pannekoek141 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:44:
Ik denk vooral dat als de quest 2 kwa IPD goed bij mij zit, en hij lekker draait zonder lage latency de Value Proposition gewoon veel beter is dan de G2, ook als ik nog is een beetje wel klooien in VR zonder sim racing is die gelijk al veel beter. Volgend jaar als de GPU wereld weer wat rustiger is maar op zoek naar een nieuw kaartje. Ben vooral benieuwd of mn CPU een probleem gaat zijn.
Ik heb een Q2 en ben toch een beetje teleurgesteld, had meer research moeten doen voor ik 'm kocht.. De compression gaat echt ten koste van kwaliteit wanneer je hem als pcvr gebruikt.
Ik gebruik hem bijna alleen voor VR ACC. En om het er acceptabel uit te laten zien laat ik het op 4400 bij 2200 draaien in de standaard oculus software. Lager is het letterlijk een groot blur feestje.
Dit ligt niet puur aan de Q2, ACC is ook gewoon echt een ramp qua VR optimalisatie.
Dit betekend dat hij alleen op 45 hz draait met 45 "nepframes" er tussen geplakt met ASW (voelt dus wel gewoon als 90hz). Je merkt hier verder niks van en loopt prima. Maar ik heb dus een echte beast pc die dit makkelijk alles ultra op 90 hz zou kunnen draaien, en ik denk dat de g2 dit wel zou kunnen.
Gaat om een 3080 met een 5800x. Dus ja. Ik heb iig spijt dat ik geen g2 heb gekocht voor 200 extra.
Edit: en dan zwijg ik nog over hoe lang het me heeft geduurd om ACC er acceptabel uit te laten zien, ik denk zeker 10 uur prutsen met alle instellingen in game en met oculus software (oculus standaard app, oculus debug tool, oculus side quest, oculus tray tool)
[
Voor 12% gewijzigd door
DutchTowel op 16-12-2020 14:44
]