Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Mystikal schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:29:
Ik heb een 1080gtx en zou de reverb g2 alleen voor Aserto Corsa kopen. Maar hoe presteert die kaart met deze combi?
Ik heb in het verleden AC gedraaid op een 1070 en dat is eigenlijk wel de ondergrens voor VR.

Daarintegen is ACC een bitch in VR. Ik heb nu een 2070 Super icm een 3700X en dat draait nog niet eens fatsoenlijk :|

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:18
Ik heb AC alleszins nooit vlot draaiend gekregen. Altijd veel framedrops en in het algemeen lage fps. Misschien dat ik bepaalde settings niet goed gevonden heb ofzo, dat kan wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Mystikal schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:29:
Ik heb een 1080gtx en zou de reverb g2 alleen voor Aserto Corsa kopen. Maar hoe presteert die kaart met deze combi?
AC is volgens mij prima te draaien in VR met een GTX1080, ACC is totaal niet geoptimaliseerd heb ik begrepen. Natuurlijk wel afhankelijk van de graphic mods die je geïnstalleerd hebt voor AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mijn 5700XT omgeruild voor een 2070s (kon niet wachten op 30xx). Het verschil in performance in iRacing is echt enorm.

Nu heb ik er echter een nieuw probleempje voor terug, regelmatig is er een hele korte stottering (micro stutter?) aanwezig. Alsof de positie even een millimeter corrigeert terwijl de FPS gewoon strak 80FPS blijft. Ik zie dit in andere VR apps niet maar kan het in iRacing makkelijk reproduceren.

Ga maar eens proberen opnieuw alles te resetten. Kijken of het dan weg is.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 29-07-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrillSkippy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08 22:20
Hey, ik ben geïnteresseerd in racen in VR. Ik race voornamelijk in iRacing.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Rift s, Hp reverb en hp reverb g2 (die volgende maand uitkomt). Ik heb sinds een paar dagen een rift s te leen en ik vind het geweldig.

Ik heb een 3700x en 2070 super. Nu vraag ik mij af of ik de hp reverb, en de g2, z’n resolutie wel fatsoenlijk kan draaien in iRacing.

Ook zie ik qua specs weinig verschil tussen de reverb en de g2. Dus is de verwachte prijsverschil van 100 het waard?

Ik hoor graag wat jullie denken/vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
GrillSkippy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:12:
Nu zit ik te twijfelen tussen de Rift s, Hp reverb en hp reverb g2 (die volgende maand uitkomt). Ik heb sinds een paar dagen een rift s te leen en ik vind het geweldig.

Ik heb een 3700x en 2070 super. Nu vraag ik mij af of ik de hp reverb, en de g2, z’n resolutie wel fatsoenlijk kan draaien in iRacing.

Ook zie ik qua specs weinig verschil tussen de reverb en de g2. Dus is de verwachte prijsverschil van 100 het waard?

Alle info die nu beschikbaar is, wijst erop dat de g2 echt fantastisch gaat zijn voor sim racing. Nog een forse stap beter dan de g1. Op het iracing forum is er iemand (zie het reverb g2 topic daar) die geen problemen heeft met het draaien van zijn g1 met 8600k/ gtx1070.

Als je kan wachten zou ik dat zeker doen. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de g2 voor simracing echt alle specs goed heeft. De resolutie is zowat het maximale dat realistisch te doen is om nu te draaien. De lenzen zouden heel goed zijn en ook het geluid en draagcomfort is uitstekend. De enige nadelen zoals het Windows ecosysteem en de iets mindere tracking voor de controllers tov bijvoorbeeld een valve index maken voor sim racing weinig uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Hathie op 04-08-2020 07:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinoRT
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-04-2023

Ik zou dit filmpje even kijken (en misschien nog wat andere filmpjes van zijn youtube kanaal):
YouTube: HP REVERB G2 VS RIFT S VS INDEX - Project Cars 2 Through The Lens Co...

MRTV was volgens mij de eerste die een pre-production model in zijn bezit had van de G2 en heeft dus al een hoop vergelijkingen kunnen maken met andere headsets.

Inmiddels is ook Tyriel Wood in het bezit van een pre-productiemodel: YouTube: HP Reverb G2 - This VR Headset is Impressive! Impressions & Unboxing!

Ik heb de G2 vorige maand besteld en hoop dat ik in de herfst de headset kan gaan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-04-2023
Het zou mij trouwens niet verbazen als Microsoft weer meer tijd gaat besteden aan hun VR Ecosysteem, waardoor dit systeem ook weer positieve ontwikkelingen gaat doormaken
De release van Flight Simulator 2020, De HP Reverb G2 en de nieuwe Xbox zie ik als aanjagers hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
pinoRT schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

MRTV was volgens mij de eerste die een pre-production model in zijn bezit had van de G2 en heeft dus al een hoop vergelijkingen kunnen maken met andere headsets.
*een vd eerste, enige youtuber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycat 8
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 20:23
Cyphax schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:51:
Net even gespeeld met DiRT Rally 2.0. Ik dacht dat nog wel even te installeren op m'n SSD met 60GB vrij. Maar hij 's 108GB... :X

Ik heb 'm eerst geprobeerd op scherm, om het stuur helemaal in te richten (makkelijker spelen met de configuratie) en daarna in de Rift. Hij gaat helemaal in VR als je 'm VR-mode start, dat is wel prettig. En hij draait ongelooflijk soepel.
Ik weet niet meer of het in dit topic was of in een ander, maar standaard projecteert ie de game op een soort virtueel bioscoopscherm. Het is niet echt heel erg duidelijk maar het is te veranderen en dan heb je een volledige cockpit-beleving. En die is echt heel erg leuk. :D
Ben benieuwd. Deze nu ook gekocht in de aanbieding. >100 gig wel iets teveel van het goede.
Zal eerste VR-ervaring worden in een auto.
goede tip om stuur in te richten op normaal scherm. zal deze eerst nog moeten afstoffen.
zat al enkele configs te bekijken op YT.
straks weer een VR-ervaring rijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCustoms

Betere controllers, betere sweetspot, geen screendoor effect meer, mooiere afwerking, langere kabel. Ik heb de G2 gepreorderd zodra ik een through the lens zag. 😁

Edit: betreft je videokaart en processor dit kan de G2 handelen. Wil je er echt alles uit halen en een fps van 90 of hoger is het nog even wachten op de RTX3080. Ook zeer afhankelijk van welke sim je speelt overigens. ACC VR integratie schijnt bagger te zijn

[ Voor 14% gewijzigd door NoCustoms op 04-08-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
Darkangle schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

*een vd eerste, enige youtuber.
Er is een tweede inmiddels, deze was ook weggeblazen door de kwaliteit van de G2 (lees; beter dan de Valve Index)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Oh welke YouTuber is dat?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
NoCustoms schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Er is een tweede inmiddels, deze was ook weggeblazen door de kwaliteit van de G2 (lees; beter dan de Valve Index)
Tyriel zeker. Ik en hij gaan niet zo goed samen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrillSkippy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08 22:20
Thanks voor jullie input. Ik heb de videos gekeken en ook nog even verder gezocht op internet. Ik ga wachten op de g2!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Heb laats de upgrade gedaan naar de 3800x 32gb intern en heb de 2070super.
De vraag is nu, moet ik wel of niet videokaart upgraden als ik naar de G2 zou gaan? ( heb nu de rifts )
Die loopt steady op 80fps ( eindelijk ) na wat tweaker en uitzoeken kwa settings.
( lang niet alles op high natuurlijk maar goed dat is duidelijk )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Blerf schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:28:
Heb laats de upgrade gedaan naar de 3800x 32gb intern en heb de 2070super.
De vraag is nu, moet ik wel of niet videokaart upgraden als ik naar de G2 zou gaan? ( heb nu de rifts )
Die loopt steady op 80fps ( eindelijk ) na wat tweaker en uitzoeken kwa settings.
( lang niet alles op high natuurlijk maar goed dat is duidelijk )
Met welk spel, iRacing?
Ik heb zelf ook een 2070 Super en ben bang dat ik die zal moeten vervangen voor de G2, maar goed dat kan gaandeweg. Voorlopig gewoon wat kwaliteit omlaag schroeven, als de scherpte dan wel goed is kan ik daar mee leven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:43:
[...]

Met welk spel, iRacing?
Ik heb zelf ook een 2070 Super en ben bang dat ik die zal moeten vervangen voor de G2, maar goed dat kan gaandeweg. Voorlopig gewoon wat kwaliteit omlaag schroeven, als de scherpte dan wel goed is kan ik daar mee leven.
Yes speel alleen maar iRacing :) en inderdaad daar heb je goed punt kunt altijd wat dingen naar beneden schroeven.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Blerf schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Yes speel alleen maar iRacing :) en inderdaad daar heb je goed punt kunt altijd wat dingen naar beneden schroeven.
Ja ik denk dat ik uiteindelijk wel een 3070 ga overwegen maar een 3080 of Ti wordt me te gek. Denk dat ik eerst een andere cpu moet kopen. Heb toen die net uit was een 3600 gekocht want meer had je niet nodig voor gamen. Maar ja toen deed ik nog geen iRacing. Voor andere games was die prima. Hopelijk een 4700 of 4800 van AMD als die beetje goede clockspeed hebben. Moederbord is nog prima.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:46
Vinna schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:48:
[...]

ja klopt ik heb hem ook in duitsland besteld. scheelde echt veel geld ipv nederland
Als ik vragen mag, waar in Duitsland heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Ragnar9999 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:04:
[...]

Als ik vragen mag, waar in Duitsland heb je hem besteld?
https://bestware.com/en/hp-reverb-g2.html

Prijs is wel gestegen ondertussen.

[ Voor 54% gewijzigd door Hathie op 16-08-2020 16:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04-2024
Ja er is ondertussen 100 euro bovenop gekomen bij bestware.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vinna schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:24:
Ja er is ondertussen 100 euro bovenop gekomen bij bestware.
En de levertijd is inmiddels overal eind Oktober, helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Die data van de levertijd zijn compleet uit de lucht gegrepen. Op reddit is er een subreddit van de reverb waar enkele HP werknemers ook posten.

Zie o.a. deze post
https://www.reddit.com/r/...cation_next_week/g0wvmk0/

en deze
https://www.reddit.com/r/...arrival_date_usa/g14wkaq/

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Daanieyel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:32:
Die data van de levertijd zijn compleet uit de lucht gegrepen. Op reddit is er een subreddit van de reverb waar enkele HP werknemers ook posten.

Zie o.a. deze post
https://www.reddit.com/r/...cation_next_week/g0wvmk0/

en deze
https://www.reddit.com/r/...arrival_date_usa/g14wkaq/
Oh, ik dacht dat de release date al vastgesteld was op midden september. Jammer had ik mijn Rift s toch niet moeten verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
Het is ook verwarrend dat er op verschillende sites van webwinkels een release date wordt genoemd. Zelfs de HP website van Duitsland schijnt half september als datum getoond te hebben. Maar waarschijnlijk dus op z'n minst vroeg oktober en als we pech hebben ergens eind november.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Op https://www.derekenwinkel...rb-g2-new-generation.html staat:
Verzending is op 28/09/2020. Levering is dan de volgende dag!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Phusebox schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:43:
[...]

Met welk spel, iRacing?
Nou, zoals ik (een beetje offtopic) in het zion in "Het grote 'show je race-rig' topic" topic al uitgelegd heb:

de G2 = 2160*4320 = 9.331.200 pixels
de Rift S = 2560*1440 = 3.686.400 pixels
= 2,53* extra pixels, dat betekend dus dat op dezelfde settings je kan verwachten dat je ongeveer 2.5x minder frames per seconde zal hebben.....

Een 2070S zal een G2 dus niet gaan trekken, tenzij je nu stabiel op 90Hz Ultra draait, en je bereid bent op maximaal 90Hz medium(/low) te gaan draaien.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Daanieyel
  • Niet online
Leader98 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 01:15:
Ja en dat klopt dus niet. Waarom ze dat erop zetten, geen idee. Maar die HP medewerker op reddit is dr heel duidelijk over.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
zion schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:25:
[...]

Nou, zoals ik (een beetje offtopic) in het zion in "Het grote 'show je race-rig' topic" topic al uitgelegd heb:

de G2 = 2160*4320 = 9.331.200 pixels
de Rift S = 2560 * 1440 = 3.686.400 pixels
= 2,53* extra pixels, dat betekend dus dat op dezelfde settings je kan verwachten dat je ongeveer 2.5x minder frames per seconde zal hebben.....

Een 2070S zal een G2 dus niet gaan trekken, tenzij je nu stabiel op 90Hz Ultra draait, en je bereid bent op maximaal 90Hz medium(/low) te gaan draaien.
MRTV heeft een benchmark (openVR benchmark via steam) gedaan (toevallig ook met een 2070S) en suprise:

G2: 27 fps (50 fps op halve resolutie)
Quest: 25 fps (met link kabel)
Index: 35 fps
Rift S: 38 fps

Valt dus erg mee!

De rendering resolutie op 100% met de G2 is trouwens 2196x2152 via steamVR.

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 20-08-2020 02:35 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Plugin schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:31:
[...]

MRTV heeft een benchmark (openVR benchmark via steam) gedaan en suprise:

Valt dus erg mee!
Ja is mooi, is één benchmark, via steam, en nog steeds 33% performance hit, wat dus technisch niet kan, want het zou een 150% performance hit moeten zijn, maar laten we er even van uitgaan dat de G2 betere optimalisaties heeft, dan zal ie op geen enkele manier onder tenminste een 1 op 2 performance hit kunnen komen, dus blijkbaar is die VR-test dan CPU limited geweest, en niet GPU limited
(en dit zeg ik even zonder kennis van zaken, ik ga me er zo in verdiepen, maar wiskundig gezien zou het niet mogelijk moeten zijn)
Aja, dat verklaard wel veel dan he, dat is maar 4.752.792 pixels, dus dan doet hij het eigenlijk slechter dan een Rift S :>
Plugin schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:42:
Denk gewoon vanwege de steamVR resolutie. Op 100% resolutie in steamVR de G2: 2196x2152
De Rift S op 100% resolutie in steamVR: 1648x1776
ja dat is helemaal mooi, een VR-set boven zijn maximale resolutie laten lopen (Rift-S is single LED 1440P (1440*2560) dus hem op 1648*1776 laten lopen is zwaar overspecced, terwijl de G2 op net de helft van zijn specs is getest.... Dan snap ik dat een 2070S het wel aankan ja....
Vertrouw me nou maar, een 2070S kan géén G2 op hoge kwaliteit aansturen, maar we kijken het wel even aan.....
pricewatch: Oculus Rift S
Plugin schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 03:18:
Zo werkt steamVR (waarom precies weet ik niet). Op 100% resolution scale gebruikt SteamVR zulke resoluties. Maar op 100% heb je gewoon erg goed beeld met de G2.De index bv gebruikt dan 2016x2240.
Je kan in elk geval op 100% de g2 gebruiken met een 2070S zonder problemen en met mooie kwaliteit.
Ja dat snap ik, en ik wil geen zeikerd zijn, maar zoals ik ook melde in mijn bovengenoemde link, bij mij ziet de ervaring met een Rift S er beter uit, met een 1070TI, en dat is ook logisch als je de ene set overspecced draait, en de andere op de helft van zijn resolutie....
Ik twijfel er niet aan dat de G2 de beste/mooiste VR ervaring zal geven tot op heden, maar ik vind dat er dan wel op gewezen moet worden dat dat op de door jouw genoemde steam-vr resoluties gebeurt, en niet op volledige resolutie, want er is tot zeker de next-gen (hopelijk) geen videokaart die hem volledig aan kan sturen, dus laten we hopen dat nVidia en/of AMD met wat prachtigs op de proppen komen de aankomende maanden, want op dit moment bestaat er gewoon niks dat hem volledig aan kan sturen.
Dat de G2 superieur zal zijn aan een Rift-S lijkt me evident, en zal ik ook nooit betwisten.
(En om dan toch een beetje een zeikerd te zijn, 100% Steam-VR is dus maar 50% van wat de G2 écht kan :> )
En om mezelf dan maar meteen onderuit te halen, voordat iemand anders dat doet, je hoeft natuurlijk als de software goed genoeg is het beeld niet 2x te renderen, aangezien van de G2 de resolutie 2160*2160 per oog is, en er vanuit gaande dat de Lensen rond de 50mm zullen zijn, bij mij de afstand tussen mijn ogen 75mm is, gedeeld door 2 maakt 37,5mm, om geen screendoor effect te krijgen reken ik daar voor het gemak 2,5mm bij dus 40mm, dus hoef je in principe maar 70mm te berekenen (50*2=100+40)=140/2=70mm)= 2160*(2160/5*7=)3024, maar dat is nog steeds 6.531.840 pixels
(verticale pixels blijven uiteraard gewoon 2160, dus die veranderen niet, uitgaande van een lens van 50mm en je er in totaal maar 70mm hoeft te bereken, verklein je die dus in dezelfde mate (dus /5*7) de lens is horizontaal ook 2160, dus mogen we er vanuit gaan dat de lens rond af nabij rond is, houdt je dus de 2160*3024 over)

[ Voor 75% gewijzigd door zion op 20-08-2020 05:49 ]

systeem

• Plugin
  • Niet online
zion schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:38:
[...]

Ja is mooi, is één benchmark, via steam, en nog steeds 33% performance hit, wat dus technisch niet kan, want het zou een 150% performance hit moeten zijn, maar laten we er even van uitgaan dat de G2 betere optimalisaties heeft, dan zal ie op geen enkele manier onder tenminste een 1 op 2 performance hit kunnen komen, dus blijkbaar is die VR-test dan CPU limited geweest, en niet GPU limited
(en dit zeg ik even zonder kennis van zaken, ik ga me er zo in verdiepen, maar wiskundig gezien zou het niet mogelijk moeten zijn)
Denk gewoon vanwege de steamVR resolutie. Op 100% resolutie in steamVR de G2: 2196x2152
De Rift S op 100% resolutie in steamVR: 1648x1776

Cijfers heb ik van zijn benchmark:

• Plugin
  • Niet online
zion schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:38:
[...]

[...]
Aja, dat verklaard wel veel dan he, dat is maar 4.752.792 pixels, dus dan doet hij het eigenlijk slechter dan een Rift S :>

[...]

ja dat is helemaal mooi, een VR-set boven zijn maximale resolutie laten lopen (Rift-S is single LED 1440P (1440*2560) dus hem op 1648*1776 laten lopen is zwaar overspecced, terwijl de G2 op net de helft van zijn specs is getest.... Dan snap ik dat een 2070S het wel aankan ja....
Vertrouw me nou maar, een 2070S kan géén G2 op hoge kwaliteit aansturen, maar we kijken het wel even aan.....
pricewatch: Oculus Rift S
Zo werkt steamVR (waarom precies weet ik niet). Op 100% resolution scale gebruikt SteamVR zulke resoluties. Maar op 100% heb je gewoon erg goed beeld met de G2.De index bv gebruikt dan 2016x2240.
Je kan in elk geval op 100% de g2 gebruiken met een 2070S zonder problemen en met mooie kwaliteit.

• Phusebox
Plugin schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:31:
[...]

MRTV heeft een benchmark (openVR benchmark via steam) gedaan (toevallig ook met een 2070S) en suprise:

Valt dus erg mee!

Meh, ik heb nu een Odyssey Plus en dat werkt maar net op medium kwaliteit met de 2070S. Dus de G2 moet naar halve resolutie medium kwaliteit om dezelfde performance te halen.

Niet echt de moeite waard om te upgraden dan.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Leader98 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 01:15:
Best grappig dat een website voor schoolartikelen zo betrouwbaar word geacht voor het leveren van een VR Headset :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Phusebox schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

Meh, ik heb nu een Odyssey Plus en dat werkt maar net op medium kwaliteit met de 2070S. Dus de G2 moet naar halve resolutie medium kwaliteit om dezelfde performance te halen.

Mijn tirade zal wel TL:DR zijn geweest, maar uitgaande dat hij dezelfde compressie technieken gebruikt (wat niet waarschijnlijk is) zal hij dus zelfs nog lager moeten draaien...
Mochten de compressie technieken van je Samsung net zo goed zijn als die van de G2 (wat nogmaals niet waarschijnlijk is), en mijn eerdere berekening steek houdt, waar ik vanuit ga totdat iemand me een betere wiskundige berekening kan geven.....

Zou de G2 dus (ga niet nog een keer de hele berekening typen) als je Odyssey nu 2880*1600@90Hz medium draait, (ga het toch nog een keer opschrijven, anders kan ik het zelf niet uitrekenen:
(50*2=100+40)=140/2=70mm)= 1600*(1440/5*7=)2016=3.225.600 ipv 6.531.840 = 2.03x extra
dus zou je ergens net onder de 45 FPS uitkomen op dezelfde settings.......

systeem

• Arfman

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

Hou er rekening mee dat iRacing echt een "edge case" is. iRacing is zwaar CPU gelimiteerd door de manier waarop de physics engine werkt, je zult dus in iRacing heel andere resultaten kunnen gaan zien dan bij gebruikelijke games. De halve wereld koopt tegenwoordig Ryzens terwijl iRacing beter draait op hoog geklokte Intel CPU's.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Phusebox
Arfman schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Hou er rekening mee dat iRacing echt een "edge case" is. iRacing is zwaar CPU gelimiteerd door de manier waarop de physics engine werkt, je zult dus in iRacing heel andere resultaten kunnen gaan zien dan bij gebruikelijke games. De halve wereld koopt tegenwoordig Ryzens terwijl iRacing beter draait op hoog geklokte Intel CPU's.
Als ik naar mijn in game waardes kijk lijkt de gpu de bottleneck te zijn. Aangezien die constant op 11 tot 14 ms zit en de cpu rond de 8-9.

• Arfman

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Als ik naar mijn in game waardes kijk lijkt de gpu de bottleneck te zijn. Aangezien die constant op 11 tot 14 ms zit en de cpu rond de 8-9.
Ik zeg niet dat het niet klopt, maar je zou de eerste iRacing VR gebruiker ter wereld zijn wiens GPU de beperkende factor is t.o.v. de CPU :+ De ingame waardes kloppen niet altijd, of dienen anders gelezen te worden (weet ik niet meer zeker), maar iRacing devs hebben zelf gezegd dat de CPU in VR eigenlijk altijd de beperkende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 21:20
Mogelijk off topic, maar voor WMR-bezitters is dit interessant: Optimize for performance" Experience Option in Update 2004 geeft beter beeld dan "best visuals".

https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x

[ Voor 21% gewijzigd door Arkman op 21-08-2020 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
Hey mannen,

Sinds een 2 weken ben ik in het bezit van een Samsung Odyssey + en het is een hele gave ervaring en geen enkele last van motion sickness 8)

ITT tot andere sims, zoals ACC, RF2, PC2 heb ik erg veel last van het flikkkeren "shimmering" van vangrails en andere objecten in de verte.

Ik vermoed dat het in een antialising setting de sleutel ligt.

Instellingen: MSAA 8x
Super Sampling 250%
LOD bias = 0

Mijn specs:
CPU: Intel i7-7800x, 4Ghz. GPU: GeForce GTX 1080TI, geheugen, B) Samsung Odyssey +

Heeft iemand een tip om dat enigszins te verhelpen of is dat een beperking van de AC-engine?

Of is het een resolutie kwestie en wordt het tijd om te upgraden naar een G2? (Al heb ik daarbij dezelfde vermoedens als @zion dat je een Nasa-computer nodig hebt om het lekker te laten draaien....

@zion Is het nou zo'n ramp om ~ 1,5K weg te pissen uit te geven voor een 3080TI !?!? Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben.... ;) :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Arkman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:23:

@zion Is het nou zo'n ramp om ~ 1,5K weg te pissen uit te geven voor een 3080TI !?!? Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben.... ;) :N
Dat is precies het tegenovergestelde van alles wat ik gezegd heb, ik wacht dus even op de next-gen (die het hopelijk wel kunnen aansturen), en dán vind ik het geen probleem om zo'n achterlijke hoeveelheid geld aan uit te geven, maar dan moet het dus wel "the job done" krijgen, als het dan dus niet alles constant @ maximale resolutie & FPS @ ultra kan weergeven, dan niet ;)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Project Cars 3 geprobeerd, mijn god wat is dat huilen zeg :(

Is echt een schande voor de naam Project Cars dit. Need for Speed is beter dan dit gedrocht. Weggedrag totaal onrealistisch en arcade, 0,0 gevoel bij de Force Feedback. Draait ook nog eens voor geen meter op mijn toch niet heel slechte systeem (Ryzen 5 3600, RX 5700 XT)

jammer jammer jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Damian schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:24:
Project Cars 3 geprobeerd, mijn god wat is dat huilen zeg :(

Is echt een schande voor de naam Project Cars dit. Need for Speed is beter dan dit gedrocht. Weggedrag totaal onrealistisch en arcade, 0,0 gevoel bij de Force Feedback. Draait ook nog eens voor geen meter op mijn toch niet heel slechte systeem (Ryzen 5 3600, RX 5700 XT)

jammer jammer jammer.
ik probeer het vr gedeelte in je post te ontdekken, maar nog niet kunnen vinden. En als je de igg (gecrackede) versie gespeeld hebt, dan heb je de early acces versie te pakken, zonder de huidige vr patches (waren vandaag pas af).

Het spel is nog niet uit, het spel is nog niet af. Als je daadwerkelijk de deluze hebt gekocht staat er ook bij dat het early access is.

Je performance, tsja, that's on you.

Ik weet ook niet wat je verwachte van het spel, het is letterlijk door de lead designer gezegd dat het een spirituele opvolger was van een zeer arcadey achtige reeks. Maarja. Het is makkelijker om te huffen en puffen dan te kijken wat je speelt.

De FFB is een patch voor, komt morgen of overmorgen live.

Voor vr heb ik een handje geholpen voor de day0 patches, zodat het in ieder geval wat soepeler draait (en op sommige headsets uberhaupt geluid hebt).

Enfin, wat is je punt over het vr gedeelte nou, of wou je gewoon je ei kwijt op een plek waar het niet thuis hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Darkangle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
ik probeer het vr gedeelte in je post te ontdekken, maar nog niet kunnen vinden. En als je de igg (gecrackede) versie gespeeld hebt, dan heb je de early acces versie te pakken, zonder de huidige vr patches (waren vandaag pas af).

Het spel is nog niet uit, het spel is nog niet af. Als je daadwerkelijk de deluze hebt gekocht staat er ook bij dat het early access is.

Ik weet ook niet wat je verwachte van het spel, het is letterlijk door de lead designer gezegd dat het een spirituele opvolger was van een zeer arcadey achtige reeks. Maarja. Het is makkelijker om te huffen en puffen dan te kijken wat je speelt.

Voor vr heb ik een handje geholpen voor de day0 patches, zodat het in ieder geval wat soepeler draait (en op sommige headsets uberhaupt geluid hebt).

Enfin, wat is je punt over het vr gedeelte nou, of wou je gewoon je ei kwijt op een plek waar het niet thuis hoort?
Ik ben het wel met je eens, maar waar is dan het "het Grote Race(-sim) Ervaringen Topic" ofwel "Het Grote Race(-sim) bugs" topic?
VR-Ervaring topic? Check, Race-Rig topic? Check.

laatste woord is natuurlijk wel makkelijk gesproken, zoals je terecht opmerkt, en dat is dat gekraakte software sowieso tegen alle GoT reglementen ingaat, dus wat dat betreft had poster in dit geval nergens zijn beklag mogen doen,

Maar een generiek: Hoe werkt welk spel met wat voor gear wel dan niet goed, zou helemaal niet zo'n slecht topic zijn, en als ik ook maar een beetje genoeg kennis van alle takken van sport zou hebben zou ik hem zelf wel aanmaken.....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik draai het hier voor de QC op meerdere systemen, die van hem zit er in vrijwel dezelfde setup ook tussen.

Draait naar verwachting, alleen wel een schone OEM installatie met laatste windows patches en drivers. Dus de kans is zeer aannemelijk dat hij/zij zelf het probleem is (PEBCAK).

Dit topic is speciaal voor VR racing, en alhoewel hij het over een VR capabele titel heeft, is het toch geheel offtopic. Een nieuw topic had ie gewoon ook kunnen aanmaken, het enige boven zijn huidige inspanning is dat hij het een titel zou moeten geven, en niets houd hem tegen.

Een post speciaal voor de hardware zou een beetje verloren moeite zijn; A) het gaat hard, B) Er komen al genoeg vragen voor langs in de desbetreffende titels. En vaak is het zo dat als je een correct antwoord geeft de vragende partij toch niets aan het antwoord heeft omdat dat niet is wat ze wouden horen (natuurlijk kan je ACC op 3x 4k schermen op ultra draaien met een gforce 970 en i3 processor!). Maar dat is weer een hele andere discussie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Darkangle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:38:
Ik draai het hier voor de QC op meerdere systemen, die van hem zit er in vrijwel dezelfde setup ook tussen.

Draait naar verwachting, alleen wel een schone OEM installatie met laatste windows patches en drivers. Dus de kans is zeer aannemelijk dat hij/zij zelf het probleem is (PEBCAK).

Dit topic is speciaal voor VR racing, en alhoewel hij het over een VR capabele titel heeft, is het toch geheel offtopic. Een nieuw topic had ie gewoon ook kunnen aanmaken, het enige boven zijn huidige inspanning is dat hij het een titel zou moeten geven, en niets houd hem tegen.

Een post speciaal voor de hardware zou een beetje verloren moeite zijn; A) het gaat hard, B) Er komen al genoeg vragen voor langs in de desbetreffende titels. En vaak is het zo dat als je een correct antwoord geeft de vragende partij toch niets aan het antwoord heeft omdat dat niet is wat ze wouden horen (natuurlijk kan je ACC op 3x 4k schermen op ultra draaien met een gforce 970 en i3 processor!). Maar dat is weer een hele andere discussie ;)
Nogmaals, ik kan het alleen maar met je eens zijn, en dat zou dus (ook nogmaals) de meerwaarde van zo'n algemeen topic zijn, dat niet al die vragen op plekken worden gesteld waar ze niet thuis horen, en dan is er meteen een mooi referentie-linkje naar: daar is dat topic voor, wat dan in principe ook gewoon in Hardware & Spielerij Algemeen zou moeten staan, en niet in dit sub-forum.
Dat het in dit topic niks te zoeken had was evident. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door zion op 26-08-2020 22:32 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arkman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:06:
Mogelijk off topic, maar voor WMR-bezitters is dit interessant: Optimize for performance" Experience Option in Update 2004 geeft beter beeld dan "best visuals".

https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x
Het grappige is dat ik die optie nergens kan vinden en wel alle updates heb.

• Arkman
@Phusebox Je vindt deze instelling -als het goed is- in de Windowsinstellingen en niet in Steam o.i.d.

Je kunt daar ook 60HZ of 90 HZ instellen.

Mocht je het niet kunnen vinden, dan zou je mogelijk WMR kunnen de-installeren en opnieuw installeren?

• Phusebox
Arkman schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:54:
@Phusebox Je vindt deze instelling -als het goed is- in de Windowsinstellingen en niet in Steam o.i.d.

Je kunt daar ook 60HZ of 90 HZ instellen.

Mocht je het niet kunnen vinden, dan zou je mogelijk WMR kunnen de-installeren en opnieuw installeren?
Nee het is net als de 'Hardware Accelerated GPU scheduling' in de laatste Windows versie. Die kan ik ook niet vinden.

Eens kijken waar ik WMR kan vinden qua installatie. Ben alleen bang dat er meer kapot gaat, want ben echt dagen bezig geweest om iRacing überhaupt te kunnen draaien zonder dubbel beeld met mijn Odyssey+.

• Arkman
Ik denk dat de meeste veilige weg is om met Windows Update tool te checken of je inderdaad de laatste versie hebt geïnstalleerd: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Maar don't shoot me als het misgaat

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Darkangle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Uiteraard heb ik het over de VR ervaring in het spel. Ik heb uiteraard ook gezien dat ze voor het derde deel een andere insteek hebben genomen, echter blijkt het in de praktijk gewoon echt heel erg Need For Speed te zijn, en is er van Project Cars helemaal niets meer terug te vinden.

Cracked of early access of niet, dit gaan ze met een paar patches echt niet fixen. Ga de reviews die er ondertussen zijn op YouTube e.d. maar eens kijken. Dit spel word afgebrand.

Mag ik gewoon teleurgesteld zijn :'( Wilde idd mijn ei kwijt dat ik een beetje verdrietig ben, had iets meer er van gehoopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:19
Heb de G2 in bestelling staan, zal voornamelijk (alleen) voor iRacing gebruikt gaan worden.. ben dan ook ontzettend benieuwd of dit een beetje lekker draait op een 3600X icm 2070 Super...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

Mystikal

It never hurts to help!

Met de 3080 in aankomst lijkt het erop dat ze een serieuze stap gaan maken in hogere fps in vr.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mystikal schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:08:
Met de 3080 in aankomst lijkt het erop dat ze een serieuze stap gaan maken in hogere fps in vr.
Ben benieuwd. Weet niet of het de moeite is om hier geld in te steken. Zou leuk zijn geweest als de Reverb G2 er eerder was, zodat ik weet of mijn 2070S er nog iets van bakt of niet (ben er bang voor want met mijn Odyssey trekt ie het nog niet zonder super sampling).

Nu komt de 3080 eerst en tegen de tijd dat de G2 er is zijn die al lang uitverkocht.

De 2070S stop ik dan wel in mijn werkstation, heb er geen zak aan maar goed is ook niets meer waard nu. Max 150 euro ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 01-09-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Phusebox schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:27:
[...]

Ben benieuwd. Weet niet of het de moeite is om hier geld in te steken. Zou leuk zijn geweest als de Reverb G2 er eerder was, zodat ik weet of mijn 2070S er nog iets van bakt of niet (ben er bang voor want met mijn Odyssey trekt ie het nog niet zonder super sampling).

Nu komt de 3080 eerst en tegen de tijd dat de G2 er is zijn die al lang uitverkocht.

De 2070S stop ik dan wel in mijn werkstation, heb er geen zak aan maar goed is ook niets meer waard nu. Max 150 euro ofzo.
Behelpen vs een stuk ruimer zitten, duidelijk verhaal. Heen heleboel in VR kan je altijd meer qua kracht mee gebruiken. Meeste games in VR is nu nog tweaken tot in de puntjes om er het maximale uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga het wel zien met mijn 2070Super en de G2. Sebastian van MRTV zegt dat alle games tot nu toe soepel draaien (inclusief HL:Alyx en PCars 2 volgens mij) dus wellicht dat iRacing ook nog wel wil, met misschien wat detail terugschroeven. In het allerergste noodgeval kan de G2 op halve resolutie draaien (wat altijd nog een klap beter is dan mijn Rift CV1), een nieuwe GFX kaart zit er eigenlijk even niet in in verband met uitgaven aan het huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Phusebox schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:27:
[...]

Ik denk dat dat erg mee valt. Een 2e hands 1080TI is ook nog flink wat waard. Een 2070S levert zeker 350 - 400 op.

Edit: Mmh, nu ik wat verder kijk heb je wellicht gelijk. Mijn oude paar maanden oude 2070S moet het nog maar een paar jaar volhouden dan.....

[ Voor 9% gewijzigd door Tadango op 02-09-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arfman schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:53:
Ik ga het wel zien met mijn 2070Super en de G2. Sebastian van MRTV zegt dat alle games tot nu toe soepel draaien (inclusief HL:Alyx en PCars 2 volgens mij) dus wellicht dat iRacing ook nog wel wil, met misschien wat detail terugschroeven. In het allerergste noodgeval kan de G2 op halve resolutie draaien (wat altijd nog een klap beter is dan mijn Rift CV1), een nieuwe GFX kaart zit er eigenlijk even niet in in verband met uitgaven aan het huis :)
Veel verder terug in detail kan ik niet met iRacing. Heb al zo goed als alles uit staan, render gewoon op 1.0x, alleen objects op high omdat ik anders heel veel informatie mis voor rempunten. Dus ik ben er bang voor in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:55:
[...]

Ik denk dat dat erg mee valt. Een 2e hands 1080TI is ook nog flink wat waard. Een 2070S levert zeker 350 - 400 op.
Aankondiging gemist?
Was een grote dump van vid kaarten op v&a gisteren direct na de aankondiging. Zelfs een 2080 ti is niet veel meer waard. Dat ze duur proberen te verkopen 2de hands, kan, maar waard is het het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:01:
[...]

Aankondiging gemist?
Was een grote dump van vid kaarten op v&a gisteren direct na de aankondiging. Zelfs een 2080 ti is niet veel meer waard. Dat ze duur proberen te verkopen 2de hands, kan, maar waard is het het niet meer.
Ik heb mijn bericht aangepast inderdaad. Er is nu geen mining hype en een groter performance verschil. Dat maakt een groot verschil in de prijs dump... Jammer, nu upgraden naar een 2e handse 20xx was een goed optie geweest. Toen ik een paar maanden geleden een 1080TI wou kopen waren de prijzen erg hoog 2e hands, rond de 400 (alles lager waren oplichters). Een 2070S was 450 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mrtv maakt content. Vergelijk wat hij soepel en ok vind met hoe bv pc2 hier draait en je kaak ligt op de grond (madness engine kan ik mee lezen en schrijven).

En alyx, draait al soepel op elk degelijk systeem. Verwar niet een verdienmodel met kennis of inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Enige wat ik mij afvraag na die (p)review, is dat het er allemaal prachtig uit ziet, maar wat doen de framepjes... Daarnaast wil ik (en ik gok jij ook) de bril gaan gebruiken in iRacing.. PC2 maakt meer gebruik van GPU dan dat iRacing dat doet gok ik zo.

Kortom, ik lig vanaf oktober voor mijn brievenbus te campen en ben ook heel benieuwd of en hoeveel ik mijn settings moet downscalen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ourplayground schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:54:
[...]

Enige wat ik mij afvraag na die (p)review, is dat het er allemaal prachtig uit ziet, maar wat doen de framepjes... Daarnaast wil ik (en ik gok jij ook) de bril gaan gebruiken in iRacing.. PC2 maakt meer gebruik van GPU dan dat iRacing dat doet gok ik zo.

Kortom, ik lig vanaf oktober voor mijn brievenbus te campen en ben ook heel benieuwd of en hoeveel ik mijn settings moet downscalen.
De vraag intern is even of October gehaald gaat worden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

BM

Moderator Spielerij
Darkangle schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:08:
[...]

De vraag intern is even of October gehaald gaat worden geloof ik.
Ik krijg net een update mail binnen dat Bestware uitgaat van eind oktober. HP is kennelijk nog aan het sleutelen aan de lenzen waardoor het allemaal wat langer duurt
Hello *naam*,

We would like to inform you about the status of your HP Reverb G2 pre-order.
HP has informed us that the Reverb G2 is currently being equipped with new, improved lenses in the production process. This upgrade will further increase the quality of the product, but according to HP it is accompanied by a slight delay in the initial delivery to all dealers. Based on the new availability date communicated to us by HP, we expect your order to be shipped by the end of October.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
BM schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:37:
[...]

Ik krijg net een update mail binnen dat Bestware uitgaat van eind oktober. HP is kennelijk nog aan het sleutelen aan de lenzen waardoor het allemaal wat langer duurt

[...]
Met alle respect naar bestware, ik luister liever naar de berichten van HP intern. Een reseller zal sneller pappen en nathouden (klinkt negatiever dan bedoeld, ik vind het al netjes dat ze zowieso je op de hoogte brengen van vertraging, dat heb ik ook anders gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Enige uitstel vind ik niet erg, extra tijd om te sparen en de kat uit de boom te kijken voor wat betreft de nieuwe GPU's. Iedereen springt momenteel op die hype train zonder dat er echt goede benchmarks zijn gedaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:48:
Enige uitstel vind ik niet erg, extra tijd om te sparen en de kat uit de boom te kijken voor wat betreft de nieuwe GPU's. Iedereen springt momenteel op die hype train zonder dat er echt goede benchmarks zijn gedaan etc.
Ik mag er mee spelen binnenkort. Maar wat ik hier inhoudelijk zie aan specs ga ik er vanuit dat de DF analyst redelijk on the money zal zitten, zeker na een paar iteraties vd drivers.

Ook met het oog op het verleden qua hardware specs & realestate vs alle testen erna. Afgezien van een paar marketing dingetjes lijkt het een feestje te gaan worden met VR als winnaar. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Darkangle schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:51:
[...]

Ik mag er mee spelen binnenkort. Maar wat ik hier inhoudelijk zie aan specs ga ik er vanuit dat de DF analyst redelijk on the money zal zitten, zeker na een paar iteraties vd drivers.

Ook met het oog op het verleden qua hardware specs & realestate vs alle testen erna. Afgezien van een paar marketing dingetjes lijkt het een feestje te gaan worden met VR als winnaar. 😁
Het lijkt dat je (veel?) ervaring hebt met VR, hoe kijk jij tegen de recommended specs aan..
Ik heb een 3600x +2070S systeempje staan, wat volgens de specs van HP geen probleem zou moeten zijn om lekker te VR-en. Maar hoe pakt zich dat in de praktijk uit?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ourplayground schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:56:
[...]

Het lijkt dat je (veel?) ervaring hebt met VR, hoe kijk jij tegen de recommended specs aan..
Ik heb een 3600x +2070S systeempje staan, wat volgens de specs van HP geen probleem zou moeten zijn om lekker te VR-en. Maar hoe pakt zich dat in de praktijk uit?
Ik ben bang dat bij ons, heb een vergelijkbaar systeem, het een combi is van CPU en GPU dat de bottleneck vormt, althans voor iRacing. Al merk ik dat Automobilista 2 toch ook niet echt super draait bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
ourplayground schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:56:
[...]

Darkangle schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:47:
[...]

Behelpen vs een stuk ruimer zitten, duidelijk verhaal. Heen heleboel in VR kan je altijd meer qua kracht mee gebruiken. Meeste games in VR is nu nog tweaken tot in de puntjes om er het maximale uit te halen.
Maw, zal draaien, maar zeker niet max. Max in VR is niet helemaal vergelijkbaar met max 2d3d. Haperingetje af en toe in 2d3d en het is wat hinderlijk. Zelfde geintje in VR en je vult een tijltje of je mag dwijlen (als je daar gevoelig voor bent).

Alyx xzal je prima draaien, en zwaar van genieten hopelijk, iracing heb ik geen ervaring mee maar wel op papier uit moeten pluizen. Het enige wat ik je mee kan geven is om er een tutorial bij te pakken en alle termen leren en welke impact dat gaat hebben percentueel gezien, of vind iemand met vergelijkbaar systeem en gebruik dat als startpunt om verder te verfijnen dmv trial and error.

Onthoudt dat VR een hoge resolutie, 2x (soms zelfs 3x als de devs plorks zijn) moet renderen met een hoge refresh. Als je dagobert duck gaat spelen met de settings (en hou er maar rekening mee dat je als je een spel heel vaak speelt ook aan de engine settings wilt gaan klooien in de INI of XML bestanden) kom je altijd wel tot iets leuks. En als je de persoonlijkheid hebt die altijd alles op ultra wilt hebben; Ik heb hier altijd het nieuwste spul en uitzonderingen daar gelaten (Alyx is echt prachtive ground up VR geoptimaliseerd) zijn de meeste engines niet super goed voor VR. Dat of de spellen worden zeer vlak/detailloos met eindeloos herhalende lowpoli's en textures.

Race sims = zal echt geen groot geld aan VR opti passes overheen gaan totdat dat rendabel is.
Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:00:
[...]

Ik ben bang dat bij ons, heb een vergelijkbaar systeem, het een combi is van CPU en GPU dat de bottleneck vormt, althans voor iRacing. Al merk ik dat Automobilista 2 toch ook niet echt super draait bij mij.
AM2 valt heel leuk te tweaken voor VR, en jou systeem zou zeker iets leuks moeten kunnen tevoorschijn toveren in VR (zet om te beginnen bv shadows uit, jitteren alleen maar dus breek immersie en vragen relatief gezien ook weer een paar procentjes. je mist het niet als alles opeens soepel draait).

Hangt ook uiteraard heel erg af van je headset (ik draai deze bv niet op 144hz, alleen 120 of lager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Darkangle schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:19:
[...]
AM2 valt heel leuk te tweaken voor VR, en jou systeem zou zeker iets leuks moeten kunnen tevoorschijn toveren in VR (zet om te beginnen bv shadows uit, jitteren alleen maar dus breek immersie en vragen relatief gezien ook weer een paar procentjes. je mist het niet als alles opeens soepel draait).

Hangt ook uiteraard heel erg af van je headset (ik draai deze bv niet op 144hz, alleen 120 of lager).
Bij mij zelfs maar op 90Hz, had een guide gevolgd voor goede settings, maar is super blurry vergeleken met iRacing. En dan nog vaak met enorme dips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:23:
[...]

Bij mij zelfs maar op 90Hz, had een guide gevolgd voor goede settings, maar is super blurry vergeleken met iRacing. En dan nog vaak met enorme dips.
xml aangepast tbv <prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="1.500000" /> ? als je deze aanpast vd standaard (is geloof ik default 0.080000 oid) gaat een hele slok op een borrel schelen. En het leuke/vreemde is dat de overhead van die setting geen meetbare performance verschillen gaat geven, maar kijk maar eens wat het met je beeld doet als je je headset opzet ;) .

En ik weet uiteraard niet over welke guide je het hebt, de helft die ik zie langs komen zijn goed bedoeld maar duidelijk door trial and error en subjectief tot stand gekomen zonder ook maar iets te meten en zonder enige kennis.
Vast van hun goed bedoeld maar niemand word daar uiteindelijk beter van.

[ Voor 45% gewijzigd door Darkangle op 02-09-2020 15:31 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Darkangle schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:29:
[...]

xml aangepast tbv <prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="1.500000" /> ? als je deze aanpast vd standaard (is geloof ik default 0.080000 oid) gaat een hele slok op een borrel schelen. En het leuke/vreemde is dat de overhead van die setting geen meetbare performance verschillen gaat geven, maar kijk maar eens wat het met je beeld doet als je je headset opzet ;) .
Thanks, ga ik proberen. Weet je toevallig welke xml file?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 02-09-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:29:
[...]

En ik weet uiteraard niet over welke guide je het hebt, de helft die ik zie langs komen zijn goed bedoeld maar duidelijk door trial and error en subjectief tot stand gekomen zonder ook maar iets te meten en zonder enige kennis.
Vast van hun goed bedoeld maar niemand word daar uiteindelijk beter van.
Scheelt bij PC2 redelijk wat in de scherpte diepte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:50:
[...]

Scheelt bij PC2 redelijk wat in de scherpte diepte
Beide madness engine van sms 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:31:
[...]

Thanks, ga ik proberen. Weet je toevallig welke xml file?
Staan maar 2 xmls in die die waarde hebben, en maar 1 met vr in de filenaam. Die zou het moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wel jammer dat nVidia de USB C poort al dumpt op de nieuwe kaarten. Betekent weer een extra adapter voor de G2 aangezien die alleen met USB C werkt standaard... En ze hadden die poort nog wel als VR standaard toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:24:
Wel jammer dat nVidia de USB C poort al dumpt op de nieuwe kaarten. Betekent weer een extra adapter voor de G2 aangezien die alleen met USB C werkt standaard... En ze hadden die poort nog wel als VR standaard toegevoegd.
Settings nog getest?

• Phusebox
Nee nog geen tijd gehad. Vanavond denk ik.

• Hathie
Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:24:
Zijn de USB C poorten op de gpu daarvoor bruikbaar? Ik dacht enkel die van het moederbord?

Heb ondertussen een email gehad van bestware.com dat mijn preorder uitgesteld is tot eind oktober. Hopelijk wordt die datum wel gehaald.

iRacing Profiel

• Phusebox
Hathie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:15:
[...]

Zijn de USB C poorten op de gpu daarvoor bruikbaar? Ik dacht enkel die van het moederbord?

Heb ondertussen een email gehad van bestware.com dat mijn preorder uitgesteld is tot eind oktober. Hopelijk wordt die datum wel gehaald.
Wikipedia: VirtualLink

Dat is de standaard die ze zouden gaan hanteren, maar na 1 jaar is het alweer verdwenen. Triest.

• Arkman
@Darkangle Wow, het maakt op mijn Odyssey + een heel duidelijk verschil, bedankt!! _/-\o_

Heb je nog meer tips en tricks om de madness engine wat te tunen?

Verder heb ik bij assetto corsa nogal last van zogenaamde "z-fighting" in VR als ik naar de vangrails kijk. Is er een manier om dit te doen verminderen middels een bepaalde anti-alias instelling, of zit in de grafische engine van AC en is er niets aan te doen?

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Hathie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:15:
Ja (y)
Mijn Rift S draait op de USB C poort van mijn RTX 2070 Super.

• Hathie
OK interessant, bedankt. Ik gebruik momenteel die usb c van mijn moederbord voor de rift s.

iRacing Profiel

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Hathie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:26:
OK interessant, bedankt. Ik gebruik momenteel die usb c van mijn moederbord voor de rift s.
Ik bedoel dat de DisplayPort-aansluiting van mijn Rift S, middels een adapter, is aangesloten op de USB C van de RTX 2070 Super.

• Darkangle
Arkman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:37:
[...]

@Darkangle Wow, het maakt op mijn Odyssey + een heel duidelijk verschil, bedankt!! _/-\o_

Heb je nog meer tips en tricks om de madness engine wat te tunen?

Verder heb ik bij assetto corsa nogal last van zogenaamde "z-fighting" in VR als ik naar de vangrails kijk. Is er een manier om dit te doen verminderen middels een bepaalde anti-alias instelling, of zit in de grafische engine van AC en is er niets aan te doen?
madness = zet schaduw uit. Zal altijd jitteren en dat gooit je onbewust uit de immersie. Niet low, uit. De rest hangt wat samen met je sys, maar clamping kan op 0.09.

• Arkman
@Darkangle Bedankt, bij mij staat het zo ingesteld: <prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.090000" />

Is het zinvol om die nullen dus weg te halen in mijn huidige setting, of doen die niets?

systeem: 1080TI + 7800x CPU = slome tor, ja ik weet het :X

[ Voor 13% gewijzigd door Arkman op 03-09-2020 14:19 ]

• Darkangle
format laten zoals ie is ;)

Ik heb het zo staan:
<prop name="Name" data="" />
<prop name="Build" data="1281" />
<prop name="Version" version="2" />
<prop name="Mode" adapter="0" width="1280" height="720" refresh_num="50000" refresh_dem="1000" />
<prop name="Vsync" vsync="0" />
<prop name="FrameLatency" framelatency="2" />
<prop name="AntiAlias" antialias="3" />
<prop name="SMAAFXAA" smaafxaa="0" />
<prop name="Windowed" windowed="0" />
<prop name="TextureFilter" texturefilter="5" />
<prop name="TextureResolution" textureresolution="2" />
<prop name="Brightness" brightness="10" />
<prop name="CarDetailLevel" cardetaillevel="3" />
<prop name="TrackDetailLevel" trackdetaillevel="3" />
<prop name="ShadowDetailLevel" shadowdetaillevel="0" />
<prop name="MotionblurLevel" motionblurLevel="0" />
<prop name="EffectsDetailLevel" effectsdetaillevel="2" />
<prop name="EnvmapDetailLevel" envmapdetaillevel="3" />
<prop name="MirrorEnabled" mirrorenabled="0" />
<prop name="MirrorEnhanced" mirrorenhanced="0" />
<prop name="EnvmapReflectionDetailLevel" envmapreflectiondetaillevel="3" />
<prop name="GraphicsLevel" graphicslevel="4" />
<prop name="SuperSampling" supersampling="0" />
<prop name="LowSuperSampling" lowsupersampling="0" />
<prop name="VRSuperSampling" vrsupersampling="5" />
<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="1.500000" />
<prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.090000" />
<prop name="OffsetBias" offsetbias="1.000000" />
Werkt soepel, je moet nog wel handmatig wat dingen in het spel zelf aanpassen.

[ Voor 0% gewijzigd door Darkangle op 03-09-2020 16:22 . Reden: per ongeluk PC2 config gepaste ]

• Phusebox
Darkangle schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:19:
format laten zoals ie is ;)

Ik heb het zo staan:
<prop name="Name" data="" />
<prop name="Build" data="1281" />
<prop name="Version" version="2" />
<prop name="Mode" adapter="0" width="1280" height="720" refresh_num="50000" refresh_dem="1000" />
<prop name="Vsync" vsync="0" />
<prop name="FrameLatency" framelatency="2" />
<prop name="AntiAlias" antialias="3" />
<prop name="SMAAFXAA" smaafxaa="0" />
<prop name="Windowed" windowed="0" />
<prop name="TextureFilter" texturefilter="5" />
<prop name="TextureResolution" textureresolution="2" />
<prop name="Brightness" brightness="10" />
<prop name="CarDetailLevel" cardetaillevel="3" />
<prop name="TrackDetailLevel" trackdetaillevel="3" />
<prop name="ShadowDetailLevel" shadowdetaillevel="0" />
<prop name="MotionblurLevel" motionblurLevel="0" />
<prop name="EffectsDetailLevel" effectsdetaillevel="2" />
<prop name="EnvmapDetailLevel" envmapdetaillevel="3" />
<prop name="MirrorEnabled" mirrorenabled="0" />
<prop name="MirrorEnhanced" mirrorenhanced="0" />
<prop name="EnvmapReflectionDetailLevel" envmapreflectiondetaillevel="3" />
<prop name="GraphicsLevel" graphicslevel="4" />
<prop name="SuperSampling" supersampling="0" />
<prop name="LowSuperSampling" lowsupersampling="0" />
<prop name="VRSuperSampling" vrsupersampling="5" />
<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="1.500000" />
<prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.090000" />
<prop name="OffsetBias" offsetbias="1.000000" />
Werkt soepel, je moet nog wel handmatig wat dingen in het spel zelf aanpassen.
Best moeilijk settings aanpassen als je niet kunt lezen... Ik had de clamp op 1.5 gezet. :D
En ik maar denken dat het niet veel uitmaakte. :X

Straks deze van jou maar even overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
@Darkangle Bedankt, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Zojuist voor het eerst een paar rondes in iRacing gedaan met VR. Jezus wat is dat fantastisch! Moet wel ff aan de setting sleutelen merk ik wel. Is er ergens een makkelijk overzicht waaraan ik moet draaien?

Ik had trouwens na een paar rondjes nergens last van qua ziekte, is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
ZelianGuy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:52:
Ik had trouwens na een paar rondjes nergens last van qua ziekte, is dat normaal?
Had ik zelf ook. FPS'en werd ik binnen 2 minuten misselijk, maar in iRacing kon ik zonder problemen meteen uren rondjes draaien :) Achteruit rijden was wel even raar in het begin, en als ik tijdens het rijden naar m'n relative ofzo keek dan was dat ook wat vreemd. Crashen gaat w.m.b. te snel om echt last van te hebben :P
Maar je kan dus prima mazzel hebben en niet ziek worden van racen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:56:
[...]

Had ik zelf ook. FPS'en werd ik binnen 2 minuten misselijk, maar in iRacing kon ik zonder problemen meteen uren rondjes draaien :) Achteruit rijden was wel even raar in het begin, en als ik tijdens het rijden naar m'n relative ofzo keek dan was dat ook wat vreemd. Crashen gaat w.m.b. te snel om echt last van te hebben :P
Maar je kan dus prima mazzel hebben en niet ziek worden van racen :)
Prima. Dan zullen we de vuurdoop maar komende zondag doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Hey Allemaal!

4 jaar geleden ook aan het race simmen geslagen voornamelijk omdat het in VR zo lekker rijdt. (persoonlijke voorkeur wellicht). Nu wil ik weer in VR aan de slag maar vroeg mij af of de HTC Vive Cosmos Elite HMD of de Rift S de beter keuze is deze dagen... Mijn voorkeur op papier zou uitgaan naar de Vive cosmos elite HMD i.v.m. 90hz en een net wat hogere resolutie.

Hebben jullie ervaring met eventueel beide modellen?

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
ZelianGuy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:15:
[...]

Prima. Dan zullen we de vuurdoop maar komende zondag doen......
En? :P

Om dit een minder waardeloze post te maken: @ZelianGuy heeft vanavond als eerste VR-race meegedaan met de GoT iRacing Demolition Derby... 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Wormaap op 06-09-2020 22:24 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Wormaap schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:22:
[...]

En? :P

Om dit een minder waardeloze post te maken: @ZelianGuy heeft vanavond als eerste VR-race meegedaan met de GoT iRacing Demolition Derby... 8)7
Geen centje pijn! Het koste even moeite om alles werkend te krijgen, maar toen het eenmaal werkend was.....

FANTASTISCH. Een compleet nieuwe wereld is opengegaan. Ik ga zeker nu vaker meedoen met races want dit is echt truly 'next gen'

Totaal geen last gehad van motion Sickness, ook niet met crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Royvh schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:50:
Hey Allemaal!

4 jaar geleden ook aan het race simmen geslagen voornamelijk omdat het in VR zo lekker rijdt. (persoonlijke voorkeur wellicht). Nu wil ik weer in VR aan de slag maar vroeg mij af of de HTC Vive Cosmos Elite HMD of de Rift S de beter keuze is deze dagen... Mijn voorkeur op papier zou uitgaan naar de Vive cosmos elite HMD i.v.m. 90hz en een net wat hogere resolutie.

Hebben jullie ervaring met eventueel beide modellen?

Alvast Bedankt!
Ik heb geen ervaring met de Cosmos.

Ik heb zelf een Rift S, die werkt op zich heel fijn en goed, alleen het geluid is belabberd. Ik raad hem echter niet aan. Persoonlijke voorkeur: ze gaan Facebook steeds opdringeriger aanbieden, daarnaast kan ik voor mijn oude Rift CV1 geen kabel meer krijgen, waardoor die te snel waardeloos is geworden. Hun redenering koop maar een Rift S... toen gedaan omdat ik snel iets wilde. Enfin gewoon geen fijne ervaringen met dit bedrijf.

Ik heb de HP Reverb G2 besteld die ergens dit jaar moet uitkomen en dan gaat de Rift S eruit. Misschien ook een optie? Afhankelijk van hoe snel je iets wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
evuijtert schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:34:
[...]

Ik heb geen ervaring met de Cosmos.

Ik heb zelf een Rift S, die werkt op zich heel fijn en goed, alleen het geluid is belabberd. Ik raad hem echter niet aan. Persoonlijke voorkeur: ze gaan Facebook steeds opdringeriger aanbieden, daarnaast kan ik voor mijn oude Rift CV1 geen kabel meer krijgen, waardoor die te snel waardeloos is geworden. Hun redenering koop maar een Rift S... toen gedaan omdat ik snel iets wilde. Enfin gewoon geen fijne ervaringen met dit bedrijf.

Ik heb de HP Reverb G2 besteld die ergens dit jaar moet uitkomen en dan gaat de Rift S eruit. Misschien ook een optie? Afhankelijk van hoe snel je iets wilt.
Dank voor je reactie. Duidelijk verhaal...
Ook hoor ik goede verhalen over de samsung oddessy+ Mensen die hier ervaring mee hebben naast de boven genoemde varianten?
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste