Dank voor de tip, ga ik morgen proberen.
Geen controle van de muis wordt bij mij vaak veroorzaakt doordat het game window op de computer niet actief is.BM schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:35:
Vorige week de inzetlenzen voor mijn G2 binnen gekregen, en vanavond wat aan het proberen geweest in iRacing. Hierbij vallen me 2 dingen op.
- Ik heb voor mijn gevoel meer dan 50% van de keren dat ik een sessie start geen werkende muis. Win+Y lijkt ook niet te helpen. Als ik headset afzet heb ik wel een muiscursor in het windowed iRacing scherm. Moet iRacing op mijn monitor fullscreen draaien?
- Rondkijken werkt prima, maar als ik in mijn stoel naar voren beweeg (dus naar mijn stuur toe), dan beweeg ik in de game juist de andere kant uit. Links/rechts kijken werkt wel de goeie kant op. Nu heb ik niet de behoefte om heel veel naar voor of achter te bewegen, maar het helpt misschien wel om me wat comfortabeler te laten voelen.
Iemand die weet hoe deze 2 issues te fixen zijn?
Als ik dan buiten de VR set met de muis naar het game window ga en daarop klik zal daarna ook in game de muisbesturing werken.
Het issue van problemen met naar voren en achteren bewegen ligt hier vaak aan te weinig licht in de kamer of een lichtbron die teveel licht direct naar de headset geeft.
Wel specifiek iets met de HP Reverb G2 (of wellicht ook andere sets met dezelfde tracking methode) want mijn Oculus CV1 had hier geen last van.
[ Voor 5% gewijzigd door Leader98 op 19-01-2021 09:47 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
wow eerst keer VR geprobeerd. Heb 2 rondjes vol gehouden, toen moest ik echt stoppen 
morgen maar nogmaals proberen.
morgen maar nogmaals proberen.
@Alfa Novanta Busted...zie je opmerking nadat ik net op die manier een vraag in het Sim Q&A optic heb beantwoord. So: true story... :-)
De quest 2 heeft t.o.v. de quest 1 veel minder ruimte tussen het gezicht en de lenzen van het apparaat. Waar ik met de quest 2 nog makkelijk mijn bril op kon houden ging dat met de quest 2 heel lastig. Ik heb er voor gekozen om lenzen te laten maken op mijn sterkte die ik op de lenzen van de quest 2 kan klikken. Ik heb zelf -4.25Pyr0_ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:30:
Heren, ik volg dit topic al een tijdje met interesse en ben van plan me deze week een Quest 2 te halen. Maar ik heb wel nog èèn vraag, hoe zit het met de schele mensen onder ons? Ik ben verziend, en behoorlijk, -8... Moet ik dan gwn mn bril of lenzen op/in als ik de VR bril opheb...?
Ik heb ze hier gekocht: https://widmovr.com/produ...escription-lens-adapters/
Wat ik mij nu afvraag.
Ik draag een bril als ik race achter mijn triples.
Die is +1,5 waarmee ik goed kan kijken.
Om te lezen heb ik pas een bril laten opmeten en die heeft hele andere sterktes.
Op zich logisch maar nu weet ik niet als ik lenzen zou willen laten maken voor de vr bril of ik dan de sterkte van de computer bril moet nemen of opnieuw ogen opmeten.
De sterkte van mijn leesbril is voor vr teveel btw.
Ik draag een bril als ik race achter mijn triples.
Die is +1,5 waarmee ik goed kan kijken.
Om te lezen heb ik pas een bril laten opmeten en die heeft hele andere sterktes.
Op zich logisch maar nu weet ik niet als ik lenzen zou willen laten maken voor de vr bril of ik dan de sterkte van de computer bril moet nemen of opnieuw ogen opmeten.
De sterkte van mijn leesbril is voor vr teveel btw.
Je moet VR niet vergelijken met je monitoren op korte afstand, ondanks dat de VR schermpjes nog veel dichterbij zijn.
Als je in VR in de verte kijkt, focussen je ogen ook op oneindig. Je moet dus inzetlenzen nemen voor de bril die je in het dagelijks leven ook zou dragen. Als je een bifocale bril hebt, dus met leesgedeelte, moet je dus de sterkte nemen van het andere gedeelte.
Als je in VR in de verte kijkt, focussen je ogen ook op oneindig. Je moet dus inzetlenzen nemen voor de bril die je in het dagelijks leven ook zou dragen. Als je een bifocale bril hebt, dus met leesgedeelte, moet je dus de sterkte nemen van het andere gedeelte.
[ Voor 41% gewijzigd door SlaadjeBla op 28-01-2021 00:23 ]
Weet je dit heel zeker?SlaadjeBla schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:23:
Je moet VR niet vergelijken met je monitoren op korte afstand, ondanks dat de VR schermpjes nog veel dichterbij zijn.
Ik draag namelijk in het dagelijks leven lenzen voor veraf (-1) en kan daarmee niet in VR rijden.
Doe ze dan ook uit tijdens het rijden, omdat ik anders continu aan het 'scherpstellen' ben.
Volgens deze site komt dat vaker voor. https://www.vrbound.com/g...d-to-wear-glasses-with-vrErnsthx schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:18:
[...]
Weet je dit heel zeker?
Ik draag namelijk in het dagelijks leven lenzen voor veraf (-1) en kan daarmee niet in VR rijden.
Doe ze dan ook uit tijdens het rijden, omdat ik anders continu aan het 'scherpstellen' ben.
Volgens deze pagina ligt de projectie op 2 meter: https://www.reddit.com/r/...really_have_to_wear_them/
Ik heb +2 en heb op deze afstand wel mijn bril nodig om comfortabel te kunnen rijden. Bij bijziendheid is het wellicht minder snel nodig.
Ah duidelijk. Al strookt de site niet helemaal met jou bevinding (met een '+' zeggen ze juist dat je geen geluk hebt en geen bril nodig hebt.SlaadjeBla schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:46:
[...]
Volgens deze site komt dat vaker voor. https://www.vrbound.com/g...d-to-wear-glasses-with-vr
Volgens deze pagina ligt de projectie op 2 meter: https://www.reddit.com/r/...really_have_to_wear_them/
Ik heb +2 en heb op deze afstand wel mijn bril nodig om comfortabel te kunnen rijden. Bij bijziendheid is het wellicht minder snel nodig.
Desalniettemin @artworx2010 is het dus niet zo klip en klaar dat je vooraf precies weet wat werkt. Ik zou dan ook eerst even 'testen' wat voor je werkt, voordat je inzetlenzen gaat bestellen (of je moet ze kunnen ruilen)
Ik heb een bril voor het lezen / normaal werken op een computer maar zie in de verte prima. In VR heb ik daarom ook geen bril op. Met bril is het voor mij niets scherper. Met een Quest 2 kan ik de pixels nog onderscheiden als ik mijn best doe dus de scherpte lijkt wel in orde.
Als je en niet te groot montuur hebt kun je het best je bril dragen onder de VR headset en eerst proberen wat het prettigst is. Ik vind de inzetlenzen wel echt het geld waard.
Ik denk dat ik eerst maar even test zodra de quest2 binnen komt.
Dan kan ik altijd nog lenzen kopen.
Aangezien met bril op toch iets onhandiger is dan met lenzen.
Dan kan ik altijd nog lenzen kopen.
Aangezien met bril op toch iets onhandiger is dan met lenzen.
Ik heb dus sinds kort een Quest 2. Hoef hier niet te komen vertellen wat een fantastische ervaring dat is! Al valt er genoeg op en aan te merken. En een boel vragen... Tijdje terug gepost hoe het gaat met schele ogen te racen. Met lenzen in gaat het prima. Het is wat vermoeiend voor de ogen, maar dat ligt voor een groot deel ook aan de games/fps. De Q2 drukt nogal op je gezicht en dat is toch even wennen. Eerste paar keer dat ik 'm ophad was echt heel vermoeiend maar dat gaat nu naar een 1.5 week al een stuk beter.
Reden dat ik deze post maakt is dat ik graag ingame m'n performance wil tracken. Daar heb ik het volgende appje op steam voor gevonden (FPSVr). Maar ik krijg het niet aan de praat. Ingame zie ik niets en ik kan maar niet vinden hoe ik dit aan de praat krijg. Iemand hier die er ervaring mee heeft?
Verder ben ik nog erg aan het zoeken naar goeie settings. Speel ACC, AC en Automobilista 2 op het moment. En krijg eigenlijk alleen Automobilista 2 beetje fatsoenlijk aan de praat op het moment. Wat me vooral tegenvalt is de scherpte op afstand. Ik heb een vrij stevig systeem (3070 en 3700x) maar VR is natuurlijk ongekend zwaar voor je systeem. Merk dat als je niet steady 90 fps hebt dat het al snel vermoeiend/misselijkmakend is. Zal tzt ook in de desbetreffende topics eens vragen voor settings en tips.
Reden dat ik deze post maakt is dat ik graag ingame m'n performance wil tracken. Daar heb ik het volgende appje op steam voor gevonden (FPSVr). Maar ik krijg het niet aan de praat. Ingame zie ik niets en ik kan maar niet vinden hoe ik dit aan de praat krijg. Iemand hier die er ervaring mee heeft?
Verder ben ik nog erg aan het zoeken naar goeie settings. Speel ACC, AC en Automobilista 2 op het moment. En krijg eigenlijk alleen Automobilista 2 beetje fatsoenlijk aan de praat op het moment. Wat me vooral tegenvalt is de scherpte op afstand. Ik heb een vrij stevig systeem (3070 en 3700x) maar VR is natuurlijk ongekend zwaar voor je systeem. Merk dat als je niet steady 90 fps hebt dat het al snel vermoeiend/misselijkmakend is. Zal tzt ook in de desbetreffende topics eens vragen voor settings en tips.
Je kan voor de FPS de oculus debug tool gebruiken,.
AC moet het wel aardig doen in VR. Eventueel wat tweaken aan de Custom shader patch (mits je die gebruikt met content manager). Ook kwam ik er achter dat in AC de ingame widgets (zoals je banden widget, leadboard en rondetijden) enorm veel impact hebben op de FPS. Voor VR heb ik ze allemaal uitgezet, anders was het niet te doen met mijn 1070. Alleen de bandenwidget maakte bij mij al 15 FPS verschil
ACC is echt wel zwaar en zelfs een 3070 kan daar denk ik wel moeite mee hebben. Beetje tweaken dus.Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics, debug tool. Visible hud--> performance
AC moet het wel aardig doen in VR. Eventueel wat tweaken aan de Custom shader patch (mits je die gebruikt met content manager). Ook kwam ik er achter dat in AC de ingame widgets (zoals je banden widget, leadboard en rondetijden) enorm veel impact hebben op de FPS. Voor VR heb ik ze allemaal uitgezet, anders was het niet te doen met mijn 1070. Alleen de bandenwidget maakte bij mij al 15 FPS verschil
En zet je bril op 72 of 80Hz, dat haal je ook makkelijker. Stabieler 80 is beter dan af en toe switchen tussen 90 en 45
Ik heb nu ook problemen met het al dan niet actief zijn van de G2 bij opstarten van iracing. Ik heb nu zelfs problemen om iracing überhaupt te starten. Windows Y werkt niet. Hoe hebben jullie de G2 ingesteld? Dat hij automatisch switched tussen hmd en desktop of manueel via win Y?
Ik ben helemaal klaar met ACC icm VR. Het is niet vooruit te branden. Ik heb een 5800x met een 3070, iracing draai ik op RR 5408*2736 op 90HZ en zit daarmee niet aan de limiet.
Als ik in ACC op 3248*1648 op 72HZ ga zitten dan loopt ie al te hikken. In iracing ziet alles er gelikt uit en in ACC is het alsof ik naar geblokte gfx zit te kijken.
Zijn hier mensen met soortgelijke ervaringen?
Als ik in ACC op 3248*1648 op 72HZ ga zitten dan loopt ie al te hikken. In iracing ziet alles er gelikt uit en in ACC is het alsof ik naar geblokte gfx zit te kijken.
Zijn hier mensen met soortgelijke ervaringen?
[ Voor 14% gewijzigd door superrob op 01-02-2021 19:43 ]
@Alfa Novanta heeft hier wel ervaring mee, misschien kan hij er wat zinnigs over zeggen?
Ik voel dat dus absoluut niet zo. (ACC)
Ik heb een Rift 1 <-- wel kleinere resolutie ofc, maar met een 9900k en een 2080 90 fps soepeltjes.
Draai de game op VR High steady 90 fps
Ik heb een Rift 1 <-- wel kleinere resolutie ofc, maar met een 9900k en een 2080 90 fps soepeltjes.
Draai de game op VR High steady 90 fps
Ik heb aan het begin een paar keer last van koppijn gehad. Dat kwam dan ineens opzetten na een halfuur/uur, en verdween vrij snel na het afdoen van de bril. Ik ben er achtergekomen dat dit komt doordat ik de headset te strak op mn hoofd had bevestigd... Dan drukte hij dus veel te hard tegen mijn gezicht (met name voorhoofd)... Inmiddels heb ik gemerkt dat hij met racen niet echt strak hoeft te zittenPyr0_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:15:
Ik heb dus sinds kort een Quest 2. Hoef hier niet te komen vertellen wat een fantastische ervaring dat is! Al valt er genoeg op en aan te merken. En een boel vragen... Tijdje terug gepost hoe het gaat met schele ogen te racen. Met lenzen in gaat het prima. Het is wat vermoeiend voor de ogen, maar dat ligt voor een groot deel ook aan de games/fps. De Q2 drukt nogal op je gezicht en dat is toch even wennen. Eerste paar keer dat ik 'm ophad was echt heel vermoeiend maar dat gaat nu naar een 1.5 week al een stuk beter.
Het appje waar je over spreekt, heb ik wel aan de praat gekregen, maar verplichting is dat je AC dan via rendering mode SteamVR laat draaien ipv via Rift. Dit scheelt bij mij nogal in de performance... Bij mij stond, als ik het appje activeerde, het tijdens een game standaard onderin je view (dus moest echt fysiek naar beneden kijken om het te zien).Pyr0_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:15:
Voor AC vind ik de settings van Zimracing bijzonder goed werken: http://www.zimtok5.com/ac/default.htmlPyr0_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:15:
Een paar settings heb ik wat naar beneden geschroefd, met name de pixels per display (ik heb een rx580, die trekt dat anders niet). Hou er rekening mee dat als je rendering mode Rift gebruikt, hij je settings overneemt van wat je in de Oculus tool hebt ingesteld (SteamVR bepaalt zelf nog resolutie etc). Als je in de Oculus tool dus 'te hoge' settings hebt staan, zal dit potentieel beroerd performen, terwijl je dat met SteamVR niet had gemerkt.
Ik ben eigenlijk best klaar voor de stap naar VR. Ik heb een budget van 500€ en kom eigenlijk uit op de Quest 2. Zijn er andere opties die beter zijn? En hoe is de Quest 2 in de praktijk. Het is vooral voor Iracing.
Ik speel dan geen iRacing, maar de Quest 2 bevalt me prima. Elite strap is persoonlijk en zou ik later overwegen als je de standaard manier niet comfortabel vindt (valt mij enorm mee). Koop er een goede USB 3.0 kabel bij (de originele zou ik niet doen) en je hebt een goed begin. Je PC moet wel voldoende krachtig zijn uiteraard.Cuqebaqer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:42:
Ik ben eigenlijk best klaar voor de stap naar VR. Ik heb een budget van 500€ en kom eigenlijk uit op de Quest 2. Zijn er andere opties die beter zijn? En hoe is de Quest 2 in de praktijk. Het is vooral voor Iracing.
Oculus Rift S is ook een optie...Cuqebaqer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:42:
Tweedehands ook voor weinig te krijgen. Heb je evt wat geld over om je pc wat op te krikken...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Heb een 3800x met een 2080s en 32gb 3600 ram. Zou een goed begin moet zijn toch? Iracing grafisch niet heel zwaar op zichzelf.
Meer CPU gelimiteerd zoals ik lees. Een 5600X zou iets FPS opleveren wellicht (Single core performance telt het meest). Verder lijkt het me een prima setup.Cuqebaqer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:04:
Heb een 3800x met een 2080s en 32gb 3600 ram. Zou een goed begin moet zijn toch? Iracing grafisch niet heel zwaar op zichzelf.
De 5600x heeft 100mhz meer turbo en 200 minder base clock. Ik vermoed niet dat dat veel gaat uitmaken toch ? Desnoods overclock ik de base met 100 op mijn 3800x.Tadango schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:08:
[...]
Meer CPU gelimiteerd zoals ik lees. Een 5600X zou iets FPS opleveren wellicht (Single core performance telt het meest). Verder lijkt het me een prima setup.
Wat heeft de 5600x dan meer wat de 3800x niet heeft ? Ik kan het verschil niet zien behalve wat clocks. Idem voor online game benchmarks.
Ze veranderen intern in de core meer dan alleen het aantal Ghz waardoor hij sneller wordt. Dat is niet heel veel, maar het enige wat jouw setup gaat merken in fps. Niet dat het nodig is met jouw setup.Cuqebaqer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:20:
[...]
Wat heeft de 5600x dan meer wat de 3800x niet heeft ? Ik kan het verschil niet zien behalve wat clocks. Idem voor online game benchmarks.
Hogere IPC (instructions per clock), maar wel weer minder cores. Eindstand maakt het echt niets uitCuqebaqer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:20:
[...]
Ja ik snap wel dat intern het een en ander veranderd maar op game benchmarks via verschillende youtube kanalen zie ik geen tot weinig verschil en op gebied van renderen etc juist een nadeel door minder cores. Dus lijkt het me zonde om geld uit te geven aan de cpu. Een overclock zou dit ook kunnen recht trekken vermoed ik. Geld in mijn zak houden en wachten tot gpu's beschikbaar zijn of eventueel de volgende AMD generatie lijkt me verstandiger op dit moment zeker met ddr5 om de hoek.
Gisteren maar weer eens de quest 1 uit de kast gehaald en ACC in vr gedraaid. In oculus software render resolution op 3616x2000 gezet en refresh rate op 72Hz gezet. In ACC gekozen voor het VR high profiel en daarna de resolution scale van 80 naar 100 gezet.
Hiemee houd ik in de game de 72Hz vast en heb ik een headroom van rond de 40% en als er veel auto's in beeld zijn kan ie droppen naar rond de 20%.
Het lijkt erop dat ACC met een 5800X en een 3070 RTX niet overweg kan met verhoging van de resolutie die een quest 2 met zich mee brengt.
Hiemee houd ik in de game de 72Hz vast en heb ik een headroom van rond de 40% en als er veel auto's in beeld zijn kan ie droppen naar rond de 20%.
Het lijkt erop dat ACC met een 5800X en een 3070 RTX niet overweg kan met verhoging van de resolutie die een quest 2 met zich mee brengt.
ACC is zeer slecht geoptimalizeerd. Punt.superrob schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:45:
Veel van wat je hier leest is mensen die het opeens wel voor elkaar hebben met ACC en VR, maar dat is meer een inzage in wat die persoon acceptabel vind dan dat ze het echt scherper/soepeler hebben gekregen (finge cases 3090 met laatste CPU's daargelaten).
Let wel ff op wat ze testen in welke modus. VR is toch een andere belasting dan de gemiddelde beeldscherm game. Ook is de cpu belasting per spel niet helemaal gelijk / vergelijkbaar.Cuqebaqer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:31:
Ja ik snap wel dat intern het een en ander veranderd maar op game benchmarks via verschillende youtube kanalen zie ik geen tot weinig verschil en op gebied van renderen etc juist een nadeel door minder cores. Dus lijkt het me zonde om geld uit te geven aan de cpu. Een overclock zou dit ook kunnen recht trekken vermoed ik. Geld in mijn zak houden en wachten tot gpu's beschikbaar zijn of eventueel de volgende AMD generatie lijkt me verstandiger op dit moment zeker met ddr5 om de hoek.
Ik moest destijds zelf kiezen of ik mijn 2600k aanhield voor langer icm een 1080, of dat ik upgrade naar een 6700k.
Echter in 2 specifieke games die ik speelde ging ik van 60 min framerate naar 80 min frame rate. En dat verschil bemerk je zeker wel.
Die 6700k icm een 3080 houdt nu mijn VR prestaties ook wat tegen. Maargoed, ik wacht ook ff tot ddr 5 uit is want ik koop liever niet een laatste generatie ddr4 product. En zeker met de huidige beschikbaarheid/ prijzen van hardware.
Heren (en dames natuurlijk),dozo71 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:42:
Nu Joep extra kanalen op de GOT teamspeak server heeft aangemaakt om ook tijdens de training in iracing een beetje te kunnen babbelen wil ik hier gebruik van maken maar ik rijdt natuurlijk in VR.
Heeft Teamspeak een ingebouwde VR modus? Biedt overwolf misschien een oplossing of ben veroordeeld tot OVR drop of OVR toolkit?
Nu got-tweakers (gedeeltelijk) overstapt op discord, ook voor de voice communicatie, kunnen verder met onze quest naar een fatsoenlijke overlay die weergeeft wie er wat zegt in de voice chat.
Nou ben ik niet heel bekend met de ins en outs van discord in VR.
En Google geeft ook niet echt uitsluitsel maar wie heeft hier een oplossing voor?
Beetje late reactie maar ik had dus precies het zelfde en ik ben erachter wat het probleem bij mij veroorzaakte. Het probleem ontstond steeds op het moment dat mijn G2 in sleep-mode ging. Als deze daarna gewekt werd deed mijn muis het niet meer als ik de headset op had (en de sensor dus detecteerde) dat ik de headset op had.BM schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:35:
- Ik heb voor mijn gevoel meer dan 50% van de keren dat ik een sessie start geen werkende muis. Win+Y lijkt ook niet te helpen. Als ik headset afzet heb ik wel een muiscursor in het windowed iRacing scherm. Moet iRacing op mijn monitor fullscreen draaien?
Het probleem heb ik opgelost door een stukje tape over de sensor te plakken, op die manier gaat je headset dus niet meer in sleep-mode en ontstaat het probleem niet meer.
https://www.swipetips.com...lking-in-game-in-discord/dozo71 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:00:
[...]
Heren (en dames natuurlijk),
Nu got-tweakers (gedeeltelijk) overstapt op discord, ook voor de voice communicatie, kunnen verder met onze quest naar een fatsoenlijke overlay die weergeeft wie er wat zegt in de voice chat.
Nou ben ik niet heel bekend met de ins en outs van discord in VR.
En Google geeft ook niet echt uitsluitsel maar wie heeft hier een oplossing voor?
Gewoon die van discord zelf, en hardware acceleration uitzetten?
TS als vr overlay er in laten zetten.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik wil graag eens kijken of VR Racing iets voor mij is en wil het liefst eerst een tweedehands VR set kopen. Ik kan een Medion Erazer X1000 voor €100 krijgen en zie hier in de V&A Oculus Rifts voor rond de €180 gaan. Ik heb meerdere filmpjes en recensies gelezen van de Medion en voor beginners schijnt dit geen slechte bril te zijn, echter komen deze allemaal uit een tijd dat de Rift nog een stuk duurder was. Wat zouden jullie mij adviseren?
Verder heb ik vanwege de schaarste van videokaarten op dit moment een GTX1060 3G in mijn computer (i5 10400F, 32 GB RAM) zitten, gaat deze VR trekken?
Verder heb ik vanwege de schaarste van videokaarten op dit moment een GTX1060 3G in mijn computer (i5 10400F, 32 GB RAM) zitten, gaat deze VR trekken?
Hmm als het alleen om te proberen is zou ik de goedkoopste pakken. Probleem met je setup voor vr wordt uiteindelijk je f en niet kf versie. Beetje afhankelijk van welke game natuurlijk. Denk dat je 1060 een erazer net wel gaat trekken. Draai zelf een reverb g1 op een gtx 1080 en dat gaat wel. Misschien dat iemand anders ervaring heeft met een gtx1060en vr?MaartenFM schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:03:
Ik wil graag eens kijken of VR Racing iets voor mij is en wil het liefst eerst een tweedehands VR set kopen. Ik kan een Medion Erazer X1000 voor €100 krijgen en zie hier in de V&A Oculus Rifts voor rond de €180 gaan. Ik heb meerdere filmpjes en recensies gelezen van de Medion en voor beginners schijnt dit geen slechte bril te zijn, echter komen deze allemaal uit een tijd dat de Rift nog een stuk duurder was. Wat zouden jullie mij adviseren?
Ik had een 1050 TI en die heb ik heel snel vervangen. Project Cars 2 was niet te spelen bv, en die draait niet zo gek in VR. Mijn 2070 Super heeft er nog moeite mee.
Dus een 1060 kan werken met een lage resolutie en lage grafische instellingen.
Dus een 1060 kan werken met een lage resolutie en lage grafische instellingen.
Nope, wel een gtx1070. Daar is het wel op te doen, maar niet alles loopt even lekker. AC gaat goed tot prima, rFactor 2 is doenlijk als je de settings niet te gek maakt. KartKraft gaat wel, maar houdt niet over. ACC is een pure no-go in vr, en iRacing is dan weer prima maar sterk CPU-afhankelijk (ik gebruik een i7 9700k) dus niet een heel erg eerlijke vergelijking. Dit alles icm een Rift S en 32GB geheugen.dozo71 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:22:
[...]
Hmm als het alleen om te proberen is zou ik de goedkoopste pakken. Probleem met je setup voor vr wordt uiteindelijk je f en niet kf versie. Beetje afhankelijk van welke game natuurlijk. Denk dat je 1060 een erazer net wel gaat trekken. Draai zelf een reverb g1 op een gtx 1080 en dat gaat wel. Misschien dat iemand anders ervaring heeft met een gtx1060en vr?
Het is geeft een klein beetje een idee wat je zou kunnen halen dus, maar eerlijk gezegd denk ik dat je met deze hardware meer plezier gaat beleven met een mooie breedbeeld, of even het geld in je zak houdt, dan de GPU upgrade (waar je ongeacht wel of geen VR toch plezier aan gaat hebben) en dan eens verder kijkt.
Dank voor de reacties! Dat is dan inderdaad waar ik voor ga, laat ik VR nog even voor wat het is en zodra ik een nieuwe grafische kaart heb ga ik wel even kijken hoe het er dan voor staat.
Deze begrijp ik niet Martijn. Zou je iets meer willen uitleggen doe dit dan werkt in VR?Blerf schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:47:
[...]
https://www.swipetips.com...lking-in-game-in-discord/
Gewoon die van discord zelf, en hardware acceleration uitzetten?
TS als vr overlay er in laten zetten.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een probleem.
Sinds een maandje ben ik overgestapt van pc2 naar iracing. Mijn eerste reactie was dat de performance in iracing echt veeeel beter was. Haal zonder problemen 90 FPS op redelijk hoge settings.
Mijn rig:
5600x
32gb ram 3600mhz
3080
Reverb G2
Nu mijn probleem. De eerste race of practice, altijd zonder problemen 90 FPS. Ongeacht het circuit. Daarna vaak redelijk random ineens tijdens een volgende race framedrops richting de 70 FPS. Soms is het al na 1 race maar soms ook pas na 3 races. Het enige wat dan helpt is electriciteit van de headset af en pc opnieuw opstarten, de plug van de G2 weer in de box en alles is weer normaal.
Ik krijg het probleem niet gevonden via google. Misschien meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?
Sinds een maandje ben ik overgestapt van pc2 naar iracing. Mijn eerste reactie was dat de performance in iracing echt veeeel beter was. Haal zonder problemen 90 FPS op redelijk hoge settings.
Mijn rig:
5600x
32gb ram 3600mhz
3080
Reverb G2
Nu mijn probleem. De eerste race of practice, altijd zonder problemen 90 FPS. Ongeacht het circuit. Daarna vaak redelijk random ineens tijdens een volgende race framedrops richting de 70 FPS. Soms is het al na 1 race maar soms ook pas na 3 races. Het enige wat dan helpt is electriciteit van de headset af en pc opnieuw opstarten, de plug van de G2 weer in de box en alles is weer normaal.
Ik krijg het probleem niet gevonden via google. Misschien meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?
Ik zie het bij mij ook wel gebeuren met een Rift S op i7-9700k. Heb eigenlijk nog nooit geprobeerd of de hele rommel unpluggen, rebooten en weer aansluiten dat verhelpt, maar zelfs al zou dat het doen, dan is het me niet storend genoeg om zoveel werk erin te steken om het op te lossen. Ik wacht wel gewoon af; zal vroeg of laat wel eens opgelost worden en anders maar mee leren levenThodekroo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:23:
Mijn rig:
5600x
32gb ram 3600mhz
3080
Reverb G2
Zojuist had ik het weer tijdens een race. Best lastig rijden met framedrops en dan ook nog eens naar de fpsVR op je schoot moeten kijken418O2 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:32:
hou eens in de gaten waar het probleem zit (cpu of gpu)
Welke instellingen op iracing gebruik je? Die voorgesteld worden op het forum?Thodekroo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:08:
[...]
Zojuist had ik het weer tijdens een race. Best lastig rijden met framedrops en dan ook nog eens naar de fpsVR op je schoot moeten kijken. Wat ik zo snel tijdens de race kon zien was dat het echt de gpu frametimes zijn. Daarnaast een reprojection ratio van 5% (is normaal 0%). Cpu frametimes waren allemaal groen en laag. Heb alleen niet gekeken naar mijn gpu usage maar volgens mij ziet die altijd gewoon op 95%.
Yes, met Steam SS op 100%. Alleen anti aliassing heb ik nog 1 niveau hoger staan.Hathie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:32:
[...]
Welke instellingen op iracing gebruik je? Die voorgesteld worden op het forum?
Ik zou toch eens proberen steam ss te verlagen en daar wat mee te testen. Ik heb zelf een AMD 3600 en een rtx2080, dus wel mindere hardware, maar mijn steam ss staat maar op 65 % denk ik.
Ik merk vooral framedrops in de buurt van de pits en heb daarom pit objects en het aantal auto's nog verlaagd. Is het bij jou op specifieke tracks en plaatsen?
Ik merk vooral framedrops in de buurt van de pits en heb daarom pit objects en het aantal auto's nog verlaagd. Is het bij jou op specifieke tracks en plaatsen?
vandaag eerste rondjes in VR gedaan in Iracing met een HP Reverb G2
Erg cool....wil nu al niet meer terug....
even wat basic vraagjes,
Ik krijg alleen VR in Iracing via SteamVR, klopt dit? Via WRM alleen lukt het niet (FSIM2020 werkt wel).
Ik had een wat betere beeld verwacht.....wellicht doe ik wat verkeerd...
Moet ik SteamVR config op auto laten ofwel 2160x2160 per eye instellen?
Klopt het dat Iracing je main monitor blijft gebruiken qua resolutie (in mijn geval 5120x1440)?
Nog goede guide voor beeldinstellingen die ik kan volgen?
thanks
even wat basic vraagjes,
Ik krijg alleen VR in Iracing via SteamVR, klopt dit? Via WRM alleen lukt het niet (FSIM2020 werkt wel).
Klopt het dat Iracing je main monitor blijft gebruiken qua resolutie (in mijn geval 5120x1440)?
thanks
Volgens mij kán het gewoon niet aan de (ss) instellingen liggen. Het is namelijk zo dat de eerste race altijd gewoon 100% op 90 fps draait, echt met 0 framedrops. Vaak ook nog wel een paar races daarna, maar op een gegeven moment krijg ik er ineens last van. Dan krijg ik gedurende de hele race framedrops richting 60/70, op sommige plekken erger dan andere plekken, maar het is voor mij echt onmogelijk om een race dan goed uit te rijden. Het enige dat dan nog helpt is een volledige herstart van de PC.Hathie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:08:
Ik zou toch eens proberen steam ss te verlagen en daar wat mee te testen. Ik heb zelf een AMD 3600 en een rtx2080, dus wel mindere hardware, maar mijn steam ss staat maar op 65 % denk ik.
Op zich kan ik er wel om heen werken, ik kom er vaak tijdens de practice of quali gelijk achter en heb ik tijd genoeg om het hele zooitje opnieuw op te starten, maar irritant is het wel.
Ik quote even een bericht van een tijdje terug waarin je meeste vragen beantwoord worden:refused81 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:26:
vandaag eerste rondjes in VR gedaan in Iracing met een HP Reverb G2
even wat basic vraagjes,
thanks
ourplayground schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:10:
Zo, ik ben een poosje onderweg met de reverb G2 en heb nog niet heel veel zitten tweaken, ik heb de settings van Rift-S master @Blerf overgenomen, maar wou toch even een korte post maken over mijn instellingen waarbij ik niet onder de 90fps kom tijdens races (ook race starts).
instellingen iRacing:
[Afbeelding]
steam VR instellingen:
[Afbeelding]
in de komende dagen/weken ga ik nog verder testen en tweaken, maar dit is in iedergeval een veilig startpunt.
Wellicht handig er bij te vemelden, dit is op een PC met een 5800x en RTX3070 en 32 GB RAM.
Heb je zelf betere instellingen, tips of vragen dan hoor ik het graag
edit 04/12/2020: na enkele tips en wat door prutsen heb ik de instelling kunnen opschroeven, plaatjes zijn aangepast naar de meest recente instellingen.
Ik heb even een filmpje gemaakt over hoe soepel het loopt. De kwaliteit is om op te schieten, in het eggie ziet het er zo ontzettend veel mooier uit... Dit meer even om aan te geven hoe de FPS het houden.
[YouTube: Iracing Reverb G2 test]
Heb je je drivers al geupdated? Als het eerst goed is dan verslechterd en weer goed is na een herstart, denk ik aan resource-leaks. Wij gebruiken allemaal dezelfde versie van iRacing zonder problemen, dus daar zou ik het probleem niet direct zoeken. Wij gebruiken echter niet allemaal dezelfde drivers, dus dat zou de eerste plek zijn die ik zou controleren, zowel GPU als VR.
Drivers icm met VR kan soms gepuzzel zijn. Sommige combinaties van iRacing en driverversies werken beter dan andere. Ik update mijn drivers eigenlijk nooit meer nu ik een stabiele situatie heb.
Drivers icm met VR kan soms gepuzzel zijn. Sommige combinaties van iRacing en driverversies werken beter dan andere. Ik update mijn drivers eigenlijk nooit meer nu ik een stabiele situatie heb.
[ Voor 20% gewijzigd door SlaadjeBla op 26-02-2021 13:48 ]
Mijn drivers waren tot de driverrelease van 25-02 up-to-date. Ik heb heb zojuist maar besloten om gewoon Windows volledig te her installeren. Wordt vervolgd...SlaadjeBla schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:46:
Heb je je drivers al geupdated? Als het eerst goed is dan verslechterd en weer goed is na een herstart, denk ik aan resource-leaks. Wij gebruiken allemaal dezelfde versie van iRacing zonder problemen, dus daar zou ik het probleem niet direct zoeken. Wij gebruiken echter niet allemaal dezelfde drivers, dus dat zou de eerste plek zijn die ik zou controleren, zowel GPU als VR.
thanks....dat antwoord een hoop.behalve:Thodekroo schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:30:
[...]
Ik quote even een bericht van een tijdje terug waarin je meeste vragen beantwoord worden:
[...]
k krijg alleen VR in Iracing via SteamVR, klopt dit? Via WRM alleen lukt het niet (FSIM2020 werkt wel).
Ja klopt, waarom zou je het via WMR willen?refused81 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:06:
[...]
thanks....dat antwoord een hoop.behalve:
k krijg alleen VR in Iracing via SteamVR, klopt dit? Via WRM alleen lukt het niet (FSIM2020 werkt wel).
Ja dit klopt. INmiddels heb ik trouwens de resolutie van SteamVR naar 60-70% gezet, scheelt weinig tot niks in beeld kwaliteit, maar wel in FPS behoud,refused81 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:06:
[...]
thanks....dat antwoord een hoop.behalve:
Verder een tip voor de steamVR rijders, CrewChief kan in iraicng perfect de racing overlays positioneren.
Het is me gelukt om een oplossing voor het bovenstaande probleem te vinden. Eerst ben ik begonnen met een volledig schone Windows (en dus ook nvidia) installatie. Dat verhielp het probleem niet.Thodekroo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:23:
Mijn rig:
5600x
32gb ram 3600mhz
3080
Reverb G2
Daarna heb ik de stappen uit deze video gevolgd en dit verhielp het probleem. Al enkele dagen nergens last meer van
YouTube: Windows VR Headsets | I saw HUGE performance improvements & better f...
Omdat ik zowel de virtual monitor pre-allocation als de Nvidia Overlay en Xbox gamebar alle 3 tegelijk heb uitgeschakeld weet ik niet welke van de 3 het probleem veroorzaakte, maar het belangrijkste is dat het nu is opgelost...
Heeft er iemand tips om de VR performance in AMS 2 beter te krijgen? Droog weer is allemaal prima op 90 FPS met de Reverb G2, maar zodra het iets meer dan lichte regen is kakt het in maar 50 FPS.
Specs: Ryzen 5600x, 32 GB, RTX 3080.
Heb al WMR Portal uitgeschakeld, virtuele desktops uit, SteamVR op 100% resolutie en AMS2 op 60%. Supersampling game op 1.0x. MSAA off. track details low. Shadows off.
Heb al WMR Portal uitgeschakeld, virtuele desktops uit, SteamVR op 100% resolutie en AMS2 op 60%. Supersampling game op 1.0x. MSAA off. track details low. Shadows off.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Welke setting in AMS2 heb je op 60%?Phusebox schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:01:
Heeft er iemand tips om de VR performance in AMS 2 beter te krijgen? Droog weer is allemaal prima op 90 FPS met de Reverb G2, maar zodra het iets meer dan lichte regen is kakt het in maar 50 FPS.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Sorry die 60% slaat op de resolutie instelling van SteamVR voor de AMS2 applicatie.
Het is slim om aan te geven wat de uiteindelijke resolutie is gezien die 100% voor iedereen anders kan zijnPhusebox schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:27:
[...]
Sorry die 60% slaat op de resolutie instelling van SteamVR voor de AMS2 applicatie.
Uit mijn hoofd iets van 2580x2520. Zal het vanavond checken.Tadango schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Het is slim om aan te geven wat de uiteindelijke resolutie is gezien die 100% voor iedereen anders kan zijn
Ik heb het even uitgeprobeerd (i5 9600K@5.0 RTX3090 Reverb G2): met SteamVR op 70 % en binnen AMS2 SS 1.0 MSAA off shadows off maar wel track HIGH is inderdaad zelfs licht rain al killing: ik heb dan weliswaar ongeveer 80 fps, maar de framedrops geven toch een m.i. onacceptabel gestotter in het beeld.
Ik zou zeggen: dan maar niet in de regen rijden, dat rijdt toch al beroerd :-)
Als het je om de visuele atmosfeer gaat: dan zou ik mist aanraden, lijkt ook heel anders maar minder fps verlies bij mij althans.
Ik kan verder in SteamVR 100% kiezen, dan heb ik nog een goeie fps, maar die daalt weer als ik regen aanzet.
Verder: VR is eindeloos tweaken tot je in je eigen systeem een voor jouzelf acceptabele setting heb. Bij racen is een stottervrij beeld wel essentieel, m.i. nog meer dan bij bv FS2020 (waarbij fps30 ook prima is- als t maar niet stottert).
Misschien is er voor AMS2 ook een tweaking guide net als voor bv FS2020 op het FS forum?).
Als het je om de visuele atmosfeer gaat: dan zou ik mist aanraden, lijkt ook heel anders maar minder fps verlies bij mij althans.
Ik kan verder in SteamVR 100% kiezen, dan heb ik nog een goeie fps, maar die daalt weer als ik regen aanzet.
Verder: VR is eindeloos tweaken tot je in je eigen systeem een voor jouzelf acceptabele setting heb. Bij racen is een stottervrij beeld wel essentieel, m.i. nog meer dan bij bv FS2020 (waarbij fps30 ook prima is- als t maar niet stottert).
Misschien is er voor AMS2 ook een tweaking guide net als voor bv FS2020 op het FS forum?).
[ Voor 21% gewijzigd door flopdoc op 15-03-2021 13:36 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Hmm regen is juist het enige leuke in AMS2 vind ik. Bij gebrek aan andere games met goede regeneffecten.flopdoc schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:34:
Ik heb het even uitgeprobeerd (i5 9600K@5.0 RTX3090 Reverb G2): met SteamVR op 70 % en binnen AMS2 SS 1.0 MSAA off shadows off maar wel track HIGH is inderdaad zelfs licht rain al killing: ik heb dan weliswaar ongeveer 80 fps, maar de framedrops geven toch een m.i. onacceptabel gestotter in het beeld.
Gister mijn hpnreverb g1 aangemeld voor rma. Het scherm valt om de twee minuten een 2-3 seconden uit en ik krijg de bekende "sparkles", witte puntjes die steeds oplichten. Van wat ik op het internet heb gelezen is he alleen maar downhill vanaf hier.
Kennelijk vindt hp dat ook want kreeg vandaag al het bericht dat ze een replacement part hebben opgestuurd. Volgens de mail een nieuwe headset.
Nu vraag ik me af of het alleen de headset is of ook de rest, dus volledige nieuwe doos met toebehoren. Iemand hier al ervaring mee gehad?
Kennelijk vindt hp dat ook want kreeg vandaag al het bericht dat ze een replacement part hebben opgestuurd. Volgens de mail een nieuwe headset.
Nu vraag ik me af of het alleen de headset is of ook de rest, dus volledige nieuwe doos met toebehoren. Iemand hier al ervaring mee gehad?
Qua atmosfeer is het inderdaad zeker extra voor het gevoel van being there.Phusebox schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:40:
[...]
Hmm regen is juist het enige leuke in AMS2 vind ik. Bij gebrek aan andere games met goede regeneffecten.
Probleem opgelost. Maandag gemeld vandaag woensdag een nieuwe unit gekregen. Kabels, controllers en luidsprekers etc. moeten van de oude set gebruikt worden.dozo71 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:13:
Gister mijn hpnreverb g1 aangemeld voor rma. Het scherm valt om de twee minuten een 2-3 seconden uit en ik krijg de bekende "sparkles", witte puntjes die steeds oplichten. Van wat ik op het internet heb gelezen is he alleen maar downhill vanaf hier.
Perfecte service
Da's zeker perfecte service, gaat je G2, of de kabel daarvan, kapot dan ben je de sjaak en kun je 2 maanden wachten
Mocht mijn G1 ooit stuk gaan, dan hoop ik dat de vooraad G1's op is en ze een G2 terugsturen

Mocht mijn G1 ooit stuk gaan, dan hoop ik dat de vooraad G1's op is en ze een G2 terugsturen
Haha ja daar hoopte ik stiekem ook op. Maar helaas. Alhoewel ik nog steeds blij ben met de g1.Arkman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:30:
Da's zeker perfecte service, gaat je G2, of de kabel daarvan, kapot dan ben je de sjaak en kun je 2 maanden wachten![]()
Zijn er meer mensen die iets minder performance ervaren sinds de laatste update van iRacing?
Nog een toevoeging. Heb onderstaande naar iracing gestuurd als feedback op de release notes:
Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren? Bijvoorbeeld de GPU load die fors is toegenomen met zelfde settings? En tragere CPU frame times met zelfde settings (settings moeten dus wat worden terug gedraaid om performance terug te winnen)Since this update, with the same graphic settings I get lower performance in VR. Even when I turn down the settings, I'm still having high frametimes on the cpu. Also I noticed that my GPU load when from 95 at starts tot 80-90% while racing tot 98-99%. Almost gone from a CPU bottleneck to an GPU one with this update. Can you please eleberate on the changes for this release (and in future releases notes) which may impact performance or atleast tell us what is changed under the hood, so we can understand and tweak te settings to regain performance? Why did the gpu load increase so much? I'm keen for better better use of the system resources, but I can't seem to match is with anything new, atleast in VR.
Please let me know and keep up the good work!
Nee, ik heb geen verschil in performance gemerkt met mijn Rift S.michielvh83 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:54:
Zijn er meer mensen die iets minder performance ervaren sinds de laatste update van iRacing?
Zodra de lichten aan gaan of het regent zakt AMS 2 bij mij ook van 80 FPS naar 50 FPS op mijn RTX 3070, terwijl bij PC2 dit een stuk minder is dus het lijkt echt een issue met AMS 2 te zijn aangezien het wel dezelfde engine is.Phusebox schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:01:
Misschien dat ze het later nog verbeteren maar tot die tijd is AMS 2 voor mij strictly over dag met mooi weer racen
Geen verschil met de Index. Sterker nog, ik denk zelfs dat het sinds de laatste 1 of 2 updates vloeiender loopt.michielvh83 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:54:
Wat gek, ik moest shadows uitzetten of alleen track en crowds ook uitzetten en events on low om vergelijkbare performance te krijgen. Ik heb wat met de settings gespeeld en zit nu weer op een acceptabel nivea met de Valve Index op 144hz. Lijkt erop dat high detail on cars vooral zwaarder is geworden.ZFLaSH schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:35:
[...]
Geen verschil met de Index. Sterker nog, ik denk zelfs dat het sinds de laatste 1 of 2 updates vloeiender loopt.
Nu zaten mijn settings redelijk op de performance limit voor VR. Balans tussen realisme en performance.
Ik kan alleen nog niet de toegenomen GPU load verklaren. Lijkt erop dat sinds de laatste update de GPU beter wordt benut, maar ten opbrengst van wat?
Na een recente upgrade van mijn simrig met een RTX3080FE en een 10700K wilde ik ook mijn VR upgraden van RiftS naar Quest2+Link. De hogere resolutie is heerlijk maar wat een gedoe om het gewoon aan het werk te krijgen. Ik wil niet vanuit een virtual desktop starten; gewoon vanuit Content Manager Assetto Corsa starten in VR is het doel.
Elke opstart moet je eerst vanuit Oculus Home naar Link. Waarom geen autostart in Link? Guard was niet uit te schakelen dus een developer account aangemaakt en Guard uitgezet. Geluid wordt alleen doorgegeven via de mini-jack als je de headset op hebt. Elke keer als je een sessie in Assetto Corsa hebt afgerond springt de Quest2 weer naar Oculus Home en moet je weer opnieuw verbinding maken naar Link.
Ik heb een korte USB3.1gen1 kabel welke tot 5Gbps zou moeten halen maar de Oculus USB test geeft slechts 2.6Gbps aan. Hoeveel bandbreedte meten jullie? De beeldcompressie is verschrikkelijk. Je kan de kleurstappen in een donkere lucht tellen. En meer dan 72Hz is niet mogelijk ook al stel je 80Hz of 90Hz in. Aan mijn hardware zal het niet liggen.
De Quest2 is dus aan de kant gelegd en de RiftS weer aangesloten. Ik hou de software-updates en Youtube-streams over de Quest2 in de gaten en pak hem over een tijdje wel weer op. Of hebben jullie een idee waar het mis gaat?
Elke opstart moet je eerst vanuit Oculus Home naar Link. Waarom geen autostart in Link? Guard was niet uit te schakelen dus een developer account aangemaakt en Guard uitgezet. Geluid wordt alleen doorgegeven via de mini-jack als je de headset op hebt. Elke keer als je een sessie in Assetto Corsa hebt afgerond springt de Quest2 weer naar Oculus Home en moet je weer opnieuw verbinding maken naar Link.
Ik heb een korte USB3.1gen1 kabel welke tot 5Gbps zou moeten halen maar de Oculus USB test geeft slechts 2.6Gbps aan. Hoeveel bandbreedte meten jullie? De beeldcompressie is verschrikkelijk. Je kan de kleurstappen in een donkere lucht tellen. En meer dan 72Hz is niet mogelijk ook al stel je 80Hz of 90Hz in. Aan mijn hardware zal het niet liggen.
De Quest2 is dus aan de kant gelegd en de RiftS weer aangesloten. Ik hou de software-updates en Youtube-streams over de Quest2 in de gaten en pak hem over een tijdje wel weer op. Of hebben jullie een idee waar het mis gaat?
Wat betreft de 72hz... Heb je toevallig de 27 beta draaien? Die gaat niet hoger dan 72hz vooralsnog. De 26 draait gewoon op 90hz.
En voor wat betreft het geklooi met link... Ik ben echt heel blij dat ik mijn G2 weer kan gebruiken. Die is echt op alle vlakken superieur tov de q2. Ik kreeg met de link kabel ook last van een witte balk onderin het scherm na een minuut of 10 racen. Gebruik de q2 alleen nog met vd voor non sim spellen.
Ik meet 2.2gb dat is volgens mij ruim voldoende. Die 5gbps die op de verpakking staat is theoretisch.
En voor wat betreft het geklooi met link... Ik ben echt heel blij dat ik mijn G2 weer kan gebruiken. Die is echt op alle vlakken superieur tov de q2. Ik kreeg met de link kabel ook last van een witte balk onderin het scherm na een minuut of 10 racen. Gebruik de q2 alleen nog met vd voor non sim spellen.
Ik meet 2.2gb dat is volgens mij ruim voldoende. Die 5gbps die op de verpakking staat is theoretisch.
Dank je, ik draaide inderdaad de 27 beta. Terug naar 26 maakt inderdaad een hele verbetering.
Is de G2 echt zoveel beter voor simmen dan de Q2? Wellicht dat ik dan toch eens de G2 bestel zonder controllers, wat ik wel jammer vind is dat de FOV zo klein is.Thodekroo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:07:
Wat betreft de 72hz... Heb je toevallig de 27 beta draaien? Die gaat niet hoger dan 72hz vooralsnog. De 26 draait gewoon op 90hz.
Voor normale VR games hoor ik nog wel eens het één en ander over zeer slechte tracking en veel gedoe met WMR en settings tweaken wat zijn je ervaringen hiermee?
Je moet wel gaan tunen wil je een goed resultaat krijgen. Encode bitrate moet je op 250Mbps zetten (dus je kabel heeft 10x de capaciteit die gebruikt wordtjfeelders schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:37:
Na een recente upgrade van mijn simrig met een RTX3080FE en een 10700K wilde ik ook mijn VR upgraden van RiftS naar Quest2+Link. De hogere resolutie is heerlijk maar wat een gedoe om het gewoon aan het werk te krijgen. Ik wil niet vanuit een virtual desktop starten; gewoon vanuit Content Manager Assetto Corsa starten in VR is het doel.
Oculus home gebruik is niet, is dus ook niet nodig. Link opstarten, dan het spel en gaan. Geluid kan je zelf kiezen waar je dat wilt gebruiken, PC of headset. Wat bedoel je precies?
90Hhz kan je prima instellen en dat moet jouw kaart ook trekken lijkt me. Resolutie in oculus app rond de 2500p instellen en 90Hz kiezen. Kijk niet naar de instellingen in het spel, die geeft normaal je monitor mogelijkheden weer.
Zelfde ervaring hier. Inderdaad jammer dat de Quest 2 niet standaard naar Link kan opstarten maar voor de rest eigenlijk probleemloos mee aan het racen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik vind het toch maar bijzonder dat ik AMS2 niet vloeiend krijg met een 3080 Suprim X op de G2.
Zelfs zonder regen haal ik geen stabiele 90 FPS momenteel. SteamVR op 100% resolutie en AMS2 op 40% multiplier. Verder heb ik vrijwel alles op low of zelfs off staan (shadows off, reflections low, track detail low, anisotropic 16x, MSAA low, grass off, enhanced mirrors off, car detail high).
In fpsVR zie ik een belasting van de GPU van max 80% en CPU rond de 60%.
Weet echt niet wat ik nog moet doen. Best een deceptie die 3080 en de G2 dus ook aangezien ik alles low res moet draaien en dus niks heb aan de betere resolutie.
Zelfs zonder regen haal ik geen stabiele 90 FPS momenteel. SteamVR op 100% resolutie en AMS2 op 40% multiplier. Verder heb ik vrijwel alles op low of zelfs off staan (shadows off, reflections low, track detail low, anisotropic 16x, MSAA low, grass off, enhanced mirrors off, car detail high).
In fpsVR zie ik een belasting van de GPU van max 80% en CPU rond de 60%.
Weet echt niet wat ik nog moet doen. Best een deceptie die 3080 en de G2 dus ook aangezien ik alles low res moet draaien en dus niks heb aan de betere resolutie.
Hmm hoe kan ik dat handig checken?418O2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:57:
Niet toevallig 1 core die helemaal vol zit?
Cpu is een 5600x trouwens.
MSI afterburner overlay en dan alle cores laten zien.Phusebox schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:39:
[...]
Hmm hoe kan ik dat handig checken?
Cpu is een 5600x trouwens.
Draaid prima op mindere hardware. Zou meer het probleem in je eigen hoekje zoeken.Phusebox schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:48:
Hoor het wel vaker, clone de pc, gooi er een van onze schone images op en draait als een zonnetje. Troubleshooten doe ik dan niet, maar de hardware is het meestal niet.
Voor de (o.a) Quest 2 gebruikers is het mij gelukt om zonder extra software "overlays" te krijgen in iRacing. Eigenlijk supersimpel, maar op een onduidelijke Duits YT-video na weinig info hierover te vinden. Omdat ik geen screenshots heb, ga ik het tekstueel proberen uit te leggen.
In dit geval maak ik gebruik van (de gratis versie van) Racelabapps (overlay standings). Deze standings open ik in een browser (die streaming link zegmaar). ik sim in iRacing.
- Zet je bril op.
- Oculus Home > Oculus Link.
- Open je desktop.
- Open alles wat je nodig hebt, in dit geval Racelabapps.
- Open nu een browser window met daarin je overlays - en resize deze window tot bv. een kwart van een normaal scherm (pas dit aan naar eigen smaak)
- Klik in Oculus Home op die grijze balk op het plusje, nu kan je kiezen uit de openstaande programma's. Kies hier de browser window. Nu wordt dit scherm als ware losgetrokken en kan je verplaatsen (dit moet met zo'n controller) los van je andere desktop. Plaats hem een stuk naar boven! (of kies een andere positie, maar mag niet echt in het midden)
- Nu de truck: rechtsonderin dit losgetrokken venster zie je een piepkleine punaise/pin icoon. Klik hierop en dit venster blijft altijd in beeld staan.
- Start nu iRacing en als je track geladen is zie je de overlay verschijnen in browser venster. Als je dit venster te laag hebt staan zie je de groene "practise" button niet, vandaar dat ie flink omhoog moet.
Ik heb er een half uurtje mee gereden en lijkt geen invloed te hebben op game zelf.
In dit geval maak ik gebruik van (de gratis versie van) Racelabapps (overlay standings). Deze standings open ik in een browser (die streaming link zegmaar). ik sim in iRacing.
- Zet je bril op.
- Oculus Home > Oculus Link.
- Open je desktop.
- Open alles wat je nodig hebt, in dit geval Racelabapps.
- Open nu een browser window met daarin je overlays - en resize deze window tot bv. een kwart van een normaal scherm (pas dit aan naar eigen smaak)
- Klik in Oculus Home op die grijze balk op het plusje, nu kan je kiezen uit de openstaande programma's. Kies hier de browser window. Nu wordt dit scherm als ware losgetrokken en kan je verplaatsen (dit moet met zo'n controller) los van je andere desktop. Plaats hem een stuk naar boven! (of kies een andere positie, maar mag niet echt in het midden)
- Nu de truck: rechtsonderin dit losgetrokken venster zie je een piepkleine punaise/pin icoon. Klik hierop en dit venster blijft altijd in beeld staan.
- Start nu iRacing en als je track geladen is zie je de overlay verschijnen in browser venster. Als je dit venster te laag hebt staan zie je de groene "practise" button niet, vandaar dat ie flink omhoog moet.
Ik heb er een half uurtje mee gereden en lijkt geen invloed te hebben op game zelf.
Ik gebruik een G2 icm Iracing. Eigenlijk krijg ik op elke setting (hoog/laag) dezelfde FPS door....90fps.
Dit heb ik bijna op all tracks. Geen enkel probleem.
Er zijn echter een paar tracks waar ik een dip heb, in bepaalde bochten krijg ik een drop naar 50-70fps. Als ik dan alleen op superlaag zet heeft dit totaal geen effect. Het gebeurt bij elke setting.
Is dit een probleem bij mij...of iets binnen Iracing?
Voorbeeld is Hockenheim...overal 90fps, maar als ik uit 'hairpin' naar 'Mercedes' rij....krijg ik een dip..alleen daar....
Er zijn echter een paar tracks waar ik een dip heb, in bepaalde bochten krijg ik een drop naar 50-70fps. Als ik dan alleen op superlaag zet heeft dit totaal geen effect. Het gebeurt bij elke setting.
Voorbeeld is Hockenheim...overal 90fps, maar als ik uit 'hairpin' naar 'Mercedes' rij....krijg ik een dip..alleen daar....
Klinkt dan als een CPU beperking?refused81 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:25:
Ik gebruik een G2 icm Iracing. Eigenlijk krijg ik op elke setting (hoog/laag) dezelfde FPS door....90fps.
ik mag hopen van niet....?
Ik gebruik de G2 op een Radeon 6900XT + Ryzen 9 5900x .......(met 32gb)
Ha nee, maar wat dan wel?refused81 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:27:
[...]
ik mag hopen van niet....?
Ik gebruik de G2 op een Radeon 6900XT + Ryzen 9 5900x .......(met 32gb)
Maar kan nog prima een CPU bottle neck zijn, als deze 1 thread gebruikt en die gewoon vol zit. Je kan dan een 128 Core CPU beest nemen, maar sneller wordt het niet. Dan moet wel iedereen hetzelfde probleem hebben uiteraard.
Je gaat waarschijnlijk wat settings moeten terugdraaien. Op het VR gedeelte op het forum iracing is er een heel duidelijk sticky. https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
Of, je meet even wat er daadwerkelijk gebeurd. scheelt een hoop speculatie over het wat gedeelte (en als het op specifieke plekken gebeurt en dit is ook voor andere, dan is het gewoon niet goed geoptimalizeerd....).