Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Sissors schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Tracking volume is slechter, controllers zijn slechter. Oculus devices draaien native Oculus exclusives, en algemeen zal je betere support hebben dan met een WMR headset die relatief klein marktaandeel heeft. De G2 zal best redelijk het doen, maar zal echt niet in de buurt van Oculus oplages komen.
Dat weet je toch nog helemaal niet? Het zijn andere controllers en 2 extra camera's op de G2. Ik verwacht wel dat ze wat minder zijn, maar zeker weten we het niet voor nu. En ik heb zelf alles vanaf het begin op Steam gekocht en kan mij eigenlijk geen exclusieve Oculus game herinneren die ik nu zou moeten missen. Maak zelf dus wel de stap van Oculus naar HP. Standaard goed geluid en een betere resolutie/kijkhoek was hoe dan ook genoeg voor mij. Zal er vooral mee simracen.

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 24-07-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:05:
[...]

Dat weet je toch nog helemaal niet? Het zijn andere controllers en 2 extra camera's op de G2. Ik verwacht wel dat ze wat minder zijn, maar zeker weten we het niet voor nu. En ik heb zelf alles vanaf het begin op Steam gekocht en kan mij eigenlijk geen exclusieve Oculus game herinneren die ik nu zou moeten missen. Maak zelf dus wel de stap van Oculus naar HP. Standaard goed geluid en een betere resolutie/kijkhoek was hoe dan ook genoeg voor mij. Zal er vooral mee simracen.
Het is een feit dat de G2 geen top camera heeft zoals de Rift S, dus het kan niet anders dan dat het tracking volume minder is. Daarnaast is er geschreven dat de controllers vergelijkbare accuduur hebben als andere WMR controllers, wat gewoon kut schijnt te zijn vergeleken met Oculus controllers. Nu is wat vaker opladen niet het grootste probleem, maar het is wel zo. Daarnaast is het ook simpelweg bevestigd dat de controllers geen capacitieve vinger-tracking heeft.

Wat betreft exclusives:
Robo-recall, Lone Echo, Arktika.1, Edge of Nowhere, Asgard's Wrath en Stormland. Nog een aantal meer, maar dit zijn iig spellen die gemiddeld genomen heel goed ontvangen zijn. Oké Arktika.1 misschien wat minder maar ik kon hem erg waarderen :P . Oculus exclusives zijn een aantal van de beste VR spellen die er zijn.

Voor simracen is het een no-brainer overigens, want primaire nadelen zitten bij de controllers die je toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Sissors schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Het is een feit dat de G2 geen top camera heeft zoals de Rift S, dus het kan niet anders dan dat het tracking volume minder is. Daarnaast is er geschreven dat de controllers vergelijkbare accuduur hebben als andere WMR controllers, wat gewoon kut schijnt te zijn vergeleken met Oculus controllers. Nu is wat vaker opladen niet het grootste probleem, maar het is wel zo. Daarnaast is het ook simpelweg bevestigd dat de controllers geen capacitieve vinger-tracking heeft.

Wat betreft exclusives:
Robo-recall, Lone Echo, Arktika.1, Edge of Nowhere, Asgard's Wrath en Stormland. Nog een aantal meer, maar dit zijn iig spellen die gemiddeld genomen heel goed ontvangen zijn. Oké Arktika.1 misschien wat minder maar ik kon hem erg waarderen :P . Oculus exclusives zijn een aantal van de beste VR spellen die er zijn.

Voor simracen is het een no-brainer overigens, want primaire nadelen zitten bij de controllers die je toch niet gebruikt.
Ah ok die informatie wist ik niet. En Robo Recall vond ik erg tof idd, maar daar ben ik nu wel klaar mee. Zal de Rift S toch voorlopig nog wel aanhouden tot er een goede Quest 2 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Tracking volume is slechter, controllers zijn slechter.
Hoe zijn ze slechter? Eigenlijk is belangrijker: zijn ze goed genoeg?
Oculus devices draaien native Oculus exclusives, en algemeen zal je betere support hebben dan met een WMR headset die relatief klein marktaandeel heeft.
Oculus exclusives kan je met Revive als het goed is spelen toch? Ik zou daarvoor niet per se bij Oculus blijven, al zijn er wel leuke bij. Zou ik persoonlijk niet het belangrijkst vinden, gekeken naar welke games ik zelf speel. :)
En als je niet een redelijk goede PC hebt, dan mis je toch wel veel van de voordelen van de Reverb.
Dat is waar; mijn uitgangspunt is dan dat ik zelf eerder de PC zou upgraden (waarbij je meer gebruik kan maken van zo'n hogere resolutie) dan de VR-set. Andersom kan je met een snellere PC moeilijker je VR-beleving verbeteren.
Dat gezegd hebbende, gezien bij iig een Coolblue de Rift S nu voor een €500 gaat, vind ik hem onder de streep lastig aan te raden tov €600 Reverb, ervan uitgaande dat ook verdere (p)reviews positief zijn. Gaat de Rift S weer gewoon naar €450, of nog beter een keer naar €400, dan wordt het een ander verhaal.
Ik denk (maar ik zit er nu niet naar te kijken, mijn Rift doet het nog goed) dat de resolutie voor mij de doorslag zou geven. Dat is het enige dat ik mis bij mijn Rift.
Sissors schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Het is een feit dat de G2 geen top camera heeft zoals de Rift S, dus het kan niet anders dan dat het tracking volume minder is.
Ho, wacht even; dit klinkt als een aanname?
Daarnaast is er geschreven dat de controllers vergelijkbare accuduur hebben als andere WMR controllers, wat gewoon kut schijnt te zijn vergeleken met Oculus controllers. Nu is wat vaker opladen niet het grootste probleem, maar het is wel zo. Daarnaast is het ook simpelweg bevestigd dat de controllers geen capacitieve vinger-tracking heeft.
Ik weet niet of die finger-tracking wel zo interessant is; ik heb nog geen game gespeeld die het nodig heeft?
Wat betreft exclusives:
Het is een goed argument (al ben ik niet gek op exclusives op deze manier) maar kijk uit dat je niet het beeld schetst dat je niets of weinig overhoudt zonder de paar titels. :P
Dit is voor mij dus het belangrijkste op dit moment. Het moet wel kunnen Beatsaberen natuurlijk, maar ik speel nu ook heel veel Elite en DiRT Rally, en dan is de tracking van de controllers niet relevant, maar dan is de resolutie weer belangrijker.

[ Voor 36% gewijzigd door Cyphax op 24-07-2020 16:32 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyphax zie mijn latere reactie: Sissors in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Maar waarschijnlijk zijn ze goed genoeg ja. Je zal vast weleens merken dat tracking niet perfect is op een punt, maar tja, ik heb nu veel plezier gehad met een 2 sensor frontfacing setup, waarbij er uberhaupt geen tracking achter me was, en ook virtuele zaken van de grond oppakken onmogelijk was met enige regelmaat doordat mijn sensoren de grond niet zien.

Revive moet werken inderdaad voor Oculus exclusives, maar het is imo wel een punt. Als er wordt gepraat over de nadelen dan noem ik ook alle nadelen die ik zie ;).

En voor de duidelijkheid, naast die nadelen heb je gewoon ook grote voordelen: Beste geluid samen met Index, beste beeldkwaliteit samen met Index (betere resolutie dan Index, maar die heeft hogere framerate, zal een beetje persoonlijke voorkeur zijn waarschijnlijk), en wel €500 goedkoper. Als er nog een positieve (p)review komt ga ik hem preorderen, nu de nieuwe Quest gewoon een minimale refresh lijkt te worden.

Onder de streep met de huidige informatie zou de G2 bij iedereen die nu een VR headset wil kopen hoog op het lijstje moeten staan. Maar ik zou het nog geen auto-buy noemen, dat is aan een ieder zelf om te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:36:
@Cyphax zie mijn latere reactie: Sissors in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Maar waarschijnlijk zijn ze goed genoeg ja. Je zal vast weleens merken dat tracking niet perfect is op een punt, maar tja, ik heb nu veel plezier gehad met een 2 sensor frontfacing setup, waarbij er uberhaupt geen tracking achter me was, en ook virtuele zaken van de grond oppakken onmogelijk was met enige regelmaat doordat mijn sensoren de grond niet zien.

Revive moet werken inderdaad voor Oculus exclusives, maar het is imo wel een punt. Als er wordt gepraat over de nadelen dan noem ik ook alle nadelen die ik zie ;).

En voor de duidelijkheid, naast die nadelen heb je gewoon ook grote voordelen: Beste geluid samen met Index, beste beeldkwaliteit samen met Index (betere resolutie dan Index, maar die heeft hogere framerate, zal een beetje persoonlijke voorkeur zijn waarschijnlijk), en wel €500 goedkoper.
Aan de ene kant is het jammer dat het standaard-geluid van de Rift S minder is, maar ik vind het aan de andere kant wel weer een plus dat er een mini-jack aansluiting op zit, wat me wat vrijheden biedt voor een koptelefoon. Dan heeft de Rift S weer het beste geluid. :)
Als er nog een positieve (p)review komt ga ik hem preorderen, nu de nieuwe Quest gewoon een minimale refresh lijkt te worden.

Onder de streep met de huidige informatie zou de G2 bij iedereen die nu een VR headset wil kopen hoog op het lijstje moeten staan. Maar ik zou het nog geen auto-buy noemen, dat is aan een ieder zelf om te bepalen.
Ik vind het ook maar lastig, ze lonken allemaal op hun eigen manier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Sissors schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:36:

Je zou ook de g2 kunnen combineren met de lighthouse controllers van de Index om een "best of both worlds" te krijgen? YouTube: HOW TO USE THE HP REVERB G2 WITH INDEX CONTROLLERS - It's SO Simple!...

Heb ik even over na zitten denken, tot ik de rekensom maakte wat het extra zou gaan kosten. Sowieso is het handiger om eerst even in je specifieke situatie (hoeveelheid licht in de speelruimte) te kijken hoe goed de tracking van de g2 echt is, mocht het goed genoeg zijn kun je die honderden euro's waarschijnlijk beter spenderen aan andere hardware om fatsoenlijke fps op deze resoluties te halen. of bij het spaarpotje leggen voor je volgende hmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 04:25
Hey ik voeg mij even in het topic, net dit speeltje opgehaald. Vermoed dat ik nog wel met wat vragen kom over de virtual desktop, steam VR en Link mogelijkheden. Zin in!

Even 10 min research gedaan 8)

Ik start maar eens met het stand alone gebeuren, dan de gratis ALVR. En dan de virtual desktop.
Volgens mij is de ocolus link overbodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Bz_Wgl6Ole3liG1p3pGOV_vPmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJBbMVLmywUp5K9hk8Mn4kmv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 25-07-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Welkom @ppeterr :)

Gebruikt er iemand hier VorpX? Schijnt ontzettend vet te zijn met Red dead redemption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Zo, mijn zoon en ik zijn een paar uur verder met de oculus quest. En het valt mij redelijk mee. Wij hebben hier ook een ps4 en psvr liggen. En de ervaring is gelijkwaardig, maar de voordelen spreken voor zich.

Lekker rond lopen, geen gezeur met het speelveld. Headset zit beter, controllers werken fijn.

Vervolgens ben ik in steamVR gedoken, net zoals ik het geprobeerd heb om werkend te krijgen op de psvr.
Op de psvr is dat niet gelukt. En met de quest lukt het nu deels. Het was een boel gedoe om het een beetje aan de praat te krijgen. Vervolgens glitched het enorm. Dit over mijn 5ghz wifi en de pc waarop het draait staat bedraad op het netwerk. De pc is geen monster, zit een gtx 1050 in 8gig en een wat oudere i7. Het wifi netwerk is naar mijn mening goed te noemen. Connect op gbit, en presteert de volle 500mbit van ziggo. Dus lokaal zou dat wel functioneren denk ik zo.

Goed ik ben dus bezig met ALVR, vind dit programmatje al niet helemaal lekker lopen. Maar het werkt. De stream komt dus binnen op de gesideloade ALVR client op de guest. Er zijn een berg settings, ik vroeg mij af wat ik hier mis want het gaat dus niet helemaal goed.

Kan ik wellicht beter toch een Link kabel aanschaffen ? Is misschien "virtual desktop" beter ?

Help me out :)

[edit] weer 2 uur verder, en er is al een stuk verbetering - bijna acceptabel. Het lijkt vooral de beste settings zoeken te zijn.
[tussen-edit] ow yeah - hoe vet quake II

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 25-07-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ppeterr schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:54:

Kan ik wellicht beter toch een Link kabel aanschaffen ? Is misschien "virtual desktop" beter ?

[edit] weer 2 uur verder, en er is al een stuk verbetering - bijna acceptabel. Het lijkt vooral de beste settings zoeken te zijn.
Waarschijnlijk is het nog wat vlotter met een kabel, maar dan heb je een beetje het belangrijkste voordeel van je Quest teniet gedaan... lastig. Ik geloof dat een 3rd party link kabel niet zo heel duur is, dus het is misschien nieteens een heel duur experiment :)
Er zijn ook van die mods voor Quake (1) en Doom. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:42
ppeterr schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:54:
Zo, mijn zoon en ik zijn een paar uur verder met de oculus quest. En het valt mij redelijk mee. Wij hebben hier ook een ps4 en psvr liggen. En de ervaring is gelijkwaardig, maar de voordelen spreken voor zich.

Lekker rond lopen, geen gezeur met het speelveld. Headset zit beter, controllers werken fijn.

Vervolgens ben ik in steamVR gedoken, net zoals ik het geprobeerd heb om werkend te krijgen op de psvr.
Op de psvr is dat niet gelukt. En met de quest lukt het nu deels. Het was een boel gedoe om het een beetje aan de praat te krijgen. Vervolgens glitched het enorm. Dit over mijn 5ghz wifi en de pc waarop het draait staat bedraad op het netwerk. De pc is geen monster, zit een gtx 1050 in 8gig en een wat oudere i7. Het wifi netwerk is naar mijn mening goed te noemen. Connect op gbit, en presteert de volle 500mbit van ziggo. Dus lokaal zou dat wel functioneren denk ik zo.

Goed ik ben dus bezig met ALVR, vind dit programmatje al niet helemaal lekker lopen. Maar het werkt. De stream komt dus binnen op de gesideloade ALVR client op de guest. Er zijn een berg settings, ik vroeg mij af wat ik hier mis want het gaat dus niet helemaal goed.

Help me out :)

Virtual Desktop is 20x beter dan ALVR

Trust me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Light21M schreef op zondag 26 juli 2020 @ 08:31:
[...]

Virtual Desktop is 20x beter dan ALVR

Trust me
Yes, heb het gekocht. En de 1e indruk is inderdaad al 20x beter. Het werkt gewoon gelijk, en goed. Althans, heb het getest op mijn eigen pc. Dat is niet de game machine van mijn zoon. Die komt vanmiddag aan de beurt :) Ik moet even mijn kans grijpen om er mee te spelen vroeg in de ochtend als hij nog slaapt :9

Heb even plex aangezet en een film bekeken. Alleen al daarvoor is het die 2 tientjes waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Heeft iemand hier een statief/standaard in gebruik om de kabel boven het speelveld te houden? Heb de Kiwi katrolletjes maar boor liever niet in het plafond.. Ik ga morgen eens met een plaatselijke metaalbewerker praten of hij iets kan maken, wat hier op lijkt:

Wellicht heeft iemand nog goede ideeën of suggesties voor handige functionaliteit? Of een DIY voorbeeld van wat je zelf gebruikt voor dit doel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Misschien kan je daar een vloerlamp voor gebruiken zoiets als dit:
https://www.ikea.com/nl/n...voet-boog-zwart-50405395/

Enige weet ik niet of die dan ook netjes meedraait. Maar dan zou je bij een ikea winkel zelf moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Bedankt voor het meedenken, zoiets zou indd kunnen werken. Ik twijfel echter een beetje over hoe stabiel die is, al zou je de voet wat kunnen verzwaren. Zou hem ook graag nog iets meer de kamer in willen laten lopen, dacht zelf aan 2,5 - 3 meter.

Heb vorig weekend een DIY standaard gemaakt van een oude knik lamp en een schoenen rekje, komt mooi tot vlak onder het plafond maar het horizontale gedeelte vertrouw ik toch niet helemaal (telescopische buizen van licht metaal) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Goed, even verder met de Quest. Onze ervaring tot nu toe.

Ik kan wel zeggen dat het standalone gedeelte perfect werkt. Het besturing systeem, de bediening. Het werkt vlot en intuatief. De games lopen ook erg goed, en de beeld kwaliteit is beter dan de PSVR.
De controllers en de tracking valt ook niks op aan te merken. Al met al de uitwerking van een VR ervaring zonder al te veel gedoe werkt.

Dan, steamVR - dat voldoet niet. Daar is deze set ook niet voor bedoelt natuurlijk. Maar stiekem hoopte ik dat het een beetje zou werken. En dat doet het een beetje. Beat saber is eigenlijk de enige game die een beetje normaal loopt hier. De rest heeft of controller issues, of performance problemen op de pc. Dus dat is een no-go. Virtual desktop is dan wel weer een leuke aankoop als app, lekker big-screen movies vanaf plex. En zelfs 3D films kijken is een feestje.

Al met al een leuk ding tot nu toe, dat steamVR niet voldoet is geen probleem. Dat maakt de rest wel goed.

Ik zou graag van anderen eens horen hoe ze om gaan met de Quest. Draaien jullie steamVR? Met welke specs van de pc ? Ik las eerder dat mensen Half life - Alyx streamen naar hun Quest. Vertel eens, wat is daar voor een setup voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Hier een Duits filmpje van MRTV van iemand die de g2 uitprobeert en die is redelijk overdonderd over de beeldkwaliteit. Het is zeg maar als de scherpte van een monitor en zoveel meer helderder dan welke headset dan ook. Zelfs de FOV geeft maar weinig verschil met de index volgens hem en is een stuk beter dan de Rift S.
Andere headsets zien er qua beeldkwaliteit uitgewassen uit, heb ik ook met mijn Rift S. De beste kleuren ook ondanks de LCD schermen. Ook een betere 3d impressie, het ziet er meer 3d uit (wellicht door de scherpte?).

[ Voor 11% gewijzigd door Plugin op 26-07-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

ppeterr schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:36:

Ik kan wel zeggen dat het standalone gedeelte perfect werkt. Het besturing systeem, de bediening. Het werkt vlot en intuatief. De games lopen ook erg goed, en de beeld kwaliteit is beter dan de PSVR.
De controllers en de tracking valt ook niks op aan te merken. Al met al de uitwerking van een VR ervaring zonder al te veel gedoe werkt.

Dan, steamVR - dat voldoet niet. Daar is deze set ook niet voor bedoelt natuurlijk. Maar stiekem hoopte ik dat het een beetje zou werken. En dat doet het een beetje. Beat saber is eigenlijk de enige game die een beetje normaal loopt hier. De rest heeft of controller issues, of performance problemen op de pc. Dus dat is een no-go. Virtual desktop is dan wel weer een leuke aankoop als app, lekker big-screen movies vanaf plex. En zelfs 3D films kijken is een feestje.

Al met al een leuk ding tot nu toe, dat steamVR niet voldoet is geen probleem. Dat maakt de rest wel goed.

Ik zou graag van anderen eens horen hoe ze om gaan met de Quest. Draaien jullie steamVR? Met welke specs van de pc ? Ik las eerder dat mensen Half life - Alyx streamen naar hun Quest. Vertel eens, wat is daar voor een setup voor nodig.
Hier met een i7-6700K @4.5 en een RTX2070S - Alyx draait zonder horten en stoten op ultra. Moet zeggen dat de Virtual Desktop beeldkwaliteit beter is dan Oculus Link.

Overigens wel m’n Rift-S verkocht en de Reverb G2 besteld.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:30

XyS

0.o.O

ppeterr schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:36:

Heb sinds kort een Quest, heb een uurtje HL:Alyx gespeeld en dat ging prima met deze versie van ALVR:
https://github.com/JackD83/ALVR/releases/tag/v12.0.0-beta.1

Gebruik default settings, goede wifi is wel erg belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

ppeterr schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:58:
Hey ik voeg mij even in het topic, net dit speeltje opgehaald. Vermoed dat ik nog wel met wat vragen kom over de virtual desktop, steam VR en Link mogelijkheden. Zin in!

Even 10 min research gedaan 8)

Ik start maar eens met het stand alone gebeuren, dan de gratis ALVR. En dan de virtual desktop.
Volgens mij is de ocolus link overbodig.

[Afbeelding]
Ik voeg mij ook even in dit topic. Ik hem hem alleen niet opgehaald, maar laten bezorgen. Tja, je moet toch iets doen met je vakantiegeld als je door een of andere pandemie niet op je geplande vakantie hebt kunnen gaan...

Het eerste wat ik opgestart heb, is de ISS simulatie. En kwam er toen achter dat ik een donkere hoek in m'n computer kamer heb (wilde zaterdag op tijd naar bed, is helaas niet helemaal gelukt :p). Die vrijheid van kabels is iets wat je pas realiseert als je de Quest Link probeert. Mijn PC heeft een USB-c poort dus ik heb die meegeleverde kabel (de kabel is blijkbaar alleen USB-2, maar het werkte wel) kunnen gebruiken om een Link verbinding te maken. Het werkte (zelfs over USB-2) heel goed, maar toen ik klaar was zat die kabel wel helemaal om m'n stoel gewikkeld (ik heb een echte bureau stoel, die je kunt draaien, heel handig, behalve als je aan een kabel hangt :p)

Daarna SideQuest geinstalleerd en vanuit daar eens een demo applicatie gedownload. Werkte ook perfect. Virtual Desktop gaat nog komen, had ik gisteren geen tijd meer voor.

Eeste indrukken na een paar uur spelen dit weekend:

Geluid vind ik beter dan dat ik had verwacht. Ik besefte in het begin niet eens dat m'n man kon meegenieten van mijn geluid (hij probeerde een serie te kijken :p). Dus toen toch maar even een koptelefoon opgezegd. Die aansluiting maakt dat wel heel makkelijk.

Hij is wel zwaar. Ik krijg hem niet goed gebalanceerd. Hij zakt de hele tijd naar voren en komt dan op m'n oogkas te liggen. Ik heb dus gisteren maar even een extra bestelling geplaatst voor een andere hoofdband.

Die vrijheid van kabel (de reden dat ik de Quest wilde hebben) is iets wat ik echt fantastisch vind. Mijn computer ruimte is redelijk smal, maar we hebben wel een hele mooie grote (bijna vierkante) ruimte in de hal en in de keuken. En ik kan dus gewoon opstaan en daarheen gaan zonder dat ik mijn PC ook moet meenemen.

Tot slot, gisteren nog even een film bekeken (in ieder geval deel 1) over een groep mensen die de mount everest gingen beklimmen. Ik kreeg gewoon vlinders in m'n buik toen ik die beelden zag (heb wat last van hoogtevrees :D) En ook toen ik buiten de ISS vloog en die aarde onder me zag, had ik echt het gevoel van vrijheid.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50
@ppeterr je kunt ook een 5ghz wifi hotspot op je pc opzetten (standaard in Windows 10). Dan connect je Quest rechtstreeks met de PC, scheelt mogelijk weer omdat je je router er tussen uit haalt. Qua specs loopt het bij mij prima op een i3 9100f en een GTX 1650 Super. Videokaart staat op supported list van Quest Link.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de huidige prijs van de Reverb G2 bij Bestware maar tot 31 juli geldig is, heb ik zo'n vermoede dat de kortingscode bij de rekenwinkel ook slechts tot deze week geldig is. Dus maar de knoop doorgehakt en hem besteld, kan altijd nog gecancelled worden als hij toch niks blijkt te zijn. Helaas kon ik geen Afterpay gebruiken, dus nu hopen dat ze niet failliet gaan :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
@UniMatrix @XyS @mvz

Bedankt voor jullie antwoorden, ik denk dat het netwerk niet het probleem hier is, maar de pc zelf. Het is denk ik ietwat wishfull thinking dat het lekker zou lopen met een GTX 1050. Maar het doel anderzijds is al bereikt, lekker makkelijk VR spelen. Heb de quest al volgezet met content, later weer eens vol op proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

ppeterr schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:09:
@UniMatrix @XyS @mvz

Bedankt voor jullie antwoorden, ik denk dat het netwerk niet het probleem hier is, maar de pc zelf. Het is denk ik ietwat wishfull thinking dat het lekker zou lopen met een GTX 1050. Maar het doel anderzijds is al bereikt, lekker makkelijk VR spelen. Heb de quest al volgezet met content, later weer eens vol op proberen.
Uit verhalen die ik lees is een 1070 tot wel een 'redelijke' minimum om te hebben voor VR. Maar dat is wat ik her en der lees. Heb zelf een 1080Ti en heb nergens last van vooralsnog. Denk persoonlijk ook dat je 1050 tegen het randje aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Yzord schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:35:
[...]

Uit verhalen die ik lees is een 1070 tot wel een 'redelijke' minimum om te hebben voor VR. Maar dat is wat ik her en der lees. Heb zelf een 1080Ti en heb nergens last van vooralsnog. Denk persoonlijk ook dat je 1050 tegen het randje aanloopt.
Dat vermoed ik ook, ik zocht naar een balans van grafische kwaliteit t.o.v stream kwaliteit. Zeer lage settings en dan een redelijke video stream werkte een beetje. Maar ja het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dikke games in blokjes voorbij zie stotteren :)

Wat mij dan wel weer opvalt, is de spellen die je op de quest zelf zet. Er overtuigend goed uitzien. En dat voor een snapdragon 835. Het oled schermpje helpt daar ook een boel in mee natuurlijk.

Overigens het afbakenen van het speelveld is echt een toffe oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Mijn 1050TI was merkbaar een bottleneck. Nu met een 2070S draait het vele malen soepeler en zijn haperingen een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik heb sinds kort een Quest, en heb daar 2 'probleempjes' mee:
1. Ik heb last van battery drain. Gister avond zette ik de Quest af met zo'n 70%, vanochtend was hij helemaal leeg. Ik heb het 'automatisch aangaan bij opzetten' al uitgeschakeld. Ik gebruik dus de aan/uit knop op de Quest om hem aan te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Met de bijgeleverde USB-C kabel krijg ik geen 3.0 snelheid. Ik lees net dat Wailing_Banshee dit ook heeft, dus blijkbaar is de meegeleverde kabel 'maar' USB 2 (ook al werkt het prima!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ja, de standaard oplaad kabel is USB 2. Dat leeg lopen heb ik ook. Gewoon uitzetten als je klaar bent of aan de lader leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
USB2 moet snel genoeg zijn van wat ik begrijp, de chip kan simpelweg niet sneller decoderen dan op een 150mbps, en een USB2 doet 480mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

Simkin

Bzzzzz

Plugin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:52:
Hier een Duits filmpje van MRTV van iemand die de g2 uitprobeert en die is redelijk overdonderd over de beeldkwaliteit. Het is zeg maar als de scherpte van een monitor en zoveel meer helderder dan welke headset dan ook. Zelfs de FOV geeft maar weinig verschil met de index volgens hem en is een stuk beter dan de Rift S.
Andere headsets zien er qua beeldkwaliteit uitgewassen uit, heb ik ook met mijn Rift S. De beste kleuren ook ondanks de LCD schermen. Ook een betere 3d impressie, het ziet er meer 3d uit (wellicht door de scherpte?).

[YouTube: MRTV EXPERIENCE DELUXE: VR-Legion testet die HP Reverb G2! Und die Pimax 8KX ! Das 2h VR Event!]
Even het relevante punt, scheelt wat zoeken :) : YouTube: MRTV EXPERIENCE DELUXE: VR-Legion testet die HP Reverb G2! Und die P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Ja wellicht beter vanwege het erg lange youtube filmpje, alhoewel de live reactie wanneer hij het verschil ziet is wel een stuk leuker om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Op Reddit is iemand zo vriendelijk geweest om de gehele sessie samen te vatten in het Engels:

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens om nog een nadeel van de G2 (en WMR in algemeen) te melden: Schijnbaar zijn de ontwerpers van WMR controllers te lui geweest om een fatsoenlijke spanningsregelaar erin te doen. Dus terwijl een Rift controller probleem op een 1.2V oplaadbare AA batterij werkt, werkt een WMR controller nog niet met twee oplaadbare batterijen (of nou ja, maar erg kort). Dus je hebt of een hele voorraad niet oplaadbare nodig, of exotische batterijen zoals NiZn of Li-Ion batterijen in een AA vormpje met een 1.5V regulator erin. Ze bestaan, maar uiteraard kosten alle opties een hoop meer dan gewoon normale oplaadbare batterijen.

Zie ook: https://www.reddit.com/r/...ollers_use_similar_power/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Sissors Dat zou wel slordig zijn, al weet ik de reden achter de keuze van HP niet. Heb net 2 setjes van 4 1,2v batterijen besteld met oplader, maar eens in de gaten houden of daar begin september nog andere bij moeten.. Hopelijk krijgt iemand voor die tijd productie exemplaren van de controllers om wat tests mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Als dat het grootste nadeel is, ben ik zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

Simkin

Bzzzzz

Blijkbaar kan je het batterij probleem tweaken:
https://old.reddit.com/r/...le_packs_for_wmr/fx7p2j0/

In het reddit topic spreken ze tevens lovend over Tenevolts batterijen

[ Voor 9% gewijzigd door Simkin op 28-07-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:59:
Overigens om nog een nadeel van de G2 (en WMR in algemeen) te melden: Schijnbaar zijn de ontwerpers van WMR controllers te lui geweest om een fatsoenlijke spanningsregelaar erin te doen. Dus terwijl een Rift controller probleem op een 1.2V oplaadbare AA batterij werkt, werkt een WMR controller nog niet met twee oplaadbare batterijen (of nou ja, maar erg kort). Dus je hebt of een hele voorraad niet oplaadbare nodig, of exotische batterijen zoals NiZn of Li-Ion batterijen in een AA vormpje met een 1.5V regulator erin. Ze bestaan, maar uiteraard kosten alle opties een hoop meer dan gewoon normale oplaadbare batterijen.

Zie ook: https://www.reddit.com/r/...ollers_use_similar_power/
Nu heb ik geen ervaring met oplaadbare batterijen in de Touch Controllers, maar mijn ervaringen met oplaadbare batterijen in het algemeen zijn ook dat ze maar snel te weinig meer leveren. Ik ben wel benieuwd hoe lang je met een set alkaline-batterijen doet? Ik moet ze in de Touch controllers regelmatig vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, wat leuk is, maar we weinig aan hebben als Europeanen waar Tenavolts niet verkocht worden ;). En ze zijn ook behoorlijk prijzig. Je kan een verrekte hoeveelheid gewone batterijen kopen voor dat geld. Er zijn wel andere op Amazon.de (https://www.amazon.de/YGJ...um&qid=1595920410&sr=8-13), maar geen idee hoe goed die werken.

En ik ben het wel eens met @Thodekroo dat als dit het grootste probleem is, er weinig aan de hand is. Maar het is wel een extra uitgave die nodig is omdat ze $0.20 in de controller wilde besparen op een fatsoenljike DC DC converter.

@Cyphax Ik heb een zet Eneloop batterijen voor touchcontrollers. Met half uur Beatsaber per dag, en rest van tijd gewoon in hun standby mode (eg ik kill niks aan processen) halen die gok ik eens een maand of twee. En dat is een enkele batterij ipv dubbele van WMR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb echt nooit problemen met de batterijen in mijn Touch controllers :/

Ik heb er van die Ikea batterijen in zitten, en ik hoef ze echt amper te vervangen...

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/474x/35/7e/1c/357e1c10cc5d749c4b99b867a23ad07b--energy-consumption-game-controller.jpg

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Damian schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:24:
Ik heb echt nooit problemen met de batterijen in mijn Touch controllers :/

Ik heb er van die Ikea batterijen in zitten, en ik hoef ze echt amper te vervangen...

[Afbeelding]
Ik gebruik deze ook in mijn Quest controllers (en alle apparatuur in huis). Gaan vele laadbeurten van de Quest mee. Ik denk een uur of 20 zeker. Indicator in de software werkt ook prima en loopt mooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:19:
Ik heb een zet Eneloop batterijen voor touchcontrollers. Met half uur Beatsaber per dag, en rest van tijd gewoon in hun standby mode (eg ik kill niks aan processen) halen die gok ik eens een maand of twee. En dat is een enkele batterij ipv dubbele van WMR.
Zijn dat extra goede batterijen? Ik heb die van Lidl over het algemeen, die gaan bij mij ook al niet twee maanden mee. Als ze dan maar makkelijk te vervangen zijn en tijdig aangeven dat ze leeg zijn. Dus niet middenin een rondje Beat Saber gewoon denken "ik ga nu, doei!". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werden op reddit aangeraden, dus heb die gekocht en werken prima in mijn Rift CV1. Overigens weet ik niet of het aan de CV1 ligt of aan oplaadbare batterijen gebruiken, maar die indicator in de software klopt voor geen ene drol. Laatst waren ze dus leeg: Begin van de sessie toont hij gewoon als vol, na 20 minuten komt de popup van de batterij waarschuwing, en paar minuten daarna begint tracking steeds te falen. Als hij bij mij een waarschuwing geeft moet ik batterijen verwisselen, de sessie afmaken en daarna opladen zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Dat is wel een nadeel van mijn Rift S, de controllers blijven altijd aan als ik mijn headset connected heb aan mijn pc. Ik ga niet steeds de headset unpluggen dus na een week is die wel leeg ook al heb ik ze niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren mijn nieuwe hoofdband binnen gekregen (kwam samen met een andere bestelling die ik eerder had gedaan, dus was wel een verrassing!). Maar wat een wereld van verschil!

Het gaat om deze:

https://www.amazon.nl/Eyg...ccessoires/dp/B088ZGHG7S/

Hij ligt nu niet meer op de onderkant van m'n oogkas, maar hangt gewoon nu aan m'n hoofd. Moet nu eigenlijk alleen een andere koptelefoon hebben (of eigenlijk oordopjes) want degene die ik nu gebruik blijft niet meer goed zitten :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 12:56
Plugin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:19:
Dat is wel een nadeel van mijn Rift S, de controllers blijven altijd aan als ik mijn headset connected heb aan mijn pc. Ik ga niet steeds de headset unpluggen dus na een week is die wel leeg ook al heb ik ze niet gebruikt.
Gebruik dan de Oculus Tray Tool. Hiermee kan je de server app uitschakelen waardoor de headset uitgeschakeld wordt en zo je batterijen goed blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@dynam!ke Heb jij ondertussen al ShadowPC icm de Quest geprobeerd ?

Ik zou toch wel VR vanaf de pc met virtual desktop enigzins goed willen proberen op de Quest.
Ik heb hier nog een pc staan, wellicht als ik daar een 1660 in prik dat ik er mee weg kom?
Of zou dat zonde zijn van de 300 euro, en moet ik het anders oplossen.

CPU Intel Core i7 6700 @ 3.40GHz
Skylake 14nm Technology
RAM 64,0GB Dual-Channel Unknown @ 1069MHz (15-15-15-36)
Motherboard ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-K (LGA1151)
Graphics Standard Monitor (1920x1080@60Hz)
1023MB NVIDIA Quadro 2000D (NVIDIA) 59 °C
Storage 1863GB Western Digital WDC WD20EZRX-00D8PB0 (SATA )
238GB NVMe Samsung SSD 950 (Unknown (SSD))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Nou ik ga er straks achter komen. Heb een 1660s gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

ppeterr schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:49:
Nou ik ga er straks achter komen. Heb een 1660s gekocht :)
Volgens mij is een GTX 1070 echt wel de ondergrens voor VR, en de 1660 Super zit daar net iets onder qua specs... Even afwachten hoe de ervaring gaat zijn. Ik had eerst ook een GTX 1070, en die was voor mij echt niet voldoende om alles een beetje soepel te draaien...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Damian schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Volgens mij is een GTX 1070 echt wel de ondergrens voor VR, en de 1660 Super zit daar net iets onder qua specs... Even afwachten hoe de ervaring gaat zijn. Ik had eerst ook een GTX 1070, en die was voor mij echt niet voldoende om alles een beetje soepel te draaien...
Het was even wat gedoe, DDU (display driver uninstaller) maakte er een zooitje van :) Of ik natuurlijk, maar ik kreeg de nieuwe drivers er niet op voor de 1660s. Zodoende dikke vastlopers van windows.
Gelijk dus maar even de boel vers erop gezet.

En ik moet zeggen, het valt niet tegen. Eigenlijk loopt het goed. Ik heb even kort DoomVR en Into the Radius opgestart, en het loopt gewoon wel goed. Later maar even verder op onderzoek in VR land :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dynam!ke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 22:26
ppeterr schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:38:
@dynam!ke Heb jij ondertussen al ShadowPC icm de Quest geprobeerd ?
Zeker! Excuus dat ik dat nog niet heb gedeeld hier.

Ik ben er zeer over te spreken! Ik denk dat we hier in NL, met een Shadow datacenter in Amsterdam behoorlijk goede prestaties hebben. Op mijn MacBook aan de netwerkkabel heb ik 9 a 12ms latency met mijn Shadow. Als ik met Virtual Desktop draadloos op de Oculus Quest verbinding maak met Shadow geeft hij 30 a 40ms latency aan in de Virtual Desktop streamer.

Ik speel vooral Halflife Alyx, waar superlage latency niet echt belangrijk is. Maar een potje Archery voelt eigenlijk ook hartstikke goed aan. Je merkt de extra latency eigenlijk alleen bij echt snelle bewegingen met je headset en controllers. Als je native Quest games speelt merk je dat hij snellere bewegingen beter bijhoudt. Bij Beat Saber op hogere niveaus ga je het denk ik wel merken.

Maar man, wat geniet ik van Alyx op mijn Shadow en Quest. Voor mij is het echt een uitkomst. Ik heb echt geen zin om te investeren in een relatief dure game pc die ik weer ergens neer moet zetten inclusief monitor, keyboard, etc. Die 15 euro per maand betaal ik graag. Ik vind het geen geld voor wat je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:30

XyS

0.o.O

Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:48:
Gisteren mijn nieuwe hoofdband binnen gekregen (kwam samen met een andere bestelling die ik eerder had gedaan, dus was wel een verrassing!). Maar wat een wereld van verschil!

Het gaat om deze:

https://www.amazon.nl/Eyg...ccessoires/dp/B088ZGHG7S/

Hij ligt nu niet meer op de onderkant van m'n oogkas, maar hangt gewoon nu aan m'n hoofd. Moet nu eigenlijk alleen een andere koptelefoon hebben (of eigenlijk oordopjes) want degene die ik nu gebruik blijft niet meer goed zitten :p
Cool! Blijft het ook comfortabel als je wat langer speelt (een uur ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

XyS schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 00:03:
[...]

Cool! Blijft het ook comfortabel als je wat langer speelt (een uur ofzo)?
Geen idee, zo lang heb ik nog niet gespeeld. Het is tijd voor vakantie! Maar met die originele band had ik al na 5 minuten last van m'n oogkassen en anders van m'n wangen. Nu raakt hij die nauwelijks aan (wat ook een probleem kan zijn, omdat hij dan te ver naar beneden kan zakken :p het is ook nooit goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@dynam!ke Top, ik zag ook dat ze bezig zijn bij Shadow om VR standaard te implementeren, er draait geloof ik al een beta group met een specifieke VR oplossing op hun servers. Ik heb er voor gekozen een pc te upgraden en speciaal in te richten voor PCVR op de Quest. Ben ik ook zeer tevreden mee op het moment.
Maar dus wel weer een extra pc en best wat gedoe erom heen. Wellicht dat ik shadow ook eens ga proberen, maar voorlopig heb ik mijn handen vol met de pc setup hier. Thanks voor het delen van je ervaring!

Vraagje voor de anderen die SteamVR gebruiken, iemand bekend met VrToolbox ?

https://github.com/CogentHub/HomeLoader

En dan in combi met Homeloader. Het lijkt mij tof om een mooie launcher te hebben voor de games.

[ Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 30-07-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 08:11
Ik heb vorige week mijn Valve Index binnen gekregen.

Ik heb hem een aantal uur gebruikt en de ervaring was fantastisch. (Geen ervaring met VR vooraf). De volgende dag was hij helaas kapot toen ik hem weer op wou starten :'( . Ik denk dat hij doorgebrand is o.i.d. hij was ook zeer warm/heet terwijl hij uit stond.

Na een paar softwareoplossingen te hebben geprobeerd heb ik na 8 dagen weer een nieuwe mogen ontvangen en deze werkt gelukkig perfect. de oude is retour gestuurd.

Nu begint voor mij het avontuur een beetje. Ik heb een hele stapel spellen geprobeerd en vind het geweldig leuk. Ik ben nog niet aan Alyx begonnen, ik ben zoiezo niet zon horror fan plus ik vermaak me nog prima met simpele spellen zoals the Lab, Google Earth (werkt wel verschrikkelijk met de index controllers).

Dus mocht iemand nog tips hebben voor misschien leuke games die niet overal in de top 10 staan, ik vind strategie normaal ook erg leuk, weet iemand misschien een VR spel hiervoor: CIV op een virtuele tafel o.i.d. leek mij een leuk idee in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Damian schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Dit is ook mijn verwachting, ik krijg de Reverb G2 in september en hopelijk is er rond die tijd al iets bekend over de 3000 serie van Nvidia.

Tot die tijd ben ik nog even VR-Loos aan het gamen op mijn GTX 1070 want het is gewoon nog een prima kaart voor de resolutie waarop ik game (2560x1080).

Zodra de 3000 serie dropt of er is al iets bekend dan hoop ik in september of oktober te gaan voor een RTX 2080 Super die dan in prijs is gedaald. Maar heb het geld wat ie nu kost al opzij gezet dus mocht het niet meer gebeuren dan koop ik 'm alsnog via m'n werk met personeelskorting. :P

Ik heb btw deze batterijen gekocht in aanloop naar de Reverb G2 en de verhalen rondom de controllers:

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Zijn 1,5v met min 2650 mAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Blaim schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Ik heb btw deze batterijen gekocht in aanloop naar de Reverb G2 en de verhalen rondom de controllers:

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Zijn 1,5v met min 2650 mAh
Ik zweer bij de LADA van ikea. Super batterijen die inmiddels door en door getest zijn. Prijs is ook redelijk. Wellicht zijn ze hetzelfde. Zoveel fabrieken zijn er niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tadango op 30-07-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Yzord schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:01:
Welkom @ppeterr :)

Gebruikt er iemand hier VorpX? Schijnt ontzettend vet te zijn met Red dead redemption.
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Heb jij het al geprobeerd Yzord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
roberto250b schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:35:
Ik heb vorige week mijn Valve Index binnen gekregen.

Ik heb hem een aantal uur gebruikt en de ervaring was fantastisch. (Geen ervaring met VR vooraf). De volgende dag was hij helaas kapot toen ik hem weer op wou starten :'( . Ik denk dat hij doorgebrand is o.i.d. hij was ook zeer warm/heet terwijl hij uit stond.

Na een paar softwareoplossingen te hebben geprobeerd heb ik na 8 dagen weer een nieuwe mogen ontvangen en deze werkt gelukkig perfect. de oude is retour gestuurd.

Nu begint voor mij het avontuur een beetje. Ik heb een hele stapel spellen geprobeerd en vind het geweldig leuk. Ik ben nog niet aan Alyx begonnen, ik ben zoiezo niet zon horror fan plus ik vermaak me nog prima met simpele spellen zoals the Lab, Google Earth (werkt wel verschrikkelijk met de index controllers).

Dus mocht iemand nog tips hebben voor misschien leuke games die niet overal in de top 10 staan, ik vind strategie normaal ook erg leuk, weet iemand misschien een VR spel hiervoor: CIV op een virtuele tafel o.i.d. leek mij een leuk idee in ieder geval.
Final Assault (geen directe besturing), Brass Tactics (Age of Empires like), Airmech command en Defence Grid 2 (tower defence).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

krouwen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Heb jij het al geprobeerd Yzord?
Bij een vriend van me met RDR2 en dat was best gaaf. Alleen moet je met muis en toetsenbord werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Eindelijk gepost: http://www.freepatentsonline.com/y2020/0241306.html
(Tldr; wireless index)

Nu is het wachten op toekennen en productie. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

YouTube: Onward Quest vs PC VR Graphics Comparison [PRE 1.8 UPDATE]

Zo, degene die twijfelen tussen een PCVR of een Quest moeten dit eens even bekijken. HUGE difference in graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zou het echt de laatste dag zijn dat de G2 te pre-orderen is voor 599? Twijfel om de knoop door te hakken en de Rift S te verkopen.

Enige punt is dat ik liever bij een bekendere webshop koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja als je liever bekender koopt dan kan je bij de Duitse webshop kopen, die is bekender. En dat is zeker vandaag voor het laatst. De Engelse pre-order webshop is al naar reguliere prijzen gegaan, dus het is niet dat ze allemaal vandaag voor het laatst kortingen hebben, maar de kans dat het ook bij de rekenwinkel vandaag voor het laatst is, is niet verwaarloosbaar.

@Yzord helaas van wat ik op Reddit nu lees, heeft de nieuwe Onward PC versie ook een significante downgrade gekrege in graphics. En van wat ik snel bij een filmpje zag net als de Quest versie flink wat texture popping. Dit lijkt het eerste duidelijke geval van een PC versie die gedowngrade is zodat ze een Quest versie kunnen maken. (Eg, als ze hele handel herschreven hebben voor één code base, dan zal dat op Quest gericht zijn, en heeft de PC dezelfde met wat meer textures en lighting effecten). We kenden al spellen die slechte console ports waren, nu krijgen we de mobile ports in VR....

(Zelf heel bang dat Lone Echo 2 hier ook onder gaat vallen).

[ Voor 47% gewijzigd door Sissors op 31-07-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Jay-v schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:23:
Zou het echt de laatste dag zijn dat de G2 te pre-orderen is voor 599? Twijfel om de knoop door te hakken en de Rift S te verkopen.

Zelf ook bij Bestware besteld. Had nog nooit van de rekenkamer gehoord dus wie zegt mij dat ze over een maand nog bestaan? Hoop het wel voor ze natuurlijk, maar ik weet Bestware voelde veiliger. Zou er wel echt rekening mee houden dat dit voorlopig de laatste dag is dat je de lagere prijs optie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Yzord schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 01:08:
YouTube: Onward Quest vs PC VR Graphics Comparison [PRE 1.8 UPDATE]

Zo, degene die twijfelen tussen een PCVR of een Quest moeten dit eens even bekijken. HUGE difference in graphics.
Met de Quest kan je ook PCVR spelen ;) Dus je hebt de keuze. Maar voor de Reverb G2 was de Quest een logische keus, nu is het verschil een stuk groter en is er een betere optie als je hoofdzakelijk PCVR speelt. Mijn Quest voldoet nog prima dus ik wacht de volgende versie af over een jaar en ga dan wel upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sissors schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:25:
@Yzord helaas van wat ik op Reddit nu lees, heeft de nieuwe Onward PC versie ook een significante downgrade gekrege in graphics. En van wat ik snel bij een filmpje zag net als de Quest versie flink wat texture popping. Dit lijkt het eerste duidelijke geval van een PC versie die gedowngrade is zodat ze een Quest versie kunnen maken. (Eg, als ze hele handel herschreven hebben voor één code base, dan zal dat op Quest gericht zijn, en heeft de PC dezelfde met wat meer textures en lighting effecten). We kenden al spellen die slechte console ports waren, nu krijgen we de mobile ports in VR....
Ow das vreemd, want in mijn beleving is het er een stuk mooier op geworden met de laatste update. De mappen zijn wat anders geworden, maar ik heb het idee dat de graphics wat beter zijn met de laatste update. Maar misschien let ik op de verkeerde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Yzord schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Ow das vreemd, want in mijn beleving is het er een stuk mooier op geworden met de laatste update. De mappen zijn wat anders geworden, maar ik heb het idee dat de graphics wat beter zijn met de laatste update. Maar misschien let ik op de verkeerde dingen.
Het gaat erom dat de Quest versie enorm veel slechter lijkt qua graphics dan de PC versie. De PC update zorgt alleen voor gelijke maps. De Quest versie is veel simpeler qua graphics vanwege de zwakke chip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Half life Alyx op de Quest is fantastisch zeg. Prachtig mooi en loopt super.
Ben er niet bang voor dat Onward ook gewoon goed loopt.

Wat een leuk speelgoed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
ppeterr schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:43:
Half life Alyx op de Quest is fantastisch zeg. Prachtig mooi en loopt super.
Ben er niet bang voor dat Onward ook gewoon goed loopt.

Wat een leuk speelgoed zo :)
Half life Alyx is niet beschikbaar op de Quest....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Tadango schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Half life Alyx is niet beschikbaar op de Quest....
Via virtual desktop geen enkel probleem. Lekker draadloos, moet erg op passen dat ik niet teveel aan de wandel ga.

YouTube: Can You Play Half Life Alyx On Oculus Quest With Virtual Desktop?

[ Voor 33% gewijzigd door ppeterr op 31-07-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
ppeterr schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Via virtual desktop geen enkel probleem
Zucht, daar gaat het dus niet om..... Er is nu een native Quest versie van Onward welke eens stuk minder is qua graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Tadango schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Zucht, daar gaat het dus niet om..... Er is nu een native Quest versie van Onward welke eens stuk minder is qua graphics.
Ja, en dat is logisch. Zit een snapdragon 835 in ofzo, met beperkte opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Beakzz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Zelf ook bij Bestware besteld. Had nog nooit van de rekenkamer gehoord dus wie zegt mij dat ze over een maand nog bestaan? Hoop het wel voor ze natuurlijk, maar ik weet Bestware voelde veiliger. Zou er wel echt rekening mee houden dat dit voorlopig de laatste dag is dat je de lagere prijs optie hebt.
Bij Bestware is ie nu al wat duurder ivm BTW en verzendkosten. Na wat reviews van rekenwinkel te hebben gelezen zie ik er voorlopig wel vanaf. Ik ga er maar vanuit dat hij vanaf September/Oktober ook gewoon bij andere winkels te koop is onder de adviesprijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:23:

Hier in Spanje is hij ook te koop bij de HP shop zelf, vreemd genoeg zelfs goedkoper dan bij de "officiele preorder partner" :?

De HP optie kwam pas later, maar beetje raar dat ze hun eigen 'partner' op die manier ondergraven qua prijs. Ik heb hem zelf bij die partner besteld, is dus 30 euro duurder maar ook niet vreselijk, en ik hoefde maar 60% aan te betalen. En ze hebben me zelfs gebeld om me op de hoogte te houden.

Vreemd genoeg is hij in de Nederlandse HP Store nog niet te preorderen maar wellicht komt dat nog net als in Spanje? De prijs klopt ook totaal niet.

Ik heb nu trouwens een Rift CV1 en een Quest - de Rift heb ik nog steeds ivm gemakkelijker dragen tijdens lange sessies. Als de Reverb echt goed werkt ook voor Roomscale, dan denk ik dat ik de CV1 wel weg ga doen, heb ik ook al die sensoren (heb er nu 4) niet meer nodig. Maar ik kijk nog wel :P

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 31-07-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ben toch wel heel erg gecharmeerd van Onward Co-op games hoor. Sowieso wel een goeie game die Onward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Nieuw projectje voor vandaag: GTA V aan de gang krijgen op de Quest met VD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik las hier net dat mensen bezorgd zijn over de controller tracking van de G2. Ik krijg nu net een filmpje in mijn youtube feed waar iemand de Index controllers gebruikt in combinatie met voorgenoemde. (filmpje is een week oud)

Het is een beetje klooien zo te zien. En het werkt ook met elke WMR kit.
Op zich wel interessant. Zo kun je een nu een G2 kopen en later eventueel upgraden naar Index controllers. Die upgrade kost je dan 600 euro nieuwprijs (basestations 2x150, controllers 300). Dan haal je natuurlijk wel ook de nadelen van het gebruik van base stations in huis. Ook wel grappig dan dat je controllers beter tracken dan je headset.

Ik wil die Reverb G2 eigenlijk ook wel, maar ik vind 600 euro aan de prijzige kant. En als ik wacht wordt hij 100 euro duurder. Bah!

[ Voor 5% gewijzigd door HuggyB op 01-08-2020 12:13 . Reden: Heb de prijzen van de index opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Yzord schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:05:
Ben toch wel heel erg gecharmeerd van Onward Co-op games hoor. Sowieso wel een goeie game die Onward.
Als je hiervan houdt en je doet ook aan 'gewoon' pc gaming kan ik je Squad van harte aanraden. Fantastische semi mil-sim. Heb er inmiddels 1000 uur in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Thodekroo schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Als je hiervan houdt en je doet ook aan 'gewoon' pc gaming kan ik je Squad van harte aanraden. Fantastische semi mil-sim. Heb er inmiddels 1000 uur in zitten.
Dat is het probleem. Gewoon pc gaming kan me niet meer bekoren. Nu met VR heb ik eindelijk weer dat gevoel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:18:
Nieuw projectje voor vandaag: GTA V aan de gang krijgen op de Quest met VD :P
Gebruik je ook die R.E.A.L. mod?

Ik moet zeggen dat ik er niet echt aan kon wennen. Natuurlijk is het maar een mod, maar op de een of andere manier word ik snel misselijk, terwijl ik daar zelden last van heb normaal gezien.

Jammer want het is natuurlijk een geweldige game om in VR te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
GekkePrutser schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er niet echt aan kon wennen. Natuurlijk is het maar een mod, maar op de een of andere manier word ik snel misselijk, terwijl ik daar zelden last van heb normaal gezien.

Ja dat is het plan, ben voorlopig nog even aan het stoeien met de normale install - errors vliegen me om de oren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik kwam al niet voorbij de eerste missie, als ik in de auto stapte dan bleef mijn gezichtspunt naast de auto... Dus alsof ik over de deur naar buiten hing. Dat is heel erg lastig sturen kan ik je zeggen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:23:
[...]
Ja dat is het plan, ben voorlopig nog even aan het stoeien met de normale install - errors vliegen me om de oren :)
Oh dat ging bij mij wel goed, ik moest alleen handmatig de script hook installeren. PM me maar als ik kan helpen :) Maar ik heb zelf geen errors gezien dus ik heb ook geen ervaring met het oplossen ervan.
Finraziel schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:27:
[...]
Ik kwam al niet voorbij de eerste missie, als ik in de auto stapte dan bleef mijn gezichtspunt naast de auto... Dus alsof ik over de deur naar buiten hing. Dat is heel erg lastig sturen kan ik je zeggen.
Oh dat ging bij mij wel, maar met in/uitstappen zwabbert je hoofd alle kanten op, dan moet ik echt even mijn ogen dicht doen anders voelt het niet goed :P Ik snap ook wel dat hij er niets aan kan doen. Maar ik zou zo graag een officiele VR optie zien.

Ik dacht ook dat deze zou komen toen ze het interieur van de verschillende auto's maakten, maar blijkbaar toch niet... Want het is nooit gebeurd.

[ Voor 45% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Oh dat ging bij mij wel goed, ik moest alleen handmatig de script hook installeren. PM me maar als ik kan helpen :) Maar ik heb zelf geen errors gezien dus ik heb ook geen ervaring met het oplossen ervan.

[...]

Oh dat ging bij mij wel, maar met in/uitstappen zwabbert je hoofd alle kanten op, dan moet ik echt even mijn ogen dicht doen anders voelt het niet goed :P Ik snap ook wel dat hij er niets aan kan doen. Maar ik zou zo graag een officiele VR optie zien.

Ik dacht ook dat deze zou komen toen ze het interieur van de verschillende auto's maakten, maar blijkbaar toch niet... Want het is nooit gebeurd.
Misschien probeer ik het ooit nog eens opnieuw, maar momenteel niet zo in een vr headspace (te warm, druk met nieuwe baan en ben van plan de boel om te gooien waarna ik een van mijn slaapkamers ga gebruiken als deels thuiswerkplek deels vr ruimte, maar duurt nog even).

Wel jammer inderdaad dat er niet meer officiële support is bij dit soort games. Zo'n mod toont wel aan dat het moet kunnen, maar de markt zal nog wel te klein zijn voor een partij als Rockstar om er in te investeren.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gisteren net op tijd G2 gekocht, het gaat mijn 2e headset worden na Samsung Gear vr. Vraagje over ts, waarom staat er geen HTC headsets?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Vraagje mijn pc heeft geen usb c, gaat dit niet meer werken? Mijn GTX 1080 gaat wel werken.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
[...]

Ja dat is uiteindelijk de bedoeling, zie namelijk dat de touch controls daar goed bij zouden moeten werken. Maar goed op de een of andere manier had ik de hele GTA install gesloopt. Dus die moet ik even opnieuw gaan downloaden en installeren :) Daarna krijgt het een 2e kans.

Ondertussen eens Stormland aangezet. Over misselijk worden gesproken. Nou pfff dat is de eerste game waar ik normaal in rondloop ipv teleporteren, Wellicht een FPS issue, ook maar weer eens in duiken.

Heb wel weer door dat VRpc gaming niet een hap klaar brokje is. Maar goed, in de begin periode wil ik meestal ook veel en alles tegelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:08:
[...]
Ondertussen eens Stormland aangezet. Over misselijk worden gesproken. Nou pfff dat is de eerste game waar ik normaal in rondloop ipv teleporteren, Wellicht een FPS issue, ook maar weer eens in duiken.
Probeer eens Lone Echo! Daar beweeg je zelfs vrij rond in 3 dimensies, maar op de een of andere manier was dit voor mij totaal niet misselijkmakend. En ik speelde dit toen ik mijn Rift (CV1) net had, dus toen was ik er nog niet aan gewend. Ook een heel mooi spel, alleen is de gameplay wel een beetje vervelend (je bent eigenlijk alleen maar aan het doen wat je opgedragen wordt, wel steeds wat anders hoor, maar toch)

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2020 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
GekkePrutser schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:20:
[...]

Probeer eens Lone Echo! Daar beweeg je zelfs vrij rond in 3 dimensies, maar op de een of andere manier was dit voor mij totaal niet misselijkmakend. En ik speelde dit toen ik mijn Rift (CV1) net had, dus toen was ik er nog niet aan gewend. Ook een heel mooi spel, alleen is de gameplay wel een beetje vervelend (je bent eigenlijk alleen maar aan het doen wat je opgedragen wordt, wel steeds wat anders hoor, maar toch)
Niet de slechtste waarmee je in VR kan zitten hoor, die Olivia. Heb hem even aangezet, en het ziet er goed uit. Ben het eerste deel door, het is wat rustig. Maar dat vind ik wel fijn denk ik. Hier wordt ik ook niet gelijk misselijk. Wellicht komt dat omdat onze hersenen niet denken dat we kunnen zweven ofzo :)

Ik ga er later nog eens induiken, thanks - leuke suggestie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Niet de slechtste waarmee je in VR kan zitten hoor, die Olivia. Heb hem even aangezet, en het ziet er goed uit. Ben het eerste deel door, het is wat rustig. Maar dat vind ik wel fijn denk ik. Hier wordt ik ook niet gelijk misselijk. Wellicht komt dat omdat onze hersenen niet denken dat we kunnen zweven ofzo :)

Ik ga er later nog eens induiken, thanks - leuke suggestie!
Duidelijker oorzaak-gevolg voor je hersenen. Je zet je af, dus natuurlijk zie je dat je naar voren gaat. Dat is veel logischer voor je hersenen dan dat je je joystickje beweegt. Bij sprint vector ga je behoorlijk hard heen en weer, door een soort skistok bewegingen te maken met je handen. En nul motion sickness daar, terwijl als dat met de joystick ging het een kots-feest was.
New Yorker schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:50:
Vraagje mijn pc heeft geen usb c, gaat dit niet meer werken? Mijn GTX 1080 gaat wel werken.
USB A -> USB C verloopje, kost je een tientje ofzo. Wel eentje pakken die USB3 snelheden kan (gen 1 is genoeg). Als je ook geen USB3 hebt, ja dan heb je een probleem :P. PCIe kaart kan dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
[...]

Nou ik heb het draaiend, alles met een verse installatie van GTA 5. Mega game is dat ook zeg, gewoon meer dan 2 uur installeren. Maar goed het draait. Of het lekker werkt is een 2e. Ik had de stille hoop dat het met de touch controllers zou werken. Maar las naderhand dat de maker dat juist niet wil gebruiken omdat er zo veel knop combinatie's zijn. Dus net maar even met het toetsenbord geprobeerd. En dat ben ik niet gewend, dus veel uitzoek werk. Met de muis erbij werkt het echt niet, dan hang ik binnen 3 seconden aan het plafond.

Vanmiddag maar eens een controller aansluiten.

Wel erg knap van die gast om dit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

jdh009

FP ProMod
Ik heb de Valve index nu een tijdje in huis en wat een mooi product is het! Ik ben hooked en ben in jaren niet meer zo enthousiast geweest over het gamen. Helaas zit er door de vorm van mijn woonkamer een kleine blind spot waar mijn base stations voor wat minder accurate bewegingen zorgen, dus hoop dat deze binnenkort ook los te koop zijn via Steam of eventueel ergens anders. Is het mogelijk om eventuele versie 1 base stations voor een zacht prijsje op de kop te tikken of zijn die niet (goed) te combineren?

Waar ik wel tegen aanloop is dat mijn play area niet bewaard blijft waardoor ik altijd mijn gebied opnieuw moet aangeven. Maakt het allemaal wel een stukje minder plug and play omdat mijn speelgebied zandlopervormig is en op het dunst niet altijd voldoet aan de minimale breedte.

En is de binnenkort uitkomende G2 headset de upgrade waard als je de Valve Index hebt? Ben dan ook benieuwd of je beide headsets dan op een PC kunt aansluiten en in hetzelfde gebied zou kunnen gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 03-08-2020 14:35 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja dat kan, nee dat is het (imo) niet waard. Voordeel als je een Index hebt is dat je de index controllers met de G2 kan gebruiken, en dan heb je het beste van beide werelden. Dus wat dat betreft kan je de absoluut best mogelijke setup krijgen, waarbij je afhankelijk van het spel kiest voor hogere refreshrate (Index) of hogere resolutie/contrast (G2).

Of het het waard is, hangt van je budget af. Maar persoonlijk zou ik niet €600 uitgeven voor hooguit een beperkte upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Als je meer tevreden bent met de G2 kan je altijd de index headset verkopen (weet niet of je die makkelijk kan verkopen (zonder bstations en controllers) maar denk van wel. De G2 zou je sowieso wel makkelijk weer kunnen verkopen (of binnen 2 weken weer retour). De G2 kost nu trouwens €700.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Plugin schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:42:
Als je meer tevreden bent met de G2 kan je altijd de index headset verkopen (weet niet of je die makkelijk kan verkopen (zonder bstations en controllers) maar denk van wel. De G2 zou je sowieso wel makkelijk weer kunnen verkopen (of binnen 2 weken weer retour). De G2 kost nu trouwens €700.
Staat nog steeds voor 600.- bij derekenwinkel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Aan de virtual desktop gebruikers, met PCVR games. Hoe starten jullie de spellen nou op. Ik zou dat toch wat handiger willen aanpakken. De games van steam komen namelijk niet terecht in de HOME op de quest hier.

Wat ik doe:

Start Virtual desktop, open SteamVR vanaf de headset. Vervolgens start ik de game op de pc.

Als ik het andersom doe. Werkt het niet. Ik moet steamVR vanaf het menu starten in virtual desktop. Anders detecteert hij niet de headset. Al met al vrij on handig.

Ben nu wel bezig met een soort game launcher. Met een grafische weergave op de desktop van de pc zelf.
Maar dan nog, moet ik SteamVR openen op de headset eerst, dan terug schakelen naar de virtuele desktop om de games te selecteren.

Omslachtig, zeker voor mijn zoon die ik dit zelf wil laten bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Shodan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:55:
[...]

Staat nog steeds voor 600.- bij derekenwinkel hoor.
Officieel was de korting geldig t/m 31 Juli. Je kan het proberen maar denk dat ze niet zo snel zijn met het updaten van hun webpagina.

Edit; ik heb even gekeken en zie daar €699 zonder vermelding van een kortingscode.

[ Voor 12% gewijzigd door Plugin op 03-08-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Hier is het 710

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En verzenddatum is naar 30-09 verschoven :( . (Had zelf niet verwacht dat de originele juist was, maar toch).
Pagina: 1 ... 8 ... 123 Laatste