Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
2dope schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:12:
Was even behoorlijk hyped, totdat ik las dat het een Zero Latency-titel is ;(
Wat houdt dat in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat een linkje aan het einde van de trailer: https://zerolatencyvr.com/
Zo'n vr arcade hal zo te zien... Jammer inderdaad.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Finraziel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:21:
[...]

Staat een linkje aan het einde van de trailer: https://zerolatencyvr.com/
Zo'n vr arcade hal zo te zien... Jammer inderdaad.
Klopt, er zit ook zo'n hal in Rotterdam. Lijkt het me best een keer leuk als bedrijfsuitje ofzo, maar jammer dat het weer exclusief is.

• OriginalCrash
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 11:23
Polycat 8 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:39:
[...]

Gunstock is echt een verbetering om met een vizier te schieten in mijn opinie maar al je handelingen moet je weer opnieuw aanleren om de controllers terug op de gunstock te krijgen. ha echt apart. je bent iets meer beperkter in je vrijheid als wat je was gewend. maar met vele oefenen moet dat weer terug komen zeggen ze ;)
geweer pakken , reloaden, overgaan op pistool, snel nog een mistgranaat gooien. die pin moet er ook nog uit. terug op gunstock voor geweer na 5 pogingen magneet zoeken. gaat weer ff wat tijd kosten om dat allemaal weer automatisch te doen.
Sniper werkt 10x beter in mijn geval, krijg nu wel sneller iets geraakt.

Moet nog veel oefenen om alle bewegingen weer kloppend te krijgen. ziet er nu nog uit als gestuntel maar gaat goed komen.
Tegenwoordig staat veel informatie op Discord betreffende gunstocks. onder andere met Protube veel ondersteuning tips en info, Contractors staat veel informatie over zelfbouw stocks en er zullen er vast nog veel meer Discord sites zijn. (geen idee of je het een Discord site mag noemen) .

Bijna weer weekend, dan eens een paar uur knallen (stuntelen) op de servers met een paar biertjes in de nabijheid. :)
Ik heb ook een protube en idd kost het even tijd om er mee vertrouwd te raken maar daarna maakt het de ervaring zoveel realistischer. In Contractors zit een gunstock calibrator wat wat mij betreft standaard in elke shooter zou moeten zitten. Veel plezier ermee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:17
Ik zag deze Coolblue pagina van de Quest 2 toevallig langskomen op Google:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VERMQDuBOOfkbXb1EVh1dtIv_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IqsaIueqkawQz97Gi9J6Z1N8.png?f=fotoalbum_large

De geruchten dat deze lager geprijsd zou zijn dan de huidige Quest lijken dus te kloppen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartju schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:28:

[Afbeelding]

De geruchten dat deze lager geprijsd zou zijn dan de huidige Quest lijken dus te kloppen :) !
Wow.. Dan ga ik deze zeker bestellen naast mijn gewone Quest :) Bedankt voor de heads up!

En echt jammer van FC3!! :( Ik zou die zooo graag in VR willen spelen. Is mijn favoriete Far Cry en ook het enige grote spel waar ik ooit alle achievements van heb gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 13-09-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01

[Afbeelding]

Al vragen ze er €50 voor. Sinds Ik de nieuwe privacy policy heb gelezen komt er nooit meer iets van Oculus / FB in mijn huis en morgen ga ik mijn Rift op marktplaats zetten. Wacht wel tot de G2 er is.

https://linustechtips.com...-and-facebook-in-october/

Dus ook al heb je al een account dan nog moet je de nieuwe hardware met FB gebruiken. Druk ook ff op het tabje privacy policy. Ze mogen alles met je gegevens en zelfs je pc storage. Dag Oculus 👋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beakzz schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:14:
[...]

Al vragen ze er €50 voor. Sinds Ik de nieuwe privacy policy heb gelezen komt er nooit meer iets van Oculus / FB in mijn huis en morgen ga ik mijn Rift op marktplaats zetten. Wacht wel tot de G2 er is.

https://linustechtips.com...-and-facebook-in-october/

Dus ook al heb je al een account dan nog moet je de nieuwe hardware met FB gebruiken. Druk ook ff op het tabje privacy policy. Ze mogen alles met je gegevens en zelfs je pc storage. Dag Oculus 👋
Waar zie je dat ze "alles mogen" met je pc storage? Heb die privacy policy even bekeken maar vond het helemaal niet zo schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Homeland schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:22:
[...]

Waar zie je dat ze "alles mogen" met je pc storage? Heb die privacy policy even bekeken maar vond het helemaal niet zo schokkend.
Ja ik kan moeilijk inschatten wat jij schokkend kan vinden. Ik ben ook niet geschokt, maar ik weet wel dat ik ver bij FB weg wil blijven. Het ging mij op punt 5 :

5. Third Parties that Provide Content, Marketing, or Functionality on Our Services

Some of the content, marketing, and functionality on our Oculus Products is provided by third parties that are not affiliated with us. For example, we work with companies that help us understand how people use our Oculus Products.

Other companies may collect information on or through our Oculus Products to market to you on or off of our Oculus Products. These and other third parties may collect information about your use of our Oculus Products, including through the use of cookies, device IDs, local storage, pixels and other technologies, and this information may be collected over time and combined with information collected on different websites and online services.

Maar zelfs zonder die policy zat ik al te twijfelen om mijn Rift er uit te gooien. Bij FB ga ik er altijd van uit dat ze nog meer doen dan ze al aan geven in de policy. Hoe vaak zijn ze al niet op de vingers getikt? Maak je eigen keuze, maar ik ben er klaar mee. Heb ze vanaf het begin gebacked dus ik vind het simpelweg jammer om te zien wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango

[Afbeelding]

Klinkt als een simpele uitgeklede versie van de Quest dus. Ik ben benieuwd op welke gebieden het minder is. Afwerking en materiaal waarschijnlijk. Misschien leuk voor de kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:12:
[...]

Wow.. Dan ga ik deze zeker bestellen naast mijn gewone Quest :) Bedankt voor de heads up!

En echt jammer van FC3!! :( Ik zou die zooo graag in VR willen spelen. Is mijn favoriete Far Cry en ook het enige grote spel waar ik ooit alle achievements van heb gedaan.
Huh? Je gaat hem iig bestellen omdat ze zeer waarschijnlijk komen met een budget versie van de Quest? Zou dat niet een beetje ervan afhangen of hij ook verbeteringen heeft, en niet dat hij alleen goedkoper is?

Facebook Connect komt over paar dagen, dan zouden we meer moeten weten. Ik denk wel dat het redelijk vast staat dat er een goedkopere Quest komt. De kans dat Facebook nog puur PCVR headsets gaat maken lijkt mij niet heel groot, en zeker niet dit jaar een nieuw iets introduceren. Mijn enige 'hoop' is nog dat ze met een premium Quest komen: Zeg maar de normale Quest met hogere resolutie schermen en een betere hoofdband met goede audio. Als dat interessant genoeg zou zijn zou ik daarvoor nog mijn G2 preorder annuleren, anders wordt dat hem gewoon.

Wat betreft de nieuwe standaard Quest: Ik ga uit van gewoon de oude Quest met Rift S display met bijbehorende voor en nadelen. Mogelijk ook een nieuwe versie van de SoC, die met een beetje geluk DP over USB-C ondersteund, zodat er geen beeldcompressie nodig is als je hem aan de PC bedraad hangt. Maar verder verwacht ik weinig verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sissors schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:14:
[...]

Huh? Je gaat hem iig bestellen omdat ze zeer waarschijnlijk komen met een budget versie van de Quest? Zou dat niet een beetje ervan afhangen of hij ook verbeteringen heeft, en niet dat hij alleen goedkoper is?

Facebook Connect komt over paar dagen, dan zouden we meer moeten weten. Ik denk wel dat het redelijk vast staat dat er een goedkopere Quest komt. De kans dat Facebook nog puur PCVR headsets gaat maken lijkt mij niet heel groot, en zeker niet dit jaar een nieuw iets introduceren. Mijn enige 'hoop' is nog dat ze met een premium Quest komen: Ze maar de normale Quest met hogere resolutie schermen en een betere hoofdband met goede audio. Als dat interessant genoeg zou zijn zou ik daarvoor nog mijn G2 preorder annuleren, anders wordt dat hem gewoon.

Wat betreft de nieuwe standaard Quest: Ik ga uit van gewoon de oude Quest met Rift S display met bijbehorende voor en nadelen. Mogelijk ook een nieuwe versie van de SoC, die met een beetje geluk DP over USB-C ondersteund, zodat er geen beeldcompressie nodig is als je hem aan de PC bedraad hangt. Maar verder verwacht ik weinig verbeteringen.
Denk ik ook. De Quest Pro oid eind volgend jaar met G2 schermen, snelle moderne SOC edg zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
https://www.facebookblueprint.com/student/activity/211338

Edit: https://www.facebookbluep...5397?sid=1898157&sid_i=13

Als dat echt is, dan wordt het wel een lastige beslissing tussen Quest 2 en Reverb G2.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 14-09-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:14:
[...]

Ja dat is waar maar er zijn al het een en ander aan geruchten geweest. In elk geval een snellere SoC (de huidige Snapdragon 835 blijft ook niet altijd leverbaar!) en daar schort het bij de huidige Quest echt aan. Apps halen gewoon niet het maximale eruit hierdoor. Zie bijvoorbeeld het hele Onward debakel. Echt jammer dat ze destijds voor een reeds verouderde SoC zijn gegaan.

Maar inderdaad, het hangt daar wel vanaf. Maar 1 puntje met de Quest dat me echt stoort zijn de controllers. Ik vind die veel minder prettig dan die van de CV1. Die van de Quest 2 zijn vrijwel hetzelfde als die van de CV1 (ook weer dat ronde plaatje met alle knoppen erop in plaats van dat druppelvormige) en dat ligt mij veel beter in de hand. Vooral met indrukken van de stick. Grappig dat ze dat in die video een "updated" design noemen want het is juist het oude. Alleen de 'ring' zit nog omgekeerd maar dat is logisch vanwege de inside out tracking.

Dus als de nieuwe quest wat beter is dan koop ik hem zeker, ja. Denk niet dat ik de oude Quest wegdoe, maar de Rift CV1 wel. Daar komt een Reverb G2 voor in de plaats. Dan ben ik gelijk ook van al die sensoren af. Als het display echt 'almost 4K' is, zou ik misschien zelfs wel de Reverb cancellen, maar het hangt er dan echt vanaf of hij echte DP in heeft. In dat filmpje wordt daar helaas niets over gezegd.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu de complete lijst van Quest 2 videos: https://www.facebookbluep...7-oculus-demo-experiences

Whoops, de extra videos lijken niet online te staan, dus blijft bij de twee bovenstaande.

[ Voor 35% gewijzigd door Sissors op 14-09-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
GekkePrutser schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:55:
Als het display echt 'almost 4K' is, zou ik misschien zelfs wel de Reverb cancellen, maar het hangt er dan echt vanaf of hij echte DP in heeft. In dat filmpje wordt daar helaas niets over gezegd.
Resolutie zou wel eens gelijk kunnen zijn, maar DP in? Waarom zouden ze daar mee komen? Link hebben ze al en werkt prima. Kwestie van resolutie en bandbreedte schalen en klaar toch? Lijkt me een hoop ontwikkelingskosten te schelen. Daarnaast vindt ik het ook zoveel beter dan dat ik een DP op mijn videokaart ervoor moet opgeven....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:13:
[...]

Resolutie zou wel eens gelijk kunnen zijn, maar DP in? Waarom zouden ze daar mee komen? Link hebben ze al en werkt prima. Kwestie van resolutie en bandbreedte schalen en klaar toch? Lijkt me een hoop ontwikkelingskosten te schelen. Daarnaast vindt ik het ook zoveel beter dan dat ik een DP op mijn videokaart ervoor moet opgeven....
Omdat Oculus Link een behoorlijke kwaliteits penalty heeft en een enorme performance penalty heeft. De G2 met zijn 4k totale resolutie heeft betere performance dan de Link bij een Quest 1!

Overigens zou het dan waarschijnlijk DP over USB-C zijn, wat ook weer zijn eigen problemen heeft: Waarschijnlijk werkt dat voor GPUs met virtual link wel, maar als je hem in je moederbord USB C moet steken weet ik niet hoe dat werkt met een discrete GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:13:
[...]
Link werkt wel, maar kost wel overhead en gebruikt compressie. En dat gaat met een hogere resolutie natuurlijk meer overhead worden. DP in is simpel, compressieloos en snel.

Helaas lijkt het er inderdaad op dat de link kabel blijft, aangezien die genoemd wordt in die andere video.

Edit: Ik bedenk me wel dat dit een van die "komende produkten" zal zijn waar je een FB account voor aan moet maken, dus dat is dan wel weer minder :'( Ik hoop eigenlijk dat de EU hier een stokje voor steekt (lopende zaak in Duitsland) dus misschien kijk ik toch de kat wel even uit de boom.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
De quest2 lijkt niet meer op de coolblue website te staan. ik kijk uit naar deze bril helemaal @350 euro is dat een schappelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

check die filmpjes zijn gelekt.. kon er net 1 pakken:

YouTube: Oculus Quest 2 28Authentic Instruction 29

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Erg benieuwd naar de reviews voor deze Quest 2. En dan met name t.o.v. de G2. Als de Quest qua PCVR ervaring niet veel onder doet voor de G2 dan is het met de lagere prijs en de standalone mogelijkheden toch wel een hele interessante optie.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik denk niet dat de CB prijs klopt. Dat is veel goedkoper dan de Quest 1 en lijkt me onrealistisch. Betere SOC en schermen betekend op zijn minst een gelijke prijs. Daarnaast is CB duurder dan Oculus zelf dus dat zou 300 rechtstreeks bij Oculus betekenen. Als dat zo zou zijn dan is het maandenlang uitverkocht overal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal als ze zo slim zijn voor de gebruikers die hem niet mee willen nemen overal naartoe ze een headstrap uitbrengen die meer op comfort dan draagbaarheid is gericht, en dan meteen goede audio aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor mijn probleem. Als ik mijn Quest via Link aansluit dan schakelt het geluid niet automatisch over naar de Quest. Dat is erg irritant omdat ik er vaak pas achter kom als ik een spel op start, dat je dan weer moet afsluiten, audio goed zetten en weer opstarten. Waarom gaat dat niet automatisch? Via Virtual Desktop schakelt dat probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:58:
Ik denk niet dat de CB prijs klopt. Dat is veel goedkoper dan de Quest 1 en lijkt me onrealistisch. Betere SOC en schermen betekend op zijn minst een gelijke prijs. Daarnaast is CB duurder dan Oculus zelf dus dat zou 300 rechtstreeks bij Oculus betekenen. Als dat zo zou zijn dan is het maandenlang uitverkocht overal ;)
Er zijn wel enkele dingen die daar tegenin gaan:
  • Opschaling fabricage: De Quest is bijna continu uitverkocht geweest sinds de launch en Corona heeft dat nog veel erger gemaakt, grote kans dat Facebook nu een stuk groter inschaalt
  • Goedkopere componenten (headstrap bijvoorbeeld maar ook de displays die LCD zullen gaan worden ipv Amoled, goedkopere IPD adjustment met maar 3 standen enz)
  • Wellicht een goede deal met Qualcomm die hun speciale XR2 chip op de kaart wil zetten, de schaalgrootte zal hier ook flink bij meespelen
  • Ontwikkelingskosten die er deels nu uit zijn via de Quest 1 (denk aan de tracking)
  • De drive om VR naar de consument te brengen en daarin de grootste te worden (en om dat te bereiken inleveren op marge)
Het zou me niet verbazen als hij inderdaad 100 goedkoper wordt dan de vorige. Denk aan 350 bij Oculus ipv 450 voor de instapper. Zou inderdaad een knaller worden qua verkoop.

Als ze dan ook nog iets slims doen als de instapper net te weinig geheugen geven (typisch Apple trucje). Bijv. 64 voor de instapper en 256 voor het 100 euro duurdere model, dan verkopen ze de duurdere meer met daarop een veel hogere marge want die extra flash kost maar een paar euro.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
GekkePrutser schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:16:
[...]

Er zijn wel enkele dingen die daar tegenin gaan:

..........
Daarnaast zit het verdienmodel van Facebook niet in de hardware, maar in het verzamelen van persoonsgebonden data i.c.m. advertenties. Ook de Oculus store zal een interessante bron van inkomsten zijn wanneer de massa de Quest omarmt. Bij Microsoft, Sony en Nintendo weten ze ook als geen ander dat de marge op de software zit en niet op de hardware.

Indien de Quest 2 zo goed is als de geruchten nu doen geloven dan ga ik mijn Quest 1 vervangen voor de 2. De betere alternatieven vind ik nog te prijzig en ik wil wireless. Jammer dat Facebook haar sociale platform je door de strot duwt, maar dat neem ik dan voor lief (met een leeg/game profiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisvw schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:12:
[...]

Daarnaast zit het verdienmodel van Facebook niet in de hardware, maar in het verzamelen van persoonsgebonden data i.c.m. advertenties. Ook de Oculus store zal een interessante bron van inkomsten zijn wanneer de massa de Quest omarmt. Bij Microsoft, Sony en Nintendo weten ze ook als geen ander dat de marge op de software zit en niet op de hardware.

Indien de Quest 2 zo goed is als de geruchten nu doen geloven dan ga ik mijn Quest 1 vervangen voor de 2. De betere alternatieven vind ik nog te prijzig en ik wil wireless. Jammer dat Facebook haar sociale platform je door de strot duwt, maar dat neem ik dan voor lief (met een leeg/game profiel).
Ja, precies... Ik denk er nu over om mijn middelste naam af te korten en dan te gebruiken voor het profiel, voor het geval ze ooit om ID vragen. Mijn echte profiel heb ik jaren geleden al opgezegd, maar ik wil nooit meer onder mijn echte naam te vinden zijn op facebook.

Als ik dan die naam gebruik en een random plaatje dan moet dat wel lukken om niet gevonden te worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

Je zou bijna voor dit soort acties een vals passpoort op het darkweb kopen met “Pietje PUK” ofzo 😅

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Zet gewoon niets privé op Facebook en klaar. Ik zet er hobby dingen op net als een forum. Zal me een zorg zijn wat Facebook daarmee doet. Mag prima onder mijn echte naam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:21:
Zet gewoon niets privé op Facebook en klaar. Ik zet er hobby dingen op net als een forum. Zal me een zorg zijn wat Facebook daarmee doet. Mag prima onder mijn echte naam...
Daar houdt het natuurlijk niet mee op. Een forum trackt je niet op miljoenen andere sites met een geniepige onzichtbare pixel. Brengt niet in kaart met welke andere mensen je allemaal netwerkt. En gebruikt die informatie niet om verkiezingen te beinvloeden.

Dat is voor mij het bezwaar. Wat je er zelf op zet is maar een heel klein deel van wat Facebook allemaal van je weet.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giel235giel
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2022
Hallo medetweakers,

Mijn broertje wil graag een VR headset. Nu hebben we de oculus rift s gezien. We zijn er erg geïnteresseerd in. Nu hebben we er 1 2ehands gezien maar mijn vraag is waar moet je op letten als je zoiets 2ehands koopt. Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even afwachten tot woensdag, dan komt er meer info over de Quest 2, en zelfs als je die niet wil, kan je dan een andere tweedehands goedkoper kopen.

En tja, verder is het opletten dat lenzen gewoon onbeschadigd zijn en de kabel in goede staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:01:
Even afwachten tot woensdag, dan komt er meer info over de Quest 2, en zelfs als je die niet wil, kan je dan een andere tweedehands goedkoper kopen.

En tja, verder is het opletten dat lenzen gewoon onbeschadigd zijn en de kabel in goede staat is.
En check voor dode pixels. Zelfs 1 pixel is super irritant, lijkt net alsof er een mug rondvliegt als je aan het gamen bent.

Bovendien komen die veel voor door zonlicht (meestal krijg je daar een rijtje dode pixels van)
@giel235giel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycat 8
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 20:23
@giel235giel Ook de verbinding van de hoofdband naar de bril controleren of daar geen scheurtje in zit. Kan weleens voorkomen dat er een scheurtje ontstaat vanaf de schroefverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.roadtovr.com/...dset-community-standards/

Ik heb 'gewoon' een Facebook account, en doe er weinig bijzonders mee. Dus in principe is die gebruiken voor mijn VR niet een enorm probleem. Tegelijk blijft het wel in mijn achterhoofd meespelen: Post een foto van Zwarte Piet (aub niet die specifieke discussie hier voeren :P ), Facebook ziet dat als racistisch en geeft je maar een 30 dagen ban, en je kan een maand geen VR meer spelen omdat Facebook heeft besloten dat jouw mening fout is.

Blijft lastig of het de G2 of de Quest moet worden. Oftewel morgen maar afwachten. Al denk ik voor nu als de Quest een alternatieve audio oplossing krijgt die je erbij kan kopen dat het de Quest wordt, en anders dat ik ondanks de nadelen toch bij de G2 blijf.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 15-09-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam dit tegen op hacker news: Een onderzoeker van de universiteit van Waterloo (Canada) doet een onderzoek naar Streaming van games. Ze vragen naar deelnemers voor een onderzoek hiernaar. Je hebt een desktop VR setup nodig, het kost 5-15 minuten, je moet Engels kunnen spreken. Hier wordt meer uitgelegd in het Engels:

https://docs.google.com/f...GGBx5PB5A19jD9vQ/viewform

Je krijgt ook een $15 Amazon gift card zeggen ze (waarschijnlijk wel voor de Canadese Amazon!). Ik heb de poster bekeken en het lijkt allemaal legitiem, hij post verder alleen inhoudelijke dingen over AR en VR.

Zijn post kreeg daar weinig aandacht dus ik dacht ik post het hier even voor het geval iemand interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
GekkePrutser schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:16:
[...]

Als ze dan ook nog iets slims doen als de instapper net te weinig geheugen geven (typisch Apple trucje). Bijv. 64 voor de instapper en 256 voor het 100 euro duurdere model, dan verkopen ze de duurdere meer met daarop een veel hogere marge want die extra flash kost maar een paar euro.
Voor dat instapmodel ben ik juist wel te porren. Mijn Q1 had ik lokaal enkel games als Onward, Pavlov, Beat Saber en Contracters op staan. SSD verre van vol. En dat zijn dan de enige games die ik dan speel zonder PC. Als ik dan thuis ben, vanuit de woonkamer draadloos verbinden met SteamVR, en dan Half Life: Alyx spelen zonder kabels. Dat is toch wel een utopia voor VR in mijn ogen, helemaal met het oog op de Q2 (betere resolutie, wss hogere refresh rate, samen met een hogere FOV, en lichter qua gewicht. En dan nog Wifi 6 ondersteuning.

Pff, ik denk dat de Quest 2 voor mij een instant buy wordt. Ik zat eerst naar de Reverb G2 te kijken, maar het draadloos spelen, was een ding, en de Q1 doet ver onder voor de G2, maar de Q2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:21:
[...]

Voor dat instapmodel ben ik juist wel te porren. Mijn Q1 had ik lokaal enkel games als Onward, Pavlov, Beat Saber en Contracters op staan. SSD verre van vol. En dat zijn dan de enige games die ik dan speel zonder PC. Als ik dan thuis ben, vanuit de woonkamer draadloos verbinden met SteamVR, en dan Half Life: Alyx spelen zonder kabels. Dat is toch wel een utopia voor VR in mijn ogen, helemaal met het oog op de Q2 (betere resolutie, wss hogere refresh rate, samen met een hogere FOV, en lichter qua gewicht. En dan nog Wifi 6 ondersteuning.

Pff, ik denk dat de Quest 2 voor mij een instant buy wordt. Ik zat eerst naar de Reverb G2 te kijken, maar het draadloos spelen, was een ding, en de Q1 doet ver onder voor de G2, maar de Q2 niet.
Dat is waar, maar de verwachting is wel dat de Quest 2 games groter gaan worden (werd in dat filmpje ook gezegd). Als de instapper 64 GB blijft kan dat wel eens vervelend krap worden. Momenteel is dat inderdaad zeker niet het geval want de games zijn maar 1-2GB per stuk. Maar highres textures gaan daar veel aan veranderen.

Is die WiFi 6 ondersteuning trouwens al gegarandeerd? Ik zie dat ook wel zitten ja, al moet ik nog even wachten tot Unifi een WiFi 6 AP uitbrengt ;) Is al in beta dus het zal niet zo lang duren hopelijk.

Overigens vraag ik me af hoe dicht die "almost 4K" gaat worden vergeleken met de G2. In een van die filmpjes werd ook gerept over "50% more pixels than Quest 1" en dat zou betekenen dat de resolutie dichter bij de Quest 1 ligt dan bij de Reverb G2!

Ik ben in elk geval heel benieuwd. Ik heb de G2 ook in bestelling staan (en 400 euro vooruitbetaald) maar ik hou de mogelijkheden ook nog even open tot donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De XR2 mag dan 2x zo snel als de 835, als hij op 90Hz en ruim 50% meer pixels moet renderen, dan ben je al snel dat voordeel kwijt. Uiteraard heb je beter beeld, maar er is niet veel ruimte voor ook nog eens veel hogere resolutie textures erin te stoppen. Meer opslag is leuk voor VR videos. Als ik een Quest 2 koop, wordt het zeer waarschijnlijk de 64GB versie.

Qua resolutie neem ik aan een enkel 4k scherm. Echter je verliest wat pixels in het midden, omdat het één scherm is, en je verliest ook nog eens een redelijk aantal pixels door fysieke IPD aanpassing met een enkel scherm. Dan zal er iets van 2160x1800 ofzo overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
@GekkePrutser
Mja, voor die 4 games die ik vooral stand-alone speel, zie ik niet zo snel dat ze naar de 20GB per stuk gaan. (Dan wordt het wel een probleem)

Even de prijzen afwachten. Ik denk dat de games in het eerste jaar niet veel zullen veranderen, om de Q1 ook nog te ondersteunen. Maar we gaan het zien. De Q2 gaat er bij mij sowieso komen.

@Sissors
Geen idee hoe die XR2 chip dat allemaal verdeelt. De SOC is gemaakt om tot 6K resolutie te ondersteunen, dus ik verwacht dat die wel e.e.a geoptimaliseerd heeft voor VR. (Aangezien dat de core functie is voor de XR2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 23:00
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom fixeert iedereen zo op het nodig zijn van een facebook account? Je maakt met een nep temporary email en een neppe naam een account aan en je hebt er nooit last van toch?

Ik snap dat dit officieel tegen de voorwaarden is maar whatever.

Vervolgens koppel je er natuurlijk wel een betaalmethode aan waardoor je echte naam aan de achterkant dus wel bekend zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Simkin

Bzzzzz

nowherebound123 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:49:
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom fixeert iedereen zo op het nodig zijn van een facebook account? Je maakt met een nep temporary email en een neppe naam een account aan en je hebt er nooit last van toch?

Vervolgens koppel je er natuurlijk wel een betaalmethode aan waardoor je echte naam aan de achterkant dus wel bekend zal zijn.
Mensen zijn zoiezo gevoelig voor koppelverkoop, maar dat is niet het probleem hier..
Facebook staat bekend dat ze zover gaan als wettelijk mag (en soms verder) om jouw persoonlijke data te verwerken en te verhandelen; dit zorgt voor een gevoel van onveiligheid bij sommige mensen. het idee dat je op je tenen moet lopen. Best begrijpelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 23:00
Simkin schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:53:
[...]

Mensen zijn zoiezo gevoelig voor koppelverkoop, maar dat is niet het probleem hier..
Facebook staat bekend dat ze zover gaan als wettelijk mag (en soms verder) om jouw persoonlijke data te verwerken en te verhandelen; dit zorgt voor een gevoel van onveiligheid bij sommige mensen. het idee dat je op je tenen moet lopen. Best begrijpelijk toch?
Op zich wel, maar zie hier mensen praten over het gebruiken van een doopnaam om maar niet vindbaar te zijn. Zijn jullie dan zo principieel over het niet overtreden van die algemene voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Simkin

Bzzzzz

Het gaan voornamelijk om anoniem te kunnen zijn/blijven (nmi essentieel voor goed werkend internet) zonder dat je daar continue alert voor moet blijven. Facebook gaat anders om met registratie/identificatie tov een bulletin forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq

Een nep account is heel gevaarlijk. Aankopen die je doet in de Oculus Store zijn gekoppeld aan je Facebook account. Facebook heeft ook in hun regels staan dat als je een nep account gebruikt, en deze wordt verwijderd, dat de gekoppelde aangekochte producten dan ook weg zijn. Er is immers geen persoonlijk Facebook account om ze aan te koppelen.

Wil je geen Facebook, geen Quest. Wel een Quest, dan is het echt wel aangeraden om een echt Facebook account te gebruiken. (Tenzij je uitsluitend PC VR games doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

ikt

Als ik Facebook-goggles wil vermijden, welke VR-headset is aan te raden?

De Valve Index en de aankomende HP Reverb G2 zijn denk ik hoofdkandidaten, maar over de G2 moet nog het een en ander duidelijk worden. De Index lijkt me prima, maar de prijs (van de base stations) schrikt me af.

De kans is groot dat de headset voornamelijk wordt gebruikt voor race-doeleinden (i.c.m. een Logitech G27). Staande/roomscale games... ligt aan hoe (of) mijn woonsituatie verandert :P Maar daarop voorbereid zijn zou ook fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikt schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:25:
Als ik Facebook-goggles wil vermijden, welke VR-headset is aan te raden?

De Valve Index en de aankomende HP Reverb G2 zijn denk ik hoofdkandidaten, maar over de G2 moet nog het een en ander duidelijk worden. De Index lijkt me prima, maar de prijs (van de base stations) schrikt me af.

De kans is groot dat de headset voornamelijk wordt gebruikt voor race-doeleinden (i.c.m. een Logitech G27). Staande/roomscale games... ligt aan hoe (of) mijn woonsituatie verandert :P Maar daarop voorbereid zijn zou ook fijn zijn.
Gezien de prijs van de Valve Index, en de aankomende Reverb G2 (die iets gunstiger geprijsd is), zou ik goed naar de G2 kijken. Is toch een stuk nieuwer, en ligt echt niet ver van de Index af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

ikt

xoniq schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:46:
[...]

Gezien de prijs van de Valve Index, en de aankomende Reverb G2 (die iets gunstiger geprijsd is), zou ik goed naar de G2 kijken. Is toch een stuk nieuwer, en ligt echt niet ver van de Index af.
Het "screen door" effect zou veel minder moeten zijn, maar ik wacht even op echte user-reviews. FOV lijkt iets minder, maar dat is in de previews tot zover niet echt als een echt minpunt ondervonden.

Vraag me wel af WMR/dat soort headsets goed zijn met compatibility in third-party mods waar VR in een spel wordt gehacked. We zullen zien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Al eerder genoemd, maar dit moet je echt niet doen! Als Facebook om wat voor reden dan ook je account flagt, vragen ze een kopie van je ID om te bewijzen dat jij het echt bent. Sowieso is het natuurlijk enorm riskant een e-mail in te stellen waar je zelf geen toegang tot hebt, maar als ze je ID vragen, en jij kan die niet overhandigen, dan wordt je account gewoon afgesloten. En dan ben je de toegang tot al je spellen kwijt!

• Daanieyel
  • Niet online
Dus, de geruchten zijn waar. nieuws: Facebook brengt Oculus Quest 2 volgende maand uit voor 349 euro Nu is de vraag G2 of Q2....

Ryzen 3600 - GTX1060

Duidelijk... De G2 heeft 2160x2160 per oog. De Quest 2 1832x1920 op 1 panel volgens het nieuwsbericht op Tweakers. Dus minder dan de helft horizontale resolutie! Als het je puur om PC performance gaat lijkt het me geheel duidelijk.

Edit: Oeps klopt niet, het is wel 1 panel maar met 2x die resolutie. Dan is het een stuk minder knip en klaar inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 16-09-2020 19:51 ]

• Tadango
GekkePrutser schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:49:
[...]

Duidelijk... De G2 heeft 2160x2160 per oog. De Quest 2 1832x1920 op 1 panel volgens het nieuwsbericht op Tweakers. Dus minder dan de helft horizontale resolutie! Als het je puur om PC performance gaat lijkt het me geheel duidelijk.
Nee, dat is per oog. totaal is 3664x1920

• Daanieyel
  • Niet online
Maar wat wel meespeelt is dat bij een enkele LCD de pixels misschien minder goed benut zullen worden. Ik wacht op through the lense opnames die de G2 en de Q2 gaan vergelijken. Als de Q2 een beetje in de buurt komt is die toch wel erg interessant.

Ryzen 3600 - GTX1060

Tadango schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:51:
[...]
Nee, dat is per oog. totaal is 3664x1920
Ja netjes dan idd. Maakt hem wel behoorlijk interessant dan voor dat prijsverschil. Zeker als je nog geen standalone headset hebt. Ik had de Quest er vooral voor 'erbij' gekocht maar het standalone gebeuren is toch wel verrekte prettig.

Wel jammer dat hij nog niet meteen in de preorder gaat.

Edit: dit is ook wel interessant, de accessoires:
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/5DjFIBVMKlswWAMDTd24dp6Cj43Z9yoRQ5MEqq_qlLo.jpg?auto=webp&s=f1e8c564ec7604c2c9e14494413be0fa4bd54e8b

[ Voor 39% gewijzigd door GekkePrutser op 16-09-2020 20:00 ]

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Daanieyel schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:53:
Maar wat wel meespeelt is dat bij een enkele LCD de pixels misschien minder goed benut zullen worden. Ik wacht op through the lense opnames die de G2 en de Q2 gaan vergelijken. Als de Q2 een beetje in de buurt komt is die toch wel erg interessant.
Zo te zien is dik een half uur geleden de NDA gelift, verschillende reviews te vinden, zie zo snel geen through the lens vergelijking 1-op-1 met de G2 maar die zal snel volgen bij bijvoorbeeld Tyriel.

• Tadango
JohnnieWbl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:09:
[...]

Zo te zien is dik een half uur geleden de NDA gelift, verschillende reviews te vinden, zie zo snel geen through the lens vergelijking 1-op-1 met de G2 maar die zal snel volgen bij bijvoorbeeld Tyriel.
Alleen een snelle gezien, was weinig verschil te zien. Minder screendoor, iets natuurlijkere kleuren en grijze zwart.

• Tadango
GekkePrutser schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:54:
[...]

Ja netjes dan idd. Maakt hem wel behoorlijk interessant dan voor dat prijsverschil. Zeker als je nog geen standalone headset hebt. Ik had de Quest er vooral voor 'erbij' gekocht maar het standalone gebeuren is toch wel verrekte prettig.

Wel jammer dat hij nog niet meteen in de preorder gaat.

Edit: dit is ook wel interessant, de accessoires:
[Afbeelding]
Pre-order is open nu :)

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Heb nu de G2 en de Quest 2 in pre-order :o

De Quest 2 is vooral leuk omdat je je 'm kan meenemen naar bv familie/vrienden en die kunnen dan VR ervaren en/of een leuke wireless workout etc. Kan 'm altijd makkelijk weer verkopen met weinig verlies lijkt mij als hij weinig of niet wordt gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 16-09-2020 20:19 ]

Inderdaad, en ik neig naar de G2. Ik had drie punten waar ik bij de Q2 op hoopte:

1. Premium aftermarket headstrap -> Die krijgen we
2. Inclusief fatsoenlijke adio -> Die krijgen we initieel iig niet, als het goed is komt er wat van Logitech, maar iig niet netjes in de headstrap
3. Displayport over USB-C -> Die krijgen we iig niet

Nu kan de link wel verbeterd worden met de nieuwe SoC, en zeggen ze dat te gaan doen, maar het is wel heel veel "we zullen het echt verbeteren in de toekomst". Eg zelfs gewoon nog 72Hz bij release, dat had ik echt niet verwacht. En overall zullen de meeste wel komen, maar ik vraag me toch sterk af in hoeverre PCVR nog een focus is voor ze, en dus hoe snel het resultaat is dat problemen met Oculus Link niet worden opgelost meer bijvoorbeeld, omdat het geen prioriteit heeft.
Goed punt, denk dat er een hoop ongebruikt gaan worden door de IPD adjustment.

Ik heb nu zowel de Quest 2 als de HP Reverb G2 in preorder staan dus ik kan er even rustig over nadenken :D

• Daanieyel
  • Niet online
Heeft iemand al een lens video gevonden?

Ryzen 3600 - GTX1060

Ouch, Arstechnica is niet positief (primair door Facebook eisen, maar ook nog wel wat andere punten): https://arstechnica.com/g...2-as-your-next-vr-system/

• Daanieyel
  • Niet online
YouTube: Oculus Quest 2 Review!

Hier een korte vergelijking met de quest 1. Lijkt wel echt een stuk beter.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:02
Sissors schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:44:
Ouch, Arstechnica is niet positief (primair door Facebook eisen, maar ook nog wel wat andere punten): https://arstechnica.com/g...2-as-your-next-vr-system/
Wel raar dat dat artikel aangeeft dat er minder IR sensoren in de controller zitten, dat wordt juist ontkracht door het filmpje hierboven waar ze het gefilmd hebben.
(Het zijn er evenveel)

Ik heb zelf in ieder geval de Quest 2 incl Elite Strap op pre-order staan bij Cool Blue, ga nog even goed nadenken of ik hem cancel of niet. (Maar gezien de populariteit van de Quest 1 leek het mij verstandig om vroeg te zijn ;) )

• Plugin
  • Niet online
Vooral in het begin zal hij waarschijnlijk met draad omdat ze lijkt mij dezelfde compressietechniek gebruiken het beeld wel een stuk slechter zijn dan bv een G2. In het begin ondersteunen ze ook nog maar slechts 72Hz met draad.
Maar snap niet omdat met deze nieuwe qualcomm chip met 5G ze niet voor draadloos ipv een draad gaan (of dat wordt later ondersteund??). Maar heb dus niks vernomen over een 5G connectie, misschien dat het er standaard toch niet in zit voor welke reden dan ook (misschien omdat ze hopen dat hun oculus store daardoor meer gebruikt wordt ipv bv steam?).
Zal me dan ook niet verbazen dat wireless streaming helemaal niet mogelijk is met de Quest 2 wat wel met de Quest 1 kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Plugin op 16-09-2020 22:10 ]

Waarom zou je 5G willen gebruiken? Dan moet je sim kaart met databundel hebben waar je in drie seconde doorheen bent. Streamen via Wifi zal gewoon kunnen, de vraag is in hoeverre nieuwe wifi standaarden worden ondersteund in de Quest: De SoC kan het, maar dat betekend niet dat de rest het kan.

• Plugin
  • Niet online
Oops sorry was even in de war met 5GHz. Bedoel dus snellere streaming met deze nieuwe chip en/of wellicht kan je helemaal niet meer streamen met de Quest 2.

Lees hier bv:
https://uploadvr.com/oculus-quest-2-review/
There’s also no wireless option right now,

[ Voor 25% gewijzigd door Plugin op 16-09-2020 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Baal wel dat Oculus stopt met PCVR, ook geen funding meer voor grote AA/AAA VR games op PC. Dat zijn nou net de games waar ik het meest naar uit kijk.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wireless streaming ging altijd via 3rd party apps. Oculus ondersteund het zelf niet, en tja, waarom niet eigenlijk? Drie opties die ik zie: Ze zijn er niet van overtuigd dat je uiteindelijk voldoende goede performance krijgt, of ze hebben simpelweg geen tijd/resources ervoor, of ze zijn bang voor customer support problemen van mensen met belabberd Wifi.

• Plugin
  • Niet online
Ben voor de 64GB versie gegaan, bijna 1/3 duurder voor de 256GB versie. Dan heb je nog de accessoires, de elite strap etc (die ik later waarschijnlijk wel ga kopen (de elite met de accu is te duur).
Maar de meesten zullen wel voor de 256GB gaan maar dan ook nog met de accessoires is het niet echt goedkoop. Hij zou standaard met de elite strap uitgerust moeten zijn & een 128GB versie en een 256 versie maar tja het blijft business.

[ Voor 4% gewijzigd door Plugin op 16-09-2020 23:06 ]

Plugin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:02:
Ben voor de 64GB versie gegaan, bijna 1/3 duurder voor de 256GB versie. Dan heb je nog de accessoires, de elite strap etc (die ik later waarschijnlijk wel ga kopen (de elite met de accu is te duur).
Maar de meesten zullen wel voor de 256GB gaan maar dan ook nog met de accessoires is het niet echt goedkoop. Hij zou standaard met de elite strap uitgerust moeten zijn & een 128GB versie en een 256 versie maar tja het blijft business.
Vergeet met die elite battery strap niet dat je ook de case erbij krijgt die 50 euro kost. Ik heb die voor de Quest 1 en hij is erg stevig.
Sissors schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:26:
Wireless streaming ging altijd via 3rd party apps. Oculus ondersteund het zelf niet, en tja, waarom niet eigenlijk? Drie opties die ik zie: Ze zijn er niet van overtuigd dat je uiteindelijk voldoende goede performance krijgt, of ze hebben simpelweg geen tijd/resources ervoor, of ze zijn bang voor customer support problemen van mensen met belabberd Wifi.
Ik denk zelf dat laatste. Zie wat een geklooi het is met Virtual Desktop om goede performance te krijgen. Een van die gasten op youtube had 3 verschillende routers gekocht en teruggestuurd.

Zelfs als je zegt "minimaal wifi 6 (802.11ax)" dan moet je nog het geluk hebben dat er niet te veel storing is in de buurt.

Als die nieuwe 6Ghz WiFi band ook naar Europa komt dan zou het wel kunnen werken, want daar is ontiegelijk veel ruimte op. Maar volgens mij ondersteunt de Quest 2 die niet. De Quest 1 ondersteunde ook al 5Ghz trouwens (die we in Europa wel gewoon hebben natuurlijk). 6 Ghz WiFi is een nieuwe hele brede band die alleen in Amerika beschikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 16-09-2020 23:40 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Furfoot schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:25:
Baal wel dat Oculus stopt met PCVR, ook geen funding meer voor grote AA/AAA VR games op PC. Dat zijn nou net de games waar ik het meest naar uit kijk.
Waar zie je dat staan dan? Er komen tal van AA/AAA games aan, zie FaceBook Connect stream.

Medal of Honour Above and Beyond, Lone Echo 2, Jurassic Park Aftermath, Sniper Elite VR.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Plugin
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:37:
[...]

Vergeet met die elite battery strap niet dat je ook de case erbij krijgt die 50 euro kost. Ik heb die voor de Quest 1 en hij is erg stevig.
Ja maar waarom geen optie zonder de case? Dat verschil maakt het juist groter om te kiezen in mijn geval voor de elite strap te gaan zonder accu. €50 voor een case is gewoon duur.
Damian schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:58:
[...]

Waar zie je dat staan dan? Er komen tal van AA/AAA games aan, zie FaceBook Connect stream.

Medal of Honour Above and Beyond, Lone Echo 2, Jurassic Park Aftermath, Sniper Elite VR.
Ze hebben alleen gezegd dat er geen nieuwe Rift meer komt. En de Rift S is ook gestopt. Kennelijk is Quest 2 + Link de nieuwe Rift...

nieuws: Oculus Rift S gaat uit productie en Facebook stopt met VR-headsets vo...

[ Voor 45% gewijzigd door GekkePrutser op 17-09-2020 01:00 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Cyphax

Moderator LNX
Furfoot schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:25:
De Rifts hebben ook het grootste aandeel bij de Steamgebruikers geloof ik. Betekent dat er een groot gat ontstaat waar andere partijen in kunnen springen.
Nu had FB zichzelf toch al buitenspel gezet met die accountverplichting van ze, maar dit is natuurlijk helemaal sealing the deal. Zo'n Quest leek me an sich leuk voor erbij, maar ik ben primair PC-gamer en geinteresseerd in hoofdzakelijk PC-VR. En de Quest is dat gewoon niet, al zou het in de buurt moeten komen.

Misschien worden die dingen nog een keer deftig geroot ofzo. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
Plugin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:02:
Ik ben zelf ook voor de 64gb versie gegaan.
Bij de Quest 1 was ik vanwege future-proofing voor 128GB gegaan, maar achteraf gezien was dat niet nodig.
Zoveel goede games zijn er nou ook weer niet :P (En de enige games die er altijd op moeten blijven staan zijn BeatSaber en Super Hot)

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
Plugin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:20:
Oops sorry was even in de war met 5GHz. Bedoel dus snellere streaming met deze nieuwe chip en/of wellicht kan je helemaal niet meer streamen met de Quest 2.

Lees hier bv:
https://uploadvr.com/oculus-quest-2-review/

[...]
ik zie op de virtual desktop site wel expliciet Quest 2 support staan.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Flapperbol schreef op donderdag 17 september 2020 @ 07:34:
[...]

Ik ben zelf ook voor de 64gb versie gegaan.
Bij de Quest 1 was ik vanwege future-proofing voor 128GB gegaan, maar achteraf gezien was dat niet nodig.
Zoveel goede games zijn er nou ook weer niet :P (En de enige games die er altijd op moeten blijven staan zijn BeatSaber en Super Hot)
Ik ben met mobieltjes een paar keer de mist in gegaan vanwege te weinig opslag dus tegenwoordig pak ik altijd de max. 64gb is met de huidige games echt geen probleem (hell, 90% van wat ik speel is Echo Arena) maar developers krijgen wel de mogelijkheid om specifiek een Q2 versie van games uit te brengen met hogere resolutie textures of andere graphics verbeteringen. Ik hou voor het zekere nog even een slag om de arm. De elite headstrap met battery ook direct erbij besteld. De batterij is niet altijd stikt noodzakelijk maar counterweight is fijn. Carry case erbij is ook wel zo handig.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou overigens niet teveel grafische verbeteringen verwachten. In de keynote van John Carmack is schijnbaar gezegd dat de nieuwe SoC slechts een 50% sneller is in de praktijk door thermische limitaties (en als ze die zouden oplossen de batterij te snel leeggetrokken wordt). Ik verwacht dat die vooral nodig gaat zijn voor 90Hz en de hogere resolutie (wat natuurlijk gewoon voor beter beeld zorgt, maar dat betekend niet hogere resolutie textures enzo).

Meer opslag is leuk als je in VR films wil gaan kijken, daar buiten zou ik het lekker op 64GB houden.

• xoniq
Sissors schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:23:
Ik zou overigens niet teveel grafische verbeteringen verwachten. In de keynote van John Carmack is schijnbaar gezegd dat de nieuwe SoC slechts een 50% sneller is in de praktijk door thermische limitaties (en als ze die zouden oplossen de batterij te snel leeggetrokken wordt). Ik verwacht dat die vooral nodig gaat zijn voor 90Hz en de hogere resolutie (wat natuurlijk gewoon voor beter beeld zorgt, maar dat betekend niet hogere resolutie textures enzo).

Meer opslag is leuk als je in VR films wil gaan kijken, daar buiten zou ik het lekker op 64GB houden.
Ikzelf ga ook voor de 64GB. Op mijn Quest 1 had ik deze nooit vol gehad, er zijn maar een aantal spellen die ik praktisch vaak afwissel, en dat zijn vooral de online shooters. Had op die Quest 1 na veel gebruik nog steeds 40GB over.

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Sissors schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:23:
Is dat zo? :? Hoevel GB verbruiken apps en games dan ongeveer? Ik heb de 256GB besteld omdat ik geen zin heb om steeds apps te verwijderen (hetzelfde idee als bij de instapgroottes van iPads).

Uw advertentie hier?

• Flapperbol
CyPh schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:02:
[...]

Is dat zo? :? Hoevel GB verbruiken apps en games dan ongeveer? Ik heb de 256GB besteld omdat ik geen zin heb om steeds apps te verwijderen (hetzelfde idee als bij de instapgroottes van iPads).
Op de huidige Quest zijn de games over het algemeen tussen de 500-1000MB (een paar uitschieters naar 1.7GB)
Zelfs al zouden alle games 5GB worden, dan kan je er, gezien je effectief zo'n 55GB zal kunnen gebruiken van de opslag, nog steeds 11 games kwijt. Maar dat is wel een worst case scenario, ik verwacht zelf dat ze deze keer max 3gb zullen zijn.
Een VR film is al snel boven de 10GB, dus die vullen het snel op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En mijn beslissing om het bij de G2 te houden is zojuist definitief geworden. Na toch redelijk wat goed doordachte dingen, is nu aftermarket audio oplossing gedeeld voor beter geluid, gezien helaas de Elite strap geen geluid erbij heeft: https://www.logitechg.com...et-oculus.981-001003.html

Ja je ziet het goed, een standaard Logitech koptelefoon met een kort kabeltje erbij. Zo'n lange kabel zit anders in de weg, kan ik me nog in vinden. Maar sowieso is het al onhandig dat je altijd eerst de koptelefoon af moet zetten en daarna de headset, maar daar komt nog bij dat je koptelefoon met een draadje van 20cm aan de headset vast zit. Koop dan een draadloze koptelefoon, lijkt mij een stuk makkelijker. Maar nog steeds iig op gebruiksgemak inferieur aan gewoon een stel goede speakers geintegreerd in de hoofdband.

Een derde partij kan die natuurlijk alsnog maken, maar daar ga ik niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 12-09 20:49
Oh boy, dat klinkt ook als even lekker cashen. Bestaand koptelefoonmodel, korter kabeltje, et voila, een custom audio oplossing voor de quest 2. Dan kan ik ook wel een kabel van mijn koptelefoon wat in een lusje tiewrappen natuurlijk.

Maar de speakers als de G2 heeft gaan op de standaard strap van de Q2 natuurlijk ook niet werken, met zo'n stoffen bandje om ze aan te bevestigen. Dus misschien dat er voor de elite strap nog iets mooiers kan worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Ik vind het juist wel prettig dat ik mijn eigen koptelefoon kan gebruiken. Kan ik me tenminste helemaal afsluiten van de buitenwereld...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThoNohT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:32:
Oh boy, dat klinkt ook als even lekker cashen. Bestaand koptelefoonmodel, korter kabeltje, et voila, een custom audio oplossing voor de quest 2. Dan kan ik ook wel een kabel van mijn koptelefoon wat in een lusje tiewrappen natuurlijk.

Maar de speakers als de G2 heeft gaan op de standaard strap van de Q2 natuurlijk ook niet werken, met zo'n stoffen bandje om ze aan te bevestigen. Dus misschien dat er voor de elite strap nog iets mooiers kan worden gemaakt.
De standaard strap van de Q2 kan je net zo goed als niet bestaand zien, elke reviewer is erover eens dat die niet voldoet en je de elite strap moet kopen. En daar hadden prima speakers bij kunnen zitten.
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:46:
Ik vind het juist wel prettig dat ik mijn eigen koptelefoon kan gebruiken. Kan ik me tenminste helemaal afsluiten van de buitenwereld...
Dat kan altijd natuurlijk bij zo ongeveer elke headset. En ik begrijp dat als in een drukke omgeving zit, dat wel een voordeel is, vooral tov een off-ear oplossing zoals Index/G2 hebben. Maar off ear schijnt voor degene die niet de isolatie nodig hebben toch ook wel echt goed te zijn, en los of je off ear doet, of on-ear zoals Rift S / Vive deluxe band, qua gebruiksgemak is het gewoon een stuk beter dan een losse headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken. Met mijn Rift S heb ik een hele tijd oordopjes ingeplugd gehad, deze er een aantal keer omheen gedraaid en vastgetaped naar de plekken boven mijn oren. Zo kon ik de bril opzetten en dan bungelden de oordopjes al op de juiste plek. Dit gaf erg goed geluid, en het gebruiksgemak was ook wel prima, uiteindelijk toch losgemaakt omdat de tape los begon te laten en ik wat mensen wilde laten demo-en, en dan hoef ik mijn oordopjes niet bij iedereen in hun oren te hebben.

Dit vind ik een nadeeltje aan de G2, dat je geen eigen audio oplossing kan kiezen, zonder een extra kabel mee te trekken vanaf de pc. Maar ik hoop dat met de speakers erop dit niet nodig zal zijn, daar heb ik nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Sissors schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:06:
[...]

Dat kan altijd natuurlijk bij zo ongeveer elke headset. En ik begrijp dat als in een drukke omgeving zit, dat wel een voordeel is, vooral tov een off-ear oplossing zoals Index/G2 hebben. Maar off ear schijnt voor degene die niet de isolatie nodig hebben toch ook wel echt goed te zijn, en los of je off ear doet, of on-ear zoals Rift S / Vive deluxe band, qua gebruiksgemak is het gewoon een stuk beter dan een losse headset.
Ik vind het gewoon prettig om de mogelijkheid te hebben. De Quest heeft natuurlijk wel speakers (ik had dat in begin eigenlijk helemaal niet eens door, totdat m'n partner zei dat hij de televisie niet meer kon horen :p, gewoon niet bij stil gestaan dat hij mijn Quest ook kon horen :D). Ingebouwde speakers zijn handig, maar de optie om ook je eigen koptelefoon aan te kunnen sluiten zijn voor mij toch echt wel een hele grote pro.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar zoals ik schreef, dat kan natuurlijk bij elke PCVR headset. De G2 heeft geen 3.5mm poort, maar ik heb gewoon een draadloze koptelefoon. En anders kan je nog de 3.5mm kabel aan je headset kabel vast tapen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Sissors schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:50:
Maar zoals ik schreef, dat kan natuurlijk bij elke PCVR headset. De G2 heeft geen 3.5mm poort, maar ik heb gewoon een draadloze koptelefoon. En anders kan je nog de 3.5mm kabel aan je headset kabel vast tapen :P.
Is de vertraging geen issue bij een draadloze koptelefoon? Ik neem aan dat het geen bluetooth is, want dan gaat het zeker te traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Sissors schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:50:
Ik heb geen bluetooth of andere draadloze mogelijkheid om een koptelefoon aan m'n PC te knopen :p

en het idee van de Quest is natuurlijk dat hij nergens aan vast zit. En een draadje van een headset (wat aan je hoofd hangt) naar een koptelefoon (die op je hoofd staat) kan natuurlijk heel kort zijn en belemmert je vrijheid niet. Wat ik wel vind is dat die headset wel degelijk standaard gewoon goed geluid moet leveren, zonder dat je daar een third-party ding voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Quest 1 heeft standaard best goed geluid, maar het is beperkt qua volume en laat erg veel omgeving geluid door (goh :)) Er is helemaal niets mis mee en ik vindt het een prima keus gezien de externe aansluitingen. Dat zal bij de 2 niet heel veel anders zijn denk ik.

Wat ik wel graag zou willen is BT met APTX oid voor een lage latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik zit net als vele anderen met het Hp G2 / oculus dilemma. Appelen peren verhaal..

Zou de Oculus ook via Dreamland (be) of bol.com te verkrijgen zijn? Ik shop vooral daar door 15% korting via m'n werk, maar die VR-brillen gaan zo hard tegenwoordig.

En kan je die spelletjes ook via andere verkopers aankopen of enkel via de officiële Oculus webshop? Dat scheelt ook vaak wat.

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
ThoNohT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:51:
[...]

Is de vertraging geen issue bij een draadloze koptelefoon? Ik neem aan dat het geen bluetooth is, want dan gaat het zeker te traag zijn.
Nee joh! In dat geval zouden er verdomd weinig wireless gaming headphones verkocht worden. De meeste zijn geloof ik op 2,4ghz al dan niet icm bluetooth. De mijne (Astro A50) is iig 2,4ghz. Grootste nadeel hiervan is dat hij 340G weegt. Dan wordt het wel erg veel gewicht als je dit samen met een HMD moet gaan dragen. Gelukkig heeft de G2 goed geluid en hoef ik niet per se een over ear oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Vraag voor de huidige Quest owners.
De Q2 zal ongeveer 2 uur speeltijd hebben, en dat kan worden uitgebreid met 1~2 uur met de elite strap met extra batterij.

Overdags zal mijn zoontje op de Quest spelen echter begreep ik dat het opladen traag gaat en tot 5 uur kan duren voordat hij vol is. Dat betekend als hij na schooltijd 2 uurtjes aan de slag er mee gaat. Ik zelf pas rond 12 uur savonds zelf met een volle batterij kan spelen/films kijken....

Mijn vraag is, kan je de huidige quest gebruiken tijdens het opladen? en iemand een idee hoeveel extra batterij je krijgt uit de elite strap? want dan kan ik die batterij eventueel gebruiken om zelf te spelen (disconnected wanneer mijn zoontje speelt) om zo toch beide genoeg speeltijd op een dag te krijgen.

Alternatief zou zijn natuurlijk een 2e quest kopen als ik er helemaal gek van word, maar dat word pas als er een Q3 uit komt ofzo met de tijd.

Met name in de weekenden zal het vechten worden om de Bril (lang leve kinderen :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57
Wowhead schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:32:
Vraag voor de huidige Quest owners.
De Q2 zal ongeveer 2 uur speeltijd hebben, en dat kan worden uitgebreid met 1~2 uur met de elite strap met extra batterij.

Overdags zal mijn zoontje op de Quest spelen echter begreep ik dat het opladen traag gaat en tot 5 uur kan duren voordat hij vol is. Dat betekend als hij na schooltijd 2 uurtjes aan de slag er mee gaat. Ik zelf pas rond 12 uur savonds zelf met een volle batterij kan spelen/films kijken....

Mijn vraag is, kan je de huidige quest gebruiken tijdens het opladen? en iemand een idee hoeveel extra batterij je krijgt uit de elite strap? want dan kan ik die batterij eventueel gebruiken om zelf te spelen (disconnected wanneer mijn zoontje speelt) om zo toch beide genoeg speeltijd op een dag te krijgen.

Alternatief zou zijn natuurlijk een 2e quest kopen als ik er helemaal gek van word, maar dat word pas als er een Q3 uit komt ofzo met de tijd.

Met name in de weekenden zal het vechten worden om de Bril (lang leve kinderen :P )
De huidige Quest is gewoon te gebruiken tijdens het opladen. Mijn vriendin heeft een powerbank aan de strap vastgemaakt met klittenband voor wat extra speeltijd :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Spacewide schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:40:
Ik zit net als vele anderen met het Hp G2 / oculus dilemma. Appelen peren verhaal..

Zou de Oculus ook via Dreamland (be) of bol.com te verkrijgen zijn? Ik shop vooral daar door 15% korting via m'n werk, maar die VR-brillen gaan zo hard tegenwoordig.

En kan je die spelletjes ook via andere verkopers aankopen of enkel via de officiële Oculus webshop? Dat scheelt ook vaak wat.

Grts
Nog los van het prijsverschil zijn dit toch gewoon 2 hele verschillende headsets? Ok, de OQ2 kan wellicht in de toekomst ook goed pcvr weergeven, maar voorlopig zit daar de nodige compressie op waardoor de G2 dit veel beter kan.(beloftes voor de toekomst koop je niets voor) De G2 kan natuurlijk niet los gebruikt worden. En voor de Pijs van de G2 koop je 2 OQ2's. Is nogal een verschil in prijs en toepassing.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Maverick schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:07:
[...]

Nog los van het prijsverschil zijn dit toch gewoon 2 hele verschillende headsets? Ok, de OQ2 kan wellicht in de toekomst ook goed pcvr weergeven, maar voorlopig zit daar de nodige compressie op waardoor de G2 dit veel beter kan.(beloftes voor de toekomst koop je niets voor) De G2 kan natuurlijk niet los gebruikt worden. En voor de Pijs van de G2 koop je 2 OQ2's. Is nogal een verschil in prijs en toepassing.
Hoe zou dat in de toekomst dan zonder compressie kunnen? Dat kan toch alleen als je gebruik maakt van een display port, welke de Quest 2 niet heeft?

• Tadango
Met de Q1 en een goede USB3.0 kabel en poort is er geen compressie te zien. Toen ik voor de gein 2 USB 2.0 hubs en kabels gebruikte was het gigantisch slecht. Link zie ik niet als beperking momenteel.
Pagina: 1 ... 11 ... 123 Laatste