ppeterr schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:58:
Hey ik voeg mij even in het topic, net dit speeltje opgehaald. Vermoed dat ik nog wel met wat vragen kom over de virtual desktop, steam VR en Link mogelijkheden. Zin in!
Even 10 min research gedaan
Ik start maar eens met het stand alone gebeuren, dan de gratis ALVR. En dan de virtual desktop.
Volgens mij is de ocolus link overbodig.
[Afbeelding]
Ik voeg mij ook even in dit topic. Ik hem hem alleen niet opgehaald, maar laten bezorgen. Tja, je moet toch iets doen met je vakantiegeld als je door een of andere pandemie niet op je geplande vakantie hebt kunnen gaan...
Het eerste wat ik opgestart heb, is de ISS simulatie. En kwam er toen achter dat ik een donkere hoek in m'n computer kamer heb (wilde zaterdag op tijd naar bed, is helaas niet helemaal gelukt

). Die vrijheid van kabels is iets wat je pas realiseert als je de Quest Link probeert. Mijn PC heeft een USB-c poort dus ik heb die meegeleverde kabel (de kabel is blijkbaar alleen USB-2, maar het werkte wel) kunnen gebruiken om een Link verbinding te maken. Het werkte (zelfs over USB-2) heel goed, maar toen ik klaar was zat die kabel wel helemaal om m'n stoel gewikkeld (ik heb een echte bureau stoel, die je kunt draaien, heel handig, behalve als je aan een kabel hangt

)
Daarna SideQuest geinstalleerd en vanuit daar eens een demo applicatie gedownload. Werkte ook perfect. Virtual Desktop gaat nog komen, had ik gisteren geen tijd meer voor.
Eeste indrukken na een paar uur spelen dit weekend:
Geluid vind ik beter dan dat ik had verwacht. Ik besefte in het begin niet eens dat m'n man kon meegenieten van mijn geluid (hij probeerde een serie te kijken

). Dus toen toch maar even een koptelefoon opgezegd. Die aansluiting maakt dat wel heel makkelijk.
Hij is wel zwaar. Ik krijg hem niet goed gebalanceerd. Hij zakt de hele tijd naar voren en komt dan op m'n oogkas te liggen. Ik heb dus gisteren maar even een extra bestelling geplaatst voor een andere hoofdband.
Die vrijheid van kabel (de reden dat ik de Quest wilde hebben) is iets wat ik echt fantastisch vind. Mijn computer ruimte is redelijk smal, maar we hebben wel een hele mooie grote (bijna vierkante) ruimte in de hal en in de keuken. En ik kan dus gewoon opstaan en daarheen gaan zonder dat ik mijn PC ook moet meenemen.
Tot slot, gisteren nog even een film bekeken (in ieder geval deel 1) over een groep mensen die de mount everest gingen beklimmen. Ik kreeg gewoon vlinders in m'n buik toen ik die beelden zag (heb wat last van hoogtevrees

) En ook toen ik buiten de ISS vloog en die aarde onder me zag, had ik echt het gevoel van vrijheid.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.