Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

diabyte schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:45:
@dozo71 @Phusebox Ik tag jullie beide even omdat ik weet dat jullie er ook mee bezig zijn en worstelen. Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Ik heb op dit moment soort van wat werkend met de Overwolf TeamSpeak Overlay in combinatie met OVR Toolkit. Laat ik vooropstellen dat het verre van ideaal is, en niet gratis, maar het is in ieder geval iets en het kunnen zien wie er praat is voor mij op dit moment het belangrijkst. Of het er wel of niet strak uitziet is nu even bijzaak, ik hoop hier nog op te kunnen itereren en een klein beetje verbeteren naar mijn zin.

Dit is hoe het er na een eerste test uit ziet:

[Afbeelding]

Wat observaties/tips:

- Dit is de minimale grote van dat Channel scherm, hij wil helaas (bij mij) niet kleiner. Als het kanaal voller is dan de 9 users die bij mij zichtbaar zijn dat staat de user die aan het praten is in het blauw gehighlight bovenaan. Anders in alfabetische volgorde. Users die joinen zijn groen. Ik moest een obscure Poolse teamserver joinen om genoeg mensen in een kanaal te hebben dit te kunnen testen :+

- Zorg dat je in de settings van die Overlay onder 'Auto launch permissions' iRacing expliciet uitschakeld. Anders opent hij namelijk in overlay modus over/in je iRacing window op de desktop en zie je niks in VR.
- Vervolgens op de reguliere manier in OVR Toolkit een window gemaakt, de 'TeamSpeak Channel' window gekozen. En die zie je dan ingame.
- Zorg dat je de optie Block cursor input aanzet onder de Window Settings. Anders krijg je bij aanraking met je controllers in VR een soort see-through achtige functionaliteit waarbij je Desktop achtergrond en mouse cursor zichtbaar worden om te interacteren met het window.

Vervolgens nog de zwarte skin gekozen in de Overlay, van OVR Toolkit zijn crop functie gebruik gemaakt om wat nutteloze borders e.d. weg te croppen. Verder kun je in en uitzoomen, verplaatsen in de wereld, etc..

Ik heb deze video gebruikt als inspiratie, die ging wat verder in op het tonen van desktop windows in VR met OVR Toolkit icm met iRacing (Kapps). YouTube: iRacing VR Overlay with Kapps or Racelab using OVR Toolkit or OVR Drop
Houd er rekening mee dat overwolf ervoor kan zorgen dat op de meest ongewenste onverwachte momenten je force feedback stopt met werken... ik gebruik TSNotifier, dat werkt veel prettiger. Overigens ben ik geen VR gebruiker dus ik weet niet hoe goed die combi werkt.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Raimond613 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:49:
[...]

Houd er rekening mee dat overwolf ervoor kan zorgen dat op de meest ongewenste onverwachte momenten je force feedback stopt met werken... ik gebruik TSNotifier, dat werkt veel prettiger. Overigens ben ik geen VR gebruiker dus ik weet niet hoe goed die combi werkt.
Ik heb me een ongeluk gezocht naar een alternatief voor Overwolf, ik vind het zelf ook een gedrocht van een tool. Thanks, ik ga gelijk ff aan de bak met TSNotifier!

Edit: ik krijg heel TSNotifier uberhaupt niet zichtbaar, dan houdt het al snel op. Weet niet precies wat er fout gaat. Maar hij plaatst volgens mij een overlay over een desktop window, en dat is volgens mij juist wat in VR niet werkt. In VR start namelijk een iRacing scherm op de desktop, maar los daarvan gaat er een direct video signaal naar de headset. Overlays op het iRacing desktop scherm zijn niet zichtbaar in VR. Om dit in VR te krijgen moet ie echt als los window beschikbaar zijn, en dat krijg ik met TSNotifier niet voor elkaar.

Ik ga eens proefdraaien met Overwolf. Hij draait namelijk niet in Overlay modus (dat heb ik expliciet uitgeschakeld), dus mogelijk dat het dan niet interfereert met de force feedback? Hij staat volledig los van iRacing. Ben benieuwd, ik ben wel de guinea pig :+

[ Voor 42% gewijzigd door diabyte op 16-06-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sinds gisteren een Rift S in huis. Nu heb ik al aardig wat topics gelezen over de 'optimale' settings in iRacing maar het lijkt allemaal weinig invloed te hebben. In Spa bijvoorbeeld heb ik een lage framerate (40-50 FPS) zodra ik in de buurt van de pit exit ben. Maakt niet uit of ik alleen ben of in een race met anderen.

Al veel instelling geprobeerd, maar zelfs met lage settings dropped de framerate. Verder loopt het grotendeels super, ook met Super Sampling op 1.3.

Het is niet super vervelend omdat het maar telkens kleine stukjes zijn, maar het valt wel behoorlijk op. (Ryzen 3600, Radeon 5700XT)

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 12:29
Jay-v schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:16:
Sinds gisteren een Rift S in huis. Nu heb ik al aardig wat topics gelezen over de 'optimale' settings in iRacing maar het lijkt allemaal weinig invloed te hebben. In Spa bijvoorbeeld heb ik een lage framerate (40-50 FPS) zodra ik in de buurt van de pit exit ben. Maakt niet uit of ik alleen ben of in een race met anderen.

Al veel instelling geprobeerd, maar zelfs met lage settings dropped de framerate. Verder loopt het grotendeels super, ook met Super Sampling op 1.3.

Het is niet super vervelend omdat het maar telkens kleine stukjes zijn, maar het valt wel behoorlijk op. (Ryzen 3600, Radeon 5700XT)

Iemand de gouden tip?
Ik heb geen rift s maar haal met mijn reverb 90 fps voor het grootste gedeelte. Heb wel de settings flink omlaag geschroefd. Ook heb ik de guides op het iracing forum gelezen en gevolgd en dat hielp flink.
Je zegt dat je 40-50 fps haalt, staat asw dan niet aan? Zo ja zet het uit.
Misschien dat iemand met een rift s je verder op weg kan helpen
(helpt trouwens niet dat je geen nvidia gfx card hebt want nu mis je sps)

[ Voor 3% gewijzigd door dozo71 op 17-06-2020 18:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Hi @Jay-v sowieso even de oculus Debug tool aanzetten en zeker deze even door lopen: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page

Dat is een MUST!

Ook even het volgende doen voor dat je daar aan begint, je app.ini en render.ini in een andere folder zetten je graphics opnieuw runnen ( website iRacing etc... weet je wel te vinden denk ik )

In geen enkel geval! De LOD aan passen! Of de sliders van je memory of cpu!

Althans dat is wat sinds kort het allemaal voor mij weer prima maakte, plus dus de andere dingen in het topic van hier boven, pit object, grandstands, etc heb ik altijd uitstaan voegen geen fluit toe en kijk ik toch niet naar :)
Verder heb ik voor grote circuit pas ik dit altijd even aan in render FarTerrain=1 - try this on 0 if extra performance is needed, I prefer it on for visuals

Komt uit dit topic:
https://www.reddit.com/r/...another_vr_settings_post/

Waar ook dit vandaan komt:
Hier even wat basis dingen nadat je die graphics rerun hebt gedaan etc..
nVidia control panel

Image Sharpening: Off
Anisotropic Filtering: Application-controlled
Antialiasing - FXAA: Off
Antialiasing - Gamma correction: Off
Antialiasing - Mode: Application-controlled
Antialiasing - Transparency: On
Low Latency Mode: Off (pretty sure this doesn't apply to VR as there's a VR specific option further down. Either way, if it does anything, frames should be more consistent when things get towards your performance limit with this Off)
MFAA: Off
Power management mode: Prefer maximum performance
Shader Cache: On
Texture filtering - Anisotropic sample optimisation: Off
Texture filtering - Negative LOD bias: Allow
Texture filtering - Quality: High Quality (decent increase in texture sharpness in VR for low cost)
Texture filtering - Trilinear optimisation: On
Threaded optimisation: Off (this one comes straight from the devs, apparently iRacing works best with this off for whatever reason)
Triple buffering: Off
Vertical sync: Off
Virtual Reality pre-rendered frames: 2 (I've seen higher recommended for frame consistency, but 2 works for me and I cannot notice any increase in latency)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Blerf schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:56:
Hi @Jay-v sowieso even de oculus Debug tool aanzetten en zeker deze even door lopen: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
Dat is een MUST!
Wow, deze is goud! Bedankt, daar ga ik mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Jay-v schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Wow, deze is goud! Bedankt, daar ga ik mee aan de slag :)
Aub :) dat zal je wel opweg helpen, en beetje fine tune aanhang van je pc specs.
Wel het deel van de sliders en memory even overslaan dus zoals ik hier boven schreef.

Laat maar weten als je er niet uit komt.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Blerf schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Aub :) dat zal je wel opweg helpen, en beetje fine tune aanhang van je pc specs.
Wel het deel van de sliders en memory even overslaan dus zoals ik hier boven schreef.

Laat maar weten als je er niet uit komt.
Is dat zo van die sliders? Moet ik dan nog eens proberen of dat impact heeft.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:17
Standaard staan die sliders heel conservatief heb ik het idee. Dan zou hij maar de helft van mijn videogeheugen mogen opeisen bijvoorbeeld. Wat heb ik aan ongebruikt videoRAM tijdens het rijden?

Ik zet die altijd op 90% van het aanwezige videoRAM. Wat is de redenatie achter die consevatieve instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

SlaadjeBla schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:20:
Standaard staan die sliders heel conservatief heb ik het idee. Dan zou hij maar de helft van mijn videogeheugen mogen opeisen bijvoorbeeld. Wat heb ik aan ongebruikt videoRAM tijdens het rijden?

Ik zet die altijd op 90% van het aanwezige videoRAM. Wat is de redenatie achter die consevatieve instelling?
Ja dat deed ik ook altijd tot de laatste 2 updates toen kreeg ik allemaal gezeik en gedoe, als het goed werkt nu dan lekker laten als je echt problemen hebt dan zou ik dat dus even laten zoals het komt.
( geen idee waarom heel het iracing forum zeikt over problemen na de updates, laatste 2 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Jay-v schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:16:

Iemand de gouden tip?
Even een paar opmerkingen in het algemeen: Met VR balanceer je constant op de grens van wat je pc kwa performance aan kan. Soms kan letterlijk 1fps het verschil maken tussen een soepel lopend beeld of een haperend beeld.
Dus dat wat voor een ander goed werkt hoeft niet per se ook bij jou te werken. Het 1 op 1 overnemen van instellingen is een begin, maar je zal altijd zelf moeten tweaken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat eye-candy in VR ondergeschikt is aan de totale ervaring.De relatief lage resolutie werkt daar natuurlijk ook aan mee.
Verder is een sterke cpu minstens zo belangrijk als een goed gpu.
Dingen die in 2D veel performance vragen doen dat in VR ook. Dus vaak kom je al een heel eind wanneer je je gezonde verstand gebruikt.

Veel succes en plezier met racen in VR!! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11

Arfman

Drome!

iRacing is HEEL sterk CPU afhankelijk (hoe hoger de kloksnelheid hoe beter) en nVidia presteert in VR ook beter dan AMD. Je hebt dus precies de verkeerde hardware @Jay-v :)

Dat wil niet zeggen dat het niet werkt of wat dan ook, je zult echter wel meer moeten tweaken en lagere instellingen moeten draaien dan iemand met Intel/nVidia.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Arfman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:30:
iRacing is HEEL sterk CPU afhankelijk (hoe hoger de kloksnelheid hoe beter) en nVidia presteert in VR ook beter dan AMD. Je hebt dus precies de verkeerde hardware @Jay-v :)

Dat wil niet zeggen dat het niet werkt of wat dan ook, je zult echter wel meer moeten tweaken en lagere instellingen moeten draaien dan iemand met Intel/nVidia.
Komt goed, ik wou nu de 30xx serie van NVIDIA er bijna is geen geld stuk slaan op een 2070s. Wanneer de nieuwe kaarten er zijn upgrade ik wel naar het groene kamp.

Na het lezen van het hieronder genoemde topic zie ik al dat ik een aantal verkeerde instellingen gekozen heb. Zal er vanavond eens mee knutselen :).

EDIT: Thanks @Blerf, na het volgen van de guide strak 80 FPS :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 18-06-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Jay-v schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:37:
[...]

Komt goed, ik wou nu de 30xx serie van NVIDIA er bijna is geen geld stuk slaan op een 2070s. Wanneer de nieuwe kaarten er zijn upgrade ik wel naar het groene kamp.

Na het lezen van het hieronder genoemde topic zie ik al dat ik een aantal verkeerde instellingen gekozen heb. Zal er vanavond eens mee knutselen :).

Top! Dan kan je nu lekker rondjes knallen en genieten van de game in VR, want ik vind het nog elke keer vet als ik die bril op mijn hoofd zet.

Er zijn een x aantal tracks, Suzuka na de pits,Silverstone. Barcelona, Lemans ( pits ) en ik vergeet er nog 1 waar je wat frame drops kunt verwachten dan moet je even de dingen doen die ik eerder zij en wat dingen naar beneden gooien.

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Nu online
Nou, Overwolf en de TeamSpeak Overlay maar gelaten voor wat het is. Wat een drama van een stuk software dat Overwolf. Ik had inderdaad gezeur met FFB, maar dat had ik net zonder Overwolf ook nog :? Even uit- en aanzetten in Options en het was gelukkig weer terug.

Dan maar back to basics. Lua plugin voor TeamSpeak geïnstalleerd met ts-blabbr. Deze dumpt elke keer als iemand praat zijn of haar naam naar de chat. Wat styling er overheen, en soort van bruikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-g9HDIwCpMZJ7ocR8VijFroz18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91d6wMeO0TorgURHgxs3KNvN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg ondertussen jeuk om zelf maar een app/plugin te bouwen die het wat chiquer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
diabyte schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:07:
Nou, Overwolf en de TeamSpeak Overlay maar gelaten voor wat het is. Wat een drama van een stuk software dat Overwolf. Ik had inderdaad gezeur met FFB, maar dat had ik net zonder Overwolf ook nog :? Even uit- en aanzetten in Options en het was gelukkig weer terug.

Dan maar back to basics. Lua plugin voor TeamSpeak geïnstalleerd met ts-blabbr. Deze dumpt elke keer als iemand praat zijn of haar naam naar de chat. Wat styling er overheen, en soort van bruikbaar.

[Afbeelding]

Ik krijg ondertussen jeuk om zelf maar een app/plugin te bouwen die het wat chiquer doet.
Toch niet te geloven dat teamspeak daar zelf niets in doet. Geen wonder dat discord populairder is bij gamers als je ontwikkeling zo langzaam is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

dozo71 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Toch niet te geloven dat teamspeak daar zelf niets in doet. Geen wonder dat discord populairder is bij gamers als je ontwikkeling zo langzaam is.
Precies dat daarom werk ik er ook niet mee, discord heeft gewoon een hoop functies die stuk gebruikt vriendelijker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Nu online
Blerf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:20:
[...]

Precies dat daarom werk ik er ook niet mee, discord heeft gewoon een hoop functies die stuk gebruikt vriendelijker zijn :)
Volgens mij heeft Discord wel een out of the box Overlay, maar ook die werkt niet native in VR als ik het goed heb. Indien wel, zou ik willen voorstellen dat je als iRacing coordinator intern lobbyt voor Discord ipv TeamSpeak :+

Ik vrees dat we het als VR gebruikers voorlopig nog moeten doen met tootljes om desktop windows in VR te tonen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Blerf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:20:
[...]

Ik heb me nog niet zo verdiept, maar krijg je met Discord dan wel mooi de namen van sprekers te zien in VR?

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:27
dozo71 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Als je je eigen discordserver kon hosten zodat je van aws/discord zelf af bent had ik je helemaal gelijk gegeven.

Prettige van teamspeak is dat het niet meer is dan dan een voice client

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik sta niet te springen om Discord.
Information we collect may include but not be limited to username, email address, and any messages, images, transient VOIP data (to enable communication delivery only) or other content you send via the chat feature.
Also, if you provide information in order to obtain access to the Services, we will use your information to provide you with access to such services and to monitor your use of such services. The Company and its subsidiaries and affiliates (the “Related Companies”) may also use your information collected through the Services to help us improve the content and functionality of the Services, to better understand our users and to improve the Services.
Business Transfers: As we develop our business, we might sell or buy businesses or assets. In the event of a corporate sale, merger, reorganization, bankruptcy, dissolution or similar event, your information may be part of the transferred assets.
https://discord.com/privacy

Red flags all over the place

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jay-v schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:37:
[...]

Ik wist niet dat deze guide nog up to date was. Mijn graphics instellingen leken al heel erg op wat hier aangeraden wordt op een paar kleine dingen na (grootste is de Dynamic Sky van High naar Low) maar toch deze instellingen maar eens ingesteld. Hopelijk binnenkort tijd om het te proberen, had niet echt performanceproblemen maar een beetje headroom is nooit verkeerd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Tijdens het Racen gisteren sprong mijn Rift S ineens naar Oculus home voor het instellen van 'guardian'. Dit gebeurde 2 keer tijdens een SkipBarber race, dat maakt de ervaring natuurlijk niet beter.

Ik heb al instellingen na-gelopen zoals USB PowerSave, etc. Dat lijkt allemaal goed. Heb nu maar even de laatste Oculus test build erop gezet om te kijken of dat het op lost.

Iemand anders dit eerder ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Ik zit eraan te denken ok voor het VR racen de hele guardion gewoon uit te schakelen. Het voegt weinig toe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Genoeg licht in de kamer hebben helpt hier bij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik zet Guardian uit (maar toch wil hij iedere keer een "speelgebied" herkennen). Verder moet je inderdaad zorgen voor voldoende herkenningspunten voor de camera's. Dus genoeg licht of lichtbronnen als referentiepunten. Iemand gaf de tip van een ledstrip op je monitor plakken, maar dat is best wel een lelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mijn guardian staat uit, ik zit niet richting monitor. Ik zal eens letten op voldoende verlichting, wie weet was dat het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04-2024
Gister dan eindelijk de hp reverb g2 pre ordered,
Ben benieuwd eind september haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vinna schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:28:
Gister dan eindelijk de hp reverb g2 pre ordered,
Ben benieuwd eind september haha.
Nice! Is een mooi ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ook hier de Reverb G2 gepreordered, uit Duitsland. Waarom HP ervoor gekozen heeft om een schoolspullenwebsite als channel partner te gebruiken is mij een compleet raadsel. Ook nog eens ruim 140 euro duurder in NL dan in DE 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04-2024
Arfman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:55:
Ook hier de Reverb G2 gepreordered, uit Duitsland. Waarom HP ervoor gekozen heeft om een schoolspullenwebsite als channel partner te gebruiken is mij een compleet raadsel. Ook nog eens ruim 140 euro duurder in NL dan in DE 8)7
ja klopt ik heb hem ook in duitsland besteld. scheelde echt veel geld ipv nederland

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-08 21:38

ACC

Arfman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:55:
Bestware heeft gewoon een btw trucje uitgehaald, waardoor je de Duitse btw betaalde ipv de Nederlandse :)

Zie nu overigens dat de rekenwinkel 100 euro korting geeft, waardoor je op 599 euro uitkomt. Bij bestware is het nu bijna 608 euro geworden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10

BM

Moderator Spielerij
Maar, kent iemand die Nederlandse toko? Ik kan er bijzonder weinig over vinden. Als het betrouwbare partij is wil ik het wel doen, maar kan er hier op tweakers niks over vinden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACC

ACC

BM schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:40:
Maar, kent iemand die Nederlandse toko? Ik kan er bijzonder weinig over vinden. Als het betrouwbare partij is wil ik het wel doen, maar kan er hier op tweakers niks over vinden.
Denk dat je niet de enige bent. In dat geval is Bestware i.c.m. paypal veiliger en goedkoper dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ACC schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Denk dat je niet de enige bent. In dat geval is Bestware i.c.m. paypal veiliger en goedkoper dan.
Heb ik ook gedaan. Op Bestware besteld met PayPal, kan me weinig gebeuren op die manier.

Echt, op een totaal onbekende schoolspullenwebsite je nieuwe VR HMD verkopen .. WTF HP 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Arfman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Heb ik ook gedaan. Op Bestware besteld met PayPal, kan me weinig gebeuren op die manier.

Echt, op een totaal onbekende schoolspullenwebsite je nieuwe VR HMD verkopen .. WTF HP 8)7
+1

Zojuist ook bij bestware besteld!

Ben erg benieuwd of ik deze bril aankan met mijn ipd van 70 mm. Max range is 68 mm, hopen dat er nog 2 mm speling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ACC schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:32:
[...]Zie nu overigens dat de rekenwinkel 100 euro korting geeft, waardoor je op 599 euro uitkomt. Bij bestware is het nu bijna 608 euro geworden... 8)7
Lol, 100 euro korting. Dat is gewoon HP die de prijzen recht trekt omdat ze in de Uk veel commentaar kregen. Is een topic over op Reddit waarna HP de prijzen heeft verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik loop ook tegen problemen met de framerate aan. ik heb precies dat gedaan wat eerder al werd vernoemd in een eerdere post (externe link), en de framerate is wel iets omhoog gegaan, maar nog steeds drop ik op zijn tijd naar de 40 fps. Gevoelsmatig zou mijn hardware afdoende moeten zijn maar ik begin nu toch te twijfelen. Wat ik heb:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700 Boxed€ 373,54€ 373,54
1MoederbordenGigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 5€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G (rev. 2.0)€ 771,-€ 771,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 56,90€ 56,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 41,45€ 41,45
1VR-brillenSamsung HMD Odyssey+€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.242,89

Mijn processor hangt steeds rond de 63 procent tijdens het racen in VR ong. 45 procent daarvan gaat naar Iracing. mijn GPU gebruikt 40% waarvan 35% iracing en mijn geheugen hangt op 75% waarvan 4GB naar iracing. Die laatste vind ik wat vreemd overigens want als ik kijk naar taskmanager dan snap ik niet hoe die aan 75% van de 16GB komt want volgens mij moet ik daar nog flink onder zitten. Maargoed dat is misschien ook een wat simpele conclusie want het zal niet letterlijk 16 GB zijn en ik zie waarschijnlijk niet alles.

Hoe dan ook. Ik kom dus met deze hardware en de toegepaste settings uit de eerder geplaatste link uit op een resultaat van tussen de 40 en de 80 fps. Heel soms richting 90, maar voornamelijk rond de 45 tot 60.

Is mijn CPU misschien dan todh een bottleneck? Het is natuurlijk niet de nieuwste meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik gebruik een PSVR op mijn i7 2600k met een GTX 1070. Met iracing haal ik daar gewoon 90fps mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:01
Giaccotto schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:05:
Ik loop ook tegen problemen met de framerate aan.

Hoe dan ook. Ik kom dus met deze hardware en de toegepaste settings uit de eerder geplaatste link uit op een resultaat van tussen de 40 en de 80 fps. Heel soms richting 90, maar voornamelijk rond de 45 tot 60.

Is mijn CPU misschien dan todh een bottleneck? Het is natuurlijk niet de nieuwste meer...
Weet je zeker dat je alle instellingen goed hebt staan? Heb ook een Odyssey+ icm een Ryzen5 3600 en een 1080ti maar krijg meestal zonder problemen 90fps. 45 of 60 fps klinkt als motion reprojection of motion smoothing. Ook kun je de headset instellen op 60hz of 90 hz bij de windows settings. Zie onderstaande afbeeldingen

Hier kun je de windows motion reprojection uitzetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B27bGn0FQ5RpebuUFnHOpH1qCsk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CLr5J0cN3mDIfrZWKzOYl1Fx.png?f=fotoalbum_large

Hier kun je 60 of 90hz kiezen voor je headset
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcS4pSwjuvD9-9JJQg8jwzMcjgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ICE9yY3a0AY1cqWGuLOm7LBF.png?f=fotoalbum_large

Steam VR settings om motion smoothing uit te zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfXJCN0YTXLAHgRp48PbjCoGtmI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AX8cN39bKqfAB7YCsa7GP3fx.png?f=fotoalbum_large

Settings in iRacing ter referentie. Rij nu op Imola dus heb Event, Grandstand en crowds op off gezet, deze staan normaal gesproken wel aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WT7bDJ4i1JzyIT1h5_CD6Ox9qIc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8BGP69b8KgOZLeFL3RDW80tG.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
Hallo @Giaccotto,

Ten eerste heb je een non k processor wat dus betekent dat je niet kan overclocken wat bij iracing in VR toch wel een must is voor de beste prestaties. Dus daar zit al iets.

Verder heb je Sky clouds op High detail staan dat is een frame vreter zet hem maar op low of medium. Ik heb hem op low staan. Je AA en AF staan te hoog. Shader Quality staat ook te hoog en ik zou hdr aan zetten.

Wat betreft steam VR misschien is 100 wel genoeg. even uit proberen.

Verder heb je volgens mij mijn vorige tip om de guide op het Iracing forum te volgen niet echt gebruikt. Daar staat precies in wat alles doet en wat de frame vreters zijn en wat niet zoveel uit maakt. Zo kun je alles naar je eigen systeem fine tunen. (en dat moet je nu eenmaal doen bij VR, hopelijk maar een keer)

Dat je FPS fluctueert is volgens mij een indicatie dat het aan je instellingen ligt. Mocht je nu niet boven de 60 fps uitkomen probeer dan in de bios de fast boot uit te zetten. Dit heeft bij mij de hard lock van 60 fps opgelost. Vraag me niet waarom.

Succes ermee

[ Voor 3% gewijzigd door dozo71 op 10-07-2020 13:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomboom118
dozo71 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:10:
Hallo @Giaccotto,

Verder heb je Sky clouds op High detail staan dat is een frame vreter zet hem maar op low of medium. Ik heb hem op low staan. Je AA en AF staan te hoog. Shader Quality staat ook te hoog en ik zou hdr aan zetten.
Denk dat je naar mijn settings zit te kijken ;). Dank voor de tips maar loopt voor mij soepel zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Boomboom118 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Weet je zeker dat je alle instellingen goed hebt staan? Heb ook een Odyssey+ icm een Ryzen5 3600 en een 1080ti maar krijg meestal zonder problemen 90fps. 45 of 60 fps klinkt als motion reprojection of motion smoothing. Ook kun je de headset instellen op 60hz of 90 hz bij de windows settings. Zie onderstaande afbeeldingen

Hier kun je de windows motion reprojection uitzetten
[Afbeelding]

Hier kun je 60 of 90hz kiezen voor je headset
[Afbeelding]

Steam VR settings om motion smoothing uit te zetten
[Afbeelding]

Settings in iRacing ter referentie. Rij nu op Imola dus heb Event, Grandstand en crowds op off gezet, deze staan normaal gesproken wel aan.
[Afbeelding]
Thanks! Ik heb de instellingen over genomen alleen lukt het mij niet om binnen steamvr die settings aan te passen. Als ik kies voor Video-instellingen per toepassing dan staat iracing daar niet tussen helaas. Ik zie ook geen manier om die er alsnog tussen te zetten.

Wat betreft de instellingen. dat zijn inderdaaad niet die van mij :-). Ik heb ze identiek staan als in het eerder gelinkte artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomboom118
Giaccotto schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Thanks! Ik heb de instellingen over genomen alleen lukt het mij niet om binnen steamvr die settings aan te passen. Als ik kies voor Video-instellingen per toepassing dan staat iracing daar niet tussen helaas. Ik zie ook geen manier om die er alsnog tussen te zetten.

Wat betreft de instellingen. dat zijn inderdaaad niet die van mij :-). Ik heb ze identiek staan als in het eerder gelinkte artikel.
iRacing zie je er alleen tussen staan als het ook draait. Dus even een trainingssessie opstarten, bril af en via instellingen bij steam iRacing opzoeken en aanpassen. Als dit nog aanstaat schaalt ie namelijk alles beneden de 90 fps terug naar 45 fps. Kan zijn dat je iRacing daarna opnieuw op moet starten om de settings in te laten gaan, weet ik zo niet. Succes ermee en laat maar weten of het iets uitmaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
ah oke! Ga het zo meteen even proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ik Heb het aangepast maar helaas blijf ik rond een framerate tussen de 40 en de 80 hangen. Het lijkt wel iets stabieler te zijn nu, en het gekke is dat een framerate van 40 soms aanvoelt als 1 van 90 maar ik ga er van uit dat de fps teller binnen iracing kloppend is. Als ik een rondje Imola rijdt dan lijkt de gemiddelde framerate ong. 50

Ter referentie heb ik nog even mijn settings die ik gebruik hieronder geplaatst. Enige verschil met het advies is dat ik max. 3 mirrors aan heb maar daarintegen de virtuele uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KE0KZ0PjCnEqcMgyeHgyVKv3Ox0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DbHHM4pLckPXcVTd7WnGof8f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Giaccotto schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:38:
Ik Heb het aangepast maar helaas blijf ik rond een framerate tussen de 40 en de 80 hangen. Het lijkt wel iets stabieler te zijn nu, en het gekke is dat een framerate van 40 soms aanvoelt als 1 van 90 maar ik ga er van uit dat de fps teller binnen iracing kloppend is. Als ik een rondje Imola rijdt dan lijkt de gemiddelde framerate ong. 50

Ter referentie heb ik nog even mijn settings die ik gebruik hieronder geplaatst. Enige verschil met het advies is dat ik max. 3 mirrors aan heb maar daarintegen de virtuele uit.

[Afbeelding]
Lijkt me zeer veel winst te halen als ik je ss zo zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomboom118
Giaccotto schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:38:

[Afbeelding]
En als je de slider van het videogeheugen omhoog zet? Word het daar beter van? En hoeveel andere auto's zie je op de baan? Bij een start zit ik ook wat lager maar dit schiet daarna snel omhoog. En anders de AF / AA naar beneden zetten en stapje voor stapje opbouwen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
@Giaccotto Zet shader quality op hoog ipv ultra. Maar gebruik deze nu eens

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page

nog beter deze:

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page

Deze kan ook handig zijn als je met WMR werkt:

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3614704.page

En ga dan omhoog met de waarden.

Je zult ze veel lager moeten zetten dan bij een 3600 amd. Je clockspeed is maar 3.4 ghz en je kunt niet overclocken en dat ga je merken bij iracing, zeker in vr. Zelfs met mijn 4.9ghz moet ik nog van alles om laag zetten.

Ook is imola een "zwaar circuit". Als het echt niet lukt kun je het aantal auto's omlaag zetten. Niet te prefereren maar je moet wat.

[ Voor 119% gewijzigd door dozo71 op 10-07-2020 18:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Dank voor de tips. ik heb de shader naar hoog gezet en ook naar middel. Zelfde voor AF en AA. Vreemde is het doet niets met de framerate. Of moet ik Iracing hiervoor opnieuw opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomboom118
Giaccotto schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:47:
Dank voor de tips. ik heb de shader naar hoog gezet en ook naar middel. Zelfde voor AF en AA. Vreemde is het doet niets met de framerate. Of moet ik Iracing hiervoor opnieuw opstarten?
Bij sommige aanpassingen moet je de sessie opnieuw opstarten ja. Welke dat zijn weet ik echter niet precies dus start het mastel altijd opnieuw op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
dozo71 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:13:
@Giaccotto Zet shader quality op hoog ipv ultra. Maar gebruik deze nu eens

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page

nog beter deze:

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page

Deze kan ook handig zijn als je met WMR werkt:

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3614704.page

En ga dan omhoog met de waarden.

Je zult ze veel lager moeten zetten dan bij een 3600 amd. Je clockspeed is maar 3.4 ghz en je kunt niet overclocken en dat ga je merken bij iracing, zeker in vr. Zelfs met mijn 4.9ghz moet ik nog van alles om laag zetten.

Ook is imola een "zwaar circuit". Als het echt niet lukt kun je het aantal auto's omlaag zetten. Niet te prefereren maar je moet wat.
Thanks! Zit te kijken naar die laatste link, maar ze hebben het daar over supersampling setting bij openvr. Die heb ik er zelf niet in staan. Er staat

"You will achieve best performance by using supersampling only on SteamVR. So, in the RendererDX11.ini file, modify the "OpenVR" ppd to 100."

Ik heb die hele optie niet. Mijn opties zijn:

[OpenVR]
OpenVREnabled=1 ; Enable OpenVR Support
TwoStageAA=1 ; Repeat AA after the UI draws (note: consumes more vid mem)
AlignmentFix=2 ; 0=off, 1=simple (SPS), 2=simple (always), 3=advanced (SPS)
MirrorViewVerticalShiftPct=0 ; -30 to +30 percent - shifts the mirror image up/down (if clipped)
PredictionMode=1 ; 0=off, 1=dynamic, 2=fixed
FullyWaitForSync=0 ; Improves timing/lag below refresh rate, but costs a little all of the time
AutoSelect=0 ; Use OpenVR without prompting (note: Oculus has priority if enabled)
AutoCenter=0 ; Re-center the HMD pose when health/safety warning disappears

De Supersampling binnen SteamVR heb ik op 130 gezet. Ga nu wederom testen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomboom118
Giaccotto schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Thanks! Zit te kijken naar die laatste link, maar ze hebben het daar over supersampling setting bij openvr. Die heb ik er zelf niet in staan. Er staat

"You will achieve best performance by using supersampling only on SteamVR. So, in the RendererDX11.ini file, modify the "OpenVR" ppd to 100."

Ik heb die hele optie niet. Mijn opties zijn:

[OpenVR]
OpenVREnabled=1 ; Enable OpenVR Support
TwoStageAA=1 ; Repeat AA after the UI draws (note: consumes more vid mem)
AlignmentFix=2 ; 0=off, 1=simple (SPS), 2=simple (always), 3=advanced (SPS)
MirrorViewVerticalShiftPct=0 ; -30 to +30 percent - shifts the mirror image up/down (if clipped)
PredictionMode=1 ; 0=off, 1=dynamic, 2=fixed
FullyWaitForSync=0 ; Improves timing/lag below refresh rate, but costs a little all of the time
AutoSelect=0 ; Use OpenVR without prompting (note: Oculus has priority if enabled)
AutoCenter=0 ; Re-center the HMD pose when health/safety warning disappears

De Supersampling binnen SteamVR heb ik op 130 gezet. Ga nu wederom testen :-)
Supersampling is wel een fps vreter. Zou met 100 beginnen en kijken of je DNA op de 90 fps uitkomt. Daarna met kleine stappen verhogen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Nou... Ik heb nu sowieso iets niet goed gedaan want hij staat vast op 45 fps

***Correctie***

Had de default.vrsettings aangepast. En bij de uitleg staat:

"If you see a light blue dot, it means you are CPU limited, and are at 45fps with motion reprojection on."

Dat is dus precies wat ik zie. Dan dus toch een cpu die het niet aan kan in vr?

[ Voor 64% gewijzigd door Giaccotto op 10-07-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomboom118
Giaccotto schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:19:
Nou... Ik heb nu sowieso iets niet goed gedaan want hij staat vast op 45 fps

***Correctie***

Had de default.vrsettings aangepast. En bij de uitleg staat:

"If you see a light blue dot, it means you are CPU limited, and are at 45fps with motion reprojection on."

Dat is dus precies wat ik zie. Dan dus toch een cpu die het niet aan kan in vr?
Als ie vast staat op 45 fps wil dat zeggen dat je dus of motion smoothing (steam) of motion reprojection (wmr) aan hebt staan. Dit is niet noodzakelijkerwijs fout. Dit betekend gewoon dat als je onder de 90 fps zakt ie hem terugschaalt naar 45 fps en dit beeld dubbel projecteert. Nadeel is dus wel dat je niet kan zien hoeveel fps je daadwerkelijk haalt. Je kan bv op 78 fps zitten maar iRacing geeft 45 fps weer en hij schaalt ook terug naar 45 fps.

Heb zelf ook met motion smoothing gespeeld toen ik nog een andere videokaart had, ging redelijk probleemloos.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Moet zeggen. Hij geeft nu dus steeds 45 aan maar het speelt vloeiend. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat die op 70 a 80 zit.

Misschien moet ik hier ook gewoon genoegen meenemen. Geen gestotter en het ziet er nog aardig scherp uit. En als als ik dan toch meer wil het moederbord en cpu vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Oculus Rift S of de Quest? Ik twijfel een beetje of ik één van deze sets koop of wacht op de HP Reverb G2 hoewel ik niet zeker weet of mijn GTX1080 en i5 dit wel fatsoenlijk kunnen handelen.

Natuurlijk is zo'n Oculus net zo duur als een fatsoenlijke gaming monitor maar als je er 3 moet kopen voor immersion, is VR natuurlijk een no brainier als dit ook goed werkt voor sim racing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ik kan niet oordelen of je hardware het aan kan, maar van wat ik begrijp is de reverb 2 sowieso een goede keuze. Wat mij met name aanspreekt is de sweetspot. Heb zelf een odessey+ en ben er erg over te spreken, alleen de sweetspot staat me tegen. Als het klopt wat ze zeggen over de reverb 2 is dat het beste wat je kan krijgen zeker gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:38
Bluecrowd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:09:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Oculus Rift S of de Quest? Ik twijfel een beetje of ik één van deze sets koop of wacht op de HP Reverb G2 hoewel ik niet zeker weet of mijn GTX1080 en i5 dit wel fatsoenlijk kunnen handelen.

Natuurlijk is zo'n Oculus net zo duur als een fatsoenlijke gaming monitor maar als je er 3 moet kopen voor immersion, is VR natuurlijk een no brainier als dit ook goed werkt voor sim racing :)
* Wormaap gebruikt een Rift S in iRacing. Mij bevalt't ondertussen een maand of negen helemaal prima. Met m'n 2700X en 1060 6GB moet ik wel op aardig laag detail spelen, maar dat accepteren we dan maar :P Mijn IPD komt aardig overeen met wat de Rift S ondersteunt, dus ik heb relatief weinig last van sweetspotperikelen. In het begin wel wat, maar nu de HMD (voor mij) perfect afgesteld is merk ik bijzonder weinig van wazigheid buiten de sweetspot :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
Wormaap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:06:
[...]

* Wormaap gebruikt een Rift S in iRacing. Mij bevalt't ondertussen een maand of negen helemaal prima. Met m'n 2700X en 1060 6GB moet ik wel op aardig laag detail spelen, maar dat accepteren we dan maar :P Mijn IPD komt aardig overeen met wat de Rift S ondersteunt, dus ik heb relatief weinig last van sweetspotperikelen. In het begin wel wat, maar nu de HMD (voor mij) perfect afgesteld is merk ik bijzonder weinig van wazigheid buiten de sweetspot :)
Klinkt goed! Kan je nog redelijk ver vooruit kijken in IRacing en hoe is het gestelt met het comfort van de Rift S? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Bluecrowd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Klinkt goed! Kan je nog redelijk ver vooruit kijken in IRacing en hoe is het gestelt met het comfort van de Rift S? :)
De Rift S is enorm comfortabel. We hebben hier ook een Quest in huis (van mijn vriendin), en die vind ik persoonlijk een heel stuk minder fijn zitten.
Qua vooruit kijken moet je niet verwachten dat je de bordjes aan de horizon kan lezen, maar is het wat mij betreft prima te doen.
Als je van hoge settings op een scherm komt gaat het qua pracht en praal bijna gegarandeerd tegenvallen, maar dat kwam ik zelf niet dus dat scheelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
Wormaap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:19:
[...]

De Rift S is enorm comfortabel. We hebben hier ook een Quest in huis (van mijn vriendin), en die vind ik persoonlijk een heel stuk minder fijn zitten.
Qua vooruit kijken moet je niet verwachten dat je de bordjes aan de horizon kan lezen, maar is het wat mij betreft prima te doen.
Als je van hoge settings op een scherm komt gaat het qua pracht en praal bijna gegarandeerd tegenvallen, maar dat kwam ik zelf niet dus dat scheelt :+
Ahh ja die Quest is iets zwaarder volgens mij, daar zal het verschil wel in zitten.

Hahah ja hoge settings wel maar heb aan de andere kant ook maar een simpele 1080p scherm dus waarschijnlijk valt het dan nog wel mee. Ik denk dat het door de auto heen kijken, in de bochten kunnen kijken etc al erg veel goed gaat maken. :)

Voor die HP Reverb G2 zal ik m'n pc moeten upgraden naar een i7 en 2080ti, dat gaat me toch iets te ver dus Oculus it is hahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kom hier ook even meelezen, speels soms met Raceroom met een Quest, blijft elke keer een gave ervaring en werkt met Virtual Desktop ook nog volledig draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Bluecrowd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Ahh ja die Quest is iets zwaarder volgens mij, daar zal het verschil wel in zitten.

Hahah ja hoge settings wel maar heb aan de andere kant ook maar een simpele 1080p scherm dus waarschijnlijk valt het dan nog wel mee. Ik denk dat het door de auto heen kijken, in de bochten kunnen kijken etc al erg veel goed gaat maken. :)

Voor die HP Reverb G2 zal ik m'n pc moeten upgraden naar een i7 en 2080ti, dat gaat me toch iets te ver dus Oculus it is hahah
De Quest is inderdaad wat zwaarder, maar het grote verschil zit voor mij in de hoofdband en het schuim bij je gezicht. De hoofdband van de Rift S is een stuk beter, en het schuim wat zachter. Na een uurtje ben ik wel redelijk klaar met de Quest, maar met de Rift kan ik uren spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
Wormaap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:07:
[...]

De Quest is inderdaad wat zwaarder, maar het grote verschil zit voor mij in de hoofdband en het schuim bij je gezicht. De hoofdband van de Rift S is een stuk beter, en het schuim wat zachter. Na een uurtje ben ik wel redelijk klaar met de Quest, maar met de Rift kan ik uren spelen :)
Hmm, ik dacht dat ze identiek aan elkaar waren wat betreft hoofdband. Achja bevalt het niet kan je natuurlijk altijd nog een hoofdband erop zetten die wel naar wens is heb ik begrepen. Die hogere resolutie van de quest vind ik dan wel weer een groot voordeel.

Hoe zit het trouwens met updates? Ik had gezien in een review dat de Rift S eigenlijk geen updates meer ontvangt waar de Quest nog update na update krijgt en zo dus ook nieuwe features zoals handtracking. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Bluecrowd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Hmm, ik dacht dat ze identiek aan elkaar waren wat betreft hoofdband. Achja bevalt het niet kan je natuurlijk altijd nog een hoofdband erop zetten die wel naar wens is heb ik begrepen. Die hogere resolutie van de quest vind ik dan wel weer een groot voordeel.

Hoe zit het trouwens met updates? Ik had gezien in een review dat de Rift S eigenlijk geen updates meer ontvangt waar de Quest nog update na update krijgt en zo dus ook nieuwe features zoals handtracking. Klopt dit?
Quest en Rift S hebben beslist niet dezelfde hoofdband. Mijn vriendin heeft het comfort wel wat kunnen verbeteren met wat schuimkussentjes enzo, dus de Quest is niet verloren wat dat betreft. En er zijn ook genoeg mensen die hem prima vinden zitten :)

De subpixel-layout van de Quest en Rift S verschillen, waardoor de Rift S (blijkbaar :+) juist minder screendoor effect heeft. Ik zie zelf de pixels een stuk meer in de Quest, al wordt dat gevoel deels versterkt doordat ik op de Quest native speel op de mindere hardware die erin zit, en de Rift S op m'n PC gebruik :)

De Quest lijkt inderdaad wat meer feature-updates te krijgen. De Rift S krijgt ook geregeld updates, maar da's meer gewoon onderhoud. Hand tracking op de Quest heb je sowieso natuurlijk weinig aan als je gaat racen, en werkt volgens mij ook niet als je'm met een PC gebruikt. Sowieso werk het maar matig, maar het is nog een vroege implementatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Ook gezwicht; HP reverb g2 besteld. Oculus rift S gaat de deur uit. Mijn 2060 zal het niet trekken, maar ik ga die ook upgraden naar een 3080 zodra die beschikbaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCustoms
Wormaap schreef op zondag 12 juli 2020 @ 01:11:
[...]

Quest en Rift S hebben beslist niet dezelfde hoofdband. Mijn vriendin heeft het comfort wel wat kunnen verbeteren met wat schuimkussentjes enzo, dus de Quest is niet verloren wat dat betreft. En er zijn ook genoeg mensen die hem prima vinden zitten :)

De subpixel-layout van de Quest en Rift S verschillen, waardoor de Rift S (blijkbaar :+) juist minder screendoor effect heeft. Ik zie zelf de pixels een stuk meer in de Quest, al wordt dat gevoel deels versterkt doordat ik op de Quest native speel op de mindere hardware die erin zit, en de Rift S op m'n PC gebruik :)

De Quest lijkt inderdaad wat meer feature-updates te krijgen. De Rift S krijgt ook geregeld updates, maar da's meer gewoon onderhoud. Hand tracking op de Quest heb je sowieso natuurlijk weinig aan als je gaat racen, en werkt volgens mij ook niet als je'm met een PC gebruikt. Sowieso werk het maar matig, maar het is nog een vroege implementatie :)
Dank voor de uitleg en na nog wat meer research gedaan te hebben ben ik voor de Rift S gegaan. 😁
Zoals je zegt het schijnt idd een betere weergave te geven dan de Quest en mochten er problemen zijn met de Rift S zijn deze makkelijker te fixen softwarematig. Dus in dat opzicht gaat performance voor draadloos voor mij.

Heb hem besteld bij Oculus zelf gezien Coolblue de hoofdprijs wil hahah. Even 2 weekjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Quest draadloos via VD begint nu irritant te haperen en maakt het fatsoenlijk rijden onmogelijk. Gisteren maar weer via USB aangesloten en dat loopt heerlijk soepel. Dus het draadloze voordeel van de Quest begint ook minder te worden. Geen idee of dat de updates zijn of iets anders, maar het was eerder vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ik zit te denken om mijn systeem te gaan voorzien van een nieuw moederbord en nieuwe cpu. Ik zat te denken aan de AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed i.c.m. de MSI X470 Gaming Plus Max als moedebord. Lijkt jullie dit een verstandige keuze of ben ik misschien beter uit met een intel? Mijn videokaart is overigens een 2080 Super, maar van wat ik begrijp (ben duidelijk geen kenner) is dat geen probleem met de AMD cpu en het moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 09:18
Giaccotto schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:52:
Ik zit te denken om mijn systeem te gaan voorzien van een nieuw moederbord en nieuwe cpu. Ik zat te denken aan de AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed i.c.m. de MSI X470 Gaming Plus Max als moedebord. Lijkt jullie dit een verstandige keuze of ben ik misschien beter uit met een intel? Mijn videokaart is overigens een 2080 Super, maar van wat ik begrijp (ben duidelijk geen kenner) is dat geen probleem met de AMD cpu en het moederbord.
Lijkt me niets mis met die upgrade en zal prima functioneren. Alternatieven van Intel zullen niet (veel) sneller zijn en vermoedelijk ook niet goedkoper. Je zou misschien de tray kunnen overwegen en een andere koeler erbij nemen, maar met de boxed koelers van AMD is in principe niet veel mis. Ze maken wat herrie maar werken wel prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het simracen terug opgenomen samen met mij 10-jarige zoon. (ik kom uit de PS2 tijd met GT4 spelen op het groot scherm in de cinema, dus al wat jaren geleden)
Momenteel spelen we F1 2020 op de PS4 met een pas aangekochte TM T300RS en T3PA-PRO pedalen set.

Ik ga dus een rig bouwen tegen het einde van dit jaar (als de nieuwe slaapkamer van de dochter afgewerkt is, word haar oude kamer de “game-room”).
Initieel dacht ik om met een trippel Screen set-up te werken, aangezien ik de kamer moet delen met de vrouw voor haar hobby’s heb ik besloten om een VR bril te gaan gebruiken.
Ik heb de HP Reverb G2 in pre-order gezet ondertussen.
Aangezien ik een nieuwe Gaming pc nodig heb (ben mac user) zou ik aan jullie willen vragen welke kaart ik er best in steek (future-proof). Of hebben jullie een ideale set-up als game pc voor gebruiken met VR brillen.
Kan de Reverb G2 ook worden aangesloten op de PS4?

Indien deze reactie hier niet thuishoort mag je gerust verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:01:
Ik heb het simracen terug opgenomen samen met mij 10-jarige zoon. (ik kom uit de PS2 tijd met GT4 spelen op het groot scherm in de cinema, dus al wat jaren geleden)
Momenteel spelen we F1 2020 op de PS4 met een pas aangekochte TM T300RS en T3PA-PRO pedalen set.

Ik ga dus een rig bouwen tegen het einde van dit jaar (als de nieuwe slaapkamer van de dochter afgewerkt is, word haar oude kamer de “game-room”).
Initieel dacht ik om met een trippel Screen set-up te werken, aangezien ik de kamer moet delen met de vrouw voor haar hobby’s heb ik besloten om een VR bril te gaan gebruiken.
Aangezien ik een nieuwe Gaming pc nodig heb (ben mac user) zou ik aan jullie willen vragen welke kaart ik er best in steek (future-proof).
Het hangt af van je budget. In principe is het hoe sneller hoe beter. Er is geen kaart die overkill is voor VR. :P
Nee dan ben je aangewezen op de PSVR. Die overigens helemaal niet verkeerd is imho, en ook helemaal niet zo duur, maar wel minder dan PC-VR (zeker qua tracking, hoewel je daar met racen niet zo'n last van hebt omdat je dat toch niet met die controllers doet). Als je een stuur gebruikt dat ook op de Playstation 4 werkt en je hebt al een PS4, dan zou ik overwegen om die er naast te leggen voor Gran Turismo. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 19-07-2020 20:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:19:
[...]

Het hangt af van je budget. In principe is het hoe sneller hoe beter. Er is geen kaart die overkill is voor VR. :P

[...]

Nee dan ben je aangewezen op de PSVR. Die overigens helemaal niet verkeerd is imho, en ook helemaal niet zo duur, maar wel minder dan PC-VR (zeker qua tracking, hoewel je daar met racen niet zo'n last van hebt omdat je dat toch niet met die controllers doet). Als je een stuur gebruikt dat ook op de Playstation 4 werkt en je hebt al een PS4, dan zou ik overwegen om die er naast te leggen voor Gran Turismo. ;)
Budget is geen probleem, zolang de pc minstens een jaar of 4 kan meegaan.

Was al aan het denken die vr bril van de PS4 te bestellen om te testen.
Dan kunnen we tenminste de komende maanden al wennen aan het VR rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle

Aangezien ik een nieuwe Gaming pc nodig heb (ben mac user) zou ik aan jullie willen vragen welke kaart ik er best in steek (future-proof). Of hebben jullie een ideale set-up als game pc voor gebruiken met VR brillen.

indien mogelijk, wacht de nvidia 30xx serie even af. Duurt niet lang meer voordat ze uitkomen en dus ook betrouwbare real world tests beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:25
Mijn 2080 super trekt de HP reverb g1 echt maar net.... Ik zou nog even wachten op de nieuwe generatie kaarten als je er 4 jaar mee wilt doen!
iRacing zit ik gemiddeld rond de 50-60 fps met niet eens alles high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
[...]

[...]
Voor VR niet inderdaad, maar wel voor de rest van je systeem uiteraard. Je kan dan zal weer tegen nieuwe bottlenecks aan gaan lopen, zoals CPU of de snelheid van je geheugen. En natuurlijk is het handig om even vooraf te checken of je PSU ook wel je nieuwe kaart van voldoende prik kan voorzien ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
kroegtijger schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Voor VR niet inderdaad, maar wel voor de rest van je systeem uiteraard. Je kan dan zal weer tegen nieuwe bottlenecks aan gaan lopen, zoals CPU of de snelheid van je geheugen. En natuurlijk is het handig om even vooraf te checken of je PSU ook wel je nieuwe kaart van voldoende prik kan voorzien ;)
Zeker, al heb ik daar zelf voornamelijk naar gekeken voor pancake-gebruik om dat te voorkomen. Ik weet niet of VR niet onevenredig gebruik maakt van cpu of gpu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Cyphax schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Zeker, al heb ik daar zelf voornamelijk naar gekeken voor pancake-gebruik om dat te voorkomen. Ik weet niet of VR niet onevenredig gebruik maakt van cpu of gpu.
GPU is van grote invloed, maar een knappe CPU is ook wel aan te raden. Het trekt al met al een behoorlijke load op het hele systeem, ook geheugen, dus veel (16+GB) snel geheugen is een grote pre. En dan is het daarnaast nog sterk afhankelijk van wat je precies speelt. RF2 (in beta-mode) in VR is op mn i7 9700k met een GTX1070 qua GPU en CPU-load nog best te overzien.
AC is al wel ietsjes zwaarder, maar ACC is vrijwel niet te doen op enigszins redelijke settings. Niet alleen de GPU krijgt extreem op z'n donder, maar ook de CPU-load is behoorlijk stevig daarin.
En dat is als ik uit ga van een Oculus Rift S. Andere VR-brillen zullen weer andere aansturing kennen en weer andere loads laten zien op systemen.

Sommige titels lenen zich nu eenmaal beter voor VR dan anderen helaas. Daarin merk je toch wel dat VR nog een relatieve niche markt is. Ik weet ook wel dat mn GPU niet top of the line is, maar het is nu ook weer geen prut-kaartje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 21:03
@Xenophoben Welke CPU en op welke clocks?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:41
kroegtijger schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:09:
[...]

GPU is van grote invloed, maar een knappe CPU is ook wel aan te raden. Het trekt al met al een behoorlijke load op het hele systeem, ook geheugen, dus veel (16+GB) snel geheugen is een grote pre. En dan is het daarnaast nog sterk afhankelijk van wat je precies speelt. RF2 (in beta-mode) in VR is op mn i7 9700k met een GTX1070 qua GPU en CPU-load nog best te overzien.
AC is al wel ietsjes zwaarder, maar ACC is vrijwel niet te doen op enigszins redelijke settings. Niet alleen de GPU krijgt extreem op z'n donder, maar ook de CPU-load is behoorlijk stevig daarin.
En dat is als ik uit ga van een Oculus Rift S. Andere VR-brillen zullen weer andere aansturing kennen en weer andere loads laten zien op systemen.

Sommige titels lenen zich nu eenmaal beter voor VR dan anderen helaas. Daarin merk je toch wel dat VR nog een relatieve niche markt is. Ik weet ook wel dat mn GPU niet top of the line is, maar het is nu ook weer geen prut-kaartje.
Ik ben ook net in de VRracing markt gestapt. Begonnen met een T150 pro stuurtje om te kijken of ik het echt zo leuk vind. De Oculus Quest had ik al. Eerst gestart met Project Cars 2 welke ik in de Steam sale had opgepikt afgelopen maand. Gisteren overgegaan tot aanschaf ACC vanwege het betere realisme en graphics ik ben niet teleurgesteld moet ik zeggen.

Alleen grafisch kan ik hem ook niet volledig opentrappen helaas. ik zit met alles maxed uit nog steeds op een -60% headroom (2080ti Oced en Ryzen 3700x met een setje 4600mhz geheugen welke vanwege de infiniband 1:1 op 3733 draait.)

Ik heb uiteindelijk een aantal "overbodige" settings van epic naar high gezet en de world render resolutie naar 70% gezet omdat ik niet veel verschil zag. en de Supersampling omhoog naar 130%. nu heb ik gemiddeld 25% headroom over.

Heb het ook even geprobeerd op mijn 34 inch ultrawide op 3440x1440 maar die ervaring is niks vergeleken met VR. Een plat/curved scherm doet het hem echt niet meer voor dit soort games vanaf nu.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Stock Ryzen 7 2700X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Xenophoben Ok, dat is niet de meest ideale CPU voor Iracing VR. Je kan er aanzienlijk erop vooruit gaan met een 4,5GHz Zen 2 cpu, maar wachten op Zen 3 (afhankelijk van je mobo) is financieel ws gunstiger.

M'n 3900X doet in Iracing 4450MHz en heeft aanzienlijk minder moeite om 90 fps te halen dan m'n 4790K@4,5GHz op een 1080TI en een Rift CV1.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Razkin schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:11:
@Xenophoben Ok, dat is niet de meest ideale CPU voor Iracing VR. Je kan er aanzienlijk erop vooruit gaan met een 4,5GHz Zen 2 cpu, maar wachten op Zen 3 (afhankelijk van je mobo) is financieel ws gunstiger.

M'n 3900X doet in Iracing 4450MHz en heeft aanzienlijk minder moeite om 90 fps te halen dan m'n 4790K@4,5GHz op een 1080TI en een Rift CV1.
Dat doe ik inderdaad.. heb x570
Overigens heb ik een HP Reverb.. welicht ook wat hogere resolutie

[ Voor 6% gewijzigd door Xenophoben op 20-07-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Xenophoben De hogere res is uiteraard extra belasting en ik ben dan ook reuze benieuwd of ik zonder upgrades de G2 prima kan aansturen. M'n 1080Ti staat vnl uit z'n neus te vreten bij Iracing, dus was reuze benieuwd met welke CPU je speelt gezien je 2080 Super. 50 tot 60 fps is niet denderend, maar denk dat een 3800XT dat al naar de ~80 gaat brengen. Mijn vorige cpu was nl een 2700X @4350MHz(manual OC) en de 3900X is zoveel sneller dat het niet grappig is.
Singlethread Iracing dan eh, voor een de meeste andere spellen boeit het vrij weinig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022

De HP Reverb G2 heeft een heel hoge resolutie, dus je heb echt een heel high-end grafische kaart nodig. Ik zal even afwachten tot de nieuwe generatie Nvidia en AMD's, die worden waarschijnlijk in augustus of september al aangekondigd. En dan voor de RTX 3080ti gaan of de snelle AMD. Als je ooit van plan bent om iRacing te gaan doen zou ik ook een CPU kiezen die goede single core performance heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
MDenessen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:41:
[...]

De HP Reverb G2 heeft een heel hoge resolutie, dus je heb echt een heel high-end grafische kaart nodig. Ik zal even afwachten tot de nieuwe generatie Nvidia en AMD's, die worden waarschijnlijk in augustus of september al aangekondigd. En dan voor de RTX 3080ti gaan of de snelle AMD. Als je ooit van plan bent om iRacing te gaan doen zou ik ook een CPU kiezen die goede single core performance heeft.
3090 liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Net even gespeeld met DiRT Rally 2.0. Ik dacht dat nog wel even te installeren op m'n SSD met 60GB vrij. Maar hij 's 108GB... :X

Ik heb 'm eerst geprobeerd op scherm, om het stuur helemaal in te richten (makkelijker spelen met de configuratie) en daarna in de Rift. Hij gaat helemaal in VR als je 'm VR-mode start, dat is wel prettig. En hij draait ongelooflijk soepel.
Ik weet niet meer of het in dit topic was of in een ander, maar standaard projecteert ie de game op een soort virtueel bioscoopscherm. Het is niet echt heel erg duidelijk maar het is te veranderen en dan heb je een volledige cockpit-beleving. En die is echt heel erg leuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Zijn er hier meer mensen die Racelabs niet lekker aan de praat krijgen met VR ( hp reverb )

Ik kan de plaatsing van de overlays niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Nu online
Xenophoben schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:27:
Zijn er hier meer mensen die Racelabs niet lekker aan de praat krijgen met VR ( hp reverb )

Ik kan de plaatsing van de overlays niet wijzigen.
RaceLabApps in combinatie met een Reverb werkt volgens mij niet tot nauwelijks. Ik krijg het ook niet aan de praat. Als je het #virtual-reality kanaal op hun Discord doorleest zijn er een hele zwik gebruikers met een Reverb die allerlei issues hebben, veelal (ook in mijn geval) uberhaupt geen overlays zichtbaar.

Geen idee of er nog recente updates zijn geweest die misschien iets verbeterd hebben, ik heb de VR modus ondertussen opgegeven.

Lees net wel in announcements dat er een grote update aankomt, hopelijk dat die wat verbetering brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
diabyte schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:13:
[...]

RaceLabApps in combinatie met een Reverb werkt volgens mij niet tot nauwelijks. Ik krijg het ook niet aan de praat. Als je het #virtual-reality kanaal op hun Discord doorleest zijn er een hele zwik gebruikers met een Reverb die allerlei issues hebben, veelal (ook in mijn geval) uberhaupt geen overlays zichtbaar.

Geen idee of er nog recente updates zijn geweest die misschien iets verbeterd hebben, ik heb de VR modus ondertussen opgegeven.

Lees net wel in announcements dat er een grote update aankomt, hopelijk dat die wat verbetering brengt.
Dat zou wel mooi zijn... Welke overlays gebruik jij dan ? Ik heb helaas al te vaak sinds ik de reverb heb zonder brandstof gestaan ... :p te gewend aan de overlay van fuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
[...]

[...]

Ik zal inderdaad even wachten op de nvidia 3000 kaarten, zodra deze op de markt zijn ga ik mijn 1080 ook upgraden mits de benchmarks bewijzen dat ze heel veel beter zijn. :)

Ik heb de Rift S toch maar niet gekocht en ben ook gegaan voor de G2 door de through the lens reviews die ineens beschikbaar werden op youtube haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Bluecrowd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Ik zal inderdaad even wachten op de nvidia 3000 kaarten, zodra deze op de markt zijn ga ik mijn 1080 ook upgraden mits de benchmarks bewijzen dat ze heel veel beter zijn. :)

Ik heb de Rift S toch maar niet gekocht en ben ook gegaan voor de G2 door de through the lens reviews die ineens beschikbaar werden op youtube haha.
😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bluecrowd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Je hebt een 1080? Da's geen slome, daar kan je prima mee uit de voeten voorlopig volgens mij. Ik denk niet dat mijn 2070 (niet-super) zoveel sneller is eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
Cyphax schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Je hebt een 1080? Da's geen slome, daar kan je prima mee uit de voeten voorlopig volgens mij. Ik denk niet dat mijn 2070 (niet-super) zoveel sneller is eigenlijk. :)
Yes ik heb de GTX1080, maar ik verwacht dat de RTX3080 en 3080ti wel aardig wat verbeteren ten opzichte van de 1080. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik denk erover mijn Rift S te verkopen en een Reverb G2 te halen. Echter heb ik geen idee of mijn PC dat gaat trekken.

Nu dacht ik dit te testen door Super Sampling op 1.6 te zetten, dat zou ongeveer evenveel pixels moeten opleveren?

Zijn jullie het daar mee eens of is dit te kort door de bocht? 80 vs 90 hz laten we even buiten beschouwing voor het gemak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:40

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een 1080gtx en zou de reverb g2 alleen voor Aserto Corsa kopen. Maar hoe presteert die kaart met deze combi?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 20:07
AC is sowieso een ramp in VR. Ik heb zelf een rift S en een rtx 2080 en de performance is brak. Met een G2 en een mindere kaart denk ik dat het zeker niet te doen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hathie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:35:
AC is sowieso een ramp in VR. Ik heb zelf een rift S en een rtx 2080 en de performance is brak. Met een G2 en een mindere kaart denk ik dat het zeker niet te doen is.
De eerste toch niet, Assetto Corsa Competizione zou heel slecht presteren maar mijn RTX2070 kan de eerste AC prima draaien in VR. :)
Jay-v schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:14:
Ik denk erover mijn Rift S te verkopen en een Reverb G2 te halen. Echter heb ik geen idee of mijn PC dat gaat trekken.

Nu dacht ik dit te testen door Super Sampling op 1.6 te zetten, dat zou ongeveer evenveel pixels moeten opleveren?

Zijn jullie het daar mee eens of is dit te kort door de bocht? 80 vs 90 hz laten we even buiten beschouwing voor het gemak ;-)
Super Sampling is, volgens mij, niet hetzelfde als de render-resolutie. En die kan je als het goed is ook geforceerd verhogen inderdaad. Dat doe ik met Elite Dangerous om de tekst scherper te krijgen. De in-game details verlagen om een werkbare framerate over te houden.:)

[ Voor 47% gewijzigd door Cyphax op 29-07-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:40

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm, dat zijn 2 precies tegenovergestelde berichten..

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste