Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:14
Hathie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:30:
[...]

Je gaat waarschijnlijk wat settings moeten terugdraaien. Op het VR gedeelte op het forum iracing is er een heel duidelijk sticky. https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
Settings terug draaien heeft niet echt geholpen bij mij, maar deze topic kende ik nog niet, morgen even goed doorlezen thanks 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Darkangle schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:17:
Of, je meet even wat er daadwerkelijk gebeurd. scheelt een hoop speculatie over het wat gedeelte (en als het op specifieke plekken gebeurt en dit is ook voor andere, dan is het gewoon niet goed geoptimalizeerd....).
Dat is ook een goede, suggestie hoe ik dat kan doen/uitlezen ? ☺️

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hate to be that guy, maar er zijn honderden sites en youtubejes gewijd aan hoe je framelatency, belasting van CPU/GPU etc kan bekijken en beoordelen. Mijn uitleg zal daar niets aan toevoegen, en zij doen het een stuk eloquenter dan ik dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 20:52
Gisteren voor het eerst met mijn nieuwe Quest 2 ACC gedaan. Zo zeg, wat een verschil. Het is alsof ik nog nooit een simrace heb gedaan. Heb alles afgesteld aan de hand van deze video, https://www.youtube.com/w...6J4fNR5HAQBCc3AIo&index=4

Moet nog wel wat tweaken hier en daar, maar het spel draait heel goed. Scherpte is prima, geen haperingen. Geen idee wat de FPS is overigens, weet nog niet hoe ik dit kan zien in VR.

Vanmiddag Raceroom Exp. maar eens afstoffen, kijken of dat ook zo mooi is.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Kloever schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:44:
Gisteren voor het eerst met mijn nieuwe Quest 2 ACC gedaan. Zo zeg, wat een verschil. Het is alsof ik nog nooit een simrace heb gedaan. Heb alles afgesteld aan de hand van deze video, https://www.youtube.com/w...6J4fNR5HAQBCc3AIo&index=4

Moet nog wel wat tweaken hier en daar, maar het spel draait heel goed. Scherpte is prima, geen haperingen. Geen idee wat de FPS is overigens, weet nog niet hoe ik dit kan zien in VR.

Vanmiddag Raceroom Exp. maar eens afstoffen, kijken of dat ook zo mooi is.
Tot dusverre, als je weg geblazen wilt worden = AMS2 getweaked VR. Qua pure visuele candy is er niets mooier in VR racing op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Darkangle schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:06:
[...]

Tot dusverre, als je weg geblazen wilt worden = AMS2 getweaked VR. Qua pure visuele candy is er niets mooier in VR racing op het moment.
Heb je aanbevelingen welke tweaks voor VR te doen?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
flopdoc schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:28:
[...]

Heb je aanbevelingen welke tweaks voor VR te doen?
Hangt af van je systeem, maar als je terug zoekt in dit topic heb ik er iets over gezegd. Iets met xml bestand en sharpening waardes, beetje met de waardes spelen (geloof 3.0 was max, dus 2.9) en dan genieten.

Momenteel getest met een lightfield proto oplossing. Als je super snel migraine aanvallen kunstmatig wilt opwekken heb ik geloof ik een nieuwe manier gevonden om dat te bewerkstelligen (en ja, we zijn serieus aan het kijken of daar een markt voor is XD ). Kwam even wat meer mee om de hoek kijken dan we dachten.

Kan er binnenkort meer over zeggen, maar ik weet niet meer zeker of hier een toekomst in zit. Technisch vrij complex, en andere benaderingen kunnen vergelijkbare resultaten gaan geven op medium termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik ga zoeken dan.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-06 08:36
[...]

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind IRacing echt veel beter draaien op hoge settings en daarmee ook een stuk mooier dan AMS2 in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Heb settings wat getweaked, is nu lekker scherp, ik vind de graphics ongeveer op zelfde niveau als Iracing. FPS houdt ik wel makkelijker op 90 dan Iracing (ondanks RTX3090!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Darkangle schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:19:
[...]

Momenteel getest met een lightfield proto oplossing. Als je super snel migraine aanvallen kunstmatig wilt opwekken heb ik geloof ik een nieuwe manier gevonden om dat te bewerkstelligen (en ja, we zijn serieus aan het kijken of daar een markt voor is XD ). Kwam even wat meer mee om de hoek kijken dan we dachten.
Wat is een lightfield proto oplossing?

Verder: zijn er van Tweakers net als voor Iracing ook mensen die AMS2 multiplayer racen?

[ Voor 8% gewijzigd door flopdoc op 16-04-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
flopdoc schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:29:
[...]

Wat is een lightfield proto oplossing?

Verder: zijn er van Tweakers net als voor Iracing ook mensen die AMS2 multiplayer racen?
Lightfield is een begrip die het makkelijkste uitgelegd is door de focus in diepte die je met 1 oog doet (dus niet stereo nodig om diepte verschil te waarnemen, variable focal distance etc). Proto is kort voor prototype.

Er is een tweakers discord voor ams2, maar die is voor zo ver ik weet dood/inactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
AMS2 eens geprobeerd, deed me erg denken aan PC2, maar dezelfde engine dus klopt wel. Toch leek AMS2 wel beter te draaien met hogere instellingen. Het reed wel erg anders maar ik heb nog te weinig gereden om echt te merken hoe het anders is. Ik had alleen het idee dat het grafisch niet zoveel spannender was dan PC2, mis ik iets? Ja, gedetailleerder gras edg, maar waarom zou AMS2 zoveel mooier zijn grafischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:22:
AMS2 eens geprobeerd, deed me erg denken aan PC2, maar dezelfde engine dus klopt wel. Toch leek AMS2 wel beter te draaien met hogere instellingen. Het reed wel erg anders maar ik heb nog te weinig gereden om echt te merken hoe het anders is. Ik had alleen het idee dat het grafisch niet zoveel spannender was dan PC2, mis ik iets? Ja, gedetailleerder gras edg, maar waarom zou AMS2 zoveel mooier zijn grafischer?
voornamelijk een hele boel kleine dingetjes bij elkaar opgeteld.

Draait op een nieuwere versie van Madness engine.

Mooi voorbeeld is standaard tijd instellingen Nordschleife - Nürburgring in VR. pracht en praal met mooie sunbeams door bomen, nuances in licht en schaduw en veel gedetailleerdere tarmac.

Draai dezelfde settings op PC2, en je ziet gelijk het verschil in het totaal plaatje en belefenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:28:
[...]

voornamelijk een hele boel kleine dingetjes bij elkaar opgeteld.

Draait op een nieuwere versie van Madness engine.

Mooi voorbeeld is standaard tijd instellingen Nordschleife - Nürburgring in VR. pracht en praal met mooie sunbeams door bomen, nuances in licht en schaduw en veel gedetailleerdere tarmac.

Draai dezelfde settings op PC2, en je ziet gelijk het verschil in het totaal plaatje en belefenis.
Dat vermoeden had ik al. Ik reed alleen overdag met fel / flets licht. PC2 was met andere licht omstandigheden (zon ondergang, nacht) al best goed, dus ga eens met AMS2 dit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
[...]

Heb er veel over gelezen. Was eigenlijk van plan hem te laten liggen, maar als ik alles zo lees dan haal ik hem toch maar.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:23:
[...]

Heb er veel over gelezen. Was eigenlijk van plan hem te laten liggen, maar als ik alles zo lees dan haal ik hem toch maar.
Ik heb nu een paar uur gereden hiermee, maar en merk iets meer details. ook draait het beter met meer opties in VR. De FF en rijgedrag lijkt me ook natuurlijker, maar dat valt lastig te beoordelen als je nooit in het echt racet. Mijn fouten komen in ieder geval meer overeen met wat ik op tv zie :)

Wat ik wel minder vindt is het aantal circuits edg. Actueler, dat dan wel maar geen dingen buiten een circuit wat wel in PC2 zit. Nürburgring zit er wel in, maar alleen als circuit, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Tadango schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:13:
[...]

