Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Plugin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:06:
Edit; ik heb even gekeken en zie daar €699 zonder vermelding van een kortingscode.
Code lijkt nog wel te werken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit: code werkt niet meer

[ Voor 8% gewijzigd door JohnnieWbl op 04-08-2020 07:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:12
ppeterr schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:06:
Aan de virtual desktop gebruikers, met PCVR games. Hoe starten jullie de spellen nou op. Ik zou dat toch wat handiger willen aanpakken. De games van steam komen namelijk niet terecht in de HOME op de quest hier.

Wat ik doe:

Start Virtual desktop, open SteamVR vanaf de headset. Vervolgens start ik de game op de pc.

Als ik het andersom doe. Werkt het niet. Ik moet steamVR vanaf het menu starten in virtual desktop. Anders detecteert hij niet de headset. Al met al vrij on handig.

Ben nu wel bezig met een soort game launcher. Met een grafische weergave op de desktop van de pc zelf.
Maar dan nog, moet ik SteamVR openen op de headset eerst, dan terug schakelen naar de virtuele desktop om de games te selecteren.

Omslachtig, zeker voor mijn zoon die ik dit zelf wil laten bedienen.
Onderstaande afbeelding - van de virtual desktop site zelf - toont wat ik via de quest zie nadat ik de games lijst heb vernieuwd via pull-to-refresh (linker joystick naar beneden trekken dacht ik).
Standaard opent deze lijst ook bij mij met enkel rift games en pas na de refresh ook de steam games :X
Daarna is het bij mij een kwestie van op de steam game klikken en spelen maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haP7XV5nluI-A9GxnEodqUqunXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hxAwC1r0yvOJUVi6ipnuzVgY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:25
BaggerDeBagger schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Onderstaande afbeelding - van de virtual desktop site zelf - toont wat ik via de quest zie nadat ik de games lijst heb vernieuwd via pull-to-refresh (linker joystick naar beneden trekken dacht ik).
Standaard opent deze lijst ook bij mij met enkel rift games en pas na de refresh ook de steam games :X
Daarna is het bij mij een kwestie van op de steam game klikken en spelen maar.

[Afbeelding]
Dat zou toch wel heel mooi zijn, ik krijg dat resultaat hier dus niet :(
Misschien komt het omdat ik een en ander aan games handmatig toevoeg aan de steam bibliotheek. Maar goed dan ook in de eigenschappen van de externe link kan ik aangeven dit aan de VR bibliotheek toe te voegen, met niet dit resultaat.

Ik zet nu maar weer dan de boel weer aan en op en ga het weer proberen :)

[edit] het probleem zit hem dus met de externe links :$ Heb even iets ander toegevoegd van steam, en dat werkt... oke....shame on me.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 03-08-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Plugin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:06:
[...]

Edit; ik heb even gekeken en zie daar €699 zonder vermelding van een kortingscode.
Ja, waarschijnlijk zag ik de versie excl. Controllers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Shodan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:02:
[...]

Ja, waarschijnlijk zag ik de versie excl. Controllers!
Ja dat is vrij vaag van die site, geen 1 site verkoopt de g2 zonder controllers denk zelf dat ze een foutje hebben gemaakt of dat het onduidelijk is weergegeven. Lijkt mij echt zo sterk dat ze de g2 verkopen zonder controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:36:
En verzenddatum is naar 30-09 verschoven :( . (Had zelf niet verwacht dat de originele juist was, maar toch).
Ik vermoed dat dat de datum is van na de korting t/m 31 juli en dat de 1e batch zeg maar dus met korting wel eerder verzonden wordt. Maar ben wel benieuwd hoeveel g2's HP al heeft verkocht, straks hebben ze veel meer verkocht dan ze gedacht hadden vooral ook nu met MSFS 2020.
Dus waar ik dan een beetje bang voor ben dat ze misschien dus niet op tijd al die verkochte headsets kunnen produceren en dus dat het nog veel langer gaat duren.

Heb mijn Rift S verkocht, straks zit ik 4 maand of langer zonder VR :'(

Nou ja dan heb ik genoeg tijd om een zogenaamde stubby in elkaar proberen te knutselen voor Visual Pinball VR (zo tof in VR):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I17Naj5UBR15rLwefSV3ME0ME-w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ATRbsssJCcyTtA7LmDsv86Np.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Plugin op 03-08-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
FOV vergelijkings filmpje van MRTV van de bekende headsets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TS-ZLFQKWQN7kRk8eKUp5FGdylk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gsBkq4oQy5ujvWY87PoeDXdZ.jpg?f=user_large

nummers zijn horizontaal/verticaal in graden.

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 03-08-2020 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Blijkbaar nog een YouTuber met een preproduction model van de G2, voor iets meer dan de mrtv ervaringen: YouTube: HP Reverb G2 - This VR Headset is Impressive! Impressions & Unboxing!

Benieuwd naar zijn verdere video's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Plugin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Ja dat is vrij vaag van die site, geen 1 site verkoopt de g2 zonder controllers denk zelf dat ze een foutje hebben gemaakt of dat het onduidelijk is weergegeven. Lijkt mij echt zo sterk dat ze de g2 verkopen zonder controllers.
Zijn ook andere die het doen, en was bevestigd door HP dat je hem zonder controllers kan kopen. Zal oa zijn omdat de G1 erg populair is bij simmers, en die geen controllers nodig hebben.

Edit: Damn degene uit dat filmpje is wel heel enthousiast erover :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 04-08-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Sissors schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:31:
[...]

Edit: Damn degene uit dat filmpje is wel heel enthousiast erover :)
Haha ja die Tyriel Wood is over het algemeen nogal snel enthousiast. Ik heb echt moeite om naar die gast te luisteren, hij lijkt wel op elk woord de klemtoon te willen leggen. Maar op zich prettig om de woorden van Christian Ang nog eens bevestigd te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:36

Wailing_Banshee

You're Next

ppeterr schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:06:
Aan de virtual desktop gebruikers, met PCVR games. Hoe starten jullie de spellen nou op. Ik zou dat toch wat handiger willen aanpakken. De games van steam komen namelijk niet terecht in de HOME op de quest hier.

Wat ik doe:

Start Virtual desktop, open SteamVR vanaf de headset. Vervolgens start ik de game op de pc.

Als ik het andersom doe. Werkt het niet. Ik moet steamVR vanaf het menu starten in virtual desktop. Anders detecteert hij niet de headset. Al met al vrij on handig.

Ben nu wel bezig met een soort game launcher. Met een grafische weergave op de desktop van de pc zelf.
Maar dan nog, moet ik SteamVR openen op de headset eerst, dan terug schakelen naar de virtuele desktop om de games te selecteren.

Omslachtig, zeker voor mijn zoon die ik dit zelf wil laten bedienen.
Start Virtual Desktop op de PC
Start VD op de headset
Start SteamVR op de headset
Dan de oculus knop op de linker controller (geloof ik...) om de SteamVR bibliotheek te openen en dan het spel opstarten.

Dus nadat ik m'n headset op gedaan heb, doe ik hem niet meer af.

Kwam er gisteren achter dat er een VR sale is bij Humblebundle. Dus Talos Principle VR en Skyrim VR gekocht. Gelijk Talos Principle opgestart. Ik heb dit spel al eerder gespeeld maar ik moet zeggen dat het in VR toch echt die extra dimensie geeft. Vooral als je opgeblazen wordt :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Thodekroo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

Haha ja die Tyriel Wood is over het algemeen nogal snel enthousiast. Ik heb echt moeite om naar die gast te luisteren, hij lijkt wel op elk woord de klemtoon te willen leggen. Maar op zich prettig om de woorden van Christian Ang nog eens bevestigd te zien!
Haha, ik had na 2 minuten zoiets van 'als je nu nog 1 keer together zegt gooi ik je video uit'. Dat hielp, daarna werd het minder :p

Maar inderdaad, goed om te zien dat hij net zo enthousiast is als MRTV al was. Nu nog wachten, wachten tot ze daadwerkelijk shippen. Ben heeeeel benieuwd of de G2 een beetje wil werken als je brildrager bent. Zo niet, moet ie tijdje liggen wachten tot er addon lenses voor komen :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
BM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Ben heeeeel benieuwd of de G2 een beetje wil werken als je brildrager bent. Zo niet, moet ie tijdje liggen wachten tot er addon lenses voor komen :/
Je weet dat MRTV dit al getest heeft in de preview?

Hier de link naar het fragment: YouTube: HP REVERB G2 PREVIEW - As Good As We Hope? FOV, Sweetspot, God Rays,...

Misschien is een kleinere bril kopen dus ook nog een optie, mocht het niet passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Thodekroo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:44:
[...]

Je weet dat MRTV dit al getest heeft in de preview?

Hier de link naar het fragment: YouTube: HP REVERB G2 PREVIEW - As Good As We Hope? FOV, Sweetspot, God Rays,...

Misschien is een kleinere bril kopen dus ook nog een optie, mocht het niet passen ;)
Shoot, dat was waar ook. 8)7 Andere bril is geen optie, gewoon maar proberen als ie er tzt is dus :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:21:
[...]

Start Virtual Desktop op de PC
Start VD op de headset
Start SteamVR op de headset
Dan de oculus knop op de linker controller (geloof ik...) om de SteamVR bibliotheek te openen en dan het spel opstarten.
Thanks, zo werkt het inderdaad. Ik was er ondertussen al achter dat zelf toegevoegde exe's in steam niet werken met deze manier. Dat was het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Inmiddels is de pre-orderkorting verlaagd naar € 50 bij de rekenwinkel...

https://www.derekenwinkel...rb-g2-new-generation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Thodekroo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:20:

Dat was eerst 100 euro goedkoper

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
€50 goedkoper, nu €50 korting op de €700, eerst was het €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Thodekroo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:20:

De leverdatum is nu ook al in 2 weken voor de 3e keer gewijzigd.. Hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt met m'n pre-order bij deze toko. 8)7

Bij de Humble Bundle VR sale (goede tip trouwens) heb ik dit lijstje voor deze prijzen gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zjp7J_15K1iGljSa5irJ7ESZsLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZVzwvDP0SPOCpG3OFXAclpc.png?f=fotoalbum_large

Kan niet wachten om hier mee te beginnen zodra ik de Reverb G2 binnen heb.

Ik heb nog een vraagje voor de owners van een WMR headset. Als ik op Steam kijk naar de VR games dan staat er soms dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQlPYYow_CIycirOCW17gLLKSGE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q8gHAEgvf6pvn0T9IS0jiR8V.png?f=user_large

Dit staat er bijvoorbeeld bij Job Simulator. Maar bij andere games staat WMR niet expliciet vermeld maar als ik het Google of het ondersteund is dan krijg ik 9 van de 10 keer gewoon te zien dat het werkt. Wat is nu precies het verschil wanneer dit wel of niet expliciet vermeld staat op de Steam pagina? Ik krijg via Google verschillende antwoorden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Blaim schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:30:
De leverdatum is nu ook al in 2 weken voor de 3e keer gewijzigd.. Hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt met m'n pre-order bij deze toko. 8)7
Bestware geeft nu eind oktober aan.. hopelijk gaat het om een 2e batch van preorders want heb de 1e 2 weken van oktober vrij genomen :p

Een bericht van een medewerker gaf aan dat ze eind september verwachten, maar dat was voor de wijziging. Een shipping date vanuit hp zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaim schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:30:
[...]

Bij de Humble Bundle VR sale (goede tip trouwens) heb ik dit lijstje voor deze prijzen gekocht:

[Afbeelding]

Kan niet wachten om hier mee te beginnen zodra ik de Reverb G2 binnen heb.

Ik heb nog een vraagje voor de owners van een WMR headset. Als ik op Steam kijk naar de VR games dan staat er soms dit:

[Afbeelding]

Dit staat er bijvoorbeeld bij Job Simulator. Maar bij andere games staat WMR niet expliciet vermeld maar als ik het Google of het ondersteund is dan krijg ik 9 van de 10 keer gewoon te zien dat het werkt. Wat is nu precies het verschil wanneer dit wel of niet expliciet vermeld staat op de Steam pagina? Ik krijg via Google verschillende antwoorden...
Volgens mij betekent het niet meer dan dat de uitgever wel of niet een vinkje gezet heeft bij wmr.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
New Yorker schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:50:
Vraagje mijn pc heeft geen usb c, gaat dit niet meer werken? Mijn GTX 1080 gaat wel werken.
Scheelt je weer €10, HP heeft bevestigd alsnog een USB-A -> USB-C verloop in de doos te doen: https://www.reddit.com/r/...h_reverb_g2_sure_why_not/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55

Taygeta

KTM 790 Adventure

New Yorker schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Dat was eerst 100 euro goedkoper
Voor de liefhebbers...

https://www.amazon.es/gp/...smid=A1AT7YVPFBWXBL&psc=1

heb je hem misschien 1 a 2 dagen later...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 13-09 13:04
Ik ben nieuw in dit draadje :+ sinds een week een Oculus Quest, en draadloos PCVR games spelen in de woonkamer terwijl de PC op zolder staat met een UTP kabel eraan, is toch wel heel erg prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Wat een vreemde foto’s in de Rift / Index / G2 vergelijking.. Op sommige dacht ik “kan beter een Rift kopen” en op andere lijkt het wel alsof het beeld bewogen is. Lijkt me maar lastig om de resolutie/scherpte op foto’s naar voren te brengen, vond ze in deze video weinig meerwaarde hebben. Wel erg leuk natuurlijk om nog wat extra ervaringen te zien en horen.
xoniq schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:01:
Ik ben nieuw in dit draadje :+ sinds een week een Oculus Quest, en draadloos PCVR games spelen in de woonkamer terwijl de PC op zolder staat met een UTP kabel eraan, is toch wel heel erg prettig...
Is de latency wat te doen? Ik ben benieuwd waar Valve mee gaat komen, en dan vooral naar de ervaringen van de spelers natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door JohnnieWbl op 06-08-2020 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
JohnnieWbl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:13:

[...]

Is de latency wat te doen? Ik ben benieuwd waar Valve mee gaat komen, en dan vooral naar de ervaringen van de spelers natuurlijk.
Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van, en het ziet er precies zo uit als de Rift S, speelt ook hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik doe hetzelfde en merk weinig van de extra latency. Alleen bij beat saber merkte ik het wel duidelijk, maar zelfs die kreeg ik wel speelbaar door wat met de audio delay te spelen in het menu. Daar heb ik echter later wel de native Quest versie van gekocht, is toch beter. Maar andere games gaan perfect streamend over 5ghz WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
[...]

Wat een vreemde foto’s in de Rift / Index / G2 vergelijking.. Op sommige dacht ik “kan beter een Rift kopen” en op andere lijkt het wel alsof het beeld bewogen is. Lijkt me maar lastig om de resolutie/scherpte op foto’s naar voren te brengen, vond ze in deze video weinig meerwaarde hebben. Wel erg leuk natuurlijk om nog wat extra ervaringen te zien en horen.
Ja helemaal mee eens, de captures die ze gebruikte waren erg slecht. De through lens comparison van MRTV geeft wat dat betreft denk ik een veel beter beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja ik had op Reddit een hoop mensen gezien die echt een Tested review wilde, maar ik vond hem heel zwaar tegenvallen. Alleen al door hun through-the-lens foto's is het imo lastig het geheel serieus te nemen, gezien die gewoon echt slecht gedaan zijn.

Overigens ook specifiek review van nieuwe WMR controllers: YouTube: HP Reverb G2 - The NEW Controllers!, met als samenvatting: https://www.reddit.com/r/..._new_controllers/g0nqq12/

En de nog kortere samenvatting: Significante vooruitgang, direct compatible met Oculus controllers qua aansturing. Maar zijn overall nog niet zo goed als de Oculus controllers. (Hopelijk wel wat steviger dan de Rift-S controllers, die toch een stuk kwetsbaarder schijnen te zijn dan de CV1 controllers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Voor zover ik kan zien is het geen significante verbetering tegenover de Index. Ja een paar pixels meer, maar niet echt indrukwekkend te noemen. En de prijs is stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12

Cyphax

Moderator LNX
Yzord schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:59:
Voor zover ik kan zien is het geen significante verbetering tegenover de Index. Ja een paar pixels meer, maar niet echt indrukwekkend te noemen. En de prijs is stukken beter.
Het lijkt me ook geen upgrade tov een Index nee, maar het is wel een interessante upgrade vanaf een Rift CV1 :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Cyphax schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:08:
[...]

Het lijkt me ook geen upgrade tov een Index nee, maar het is wel een interessante upgrade vanaf een Rift CV1 :)
Dat absoluut ja. Maar imo is het weghalen van gebruikers bij Oculus ak Facebook sowieso beter. Ik dacht met Revive en met mijn oude Oculus account FB wel te kunnen ontwijken op mijn pc totdat ik erachter kwam dat mijn hele pc werd gescraped door de Oculus software.

Ik ben dan ook geen fan van Oculus al beleefde ik in het begin met de Oculus kickstarter wel lol ermee. Maar met de overname door FB is het niets meer dan een tracking en scraping software geworden aangetrokken door goedkopere vr hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens. Beeld schijnt overall, ook als je refresh rate meeneemt, wel wat beter te zijn bij de Reverb G2, maar ik zou er niet mijn Index voor verkopen. Als je echt het beste wil is het waarschijnlijk een G2 met je Index controllers, maar tja, het zal echt hooguit een kleine verbetering zijn qua beeld.

Wil je nu gewoon de beste VR headset, ja dan wint de Index dat nog steeds, maar wel met een bijbehorend prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Yzord schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:15:
[...]

Dat absoluut ja. Maar imo is het weghalen van gebruikers bij Oculus ak Facebook sowieso beter. Ik dacht met Revive en met mijn oude Oculus account FB wel te kunnen ontwijken op mijn pc totdat ik erachter kwam dat mijn hele pc werd gescraped door de Oculus software.
Wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Scherper beeld, minder God rays, betere kleuren. Visueel schijnt het echt veel beter te zijn dan Index en 400.- goedkoper. Natuurlijk wel mindere fov (schijnt echter niet direct op te vallen) en 90 Hz ipv 120 Hz. Voor simulatie games een enorme vooruitgang.

Tja misschien niet als vervanging voor index interessant. Daar zijn die krengen gewoon veel te duur voor, hoewel je de index gemakkelijk kan verkopen. Echter als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker weten de index houden!

Zelf kom ik van een CV1 en aangezien ik vooral simulatie games speel is de G2 nu de aller beste keus en eindelijk een relatief betaalbare goede upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shodan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:32:
[...]

Scherper beeld, minder God rays, betere kleuren. Visueel schijnt het echt veel beter te zijn dan Index en 400.- goedkoper. Natuurlijk wel mindere fov (schijnt echter niet direct op te vallen) en 90 Hz ipv 120 Hz. Voor simulatie games een enorme vooruitgang.

Tja misschien niet als vervanging voor index interessant. Daar zijn die krengen gewoon veel te duur voor, hoewel je de index gemakkelijk kan verkopen. Echter als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker weten de index houden!
De index heeft ook significant betere tracking!

Helaas is dat juist wat hem zo ongans duur maakt :'( De headset zelf zonder de lighthouses is goedkoper dan de Reverb (weliswaar ook zonder de knuckles maar ik neem aan dat je er ook vive controllers mee kan gebruiken).

Ik heb ook de CV1 en ga ook voor de G2 Reverb. De Index is me gewoon veel te duur met alles er bij. Maar ik wil een flinke jump in resolutie. Ik heb ook een Quest en die aan de PC geprobeerd maar dat kleine verschil in resolutie ten opzichte van de CV1 vind ik nauwelijks merkbaar.

Vergeet ook niet dat de Index door de hogere FOV de pixels die toch al minder zijn, uitspreidt over een groter gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wat ik nu best jammer vind is dat er geen race games zijn die met de controllers zijn te gebruiken. Degene die er zijn moeten met een gamepad of toetsenbord/muis gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Yzord schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:21:
Wat ik nu best jammer vind is dat er geen race games zijn die met de controllers zijn te gebruiken. Degene die er zijn moeten met een gamepad of toetsenbord/muis gespeeld worden.
Inderdaad, bv met VTOL VR vlieg je met je controllers en dat gaat gewoon erg goed. Heb ook een HOTAS maar vliegen met controllers gaat eigenlijk net zo goed.

L.A. Noire The VR case files als je auto rijdt stuur je met je controllers maar niet echt een race game natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Nu ook Tyriel Wood met een through lens comparison tussen de Rift S, Index en G2.

Ik zou niet van een index 'upgraden' naar een G2. Maar ben toch wel erg onder de indruk van de beelden van de G2!

Edit: YouTube: THROUGH THE LENSES - HP Reverb G2 vs Oculus RIFT S vs Valve INDEX

[ Voor 24% gewijzigd door Thodekroo op 08-08-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Kwam net thuis, mijn dochtertje wil vr. Ze is 6,5 trouwens. Bij mij staat het nog steeds op de planning. Echter computer scherm geeft problemen, dus staat op een lager pitje , maar als ik mijn vrouw zo hoor wordt het een kerst cadeau voor ons. Denk dat het de g2 wordt. Voor de index is er teveel extra nodig. Maar tegen die tijd zien we het wel. Moet nog onderzoeken of er spelen geschikt voor mijn dochter zijn. Daarbij mag ze echt niet te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Arunia schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:23:
Kwam net thuis, mijn dochtertje wil vr. Ze is 6,5 trouwens. Bij mij staat het nog steeds op de planning. Echter computer scherm geeft problemen, dus staat op een lager pitje , maar als ik mijn vrouw zo hoor wordt het een kerst cadeau voor ons. Denk dat het de g2 wordt. Voor de index is er teveel extra nodig. Maar tegen die tijd zien we het wel. Moet nog onderzoeken of er spelen geschikt voor mijn dochter zijn. Daarbij mag ze echt niet te lang.
Die van mij konden op die leeftijd prima Beatsaberen. Ideaal als je wilt doseren, een liedje is kort. Maar wel goed voor de oog-hand-coordinatie en reactievermogen + beweging. ;)
Thodekroo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:03:
Nu ook Tyriel Wood met een through lens comparison tussen de Rift S, Index en G2.

Ik zou niet van een index 'upgraden' naar een G2. Maar ben toch wel erg onder de indruk van de beelden van de G2!

Edit: YouTube: THROUGH THE LENSES - HP Reverb G2 vs Oculus RIFT S vs Valve INDEX
Wat zou dat verschil toch veroorzaken bij dat screenshot van Elite: Dangerous, met dat panel? De G2 lijkt veel leesbaarder. En dat terwijl het de standaardkleuren zijn, waar ik hoofdpijn van krijg met mijn oude Rift, en ik gok ook met de Index, ziet er erg fel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Dat verschil komt door de veel hogere pixeldensity (pixels per inch) van de G2 tov de Rift S, en ook in zekere mate tov de index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Thodekroo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:44:
Dat verschil komt door de veel hogere pixeldensity (pixels per inch) van de G2 tov de Rift S, en ook in zekere mate tov de index.
Maakt dat uit voor de felheid zeg maar? Het is niet dat het onscherp is, maar die gloed eromheen die je bij de Indexbeelden ook ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Sorry ik dacht dat je het puur over de scherpte had. Ik durf niet te zeggen of die zgn glow door een lage pixeldichtheid veroorzaakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb toch maar de Rift S tov van de G2 gekocht. Ik had cadeaubonnen en contant geld liggen, dus de schade is minder zichtbaar op mijn bankrekening. Ja, ik besef dat dit mentale gymnastiek is. :)

Ik vind het erg jammer dat objecten van dichtbij er erg blurry uit zien omdat mijn ogen dan beide uit de sweetspot van de lenzen liggen. Mijn IDP is 62, dus de lenzen correct opstellen zal denk ik niet zoveel uitmaken. Tenminste, dat hoop ik want ik denk niet dat Coolblue binnen een maand een betere bril ter vervanging heeft. Ach ja.

Half Life: Alyx spelen als eerste spel was misschien ook niet zo slim, want wat is dit spel mooi zeg. Veel oog voor detail en net zo veel interactie met de spelwereld. Het verraste me ook hoe eng dit spel eigenlijk is. Ik vind dat teleporten je maar moeilijk uit gevaarlijke situaties haalt. Ik heb continuous motion geprobeerd, maar bij dit spel krijg ik binnen twee seconden koppijn. Ik denk dat het visuele niveau mijn brein te goed te pakken neemt. De Doom van 95 aan de andere kant kan ik best lang spelen in VR.

Ben echt benieuwd waar dit allemaal nog naar toe gaat op technologisch gebied. Ik denk dat mechanisch bestuurbare lenzen op basis van eye-tracking echt next level zou zijn. Klinkt ook weer lekker duur en fragiel... hoop dat ik dan weer cadeaubonnen heb tegen die tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het erg jammer dat objecten van dichtbij er erg blurry uit zien omdat mijn ogen dan beide uit de sweetspot van de lenzen liggen.
Dat is waarschijnlijk niet sweetspot gerelateerd. Het zou kunnen gezien je iets onder de ideale IPD zit, maar veel is het niet. Het probleem is simpelweg dat je hersenen gewend zijn als je iets dichtbij wil zien, je ook dichtbij moet scherpstellen. En dat hoeft niet bij VR. Alle VR headsets hebben dit probleem. En inderdaad, één van de oplossingen daarvoor is eye tracking met lensen die bewegen zodat je naar de juiste afstand moet scherpstellen. Maar dan moeten we eerst eyetracking al hebben.

Tot die tijd lossen ze het op door alleen grote tekst in spellen te hebben op 1 a 2m afstand als het belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Arunia schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:23:
Cyphax schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Die van mij konden op die leeftijd prima Beatsaberen. Ideaal als je wilt doseren, een liedje is kort. Maar wel goed voor de oog-hand-coordinatie en reactievermogen + beweging. ;)
Mijn zoon van 5 speelt soms Beat Saber, dan heb ik alle handicaps aan staan zoals niet 'af' kunnen gaan door te vaak mis te slaan, geen pijltjes (dus maakt niet uit hoe ze de blokken raken) en extra vertraagd (easy + vertraagt maakt het voor een kind minder frustrerend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ben er gisteren achter gekomen dat de Quest niet zo goed tegen zonlicht kan. Hij "ziet" dan z'n controllers niet meer :D Ik stond in de schaduw van de appelboom, maar zodra ik enigszins uit de schaduw kwam ging m'n controller raar doen :P

Maar toen de zon lager stond (en hij achter een andere boom begon te verdwijnen) heb ik wel leuk buiten kunnen spelen. Wel gaaf, zo'n groot speelveld :D Nu nog een 5Ghz versterker voor onze wifi (onze huidige versterker versterkt alleen het 2.4Ghz signaal) zodat ik ook achter in de tuin wifi heb...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:57:
Ben er gisteren achter gekomen dat de Quest niet zo goed tegen zonlicht kan. Hij "ziet" dan z'n controllers niet meer :D Ik stond in de schaduw van de appelboom, maar zodra ik enigszins uit de schaduw kwam ging m'n controller raar doen :P

Maar toen de zon lager stond (en hij achter een andere boom begon te verdwijnen) heb ik wel leuk buiten kunnen spelen. Wel gaaf, zo'n groot speelveld :D Nu nog een 5Ghz versterker voor onze wifi (onze huidige versterker versterkt alleen het 2.4Ghz signaal) zodat ik ook achter in de tuin wifi heb...
Ik meen dat oculus expliciet waarschuwt voor zonlicht en dat je de Quest daarom officieel niet buiten mag gebruiken. Of althans, ik weet het zeker (https://support.oculus.com/644956809267244/) maar ik meen dat die waarschuwing ook bij eerste gebruik langs komt.
Nou vermoed ik dat schade alleen optreedt wanneer zonlicht op de lenzen binnenin valt, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Finraziel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:27:
[...]

Ik meen dat oculus expliciet waarschuwt voor zonlicht en dat je de Quest daarom officieel niet buiten mag gebruiken. Of althans, ik weet het zeker (https://support.oculus.com/644956809267244/) maar ik meen dat die waarschuwing ook bij eerste gebruik langs komt.
Nou vermoed ik dat schade alleen optreedt wanneer zonlicht op de lenzen binnenin valt, maar toch.
Als ik dat plaatje zie, gaat het inderdaad over licht wat op die lenzen valt. Maar daar heb ik nu een mooie cover voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je telefoon camera gaat ook niet kapot als je hem buiten gebruikt, dus dat moet een Quest camera ook wel overleven. De lenzen waar je door kijkt zijn altijd het gevoelige punt, en een seconde in de zon kan probleemloos je Quest waardeloos maken, dus ik zou bij op en afzetten wel heel goed opletten.

En ja, inside out tracking mag niet te veel licht hebben, dan kan hij niet de controllers zien. En te weinig licht en hij kan zichzelf niet tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Sissors schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:40:
Je telefoon camera gaat ook niet kapot als je hem buiten gebruikt, dus dat moet een Quest camera ook wel overleven. De lenzen waar je door kijkt zijn altijd het gevoelige punt, en een seconde in de zon kan probleemloos je Quest waardeloos maken, dus ik zou bij op en afzetten wel heel goed opletten.

En ja, inside out tracking mag niet te veel licht hebben, dan kan hij niet de controllers zien. En te weinig licht en hij kan zichzelf niet tracken.
Licht an-sich is het probleem niet.

Infrarood is het probleem. Het aantal IR straling dat van de zon afkomstig is (de reden waarom wij verbranden als we te lang in de zon zijn) is dusdanig veel, dat de HMD dit niet meer snapt. Het camera systeem gebruikt immers IR-leds in de ring van de touch controllers om de positie te bepalen, en met een gigantische bak IR straling wordt dat verprutst.

De lenzen mogen in GEEN geval in de zon, 1x door de zon geraakt worden kan al het OLED scherm verbranden doordat de lenzen het zonlicht concentreren naar een kleine punt, zoals een laser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

HuggyB schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:35:
Ik heb toch maar de Rift S tov van de G2 gekocht. Ik had cadeaubonnen en contant geld liggen, dus de schade is minder zichtbaar op mijn bankrekening. Ja, ik besef dat dit mentale gymnastiek is. :)
Ik heb besloten het tegenovergestelde te doen. Ga mijn Rift S verkopen en een g2 bestellen. Heb tot ergens in september toch weinig tijd.

De Rift S bevalt eigenlijk top voor vrijwel alle games. Echter met Racen is veraf toch net niet scherp genoeg vind ik. Ik ga er van uit dat dat met de g2 beter is en ben wel bereid daar 200eur extra voor neer te leggen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Alleen zonlicht op de lenzen is een probleem, dan kunnen de schermen verbranden. Maar veel IR licht van de zon verstoort de tracking van de controllers, dus buiten met zon is niet te doen eigenlijk. Bewolkt werkt het prima of in de schaduw van een groot doek oid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Na een paar weken in bezit te hebben gehad heb ik besloten m'n Valve Index Full Kit te retourneren. Ik deel m'n ervaring hier even, wellicht is dat voor anderen nuttig of op z'n minst amusant :) Als het hier misplaatst is dan hoor ik het graag! Nieuw in dit draadje...
  • Beeld van de headset vond ik 'goed'. FOV heel goed (ik zag de zijkanten van de displays niet tijdens spelen), kleuren prima, zwartwaardes vrij slecht (zwart is grijs in echt donkere omgevingen) en daarbij flinke god-rays die in donkere scenes heel zichtbaar waren. Beeldverversing tot 90Hz gaven mooi scherp beeld, daarboven werd het op een of andere manier toch iets minder scherp, met wat mindere kleuren. Beeldscherpte/pixel density zelf was dus top, ALS ik 'm scherp kreeg. Ik had ontzettend veel moeite de lenzen zo voor mijn ogen te krijgen dat ik met beide ogen scherp beeld had. Als ik dat eindelijk een keer voor elkaar had was het na 10 minuten spelen weer onscherp omdat de headset een fractie verschoven was en daardoor niet meer goed voor m'n ogen zat. Uiteraard veel geprobeerd qua aanpassingen, weinig hielp. Ik denk dat de combi van de kleine sweet-spot van de lenzen en mijn vrij hoge IPD (zelf gemeten, dus weet niet zeker) de mogelijke oorzaak is. Al met al voor mij geen fantastische ervaring dus.
  • Tracking was niet goed; ik had veel last van het feit dat de base stations de positie van mijn headset verloren waarna ik een grijs beeld voor m'n neus kreeg en m'n positie in-game vervolgens 'hersteld' werd, met als gevolg misselijkmakende bewegingen. Geen reflecterende objecten in m'n kamer (heb vloerbedekking en behang in m'n 'game room' (lees: kantoor :P )), o.a. gespeeld met gordijnen dicht en lichten aan. Ook hier verder weer veel getest en de base stations op allerlei posities gehad (hoog, laag, diagonaal tegenover elkaar, schuin naast elkaar, etc.), maar mocht niet baten. Daarbij maakten de base stations wanneer deze aan stonden storend hard fluitend geluid dat over de hele verdieping hoorbaar was. Mijn vriendin hoorde het ook erg duidelijk en vond 't heel storend. Na melding hiervan bij Valve heb ik vervangende base stations opgestuurd gekregen die beduidend minder luidruchtig waren, maar alsnog goed hoorbaar, en voor mij storend. Daarbij moest ik eigenlijk voor iedere speelsessie m'n speelveld weer opnieuw calibreren in SteamVR omdat in-game de vloer scheef was, of te hoog of te laag waardoor ik wegzakte door of zweefde boven de grond tijdens bijv. een sessie Skyrim. Niet heel immersive :+ De legendarische, foutloos werkende outside-in tracking heb ik dus helaas niet mogen ervaren, zelfs met 2 setjes base stations.
  • De controllers zijn gaaf en werkten goed, maar voor mij zaten veel controls (systeem knop, A/X knoppen, thumstick) te dicht bij mijn hand waardoor ik ze oncomfortabel te bedienen vond met m'n duimen. Ik ben een lange gast van bijna 2 meter met grote handen (lange vingers) dus dat helpt natuurlijk niet. Na een tijdje wende ik wel aan de krappe controls maar erg fijn werkte het nooit. Verder vond ik persoonlijk finger tracking minder toevoegen dan ik van tevoren gedacht had. Had ik wel kunnen weten, ik ben namelijk vooral van de single-player ervaring (goede verhaallijn, etc.) dus 'sociale' applicaties als VR chat en bijbehorende gedetailleerde tracking als individuele vingers zijn voor mij niet relevant.
Al met al had ik op alle hardware dus wel iets aan te merken en daardoor was de kit de bijna €1100,- voor mij zeker zijn geld niet waard. Ik heb nu de Reverb G2 besteld. Als ik bedenk dat ik dan alleen iets inleveren op FOV en finger tracking (>90Hz refresh rate gebruikte ik dus niet want onscherp), maar daarvoor wel scherper beeld met mooiere kleuren en zwartwaardes en minder god-rays voor terugkrijg en misschien zelfs betere tracking (in mijn persoonlijke ervaring), dan zou ik wel gek zijn de Index te houden terwijl de G2 iets meer dan de helft kost.

Benieuwd of er anderen zijn met soortgelijke ervaringen (of juist niet) :) Oh, en het is een behoorlijk verhaal geworden, geef maar aan als het too much is, dan kort ik hem wat in O-)

[ Voor 2% gewijzigd door pixeled op 10-08-2020 16:14 . Reden: Zinsopbouw hier en daar anders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

@pixeled ik kan me niet echt vinden in de dingen die je noemt op de fluitende toon van de basestations na. Ik ben ontzettend gevoelig met wat ik hoor en idd, de fluitende toon van de basestations zorgt bij mij ook voor wat irritante momenten. Maar ik unplug die dingen ook als ik VR niet gebruik en het geluid van de bril zorgt ervoor dat ik tijdens het gamen de basestations niet hoor.

Tracking vind ik verbazend goed werken al heb ik soms momenten dat mijn gun in bepaalde standen de lucht in zweven. Dat heb ik verholpen door de basestations diagonaal van elkaar te zetten, maar dat heb je al geprobeerd.

Voor wat betreft het beeld en de kleuren ervan. Ja klopt, de intensiteit van de kleuren zouden wat voller mogen zijn, maar ergens vind ik het niet storend. Zelfde heb ik met tv's. Ja zwart zou echt zwart mogen zijn, maar dat heb je nu eenmaal met lcd. Ik vind oled idd mooier, maar dan betaal je ook wat meer. Ik vraag mij af of de G2 nou echt daadwerkelijk beter is qua weergave, maar als je de Index hebt en geen echt vergelijkings materiaal, dan is het ook niet echt storend.

Alleen voor de prijs zou ik hem kunnen retourneren, maar ik ben nu eenmaal verzot op het spelen in vr geraakt, dat ik geen zin heb om 2 maanden te moeten wachten. En mocht de G2 daadwerkelijk STUKKEN beter zijn, kan die altijd nog de verkoop in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Dat het beeld 'onscherp' wordt heeft niks met de refreshrate van 120Hz te maken, maar dat komt, omdat je pc het niet trekt. Steam heeft een 'feature' die SS (super sampling) heet. Als je die op 200 procent zet krijg je een scherper beeld. Echter staat standaard ingesteld dat als je de frames niet haalt tbv de ingestelde refreshrate, de SS setting naar b.v. 80 procent wordt gezet. Je krijgt dus minder pixels dan de schermpjes van de bril bevatten en daardoor wordt het 'wazig'. Je kan deze setting gewoon uitzetten, maar dan haal je waarschijnlijk geen 120 FPS.

CoD Warzone doet hetzelfde overigens. Vet irritant.

Ik heb overigens mijn index en base stations achter KaKu schakelaars geplaatst. De standby functie van de Base stations werkte niet betrouwbaar namelijk. Maar nu met 1 druk op de knop en alles gaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

FunFair schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:35:
Ik heb overigens mijn index en base stations achter KaKu schakelaars geplaatst. De standby functie van de Base stations werkte niet betrouwbaar namelijk. Maar nu met 1 druk op de knop en alles gaat aan.
Heb je een link naar deze schakelaar? Op de website word ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Is toch gewoon een klik aan klik uit schakelaar?

Tientje bij de action:

https://www.action.com/nl-nl/p/schakelaars/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Thodekroo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:03:
Is toch gewoon een klik aan klik uit schakelaar?

Tientje bij de action:

https://www.action.com/nl-nl/p/schakelaars/
Oh nice, zat bij een andere fabrikant te kijken, maar dit is beter ja. Even halen dus.

https://klikaanklikuit.nl...raadloze-wandschakelaars/

[ Voor 9% gewijzigd door Yzord op 11-08-2020 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tadango schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:43:
Alleen zonlicht op de lenzen is een probleem, dan kunnen de schermen verbranden. Maar veel IR licht van de zon verstoort de tracking van de controllers, dus buiten met zon is niet te doen eigenlijk. Bewolkt werkt het prima of in de schaduw van een groot doek oid.
veel zonlicht verstoort ook mijn temperatuurhuishouding op dit moment, dus buiten in de zon is het sowieso niet te doen (met of zonder headset :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 08-08 18:19
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:24:
[...]

veel zonlicht verstoort ook mijn temperatuurhuishouding op dit moment, dus buiten in de zon is het sowieso niet te doen (met of zonder headset :D)
Klopt ;) VR is momenteel alleen leuk door de Wind simulator op mijn racing stoel :) Al voelt dat meer als een fohn momenteel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet klagen, Beat Saber gaat prima. Met een ventilator recht op me gericht in voldoende hoge stand om het zweten iets te beperken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 08:11
. Ik denk dat de combi van de kleine sweet-spot van de lenzen en mijn vrij hoge IPD (zelf gemeten, dus weet niet zeker) de mogelijke oorzaak is. Al met al voor mij geen fantastische ervaring dus
Ik heb hier nog niemand over gehoord die hem bij mij heeft geprobeerd. ik heb begrepen dat de sweet spot toch niet heel klein is vergeleken met andere headsets.
• Tracking was niet goed... Daarbij moest ik eigenlijk voor iedere speelsessie m'n speelveld weer opnieuw calibreren in SteamVR omdat in-game de vloer scheef was, of te hoog of te laag waardoor ik wegzakte door of zweefde boven de grond tijdens bijv. een sessie Skyrim. Niet heel immersive :+ De legendarische, foutloos werkende outside-in tracking heb ik dus helaas niet mogen ervaren, zelfs met 2 setjes base stations.
Ik heb gelukkig geen van deze problemen ervaren in de paar weken dat ik nu de Index heb (mijne deed het alleen zomaar niet meer op dag 2, netjes een nieuwe gekregen) De tracking is bij mij prima en heb alleen een grijs beeld als de zichtlijn naar een basisstation word onderbroken door een deur.. Te hoge of te lage vloer ligt niet altijd aan de index maar vaak aan de modellen die gebruikt worden ingame. In vr chat hebben veel modellen bijvoorbeeld te lange benen. Dit is wel te calibreren met een losse app heb ik begrepen, moet dit nog proberen heb hier zelf buiten vrchat nog geen last van gehad.
• De controllers zijn gaaf en werkten goed, maar voor mij zaten veel controls (systeem knop, A/X knoppen, thumstick) te dicht bij mijn hand waardoor ik ze oncomfortabel te bedienen vond met m'n duimen. Ik ben een lange gast van bijna 2 meter met grote handen (lange vingers) dus dat helpt natuurlijk niet... Verder vond ik persoonlijk finger tracking minder toevoegen dan ik van tevoren gedacht had.
[/list]
De controllers zijn in 4 standen te verstellen, Dit helpt vaak wel wat maar veel mensen weten niet eens dat dit kan zag ik op reddit. Mensen met buitenproportionele grote handen gebruiken ook wel eens een verdikking voor de controllers. Ik moest zelf een set inzet lenzen bestellen zodat ik de set fatsoenlijk kon gebruiken, zo heeft iedereen zijn handicaps denk ik dan :) De vingertracking is inderdaad niet enorm ondersteund helaas. Dit terwijl de index nu al op de 3e plek staat kwa aantal headsets gebruikt op steam.
Al met al had ik op alle hardware dus wel iets aan te merken en daardoor was de kit de bijna €1100,- voor mij zeker zijn geld niet waard. Ik heb nu de Reverb G2 besteld.
Is ook een zeer interessante optie en heb ik ook overwogen. Maar nu vind ik juist de controllers erg fijn. Sinds jij de controllers niet fantastisch vindt lijkt de HP voor jou inderdaad duidelijk de betere keus. Hopen dat je daar wel van kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 14-09 18:59
@roberto250b Vreemd, want dat kan ik mij juist herinneren uit de reviews dat de sweetspot juist opvallend klein was. Ook in de reacties op zijn post zie ik allemaal informatie die dus voor de gemiddelde gebruiker niet duidelijk is. Dat vind ik echt wel een probleem van VR in het algemeen. Je moet vaak een hoop uitzoeken om het goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Beakzz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:55:
Dat vind ik echt wel een probleem van VR in het algemeen. Je moet vaak een hoop uitzoeken om het goed te laten werken.
Dat valt toch wel mee? Er zitten een paar verstelknoppen op en die gebruik je om een zo goed mogelijk zicht te krijgen. Ik denk persoonlijk dat mensen van te voren een hoge verwachting hebben wanneer ze de resolutie per oog lezen. Men verwacht een mega scherp beeld over de hele linie. Ik ben daar naar verloop van tijd vanaf gestapt door er niet zoveel van te verwachten. Daarom verwacht ik dat de G2 ook mee gaat vallen. Ja het zal iets scherper zijn dan de Index, maar overall zullen we net zoveel negatieve reacties/ervaringen gaan krijgen als wat je nu leest over de Index. Bijv. over de tracking/controllers.

Er is altijd wel iets om over te zeuren bij elk device. Bij de Index is het weer de prijs, bij de Quest zijn het weer de controllers, bij de Rift S is het weer het beeld. Gewoon proberen te genieten van de innovatie rondom VR. Maakt niet uit welk device je uiteindelijk hebt. Dat mensen nu voor de G2 kiezen snap ik volledig. Het scheelt een boel geld vergeleken met de Index. Maar iets moet de (goedkopere) prijs valideren. En zoals in de huidige (pre)reviews naar voren kwam zal het wellicht de tracking zijn. En dat vind ik toch wel een belangrijk aspect van VR.

Ik ga mijn Index iig niet verkopen voor de G2 of de reviews moeten dusdanig positief zijn dat het ook daadwerkelijk een flinke upgrade is, wat ik niet verwacht. Pas wanneer de nieuwe (draadloze) Index uit komt zal ik gaan upgraden zonder controllers/basestations mits dat ook een goede upgrade is.

Het feit dat de G2 in samenwerking met Valve is gemaakt verwacht ik niet dat Valve het toestaat dat de G2 significant beter is dan de Index. Dat zou wel heel erg dom zijn om aan een product te werken die hun eigen Index buitenspel zou zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yzord schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:29:
[...]

Dat valt toch wel mee? Er zitten een paar verstelknoppen op en die gebruik je om een zo goed mogelijk zicht te krijgen. Ik denk persoonlijk dat mensen van te voren een hoge verwachting hebben wanneer ze de resolutie per oog lezen. Men verwacht een mega scherp beeld over de hele linie. Ik ben daar naar verloop van tijd vanaf gestapt door er niet zoveel van te verwachten. Daarom verwacht ik dat de G2 ook mee gaat vallen. Ja het zal iets scherper zijn dan de Index, maar overall zullen we net zoveel negatieve reacties/ervaringen gaan krijgen als wat je nu leest over de Index. Bijv. over de tracking/controllers.
Algemeen heeft VR gewoon nog te vaak dat het niet plug en play is. Als je alleen al de Oculus Reddit bekijkt met de hoeveelheid USB en soortgelijke fouten en problemen die langs komen. De die-hard fanboys komen dan regelmatig om de hoek om te vertellen dat Oculus perfect is en mensen niet zulke goedkope moederbords moeten kopen (ondanks dat het ook gewoon op X570 moederborden gebeurd, maar dan komt het verhaal dat je ook geen Ryzen moet kopen). Maar het blijft simpelweg als ik mijn muis in mijn PC steek, hij altijd werkt. Monitor erin, en het werkt. Webcam? Het werkt. VR headset? Bij natuurlijk genoeg werkt het alsnog prima, maar er zijn toch wel redelijk vaak problemen mee.
Het feit dat de G2 in samenwerking met Valve is gemaakt verwacht ik niet dat Valve het toestaat dat de G2 significant beter is dan de Index. Dat zou wel heel erg dom zijn om aan een product te werken die hun eigen Index buitenspel zou zetten.
Sowieso vooralsnog blijft inside out tracking altijd minder dan outside-in tot ze cameras in de controllers zelf stoppen. Maar tja, een high-end MCU om die beelden te verwerken verbruikt nog best een hoop, en is een stuk duurder dan wat LEDjes.
Maar ik denk niet dat Valve zich heel druk maakt over het marktaandeel van de Index. Simpelweg omdat elke headset die extra verkocht wordt, een extra gebruiker van SteamVR is, wat lachend geld binnenslepen voor Valve is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Valve zou ook controllers moeten maken voor WMR headsets, dan krijg je een soort van standaard en hoeft niet elke game zoveel aanpassingen te doen voor elke controller.

Had de Rift S maar de inside-out tracking daarop is gewoon perfect (maar heb geen ervaring met base stations). Nooit 1 probleem mee gehad.Ik ga ervan uit dat de G2 net iets minder is (bv heel dichtbij je gezicht en in bepaalde extreme situaties) maar heb er wel vertrouwen in dat ik tevreden zal zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Plugin op 11-08-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Weet iemand of het anno 2020 zin heeft om een 2e GPU in de doos te steken om per eye rendering te doen?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ocf81 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:46:
Weet iemand of het anno 2020 zin heeft om een 2e GPU in de doos te steken om per eye rendering te doen?
Hoe stom het eigenlijk ook klinkt (immers, een kaart per oog klinkt ideaal vind ik) is dit dus totaal geen ding. Een tweede GPU geeft uiteindelijk meer kans op problemen dan hogere FPS, en VR doet er sowieso niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ok, dat is dan duidelijk. Ik had er al wel even naar gezocht, maar ik kwam toch vooral oudere links tegen. Jouw antwoord strookt dan met het beeld dat net als SLI, per eye rendering niet zo veel muziek in zich heeft.

Wel jammer op zich.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Plugin schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:34:
Valve zou ook controllers moeten maken voor WMR headsets, dan krijg je een soort van standaard en hoeft niet elke game zoveel aanpassingen te doen voor elke controller.

Had de Rift S maar de inside-out tracking daarop is gewoon perfect (maar heb geen ervaring met base stations). Nooit 1 probleem mee gehad.Ik ga ervan uit dat de G2 net iets minder is (bv heel dichtbij je gezicht en in bepaalde extreme situaties) maar heb er wel vertrouwen in dat ik tevreden zal zijn.
Hier ook geen enkel probleem met inside-out tracking. Ik heb de Rift S nu negen maanden, en met Expert+ Beat Saber heb ik nooit het idee gehad dat ik verlies door trackingproblemen. Op de Quest heb ik wel wat last van trackingdingetjes aan de zijkanten, maar de Rift S heeft daar gewoon camera's zitten :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Hebben er trouwens nog mensen tips voor onderwatergames/-experiences? theBlu staat hoog aangeschreven, maar is erg kort. Subnautica is momenteel nergens in de aanbieding :+ En FREEDIVER: Triton Down lijkt ook erg kort te zijn.
Ondertussen heb ik Lone Echo ook maar gekocht. Wilde ik al langer, krabt met z'n zero-G gebeuren een béétje dezelfde jeuk als onderwater (die uitdrukking vertaalt niet zo lekker, maar ach :P) en is toch nooit in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Zijn er meer mensen die bij derekenwinkel.nl betalingsproblemen hebben met Afterpay voor de HP Reverb G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

ZelianGuy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:33:
Zijn er meer mensen die bij derekenwinkel.nl betalingsproblemen hebben met Afterpay voor de HP Reverb G2?
Yup, er zijn er maar enkele die er doorheen kwamen. Voornamelijk in het begin. Denk dat ze het uitgeschakeld hebben.

En voor de Quest gebruikers. Een FB account wordt verplicht.

nieuws: Facebook-account is verplicht bij komende Oculus-headsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Yzord schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:37:
[...]

Yup, er zijn er maar enkele die er doorheen kwamen. Voornamelijk in het begin. Denk dat ze het uitgeschakeld hebben.

En voor de Quest gebruikers. Een FB account wordt verplicht.

nieuws: Facebook-account is verplicht bij komende Oculus-headsets
Heb even contact opgenomen met afterpay. Ze werken met een eerste keer limiet van 250 euro. Heb het toch via een andere methode betaald! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik zie hier persoonlijk niet zo heel veel nadeel in. Ik heb geen facebook, en mijn zoon die hem het meest gebruikt is 12. Dus ook geen facebook. Ik heb wel een "leeg" account. Daar kan ik hem eventueel wel aan koppelen. Telemetrie is vrij simpel te blokkeren/verwijderen, en de Ocolus shop heb je in principe al helemaal niet nodig.

Dus mochten ze het echt die kant op duwen, zijn er al andere manieren om volop gebruik te maken van de Quest zonder facebook, of oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
ppeterr schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Ik zie hier persoonlijk niet zo heel veel nadeel in. Ik heb geen facebook, en mijn zoon die hem het meest gebruikt is 12. Dus ook geen facebook. Ik heb wel een "leeg" account. Daar kan ik hem eventueel wel aan koppelen. Telemetrie is vrij simpel te blokkeren/verwijderen, en de Ocolus shop heb je in principe al helemaal niet nodig.

Dus mochten ze het echt die kant op duwen, zijn er al andere manieren om volop gebruik te maken van de Quest zonder facebook, of oculus.
Ben wel benieuwd of dit straks steeds een stap verder gaat, bijvoorbeeld, je speelt in de woonkamer, de camera's registreren een grote boekenkast en je krijgt meer advertenties voor boeken te zien. Of ze zien dat je een groot/klein huis hebt, of grote/kleine tv en koppelen daar informatie aan om meer targeted advertenties te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Homeland schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Ben wel benieuwd of dit straks steeds een stap verder gaat, bijvoorbeeld, je speelt in de woonkamer, de camera's registreren een grote boekenkast en je krijgt meer advertenties voor boeken te zien. Of ze zien dat je een groot/klein huis hebt, of grote/kleine tv en koppelen daar informatie aan om meer targeted advertenties te laten zien.
Ja, dat is wel een goeie :) Ik zelf denk het wel, maar natuurlijk niet alleen op dit platform. Is het niet nu al zo dat je buitenshuis gerichte billboard reclame hebt. Iets met GPS tracking en reclame die als jij voorbij komt als jij langs rijd. Och, we gaan het allemaal mee maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
ZelianGuy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:33:
Volgens mij zo'n beetje iedereen. Ik was er heel vroeg bij en mij is het wel gelukt. Je moet sowieso al een keer eerder iets (succesvol) bij AfterPay hebben besteld om zo'n hoog bedrag te betalen met AfterPay. Echter na enkele dagen lukte het niemand meer om via AfterPay te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

ppeterr schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Ik zie er wel een nadeel in. Voor mij is het weer een extra stap om jouw online profiel nog completer te maken met wat er in je huis allemaal afspeelt. Wat dacht je van de mic die constant aan staat? De camera's. Je wifi.

Ook ik dacht met Revive slim te zijn. Ik had nog een oud Oculus account, dus die gebruikte ik om de Oculus software op mijn pc te installeren. Na een dag merkte ik op dat mijn vpn verbinding wel heel erg veel dataverkeer had. Bleek dus dat de Oculus software mijn hele pc te scrapen en de inhoud ervan richting FB te pompen. Na het configeren van mijn eigen PiHole dns servers stopte het meteen. PiHole registreerde onnoemelijk veel connecties richting FB domeinen.

Oculus rommel eraf gegooid. Dan maar geen Quest games op mijn index via Revive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Yzord Juist, als ik dat zo lees. Dan maak ik mij inderdaad ook wel "iets" meer zorgen. Ik probeer ook wel een en ander aan zaken te scheiden, om zo een beetje onder de radar te blijven. Ik ben mij bewust dat mij dat niet overal mee zal lukken. Ik had daar wellicht beter over moeten na denken, voordat ik de Quest aan schafte.

Maar goed, ding is er nu eenmaal. Dan maar het beste er van maken.

Vooralsnog is het een ontzettend gaaf ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Onderstaande heb ik ook gepost in het vr racing topic, maar is hier ook van toepassing.

Die data zijn compleet uit de lucht gegrepen. Op reddit is er een subreddit van de reverb waar enkele HP werknemers ook posten.

Zie o.a. deze post
https://www.reddit.com/r/...cation_next_week/g0wvmk0/

en deze
https://www.reddit.com/r/...arrival_date_usa/g14wkaq/

Ryzen 3600 - GTX1060

Daanieyel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:39:
Onderstaande heb ik ook gepost in het vr racing topic, maar is hier ook van toepassing.

Die data zijn compleet uit de lucht gegrepen. Op reddit is er een subreddit van de reverb waar enkele HP werknemers ook posten.

Zie o.a. deze post
https://www.reddit.com/r/...cation_next_week/g0wvmk0/

en deze
https://www.reddit.com/r/...arrival_date_usa/g14wkaq/
Ja, jammer want de Spaanse reseller (Invelon) waar ik mijn G2 besteld heb, heeft me ook mid-September gezegd destijds.

Maargoed, ik vind het wel best. Geen haast, ik heb al 2 headsets :P Rift CV1 en Quest. Als de G2 goed bevalt doe ik de CV1 misschien wel weg. Zoals het nu is, doe ik PC VR nog steeds liever op de CV1 ivm laag gewicht maar ik denk dat de resolutie van de G2 wel een gamechanger gaat zijn. En dan komt er ook nog eens een Quest 2 aan.. Arme portemonnee :'( Maar wellicht sla ik die gewoon over. Zeker vanwege dat verplichte Facebook account.

Waar ik écht op wacht is de VR support in Flight Simulator. Schijnt gelijk met de Reverb G2 te komen en daarom wacht ik er vooral op :P

Over Facebook gesproken, hoe denken jullie daar over? Ik ben blij dat ik nog een Oculus account heb. Ik heb Facebook dan een jaar geleden opgezegd en zit er niet op te wachten terug te moeten komen. Een account bij het bedrijf Facebook me niet zoveel schelen, maar ik wil gewoon niet meer bereikbaar zijn op Facebook als platform. Zodra ik me met mijn eigen naam aanmeld daar (is immers verplicht), kunnen mensen me gelijk ook zoeken en taggen, friend requests sturen enz enz. Ik was juist zo blij dat ik van die hele shit af was. Niet dat ik die mensen niet wil spreken hoor. Maar ik wil ze niet spreken op Facebook, waarbij Facebook ons hele hebben en houden in kaart brengt.

Dus dat wordt dan Friend requests weigeren met alle gevolgen van dien, en berichtjes achteraan sturen van "Niet persoonlijk hoor maar ik heb een pesthekel aan Facebook, ik zit hier alleen maar omdat ik anders mijn Oculus niet kan gebruiken". Of toch accepteren maar dan vervolgens nergens op reageren ofzo.. Ik zie eigenlijk geen pluspuntje.

En een valse naam gebruiken is weer risico op een ban en dus het verlies van al mijn betaalde content. Er is geen oplossing die gedoeloos werkt. Ik hoop dat er veel gezeur over komt en ze het afzwakken.

Edit: Oeps er is al een beetje een discussie geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 20-08-2020 23:00 ]

Yzord schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:45:
[...]
Ook ik dacht met Revive slim te zijn. Ik had nog een oud Oculus account, dus die gebruikte ik om de Oculus software op mijn pc te installeren. Na een dag merkte ik op dat mijn vpn verbinding wel heel erg veel dataverkeer had. Bleek dus dat de Oculus software mijn hele pc te scrapen en de inhoud ervan richting FB te pompen. Na het configeren van mijn eigen PiHole dns servers stopte het meteen. PiHole registreerde onnoemelijk veel connecties richting FB domeinen.
Wow, heb je ook het dataverkeer gecheckt dat het inderdaad om de inhoud van je PC ging? Misschien was het een update ofzo... Maar het is inderdaad wel zorgwekkend.

Ik zag inderdaad wel veel heen en weer gaan, en ik heb ook best veel geblokkeerd in mijn pihole. Als je alles van facebook.com en fbcdn.com blockt, werkt er niks meer, en WhatsApp ook niet. Maar sommige telemetry domains kan je wel blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

jdh009

FP ProMod
Afgelopen week was mijn computer weer gemaakt waardoor ik eindelijk mijn Index goed kon testen met Half-Life: Alyx. Merk alleen dat ik na een kleine 30 min vrij misselijk en gedesoriënteerd ben waardoor ik uit voorzorg maar stop. Ik neem aan dat een kwestie van gewenning is die je moet opbouwen, mijn broer gamed ook af en toe mee maar die heeft er geen last van. Hebben jullie hier last van en hoe gaan jullie hier mee om?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdh009 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:37:
Afgelopen week was mijn computer weer gemaakt waardoor ik eindelijk mijn Index goed kon testen met Half-Life: Alyx. Merk alleen dat ik na een kleine 30 min vrij misselijk en gedesoriënteerd ben waardoor ik uit voorzorg maar stop. Ik neem aan dat een kwestie van gewenning is die je moet opbouwen, mijn broer gamed ook af en toe mee maar die heeft er geen last van. Hebben jullie hier last van en hoe gaan jullie hier mee om?
Alyx heb ik nog niet gespeeld maar bij andere games had ik het in het begin ook wel wat, vooral met full locomotion (dus bewegen met de stick). Ik heb me dat inderdaad aan kunnen wennen door steeds korte stukjes te spelen en op tijd te stoppen. Nu speel ik zonder problemen Quake 2 en serious Sam waarbij je dus op de volle snelheid van de originele games rond rent.

Speel vooral niet door tot het punt dat je misselijk wordt, ik zou stoppen bij de eerste signalen en waarschijnlijk duurt dat elke dag wat langer. Als je doorgaat tot je misselijk wordt kan het volgens mij gebeuren dat je hersenen het gebruik van de vr bril gaan associëren met die negatieve ervaring en kan het juist erger worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GekkePrutser schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:34:
[...]
En een valse naam gebruiken is weer risico op een ban en dus het verlies van al mijn betaalde content. Er is geen oplossing die gedoeloos werkt. Ik hoop dat er veel gezeur over komt en ze het afzwakken.
Als je tegen die tijd geen facebook account hebt, heb je toch geen access meer tot je betaalde content. Ik ga geen facebook account aanmaken. Heb ik nooit gehad, wil ik ook nooit hebben. Gelukkig heb ik niet veel betaalde content voor m'n Quest (heb hem maar net) en daar gaat ook niets meer bij komen.
Ik heb er ook wat last van. Ik stop zodra ik de eerste signalen krijg. Het hangt wel een beetje van af wat ik aan het doen ben. Ik stond laatst in een lift en daar moest ik echt even m'n ogen dicht doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Merk alleen dat ik na een kleine 30 min vrij misselijk en gedesoriënteerd ben waardoor ik uit voorzorg maar stop. Ik neem aan dat een kwestie van gewenning is die je moet opbouwen, mijn broer gamed ook af en toe mee maar die heeft er geen last van. Hebben jullie hier last van en hoe gaan jullie hier mee om?
Zo: https://www.kruidvat.nl/k...g-reistabletten/p/2444009

Mijn lokale apotheek verkoopt ze trouwens voor €1,30 per 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 15:44
GekkePrutser schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:34:
[...]
...

Dus dat wordt dan Friend requests weigeren met alle gevolgen van dien, en berichtjes achteraan sturen van "Niet persoonlijk hoor maar ik heb een pesthekel aan Facebook, ik zit hier alleen maar omdat ik anders mijn Oculus niet kan gebruiken". Of toch accepteren maar dan vervolgens nergens op reageren ofzo.. Ik zie eigenlijk geen pluspuntje.
Je kan jezelf redelijk onvindbaar maken op Facebook heb ik gemerkt. Mijn vriendin had een tijd geleden last dat random mensen haar gingen volgen/berichten e.d. begin deze week in de sportles met iemand van "goh, contact houden via Facebook?". Dikke prima, maar reken er maar niet op dat zij mijn vriendin op Facebook kon vinden, terwijl ze er dagelijks gebruik van maakt. Had het toch beter dichtgezet dan ik had gedacht.

Wellicht is dit ook een oplossing voor het "verplichte" Facebook account. Aanmaken en gelijk van de radar verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of je zet één publiek bericht neer dat je hem enkel voor logins gebruikt en geen gebruikt maakt van het account, dus ook geen vriendschapsverzoeken bekijkt. Al denk ik sowieso als je een uniek e-mail adres gebruikt dat het beperkt zal zijn bij wie Facebook je zal adviseren.

Daarnaast is het niet zo dat als je weigert degene die het verzoek heeft gestuurd een bericht krijgt dat jij weigerde (en waarom zou je weigeren, gewoon alle notificaties uitzetten en het komt uberhaupt niet binnen dat je een vriendschapsverzoek hebt).

Zelf ga ik naar de G2 toe, maar ik hou echt wel mijn Oculus account aan voor exclusives. En komen er nieuwe interessante headsets van Oculus dan zal ik die ook zeker wel overwegen. Ik had liever niet deze link met Facebook, en toen ze half jaar geleden ofzo Oculus en Facebook accounts gingen samenvoegen heb ik specifiek ervoor gekozen gewoon enkel Oculus te houden. Maar tegelijk denk ik ook dat minstens 95% van de mensen over een maand het weer vergeten zijn, en gewoon een Oculus headset weer overwegen als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik had dat in het begin heel erg. Ik heb me toen van al die bewegingen weggehouden en heb me gefocuset op games waarin je stil staat en eventueel teleporteert. Vooral Beat Saber. En driekwart jaar ofzo later ging ik willekeurig nog eens een race proberen en toen was al die misselijkheid helemaal weg. DiRT Rally 2.0, krappe bochtjes, over de kop? Ik voel er niks meer van.
Op de een of andere manier is gewoon in VR "zijn" blijkbaar al genoeg om er genoeg aan te wennen zonder mezelf te hebben moeten blootstellen aan iets misselijkmakends.

Je kunt eens kijken of dat voor jou ook geldt. In Alyx de movement op blink zetten zodat elke beweging in je headset overeenkomt met een beweging die je lichaam ook maakt. Wordt je dan nog steeds misselijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 21-08-2020 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:12
Voor de degene met een Quest heeft DrBeef (https://github.com/DrBeef) wederom aan native port van een top-game uit weleer.
In navolging van onder andere Doom https://www.questzdoom.com/index.html, Quake https://sidequestvr.com/app/93/quakequest, Quake 2 https://sidequestvr.com/app/353/quake2quest, Half-Life https://www.lambda1vr.com/, nu ook Return to Castle Wolfenstein! https://www.rtcwquest.com/
Gisteravond uitgekomen en speelt verbazend goed _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik kan mijn Rift S nog inruilen, maar ik vind het wel een fijn ding en heb nu al een Oculus account gemaakt. Zolang ik die heb, heb ik geen Facebook account nodig.

In 2023 word mijn Oculus account vernietigd, maar volgens Oculus zelf kan ik dan nog steeds van de bril gebruik maken, al kan ik sommige apps niet benaderen. Ik vind dat laatste erg vaag, maar ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd wel een andere bril heb. Tevens staan al mijn spellen in de Steam library en het lijkt me sterk dat de Oculus software me gaat melden dat zij daar de Facebook api voor nodig hebben.

Twee vragen:

Ik heb blind een recharger met 4 rechargeable AA batterijen van GP gekocht. Het zijn Ni-MH AA's van 2600mAh op 1.2v. Volgens een snelle duckduckgo zouden dat prima batterijen moeten zijn voor de touch controllers (die kwamen met een 1.5v AA van Mitsubishi) en ze werken ook gewoon, maar ik zie ook gevallen van andere mensen in met minder goede resultaten. Moet ik nog ergens op letten? > Het is niet zo dat die controllers minder kunnen werken toch (gaan = gaan)?

Heeft iemand aanraders voor leuke asynchrone coop games voor op de bank? Ik vraag me af bij veel lijsten op het internet of die spellen nou echt zo leuk zijn in de praktijk, dus ben benieuwd wat jullie hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Laatst online: 14-09 16:29
HuggyB schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:31:
Twee vragen:

Ik heb blind een recharger met 4 rechargeable AA batterijen van GP gekocht. Het zijn Ni-MH AA's van 2600mAh op 1.2v. Volgens een snelle duckduckgo zouden dat prima batterijen moeten zijn voor de touch controllers (die kwamen met een 1.5v AA van Mitsubishi) en ze werken ook gewoon, maar ik zie ook gevallen van andere mensen in met minder goede resultaten. Moet ik nog ergens op letten? > Het is niet zo dat die controllers minder kunnen werken toch (gaan = gaan)?
Ik gebruik GP ReCyko 2600 mah NiMH batterijen met GP lader zonder problemen icm RIFT S. Werkt als een trein en batterijen gaan lang mee.

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
HuggyB schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:31:
Voor zover ik weet werken ze inderdaad gewoon prima op oplaadbare batterijen. Ik gebruik zelf de 2450mAh LADDA's van de Ikea en dat werkt prima :)
Voordeel is dat dat low self-discharge batterijen zijn, en je dus gewoon een opgeladen setje bij je headset kan laten liggen. Ik heb zelf een stuk of 40 van die dingen door't hele huis, dus ik zorg gewoon dat ik altijd een opgeladen grijpvoorraad heb :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 22-08-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Net even een half uurtje Paper Beast gespeeld op de Quest via virtual desktop. Het loopt prachtig en is een visueel kunstwerkje. Maar kreeg het steeds warmer en warmer, en voelde mij ineens behoorlijk misselijk :)

Maar even per 15 minuten weer gaan opbouwen ofzo.

Maar tof spel !

Dit komt er ook aan, ook leuk.

http://www.populationonevr.com/

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 23-08-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Welke manier van bewegen gebruik je? Probeer eens teleporteren te gebruiken, dan heb je waarschijnlijk nergens last van. Zorg ook dat je lighthouses goed stevig zijn bevestigd en je daar geen wobble van krijgt.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Pagina: 1 ... 9 ... 123 Laatste