaan. Lichte klachten kunnen na 7 dagen ineens verergeren met een serieuze longontsteking.

Dus ik hecht nog niet zoveel waarde aan hoe het nu met ze gaat. Pas als ik hoor dat het volgende week nog steeds goed met ze gaat, ben ik iets gerustgesteld.
Zeker in het begin zou adequate zorg geen probleem moeten zijn in ons gedeelte van de wereld. Onze maatregelen en medische expertise zijn redelijk top notch. Het kan natuurlijk zijn dat geïnfecteerden opeens serieuze complicaties krijgen, maar het lijkt alsof dat vooral gebeurt bij mensen die al andere aandoeningen hadden.
En een groot verschil met de griep is dat de mens het niet kent en er dus geen afweer voor heeft. Als letterlijk iedereen morgen de griep krijgt in Nederland, breekt ook de hel los (en sterven er ook mensen door gebrek aan zorg die het anders misschien hadden gered).
Voor reguliere influenza hebben we in principe ook geen afweer omdat dat virus constant muteert, maar als je gewoon gezond bent en genoeg vitaminen en dergelijke binnenkrijgt dan kan je lichaam het in de meeste gevallen prima de baas. Sure, je zult wel ziek worden, maar niet dermate ziek dat je niks meer kan (wat het geval is als je écht de griep hebt). Ik heb eind 2017 de griep gehad en was toen minimaal een week lang echt volledig uitgeschakeld, maar de mensen om me heen zijn niet besmet geraakt. Mijn immuunsysteem was destijds volledig naar de tering vanwege een (bijna) burnout en veel ongezond eten.
Maar goed, ik blijf het ook eng vinden. Als je kijkt naar het sterftecijfer van SARS... dat wil je echt niet als pandemie. Zelfs in mijn leeftijdsgroep (ik ben 39) overleefde 10% het niet.

Daar lig ik serieus wakker van. Ik blijf hopen dat deze variant minder heftig is... en mensen zeggen dat ook. Alleen als ik de maatregelen zie... tsja, dan word ik er alsnog benauwd van.

Komende dagen / weken zullen iig meer duidelijkheid geven over de ernst én de verspreiding ervan.
Dat dus. Als je het aantal doden van nu afzet tegen het aantal (geverifieerde) infecties van een week geleden dan zit je op een mortality rate van 18%, en dat in een maandje tijd. SARS had 8000 infecties en bijna 800 doden in zo'n 9 maanden dus 2019-nCoV lijkt vooralsnog ernstiger/dodelijker te zijn, maar de lange termijn is nog niet te voorspellen nu. Dat is vooral 'wat als' werk. Stel dat de mortality rate inderdaad 18% is dan zouden we over een weekje op zo'n 3.000 doden moeten zitten, maar dat is inderdaad gewoon een kwestie van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wordt gewoon tijd dat China en India en alle andere landen eens Wikipedia: HACCP invoeren. Dat is met ISO 900x ook gelukt extern en ik denk dat ze nu wel snappen dat ze dat binnenlands ook moeten gaan doen. En ja dat doe je op papier in een dag en in werkelijkheid in 10 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

franssie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 01:27:
Wordt gewoon tijd dat China en India en alle andere landen eens Wikipedia: HACCP invoeren. Dat is met ISO 900x ook gelukt extern en ik denk dat ze nu wel snappen dat ze dat binnenlands ook moeten gaan doen. En ja dat doe je op papier in een dag en in werkelijkheid in 10 jaar.
Lol, nooit in Azie geweest zeker? Als men dit er al door kan krijgen dan hou je de corruptie over. Betaal inspecteur X een bepaald bedrag en je voldoet opeens compleet aan de HACCP eisen. Is het bedrijf in bezit van een hooggeplaatst persoon dan komt de controleur uberhaupt niet binnen en voldoet men op papier ook gewoon aan HACCP.

Zolang alles om geld draait en het individu/familie belangrijker zijn dan de gemeenschap zal dit nooit lukken.

Tevens staat voor de huidige besmetting nog niet vast wat de bron is. Kan ook best iets zijn waar HACCP geen invloed op zou hebben.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat het Coronavirus vergelijkbaar of minder erg is dan het griep virus. Volgens Wikipedia:
Influenza spreads around the world in yearly outbreaks, resulting in about three to five million cases of severe illness and about 290,000 to 650,000 deaths.
Dus jij zegt, omdat het Corona-virus niet erger is dan de griep zou China niet meer maatregelen hoeven te nemen? Als was het een vijfde van de ernst, dan nog kijk je tegen een miljoen erg zieken en 100k doden ieder jaar.

Het zou raar zijn als ze daarvoor geen zware maatregelen namen. Een Influence 2.0 is an sich toch al erg genoeg om niet te willen. Het virus hoeft geen zwarte pest te zijn om ongewenst te zijn.

Op dit punt weten we niet goed hoe influenza en corona zich echt verhouden. Maar ongeacht de severiteit van corona is het goed dat men rigoureuze maatregelen neemt.

Beter dan dat we over vijf jaar naast een griepgolf een coronagolf hebben en we de Chinezen blijven vervloeken omdat ze er toen niks aan gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:45

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EP1NNCvXUAA1nR1?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sh4d0wman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 04:17:
[...]

Lol, nooit in Azie geweest zeker? Als men dit er al door kan krijgen dan hou je de corruptie over. Betaal inspecteur X een bepaald bedrag en je voldoet opeens compleet aan de HACCP eisen. Is het bedrijf in bezit van een hooggeplaatst persoon dan komt de controleur uberhaupt niet binnen en voldoet men op papier ook gewoon aan HACCP.

Zolang alles om geld draait en het individu/familie belangrijker zijn dan de gemeenschap zal dit nooit lukken.

Tevens staat voor de huidige besmetting nog niet vast wat de bron is. Kan ook best iets zijn waar HACCP geen invloed op zou hebben.
In Nederland wordt op ISO controle 1 dag iets speciaals gedaan en de rest van het jaar worden de kwaliteit en procedures ook terug geschroefd :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Wat ik nog niet zo goed begrijp is hoe we bijna 180 gevallen buiten China hebben gehad, en pas één sterfgeval.

In China is de mortaliteit vrij consistent 2 % geweest. Doet China iets verkeerd? De rest van de wereld iets goed? Of is er een bias in de populatie van elders besmette mensen?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Flow schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:10:
[...]

Volgens mij is voor zover bekend het virus niet airborne. Nou ben ik geen expert op het gebied van airco, maar met een goed filter zou je toch de druppeltjes (met virus) tegen moeten kunnen houden, net zoals dat met een mondkapje kan.
Naar het schijnt kan het via de ontlasting ook een besmetting veroorzaken. Aan boord van het vliegtuig maar 1 toilet... Lange vlucht waar iedereen toch wel een keertje naar de plee moet denk ik zo. Ook pas sinds gisteren bekend gemaakt dus wie weet hebben ze daar aan boord geen rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

Helixes schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:09:
Wat ik nog niet zo goed begrijp is hoe we bijna 180 gevallen buiten China hebben gehad, en pas één sterfgeval.

In China is de mortaliteit vrij consistent 2 % geweest. Doet China iets verkeerd? De rest van de wereld iets goed? Of is er een bias in de populatie van elders besmette mensen?
Een aantal potentiele redenen voor dit verschil:

- Veel van de gevallen buiten China zijn vrij recent. De ziekte heeft even tijd nodig om z'n werk te doen.
- Omdat er in de landen buiten China vaak slechts een paar gevallen per land zijn, is het mogelijk om de allerbeste zorg te verlenen aan deze patienten, zelfs in landen waar het gemiddelde niveau van de gezondheidszorg nogal laag is. In China heeft men het probleem in eerste instantie geprobeerd te verzwijgen en toen ze het de aandacht gaven die het verdiende was de lokale zorg al overbelast.
- De meeste van de patienten buiten China zijn reizigers die in China besmet zijn geraakt en dat zijn voornamelijk mensen die op z'n minst in redelijke gezondheid zijn. Veel van de sterfgevallen waren mensen met eerdere gezondheidsproblemen en dat is de groep die minder snel op het vliegtuig zou stappen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik denk dat men zich meer zorgen moet maken over de impact op de (wereld)economie dan over de ziekte zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
shoombak schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:50:
Ik denk dat men zich meer zorgen moet maken over de impact op de (wereld)economie dan over de ziekte zelf
Inderdaad het is immers veel belangrijker dat de economie goed draait in de wereld zelfs als er geen mensheid meer zou bestaan vanwege een of andere ziekte |:(

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
leekers schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:52:
[...]

Inderdaad het is immers veel belangrijker dat de economie goed draait in de wereld zelfs als er geen mensheid meer zou bestaan vanwege een of andere ziekte |:(
Je houdt van overdrijven?

Economie is ook belangrijk in het bestrijden en deze en volgende virussen, alsmede de algemene staat van de gezondheidszorg.

Dus ja, economie is voor iedereen belangrijk, en belangrijker als deze griep inderdaad is zoals het er nu naar uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
algalid schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:23:
Volgens de Franse minister van volksgezondheid zijn er een 20-tal personen gedetecteerd met symptomen. Dit betekent niet dat ze coronavirus hebben maar ze worden wel afgezonderd en getest:
https://www.lefigaro.fr/f...l-vers-la-france-20200202

Nederlandstalig bericht uit Het Laatste Nieuws:

[...]
Wat ik hier niet bij kan is dat al die andere mensen gewoon terug de maatschappij in mogen. Er is een incubatietijd van 14 dagen, die mensen zaten in een vliegtuig waar een 20-tal mensen zaten met symptonen. Je stopt dan de rest toch ook gewoon in quarantaine :?

Ik begrijp sowieso niet waarom er mensen uberhaupt weggehaald moeten worden uit China. Hou ze daar bij elkaar. Waarom risico’s nemen. Je dient toch gewoon de rest van de samenleving in bescherming te nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-02-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
haha die is mooi....Nu gaat de Chineze Minister van Buitenlandse Zaken even de VS terrecht wijzen;

'A spokeswoman for China's Foreign Ministry castigated the United States for its response to the coronavirus outbreak, accusing Washington of responding inappropriately and feeding mass hysteria.

"Most countries appreciate and support China’s efforts to fight against the novel coronavirus, and we understand and respect them when they adopt or enhance quarantine measures at border entry. But in the meantime, some countries, the US in particular, have inappropriately overreacted, which certainly runs counter to WHO advice," Foreign Ministry Spokeswoman Hua Chunying said.''

Oftewel, China gaat eerst tientallen eigen journalisten, artsen en overheidsfunctionarissen verbieden om over dit corona virus naar buiten toe te treden, zeg maar ''onder de pet houden''.
En nu krijgt de VS het verwijt van ''overreactie''.

De VS heeft juist afgelopen dagen hun eigen bevolking verteld dat er geen reden is tot paniek. Ook heeft de VS al in een eerder stadium hulp aangeboden , maar een reactie van China bleef uit.

Echt, dat je als land van deze situatie zo'n ongeloofelijke teringzooi hebt gemaakt en dan een ander land dit soort verwijten gaat maken 8)7 8)7

De uitspraak van deze Chineze minister van Buitenlandse Zaken is voor mij alleen maar weer een bevestiging dat China in deze situatie totaal, voor geen 3%, te vertrouwen is wat betreft aanleveren van eerlijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 16:52
Ondertussen is er meer nieuws van AFP over de 20 personen met symptomen die samen met de Belgen en Nederlands terug vlogen:

alle testen waren negatief

Voorlopig kunnen we stellen dat het vliegtuig dat zondag landde geen geïnfecteerde personen bevatte. Uitgezonderd Nederland zijn alle teruggekeerde personen in een quarantaine-omgeving geplaatst. Vanaf 15-20 februari (2 weken) zijn we zeker dat er geen besmettingen gaan komen van deze personen.

Het is nog altijd uitkijken naar personen die teruggekeerd zijn voordat lockdowns werden ingesteld. De gevallen in Duitsland waren van 1 teruggekeerde persoon die dan in het bedrijf contacten had (oa een vergadering) en zo verspreidde het naar 2 kleuters (kinderen van de collega). Ondertussen is er een monitoring van de wijde sociale omgeving van het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:43
Geert1976 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:14:
haha die is mooi....Nu gaat de Chineze Minister van Buitenlandse Zaken even de VS terrecht wijzen;

'A spokeswoman for China's Foreign Ministry castigated the United States for its response to the coronavirus outbreak, accusing Washington of responding inappropriately and feeding mass hysteria.

"Most countries appreciate and support China’s efforts to fight against the novel coronavirus, and we understand and respect them when they adopt or enhance quarantine measures at border entry. But in the meantime, some countries, the US in particular, have inappropriately overreacted, which certainly runs counter to WHO advice," Foreign Ministry Spokeswoman Hua Chunying said.''

Oftewel, China gaat eerst tientallen eigen journalisten, artsen en overheidsfunctionarissen verbieden om over dit corona virus naar buiten toe te treden, zeg maar ''onder de pet houden''.

De VS heeft juist afgelopen dagen hun eigen bevolking verteld dat er geen reden is tot paniek. Ook heeft de VS al in een eerder stadium hulp aangeboden , maar een reactie van China bleef uit.

Echt, dat je als land van deze situatie zo'n ongeloofelijke teringzooi hebt gemaakt en dan een ander land dit soort verwijten gaat maken 8)7 8)7

De uitspraak van deze Chineze minister van Buitenlandse Zaken is voor mij alleen maar weer een bevestiging dat China in deze situatie totaal, voor geen 3%, te vertrouwen is wat betreft aanleveren van eerlijke data.
Het gaat er hier om dat de VS direct consulaatpersoneel terughaalde uit Wuhan en een reisverbod voor Chinezen heeft ingesteld voordat de VS ook maar enige vorm van hulp heeft geleverd. Dat zorgt eerder voor extra paniek dan wat anders.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online

Volgens mij werd er gedoeld op de reactie van de VS om de grenzen te sluiten voor (bepaalde) reizigers uit China. Dat past natuurlijk naadloos op het toch al niet zo opengrenzenbeleid van het Witte Huis, maar gaat wel in tegen de adviezen van de WHO. Australië heeft trouwens dezelfde maatregelen toegepast.

Het botert ook al een tijdje niet lekker tussen China en de VS. Ik denk dat je deze opmerking ook vooral in dat licht moet zien: laat het Coronavirus geen pokerchip worden in de bredere betrekkingen. Die observatie is in mijn optiek ook terecht - de huidige President van de VS zou zijn eigen moeder nog inzetten als bargaining chip.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@Nat-Water en @Helixes

zou de VS waarschijnlijk het consulaatpersoneel zo snel terughalen door het feit dat China in geen enkele wijze eerlijk (doelbewust relevante info achterhouden) is geweest in het begin van deze corona uitbraak? En de VS dus het zekere voor het onzekere wilde nemen?

Ergens snap ik t wel. Een mensenleven is voor China niet echt interessant, dat is wereldwijd redelijk bekend.
Je gaat als land natuurlijk niet je landgenoten in een ander land als een soort van Russisch roulette deelnemers inzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 03-02-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het blijft toch vreemd dat er zo weinig mensen beter zijn gemeld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

Ik geloof niets van de Chinese data meer, volgens mij is de situatie daar compleet anders dan ze (proberen te) laten lijken.

Zo gaf vorige week ook dat onderzoek aan dat er alleen in Wuhan al zo'n 75.000 zieken zouden moeten zijn, die zijn nergens terug te vinden in de statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
75.000 en het aantal zieken verdubbelde iedere 6,4 dagen aldus een artikel op business insider, ondanks de maatregelen zit er dus nog niet echt een "rem" op.

Wanneer dit virus overslaat naar India of Afrika dan zullen de statistieken er heel anders uit gaan zien...

Denk dat China donders goed weet wat het is en wat er aan de hand is, helaas zullen ze dit nooit toegeven (falen en status verlies is geen optie!)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:01:
75.000 en het aantal zieken verdubbelde iedere 6,4 dagen aldus een artikel op business insider, ondanks de maatregelen zit er dus nog niet echt een "rem" op.
Hoe weet je dat nou? We hebben geen inzicht wat het verloop zou zijn als er geen maatregelen waren. Misschien zijn ze juist heel effectief, niet effectief, of ergens tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik geeft VS groot gelijk en die who niet te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Homeland schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:52:

Ik geloof niets van de Chinese data meer, volgens mij is de situatie daar compleet anders dan ze (proberen te) laten lijken.

Zo gaf vorige week ook dat onderzoek aan dat er alleen in Wuhan al zo'n 75.000 zieken zouden moeten zijn, die zijn nergens terug te vinden in de statistieken.
Het aantal zieken loopt pas 2 weken echt hard op.
Een goede griep duurt al langer dan 2 weken, en deze variant misschien nog wel langer. Ik denk dat er deze en volgende week, in verhouding, heel wat meer mensen beter worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je inderdaad naar een dokter moet voor het te laat is...

Maar dan voor een doorverwijzing naar een praktijkondersteuner of een andere specialist die je met deze angsten kan helpen.

In dit topic kom je tig keer terug met persoonlijke posts dat jij je druk maakt op persoonlijk vlak welk impact dit virus voor jou gaat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 13-09 21:30
franssie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:12:
[...]

Geniaal! Er is inderdaad een theorie dat antivirale middelen die ook tegen HIV (mag jij raden waar die V voor staat) ook zou kunnen helpen tegen dit virus.

Speciaal voor jou en andere aluhoedjes draait deze website de boel om.

Mijn advies - blijf binnen en zet je internet uit, want van dat soort sites kan je ook vervelende besmettingen krijgen.
Nou nou is het nou nodig zo te lopen flamen, en niet normaal een antwoord geeft?
Ik vraag gewoon wat er waar kan zijn van dit verhaal en jij speelt het op de man.
Dat vind ik niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zie het Coronavirus niet echt als een supervirus. Het is een nieuw virus dat vooralsnog minder gevaarlijk is dan het influenza virus welke ieder jaar weer in nieuwe vormen en kleuren langs komt (wat dat betreft is het influenza virus net een modeshow).

Waar ik mij wel zorgen om maak is de economische impact. Hoe langer deze gezondheidscrisis in China duurt hoe groter de kans is op een wereldwijde economische crisis. Met 9% daling en nog geen einde in zicht van de epidemie doet China het economisch het momenteel niet goed. Bij een daling van 10% sluiten ze de deuren van de beurs daar. Omringende landen merken ook al langzaam de gevolgen op de beurs voor hen.

Als we kunnen aannemen dat dit nog zeker een maand tot twee maanden de productie en handel in China doet aantasten is de vraag hoe lang de beurzen wereldwijd dit aan kunnen en wat de gevolgen hiervan zijn. Een deel zal terug opveren zodra de epidemie voorbij is en productie en handel weer normaliseren; maar er zijn ook economische processen die wat dit niet zullen doen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
fast-server schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:01:

Wanneer dit virus overslaat naar India of Afrika dan zullen de statistieken er heel anders uit gaan zien...

Denk dat China donders goed weet wat het is en wat er aan de hand is, helaas zullen ze dit nooit toegeven (falen en status verlies is geen optie!)
Ik denk dat het niet zozeer een kwestie van niet willen is (oke, het blijft een communistisch regime), maar meer van kunnen.

Ze kunnen maar een max aantal tests per dag uitvoeren, en dat is de reden dat het getal elke dag maar per 300-ish omhoog ging iedere keer.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vj_slof schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Naar het schijnt kan het via de ontlasting ook een besmetting veroorzaken. Aan boord van het vliegtuig maar 1 toilet... Lange vlucht waar iedereen toch wel een keertje naar de plee moet denk ik zo. Ook pas sinds gisteren bekend gemaakt dus wie weet hebben ze daar aan boord geen rekening mee gehouden.
Uhu, op de foto stond een A380, die heeft zeker weten meer dan 1 Toilet.

Het is geen easyjet vliegtuig dat naar China is gegaan ;)

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Mastermind schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Nou nou is het nou nodig zo te lopen flamen, en niet normaal een antwoord geeft?
Ik vraag gewoon wat er waar kan zijn van dit verhaal en jij speelt het op de man.
Dat vind ik niet fijn.
Mijn excuses hierbij. Het was te bot verwoord inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]
Ik blijf hopen dat deze variant minder heftig is...
offtopic:
Hopen dat het niet....Lethal is....(sorry, ik moest 'm maken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Juist, want als iemand zelf een keer iets fout heeft gedaan is die persoon meteen niet meer in staat om fouten van anderen aan te wijzen? Behoorlijke drogredenatie.

In het beste geval is de foutenmaker juist beter geworden in het herkennen van fouten dankzij de eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:38
Pepper92 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:23:
@westlym evt voor in Op:
https://www.nejm.org/coronavirus

Verzameling van diverse gratis toegankelijk gemaakte wetenschappelijke artikelen over het nieuwe coronavirus van een van de belangrijkste medisch wetenschappelijke tijdschriften (New England journal of Medicine).
Gedaan. Bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:38
Vraag: is dit een belangrijke betrouwbare link?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westlym schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:26:
Ik hoor het graag.
Waarom zou dat geen betrouwbare link zijn? Het is een verzameling wetenschappelijke artikelen. Stuk betrouwbaarder dan de gemiddelde post in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Pathogen schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:59:
[...]

Juist, want als iemand zelf een keer iets fout heeft gedaan is die persoon meteen niet meer in staat om fouten van anderen aan te wijzen? Behoorlijke drogredenatie.

In het beste geval is de foutenmaker juist beter geworden in het herkennen van fouten dankzij de eigen ervaring.
we hebben het hier niet over ''iemand'', maar China he? ;)

en een keer ''iets'' fout gedaan? haha serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32
Ik heb me voorgenomen om alleen nog maar de positieve headlines te posten ;-)

China morning post:
https://www.scmp.com/news...-new-antiviral-drug-treat

China starts clinical trials for new antiviral drug to treat coronavirus
Remdesivir, developed by Gilead Sciences, was last week given to US patient whose condition appeared to improve within a day
Tests are being carried out at multiple hospitals in Wuhan, ground zero of the outbreak

[ Voor 12% gewijzigd door merlin1201 op 03-02-2020 17:35 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:49
Ik hoorde net op BNR dat de OPEC maatregelen gaan nemen tegen de dalende olieprijs omdat China al zon 20% minder olie afneemt deze dagen. Gaan we nu de Parijs klimaatdoelstellingen halen door een virus ? 😂

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Ik hoor het graag.
Zoals eerder genoemd. De artikelen daar zijn door wetenschappers geschreven en peer-reviewed. Veel betrouwbaarder wordt het niet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geert1976 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:19:
[...]

we hebben het hier niet over ''iemand'', maar China he? ;)

en een keer ''iets'' fout gedaan? haha serieus?
Deze post maakt je beredenering niet beter... Zelfs een seriemoordenaar kan gewoon een terechte mening hebben over andere zaken, en ook Trump of Kim Jong Il zegt wel eens iets dat gewoon terecht is.

Iedere uitspraak uit China afdoen als onzin is kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Ik hoor het graag.
Ja, de NEJM is één van de meest gerenommeerde medische vakbladen. Dit is betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Uit een interview (niet de volledige antwoorden gequoot, zie artikel voor hele interview):
https://hub.jhu.edu/2020/...2499-em1-art1-dtd-health/

For perspective on the most recent figures and the global public health response, the Hub reached out to Tom Inglesby, director of the Johns Hopkins Center for Health Security and an expert in infectious disease, pandemics, and public health preparedness.

[...]

What's your reaction to the rising total of confirmed coronavirus cases?

There are dramatic changes day to day. They're basically rising at the rate only limited by China's current diagnostic testing capacity. The number of cases would rise faster if it were possible to test more people.

[...]

What risk does this virus pose to U.S. populations?
I think the risk of coronavirus coming to the U.S. is high, very high. At least in the short term, we've seen coronavirus rivaling the transmissibility of influenza. And what we've seen with seasonal influenza and even the 2009 H1N1 pandemic flu that occurred about 10 years ago, there is global transmission that moves around the world very efficiently, and the attempts to stop it or contain it are not successful. We don't know for sure if that's the case here, but with each passing day it gets more likely. The rapidly rising case numbers and the various models suggest that there is high transmission going on in multiple Chinese cities, not just the Wuhan area at this point.
Dat geeft op mij toch de indruk dat de reactie van de VS (i.t.t. Chinese kritiek die in dit topic genoemd werd) niet per se overdreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Vooralsnog is niemand buiten China overleden, zie ik dat goed?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

XWB schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:33:
[...]

Vooralsnog is niemand buiten China overleden, zie ik dat goed?
Op de Filippijnen is er iemand overleden aan dit virus. Maar het virus is nog niet lang genoeg buiten China om iets zinnigs te zeggen over wat er mogelijk nog komen gaat. Er kunnen tientallen onzichtbare geïnfecteerden zijn, maar ook duizenden. Mensen die het virus al dragen maar nog niet ziek zijn en dus al die tijd nog anderen kunnen infecteren. Maar het kan dus ook enorm meevallen.

Binnnen een week of 2 moet er meer duidelijk worden over de verspreiding buiten China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 18-09 23:37

Zo vreemd is het niet dat het aantal mensen dat genezen is amper stijgt.
Ze hebben een gebrek aan test capaciteit, het is belangrijker nieuwe gevallen vast te stellen dan kijken of mensen bij wie het vastgesteld is genezen zijn als de symptomen weg zijn.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 14:05
Het aantal geïnfecteerden ligt inmidddels boven de 20K. Het valt me op dat het dagelijks met zo’n 2-3K stijgt en niet perse exponentieel. Denk zelf dat die 2-3K meer de limiet is door de testcapaciteit in China.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EP6WKDuXUAAA5uZ?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Het is wel erg duidelijk dat er heel wat meer mensen besmet zijn. Zeker als je kijkt naar het aandeel gerepatrieerde mensen die besmet zijn.. Eveneens net het nieuws binnen dat 1 van onze 9 gerepatrieerde belgen besmet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aantal besmettingen loopt op, maar mortaliteit daalt licht?

Staat een beetje haaks op de toonzetting van het nieuws deze ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:41:
[...]

Zolang je maar meer geïnfecteerde mensen vind kun je de mortaliteit zoveel laten dalen als je wil ;)

(tot op een bepaalde limiet uiteraard)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 04-02-2020 07:50 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[...]

Aantal doden loopt elke dag iets op. maar aantal nieuwe zieken ook.
% blijft wel grotendeels het zelfde (0.03 verschil afgelopen 3 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Iemand op een ander forum wees er op dat omdat de incubatietijd redelijk lang is en de hersteltijd ook, we eigenlijk nog niet weten wat de mortaliteit gaat zijn, omdat de meeste zieken pas in de beginperiode van de ziekte zitten.

Lees: Het kan zijn dat het aantal doden aanzienlijk gaat stijgen.

In de tussentijd is er ook een dode in Hong Kong (nou ja, geografisch gezien is dat China...), maar zorgelijker is dat er een besmetting in Zuid Korea is van iemand die niet in China is geweest:

https://www.theguardian.c...h-toll-latest-news-update
South Korea has confirmed its 16th case of the coronavirus, reportedly involving a woman who recently returned from Thailand but had not visited China.

The Korea Centres for Disease Control and Prevention (KCDC) said the patient, a 42-year-old South Korean woman, started feeling ill on 25 January, six days after she returned from Thailand, according to the Yonhap news agency.

After her condition failed to improve, she was transferred to a general hospital in the city of Gwangju and tested positive for the illness.

The KCDC said the patient had been placed in quarantine while authorities attempt to determine her recent movements and track down people with whom she came into contact.

The case, which South Korean media is describing as one of human-to-human transmission, is reportedly the second involving a person who has not been to China.

The first was a 48-year-old Chinese man who worked as a tour guide in Japan who tested positive after arriving in South Korea, Yonhap said.

Public health authorities in South Korea have so far tested 607 people, 462 of whom were given the all-clear. Among the total, 129 are undergoing further health checks. In addition, more than 1,300 people who have been in contact with patients who tested positive are being monitored for symptoms.

South Korea, like neighbouring Japan, is barring foreign nationals who are from or have passed through Hubei province. The travel ban, which came into effect on Tuesday, applies to all non-Koreans who have been to the Chinese province in the past 14 days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het kader van goed nieuws, het "bewijs" dat het virus zich kan verspreiden vanaf een persoon dat geen symptomen heeft blijkt niet te kloppen:

https://www.sciencemag.or...mitting-coronavirus-wrong

De onderzoekers die dat aanvankelijk beweerde hebben de vier nieuwe Duitse patiënten gevraagd of de Chinese vrouw symptomen vertoonde, wat ze allemaal ontkende. Uit die informatie is uiteindelijk die conclusie getrokken.

Toen een andere onderzoeker de vrouw belde om haar toch ook maar eens te vragen hoe het zat bleek dat ze gewoon spierpijn had en vermoeid was.

Neem alles met extra veel korrels zout. De pandemie is pas te jong om echt harde conclusies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://www.telegraaf.nl/...esmet-met-het-coronavirus

Belg besmet met het coronavirus
BRUSSEL - Een van de negen Belgen die vanuit het Chinese Wuhan naar huis zijn gehaald, is besmet met het coronavirus. Dat meldt de Belgische minister van Volksgezondheid Maggie De Block dinsdag. De andere acht zouden niet geïnfecteerd zijn, ze hebben negatief getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bijzonder.

Voordat al die mensen het vliegtuig in gingen vanaf Wuhan, was er niemand besmet met het virus of symptomen van het virus.
Een paar uurtjes later en iemand aan boord is besmet met het virus.

Geeft denk ik dan wel aan dat je in een fractie van enkele uren van gezond naar besmet kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
SomerenV schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:45:
[...]

Op de Filippijnen is er iemand overleden aan dit virus.
Voelen wij ons rebels genoeg om die ene dode in Hong Kong mee te tellen? })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Geert1976 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:29:
[...]

bijzonder.

Voordat al die mensen het vliegtuig in gingen vanaf Wuhan, was er niemand besmet met het virus of symptomen van het virus.
Een paar uurtjes later en iemand aan boord is besmet met het virus.

Geeft denk ik dan wel aan dat je in een fractie van enkele uren van gezond naar besmet kan gaan
Wat ik begreep zijn de teruggekomen Nederlanders door de GGD getest door: temperatuur opmeten en navraag of er andere symptomen zijn.

Dat is natuurlijk geen échte test, omdat het virus heel goed aanwezig en overdragelijk kan zijn zonder deze symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:45:
[...]

Wat ik begreep zijn de teruggekomen Nederlanders door de GGD getest door: temperatuur opmeten en navraag of er andere symptomen zijn.

Dat is natuurlijk geen échte test, omdat het virus heel goed aanwezig en overdragelijk kan zijn zonder deze symptomen.
ah oke, das helder.

Dus in feite laat je ong 300 man uit het epicentrum (Wuhan) aan boord gaan zonder écht goed te testen/onderzoeken.
Duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

VidaR-9 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:45:
[...]

Ik zie vooral veel aannames en weinig feiten?
Waarna je op een aanname van jezelf een conclusie baseert? (gecombineerd met een mogelijk achterhaald punt dat het mogelijk overdragelijk is zonder symptomen)

/sidenote: Hoe zouden ze het dan in Belgie testen volgens jou? daar is degene zonder symptomen die daarmee de diagnose heeft gekregen. Waarop baseer je dat de Nederlandse test afwijkt van de Belgische?
Een van de negen Belgische evacués uit Wuhan is besmet met het nieuwe coronavirus, maken Belgische autoriteiten dinsdag bekend. De persoon verkeert in goede gezondheid en vertoont op dit moment geen ziektesymptomen.

[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 04-02-2020 10:04 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Geert1976 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:52:
[...]

ah oke, das helder.

Dus in feite laat je ong 300 man uit het epicentrum (Wuhan) aan boord gaan zonder écht goed te testen/onderzoeken.
Duidelijk.
Tja, met z'n 300'en een halve dag in een vliegtuig met maar 1 toilet... Dan vragen ze er zelf om. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
vj_slof schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Tja, met z'n 300'en een halve dag in een vliegtuig met maar 1 toilet... Dan vragen ze er zelf om. 8)7
Waar komt dit dan weer vandaan? Zoals eerder vermeldt ging het om een A380, die hebben meerdere toiletten. Verder schijnt het dat je die dingen kan schoonmaken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:02:
[...]

Dat is het hele probleem met dit topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
vj_slof schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:06:
[...]

1 toilet op een A380? stop eens met Kuifje lezen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Geert1976 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:12:
[...]

1 toilet op een A380? stop eens met Kuifje lezen! :+
Dan nog prima 5 plee's met z'n 300'en. Nog een flinke kans op besmetting en zelfs nog voordat besmetting bekend was via ontlasting dus die schoonmaakmaatregelen zullen ze ook niet niet zo nauw genomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Dat is het hele probleem met dit topic 8)7
True, maar posts waarin in 1 post de eigen stroman wordt gemaakt en vervolgens de eigen stroman ingemaakt wordt zijn wel wat erger dan het gemiddelde hier :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
vj_slof schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Dan nog prima 5 plee's met z'n 300'en. Nog een flinke kans op besmetting en zelfs nog voordat besmetting bekend was via ontlasting dus die schoonmaakmaatregelen zullen ze ook niet niet zo nauw genomen hebben.
Aannames. Vergeet niet dat de mensen die erbij betrokken hebben zijn verstand van zaken hebben, he.
Of zat je zelf op de vlucht? Dan hoor ik het graag.

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 04-02-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Nat-Water schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Aannames. Vergeet niet dat de mensen die erbij betrokken hebben zijn verstand van zaken hebben, he.
Of zat je zelf op de vlucht? Dan hoor ik het graag.
Ondanks dat er mensen betrokken waren die verstand van zaken hadden is er toch een besmetting doorheen gegelipt. Geeft alweer aan dat ze toch iets over het hoofd hebben gezien. En ja. het is een aanname dat die door het toiletgebruik gekomen kan zijn. Desalniettemin toch een domme zet van de authoriteiten om zoveel mensen aan boord te proppen en dat wekt geen goed vertrouwen en dan ga ik inderdaad zelf maar bedenken waar het mis kan zijn gegaan en dat is zo gek nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
vj_slof schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Ondanks dat er mensen betrokken waren die verstand van zaken hadden is er toch een besmetting doorheen gegelipt. Geeft alweer aan dat ze toch iets over het hoofd hebben gezien. En ja. het is een aanname dat die door het toiletgebruik gekomen kan zijn. Desalniettemin toch een domme zet van de authoriteiten om zoveel mensen aan boord te proppen en dat wekt geen goed vertrouwen en dan ga ik inderdaad zelf maar bedenken waar het mis kan zijn gegaan en dat is zo gek nog niet.
Hoezo is er iets over het hoofd gezien? Dat iemand het virus kon hebben was gewoon ingecalculeerd risico. Anders hadden ze iedereen wel 2 weken in quarantaine gepropt voordat ze op het vliegtuig gingen.

Er is alleen, voor zover het verslag van een evacuee op NOS gaat, getest op temperatuur en klachten. Dan kan je nog steeds prima drager zijn. Daarom moeten mensen ook 14 dagen in quarantaine nadat ze aankomen - ziek of niet. Daar ter plekke testen gaat niet, want gebrek aan middelen. Daarom worden ze ook teruggehaald - hier in Europa hebben we dat probleem niet. Tijdens die vlucht is alles er aan gedaan om eventuele besmetting door anderen te voorkomen. Daarom duurde de reis ook 44 uur vanwege alle maatregelen en 'omslachtigheid'.

Volgens mij werkt het juist allemaal prima want ze hebben juist ontdekt dat iemand het virus heeft, dus dat de testen werken. En aangezien die persoon in quarantaine zit - prima. Het systeem werkt. 1 iemand is maar besmet van die vlucht. Niet 300.

Prima dat je wantrouwend wilt zijn, maar een beetje nuchter nadenken mag ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 04-02-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
YakuzA schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:02:
[...]

Waarna je op een aanname van jezelf een conclusie baseert? (gecombineerd met een mogelijk achterhaald punt dat het mogelijk overdragelijk is zonder symptomen)

/sidenote: Hoe zouden ze het dan in Belgie testen volgens jou? daar is degene zonder symptomen die daarmee de diagnose heeft gekregen. Waarop baseer je dat de Nederlandse test afwijkt van de Belgische?

[...]
Die "aannames" komen van de GGD arts (gister op het journaal) die tijdens de busrit aanwezig was om de mensen te onderzoeken..... :+ Als ze een volledig onderzoek hadden gedaan zouden de mensen ook geen 2 weken in quarantaine hoeven natuurlijk.

En hoe ze in Belgie testen weet ik niet - misschien doen ze daar wel een volledig test (bloedonderzoek, whatever).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Ik vind het persoonlijk vooral 'kwalijk' dat al die mensen die nu deze kant op gehaald worden zomaar naar huis mogen. Waarom die mensen niet twee weken in quarantaine houden, zodat je er zeker van bent dat die mensen hier niet anderen kunnen gaan lopen besmetten.

Alsof mensen die naar huis mogen twee weken zich als kluizenaar gaan opsluiten.

Groetjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Nat-Water schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:46:
[...]
Volgens mij werkt het juist allemaal prima want ze hebben juist ontdekt dat iemand het virus heeft, dus dat de testen werken. En aangezien die persoon in quarantaine zit - prima. Het systeem werkt. 1 iemand is maar besmet van die vlucht. Niet 300.

Prima dat je wantrouwend wilt zijn, maar een beetje nuchter nadenken mag ook.
Er is maar één iemand ondekt die een besmetting heeft, uit een X aantal op 300 die daadwerkelijk getest zijn. Door een temperatuur op te meten en te vragen naar symptonen is het onmogelijk om uit te sluiten dat de overige 299 géén virus bij zich dragen. Grote vraag die ik heb is hoe veel mensen op de 300 er daadwerkelijk getest zijn.

Voor wat betreft de quarantaine, wat een totale aanfluiting. Gros van de landen zet mensen afgezonderd in vakantieparken, noodhospitaal of legerbasis, maar Nederland denkt het beter te weten en inwoners op hun blauwe ogen te geloven dat men netjes in quarantaine blijft, thuis ;w

[ Voor 0% gewijzigd door BoB_HenK op 04-02-2020 12:18 . Reden: Werkwoord vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
BoB_HenK schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Er is maar één iemand ondekt die een besmetting heeft, uit een X aantal op 300 die daadwerkelijk getest zijn. Door een temperatuur op te meten en te vragen naar symptonen is het onmogelijk om uit te sluiten dat de overige 299 géén virus bij zich dragen. Grote vraag die ik heb is hoe veel mensen op de 300 er daadwerkelijk getest zijn.

Voor wat betreft de quarantaine, wat een totale aanfluiting. Gros van de landen zet mensen afgezonderd in vakantieparken, noodhospitaal of legerbasis, maar Nederland denkt het beter te weten en inwoners op hun blauwe ogen te geloven dat men netjes in quarantaine blijft, thuis ;w
Van de 9 belgen en 15 Nederlands zijn tests afgenomen. Die zijn niet besmet, muv die ene Belg. De rest weet ik niet, and quite frankly, wat maakt het uit? Zoals ik al zei - ingecalculeerd.

En boehoe, thuisquarantaine. Het is echt niet de 1e keer dit gebeurd en de vorige keer zijn we ook niet massaal ziek geworden door de lassakoorts. Je kan je zelf goed voorstellen dat als je ergens binnen moet zitten, dat dit liever thuis is dan ergens in een hutje op de hei. Maar lees dit artikel.

En jij denkt dat mensen zich niet aan de quarantaine houden? Ik gok dat de schrik er wel goed in zit bij iedereen. Ze komen niet thuis van een feestje, ze zijn onder strenge voorwaarden gerepatrieerd uit een land waar een dodelijke ziekte rondgaat. Lijkt me dat die mensen wel serieus zijn.
maar Nederland denkt het beter te weten en inwoners op hun blauwe ogen te geloven dat men netjes in quarantaine blijft, thuis ;w
Waarom denk jij het beter te weten dan experts die zeggen dat het wel kan in Nederland?

[ Voor 25% gewijzigd door Nat-Water op 04-02-2020 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
Nat-Water schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Van de 9 belgen en 15 Nederlands zijn tests afgenomen. Die zijn niet besmet, muv die ene Belg. De rest weet ik niet, and quite frankly, wat maakt het uit? Zoals ik al zei - ingecalculeerd.

En boehoe, thuisquarantaine. Het is echt niet de 1e keer dit gebeurd en de vorige keer zijn we ook niet massaal ziek geworden door de lassakoorts.

En jij denkt dat mensen zich niet aan de quarantaine houden? Ik gok dat de schrik er wel goed in zit bij iedereen.
Ben geen expert op dit gebied, maar volgens mij is het ook een tikkie lastiger om de lassa koorts van mens op mens over te dragen aangezien het bijvoorbeeld niet airborne is itt het Corona virus. De vergelijking gaat zodoende mank. Per WHO:
  • The Lassa virus is transmitted to humans via contact with food or household items contaminated with rodent urine or faeces.
  • Person-to-person infections and laboratory transmission can also occur, particularly in hospitals lacking adequate infection prevention and control measures.
  • Humans usually become infected with Lassa virus from exposure to urine or faeces of infected Mastomys rats. Lassa virus may also be spread between humans through direct contact with the blood, urine, faeces, or other bodily secretions of a person infected with Lassa fever. There is no epidemiological evidence supporting airborne spread between humans.
Persoonlijk twijfel ik overgens absoluut aan de discipline en motivatie van mensen die thuis in quarantaine zitten. Ik zeg daarmee niet dat iedereen klakkeloos de straat op rent, maar de kans dat er een paar tussen die zich niet strak aan de regels houden is gewoon groot.
Nat-Water schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:32:
[...]
Waarom denk jij het beter te weten dan experts die zeggen dat het wel kan in Nederland?
Kalm aan; ik denk het niet beter te weten dan experts in Nederland. Ik denk dat alle experts búiten Nederland het beter weten dan de experts in Nederland

[ Voor 9% gewijzigd door BoB_HenK op 04-02-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/31/coronavirus-q-a/

Live Q&A met viroloog Marc van Ranst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

@Nat-Water Jij denkt wel dat die mensen in quarantaine zich er strikt aan houden? Of dat die manier van quarantaine echt helpt? Die mensen mogen gewoon samen leven met anderen. Dat is in mijn ogen een mooi recept voor een uitbraak. Vergeet niet dat het virus ook geringe tijd buiten het lichaam in takt blijft en schijnbaar dus ook middels ontlasting overgedragen kan worden. Er zijn talloze situaties te bedenken waarbij mensen die samen leven elkaar kunnen infecteren, zoals ook te zien is bij Webasto in Duitsland.

Ook al zou het -in theorie- allemaal wel kunnen, ik heb er al meerdere mensen over gehoord. Op mijn werk, op de basisschool van mijn kinderen en zelfs mijn 'voak buj te bange' buurman hoorde ik er al over. In China gooien ze steden plat, bouwen ze in een paar dagen een nood ziekenhuis, maar in NL mag iedereen gewoon naar huis. Hou die mensen gewoon in quarantaine, tot je zeker bent van je zaak. Al is het maar om mensen het idee te geven dat je er alles aan doet om het onder controle te houden.

Just my 2 cents natuurlijk.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:35
Deze site heeft vrij uitgebreide info over het aantal besmettingen per land, met ook het aantal serious en critical gevallen: https://bnonews.com/index...latest-coronavirus-cases/
Halverwege de pagina staan ook een tijdlijn wanneer er gevallen zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
BoB_HenK schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:41:
Ik zeg daarmee niet dat iedereen klakkeloos de straat op rent
Misschien is het dan al wel genoeg? Dat is al een heel stuk beter dan niets doen en ze op allerlei drukke plekken laten komen.
BoB_HenK schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:41:

Kalm aan; ik denk het niet beter te weten dan experts in Nederland. Ik denk dat alle experts búiten Nederland het beter weten dan de experts in Nederland
Zeggen die experts specifiek dat thuisquarantaine in bepaalde gevallen in Nederland niet kan? De Nederlandse experts wegen natuurlijk de situatie hier af, experts in andere landen zullen naar hun eigen situatie of een algemene situatie kijken.

Merk trouwens op dat de mensen die hierheen komen en in thuisquarantaine mogen niet symptomatisch zijn. De enige verdachtmaking is dat ze in China geweest zijn. Guess what, in China zijn miljoenen van dat soort gevallen en die zitten niet eens allemaal thuis, laat staan in quarantaine.

Het is dus iets te kort door de bocht denk ik om te stellen dat het per se problematisch is. En als het nu goed lijkt te werken dan is het in de toekomst als het verder verspreidt makkelijker op te schalen. Quarantaine opschalen is veel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd1 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:58:
[...]
Zeggen die experts specifiek dat thuisquarantaine in bepaalde gevallen in Nederland niet kan? De Nederlandse experts wegen natuurlijk de situatie hier af, experts in andere landen zullen naar hun eigen situatie of een algemene situatie kijken.
Nee, maar ik verwacht niet dat de situatie in landen in West Europa wezenlijk anders dan in Nederland in termen van bevolkingsdichtheid, niveau van medische zorg, aantal en/of de ernst van de evacuées. Ik ga er zodoende van uit dat de afweging van deze experts redelijkerwijs kunnen worden afgezet tegen of vergeleken met die van experts in landen om ons heen
Merk trouwens op dat de mensen die hierheen komen en in thuisquarantaine mogen niet symptomatisch zijn. De enige verdachtmaking is dat ze in China geweest zijn. Guess what, in China zijn miljoenen van dat soort gevallen en die zitten niet eens allemaal thuis, laat staan in quarantaine.
Guess what, feit dat men in China voor iets anders kiest maakt het daarmee nog geen best practice voor Nederland. Ik zou Nederland in dit soort gevallen niet willen spiegel aan China.
Het is dus iets te kort door de bocht denk ik om te stellen dat het per se problematisch is. En als het nu goed lijkt te werken dan is het in de toekomst als het verder verspreidt makkelijker op te schalen. Quarantaine opschalen is veel moeilijker.
Helemaal met je eens, het is te kort door de bocht om te stellen dat het per se problematisch is. Het is tevens te kort door de bocht om te stellen dat dat het niet is. Wat het wel is, is opvallend dat Nederland hier een ander keuze maakt tov praktisch ieder ander Westers land, zonder dat omstandigheden daar (voor deze leek) nu direct aanleiding toe geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
BoB_HenK schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:21:
[...]

Nee, maar ik verwacht niet dat de situatie in landen in West Europa wezenlijk anders dan in Nederland in termen van bevolkingsdichtheid, niveau van medische zorg, aantal en/of de ernst van de evacuées. Ik ga er zodoende van uit dat de afweging van deze experts redelijkerwijs kunnen worden afgezet tegen of vergeleken met die van experts in landen om ons heen
Er zijn wel meer landen die dat doen hoor. Ik heb geen compleet overzicht, maar de VS doet het in ieder geval ook, in bepaalde gevallen:
Swift said state and local officials are always involved in public health and emergency response, but that there is a uniform standard. “All passengers who receive a positive symptoms screening will be placed in quarantine. Those who show no symptoms will be sent home on self-quarantine,” she said.

https://www.reuters.com/a...ine-housing-idUSKBN1ZV3XV
Meer info over de VS hier bij de CDC.

Canada zet ook niet iedereen uit China in quarantaine, alleen (als ik het goed begrijp) evacuees uit Wuhan:
Canada has chartered an aircraft to evacuate 304 citizens from Wuhan. Upon arrival in Canada, all passengers on the flight will be quarantined for two weeks at CFB Trenton, a military base in Ontario.

Instead of barring travellers from China, Canada has instead requested asked they self-report any symptoms of related to the coronavirus, resisting calls for broader screening measures. Of the four confirmed cases in Canada - all of which were self-reported – one patient has been discharged from hospital following a successful recovery.

https://www.theguardian.c...cautions-around-the-world

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

Het ging om iemand uit China die even naar het kantoor (van Webasto) in Beieren was gekomen voor een paar vergaderingen en daarna vloog ze weer terug. Bij terugkomst werd bij haar Corona vastgesteld.

Die lui die in de vergadering zaten, hebben natuurlijk staan kuchen bij de koffie-automaat. Ze hebben thuis lekker staan hoesten. En in het café staan niezen. En toen werden er een paar gecontroleerd, nadat die Chinese ziek werd.

Ze hebben nu die hele tent dichtgegooid, iedereen naar huis gestuurd. Maar zoals het er nu naar uit ziet, lijkt de ziekte in Beieren om zich heen te grijpen.
De eerste afgelastingen van Carnavalsfestiviteiten zijn al binnen.

De eerste kritiek op het Duitse overheidsoptreden begint ook aan te zwellen. Er zijn geen draaiboeken, geen materialen, en de Beierse patienten worden naar Frankfurt gebracht omdat in heel Beieren (anderhalf keer Nederland, 11 miljoen inwoners) geen ziekenhuis is met afdoende isolatiekamers en/of geschoolde medisch specialisten. "Als we zeven of acht patienten hebben, kunnen we het in Duitsland wel aan. Meer, en we hebben een groot probleem."
(en we weten allemaal wel hoe goed Duitsers zijn in het roer plotseling omgooien, bij te schakelen en op te schalen)
BoB_HenK schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:14:
maar Nederland denkt het beter te weten en inwoners op hun blauwe ogen te geloven dat men netjes in quarantaine blijft, thuis ;w
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Zou jij zelf dergelijke aanwijzingen van medisch personeel en de autoriteiten in de wind slaan? Bedenk ook even dat de meeste van deze mensen al weken in zelf opgelegde quarantaine erop hebben zitten. En als je dan tóch voor de zekerheid nog een paar weekjes niemand meer in de buurt mag hebben, zou je toch ook liever thuis zitten, dan in de grijze [s]cel[s]kamer van een militair hospitaal.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd1 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:29:
[...]

Er zijn wel meer landen die dat doen hoor. Ik heb geen compleet overzicht, maar de VS doet het in ieder geval ook, in bepaalde gevallen:

[...]

Meer info over de VS hier bij de CDC.

Canada zet ook niet iedereen uit China in quarantaine, alleen (als ik het goed begrijp) evacuees uit Wuhan:

[...]
Aldus het artikel weigert Canada op dit moment geen reizigers uit China, evacuées uit Wuhan zijn in quarantainegeplaatst. Frankrijk, Belgie, Spanje, Groot Brittanie, Australie, Duitsland kiezen er ondertussen allemaal voor om evacuées in quarantaine te plaatsen in een ziekenhuis of op een leger basis
unclero schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:38:
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Zou jij zelf dergelijke aanwijzingen van medisch personeel en de autoriteiten in de wind slaan? Bedenk ook even dat de meeste van deze mensen al weken in zelf opgelegde quarantaine erop hebben zitten. En als je dan tóch voor de zekerheid nog een paar weekjes niemand meer in de buurt mag hebben, zou je toch ook liever thuis zitten, dan in de grijze [s]cel[s]kamer van een militair hospitaal.
Wellicht ben ik wantrouwig, vind deze echter wel erg makkelijk. Nee, ik zou advies of aanwijzingen niet in de wind slaan. Noch komt het in me op om een fiets te stelen of een zedenmisdrijf te plegen, toch komt dit naar schatting 468.000+ en ongeveer 1.900 keer voor per jaar in Nederland

[ Voor 24% gewijzigd door BoB_HenK op 04-02-2020 16:48 . Reden: Tweede quote toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zit nu de Live Kamerbriefing te kijken; aan het woord komen oa de professoren Timen en van Dissel.

Zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Geert1976 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:47:
zit nu de Live Kamerbriefing te kijken; aan het woord komen oa de professoren Timen en van Dissel.

Zeer interessant.
Laat je weten als ze wat interessants zeggen voor de gene die het niet volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of post iig een link... Zie dat de plenaire zaal nu gaat over vliegen over conflictgebieden :?

edit: https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2020A00442

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:50:
Of post iig een link... Zie dat de plenaire zaal nu gaat over vliegen over conflictgebieden :?
sorry, kom er nu pas achter dat deze briefing eerder deze middag al begonnen is (1600u)....excuses O-)

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 04-02-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Laat je weten als ze wat interessants zeggen voor de gene die het niet volgen?
onder andere gebruik mondkapjes niet nodig, hand hygiene veel belangrijker.
zeer veel technische en getalsmatige details verder.

veel indicaties dat er zeer veel minder ernstig zieken bij zijn.

er komen zeer veel mogelijke scenario's voorbij. Zieken vs doden, niet opgenomen mensen vs mensen nog thuis etc etc

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 04-02-2020 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geert1976 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:55:
[...]

onder andere gebruik mondkapjes niet nodig, hand hygiene veel belangrijker.
zeer veel technische en details verder.

veel indicaties dat er zeer veel minder ernstig zieken bij zijn.

er komen zeer veel mogelijke scenario's voorbij. Zieken vs doden, niet opgenomen mensen vs mensen nog thuis etc etc
De nuance wordt gemaakt dat de 'standaard mondkapjes' niet veel toegevoegde waarde hebben. Hand-hygiene daarom veel belangrijker, ook al omdat de buitenkant van het mondkapje wordt aangeraakt.
De goede mondkappen zijn beperkt beschikbaar, en die voorraad moet in het ziekenhuis beschikbaar blijven voor doktoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:01:
[...]

De nuance wordt gemaakt dat de 'standaard mondkapjes' niet veel toegevoegde waarde hebben. Hand-hygiene daarom veel belangrijker, ook al omdat de buitenkant van het mondkapje wordt aangeraakt.
De goede mondkappen zijn beperkt beschikbaar, en die voorraad moet in het ziekenhuis beschikbaar blijven voor doktoren.
Bedankt ;)

Ik sta op 't punt te vertrekken...vandaar de zeer summiere samenvatting van mijn kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

MikeyMan schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:01:
Er wordt ook wel eens gezegd dat griepepidemiën een stuk minder erg zouden zijn, als Nederlanders de mondkapjesdiscipline van de Japanners zouden hebben.
Daar horen een paar kanttekeningen bij:
  • Japanners dragen mondkapjes omdat ze - met hun aangeboren smetvrees - niet in het wilde weg willen hoesten of niezen.
  • Japanners hebben een zeer strikte handhygiëne. Het zal mensen die wel eens naar Japan gaan wel opgevallen zijn: de taxichauffeur pakt uw koffers met witte handschoenen vast, maar de kok in het restaurant staat met blote handen uw kip te grillen.
  • Een mondkapje dragen voorkomt dat we lekker in onze hand lopen te hoesten om vervolgens met onze blote handen in een broodje bij die grabbelbakken bij de Appie te knijpen. (om er vervolgens achter te komen dat je er iemands harses mee in kan slaan, en dus pak je een ander broodje)
In dat laatste zit 'm volgens mij ook gewoon de meeste winst.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unclero schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:12:
[...]

Er wordt ook wel eens gezegd dat griepepidemiën een stuk minder erg zouden zijn, als Nederlanders de mondkapjesdiscipline van de Japanners zouden hebben.
Daar horen een paar kanttekeningen bij:
  • Japanners dragen mondkapjes omdat ze - met hun aangeboren smetvrees - niet in het wilde weg willen hoesten of niezen.
  • Japanners hebben een zeer strikte handhygiëne. Het zal mensen die wel eens naar Japan gaan wel opgevallen zijn: de taxichauffeur pakt uw koffers met witte handschoenen vast, maar de kok in het restaurant staat met blote handen uw kip te grillen.
  • Een mondkapje dragen voorkomt dat we lekker in onze hand lopen te hoesten om vervolgens met onze blote handen in een broodje bij die grabbelbakken bij de Appie te knijpen. (om er vervolgens achter te komen dat je er iemands harses mee in kan slaan, en dus pak je een ander broodje)
In dat laatste zit 'm volgens mij ook gewoon de meeste winst.
Volgens mij schreef ik precies het tegenovergestelde :)
Mondkapjes doen minder dan handen wassen.
Niet mijn woorden overigens.

Daarnaast, ik ben ervan overtuigd dat te steriel ook niet goed is. Slecht voor je weerstand. Als er dan een keer iets rottigs langs komt...
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.