Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Een vraag voor de Quest 2 gebruikers: hoeveel meer CPU verbruikt de Quest icm Link? En dan vooral kwa compressie om de beelden over USB naar de bril te kunnen sturen?
Moeten er veel settings in game naar beneden worden bijgesteld om een acceptabele fps te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Ik heb de G2 verkocht ben inmiddels weer terug bij de Index. 8)

De Index voelt aan als een "oude jas" en is eigenlijk op alle vlakken de betere headset ( voor mij)
- Motion (tracking HMD icm met de SFX100)
- FOV (scheelt behoorlijk)
- Algehele helderheid
- Kleuren
- Bedieningsgemak (geen WMR maar de steam VR interface met knop op de HMD)
- De sweet spot is stukken kleiner en daarna wordt het snel blurry.

Precies in het midden is de HP Reverb G2 nog steeds de scherpste, de lenzen van de Index zijn gewoon beter.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat de HP Reverb G2 een slecht VR headset is, maar ik wacht nu op de Index 2.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Henkus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:25:

De Index voelt aan als een "oude jas" en is eigenlijk op alle vlakken de betere headset ( voor mij)
- Algehele helderheid
- Kleuren

Precies in het midden is de HP Reverb G2 nog steeds de scherpste, de lenzen van de Index zijn gewoon beter.

[YouTube: HP Reverb G2 First Impressions.]

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat de HP Reverb G2 een slecht VR headset is, maar ik wacht nu op de Index 2.
Dat word nog even je adem inhouden. Word wel wederom vernieuwend.

En bij mij ligt de g2 om die en ook meer redenen al maanden netjes te verstoffen (niet echt, netjes in mijn magazijn, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Henkus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:25:

- Algehele helderheid
- Kleuren

[YouTube: HP Reverb G2 First Impressions.]

3 dagen lang de G2 geprobeerd en jij somt hier aardig alles op. Ik vond trouwens, nadat ik hem wat langer geprobeerd heb, het geluid ook minder dan bij de Index. Lijkt wel of de G2 meer deed overmoduleren naarmate je hem harder deed zetten. Iemand dit ook gemerkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQkOUVGrtik12-jS0jWXtO8Vevc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlqRNSlnx6obq83ITDdODO0N.jpg?f=fotoalbum_large

Goed nieuws!! De quest 2 is binnen!! *O*

Slechte nieuws: hij gaat eerst onder de boom tot kerst -O- ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
ZFLaSH schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:09:
[...]

3 dagen lang de G2 geprobeerd en jij somt hier aardig alles op. Ik vond trouwens, nadat ik hem wat langer geprobeerd heb, het geluid ook minder dan bij de Index. Lijkt wel of de G2 meer deed overmoduleren naarmate je hem harder deed zetten. Iemand dit ook gemerkt?
Ik had de headphones er gelijk afgehaald omdat ik noise cancelling headphones gebruik.

Ik heb ook nog een navraag gedaan bij de rekenwinkel over de sweet spot. Stiekem hoop ik dat er een slechte batch was en een ander exemplaar beter is.

Vanmorgen heel de ochtend DR2 gereden en ik ben nog heel tevreden met mijn Index 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Darkangle schreef op zondag 6 december 2020 @ 01:04:
[...]

Dat word nog even je adem inhouden. Word wel wederom vernieuwend.

En bij mij ligt de g2 om die en ook meer redenen al maanden netjes te verstoffen (niet echt, netjes in mijn magazijn, maar toch).
Heb je enig idee of de nieuwe index nog voor 2021 zou zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Darkangle schreef op zondag 6 december 2020 @ 01:04:
[...]Dat word nog even je adem inhouden. Word wel wederom vernieuwend.
Dat lukt me hooguit voor 40secs...Over welke termijn hebben we het?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 21:20
YouTube: HP Reverb G2 SteamVR... Bug Or No Bug?

De G2 (en dus ook de G1, want zelfde resolutie) dienen op

3164x3096

te draaien om de native resolutie van 2160x2160 te halen en anders ben je bezig met "undersamplen". In hoeverre ik het begrijp heeft dit te maken met "barrel distortion" correctie en lenscorrectie.

Dat wordt lastig, zelfs met een 3080 / 3090 wil je 90fps halen 8)7

In de praktijk wordt dat dan undersamplen om 90fps steady te halen.

Hoe goed is het beeld dan vergeleken met een geupsamplede Valve Index, vraag ik mij dan af.

Heeft iemand al een G1 vergeleken met een G2 en is het verschil groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:35
@Arkman
Iracing met een 3080 dipt ook op de "zware" banen en bij drukte onder de 90 fps met een Index @100%. Nu moet ik een en ander nog optimaliseren, maar upsamplen lijkt uitgesloten. Daarnaast lijk ik 120fps te merken en prefereren tov 90 fps, maar hier ben ik nog niet geheel over uit.

Ook kan ik de pixels/screendoor zien bij de Index, dat is iets wat me niet stoort en je sowieso niet kan oplossen met super sampling. De Rift CV1 had dat nog veel erger, maar ook daar stoorde me het niet. De immersie drukt dat vrij snel naar de achtergrond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hathie schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:03:
[...]

Heb je enig idee of de nieuwe index nog voor 2021 zou zijn?
onsgeluk schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:06:
[...]

Dat lukt me hooguit voor 40secs...Over welke termijn hebben we het?
Voor 2021 zou als je er logisch over nadenkt zowel niet binnen de definitie vallen, nog realistisch zijn. Ik ben helaas gelimiteerd in wat ik er over kan zeggen, of dat het uberhaupt uit gaat komen (prototyping betekend nog niet een commitment naar een release, heel veel sterft hier op de werkvloer...).

Edit: 40 seconden is niet gezond voor een volwassen persoon, even langs je gp gaan...!

[ Voor 6% gewijzigd door Darkangle op 06-12-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Darkangle schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:31:
[...]

[...]

Voor 2021 zou als je er logisch over nadenkt zowel niet binnen de definitie vallen, nog realistisch zijn. Ik ben helaas gelimiteerd in wat ik er over kan zeggen, of dat het uberhaupt uit gaat komen (prototyping betekend nog niet een commitment naar een release, heel veel sterft hier op de werkvloer...).

Edit: 40 seconden is niet gezond voor een volwassen persoon, even langs je gp gaan...!
Dan ga ik maar kijken voor een 2de hands index. Tussen de regels door lees ik toch dat daar het meeste plezier aan valt te beleven.

Ps. adem inhouden kan wel een stuk langer als ik er echt voor ga zitten, don't worry.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
Razkin schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:18:
@Arkman
Iracing met een 3080 dipt ook op de "zware" banen en bij drukte onder de 90 fps met een Index @100%. Nu moet ik een en ander nog optimaliseren, maar upsamplen lijkt uitgesloten. Daarnaast lijk ik 120fps te merken en prefereren tov 90 fps, maar hier ben ik nog niet geheel over uit.

Ook kan ik de pixels/screendoor zien bij de Index, dat is iets wat me niet stoort en je sowieso niet kan oplossen met super sampling. De Rift CV1 had dat nog veel erger, maar ook daar stoorde me het niet. De immersie drukt dat vrij snel naar de achtergrond.
@Razkin Je bent waarschijnlijk eerder cpu-bound dan gpu-bound tijdens een dip. AFAIK maakt Iracing slechts gebruik van 1 core.1

Met een Index op 100% hoef je maar de helft van de pixels aan te duwen vergeleken een G1 / G2, dus ik denk niet dat je GPU-bound bent . Of iedereen met een G2 moet flink undersamplen met een G2 tijdens Iracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
@Darkangle Op de discord van Fastlane zag ik dat er een "darkangel" aangemeld is. Ben jij dat?

Mocht dat zo zijn dan ga je het goed naar je zin hebben, schat ik zo in: leuke club mensen en afwisselende funraces en de langzaamste ga je niet zijn ;) :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Arkman Nope, GPU hangt in z'n powerlimit van 340W. CPU(5950X) heeft nog wat marge ;)

Maar zoals gezegd, ik moet het nog uitzoeken of er wellicht iets fout gaat met SteamVR en het view window etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Arkman schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:08:
@Darkangle Op de discord van Fastlane zag ik dat er een "darkangel" aangemeld is. Ben jij dat?

Mocht dat zo zijn dan ga je het goed naar je zin hebben, schat ik zo in: leuke club mensen en afwisselende funraces en de langzaamste ga je niet zijn ;) :)F
Nope. Ik rij solo. Teveel mensen tegen gekomen die serieus mensen afzeiken op andere keuzes qua verbeelde nep autootjes of heel erg zielig tribal gingen lopen doen. Geen zin in, geen zin in filteren, de communities die ik tegen ben gekomen zijn super toxic en vergeten totaal het lol hebben gedeelte en proberen anderen die dat wel hebben dat te ontnemen.

Ik zal vast een hele slechte vertical slice tegen gekomen zijn van een horde aan domme tribal lemmings, maar ik heb nog de zin nog de tijd om dat te gaan uitzoeken en filteren; te toxic, ik ben weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
@Darkangle Ik begrijp je keuze, gezien je ervaringen mocht je ooit toch nog een keer online willen rijden dan is Fastlane echt een aanrader.

@Razkin Waarschijnlijk wist je het al, de laatste Nvidiadrivers hebben last van framedrops bij VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Hi guys, ik ben nieuw in VR en racing, wij hebben recent een Quest2, G29 en Playseat challenge aangeschaft.
Tijdens de steam sales hebben we PC2, DR 2.0 en ACC opgepikt. Nu hebben we in PC2 en ACC mooi scherp beeld, maar Dirt rally 2 lijkt niet mooi scherp te krijgen, het blijft er redelijk lelijk en pixelated uit zien. Ik merk dat de dashboard zelf wel op hoge resolutie gerenderd word. Het is niet dat wij niet weten hoe VR fatsoenlijk in te stellen gezien de kwaliteit van andere games. Moeten er bepaalde instellingen gedaan worden die ik mis? Videokaart is een 3070 dus die moet het wel trekken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 06-12-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Arkman schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:05:
[...]

@Razkin Je bent waarschijnlijk eerder cpu-bound dan gpu-bound tijdens een dip. AFAIK maakt Iracing slechts gebruik van 1 core.1

Met een Index op 100% hoef je maar de helft van de pixels aan te duwen vergeleken een G1 / G2, dus ik denk niet dat je GPU-bound bent . Of iedereen met een G2 moet flink undersamplen met een G2 tijdens Iracing.
iRacing is multithreaded. 1 thread voor physics / systems en de andere voor de renderer. Nu meen ik laatst te hebben gelezen dat ze sound ook in een aparte thread hebben gestopt maar dat zou ik even moeten terugzoeken.

EDIT: Overigens, voor degene die GPU spikes hebben, NVIDIA heeft bevestigd dat ze een driver issue hebben. De voortgang van dit kun je in dit topic terugvinden:

https://www.nvidia.com/en...KhjpSeDMTlXPIza2uGugWKkjs

[ Voor 21% gewijzigd door ZFLaSH op 07-12-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:49
ourplayground schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:10:
Zo, ik ben een poosje onderweg met de reverb G2 en heb nog niet heel veel zitten tweaken, ik heb de settings van Rift-S master @Blerf overgenomen, maar wou toch even een korte post maken over mijn instellingen waarbij ik niet onder de 90fps kom tijdens races (ook race starts).
instellingen iRacing:
[Afbeelding]
steam VR instellingen:
[Afbeelding]

in de komende dagen/weken ga ik nog verder testen en tweaken, maar dit is in iedergeval een veilig startpunt.

Wellicht handig er bij te vemelden, dit is op een PC met een 5800x en RTX3070 en 32 GB RAM.

Heb je zelf betere instellingen, tips of vragen dan hoor ik het graag :)

edit 04/12/2020: na enkele tips en wat door prutsen heb ik de instelling kunnen opschroeven, plaatjes zijn aangepast naar de meest recente instellingen.

Ik heb even een filmpje gemaakt over hoe soepel het loopt. De kwaliteit is om op te schieten, in het eggie ziet het er zo ontzettend veel mooier uit... Dit meer even om aan te geven hoe de FPS het houden.
[YouTube: Iracing Reverb G2 test]
Om mij zelf maar even te quoten.. ik heb net even mijn eerste (en enige) "through the lens" video gemaakt van de G2 in Iracing. (gewoon met de telefoon).
Resultaat is hier onder te zien. In het eggie ziet het er wat mooier uit en is de sweetspot ook groter.
Ik hoop dat het helpt voor de mensen die twijfelen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
ourplayground schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:10:
[...]

Om mij zelf maar even te quoten.. ik heb net even mijn eerste (en enige) "through the lens" video gemaakt van de G2 in Iracing. (gewoon met de telefoon).
Resultaat is hier onder te zien. In het eggie ziet het er wat mooier uit en is de sweetspot ook groter.
Ik hoop dat het helpt voor de mensen die twijfelen.
[YouTube: Reverb G2 through the lens in iracing]
Wat voor racepak heb je aan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:49
RobbieHifi schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:53:
[...]

Wat voor racepak heb je aan????
Een mooie :)

Onlangs had ik wat problemen met OBS en het streamen van mijn races naar Twitch.
Met mijn triples geen probleem maar met VR had ik in een keer een FPS van 10 bij het streamen (in game was het verder ok).
Na het lezen van deze thread op reddit: https://www.reddit.com/r/...xed_hp_reverb_g2_no_more/
Heb ik de handleiding gevolgd en warempel, alles draait als een zonnetje.
Wat er blijkbaar gebeurt in WMR met de G2 (wellicht met de andere WMR brillen ook) is dat WMR er gezellig 2-3 virtuele schermen bijplakt. Dit vreet GPU natuurlijk en zorgt ervoor dat je onnodig dips in FPS kan krijgen.
Kortom heb je problemen, check de link hierboven dan even, wellicht dat het helpt

[ Voor 68% gewijzigd door ourplayground op 08-12-2020 14:09 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:47
Net mijn G2 binnen gekregen. Is mijn eerste VR bril.
Even een hele stomme vraag, zoek al een half uur maar kan niets vinden...
Moet ik nu iRacing via Steam spelen of kan het ook zonder? Tot nu toe gewoon met 3 monitoren via de normale shortcut van iRacing gestart...
Of met andere woorden, hoe start ik de boel eigenlijk op?
Bedankt alvast!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mdeppie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:18:
Moet ik nu iRacing via Steam spelen of kan het ook zonder? Tot nu toe gewoon met 3 monitoren via de normale shortcut van iRacing gestart...
Bedankt alvast!
Voor iRacing weet ik niet zeker, maar WMR - Windows Mixed Reality portal starten, en dan Steam i.c.m. de Windows Mixed Reality pluging voor Steam? Dan iRacing starten.

Post in elk geval wel even je ervaringen met VR, dat is altijd leuk om te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
ik zie net dat coolblue de oculus rift s in de aanbieding heeft, voor 349 euro.

twijfel, twijfel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Arfalas schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:53:

twijfel, twijfel....
Doen, niet twijfelen, als je geen monster PC hebt, en je ITP tussen de 72 en ~60ish zit, gewoon doen.
zoals ze zeggen... "It's a gamechanger", letterlijk. :Y
Als je je het can veroorloven natuurlijk, anders niet doen.
* zion is groot tegenstander van dingen op afbetaling kopen, teveel mensen in de sh*t zien komen

[ Voor 19% gewijzigd door zion op 11-12-2020 21:58 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Ik heb nu een ryzen 3600, 16gb ram en een gtx 1070. Dat zou moeten werken in assetto corsa als ik het zo lees.

Ik ga dit topic nog even doorspitten om de obvious vragen/opmerkingen voor te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Arfalas schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:58:
Ik heb nu een ryzen 3600, 16gb ram en een gtx 1070. Dat zou moeten werken in assetto corsa als ik het zo lees.

Ik ga dit topic nog even doorspitten om de obvious vragen/opmerkingen voor te zijn
Ik heb een I5-4460/32GB/1070TI, en dat gaat werken. (is enkelvoudig 1440P), Rift S voor jou juist de sweetspot (heb hem zelf dus ook)
Niet de mooiste qua graphics, maar als je beter wilt, dan ben je ook nog minimaal een nieuwe high-end GPU kwijt, dus dan gaat het echt in de papieren lopen.
En ik moet eerlijk zeggen dat hij beter loopt op mijn I7-7700HQ/32GB/1070(non-TI) laptop, dan op mijn I5-4460 desktop....

En als ik zeg niet de mooiste qua graphics, dan bedoel ik mind-blowing beyond compare als het je eerste ervaring is met VR, maar je ziet nog wat "jagged edges", maar dan wel in een speelwereld van tientallen vierkante meters, 360graden om je heen, ipv op een monitortje van zo'n 50cm ;)

[ Voor 40% gewijzigd door zion op 11-12-2020 22:21 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bedankt alvast!
Bij mij krijg ik elke keer de vraag om te starten met WMR
Voordat je start in VR, start even op je tripples en geeft de "center VR" key een binding.
Ik gebruik (net als in AC) ctrl+spatie

Veel plezier! d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
zion schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:55:
[...]

Doen, niet twijfelen, als je geen monster PC hebt, en je ITP tussen de 72 en ~60ish zit, gewoon doen.
zoals ze zeggen... "It's a gamechanger", letterlijk. :Y
Als je je het can veroorloven natuurlijk, anders niet doen.
* zion is groot tegenstander van dingen op afbetaling kopen, teveel mensen in de sh*t zien komen
vergeef me eventueel domme vragen, maar waar staat ITP voor? ik vind het zo 1,2,3 niet terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Arfalas schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:06:
[...]

vergeef me eventueel domme vragen, maar waar staat ITP voor? ik vind het zo 1,2,3 niet terug
Komt omdat ik het fout zei: IPD (Inter Pupil Distance), de afstand tussen (het midden van) je pupillen.
(ITP staat voor Immuun trombocytopenische purpura (autoimmuunziekte die ik heb), dus was freudiaanse verspreking ;))
Als je een moderne Apple vanaf X (en vast ook Android) hebt, kan je die heel makkelijk (gratis) uit de store halen om het makkelijk te checken, bij Apple heet het Eye Measure, bij Android vast (ongeveer) hetzelfde....
(ik heb antieke iPhone 8 dus ik moest gewoon even in spiegel met rolmaat opmeten :P)

[ Voor 40% gewijzigd door zion op 11-12-2020 22:36 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
raymondw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:03:
[...]

Bij mij krijg ik elke keer de vraag om te starten met WMR
Voordat je start in VR, start even op je tripples en geeft de "center VR" key een binding.
Ik gebruik (net als in AC) ctrl+spatie

Veel plezier! d:)b
Bedoel je met Center VR key "Recenter HMD" die standaard gelinkt is aan de ; toets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdzGUYWcXCSZEAf2w94ngpfgh_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yqbfWiOPxldy8C9uqiReSHMy.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 12:43
Arfalas schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:58:

Probeer ook Automobilista 2 in vr dat spel draait super in vr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vandaag komt er een g2 binnen hier. Heb al een 3080, dus dat zit wel goed. Hoop dat mijn Ryzen 3600 dat ook een beetje trekt in iRacing op volle render resolutie.

Iemand wat recommended start settings voor de g2 in iRacing?

[ Voor 16% gewijzigd door Jay-v op 12-12-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Bedankt alvast!
in steam, wmr en steam Vr downloaden. Als je iRacing opstart krijg je een popup of je wil overschakelen naar je VR.

Dan je settings aanpassen totdat je op 90fps uitkomt.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Jay-v schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:49:
Vandaag komt er een g2 binnen hier. Heb al een 3080, dus dat zit wel goed. Hoop dat mijn Ryzen 3600 dat ook een beetje trekt in iRacing op volle render resolutie.

Kijk even op het iRacing forum. Daar is iemand die heeft zich er veel moeite gedaan om alle settings te behandelen. En staat ook een voorbeeld setting. wellicht kun jij met je kaart ze dan nog wat meer opschroeven.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page

[ Voor 5% gewijzigd door kawaholic op 12-12-2020 09:59 ]

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Mijn G2 preorder heb ik gecancelled. Geen zin om een speelbal te zijn van HP/bestware. Had een mail dat het weer een tot anderhalve week langer kon duren, terwijl links en rechts om me heen mensen dat ding opgestuurd krijgen die maanden later hebben besteld. Klaar mee.

Nog steeds erg tevreden met mijn Quest 2, ook in iRacing. Gebruik wel oordopjes voor beter geluid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
Zo....eerste meters gereden in iRacing.

Wat een verschil!

Nog een hoop in te stellen en hier ben ik wel even een tijd mee bezig ben ik bang. Ik haal op een test drive met gemak 90FPS met een RTX2080 Super. Race durf ik nog niet aan omdat ik nog een behoorlijke knoop in mijn maag krijg na een aantal ronden.
Ben niet zo'n beste racer en heb ook 2 of 3 weken niet gereden omdat ik het een beetjes zat was en op mijn G2 aan het wachten was.
Vanochtend dus eerst 13GB updates downloaden.

Wat mij wel opvalt en misschien weet het iemand: Is de Mazda na de updates veel sneller geworden of ligt het aan VR?
Ik ben op Okayama na 3 ronden al 2 seconden sneller!!! ...en er zit rek in...
Geen zin nu om dezelfde rondes op monitoren te racen omdat ik dan weer van alles en niets anders in moet stellen.
Wordt vervolgd...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
kawaholic schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:52:
[...]

Kijk even op het iRacing forum. Daar is iemand die heeft zich er veel moeite gedaan om alle settings te behandelen. En staat ook een voorbeeld setting. wellicht kun jij met je kaart ze dan nog wat meer opschroeven.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
Bedankt voor de link. Hier stond (even snel gekeken) in ieder geval een antwoord in waarom mijn muis niet meer bij de menu's kwam. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:28
Arkman schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:08:

Nope, ik verzorg de laatste positie maar ook vanaf achterin is het gezellig bij Fastlane!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Leader98 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:23:
[...]

Nope, ik verzorg de laatste positie maar ook vanaf achterin is het gezellig bij Fastlane!
ik ken het gevoel :9.

Maar, soms spinnen ze nog wel eens, dan kan ik ook nog eennalaatste worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Mdeppie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:23:
Zo....eerste meters gereden in iRacing.

Wat een verschil!

Nog een hoop in te stellen en hier ben ik wel even een tijd mee bezig ben ik bang. Ik haal op een test drive met gemak 90FPS met een RTX2080 Super. Race durf ik nog niet aan omdat ik nog een behoorlijke knoop in mijn maag krijg na een aantal ronden.
Ben niet zo'n beste racer en heb ook 2 of 3 weken niet gereden omdat ik het een beetjes zat was en op mijn G2 aan het wachten was.
Vanochtend dus eerst 13GB updates downloaden.

Wat mij wel opvalt en misschien weet het iemand: Is de Mazda na de updates veel sneller geworden of ligt het aan VR?
Geen zin nu om dezelfde rondes op monitoren te racen omdat ik dan weer van alles en niets anders in moet stellen.
Wordt vervolgd...
Racen in Vr gaat mij ook veel beter af qua tijden. Vooral in Rally games ben ik gewoon echt stukken sneller dan in pancake mode. Ik kijk beter de bochten in, pak de apexen beter en heb minder last van het heen en weer wiegelen van de auto, omdat je dat nu compenseert met je hoofd.

Echt een wereld van verschil voor mij.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
Leader98 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:23:
[...]

Door een combinatie van diverse factoren (gelukkig geen narigheid) heb ik de laatste funraces moeten missen en ook die van gister avond.

Had ik wel kunnen participeren, dan viel het nog te bezien wie de rode lantaarndrager van het geheel was ;)

Wat ik wel deel is de opvatting dat het altijd gezellig is en er altijd wat te lachen valt :Y en last but non least dat men op een buitengewoon plezierige en sportieve manier met elkaar omgaat en er geen incidenten zijn, wat in de wereld (van het simracing) vaak anders is. Zie ook de ervaringen van @Darkangle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
Damian schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:19:
[...]

Racen in Vr gaat mij ook veel beter af qua tijden. Vooral in Rally games ben ik gewoon echt stukken sneller dan in pancake mode. Ik kijk beter de bochten in, pak de apexen beter en heb minder last van het heen en weer wiegelen van de auto, omdat je dat nu compenseert met je hoofd.

Ja, precies dat. Ik heb het gevoel dat ik de apexen veel beter pak en vooral ook onderstuur veel beter door heb en dan op tijd kan bij remmen. Het gevoel is echt veel beter...maar 2 seconden...blijf bizar.
Aan de andere kant zit ik nu meer rond te kijken en ben al 2 keer van de baan omdat ik niet op zat te letten...
7(8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Mdeppie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:23:
Wordt vervolgd...
iRacing test =/= vergelijkbaar
Tijdens de 12hr van Mt Panorama ben ik eerst gaan testen op Test en daarna geswitched naar de baan.
Moest weer helemaal overnieuw beginnen.

Als je wil testen, pak dan gewoon een Practice sessie, die ronden tellen niet voor je rating.
Daarbij kun je ook nog eens vergelijken of de baan die je dan rijdt snel is of niet met de anderen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het weer speelt een enorme rol in iRacing. Koud weer levert vaak meer grip op waardoor de auto's anders rijden dan tijdens verzengende hitte.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Holy crappers, Wat is VR toch vet!

net de Rift S wat getest en ik ben verkocht. Het is inderdaad wat ik had verwacht: het is wat pixelig, maar je krijgt er echt veel immersie voor terug.
Het is nog wel wennen en het zal even duren voor ik weer competatieve tijden neer kan zetten, maar gaaf vind ik het wel

Gelukkig trekt mijn GTX1070/ryzen 3600 combi het probleemloos in AC, daar was ik ook nog wel een beetje huiverig voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Jay-v schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:49:

Je CPU gaat het niet trekken zonder forse consessies te doen met de kwaliteits instellingen. Zelfs een 5950X/5800X icm een Index en 3080 heeft het erg zwaar op bv de Charlotte Roval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Razkin schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:50:
[...]

Je CPU gaat het niet trekken zonder forse consessies te doen met de kwaliteits instellingen. Zelfs een 5950X/5800X icm een Index en 3080 heeft het erg zwaar op bv de Charlotte Roval.
Hij heeft hem al niet meer...
B)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Arfalas schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:46:
Holy crappers, Wat is VR toch vet!

net de Rift S wat getest en ik ben verkocht. Het is inderdaad wat ik had verwacht: het is wat pixelig, maar je krijgt er echt veel immersie voor terug.
Het is nog wel wennen en het zal even duren voor ik weer competatieve tijden neer kan zetten, maar gaaf vind ik het wel

Gelukkig trekt mijn GTX1070/ryzen 3600 combi het probleemloos in AC, daar was ik ook nog wel een beetje huiverig voor
I hate to tell you i told you so, ach das geen waarheid, maar het ís gewoon een gamechanger hé ;)
Dat gevoel dat dat kamertje waar je in zit opeens de nurburgring is of het SOL-system, of wat dan ook, ik glimlach nooit , maar al bij de setup van de Rift-S met dat stomme robotje stond er een grijns van oor tot oor op mijn gezicht.

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ik kreeg mn vriendin nooit aan het racen, maar dit wilde ze toch wel even proberen.
Toch mooi, 600pk onder je reet en mevrouw rijdt keurig 50 in z’n 4e versnelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
raymondw schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:29:
[...]

iRacing test =/= vergelijkbaar
Tijdens de 12hr van Mt Panorama ben ik eerst gaan testen op Test en daarna geswitched naar de baan.
Moest weer helemaal overnieuw beginnen.

Als je wil testen, pak dan gewoon een Practice sessie, die ronden tellen niet voor je rating.
Daarbij kun je ook nog eens vergelijken of de baan die je dan rijdt snel is of niet met de anderen.
Wat je schrijft kan ik mij heel goed voorstellen.
Ik rij heel vaak in testmode en altijd onder dezelfde condities. Hier staan dan ook mijn best rondes in tenzij ik die in een race of qualifying gereden heb. Dan moet het toch den opzichte van niet VR vergelijkbaar zijn?
Dus nu in VR ben ik 2 seconden sneller in dezelfde testomgeving met dezelfde condities. Dan ligt het aan VR of aan een software-update van iRacing...of mis ik ergens iets?

Heb trouwnes de guide voor de graphic instellingen gevolgd en gaat nu slechter als daarvoor. Nu puzzelen waar het aan ligt want ik heb alles in één keer veranderd. |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
@Mdeppie
Helaas ook test is onderhevig aan invloeden, weliswaar minder dan andere sessies, maar gelijk is het niet.
Over tijd veranderd de sessie ook, op Practice zie je soms gasten die in de allereerste 5min en hele dikke tijd rijden en daarna word het steeds minder.

Dus die 2s zou best een andere invloed kunnen hebben.

Alles in 1x terug veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Damian schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:19:
[...]

Welke rally game zou je aanraden?

Qua rally heb zelf ik alleen Dirt 1 en die krijgt me goed misselijk (enige VR game tot nu toe die dat voor elkaar krijgt). Dat heb ik dus helaas opgegeven.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Ahrnuld schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:45:
[...]

Qua rally heb zelf ik alleen Dirt 1 en die krijgt me goed misselijk (enige VR game tot nu toe die dat voor elkaar krijgt). Dat heb ik dus helaas opgegeven.
Ik denk dat elke rally game dat heeft. Het vele snelle bewegen is een probleem. Ik kan uren Formula style racen in PC2 bv, maar met karten houdt het na 20 min wel op omdat dat een stuk minder soepel beweegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ahrnuld schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:45:
[...]

Mjah toch echt Dirt Rally. Wat mij betreft de beste in VR op dit moment, qua VR support, performance en realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Mdeppie schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:50:
[...]

Heb trouwnes de guide voor de graphic instellingen gevolgd en gaat nu slechter als daarvoor. Nu puzzelen waar het aan ligt want ik heb alles in één keer veranderd. |:(
Wat gaat er nu slechter dan? Je moet wel even kijken of jouw GPU gelijk is of beter is.

Ik heb laats een benchmark van mijn systeem uitgevoerd. En er waren toch wat componenten die niet maximaal presteerde. Ik ben eens alle stuurprogramma's gaan updaten en wat aanpassen in de bios gedaan, en dat maakte toch een verschil kwa prestaties. Ik heb nu alles stabiel op 90FPS draaien met een RTX2060 Super.

[ Voor 36% gewijzigd door kawaholic op 14-12-2020 10:18 ]

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mystikal schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:52:
[...]

Hij heeft hem al niet meer...
B)
Haha ;-). Ter info, het draaide prima! Maar het was wel een beetje een gedoe alles ingesteld te krijgen. Ik ga voor nu lekker terug naar de ultra-wide, maar de G2 is al veeeeel beter dan de Rift S die ik eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Jay-v schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:05:
[...]

Haha ;-). Ter info, het draaide prima! Maar het was wel een beetje een gedoe alles ingesteld te krijgen. Ik ga voor nu lekker terug naar de ultra-wide, maar de G2 is al veeeeel beter dan de Rift S die ik eerst had.
Ik ben benieuwd. Hopelijk is het wel een initiële setup en niet elke keer. Dat zou ik wel vervelend vinden :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mystikal schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:13:
[...]

