Met de G2 zou je 15% performance winst hebben omdat de encoding niet nodig is maar heel veel winst levert dat ook weer niet op.Tadango schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:59:
[...]
Lijkt me stug als die combi niet een Q2 resolutie op 90Hz aan moet kunnen. Ik speel dan PC2 en dat draait op 72Hz (Q1) op een iets hogere resolutie super stabiel en ziet er erg goed uit. Dat met slechts een 2070S. Tuning van ACC ken ik niet maar in de oculus debug tool hoef je alleen de encode resolution en de bitrate maar goed te zetten en je bent klaar. Voor ACC zijn er vast instellingen online te vinden want die zijn er voor alle VR sims wel. Met jouw resolutie is 150Mbps prima. Encode resolution moet ook gelijk zijn aan je render resolutie (per ook) en klaar.
Sinds ik in de debug tool de bandwith op 500mbit heb gezet zie ik de compressie niet meer.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Alle andere vr sims gaan ook prima op 90 hz makkelijk. Dus het probleem gaat idd vooral over ACC specifiek, wat degene waar ik op reageerde vooral van plan leek te zijn.Tadango schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:59:
[...]
Lijkt me stug als die combi niet een Q2 resolutie op 90Hz aan moet kunnen. Ik speel dan PC2 en dat draait op 72Hz (Q1) op een iets hogere resolutie super stabiel en ziet er erg goed uit. Dat met slechts een 2070S. Tuning van ACC ken ik niet maar in de oculus debug tool hoef je alleen de encode resolution en de bitrate maar goed te zetten en je bent klaar. Voor ACC zijn er vast instellingen online te vinden want die zijn er voor alle VR sims wel. Met jouw resolutie is 150Mbps prima. Encode resolution moet ook gelijk zijn aan je render resolutie (per oog) en klaar.
Ik heb alleen het idee dat zonder compression en de extra 10% performance het op een g2 wel gewoon altijd 90 hz zou aantikken.
Let wel, misschien haal ik nu 80 fps in acc met mijn instellingen, maar gooit ie er nu automatisch asw overheen. Zou asw een x uit moeten zetten om te kijken hoeveel fps hij nu daadwerkelijk haalt.
Speel nu dus op een hogere resolutie dan native Q2, native resolutie in acc ziet er echt totaal niet uit.
Punt is, wil je vooral acc gaan doen, wat verschrikkelijk is geoptimaliseerd voor VR,dan kan je naar mijn mening, mits je pc het aankan, beter een g2 halen.
Edit: en instellingen voor vr acc goed krijgen is een ramp, geloof me..
[ Voor 5% gewijzigd door DutchTowel op 16-12-2020 15:32 ]
Heb een Rift S op de kop getikt en gister even gauw 15 minuten in ACC op Spa aangekloot. Eerste bevinding:
Heb eerder op t circuits gereden (motor, ook op Spa), en kwa immersie komt het echt heel dichtbij hoe ik het toen beleefd had!
Alleen moet mn stomme joystick (flightsim) inruilen voor een stuurtje en playseat oid
Want nu wil ik meer!
Heb eerder op t circuits gereden (motor, ook op Spa), en kwa immersie komt het echt heel dichtbij hoe ik het toen beleefd had!
Alleen moet mn stomme joystick (flightsim) inruilen voor een stuurtje en playseat oid
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik begrijp dus dat je verder nog nooit met VR hebt gespeeld in race games, geen last van motion sickness?ND863 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 05:53:
Heb een Rift S op de kop getikt en gister even gauw 15 minuten in ACC op Spa aangekloot. Eerste bevinding:![]()
![]()
Alleen moet mn stomme joystick (flightsim) inruilen voor een stuurtje en playseat oidWant nu wil ik meer!
Binnenkort ga ik namelijk ook starten en dat is mijn enige angst een beetje
Nee klopt, enige VR wat ik had was een keer Zombie VR met een teamdag. Ik heb de eerste keer een half uurtje gedaan, omdat ik had gelezen dat je indd motion sick kon worden en dat je dat rustig aan moet oobouwen.Djurres schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:30:
[...]
Ik begrijp dus dat je verder nog nooit met VR hebt gespeeld in race games, geen last van motion sickness?
Ik was er wel een beetje bang voor, want ik moest voor werk een keer iets snel testen in een full-motion flight simulator en toen deden we die ene keer zonder de motion ingeschakeld, en daar werd ik wel misselijk van. Maargoed, nu met VR blijkbaar toch toleranter, maar indd langzaam opbouwen. Net als het nieuw is wil je zoveel/zolang mogelijk dingen uitproberen, maar wellicht handig om niet te doen meteen
Duidelijk, ik speel opzich best wel wat VR games maar wel dusdanig dat je op 1 positie blijft en/of naar andere plekken springt, zonder te lopen dus.ND863 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:44:
[...]
Nee klopt, enige VR wat ik had was een keer Zombie VR met een teamdag. Ik heb de eerste keer een half uurtje gedaan, omdat ik had gelezen dat je indd motion sick kon worden en dat je dat rustig aan moet oobouwen.
Ik was er wel een beetje bang voor, want ik moest voor werk een keer iets snel testen in een full-motion flight simulator en toen deden we die ene keer zonder de motion ingeschakeld, en daar werd ik wel misselijk van. Maargoed, nu met VR blijkbaar toch toleranter, maar indd langzaam opbouwen. Net als het nieuw is wil je zoveel/zolang mogelijk dingen uitproberen, maar wellicht handig om niet te doen meteen
Hopen dat ik er goed tegen kan dan haha
Moet alleen nog een stuur en dan kan ik gaan vlammen! (rig en pedalen zijn er nl al
Ik had wel geteld 2 bochten een beetje draaierig gevoel, daarna nooit meer last van gehad. Behalve toen ik donuts ging draaien ><Djurres schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:30:
[...]
Ik begrijp dus dat je verder nog nooit met VR hebt gespeeld in race games, geen last van motion sickness?
Maar YMMV
Vooral rustig beginnen eerst een keer 10 minuten en dan steeds meer. Dan moet het goedkomen.Djurres schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:30:
[...]
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer ging racen in VR.Djurres schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:51:
[...]
Duidelijk, ik speel opzich best wel wat VR games maar wel dusdanig dat je op 1 positie blijft en/of naar andere plekken springt, zonder te lopen dus.
Hopen dat ik er goed tegen kan dan haha
Moet alleen nog een stuur en dan kan ik gaan vlammen! (rig en pedalen zijn er nl al)
Toen was het nog met de Oculus DK1, Live for Speed was het spel volgens mij. Racen ging op zich prima een aantal rondjes, maar toen ik een keer van de baan gebeukt werd en zijwaarts de vangrail in knalde was het instant barf Ik denk dat mijn hersens een beuk oid verwachtte door de crash, die er dus niet kwam, en dat was meteen short circuit en misselijk
Nu nergens meer last van. Dus ja, dat moet je opbouwen. VR Benen trainen
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Moet wel zeggen dat VR racen echt een compleet nieuwe ervaring is vergeleken met op een scherm.
Het echt naar de apex kunnen kijken is een mega pluspunt.
De battles on track met anderen voelen zo veel beter aan, ga je zij aan zij met iemand dan zie je hem echt zitten, echt heel gaaf. Zo veel meer immersion!
Sinds ik VR sim race laat ik me elke keer helemaal terug zakken aan het begin en probeer dan online zo ver mogelijk naar voren te klimmen, puur omdat ik de battles en het kiezen van je inhaal acties nu zo veel leuker vindt.
Ik denk dat ik nooit meer op een scherm ga kunnen racen.
Het echt naar de apex kunnen kijken is een mega pluspunt.
De battles on track met anderen voelen zo veel beter aan, ga je zij aan zij met iemand dan zie je hem echt zitten, echt heel gaaf. Zo veel meer immersion!
Sinds ik VR sim race laat ik me elke keer helemaal terug zakken aan het begin en probeer dan online zo ver mogelijk naar voren te klimmen, puur omdat ik de battles en het kiezen van je inhaal acties nu zo veel leuker vindt.
Ik denk dat ik nooit meer op een scherm ga kunnen racen.
hahaha, ik moest echt even hardop lachen toen ik dit las.Damian schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:05:
[...]
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer ging racen in VR.
Toen was het nog met de Oculus DK1, Live for Speed was het spel volgens mij. Racen ging op zich prima een aantal rondjes, maar toen ik een keer van de baan gebeukt werd en zijwaarts de vangrail in knalde was het instant barf Ik denk dat mijn hersens een beuk oid verwachtte door de crash, die er dus niet kwam, en dat was meteen short circuit en misselijk
Nu nergens meer last van. Dus ja, dat moet je opbouwen. VR Benen trainen
Dus wel een teiltje klaar zetten, just to be safe hahaha.
Nou, ik hoop dat ik ook zulke VR Benen krijg en dat het goed gaat!
Ik denk er aan ook te switchen van Rift1 naar de Quest2. Ik gebruik het puur voor simracen.Arfman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:32:
[...]
Ja hoor, kan prima. Zelf jarenlang gedaan en vorige maand geupgrade naar een Quest 2.
Speel jij met hetzelfde systeem of heb je een upgrade gedaan?
Ik ben namelijk erg benieuwd of de hogere resolutie en de encoding erg veel prestatieverlies opleveren.
Ik heb een i7 7700K en GTX 1080 en draai daarmee mijn sims op acceptabele kwaliteit op mijn Rift 1. Ik zit er nog niet echt op te wachten om mijn systeem te upgraden maar ik heb geen idee wat ik kwa performance drop kan verwachten.
In mijn beleving moet de hogere resolutie en het ontbreken van godrays en screendoor al een hele verbetering op zich zijn ook al moet ik veel grafische opties terugdraaien.
Wat is jouw ervaring hiermee?
Ik heb een 9700K op 5GHz en een RTX2070Super. Die heb ik nu een jaar dus niet geüpgraded voor de Quest 2 ofzo. Bij mij draait alles prima maar qua racesim speel ik alleen iRacing en daar zijn hele guides van op hun forum hoe je alles het beste in kunt stellen voor VR. Ik merk geen achteruitgang in prestaties t.o.v. de Rift CV1, wel een enorme vooruitgang in beeldkwaliteit.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ben net aan VR gegaan met een ryzen3600/gtx1070. De meeste settings rond high en het draait prima. Dan moet het met een 1080ti prima gaanBanandy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:54:
[...]
Ik denk er aan ook te switchen van Rift1 naar de Quest2. Ik gebruik het puur voor simracen.
Speel jij met hetzelfde systeem of heb je een upgrade gedaan?
Ik ben namelijk erg benieuwd of de hogere resolutie en de encoding erg veel prestatieverlies opleveren.
Ik heb een i7 7700K en GTX 1080 en draai daarmee mijn sims op acceptabele kwaliteit op mijn Rift 1. Ik zit er nog niet echt op te wachten om mijn systeem te upgraden maar ik heb geen idee wat ik kwa performance drop kan verwachten.
In mijn beleving moet de hogere resolutie en het ontbreken van godrays en screendoor al een hele verbetering op zich zijn ook al moet ik veel grafische opties terugdraaien.
Wat is jouw ervaring hiermee?
Ik heb het voornamelijk getest in assetto corsa. ACC schijnt wel een stuk zwaarder te zijn
Wat jij hier zegt klopt ook wel.DutchTowel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:23:
[...]
Alle andere vr sims gaan ook prima op 90 hz makkelijk. Dus het probleem gaat idd vooral over ACC specifiek, wat degene waar ik op reageerde vooral van plan leek te zijn.
Ik heb alleen het idee dat zonder compression en de extra 10% performance het op een g2 wel gewoon altijd 90 hz zou aantikken.
Let wel, misschien haal ik nu 80 fps in acc met mijn instellingen, maar gooit ie er nu automatisch asw overheen. Zou asw een x uit moeten zetten om te kijken hoeveel fps hij nu daadwerkelijk haalt.
Speel nu dus op een hogere resolutie dan native Q2, native resolutie in acc ziet er echt totaal niet uit.
Punt is, wil je vooral acc gaan doen, wat verschrikkelijk is geoptimaliseerd voor VR,dan kan je naar mijn mening, mits je pc het aankan, beter een g2 halen.
Edit: en instellingen voor vr acc goed krijgen is een ramp, geloof me..
En wat ik hier nu zie liggen de meningen toch wel aardig uit elkaar. Ik speel veel ACC omdat ik het ook fantastisch vindt om online te battlen, Maar als ik weer een vr bril zou hebben dan ga ik ook ander sims weer oppaken, heb ook Dirt rally 2, Asetto corsa met een lading mods(LA Canyons enz..)
Ook heb ik een gewone Rift S gehad, hiermee de gewone assetto corsa gespeeld en ook Dirt Rally 2, maar ik weet ook nog heel goed dat ik gewoon nog steeds heel goed individuele pixels van elkaar kon onderscheiden, ook tijdens het rijden en daarom heb ik hem terug gebracht, gewoon niet satisfied met de resolutie. Ook niet in oculus veel dingen aangepast toen der tijd.
Mijn passie voor Sim racen groeit alleen maar, speel nu op een 34 inch ultrawide maar vr komt er echt wel aan.
Laten we zeggen dat ik rond de 1000 euro wil investeren in vr. Als ik dan de route van de quest 2 afga hou ik nog 650 euro over voor een gpu/cpu. Met de Reverb zit je voor de headset alleen al op 600, mogelijk kan ik hem nog zakelijk bestellen. Nu ik dit aan het typen ben merk ik gelijk dat ik met 1000 vrij weinig ga bereiken

edit: Ik ga ook gewoon nog zien hoe de markt zich de komende maanden ontwikkeld, ik hoef niet perse nu VR. Maar als ik zo druk bezig blijft met Sim racen dan zit het er dik in. Ik ben vooral benieuwd naar de meningen hoe mensen de Q2 ervaren als de compressie echt laag staat en de resolutie echt hoog, blijft jammer dat ACC zo slecht is kwa optimalisatie, stille hoop dat DLSS het kan redden, als dat ooit wordt gereleased.
edit2: Oja! nu weet ik het weer! Hoe ervaren jullie de lagere FOV in de quest 2 ten opzichte van andere headsets?
[ Voor 11% gewijzigd door pannekoek141 op 17-12-2020 15:00 ]
Suh dude
Arfman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:50:
Ik heb een 9700K op 5GHz en een RTX2070Super. Die heb ik nu een jaar dus niet geüpgraded voor de Quest 2 ofzo. Bij mij draait alles prima maar qua racesim speel ik alleen iRacing en daar zijn hele guides van op hun forum hoe je alles het beste in kunt stellen voor VR. Ik merk geen achteruitgang in prestaties t.o.v. de Rift CV1, wel een enorme vooruitgang in beeldkwaliteit.
Ik moet zeggen dat de vooruitgang in beeldkwaliteit erg aanlokkelijk klinkt. Mijn ervaring is dat alle grafische toeters en bellen meestal niet zoveel impact hebben op de immersie. Screendoor en niet ver vooruit kunnen kijken juist wel. En voor de prijs van de Quest2 is het moeilijk hem te laten liggen.Arfalas schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:07:
[...]
Ik ben net aan VR gegaan met een ryzen3600/gtx1070. De meeste settings rond high en het draait prima. Dan moet het met een 1080ti prima gaan
Ik heb het voornamelijk getest in assetto corsa. ACC schijnt wel een stuk zwaarder te zijn
Wat betreft ACC: dat is echt een draak van een spel om enigszins redelijk in VR te spelen. Ik heb het al gauw opgegeven in ieder geval. De unreal engine is van nature erg onscherp in de verte en dat wil je niet in VR. Maar ook in 2D is het een zwaar spel.
Ik speel op dit moment voornamelijk AMS 2. Die draait op een soort geoptimaliseerde versie van de Madness engine (ProjectCars1 en 2). Die loopt als een zonnetje in VR. En natuurlijk AC die doet het ook prima in VR. iRacing zou ik graag eens proberen maar ik race nooit online en vindt de prijs wat aan de hoge kant.
Ik heb zelf de Rift S en had voorheen de Rift CV1.Arfman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:50:
Maar ik heb mijn twijfels over de Quest 2 en de link kabel.
- Is er geen lag / delay met de link kabel ?
- Zit de link kabel wel goed vast, trek je hem er niet per ongeluk uit tijdens het racen ?
- En hoe is het comfort ? De Rift CV1 en Rift S zitten heel comfortabel en ik kan er uren mee racen. Maar ik heb ook een Oculus Go en die drukt op mijn wangen. En het design van de Quest 2 lijkt veel op een Oculus Go.
Ik verneem geen lag met de Quest 1. Zelfs draadloos is het niet merkbaar, ook in de high latency modes. De latency is er altijd maar niet hoog genoeg om te merken dat je stuur actie later komt. Het wiel op het beeld voelt voor mijn gevoel exact gelijk aan mijn fysieke wiel.MDenessen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:50:
[...]
Ik heb zelf de Rift S en had voorheen de Rift CV1.
- Zit de link kabel wel goed vast, trek je hem er niet per ongeluk uit tijdens het racen ?
- En hoe is het comfort ? De Rift CV1 en Rift S zitten heel comfortabel en ik kan er uren mee racen. Maar ik heb ook een Oculus Go en die drukt op mijn wangen. En het design van de Quest 2 lijkt veel op een Oculus Go.
De juiste kabel (36 euro online), met haakse connector, zet ik met klitteband aan het frame vast en loopt zo langs je hoofd naar achteren. Dit kan je erg goed vastzetten. Dat moet ook anders gaat de connector kapot. Dat had ik met een normale kabel, die leefde maar een paar maanden.
Comfort is standaard minder, maar je kan goedkope halo straps halen op ebay. Die zitten al weer beter. Met halo strap stuur ik soms ook uren achter elkaar, maar heel prettig zit het nog niet. De Quest 2 is lichter dus moet weer beter zitten. Elite strap is een optie (als deze weer leverbaar is)
Ik verbaas me er oprecht over dat op T.net nota bene de Quest zo enorm populair is.
Tweakers houden van veel voor weinig, en technisch gezien in de Quest 2 een koopje (geen FB discussie aub.).dawg schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:35:
Ik verbaas me er oprecht over dat op T.net nota bene de Quest zo enorm populair is.
Leek mij altijd dat tweakers naar waarde betalen, en niet voor zo goedkoop mogelijk. Ik heb hier een quest 2 liggen, maar als ik ook maar iets doe gaat toch echt de Index op over alle andere headsets.Tadango schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:41:
[...]
Tweakers houden van veel voor weinig, en technisch gezien in de Quest 2 een koopje (geen FB discussie aub.).
Duurder, maar het is het verschil dubbel en dwars nog steeds waard.
Nee, don't worry, het was niet mijn intentie om een discussie te starten, deze is inmiddels wel gevoerd lijkt me. Het is gewoon oprechte verbazing, omdat ik het niet los van FB kan zien. Dat is alles. Maar wellicht komt het ook omdat het T.net van vandaag de dag niet meer hetzelfde is als de T.net van 15 jaar geleden.Tadango schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:41:
[...]
Tweakers houden van veel voor weinig, en technisch gezien in de Quest 2 een koopje (geen FB discussie aub.).
Tja, 3x zo duur, externe tracking (voor mij een enorm nadeel), lagere resolutie. Het voordeel wat ik zie is een hogere refresh rate (moet je systeem ook maar aankunnen), betere audio, maar de audio is voor mijn prima van een Quest, en een beter comfort, maar dat is aan te passen. Wellicht moet ik er 1 proberen voor ik het echt zie. FOV lijkt me geen voordeel met die lage resolutie. FOV van een quest voelt alsof je een kleine helm op hebt.Darkangle schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:44:
[...]
Leek mij altijd dat tweakers naar waarde betalen, en niet voor zo goedkoop mogelijk. Ik heb hier een quest 2 liggen, maar als ik ook maar iets doe gaat toch echt de Index op over alle andere headsets.
Duurder, maar het is het verschil dubbel en dwars nog steeds waard.
Wellicht is dit ook gigantisch JE WEET NIET BETER......
Voorop gesteld, ze zijn allemaal goed. Maar comfort van dragen is voor mij zeer belangrijk (een vd grootste) en die externe trackers is een beetje een youtubers arguement. Desnoods zet je ze op wat verplaatsbare palen (Neewer voor fotografie bvb, ben je 30 piek kwijt oid). Comfort > all.Tadango schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:49:
[...]
Tja, 3x zo duur, externe tracking (voor mij een enorm nadeel), lagere resolutie. Het voordeel wat ik zie is een hogere refresh rate (moet je systeem ook maar aankunnen), betere audio, maar de audio is voor mijn prima van een Quest, en een beter comfort, maar dat is aan te passen. Wellicht moet ik er 1 proberen voor ik het echt zie. FOV lijkt me geen voordeel met die lage resolutie. FOV van een quest voelt alsof je een kleine helm op hebt.
Wellicht is dit ook gigantisch JE WEET NIET BETER......
De resolutie vs FoV is een null arguement.
Maar, als je niets mist is het al prima = je vermaakt je en je bent prima tevreden. Dat is waar je het voor doet lijkt me.
Enfin, de verschillen zijn zowieso niet super groot, en ik heb de luxe om op de meest kleine details te kiezen (echter, de 120fps is voor mij wel belangrijk).
De externe trackers komen niet in de woonkamer hier (vrouw staat het niet toe) en dat is mijn speelruimte. Ik speel in de zithoek de zittende spellen, in de open ruimte de spellen waarbij je vrij moet bewegen en achter in de kamer staat mij race rig (opvouwbaar, moet aan de kant kunnen van de vrouw) dus dat zou al trackers op 3 plekken in de woonkamer beteken, daarvoor moet ik echt vrijgezel zijn vermoed ik (anders gaat dat vanzelf wel
) Dat elke avond weer neerzetten is geen optie, dat gaat erg snel irriteren. Als je geen game room hebt zijn trackers echt wel een belemmering en dat is dan absoluut geen yt argument.
Had ik een game room (of vrijgezel) was alles anders denk ik
jaren met de lighthouses v1 zo gedaan. Opbergen na spelen, kostte me nog geen minuut. V2 kan veel verder uit elkaar en rond die tijd was de vrouw zelf ook gecharmeerd dus kon ik ze permanent ophangen zodat je ze nauwelijks ziet (en je hebt er maar 2, niet 3).Tadango schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:11:
De externe trackers komen niet in de woonkamer hier (vrouw staat het niet toe) en dat is mijn speelruimte. Ik speel in de zithoek de zittende spellen, in de open ruimte de spellen waarbij je vrij moet bewegen en achter in de kamer staat mij race rig (opvouwbaar, moet aan de kant kunnen van de vrouw) dus dat zou al trackers op 3 plekken in de woonkamer beteken, daarvoor moet ik echt vrijgezel zijn vermoed ik (anders gaat dat vanzelf wel) Dat elke avond weer neerzetten is geen optie, dat gaat erg snel irriteren. Als je geen game room hebt zijn trackers echt wel een belemmering en dat is dan absoluut geen yt argument.
En alleen de occulus cv1 heeft externe trackers 😋, maar dat is slechts een technisch dingetje.
Maakt allemaal weinig uit. Het is waar je jezelf het prettigste mee voelt wat telt.
Comfort heb ik opgelost mijn quest 2. Voor ~30 dollar heb ik de GOMRVR Halo band besteld, op aanraden van iemand in het Quest topic. Hierdoor zit de Q2 dus inderdaad niet meer tegen je gezicht aangedrukt wat het comfort zeker ten goede komt.
Externe trackers is voor mij, ook onder andere wegens spelen in de huiskamer een no-go. Los van de WAF wil ik het zelf ook niet eens. Het gemak van naar een vrij plekje lopen, guardian vormpje tekenen op de grond en spelen maar zou ik niet willen missen.
Externe trackers is voor mij, ook onder andere wegens spelen in de huiskamer een no-go. Los van de WAF wil ik het zelf ook niet eens. Het gemak van naar een vrij plekje lopen, guardian vormpje tekenen op de grond en spelen maar zou ik niet willen missen.
)
Nee, geen lag. Zelfs wireless niet te merkenMDenessen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:50:
[...]
Ik heb zelf de Rift S en had voorheen de Rift CV1.

Link kabel zet ik vast met klittenband.
Comfort met de standaard strap is ok, maar niet meer dan dat. Ik heb op Ali een halo band besteld voor 2 tientjes, kijken hoe dat gaat.
Ik had eerst een G2 besteld want Q2/FB/etc. maar aangezien HP het niet voor elkaar krijgt om dat ding te leveren is het maar een Q2 geworden.
En nu ik eenmaal inside out tracking (en wireless) heb will ik niet meer anders. Voorheen met de CV1 moest ik altijd een extra sensor aansluiten en weer opruimen (want ik wil niet permanent een kabel door de gameroom hebben lopen) wat er in de praktijk op neerkwam dat ik het bijna niet gebruikte. Nu met de Q2 nog nooit zo vaak Beat Saber/Alyx/Superhot gespeeld
De 'juiste kabel', is die ook geschikt voor de Quest 2? En kun je me vertellen welke kabel dit precies is? Ik heb de Quest 2 net besteld, maar moet nog een goeie en voordelige kabel erbij vinden...Tadango schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:56:
[...]
Ik verneem geen lag met de Quest 1. Zelfs draadloos is het niet merkbaar, ook in de high latency modes. De latency is er altijd maar niet hoog genoeg om te merken dat je stuur actie later komt. Het wiel op het beeld voelt voor mijn gevoel exact gelijk aan mijn fysieke wiel.
De juiste kabel (36 euro online), met haakse connector, zet ik met klitteband aan het frame vast en loopt zo langs je hoofd naar achteren. Dit kan je erg goed vastzetten. Dat moet ook anders gaat de connector kapot. Dat had ik met een normale kabel, die leefde maar een paar maanden.
Comfort is standaard minder, maar je kan goedkope halo straps halen op ebay. Die zitten al weer beter. Met halo strap stuur ik soms ook uren achter elkaar, maar heel prettig zit het nog niet. De Quest 2 is lichter dus moet weer beter zitten. Elite strap is een optie (als deze weer leverbaar is)
Ik kan mijn bestelling van de kabel niet terugvinden maar het is een USB3.1 Gen 2 kabel van 5 meter.
EDIT: gevonden.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
EDIT: gevonden.
[ Voor 51% gewijzigd door Arfman op 17-12-2020 21:50 ]
Persoonlijk heb ik deze kabel besteld:
Pas sinds gisteren binnen, dus ervaringen zijn erg beperkt.
Edit: Hah, dat is toevallig, exact dezelfde als de post hierboven van @Arfman
Pas sinds gisteren binnen, dus ervaringen zijn erg beperkt.
Edit: Hah, dat is toevallig, exact dezelfde als de post hierboven van @Arfman
[ Voor 11% gewijzigd door EightGear op 17-12-2020 21:54 ]
Ik heb nu deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1Stelsol schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:05:
[...]
De 'juiste kabel', is die ook geschikt voor de Quest 2? En kun je me vertellen welke kabel dit precies is? Ik heb de Quest 2 net besteld, maar moet nog een goeie en voordelige kabel erbij vinden...

Ik heb bewust gezocht naar een kabel met een connector in deze hoek omdat dat voor de Quest de optimale hoek is om aan je bril vast te zetten.
[ Voor 21% gewijzigd door Tadango op 18-12-2020 08:26 ]
Ik had dit ook al in een ander topic geplaatst, maar leek me hier relevanter:
in other news, voor degene die in VR rijden en OVRToolkit gebruiken voor bijv. JRT. Probeer hiervoor eens Crewchief. Crewchief??? Jazeker, CrewChief! Crewchief kan EXACT hetzelfde als OVRToolkit onder de knop SteamVR settings, met een enorme performance verbetering. Hoe hij dat gedaan heeft weet ik niet, maar het instellen, draaien van schermen in VR en al was in Crewchief echt een eitje vergeleken met OVRToolkit.
Ok moet ik dan zeker ff induiken. OVR toolkit is niet het fijnste programma idd.ZFLaSH schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:22:
Ik had dit ook al in een ander topic geplaatst, maar leek me hier relevanter:
[...]
Moet sowieso mijn instellingen in Crew chief nog een keer nalopen
[ Voor 10% gewijzigd door dozo71 op 18-12-2020 11:46 ]
Vandaag ook mijn eerste ervaring in VR.
Jaren geracet op een 100inch in mijn bios, maar in het nieuwe huis geen plek meer daar voor.
3060 ti en een Reverb G2 aangeschaft.
Eerst AC geprobeerd, maar werkte niet echt lekker. Na elke race moest ik het spel weer opnieuw instellen.
Daarna ACC gekocht en dat liep meteen prima uit de box. Ik heb wel wat instellingen terug geschroefd, uit voorzorg. Iemand al ervaring wat de instellingen moeten zijn in deze combi.
Jaren geracet op een 100inch in mijn bios, maar in het nieuwe huis geen plek meer daar voor.
3060 ti en een Reverb G2 aangeschaft.
Eerst AC geprobeerd, maar werkte niet echt lekker. Na elke race moest ik het spel weer opnieuw instellen.
Daarna ACC gekocht en dat liep meteen prima uit de box. Ik heb wel wat instellingen terug geschroefd, uit voorzorg. Iemand al ervaring wat de instellingen moeten zijn in deze combi.
Basement Bios ---- Exo-S
Nice. Met AC had ik juist weinig gedoe. Ik moet hooguit de rijders positie opnieuw instellen als ik de headset even af heb gedaan. Dat doe je makkelijk met de toetsencombi 'links kijken' + 'rechts kijken', zo gedaan op het stuur.
Wat moet jij opnieuw instellen?
Nou, rig staat, stuur in da pocket. ACC geïnstalleerd, en als het morgen lukt hoop ik morgen voor het eerst met VR rondes te mogen maken!
Na elke race moest ik heel asetto opnieuw opstarten. Hij ging gewoon terug maar windows.Arfalas schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:08:
Nice. Met AC had ik juist weinig gedoe. Ik moet hooguit de rijders positie opnieuw instellen als ik de headset even af heb gedaan. Dat doe je makkelijk met de toetsencombi 'links kijken' + 'rechts kijken', zo gedaan op het stuur.
Basement Bios ---- Exo-S
Succes met ACC! Het is een draak van een software in VR. Ik heb een behoorlijk krachtig systeem (RTX 3080 + Ryzen 5800x) maar krijg de performance met mijn Quest 2 niet fatsoenlijk.Djurres schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:50:
Nou, rig staat, stuur in da pocket. ACC geïnstalleerd, en als het morgen lukt hoop ik morgen voor het eerst met VR rondes te mogen maken!
Waar een Assetto Corsa er met mods gewoon zeer goed uitziet en een stabiele 90 fps haalt, krijg ik in ACC dit onmogelijk voor elkaar. Het is of gewoon heel lelijk met een lagere resolutie, minder schaduwen, etc. voor een stabiele 90 fps of graphics die wel redelijk zijn (maar nog steeds niet zo mooi als Assetto Corsa MET mods) en een 45 fps (met ASW).
De manier waarop men met pixel density en resolution scale omgaat blijft gewoon zeer vreemd. pixel density zorgt voor de "scherpte" terwijl resolution scale eigenlijk weinig lijkt te doen. Zo krijg je dus scherpere graphics met een resolution scale van 70 en pixel density van 150 dan beiden op 100...
Ik heb een heel weekend verprutst aan het fatsoenlijk te krijgen en heb uiteindelijk de hoop maar opgegeven.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Darkangle zei dat hij goede settings had voor ACC. Misschien dat hij dat kan delen, want ik ook heb dikke issues met ACC en vind het voor nu echt onspeelbaar in VR.
Geinig,
Net de eerste meters gereden, heb een 7600k + rtx2080, en ik vind het eigenlijk gewoon heel goed te doen.
Kan natuurlijk komen omdat ik 0 referentie games heb, maar griep, wat is dit vet!
0 last van motion sickness btw, heb net gewoon een uurtje gestuurd zonder problemen!
Net de eerste meters gereden, heb een 7600k + rtx2080, en ik vind het eigenlijk gewoon heel goed te doen.
Kan natuurlijk komen omdat ik 0 referentie games heb, maar griep, wat is dit vet!
0 last van motion sickness btw, heb net gewoon een uurtje gestuurd zonder problemen!
Ik ben in ACC op het volgende gesettled met 5800x en 3080:
In steam draai ACC in Oculus, niet SteamVR
Oculus software:
80 hz en op 1.0 resolutie, ik geloof dat dat 3696 bij 1872 is ofzo?
Oculus debug tool:
ASW: Auto
Pixel override (supersampling) : 1.8 (of iets lager, hier kan je veel prestatie mee winnen ten koste van hoe het eruit ziet)
Resolution width: 3696 (eerste getal in je oculus software resolutie, dacht dat het dit was in mijn geval)
Bitrate: 500 (volgens mij geen verschil met 250 maar ja, hoe hoger hoe beter he
)
In game belangrijkste:
Resolutie 100%
Mirror quality: high (low bij mindere pc)
Mirror distance: 120m
Mirror refresh rate: 45fps
Pixel density 100%
Shadow distance: med
Shadow quality: high
Sharpness: 200 of 250
Aantal auto's dat ie rendered: 12
Post processing: low
Anti aliasing: temporal
Aa : ultra
Rest staat voornamelijk op ultra en soms op high.
Dit betekent bij mij (met alles ook nog eens zwaar OC'ed) dat het er best goed uitziet en ik met een paar auto's in mijn buurt 80 fps haal en dit schakelt in zwaardere situaties (racestart) over naar 45 en ASW, maar dit merk ik op dat moment niet echt.
Grootste winst voor mij was ipv in game pixel density op te schroeven, dit in de oculus debug tool te doen, ging veel minder ten koste van de prestaties somehow
Edit: benieuwd naar de settings van darkangle, het kan namelijk vast nog beter dan de mijne
In steam draai ACC in Oculus, niet SteamVR
Oculus software:
80 hz en op 1.0 resolutie, ik geloof dat dat 3696 bij 1872 is ofzo?
Oculus debug tool:
ASW: Auto
Pixel override (supersampling) : 1.8 (of iets lager, hier kan je veel prestatie mee winnen ten koste van hoe het eruit ziet)
Resolution width: 3696 (eerste getal in je oculus software resolutie, dacht dat het dit was in mijn geval)
Bitrate: 500 (volgens mij geen verschil met 250 maar ja, hoe hoger hoe beter he
In game belangrijkste:
Resolutie 100%
Mirror quality: high (low bij mindere pc)
Mirror distance: 120m
Mirror refresh rate: 45fps
Pixel density 100%
Shadow distance: med
Shadow quality: high
Sharpness: 200 of 250
Aantal auto's dat ie rendered: 12
Post processing: low
Anti aliasing: temporal
Aa : ultra
Rest staat voornamelijk op ultra en soms op high.
Dit betekent bij mij (met alles ook nog eens zwaar OC'ed) dat het er best goed uitziet en ik met een paar auto's in mijn buurt 80 fps haal en dit schakelt in zwaardere situaties (racestart) over naar 45 en ASW, maar dit merk ik op dat moment niet echt.
Grootste winst voor mij was ipv in game pixel density op te schroeven, dit in de oculus debug tool te doen, ging veel minder ten koste van de prestaties somehow
Edit: benieuwd naar de settings van darkangle, het kan namelijk vast nog beter dan de mijne
ZFLaSH schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:58:
Darkangle zei dat hij goede settings had voor ACC. Misschien dat hij dat kan delen, want ik ook heb dikke issues met ACC en vind het voor nu echt onspeelbaar in VR.
MazeWing schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:18:
[...]
Succes met ACC! Het is een draak van een software in VR. Ik heb een behoorlijk krachtig systeem (RTX 3080 + Ryzen 5800x) maar krijg de performance met mijn Quest 2 niet fatsoenlijk.
Waar een Assetto Corsa er met mods gewoon zeer goed uitziet en een stabiele 90 fps haalt, krijg ik in ACC dit onmogelijk voor elkaar. Het is of gewoon heel lelijk met een lagere resolutie, minder schaduwen, etc. voor een stabiele 90 fps of graphics die wel redelijk zijn (maar nog steeds niet zo mooi als Assetto Corsa MET mods) en een 45 fps (met ASW).
De manier waarop men met pixel density en resolution scale omgaat blijft gewoon zeer vreemd. pixel density zorgt voor de "scherpte" terwijl resolution scale eigenlijk weinig lijkt te doen. Zo krijg je dus scherpere graphics met een resolution scale van 70 en pixel density van 150 dan beiden op 100...![]()
Ik heb een heel weekend verprutst aan het fatsoenlijk te krijgen en heb uiteindelijk de hoop maar opgegeven.
[ Voor 58% gewijzigd door DutchTowel op 21-12-2020 13:14 ]
Vergeet alleen niet dat die pixel override na een reboot weer op 0 staat. Je kan dit beter in de oculus software zelf doen.
Wat is het verschil in pixel override en de resolutie slider in de oculus software?
Ik speel iRacing met een i7 9700k op 5GHz met een 1080ti en een quest2.
Iemand een idee wat de optimale settings zijn? Ik speel momenteel op 80hz met de resolutie slider op max (is x1.6 op 80hz), 150 bitrate en AA op 2.
Op 90hz moet ik de resolutie te fel terug schroeven. Ik zou graag op 4 maal AA spelen maar dat haal ik niet.
Toch maar is denken aan een 3080 zeker...
Iemand een idee wat de optimale settings zijn? Ik speel momenteel op 80hz met de resolutie slider op max (is x1.6 op 80hz), 150 bitrate en AA op 2.
Op 90hz moet ik de resolutie te fel terug schroeven. Ik zou graag op 4 maal AA spelen maar dat haal ik niet.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
De slider zorgt voor een hogere resolutie om de weggevallen pixels na lenscorrectie op te vangen en te zorgen dat wat overblijft letterlijk 1:1 is.A1AD schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:51:
Wat is het verschil in pixel override en de resolutie slider in de oculus software?
Pixel override is super sampling en zorgt ervoor dat er een hogere resolutie overblijft. Dit houdt echter geen rekening met de lenscorrectie. Je krijgt dus een beeld dat geen 1:1 is maar hoger of lager (afhankelijk van welke factor je hebt ingesteld).
Het komt veelal gewoon aan op uitproberen. Enkel in Dirt Rally 2 is het een zeer duidelijk verschil als je 1:1 beeld hebt. Alles in de verte is scherper en veel minder een pixelbrij
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Sinds gister (eindelijk) de Reverb G2 binnen, en na wat tweaken lijk ik (in ieder geval alleen op de baan) in iRacing nu netjes steady 90fps te hebben. Echter, paar dingetjes waar ik nog niet helemaal uit kom.
- Het lijkt er op dat de headset nogal makkelijk zijn 'center' verliest. Nu al paar keer gehad dat ik headset opzet na het laden, en dat de hele boel scheef staat. Moet ik 'm gewoon gelijk opzetten tijdens het laden, of kan ik afwachten tot dat dat klaar is?
- De zitpositie in iRacing. Ik zit voor mijn gevoel veel te hoog in de auto.:strip_exif()/f/image/qV7uRGZfPIxygHGZytK0OtKt.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is ongeveer wat ik zie als ik 'normaal' in de auto zit, en als ik naar links of rechts kijk word het:strip_exif()/f/image/1MBOgU0IgUWsM3UwryYOSq61.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is wel leuk, maar ik zie geen klap in de spiegels zo natuurlijk
In autos met een dak is het nog erger, en dan lijken de graphics ook te clippen tegen het dak. Nu lees ik overal dat je dat via de camera tool kunt aanpassen, maar als ik ctrl-f12 doe om die te openen, en de X en Z waarden aanpas gebeurd er helemaal niks met de camera, behalve dan dat de hele UI naar boven of onder schuift ipv mijn zitpositie. Wie kan me daar mee helpen?
- Het lijkt er op dat de headset nogal makkelijk zijn 'center' verliest. Nu al paar keer gehad dat ik headset opzet na het laden, en dat de hele boel scheef staat. Moet ik 'm gewoon gelijk opzetten tijdens het laden, of kan ik afwachten tot dat dat klaar is?
- De zitpositie in iRacing. Ik zit voor mijn gevoel veel te hoog in de auto.
:strip_exif()/f/image/qV7uRGZfPIxygHGZytK0OtKt.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is ongeveer wat ik zie als ik 'normaal' in de auto zit, en als ik naar links of rechts kijk word het
:strip_exif()/f/image/1MBOgU0IgUWsM3UwryYOSq61.jpg?f=fotoalbum_large)
In autos met een dak is het nog erger, en dan lijken de graphics ook te clippen tegen het dak. Nu lees ik overal dat je dat via de camera tool kunt aanpassen, maar als ik ctrl-f12 doe om die te openen, en de X en Z waarden aanpas gebeurd er helemaal niks met de camera, behalve dan dat de hele UI naar boven of onder schuift ipv mijn zitpositie. Wie kan me daar mee helpen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je moet bij je controls helemaal naar onder scrollen en een knop op je stuur of je toetsenboord de CENTER HMD binden. Dan lekker zitten hoe je moet zitten en dan die knop indrukken.
Dat hij zijn center verloren is elke keer je iracing opstart is volgens mij normaal. Ik moet ook elke keer centreren met mij Rift.BM schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:55:
Sinds gister (eindelijk) de Reverb G2 binnen, en na wat tweaken lijk ik (in ieder geval alleen op de baan) in iRacing nu netjes steady 90fps te hebben. Echter, paar dingetjes waar ik nog niet helemaal uit kom.
- De zitpositie in iRacing. Ik zit voor mijn gevoel veel te hoog in de auto. [Afbeelding]
Dit is ongeveer wat ik zie als ik 'normaal' in de auto zit, en als ik naar links of rechts kijk word het [Afbeelding]
Kan je eens screenshots trekken van een gt3 auto ofzo? Want ik ken die open wheeler niet goed. Spiegels kan je alleszins ook wijzigen in een bepaalde Black box. Je positie met ctrl F12 wijzigen moet ook echt lukken. Ik denk dat je verkeerde waarden aanpast?
Kon het niet laten en heb de Quest 2 besteld
Ik wil hem toch voor meer gaan gebruiken dan Sim racen, M'n IPD is exact 58.
Maar ik ga het natuurlijk gewoon even proberen in de games die wat minder taxing zijn met mn 980TI
Ik wil hem toch voor meer gaan gebruiken dan Sim racen, M'n IPD is exact 58.
Maar ik ga het natuurlijk gewoon even proberen in de games die wat minder taxing zijn met mn 980TI
Suh dude
Ik denk dat je in WMR de ground level moet instellen.BM schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:55:
- De zitpositie in iRacing. Ik zit voor mijn gevoel veel te hoog in de auto. [Afbeelding]
Dit is ongeveer wat ik zie als ik 'normaal' in de auto zit, en als ik naar links of rechts kijk word het [Afbeelding]
Gister Dirt Rally 2.0 ook eens geprobeerd in VR maar dat gaat dan dus absoluut niet. Op het moment dat de driver in zijn stoel begint te schudden (van een jump oid) dan krijg ik instant misselijkheid, ook bij driften/excessieve overstuur.
ACC gaat daar in tegen prima, en ik overweeg nu ook rFactor 2 aan te schaffen, is dat wat de moeite waard?
ACC gaat daar in tegen prima, en ik overweeg nu ook rFactor 2 aan te schaffen, is dat wat de moeite waard?
Dirt rally is in mijn beleving ook een van de heftigste VR-racegames, heel intens! Het "schudden" dat je noemt kan ik me niet herinneren, is dat niet uit te zetten in de instellingen?Djurres schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:03:
Gister Dirt Rally 2.0 ook eens geprobeerd in VR maar dat gaat dan dus absoluut niet. Op het moment dat de driver in zijn stoel begint te schudden (van een jump oid) dan krijg ik instant misselijkheid, ook bij driften/excessieve overstuur.
Voor de serieuzere simracer is rFactor 2 een must IMO, zeker in VR. Ik speel nauwelijks anders meer, de (vaak gratis) content en variatie is eindeloos (zie Steam workshop: toerwagens, openwheelers, heel veel tracks) en de beleving in VR vind ik echt geweldig
Gebruikt er iemand nog Project Cars 2 eigenlijk? Ik hoor hier niets over maar ik vindt het super werken in VR. Vooral de races 's nachts zijn indrukwekkend.
Ja ik! Ik moet zeggen dat ik een redelijke noob ben op gebied van (VR) simracen maar pc2 is een mooie instapper voor mij. Races snachts heb ik nog niet gedaan. Ik zit nu in het 3e seizoen van mijn carrière.Tadango schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:39:
Gebruikt er iemand nog Project Cars 2 eigenlijk? Ik hoor hier niets over maar ik vindt het super werken in VR. Vooral de races 's nachts zijn indrukwekkend.
Er is me alleen 1 ding dat me stoort in pc2. Als ik mijn hoofd naar voren beweeg dan beweegt het niet mee in de cockpit. Het lijkt alsof ik maar een 3dof heb ipv 6dof. Mijn hoofd blijft als het ware rechtop op mijn romp staan. Iemand hier een oplossing voor?
Ik heb een G2.
Schudden is misschien niet de juiste verwoording, en ik denk dat het heel lastig uit te leggen valt.jeroen__online schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:27:
[...]
Dirt rally is in mijn beleving ook een van de heftigste VR-racegames, heel intens! Het "schudden" dat je noemt kan ik me niet herinneren, is dat niet uit te zetten in de instellingen?
Voor de serieuzere simracer is rFactor 2 een must IMO, zeker in VR. Ik speel nauwelijks anders meer, de (vaak gratis) content en variatie is eindeloos (zie Steam workshop: toerwagens, openwheelers, heel veel tracks) en de beleving in VR vind ik echt geweldigmeer info in het topic hier op GoT, voor rF2 geldt overigens dat alle "driver/helmet movement" is uit te zetten (aanrader in VR)
Als ik de vergelijking trek met ACC, dan zit je 'stil' in de cockpit, ingesnoerd in je gordels en je kan geen kant op. Wat wel kan, is je hoofd draaien, naar voren en naar achter bewegen, en in game gebeurt dat dan ook alleen als je dat zelf doet. Op basis van tracking dus.
Kerbstones, crashes of weet ik het wat dan ook heeft 0,0 invloed op de tracking. Zolang jij straight forward blijf kijken tijdens een crash, dan zal je in game tijdens de crash ook altijd door het voorraam over je stuur heen blijven blijven kijken.
In Dirt 2.0 is dat dus niet zo. Ik denk dat je het goed omschrijf met driver/helmet movement. Bewegingen die de driver maakt terwijl jij ze niet maakt, en dat is wat ik heel lastig vind, en dat kan je volgens mij ook niet uit zetten in Dirt.
Gister ruim 4u ACC gespeeld waarbij 2 races van 40 min per stuk achter elkaar. Geen motionsickness.
3 minuten dirt 2.0 en ik was direct klaar..
Er is in Dirt weldegelijk een setting die daar invloed op heeft. Uit mijn hoofd weet ik niet zo 123 hoe die heet. Zal wel iets met Horizon lock oid zijn. Die bepaalt of je hoofd meebeweegt met de auto of niet.Djurres schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:39:
[...]
Schudden is misschien niet de juiste verwoording, en ik denk dat het heel lastig uit te leggen valt.
Als ik de vergelijking trek met ACC, dan zit je 'stil' in de cockpit, ingesnoerd in je gordels en je kan geen kant op. Wat wel kan, is je hoofd draaien, naar voren en naar achter bewegen, en in game gebeurt dat dan ook alleen als je dat zelf doet. Op basis van tracking dus.
Kerbstones, crashes of weet ik het wat dan ook heeft 0,0 invloed op de tracking. Zolang jij straight forward blijf kijken tijdens een crash, dan zal je in game tijdens de crash ook altijd door het voorraam over je stuur heen blijven blijven kijken.
In Dirt 2.0 is dat dus niet zo. Ik denk dat je het goed omschrijf met driver/helmet movement. Bewegingen die de driver maakt terwijl jij ze niet maakt, en dat is wat ik heel lastig vind, en dat kan je volgens mij ook niet uit zetten in Dirt.
Gister ruim 4u ACC gespeeld waarbij 2 races van 40 min per stuk achter elkaar. Geen motionsickness.
3 minuten dirt 2.0 en ik was direct klaar..
rF2 is redelijk maar wat mij betreft niet een must have. Ik zou dan eerder voor RaceRoom Experience kiezen. Die is qua immersie fantastisch en heeft de beste sound van alle sims. Er is volgens mij een gratis demo van te downloaden.
Maar de echte aanrader is AMS 2. Die wordt hier maar weinig genoemd. Dat snap ik niet echt want zowel in 2D als in VR is dit een fantastische sim van een geweldige studio (Reiza).
RaceRoom Experience is in mijn bezit, die ga ik wel een keertje proberen.Banandy schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:48:
[...]
Er is in Dirt weldegelijk een setting die daar invloed op heeft. Uit mijn hoofd weet ik niet zo 123 hoe die heet. Zal wel iets met Horizon lock oid zijn. Die bepaalt of je hoofd meebeweegt met de auto of niet.
rF2 is redelijk maar wat mij betreft niet een must have. Ik zou dan eerder voor RaceRoom Experience kiezen. Die is qua immersie fantastisch en heeft de beste sound van alle sims. Er is volgens mij een gratis demo van te downloaden.
Maar de echte aanrader is AMS 2. Die wordt hier maar weinig genoemd. Dat snap ik niet echt want zowel in 2D als in VR is dit een fantastische sim van een geweldige studio (Reiza).
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt, er zijn namelijk veel sims en je weet niet waar te beginnen. Waarom vind jij AMS2 beter dan bijvoorbeeld een rF2 of ACC?
Ik ben groot fan van AMS 2 die onlangs is uitgebracht. Die draait op de PC2 engine maar dan een soort light versie daarvan. Dit zorgt er voor dat de performance in zowel 2D als VR optimaal is.Tadango schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:39:
Dus als je PC2 mooi vind is AMS 2 echt een aanrader aangezien deze sim nog volop in ontwikkeling is en dus constant upgrades en nieuwe tracks en wagens krijgt.
ACC vind ik ook geweldig en is 1 van mijn favoriete 2D sims. Alleen is de keuze in auto's en banen begrijpelijk maar beperkt en is de game een echte resource hog. Met name in VR is het erg lastig om de game goed te laten draaien.Djurres schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:50:
[...]
RaceRoom Experience is in mijn bezit, die ga ik wel een keertje proberen.
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt, er zijn namelijk veel sims en je weet niet waar te beginnen. Waarom vind jij AMS2 beter dan bijvoorbeeld een rF2 of ACC?
rF2 is gewoon oud. Heeft zat mods etc maar dan zou ik eerder gaan voor een moderne sim zoals AMS2, waarin naar mijn idee alles net wat beter en meer up to date wordt gedaan dan in rF2.
AMS2f gebruikt een goede engine (PC2) met volledige dag/nacht cyclus en veranderende weersomstandigheden. De prestaties in 2D en VR zijn uitstekend. De FF is 1 van de beste van alle sims. En er is een uitgebreid rooster aan tracks en auto's uit verschillende periodes van de autosport.
En misschien wel het belangrijkste: het spel wordt constant doorontwikkeld en wordt gemaakt door 1 van de beste studios van dit moment (reiza). Als je ook geïnteresseerd bent in 2D racen dan moet je ook echt AMS1 geprobeerd hebben. Die is echt, kwa physics, de standaard wanneer het om race sims gaat!
Duidelijk.
Vanavond AMS2 aanschaffen en proberen.
Thanks voor je visie op deze game. Ben nog nieuw in deze tak van sport (die me overigens enorm bevalt) dus tis alleen maar goed haha!
Thanks voor je visie op deze game. Ben nog nieuw in deze tak van sport (die me overigens enorm bevalt) dus tis alleen maar goed haha!
Tip: wanneer je het spelt in VR gaat racen zoek dan even op "sharpening tool" voor AMS2 / PC2.Djurres schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:17:
Duidelijk.
Dit is een setting die je handmatig in je ini.file aanpast en die de visuals in VR drastisch verbeterd zonder veel performance in te leveren.
Voor Assetto Corsa (niet ACC), icm een reverb g2. Stel ik dan het spel in op oculus of op OpenVR?
Zijn er nog andere specifieke instellingen?
Basement Bios ---- Exo-S
Ik speel op Oculus, op OpenVR heb ik het idee dat hij minder soepel draait, maar dat kan PC afhankelijk zijn.Mystikal schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:10:
Voor Assetto Corsa (niet ACC), icm een reverb g2. Stel ik dan het spel in op oculus of op OpenVR?
Ik heb een 7600K en een 2080
Yes, dit was de oplossingNikr schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:04:
Je moet bij je controls helemaal naar onder scrollen en een knop op je stuur of je toetsenboord de CENTER HMD binden. Dan lekker zitten hoe je moet zitten en dan die knop indrukken.
Enige wat ik wel opvallend vind is als ik de boel center voor ik ga rijden, en ik dat na een paar bochten nog eens doe ik kennelijk toch een aardig stukje opschuif. Zal wel komen omdat ik onbewust net wat anders zit, maar ziet er wel beetje apart uit
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Vandaag eindelijk de Reverb G2 ontvangen. Had op 9 juli ge preordered, toch een lange weg. De eerste indruk is wel fantastisch. Comfort is goed, net iets te smal voor mijn hoofd, maar ik verwacht dat dat zich nog wel gaat zetten. Het beeld is fantastisch. De sweet spot is inderdaad was klein, maar tijdens het racen stoort mij dat niet. De FOV is gelijkaardig aan de Rift S die ik hiervoor had, en dat is prima voor mij. 90 hz tov 80 hz lijkt vreemd genoeg ook een groot verschil te zijn.
Hmm interesse voor AMS2 is hier ook gewekt. Thanks!
Ik heb ook een Q2 en run op 1.7x supersampeling in dat oculus programma om zo native resolutie te krijgen. Heb ook een 3080 en ryzen 7 3700x (5900x incoming over 3 jaar xD ) maar ik run gewoon steady op 60-70 fps hoor in ACC zonder ASW en ja die moet je uitzetten gezien ACC die setting niet tof vind ben ik achter gekomen.DutchTowel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:35:
[...]
Ik heb een Q2 en ben toch een beetje teleurgesteld, had meer research moeten doen voor ik 'm kocht.. De compression gaat echt ten koste van kwaliteit wanneer je hem als pcvr gebruikt.
Ik gebruik hem bijna alleen voor VR ACC. En om het er acceptabel uit te laten zien laat ik het op 4400 bij 2200 draaien in de standaard oculus software. Lager is het letterlijk een groot blur feestje.
Dit ligt niet puur aan de Q2, ACC is ook gewoon echt een ramp qua VR optimalisatie.
Dit betekend dat hij alleen op 45 hz draait met 45 "nepframes" er tussen geplakt met ASW (voelt dus wel gewoon als 90hz). Je merkt hier verder niks van en loopt prima. Maar ik heb dus een echte beast pc die dit makkelijk alles ultra op 90 hz zou kunnen draaien, en ik denk dat de g2 dit wel zou kunnen.
Gaat om een 3080 met een 5800x. Dus ja. Ik heb iig spijt dat ik geen g2 heb gekocht voor 200 extra.
Edit: en dan zwijg ik nog over hoe lang het me heeft geduurd om ACC er acceptabel uit te laten zien, ik denk zeker 10 uur prutsen met alle instellingen in game en met oculus software (oculus standaard app, oculus debug tool, oculus side quest, oculus tray tool)
Dat is denk ik normaal. Als ik in iRacing of Assetto Corsa "normaal" zit en dan op de "center HMD" knop druk dan centreert ie. Maar als ik 1 cm naar links of rechts kijk (of naar voor/achter) dan kan het zo maar zijn dat ik heel anders zit. Waar het in het echt dan 1 cm is, is het ingame al snel 5-6 cm.BM schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:01:
[...]
Yes, dit was de oplossing
Enige wat ik wel opvallend vind is als ik de boel center voor ik ga rijden, en ik dat na een paar bochten nog eens doe ik kennelijk toch een aardig stukje opschuif. Zal wel komen omdat ik onbewust net wat anders zit, maar ziet er wel beetje apart uit
Voor mij is de beste oplossing gewoon even meerdere keren op de knop drukken totdat je haast perfect zit. Een goede maatstaaf is het midden van mijn stuur. Als ik het idee heb dat dit inderdaad in het midden ingame zit dan is het goed. Bij de quest 2 kan ik een heel klein beetje langs m'n neus kijken en zo een echt referentiepunt krijgen m.b.t. het stuur.
Persoonlijke voorkeur, ik vindt 40 met asw prettiger dan 60 fps. Maar meestal haalt ie gewoon de 80, wanneer het niet zo druk is om me heenNoCustoms schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:24:
[...]
Ik heb ook een Q2 en run op 1.7x supersampeling in dat oculus programma om zo native resolutie te krijgen. Heb ook een 3080 en ryzen 7 3700x (5900x incoming over 3 jaar xD ) maar ik run gewoon steady op 60-70 fps hoor in ACC zonder ASW en ja die moet je uitzetten gezien ACC die setting niet tof vind ben ik achter gekomen.
Vet om weer is in VR te rijden, een aantal scenarios geprobeerd waaronder ook ACC, die liep natuurlijk voor geen meter. AC Werkte verrassend goed, maar alsnog heeft de 980ti het erg lastig ermee. Als ik de performance tool aanzet in de debugger om de latency te zien. Zelfs AC met niet hele hoge settings hangt echt af van ASW. En vindt hem eerlijk gezegd nogsteeds niet scherp genoeg, zelfs niet op de hoogste resolutie.
Misschien moet ik echt pas over een jaar of 2 in VR stappen..
Suh dude
Ik denk dat je eens een goede GPU moet combineren met een G2. Dan hoef je geen 2 jaar te wachtenpannekoek141 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:51:
Vet om weer is in VR te rijden, een aantal scenarios geprobeerd waaronder ook ACC, die liep natuurlijk voor geen meter. AC Werkte verrassend goed, maar alsnog heeft de 980ti het erg lastig ermee. Als ik de performance tool aanzet in de debugger om de latency te zien. Zelfs AC met niet hele hoge settings hangt echt af van ASW. En vindt hem eerlijk gezegd nogsteeds niet scherp genoeg, zelfs niet op de hoogste resolutie.
Ha exact. Een 2080TI krijgt het met sommige instellingen al lastig, laat staan een 980TI. Mijn 2070S heeft het ook al zwaar met gemiddelde settings. Spellen zijn gewoon niet geoptimaliseerd voor VR en dan is raw power nodig. Ik spaar ook al voor een goede upgrade volgend jaar.....Thodekroo schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:57:
[...]
Ik denk dat je eens een goede GPU moet combineren met een G2. Dan hoef je geen 2 jaar te wachten
Ik ben misschien wat kieskeurig, Had een tijd terug de Rift S geprobeerd, Resolutie te laag. Nu is die van de Quest 2 fors hoger.Tadango schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:06:
[...]
Ha exact. Een 2080TI krijgt het met sommige instellingen al lastig, laat staan een 980TI. Mijn 2070S heeft het ook al zwaar met gemiddelde settings. Spellen zijn gewoon niet geoptimaliseerd voor VR en dan is raw power nodig. Ik spaar ook al voor een goede upgrade volgend jaar.....
Maar het gaat om de details, kan ik op tijd brake markers lezen? nu is het nog uuuh is dat 50 of 100!?!?!? shit het is 50---crash Ik begrijp ook dat 1080 monitor kwaliteit nog niet daar is, naja nog niet in de Quest 2.
Voor mijn gevoel zelfs niet op de hoogste stand.
Nu had ik nog overwogen om de Quest 2 te houden maar ik zie mijzelf niet echt beat saber spelen enzo. Ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik met een schreeuwende v10 achter mij met 270 km/h op de eerste chicane afga op monza, en dan alsof je er bijna bent. Meer niet eigenlijk.
Suh dude
Dan zit je toch naar een RTX 3080 oid te kijken minimaal. Mijn 2070S trekt de 72Hz van de Quest 1 resolutie prima met goede graphics. Nu ik er een Quest 2 aangehangen heb op 90Hz trekt hij het een stuk minder goed. Dat zijn een hele hoop pixels per seconde meer. Details moeten dan een stuk terug of je moet naar 45FPS met ASW (zou wel soepel aan moet voelen, nog niet geprobeerd).pannekoek141 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:18:
[...]
Ik ben misschien wat kieskeurig, Had een tijd terug de Rift S geprobeerd, Resolutie te laag. Nu is die van de Quest 2 fors hoger.
Maar het gaat om de details, kan ik op tijd brake markers lezen? nu is het nog uuuh is dat 50 of 100!?!?!? shit het is 50---crash Ik begrijp ook dat 1080 monitor kwaliteit nog niet daar is, naja nog niet in de Quest 2.
Voor mijn gevoel zelfs niet op de hoogste stand.
Nu had ik nog overwogen om de Quest 2 te houden maar ik zie mijzelf niet echt beat saber spelen enzo. Ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik met een schreeuwende v10 achter mij met 270 km/h op de eerste chicane afga op monza, en dan alsof je er bijna bent. Meer niet eigenlijk.
Hier geen problemen met de Quest 2 in iRacing, alles is superscherp (kom van een CV1 af) en kan ook prima de brakemarkers lezen.
Iracing is dan ook een van de makkelijkste om VR te kunnen draaien. Daar heb je geen beest pc voor nodig. Iets wat ik enorm aan iracing waardeer
Ik ga Raceroom is even installeren om te zien hoe die draait, Iracing vindt ik veelste duur, principekwestie naast VRArfman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:47:
Hier geen problemen met de Quest 2 in iRacing, alles is superscherp (kom van een CV1 af) en kan ook prima de brakemarkers lezen.
Nog speciefieke settings die je gebruikt buiten Iracing om het scherp te krijgen?
Suh dude
Ehhh ..DutchTowel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:49:
Iracing is dan ook een van de makkelijkste om VR te kunnen draaien. Daar heb je geen beest pc voor nodig. Iets wat ik enorm aan iracing waardeer

EDIT: @pannekoek141 nee, niet echt instellingen. Gebruik de 90Hz optie, in oculus debug tool de encode bitrate op 500mbit gezet en gaan met die banaan
[ Voor 14% gewijzigd door Arfman op 23-12-2020 15:54 ]
Ik verwacht vanavond mijn nieuwe AMD Ryzen 7 5800x binnen te krijgen, want het lijkt erop dat de CPU de bottleneck is voor de performance problemen met ACC in VR icm de Oculus Rift (S). Ik heb vorige week al mijn RTX2070 geupgrade naar een AMD RX6800 maar heb nog steeds exact dezelfde beroerde performance. Onderstaand filmpje beschrijft EXACT mijn probleem en de grafieken geven ook precies aan waarom ik geen 80fps kan draaien zodra er andere auto's bij komen.
De conclusie is dat met een nieuwe CPU en GPU dit dan eindelijk WEL mogelijk moet zijn!!
/f/image/EFo23zerVIeZTQ4FFptw3olT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X6n47LiBXnGAfAnHp0LaG7IO.png?f=fotoalbum_large)
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wat dat betreft heb ik ook nog even de tijd met de Quest 2, gelukkig zijn return policies tegenwoordig heel goed.Alfa Novanta schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:01:
Ik verwacht vanavond mijn nieuwe AMD Ryzen 7 5800x binnen te krijgen, want het lijkt erop dat de CPU de bottleneck is voor de performance problemen met ACC in VR icm de Oculus Rift (S). Ik heb vorige week al mijn RTX2070 geupgrade naar een AMD RX6800 maar heb nog steeds exact dezelfde beroerde performance. Onderstaand filmpje beschrijft EXACT mijn probleem en de grafieken geven ook precies aan waarom ik geen 80fps kan draaien zodra er andere auto's bij komen.
[YouTube: Assetto Corsa Competizione in VR: Switching to Ryzen 5 5600X and RTX 3080 with Oculus Rift CV1]
De conclusie is dat met een nieuwe CPU en GPU dit dan eindelijk WEL mogelijk moet zijn!!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook grappig om de benchmark te zien die je net post, ik heb namelijk een Ryzen 5 2600(wel OC) gematcht met een 980ti (Ook OC'ed) en die cpu is duidelijk niet sterk genoeg. Dat terwijl bottleneck checker zegt dat je er zelfs een 3070 tegenaan kan gooien
Suh dude
@pannekoek141 bottleneck checker ?
Ja zo, en normaliter gaat dat ook wel op denk ik, maar ACC steekt kennelijk heel apart in elkaar. In Benchmarks haal ik prima scores en andere games draaien ook als een tierelier, Hell, zelfs ACC op monitor draait als een tierelier, maar zet niet VR aan ........

[ Voor 82% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-12-2020 16:12 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
https://pc-builds.com/cal..._RTX_3070/0Qb1758A/8/100/Alfa Novanta schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:10:
@pannekoek141 bottleneck checker ?
Ja zo, en normaliter gaat dta ook wel op denk ik, maar ACC steekt kennelijk heel apart in elkaar. In Benchmarks haal ik prima scores en andere games draaien ook als een tierelier, Hell, zelfs ACC op monitor draait als een tierelier, maar zet niet VR aan ........![]()
Hier een testje met de 3070
Suh dude
ACC in VR is echt drama. Ik had het re-de-lijk draaiend met de Rift CV1 maar met de Quest 2 niet eens meer aan begonnen, speel het toch vrijwel nooit. Wat een draak.
Achjah, het is wel een mooi spel 
Gister net weer een kampioenschap afgesloten op Bathurst. Man, bijna een slideshow op punten want mijn geheugen had er even geen zin meer in na de bios update en draaide op 2400MHz ipv 3200Mhz.
Maargoed, vanavond de processor upgraden en dan hoop ik dat bovenstaande bewering uit komt en we de volgende met 80fps kunnen doen!
Gister net weer een kampioenschap afgesloten op Bathurst. Man, bijna een slideshow op punten want mijn geheugen had er even geen zin meer in na de bios update en draaide op 2400MHz ipv 3200Mhz.
Maargoed, vanavond de processor upgraden en dan hoop ik dat bovenstaande bewering uit komt en we de volgende met 80fps kunnen doen!

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-12-2020 16:41 ]
Tja als je Gt3 wil rijden is er geen betere dan ACC. 
De VR optimalisatie is natuurlijk om te huilen en dit gaat ook nooit gefixt kunnen worden, ligt puur aan de engine.
Hoop dat de 5800x het voor je fixt @Alfa Novanta , laat het even weten ben benieuwd waar jij op uit komt qua prestaties met jou systeem.
De VR optimalisatie is natuurlijk om te huilen en dit gaat ook nooit gefixt kunnen worden, ligt puur aan de engine.
Hoop dat de 5800x het voor je fixt @Alfa Novanta , laat het even weten ben benieuwd waar jij op uit komt qua prestaties met jou systeem.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchTowel op 23-12-2020 19:09 ]
Zeker!
hmm denk dat een 360ti wel voldoende is of 3070. In de meeste games/sims haal ik met mn 3080 90+ fps en dan heb ik supersampling ook nog op maximaal 1.7x in de oculus softwareTadango schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:31:
[...]
Dan zit je toch naar een RTX 3080 oid te kijken minimaal. Mijn 2070S trekt de 72Hz van de Quest 1 resolutie prima met goede graphics. Nu ik er een Quest 2 aangehangen heb op 90Hz trekt hij het een stuk minder goed. Dat zijn een hele hoop pixels per seconde meer. Details moeten dan een stuk terug of je moet naar 45FPS met ASW (zou wel soepel aan moet voelen, nog niet geprobeerd).
80 fps ftw !!!DutchTowel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:08:
Tja als je Gt3 wil rijden is er geen betere dan ACC.

iemand nog een nier of een long nodig?
zooooo herkenbaarpannekoek141 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:18:
Had een tijd terug de Rift S geprobeerd, Resolutie te laag.
het gaat om de details, kan ik op tijd brake markers lezen?
nu is het nog uuuh is dat 50 of 100!?!?!? shit het is 50---crash
Prachtig!Alfa Novanta schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:03:
[...]
80 fps ftw !!!EINDELIJK !!
![]()
[YouTube: [Alfa Novanta] Assetto Corsa Competizione FINALLY @ 80 fps in VR with Oculus Rift S! IT JUST WORKS!!]
iemand nog een nier of een long nodig?![]()
Maak je nog gebruik van SS?
Hahaha ja dit was voor mij ook een hele dure maand om mijn sim racing / vliegen ervaring wat te verbeteren. Heb er iig nog geen spijt van gehad
Kijk ernaar uit je een keer tegen te komen in ACC!
thanks
in ACC gebruik ik Temporal AA en AA highMaak je nog gebruik van SS?
wat heb jij geupgrade?Hahaha ja dit was voor mij ook een hele dure maand om mijn sim racing / vliegen ervaring wat te verbeteren. Heb er iig nog geen spijt van gehad
AwwwKijk ernaar uit je een keer tegen te komen in ACC!
Zit je al bij http://SRHI.eu of Fastlane? https://discord.gg/Gn9aeUTC Daar rij ik doorgaans.
Vind je de Rift S scherp genoeg?Alfa Novanta schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:03:
[...]
80 fps ftw !!!EINDELIJK !!
![]()
[YouTube: [Alfa Novanta] Assetto Corsa Competizione FINALLY @ 80 fps in VR with Oculus Rift S! IT JUST WORKS!!]
iemand nog een nier of een long nodig?![]()
Denk dat jou pc ook de Reverb wel zou kunnen draaien, maar als je tevreden bent met de Rift S dan is die goed. Klink echt als een zeur nu maar vindt die niet scherp genoeg, de Quest 2 zelfs niet denk ik. maar ben er nog niet over uit of ik hem weg doe
Suh dude
euh ... nou, ik moet ACC even opnieuw beoordelen, die reed ik altijd vrij blurry !! Maar geloof dat het nu wel mee valt. Maar waar ik me het meeste aan stoor is de SDE. Dat is ook bij de Rift S nog steeds aanwezig. Maar qua prijs, specs, systeemeisen en het Oculus ecosysteem kwam hij gewoon goed uit de bus. Nu met Facebook weet ik niet of ik nog een keer voor Oculus ga..pannekoek141 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:28:
Vind je de Rift S scherp genoeg?
Ben wel benieuwd naar de Reverb Inderdaad! Was eerder niet een optie voor me, maar nu wellicht .. alleen wat prijzig. Wil er wel controllers bij. En het liefst lighthouses want de tracking van de Rift S is enigzins kudt want hij zwabbert best wel soms.Denk dat jou pc ook de Reverb wel zou kunnen draaien, maar als je tevreden bent met de Rift S dan is die goed. Klink echt als een zeur nu maar vindt die niet scherp genoeg, de Quest 2 zelfs niet denk ik. maar ben er nog niet over uit of ik hem weg doe
De Reverb (G2) heeft inside out tracking en kan niet met Lighthouses. Als je die wilt zit je aan Valve Index of een Vive Cosmos (weet zo niet welke uitvoering) vast.Alfa Novanta schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:23:
[...]
Ben wel benieuwd naar de Reverb Inderdaad! Was eerder niet een optie voor me, maar nu wellicht .. alleen wat prijzig. Wil er wel controllers bij. En het liefst lighthouses want de tracking van de Rift S is enigzins kudt want hij zwabbert best wel soms.
https://www.reddit.com/r/...ressions_from_a_q2_owner/
Interessante meningen over de G2, ik had ook gevraagd op youtube aan Karl Gosling wat hij van de G2 vondt ten opzichte van de Q2 in clarity, en hij zij dat het iets scherper was in het midden, maar de sweet spot heel matig was. Dit veraste mij dus ik ging wat research doen, en het blijkt inderdaad echt zo te zijn! Ook de upgrade van Q2 naar G2 zal niet "je sokken afblazen" beweer de persoon op reddit. Er zijn nog wel meer artikelen over te vinden
Ben wel benieuwd wat de meningen van G2 eigenaren zijn
Interessante meningen over de G2, ik had ook gevraagd op youtube aan Karl Gosling wat hij van de G2 vondt ten opzichte van de Q2 in clarity, en hij zij dat het iets scherper was in het midden, maar de sweet spot heel matig was. Dit veraste mij dus ik ging wat research doen, en het blijkt inderdaad echt zo te zijn! Ook de upgrade van Q2 naar G2 zal niet "je sokken afblazen" beweer de persoon op reddit. Er zijn nog wel meer artikelen over te vinden
Suh dude
Paar maanden geleden al aangegeven, maar hype en zelf ondervinden zijn een betere leermeester dan random berichten op een forum van mij denk ik.pannekoek141 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:11:
https://www.reddit.com/r/...ressions_from_a_q2_owner/
Dat en mensen zijn vaak eigenwijs 😁.
Worden soms wel gelezen hoorDarkangle schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:24:
[...]
Paar maanden geleden al aangegeven, maar hype en zelf ondervinden zijn een betere leermeester dan random berichten op een forum van mij denk ik.
Dat en mensen zijn vaak eigenwijs 😁.
Poeh heb zojuist nog even gereden in Project cars 2, Wat is dat spel goed in VR!
Nu pas komt de Q2 tot z'n recht dat ik dacht wowsers, wat vet dit. Voordat ik weet had ik zo een ronde op de nordschleife gereden, en dat met de slider op 5136 x 2608
Nu pas komt de Q2 tot z'n recht dat ik dacht wowsers, wat vet dit. Voordat ik weet had ik zo een ronde op de nordschleife gereden, en dat met de slider op 5136 x 2608
Suh dude