Lethalis schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:18:
[...]
Ik ook, maar dan vooral omdat:
1. Er wel degelijk jongere mensen aan overlijden (dertigers, veertigers).
2. De verspreiding in Duitsland als een lopend vuurtje gaat. 1 Chinese vrouw en we hebben nu al 10 zieke Duitsers. Waarvan eentje lekker met zijn vrienden naar Tenerife en La Gomora is gegaan... en daar nu met zijn vriendengroep in quarantaine zit. Die zich ook ziek voelen, maar nog niet officieel zijn bevestigd.
3. De vismarkt waarschijnlijk niet het begin was, maar het al iets langer gaande lijkt te zijn. Waardoor lock downs etc waarschijnlijk te laat zijn (sowieso zijn veel mensen uit Wuhan vertrokken voor de lock down).
Voor mij is de komende week cruciaal... ben als de dood ervoor dat de Duitse patiënten zieker worden en dat er veel meer gevallen aan het licht komen in Europa.
Tja die in Duitsland vind ik ook wel erg dichtbij, en dat laat ook direct het ware gezicht zien van hoe besmettelijk deze ziekte is. 1 persoon en er zijn er inmiddels 10 besmet, en dat is best veel.
Maar ik denk dan wel weer dat er veel mensen besmet zijn in China, maar dat er ontzettend veel meer zijn die niet besmet zijn door de lockup.
Hoe lang kun je mensen eigelijk zo in quarantaine houden? want dat word natuurlijk een steeds groter probleem? geld raakt op, voedsel raakt op, en ik denk dat je er zelf ook wel gek van wordt.
Zou zoiets in Nederland ook werken? grenzen dicht ? zijn daar cijfers voor dat er meet een x aantal besmettingen de scholen dicht gaan en alle grenzen sluiten.
Ikzelf neem voor ons gezin wel de nodige maatregelen, wat extra lang houdbaar voedsel, blik en diepvries, pasta en zaken die je normaal gesproken ook wel in huis hebt, alleen nu wat meer zodat bij een mogelijke quarantaine in NL je toch op zijn minst 2 weken binnen kan blijven.
Het zal zo'n vaart niet lopen maar Ik heb inmiddels Pandemic gekeken en dat geef je toch ook wel te denken, en dan met name de varkens en kippengriep, best een dingetje zeg maar.
Dit is hoe ik er momenteel over denk en met mij best wel meer mensen, want ik ben niet zo bang voor een ww3 maar een virus als deze geeft me toch wel kippenvel en moet er niet aan denken wat er allemaal wel kan gebeuren, en dat moet je ook niet want dan heb je ook geen leven meer.
Feit is wel dat deze aardkloot overbevolkt raakt en dat met de komst van vliegtuigen dit bolletje steeds kleiner.
En om de woorden te gebruiken uit die serie Pandemic " het is niet de vraag of maar wanneer er een pandemie zal uitbreken" en het antwoord daarop is "Binnenkort" wat mogelijk nu al aan de orde is.
Om mij heen zie ik zoveel verschillende meningen waarbij heel veel mensen toch de kop in het zand steken en het allemaal afdoen, dat het best nog wel meevalt.
Sorry een heel verhaal...
[
Voor 43% gewijzigd door
merlin1201 op 02-02-2020 13:53
]