Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 36% gewijzigd door Sissors op 28-08-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:39
ARK Survival Evolved is nu 10,99 i.p.v. 54,99 op Steam.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
@UniMatrix Is de normale Ark ook in VR te spelen?
Speel sinds 2015 Ark dus vroeg me af of ik iets gemist had, vandaar mijn vraag ;) Voor zover ik weet is Ark Park de enige VR ervaring met die naam (niet de gameplay), net maar even samen met Elite Dangerous gekocht in de weekend aanbieding als voorbereiding op de G2 later dit jaar.

[ Voor 80% gewijzigd door JohnnieWbl op 28-08-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:39
JohnnieWbl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:33:
@UniMatrix Is de normale Ark ook in VR te spelen?
Weet ik niet eigenlijk...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

https://www.roadtovr.com/...cy-monitoring-moderation/

Lees en huiver. Hoe FB ons gedrag continue wilt monitoren door VR naar de masses te brengen om zo ons ‘sociaal gedrag’ naar hun standaarden te vormen. Je wordt in Horizon continue gefilmd door anderen en als het moet gaat men je corrigeren op ie mening.

Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling waarin FB hun visie over hoe de mens zich moet uiten op te leggen 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Yzord Tsja, imo weinig schokkend gezien de manier waarop de reguliere Facebook ervaring werkt. Wil je gebruik maken van hun platform, doe dat dan volgens hun CoC. Met VR en Horizons in het bijzonder wordt er weliswaar een nieuwe dimensie aan de ervaring toegevoegd, de basis blijft hetzelfde. Daarbij zijn de "Community Standards" leidend, wat betekent dat er gemonitord wordt en kan worden ingegrepen in ook controversiële gevallen.

Advocaat van de duivel: hoe zie je een ongereguleerde Horizon ervaring voor je? Wellicht zijn het nu nog alleen de (volwassen?) VR-enthousiastelingen die dit platform gebruiken om zo alles wat nieuw is op VR-gebied te ervaren, maar wat als het een publieke ruimte wordt waarbij de hele (wereld)bevolking meedoet? Ik heb weinig vertrouwen in het uitblijven van de racistisch, crimineel of ander kindonvriendelijk gedrag als iedereen maar anoniem en ongecontroleerd mee kan doen.

Dan is het de vraag wie er kan/mag monitoren. Het zijn bedrijven die deze ontwikkelingen mogelijk maken en vooralsnog zijn het deze bedrijven zelf die op basis van hun CoC hun gebruikers mogen corrigeren. En daar begint het gebruik van een Oculus HMD mij tegen te staan, vanwege het verdienmodel van het bedrijf dat de hardware, client software en de achterliggende platformen beheerst. De dataset die op basis van je ervaringen wordt samengesteld wordt hierdoor zo groot en complex dat zonder transparante regulering (recht op je eigen data) de potentiële inbreuk op je privacy gigantisch is (wie zegt dat de inmening van Facebook bij Horizon stopt?). Facebook is hierin een voorloper (trackrecord van privacyschendingen, koppeling met andere platformen als Whatsapp, Instagram en nu Oculus) maar de potentie bij andere grote techbedrijven is natuurlijk ook aanwezig. Er komt een punt dat "een bedrijf vertrouwen" niet meer afdoende is, imo is het noodzakelijk om dit te reguleren en gebruikers de controle te geven over welke data wordt verzameld, gekoppeld en verkocht. Niet om alles ongestoord anoniem te kunnen doen (prima dat Facebook op basis van signalen mee kan kijken in Horizons), maar om gebruikers bewust te laten worden/blijven welke rechten zijn hebben, welke zij opgeven en dat de inbreuk op privacy tot het minimum beperkt wordt.

Sorry voor de lap tekst, wellicht past deze discussie beter in een nieuw topic.. :P
Yzord schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:52:
Idd weinig schokkends, maar wat mij schokt is dat FB wilt gaan bepalen hoe jij je dient te gedragen.
Dat schokt mij juist het minst hierin, bijna elk populair platform heeft gedragsregels. Is er iets in het bijzonder dat je graag zou doen wat volgens Facebook niet door de beugel kan?

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnieWbl op 30-08-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Idd weinig schokkends, maar wat mij schokt is dat FB wilt gaan bepalen hoe jij je dient te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

JohnnieWbl schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:46:
@Yzord
Dat schokt mij juist het minst hierin, bijna elk populair platform heeft gedragsregels. Is er iets in het bijzonder dat je graag zou doen wat volgens Facebook niet door de beugel kan?
Nee, want ik gebruik die rommel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:13
Ik ben me aan het oriënteren op een headset. Ik denk dat ik een voorkeur heb voor de HP reverb G2. Wat ik me afvraag als ik deze trailer zie: kan je deze game enkel op oculus spelen? Of kan je dergelijke games altijd wel spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
giantgiantus schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Ik ben me aan het oriënteren op een headset. Ik denk dat ik een voorkeur heb voor de HP reverb G2. Wat ik me afvraag als ik deze trailer zie: kan je deze game enkel op oculus spelen? Of kan je dergelijke games altijd wel spelen?
Doorgaans kun je na ongeveer een week de game met 'Revive' via Steam VR spelen.

Hier een instructie:

https://thenextweb.com/ba...uld%20function%20normally.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:41
Yzord schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:52:
Hoe jij je dient te gedragen op hun platform. Da's nog wel een behoorlijk verschil.
Het is ook vrij simpel: FB kan het letterlijk niet goed doen. Als ze weinig of niet modereren wordt het een broeinest van akeligheid (zoals we over het hele internet vaak genoeg hebben zien gebeuren), en als ze wel modereren voelen mensen zich bekeken of de mond gesnoerd. Damned if you do, damned if you don't.
Gelukkig is iedereen straks vrij om geen Horizon te gebruiken. Die ambitie om een miljard mensen erop te krijgen zie ik, zelfs als groot VR-fan en voorvechter, niet zo snel gehaald worden.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Wat is een betrouwbare site om de reverb g2 te kopen? Het lijkt alsof rechtstreeks bij HP echt heel duur is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:26:
Wat is een betrouwbare site om de reverb g2 te kopen? Het lijkt alsof rechtstreeks bij HP echt heel duur is?
Gebruik zoekopdracht hierboven. Er zijn hier 3 shops genoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door New Yorker op 30-08-2020 13:32 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
giantgiantus schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:26:
De enige plek om hem nog voor €599 te scoren is via de Spaanse Amazon:

https://www.amazon.es/HP-...+g2&qid=1598787187&sr=8-1

Ik heb hem zelf via derekenwinkel.nl gekocht, daar is hij nu inclusief korting € 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@Thodekroo
Is er nog een nadeel aan amazon.es? Duurt verzending doorgaans veel langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wormaap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Hoe jij je dient te gedragen op hun platform. Da's nog wel een behoorlijk verschil.
Het is ook vrij simpel: FB kan het letterlijk niet goed doen. Als ze weinig of niet modereren wordt het een broeinest van akeligheid (zoals we over het hele internet vaak genoeg hebben zien gebeuren), en als ze wel modereren voelen mensen zich bekeken of de mond gesnoerd. Damned if you do, damned if you don't.
Gelukkig is iedereen straks vrij om geen Horizon te gebruiken. Die ambitie om een miljard mensen erop te krijgen zie ik, zelfs als groot VR-fan en voorvechter, niet zo snel gehaald worden.
Dat Facebook moderators zonder specifieke uitnodiging onzichtbaar kunnen kijken wat er gaande is vind ik zelf wel wat ver gaan. Echter dat je headset het beeld van afgelopen paar minuten opneemt, en je dat naar Facebook kan sturen als je vind dat iemans gedrag niet door de beugel kan, lijkt mij verre van onredelijk. Dan is het gewoon aan gebruikers om te bepalen wanneer ze het delen met Facebook.

Al begrijp ik dat dat misschien niet afdoende is om broeinesten van extremisten te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wormaap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Of je laat gewoon je kinderen niet onbewaakt spelen met mensen die je totaal niet kent? Ik vind de verwachting dat alles op internet maar kindvriendelijk moet zijn niet realistisch,.

Ik vind ook niet dat die macht bij Facebook moet liggen. Maak op zijn minst 'ongemodereerde' gebieden zonder toegang voor kinderen.

Maargoed zoals als dit beheerd door Facebook is toch niet iets wat ik zal gebruiken. Hopelijk komen er snel ook alternatieven. Sowieso lijkt Horizons ongeveer hetzelfde als VRChat en daar heb ik ook niet zoveel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 30-08-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 13:41
GekkePrutser schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Of je laat gewoon je kinderen niet onbewaakt spelen met mensen die je totaal niet kent?

Ik vind ook niet dat dit bij Facebook moet liggen. Of maak op zijn minst 'ongemodereerde' gebieden zonder toegang voor kinderen.

Maargoed zoals als dit beheerd door Facebook is toch niet iets wat ik zal gebruiken. Hopelijk komen er snel ook alternatieven. Sowieso lijkt Horizons ongeveer hetzelfde als VRChat en daar heb ik ook niet zoveel mee.
Volgens mij gaat het modereren echt niet alleen om kinderen. FB lijkt van Horizons een platform te willen maken waar mensen voor hun plezier gaan hangen met vrienden ofzo. Als dan op elke 'straathoek' de incels of neonazi's lekker hun ding staan te doen is de lol er voor de gewone gebruiker al snel af.
Bepaalde gebieden aanwijzen als ongemodereerd betekent alleen maar dat je al op voorhand weet dat daar de gebruikers gaan zitten die je als platform juist niet wil faciliteren.
Eigenlijk is het verder niet veel anders dan Facebook zelf toch? Daar kunnen de FB-mods ook alles zien als mensen iets rapporteren.

Verder heb ik zelf ook niet zo'n behoefte eraan. Social Media is voor mij niet iets waar ik zo actief mee bezig wil zijn dat ik er mijn VR-bril voor op zet. Maar dat FB gaat modereren volgens hun eigen richtlijnen op een platform dat ze zelf aanbieden vind ik nou niet echt vreemd.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wormaap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Volgens mij gaat het modereren echt niet alleen om kinderen. FB lijkt van Horizons een platform te willen maken waar mensen voor hun plezier gaan hangen met vrienden ofzo. Als dan op elke 'straathoek' de incels of neonazi's lekker hun ding staan te doen is de lol er voor de gewone gebruiker al snel af.
Bepaalde gebieden aanwijzen als ongemodereerd betekent alleen maar dat je al op voorhand weet dat daar de gebruikers gaan zitten die je als platform juist niet wil faciliteren.
Eigenlijk is het verder niet veel anders dan Facebook zelf toch? Daar kunnen de FB-mods ook alles zien als mensen iets rapporteren.

Verder heb ik zelf ook niet zo'n behoefte eraan. Social Media is voor mij niet iets waar ik zo actief mee bezig wil zijn dat ik er mijn VR-bril voor op zet. Maar dat FB gaat modereren volgens hun eigen richtlijnen op een platform dat ze zelf aanbieden vind ik nou niet echt vreemd.
Als je met vrienden gaat hangen moet je gewoon een afgesloten ruimte kunnen maken binnen het platform. Waarom zou je daar uberhaupt randoms bij willen hebben? Denk ook aan de PS Home bijv, waar je mensen moest uitnodigen.

Maar op zich het modereren snap ik ook wel (al ben ik er tegen), maar het opnemen van complete beelden vind ik dan weer veel te ver gaan. Het bewaren van audio + tekstchat zou meer dan voldoende zijn voor moderatie. En dat laat me dan toch vermoeden dat dit voor veel meer gebruikt gaat worden dan alleen moderatie. Voor adverteerders is het natuurlijk ook razend interessant waar zo'n vriendengroepje het over heeft, wat ze voor spulletjes hebben staan in hun woonkamer, enz. En dat we FB niet kunnen vertrouwen op hun woord is inmiddels al wel duidelijk, Mark Zuckerberg liegt zelfs met droge ogen bij parlementaire hoorzittingen.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 30-08-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Als je met vrienden gaat hangen moet je gewoon een afgesloten ruimte kunnen maken binnen het platform. Waarom zou je daar uberhaupt randoms bij willen hebben? Denk ook aan de PS Home bijv, waar je mensen moest uitnodigen.

Maar op zich het modereren snap ik ook wel (al ben ik er tegen), maar het opnemen van complete beelden vind ik dan weer veel te ver gaan. Het bewaren van audio + tekstchat zou meer dan voldoende zijn voor moderatie. En dat laat me dan toch vermoeden dat dit voor veel meer gebruikt gaat worden dan alleen moderatie. Voor adverteerders is het natuurlijk ook razend interessant waar zo'n vriendengroepje het over heeft, wat ze voor spulletjes hebben staan in hun woonkamer, enz. En dat we FB niet kunnen vertrouwen op hun woord is inmiddels al wel duidelijk, Mark Zuckerberg liegt zelfs met droge ogen bij parlementaire hoorzittingen.
Mwa, dat de voice en chat log altijd voldoende zou zijn betwijfel ik. Juist in VR kun je ook zonder te praten wel iemand lastig vallen bijvoorbeeld met schunnige gebaren. Of het zou me ook niks verbazen als er bijvoorbeeld bepaalde hand signalen ontstaan of misschien al bestaan om een minderheid uit te schelden. Ik denk bv ook aan dat er blijkbaar een bepaalde manier is hoe bepaalde jongeren hun veters strikken waarmee ze een signaal afgeven dat 'buitenlanders' niet welkom zijn. Juist als bekend zou zijn dat fb alleen op geluid en tekst modereert bloeit dat op.

Verder boeit het mij persoonlijk niet zoveel, ik denk niet dat ik ooit op zo'n platform te vinden zal zijn... Of het nou van Facebook is of niet. VR chat vind ik inderdaad ook niks aan.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Wat me vooral frustreert aan het Oculus/Facebook gebeuren is dat het een beetje onvermijdelijk lijkt te worden. Als straks een El cheapo Quest op de markt komt heeft Facebook toch echt wel goede kaarten in handen: hardware die bereikbaar is voor de massa, cliënt software die noodzakelijk gekoppeld moet worden aan andere datageneratoren en eigen platformen waar het bedrijf exclusief games en social apps aan kan bieden. In de laatste podcast van FReality werd dit ook besproken, onder meer door een ontwikkelaar achter Pistol Whip: als je nu niet (in ieder geval mede) voor de Quest aan het ontwikkelen bent mis je de grootste markt en zal het moeilijk worden om te overleven. Zonder games/apps geen toekomst lijkt me.

Wat kan het tij keren? Een standalone HMD van bijv. Valve of Sony? Of kan PC VR toch nog een serieus alternatief blijven voor het populaire Facebook Emperium, puur vanwege de mogelijkheden om betere kwaliteit (resolutie/refresh/FoV) te bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Cyphax

Moderator LNX
JohnnieWbl schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:05:
Wat me vooral frustreert aan het Oculus/Facebook gebeuren is dat het een beetje onvermijdelijk lijkt te worden. Als straks een El cheapo Quest op de markt komt heeft Facebook toch echt wel goede kaarten in handen: hardware die bereikbaar is voor de massa, cliënt software die noodzakelijk gekoppeld moet worden aan andere datageneratoren en eigen platformen waar het bedrijf exclusief games en social apps aan kan bieden. In de laatste podcast van FReality werd dit ook besproken, onder meer door een ontwikkelaar achter Pistol Whip: als je nu niet (in ieder geval mede) voor de Quest aan het ontwikkelen bent mis je de grootste markt en zal het moeilijk worden om te overleven. Zonder games/apps geen toekomst lijkt me.

Wat kan het tij keren? Een standalone HMD van bijv. Valve of Sony? Of kan PC VR toch nog een serieus alternatief blijven voor het populaire Facebook Emperium, puur vanwege de mogelijkheden om betere kwaliteit (resolutie/refresh/FoV) te bieden?
Wat mij het meest stoort aan wat Facebook doet is een belangrijke belofte verbreken. Palmer beloofde het al plechtig bij de overname, en Facebook beloofde dat zo te laten: een FB-account hoeft niet. Maar helaas, beloftes zijn leuk for now bij FB, maar ze doen natuurlijk precies wat zij zelf willen, niet per se wat jij of ik willen. Het is bij mij ook een harde no-go, ik blokkeer FB in mijn PiHole. Tegen de tijd dat het 2023 is is mijn CV1 wel overleden, ze maken de overweging om het risico nog een keer te aanvaarden een stuk makkelijker, dat wel. :)
Gelukkig zijn er best wel alternatieven en maakt Oculus goede, maar niet per se de beste HMDs. Een Reverb G2 of een Index zou ik waarschijnlijk in eerste instantie overwegen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:53:
Gelukkig zijn er best wel alternatieven en maakt Oculus goede, maar niet per se de beste HMDs. Een Reverb G2 of een Index zou ik waarschijnlijk in eerste instantie overwegen.
Behalve als je draadloos wil VR-en :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Finraziel schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:58:
[...]

Behalve als je draadloos wil VR-en :'(
Dat is waar. Momenteel. Dan zouden andere fabrikanten wel gek zijn om daar niet mee bezig te zijn. Ik vermoed dat een van de volgende generaties dat wat meer gaan ondersteunen. Men zal toch wel gaan durven concurreren met Oculus... :)
De techniek is verder niet geheim, en ik denk ook een beetje terug aan TP-Cast. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 31-08-2020 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:01:
[...]

Dat is waar. Momenteel. Dan zouden andere fabrikanten wel gek zijn om daar niet mee bezig te zijn. Ik vermoed dat een van de volgende generaties dat wat meer gaan ondersteunen. Men zal toch wel gaan durven concurreren met Oculus... :)
De techniek is verder niet geheim, en ik denk ook een beetje terug aan TP-Cast. :)
Echt standalone zonder computer weet ik niet of dat zo makkelijk zou zijn. Dan is er niet al een framework waar je op kunt leunen en moet je ook nog maar zien content te krijgen. Hooguit als een gigant als Microsoft daar brood in ziet, wellicht in combinatie met xcloud zelfs.

Persoonlijk zou ik echter ook al blij zijn met een bril die je naar keuze bedraad of draadloos aan de pc kunt koppelen. Via wifi met de Quest draait wat mij betreft al goed genoeg voor de meeste games/ervaringen. Als een nieuwe bril hardware zou hebben om een hogere bitrate aan te kunnen en betere WiFi ontvangst (wellicht met wifi 6? Volg het niet zo) dan lijkt mij dat ideaal. Die draad dan eventueel als backup voor situaties dat je dat laatste beetje lag nog wil elimineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Finraziel schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Echt standalone zonder computer weet ik niet of dat zo makkelijk zou zijn. Dan is er niet al een framework waar je op kunt leunen en moet je ook nog maar zien content te krijgen. Hooguit als een gigant als Microsoft daar brood in ziet, wellicht in combinatie met xcloud zelfs.

Persoonlijk zou ik echter ook al blij zijn met een bril die je naar keuze bedraad of draadloos aan de pc kunt koppelen. Via wifi met de Quest draait wat mij betreft al goed genoeg voor de meeste games/ervaringen. Als een nieuwe bril hardware zou hebben om een hogere bitrate aan te kunnen en betere WiFi ontvangst (wellicht met wifi 6? Volg het niet zo) dan lijkt mij dat ideaal. Die draad dan eventueel als backup voor situaties dat je dat laatste beetje lag nog wil elimineren.
Ik irriteer me steeds meer en meer aan de het "flikkerige" gedrag van Virtual Desktop over WiFi. Het is geen WiFi of bandbreedte issue maar een gebrek aan de juiste toegang tot sensoren in de Quest. Iets wat Oculus met de Link wel kan doen. Lag is het niet, het is gewoon geen zuivere tracking. Dat hebben de VD Dev's zelf ook gemeld. Beter dan dit kan niet zonder support van Oculus, wat er niet gaat komen. Een systeem met dit native ingebouwd kan veel beter werken zonder dat het ingewikkelder of duurder is. Gewoon native toegang tot alle sensoren en lib's en het werkt nog stukken beter. Daar wacht ik op. Quest met VD is bruikbaar, maar als je vergelijkt met de Link kabel is het best een groot verschil voor snel bewegende dingen, vooral dichtbij. Ik race op de PC nu uitsluitend met de Link kabel omdat het een veel rustiger beeld oplevert. Voor de spellen waarbij ik veel beweeg gebruik ik VD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Finraziel schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Zou Valve niet met Steam al zo'n framework hebben, of op z'n minst kunnen maken? Als je ziet hoe flexibel Steam al is (ondersteunt verschillende OS'en en heeft ontzettend goede streaming-functionaliteiten), zou ik in eerste instantie in die hoek kijken. Als Microsoft er ook brood in zou zien zou dat voor WMR-apparaten erg interessant kunnen zijn. FB is gelukkig niet het enige grote bedrijf dat er iets mee doet, al moet je dus wel hopen dat ze het potentieel van VR vasthouden. Oculus doet niets anders dan VR, al lijken ze ook richting AR te willen (FB althans).
Ook is het voor fabrikanten wel interessant om draadloos te zijn, gezien de nadelen die zo'n kabel ook heeft. Die zijn duur en gaan kapot. Ik klop even af zolang die van mij het nog goed doet (er vallen bij mij andere dingen vanaf :+).
Ik geef wel toe dat het voor mij geen breekpunt is als een HMD bedraad is, al is draadloos natuurlijk de toekomst. Ik denk echt dat dat linksom of rechtsom wel zal gebeuren, hopelijk vroeger dan later. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 31-08-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 08:11
Cyphax schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Zou Valve niet met Steam al zo'n framework hebben...
Ook is het voor fabrikanten wel interessant om draadloos te zijn...
Gabe zij in 2017 al : Wireless vr is a solved problem

Ik hoop dat ze op termijn toch met een adapter voor de index komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Ik heb afgelopen week eens gespeeld op een HTC Vive Pro. Dit was mijn eerste VR ervaring en ik was zwaar onder de indruk. Nu zit ik er aan te denken een startersset te kopen. De HTC is mij iets te duur voor iets wat ik wellicht maar een blauwe maandag leuk vindt.

Bij gebrek aan een goede gamingPC zit ik de Oculus Quest te overwegen, maar de grafische kwaliteit laat te wensen over heb ik begrepen uit de reviews. Dan misschien toch maar een Rift, maar ik weet niet of mijn laptop (heb geen desktop) dit trekt. Op papier is mijn videokaart te zwak, maar de rest van mijn laptop is vrij snel en kan de GPU wellicht compenseren? Ik heb al jaren niet gegamed, dus ben er een beetje uit. Misschien dat iemand van jullie daar iets zinnigs over kan roepen? Het is een Core i9-8950, Nvidia Geforce GTX 1050 with max Q design + Intel UHD 630, 32GB ram op Win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Nee, gpu is het belangrijkste, en die is te zwak voor een fatsoenlijke ervaring. Dan nog is een Quest een goede keus gezien deze ook als pc VR goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad... Ik heb een hele tijd op een desktop 1060 gespeeld en dat ging op zich wel, maar de beperking was wel duidelijk aanwezig. Zo'n 1050 max Q (waar je volgens mij nog wat minder power hebt) lijkt me niet echt aan te raden.

Maar inderdaad, de Quest biedt eigenlijk het beste van twee werelden. Standalone te gebruiken maar inderdaad wat mindere graphics (wat echter bij veel games niet echt uit maakt, zoals beat saber) en ook gewoon aan te sluiten middels USB op je laptop en dan als pc headset werkt. Zo kun je toch eens proberen hoe het werkt met je laptop en als het niet lekker genoeg werkt is je headset niet waardeloos want hij werkt ook zonder pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Bedankt voor de feedback. Dan ga ik op goed geluk een Quest bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Let wel dat er hoogstwaarschijnlijk over ongeveer 2 weken een nieuwe Quest aangekondigd wordt! Dus wellicht even handig om te wachten. Kan ook best zijn dat de oude dan (tijdelijk) in prijs verlaagd wordt.
@fw10

nieuws: Gerucht: nieuwe Oculus Quest-headset verschijnt op 15 september

[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 31-08-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
GekkePrutser schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:24:
Let wel dat er hoogstwaarschijnlijk over ongeveer 2 weken een nieuwe Quest aangekondigd wordt! Dus wellicht even handig om te wachten. Kan ook best zijn dat de oude dan (tijdelijk) in prijs verlaagd wordt.
@fw10

nieuws: Gerucht: nieuwe Oculus Quest-headset verschijnt op 15 september
Goed dat je het zegt. Ik heb hier nog wel naar gezocht en las geruchten over 2021. Maar goede tip om nog heel even te wachten dan. Ik heb geen haast en het loopt niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Heb ik een oculus actie gemist? Ik krijg zowaar een 8 euro shoptegoed code, Zo opeens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
ppeterr schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:01:
Heb ik een oculus actie gemist? Ik krijg zowaar een 8 euro shoptegoed code, Zo opeens.
Hier ook, maar ik meen mij te herinneren dat nieuwe gebruikers altijd al zo'n kortingscode kregen. Waarom ik het pas maanden later heb ontvangen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

fw10 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:26:
Bedankt voor de feedback. Dan ga ik op goed geluk een Quest bestellen!
Overigens heeft de quest wel de slechtste performance op PC. bron: https://www.reddit.com/r/...2_performance_comparison/

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 15:56
Vandaag m'n Rift S binnen gekregen. Setup ging redelijk. Hierna steeds uitvallen/problemen. Het lijkt wel of geen 1 USB poort blijft werken. Steeds heb ik wel even beeld op de rift, maar na een paar momenten valt ie uit met verbindingsproblemen. De ene keer de Displayport, de keer daarna de USB-poort.

Ben aan het zoeken geweest, kom er niet uit. Van alles geprobeerd, elke USB-poort gehad. USB drivers ge-update.

i7 9700 @3ghz
16gb ram
Geforce RTX 2060

Edit : net 10 minuten Rec Room kunnen doen waarna ie er weer uitklapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMwEv_F4ekeaz2ZGspETqGEuXHU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ahd7SIP9KzytVSqckuRshzrA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkFZw7HGWfQJqmgx3kwJRu8GkRo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ld9teqDhbMFzWs6FndI4pBoz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggr_FFSWK9uMI4j7K1Uyu4MOxb0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5reWaoBoWj2SYLbijcG9UdfM.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpedOxZctTqwBvadH06e9N3ox8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CWa56nwmpTAT9kBgPW2373Vd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door bojaaper op 01-09-2020 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 20:20

Flabergasted

Prepare to die !

Ik heb zojuist een mail gehad van Bestware.
De bestelde HP Reverb laat toch langer op zich wachten..
De verwachting is nu dat deze eind oktober geleverd gaat worden.

Ik heb mij Rift S inmiddels verkocht, dus dat wordt nog even afzien :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 13:39
Flabergasted schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:22:

Zelfde mail. Wat een knuppels joh. Iedereen van te voren laten betalen, maar dan ineens wat gaan veranderen (wat we dan maar moeten aannemen). Naja heb gelukkig de CV1 nog liggen al is dat flink slikken na de Rifst S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Weinig verrassend, en vraag me af of ze eind oktober wel waar kunnen maken. Voor zover ik weet is de situatie nog steeds: HP zegt alleen dat de G2 “in de herfst 2020” uitkomt. Verschillende webwinkels hangen er onterecht een andere, meer specifieke datum aan. Ik hou nu rekening met dec 2020 :)

Wat ik wel vreemd vind is dat ze een reden geven voor dit “uitstel”:
HP has informed us that the Reverb G2 is currently being equipped with new, improved lenses in the production process. This upgrade will further increase the quality of the product, but according to HP it is accompanied by a slight delay in the initial delivery to all dealers. Based on the new availability date communicated to us by HP, we expect your order to be shipped by the end of October.
Kan zo snel geen 2e bron voor deze info vinden, na een korte zoektocht.. Terwijl het wat specifiek lijkt voor een bedachte reden, nieuwe en betere lenzen? :D

Edit: Blijkbaar heb ik dit antwoord gemist in een ama: https://youtu.be/0Ik6fItkWEI?t=19042

Op deze site:
https://mixed.de/hp-reverb-g2-auslieferung-verzoegert-sich/
wordt gezegd dat HP 14-10 aanhoud als levering naar hun resellers, kan dat nogmaals niet uit officiële bron vinden:
Update: 01.09.2020
HPs Vertriebspartner Schenker (bestware.com) gibt bekannt, dass HP “nach derzeitigem Kenntnisstand” den weltweiten Versand der HP Reverb G2 an Distributoren für den 14.10.2020 vorsieht. Schenker plant daher konservativ mit einer Auslieferung der VR-Brille an Vorbesteller für Ende Oktober – möglicherweise auch einige Tage früher.

[ Voor 25% gewijzigd door JohnnieWbl op 02-09-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Zou ik de Reverb g2 als headset kunnen kopen en mijn Oculus CV1 controllers kunnen blijven gebruiken?
Denken jullie dat dat gaat werken?

[ Voor 10% gewijzigd door PuckStar op 02-09-2020 22:26 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
PuckStar schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:32:
Zou ik de Reverb g2 als headset kunnen kopen en mijn Oculus CV1 controllers?
Denken jullie dat dat gaat werken?
Nee dat gaat niet werken. Oculus cotrollers werken niet met een WMR headset.

Edit: De enige controllers van een andere partij die je kunt gebruiken zijn de Valve Index controllers met hun eigen base stations. Je moet hier echter wel wat moeite voor doen: YouTube: HOW TO USE THE HP REVERB G2 WITH INDEX CONTROLLERS - It's SO Simple!...

[ Voor 40% gewijzigd door Thodekroo op 02-09-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Thodekroo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:49:
[...]

Nee dat gaat niet werken. Oculus cotrollers werken niet met een WMR headset.

Edit: De enige controllers van een andere partij die je kunt gebruiken zijn de Valve Index controllers met hun eigen base stations. Je moet hier echter wel wat moeite voor doen: YouTube: HOW TO USE THE HP REVERB G2 WITH INDEX CONTROLLERS - It's SO Simple!...
Maar heeft het een link met de headset? Ik bedoel, ik behoud dan natuurlijk de tracking dingetjes voor de Oculus controllers.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ja, want de camera's op je headset tracken je controllers. De camera's van je G2 kunnen alleen G2 controllers tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Thodekroo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:55:
Ja, want de camera's op je headset tracken je controllers. De camera's van je G2 kunnen alleen G2 controllers tracken.
Eh ik dacht dat de controllers door de losse sensors op statiefjes worden getracked. Dus niet door de headset zelf.
Ook de headset wordt door de sensors getracked. Dus vandaar dat ik zou denken dat ik de Touch controllers kan houden en daarnaast de Reverb.

Mijn Oculus CV1 heeft ook geen camera's hè. Enkel LED lichtjes.

[ Voor 6% gewijzigd door PuckStar op 02-09-2020 22:16 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
PuckStar schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:15:
[...]

Eh ik dacht dat de controllers door de losse sensors op statiefjes worden getracked. Dus niet door de headset zelf.
Ook de headset wordt door de sensors getracked. Dus vandaar dat ik zou denken dat ik de Touch controllers kan houden en daarnaast de Reverb.

Ohhh sorry zie nu pas dat hem om een CV1 gaat!
Excuus, dan zou ik denken dat er wel een manier moet zijn, vergelijkbaar met die van de index controllers, om dit werkend te krijgen. Ik heb er echter nog niets over gezien/gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kird03
  • Laatst online: 12:54
bojaaper schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:39:
Vandaag m'n Rift S binnen gekregen. Setup ging redelijk. Hierna steeds uitvallen/problemen. Het lijkt wel of geen 1 USB poort blijft werken. Steeds heb ik wel even beeld op de rift, maar na een paar momenten valt ie uit met verbindingsproblemen. De ene keer de Displayport, de keer daarna de USB-poort.

Ben aan het zoeken geweest, kom er niet uit. Van alles geprobeerd, elke USB-poort gehad. USB drivers ge-update.

i7 9700 @3ghz
16gb ram
Geforce RTX 2060

Edit : net 10 minuten Rec Room kunnen doen waarna ie er weer uitklapt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had exact hetzelfde en heb het niet kunnen oplossen.
Dat wil zeggen ik had tegelijk ook een nieuwe zelfbouw pc in de maak en daarop werkt het direct perfect. Wat zoekwerk heeft opgeleverd dat mijn "oude" moederbord via de USB 3.0 poort te weinig amperes gaf aan de RIFT-S. Dan valt het beeld na een paar seconden weg en krijg je alleen sneeuw tot je een reboot doet en alles begint weer van voor af aan.

Wellicht heb je nog een andere USB 3.0 controller (BV achterzijde of juist voorzijde) die je kunt proberen, anders een uitbreidingskaartje plaatsen met een goede USB 3.0 controller!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

PuckStar schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:15:
[...]

Als ik me niet vergis connecten de touch controllers met je rift cv1 en niet rechtstreeks met de pc. Misschien dat het zou kunnen werken als je die bril dus ook aansluit en gewoon ergens hebt liggen als oversized ontvanger, maar lijkt me erg bewerkelijk en vragen om software conflicten, als je het al voor elkaar krijgt.

• bojaaper
Kird03 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:49:
[...]

Ik had exact hetzelfde en heb het niet kunnen oplossen.
Dat wil zeggen ik had tegelijk ook een nieuwe zelfbouw pc in de maak en daarop werkt het direct perfect. Wat zoekwerk heeft opgeleverd dat mijn "oude" moederbord via de USB 3.0 poort te weinig amperes gaf aan de RIFT-S. Dan valt het beeld na een paar seconden weg en krijg je alleen sneeuw tot je een reboot doet en alles begint weer van voor af aan.

Wellicht heb je nog een andere USB 3.0 controller (BV achterzijde of juist voorzijde) die je kunt proberen, anders een uitbreidingskaartje plaatsen met een goede USB 3.0 controller!
Precies dat. Het werkt heel even en dan disconnect ie. Alles geprobeerd behalve het uitbreidingskaartje, Oculus helpdesk komt alleen met dingen die ik zelf al had bedacht.

Nu het toch niet goed werkt zit ik er over te denken deze terug te sturen en voor een Reverb te gaan.
bojaaper schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:18:
[...]

Precies dat. Het werkt heel even en dan disconnect ie. Alles geprobeerd behalve het uitbreidingskaartje, Oculus helpdesk komt alleen met dingen die ik zelf al had bedacht.

Nu het toch niet goed werkt zit ik er over te denken deze terug te sturen en voor een Reverb te gaan.
Even voor de zekerheid, je zal er maar overheen gekeken hebben... Die 2060 van jou heeft geen USB-C poort? Anders die eens proberen (als je een verloopje ergens vandaan kunt halen). Dat is gewoon een volledig functionele USB poort namelijk, niet alleen specifiek voor displayport over USB.

• bojaaper
Finraziel schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:46:
[...]

Even voor de zekerheid, je zal er maar overheen gekeken hebben... Die 2060 van jou heeft geen USB-C poort? Anders die eens proberen (als je een verloopje ergens vandaan kunt halen). Dat is gewoon een volledig functionele USB poort namelijk, niet alleen specifiek voor displayport over USB.
Nee helaas, deze heeft ie niet. Krijg morgen een USB hub met voeding van iemand, dat ga ik nog proberen.

Is dat niet de oplossing gaat ie terug, ben het eigenlijk al lang zat om met een gloednieuw duur product zo te moeten zitten klooien.

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Flabergasted schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:22:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRP9yX2LZqTzcRPQEIe6z_whgG4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BK3fB4vuteDuawqVb308LHMr.png?f=user_large

Dit kan niet kloppen in het licht van de berichten van Bestware, amiright? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schijnt nu 14 Oktober te worden: YouTube: HP REVERB G2 RELEASE DATE LEAKED / FACEBOOK STOPS ALL VR HEADSET SAL...

Valt me nog mee gezien de geruchten over het vervangen van alle lenzen bij de beta testers en daarmee samenhangende vertraging in de produktie, en de comments van 'mid september is very much no' van HP medewerkers op reddit.

Ik hoop alleen dat er niet weer aanloopproblemen zijn zoals bij de eerste Reverb. Die had heel veel problemen met uitvallen door oververhitting. Uiteindelijk zijn er een hoop vervangen. Ik heb liever dat het wat langer duurt en ze het gewoon goed doen.

[ Voor 50% gewijzigd door GekkePrutser op 04-09-2020 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Zo te horen is Duitsland tegengas aan het geven mbt de nieuwe Facebook / Oculus koppeling, ben benieuwd waarom dit niet EU-breed gedaan wordt. Wellicht is het een vroegtijdige actie van Facebook zonder daadwerkelijk verbod vanuit de overheid? Zeer benieuwd naar de ontwikkeling hiervan de komende weken/maanden tijdens de launch van de nieuwe Quest, zou de anti-trust wetgeving in de EU de verplichte Facebook-koppeling kunnen verbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:49
Blaim schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:41:
[...]
Ik heb btw deze batterijen gekocht in aanloop naar de Reverb G2 en de verhalen rondom de controllers:

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Zijn 1,5v met min 2650 mAh
Ik ben nu op zoek naar batterijen/lader voor de Reverb controllers.

Heb ik daar ook nog een speciale lader voor nodig, of kan mijn LADDA lader voor 1,2v batterijen deze ook opladen? Ik heb even bij de Ansmann laders rond zitten klikken, maar daar zie ik ook alleen 1,2v indicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ik zie geen 1.5/6v bij die batterijen staan. Wel plaatjes gevonden van de batterij van die link en zie daar 1.2V?

Zelf heb ik deze gekocht (incl. oplader (wel een simpele via usb kabel).
https://www.amazon.nl/bat...asta&s=electronics&sr=1-1

[ Voor 23% gewijzigd door Plugin op 04-09-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Weet niet of dat al zo was maar via rekenkamer krijg je nu ook 50euro korting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KOliS2Qyp1CPdlPy_Ac-ecEyHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1YC6RqMkPtslL17mcCjgdHEs.jpg?f=user_large

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Plugin schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:50:
Ik zie geen 1.5/6v bij die batterijen staan. Wel plaatjes gevonden van de batterij van die link en zie daar 1.2V?

Zelf heb ik deze gekocht (incl. oplader (wel een simpele via usb kabel).
https://www.amazon.nl/bat...asta&s=electronics&sr=1-1
Ik zie bij een van de recensies een plaatje staan met een batterij in een lader in test modus, waar hij 1,45v aangeeft. Maar het lijkt me toch veiliger om een versie te nemen waar het ook in de productbeschrijving staat inderdaad. Ik zal deze eens bekijken. Mijn Nitecore lader zit vooor 18650 zit ook aan een usb kabel en werkt prima, dus dat lijkt me geen probleem.
PuckStar schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:53:
Weet niet of dat al zo was maar via rekenkamer krijg je nu ook 50euro korting.

[Afbeelding]
Ik heb enkele dagen geleden ook met 50 euro korting een preorder geplaatst inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
ThoNohT schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:01:
[...]

Ik zie bij een van de recensies een plaatje staan met een batterij in een lader in test modus, waar hij 1,45v aangeeft. Maar het lijkt me toch veiliger om een versie te nemen waar het ook in de productbeschrijving staat inderdaad. Ik zal deze eens bekijken. Mijn Nitecore lader zit vooor 18650 zit ook aan een usb kabel en werkt prima, dus dat lijkt me geen probleem.

[...]
Ok ik zag daaronder namelijk dit plaatje waar 1.2v staat. Maar inderdaad voor de zekerheid zou ik een ander setje nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkcDRUWgjHXvBIbrdPHxbDMtgGM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x3uWWwlhM9l6ULqHiNgq8snI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Zo. Na een week aan het klooien te zijn geweest om de Rift S aan de gang te krijgen het ding voor retour aangemeld. Wat een waardeloos gebeuren, dit is echt de grootste miskoop die ik ooit gedaan heb.

De helpdesk komt alleen met standaard antwoorden als in "update driver A B C" en dingen die je zelf ook wel kunt bedenken. Zodra ze er dan niet uitkomen krijg je een mailtje "We gaan het verder uitzoeken, je hoort van ons". Om vervolgens niks meer te horen.

Nu eens kijken wat ik hier voor in de plaats aan ga schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Welk moederbord heb je dan precies? (maar goed maakt toch niet meer uit). De Hp G2 heeft wel een aparte USB Type C power adapter voor het geval dat je een usb poort hebt met niet genoeg power.

Heb zelf mijn Rift S verkocht en de G2 in pre-order staan.

Nul problemen met mijn Rift S gehad maar mis gewoon wat scherpte en helderheid voornamelijk, vooral als je wat verder kijkt dan wordt het snel blurry. Dus wens gewoon net wat meer dus ben zelf voor de G2.gegaan. Geluid is met de Rift S ook zeer mager.

Weet wel overigens dat AMD wat problemen heeft met de G1 (mocht je een AMD kaart hebben), hoogstwaarschijnlijk dus ook met de G2. Of wellicht een Windows mixed reality probleem met AMD. In elk geval de resolutie wordt niet goed weergeven, met zwarte balken aan de zijkanten.
Stap zelf daarom over naar Nvidia.

[ Voor 35% gewijzigd door Plugin op 04-09-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Voor wie ook net begint met FSEconomy (zoals ik), hier is een beginners guide specifiek voor MSFS: YouTube: MSFS 20 - FSEconomy Beginners Guide | Microsoft Flight Simulator 2020

Ook is er een FSE Categorie in de Tweakers Aviation discord: https://discord.gg/vVzp3nc

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 14-09 22:24

jdh009

FP ProMod
Ik weet niet of het al genoemd is maar de Valve Index Base stations zijn weer te koop via Steam. Kan ik eindelijk de dodenhoek in de woonkamer benutten.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Plugin schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:27:
Welk moederbord heb je dan precies? (maar goed maakt toch niet meer uit). De Hp G2 heeft wel een aparte USB Type C power adapter voor het geval dat je een usb poort hebt met niet genoeg power.

Heb zelf mijn Rift S verkocht en de G2 in pre-order staan.

Nul problemen met mijn Rift S gehad maar mis gewoon wat scherpte en helderheid voornamelijk, vooral als je wat verder kijkt dan wordt het snel blurry. Dus wens gewoon net wat meer dus ben zelf voor de G2.gegaan. Geluid is met de Rift S ook zeer mager.

Weet wel overigens dat AMD wat problemen heeft met de G1 (mocht je een AMD kaart hebben), hoogstwaarschijnlijk dus ook met de G2. Of wellicht een Windows mixed reality probleem met AMD. In elk geval de resolutie wordt niet goed weergeven, met zwarte balken aan de zijkanten.
Stap zelf daarom over naar Nvidia.
In een aller aller aller laatste poging heb ik het geluid via de Rift S uitgezet, en... het werkt! Verder een belachelijke oplossing, maar het werkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Weet iemand ook of de finger tracking die naar de Index komt ook bij de G2 mogelijk zou kunnen zijn?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
ocf81 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:59:
Weet iemand ook of de finger tracking die naar de Index komt ook bij de G2 mogelijk zou kunnen zijn?
Dit zou mogelijk moeten zijn. Zie hier een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe je de index controllers met de Reverb G2 moet gebruiken: YouTube: HOW TO USE THE HP REVERB G2 WITH INDEX CONTROLLERS - It's SO Simple!... Ik heb het niet gekeken, want ik heb die controllers niet. Ik gok wel dat je er ook de Lighthouse base stations bij nodig zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
ThoNohT schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:12:
Ik gok wel dat je er ook de Lighthouse base stations bij nodig zult hebben.
Uiteraard.

En hoewel het mogelijk is om de 2 tracking systemen te koppelen raadt HP het zelf niet aan. Kort gezegd is de koppeling ingewikkeld, en kan er desync optreden na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Blaim schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:54:
[...]

[Afbeelding]

Dit kan niet kloppen in het licht van de berichten van Bestware, amiright? |:(
Klopt. Vandaag mailtje van de Rekenwinkel gekregen. Levering wordt half Oktober. :'(

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-08 21:23
kawaholic schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:39:
[...]

Klopt. Vandaag mailtje van de Rekenwinkel gekregen. Levering wordt half Oktober. :'(
Oh ik heb nog niets ontvangen...Zou wel bij de eerste lichting zitten. Maar ik verwacht ook niks meer voor eind Oktober als ik het allemaal zo hoor. Wel slordig van HP dat er nog steeds geen datum bekend is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Hier ook nog geen mailtje van de Rekenwinkel ontvangen. Ik had wel verzocht om pas 5 oktober te versturen ivm vakantie.
De productpagina op de rekenwinkel zegt nu wel
Verzending is op 08/10/2020. Levering is dan de volgende dag!
Dat is alnog iets anders dan half oktober...

[ Voor 12% gewijzigd door ThoNohT op 07-09-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
MaxDark schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:11:
[...]

Oh ik heb nog niets ontvangen...Zou wel bij de eerste lichting zitten. Maar ik verwacht ook niks meer voor eind Oktober als ik het allemaal zo hoor. Wel slordig van HP dat er nog steeds geen datum bekend is gemaakt.
Zou best kunnen, was een antwoord van het contact formulier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mc0777wz9__OJVYJ_0etCDhnWY4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gDpyNT9lrF5KjL3fnOz8Gzio.png?f=user_large

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 13:39
@ThoNohT Zou gewoon op eind oktober rekenen en dan nog heb je een goede kans dat het tegenvalt. Vorige week heeft Bestware al aangegeven dat het (voor iedereen) eind oktober zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:58:
@ThoNohT Zou gewoon op eind oktober rekenen en dan nog heb je een goede kans dat het tegenvalt. Vorige week heeft Bestware al aangegeven dat het (voor iedereen) eind oktober zou worden.
Ik meen me te herinneren dat hun eigenlijke verwachtte datum ook ergens half oktober was, maar dat ze zelf besloten hebben daar maar een twee weken bij op te tellen, zodat er extra marge is als er weer een vertraging komt, en ze dan niet nog een keer hun klanten moeten teleurstellen. Dus het zou nog prima half oktober kunnen zijn, maar idd, als je uitgaat van eind oktober zou het alleen maar moeten kunnen meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:39
Hoi Tweakers! Ik ben nieuw met de VR omgeving, en kan wel wat advies gebruiken voor de aanschaf van een VR set. In dit topic heb ik al veel gelezen over het gebruik van VR voor gamen, maar ik wil er een aanschaffen voor business use. Het doel van de set is klanten mee te nemen in de bouw en renovatie van gebouwen, om een gevoel te krijgen bij hoe het gebouw eruit gaat zien en hoe de 'verhoudingen' van het gebouw zijn. Hiervoor wil ik de set graag meenemen naar klanten, zodat ik niet gebonden ben aan ons eigen kantoor.

Een tweede die belangrijk is, is de integratie met de Autodesk omgeving. Autodesk biedt in enkele van hun programma's een VR experience, waarbij vaak de HTC vive en de de Oculus Rift worden genoemd.

Ook als ik andere sites, buiten die van autodesk zelf, bekijk kom ik vaak de HTC vive Pro tegen, maar hierbij wordt als nadeel genoemd dat deze de lightboxes nodig heeft om te functioneren en het tracken mogelijk te maken. Hierbij vroeg ik mij vooral af of deze boxjes makkelijk te installeren zijn, en dus of het een goede set is om makkelijk mee te nemen en op te zetten bij klanten.

De oculus omgeving komt ook regelmatig voorbij, maar de (kritische) sidenote die vaak voorbij komt is dat het een facebook product is...

Hebben jullie advies welke van de devices het best is om aan te schaffen? Ook een device die ik niet genoemd hebt (Reverb, Valve Index) sta ik voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Autodesk lijkt OpenVR te ondersteunen als ik dit zo lees: https://knowledge.autodes...-with-VRED-html-html.html
Dan is dus in essentie elke headset mogelijk. Aangezien hier denk ik geldt hoe mooier hoe beter, en tracking etc allemaal niet heel interessant zijn is waarschijnlijk een Reverb (G2) ook een goede keuze: hoge resolutie (ook hoger dan de Vive Pro), origineel ook voor de business markt bedoeld, geen vervorming die je in schijnt te krijgen in de nog hogere resolutie headsets van Pimax, geen lighthouse achtig systeem nodig, dus overal te gebruiken. Enige twijfelpunt is dat hij nog niet uit is, dus echt onafhankelijke reviews hebben we nog niet gehad.

Oculus heeft de Quest, welke helemaal geen kabels nodig heeft, kan een voordeel zijn. Maar ik vraag me af of je dat fatsoenlijk met Autodesk gekoppeld krijgt, zonder alsnog een kabel te trekken en er dus geen voordeel uit te halen. Verder hebben de Quest en Rift (S) een stukken lagere resolutie. De ervaring is alsnog erg goed, maar waarom zou je het nu nog doen als er echt al superieure headsets uit zijn / gaan komen. Ook is dit volgens mij echt puur consumer gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:25
Badeen schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:06:
Hoi Tweakers! Ik ben nieuw met de VR omgeving, en kan wel wat advies gebruiken voor de aanschaf van een VR set. In dit topic heb ik al veel gelezen over het gebruik van VR voor gamen, maar ik wil er een aanschaffen voor business use. Het doel van de set is klanten mee te nemen in de bouw en renovatie van gebouwen, om een gevoel te krijgen bij hoe het gebouw eruit gaat zien en hoe de 'verhoudingen' van het gebouw zijn. Hiervoor wil ik de set graag meenemen naar klanten, zodat ik niet gebonden ben aan ons eigen kantoor.

Een tweede die belangrijk is, is de integratie met de Autodesk omgeving. Autodesk biedt in enkele van hun programma's een VR experience, waarbij vaak de HTC vive en de de Oculus Rift worden genoemd.

Ook als ik andere sites, buiten die van autodesk zelf, bekijk kom ik vaak de HTC vive Pro tegen, maar hierbij wordt als nadeel genoemd dat deze de lightboxes nodig heeft om te functioneren en het tracken mogelijk te maken. Hierbij vroeg ik mij vooral af of deze boxjes makkelijk te installeren zijn, en dus of het een goede set is om makkelijk mee te nemen en op te zetten bij klanten.

De oculus omgeving komt ook regelmatig voorbij, maar de (kritische) sidenote die vaak voorbij komt is dat het een facebook product is...

Hebben jullie advies welke van de devices het best is om aan te schaffen? Ook een device die ik niet genoemd hebt (Reverb, Valve Index) sta ik voor open.
Index eigenaar hier inclusief lighthouses dus.

Wat betreft de lightboxes, die kastjes zijn in principe redelijk simpel om neer te zetten, enige wat ze nodig hebben is een stopcontact (en verlengkabels voor de aansluiting die ze gebruiken zijn spotgoedkoop en prima verkrijgbaar). Daarnaast is het beter om ze wat hoger op te stellen, dus je zult wel twee statieven mee moeten nemen (aan de onderkant zit gewoon een standaard statief schroefdraad). Daarnaast moet je elke keer als je verplaatst even de set-up software door voor room-scale. Ik zou zeggen 10 minuten inc opzetten van statieven+lighthouses.

Ik zou jezelf de vraag stellen wil goede room scale evaring (en hebben klanten hier ruimte voor, 2.5mX2.5m) of is een iets mindere room-scale ervaring (zittend?) maar zonder set-up goed genoeg?

In jou schoenen zou ik zoals ThoNoT aangeeft de G2 overwegen, die is echt op de zakelijke markt gericht (HP), binnenkort verkrijgbaar voor redelijk bedrag maar met uitstekende specificaies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Ik heb zelf een beetje ervaring met een Oculus Quest i.c.m. een VR rondleiding door een woning.

Mijn ouders zijn in eigen beheer een woning aan het bouwen, waarin de architect een aantal bijzondere elementen heeft verwerkt. Om de meerwaarde daarvan vooraf wat beter in te kunnen schatten heb ik het 3d model van de architect geïmporteerd in Unity. Daar heb ik e.e.a. aangekleed en van wat verlichting voorzien.
Mijn ervaring met Unity was echter nul, dus heel goed uitgewerkt is het niet. Mijn ouders hadden er echter voldoende aan om een indruk te krijgen van het geheel.

Het unity bestand kon ik middels een usb kabel opslaan op de Quest zelf, waarna het rechtstreeks vanaf de Quest afgespeeld kon worden. Dankzij de afwezigheid van kabels konden we mooi in de tuin in VR door het huis lopen. Alhoewel het vrij leeg was en de verlichting verre van optimaal, bracht het een stukje beleving wat met tekeningen en een 3d model (op monitor) niet te realiseren valt.

Wil je dit echter echt goed laten slagen als service voor je klanten, dan moet de ervaring uiteraard top zijn. Dan zijn er m.i. wat aandachtspunten:
- vr-set moet draadloos zijn. Een hele setup meenemen naar een klant komt m.i. wat knullig over.
- verschillende mogelijkheden m.b.t. verplaatsen door de woning. Niet iedereen heeft de ruimte voor 'echt' rondlopen (veruit de mooiste ervaring) en niet iedereen heeft voldoende VR benen voor smooth locomotion. Teleporteren heeft de gemiddelde mens volgens mij vrij snel onder de knie zonder klachten.
- enigszins realistische verlichting

Aandachtspunten qua performance op een Quest:
- gebruik veel textures en weinig polygonen
- niet te gek doen met schaduw
- etc.

De graphics op de Quest zijn uiteraard niet het beste van wat er momenteel te krijgen is, maar zijn zeker niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycat 8
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 20:23
knoop doorgehakt en toch maar een gunstock VR besteld voor shooters om uit te proberen.
deze is het geworden voor de RiftS. Gekozen voor een magneet variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAhb9TD4t6AZEw7rphs2S-mWqwI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iEL0XCnfmChV3qVfuN9hvsr8.jpg?f=user_large

vele soorten heb je erin ben ik al achter gekomen. zelfbouw met wc-rollen, hout, tennisballen, sanitairpijpen en 3D-print onderdelen.
Winkel exemplaren diverse modellen welke allemaal lijkt het erop uit een 3D-printer te komen met uiteenlopende prijzen voor een stukjes plastic met verbindingsstukken van carbon of metaal.

zijn er meer mensen die gunstocks gebruiken voor hun "simulatie" :) shooters?
Vindt het wel zeer slim bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeen
ThoNohT schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:18:
Autodesk lijkt OpenVR te ondersteunen als ik dit zo lees: https://knowledge.autodes...-with-VRED-html-html.html
Dan is dus in essentie elke headset mogelijk. Aangezien hier denk ik geldt hoe mooier hoe beter, en tracking etc allemaal niet heel interessant zijn is waarschijnlijk een Reverb (G2) ook een goede keuze
Die was ik nog niet tegengekomen, goed om te weten. De Reverb G2 las ik inderdaad ook veel over, maar ook over de uitstel van de levertijd...
tokko1 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:44:
Ik zou jezelf de vraag stellen wil goede room scale evaring (en hebben klanten hier ruimte voor, 2.5mX2.5m) of is een iets mindere room-scale ervaring (zittend?) maar zonder set-up goed genoeg?
Aangezien het voor de meeste een nieuwe ervaring is, is het denk ik het handigst om zittend te werken met teleportatie of lopen via joysticks. Ook gezien het formaat van de gebouwen is dat denk ik het handigst, nogal lastig om in een ruimte van 2,5m x 2,5m in een gebouw te lopen dat +- 10-20x zo groot is. :P
Dennisvw schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:59:
Alhoewel het vrij leeg was en de verlichting verre van optimaal, bracht het een stukje beleving wat met tekeningen en een 3d model (op monitor) niet te realiseren valt.

Wil je dit echter echt goed laten slagen als service voor je klanten, dan moet de ervaring uiteraard top zijn. Dan zijn er m.i. wat aandachtspunten:
- vr-set moet draadloos zijn. Een hele setup meenemen naar een klant komt m.i. wat knullig over.
- verschillende mogelijkheden m.b.t. verplaatsen door de woning. Niet iedereen heeft de ruimte voor 'echt' rondlopen (veruit de mooiste ervaring) en niet iedereen heeft voldoende VR benen voor smooth locomotion. Teleporteren heeft de gemiddelde mens volgens mij vrij snel onder de knie zonder klachten.
- enigszins realistische verlichting
Voor mij gaat het voornamelijk om de beleving, het feit dat je daadwerkelijk in het toekomstige gebouw kan staan. Ik weet toevallig dat Unity en Autodesk recent een nieuw product, Unity Reflect, op de markt hebben gebracht dat een real-time VR visualisatie tussen Autodesk Revit en Unity mogelijk maakt, en waarbij je met Reflect ook nog eigen code kan toevoegen voor bijvoorbeeld overlays en dat soort dingen. Qua draadloos, is een systeem dat aan een pc hangt niet sterker/ makkelijker te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Badeen Ik vind het erg interessant waar je mee bezig bent, ik weet er eigenlijk ook niet veel van af. Maar wellicht kan ik iets toevoegen aan het draadloos verhaal.

Een Quest is draadloos, maar kan ook zeer goed content vanaf een dikke pc toveren in de headset. Zo draai ik hier zonder moeite de zwaarste PCVR games draadloos op mijn Quest.

Dat doe ik met https://www.vrdesktop.net/

Misschien helpt dat in je verdere overweging. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Badeen schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:06:

Je hebt ook nog de PICO NEO 2 (eye). De eye versie kan dus je ogen volgen. Review hier:

Draadloos, 4K!

Erg goed beeld dus, wel een stukje duurder (€800 voor de eye versie).
https://vr-expert.nl/vr-b...WidhrcDJTfhBoC97sQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
Die Pico Neo 2 ziet er zeker goed uit! Toch ook maar meenemen in de overweging.. Heeft iemand ervaring met deze headset die er iets meer over kan vertellen? (stabiliteit van het streamen van de beelden bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Badeen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:23:
Die Pico Neo 2 ziet er zeker goed uit! Toch ook maar meenemen in de overweging.. Heeft iemand ervaring met deze headset die er iets meer over kan vertellen? (stabiliteit van het streamen van de beelden bijvoorbeeld?)
Lees de online reviews eens zou ik zeggen. Wat ik hoor: Mindere app-store. Voor SteamVR streaming heb je geen beter beeld dan een Quest. Opnemen en streamen tegelijk werkt ook niet goed, dus mindere optimalisatie. Zegt mij genoeg. Technisch gezien zou het beter moeten zijn maar de ervaring is minder. Deze trok ook mijn interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Polycat 8 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:43:
knoop doorgehakt en toch maar een gunstock VR besteld voor shooters om uit te proberen.
deze is het geworden voor de RiftS. Gekozen voor een magneet variant.

[Afbeelding]

vele soorten heb je erin ben ik al achter gekomen. zelfbouw met wc-rollen, hout, tennisballen, sanitairpijpen en 3D-print onderdelen.
Winkel exemplaren diverse modellen welke allemaal lijkt het erop uit een 3D-printer te komen met uiteenlopende prijzen voor een stukjes plastic met verbindingsstukken van carbon of metaal.

zijn er meer mensen die gunstocks gebruiken voor hun "simulatie" :) shooters?
Vindt het wel zeer slim bedacht.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

• jamsi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 12:07
Niet echt een hardware-vraag, maar weet iemand of je sales in de Oculus store kunt tracken? Heb wel een wishlist waar titels op staan, maar nog nooit een mailtje gehad dat één van die titels in de aanbieding zou zijn. Kan ook zijn dat ze simpelweg weinig doen qua sales, maar wie weet er meer van?

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Hi allen, leuk topic.

Ik had wat vragen want ik zit te twijfelen tussen een VR setje voor de opkomende PS5 als die met de tijd uitkomt. kwa spellen ben ik toch echt wel een PC gamer maar mijn zoontje van 9 is weer helemaal gek van de PS4 ivm recroom, minecraft en wat andere PS4 titels.

Ik vind de mogelijkheden op de PS4 maar beperkt tot de games in de store. en dat zou mij storen.

Ik zelf heb intresse in een paar specifieke games die via steam zijn gereleased (kleine devs)
Met name 1 van de games die specifiek is gemaakt voor competief paintball (snapshoot practice etc)

Mijn vraag is zijn er pc apps waarmee je dus films kan kijken bijvoorbeel star wars in een 3d omgeving van de betreffende film. Bijvoorbeeld kijk je naar the empire strikes back dat je dan midden in HOTH zit met een sfeer omgeving al dan niet die loopt op een loop met wat leuke taun tauns die rond rennen oid etc. Zodat het film kjiken wat meer inmersive is, ooit VR via een telefoon gedaan en daar had je bijvoorbeeld achter gronden waar in een bioscoopzaal zat etc.

Iemand hier wat tips voor? ik wil mij vast in gaan lezen, zoeizo heb ik geen gaming pc op het moment, mijn vrouw heeft wel een goede gaming laptop, dus daar zou in iedergeval vermoed ik films met interactieve omgevingen gedraaid op kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
Wowhead schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:21:
Ik had wat vragen want ik zit te twijfelen tussen een VR setje voor de opkomende PS5 als die met de tijd uitkomt. kwa spellen ben ik toch echt wel een PC gamer maar mijn zoontje van 9 is weer helemaal gek van de PS4 ivm recroom, minecraft en wat andere PS4 titels.
Even voor de duidelijkheid, je twijfelt tussen een VR headset voor de PS5, en een VR headset voor (en samen met) een nieuwe PC?
Mijn vraag is zijn er pc apps waarmee je dus films kan kijken bijvoorbeel star wars in een 3d omgeving van de betreffende film. Bijvoorbeeld kijk je naar the empire strikes back dat je dan midden in HOTH zit met een sfeer omgeving al dan niet die loopt op een loop met wat leuke taun tauns die rond rennen oid etc. Zodat het film kjiken wat meer inmersive is, ooit VR via een telefoon gedaan en daar had je bijvoorbeeld achter gronden waar in een bioscoopzaal zat etc.
Zijn er apps om in eender welke film, midden in de film te komen zitten? Nee, daar moet de film geschikt voor zijn. Het is niet mogelijk om een platte film ineens volledig 3d te maken.

Wat er wel zijn, zijn apps om een film op een virtueel scherm te kijken, in een zelfgekozen omgeving, zoals een bioscoopzaal, ergens in de ruimte, etc. De bekendste voorbeelden:
- Als je een Oculus headset hebt, dan werkt de Virtual Desktop die daarin zit zelf al erg goed, die kun je ergens in je home hangen bijvoorbeeld.
- Big Screen Beta is gratis, en laat je online en offline je scherm in een virtuele ruimte zetten, waardoor je dus alleen of met vrienden een film aan kunt zetten op je scherm en hem zo kijken.
- Virtual Desktop is betaald, maar heeft (alleen offline) ook allerlei mogelijkheden om een computerscherm in een virtuele omgeving te zetten.
Iemand hier wat tips voor? ik wil mij vast in gaan lezen, zoeizo heb ik geen gaming pc op het moment, mijn vrouw heeft wel een goede gaming laptop, dus daar zou in iedergeval vermoed ik films met interactieve omgevingen gedraaid op kunnen worden.
Welke laptop is het, welke grafische kaart zit erin? Dan kunnen we wel schatten wat er wel en niet mogelijk is.

Zelfs als je geen pc hebt kun je overigens een VR headset gebruiken. Dan kijk je bijvoorbeeld naar de Oculus Quest, deze draait helemaal standalone. Hoe je dan films kijkt zonder een PC weet ik zo niet (ik heb deze niet).

• Wowhead
ThoNohT schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:14:
[...]

Even voor de duidelijkheid, je twijfelt tussen een VR headset voor de PS5, en een VR headset voor (en samen met) een nieuwe PC?

Klopt tussen een PS5 met VR of een GamePC met VR, op de PS5 waarschijnlijk een hassle free experience, op de PC waarschijnlijk toch soms wat geneuzel met drivers etc maar veel meer mogelijkheden ivm imperkingen vanuit Sony met beperking tot wat er beschikbaar is in hun store.
[...]

Wat er wel zijn, zijn apps om een film op een virtueel scherm te kijken, in een zelfgekozen omgeving, zoals een bioscoopzaal, ergens in de ruimte, etc. De bekendste voorbeelden:

Super dat bedoelde ik inderdaad, een 2D bioscoop scherm met een virtuele 3D omgeving.

[...]

Welke laptop is het, welke grafische kaart zit erin? Dan kunnen we wel schatten wat er wel en niet mogelijk is.

Zelfs als je geen pc hebt kun je overigens een VR headset gebruiken. Dan kijk je bijvoorbeeld naar de Oculus Quest, deze draait helemaal standalone. Hoe je dan films kijkt zonder een PC weet ik zo niet (ik heb deze niet).

Dankje ik zal mij in de Quest verdiepen, echter weet ik niet of dit iets voor mij is, het klinkt alsof er teveel trade-offs zijn met de quest hardware.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
@Wowhead Je hebt wel van die 360 graden YouTube filmpjes waarop je op een speeder zit en om je heen kunt kijken. Maar met wat je noemt lijkt me echt ontzettend druk en vervelend tijdens het kijken van een film. Denk zelf niet dat zoiets er is.

Weet niet of er bijvoorbeeld Star Wars spellen zijn die in VR te spelen zijn buiten de Vader variant voor Oculus natuurlijk.
Maar veel van die laatste spellen zijn echt ontzettend mooi om te zien. Lijkt me ook gaaf in VR.

Ik heb zelf overigens nog geen VR in bezit en kan iets fantastisch hebben gemist qua programma's.

Verwacht eind van het jaar begin volgend jaar de aanschaf te gaan doen. Ligt een beetje aan het budget wat er op dat moment ligt of ik voor de HP Reverb G2 ga of toch stiekem voor de Valve Index. Of totaal iets anders wat er wellicht uit is gekomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 10-09-2020 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
Thanks! ja ik kijk zelf nog een beetje de kat uit de boom, met alle opkomende VR oplossingen.

Het is een hoop geld, en ik wil gelijk goed instappen, al een beetje ervaringen opgedaan met VR via een Iphone en zo`n goedkope VR bril voor het idee/smaakje.

Ik heb zelf intresse in de VR chatboxes, Films kijken in virtuele bioscopen, en wat niche games die specifiek voor bepaalde hobbies/sporten zijn bedoeld en daarnaast een grote knaller zoals een VR MMO/Sandbox game (WOW 2.0 of een ander big budget MMO waar ik jaren in kan bijten) en Roleplay VR omgevingen (Star Wars bijvoorbeeld met meerdere mensen op een starfighter doorbrengen)

Voor het meeste dus thirdparty/kleine devs, onofficiele applicaties. Want een goede VR wow killer gaat vast nog lang op zich wachten (alles wat er nu is heb ik al bekeken en is niet mijn ding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
@Wowhead Dat is ook exact mijn probleem. Alhoewel het bij mij zo lang duurt, dat ik uiteindelijk jaren verder ben, maar goed.
Met telefoon inderdaad ook gedaan. Die Dino app van de AH heeft augmented reality bijvoorbeeld en nog wat van de YouTube filmpjes met 360.
Andere kennismaking is bij mijn masseuse geweest (en ja, die doet ook massage met een VR bril (Occulus Quest dacht ik. Die goedkoopste toen). Daar heb ik een 360 filmpje geprobeerd en een keer voor een wedstrijd sneeuwballen gooien. Dat laatste is voor mij voor lange duur niet zo boeiend. Zij zit er mee te Netflixen en andere dingen. Dus die is er wel heel content mee.

Wil zelf HL Alyx gaan doen (alhoewel nog steeds dingen die op me afspringen niet echt mijn ding zijn. :P) en wat andere goede spellen.
Wellicht op de hometrainer en dan fietsen met VR op oid. Noem maar een zijstraat. Vaak komt het wel wanneer je zoiets hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThoNohT
@Wowhead VR met een telefoon is toch echt nog wel een hele andere ervaring dan een echte VR bril. De 6 degrees of freedom die je daarbij hebt maken alles echt nog een stuk realistischer en gaver dan de 3 in een telefoon-VR setup, waar je alleen kunt rondkijken maar niet bewegen.

Aan de andere kant weet ik niet hoe succesvol VR MMO games zullen zijn op dit moment. De ervaring met een VR bril is echt wel intens, en meerdere uren zo'n ding ophebben is niet altijd even comfortabel. Alhoewel ik tegenwoordig wel de neiging heb de tijd te vergeten en zo meerdere uren aan het racen kan zijn met de bril op, niet eens een van de meest maagvriendelijke soort spellen. Dus het went zeker wel.

• Budha
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

jamsi schreef op donderdag 10 september 2020 @ 01:16:
Niet echt een hardware-vraag, maar weet iemand of je sales in de Oculus store kunt tracken? Heb wel een wishlist waar titels op staan, maar nog nooit een mailtje gehad dat één van die titels in de aanbieding zou zijn. Kan ook zijn dat ze simpelweg weinig doen qua sales, maar wie weet er meer van?
Heb je hier iets aan?

https://vrdb.app/quest/index_eu.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polycat 8
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 20:23
2dope schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:16:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen.
Protube magtube is eerder als verwacht gisteren binnengekomen. besteld via amazon.fr levering verwacht 14-21 september.
Ging met DHL van Marseille - Leipzig - Brussel - Eindhoven - plek van bestemming. levering twee dagen.

Complete bouwpakket welke je thuis krijgt in een doosje. Bouwtijd 1,5 uur volgens handleiding maar in een half uurtje zo opgebouwd.
Gaat veel tijd inzitten in het "afstellen". Alles is beweegbaar behalve de pijpen. Was gisteren en vandaag een momentje bezig met om alles goed uit te lijnen met de cups en geweren. Nog niet ideaal maar ben net begonnen.
nog een stukje tape gebruikt om de kracht van magneten iets te verminderen (tip Discord gelezen). goede magneten.
van het weekend iets meer tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNPLr3SyRtgoZzhCwV68F7sswq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrw8US5dQFqXADiqnhGsRlaS.jpg?f=fotoalbum_large

Met pavlov het grove gedeelte afgesteld. Met contractors net wat geoefend met geweer en vizier erop.
gebruik normaal in beide games ironsight zonder gunstock.
Gunstock is echt een verbetering om met een vizier te schieten in mijn opinie maar al je handelingen moet je weer opnieuw aanleren om de controllers terug op de gunstock te krijgen. ha echt apart. je bent iets meer beperkter in je vrijheid als wat je was gewend. maar met vele oefenen moet dat weer terug komen zeggen ze ;)
geweer pakken , reloaden, overgaan op pistool, snel nog een mistgranaat gooien. die pin moet er ook nog uit. terug op gunstock voor geweer na 5 pogingen magneet zoeken. gaat weer ff wat tijd kosten om dat allemaal weer automatisch te doen.
Sniper werkt 10x beter in mijn geval, krijg nu wel sneller iets geraakt.

Moet nog veel oefenen om alle bewegingen weer kloppend te krijgen. ziet er nu nog uit als gestuntel maar gaat goed komen.
Tegenwoordig staat veel informatie op Discord betreffende gunstocks. onder andere met Protube veel ondersteuning tips en info, Contractors staat veel informatie over zelfbouw stocks en er zullen er vast nog veel meer Discord sites zijn. (geen idee of je het een Discord site mag noemen) .

Bijna weer weekend, dan eens een paar uur knallen (stuntelen) op de servers met een paar biertjes in de nabijheid. :)

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
jamsi schreef op donderdag 10 september 2020 @ 01:16:
Ala je de Oculus app op je telefoon hebt krijg je een notificatie als een game van je wishlist in de aanbieding is. Overigens zijn de aanbiedingen meestal niet zo schokkend maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Thanks, nuttige site zoals steamdb! Ik mis helaas nog een optie om notificaties te krijgen bij korting op een bepaalde titel, maar ga deze zeker bookmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamsi
Homeland schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:30:
[...]

Ala je de Oculus app op je telefoon hebt krijg je een notificatie als een game van je wishlist in de aanbieding is. Overigens zijn de aanbiedingen meestal niet zo schokkend maar alle beetjes helpen.
Dan zal het wel zo zijn dat het tiental titels dat ik op de wishlist heb staan nooit in de uitverkoop gaat ;)

Ik krijg via de app tot nu toe (ongeveer een jaar lang) alleen maar aanbevelingen en aanbiedingen voor andere titels, maar helaas niet de games op de wishlist. Zijn vooral wat oudere en exclusieve titels, misschien gaan die minder vaak in de verkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Zag deze voorbij komen:

Was even behoorlijk hyped, totdat ik las dat het een Zero Latency-titel is ;(
Pagina: 1 ... 10 ... 123 Laatste