Jongens, ik heb toch wat vraagjes, dus ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. Zeg me gerust als ik in een verkeerd topic zit, want dan verplaats ik even.
Ik ben me sinds kort aan het oriënteren op de vr-markt en wil toch wel een toffe headset gaan aanschaffen voor mijn gaming laptop, waarbij ik dus de focus wil leggen op PCVR. Met andere woorden: ik wil toffe steamgames als half-life alyx en bijvoorbeeld Pavlov gaan proberen omdat dat me best wel erg aanspreekt. Nu lijkt het me ook wel gaaf als je (als extra) volledig wireless en zonder pc kunt spelen, dus zo kwam ik op de Oculus Quest 2 uit, die volgende week uitkomt. Heb veel verschillende video's/reviews bekeken en daaruit begrijp ik toch wel dat dat de betere keuze is in vergelijking tot de Rift S. Meer dan 400/500 wil ik eigenlijk niet uitgeven, dus dan lijkt dit me een kwalitatief goede keuze. Of ga ik hier al de fout in? ;-)
Maar dan de vraag, even ervan uitgaande dat het de Quest 2 wordt: volgens mij heb ik dan ook een Link Cable nodig om hem te verbinden aan mijn laptop. (ook weer 100 euro geloof ik)? Maar dan zie ik verhalen over USBC en USB3.0 en zie ik ook verschillende termen/versies voorbij komen en nu heb ik eigenlijk geen idee of mijn laptop dan de juiste ingangen heeft (sorry, ben totaal niet technisch). Overigens hoor ik ook dat je de USB c oplaadkabel die erbij zit kunt gebruiken om te linken aan je pc en je dan dus geen link cable nodig hebt?
Voor het gemak zijn dit de ingangen die ik heb en ik heb er ook nog een foto bijgevoegd met van links naar rechts alle ingangen die mijn laptop heeft:
Aantal usb 3.0-poorten: 2
Aantal Thunderbolt 3 USB-C poorten: 1
Aantal USB 3.1 Type C Gen 1 poorten: 1
Aantal USB 3.2 Type A Gen 2 poorten: geen
Nou, heel verhaal, maar ik hoop dat jullie me iets meer wegwijs kunnen maken en kunnen aangeven of ik dan met een quest2 + link cable ready zou zijn om direct aan de slag te gaan met steam maar natuurlijk ook oculus games...:)
[
Voor 12% gewijzigd door
Timbox88 op 05-10-2020 09:09
]