Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arkman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 20:17
Alfa Novanta schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:03:

iemand nog een nier of een long nodig? :+

Nope, maar ben wel geïnteresseerd in je rechtervoet _/-\o_ oOo

Voordat je ook maar overweegt om een Reverb aan te schaffen: probeer hem eens te "simuleren" door je resolutie van je Rift S op 3060 x 3090 te zetten door supersampling te verhogen en dan maar zien of 90 (i.pv. 80) fps haalt.

(Dat is de native resolution van het ding om barrel distortion te compenseren.)

Gaat in AC misschien nog wel lukken, maar in ACC? :N :N :N :N ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
pannekoek141 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:11:
https://www.reddit.com/r/...ressions_from_a_q2_owner/

Interessante meningen over de G2, ik had ook gevraagd op youtube aan Karl Gosling wat hij van de G2 vondt ten opzichte van de Q2 in clarity, en hij zij dat het iets scherper was in het midden, maar de sweet spot heel matig was. Dit veraste mij dus ik ging wat research doen, en het blijkt inderdaad echt zo te zijn! Ook de upgrade van Q2 naar G2 zal niet "je sokken afblazen" beweer de persoon op reddit. Er zijn nog wel meer artikelen over te vinden

Ben wel benieuwd wat de meningen van G2 eigenaren zijn :)
Heb zelf de G1 en vind het wel een behoorlijke upgrade komende van de Samsung Odyssey +

Een poosje heb ik serieus overwogen om te "upgraden" naar een G2, maar na het lezen van de ervaringen op veelal Duitse fora, heb ik het idee dat veel mensen "sich verarscht fuhlen" door MR TV (Sebastian Ang) (en er wordt zelfs gefluisterd dat hij een mogelijke reïncarnatie van Goebbels zou zijn, dat kan ik echter zelf nog bevestigen nog ontkennen.)

Gesproken werd over: "edge to edge clarity" "Fov grootte van XYZ" en bla bla bla.

De ervaringen zijn:

Sweet spot van 30% in het midden, daarna wordt het heel snel onscherp.
Beeld in de sweetspot veel beter dan de Q2
Lompe kabel
Cheap controllers
Goede kleuren en contrastwaarden
Het gevoel door een duikbril te kijken omdat het facecover zo dik is. Gesproken word over "Klobrillen effekt" .
Minder goede tracking dan bij Oculus
Geluid is goed, maar voor sommigen te zacht en zet je het geluid om 100% dan valt het beeld weg |:(

Het bijzondere is dat de ervaringen heel sterk variëren en er wordt zelf over "lensenlotto" gesproken.

Zelf heb ik het idee dat de ervaringen nauw samenhangen met de vorm van je hoofd en de afstand van je ogen t.o.v. de lenzen. Past het dan is het top, zo niet dan is het flop.

@Darkangle Zou het kunnen zijn dat het bij de fresnell lenzen een compromis is tussen "superscherp in het midden" maar een kleinere sweetspot versus een grotere sweetspot maar minder scherp in het midden?

In dat geval zijn de lenzen van de G1 niet verbeterd, maar zijn er andere keuzes gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 07:16
Arkman schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:46:
[...]

Heb zelf de G1 en vind het wel een behoorlijke upgrade komende van de Samsung Odyssey +

Een poosje heb ik serieus overwogen om te "upgraden" naar een G2, maar na het lezen van de ervaringen op veelal Duitse fora, heb ik het idee dat veel mensen "sich verarscht fuhlen" door MR TV (Sebastian Ang) (en er wordt zelfs gefluisterd dat hij een mogelijke reïncarnatie van Goebbels zou zijn, dat kan ik echter zelf nog bevestigen nog ontkennen.)

Gesproken werd over: "edge to edge clarity" "Fov grootte van XYZ" en bla bla bla.

De ervaringen zijn:

Sweet spot van 30% in het midden, daarna wordt het heel snel onscherp.
Beeld in de sweetspot veel beter dan de Q2
Lompe kabel
Cheap controllers
Goede kleuren en contrastwaarden
Het gevoel door een duikbril te kijken omdat het facecover zo dik is. Gesproken word over "Klobrillen effekt" .
Minder goede tracking dan bij Oculus
Geluid is goed, maar voor sommigen te zacht en zet je het geluid om 100% dan valt het beeld weg |:(

Het bijzondere is dat de ervaringen heel sterk variëren en er wordt zelf over "lensenlotto" gesproken.

Zelf heb ik het idee dat de ervaringen nauw samenhangen met de vorm van je hoofd en de afstand van je ogen t.o.v. de lenzen. Past het dan is het top, zo niet dan is het flop.

@Darkangle Zou het kunnen zijn dat het bij de fresnell lenzen een compromis is tussen "superscherp in het midden" maar een kleinere sweetspot versus een grotere sweetspot maar minder scherp in het midden?

In dat geval zijn de lenzen van de G1 niet verbeterd, maar zijn er andere keuzes gemaakt.
Over de Q2 kan ik niets zeggen, maar de sweetspot van de G2 is inderdaad beperkt. Ik denk echter dat dit ook zo opvalt net omdat het center zo scherp is. Het duikbril effect en fov vind ik zelf wat vreemd/overroepen. De FOV is heel gelijkaardig aan de rift S en is prima imo. Verder van de lenzen verwijderd zitten geeft ook een voordeel van meer comfort. De meeste sound problemen kunnen opgelost worden door het opnieuw bevestigen van de speakers. Tracking van de hmd zelf is prima voor racing.

Als de rest klopt zeker ook. De controllers voelen zeer goedkoop aan. En ook de kabel e.d. Is wat stroef.

Voor racen is er imo momenteel niets beter als de G2. Ik had begrepen dat de Q2 door de compressie toch heel wat minder was? De index heb ik ook gehad maar kon mij niet overtuigen en is bovendien veel duurder. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk voorkeur :p. De index mist gewoon de resolutie, wat zeer spijtig is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Hathie schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:10:
[...]

Over de Q2 kan ik niets zeggen, maar de sweetspot van de G2 is inderdaad beperkt. Ik denk echter dat dit ook zo opvalt net omdat het center zo scherp is. Het duikbril effect en fov vind ik zelf wat vreemd/overroepen. De FOV is heel gelijkaardig aan de rift S en is prima imo. Verder van de lenzen verwijderd zitten geeft ook een voordeel van meer comfort. De meeste sound problemen kunnen opgelost worden door het opnieuw bevestigen van de speakers. Tracking van de hmd zelf is prima voor racing.

Als de rest klopt zeker ook. De controllers voelen zeer goedkoop aan. En ook de kabel e.d. Is wat stroef.

Voor racen is er imo momenteel niets beter als de G2. Ik had begrepen dat de Q2 door de compressie toch heel wat minder was? De index heb ik ook gehad maar kon mij niet overtuigen en is bovendien veel duurder. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk voorkeur :p. De index mist gewoon de resolutie, wat zeer spijtig is.
Google frankenfov voor g2. Dit zou weer een hele verbetering zijn. Hij is vandaag klaar met printen. Nu nog een vive gasket vinden. En dan zal ik er wel een terug koppeling op geven.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
kawaholic schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:17:
[...]

Google frankenfov voor g2. Dit zou weer een hele verbetering zijn. Hij is vandaag klaar met printen. Nu nog een vive gasket vinden. En dan zal ik er wel een terug koppeling op geven.
Ik heb al er al over gelezen en ook getest zonder face gasket. Zoals ik al zei snap ik het probleem zelf niet goed, maar dat zal wel vooral persoonlijk zijn. Ik heb liever het comfort van iets verder van de lenzen te verwijderd te zijn met mijn ogen dan die paar graden fov extra.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 13:02

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Arkman schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:25:
Nope, maar ben wel geïnteresseerd in je rechtervoet _/-\o_ oOo
Flapdrol :+ dies onbetaalbaar >:)
Voordat je ook maar overweegt om een Reverb aan te schaffen: probeer hem eens te "simuleren" door je resolutie van je Rift S op 3060 x 3090 te zetten door supersampling te verhogen en dan maar zien of 90 (i.pv. 80) fps haalt.

(Dat is de native resolution van het ding om barrel distortion te compenseren.)

Gaat in AC misschien nog wel lukken, maar in ACC? :N :N :N :N ;w
Ik vind de Rift S zeker niet slecht, ik had de CV1 dus nog steeds veel beter beeld en nu ACC er beter uit ziet vermaak ik me voorlopig nog wel even hiermee. Eerst maar weer wat gaan sparen en uitkijken naar een ideale opvolger, liefst met lighthouses. Wat dat betreft echt ongelooflijk dat Oculus niet een combinatie van de CV1 en Rift S heeft uitgebracht, ook met die headphones en de lighthouses zou hij nog stukken beter zijn.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Alfa Novanta schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:33:
[...]

[...]

Ik vind de Rift S zeker niet slecht, ik had de CV1 dus nog steeds veel beter beeld en nu ACC er beter uit ziet vermaak ik me voorlopig nog wel even hiermee. Eerst maar weer wat gaan sparen en uitkijken naar een ideale opvolger, liefst met lighthouses. Wat dat betreft echt ongelooflijk dat Oculus niet een combinatie van de CV1 en Rift S heeft uitgebracht, ook met die headphones en de lighthouses zou hij nog stukken beter zijn.
cv1 had geen lighthouses maar daadwerkelijke camera's. Detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Darkangle schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:18:
[...]
cv1 had geen lighthouses maar daadwerkelijke camera's. Detail.
Nou je het zegt... maar tracking was iig formidabel!

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arkman
Alfa Novanta schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:33:
[...]

[...]
Ok, da's jammer, in dat geval gaat mijn linker bal weer uit de verkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Pfff. P3 gestart meteen naar p1 maar toen... mail pop-up midden in beeld. Totaal de apex gemist en gelukkig verdween hij ook weer.

Hoe kan zo iets gebeuren als niet storen is ingeschakeld??

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:37
Is er nu geen manier om je Q2 op te laden tijdens het linken? Daarnet rond 15% komt steamVR leuk hallo zeggen tijdens het sturen.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
A1AD schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:03:
Is er nu geen manier om je Q2 op te laden tijdens het linken? Daarnet rond 15% komt steamVR leuk hallo zeggen tijdens het sturen.
Daar stoor ik me ook aan. Ik weet zeker dat de Quest 1 tijdens het spelen oplaadde in het begin, zowel met USB kabel aan de PC als via een powerbank. Opeens werkte dat niet meer, ik vermoed door een software update (wellicht om commercieel gebruik voor lange duur tegen te gaan?). De Quest 2 heeft dat exact zo, dus het is geen Quest 1 probleem.

Je verliest ongeveer 15% per uur dacht ik, dus je kan met een volle accu aardig wat uren spelen maar niet onbeperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
Tadango schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:23:
[...]

Daar stoor ik me ook aan. Ik weet zeker dat de Quest 1 tijdens het spelen oplaadde in het begin, zowel met USB kabel aan de PC als via een powerbank. Opeens werkte dat niet meer, ik vermoed door een software update (wellicht om commercieel gebruik voor lange duur tegen te gaan?). De Quest 2 heeft dat exact zo, dus het is geen Quest 1 probleem.

Je verliest ongeveer 15% per uur dacht ik, dus je kan met een volle accu aardig wat uren spelen maar niet onbeperkt.
Niet alleen het aantal uren spelen stoort mij maar ook de onnodige belasting van je batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53

Arfman

Drome!

Alfa Novanta schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:32:
[...]

Nou je het zegt... maar tracking was iig formidabel!
Mwah, voor simracing misschien wel, maar voor een echt goede 360 graden tracking had je 3 sensors nodig (met de nodige USB issues, zeker in het begin) of 2 extreem goed geplaatste (met bijbehorende kabel issues). De Quest 2 tracking heeft mij tot nu toe nog nooit teleurgesteld, welk spel ik ook speelde. Ben echt positief verrast door de veelzijdigheid van dat apparaatje.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-06 14:19
Toch eens hier in de groep gooien.

Net had ik een online race in assetto corsa, met 5 man totaal.
In de quali en practice liep alles prima, redelijk stabiel 80fps in de Rift S, met af en toe een korte drop.
De race was echter een drama en 60% van de tijd kwam ik niet hoger uit dan ~40FPS.

De CPU kwam niet boven de 40% load uit, dus dat is het probleem niet. De videokaart liep max op 88%, dus dat lijkt ook de bottleneck niet te zijn.

Heeft iemand een verklaring hiervoor?

Ik heb de settings maar verder omlaag geschroefd, maar ik vind het verschil tussen quali en race vooral opvallend.

-Ryzen 3600
-GTX 1070
-16GB ram @ 3200mhz

Ooit upgrade ik de pixelplank, maar succes met het vinden daarvan...

[ Voor 5% gewijzigd door Arfalas op 26-12-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
Zoals je zelf al vermoedt is de gpu hoogstwaarschijnlijk de bottleneck.

Karten met 40fps lijkt me geen pretje 8)7 , hopelijk heb je je kerstdiner binnen weten te houden :X

Ik denk wel dat de videokaart prima bruikbaar is in AC, mits je ASW aanzet in de oculus software en rustig aandoet met de supersampling + AA-settings in AC zelf.

Wat je ook zou kunnen doen in AC is alle schaduwen uitzetten, scheelt ook een hoop performance verlies en framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Arfalas schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:38:
Toch eens hier in de groep gooien.

Net had ik een online race in assetto corsa, met 5 man totaal.
In de quali en practice liep alles prima, redelijk stabiel 80fps in de Rift S, met af en toe een korte drop.
De race was echter een drama en 60% van de tijd kwam ik niet hoger uit dan ~40FPS.

De CPU kwam niet boven de 40% load uit, dus dat is het probleem niet. De videokaart liep max op 88%, dus dat lijkt ook de bottleneck niet te zijn.

Heeft iemand een verklaring hiervoor?

Ik heb de settings maar verder omlaag geschroefd, maar ik vind het verschil tussen quali en race vooral opvallend.

-Ryzen 3600
-GTX 1070
-16GB ram @ 3200mhz

Ooit upgrade ik de pixelplank, maar succes met het vinden daarvan...
Ik heb ook even moeten zoeken in iRacing voor de meest optimale settings. Mijn broer heeft ook de 1070 en die kan de oculus resolutie schuiver niet verder dan 1.2 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik vrees dat mijn Quest 2 last heeft van de beruchte slechte lenzen. Alles wat niet exact in het midden zit is geblurd, merk het goed in het home menu waarbij de tekst een witte glow heeft. Het is nog wel leesbaar maar echt een soort glow of blur erbij, Tijdens het racen in Project cars 2 merk ik het als ik brake markers probeer af te lezen. Het is echt best storend en zorgt ervoor dat ik niet lang kan rijden zonder last te krijgen van mijn ogen.

Ik heb mijn IPD gemeten met zo'n glasseson app en die is precies 58 mm. Nu twijfel ik erg of dat niet gewoon bij VR hoort, of dat het echt een probleem is. Ik kan niet herrineren dat de rifs s deze blur had.

Suh dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:32

TiemenC

iRacing

Na enige tijd te hebben gedubt over het vervangen van mijn triple screen setup (3x 22" nu) met een curved scherm of VR setup heb ik gisteren de Rift S besteld. Ik ben heel benieuwd hoe en óf dit gaat bevallen.

Eerdere ervaringen met VR leverde veel motion sickness op maar dat kwam vooral door het te enthousiast er aan te beginnen. Ik ga het rustig opbouwen en in de tussentijd verder in verdiepen.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Waarom niet een Quest 2 met (3rd party) Link kabel?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ik had het idee dat de Quest 2 meer een stand alone functie had, iets wat mij niet perse aanspreekt. Ik ben me er wel van bewust dat de Quest 2 een betere resolutie heeft. Ik ga vandaag ervaren hoe de Rift S bevalt, als het niet bevalt (bijv. door de resolutie) is de Quest 2 altijd nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 16:30
TiemenC schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:28:
Ik had het idee dat de Quest 2 meer een stand alone functie had, iets wat mij niet perse aanspreekt. Ik ben me er wel van bewust dat de Quest 2 een betere resolutie heeft. Ik ga vandaag ervaren hoe de Rift S bevalt, als het niet bevalt (bijv. door de resolutie) is de Quest 2 altijd nog een optie.
Dat klopt ook. Nadeel van de Quest 2 t.o.v. de Rift S is onder meer dat de Quest 2 een stuk zwaarder is (zit namelijk ook een accu in) wat het comfort niet per se ten goede komt. Ook de hoofdband is anders (een tikkeltje budget mag je het gerust wel noemen). Daarnaast is ook de manier van aansluiten net even wat anders met de link-kabel.
Voor zowel de Quest2 als voor de Rift S valt het nodige te zeggen en een (groot) deel van je keuze zal dan ook persoonlijk zijn en in samenhang met hoe je e.e.a. wil gaan gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

kroegtijger schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:45:
[...]

Dat klopt ook. Nadeel van de Quest 2 t.o.v. de Rift S is onder meer dat de Quest 2 een stuk zwaarder is (zit namelijk ook een accu in) wat het comfort niet per se ten goede komt. Ook de hoofdband is anders (een tikkeltje budget mag je het gerust wel noemen). Daarnaast is ook de manier van aansluiten net even wat anders met de link-kabel.
Voor zowel de Quest2 als voor de Rift S valt het nodige te zeggen en een (groot) deel van je keuze zal dan ook persoonlijk zijn en in samenhang met hoe je e.e.a. wil gaan gebruiken.
De focus zal liggen op simracing (voornamelijk iRacing) met een VR setup. Dus volledige bewegingsvrijheid is geen pré. Zo min mogelijk gewicht en comfort op het hoofd wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
Gister de switch van een Index naar een G2 gemaakt.
Ik had niet verwacht zo'n groot verschil te ervaren maar het ziet er echt super goed uit!

De G2 heeft out of the box voor mij een prima FOV en de sweet spot is ook spot-on :D
De headset is echt een stuk lichter en voelt vergeleken met de index wat gammel aan, maar voor mij is het een blijvertje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
TiemenC schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:07:
[...]

De focus zal liggen op simracing (voornamelijk iRacing) met een VR setup. Dus volledige bewegingsvrijheid is geen pré. Zo min mogelijk gewicht en comfort op het hoofd wel.
Dan zou ik inderdaad ook eerder naar een Rift S, Index of Reverb G2 kijken dan naar een quest. Zeker met simracen zit je toch vaak meerdere uren achter elkaar met dat ding op je waffel, en dan is draagcomfort en een laag gewicht imho toch wel een pre

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TiemenC schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:28:
Puur voor simracen is dan een Reverb G2 heel goed, alhoewel ik wisselende verhalen hoor over de kleine sweetspot. Maar laat je niet misleiden, een Quest 2 met link kabel is net zo goed te gebruiken voor simracen (doe ik ook met iRacing zoals je weet) en voor de prijs van een Quest 2 is het echt een killerdeal.

Het grootste "probleem" van de Rift S is dat het best een oud model is en dat Facebook de verkoop en support begin volgend jaar gaat stoppen. Als er hetzelfde gebeurde als destijds bij de CV1 zijn "noodzakelijke" zaken zoals de kabel al vrij snel niet meer te krijgen.

Food for thought :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Arfman schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:28:
[...]

Puur voor simracen is dan een Reverb G2 heel goed, alhoewel ik wisselende verhalen hoor over de kleine sweetspot. Maar laat je niet misleiden, een Quest 2 met link kabel is net zo goed te gebruiken voor simracen (doe ik ook met iRacing zoals je weet) en voor de prijs van een Quest 2 is het echt een killerdeal.

Het grootste "probleem" van de Rift S is dat het best een oud model is en dat Facebook de verkoop en support begin volgend jaar gaat stoppen. Als er hetzelfde gebeurde als destijds bij de CV1 zijn "noodzakelijke" zaken zoals de kabel al vrij snel niet meer te krijgen.

Food for thought :)
Zeker voor wat betreft het EOL zijn van de Rift S is dat zeker een punt om in overweging mee te nemen ja. En inderdaad, bang for buck is de Quest 2 een heel interessante optie.
Wat je ook kiest, je zal de komende jaren vermoedelijk wel weer steeds weer nieuwe verbeterde devices tegen gaan komen die de huidige devices gaat vervangen. De development is nog steeds volop gaande hiervoor. Een echt "foute" keuze is er dan ook niet echt, maar eerder keuzes op basis van persoonlijke voorkeur en beschikbaar budget.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

kroegtijger schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:52:
Een echt "foute" keuze is er dan ook niet echt, maar eerder keuzes op basis van persoonlijke voorkeur en beschikbaar budget.
Zeker niet, hoop niet dat mijn post zo overkomt! Ook een Rift S is nog steeds een capabele VR bril (heck, ik zat anderhalve maand geleden tot volle tevredenheid nog steeds met een CV1 te spelen!), als de keuze voor een S maar goed gefundeerd is door diegene. Zou zonde zijn als iemand er na een paar maand achterkwam dat hij/zij een "achterhaald" device in huis heeft gehaald (als in: geen tot weinig support meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

@Arfman ik waardeer je input, laat daar geen misverstand over bestaan! Ik vat het ook zeker niet op als dat je je gelijk ofzo wilt halen. Het EOL verhaal is inderdaad wel een belangrijke factoor die meespeelt welke ik over het hoofd heb gezien tot nu toe.

@kroegtijger ook zeker waardevol, jou feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
@Arfman ik heb 45ms latency met de link. Ik rij er wel nog steeds goede tijden mee maar ergens knaagt het wel.

Ik vraag me af wat de latency van de G2 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ok first thoughts over de Oculus Rift S

- Easy plug and play,
- zit out out of de box lekker op mijn hoofd, kan m'n eigen headphones er makkelijk over op zetten ook (dikke plus)
- leuke introductie software
- Motion sickness is minimaal. Nu ik dit typ voel ik me iets draaierig.

Eerste test in iRacing zonder ook maar iets te finetunen:

- Performance ok (40 FPS met 40 auto's, 80 FPS zonder traffic)

- Scherpte krijg ik nog niet goed voor elkaar. Alles blijft erg blurry, heb al iets met de IPS gespeeld. Ik ga hier even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb even RaceRoom getest. Speelt leuk maar de scherpte in het midden is erg slecht. Details van de auto zijn opzich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Vandaag mijn G2 ontvangen. Nu de GPU nog maar dat zal wel ergens in januari worden. Kan ik hem nog niet testen, na maanden wachten. :( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
TiemenC schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:16:
Ok first thoughts over de Oculus Rift S

- Easy plug and play,
- zit out out of de box lekker op mijn hoofd, kan m'n eigen headphones er makkelijk over op zetten ook (dikke plus)
- leuke introductie software
- Motion sickness is minimaal. Nu ik dit typ voel ik me iets draaierig.

Eerste test in iRacing zonder ook maar iets te finetunen:

- Performance ok (40 FPS met 40 auto's, 80 FPS zonder traffic)

- Scherpte krijg ik nog niet goed voor elkaar. Alles blijft erg blurry, heb al iets met de IPS gespeeld. Ik ga hier even induiken.
40 fps is helemaal niet ok, je moet te alle tijden op je maximale fps van je headset zitten, ik neem aan dat de Rift S op 80hz draait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja de S is 80hz. Dat moet je eigenlijk 99% van de tijd halen, je wilt niet afhankelijk zijn van ASW, behalve misschien even bij de start ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

ASW probleem is inmiddels verholpen. Een performance/fps drop bij een vol veld had ik ook op m'n triple screen, wel minder heftig (130 FPS naar 95 ofzo)

Nu draait het redelijk stabiel 80fps met heel soms een drop onder de 70fps. Hier moet ik nog nader onderzoek naar doen morgen. Net als de scherpte, vraagt echt nog wat finetunen (IPD heb ik bijv. nog niet goed staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Zo, IPD aangepast, wat finetuning in de .ini's van iRacing. Ik ben redelijk tevreden. Ik heb feitelijk nog niks veranderd in de Oculus software settings, zijn hier nog tips voor van mede gebruikers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
TiemenC schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:46:
wat finetuning in de .ini's van iRacing.
Kun je die delen om te vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

SlaadjeBla schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:48:
[...]

Kun je die delen om te vergelijken?
Ik heb in ieder geval alle opties opgevolgd welke gemeld staan in het 'iRacing VR Optimization Guide' topic (van Robert Ehrling) op het member forum.

Hierbij ook mijn .ini files: https://easyupload.io/m/af2gin

mijn specs zijn trouwens:
CPU: AMD Ryzen 7 3700X
GPU: Gigabyte Radeon RX 5700 XT AORUS 8G
SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB
RAM: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK (32gb/3200Mhz)

[ Voor 3% gewijzigd door TiemenC op 29-12-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Nog een vraag/heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb dus een AMD kaart, Nvidia bied betere support voor VR in iRacing lees ik overal. Echter heb ik nu de Oculus Tray Tool gedownload en daarin supersampling aangezet (schaal 1.3) ik merk aanzienlijke verbetering, hebben hier meer mensen ervaring mee op gedaan in combinatie met een AMD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 21:39

laforte

Helemaal de weg kwijt!

TiemenC schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:12:

Ik heb dus een AMD kaart, Nvidia bied betere support voor VR in iRacing lees ik overal. Echter heb ik nu de Oculus Tray Tool gedownload en daarin supersampling aangezet (schaal 1.3) ik merk aanzienlijke verbetering, hebben hier meer mensen ervaring mee op gedaan in combinatie met een AMD kaart?
Die sampling kan je toch gewoon in de oculus software aanpassen?

Een andere vraag: Hoeveel hertz staat jullie headset? Die van mij staat op dit moment op 72Hz en eigenlijk werkt dit prima voor mij. Maar ik hoor veel mensen praten over 90Hz maar ik zie hier zelf de meerwaarde niet van in omdat dit ook veel meer vraagt van je pc? Kan iemand misschien aangeven waarom het 90Hz moet zijn voor Iracing ipv de standaard 72Hz?

2e vraag: Hebben jullie ASW aan of uit of auto?

[ Voor 27% gewijzigd door laforte op 29-12-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Waar kan ik die vinden dan? Ik heb net zowel via de desktop als via de oculus zelf tussen de instellingen gekeken in de software, maar kan het niet vinden. Of ik kijk er overheen misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

TiemenC schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:12:

Ik heb supersampling (140) aangepast in de rendererDX11.ini van iRacing.
Voor mijn Rift S gebruik ik Oculus Tray Tool niet.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

TiemenC schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:07:
[...]

Ik heb in ieder geval alle opties opgevolgd welke gemeld staan in het 'iRacing VR Optimization Guide' topic (van Robert Ehrling) op het member forum.

Hierbij ook mijn .ini files: https://easyupload.io/m/af2gin

mijn specs zijn trouwens:
CPU: AMD Ryzen 7 3700X
GPU: Gigabyte Radeon RX 5700 XT AORUS 8G
SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB
RAM: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK (32gb/3200Mhz)
Ik vind de guide van Robert Ehrling ook de beste (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik heb de resolutie op x1.7 gezet in de oculus software zelf (bij apparaat). En verder geen SS gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Net een online multiclass race gedaan in iRacing (SimLab Challenge). Vol veld, constant 79 FPS. Ik heb de indruk dat de drops die ik ervaar track afhankelijk zijn tot nu toe.

Dit is hoe mijn 'bar' er uit ziet. Qua rendering heeft het systeem het zwaar maar het lijkt stabiel genoeg zo. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiBouSoytaY5o_ScekU_-0Yr6es=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UGwTfqyPoe6mH8L0FpS8NyLg.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Voor de ACC liefhebbers, ik heb wat benchmarks zitten doen om mijn oude/nieuwe hardware te vergelijken, onder het mom, meten=weten

Hier alvast de preview. Ben eigenlijk ook van plan het op Youtube te plaatsen, maar dat is nog even een werkje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDRSBqmG99Is0cMBns3qJPAmk7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wqi8WjYRMGNxG1ZMA3ZZv23R.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Hierbij wat instellingen van mij en waar het nu goed mee draait, een echte race is nog even afwachten...
Tot nu toe geen framedrops gehad:

Processor: AMD Ryzen 5 3600 6-Core Processor
Memory: 32768MB RAM
Card name: AMD Radeon RX 5700 XT

Mijn oculus debug tool instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jK-SmxP86UP2k40P5FPBKQHa3Fo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KIAuRwmscU5em6LvyboG3W8n.png?f=user_large

Instellingen in de oculus client:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBw3XrZ2Rl86oN_90LS402I5eBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GPrmZoSFQpn01h0fLHoTFTQT.png?f=user_large

Instellingen heb ik vandaag overgenomen van Session30 zie hier

Geprobeerd een video te maken van hoe het er uit ziet maar dit valt nog niet mee :9 hierbij een poging youtube is helaas wat langzaam het het verwerken van de HD versie.

[YouTube: VR test iracing]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

laforte schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:45:
Geprobeerd een video te maken van hoe het er uit ziet maar dit valt nog niet mee :9 hierbij een poging youtube is helaas wat langzaam het het verwerken van de HD versie.

Ontzettend domme vraag wellicht, maar wat ik op YT zie is toch hopelijk niet het gezichtsveld wat jij hebt met racen?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
onsgeluk schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:32:
[...]

Ontzettend domme vraag wellicht, maar wat ik op YT zie is toch hopelijk niet het gezichtsveld wat jij hebt met racen?
Ik gok dat het voor een mobiele app (Instagram bijvoorbeeld) gecropped is, sowieso dat dit niet de view is in VR zelf :)

Na nog een keer kijken: zo te zien heeft 'ie met z'n telefoon in portrait oriëntatie in z'n VR-bril gefilmd :D

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 30-12-2020 00:37 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Hahn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:36:
[...]

Ik gok dat het voor een mobiele app (Instagram bijvoorbeeld) gecropped is, sowieso dat dit niet de view is in VR zelf :)

Na nog een keer kijken: zo te zien heeft 'ie met z'n telefoon in portrait oriëntatie in z'n VR-bril gefilmd :D
Precies dat :P maar dat valt niet mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

"]Afbeelding[/URL]]

Instellingen in de oculus client

[Afbeelding]

Ah kijk, die schuiver voor de scherpte krijg ik er dus niet voor in mijn Oculus software (in de VR omgeving), gek.

BTW, als je de instellingen van Session30 hebt overgenomen is de PPDP op 130% gezet in de ini. De extra 1.2 waarde vermenigvuldigd dit toch weer opnieuw dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:37
Hey, mijn naam wordt hier genoemd :) Jullie hadden me best mogen taggen hoor, dat praat wat makkelijker ;)

Ik heb mijn PPDP inderdaad op 130% gezet via de renderer. Via de Oculus Tray Tool heb ik verder niets aangepast. Zoals in het iRacing topic al gemeld heb ik de guide van Sean Fleming gevolgd (https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page). Zie edit :+ Op mijn laptop de Youtube-handleiding aangezet en op mijn game-pc de stappen doorlopen. Voor een halve digibeet als ik (en dat op Tweakers..) de ideale oplossing.
Zelf vond ik de PPDP de belangrijkste instelling. Daarna is het een kwestie van het tweaken van de graphics-opties in iRacing. De guide beschrijft goed welke opties óf het meeste opvallen, óf het zwaarst zijn en hoe je daar een goede balans in kunt vinden.
Na een middagje hieraan tweaken ben ik op de huidige instellingen uitgekomen. Wellicht kan het allemaal wat mooier, maar ik ben tevreden over de huidige settings en heb een hele stabiele framerate te pakken (al heb ik Long Beach nog niet met andere auto's geprobeerd..)

Edit: nu ik de topics op het IR forum aan het nalezen ben vermoed ik toch dat ik ook de guide van Robert Ehrling (https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page) heb gebruikt. Ik mistte de Youtube uitleg in het topic dat ik heb gelinkt. De guide van Robert heeft die wel, en ook de beschrijving komt me bekender voor. Het is alweer even geleden dat ik hiermee bezig ben geweest. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Session30 op 30-12-2020 13:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Hierbij wat instellingen van mij en waar het nu goed mee draait, een echte race is nog even afwachten...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als vergelijking:

Systeem:
Ryzen 7 3700x
Gigabyte 3080 OC
32GB 3200hz ram

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pftsjn-Rer9a-nChL5BlzslsD9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OpMnqQns5GdlmaDc6IEEeQBO.png?f=user_large

En de Oculus debug tool:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nj0ec4rgpU7Eh3OEYmRf-0X2muE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EAEBg5abDm7fqfrTPQVXEiPH.png?f=fotoalbum_large

Ik run zelf in IRacing en AMS2 op 90fps zonder drops met alles op max betreft grafische instellingen in de games en met rFactor 2 en ACC zit ik daar nog wat onder zo'n 60-70fps. Dit is met full grid trouwens. Als het goed is fixed m'n nog in bestelling staande Ryzen 5000 serie dat.

Die distortion curvature heb je op low staan zie ik, doet dat nog iets aan de kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Wat ook belangrijk is in VR zijn de button assignments op je stuur.
Je kunt immers geen toetsenbord gebruiken en je moet de buttons blind kunnen vinden.
Daarom gebruik ik alleen knoppen die ik makkelijk, blind kan bereiken.

Onderstaand de mapping voor mijn Fanatec Formula V2 stuur.
Is bedoeld voor iRacing. En ik heb nog een knop gereserveerd voor Teamspeak chat en voor Crewchief voice commands.

Hoe is jullie mapping ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PB51sniSy6sjEdDDDmLA59DGals=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ozIhaDbdo1VTFwMGsqw5FaqN.png?f=fotoalbum_large

(BB = Black Box, Kruis wil zeggen dat ik die control niet gebruik)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

NoCustoms schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:17:
[...]

Als vergelijking:

Systeem:
Ryzen 7 3700x
Gigabyte 3080 OC
32GB 3200hz ram

[Afbeelding]

En de Oculus debug tool:
[Afbeelding]

Ik run zelf in IRacing en AMS2 op 90fps zonder drops met alles op max betreft grafische instellingen in de games en met rFactor 2 en ACC zit ik daar nog wat onder zo'n 60-70fps. Dit is met full grid trouwens. Als het goed is fixed m'n nog in bestelling staande Ryzen 5000 serie dat.

Die distortion curvature heb je op low staan zie ik, doet dat nog iets aan de kwaliteit?
Baas boven baas :) met een 3080 geen zorgen meer zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

MDenessen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:31:
Wat ook belangrijk is in VR zijn de button assignments op je stuur.
Je kunt immers geen toetsenbord gebruiken en je moet de buttons blind kunnen vinden.
Daarom gebruik ik alleen knoppen die ik makkelijk, blind kan bereiken.

Onderstaand de mapping voor mijn Fanatec Formula V2 stuur.
Is bedoeld voor iRacing. En ik heb nog een knop gereserveerd voor Teamspeak chat en voor Crewchief voice commands.

Hoe is jullie mapping ?

[Afbeelding]

(BB = Black Box, Kruis wil zeggen dat ik die control niet gebruik)
Ik race nog met een G29 stuur. Ik denk dat Braille eenvoudiger is... ik loop soms seconden lang te voelen maar dit zal misschien ook een kwestie van wennen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
laforte schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:51:
[...]

Baas boven baas :) met een 3080 geen zorgen meer zie ik.
Enigszins, bij bepaalde sims die nog al cpu heavy zijn zoals rFactor 2 en ACC heb ik nog wel wat problemen om ze met deze settings te kunnen draaien. Doet dat distortion curvature nog iets als je het van default op low neer zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
laforte schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:52:
[...]

Ik race nog met een G29 stuur. Ik denk dat Braille eenvoudiger is... ik loop soms seconden lang te voelen maar dit zal misschien ook een kwestie van wennen zijn
Zo gek veel knoppen heb je toch ook niet nodig in de basis. Meestal assign ik niet veel meer dan de pit limiter (links onder), pit request (rechts onder), KERS (links boven) en DRS (rechts boven). Alleen als het wat serieuzer gaat worden zijn dingen als brake balance bij kunnen stellen tijdens het rijden etc echt van belang, maar even snel erin springen en wat racesjes mee pikken gebruik ik dat eigenlijk toch allemaal nooit.... En op een G29 of vergelijkbaar heb je uberhaupt al je handen vol eraan,

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kroegtijger schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:47:
Zo gek veel knoppen heb je toch ook niet nodig in de basis.
Nou, GT3 endurance dag/nacht regen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqjU7W8oFcCs09Jo84kstPSyRkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eciQhPdlIFmBFkJhMl4VrXi2.png?f=fotoalbum_large

zoals je ziet komt het totaal niet overeen met de opdruk, maar in VR boeit dat niet. Ik wil ABSOLUUT niet per ongeluk de pitlimiter indrukken, of de fuel pomp/motor aan/uitzetten, dus die zitten op heel herkenbare plekken.

Discord zit onder linkerduim, lichten en ABS onder rechter duim
D-pad rechts is nog vrij, kan ik nog 4 dingen onder zetten, maar je hebt kans een verkeerde kant op te duwen dus het moet wel logisch zijn. Tot op heden nog niet nodig gehad.

19 functies + shift up/down = 21 functies toch nog

De 5 draaiknoppen in het hart zijn fake :+

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-12-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

kroegtijger schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:47:
[...]

Zo gek veel knoppen heb je toch ook niet nodig in de basis. Meestal assign ik niet veel meer dan de pit limiter (links onder), pit request (rechts onder), KERS (links boven) en DRS (rechts boven). Alleen als het wat serieuzer gaat worden zijn dingen als brake balance bij kunnen stellen tijdens het rijden etc echt van belang, maar even snel erin springen en wat racesjes mee pikken gebruik ik dat eigenlijk toch allemaal nooit.... En op een G29 of vergelijkbaar heb je uberhaupt al je handen vol eraan,
Nou, schrijf even mee zal ik zeggen :P Alleen voor de black boxes in Iracing heb ik al 5 knoppen voor nodig. Dan pit limiter/lampjes/ptt/reset/TC toggle/ brake bias up/down/ TC up/down/VR reset...

• A1AD
Na vanalles geprobeerd te hebben is de engiste combinatie om mijn batterij van de Quest2 geladen te houden de volgende setup:
- pci express kaartje StarTech .com PEXUSB311AC3
- officiele oculus link kabel

Toegegeven ik heb geen andere usb c naar usb c kabel geprobeerd.

De batterij wordt enkel bijgeladen wanneer het scherm uitvalt, volgens mij moet dat een software ding zijn? Maar tijdens het gamen heb ik geen (ont)laadstroom (0ma).

• Tadango
Lijkt me software. Werkte hier prima en na een update niet meer. Powerbank ook niet meer.

• A1AD
Tadango schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:25:
Lijkt me software. Werkte hier prima en na een update niet meer. Powerbank ook niet meer.
Mijn onboard USB poorten leveren tot 900ma, als ik mijn verbruikt meet zonder externe stroombron zit ik op +-1200ma verbruik met het scherm aan.

Sluit ik hem aan op de USB3 poort zit de "laadstroom" op ongeveer -300ma. Wat klopt met de berekening -1200+900=-300...

Er zijn usb spec varianten die meer power kunnen leveren (BC 1.1 en BC1.2). Of USB-C: (zonder PD) tot 3A.

Op welk soort poort heeft het ooit gewerk bij jou en met welke kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Voor Iracing specifiek heb ik nog wat leesvoer gevonden misschien al een keer eerder gepost?

https://www.reddit.com/r/...another_vr_settings_post/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-05 12:07
Kom hier een beetje binnenvallen tijdens een oriëntatie-tocht voor een race-sim setup. Ergens in 2017 ben ik tijdens een afdelings-uitje in contact gekomen met VR-racing bij Immersive in Almere. Geweldige ervaring en gelijk verkocht.

Wil nu zelf starten en ben voornemens een Thrustmaster T300 RS GT te bestellen i.c.m. een VR headset. Heb een Ryzen-7 3700 / 64GB / RX580-8G op dit moment en upgrade in de toekomst naar een RX6800. Wekelijks zal ik zo’n 5 tot 10 uur “achter het stuur” zitten.

Nu heb ik twee headsets op de shortlist staan. De Rift S (op dit moment € 349,- bij Oculus) en de HP Reverb G2.

Wat ik van through the lens footage heb gezien is de G2 de “betere” van de twee. Op dit moment ben ik echter bang dat mijn GPU dit geweld kan aansturen (de RX6800 misschien zelfs wel niet) en neig daardoor naar de Rift S, terwijl de G2 waarschijnlijk een toekomstbestendigere optie is...

Iemand tips of adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Na een weekje testen denk ik toch dat de VR set terug gaat.

Performance zal de bottleneck blijven op het moment dat nieuwere engines/games uitkomen op mijn systeem. Finetunen voor steady fps zal dan ten koste gaan van kwaliteit (lees: scherpte). Gezien bijv. iRacing sessies mij gemiddeld 4 uur per keer kosten, nu het nog kan ook meerdere keren per week, denk ik dat dat op lange termijn niet goed is voor mijn ogen.

Hoe gaaf de VR ervaring ook is! Ik ga er niet persé sneller door, maar rijdt er wel veel constanter mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

G2. De ondersteuning van de Rift S eindigt over enkele maanden, het is een uitlopend platform.

Al naar de Oculus Quest 2 gekeken in combinatie met een (3rd party) Link kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Arfman schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:50:
G2. De ondersteuning van de Rift S eindigt over enkele maanden, het is een uitlopend platform.

Al naar de Oculus Quest 2 gekeken in combinatie met een (3rd party) Link kabel?
Zeker in verdiept ook. Maar om daar goede performance mee te halen is mijn systeem bijna nú al de bottleneck. Dus hoe meer de games en engines zich ontwikkelen hoe meer ik daar ook mee moet knijpen. Een een systeemupgrade zit er de komende tijd niet in.

Zodra ik over x jaar mijn systeem weer ga upgraden, zal ik dan zeker meer rekening houden met de VR mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sorry, mijn reactie was eigenlijk bedoeld voor @NefeliM , onze posts waren zo goed als tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Arfman schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:32:
Sorry, mijn reactie was eigenlijk bedoeld voor @NefeliM , onze posts waren zo goed als tegelijk :)
Thanks Arfman! Ben er net even snel ingedoken, maar begrijp dat de Quest met USB-link het net niet is voor SIM-racing. Neig daardoor (vanwege het eol van de Rift) naar de G2. Ik lees me nog even verder in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
NefeliM schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Thanks Arfman! Ben er net even snel ingedoken, maar begrijp dat de Quest met USB-link het net niet is voor SIM-racing. Neig daardoor (vanwege het eol van de Rift) naar de G2. Ik lees me nog even verder in
Tja, werkt hier echt goed. Compressie overhead is lastig te meten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Is er een Quest2 link cable compatibility list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Funny guy 😜 Maar dat is ook wel een dingetje, € 99,- voor een kabel. Dan zit ik nog maar € 150,- van de G2 af 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Kabel heb je voor 35 euro. Iets dikker, maar werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kawaholic
Ik wil nu na een maand gespeeld te hebben met mijn G2, mijn bevindingen wel vertellen.

In het begin wist ik niet zo goed wat ik ervan moest denken. (Eerste VR bril) werd er misselijk van. En was moest het rijden opnieuw aanleren.

Na een benchmark test (R5 en 2060S) bleek toch wat hardware niet optimaal te presteren. Toen alles nagelopen van bios tot SSD driver. Alles up-to-date bleek hij het ineens veel beter te doen. Wat dus ook resulteerde in een hogere FPS. Het draait nu stabiel tussen de 86-90 PFS. wat weer resulteerde dat ik niet meer misselijk ervan werd.

Nu na heel wat races, kan ik concluderen dat ik niet meer terug wil naar mijn 1440 144hz scherm. Alhoewel het er grafisch beter uitziet.

Als je enige tijd in VR race, dan let je alleen nog maar op je rempunten en apexen. De omgeving wordt dan bijzaak.

Het grootste voordeel van racen in VR vind ik zelf, dat je nu een gevecht kan aangaan. Zonder onnodig te crashen. Ook de bocht inkijken is een groot voordeel. Maar zoals gezegd moet wel alles een beetje optimaal draaien.

Wat betreft de G2, heb ik geen problemen ermee ervaren. Het bekende screendoor effect is niet aanwezig. (Ik heb het niet kunnen herkennen iig) ik waan me nu echt een coureur als ik hem op heb.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 14:00
NefeliM schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:30:
Is er een Quest2 link cable compatibility list?
Heb zelf deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www werkt erg goed.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
TiemenC schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:49:
Na een weekje testen denk ik toch dat de VR set terug gaat.

Performance zal de bottleneck blijven op het moment dat nieuwere engines/games uitkomen op mijn systeem. Finetunen voor steady fps zal dan ten koste gaan van kwaliteit (lees: scherpte). Gezien bijv. iRacing sessies mij gemiddeld 4 uur per keer kosten, nu het nog kan ook meerdere keren per week, denk ik dat dat op lange termijn niet goed is voor mijn ogen.

Hoe gaaf de VR ervaring ook is! Ik ga er niet persé sneller door, maar rijdt er wel veel constanter mee.
Ik heb momenteel een Rift S, maar wegens de MS FS2020 VR update van vorige week heb ik inmiddels een HP Reverb G2 besteld. Komt mogelijk over een paar weken (?) binnen. Met een I5-9600k@4.9 Ghz en een MSI 2070 loopt Iracing prima, en FS 2020 ook wel aardig, na hevig tweaken is het stotteren nu vrij minimaal. Ik heb erg veel zin in het scherpere beeld van de G2, mn bij het vliegen, maar ook voor Iracen. Ik vrees wel dat ik een 3080 oid ga bestellen over een niet al te lange tijd...

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NefeliM
Net deze kabel besteld en de Quest2. Ga het gewoon zelf ervaren 😊 Thanks voor de replies, ik zal mijn ervaringen hier delen

Was trouwens voornemens in Assetto Corsa te “racen” (totale noob) vanwege de additionele aankopen in iRacing, of is iRacing toch echt wel de sim?

[ Voor 14% gewijzigd door NefeliM op 03-01-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Arfman schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:50:
Nee, de verkoop stopt.
Bron: https://www.digitalbodies...d-of-pc-only-vr-headsets/

If you recently bought a Rift, you’ll still have plenty of time to use it as there was no end-of-support date announced.

We’re going to focus on standalone VR headsets moving forward. We’ll no longer pursue PC-only hardware, with sales of Rift S ending in 2021. That said, the Rift Platform isn’t going anywhere. In fact, we’ve seen significant growth in PC VR via Oculus Link, and the Rift Platform will continue to grow while offering high-end PC VR experiences like Lone Echo II and Medal of Honor: Above and Beyond well into the future.
pfew :D

@NefeliM @kroegtijger

voor mij stopt Oculus per 2023 als je verplicht wordt om met een Facebook account te moeten koppelen. Ik gebruik Facebook, maar dit staat mij toch om de één of andere reden toch erg tegen.. :/
https://www.oculus.com/bl...d-unlock-social-features/

After January 1, 2023, we will end support for Oculus accounts. If you choose not to merge your accounts at that time, you can continue using your device, but full functionality will require a Facebook account. We will take steps to allow you to keep using content you have purchased, though we expect some games and apps may no longer work.
  • Everyone using an Oculus device for the first time will need to log in with a Facebook account.

• If you’re an existing user and already have an Oculus account, you’ll have the option to log in with Facebook and merge your Oculus and Facebook accounts.

• If you’re an existing user and choose not to merge your accounts, you can continue using your Oculus account for two years.
maar ik gok dat ik vóór die tijd wel een betere headset heb gekocht :+

[ Voor 69% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-01-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kawaholic schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:52:
Ik wil nu na een maand gespeeld te hebben met mijn G2, mijn bevindingen wel vertellen.

[..]

Nu na heel wat races, kan ik concluderen dat ik niet meer terug wil naar mijn 1440 144hz scherm. Alhoewel het er grafisch beter uitziet.

Als je enige tijd in VR race, dan let je alleen nog maar op je rempunten en apexen. De omgeving wordt dan bijzaak.

Het grootste voordeel van racen in VR vind ik zelf, dat je nu een gevecht kan aangaan. Zonder onnodig te crashen. Ook de bocht inkijken is een groot voordeel. Maar zoals gezegd moet wel alles een beetje optimaal draaien.

Wat betreft de G2, heb ik geen problemen ermee ervaren. Het bekende screendoor effect is niet aanwezig. (Ik heb het niet kunnen herkennen iig) ik waan me nu echt een coureur als ik hem op heb.
awww :D welkom bij de club _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa Novanta schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:28:
Voor de ACC liefhebbers, ik heb wat benchmarks zitten doen om mijn oude/nieuwe hardware te vergelijken, onder het mom, meten=weten

Hier alvast de preview. Ben eigenlijk ook van plan het op Youtube te plaatsen, maar dat is nog even een werkje.

[Afbeelding]
Eindelijk mijn Youtube clip klaar! *O*

pfff wat een werk .. voorlopig even niet meer hoor :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NefeliM
Net te laat, heb de Quest2 besteld 😅 We gaan het morgen meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NefeliM schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Net deze kabel besteld en de Quest2. Ga het gewoon zelf ervaren 😊 Thanks voor de replies, ik zal mijn ervaringen hier delen

Was trouwens voornemens in Assetto Corsa te “racen” (totale noob) vanwege de additionele aankopen in iRacing, of is iRacing toch echt wel de sim?
Wil je online tegen duizenden anderen racen, op zowat elk moment van de dag? Dan iRacing. Wil je gewoon offline wat racen (tegen AI), zijn mods belangrijk voor je en/of wil je niet vastzitten aan een betaalde dienst (iRacing dus) dan AC. Wil je off- en online racen met alleen maar GT3 en GT4 auto's? Dan is ACC een goede optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

En wil je Endurance, mods en een (eerste release van) competition system dan rFactor 2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Endurance als in bijv de 24u van Le Mans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

NefeliM schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:24:
Endurance als in bijv de 24u van Le Mans?
Jup. De Virtual Le Mans Official 24h Race eerder dit jaar werd gereden in rF2. De 397 in de naam Studio 397 staat voor het maximaal aantal ronden wat ooit tijdens een Le Mans gereden is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathie
Op iracing is endurance ook echt de moeite. Verschillende wekelijkse endurance series en specials events.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hathie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:52:
Op iracing is endurance ook echt de moeite. Verschillende wekelijkse endurance series en specials events.
Precies, voor endurance hoef je niet perse naar rF2. Maar idd, die was ik nog vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD

[Afbeelding]

[Afbeelding]

75hz is voor mij niet te doen, ik ben heel gevoelig aan flikkeringen. Ik heb minstens 90hz nodig. Wat ik dan weer niet goed begrijp is hoe jullie aan die hoge bitrates geraken, eens boven de 200mbit schokt het als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Had jij ook niet de resolutie op 1.7 staan in de Oculus software? Weet niet of je in iRacing ook nog PPD hoger hebt gezet, dat is namelijk en-en dus een flinke belasting voor je systeem.

Hij staat bij mij hierop: PixelsPerDisplayPixel=125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Arfman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:36:
Had jij ook niet de resolutie op 1.7 staan in de Oculus software? Weet niet of je in iRacing ook nog PPD hoger hebt gezet, dat is namelijk en-en dus een flinke belasting voor je systeem.

Hij staat bij mij hierop: PixelsPerDisplayPixel=125
Enkel 1.7 in oculus. al de rest op 0 (debug tool) of op 100 (iRacing ini).
*i7-9700k @5GHZ en 1080ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
De rF2 reviews op Steam zijn of heel positief of juist niet. Die van iRacing zijn overwegend positief. Ik denk dat ik iRacing een maandje op proef ga doen en de demo van rF2 een keer probeer voordat ik me voor iets langer vastpin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A1AD
NefeliM schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:38:
De rF2 reviews op Steam zijn of heel positief of juist niet. Die van iRacing zijn overwegend positief. Ik denk dat ik iRacing een maandje op proef ga doen en de demo van rF2 een keer probeer voordat ik me voor iets langer vastpin
iRacing is gewoon een veel beter allround pakket. Voor mij een no brainer.

edit: iRacing 2016-2021

[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 04-01-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:51
A1AD schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:40:
[...]

iRacing is gewoon een veel beter allround pakket. Voor mij een no brainer.

edit: iRacing 2016-2021
iRacing is wel een gigantische klap duurder dan RF2. RF2 is overigens een ramp qua addons en DLC. Verder is de online ervaring van RF2 erg matig in mijn geval en totaal niet te vergelijken met iRacing. SimRacingSystems komt beter in de buurt bij iracing op AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
ZFLaSH schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:16:
[...]

iRacing is wel een gigantische klap duurder dan RF2. RF2 is overigens een ramp qua addons en DLC. Verder is de online ervaring van RF2 erg matig in mijn geval en totaal niet te vergelijken met iRacing. SimRacingSystems komt beter in de buurt bij iracing op AC.
Ik heb toch nooit anders beweerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:51
A1AD schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Ik heb toch nooit anders beweerd :)
Nee klopt, maar ik reageerde ook even op de no-brainer. De prijs van iracing is voor veel mensen een no-brainer om het niet te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
ZFLaSH schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Nee klopt, maar ik reageerde ook even op de no-brainer. De prijs van iracing is voor veel mensen een no-brainer om het niet te doen :)
Vandaar de "voor mij" erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:00
Ik was van plan om volledig draadloos te gaan racen in VR, dus draadloze headset aanschaffen en powerbank houder of een elite battery strap voor mijn quest 2.

Nu krijg ik alle games fatsoenlijk werkend in virtual desktop, op iracing na. Het is lastig uit te leggen, maar het lijkt alsof er meer vertraging in zit, of dat de FOV niet klopt (heb al met meerdere FOV settings lopen spelen). Na 5 minuten racen moet ik de headset afzetten, waar ik bedraad uren kan racen. ACC werkt bijvoorbeeld wel prima draadloos, beter dan bedraad.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Wat me vooral opvalt is hoeveel scherper alles is (gek genoeg op auto's, de road textures en de cockpit letters na, die zijn mega slecht), maar dan merk ik dat de bitrate een stuk hoger is, ik haal 800Mb/s op mijn quest 2.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste