Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16

Arfman

Drome!

Hoe heb je iRacing draadloos werkend gekregen? Dan ga ik het ook eens proberen met mijn Quest 2, kan ik je misschien helpen/van ervaringen voorzien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
Kan iedereen aub stoppen met die 1.x te noemen van de Oculus software? De bijbehorende resolutie is afhankelijk van variabelen en dat is waar het om gaat. Noem gewoon de resolutie anders is het enorm lastig te vergelijken..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Arfman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:39:
Hoe heb je iRacing draadloos werkend gekregen? Dan ga ik het ook eens proberen met mijn Quest 2, kan ik je misschien helpen/van ervaringen voorzien.
Google Virtual Desktop...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ZFLaSH schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:16:
[...]

iRacing is wel een gigantische klap duurder dan RF2. RF2 is overigens een ramp qua addons en DLC. Verder is de online ervaring van RF2 erg matig in mijn geval en totaal niet te vergelijken met iRacing. SimRacingSystems komt beter in de buurt bij iracing op AC.
Juist niet. De workshop van Steam werkt juist fantastisch voor mods en dlc. Geen gedoe met handmatig bestanden kopiëren/plakken, niet zelf controleren op updates, alle mods en dlc op één plek.

Daarnaast is vorige week een eerste iteratie van het competition system released. En natuurlijk de ffb en physics welke fenomenaal zijn.

Maar goed. RF2 lijkt altijd inderdaad een beetje een buitenbeentje tussen het AC(C) en iRacing geweld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:51
dawg schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Juist niet. De workshop van Steam werkt juist fantastisch voor mods en dlc. Geen gedoe met handmatig bestanden kopiëren/plakken, niet zelf controleren op updates, alle mods en dlc op één plek.

Daarnaast is vorige week een eerste iteratie van het competition system released. En natuurlijk de ffb en physics welke fenomenaal zijn.

Maar goed. RF2 lijkt altijd inderdaad een beetje een buitenbeentje tussen het AC(C) en iRacibg geweld. :)
Ah kijk. Ik heb RF2 niet via Steam gekocht destijds en ik vond het een ramp toen. Maps of auto's die met slakken snelheid gedownload moesten worden.

Goed om te weten dat het nu via Steam wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ZFLaSH schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Ah kijk. Ik heb RF2 niet via Steam gekocht destijds en ik vond het een ramp toen. Maps of auto's die met slakken snelheid gedownload moesten worden.

Goed om te weten dat het nu via Steam wel goed werkt.
Dat is dan denk ik al een tijdje geleden? :+ Het ISI-tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 05-06 11:51
dawg schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Dat is dan denk ik al een tijdje geleden? :+ Het ISI-tijdperk.
Poh, zou het niet weten. Al enige tijd ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
dawg schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Tot op zekere hoogte ja. Zolang je alles via de workshop doet, gaat het (redelijk) goed. Voeg je echter losse mods toe die niet via steam workshop komen, dan moet je deze redelijk continue handmatig bijhouden. Ook het bijhouden van mods op dedicated servers werkt niet altijd ideaal.

Wat wel weer mooi is, is dat mods zelf installeren indien nodig. Nadeeltje is nog wel dat als je de (betaalde) DLC's die voor een mod nodig zijn mist, de installatie mislukt zonder een heldere melding wat er mis gaat, en je vaak heel RF2 opnieuw moet opstarten om weer verder te kunnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 10:06
Arfman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:39:
Virtual desktop kopen, developer account aanvragen, sidequest installeren, alternatieve virtual desktop installeren in sidequest, zorgen dat steamvr geïnstalleerd is.

Als je na die stappen een spel opstart in virtual desktop dan denkt je quest 2 dat de link kabel is aangesloten en zal het spel in vr starten.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Intruder schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Virtual desktop kopen, developer account aanvragen, sidequest installeren, alternatieve virtual desktop installeren in sidequest, zorgen dat steamvr geïnstalleerd is.

Als je na die stappen een spel opstart in virtual desktop dan denkt je quest 2 dat de link kabel is aangesloten en zal het spel in vr starten.
Doh, dat heb ik allemaal. Speel HL:Alyx al weken draadloos maar zag geen optie om iRacing handmatig toe te voegen dus dacht dat het niet zou werken 8)7

EDIT: helaas, was al te mooi om waar te zijn. iRacing start wel maar ik zie het in een groot bioscoop-achtig scherm, niet in VR.

[ Voor 10% gewijzigd door Arfman op 04-01-2021 16:34 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:37
Tadango schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:24:
Kan iedereen aub stoppen met die 1.x te noemen van de Oculus software? De bijbehorende resolutie is afhankelijk van variabelen en dat is waar het om gaat. Noem gewoon de resolutie anders is het enorm lastig te vergelijken..........
Serieus? Vind ik daar ergens wat meer info over? Van welke vars hangt de x1.x slider dan af?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
NefeliM schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Net deze kabel besteld en de Quest2. Ga het gewoon zelf ervaren 😊 Thanks voor de replies, ik zal mijn ervaringen hier delen

Was trouwens voornemens in Assetto Corsa te “racen” (totale noob) vanwege de additionele aankopen in iRacing, of is iRacing toch echt wel de sim?
Ik raad AMS 2 aan. Die wordt hier door bijna niemand genoemd, kennelijk ben je niet de enige noob hier >:)
REIZA studio heeft in het verleden namelijk al een aardige reputatie opgebouwd met het eerste deel.

Op het moment is de game ook nog eens 20% afgeprijsd op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Arfman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Doh, dat heb ik allemaal. Speel HL:Alyx al weken draadloos maar zag geen optie om iRacing handmatig toe te voegen dus dacht dat het niet zou werken 8)7

EDIT: helaas, was al te mooi om waar te zijn. iRacing start wel maar ik zie het in een groot bioscoop-achtig scherm, niet in VR.
Moet je dan niet "switch to VR" klikken in de virtual desktop app? Mijn broer heeft het ook al werkende gekregen maar ook met performance issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Banandy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Ik raad AMS 2 aan. Die wordt hier door bijna niemand genoemd, kennelijk ben je niet de enige noob hier >:)
REIZA studio heeft in het verleden namelijk al een aardige reputatie opgebouwd met het eerste deel.

Op het moment is de game ook nog eens 20% afgeprijsd op Steam.
Vermeld je er dan ook even de kosten voor een Season pass bij? Dan gaat de humor er namelijk vrij snel af, en zeker voor een titel die een relatief kleine gebruikersgroep kent is het echt (veel) te duur voor wat je ervoor terug krijgt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
A1AD schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Serieus? Vind ik daar ergens wat meer info over? Van welke vars hangt de x1.x slider dan af?
Er is een aanbevolen (volgens oculus) resolutie, dat is 1.0. Als je het aantal Hz aanpast zie je de resolutie bij 1.0 ook al veranderen. Daarnaast is de 1.0 gebaseerd op je PC specs (staat er gewoon boven!). Dus die 1.0 zal voor iedereen een andere resolutie opleveren (tenzij je PC's gelijk zijn ;)). Dus mijn 1.2 kan een stuk hogere resolutie zijn dan jouw 1.7 bv. Daarom zegt dat niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 10:06
Arfman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Oh vreemd? Als ik iracing start dan vraagt hij of ik hem op mijn hmd wil aansluiten, daarna start hij niet op dat bioscoopscherm maar gewoon in vr mode. Beeld is alleen zo vervormd dat ik er bijna instant misselijk van wordt

Edit:
Ongeacht of ik de ui gebruik of de site trouwens, werkt beide

[ Voor 5% gewijzigd door Intruder op 04-01-2021 17:00 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Tadango schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Er is een aanbevolen (volgens oculus) resolutie, dat is 1.0. Als je het aantal Hz aanpast zie je de resolutie bij 1.0 ook al veranderen. Daarnaast is de 1.0 gebaseerd op je PC specs (staat er gewoon boven!). Dus die 1.0 zal voor iedereen een andere resolutie opleveren (tenzij je PC's gelijk zijn ;)). Dus mijn 1.2 kan een stuk hogere resolutie zijn dan jouw 1.7 bv. Daarom zegt dat niet zo heel veel.
Dat wist ik niet! Wat is de aanbevolen resolutie dan? Altijd de 1.0 volgen voor jou systeem? Ik zou denken dat je best zo dicht mogelijk bij de native resolutie zit van je HMD, wat deze ook moge zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
A1AD schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Dat wist ik niet! Wat is de aanbevolen resolutie dan? Altijd de 1.0 volgen voor jou systeem? Ik zou denken dat je best zo dicht mogelijk bij de native resolutie zit van je HMD, wat deze ook moge zijn..
Nee, de 1.0 resolutie is waar oculus denkt het aantal fps te halen voor je gekozen Hz. Dat kan dus enorm laag zijn met een slecht systeem. Dit heeft NIETS te maken met je optimale resolutie voor je bril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
kroegtijger schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Vermeld je er dan ook even de kosten voor een Season pass bij? Dan gaat de humor er namelijk vrij snel af, en zeker voor een titel die een relatief kleine gebruikersgroep kent is het echt (veel) te duur voor wat je ervoor terug krijgt.
Ja je hebt gelijk: al die andere games zijn gratis. De DLC voor rF2 gratis, ACC gratis en de DLC ook AC gratis alles gratis. En over iRacing zullen ik het maa helemaal niet hebben. Wat een non-argument! Laat me raden je voelt je aangesproken door mijn noob opmerking?
Volgens mij is AMS2 een heel goede allround sim met nu al een mooi aanbod aan raceseries door de jaren heen voor een schappelijke prijs met een studio die al bewezen heeft zeer capabel te zijn. Daarnaast draait het uitstekend in VR met een volledige dag nacht cyclus en variabel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

kroegtijger schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Tot op zekere hoogte ja. Zolang je alles via de workshop doet, gaat het (redelijk) goed. Voeg je echter losse mods toe die niet via steam workshop komen, dan moet je deze redelijk continue handmatig bijhouden. Ook het bijhouden van mods op dedicated servers werkt niet altijd ideaal.

Wat wel weer mooi is, is dat mods zelf installeren indien nodig. Nadeeltje is nog wel dat als je de (betaalde) DLC's die voor een mod nodig zijn mist, de installatie mislukt zonder een heldere melding wat er mis gaat, en je vaak heel RF2 opnieuw moet opstarten om weer verder te kunnen.
Losse mods inderdaad zelf bijhouden, maar daar ontkom je dan ook niet aan. Het meeste is overigens in de Workshop te vinden.

Wat je zegt over dlc klopt, echter wordt dit onderdeel van het competition system, dat de sim aangeeft wat je mist en waar/hoe te bemachtigen. Idem voor dedi server zo heb ik begrepen.

Opstarten heb ik nog nooit hoeven doen na een installatie? Ik heb geen aandelen trouwens, enkel enthousiasme. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-05 12:07
Spullen zijn binnen :9~ en alles is aangesloten en geinstalleerd. Via Steam heb ik voor nu Assetto Corsa de Ultimate bundle geinstalleerd (was vandaag € 7,88). Heb alleen nog niet in VR kunnen racen. Als ik via SteamVR Assetto start dan blijft hij op de Quest laden en op mijn scherm start AC op de normale wijze. Vervolgens wordt mijn computer scherm zwart (fans blijven draaien, maar reageert nergens meer op) en op de Quest kan ik zien dat de connectie met de PC verbroken is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Soms vraag ik me af of VR ongezond is.
Ik ben minstens 15 uur per week in VR, voornamelijk met iRacing.
En dat doe ik al meer dan 2 jaar.

Zou je niet te veel straling kunnen krijgen ?
En is het niet slecht voor je ogen ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Gezond lijkt het mij ook niet, maar of het (op de lange termijn) schadelijk is... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Tadango schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Nee, de 1.0 resolutie is waar oculus denkt het aantal fps te halen voor je gekozen Hz. Dat kan dus enorm laag zijn met een slecht systeem. Dit heeft NIETS te maken met je optimale resolutie voor je bril.
En dan nu de ham vraag, wat is de optimale resolutie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 12:47
NefeliM schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:24:
Spullen zijn binnen :9~ en alles is aangesloten en geinstalleerd. Via Steam heb ik voor nu Assetto Corsa de Ultimate bundle geinstalleerd (was vandaag € 7,88). Heb alleen nog niet in VR kunnen racen. Als ik via SteamVR Assetto start dan blijft hij op de Quest laden en op mijn scherm start AC op de normale wijze. Vervolgens wordt mijn computer scherm zwart (fans blijven draaien, maar reageert nergens meer op) en op de Quest kan ik zien dat de connectie met de PC verbroken is :/
Via Content Manager werkt het bij mij prima. Bij de video instellingen van AC kiezen voor OpenVR en dan gaan... Mocht je Content Manager nog niet hebben, het is sowieso een enorme aanrader voor AC, en wie weet werkt het dan bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Lijkt erop dat er iets gaat gebeuren.... fingerscrossed. Yes don't know waarom het nu ineens werkt. Maar prima, ga nu paar rondjes testen. Thanks voor de hulp _/-\o_

[ Voor 222% gewijzigd door NefeliM op 04-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
MDenessen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:25:
Soms vraag ik me af of VR ongezond is.
Ik ben minstens 15 uur per week in VR, voornamelijk met iRacing.
En dat doe ik al meer dan 2 jaar.

Zou je niet te veel straling kunnen krijgen ?
En is het niet slecht voor je ogen ?
Hm, dat werd van lang voor de tv zitten ook altijd al gezegd door sommigen. Straling valt wel mee denk ik, zelf vind ik t wel vermoeiend voor mijn ogen, ik heb bovendien een leesbril (niet op in de Rift S) voor 1 oog, en voor ver zien is mijn andere oog niet optimaal, dus dat is ook niet fijn, en qua resolutie is t beeld sowieso niet kristalhelder (G2 besteld).

Ik word kortom wel moe van VR gamen.

Maar ja- dat word ik ook van een paar uur pianospelen of motor rijden, of skeeleren.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
dawg schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:05:
[...]

Losse mods inderdaad zelf bijhouden, maar daar ontkom je dan ook niet aan. Het meeste is overigens in de Workshop te vinden.

Wat je zegt over dlc klopt, echter wordt dit onderdeel van het competition system, dat de sim aangeeft wat je mist en waar/hoe te bemachtigen. Idem voor dedi server zo heb ik begrepen.

Opstarten heb ik nog nooit hoeven doen na een installatie? Ik heb geen aandelen trouwens, enkel enthousiasme. :P
In het competition system werkt dat inderdaad netjes, maar voor een connectie naar een server krijg je soms de melding dat je "de benodigde base mod" mist (maar welke precies wordt niet altijd even duidelijk vermeld). Meer dan eens dat je alleen de melding krijgt dat installatie is mislukt en je terug kan gaan naar het hoofdmenu of de game kan afsluiten. Als je terug naar het hoofdmenu gaat, dan gebeurt het regelmatig dat je uberhaupt niet meer kan rijden zonder de game opnieuw te starten.

Waar ik me wel steeds meer aan begin te irriteren is de traagheid van de listing van servers ophalen. Eerst worden je eigen favoriete servers geladen (duurt effe, al zijn het er 0) en daarna weer de listing van de online servers dat vrij traag gaat. Voordat je goed en wel eens een keer kan gaan rijden ben je zo 10 minuten verder...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Blijkbaar hebben de video quality settings in de game te maken met de freezes. Denk dat de RX580 het niet helemaal trekt. Ik ga nu experimenteren met hoe hoog ik de quality van alles kan zetten. Op hoeveel FPS zou ik minimaal moeten mikken om prettig te gamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NefeliM schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:01:
Blijkbaar hebben de video quality settings in de game te maken met de freezes. Denk dat de RX580 het niet helemaal trekt. Ik ga nu experimenteren met hoe hoog ik de quality van alles kan zetten. Op hoeveel FPS zou ik minimaal moeten mikken om prettig te gamen?
90FPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
NefeliM schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:01:
Hangt af vd persoon. Ik kan beatsaber bv totaal niet spelen op <120fps (dacht eerst dat ik gewoon slecht was, maar op 120 gaat het foutloos), sommige race sims zijn te pruimen op 90 (maar liever >=120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Ga ik op minimaal 90FPS mikken, hopende enigszins resultaat te krijgen rond de 120FPS. Probleem met het freezen lijkt een driver issue van mijn videokaart te zijn geweest. Heb deze nu geupdate naar de laatste versie die met Oculus Link werkt (20.11.1) en nu heeft het probleem zich niet meer voor gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stelsol
NefeliM schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:43:
Ga ik op minimaal 90FPS mikken, hopende enigszins resultaat te krijgen rond de 120FPS. Probleem met het freezen lijkt een driver issue van mijn videokaart te zijn geweest. Heb deze nu geupdate naar de laatste versie die met Oculus Link werkt (2020.11.1) en nu heeft het probleem zich niet meer voor gedaan
Freezes had ik ook last van eerst (zelfde videokaart: rx580, maar met 4gb), ik ben toen juist teruggegaan naar een vorige driver (zijn genoeg verhalen van mensen te vinden met dezelfde issues met deze videokaart en daarbij welke drivers wel werken, maar mogelijk blijken de nieuwste bij jou dus wel OK).

Qua settings: ik haal online geen fatsoenlijke FPS met mijn videokaart in Assetto Corsa helaas, dan zit ik gauw tussen de 35 en 70, wat absoluut niet fijn is. Voor offline racen gaat het wel aardig met een redelijk stabiele 72 fps, maar ook daar heb ik af en toe framedrops.
Qua resolutie is het ook zeer matig, en in Content Manager heb ik alle grafische instellingen op het minimale gezet. Helpt niet veel. Het schijnt dat AMD een slechte encoder heeft voor het omzetten van het beeld voor de Quest 2, dus die werken niet lekker met elkaar samen. Via Virtual Desktop (draadloos) zou het zelfs beter gaan dan via Link (ik heb het niet getest en ga dat ook niet doen omdat mijn WIFI hier verre van bijzonder is).
Zelf heb ik veel instellingen geprobeerd, ook met de Oculus Debug Tool bezig geweest, maar echt veel vruchten heeft het allemaal niet afgeworpen ;(

Inmiddels heb ik dus maar een rx3060ti besteld, die zou het een stuk beter moeten doen. Helaas moet ik daar nog wel even op wachten :o :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NefeliM schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:43:
Ga ik op minimaal 90FPS mikken, hopende enigszins resultaat te krijgen rond de 120FPS. Probleem met het freezen lijkt een driver issue van mijn videokaart te zijn geweest. Heb deze nu geupdate naar de laatste versie die met Oculus Link werkt (2020.11.1) en nu heeft het probleem zich niet meer voor gedaan
Een Quest 2 heeft een maximale refreshrate van 90Hz, dus meer dan 90FPS ga je niet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NefeliM
Sorry voor het misverstand, het is ook een bijzonder kromme zin. Met "Heb deze nu geupdate naar de laatste versie die met Oculus Link werkt" bedoel ik niet zozeer de laatste nieuwe drivers van AMD, maar de laatste nog werkende drivers. Alles na 20.11.1 resulteert blijkbaar in een loop van disconnects met Oculus Link.

20.12.1 > Disconnect issue
20.11.2 > Disconnect issue
20.11.1 > De meest recente (met Oculus Link) werkende driver
20.08.?? > Was geïnstalleerd op mijn systeem, die resulteerde in de freezes

Heb met MSI Afterburner nu net wat meer uit mijn RX580 gekregen en kan alles op HIGH draaien (offline), FPS heb ik nog niet naar gekeken, om aan de 90FPS te komen heb ik het gevoel dat ik wel wat zaken terug zal moeten schoeven. Maar goed, daar heb jij straks met die dikke RTX geen last van _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door NefeliM op 05-01-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Arfman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Een Quest 2 heeft een maximale refreshrate van 90Hz, dus meer dan 90FPS ga je niet halen.
Uhhh goed punt 8)7 Had al eerder vermeld dat ik een noob ben he |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

Misschien mensen die mij op weg kunnen helpen.

Allereerst de hardware:
i5-6500 @3.2Ghz
16GB Ram
RTX 3060ti
HP Reverb G2

Ik speel Automobilista en heb zojuist fpsvr aangezet om te kijken wat voor fps ik haal. Ik kom niet hoger dan 45 gemiddeld, bij de start zakt het wat in, daarna rond die 45.

Meeste settings staan op med/low en speel in VR op 50% resolutie.

Mag ik meer FPS verwachten? Iemand die instellingen kan delen voor een betere performance?

Ik hoor het graag, want nu zie ik af en toe auto's in een hele snelle dia show voorbij rijden..

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mystikal schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:52:

Allereerst de hardware:
i5-6500 @3.2Ghz
16GB Ram
RTX 3060ti
HP Reverb G2

Ik speel Automobilista en heb zojuist fpsvr aangezet om te kijken wat voor fps ik haal. Ik kom niet hoger dan 45 gemiddeld, bij de start zakt het wat in, daarna rond die 45.

Mag ik meer FPS verwachten? Iemand die instellingen kan delen voor een betere performance?

Ik hoor het graag, want nu zie ik af en toe auto's in een hele snelle dia show voorbij rijden..
Je GPU en geheugen lijken qua specs in ieder geval prima op orde. Wat is de load op je CPU? Want dat is toch wel de eerste verdachte hierin. En hoe is het in andere games als RF2, AC, ACC, iRacing? Dat geeft een beetje een richting waarin het gezocht kan worden dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
NefeliM schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:27:
Sorry voor het misverstand, het is ook een bijzonder kromme zin. Met "Heb deze nu geupdate naar de laatste versie die met Oculus Link werkt" bedoel ik niet zozeer de laatste nieuwe drivers van AMD, maar de laatste nog werkende drivers. Alles na 20.11.1 resulteert blijkbaar in een loop van disconnects met Oculus Link.

20.12.1 > Disconnect issue
20.11.2 > Disconnect issue
20.11.1 > De meest recente (met Oculus Link) werkende driver
20.08.?? > Was geïnstalleerd op mijn systeem, die resulteerde in de freezes

Heb met MSI Afterburner nu net wat meer uit mijn RX580 gekregen en kan alles op HIGH draaien (offline), FPS heb ik nog niet naar gekeken, om aan de 90FPS te komen heb ik het gevoel dat ik wel wat zaken terug zal moeten schoeven. Maar goed, daar heb jij straks met die dikke RTX geen last van _/-\o_
Okay, lezen is ook een kunst :P. Ik moet even kijken welke versie ik heb, misschien kan ik nog upgraden naar die jij noemt.

En ik ga MSI afterburner eens checken, ben benieuwd of ik er dan iets meer uit kan persen :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Arfman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Het zijn twee verschillende dingen toch, fps vz hz? Zou een hogere fps niet nog steeds merkbaar kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Stelsol schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Het zijn twee verschillende dingen toch, fps vz hz? Zou een hogere fps niet nog steeds merkbaar kunnen zijn?
Nee, aangezien in VR altijd vsync aan staat kun je niet hoger komen dan 90 FPS.

@Mystikal : je CPU is de bottleneck. Misschien proberen om een i7-6700K te scoren met goede koeler en die overklokken naar ~4.4GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Arfman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:05:
[...]

@Mystikal : je CPU is de bottleneck. Misschien proberen om een i7-6700K te scoren met goede koeler en die overklokken naar ~4.4GHz?
Dank je wel voor het advies. Dan ga ik liever voor een nieuw systeem, bij voorkeur een mini atx, kan ik mijn kast houden Corsair 380T

Zat te denken aan dit:
AMD Ryzen 5 3600 processor
G.Skill DDR4 Aegis 2x16GB 2400MHz
Gigabyte B550M AORUS ELITE moederbord

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 05-01-2021 22:52 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Arfman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:05:
[...]

hangt vd headset af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Stelsol schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:15:
Qua settings: ik haal online geen fatsoenlijke FPS met mijn videokaart in Assetto Corsa helaas, dan zit ik gauw tussen de 35 en 70, wat absoluut niet fijn is. Voor offline racen gaat het wel aardig met een redelijk stabiele 72 fps, maar ook daar heb ik af en toe framedrops.
Qua resolutie is het ook zeer matig, en in Content Manager heb ik alle grafische instellingen op het minimale gezet. Helpt niet veel. Het schijnt dat AMD een slechte encoder heeft voor het omzetten van het beeld voor de Quest 2, dus die werken niet lekker met elkaar samen. Via Virtual Desktop (draadloos) zou het zelfs beter gaan dan via Link (ik heb het niet getest en ga dat ook niet doen omdat mijn WIFI hier verre van bijzonder is).
Zelf heb ik veel instellingen geprobeerd, ook met de Oculus Debug Tool bezig geweest, maar echt veel vruchten heeft het allemaal niet afgeworpen ;(

Inmiddels heb ik dus maar een rx3060ti besteld, die zou het een stuk beter moeten doen. Helaas moet ik daar nog wel even op wachten :o :9~
En wat voor cpu heb je? Die kan niet snel genoeg zijn.. heb je er al alles uitgehaald qua overklokken en memory timings?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mystikal schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:27:
Dank je wel voor het advies. Dan ga ik liever voor een nieuw systeem, bij voorkeur een mini atx, kan ik mijn kast houden Corsair 380T

Zat te denken aan dit:
Mocht je ACC overwegen zou ik absoluut kijken of je een 5600 kopen kunt. Ik zou niet meer investeren in een Zen 2 processor dan.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Alfa Novanta schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 01:25:
[...]

En wat voor cpu heb je? Die kan niet snel genoeg zijn.. heb je er al alles uitgehaald qua overklokken en memory timings?
Ik heb een i5 10400F. Overclocken kan bij mijn weten niet bij die processor... Zou die niet snel genoeg kunnen zijn van zichzelf?
Heb je suggesties voor appjes waarmee ik kan checken hoeveel hij belast wordt tijdens AC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Oculus Debug Tool. Zolang je application of compositor frame drops hebt, schiet je systeem tekort. Zoals ik het nu zie is de grafische kaart de compositor (die stelt het beeld samen) en de application de cpu (die stelt de gewenste frame samen). Meestal loopt de laatste als een dolle omhoog en heeft de grafische kaart rust want die krijgt niet de gegevens aangeleverd om iets te gaan renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Ik ken je video :). Hopen dat het bij AC toch iets minder veel eist...
In mijn geval verwacht ik dat de videokaart de bottleneck is, maar ik ga zeker even met de Oculus Debug tool kijken of die mij misschien ongelukkig maakt door aan te geven dat ook de processor niet capabel genoeg blijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mystikal schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Zat te denken aan dit:
Meh .. zoals iemand anders al zei zou ik voor een Zen 3 processor gaan. Zen 2 schiet ook echt te kort in VR, hoor ik van veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:03

Allereerst de hardware:
i5-6500 @3.2Ghz
16GB Ram
RTX 3060ti
HP Reverb G2

Gebruik fpsVR om inzicht te krijgen in de belasting van je GPU en CPU.
Met die informatie krijg je inzicht wat de beperkende factor is.

Ook kan het resetten van de Nvidia driver instellingen het diashow effect verminderen (mijn ervaring in Assetto Corsa).

Ik betwijfel of een andere CPU veel gaat helpen in jouw geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Alfa Novanta schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 01:33:
[...]

Mocht je ACC overwegen zou ik absoluut kijken of je een 5600 kopen kunt. Ik zou niet meer investeren in een Zen 2 processor dan.
Had ACC inderdaad aangeschaft, maar draaide niet lekker. Toen overgestapt op Automobilista. Is iets beter, maar houdt ook nog niet over.

Ik zal de 5600 aanschaffen voor optimale(re) prestaties.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 14:57

Isniedood

nee, echt niet!

Allereerst de hardware:
i5-6500 @3.2Ghz
16GB Ram
RTX 3060ti
HP Reverb G2

5600x en een 3070 en ook daarmee is ACC ruk. Wereld van verschil met iRacing, dat draait als een zonnetje. Er zijn veel verhalen te vinden over driverproblemen met VR en de 3000 series. Het schijnt ACC relatief zwaar te raken, maar het is sowieso een waardeloos slecht geoptimaliseerd spel. Zonde, want het is zo leuk.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-06 13:41
Ik liep er ook tegenaan met mijn ryzen 3600/gtx1070. AC heeft het een maand geleden redelijk gedaan, maar op een gegeven moment kwam ik niet boven de 40 frames uit. Trouwens liep het op m’n gewone scherm ook ineens minder soepel (120fps naar 90). Nu ben ik aan het tweaken geslagen, maar hoe laag ik de settings ook zet, het loopt niet lekker.
Gisteren heb ik in content manager de Custom Shader Patch volledig uitgeschakeld en haalde ik ineens 140 fps, daar zat dus een overduidelijke bottleneck. Ik ga vandaag eens verder kijken, maar ik vermoed dat daar het probleem deels vandaan kan komen. Misschien werkt een oudere versie wel, ik ga testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NefeliM
Stelsol schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Okay, lezen is ook een kunst :P. Ik moet even kijken welke versie ik heb, misschien kan ik nog upgraden naar die jij noemt.

En ik ga MSI afterburner eens checken, ben benieuwd of ik er dan iets meer uit kan persen :)...
Gisteravond een poging gedaan om boven de 90fps uit te komen en dat is gelukt 8) Heb het e.a. terug moeten schroeven in CM, maar de VR-ervaring is nu veel prettiger. Dus minder eye candy, maar prettiger racen en dat is voor mij belangrijker. Op de eerste dag voelde ik na een minuut of 10 motion sickness opkomen, daar had ik gister (dag 2) totaal geen last meer van. Ook niet na 10 rondjes Zandvoort en 4 rondes op de Nordschleife. Ben nog niet met de Debug Tool aan de gang gegaan, dat ga ik vanavond doen.

Mocht je interesse hebben dan kan ik vanavond een screenshot van mijn CM settings via PM sturen. Misschien dat we elkaar een beetje op weg kunnen helpen het maximale uit onze GPU te halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Een jaartje geleden had ik ook veel problemen met ACC in VR. Toen heb ik wat lopen experimenteren met de wijze waarop je ACC opstart. Er was heel veel verschil merkbaar in het opstarten via de Oculus GUI en de Steam GUI. Daarmee zul je (denk ik) een andere runtime aanspreken. Zelf gebruik ik altijd de Steam GUI, maar het kan dus de moeite waard zijn om ook daar even mee te experimenteren. Overigens ben ik erg snel tevreden (of mijn brein-oog combinatie is niet erg kritisch), want zodra ACC in mijn Rift-S op 40 fps draait ben ik al tevreden.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stelsol
NefeliM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Gisteravond een poging gedaan om boven de 90fps uit te komen en dat is gelukt 8) Heb het e.a. terug moeten schroeven in CM, maar de VR-ervaring is nu veel prettiger. Dus minder eye candy, maar prettiger racen en dat is voor mij belangrijker. Op de eerste dag voelde ik na een minuut of 10 motion sickness opkomen, daar had ik gister (dag 2) totaal geen last meer van. Ook niet na 10 rondjes Zandvoort en 4 rondes op de Nordschleife. Ben nog niet met de Debug Tool aan de gang gegaan, dat ga ik vanavond doen.

Mocht je interesse hebben dan kan ik vanavond een screenshot van mijn CM settings via PM sturen. Misschien dat we elkaar een beetje op weg kunnen helpen het maximale uit onze GPU te halen
Klinkt goed, graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 10:55
NefeliM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Hier een soortgelijke ervaring, al speel ik nu op 72hz met net wat meer resolutie en eyecandy omdat ik dat toch fijner vindt. Ik had dus nooit door dat ik last kreeg van motion sickness door het wisselen naar ASW op 45fps. Sindsdien de oculus tray tool geïnstalleerd en de performance overlay gebruikt om de fps in de gaten te houden. Nu heb ik ook geen last meer van misselijkheid tijdens het rijden :D (zelfs niet in Dirt Rally, al is AC nu mijn favoriet).

Niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:09
Morgen komt eindelijk me videokaart (RTX3070) binnen waardoor ik ook kan beginnen met VR-racing.

Nu weet ik van mezelf dat ik nooit de tijd zal hebben om echt aan het simracen te slaan. Het afstellen van de auto is niet helemaal mijn ding. Waar ik wel altijd heb van heb genoten is racegames als Forza Motorsport 1 en 2. Dus wel een benadering van racen zonder het simulatie gedeelte en niet zo arcade als Need for Speed.

Stuurtje met pedalen heb in combinatie met de Quest 2. Nu zoek ik een passende game. Ik neig naar project cars 2 en niet naar 3 omdat die slecht ontvangen werd. Hebben jullie nog games die jullie kunnen aanbevelen?

Wellicht Assetto Corsa. Ik zoek een game die ik voornamelijk singleplayer zal spelen en af en toe multiplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NefeliM
Ik ben sinds maandag nieuw in het (vr) race-sim wereldje en ben door de adviezen in dit topic ook voor een Quest 2 gegaan. Ik ben begonnen met Assetto Corsa en tot zover bevalt dat uitstekend! Maar de doorgewinterde rotten in dit topic zullen je van echt advies kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Tomahawk_nr1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:51:
Morgen komt eindelijk me videokaart (RTX3070) binnen waardoor ik ook kan beginnen met VR-racing.

Nu weet ik van mezelf dat ik nooit de tijd zal hebben om echt aan het simracen te slaan. Het afstellen van de auto is niet helemaal mijn ding. Waar ik wel altijd heb van heb genoten is racegames als Forza Motorsport 1 en 2. Dus wel een benadering van racen zonder het simulatie gedeelte en niet zo arcade als Need for Speed.

Stuurtje met pedalen heb in combinatie met de Quest 2. Nu zoek ik een passende game. Ik neig naar project cars 2 en niet naar 3 omdat die slecht ontvangen werd. Hebben jullie nog games die jullie kunnen aanbevelen?

Wellicht Assetto Corsa. Ik zoek een game die ik voornamelijk singleplayer zal spelen en af en toe multiplayer.
Niet willen sleutelen en project cars gaat niet samen. Ik heb alleen 1 gedaan, maar 2 is wat dat betreft niet heel anders volgens mij.

Assetto corsa en Assetto corsa competizione zijn toch wel mijn favorieten. Ja, je kan zo'n beetje alles finetunen, maar met de stock setup in ACC valt prima te rijden. Meestal pas ik niet veel aan, los van bandendruk, rembalans en dat soort zaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stelsol

Ik speel vrijwel alleen maar Assetto Corsa. Voorheen deed ik nooit iets aan de setup, maar omdat bij online races daar soms toch wel flink verschil mee kan worden gemaakt, sleutel ik nu wel wat meer... Maar voor offline races, of even op een public server wat rondjes maken, sleutel ik eigenlijk nooit. Het is dus niet per se nodig.
Assetto Corsa is wel echt een simulatiegame, meer dan Forza. Project Cars heb ik een paar keer gedaan, maar ik vond dat toch minder fijn sturen dan AC. Het ziet er wel heel gelikt uit en het klinkt ook goed. Wat ik begrepen het, is het ook goed te doen in VR.
Sowieso kan ik je aanraden om Assetto Corsa te gaan proberen. Voor 10-15 euro kun je vaak de versie met alle DLC downloaden en er is een wereld aan mods voor te vinden. Offline zou je dan eerst eens een tijdje met de stability control aan kunnen rijden (op 50-70% ongeveer). Dan zijn de auto's net wat makkelijker te beheersen, en is het spel wat vergevingsgezinder dan dat je gelijk hardcore op 0% start (wat online standaard is). Zo kun je er een beetje inkomen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Stelsol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Ik speel vrijwel alleen maar Assetto Corsa. Voorheen deed ik nooit iets aan de setup, maar omdat bij online races daar soms toch wel flink verschil mee kan worden gemaakt, sleutel ik nu wel wat meer... Maar voor offline races, of even op een public server wat rondjes maken, sleutel ik eigenlijk nooit. Het is dus niet per se nodig.
Assetto Corsa is wel echt een simulatiegame, meer dan Forza. Project Cars heb ik een paar keer gedaan, maar ik vond dat toch minder fijn sturen dan AC. Het ziet er wel heel gelikt uit en het klinkt ook goed. Wat ik begrepen het, is het ook goed te doen in VR.
Sowieso kan ik je aanraden om Assetto Corsa te gaan proberen. Voor 10-15 euro kun je vaak de versie met alle DLC downloaden en er is een wereld aan mods voor te vinden. Offline zou je dan eerst eens een tijdje met de stability control aan kunnen rijden (op 50-70% ongeveer). Dan zijn de auto's net wat makkelijker te beheersen, en is het spel wat vergevingsgezinder dan dat je gelijk hardcore op 0% start (wat online standaard is). Zo kun je er een beetje inkomen ;).
AC (met shader patch) is zeker een mooie plek om te starten, maar ook rf2 is prima met offline races, en vind ik zelf net iets prettiger racen. Maar ook met bijvoorbeeld Eurotruck Simulator kan je je prima in VR vermaken; weer eens iets anders :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Gisteren nog eens geprobeerd om AC te spelen op de HP Reverb G2. Maar ik krijg maar geen beeld op mijn bril. Het zal ongetwijfeld iets simpels zijn. Ik heb het als volgt geprobeerd:

-SteamVR opstarten
-WMRS wordt automatisch opgestart
-Assetto Corsa opstarten in steamVR
-Menu komt in beeld van monitor.
-Rendering mode Oculus Rift
-Fullscreen redering aan
-Race opstarten
-Race komt op monitor, maar niet op de bril.

1 keer zat ik een theater (geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg). en kon ik wel racen, maar dat was dan natuurlijk 2D en niet 3D.

Iemand een suggestie die mij verder helpt?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Rendering mode Oculus Rift? Moet dat geen OpenVR of SteamVR oid zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alsoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
In AC bij Video OpenVR early support kiezen
Dan zodra je op START klikt start VR op

Corsair 1000D / Intel I9 10900KF @5300 / 32 GB DDR4-3200 / Asus RTX 2070 Super DUAL OC / Corsair CMPSU-1000HX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Weet iemand of de mogelijk bestaat om snel te schakelen tussen VR en je beeldscherm. Het liefst kijk ik na de race de replay's op mijn scherm ipv op VR.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:09
@kroegtijger en @Stelsol

bedankt voor jullie reactie. Vandaag is de kaart binnen gekomen en eerst alle software maar is installeren. Maar ik ga zeker beginnen met AC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Tomahawk_nr1 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:15:
@kroegtijger en @Stelsol

bedankt voor jullie reactie. Vandaag is de kaart binnen gekomen en eerst alle software maar is installeren. Maar ik ga zeker beginnen met AC!
Vergeet niet de (bijna) noodzakelijke aanvullende tools erbij te installeren

AC specifiek:
Content Manager / Custom Shaders Patch - Laat de boel er fraaier uit zien
Sol - Aanvulling op de shaders patch
Helicorsa - "Radar" voor auto's om je heen
En daarnaast uiteraard de talloze auto's en tracks die er te vinden zijn

Tools voor diverse sims:
CrewChief 4 - Vertelt je de nodige informatie tijdens het racen zoals bandenstatus, brandstof, waar tegenstanders zich bevinden etc.
Simhub - Koppelt de data van de sim, zoals snelheid, rpms etc aan optionele additionele hardware.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
kroegtijger schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Vergeet niet de (bijna) noodzakelijke aanvullende tools erbij te installeren

AC specifiek:
Content Manager / Custom Shaders Patch - Laat de boel er fraaier uit zien
Sol - Aanvulling op de shaders patch
Helicorsa - "Radar" voor auto's om je heen
En daarnaast uiteraard de talloze auto's en tracks die er te vinden zijn
True, al vreten die mods wel fps. Voor vr wel handig om daar rekening mee te houden. Tenzij je een monster pc hebt natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Kleine heads-up. Dit gaat meer betekenen voor simracing dan je zou denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53

Damian

Insane Obtrusion

Darkangle schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:08:
Kleine heads-up. Dit gaat meer betekenen voor simracing dan je zou denken
Want? Wat is de link tussen AR en SimRacing?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Damian schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Want? Wat is de link tussen AR en SimRacing?
Het gaat niet om AR maar om light-field.... maar dat zeiden ze ook over de camera's. Dat zou ook de wereld van fotografie veranderen. Ik zie het nog steeds niet echt doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Het gaat niet om AR maar om light-field.... maar dat zeiden ze ook over de camera's. Dat zou ook de wereld van fotografie veranderen. Ik zie het nog steeds niet echt doorbreken.
Als je mijn andere posts hebt gelezen weet je waarom ik het zeg en nu deel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:31
Mystikal schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:10:
Gisteren nog eens geprobeerd om AC te spelen op de HP Reverb G2. Maar ik krijg maar geen beeld op mijn bril. Het zal ongetwijfeld iets simpels zijn. Ik heb het als volgt geprobeerd:

-SteamVR opstarten
-WMRS wordt automatisch opgestart
-Assetto Corsa opstarten in steamVR
-Menu komt in beeld van monitor.
-Rendering mode Oculus Rift
-Fullscreen redering aan
-Race opstarten
-Race komt op monitor, maar niet op de bril.

1 keer zat ik een theater (geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg). en kon ik wel racen, maar dat was dan natuurlijk 2D en niet 3D.

Iemand een suggestie die mij verder helpt?
hi Mystikal,

Ik heb ook de G2 en gebruik hem regelmatig icm AC.

Ik start hem ook op via SteamVR. Het punt is dat hij pas wordt geprojecteerd naar je bril als je in een race/game zit. Dus wat ik doe is via Steam Desktop navigeren naar de game en vervolgens je server/game uitkiezen. Zodra je de auto is geladen zul je je Desktop weer moeten wegdrukken en voila, je zit vervolgens ind de auto. Ik hoop dat dit je helpt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Tomahawk_nr1 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:15:
@kroegtijger en @Stelsol

feli! *O*

loop dan ook zeker hier even binnen voor tips 'n tricks! :)
[Multi] Assetto Corsa - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kawaholic schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:40:
Weet iemand of de mogelijk bestaat om snel te schakelen tussen VR en je beeldscherm. Het liefst kijk ik na de race de replay's op mijn scherm ipv op VR.
welke game?

@hieronder: okay, geen idee dan. Die speel ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-01-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Thanks. ik ga eens uitpluizen hoe dit precies werkt.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02 17:59
rFactor 2 werkt naar mijn verbazing perfect in VR. In AC heb ik problemen om 90fps te halen (met SOL en CSP) en rijd ik op 45fps reprojected (reverb G2). Spijtig van de slechte multiplayer in rFactor.. RaceRoom heeft de beste multiplayer imo maar is qua force feedback dan weer niet te vergelijken met rFactor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
thibaultvdb schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:42:
rFactor 2 werkt naar mijn verbazing perfect in VR. In AC heb ik problemen om 90fps te halen (met SOL en CSP) en rijd ik op 45fps reprojected (reverb G2). Spijtig van de slechte multiplayer in rFactor.. RaceRoom heeft de beste multiplayer imo maar is qua force feedback dan weer niet te vergelijken met rFactor.
Elke sim kent zo zijn/haar eigen sterke en zwakke punten. Veel kan je ook met tweaking van je hardware doen (zoals FFB vaak een stuk beter functioneert als je deze juist geconfigureerd hebt voor de betreffende titel).

RF2 is inderdaad erg goed met VR-support zoals je al opmerkte. De multiplayer laat nog wel links en rechts wat te wensen over, zeker als je bent aangewezen op de public servers. De niet-public servers bieden vaak wel betere race(r)s aan. Out of the box is het wat beperkt.

AC is ook prima te doen, maar vergt bij gebruik van CSP / SOL wel wat tweak-werk. Er zitten heel erg veel opties in, waarbij sommigen een heel grote impact op je FPS hebben. Goed opletten daarin dus (zijn veel manuals te vinden met de nodige tips). Voor online races is het net als bij RF2 allemaal wat karig, en het lijkt ook een langzaam afstervende omgeving te zijn. Modders doen er nog wel het nodige mee, maar vanuit Kunos komt er (nagenoeg) niets meer. Ik zou m'n focus daar dan ook niet langer meer op leggen.

RaceRoom doet ook een aardige duit in het zakje op het gebied van VR en multiplayer, maar is qua platform niet direct de grootste speler in de markt wat je dan ook wel weer enigszins terug ziet in het aanbod van online races, auto's en tracks. Het is allemaal netjes verzorgd, maar mist naar mijn mening net dat beetje extra dat zich onderscheidend maakt van de andere titels. Qua audio is RR misschien wel de beste titel die je kan krijgen

AMS2 zou je eventueel nog kunnen overwegen, alhoewel ik er zelf (met VR) geen ervaring mee heb. Het is qua belasting voor het systeem wel een behoorlijk stevige titel, maar niet zo gek als dat ACC dat maakt. Daar tegenover staat dat het grafisch in VR wel echt bij de top hoort. Het maakt gebruik van dezelfde engine als Project Cars 2, wat door velen toch wel als het grafisch mooiste voor VR-racing is beoordeeld. De kosten voor AMS2 zijn ietsjes steviger dan voor bijvoorbeeld RF2 (een season-pass dat je alle DLCs van dat jaar biedt kost grofweg 8 tientjes) maar het is nog niet zo exorbitant als iRacing.

Voor goede VR-support, multiplayer én physics kan je denk ik het beste bij iRacing terecht. Het vergt wel het nodige aan inzet voordat je jezelf er echt kan gaan vermaken (zolang je in de rookie-classes zit is het wat karig), maar als je eenmaal een D, C of A-licentie hebt en je iRating boven de 2000 zit, kom je vaak in de bovenste helft van de split te zitten (de split is kort gezegd de opdeling van de deelnemers. Een veld van 30 deelnemers wordt dan bijvoorbeeld naar 2x 15 deelnemers opgedeeld, gebaseerd op onder meer je iRating. Zo zitten de snelste rijders bij elkaar en de traagste bij elkaar. Daardoor zit je elkaar minder in de weg.). Daarnaast zijn de kosten van iRacing niet echt vol humor te noemen. Voor 3 auto's en een track zit je al gauw op zo'n 50 euro, en dat komt dus nog naast de maandelijkse kosten van grofweg 12,- per maand. Dan zijn RF2 en AC een heel stuk aantrekkelijker.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 03-06 05:41

Appie

F1RST Racing

PC2 werkt best goed. De default settings (Stable/loose) zijn redelijk en zorgen ervoor dat je netjes meekan met de meeste mensen. Enige aanpassing is meestal de benzine voor de races.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-06 08:36
Ik kan ook PC2 aanbevelen. Voor €8 via g2a.com al veel plezier van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mocht je (veel) geduld hebben, dan kan je ook KartKraft overwegen. Fantastische physics, VR ziet er erg goed uit, (nu in ieder geval nog) aantrekkelijk geprijst maar nog wel early access (inmiddels al enkele jaren... het gaat erg traag maar het project loopt nog wel steeds).

Jimmy heeft vast voor je getest of het je geld waard is:

En om een idee van de VR-beleving te krijgen:

[ Voor 32% gewijzigd door kroegtijger op 14-01-2021 20:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Enige aanvulling op @kroegtijger's verhaal qua iRacing is dat je met wat zoekwerk een stuk goedkoper uit kunt zijn dan 12 euro per maand. Er zijn bijna altijd wel promocodes voor nieuwe of terugkerende members. En met de standaard content kun je je al best een tijd vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
kroegtijger schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:55:
Mocht je (veel) geduld hebben, dan kan je ook KartKraft overwegen. Fantastische physics, VR ziet er erg goed uit, (nu in ieder geval nog) aantrekkelijk geprijst maar nog wel early access (inmiddels al enkele jaren... het gaat erg traag maar het project loopt nog wel steeds).

[YouTube: KartKraft - Is It Worth Your Money?]

[YouTube: Kartkraft - VR Amazing detail]
Ah die is echt geweldig in VR, maar je wordt er flink duizelig van, van de snel op elkaar volgende bochten!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
kroegtijger schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:55:

[YouTube: KartKraft - Is It Worth Your Money?]

[YouTube: Kartkraft - VR Amazing detail]
Toevallig gisteren gekocht. Ben nog even zoekend naar de beste settings. Is een listig spelletjes maar wel eens even leuk voor tussendoor.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Arfalas schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:19:
Ik liep er ook tegenaan met mijn ryzen 3600/gtx1070. AC heeft het een maand geleden redelijk gedaan, maar op een gegeven moment kwam ik niet boven de 40 frames uit. Trouwens liep het op m’n gewone scherm ook ineens minder soepel (120fps naar 90). Nu ben ik aan het tweaken geslagen, maar hoe laag ik de settings ook zet, het loopt niet lekker.
Gisteren heb ik in content manager de Custom Shader Patch volledig uitgeschakeld en haalde ik ineens 140 fps, daar zat dus een overduidelijke bottleneck. Ik ga vandaag eens verder kijken, maar ik vermoed dat daar het probleem deels vandaan kan komen. Misschien werkt een oudere versie wel, ik ga testen
Heb inmiddels de AMD AM4 5600 erin zitten, 32GB RAM en nieuw mobo en dat scheelt toch wel erg veel. De CPU was mijn bottleneck.
In combinatie met 3060ti draait AM2 nu een stuk beter. AC moet ik nog voor gaan zitten, wellicht einde van de middag eens kijken.

Ik ben in ieder geval ook geïnteresseerd in wat je hebt ingesteld!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Ik kan thuis wel ff kijken. Maar ik heb het uiteindelijk in VR niet lekker gekregen. Ik ben bang dat ik toch tegen de limiet van m'n PC aanloop, dus ik heb het hele VR project even in de ijskast gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Arfalas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:04:
Ik kan thuis wel ff kijken. Maar ik heb het uiteindelijk in VR niet lekker gekregen. Ik ben bang dat ik toch tegen de limiet van m'n PC aanloop, dus ik heb het hele VR project even in de ijskast gestopt
Ah zonde, ik had hetzelfde ik baalde er ook van en dacht dat ik er was met een nieuwe graka. Echter het mocht niet zo zijn dus heb nog wat financiële injecties moeten doen. Wellicht over een jaar nog een upgrade naar een 3080 ofzo.
Mystikal schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Heb inmiddels de AMD AM4 5600 erin zitten, 32GB RAM en nieuw mobo en dat scheelt toch wel erg veel. De CPU was mijn bottleneck.
In combinatie met 3060ti draait AM2 nu een stuk beter. AC moet ik nog voor gaan zitten, wellicht einde van de middag eens kijken.

Ik ben in ieder geval ook geïnteresseerd in wat je hebt ingesteld!
Vanmiddag geprobeerd en haal steady 90fps (heb hem ook niet hoger gezet).

Zeker de tip met virtual desktop is ideaal. Je kan gewoon de bril oplaten! Ideaal!

Nu CM nog eens uitdiepen, eigenlijk nooit serieus gebruikt.

Vond alleen mijn G27 tegenvallen. Zal nog eens die settings duiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Mystikal op 15-01-2021 19:14 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:20
Heren, ik volg dit topic al een tijdje met interesse en ben van plan me deze week een Quest 2 te halen. Maar ik heb wel nog èèn vraag, hoe zit het met de schele mensen onder ons? Ik ben verziend, en behoorlijk, -8... Moet ik dan gwn mn bril of lenzen op/in als ik de VR bril opheb...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Pyr0_ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:30:
Heren, ik volg dit topic al een tijdje met interesse en ben van plan me deze week een Quest 2 te halen. Maar ik heb wel nog èèn vraag, hoe zit het met de schele mensen onder ons? Ik ben verziend, en behoorlijk, -8... Moet ik dan gwn mn bril of lenzen op/in als ik de VR bril opheb...?
Ja

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Pyr0_ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:30:
Met mijn bril op past de Oculus Rift S er gewoon overheen en dat zit redelijk comfortabel. Denk dat dat bij de Quest 2 niet anders zal zijn.

Voor nog meer gemak en comfort heb ik tegenwoordig wel lens adapters op sterkte van VR Optician. De investering is het zeker waard (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:53

BM

Moderator Spielerij
Vorige week de inzetlenzen voor mijn G2 binnen gekregen, en vanavond wat aan het proberen geweest in iRacing. Hierbij vallen me 2 dingen op.

- Ik heb voor mijn gevoel meer dan 50% van de keren dat ik een sessie start geen werkende muis. Win+Y lijkt ook niet te helpen. Als ik headset afzet heb ik wel een muiscursor in het windowed iRacing scherm. Moet iRacing op mijn monitor fullscreen draaien?

- Rondkijken werkt prima, maar als ik in mijn stoel naar voren beweeg (dus naar mijn stuur toe), dan beweeg ik in de game juist de andere kant uit. Links/rechts kijken werkt wel de goeie kant op. Nu heb ik niet de behoefte om heel veel naar voor of achter te bewegen, maar het helpt misschien wel om me wat comfortabeler te laten voelen.

Iemand die weet hoe deze 2 issues te fixen zijn? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
BM schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:35:
Vorige week de inzetlenzen voor mijn G2 binnen gekregen, en vanavond wat aan het proberen geweest in iRacing. Hierbij vallen me 2 dingen op.

- Ik heb voor mijn gevoel meer dan 50% van de keren dat ik een sessie start geen werkende muis. Win+Y lijkt ook niet te helpen. Als ik headset afzet heb ik wel een muiscursor in het windowed iRacing scherm. Moet iRacing op mijn monitor fullscreen draaien?

- Rondkijken werkt prima, maar als ik in mijn stoel naar voren beweeg (dus naar mijn stuur toe), dan beweeg ik in de game juist de andere kant uit. Links/rechts kijken werkt wel de goeie kant op. Nu heb ik niet de behoefte om heel veel naar voor of achter te bewegen, maar het helpt misschien wel om me wat comfortabeler te laten voelen.

Iemand die weet hoe deze 2 issues te fixen zijn? :)
Voor wat betreft de eerste: bij mij werkt het wel als het windowed is, maar niet als er een ander scherm "actief" Is. Dus even in het iracing scherm klikken, zodat deze "actief" Is.

De 2e: heb je je seating position al eens opnieuw gekalibreerd? Dat kan in je steamvr menu

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:53

BM

Moderator Spielerij
Ernsthx schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Voor wat betreft de eerste: bij mij werkt het wel als het windowed is, maar niet als er een ander scherm "actief" Is. Dus even in het iracing scherm klikken, zodat deze "actief" Is.

De 2e: heb je je seating position al eens opnieuw gekalibreerd? Dat kan in je steamvr menu
Dat 1e lijkt niet te werken (was mijn 1e optie), maar kan ik morgen nog wel eens proberen. Dat 2e neem ik dan gelijk mee. Heb in SteamVR namelijk niet specifiek iets ingesteld, alleen in WMR Portal calibratie gedaan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
BM schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Dat 1e lijkt niet te werken (was mijn 1e optie), maar kan ik morgen nog wel eens proberen. Dat 2e neem ik dan gelijk mee. Heb in SteamVR namelijk niet specifiek iets ingesteld, alleen in WMR Portal calibratie gedaan :)
Sorry, ik bedoelde idd in de WMR portal.
Resetten van je playspace.

Raar dat het dan nog niet lukt

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo

Ik heb precies het zelfde! Ik zie de het pijltje van de muis wel door mijn headset maar hij reageert niet als ik mijn muis beweeg. Als ik mijn headset af zet en ik beweeg mijn muis dan zie ik dat hij op mijn monitor wel beweegt. Best irritant maar ik kan in ieder geval de quali/race starten. Heb het inderdaad ook in ongeveer de helft van de gevallen. Helaas nog geen werkende oplossing kunnen vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo

Dit heb ik ook gehad en hier heb ik wel een oplossing voor. Het probleem is dat je headset je omgeving niet goed heeft getrackt met zijn camera's. Hij maakt dus alleen gebruik van zij gyro en weet dus niet of hij naar voren of achter gaat. Overigens beweeg je in de game niet de andere kant op, je hoofd blijft gewoon op je romp zitten op de zelfde plek, maar ik kan me voorstellen dat het wel zo voelt. Hoe dan ook... Je moet zorgen dat je in je stoel zit zodra hij voor het eerst aan gaat en je krijgt dat scherm waarin je je hoofd naar links/rechs/beneden moet bewegen. Ook moet er voldoende licht zijn in je kamer, als het schemerig wordt in mijn kamer merk ik dat hij dit gedrag gaat vertonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:56
Thodekroo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Ik heb precies het zelfde! Ik zie de het pijltje van de muis wel door mijn headset maar hij reageert niet als ik mijn muis beweeg. Als ik mijn headset af zet en ik beweeg mijn muis dan zie ik dat hij op mijn monitor wel beweegt. Best irritant maar ik kan in ieder geval de quali/race starten. Heb het inderdaad ook in ongeveer de helft van de gevallen. Helaas nog geen werkende oplossing kunnen vinden...
Heb dit probleem vroeger ook gehad. Wat bij mij altijd werkte was een controller aanzetten. Dan kwam het windows vr menu naar boven en die klikte ik weer weg. Muis reageerde daarna wel. Is met een Samsung oddysey plus dus een wmr headset. Misschien het proberen waard.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste