pannekoek141 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:11:
https://www.reddit.com/r/...ressions_from_a_q2_owner/
Interessante meningen over de G2, ik had ook gevraagd op youtube aan Karl Gosling wat hij van de G2 vondt ten opzichte van de Q2 in clarity, en hij zij dat het iets scherper was in het midden, maar de sweet spot heel matig was. Dit veraste mij dus ik ging wat research doen, en het blijkt inderdaad echt zo te zijn! Ook de upgrade van Q2 naar G2 zal niet "je sokken afblazen" beweer de persoon op reddit. Er zijn nog wel meer artikelen over te vinden
Ben wel benieuwd wat de meningen van G2 eigenaren zijn

Heb zelf de G1 en vind het wel een behoorlijke upgrade komende van de Samsung Odyssey +
Een poosje heb ik serieus overwogen om te "upgraden" naar een G2, maar na het lezen van de ervaringen op veelal Duitse fora, heb ik het idee dat veel mensen "
sich verarscht fuhlen" door MR TV (Sebastian Ang) (en er wordt zelfs gefluisterd dat hij een mogelijke reïncarnatie van Goebbels zou zijn, dat kan ik echter zelf nog bevestigen nog ontkennen.)
Gesproken werd over: "edge to edge clarity" "Fov grootte van XYZ" en bla bla bla.
De ervaringen zijn:
Sweet spot van 30% in het midden, daarna wordt het heel snel onscherp.
Beeld in de sweetspot veel beter dan de Q2
Lompe kabel
Cheap controllers
Goede kleuren en contrastwaarden
Het gevoel door een duikbril te kijken omdat het facecover zo dik is. Gesproken word over "Klobrillen effekt" .
Minder goede tracking dan bij Oculus
Geluid is goed, maar voor sommigen te zacht en zet je het geluid om 100% dan valt het beeld weg
Het bijzondere is dat de ervaringen heel sterk variëren en er wordt zelf over "lensenlotto" gesproken.
Zelf heb ik het idee dat de ervaringen nauw samenhangen met de vorm van je hoofd en de afstand van je ogen t.o.v. de lenzen. Past het dan is het top, zo niet dan is het flop.
@
Darkangle Zou het kunnen zijn dat het bij de fresnell lenzen
een compromis is tussen "superscherp in het midden" maar een kleinere sweetspot versus een grotere sweetspot maar minder scherp in het midden?
In dat geval zijn de lenzen van de G1 niet verbeterd, maar zijn er andere keuzes gemaakt.