Ik ben benieuwd. Hopelijk is het wel een initiële setup en niet elke keer. Dat zou ik wel vervelend vinden :)
Een paar tips en dingen waar ik tegenaan liep:
  • Start eerst SteamVR -> Daarna iRacing. Zet daarna pas de headset op. Anders gaat de headset steeds terug naar "Cliff House" wanneer je hem opzet.
  • Zet iRacing op Windowed + Border. Doe hem dan in je desktop resizen zodat hij het hele scherm beslaat. Zorg er voor dat er geen andere apps voor staan. Anders stopt je muis er steeds mee in iRacing (omdat hij uit het window gaat, dat zie je niet in VR). De iRacing UI is nog niet vanaf je stuur te bedienen.
  • Stel de "Resolution per eye" goed in, in Steam VR settings. Die staat standaard op >3000 x >3000 en dat gaat niet heel lekker werken. Zodra hij op 2160 stond ging het op mijn systeem prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Jay-v schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:15:
[...]

Een paar tips en dingen waar ik tegenaan liep:
  • Start eerst SteamVR -> Daarna iRacing. Zet daarna pas de headset op. Anders gaat de headset steeds terug naar "Cliff House" wanneer je hem opzet.
  • Zet iRacing op Windowed + Border. Doe hem dan in je desktop resizen zodat hij het hele scherm beslaat. Zorg er voor dat er geen andere apps voor staan. Anders stopt je muis er steeds mee in iRacing (omdat hij uit het window gaat, dat zie je niet in VR). De iRacing UI is nog niet vanaf je stuur te bedienen.
  • Stel de "Resolution per eye" goed in, in Steam VR settings. Die staat standaard op >3000 x >3000 en dat gaat niet heel lekker werken. Zodra hij op 2160 stond ging het op mijn systeem prima.
Ik doe alleen aan Assetto :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dan zijn punt 1 en 3 nog steeds relevant :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Jay-v schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:34:
[...]

Dan zijn punt 1 en 3 nog steeds relevant :-).
Klopt helemaal!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Als je een goed GPU hebt zou ik toch altijd proberen om hem op (of net onder) 100% te renderen. Dat is inderdaad ongeveer 3100x3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Thodekroo schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:23:
Als je een goed GPU hebt zou ik toch altijd proberen om hem op (of net onder) 100% te renderen. Dat is inderdaad ongeveer 3100x3100.
Zal met een 3060 ti waarschijnlijk niet lukken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ah nee dat zal krap worden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Damian schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:47:
[...]

Mjah toch echt Dirt Rally. Wat mij betreft de beste in VR op dit moment, qua VR support, performance en realisme.
Mag ik vragen hoe jij Dirt Rally draait? Ik heb hem vanmiddag gedownload maar het lijkt erop dat ik het niet met een VR-mode vanuit Steam kan openen. Ik heb een Reverb G2 en dus WMR.

Als ik erop Google dan kom ik op instructies uit waarbij ik voor een WMR hmd Oculus software moet downloaden en Revive? Ik hoop dat er nog een andere manier is om dit draaiend te krijgen want ik probeer weg te blijven van de Oculus software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Thodekroo schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:05:
[...]

Mag ik vragen hoe jij Dirt Rally draait? Ik heb hem vanmiddag gedownload maar het lijkt erop dat ik het niet met een VR-mode vanuit Steam kan openen. Ik heb een Reverb G2 en dus WMR.

Als ik erop Google dan kom ik op instructies uit waarbij ik voor een WMR hmd Oculus software moet downloaden en Revive? Ik hoop dat er nog een andere manier is om dit draaiend te krijgen want ik probeer weg te blijven van de Oculus software...
https://store.steampowere...ixed_Reality_for_SteamVR/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Haha, uiteraard heb ik wmr for steamVR. Echter, als ik SteamVR open dan komt hij niet in de map met VR games te staan. Maar als ik vervolgens 'all games' selecteer zie ik hem wel.

Maar... Als ik hem dan run dan is (en blijft) alles in theatre mode. Dus ook wanneer ik een race start. Ik krijg zo snel ook geen optie gevonden om ergens VR aan te zetten bij options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Net de eerste race gehad bij Fastlane. Een relatief rustige race, maar mooi om de Rift S te testen. Ik denk dat ik met de VR zelfs nog wat tijd heb gewonnen ten opzichte van 1 scherm
Ik kon beter de apex pakken en ook soepeler op het gas de bocht uit, gewoon omdat je beter de bocht in kan kijken.
ondanks dat het een sessie van 2 uur was zit het niet heel oncomfortabel. Al met al een tevreden klant erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdm9
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Rift S nu 349 bij coolblue, voor sim deze boven de quest 2 verkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
tvdm9 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:53:
Rift S nu 349 bij coolblue, voor sim deze boven de quest 2 verkiezen?
Waarom zou je die boven de Quest 2 verkiezen? Welke voordelen heeft de Rift S dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
De prijs. Beetje raar dat de kabel 94€ moet kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Arfalas schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:25:
De prijs. Beetje raar dat de kabel 94€ moet kosten...
Prijs? Je hebt een kabel voor 35 euro, dat is het verschil niet. Quest 2 heeft hogere resolutie en kan stand alone gebruikt worden, en draadloos. Dat lijkt me die 35 euro dat hij meer kost meeeeeer dan waard. Vergeet niet dat je een aardige PC moet hebben, dus de kosten van een kabeltje zijn niets vergeleken met het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik kan geen enkele goede reden bedenken eind 2020 nog een Rift S te halen als je ook een Quest 2 kan halen. De kabel is het issue niet als je een third party kabel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Arfalas schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:53:

twijfel, twijfel....
Kan je beter gaan voor de Quest 2 voor 50eu meer, hogere resolutie en refreshrate van 90hz met een usb 3.1 kabel richting de pc :)

Als het goed is en de geruchten waar zijn komt er nog een update naar 120hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
NoCustoms schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:09:
Ha, net als die 90Hz update voor de Quest 1 zeker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Tadango schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:14:
[...]

Ha, net als die 90Hz update voor de Quest 1 zeker....
Heeft de Q1 nog een 90hz update gehad? :P
De Q2 ben ik zeer tevreden mee, aanzienlijk minder compressie na die laatste update en de 90hz modus via link werkt behoorlijk goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
NoCustoms schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:15:
[...]

Heeft de Q1 nog een 90hz update gehad? :P
De Q2 ben ik zeer tevreden mee, aanzienlijk minder compressie na die laatste update en de 90hz modus via link werkt behoorlijk goed hier.
Nee, juist niet. Dat was ook een gerucht, dat dat mogelijk was in de toekomst.... dus ik verwacht ook geen 120Hz op de Quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
NoCustoms schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:09:
[...]

Kan je beter gaan voor de Quest 2 voor 50eu meer, hogere resolutie en refreshrate van 90hz met een usb 3.1 kabel richting de pc :)

Sja, toen ik keek was die 449 euro, al zie ik nu in de pricewatch dat dat maar een korte piek is geweest.
Ik heb de rift gekocht, en ik ben er tevreden mee, dus ik vind het prima zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Arfalas schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:29:
[...]

Sja, toen ik keek was die 449 euro, al zie ik nu in de pricewatch dat dat maar een korte piek is geweest.
Ik heb de rift gekocht, en ik ben er tevreden mee, dus ik vind het prima zo
Dat is de 256Gb versie geweest, de 64Gb is altijd 349 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
kijk maar in de pricewatch. Maargoed, doet er niet toe, ik ben tevreden met de rift S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdm9
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Bedankt, ga ik toch voor de quest2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
Leuk om is wat verhalen van mensen te lezen in het Topic,

Ik had vorig jaar een Rift S gekocht, hier wat mee geraced maar uit eindelijk was ik hier niet tevreden mee, ik heb dan ook een IPD van 58 dus best smal, Ik vondt dat er bij de Rift S nog te veel screen door effect was.

Nu een paar maanden verder en ik heb een T300 van mijn baas gehad en Fanatec CSL LC pedalen erbij. Kort gezegd ben echt weer hard aan het sim racen. Rij ook veel online in ACC. Na researsch was ik eerst behoorlijk enthusiast over de G2, maar je moet toch wel een buffel van een pc hebben om games daarin te draaien, en hij schijnt toch niet helemaal top te zijn.

Dan nu zit ik te denken aan de Quest 2, 350 euro en dit keer wel IPD adjustment. Facebook maakt mij niet zoveel uit eigenljk, Nu ben ik alleen benieuwd hoe mensen de scherpheid ervaren in de Quest 2, Ze hebben ook hard gewerkt aan de latency met link dus ik weet dat het al flink verbeterd is. En hoeveel power vraagt de compressie van je pc eigenlijk?

Benieuwd naar jullie input

Mijn PC

- 980TI OC
- Ryzen 2600 OC
- 16 GB werkgeheugen

Die upgrade zit er toch wel in, zelfs als het een quest 2 wordt.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
pannekoek141 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:25:

Ik had vorig jaar een Rift S gekocht, hier wat mee geraced maar uit eindelijk was ik hier niet tevreden mee, ik heb dan ook een IPD van 58 dus best smal, Ik vondt dat er bij de Rift S nog te veel screen door effect was.

Nu een paar maanden verder en ik heb een T300 van mijn baas gehad en Fanatec CSL LC pedalen erbij. Kort gezegd ben echt weer hard aan het sim racen. Rij ook veel online in ACC. Na researsch was ik eerst behoorlijk enthusiast over de G2, maar je moet toch wel een buffel van een pc hebben om games daarin te draaien, en hij schijnt toch niet helemaal top te zijn.

Dan nu zit ik te denken aan de Quest 2, 350 euro en dit keer wel IPD adjustment. Facebook maakt mij niet zoveel uit eigenljk, Nu ben ik alleen benieuwd hoe mensen de scherpheid ervaren in de Quest 2, Ze hebben ook hard gewerkt aan de latency met link dus ik weet dat het al flink verbeterd is. En hoeveel power vraagt de compressie van je pc eigenlijk?

Mijn PC

- 980TI OC
- Ryzen 2600 OC
- 16 GB werkgeheugen

Ik zie ongeveer 15% GPU belasting voor de compressie, maar geen idee of dat echt zoveel is.

Wat ik alleen wel weet is dat je 980 TI het lastig gaan hebben op 90Hz met een Quest 2 qua resolutie. Een 3080 past daar beter bij. De kosten van een bril vallen dan in verhouding wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

pannekoek141 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:25:

Mijn PC

- 980TI OC
- Ryzen 2600 OC
- 16 GB werkgeheugen

Quest 2 is qua scherpte echt een vooruitgang, ik vergelijk hem dan in mijn geval met de Q1 en Rift CV1. Beide zijn zo blurry als de pest vergeleken met de Q2.

Ik denk wel dat je pc echt een bottleneck gaat zijn, vooral de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Damian schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:28:
[...]

Quest 2 is qua scherpte echt een vooruitgang, ik vergelijk hem dan in mijn geval met de Q1 en Rift CV1. Beide zijn zo blurry als de pest vergeleken met de Q2.

Ik denk wel dat je pc echt een bottleneck gaat zijn, vooral de videokaart.
Gek, mijn Quest 1 is 60% scherp, 20% leesbaar en 20% echt blurry. Het positioneren op je gezicht komt alleen erg nauwkeurig, maar dat zal met de Quest 2 niet veel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Tadango schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:29:
[...]

Gek, mijn Quest 1 is 60% scherp, 20% leesbaar en 20% echt blurry. Het positioneren op je gezicht komt alleen erg nauwkeurig, maar dat zal met de Quest 2 niet veel anders zijn.
eens, als ik ze in volgorde moet zetten qua scherpte is het Rift, Q1, Q2. Q2 heeft een veel grotere sweetspot. Ook doet de Q2 veel minder aan foveated rendering, wat ook een behoorlijk verschil geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 15-12-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Damian schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:31:
[...]

eens, als ik ze in volgorde moet zetten qua scherpte is het Rift, Q1, Q2. Q2 heeft een veel grotere sweetspot. Ook doet de Q2 veel minder aan foveated rendering, wat ook een behoorlijk verschil geeft.
Van minst scherp naar scherpst?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

pannekoek141 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:40:
[...]

Van minst scherp naar scherpst?
uiteraard, de Q2 overtreft ze by miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik denk vooral dat als de quest 2 kwa IPD goed bij mij zit, en hij lekker draait zonder lage latency de Value Proposition gewoon veel beter is dan de G2, ook als ik nog is een beetje wel klooien in VR zonder sim racing is die gelijk al veel beter. Volgend jaar als de GPU wereld weer wat rustiger is maar op zoek naar een nieuw kaartje. Ben vooral benieuwd of mn CPU een probleem gaat zijn.

Suh dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Vorige week heb ik mijn 1,5 jaar oude Valve Index RMA gestuurd vanwege vuil achter de lens.

Vandaag precies 1 week later heb ik een hagel nieuw exemplaar ontvangen in een volledig nieuwe retail box :9~

Alles voelt weer zo lekker vers en hagel nieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Ik heb een Oculus Rift 1, de niet S variant dus.
Mogelijk om hier mee te sturen in sims? Ben op dit moment aan het orienteren maar kom deze eigenlijk vrijwel nergens tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Djurres schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:52:
Ik heb een Oculus Rift 1, de niet S variant dus.
Mogelijk om hier mee te sturen in sims? Ben op dit moment aan het orienteren maar kom deze eigenlijk vrijwel nergens tegen..
Sturen vannuit de headset zelf of controllers bedoel je?

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Darkangle schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:54:
[...]

Sturen vannuit de headset zelf of controllers bedoel je?

Nee.
Neen, uiteraard icm een race rig, puur ter vervanging van monitoren.

Nadeel is natuurlijk dat de rift 1 geen inside out tracking heeft, en 2 van die units nodig heeft om iets te kunnen tracken.

Ik lees mijn bericht nu net terug en ik snap de verwarring, ik bedoel dus echt de oculus rift tbv zicht. Niet het rijden zelf, daar ga ik een race rig voor gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Djurres op 16-12-2020 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Djurres schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:55:
[...]

Nadeel is natuurlijk dat de rift 1 geen inside out tracking heeft, en 2 van die units nodig heeft om iets te kunnen tracken.

Ik lees mijn bericht nu net terug en ik snap de verwarring, ik bedoel dus echt de oculus rift tbv zicht. Niet het rijden zelf, daar ga ik een race rig voor gebruiken.
Wat mij betreft is dat de beste oplossing als je (alleen) sim raced.
Andere modellen willen de insideout-tracking nog wel eens verliezen en draaien dan langzaam weg.
HEUL irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
raymondw schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:08:
[...]

Wat mij betreft is dat de beste oplossing als je (alleen) sim raced.
Andere modellen willen de insideout-tracking nog wel eens verliezen en draaien dan langzaam weg.
HEUL irritant
Heb ik nog nooit gehad met mijn Quest 1...... Alleen als ik hem weg leg en een uur later weer opzet is de center positie soms niet correct, maar tijdens het rijden nog nooit 1 probleem gezien. Voldoende licht is uiteraard nodig, maar verder werkt insideout tracking hier perfect betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Djurres schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:55:
[...]

Ja hoor, kan prima. Zelf jarenlang gedaan en vorige maand geupgrade naar een Quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTowel
  • Laatst online: 04-07 11:15
pannekoek141 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:44:
Ik denk vooral dat als de quest 2 kwa IPD goed bij mij zit, en hij lekker draait zonder lage latency de Value Proposition gewoon veel beter is dan de G2, ook als ik nog is een beetje wel klooien in VR zonder sim racing is die gelijk al veel beter. Volgend jaar als de GPU wereld weer wat rustiger is maar op zoek naar een nieuw kaartje. Ben vooral benieuwd of mn CPU een probleem gaat zijn.
Ik heb een Q2 en ben toch een beetje teleurgesteld, had meer research moeten doen voor ik 'm kocht.. De compression gaat echt ten koste van kwaliteit wanneer je hem als pcvr gebruikt.

Ik gebruik hem bijna alleen voor VR ACC. En om het er acceptabel uit te laten zien laat ik het op 4400 bij 2200 draaien in de standaard oculus software. Lager is het letterlijk een groot blur feestje.

Dit ligt niet puur aan de Q2, ACC is ook gewoon echt een ramp qua VR optimalisatie.

Dit betekend dat hij alleen op 45 hz draait met 45 "nepframes" er tussen geplakt met ASW (voelt dus wel gewoon als 90hz). Je merkt hier verder niks van en loopt prima. Maar ik heb dus een echte beast pc die dit makkelijk alles ultra op 90 hz zou kunnen draaien, en ik denk dat de g2 dit wel zou kunnen.

Gaat om een 3080 met een 5800x. Dus ja. Ik heb iig spijt dat ik geen g2 heb gekocht voor 200 extra.

Edit: en dan zwijg ik nog over hoe lang het me heeft geduurd om ACC er acceptabel uit te laten zien, ik denk zeker 10 uur prutsen met alle instellingen in game en met oculus software (oculus standaard app, oculus debug tool, oculus side quest, oculus tray tool)

[ Voor 12% gewijzigd door DutchTowel op 16-12-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
DutchTowel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb een Q2 en ben toch een beetje teleurgesteld, had meer research moeten doen voor ik 'm kocht.. De compression gaat echt ten koste van kwaliteit wanneer je hem als pcvr gebruikt.

Ik gebruik hem bijna alleen voor VR ACC. En om het er acceptabel uit te laten zien laat ik het op 4400 bij 2200 draaien in de standaard oculus software. Lager is het letterlijk een groot blur feestje.

Dit ligt niet puur aan de Q2, ACC is ook gewoon echt een ramp qua VR optimalisatie.

Dit betekend dat hij alleen op 45 hz draait met 45 "nepframes" er tussen geplakt met ASW (voelt dus wel gewoon als 90hz). Je merkt hier verder niks van en loopt prima. Maar ik heb dus een echte beast pc die dit makkelijk alles ultra op 90 hz zou kunnen draaien, en ik denk dat de g2 dit wel zou kunnen.

Gaat om een 3080 met een 5800x. Dus ja. Ik heb iig spijt dat ik geen g2 heb gekocht voor 200 extra.

Edit: en dan zwijg ik nog over hoe lang het me heeft geduurd om ACC er acceptabel uit te laten zien, ik denk zeker 10 uur prutsen met alle instellingen in game en met oculus software (oculus standaard app, oculus debug tool, oculus side quest, oculus tray tool)
Lijkt me stug als die combi niet een Q2 resolutie op 90Hz aan moet kunnen. Ik speel dan PC2 en dat draait op 72Hz (Q1) op een iets hogere resolutie super stabiel en ziet er erg goed uit. Dat met slechts een 2070S. Tuning van ACC ken ik niet maar in de oculus debug tool hoef je alleen de encode resolution en de bitrate maar goed te zetten en je bent klaar. Voor ACC zijn er vast instellingen online te vinden want die zijn er voor alle VR sims wel. Met jouw resolutie is 150Mbps prima. Encode resolution moet ook gelijk zijn aan je render resolutie (per oog) en klaar.
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste