• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Thodekroo schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:32:
[...]

Hoe zou dat in de toekomst dan zonder compressie kunnen? Dat kan toch alleen als je gebruik maakt van een display port, welke de Quest 2 niet heeft?
Voor zover ik weet gebruikt de quest helemaal niet de bandbreedte die usb3 biedt. Er is dus nog ruimte om meer data heen en weer te sturen. De verwachting is dat dat op termijn met de quest2 ook gaat gebeuren, omdat die ook mee rekenkracht heeft om al die data te verwerken. Maar op dit moment is dat nog niet zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick op 19-09-2020 10:48 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ThoNohT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:32:
Oh boy, dat klinkt ook als even lekker cashen. Bestaand koptelefoonmodel, korter kabeltje, et voila, een custom audio oplossing voor de quest 2.
Ik gebruik bij m'n PSVR de koptelefoon die ik normaal bij de piano gebruik (deze), die heeft aan de koptelefoonkant ook een jack-aansluiting (dus geen vaste kabel) samen met een korte 3.5mm kabel. Die kostte me 41 euro, geen 99, en kan ik ook voor andere dingen gebruiken.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds ruim een week heb ik dat ik richting misselijk ga in VR, zelfs met iets simpels als Beat Saber, terwijl dat eerst niet was. Nu probeerde ik net Racket Fury, en daar viel me op dat het balletje helemaal niet soepel ging, terwijl met 90 FPS dat toch wel redelijk vloeiend moet gaan. Volgens de Oculus Debug Tool draait hij gewoon netjes op 90 FPS, en als ik hem halveerde naar 45FPS werd het inderdaad slechter.

Daarna viel het me op in Beat Saber, maar ook Oculus Home, dat als ik de pointer in het menu snel heen en weer beweeg, er een soort stroboscoop effect is, waarbij er zo een stuk of 8 lijnen in beeld staan tijdens het snel heen en weer bewegen, die allemaal even fel zijn en stilstaan. Is dit bij andere ook als je bijvoorbeeld in Oculus Home je controller snel heen en weer beweegt, of een Beat Saber menu? Zo nee dan heb ik mijn probleem gevonden, nu nog de oplossing. Als het bij andere ook is, dan is het dus altijd al zo geweest en me nog nooit opgevallen.

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Net een Oculust Quest2 256 GB via coolblue besteld.

Erg benieuwd naar de aankomende VR ervaringen! Voor de 256GB versie gegaan ivm ik mijn sessies will opnemen, samen deze quest met mijn zoontje deelt dus zijn games erop, de mijne etc.

Daarnaast is het wel zo fijn dat je niet alles constant hoeft te verwijderen zoals we bij onze PS4 SLim hebben.

• Hydra
Ben erg benieuwd naar je ervaringen @Wowhead ! Heb zelf een PSVR en viind het grootste nadeel toch wel de niet bepaald perfecte tracking en de bedrading. Zit zelf dus ook die Q2 te overwegen, ook omdat de PSVR2 nog wel een paar jaar op zich laat wachten.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Zijn de Quest 1's al een beetje aan het zakken in prijs :d Mooi moment om er een op de kop te tikken voor erbij, naast mijn Oculus Rift CV1

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
Damian schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:54:
Zijn de Quest 1's al een beetje aan het zakken in prijs :d Mooi moment om er een op de kop te tikken voor erbij, naast mijn Oculus Rift CV1
Op MP staan er een hoop, ook onder de 300. CB heeft hem inmiddels voor 429 (64GB) en ook een 2e kansje (zou ik doen, ben ik erg fan van!) voor onder de 350. Vergeleken met de Quest 2 wellicht geen koopje, maar de prijzen zakken al wel.
Let wel dat je er weinig visuele verbetering voor terugkrijgt. Hij heeft een wat hogere resolutie dan de CV1 (ik heb ook beiden) en als je goed kijkt zie je dat zeker, maar zodra je speelt in iets als HL:Alyx is de ervaring eigenlijk hetzelfde. Zowel de lagere FPS and de hogere resolutie merk ik zelf nauwelijks.

Natuurlijk gaat het je wellicht om de standalone en die ervaring is dan ook super, vind ik ook. Maar als je voor de Quest 2 gaat, heb je ook gelijk een flinke verbetering op PC gebied. dat wou ik maar zeggen :)

• fleros
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 14:32
Voor €200/€250 kan je er al 1 op de kop tikken hier in de VA:
pricewatch: Oculus Quest 64GB

Ik wacht geduldig op mijn G2, en wellicht straks een Q2 mocht VR bevallen (VR is nieuw voor mij, nog geen ervaring mee tot dusver).

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
@fleros ik was ook zo van gedachte. Rustig op de G2 wachten, maar op een zwak moment een Q2 besteld.

De G2 zou op een Vega64 blijkbaar moeten inboeten op de resolutie. Nog eens een nieuwe grafische kaart aankopen vind ik teveel van het goeie.

Maar die twee producten zijn eigenlijk toch niet te vergelijken. De Q2 komt in de woonkamer te liggen en wie weet ooit een G2 in mijn cave.

• fleros
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 14:32
Spacewide schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:35:
@fleros ik was ook zo van gedachte. Rustig op de G2 wachten, maar op een zwak moment een Q2 besteld.

De G2 zou op een Vega64 blijkbaar moeten inboeten op de resolutie. Nog eens een nieuwe grafische kaart aankopen vind ik teveel van het goeie.

Maar die twee producten zijn eigenlijk toch niet te vergelijken. De Q2 komt in de woonkamer te liggen en wie weet ooit een G2 in mijn cave.
Begrijpelijk en inderdaad, twee verschillende user cases.
Veel plezier met Q2 :)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

GekkePrutser schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:02:
[...]

Let wel dat je er weinig visuele verbetering voor terugkrijgt. Hij heeft een wat hogere resolutie dan de CV1 (ik heb ook beiden) en als je goed kijkt zie je dat zeker, maar zodra je speelt in iets als HL:Alyx is de ervaring eigenlijk hetzelfde. Zowel de lagere FPS and de hogere resolutie merk ik zelf nauwelijks.

Natuurlijk gaat het je wellicht om de standalone en die ervaring is dan ook super, vind ik ook. Maar als je voor de Quest 2 gaat, heb je ook gelijk een flinke verbetering op PC gebied. dat wou ik maar zeggen :)
Inderdaad voor buiten mijn mancave. Daar ligt de CV1 aan een dikke pc. De Q1 is leuk voor in de woonkamer met Familie en vrienden e.d.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Inmiddels wachtende op de Quest 2 en elitestrap, het blijkt zo te zijn dat de Bionik Mantis PSVR headphones hier ook op passen! - aanrader dus. Heb mijn G2 pre-order gecanceled voor de Q2 dus de verwachtingen zijn hoog.

Ook grappig om te zien hoe veel VR youtube/influencers ineens giga omhoog schieten in abonnees.
Als de Quest 2 komt, wordt m'n Quest 1 waarschijnlijk meer een lewd-quest of wellicht om op te experimenteren ;)

Wat ik wel jammer vind is dat ik het gevoel heb steeds meer kleine kinderen tegen te komen in RecRoom en VRChat.. en dan voelt het soms toch wat awkward om er als 38 jarige kerel tussen te lopen...
Gelukkig inmiddels al vele 30 plussers en 40 plussers ontmoet in VRChat.. dus lekker in private worlds hangen.. :)

[ Voor 41% gewijzigd door mvz op 14-10-2020 20:18 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:58
Stiekem overweeg ik ook een Quest 2 aan te gaan schaffen. Ik ben hartstikke tevreden over m'n Rift S en PCVR in het algemeen. Maar elke keer als m'n vriendin haar Quest pakt en 30s later aan het spelen is ben ik toch een béétje jaloers :P Qua comfort en beeldkwaliteit vind ik de Rift S stukken beter (op de Quest, maar het gemak van de Quest is zo fijn. De lagere prijs maakt de neiging om het te doen ook niet minder natuurlijk :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
mvz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:26:
Wat ik wel jammer vind is dat ik het gevoel heb steeds meer kleine kinderen tegen te komen in RecRoom en VRChat.. en dan voelt het soms toch wat awkward om er als 38 jarige kerel tussen te lopen...
Gelukkig inmiddels al vele 30 plussers en 40 plussers ontmoet in VRChat.. dus lekker in private worlds hangen.. :)
Is in Echo Arena ook een probleem, de lobby hangt soms vol met 6-jarigen die nauwelijks zich kunnen verplaatsen en alleen met de dino's willen spelen "MY DINO!!!". Straks met verplichte FB koppeling word dat misschien wat minder.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Tassadar32 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:07:
[...]

Is in Echo Arena ook een probleem, de lobby hangt soms vol met 6-jarigen die nauwelijks zich kunnen verplaatsen en alleen met de dino's willen spelen "MY DINO!!!". Straks met verplichte FB koppeling word dat misschien wat minder.
Levert soms ook grappige situaties op. Ik kan mij een keer herinneren dat ik 2 spelers continue aan één speler zag hangen, terwijl ze door de lobby vlogen. Na het geluid aan te hebben gezet hoorde ik dat het twee kinderen waren die een volwassene zaten te plagen en helemaal dubbel lagen van het lachen. Het zag er erg komisch uit en het gesprek tussen die kinderen en de volwassene was hilarisch.

Ik kan mij overigens wel voorstellen dat het irritant wordt wanneer zulke lobby's echt overspoelt worden met kinderen.

• Tassadar32
Dennisvw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:13:
[...]

Levert soms ook grappige situaties op. Ik kan mij een keer herinneren dat ik 2 spelers continue aan één speler zag hangen, terwijl ze door de lobby vlogen. Na het geluid aan te hebben gezet hoorde ik dat het twee kinderen waren die een volwassene zaten te plagen en helemaal dubbel lagen van het lachen. Het zag er erg komisch uit en het gesprek tussen die kinderen en de volwassene was hilarisch.

Ik kan mij overigens wel voorstellen dat het irritant wordt wanneer zulke lobby's echt overspoelt worden met kinderen.
Als ze oud genoeg zijn om normaal te kunnen communiceren en niet verwende, schreeuwende krengen zijn vind ik het ook geen probleem. Helaas denken vooral de wat oudere kinderen dat omdat het een spel is het toch niet uitmaakt wat ze doen en hoe ze met anderen omgaan. Gelukkig neemt RAD meldingen wel serieus en worden toxic spelers snel genoeg gebanned.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Tassadar32 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:17:
[...]
Gelukkig neemt RAD meldingen wel serieus en worden toxic spelers snel genoeg gebanned.
Ze zouden gewoon hardware bans moeten kunnen doen. Maar ik ben lang geleden met Echo Arena gestopt door het absoluut trieste niveau van veel spelers.

In de lobby wel weleens problemen gezien met gedrag van sommige, en je kan ze muten, maar je ziet ze dan nog steeds irritant doen. Al moet ik zeggen, heb ook wel leuke dingen gehad in de lobby. Algemeen is (of iig was) het probleem echter met de daadwerkelijke spellen. Minstens de helft van de potjes werden absoluut verkloot door smurfs die voor de easy wins gingen. Dan nog door beperkt aantal spelers wordt je soms alsnog gematched met spelers die zoveel beter zijn dat je net zo goed AFK kan gaan, want je gaat toch niks doen behalve kijken. En de eerlijke potjes vond ik ook echt leuk. Maar dat percentage was voor mij te laag.

• Tassadar32
@Sissors Er zijn nu veel meer spelers dus pubs zijn wel erg vaak heel goed gematched met slechts een doelpunt verschil in de eindstand. Er zijn nu ook een tweetal social lobbies die actief gemodereerd worden en dus een stuk beschaafder zijn.

Bans in Echo zijn op headset ID en account dus met een andere account de ban omzeilen gaat dus niet. MMR is ook aan headset ID gekoppeld dus smurfen lukt nu niet echt meer. Een lvl 7 die opeens in een lvl 50 match zit valt nogal op.

• deDenDen
Gaan de Quest 2 kopers hier meteen voor de elite strap? Ik twijfel nog een beetje.. Reviewers geven aan dat het een haast noodzakelijke upgrade is indien je wat comfort wilt, maar aftermarket alternatieven gaan wellicht nog beter (of goedkoper?) zijn. Het liefst heb ik eigenlijk ook een strap die geheel zwart is, i.v.m. vervuiling.

Ergens voelt het niet helemaal goed om mijn 5 maanden oude Quest al aan de kant te leggen, maar als de Quest 2 betere/scherpere simracing (pcvr) gaat bieden en een betere Netflix/Prime ervaring is dat mij de investering wel waard O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Yep.. ik kon het niet laten en heb de Q2 besteld .. mijn Quest is 7 maanden oud .. daarvoor een Rift gehad. Ik gebruik 'm zowel voor PCVR als native Quest games.

De upgrade in resolutie is het me wel waard.. daarnaast zal er door het LCD ipv OLED scherm geen smearing meer zijn in donkere scenes .. Ik vind dat er niet uitzien...

Daarnaast: 90Hz straks... Net zoals op mijn oude Rift CV1... voelt en speelt gewoon lekkerder. Ik merk het verschil niet in alle games maar daar waar je het merkt, merk je het goed (Eleven bijvoorbeeld).

Wel meteen de elite strap erbij gehaald.. Die flapperige standaard strap lijkt me echt helemaal niets.

Twijfel nog of ik de Quest 1 verkoop.. Altijd leuk voor familie en vrienden om ermee te laten spelen...

Stay young forever!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Over de Reverb G2, komt het volgende van Hp via Reddit:
TD:DR:

Devices will begin shipping to preorder resellers the second half of October, and we expect units to begin reaching your hands the beginning of November.
Linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
wrong topic

[ Voor 96% gewijzigd door PuckStar op 25-09-2020 00:38 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Blaim schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:27:
Over de Reverb G2, komt het volgende van Hp via Reddit:

[...]

Linkje.
Nice! Jammer genoeg is de poweradapter wel nodig, maar als dat de ervaring verbetert (minder "display smear" bij hoofdbewegingen), prima imo.

Voor toekomstige G2 bezitters: usb direct op het mobo met usb controller wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Ik kreeg deze email van De Rekenwinkel:

"Ik stuur je graag bij deze een update over de levering van de HP Reverb G2 VR headset. Zie onderstaand persbericht over de levering van de Reverb:
https://press.hp.com/us/e...-reverb-g2-vr-update.html

Alle bestelling die wij tot nu toe hebben ontvangen zullen bij de pre-order zitten en als eerste worden verzonden, maar helaas moet je nog wel iets langer wachten.
"

Ik vind het echt heel goed dat ze me zo informeren!
Nu hopen dat MSFS2020 ook snel VR support krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door PuckStar op 25-09-2020 12:46 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is dat de headset wel erg warm gaat worden als hij blijkbaar zoveel stroom nodig heeft. Hopelijk valt dat mee.

En nu beetje afwachten of we geluk hebben en hem nog eind oktober krijgen, of begin november. Eerst was mijn plan met Star Wars Squadrons te wachten tot ik de G2 had, vermoed nu dat ik hem gewoon bij release ga halen en spelen op mijn CV1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:51:
Enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is dat de headset wel erg warm gaat worden als hij blijkbaar zoveel stroom nodig heeft. Hopelijk valt dat mee.
Met de eerste exemplaren van de eerste Reverb was dat zeker een probleem en hij viel daardoor ook echt uit.. Met de revisie (van de G1 dus!) was dat wel opgelost gelukkig. Dus hopelijk hebben ze daarvan geleerd.

Verder vind ik het niet zo erg dat hij is uitgesteld. Liever een goed apparaat dan problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 25-09-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen blijven zeggen dat hij "is uitgesteld". HP heeft altijd "fall 2020" gezegd en dat doen ze dus ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thodekroo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:20:
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen blijven zeggen dat hij "is uitgesteld". HP heeft altijd "fall 2020" gezegd en dat doen ze dus ook...
En zo goed als alle webwinkels waar je hem daadwerkelijk besteld, inclusief HPs eigen webwinkel, hebben eerder eind september gezegd, en daarna oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:22
Vroeger had je een plek op GOT waarbij je je 2e hands onderdelen kon waarderen, maar ik kan dat niet zo snel vinden dus dan maar hier.

Wat denken jullie wat het volgende nog zou opleveren?

-Oculus Rift CV1 Refurbished (ik had garantie, kreeg een vervangend exemplaar) waarvan de foam bij het voorhoofd heeft losgelaten ivm te weinig lijm
-2 Sensors waarvan bij 1 kabel een stukje gewit is (5 cm dan viel het minder op langs mijn muur)
-2 Motion conrollers waarvan 1 een kras (iemand dacht dat die door een muur heen kon :P)

als bonus heb ik wel de originele dozen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een redelijk simpele toch? Kijk op marktplaats / V&A waarvoor een Rift gaat. Compenseer wat voor de foam die loslaat (of fix het zelf eerst), en je weet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooie Through the lens vergelijking tussen Oculus Quest 2, Valve Index, en HP Reverb G2. De Reverb komt hier toch een stuk beter uit de bus dan de Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Erg overtuigend inderdaad. Dit wordt mijn nieuwe HMD totdat er iets dat wireless envergelijkbaar is voorbij komt dat niet Facebook gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de eerste paar tests leek de g2 erg vaag te worden aan de randen en zag je ook wat regenboog effecten, maar vanaf elite zag ik het niet meer. Wellicht dat de camera net niet helemaal goed gepositioneerd was aan het begin... Verschil in scherpte is inderdaad indrukwekkend!

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Thodekroo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:19:
Erg overtuigend inderdaad. Dit wordt mijn nieuwe HMD totdat er iets dat wireless envergelijkbaar is voorbij komt dat niet Facebook gerelateerd is.
Dat wordt dan de addon voor de Index. Draadloos.

Die G2 ziet er echt wel een stuk mooier uit. Weet iemand of je de controllers van de Index ook op de G2 kan gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Yzord op 29-09-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ja dat kan zoek op ytube met; ''index controllers with reverb g2 ''.

[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 29-09-2020 20:20 ]

• Thodekroo
Yzord schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:26:
[...]

Dat wordt dan de addon voor de Index. Draadloos.
Ik hoop op een draadloze index met inside out tracking en zelfde resulutie als de G2 over een jaar of wat. Ik vraag me alleen af of Wifi 6(e?) Al snel genoeg is om al die data over te versturen. En dan ook nog eens met low latency...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Thodekroo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:48:
[...]

Ik hoop op een draadloze index met inside out tracking en zelfde resulutie als de G2 over een jaar of wat. Ik vraag me alleen af of Wifi 6(e?) Al snel genoeg is om al die data over te versturen. En dan ook nog eens met low latency...
Als ik zie wat Virtual Desktop voor elkaar krijgt zonder support van de maker, dan is dat mogelijk zonder wifi 6 met goede prestaties. Met wifi 6 kan het nog beter uiteraard maar bandbreedte is niet echt een probleem. De rest van je netwerk is gigantisch belangrijk en een mindere switch is erg duidelijk merkbaar qua beeld. Ook moet de rest van het verkeer dan niet van die frequentie gebruik maken. Een dedicated systeem met los kastje aan de PC is de enige manier om een betrouwbare probleemloze draadloze verbinding te krijgen. Over wifi is het nooit perfect te krijgen.

• Hydra
Thodekroo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:19:
Zou niet te snel conclusies trekken. Zag op Reddit veel commentaar dat het erop lijkt dat z'n meetmethode niet okay is en erg inconsistente resultaten levert. Het is ook niet logisch dat het beeld blurry wordt; als je inzoomt zou je pixels moeten gaan zien, geen blur.

• Thodekroo
Hydra schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:32:
[...]

Zou niet te snel conclusies trekken. Zag op Reddit veel commentaar dat het erop lijkt dat z'n meetmethode niet okay is en erg inconsistente resultaten levert. Het is ook niet logisch dat het beeld blurry wordt; als je inzoomt zou je pixels moeten gaan zien, geen blur.
Through the lens is altijd slecht in beeld te brengen maar helaas is er geen methode tot op heden om een verschil duidelijk te maken. En mijn besluit was al lang voor deze video gevallen, alle reviewers zijn het er tot op heden over eens. De G2 heeft verreweg het beste beeld, zowel op kleur, clarity en resolutie.

• Hydra
Thodekroo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:17:
Through the lens is altijd slecht in beeld te brengen maar helaas is er geen methode tot op heden om een verschil duidelijk te maken. En mijn besluit was al lang voor deze video gevallen, alle reviewers zijn het er tot op heden over eens. De G2 heeft verreweg het beste beeld, zowel op kleur, clarity en resolutie.
Oh dat geloof ik graag, en mag ook wel voor die prijs :)

• Thodekroo
Huh? Vind jij een G2 duur? In vergelijking met een Index vind ik hem een prima prijs hebben (pre order €600). Nu komt Facebook met een (op vele vlakken inferieure) HMD die je gedeeltelijk met je eigen data gaat betalen, waardoor de G2 misschien duur lijkt.
Totdat de Q2 was aangekondigd had de G2 een redelijke scherpe prijs. Met de Q2 is hij wel wat prijzig, tegelijk moet je ook wel het eerlijke verhaal doen, en de must-have accessoires bij de Q2 meetellen als je ze een beetje vergelijkbaar qua comfort en audio wil krijgen.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:31
Verplicht Facebook account voor de Q2, maakt de G2 een absoluut koopje.

Zoveel mensen, zoveel meningen of dit wel of niet positief is, mijn mening is niet lastig te raden ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Thodekroo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:39:
Huh? Vind jij een G2 duur? In vergelijking met een Index vind ik hem een prima prijs hebben (pre order €600). Nu komt Facebook met een (op vele vlakken inferieure) HMD die je gedeeltelijk met je eigen data gaat betalen, waardoor de G2 misschien duur lijkt.
De Index is duur, de G2 kent denk ik een prima prijs/kwaliteit verhouding. De pre-order prijs is niet de actuele verkoopprijs, dus m.i. kost de G2 €700, wat 2x zo duur is als de Quest 2. Daarnaast heeft niet iedereen een VR-ready pc in huis, dus die investering moet je er in veel gevallen ook bij optellen.

Persoonlijke voorkeuren en afwegingen zullen de meer prijs van de G2 vaak rechtvaardigen (beter scherm, audio, comfort). De Quest 2 is met €350 natuurlijk echt laag geprijsd. Dat de fanatieke VR reviewers zeggen dat de elite strap min of meer een vereiste is, maakt dat natuurlijk niet voor iedereen waar. Er zullen zat kopers zijn die VR willen proberen en niet zo'n hoge eisen stellen, een totaal andere doelgroep dan de G2 kopers.

Zelf heb ik de Quest 2 in pre-order staan (incl. elite strap) om de simpele reden dat ik een standalone headset wil. Ik geniet met mijn huidige Quest het meest van de PCVR games die ik via Virtual Desktop speel, maar ik gebruik de headset het meest standalone, want dat scheelt 'gedoe'. Aangezien ik geen dedicated VR pc heb, maar een laptop (met RTX 2060 weliswaar) welke ik ook zakelijk gebruik, vind ik het vaak te veel gedoe om deze erbij te pakken, aan te sluiten en alles op te starten (ook al kost dat misschien maar twee minuten 8)7 ).

Het hele Facebook privacy verhaal bevalt mij ook niet, maar ik kan geloof ik nog 2 jaar vooruit met mijn Oculus account. Mocht VR-ontwikkeling zich zo snel voortzetten zoals het nu doet dan koop ik tegen die tijd wel een Index 2 of G3 met dedicated VR PC :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Dennisvw schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
Het hele Facebook privacy verhaal bevalt mij ook niet, maar ik kan geloof ik nog 2 jaar vooruit met mijn Oculus account. Mocht VR-ontwikkeling zich zo snel voortzetten zoals het nu doet dan koop ik tegen die tijd wel een Index 2 of G3 met dedicated VR PC :P
Ik meende dat je de Quest 2 niet kon activeren zonder facebook account...

nieuws: Facebook-account is verplicht bij komende Oculus-headsets

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Hmm je hebt gelijk.

"Ook mensen die nu al een Oculus-account hebben, moeten na aanschaf van nieuwe hardware een Facebook-account gebruiken."

Ik was in de veronderstelling dat ik mijn huidige Oculus account nog twee jaar op de nieuwe Quest kon blijven gebruiken, jammer }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ben ik nou echt een van de weinigen die het compleet niet boeit dat hele Facebook verplicht verhaal?

Alles op mijn pc mogen ze zien.

Heb altijd zon idee bij dit soort dingen dat de mensen die het meeste te verbergen hebben het hardst schreeuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

Simkin

Bzzzzz

Akelig kortzichtig Damian, wat hoop je te bereiken met zo`n uitspraak in dit VR topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Damian schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:25:
Ben ik nou echt een van de weinigen die het compleet niet boeit dat hele Facebook verplicht verhaal?

Heb altijd zon idee bij dit soort dingen dat de mensen die het meeste te verbergen hebben het hardst schreeuwen...
Ik ben niet iemand die de grootste principiele bezwaren heeft hiermee. Als de Quest2 overall een betere keuze was geweest voor mij, had ik die waarschijnlijk gekocht. Maar dit is ook wel weer heel erg kort door de bocht.
Als eerst: Waarom denk je dat Facebook dit doet? Hint: Het is niet omdat ze geinteresseerd zijn in je opstel over hamsters, ze denken op deze manier meer advertentie inkomsten uit jou te kunnen halen.
Daarnaast, als jij straks een foto op je Facebook plaatst van je lokale Sinterklaas intocht die nog zwarte pieten heeft, dan heb je een significante kans dat je Quest 30 dagen lang onbruikbaar is.

Het zou mij absoluut niet verbazen dat er in bijvoorbeeld het Quest hoofdscherm advertenties komen. En dat gaat een enorme shitstorm opleveren, terwijl iedereen het had kunnen zien aankomen als op zijn minst een reëel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:51
Kortzichtig maar ben het met hem eens, boeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Sissors schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Ik ben niet iemand die de grootste principiele bezwaren heeft hiermee. Als de Quest2 overall een betere keuze was geweest voor mij, had ik die waarschijnlijk gekocht. Maar dit is ook wel weer heel erg kort door de bocht.
Als eerst: Waarom denk je dat Facebook dit doet? Hint: Het is niet omdat ze geinteresseerd zijn in je opstel over hamsters, ze denken op deze manier meer advertentie inkomsten uit jou te kunnen halen.
Daarnaast, als jij straks een foto op je Facebook plaatst van je lokale Sinterklaas intocht die nog zwarte pieten heeft, dan heb je een significante kans dat je Quest 30 dagen lang onbruikbaar is.

Het zou mij absoluut niet verbazen dat er in bijvoorbeeld het Quest hoofdscherm advertenties komen. En dat gaat een enorme shitstorm opleveren, terwijl iedereen het had kunnen zien aankomen als op zijn minst een reëel risico.
Dat ze reclame op mij specifiek richten heb ik ook geen probleem mee. Gebeurt nu ook door Google. Als ik daardoor de Quest voor weinig kan kopen, helemaal prima.

Niks wat ik gelezen heb over wat ze doen met de data houd mij tegen. Maargoed, wie ben ik ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-08 10:55
Bij ons ligt nu ook een kleine 3 maanden een Oculus Quest 1 in de woonkamer. Ik houd toch ook wel goed de Quest 2 in de gaten, ondanks mijn grote weerzin jegens Facebook.

Helaas heb ik door de huidige reisbeperkingen nu al meerde malen mijn familie niet kunnen bezoeken. Dit is dus waar de Quest, wat mij betreft, perfect is. Meerdere familieleden hebben er nu eentje, waardoor we samen spelletjes zoals Cook-out en Drop Dead kunnen spelen. Ik ben echt verbaasd hoe 50+'ers zo die bril oppakken en meedoen! In 20 jaar gamen heb ik nooit meegemaakt dat deze mensen ook maar enige interesse hadden in computerspelletjes. En nu zijn we allemaal hard aan het werk om Beat Saber highscores te verbeteren.

De Facebook account is echt heel jammer, maar ik ga mijn familie niet overtuigen om 600 euro aan een VR bril uit te geven. Samen spelen met een Quest is zoveel beter dan de honderdste keer videobellen - en dat wordt met de Quest 2 dus alleen maar haalbaarder voor een groter deel van mijn familie. Dan neem ik inderdaad de privacy concerns voor lief, en ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Damian schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:51:
Dat ze reclame op mij specifiek richten heb ik ook geen probleem mee. Gebeurt nu ook door Google. Als ik daardoor de Quest voor weinig kan kopen, helemaal prima.

Niks wat ik gelezen heb over wat ze doen met de data houd mij tegen. Maargoed, wie ben ik ;)
Volgens mij ben je een redelijk gemiddelde consument zo te horen, en iemand waar Facebook erg graag een HMD wat onder kostprijs aan verkoopt.

(Gepersonaliseerde) reclame is natuurlijk niet wat veel mensen (terecht) ervan weerhoud om iets van Facebook te kopen. Dat gebeurt indd al genoeg door veel grote jongens.

Ik hoop alleen dat mensen die overwegen de Q2 te kopen ook nadenken over de 2 bijkomende zaken die al in mindere mate voor veel opschudding gezorgd hebben: 1) Facebook zorgt dat ze heel veel van je te weten komen, en doordat ze daar niet al te transparant in zijn is het erg lastig te overzien wát ze precies van je weten. Hierdoor raken gebruikers de controle over hun eigen data kwijt; 2) De data die ze van je hebben gebruiken ze om een profiel van jou en van degene met wie je in contact komt te maken. Deze profielen verkopen ze aan partijen die baat hebben bij een zo uitgebreid mogelijk dataset. Kopers kunnen andere bedrijven zijn, maar ook politieke partijen.

Deze perverse prikkels bieden weinig hoop op zelfregulering, waardoor wettelijke grenzen worden opgezocht en overtreden. Omdat de wetgeving + handhaving nog in de kinderschoenen staat komt Facebook weg met vage beloftes en soms zelfs leugens.

Als we eenmaal ons recht op onze eigen data verspelen wordt het steeds moeilijker om te zeggen: "oei, ik heb me toch bedacht, Facebook geef mijn data terug." Dan maak ik nu liever andere keuzes, maar goed, wie ben ik? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Damian schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

En ik zal echt niet zeggen dat je 'fout' bent als je een Q2 koop, zoals ik zelf schreef, ik heb hem ook overwogen, en uiteindelijk afgeschreven omdat de G2 technisch gezien beter bij mij past. Als de Q2 nog wat extra opties had gehad, was er goede kans dat ik die had gekocht.

Maar als je dan aankomt met dat iedereen die niet blij is met Facebook in zijn VR headset dus iets te verbergen heeft, tja... (hint: we hebben allemaal wat te verbergen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:55
Ik heb zelf ook de Q2 besteld. Ik wil graag een headset waar ik snel een uurtje mee kan spelen zonder allemaal draden. Daarnaast denk ik dat door de grote push die eraan komt deze headset veel verkocht gaat worden waardoor er veel content beschikbaar komt.

Nadeel is inderdaad FB integratie, echter vrijwel iedereen die er over klaagt gebruikt wel google/apple. Het is daar optioneel maar denk dat er vrijwel niemand zegt ik gebruik geen google/apple store omdat ik geen account wil aanmaken.

Het is nu eenmaal de nieuwe werkelijkheid waarbij je data op elke plek online gebruikt wordt om jouw gerichter te kunnen targetten met advertenties. De EU heeft hier een eerste restrictie op gelegd door middel van de GDPR en er zullen in de toekomst nog meer beperkingen hierop komen. Dat is ook de enige juiste weg aangezien er op steeds meer plekken data verzameld wordt (je auto, je slimme speaker enz).

Het boycotten van de Q2 om deze reden vind ik daarom te ver gaan, ondanks dat ik geen fan ben van de verplichte FB integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Gerichte reclame vindt ik een stuk beter dan onzin reclame. Maar dat is vast niet de reden voor een hoop om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
R.van.M schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:10:

Nadeel is inderdaad FB integratie, echter vrijwel iedereen die er over klaagt gebruikt wel google/apple. Het is daar optioneel maar denk dat er vrijwel niemand zegt ik gebruik geen google/apple store omdat ik geen account wil aanmaken.
Het grote verschil is wel dat je voor google en Apple gewoon een account kan aanmaken dat geen enkele link heeft met jezelf. Als je voor Facebook een fake account aanmaakt is de kans reëel dat ze je account blokkeren en dat je je moet legitimeren door je paspoort in te sturen. Zo niet, ben je je games kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Weet iemand of je de index controllers kan gebruiken met de G2? Want dan ga ik hem ook bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Yzord schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:47:
Weet iemand of je de index controllers kan gebruiken met de G2? Want dan ga ik hem ook bestellen :)
Deze vraag stelde je 2 dagen geleden ook. Toen heb je het antwoord ook al gekregen...

Hint: ik zou de G2 zonder controllers bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Thodekroo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Deze vraag stelde je 2 dagen geleden ook. Toen heb je het antwoord ook al gekregen...

Hint: ik zou de G2 zonder controllers bestellen.
Hmm, mijn excuses, zwaar overheen gekeken.

Ok, besloten de G2 te bestellen. Dacht ik doe het op derekenwinkel, maar ik kom niet meer op die site, jullie? Waar kan ik hem verder het best bestellen?

[ Voor 20% gewijzigd door Yzord op 01-10-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Ok, besloten de G2 te bestellen. Dacht ik doe het op derekenwinkel, maar ik kom niet meer op die site, jullie? Waar kan ik hem verder het best bestellen?
Ik wel:
https://www.derekenwinkel...-new-generation-1830.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 12-09 20:49
Yzord schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Unbound VR heeft hem ook. Daar hadden anderen hier hem ook besteld geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
Ik heb een paar dagen geleden toch maar besloten om de Valve Index te bestellen, gaat alleen wel ongeveer 8 weken duren voordat die binnen is. De prijs is toch wel de reden waarom ik zo lang heb gewacht. Heb er meteen ook een Woojer Strap bij besteld voor een nog betere immersie. Vest was ook een optie, maar kost weer een hoop extra en als ik de reviews mag geloven is het te afleidend in games. Zijn er hier mensen die deze combinatie gebruiken?

Dit topic hou ik zeker weten in de gaten, misschien kunnen we een keer samen gamen in VR :) Ik kan in ieder geval niet wachten om aan de slag te kunnen!

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heel apart, ik kom er niet op. Zal wel met mijn piholes te maken hebben denk ik. Ik ga even bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Laatst online: 13-09 16:41
@DutchEZmoder Gaaf ding zo'n Woojer strap. Bedankt voor de tip _/-\o_ Zal eens kijken of het iets is om ook met sim-racen te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@DutchEZmoder Ik gebruik al een tijdje de Woojer Strap met een Quest. Maat van me is doof en hij heeft er ook een. Heb met die van mij de juiste instellingen voor een aantal games gezocht zodat hij de meeste nuttige cues krijgt. Ik gebruik hem niet altijd want het is toch weer twee extra draden. Heb een kruldraad liggen met genoeg aders waar ik een dubbele audio kabel van ga maken voor over m'n rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Tassadar32 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:32:
@DutchEZmoder Ik gebruik al een tijdje de Woojer Strap met een Quest. Maat van me is doof en hij heeft er ook een. Heb met die van mij de juiste instellingen voor een aantal games gezocht zodat hij de meeste nuttige cues krijgt. Ik gebruik hem niet altijd want het is toch weer twee extra draden. Heb een kruldraad liggen met genoeg aders waar ik een dubbele audio kabel van ga maken voor over m'n rug.
Ja ik had al gehoord dat het geweldig moet zijn voor dove mensen, hoe vind hij het?

Via AliExpress heb ik al wat besteld voor cable management, had ik gezien in een YouTube filmpje en leek me wel super handig. Geen gedoe met die kabels, misschien wat voor jou zodat je vaker die strap wilt gebruiken?
Joshuatree schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:21:
@DutchEZmoder Gaaf ding zo'n Woojer strap. Bedankt voor de tip _/-\o_ Zal eens kijken of het iets is om ook met sim-racen te gebruiken...
Zal zeker wel een verschil maken! Force feedback via je stuur + die strap lijkt me wel gaaf :D

Ehm maar die strap is toch gewoon draadloos? Of hoe werkt het met VR?

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Damian schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:25:

Ik heb geen facebook account, puur omdat ik tegen het feit ben dat ik daar m'n volledige naam moet gebruiken. En dat is niet omdat ik dat nooit doe, maar omdat ik het niet nodig vind, in dit geval.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
DutchEZmoder schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Ja ik had al gehoord dat het geweldig moet zijn voor dove mensen, hoe vind hij het?

Via AliExpress heb ik al wat besteld voor cable management, had ik gezien in een YouTube filmpje en leek me wel super handig. Geen gedoe met die kabels, misschien wat voor jou zodat je vaker die strap wilt gebruiken?
[...]

Zal zeker wel een verschil maken! Force feedback via je stuur + die strap lijkt me wel gaaf :D

Ehm maar die strap is toch gewoon draadloos? Of hoe werkt het met VR?
Strap kan draadloos met BT maar dan zit er latency op (en je normale oortjes pluggen in de woojer). Met de Quest moet er dus een draad van de Quest jack port naar de woojer (die ik op mijn buik draag) en weer een kabel terug omhoog naar m'n hoofd voor de oordopjes. Zo'n katrol gaat niet helpen, dat is alleen handig voor PCVR.

Mijn dove vriend gebruikt de woojer niet altijd omdat hij hem soms wel afleidend vind. In Echo Arena heeft hij er wel veel aan, er zit een zwaar "thunk" geluid in als een andere unit je vastpakt, normaal heeft hij niet door als hij van achteren vastgepakt word maar met de woojer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Jongens, ik heb toch wat vraagjes, dus ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. Zeg me gerust als ik in een verkeerd topic zit, want dan verplaats ik even.

Ik ben me sinds kort aan het oriënteren op de vr-markt en wil toch wel een toffe headset gaan aanschaffen voor mijn gaming laptop, waarbij ik dus de focus wil leggen op PCVR. Met andere woorden: ik wil toffe steamgames als half-life alyx en bijvoorbeeld Pavlov gaan proberen omdat dat me best wel erg aanspreekt. Nu lijkt het me ook wel gaaf als je (als extra) volledig wireless en zonder pc kunt spelen, dus zo kwam ik op de Oculus Quest 2 uit, die volgende week uitkomt. Heb veel verschillende video's/reviews bekeken en daaruit begrijp ik toch wel dat dat de betere keuze is in vergelijking tot de Rift S. Meer dan 400/500 wil ik eigenlijk niet uitgeven, dus dan lijkt dit me een kwalitatief goede keuze. Of ga ik hier al de fout in? ;-)

Maar dan de vraag, even ervan uitgaande dat het de Quest 2 wordt: volgens mij heb ik dan ook een Link Cable nodig om hem te verbinden aan mijn laptop. (ook weer 100 euro geloof ik)? Maar dan zie ik verhalen over USBC en USB3.0 en zie ik ook verschillende termen/versies voorbij komen en nu heb ik eigenlijk geen idee of mijn laptop dan de juiste ingangen heeft (sorry, ben totaal niet technisch). Overigens hoor ik ook dat je de USB c oplaadkabel die erbij zit kunt gebruiken om te linken aan je pc en je dan dus geen link cable nodig hebt?

Voor het gemak zijn dit de ingangen die ik heb en ik heb er ook nog een foto bijgevoegd met van links naar rechts alle ingangen die mijn laptop heeft:
Aantal usb 3.0-poorten: 2
Aantal Thunderbolt 3 USB-C poorten: 1
Aantal USB 3.1 Type C Gen 1 poorten: 1
Aantal USB 3.2 Type A Gen 2 poorten: geen

Nou, heel verhaal, maar ik hoop dat jullie me iets meer wegwijs kunnen maken en kunnen aangeven of ik dan met een quest2 + link cable ready zou zijn om direct aan de slag te gaan met steam maar natuurlijk ook oculus games...:)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdjmd0qUzoXDj_PflCo34PIpT1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQ5RerZtYs47Lv4Y4VyS8hbV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Timbox88 op 05-10-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Laatst online: 12-09 20:49
Voor de Quest 2 met link zou een USB verbinding goed genoeg moeten zijn, dus daar zit je goed. Dan rest wel nog de vraag, hoe krachtig is je laptop. Wat voor GPU zit erin? Want dat kan wel bepalen of hij in staat gaat zijn om op de gewenste resolutie games te kunnen renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Timbox88 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:01:
Jongens, ik heb toch wat vraagjes, dus ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. Zeg me gerust als ik in een verkeerd topic zit, want dan verplaats ik even.
Met een budget van €400 a €500 kom je inderdaad uit bij de Quest 2 en Rift S. De Quest 2 komt van die twee als beste uit de bus en zal het langst ondersteund worden door Oculus.

Veel Quest gebruikers (waaronder ik) spelen ook PCVR draadloos middels Virtual Dekstop.
Vereiste is dan wel dat je een degelijk accesspoint in je speelruimte hebt hangen, waarmee enkel de Quest verbonden is (5ghz). Je game-pc sluit je bedraad aan op je router (of het accesspoint).

HL-Alyx, Skyrim, Serious Sam en nog wat andere Steam games heb ik op die manier volledig draadloos kunnen spelen.

Als je al over een goed accesspoint beschikt zou ik daar eerst mee gaan testen voordat je een Link cable koopt. Mocht je toch bedraad willen gaan spelen, dan zou ik de Link cable links laten liggen en voor een goedkopere kabel gaan, daar zijn wel voorbeelden van te vinden.

Wat betreft je gaming laptop. Zelf gebruik ik ook een laptop (i7-9750, rtx2060, 16GB) en merk dat het bij bijvoorbeeld HL-Alyx flink aan de bak moet. Eigenlijk komt het net te kort om te allen tijde een stabiele framerate te houden (bij medium settings). Verreweg de meeste tijd heb ik echter geen last van framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Timbox88 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:01:
Maar dan de vraag, even ervan uitgaande dat het de Quest 2 wordt: volgens mij heb ik dan ook een Link Cable nodig om hem te verbinden aan mijn laptop. (ook weer 100 euro geloof ik)? Maar dan zie ik verhalen over USBC en USB3.0 en zie ik ook verschillende termen/versies voorbij komen en nu heb ik eigenlijk geen idee of mijn laptop dan de juiste ingangen heeft (sorry, ben totaal niet technisch). Overigens hoor ik ook dat je de USB c oplaadkabel die erbij zit kunt gebruiken om te linken aan je pc en je dan dus geen link cable nodig hebt?

Voor het gemak zijn dit de ingangen die ik heb en ik heb er ook nog een foto bijgevoegd met van links naar rechts alle ingangen die mijn laptop heeft:
Aantal usb 3.0-poorten: 2
Aantal Thunderbolt 3 USB-C poorten: 1
Aantal USB 3.1 Type C Gen 1 poorten: 1
Aantal USB 3.2 Type A Gen 2 poorten: geen

Nou, heel verhaal, maar ik hoop dat jullie me iets meer wegwijs kunnen maken en kunnen aangeven of ik dan met een quest2 + link cable ready zou zijn om direct aan de slag te gaan met steam maar natuurlijk ook oculus games...:)[Afbeelding]
Ik gebruik nu de standaard USB-C kabel die ik bij m'n Quest kreeg als ik Link gebruik. Je eerste "fout" is dat deze kabel niet verplicht is. Er zijn manieren om hem via Wifi te streamen. Helemaal draadloos is fantastisch!.

Ik wil nog wel een USB-C 3 kabel kopen, maar die zijn echt wel goedkoper te krijgen dan bij Oculus zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
ThoNohT schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Voor de Quest 2 met link zou een USB verbinding goed genoeg moeten zijn, dus daar zit je goed. Dan rest wel nog de vraag, hoe krachtig is je laptop. Wat voor GPU zit erin? Want dat kan wel bepalen of hij in staat gaat zijn om op de gewenste resolutie games te kunnen renderen.
Ik heb een Intel Core i9 (2.3GhZ0, 32 GB Geheugen, Nvidia GeFore RTX 2080 Super 8GB.
Dat zou wel voldoende moeten zijn lijkt me?

Goed om te weten dat de oculus met linke cable dan genoeg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Met een budget van €400 a €500 kom je inderdaad uit bij de Quest 2 en Rift S. De Quest 2 komt van die twee als beste uit de bus en zal het langst ondersteund worden door Oculus.

Veel Quest gebruikers (waaronder ik) spelen ook PCVR draadloos middels Virtual Dekstop.
Vereiste is dan wel dat je een degelijk accesspoint in je speelruimte hebt hangen, waarmee enkel de Quest verbonden is (5ghz). Je game-pc sluit je bedraad aan op je router (of het accesspoint).

HL-Alyx, Skyrim, Serious Sam en nog wat andere Steam games heb ik op die manier volledig draadloos kunnen spelen.

Als je al over een goed accesspoint beschikt zou ik daar eerst mee gaan testen voordat je een Link cable koopt. Mocht je toch bedraad willen gaan spelen, dan zou ik de Link cable links laten liggen en voor een goedkopere kabel gaan, daar zijn wel voorbeelden van te vinden.

Wat betreft je gaming laptop. Zelf gebruik ik ook een laptop (i7-9750, rtx2060, 16GB) en merk dat het bij bijvoorbeeld HL-Alyx flink aan de bak moet. Eigenlijk komt het net te kort om te allen tijde een stabiele framerate te houden (bij medium settings). Verreweg de meeste tijd heb ik echter geen last van framedrops.
Ja, dat had ik inderdaad gezien! Maar ik heb geen accesspoint dus als ik hem aansluit op de PC, zal dat sowieso bekabeld zijn. Heb je goede voorbeelden van kabels die hetzelfde als de Link Cable doen?

Qua pc zit ik wel goed denk ik?
Ik heb een Intel Core i9 (2.3GhZ0, 32 GB Geheugen, Nvidia GeFore RTX 2080 Super 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik nu de standaard USB-C kabel die ik bij m'n Quest kreeg als ik Link gebruik. Je eerste "fout" is dat deze kabel niet verplicht is. Er zijn manieren om hem via Wifi te streamen. Helemaal draadloos is fantastisch!.

Ik wil nog wel een USB-C 3 kabel kopen, maar die zijn echt wel goedkoper te krijgen dan bij Oculus zelf.
Je hebt dus wel die link cable bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
Timbox88 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Ja, dat had ik inderdaad gezien! Maar ik heb geen accesspoint dus als ik hem aansluit op de PC, zal dat sowieso bekabeld zijn. Heb je goede voorbeelden van kabels die hetzelfde als de Link Cable doen?

Qua pc zit ik wel goed denk ik?
Met die specs zit je zeker weten goed :P Serieuze laptop heb je haha.

Wat betreft die kabel; bij de Quest wordt standaard een usb oplaadkabel geleverd welke je ook kunt gebruiken voor pcvr. Enige nadeel is dat die kabel niet zo lang is. Met langere kabels heb ik geen ervaring, maar hier op Tweakers en Reddit zijn wel voorbeelden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennisvw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Met die specs zit je zeker weten goed :P Serieuze laptop heb je haha.

Wat betreft die kabel; bij de Quest wordt standaard een usb oplaadkabel geleverd welke je ook kunt gebruiken voor pcvr. Enige nadeel is dat die kabel niet zo lang is. Met langere kabels heb ik geen ervaring, maar hier op Tweakers en Reddit zijn wel voorbeelden te vinden.
haha thanks! Toevallig vorige maand gekocht zodat ik FS2020 high res kan spelen (kom van consoles af, maar wilde los van FS2020 de overstap richting PC (of in mijn geval laptop) gaan maken dus wilde het wel meteen goed doen)

Ah, dat bedoelde ik dus ook een beetje in mijn vorige post: je kunt die oplaadkabel dus ook gewoon gebruiken om je PC games (Steam) in VR te spelen met de Quest 2? En heb ik daar dus ook de juiste ingang voor op mijn laptop? Sorry voor de wellicht domme vragen, maar het is voor mij vrij ingewikkelde materie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:39
Timbox88 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

haha thanks! Toevallig vorige maand gekocht zodat ik FS2020 high res kan spelen (kom van consoles af, maar wilde los van FS2020 de overstap richting PC (of in mijn geval laptop) gaan maken dus wilde het wel meteen goed doen)

Ah, dat bedoelde ik dus ook een beetje in mijn vorige post: je kunt die oplaadkabel dus ook gewoon gebruiken om je PC games (Steam) in VR te spelen met de Quest 2? En heb ik daar dus ook de juiste ingang voor op mijn laptop? Sorry voor de wellicht domme vragen, maar het is voor mij vrij ingewikkelde materie 8)7
Is de HP Reverb g2 icm FS2020 geen betere optie voor jou? Wel iets duurder :P
Of zal de Quest 2 ook prima zijn mannetje kunnen staan in FS2020? :D

FS2020 in VR lijkt me echt perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Zal een aftermarket pc link snoer evengoed werken? Op Amazon staan er van Anker, Ugreen, enz.. Ik lees hier dat 3 meter zowat het langste is.

[ Voor 20% gewijzigd door Spacewide op 05-10-2020 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Spacewide schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:41:
Zal een aftermarket pc link snoer evengoed werken? Op Amazon staan er van Anker, Ugreen, enz..
Elke goede 3.0 werkt gelijk. De originele is wat dunner en lichter, maar qua beeld is het gelijk. Als je een goede koopt laad de Quest ook netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
impactftw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Is de HP Reverb g2 icm FS2020 geen betere optie voor jou? Wel iets duurder :P
Of zal de Quest 2 ook prima zijn mannetje kunnen staan in FS2020? :D

FS2020 in VR lijkt me echt perfect :9
Ja, FS2020 in VR ga ik zeker doen als het straks kan! Maar de Reverb is me echt te duur (bijna twee keer zo duur dan de Quest 2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
Spacewide schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:41:
Zal een aftermarket pc link snoer evengoed werken? Op Amazon staan er van Anker, Ugreen, enz.. Ik lees hier dat 3 meter zowat het langste is.
Het grote verschil is dat de officiele kabel het signal omzet naar een optisch signaal waardoor je geen signaalverlies hebt. De "fake" kabels dragen de data over via gewoon koper. Voor kabels tot 3m zou dat zonder problemen moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:09
Dennisvw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar de ervaring met VD. Op internet lees ik gemengde verhalen. Ik heb zelf de Quest 2 op preorder staan nadat ik te veel issues met mijn Rift S had. Soms werkte hij niet, en ook was de performance ineens raar. Spellen die voorheen werkte hadden ineens meer latency.

Maargoed, de officiële kabel is 100 piek. En dat vind ik veel geld voor een optiche kabel als ik eerlijk ben. Ik heb nog een AC 5Ghz router liggen. Volgens mij een dlink DIR-868L. Deze wil ik direct aansluiten op de ethernet van mijn PC die in de woonkamer staat. De router zet ik dan neer op mijn tv meubel welke dan geen obstructies heeft. Dus altijd een duidelijk zicht heeft op de headset.

Enig idee wat ik kan verwachten?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het zelf niet meer geprobeerd sinds ze het in beta deden (want ik connect liever draadloos), maar volgens mij heb je toch niet eens meer USB 3.0 nodig nu voor Oculus link? De bitrate is ook maar zo'n 100 Mbps, dus dat gaat prima over 2.0. De Quest zelf zou meer niet aankunnen dus eigenlijk vreemd dat ze in eerste instantie een 3.0 verbinding vereisten.
Dat was wel de Quest 1, de 2 zal wellicht een hogere bitrate aan kunnen, is even afwachten dan hoe dat uitpakt maar ik zou verwachten dat elke datakabel het gewoon gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Finraziel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:05:
Heb het zelf niet meer geprobeerd sinds ze het in beta deden (want ik connect liever draadloos), maar volgens mij heb je toch niet eens meer USB 3.0 nodig nu voor Oculus link? De bitrate is ook maar zo'n 100 Mbps, dus dat gaat prima over 2.0. De Quest zelf zou meer niet aankunnen dus eigenlijk vreemd dat ze in eerste instantie een 3.0 verbinding vereisten.
Dat was wel de Quest 1, de 2 zal wellicht een hogere bitrate aan kunnen, is even afwachten dan hoe dat uitpakt maar ik zou verwachten dat elke datakabel het gewoon gaat doen.
Met een update kon je ook een USB 2.0 gebruiken inderdaad. Maar die ervaring bleek minder te zijn. Daarbij heeft de Q2 een hogere resolutie en kan het 90Hz aan. Iets wat Oculus wilde ondersteunen zodra Link uit beta is wat tegelijkertijd met de release van Q2 zou moeten gebeuren. Denk dat die extra bandbreedte dan wel handig is.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
SacreBleu schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar de ervaring met VD. Op internet lees ik gemengde verhalen. Ik heb zelf de Quest 2 op preorder staan nadat ik te veel issues met mijn Rift S had. Soms werkte hij niet, en ook was de performance ineens raar. Spellen die voorheen werkte hadden ineens meer latency.

VD kan erg goed werken als je je aan de regels houdt:
- PC bedraad met een goede verbinding naar het AP. Het liefst direct of via een goede switch. Geen modem of oude switch er tussen, dat kan je goed merken.
- AP met 5Ghz redelijk dicht bij je Quest. De verbinding in de VD App moet 866 Mbps tonen, anders is het niet goed genoeg
- De ether moet vrij zijn van 5Ghz verkeer. Dus geen andere apparaten op de 5Ghz toelaten. Dit zorgt voor lichte haperingen wat een stuk minder lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Tadango schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

- PC bedraad met een goede verbinding naar het AP. Het liefst direct of via een goede switch. Geen modem of oude switch er tussen, dat kan je goed merken.
- AP met 5Ghz redelijk dicht bij je Quest. De verbinding in de VD App moet 866 Mbps tonen, anders is het niet goed genoeg
- De ether moet vrij zijn van 5Ghz verkeer. Dus geen andere apparaten op de 5Ghz toelaten. Dit zorgt voor lichte haperingen wat een stuk minder lekker werkt.
Is het proberen waard. Bedankt! Ik heb nu al zin om te experimenteren. Kan niet snel genoeg 13 oktober worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Finraziel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:05:
Nee, daarom kun je de laadkabel gebruiken (en sommige hierboven zeggen dat hij niet zo lang is... Hij is meer dan lang genoeg voor mij!) Met een echte USB3.0 kabel zou het wel beter moeten gaan, maar met een USB2.0 kabel werkt het nu ook (ik begreep dat ze dat ergens begin dit jaar hebben aangepast).
[...]

PC is bedraad, naar een goed switch: check!
AP staat zo'n 4m (zonder dikke muren) van mijn kamer: check
Niets anders in de buurt op 5Ghz (zelfs onze buren gebruiken het niet): check.

Ik vind die VD echt een fantastische manier voor VR. Je weet op een gegeven moment helemaal niet meer waar je staat in de ruimte, of waar je monitor staat t.o.v. jezelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Nee, daarom kun je de laadkabel gebruiken (en sommige hierboven zeggen dat hij niet zo lang is... Hij is meer dan lang genoeg voor mij!) Met een echte USB3.0 kabel zou het wel beter moeten gaan, maar met een USB2.0 kabel werkt het nu ook (ik begreep dat ze dat ergens begin dit jaar hebben aangepast).

[...]

PC is bedraad, naar een goed switch: check!
AP staat zo'n 4m (zonder dikke muren) van mijn kamer: check
Niets anders in de buurt op 5Ghz (zelfs onze buren gebruiken het niet): check.

Ik vind die VD echt een fantastische manier voor VR. Je weet op een gegeven moment helemaal niet meer waar je staat in de ruimte, of waar je monitor staat t.o.v. jezelf :p
Jij linkt hem dus alleen met de oplaadkabel aan je pc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
[...]

Ik kan het bovenstaande bevestigen
SacreBleu schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Maargoed, de officiële kabel is 100 piek. En dat vind ik veel geld voor een optiche kabel als ik eerlijk ben. Ik heb nog een AC 5Ghz router liggen. Volgens mij een dlink DIR-868L. Deze wil ik direct aansluiten op de ethernet van mijn PC die in de woonkamer staat. De router zet ik dan neer op mijn tv meubel welke dan geen obstructies heeft. Dus altijd een duidelijk zicht heeft op de headset.

Gebruik nu zelf VD met de reguliere quest. 5Ghz kanaal van de ziggo ubee modem dedicated voor de quest. De modem hangt gewoon in de meterkast (niet de beste plek voor "storingsvrij" bereik) maar het werkt als een zonnetje @ 866 Mbps op ca 4 meter van de de modem met 2 deuren er tussen en zelfs op ca 8M werkt het nog steeds erg goed. PC zit via lan in de muur direct op de modem. Latency is een constante 35-40ms waarbij zelfs Beatsaber op hard prima werkt. Beeldkwaliteit vind ik zelfs beter dan met de link, net wat scherper en "rijker" van kleur. Veel scheelt het niet maar het werkt zeker zo goed zo niet beter als de link!

Na de eerste minuut met VD gedraaid te hebben zijn de link kabels in de kast beland en er nooit meer uit gekomen. Draadloos is echt de enige echte manier waarop VR gespeeld moet worden, enorm verschil tov met kabel. Dit is ook de reden dat ik resoluut voor de Quest 2 ben gegaan en niet voor de reverb G2. Zelfs tov de reguliere quest zou ik de draadloze optie niet inruilen voor de grafische pracht van de Reverb. Het niet gebonden zijn aan een plek en de vrijheid van rondjes kunnen draaien is echt geweldig. Enig nadeel is de "beperkte" ruimte van 5m bij 3m waarbij mn de 3 meter soms net te krap blijkt.

Let wel, de benodigde power van de quest 2 met zijn hogere resolutie en 90hz tov de quest 1 vergt nagenoeg een dubbele power van je GPU. Ik denk dat dit voor vele op de quest 2 via PC op hogere settings wel eens lastig kan gaan worden. Vanaf een RTX 2080 moet het wel lukken als ik zo mijn huidige performances bekijk (heb zelf een RTX2080) maar voor alles lager maak ik mij wel "zorgen".

Mbt je Rift S issues, heb je toevallig een (nieuwe) virusscanner draaien? Ik had soortgelijke issues met de quest icm link (toen ik nog geen VD gebruikte). Bleek de games optimalisatie functie in de virusscanner te zijn. Deze uitgezet en weg issues.

[ Voor 28% gewijzigd door FreeMen op 05-10-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ben nu een paar dagen bezig met Star Wars Squadrons op mijn PC + Quest. PC is niet echt highend met een GTX1070 en een Intel I5 hexacore. Het speelt best lekker maar na een tijdje gameplay gaat ineens de cockpit erg houterig bewegen. Hiervoor was het smooth as butter. Vraag is: is dit het spel of is bv m'n pc aan het overhitten? Hoe kan ik dat uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:37:
Ik ben nu een paar dagen bezig met Star Wars Squadrons op mijn PC + Quest. PC is niet echt highend met een GTX1070 en een Intel I5 hexacore. Het speelt best lekker maar na een tijdje gameplay gaat ineens de cockpit erg houterig bewegen. Hiervoor was het smooth as butter. Vraag is: is dit het spel of is bv m'n pc aan het overhitten? Hoe kan ik dat uitsluiten?
Als je denkt dat je pc te warm zou kunnen worden dan zou je even kunnen zoeken naar iets om de temperatuur te monitoren... Of als dat niet lukt de snelheden van je cpu en gpu. Als hij gaat thermal throttlen zou je dat duidelijk aan de frequenties moeten kunnen zien ook, die zouden dan een redelijke duik omlaag moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
sebastius schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:37:
"Na een tijdje" klinkt als oververhitting. Je kan MSI Afterburner draaien (lees even op internet hoe je de fps counter/temps etc aan moet zetten.)
Dat is een snelle manier om te zien of de temperatuur het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Zojuist mijn Oculus Quest 2 64GB bij Coolblue gekocht! Wordt 13 oktober geleverd! Heb er geen link cable bij genomen want dan koppel ik hem wel met de oplaadkabel aan pc.

Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Timbox88 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Jij linkt hem dus alleen met de oplaadkabel aan je pc?
Als ik niet draadloos zit, ja. Moet nog steeds een andere kabel kopen :p
FreeMen schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:04:
[...]

Na de eerste minuut met VD gedraaid te hebben zijn de link kabels in de kast beland en er nooit meer uit gekomen. Draadloos is echt de enige echte manier waarop VR gespeeld moet worden, enorm verschil tov met kabel. Dit is ook de reden dat ik resoluut voor de Quest 2 ben gegaan en niet voor de reverb G2. Zelfs tov de reguliere quest zou ik de draadloze optie niet inruilen voor de grafische pracht van de Reverb. Het niet gebonden zijn aan een plek en de vrijheid van rondjes kunnen draaien is echt geweldig. Enig nadeel is de "beperkte" ruimte van 5m bij 3m waarbij mn de 3 meter soms net te krap blijkt.
Dit. De enige reden wanneer ik kabel gebruik is wanneer ik vergeten ben hem op te laden en ik toch wat VR wil doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:07:
[...]

Als ik niet draadloos zit, ja. Moet nog steeds een andere kabel kopen :p

[...]

Dit. De enige reden wanneer ik kabel gebruik is wanneer ik vergeten ben hem op te laden en ik toch wat VR wil doen :p
Maar waarom een andere kabel dan? Omdat je een langere kabel wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:02
Timbox88 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:07:
Zojuist mijn Oculus Quest 2 64GB bij Coolblue gekocht! Wordt 13 oktober geleverd! Heb er geen link cable bij genomen want dan koppel ik hem wel met de oplaadkabel aan pc.

Zin in!
Was de kabel die er standaard bij zit niet enorm kort? Volgens mij is PC VR daarmee vrij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Hoeveel zou een originle Quest nog waard zijn nu?
Pagina: 1 ... 12 ... 123 Laatste