Ik heb nu een paar uur gereden hiermee, maar en merk iets meer details. ook draait het beter met meer opties in VR. De FF en rijgedrag lijkt me ook natuurlijker, maar dat valt lastig te beoordelen als je nooit in het echt racet. Mijn fouten komen in ieder geval meer overeen met wat ik op tv zie :)

Wat ik wel minder vindt is het aantal circuits edg. Actueler, dat dan wel maar geen dingen buiten een circuit wat wel in PC2 zit. Nürburgring zit er wel in, maar alleen als circuit, of mis ik iets?
Ik meende te lezen dat de Ring er in zijn geheel inzat. Misschien als DLC? Ik race eigenlijk alleen ACC en nu een beetje F1 2020. AC, rFactor heb ik wel maar gebruik ik nooit. AC niet omdat ik daar niet de FFB van krijg die ik wil en rFactor omdat ik het menu scherm gewoon weg irritant vind. PC2 heb ik wel maar ik denk dat AMS2 een vooruitgang is als ik alles zo lees en zie.

*Edit, de ring is een DLC a 8,99.*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-06 10:04
Hallo mede-simracers en Valve Index bezitters.

iRacing is een van de beste, zo niet de beste simulator voor (VR) simracing. Het is voor mij de scherpste en best presterende, maar er is nog ruimte voor verdere verbetering.

Het kostte me een tijdje om de instelling voor mijn Valve Index-headset in te stellen, misschien 6 maanden van het aanpassen en tweaken van de instellingen en het uitproberen van veel dingen en instellingen om nooit de absoluut best mogelijke instellingen voor alle scenario's te vinden. Dit is denk ik met de huidige software en alle variatie in banen, auto's, bochten en situaties gewoon niet mogelijk is om een ​​baseline van (visuele) prestaties te krijgen die voor alle situaties werkt.

Om sommigen van jullie te helpen. Ik deel graag mijn instellingen en ook wat tips om de instellingen per race verder te optimaliseren.

Ik heb ook enkele verzoeken toegevoegd aan de iRacing-ontwikkelaars om de VR-prestaties en bruikbaarheid voor alle VR-simmers verder te verbeteren.

Algemene instellingen zijn hieronder te vinden en zijn mijn baseline settings. Het is losjes gebaseerd op de VR-optimalisatiegids op het iRacing forum, alleen enkele externe bronnen en veel aanpassingen in de afgelopen 6 maanden of zo. (Mijn systeem: Ryzen 5600X, 2070 Super, 32 GB RAM)

Het doel voor mij is: 1) balanceren tussen realisme en 2) prestatie (144Hhz te halen zonder te veel merkbare drops)

Wat betreft tips om vanuit de baseline per race de performance verder te optimaliseren:
  1. Start en AI race altijd met 30-40 auto's om je prestaties te testen op de baan die je wilt racen, op deze manier kun je de prestaties testen bij de start van de race, halverwege de race en in sommige delen van de baan. Gelukkig kunnen we sinds de laatste update veel meer AI-races starten op meer circuits en in meer raceklassen. Dit helpt je bij het kiezen van de instellingen voor een komende race. Probeer het weer en de omstandigheden na te bootsen met de online racesessie waaraan u wilt deelnemen.
  2. Draai de shadows naar beneden om te 'volgen' of uit te schakelen voor tracks die moeilijk te bereiken zijn met de basislijn.
  3. Zet 'Cars' op medium. Dit heeft wel als gevolg dat auto's in de verte verschijnen en weer verdwijnen. Dit is vervelend en storend, maar kan je helpen bij het starten van races of scènes waarin veel auto's zichtbaar zijn.
  4. - Als het bovenstaande niet genoeg helpt, kunt u proberen om Dynamic LOD in te stellen op ~ 10 frames onder de oorspronkelijke vernieuwingsfrequentie van uw headset om iRacing de autodetails te laten kiezen op basis van dit frame rate-doel. Selecteer 'Cars -min only', voor de minst opvallende dynamische weergaven. Voor mij is dit ook vervelend, dus ik verlaag liever de schaduwen naar 'track' of 'off', maar als je liever schaduwen op de auto's werpt, wil je misschien meteen naar deze instelling gaan. U kunt ook Dynamic LOD inschakelen op 'Track -min only; maar dit loste op in nog meer pop-in, pop-out van (baanzijde) object.
  5. Ten slotte kun je 'Two pass Trees' uitzetten op tracks met veel bomen om wat prestatie te krijgen, maar ik probeer dit aan te houden omdat het in VR om deze uit te schakelen in glinstering resulteert.
  6. Voor SteamVR: probeer de instelling Throttling Behavior te fixeren op 144fps, dit schakelt herprojecties uit en helpt je niet ziek te worden wanneer frames vallen op bepaalde delen van de track of tijdens het starten
  7. Voor mij, maar ik denk dat dit persoonlijk is. Ik ben oké met framedrops tot 120/130, aangezien dit niet iets te zwaar is, en het niet te storend is.
Met onderstaande settings en bovenstaande aanpassingen per race, krijg ik het maximale uit de simulator geperst voor mijn doel (realisme én performance). Enkel nacht races zijn nog een echte uitdaging en sommige bekende circuits moet je wellicht nog meer settings downscalen als je issues blijft houden met forse drops. Maar deze baseline en aanpassingen werkt voor mij voor 85-90% van de races.

Mochten er Tweakers zijn die het zelfde voor elkaar hebben gekregen in ACC, AM2 or rFactor dan verneem ik graag jou gebruikte settings. Ik krijg deze twee titles namelijk onmogelijk zo smooth en scherp als iRacing. Tips anyone?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OchKpVE_NxxscjMm6wuh4ZWZg8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gdodey62RpNRiejPquP2fOUT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP2BvcGlavobauZwy47sFq4drXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FDdoVL4dw5kAAqUyIhkEYn1k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bazllIn_qWGtgT11CP2Z5Ow211Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y10rbSe6xShCgJ4VYaJON3Cz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGh432OYORsNiEyo0DQGrSMU7VI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k2Ol67l6WKCGq7z21LrZwXUy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIu-iRDmglsUxTOObi3B12J8W4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z6Y6Tq0rcsDDo7XygEjUKmEj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:13:
[...]

Excuses, ik heb de "alles" versie. Niet eens aan gedacht.

Mijn vreemde nieuwe favo; karten op die heuvel achtige noorse kartbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:50:
[...]

Excuses, ik heb de "alles" versie. Niet eens aan gedacht.

Mijn vreemde nieuwe favo; karten op die heuvel achtige noorse kartbaan.
Ah, ik zie dat er inderdaad een DLC is: Automobilista 2 - Nurburgring Pack .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57

Arfman

Drome!

Gisteravond de nieuwe Air Link feature getest met een paar uurtjes iRacing in de GoT league. Alhoewel de kabel niet superstorend is is volledige vrijheid nog beter :D

Dus, Air Link geenabled op de desktop en in de Quest 2 bij experimental features. Werkt prima. Beeldkwaliteit is iets minder dan bekabels maar ik heb nog een hele oude 5GHz router staan op de gameroom dus ik wil binnenkort een WiFi 6 AP ophangen, kijken of dat de boel verbetert. Ik merkte niks van lag of latency dus tot nu toe erg tevreden :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Arfman schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:13:
Gisteravond de nieuwe Air Link feature getest met een paar uurtjes iRacing in de GoT league. Alhoewel de kabel niet superstorend is is volledige vrijheid nog beter :D

Dus, Air Link geenabled op de desktop en in de Quest 2 bij experimental features. Werkt prima. Beeldkwaliteit is iets minder dan bekabels maar ik heb nog een hele oude 5GHz router staan op de gameroom dus ik wil binnenkort een WiFi 6 AP ophangen, kijken of dat de boel verbetert. Ik merkte niks van lag of latency dus tot nu toe erg tevreden :)
Wat voor verschil zie je dan? Wat meer compressie verlies? Hij schaalt automatisch terug in kwaliteit dus dat kan met een betere Wifi wel verbeteren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tadango schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:23:
[...]

Wat voor verschil zie je dan? Wat meer compressie verlies? Hij schaalt automatisch terug in kwaliteit dus dat kan met een betere Wifi wel verbeteren dan.
Ja, het voelt een beetje als compressie die je in het begin ook had met bekabelde Link setups, iets waarvoor je in de Debug Tool toen de bitrate kon aanpassen om het veel beter te maken. Op zich was het niet heel storend maar goed, ik reed tot een paar maanden terug nog met een Rift CV1 dus ik ben sowieso niet zo gevoelig voor graphics :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Arfman schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:33:
[...]

Ja, het voelt een beetje als compressie die je in het begin ook had met bekabelde Link setups, iets waarvoor je in de Debug Tool toen de bitrate kon aanpassen om het veel beter te maken. Op zich was het niet heel storend maar goed, ik reed tot een paar maanden terug nog met een Rift CV1 dus ik ben sowieso niet zo gevoelig voor graphics :)
cv1 had goede schermen en een leukere refresh dan zijn opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:43
Ik weet niet of er hier ook nog WMR (Windows Mixed Reality) gebruikers zijn. Ik race zelf met een Medion Erazer (Lenovo Explorer clone). Vanmorgen las ik onderstaande thread op Reddit. Blijkbaar geeft de 'Performance' optie in de WIndows Mixed Reality instellingen beter beeld dat de 'Best Visuals' optie. Ik merkte het vooral in de scherpte van hekken en bomen. Daar zat altijd een rare afwijking in. Alsof AA daar niet goed mee overweg kon. Met het aanpassen van deze instellingen is dat nagenoeg verdwenen. Getest met Assetto Corsa en Project Cars 2 :)

https://www.reddit.com/r/...nce_experience_option_in/

[ Voor 14% gewijzigd door meintje op 26-04-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Vraagje. Ik heb net AC geinstalleerd met Content Manager. Werkt allemaal prima. Maar, zo snel ik het spel start in VR en ik ga de baan op, nordschleife in dit geval, gaat mijn FPS in de Quest 2 ineens van 90 naar 45. Spel is prima speelbaar hoor, maar het viel me op. Is dat op een of andere manier aan te passen? Rendering mode is Oculus Rift(quest staat er niet bij) en Framerate staat op 90fps vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 08:01

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Je bent afhankelijk van hoe snel je hardware de informatie kan aanleveren om de 90fps te kunnen vasthouden. Als je met 40 AI's en de Touristenfahren mod rond gaat op de hoogste grafische kwaliteit dan zakt je fps. Wat voor hardware heb je?
Ter vergelijking: 10700K+3080FE+Quest2 alles op max settings op Nordschleife Touristenfahren met 25 AI's zakt de fps bij mij ook af en toe naar 45fps.

[ Voor 24% gewijzigd door jfeelders op 27-04-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
jfeelders schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:43:
Je bent afhankelijk van hoe snel je hardware de informatie kan aanleveren om de 90fps te kunnen vasthouden. Als je met 40 AI's en de Touristenfahren mod rond gaat op de hoogste grafische kwaliteit dan zakt je fps. Wat voor hardware heb je?
Ter vergelijking: 10700K+3080FE+Quest2 alles op max settings op Nordschleife Touristenfahren met 25 AI's zakt de fps bij mij ook af en toe naar 45fps.
Ik heb hier een AMD 5600X met 32G ram. Als GPU heb ik een 3080 SuprimX.

Dit was met een F1 mod en alleen. Draait prima, geen hickups of wat dan ook. Alles staat op max. Hij begint op 90 en na de eerste bocht is het standaard vast op 45.

[ Voor 5% gewijzigd door Kloever op 27-04-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik begin toch meer en meer te verlangen naar een vervanger van mijn Rift VC1. Ik gebruik het tot nu toe alleen voor simracing. de quest2 is aardig geprijst, maar lees wat kritiek op de beperkte FOV. Tov de rift lijkt het me al iets beter, maar is er nog een betere combi? het moet wel redelijk vloeiend spelen op een al wat oudere PC (i7, 1080 etc) en dat lijkt met de Reverb2 bv al wat uitdagender vanwege het MS platform.

Is er naar de quest2 nog een kandidaat met betere FOV (horizontaal), compatible met steam uiteraard en mooie resolutie?

en voor de quest 2: aangezien ik hem zeker met de kabel wil gebruiken, is de 256 GB versie dan nog van enige meerwaarde?

[ Voor 10% gewijzigd door superduper op 28-04-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

superduper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:47:
Ik begin toch meer en meer te verlangen naar een vervanger van mijn Rift VC1. Ik gebruik het tot nu toe alleen voor simracing. de quest2 is aardig geprijst, maar lees wat kritiek op de beperkte FOV. Tov de rift lijkt het me al iets beter, maar is er nog een betere combi? het moet wel redelijk vloeiend spelen op een al wat oudere PC (i7, 1080 etc) en dat lijkt met de Reverb2 bv al wat uitdagender vanwege het MS platform.
FOV is bij de Quest 2 iets meer dan bij de CV1, maar niet heel erg veel.
Is er naar de quest2 nog een kandidaat met betere FOV (horizontaal), compatible met steam uiteraard en mooie resolutie?
Ja, Pimax 8k+. Reken op +/- 1500 euro en een systeem wat nogal beta aanvoelt allemaal. Wel extreme FOV.
en voor de quest 2: aangezien ik hem zeker met de kabel wil gebruiken, is de 256 GB versie dan nog van enige meerwaarde?
Nee, dat is alleen van toepassing als je heel veel Quest 2 games wilt spelen (het is immers ook een standalone headset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Arfman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:34:
[...]

FOV is bij de Quest 2 iets meer dan bij de CV1, maar niet heel erg veel.

[...]

Ja, Pimax 8k+. Reken op +/- 1500 euro en een systeem wat nogal beta aanvoelt allemaal. Wel extreme FOV.

[...]

Nee, dat is alleen van toepassing als je heel veel Quest 2 games wilt spelen (het is immers ook een standalone headset).
Ik had die primax ook gezien ja, maar resolutie lijkt wat beperkter en inderdaad nog niet een heel volwassen platform. Plus wat prijziger idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
superduper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:51:
[...]

Ik had die primax ook gezien ja, maar resolutie lijkt wat beperkter en inderdaad nog niet een heel volwassen platform. Plus wat prijziger idd..
Voor het totaal plaatje kom je al snel bij de index uit, vooral als het gaat om draag comfort en lange sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Index is ook een goede simracing optie. Nadeel is de wat lagere resolutie, niet draadloos en volgens mij heb je nog steeds base stations nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Arfman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:18:
Index is ook een goede simracing optie. Nadeel is de wat lagere resolutie, niet draadloos en volgens mij heb je nog steeds base stations nodig?
Wat ik zo lees inderdaad betere FOV, maar lagere resolutie en ook flink duurder (en moeilijker verkrijgbaar). Idd basisstations nodig.

hmm, lastig. Balans neigt naar Quest2 want voor >1000 moet het echt overtuigend beter zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
superduper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:17:
[...]

Wat ik zo lees inderdaad betere FOV, maar lagere resolutie en ook flink duurder (en moeilijker verkrijgbaar). Idd basisstations nodig.

hmm, lastig. Balans neigt naar Quest2 want voor >1000 moet het echt overtuigend beter zijn..
Voordat je voor de Q2 gaat... Ik heb zowel de Q2 als de G2 en de G2 overtreft op comfort, resolutie, geluid en kleur de Q2. Ik heb de Q2 gedurende 2 weken voor simracing gebruikt omdat ik op een replacement cable voor mijn G2 moest wachten en ik vond het oprecht een verademing toen ik mijn G2 weer op mocht zetten. Vooral ook omdat ik een extra (draadloze) headset moest gebruiken bij de Q2 vanwege het brakke geluid. Daarnaast had ik ook nog eens het probleem dat het onderste gedeelte van mijn scherm wit werd na 10 minuten. Blijkt een bekend probleem te zijn met NVidia kaarten icm met de link kabel waar tot op heden niets aan gedaan is. Voor meer info zie dit topic:

https://forums.oculusvr.c...JTQ1JJUFRJT05TfGhL#M36142

Het enige waar ik mijn Q2 voor gebruik is het draadloos spelen van bepaalde games als Half-Life Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Thodekroo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:04:
[...]

Voordat je voor de Q2 gaat... Ik heb zowel de Q2 als de G2 en de G2 overtreft op comfort, resolutie, geluid en kleur de Q2. Ik heb de Q2 gedurende 2 weken voor simracing gebruikt omdat ik op een replacement cable voor mijn G2 moest wachten en ik vond het oprecht een verademing toen ik mijn G2 weer op mocht zetten. Vooral ook omdat ik een extra (draadloze) headset moest gebruiken bij de Q2 vanwege het brakke geluid. Daarnaast had ik ook nog eens het probleem dat het onderste gedeelte van mijn scherm wit werd na 10 minuten. Blijkt een bekend probleem te zijn met NVidia kaarten icm met de link kabel waar tot op heden niets aan gedaan is. Voor meer info zie dit topic:

https://forums.oculusvr.c...JTQ1JJUFRJT05TfGhL#M36142

Het enige waar ik mijn Q2 voor gebruik is het draadloos spelen van bepaalde games als Half-Life Alex.
Lichte balk onderin heb ik met de V28 update geen last meer van gehad btw, wellicht opgelost? Geluid is persoonlijk, vind ik voldoende. Comfort valt mij ook enorm mee tov de Q1, maar een G2 zal ongetwijfeld beter zitten. Punt blijft dat veel mensen de standaard strap niet goed af stellen en te strak zetten wat erg vervelend voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Tadango schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:23:
[...]

Lichte balk onderin heb ik met de V28 update geen last meer van gehad btw, wellicht opgelost? Geluid is persoonlijk, vind ik voldoende. Comfort valt mij ook enorm mee tov de Q1, maar een G2 zal ongetwijfeld beter zitten. Punt blijft dat veel mensen de standaard strap niet goed af stellen en te strak zetten wat erg vervelend voelt.
Op het forum hebben nog wel veel mensen last ervan die op V28, ik moet bekennen dat ik zelf nog niet de 'moeite' heb genomen. Wat betreft geluid: Ik rijdt Iracing in de Skip Barber en dat ding klinkt verschrikkelijk door de Quest speakers. Voor wat betreft comfort. Ik heb ook de (originele) elite strap gekocht. Dat zorgde voor iets meer comfort maar tegelijkertijd moest ik mijn hoofd ineens 6 cm verder van mijn seat houden wat extreem ongemakkelijk zat. Dus ben weer terug geswitcht naar de originele strap. Die vond ik vooral vervelend omdat hij steeds losser ging zitten en ook bij mij oor een soort van snijwond creëerde.

Maar goed, ieder hoofd is anders en ik kan me ook voorstellen dat veel mensen tevreden zijn met de Q2. Ook een idee: koop de Q2, probeer hem uit en als hij niet bevalt stuur je hem gewoon terug en haal je geen G2, of Index als je voor FOV gaat. De lagere res van de Index is alleen maar een pré met een 1080 als je niet van plant bent te upgraden. De base stations zijn uiteraard niet ideaal maar daar staat een betere tracking tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geluid van de Q2 is inderdaad niet heel best. Ik heb in ears gebruikt een tijdje maar dat is ook weer zo'n gedoe iedere keer 🤷 Het is wel goed genoeg, toch maar eens kijken of ik mijn headset niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik heb een klein jack kabeltje gekocht a 30cm. Die plug ik in de Q2 en in mijn headset. Werkt prima voor mij. Gelukkig heb ik met te meeste spellen het geluid rechtstreeks via mijn headset omdat ik het via Air Link op start en dus de audio van de Q2 oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 30-05 16:40
Kloever schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:34:
Ik heb een klein jack kabeltje gekocht a 30cm. Die plug ik in de Q2 Rift S en in mijn headset.
:Y Prima oplossing inderdaad. Wel even opletten bij de hoofdtelefoon de aansluiting voor de jack aan de linker kant heeft zitten, of dat je kabeltje lang genoeg is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kroegtijger schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:25:
[...]

:Y Prima oplossing inderdaad. Wel even opletten bij de hoofdtelefoon de aansluiting voor de jack aan de linker kant heeft zitten, of dat je kabeltje lang genoeg is.
Ja, de Q1 heeft aan beide kanten een aansluiting, bij de Q2 hebben ze dat verkeerd gedaan :( Mijn korte dopjes werken daarom ook niet meer op de Q2....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvh83
michielvh83 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:29:
Hallo mede-simracers en Valve Index bezitters.

iRacing is een van de beste, zo niet de beste simulator voor (VR) simracing. Het is voor mij de scherpste en best presterende, maar er is nog ruimte voor verdere verbetering.

Het kostte me een tijdje om de instelling voor mijn Valve Index-headset in te stellen, misschien 6 maanden van het aanpassen en tweaken van de instellingen en het uitproberen van veel dingen en instellingen om nooit de absoluut best mogelijke instellingen voor alle scenario's te vinden. Dit is denk ik met de huidige software en alle variatie in banen, auto's, bochten en situaties gewoon niet mogelijk is om een ​​baseline van (visuele) prestaties te krijgen die voor alle situaties werkt.

Om sommigen van jullie te helpen. Ik deel graag mijn instellingen en ook wat tips om de instellingen per race verder te optimaliseren.

Ik heb ook enkele verzoeken toegevoegd aan de iRacing-ontwikkelaars om de VR-prestaties en bruikbaarheid voor alle VR-simmers verder te verbeteren.

Algemene instellingen zijn hieronder te vinden en zijn mijn baseline settings. Het is losjes gebaseerd op de VR-optimalisatiegids op het iRacing forum, alleen enkele externe bronnen en veel aanpassingen in de afgelopen 6 maanden of zo. (Mijn systeem: Ryzen 5600X, 2070 Super, 32 GB RAM)

Het doel voor mij is: 1) balanceren tussen realisme en 2) prestatie (144Hhz te halen zonder te veel merkbare drops)

Wat betreft tips om vanuit de baseline per race de performance verder te optimaliseren:
  1. Start en AI race altijd met 30-40 auto's om je prestaties te testen op de baan die je wilt racen, op deze manier kun je de prestaties testen bij de start van de race, halverwege de race en in sommige delen van de baan. Gelukkig kunnen we sinds de laatste update veel meer AI-races starten op meer circuits en in meer raceklassen. Dit helpt je bij het kiezen van de instellingen voor een komende race. Probeer het weer en de omstandigheden na te bootsen met de online racesessie waaraan u wilt deelnemen.
  2. Draai de shadows naar beneden om te 'volgen' of uit te schakelen voor tracks die moeilijk te bereiken zijn met de basislijn.
  3. Zet 'Cars' op medium. Dit heeft wel als gevolg dat auto's in de verte verschijnen en weer verdwijnen. Dit is vervelend en storend, maar kan je helpen bij het starten van races of scènes waarin veel auto's zichtbaar zijn.
  4. - Als het bovenstaande niet genoeg helpt, kunt u proberen om Dynamic LOD in te stellen op ~ 10 frames onder de oorspronkelijke vernieuwingsfrequentie van uw headset om iRacing de autodetails te laten kiezen op basis van dit frame rate-doel. Selecteer 'Cars -min only', voor de minst opvallende dynamische weergaven. Voor mij is dit ook vervelend, dus ik verlaag liever de schaduwen naar 'track' of 'off', maar als je liever schaduwen op de auto's werpt, wil je misschien meteen naar deze instelling gaan. U kunt ook Dynamic LOD inschakelen op 'Track -min only; maar dit loste op in nog meer pop-in, pop-out van (baanzijde) object.
  5. Ten slotte kun je 'Two pass Trees' uitzetten op tracks met veel bomen om wat prestatie te krijgen, maar ik probeer dit aan te houden omdat het in VR om deze uit te schakelen in glinstering resulteert.
  6. Voor SteamVR: probeer de instelling Throttling Behavior te fixeren op 144fps, dit schakelt herprojecties uit en helpt je niet ziek te worden wanneer frames vallen op bepaalde delen van de track of tijdens het starten
  7. Voor mij, maar ik denk dat dit persoonlijk is. Ik ben oké met framedrops tot 120/130, aangezien dit niet iets te zwaar is, en het niet te storend is.
Met onderstaande settings en bovenstaande aanpassingen per race, krijg ik het maximale uit de simulator geperst voor mijn doel (realisme én performance). Enkel nacht races zijn nog een echte uitdaging en sommige bekende circuits moet je wellicht nog meer settings downscalen als je issues blijft houden met forse drops. Maar deze baseline en aanpassingen werkt voor mij voor 85-90% van de races.

Mochten er Tweakers zijn die het zelfde voor elkaar hebben gekregen in ACC, AM2 or rFactor dan verneem ik graag jou gebruikte settings. Ik krijg deze twee titles namelijk onmogelijk zo smooth en scherp als iRacing. Tips anyone?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog een paar aanvullingen op bovenstaande.

Nacht races gaan op zich vrij goed, vooral races die van schemer naar nacht gaan zijn erg zwaar. Zonondergang sessies zijn echter vaak niet te doen. Hebben jullie daar ook last van? Volledig in de nacht gaat wel..

Ik heb nog een paar aanpassingen kunnen tweaken:
  • Begin toch vaak een sessie van met "Dynamic objs en Filter" aan, voor max realism. Is een van de eerste dingen die uit gaat om performance te behalen indien nodig. Uitzetten is makkelijker dan aanzetten(reboot sim voor nodig)
  • Headlights in Mirror off -> naar Low, dit geeft in de nacht toch wel een extra (realistisch) effect
  • No filter ipv Simple filter of pf4, maakt voor mijn geen verschil in VR
  • Cockpit mirror: Max 2 ip 3 indien extra performance is gewenst
  • Render Dynamic Tire Data: off, enkel "on" bij single seater cars, voor GT klassen niet nuttig.
Bijgevoegd alles settings in een afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJasFjTyysPLl13H0qnEqJkDQ1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rEBUJGpl1KkKsgPO68KKve0P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door michielvh83 op 30-04-2021 21:36 . Reden: Render Dynamic Tire Data setting toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
Voor de VR iRacers, ben benieuwd of jullie het eens zijn met mijn volgende twee feature requests op het iRacing forum:+1 of niet mee eens? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 19:46
Ik overweeg een Oculus Quest 2 te kopen voor iRacing. Ik ben alleen erg nieuwsgierig of mijn laptop dit kan draaien. Hebben jullie een idee?

Ik zou graag steady 90fps willen halen, maar mijn vermoeden is dat ik dat niet ga halen. Nu haal ik iig makkelijk steady 110fps op 1920x1080.

CPU: Nvidia Quadro RTX 3000 Max-Q 6Gb
GPU: Intel Core i7 10850H - 6 cores (12 threads) op 3,6Ghz
RAM: 32GB

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
wolverine3141 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:12:
Ik overweeg een Oculus Quest 2 te kopen voor iRacing. Ik ben alleen erg nieuwsgierig of mijn laptop dit kan draaien. Hebben jullie een idee?

Ik zou graag steady 90fps willen halen, maar mijn vermoeden is dat ik dat niet ga halen. Nu haal ik iig makkelijk steady 110fps op 1920x1080.

CPU: Nvidia Quadro RTX 3000 Max-Q 6Gb
GPU: Intel Core i7 10850H - 6 cores (12 threads) op 3,6Ghz
RAM: 32GB
Ik denk dat je een heel eind zal komen erin eerlijk gezegd, maar je komt er maar op 1 manier achter ben ik bang...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:45
Ik las vanmorgen deze post op het Iracing forum.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3804647.page

Ik rijd zelf met een Odyssey plus en heb de world scale op 110% gezet. Moet zeggen dat dit voor mij een redelijk groot verschil maakt. Vooral hoogteverschillen lijken veel duidelijker bij mij. Meer mensen dit al geprobeerd en ervaren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ah dank voor de tip! Heb zelf de G2 en lees veel positieve reacties. Waar ik een beetje bang voor ben is dat het ten koste gaat vande (toch al niet beste) FOV, maar daar lees ik weinig over. Wat is jouw ervaring daarmee?

[ Voor 7% gewijzigd door Thodekroo op 15-05-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Laatst online: 29-05 18:48
Boomboom118 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:24:
Ik las vanmorgen deze post op het Iracing forum.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3804647.page

Ik rijd zelf met een Odyssey plus en heb de world scale op 110% gezet. Moet zeggen dat dit voor mij een redelijk groot verschil maakt. Vooral hoogteverschillen lijken veel duidelijker bij mij. Meer mensen dit al geprobeerd en ervaren?
Vandaag ook de beta geïnstalleerd. Echter is 100% bij mij maximaal. Ik kan hem niet op 110% zetten zoals besproken wordt. Weet iemand waarom dit bij mij niet gaat? Heb de reverb G2

Als ik hem op 90-95 zet zoomt hij in. Maar dan ziet het er bij mij erg onrealistisch uit.

Dus ben benieuwd wat het effect van 110% bij jullie is.

[ Voor 10% gewijzigd door kawaholic op 15-05-2021 15:00 ]

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
kawaholic schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Vandaag ook de beta geïnstalleerd. Echter is 100% bij mij maximaal. Ik kan hem niet op 110% zetten zoals besproken wordt. Weet iemand waarom dit bij mij niet gaat? Heb de reverb G2

Als ik hem op 90-95 zet zoomt hij in. Maar dan ziet het er bij mij erg onrealistisch uit.

Dus ben benieuwd wat het effect van 110% bij jullie is.
Jij zit denk ik naar "Field of view" te kijken. Je moet een stukje naar beneden scrollen en "Override world scale" aanzetten, daarna krijg je een slider.

Ik merk wel dat het iets ten koste gaat van je FOV. Daarnaast heeft geeft het ook een licht fishbowl effect, maar dat merk je eigenlijk pas als je hem op 200% zet :)

Bij mij ziet 110% er het meest realistisch uit, ik merk wel dat het wat ten koste gaat van de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 21:27
Ik heb idd het ook op 110% staan. Is voor mij wel een verschil met hpreverb g1. Vindt het een mooie ontwikkeling.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
Ik heb hem hier op 109% gezet, door in de McLaren GT3 te stappen en het virtuele stuur zo goed mogelijk overeen te laten komen met mijn Fanatec McLaren GT3 wheel. Een betere maatstaaf is er niet volgensmij, aangezien dit een replica is (of iff hoort te zijn) :).

Wat wel echt fijn is van deze nieuwe functionaliteit in SteamVR, dat je nu niet meer heel erg de boel moet faken om je VR positie in game overeen te laten komen met de daadwerkelijke positie van je armen, je stuur en de hoogte van je handen. Ik deed dit vaak door de camera positie in bijv. iRacing aan te passen en de stoel als het ware naar voren te plaatsen (door de camera naar voren te plaatsen). Dit resulteerde altijd in een beter zitpostie (tov RL/sim cockpit), maar zorgde er natuurlijk wel voor dat het stuur ook dichterbij kwam en dus groter werd. Dit lijk nu met deze functie, beter opgelost te zijn.

Let dus op dat je even kijkt naar de camera positie in iRacing, en deze mogelijk hersteld naar de default waarde om vanaf daar weer te kijken hoe/wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:51
Geeft deze optie hetzelfde effect als de IPD aanpassing op SteamVR Console? Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:45
ZFLaSH schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:39:
Geeft deze optie hetzelfde effect als de IPD aanpassing op SteamVR Console? Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Volgens mij heeft dit meer te maken met de afstand van je ogen naar het scherm ipv de breedte afstelling van het scherm. Dus meer de diepte ipv de breedte. Afstand van je oog naar het scherm bepaald hoe groot of klein de wereld is een dat kun je dus met deze slider beïnvloeden. Hoe meer dit klopt met de werkelijkheid, hoe beter het klikt in je hersens en hoe echter dat het lijkt.

Edit:
Werkt overigens ook bij andere spellen zoals RaceRoom

[ Voor 5% gewijzigd door Boomboom118 op 16-05-2021 15:08 . Reden: Toevoeging ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb eigenlijk al maanden niet meer Iracing gedaan. Ik las het hier toevallig, heb de schaal naar 110% aangepast voor mijn G2 in Iracing - opgestart, en... wow... wat apart... het interieur van de auto ziet er veel ruimtelijker uit!?!

[ Voor 12% gewijzigd door flopdoc op 16-05-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Boomboom118 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Volgens mij heeft dit meer te maken met de afstand van je ogen naar het scherm ipv de breedte afstelling van het scherm. Dus meer de diepte ipv de breedte. Afstand van je oog naar het scherm bepaald hoe groot of klein de wereld is een dat kun je dus met deze slider beïnvloeden. Hoe meer dit klopt met de werkelijkheid, hoe beter het klikt in je hersens en hoe echter dat het lijkt.
Dat klopt. De naamgeving is alleen een beetje krom. Wat ik bedoel is de World Scaling optie die hier is uitgelegd:

https://members.iracing.c...ist/3698134.page#11897560

Kort komt het er op neer:

code:
1
2
3
4
Edit the file C:\Program Files (x86)\Steam\config\steamvr.vrsettings

In the section "steamvr" change (or insert) the following
"ipdOffset": -0.004,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
zojuist die beta er opgezet en setting op 110% gezet maar ik zie totaal geen verschil :) (met een G2)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
refused81 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:09:
zojuist die beta er opgezet en setting op 110% gezet maar ik zie totaal geen verschil :) (met een G2)
Haha huh? Hoe kan dat nou? Weet je wel zeker dat je het specifiek voor Iracing hebt aangepast? En niet bijvoorbeeld voor "Steam Home" ofzo?

Wat je het beste kunt doen is eerst een Iracing testsessie starten en daarna je Steamvrsettings openen. Als je dan naar "World scale" gaat dan heeft ie hem automatisch gelijk op Iracing staan. Als je dan je bril op zet en de slider beweegt dan zie je echt het verschil wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Thodekroo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Haha huh? Hoe kan dat nou? Weet je wel zeker dat je het specifiek voor Iracing hebt aangepast? En niet bijvoorbeeld voor "Steam Home" ofzo?

Wat je het beste kunt doen is eerst een Iracing testsessie starten en daarna je Steamvrsettings openen. Als je dan naar "World scale" gaat dan heeft ie hem automatisch gelijk op Iracing staan. Als je dan je bril op zet en de slider beweegt dan zie je echt het verschil wel.
hmmmz....ok...nu zie ik het.
Erg minimaal, ik laat hem wel op 100 staan >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Gisteren ook world scale getest. Ik heb hem op 105% staan. Heb nu geen claustrofobie meer in de Mazda. 😁

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Vraagje over de G2, de speakers hangen naast je oren, betekend dit dat mensen om je heen ook het geluid horen?

Ik game graag savonds als de kleine slaapt en wil geen overlast maken op de kamer er naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
wolverine3141 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:19:
Vraagje over de G2, de speakers hangen naast je oren, betekend dit dat mensen om je heen ook het geluid horen?

Ik game graag savonds als de kleine slaapt en wil geen overlast maken op de kamer er naast.
Nope... je kan het wel als koptelefoon beschouwen. Als je hem heel hard zet dan lekt er wat meer geluid. Maar als je hem normaal gebruikt gaat niemand het horen in de kamer er naast 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
kawaholic schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:50:
Gisteren ook world scale getest. Ik heb hem op 105% staan. Heb nu geen claustrofobie meer in de Mazda. 😁
Ik heb het gisteren ook getest en het is echt een hele goede optie en lijkt hetzelfde te doen als de ipdoffset die ik hierboven vermeld. Voor de gein eens op 50% gezet en dat is super hilarisch. Rijd ik in een dinky toy :). Mijn ideale setting is 108% overigens met ipdoffset op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
refused81 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:26:
[...]

Nope... je kan het wel als koptelefoon beschouwen. Als je hem heel hard zet dan lekt er wat meer geluid. Maar als je hem normaal gebruikt gaat niemand het horen in de kamer er naast 😎
Ik kan dit onderschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Net even de nieuwste update van de Quest 2 getest met ACC. 120hz en 1.3 in de Oculus app ingesteld. Alles op Air Link. Snel weer terug gezet naar 90hz. Blijkbaar trekt of het spel het niet of mijn pc trekt het niet. 90hz is soepel en mooi, 120 is wazig. ASW staat op auto bij beide opties.

Dus denk dat ik maar steeds moet wisselen als ik ACC of MSFS wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Afgelopen vrijdag de HP Reverb G2 binnen gekregen. Krijg ik hem vervolgens met geen mogelijkheid aan de praat.. Continue 4-1 meldingen dat het apparaat niet herkend wordt. Als ik op internet kijkt regent het klachten mbt deze melding. Ik heb contact gehad met HP en krijg nu een nieuwe USB kabel opgestuurd. Hopelijk verhelpt dit het probleem.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kloever schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:00:
Net even de nieuwste update van de Quest 2 getest met ACC. 120hz en 1.3 in de Oculus app ingesteld. Alles op Air Link. Snel weer terug gezet naar 90hz. Blijkbaar trekt of het spel het niet of mijn pc trekt het niet. 90hz is soepel en mooi, 120 is wazig. ASW staat op auto bij beide opties.

Dus denk dat ik maar steeds moet wisselen als ik ACC of MSFS wil doen.
Dat je überhaupt ACC soepel in VR hebt kunnen krijgen is al een prestatie op zich. Laat staan 120Hz.
wolverine3141 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:29:
Welk moederbord/chipset heb je? Er zijn problemen met de G2 in combinatie met bepaalde AMD chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Afgelopen vrijdag de HP Reverb G2 binnen gekregen. Krijg ik hem vervolgens met geen mogelijkheid aan de praat.. Continue 4-1 meldingen dat het apparaat niet herkend wordt. Als ik op internet kijkt regent het klachten mbt deze melding. Ik heb contact gehad met HP en krijg nu een nieuwe USB kabel opgestuurd. Hopelijk verhelpt dit het probleem.

Bij ik werkt het geluid niet lekker icm usb-c icm x570 MB. Usb a geen enkel probleem. Wel is belangrijk dat je alle drivers van bios, chipset gpu en software allemaal up to dat hebt.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
[quote]Arfman schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Dat je überhaupt ACC soepel in VR hebt kunnen krijgen is al een prestatie op zich. Laat staan 120Hz.

[...]

Ik kwam deze YouTube video tegen, YouTube: 😎IMPROVED VR MOD😎 For Assetto Corsa Competizione ... Give this a try! . Die link in zijn beschrijving heb ik gepakt en ook de grafische instellingen. Ik heb daar wel iets aan aangepast. Maar het draait mooi, stabiel ook. Geen hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSVR
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-05 08:50
Momenteel heel tevreden van mijn huidige combo RTX 3080 OC Gaming + HP Reverb G2.
Volledig ingesteld volgens de guide van het Iracing forum en werkt echt perfect.
World Scale heb ik persoonlijk op 110 in de steam beta staan.
Ik kan nooit meer terug naar gewone monitor opstelling nu ik de diepte van VR gewoon ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSVR
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-05 08:50

Je kabel al eens volledig terug uit de VR bril getrokken en er opnieuw erg diep ingestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10

Jep, herkenbaar!
Bij mij gebeurde dit spontaan na 2 maanden de G2 probleemloos gebruikt te hebben. Nieuwe kabel heeft het probleem opgelost, daar moest ik wel 3 maanden geduld voor hebben dus ik hoop voor je dat ze inmiddels sneller leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
MSVR schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Je kabel al eens volledig terug uit de VR bril getrokken en er opnieuw erg diep ingestoken?
Thanks voor jullie reacties! Jep, ik heb zowat alles al geprobeerd.
kawaholic schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Bij ik werkt het geluid niet lekker icm usb-c icm x570 MB. Usb a geen enkel probleem. Wel is belangrijk dat je alle drivers van bios, chipset gpu en software allemaal up to dat hebt.
Yes alles is up to date.
E - Jay schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Jep, herkenbaar!
Bij mij gebeurde dit spontaan na 2 maanden de G2 probleemloos gebruikt te hebben. Nieuwe kabel heeft het probleem opgelost, daar moest ik wel 3 maanden geduld voor hebben dus ik hoop voor je dat ze inmiddels sneller leverbaar zijn.
Oke! Wel fijn dat het daarna opgelost was. Maar 3 maanden levertijd trek ik niet. Dan stuur ik m wel terug. Ik zal binnenkort eens informeren naar de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 16:30
MSVR schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:26:
Momenteel heel tevreden van mijn huidige combo RTX 3080 OC Gaming + HP Reverb G2.
Volledig ingesteld volgens de guide van het Iracing forum en werkt echt perfect.
World Scale heb ik persoonlijk op 110 in de steam beta staan.
Ik kan nooit meer terug naar gewone monitor opstelling nu ik de diepte van VR gewoon ben :P
Heb jij een linkje naar de guide? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ah er is er ook 1 specifiek voor de G2! Vanavond maar eens even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knet84
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-09-2021
Ben nieuw hier, heb wel vrijwel de hele topic doorgelezen (in meerdere dagen).

Ik gebruik momenteel een Rift S met Iracing, en ik moet zeggen, zonder issues, al vind ik de kleuren niet zo geweldig en staat alles een beetje te donker naar mijn mening.

Ben dan ook opzoek naar een deftige vervanger, en ik kom na het kijken vrijwel de hele tijd terug op de G2. Al blijven de Pimax headsets mij toch ook wel boeien. Al was het handiger om zo eentje een uit te testen, maar ik ga er van uit dat die niet zo veel in omloop zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:30
Ik heb 2 vr brillen (reverb 2 en quest2), verder wel leuke setup. 3090 5950x. Ik wil vr racen oppakken, met dirt normaal ervaring maar wil nu f1 gaan oppakken.

Dacht aan project cars 2 met vr en dan een racestoel.

Ben echt beginner. Welke stoel en game is dan het beste?

Een stoel die ik kan opbergen zou handig zijn, als een andere echt beter is dan een ander :).

Straaljager sims (DCS) wil ik ook weer oppakken. Kan je een stoel combineren voor beide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:00

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

Knet84 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:16:
Ben nieuw hier, heb wel vrijwel de hele topic doorgelezen (in meerdere dagen).

Ik gebruik momenteel een Rift S met Iracing, en ik moet zeggen, zonder issues, al vind ik de kleuren niet zo geweldig en staat alles een beetje te donker naar mijn mening.

Ben dan ook opzoek naar een deftige vervanger, en ik kom na het kijken vrijwel de hele tijd terug op de G2. Al blijven de Pimax headsets mij toch ook wel boeien. Al was het handiger om zo eentje een uit te testen, maar ik ga er van uit dat die niet zo veel in omloop zijn hier.
Ook ik ben aan het kijken voor een nieuwe vr-bril, maar naar mijn inziens is de ideale nog niet te koop. Zelf zit ik te twijfelen tussen de G2 en de Valve index. Waarbij de laatste voor mij een plus heeft door de grotere fov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knet84
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-09-2021
multynoob schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Ook ik ben aan het kijken voor een nieuwe vr-bril, maar naar mijn inziens is de ideale nog niet te koop. Zelf zit ik te twijfelen tussen de G2 en de Valve index. Waarbij de laatste voor mij een plus heeft door de grotere fov.
De index is ook nog wel een mogelijkheid, maar dan zit je weer met een oudere headset. Weet niet of de resolutie nu weer zoveel beter is dan een Rift S, wat de upgrade weer wat minder worthwile maakt.

Heb al zoveel reviews gezien de laatste weken, dat ik het compleet niet meer weet, alleen dat de G2 voor vele nog altijd de go to is, desondanks de mindere fov (al zal dat in vergelijking met de rift s, zeker niet slechter zijn.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
TweakerVincent schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:45:
Ik heb 2 vr brillen (reverb 2 en quest2), verder wel leuke setup. 3090 5950x. Ik wil vr racen oppakken, met dirt normaal ervaring maar wil nu f1 gaan oppakken.

Qua game zou ik eerder kijken naar Assetto Corsa (goedkoop instappen, en kan nog steeds erg goed mee met de shader patches in de sim) of, als je de fraaiheid van PC2 van belang vindt, AMS2. RF2 gaat ook prima in VR en is nog redelijk te overzien qua kosten. iRacing in VR ook prima, maar iets minder grappig qua kosten.

Voor wat betreft stoel kan je heel veel kanten op, maar daarvoor moet je eerst goed bedenken wat je wilt, en wat het hele boel mag gaan kosten. Een knappe rig met stoel en je bent al gauw 700,- verder. Komen er nog pedalen, wheel en wheelbae bij en je snapt wel dat het gauw uit de hand kan lopen zo.
Een stoel die ik kan opbergen zou handig zijn, als een andere echt beter is dan een ander :).

Straaljager sims (DCS) wil ik ook weer oppakken. Kan je een stoel combineren voor beide?
Hiervoor gaat bovenstaande dus ook weer een beetje op. Wil je het combineren EN verplaatsbaar? da's wel een erg lastige... alleen al het combineren is niet ideaal, maar met een extrusion-frame moet dat wel gaan lukken (of met zelf-bouw oid), maar da's vaak niet echt op te bergen. Je kan wel de boel op wieltjes zetten en weg rollen bijvoorbeeld. Daar zijn tal van voorbeelden en oplossingen voor.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:00

multynoob

Knet84 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:04:
[...]

De index is ook nog wel een mogelijkheid, maar dan zit je weer met een oudere headset. Weet niet of de resolutie nu weer zoveel beter is dan een Rift S, wat de upgrade weer wat minder worthwile maakt.

Heb al zoveel reviews gezien de laatste weken, dat ik het compleet niet meer weet, alleen dat de G2 voor vele nog altijd de go to is, desondanks de mindere fov (al zal dat in vergelijking met de rift s, zeker niet slechter zijn.)
Haha hier hetzelfde, op een gegeven moment weet je het helemaal niet meer. Waarschijnlijk is er binnenkort ook meer nieuws over de Quest 2pro/3, maar dan zit je weer aan Facebook vast. Quest 2 is goedkoop maar dan komt er voor mij nog andere hoofdband bij en kabel, en voor die prijs samen koop je ongeveer G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik ben sinds kort in bezit van een HP Reverb G2 en gebruik deze icm iRacing. Dit is mijn eerste ervaring met VR en wat me direct opvalt is dat het beeld alleen in het midden scherp is. Als ik dus aan het racen ben en de tekst wil lezen in de blackbox linksbovinin dan moet ik dus met mijn hoofd draaien om het scherp te hebben. Doe ik iets verkeerds of hoort dit gewoon bij VR? Ik zet de headset voor mijn gevoel wel goed op mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Bij VR moet je altijd je hoofd draaien, dat is even wennen. Midden is scherp, de rest niet. Dat is bij bijna alle brillen zo. Als je je hoofd mee draait is het veel natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Google anders op sweet spot, geeft een beter idee gezien er meer mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 10:39
De G2 staat er om bekend, deze heeft een hele kleine sweet spot.

[ Voor 10% gewijzigd door Furfoot op 05-07-2021 15:58 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

Furfoot schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:58:
De G2 staat er om bekend, deze heeft een hele kleine sweet spot.
Maar went wel gewoon snel. Ik heb er op dit moment eigenlijk geen moment last van. Als je geen VR gewend bent is de inmmersive experience echt top. Maar goed, dat is al vaak genoeg gezegd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik lees ook veel over mods voor de G2. Hierdoor kan de FOV vergroot worden, maar misschien ook wel de sweetspot? Heeft iemand ervaring met mods voor de G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sweetspot is afhankelijk van de hardware van de bril, dus daar kun je niet zoveel aan veranderen. Groter FOV kan bereikt worden door een andere cover te gebruiken, een die niet zo fors is waardoor je ogen iets dichter bij de lenzen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 05-07-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

wolverine3141 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:52:
Ik lees ook veel over mods voor de G2. Hierdoor kan de FOV vergroot worden, maar misschien ook wel de sweetspot? Heeft iemand ervaring met mods voor de G2?
Ja, ik heb er een andere VR cover op gezet, wat een (door mij geschatte) fov met 10 a 15% verbeterd. Sweetspot verandert hierdoor niet in mijn beleving.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Mystikal schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Maar went wel gewoon snel. Ik heb er op dit moment eigenlijk geen moment last van. Als je geen VR gewend bent is de inmmersive experience echt top. Maar goed, dat is al vaak genoeg gezegd.
Idem, bekende eigenschap van G2, ik heb er geen last van. De Pimax 8K moet veel beter zijn, maar kost ook veel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Mystikal schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Ja, ik heb er een andere VR cover op gezet, wat een (door mij geschatte) fov met 10 a 15% verbeterd. Sweetspot verandert hierdoor niet in mijn beleving.
Oke, thanks! Welke heb je gekocht als ik vragen mag? Een verbetering van 10% FOV klinkt veelbelovend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

wolverine3141 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Oke, thanks! Welke heb je gekocht als ik vragen mag? Een verbetering van 10% FOV klinkt veelbelovend.
https://eu.vrcover.com/

Check ook even het [VR] HP Reverb G2 - Ervaringen topic. Daar staat veel info.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:43
TweakerVincent schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:45:

AMS2 vind ik in dat geval persoonlijk een betere optie dan PC2:
https://store.steampowered.com/app/1066890/Automobilista_2/

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
TiezZ_BE schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:16:
[...]

AMS2 vind ik in dat geval persoonlijk een betere optie dan PC2:
https://store.steampowered.com/app/1066890/Automobilista_2/
Ams2 is een stuk beter dan pc2. Echter, pc2 kan je weer de ultimate edition voor 12 euro krijgen.

Voor sommige mensen is dat ook een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Vraagje, ik race onlangs in vr in iRacing en vraag me het volgende af aangezien mijn huidige hardware low end is voor vr. Ik heb een HP reverb g2 en als ik de WMR settings op 60hz zet en ss op 40%. Dan haal ik steady 60fps zonder drops.

Als ik m op 90hz zet haal ik niet de constante 90fps maar schommelt het tussen de 80-90 als ik ss op 30% zet.

Ik ben benieuwd welke setting ik het beste kan hanteren om motion sickness tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
Nog een kleine aanvulling op onderstaande, ik ben er spelende wijs achtergekomen dat, iig voor mijn setup ik minder performance issue heb door Sky and Clouds op medium te zetten, en niet op low.. wat heel tegenstrijdig voelt. Ik heb nog geen harde data kunnen verzamelen maar probeer het in jouw zoektocht naar de optimale settings!
michielvh83 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:04:
[...]

Nog een paar aanvullingen op bovenstaande.

Nacht races gaan op zich vrij goed, vooral races die van schemer naar nacht gaan zijn erg zwaar. Zonondergang sessies zijn echter vaak niet te doen. Hebben jullie daar ook last van? Volledig in de nacht gaat wel..

Ik heb nog een paar aanpassingen kunnen tweaken:
  • Begin toch vaak een sessie van met "Dynamic objs en Filter" aan, voor max realism. Is een van de eerste dingen die uit gaat om performance te behalen indien nodig. Uitzetten is makkelijker dan aanzetten(reboot sim voor nodig)
  • Headlights in Mirror off -> naar Low, dit geeft in de nacht toch wel een extra (realistisch) effect
  • No filter ipv Simple filter of pf4, maakt voor mijn geen verschil in VR
  • Cockpit mirror: Max 2 ip 3 indien extra performance is gewenst
  • Render Dynamic Tire Data: off, enkel "on" bij single seater cars, voor GT klassen niet nuttig.
Bijgevoegd alles settings in een afbeelding
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Iemand zin in een leuke project cars 2 uitdaging?

https://pcars.13ms.de/#/times/3692283027?vehicle=1891730007

Probeer deze combi eens. De tijden zijn nu zo scherp dat het me enorm veel moeite kost om ze te verbeteren, maar het lukt af en toe nog. Laatste tijd (site heeft de update nog niet) is nu 1:44:960. Daar kan nog zeker 3 tiende van af. Qua afstelling zit er denk ik niets meer in de auto.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:36:
Iemand zin in een leuke project cars 2 uitdaging?

https://pcars.13ms.de/#/times/3692283027?vehicle=1891730007

Probeer deze combi eens. De tijden zijn nu zo scherp dat het me enorm veel moeite kost om ze te verbeteren, maar het lukt af en toe nog. Laatste tijd (site heeft de update nog niet) is nu 1:44:960. Daar kan nog zeker 3 tiende van af. Qua afstelling zit er denk ik niets meer in de auto.....
is vr capable, maar niet echt een vr topic lijkt me? Ik denk dat er een project cars draadje was ergens (en holy hell wat een tijden).
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste