Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Voor de gene die graag Racelabapps en of twitch chat etc in hun Rift-S willen hebben.
Ben er na veel gedoe eindelijk achter.

Hoe?: voor je de pc opstart even ducktapje over de censor plakken ( die tussen je ogen zit )
Die laat zien of je de headset op hebt of niet, En nu die denkt dat je hem altijd op hebt springt die dus niet in de monitor glitch die er voor zorgde dat je een groot geel ! In je scherm kreeg. ( nadat je koffie aan het pakken was of je pre race wc stop moest doen )

Thats it, best eenvoudig, en na het racen haal ik de ducktape er weer van af omdat die anders heel de tijd aanspringt of aanstaat.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
@Phusebox

Even een reactie in het VR topic om Joep niet teveel uit iRacing te trekken ;)
Mijn O-Plus heeft de gaatjes en de software word ingesteld via Windows.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTJ745ckNyS9uZmTZ2viP_UCoAU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H0bZCrZmBdediAgVntkgr08a.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0A8WWrYyhKPzE9MAprvcpDIkP6g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c4G2ouG9LNOGkHawWKTiFMcD.png?f=user_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
raymondw schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:33:
@Phusebox

Even een reactie in het VR topic om Joep niet teveel uit iRacing te trekken ;)
Mijn O-Plus heeft de gaatjes en de software word ingesteld via Windows.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat staat aan, maar doet niks bij mij. Ik krijg het althans niet aan de gang. Maar zoals met alles heb ik alleen maar maandagochtend producten :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Net nog even verder gekeken
Het ding heet dus niet Samsung of O-Plus oid, het is een Realtek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOkvQFEzLYJiJf2zNhJacqEkBn0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A4LnyhaRFp2l9IqlNDdMThKF.png?f=user_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Naar aanleiding van dit forum toch maar de Oculus Rift S aangeschaft in plaats van Triples. Mijn PC trekt het gelukkig redelijk. Op iRacing haal ik met degelijke instellingen 80-90 fps.

Eerste indruk: Wauw.. Het feit dat je vrij om je heen kan kijken is zo'n meerwaarde. Je kan je tegenstanders prima zien, en je kan heerlijk de bochten doorkijken.

Toch zijn er ook wat dingen die me tegenvallen. Als ik een tikkie krijg en ik beland in de muur moet ik echt mijn ogen dicht doen. De eerste keer niet gedaan en ik werd nogal misselijk, met een beslagen lens als gevolg. Ook als ik geen foutjes maak houd ik het niet zo lang vol. Ik word niet echt misselijk, maar krijg een naar licht gevoel. Wellicht is dat gewenning. Ik ben benieuwd of jullie dit in het begin ook hebben ervaren.

Ook een nadeel is toch de beeldkwaliteit. De cockpit is fantastisch, maar als ik op een recht stuk wat verder naar voren kijk is het alsof ik de Playstation 2 weer van zolder heb gehaald. Wellicht zijn mijn instellingen verkeerd. Ik zag op internet ook wat tips voorbij komen om een .ini of andere config file aan te passen. Hier moet ik nog even verder induiken. Hebben jullie hier instellingen gewijzigd? En zorgt het ervoor dat de omgeving in de verte ook beter wordt weergegeven?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

pandahans schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:40:
Naar aanleiding van dit forum toch maar de Oculus Rift S aangeschaft in plaats van Triples. Mijn PC trekt het gelukkig redelijk. Op iRacing haal ik met degelijke instellingen 80-90 fps.

Eerste indruk: Wauw.. Het feit dat je vrij om je heen kan kijken is zo'n meerwaarde. Je kan je tegenstanders prima zien, en je kan heerlijk de bochten doorkijken.

Toch zijn er ook wat dingen die me tegenvallen. Als ik een tikkie krijg en ik beland in de muur moet ik echt mijn ogen dicht doen. De eerste keer niet gedaan en ik werd nogal misselijk, met een beslagen lens als gevolg. Ook als ik geen foutjes maak houd ik het niet zo lang vol. Ik word niet echt misselijk, maar krijg een naar licht gevoel. Wellicht is dat gewenning. Ik ben benieuwd of jullie dit in het begin ook hebben ervaren.

Ook een nadeel is toch de beeldkwaliteit. De cockpit is fantastisch, maar als ik op een recht stuk wat verder naar voren kijk is het alsof ik de Playstation 2 weer van zolder heb gehaald. Wellicht zijn mijn instellingen verkeerd. Ik zag op internet ook wat tips voorbij komen om een .ini of andere config file aan te passen. Hier moet ik nog even verder induiken. Hebben jullie hier instellingen gewijzigd? En zorgt het ervoor dat de omgeving in de verte ook beter wordt weergegeven?
Nee dat is en blijft een beetje het zelfde vaak... enige wat ik heb veranderd is performance dingen. Gek genoeg ben je na een week of 2 a 3 niet anders gewend.. |:( :X
En performance is het enige wat je nekt bij een volle grid op de baan.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
pandahans schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:40:

Welke game? Acc is slecht in vr ivbm clarity, hoe verder je kijkt hoe waziger het word.

Pc2/am2 heb ik settings voor gepost hier, daarmee word alles in de verte zeer helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
raymondw schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:39:
Net nog even verder gekeken
Het ding heet dus niet Samsung of O-Plus oid, het is een Realtek

[Afbeelding]
Jep, klopt daar was ik ook achter. Ga morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Nu online
Darkangle schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Welke game? Acc is slecht in vr ivbm clarity, hoe verder je kijkt hoe waziger het word.

Pc2/am2 heb ik settings voor gepost hier, daarmee word alles in de verte zeer helder.
iRacing. Ik verwacht dat iRacing toch minder demanding is dan bijvoorbeeld PC2

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Nu online
Blerf schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Nee dat is en blijft een beetje het zelfde vaak... enige wat ik heb veranderd is performance dingen. Gek genoeg ben je na een week of 2 a 3 niet anders gewend.. |:( :X
En performance is het enige wat je nekt bij een volle grid op de baan.
Klinkt als een avondje stappen. Veel plezier hebben en daarna je niet zo lekker voelen :P

We gaan het ervaren! Ben benieuwd na een aantal dagen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
pandahans schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Hoe een engine geoptimalizeerd is voor vr kan je niet op de gok inschatten helaas. De engine kan simpel zijn en vlot draaien, maar zonder de juiste optimalizatie kan het best zijn dat ie slecht loopt of een paar ongewenste eigenschappen of instellingen vertoont.

Omgekeert kan het ook. Kijk eens naar de grafische geweld van alyx. Draait als een zonnetje.

Pc2 vraagt relatief weinig voor vr.

Enfin, ik heb iracing niet dus ik kan helaas niet helpen. Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 20:07
pandahans schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Ik rij zelf ook iracing en volg je hier wel wat in. Er zijn gewoon te weinig pixels als je in de verte kijkt, is mijn gevoel.

Wat enorm helpt is sharpening aanvinken in de opties. MSAA zo hoog mogelijk en dan eventueel VRSS gebruiken https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3690153.page

Je kan ook spelen met de pixeldensity, maar dat heb ik zelf nog niet gedaan. Er is veel uitleg in dit topic: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Nu online
Hathie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Ik rij zelf ook iracing en volg je hier wel wat in. Er zijn gewoon te weinig pixels als je in de verte kijkt, is mijn gevoel.

Wat enorm helpt is sharpening aanvinken in de opties. MSAA zo hoog mogelijk en dan eventueel VRSS gebruiken https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3690153.page

Je kan ook spelen met de pixeldensity, maar dat heb ik zelf nog niet gedaan. Er is veel uitleg in dit topic: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page
Je omschrijft het precies goed. Er zijn te weinig pixels als je in de verte kijkt. Dank voor de linkjes. Ik ga ze even doorlezen en wellicht toepassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
pandahans schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Klinkt als een avondje stappen. Veel plezier hebben en daarna je niet zo lekker voelen :P

We gaan het ervaren! Ben benieuwd na een aantal dagen. :)
Je went er aan. Nu had ik er zelfs de eerste dag niet veel last van maar gisteren zeker 2 sessies van meer dan 2 uur aan een stuk gedaan en ik had nergens last van. Enige dat ik nog meer heb dan normaal bij gamen is dat ik het tijdsbesef volledig kwijt raak, wanneer je van een zonnig circuit afstapt en inmiddels is het buiten donker geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgbastje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 20:12
MartijnA3 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:31:
Rare vraag misschien, maar 6 jaar geleden ben ik geopereerd aan een luit oog, deze is cosmetisch recht gezet. Ik kan er ook goed door zien, maar mijn rechteroog is het dominante oog. Mijn ogen komen ook niet op 1 punt samen waardoor ik in de bios niet de 3D effecten zie die anderen wel zien. Ik zie gewoon een film zoals altijd.
Nu heb ik interesse in VR, maar ik weet niet of ik dat goed kan zien of dat ik er last van krijg. Is bovenstaande misschien herkenbaar voor iemand?
Beetje late reactie maar misschien heb je er wat aan.
Ik zie zelf met een oog nog maar 30% en dan is mijn centrale zicht in dat oog beschadigd. mijn andere oog ziet 100% en VR gaat prima. Ik kan goed diepte zien en heb er geen last van dat ik maar met 1 oog kijk.

Ik wil in ieder geval nooit meer iets anders dan racen in VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:27
Ik heb de upgrade maar gedaan van rift cv1 naar een hp reverb.

Op de cv1 was de SDE toch wel redelijk erg aanwezig. Vandaar ook de keuze voor reverb.

Met de cv1 veel dirt rally gespeeld, zelf nooit echt last gehad van misselijkheid totdat ik in een sessie de auto 2 keer rolde toen moest ik wel even stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:10
Ik heb mensen zien streamen met een Rift S op en headphones. Ik zou dat ook graag, maar volgens mij past vrijwel geen enkele. Heeft iemand suggesties voor passende headphones?

Dit is plan B: https://www.reddit.com/r/...le_amazing_oculus_rift_s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@SlaadjeBla Ik gebruik deze: pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition) Die past over de rift s heen + is draadloos wat met VR wel erg prettig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Is dat comfortabel? Dwingt het de headset nog in een bepaalde positie, of zitten die elkaar niet in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

SlaadjeBla schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:40:
Ik heb mensen zien streamen met een Rift S op en headphones. Ik zou dat ook graag, maar volgens mij past vrijwel geen enkele. Heeft iemand suggesties voor passende headphones?

Dit is plan B: https://www.reddit.com/r/...le_amazing_oculus_rift_s/
Ik heb deze headset van Bionik Mantis 2de hands op ebay.de gevonden. Ze zitten perfect op mijn Rift S (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatweazleNL
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:26
Ff een vraagje , als ik een vr bril alleen voor simracing wil gebruiken heb ik dan een uitgebreide set nodig of heb ik dan genoeg aan alleen de vr bril ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
CatweazleNL schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:58:
Ff een vraagje , als ik een vr bril alleen voor simracing wil gebruiken heb ik dan een uitgebreide set nodig of heb ik dan genoeg aan alleen de vr bril ?
Wat versta je onder een uitgebreide set? Je hebt een bril met tracking nodig. Sommige brillen zoals de Oculus Quest hebben ingebouwde tracking. Andere hebben basis stations nodig. Je ziet dat je soms een losse bril kan kopen of een set, maar dan gaan ze er bij de losse bril vanuit dat je al basis stations hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:33
@CatweazleNL: In principe kun je met een 'ouderwetse' 3DoF-bril al racen, maar tegenwoordig is er eigenlijk niks meer te koop dat geen volledige roomscale tracking ondersteunt. Een Rift S of Quest, of de diverse WMR-brillen maken (zoals @Tadango al aangeeft) gebruik van camera's op de HMD voor tracking. Daar hoef je dus geen beacons meer voor op te hangen. Een Oculus CV1, maar ook bijvoorbeeld een Valve Index, maakt gebruik van beacons. Zo'n bril werkt ook gewoon domweg niet zonder beacons, dus dat is geen mogelijkheid om geld te besparen. Ja, een Index met een oude gen1 lighthouse werkt, maar dan ben je financiëel weinig, en op 'kamer-verbouw-factor' helemaal niets aan het besparen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb zelf de Quest en dat bevalt erg goed. Er zijn brillen met een betere beeldkwaliteit, maar de Quest kan ook standalone werken (gebaseerd op Android) en je kan via een kabel of Wifi verbinden met de PC. Erg veel mogelijkheden, ook voor meer dan simracing alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatweazleNL
Tadango schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:25:
[...]

. Sommige brillen zoals de Oculus Quest hebben ingebouwde tracking. Andere hebben basis stations nodig. Je ziet dat je soms een losse bril kan kopen of een set, maar dan gaan ze er bij de losse bril vanuit dat je al basis stations hebt.
misschien heb ik de vraag niet helemaal goed geformuleerd.

dat sommige vr brillen basis stations nodig hebben zover was ik al ;)

bijvoorbeeld de HTC Vive Cosmos Elite HMD kan je met en zonder controllers kopen , ik vraag me dus af of ik voor racesims de controllers nodig heb om door de menu,s heen te gaan of kan dat ook met muis?

overigens ben ik er ook nog niet uit welke vr bril er komt ,zit nog in onderzoek fase :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Normaal kan je ook via tb / muis de menu's bedienen. Sommige spellen (Project cars bv) hebben ondersteuning dat je door te kijken een aanwijzer kan verplaatsen in de menu's en met de knoppen op het stuur kan je dan ook klikken edg (kan zelfs door te blijven kijken ook :)).

Of de bril verder werkt zonder controllers is een goede vraag, geen idee........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Afgelopen vrijdag een Index opgehaald, Wouw wat is dat gaaf zeg!

Enige VR ervaring welke ik had was bij Racinghub in Utrecht, maar de Index is wel echt next level hoor O+

Dat de installatie en setup zo makkelijk gaat had ik echt niet verwacht.
Mijn systeem trekt het vooralsnog prima, maar moest in ACC "Lock to horizon" wel even op 100% zetten om niet misselijk te worden :+

Ik rijd veel constanter in VR en weet vrijwel overal mijn rondetijden te verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 17:29
Op een standaard monitor setup ben ik een racespel aan het spelen terwijl bij VR ik IN de race zit.
Screendoor is aanwezig (Oculus Rift CV1) maar de immersie in de game doet dit al gauw naar de achtergrond verdwijnen.

Project Cars 2 en Assetto Corsa rijden in VR het lekkerst (in combinatie met een Playseat Challenge en een Logitech G27).

Dirt Rally maakte me als enige game behoorlijk duizelig (niet recent meer gespeeld, dus moet weer eens testen of ze daar iets aan verbeterd hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
CatweazleNL schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:32:
[...]

bijvoorbeeld de HTC Vive Cosmos Elite HMD kan je met en zonder controllers kopen , ik vraag me dus af of ik voor racesims de controllers nodig heb om door de menu,s heen te gaan of kan dat ook met muis?

overigens ben ik er ook nog niet uit welke vr bril er komt ,zit nog in onderzoek fase :P
Volgens mij zijn er ook maar weinig brillen die je zonder controllers kan kopen. iRacing en Assetto Corsa kun je in ieder geval zonder controllers bedienen. Maar als ik heel eerlijk ben, zou ik vooral aanraden om een complete set aan te schaffen. Er is veel meer leuks in VR dan alleen simracing, dus tenzij je écht zeker weet dat je daar niks mee wil doen zou ik gewoon controllers kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatweazleNL
bedankt voor de info ,ik weet voorlopig even voldoende (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 17:29
CatweazleNL schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:32:
[...]

De controllers gebruik ik vrijwel nooit voor simvliegen of racen. Alles qua menus kan met de muis.
Maar om ze niet te kopen... Andere games (roomscale zoals de nieuwe Halflife en Vader Immortal) zijn weer afhankelijk van de controllers en erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Goedemorgen virtuele coureurs.

Ivm gebrek aan ruimte en mijn huidige 23 inch monitortje zat te zijn. Zit ik serieus te overwegen om voor VR te kiezen. Ik heb alleen geen enkele ervaring met VR, dus zou het liefst op budget kiezen.

Daarnaast is mijn PC aan vernieuwing toe met momenteel i5 4670k en GTX770. Ik wil alleen wachten tot Nvidia 3000 is aangekondigd want die lijkt revolutionair sneller te zijn.(3060 = 2080ti).

Nu komen de vragen:
Is mijn pc voldoende om VR te proberen? Dat het er grafisch wat minder uitziet vindt ik geen probleem, als gameplay maar goed is ( ter vergelijk ik speel CS op 1280*1024).

Ik heb gelezen over PS4 VR bril dat het goedkope oplossing is en werkt met wat externe software, zou dit beste keuze zijn om te proberen?

Als toegift mijn huidige "rig"Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEVaJqGyc8k1ktDBWBwU66GOrQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nd2cTps2ufdvAgbceeILhipa.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Nee, die PC lijkt me te traag om een goede VR ervaring te krijgen, zeker met race games. De PSVR heeft ook een magere resolutie, maar als je die voor een erg lage prijs kan krijgen, en werkend krijgen, is het een leuke budget oefening denk ik.

En wachten op de nieuwe generatie kan altijd, maar zo blijf je wachten ;) Ik heb een 2070 Super en dat is een prima kaart voor VR. Die doet het voorlopig nog wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@Mithriel: Met de PSVR zou je het kunnen proberen, maar aan de PC gekoppeld is dat geen briljante headset. Daarnaast denk ik inderdaad niet dat je huidige PC een feestje wordt. Ik speel zelf in iRacing op redelijk lage settings met een Ryzen 2700X en een GTX1060 6GB en dat is ok, maar niet meer dan dat.
Van de andere kant: als die zelfde PC iRacing op een scherm wel gewoon trekt, dan zou VR best wel eens te doen kunnen zijn. Ik zou wel serieus overwegen om toch een iets hippere headset te kopen. Een tweedehands Rift CV1 zou al wat beter moeten zijn dan een PSVR, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
Die 770 zal sommige games wellicht aankunnen in VR maar sim racing is teveel gevraagd.

Als je dan toch met een PSVR aan de gang wil, dan is een PS4 ook wel een overweging waard wellicht? Gran Turismo in VR kan gewoon, dat stuur op de foto doet het misschien ook wel op de PS4?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Wormaap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:48:
@Mithriel: Met de PSVR zou je het kunnen proberen, maar aan de PC gekoppeld is dat geen briljante headset. Daarnaast denk ik inderdaad niet dat je huidige PC een feestje wordt. Ik speel zelf in iRacing op redelijk lage settings met een Ryzen 2700X en een GTX1060 6GB en dat is ok, maar niet meer dan dat.
Van de andere kant: als die zelfde PC iRacing op een scherm wel gewoon trekt, dan zou VR best wel eens te doen kunnen zijn. Ik zou wel serieus overwegen om toch een iets hippere headset te kopen. Een tweedehands Rift CV1 zou al wat beter moeten zijn dan een PSVR, bijvoorbeeld.
Thanks voor tip, ik ga me maar eens verder oriënteren. Iracing werkt gek genoeg met 120 FPS zonder problemen, alleen bij start soms 90 ofzo.

Ik ga marktplaats maar eens in de gaten houden voor cheap GPU/VR voordat hele nieuwe pc komt einde van jaar :)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Mithriel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:57:
[...]

Thanks voor tip, ik ga me maar eens verder oriënteren. Iracing werkt gek genoeg met 120 FPS zonder problemen, alleen bij start soms 90 ofzo.

Ik ga marktplaats maar eens in de gaten houden voor cheap GPU/VR voordat hele nieuwe pc komt einde van jaar :)
Een 4670K met VR is ERG krapjes.. Losstaand van je GPU. Ik heb exact dezelfde CPU hier liggen en had er een zware overclock op hangen met een gestripte windows en dan ging het met moeite NET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
@Phusebox Heb je VR set nog aan de praat gekregen met mijn tips?
Zie volgens mij geen antwoord meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
raymondw schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:07:
@Phusebox Heb je VR set nog aan de praat gekregen met mijn tips?
Zie volgens mij geen antwoord meer terug :)
Nee, ik kan die Realtek USB niet kiezen als microphone. Staat disabled en bij enablen springt ie weer meteen terug uit.

Heb al de drivers opnieuw geinstalleerd, alle andere audio devices verwijdert, maar werkt allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Gisteren de VR van de PS4 geprobeerd met Gran Turismo bij een vriend. Wel pixelig, maar wat een beleving. Super gaaf.

Nieuw spaardoel is dus VR. Heb ik ook een nieuwe videokaart nodig.

Wat zouden jullie adviseren als het alleen om iRacing gaat? Ik houd van goed geluid en ik zie dat sommige ingebouwde audio hebben? Is dat een beetje ok?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

MartijnA3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:55:
Gisteren de VR van de PS4 geprobeerd met Gran Turismo bij een vriend. Wel pixelig, maar wat een beleving. Super gaaf.

Nieuw spaardoel is dus VR. Heb ik ook een nieuwe videokaart nodig.

Wat zouden jullie adviseren als het alleen om iRacing gaat? Ik houd van goed geluid en ik zie dat sommige ingebouwde audio hebben? Is dat een beetje ok?
Ik draai iRacing op een Oculus Rift S. Prijs kwaliteit mijn inziens een erg goede combo. Helaas zijn de ingebouwde speakers niks, dus daar zul je een extra headset voor moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Thanks. Kan elke koptelefoon of komt dat dan in gedrang met de VR headset?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
MartijnA3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:37:
Hangt er een beetje vanaf wie je het vraagt (en waarschijnlijk hoe je de headset draagt). Voor sommige mensen past maar een beperkt aantal koptelefoons, terwijl ik er een paar heb geprobeerd en nergens last van heb. Zelf heb ik overigens het geluid van iRacing gewoon op m'n speakers staan (en Crew Chief/TeamSpeak op de audio van de Rift S). Ik weet natuurlijk niet in wat voor setting je rijdt, maar dat kan ook nog een optie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
De setting is naast de slaapkamer van 2 van mijn dochters. Dus sterke voorkeur voor koptelefoon. En zo hoor ik de fan van mijn stuur niet. Win-win.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

MartijnA3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:37:
Dat is idd passen en meten. Ik had eerst een losse headset die over de Rift S heen paste..., maar ik vond het telkens een gedoe met die losse heaset opzetten. Daarom heb ik sinds kort deze oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice W op 31-05-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik zie nu al 3 mensen posten over de rift s. Dat is dus the way to go?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
De Rift S is iets beter qua beeldkwaliteit, maar krijgt nauwelijks updates en werkt niet standalone zoals de Quest. Je hebt er zonder PC dus niets aan terwijl je de Quest ook los kan gebruiken. Wat dus een betere keus is moet je zelf bepalen, maar ik ben erg blij met mijn Quest (voor het simracen en alle andere zaken). Het draadloos kunnen gebruiken is voor simracen niet belangrijk, maar als je er meer mee wil doen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

MartijnA3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:13:
Dat kan ik niet voor jou beslissen. Lees het web en maak je keuze.

Mijn keuze voor de Rift S was budget gestuurd...volgens mij kun je duurdere én betere vinden, maar ik ben super tevreden met mijn Rift S (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja snap ik hoor, ik moet ook letten op budget. Maar aangezien ik er nog geen ervaring mee heb en er zijn meerdere die aangeven dat het prima werkt, dan mag ik denk ik wel zeggen dat het geen verkeerde keuze is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Als je een ipd hebt van 63 mm lijkt mij de hp reverb voor sim racing de beste optie. Niet veel duurder dan de oculus rift s en veel hogere resolutie. Indien je ipd daarvan ver afwijkt is de valve index de beste optie.

De oculus quest heeft ook een instelbare ipd, maar zou gekoppeld aan een pc minder zijn vanwege delay en compressie

Ik heb zelf ook een rift s, voornamelijk vanwege de prijs. Het ecosysteem en tracking van oculus is wel beter dan hp/microsoft, maar dat is voor sim racen minder van belang.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
De nieuwe hp set is nu ook beschikbaar voor preorder. Op papier ziet ie er goed uit, en ik ben blij dat ze voor de index geluid oplossing hebben gekozen. Inside out is een beetje meh voor mij, maar heb er zakelijk alvast maar eentje besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
MartijnA3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:13:
De Rift S is vooral een beetje de 'gouden standaard' waar alles mee vergeleken wordt. Hij is niet perfect, maar alles wat'ie doet doet'ie goed (genoeg) voor een leuke prijs. De Quest is ook standalone te gebruiken, en da's natuurlijk een groot voordeel als je daar interesse in hebt. Maar de Rift S is naar mijn mening een stuk comfortabeler, en dat vind ik zelf belangrijker. Andere headsets hebben allemaal hun voor- en nadelen, de Rift S doet alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik dacht altijd dat gouden standaard sloeg op het beste van het beste, en je de S meer kan omschrijven als jack of all trades master of none.

Niet dat dat negatief is bedoeld, prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Darkangle schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:06:
De nieuwe hp set is nu ook beschikbaar voor preorder. Op papier ziet ie er goed uit, en ik ben blij dat ze voor de index geluid oplossing hebben gekozen. Inside out is een beetje meh voor mij, maar heb er zakelijk alvast maar eentje besteld.
Waar heb je die al kunnen preorderen? Ik vind terug ze voor Europa nog niet beschikbaar zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hathie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Waar heb je die al kunnen preorderen? Ik vind terug ze voor Europa nog niet beschikbaar zijn.
Zie ik ook. Pre orderen kan alleen in VS.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Hathie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Ik heb wat kortere lijntjes naar valve vanwegen het werk.

Edit, beter gezegd is dat zij het voor mij regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Darkangle op 31-05-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paidur
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
Dag allen. Ik was benieuwd of er hier nog mensen zijn met slimme tips voor extra koeling. Ik race alleen in VR en rij de laatste tijd steeds meer endurance. Na een uur of wat beginnen zweet en warmte toch behoorlijk irritant te worden. Ik zit te kijken naar wat ventilatoren maar heb nu al vaak last van een stijve nek. Kan je deze vrij zacht zetten om er voldoende koeling van te krijgen?
Of misschien hebben jullie andere trucs / mods? Ik heb een Vive met VRCover foams (die helpen al iets tov de originele foams vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
paidur schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:52:
Dag allen. Ik was benieuwd of er hier nog mensen zijn met slimme tips voor extra koeling. Ik race alleen in VR en rij de laatste tijd steeds meer endurance. Na een uur of wat beginnen zweet en warmte toch behoorlijk irritant te worden. Ik zit te kijken naar wat ventilatoren maar heb nu al vaak last van een stijve nek. Kan je deze vrij zacht zetten om er voldoende koeling van te krijgen?
Of misschien hebben jullie andere trucs / mods? Ik heb een Vive met VRCover foams (die helpen al iets tov de originele foams vind ik).
Ik zag toevallig van die kleine goedkoper blower die je op je broek kan zetten en lucht in je shirt blaast.... wellicht ook een optie :) Was ergens in een VR groep op facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

DIY wind simulator (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:52
https://www.vrnchill.com/

Wellicht dat dit wat is?

Zelf gebruik ik een wind sim, Arduino met 2 fans eraan die harder gaan draaien hoe harder je gaat in de sim. Heerlijke verkoeling tijdens het rijden en een stukje immersie.

[ Voor 17% gewijzigd door Dissidend op 03-06-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paidur
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
Dissidend schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:04:
https://www.vrnchill.com/

Wellicht dat dit wat is?

Zelf gebruik ik een wind sim, Arduino met 2 fans eraan die harder gaan draaien hoe harder je gaat in de sim. Heerlijke verkoeling tijdens het rijden en een stukje immersie.
Dit ziet er zeker goed uit, voornamelijk het voorhoofd koelen lijkt me best comfortabel. Hoe richt jij jouw fans? Probeer je echt je hoofd te koelen of is het lichaam koelen ook effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:52
Zowel hoofd als bovenlijf in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben nu sinds kort bezig met iRacing en merk dat ik regelmatig terugval naar 45 FPS wanneer het veld wat groter is en er veel auto's tegelijk zichtbaar zijn. Ik heb al diverse instellingen via internet opgezocht die aanbevolen worden, maar eigenlijk levert niks echt meer fps op.

Heeft iemand hier een tip die zou kunnen helpen? Is mijn CPU te traag voor iRacing? Of is de GPU toch ook te traag?

Voor future reference: Tips voor VR in iRacing https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
Deze ga ik nog eens helemaal nalopen dit weekend.

Dit is mijn systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 249,-€ 249,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 2070 Super Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 79,90€ 79,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30AESCK€ 81,49€ 81,49
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 135,05€ 135,05
1Solid state drivesSamsung 860 EVO m.2 1TB€ 150,90€ 150,90
1VR-brillenSamsung HMD Odyssey+€ 0,-€ 0,-
1Fanatec CSL Elite Wheelbase----
1Fanatec CSL Loadcell Pedals----
1Fanatec McLaren GT3----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik gebruik onderstaande ventilator; die heeft 26 standen maar ik ga nooit boven stand 3 of 4. Bovendien kan die automatisch draaien en verticaal pendelen. Heeft ook een "natuurlijke wind" optie waarbij die de snelheid varieert zodat het lijkt alsof er af en toe een wat hardere wind waait en dan weer wat zachter. Geen last van stijve nek of iets na uren racen. Verder ook superstil in de lage stand.

https://www.bol.com/nl/p/...26-standen-energiezuinig/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:31:
Ik ben nu sinds kort bezig met iRacing en merk dat ik regelmatig terugval naar 45 FPS wanneer het veld wat groter is en er veel auto's tegelijk zichtbaar zijn. Ik heb al diverse instellingen via internet opgezocht die aanbevolen worden, maar eigenlijk levert niks echt meer fps op.

Heeft iemand hier een tip die zou kunnen helpen? Is mijn CPU te traag voor iRacing? Of is de GPU toch ook te traag?

Voor future reference: Tips voor VR in iRacing https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
VR werkt op 2 FPS snelheden : 45 of 90 FPS
Als je systeem niet snel genoeg is voor 90 dan word het automagisch 45 FPS.
Zelf ben ik ook een VR gebruiker, maar 90FPS is zelfs met een hoog geklokte RTX 2080 niet altijd haalbaar.

Qua CPU heb ik eerst de 3600X gehad en nu de 3950X, daar zie ik geen verschil.

Ik denk dat je grafische instellingen wat lager moet zetten in iRacing.
Grandstand uit, crowd uit etc etc
evt Dynamische instellingen op de auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 12:29
Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:31:

Dit is mijn systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 249,-€ 249,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 2070 Super Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 79,90€ 79,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30AESCK€ 81,49€ 81,49
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 135,05€ 135,05
1Solid state drivesSamsung 860 EVO m.2 1TB€ 150,90€ 150,90
1VR-brillenSamsung HMD Odyssey+€ 0,-€ 0,-
1Fanatec CSL Elite Wheelbase----
1Fanatec CSL Loadcell Pedals----
1Fanatec McLaren GT3----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,21
Denk dat er weinig mis is met je systeem. Je bottleneck zou de cpu kunnen zijn maar aangezien je een x570 hebt kun je over een tijdje makkelijk een 4000 series cpu er in doen, dat zal zeker wat helpen. .

Bij VR moet je gewoon van alles omlaag schroeven in de settings. Ik heb nu 90 fps bijna overal maar heb met behulp van de guide op het iracing forum flink wat dingen omlaag geschroefd. Je hebt met de 2070 in ieder geval goede sps, Zou ook moeten helpen. Wat vooral hielp is het dynamic sky weather hoe het ook heet op het laagst zetten. Zie je toch niet echt in vr. Crowd laag, grandstands laag of uit etc.Kun je eventueel daarna weer proberen om dingen een tandje op te schroeven. Houdt er rekening mee dat niet alle circuits gelijk zijn in iRacing wat betreft de taks op je systeem. De moderne nieuwe zoals barcelona zijn veel zwaarder.

Ik heb zelf een i3 8359k op 4.9 ghz en een 1080gtx en haal dus 90 fps op de meeste circuita. Tijdens een start of met veel auto's kan dit wat inzakken naar 70 - 75. Helaas zijn de computers en gpu's nog niet sterk gemoeg om vr op allerhoogste settings te draaien.

Kortom je zal het in de settings moeten zoeken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
raymondw schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:21:
[...]

VR werkt op 2 FPS snelheden : 45 of 90 FPS
Als je systeem niet snel genoeg is voor 90 dan word het automagisch 45 FPS.
Even nitpicky zijn: dit is incorrect, en hangt geheel af van welke headset je hebt:
Rift S 80hz
Quest 72hz
Pimax 8k 80hz
Index 120-144hz (144 = officieel een beta functie)
Etc etc etc...

Dit zijn een paar voorbeelden van sets die afwijken van 90hz.
Het is dan ook geheel afhankelijk van wat je hebt liggen, en of reprojection of hoe je het ook wilt noemen in kicked (helft vd fps van je headset).

Indien repro in kicked, is het handig om even te meten waar het fout gaat, let specifiek op latency.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:50
Na een htc vive te hebben ge pre-orderd en een jaar later een oculus rift gekocht, zag ik destijds in beide producten te weinig meerwaarde, beiden een half jaar gehad en weer verkocht. De content was er gewoon nog niet.

Nu heb ik een oculus quest besteld, een maand geleden begonnen met simracen en voor het eerst heb ik het gevoel dat vr een meerwaarde gaat zijn. Bijkomend voordeel is dat ik nu ook beat saber kan spelen (in de woonkamer 8) ).

Ben benieuwd hoelang ik met dat ding op kan racen aangezien hij niet bijzonder comfortabel schijnt te zijn.

Reden dat ik voor de quest ben gegaan is de ipd adjustment en het feit dat ik deze mee kan nemen om mensen vr te laten ervaren.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Nog steeds een Oculus Rift CV1 gebruiker en nog steeds tevreden. Ben aan het streamen geslagen, gewoon omdat het kan. Bijvoorbeeld http://www.twitch.tv/ther.../v/641238265?sr=a&t=1485s (moet nog iets optimaliseren omdat ik niet overal 90FPS haal)

Het jeukt wel om een Reverb G2 te gaan preorderen zodra dat kan (was ook 1 van de eerste in NL met een Rift) maar denk dat ik toch de eerste review afwacht. Reden dat ik nog niet heb geüpgraded is mijn IPD van 70/71, en het feit dat ik nog steeds mijn CV1 goed genoeg vindt qua beeldkwaliteit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb de quest met racing soms gewoon 2 uur op. Dan merk je dat de stof iets gaat irriteren, maar de schuim randen zijn te vervangen voor betere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGIK3BfuuDnQ7VxDxMJYMLy50k4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAPBqAGocFPwTo3XjYbMMGIU.jpg?f=fotoalbum_large

Weekend projectie :) De Arduino met SimHub werkt al op snelheid (max fan speed bij 200km/h) dus ik zal eens kabels solderen. Ben erg benieuwd wat het effect is.

Edit: Concept werkt....... alleen het geluid is een gigantisch probleem :(

Na 1,5 uur gebruikt werkt het wel prima. Verbruik is mooi laag, een 6V 1,5A adapter wordt niet eens warm. Alleen het geluid jaagt mensen het huis uit ;) Noise canceling oordopjes werken dan prima, maar die BT lag is een probleem. Nog eens verder kijken naar een stille high-flow fan. Als iemand ervaring heeft met een bepaald type hoor ik dat graag.

[ Voor 28% gewijzigd door Tadango op 06-06-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:50
Tadango schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:53:
Ik heb de quest met racing soms gewoon 2 uur op. Dan merk je dat de stof iets gaat irriteren, maar de schuim randen zijn te vervangen voor betere.
Ik heb hem zojuist binnen gekregen en moet zeggen dat alle horrorverhalen de comfort me tot nu toe wel mee valt. Ik moet hem nog testen in langere sessies, maar ik gok dat het wel mee gaat vallen.

Hoop wel dat iracing goed gaat draaien aangezien ik veel performance problemen zie na de afgelopen patch.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:28
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.16e73c00NOq2pd&mp=1

ik heb dit dingetje, omdat ie om je nek hangt moet je er een beetje aan wennen, maar doet wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Rift S, maar tot twee keer toe wordt mijn scherm in iRacing zwart en niet veel later komt de melding dat die zijn speelgebied in "The Gardian" kwijt is. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Dat heb ik ook. Dat kun je vervolgens overslaan en dan vraagt hij er een tijd niet meer om. Ik heb ook geen oplossing en leef er gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
FabiandJ schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:02:
Ik heb hier een Rift S, maar tot twee keer toe wordt mijn scherm in iRacing zwart en niet veel later komt de melding dat die zijn speelgebied in "The Gardian" kwijt is. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
In de settings kun je de Guardian ook gewoon (tijdelijk) uitzetten. Omdat mijn stoel sowieso aan het randje van mijn speelgebied staat doe ik dat altijd als ik ga racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:18:
[...]

In de settings kun je de Guardian ook gewoon (tijdelijk) uitzetten. Omdat mijn stoel sowieso aan het randje van mijn speelgebied staat doe ik dat altijd als ik ga racen :)
Hoe kan ik het uitzetten, ik kan het namelijk niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
FabiandJ schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:40:
[...]

Hoe kan ik het uitzetten, ik kan het namelijk niet vinden?
Als je in VR zit ga je naar settings --> Guardian. Daar kun je 'Boundary' uitzetten.
Toen ik net zelf even keek kreeg ik overigens ook die melding, terwijl mijn Guardian nog uit stond. Dus blijkbaar helpt het ook niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:02:
[...]

Als je in VR zit ga je naar settings --> Guardian. Daar kun je 'Boundary' uitzetten.
Toen ik net zelf even keek kreeg ik overigens ook die melding, terwijl mijn Guardian nog uit stond. Dus blijkbaar helpt het ook niets :+
Ik zag telkens alleen als ik dus in VR zit naar Instellingen > Guardian ga heb ik alleen de optie "Guardian Instellen".
Maar nu zie ik ook dat ik de "Boundary" kan uitzetten, mogelijk omdat mijn speelruimte iets te klein was :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
Dat zijn toch alleen maar die grafische weergaven van de grenzen? Ik kan die muur aan of uitzetten maar er is ook nog die outlining op de vloer.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:26
Na met wat gepiel mijn tweede monitor in iRacing als zijzicht geconfigureerd te hebben ben ik toch wel overtuigd van de meerwaarde om meer te zien in een sim dan enkel mijn 1e scherm. Drie schermen is echter geen optie omdat ik deze desktop ook voor het werk gebruik en continue m'n monitoren aan het verschuiven ben, even afgezien van ruimte.

Dus mijn oog is gevallen op VR. De immersie lijkt me gewoon gaaf, naast het voordeel van meer kunnen zien.

Nu is het echter zo dat de Rift S niet leverbaar is, de Valve Index onvoorstelbaar duur (zelfs tweedehands). Dan blijft volgens mij de HP Reverb over.

Volgens mij is van de Reverb de FOV best acceptabel, en de resolutie van de schermen beter dan anderen. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de fixed IPD van 63, terwijl ik op 68 zit. Al zou dat in software/registry aan te passen moeten zijn?

Denken jullie dat ik met mijn IPD er uit ga komen met een Reverb? Lees online de nodige tegenstrijdige meningen.

En de V2 komt waarschijnlijk in September, maar ik wil nu aan de slag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
diabyte schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:25:
Na met wat gepiel mijn tweede monitor in iRacing als zijzicht geconfigureerd te hebben ben ik toch wel overtuigd van de meerwaarde om meer te zien in een sim dan enkel mijn 1e scherm. Drie schermen is echter geen optie omdat ik deze desktop ook voor het werk gebruik en continue m'n monitoren aan het verschuiven ben, even afgezien van ruimte.

Dus mijn oog is gevallen op VR. De immersie lijkt me gewoon gaaf, naast het voordeel van meer kunnen zien.

Nu is het echter zo dat de Rift S niet leverbaar is, de Valve Index onvoorstelbaar duur (zelfs tweedehands). Dan blijft volgens mij de HP Reverb over.

Volgens mij is van de Reverb de FOV best acceptabel, en de resolutie van de schermen beter dan anderen. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de fixed IPD van 63, terwijl ik op 68 zit. Al zou dat in software/registry aan te passen moeten zijn?

Denken jullie dat ik met mijn IPD er uit ga komen met een Reverb? Lees online de nodige tegenstrijdige meningen.

Kijk eens naar de Oculus Quest. Aanpasbare IPD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Of als je ergens een Samsung Odyssey+ uit kunt halen, die heb ik zelf, ook aanpasbare IPD.
Destijds in de VS gekocht bij Amazon voor 275 euro, maar zie dat ze nu daar niet meer voor die prijs te koop zijn. Wellicht marktplaats ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
diabyte schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:25:

Heb de Reverb met een ipd van ongeveer 67 en moet zeggen dat ik weinig problemen heb. De fov is sowieso aan de kleinere kant evenals de sweet spot. Alhoewel de fov meer is dan de originele rift en bijna hetzelfde als de rift s. Je moet dus wel met je hoofd draaien om de sweetspot te houden. Voor mij allemaal niet zo een probleem en de resolutie maakt heel veel goed.
Je pc moet het wel kunnen draaien natuurlijk en ik merk dat mijn ogen zich de eerste paar minuten zich moeten "stellen". Maar ik kan het alleen maar aanraden en voor simulaties is het de beste kwaliteit prijs verhouding die je kan krijgen. Een valve index is al meteen weer een heel stuk duurder.
Wat betreft versie twee, je mag al blij zijn als die eind van het jaar goed verkrijgbaar gaat zijn. Daarbij is het meer een evolutie dan revolutie.

Dus ik zou zeggen go for it >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Bedankt allen voor de reacties.
Tadango schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:27:
[...]

Kijk eens naar de Oculus Quest. Aanpasbare IPD :)
Die heb ik ook bekeken ja. Ik kan alleen lastig inschatten wat een grotere meerwaarde heeft voor mij, de IPD goed af kunnen stellen (Quest) of de hogere resolutie, refresh rate (en volgens mij ook FOV) van de Reverb. Ik heb uberhaupt nog nooit een VR headset op m'n hoofd gehad, maar ik neig toch snel naar de resolutie en refresh rate.
Phusebox schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:29:
Of als je ergens een Samsung Odyssey+ uit kunt halen, die heb ik zelf, ook aanpasbare IPD.
Destijds in de VS gekocht bij Amazon voor 275 euro, maar zie dat ze nu daar niet meer voor die prijs te koop zijn. Wellicht marktplaats ofzo?
Helaas nergens meer nieuw of tweedehands te krijgen (op dit moment). Zag inderdaad in het iRacing topic al voorbij komen dat jij die gebruikte, maar kon hem dus helaas niet vinden.
dozo71 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Heb de Reverb met een ipd van ongeveer 67 en moet zeggen dat ik weinig problemen heb. De fov is sowieso aan de kleinere kant evenals de sweet spot. Alhoewel de fov meer is dan de originele rift en bijna hetzelfde als de rift s. Je moet dus wel met je hoofd draaien om de sweetspot te houden. Voor mij allemaal niet zo een probleem en de resolutie maakt heel veel goed.
Je pc moet het wel kunnen draaien natuurlijk en ik merk dat mijn ogen zich de eerste paar minuten zich moeten "stellen". Maar ik kan het alleen maar aanraden en voor simulaties is het de beste kwaliteit prijs verhouding die je kan krijgen. Een valve index is al meteen weer een heel stuk duurder.
Wat betreft versie twee, je mag al blij zijn als die eind van het jaar goed verkrijgbaar gaat zijn. Daarbij is het meer een evolutie dan revolutie.

Dus ik zou zeggen go for it >:)
Dat klinkt in ieder geval positief wat betreft de IPD. Ik heb een Ryzen 3600 en RX5700XT, hoop dat ik daar een beetje aardig beeld kan renderen.

Misschien toch maar vandaag de Reverb halen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
diabyte schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:32:
Bedankt allen voor de reacties.

[...]

Die heb ik ook bekeken ja. Ik kan alleen lastig inschatten wat een grotere meerwaarde heeft voor mij, de IPD goed af kunnen stellen (Quest) of de hogere resolutie, refresh rate (en volgens mij ook FOV) van de Reverb. Ik heb uberhaupt nog nooit een VR headset op m'n hoofd gehad, maar ik neig toch snel naar de resolutie en refresh rate.
Als je alleen daar naar kijkt, dan ja. Het voordeel wat ik zie aan de Quest is de Oled schermen (bij race sims niet echt een voordeel) en het feit dat het ook als een stand alone headset werkt waar je er veel meer mee kan ook zonder PC. En via de PC werkt deze ook prima draadloos zodat een hoop andere PC spellen opeens een stuk leuker worden (vrij in de kamer bewegen zonder draden). Maar ga je echt 100% zeker uitsluitend race sims spelen dan is de Quest niet de beste keus. Denk je hem voor iets anders ook eens te willen gebruiken is het een compleet andere zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:29

BM

Moderator Spielerij
dozo71 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:02:
[...]
Ik heb mijn oog wel laten vallen op een Reverb G2. Hopelijk gaat ergens in de komende weken de pre-orders open voor Europa. Waarom dat niet tegelijk met US kon als uitlevering wel wereldwijd gelijktijd gaat zijn is me een raadsel, maar goed :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Tadango schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:43:
[...]

Als je alleen daar naar kijkt, dan ja. Het voordeel wat ik zie aan de Quest is de Oled schermen (bij race sims niet echt een voordeel) en het feit dat het ook als een stand alone headset werkt waar je er veel meer mee kan ook zonder PC. En via de PC werkt deze ook prima draadloos zodat een hoop andere PC spellen opeens een stuk leuker worden (vrij in de kamer bewegen zonder draden). Maar ga je echt 100% zeker uitsluitend race sims spelen dan is de Quest niet de beste keus. Denk je hem voor iets anders ook eens te willen gebruiken is het een compleet andere zaak :)
Draadloos via de pc? Hoe doe je dat dan? Kan toch alleen via de link kabel aan de pc?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
dozo71 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Draadloos via de pc? Hoe doe je dat dan? Kan toch alleen via de link kabel aan de pc?
Nee hoor :) De meeste mensen gebruiken hem draadloos via Wifi ;) Zoek maar eens op Virtual Desktop, dat werkt echt geweldig goed. Goed Wifi is wel belangrijk dan, met een bekabelde PC, maar het is echt de moeite waard. Geen merkbare lag en super beeld (net zo goed of beter dan de link kabel). Controllers werken ook als gamepad op de PC edg. Ik speel niet anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Tadango schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:33:
[...]

Nee hoor :) De meeste mensen gebruiken hem draadloos via Wifi ;) Zoek maar eens op Virtual Desktop, dat werkt echt geweldig goed. Goed Wifi is wel belangrijk dan, met een bekabelde PC, maar het is echt de moeite waard. Geen merkbare lag en super beeld (net zo goed of beter dan de link kabel). Controllers werken ook als gamepad op de PC edg. Ik speel niet anders.....
Dat is dan wel weer interessant. Maar ik doe toch alleen race simulaties op mijn rig dus voor mij maakt het net zoveel uit zo een kabel. maar ik heb aardig wat vrienden met een quest dus voor hen zou het een mooie oplossing zijn. Vraag me wel af hoe het dan met de bandbreedte zit.

[ Voor 3% gewijzigd door dozo71 op 10-06-2020 13:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 21:14
Tadango schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:31:
[Afbeelding]

Weekend projectie :) De Arduino met SimHub werkt al op snelheid (max fan speed bij 200km/h) dus ik zal eens kabels solderen. Ben erg benieuwd wat het effect is.

Edit: Concept werkt....... alleen het geluid is een gigantisch probleem :(

Na 1,5 uur gebruikt werkt het wel prima. Verbruik is mooi laag, een 6V 1,5A adapter wordt niet eens warm. Alleen het geluid jaagt mensen het huis uit ;) Noise canceling oordopjes werken dan prima, maar die BT lag is een probleem. Nog eens verder kijken naar een stille high-flow fan. Als iemand ervaring heeft met een bepaald type hoor ik dat graag.
Is het de fan of de motor die het hinderlijke geluid maakt? En ik vroeg me af wat voor router/AP jij hebt. Ik heb namelijk wel een beetje last van lag met de Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
marcunator schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Is het de fan of de motor die het hinderlijke geluid maakt? En ik vroeg me af wat voor router/AP jij hebt. Ik heb namelijk wel een beetje last van lag met de Quest.
De motor een beetje (slechte lagers) maar hoofdzakelijk de prop die lawaai maakt. Er komt een andere fan, moet nog even testen met een fan die ik heb liggen. Wat ik nu heb is veel te hoogtoerig, dat moet helemaal anders :)

Qua wifi netwerk heb ik nu een dedicated TP-Link P7 (M5 met powerline) access point met alleen 5Ghz voor de bril. Ik had er 3 als 1 mesh maar als er teveel activiteit was (video bellen, streaming edg) dan waren er teveel haperingen. Met een dedicated AP gaat het zo goed als perfect. Deze staat ongeveer 2 a 3 meter van de bril normaal. Lag is normaal onder de 40ms in VR mode. De PC zit via ethernet aangesloten op het netwerk waar het AP ook op zit. Alles wat niet noodzakelijk is afsluiten helpt ook merk ik. Als er teveel op de PC blijft draaien gaat het ook niet lekker.

[ Voor 36% gewijzigd door Tadango op 10-06-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 21:14
Tadango schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:47:
[...]

De motor een beetje (slechte lagers) maar hoofdzakelijk de prop die lawaai maakt. Er komt een andere fan, moet nog even testen met een fan die ik heb liggen. Wat ik nu heb is veel te hoogtoerig, dat moet helemaal anders :)

Qua wifi netwerk heb ik nu een dedicated TP-Link P7 (M5 met powerline) access point met alleen 5Ghz voor de bril. Ik had er 3 als 1 mesh maar als er teveel activiteit was (video bellen, streaming edg) dan waren er teveel haperingen. Met een dedicated AP gaat het zo goed als perfect. Deze staat ongeveer 2 a 3 meter van de bril normaal. Lag is normaal onder de 40ms in VR mode. De PC zit via ethernet aangesloten op het netwerk waar het AP ook op zit. Alles wat niet noodzakelijk is afsluiten helpt ook merk ik. Als er teveel op de PC blijft draaien gaat het ook niet lekker.
Nice, ik heb ook een accespoint besteld dedicated voor de bril. Dat werd ook wel tijd ook, want de ziggo doos die ik heb, is echt om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik zag dat ik nog een 140mm fan had liggen welke een redelijke lucht opbrengst had (74cfm), dus hiervoor een steun gemaakt. Het is sowieso wat handiger om een standaard formaat fan's te gebruiken, maar 200mm wordt me te gek (voor nu ;)) zodat ik nu eenvoudig een andere 140mm fan erop kan monteren. Ik heb het ontwerp meer gefocused (van 136/42mm tot 100/20mm laten toelopen) en de luchtstroom gestabiliseerd om maximaal effect te krijgen op afstand met de beperkte luchtstroom. Dat lijkt aardig gelukt. De losse fan voel je nauwelijks op 1 meter afstand maar op deze manier is het goed voelbaar. De lucht straal heeft een diameter van ongeveer 25cm wat ook super is :) Het midden zit op mijn kin gezien ik een VR bril op heb. Het mooiste is, hij is fluisterstil..... dus er kan prima een sterkere fan op. Eens kijken of iets in de buurt van 150cfm te vinden is.... (niet in de pricewatch helaas).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKjhugsDywW-pkv3Nful7s8pA9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LNDKlMu1rtLRDsN07X81ez4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8oRCp4wYJVFi1Tsef2M7Q1elcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGQb18bHrswxmrPJmn2nku5J.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Never mind, ik heb al een "dikke" 140mm fan gevonden met 150+ cfm in de pricewatch ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diabyte
Tadango schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:43:
[...]

Voorlopig verwacht ik inderdaad met name race sims te spelen. Maar ik snap je overwegingen zeker in het geval je ook andere games wilt spelen.

Ik heb dan ook besloten om voor een HP Reverb te gaan, gisteren gekocht. Wat een ervaring, dat VR. Wat ik zei, nog nooit een VR game gespeelt, en om dan ineens "in" de auto te zitten is echt wel gaaf.

Het is nog wel een beetje wennen, vooral het scherp krijgen van objecten in de verte vind ik wat lastig, maar dat zal hopelijk gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
diabyte schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:47:
[...]

Voorlopig verwacht ik inderdaad met name race sims te spelen. Maar ik snap je overwegingen zeker in het geval je ook andere games wilt spelen.

Ik heb dan ook besloten om voor een HP Reverb te gaan, gisteren gekocht. Wat een ervaring, dat VR. Wat ik zei, nog nooit een VR game gespeelt, en om dan ineens "in" de auto te zitten is echt wel gaaf.

Het is nog wel een beetje wennen, vooral het scherp krijgen van objecten in de verte vind ik wat lastig, maar dat zal hopelijk gewenning zijn.
Ik merk dat ik er altijd even een paar minuten aan moet wennen. Lijkt wel of mijn ogen zich op de sweetspot moeten instellen of zo. Ik heb het idee dat het daarna dan gewoon goed gaat. Soms helpt het om de bril iets te verschuiven op mijn hoofd of iets naar beneden te trekken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Vraag voor diegene hier die ook TeamSpeak gebruiken tijdens het racen (met name icm iRacing). Hoe hebben jullie een eventuele overlay ingericht om te weten wie er praat? Ik heb echt geen flauw idee wie er aan het woord is, en als er alleen met voornamen wordt gewerkt (hé Vincent, daar zijn er drie van) ook geen idee of ik wordt aangesproken.

Is Overwolf icm met iets als OVRdrop de enige optie? Ik kan verder bijzonder weinig opties vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
diabyte schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:17:
Vraag voor diegene hier die ook TeamSpeak gebruiken tijdens het racen (met name icm iRacing). Hoe hebben jullie een eventuele overlay ingericht om te weten wie er praat? Ik heb echt geen flauw idee wie er aan het woord is, en als er alleen met voornamen wordt gewerkt (hé Vincent, daar zijn er drie van) ook geen idee of ik wordt aangesproken.

Is Overwolf icm met iets als OVRdrop de enige optie? Ik kan verder bijzonder weinig opties vinden.
Hallo Vincent,
Ik zoek ook al een tijdje en kom geen echte oplossing tegen. Ovr drop etc werkt ook bagger bij mij. Had gehoopt dat teamspeak zelf eindelijk iets zou ontwerpen en uitbrengen. Geloof dat discord wel iets heeft maar weet het niet zeker.
Dus ik heb nog geen oplossing gevonden. Als jij wat kan vinden hoor ik het graag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dozo71 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:31:
[...]

Hallo Vincent,
Ik zoek ook al een tijdje en kom geen echte oplossing tegen. Ovr drop etc werkt ook bagger bij mij. Had gehoopt dat teamspeak zelf eindelijk iets zou ontwerpen en uitbrengen. Geloof dat discord wel iets heeft maar weet het niet zeker.
Dus ik heb nog geen oplossing gevonden. Als jij wat kan vinden hoor ik het graag.
https://support.discord.c...s/360032358352-Vr-Overlay

Het lijkt er dus op dat discord zelf niets heeft. Neemt niet weg dat er best oplossingen voor zullen zijn, maar niets native.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
@dozo71 @Phusebox Ik tag jullie beide even omdat ik weet dat jullie er ook mee bezig zijn en worstelen. Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Ik heb op dit moment soort van wat werkend met de Overwolf TeamSpeak Overlay in combinatie met OVR Toolkit. Laat ik vooropstellen dat het verre van ideaal is, en niet gratis, maar het is in ieder geval iets en het kunnen zien wie er praat is voor mij op dit moment het belangrijkst. Of het er wel of niet strak uitziet is nu even bijzaak, ik hoop hier nog op te kunnen itereren en een klein beetje verbeteren naar mijn zin.

Dit is hoe het er na een eerste test uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh9gso576EG1OhVPq-bgzZSZXUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fRKWN0RWfZii0oNJGBGwlHY.jpg?f=fotoalbum_large

Wat observaties/tips:

- Dit is de minimale grote van dat Channel scherm, hij wil helaas (bij mij) niet kleiner. Als het kanaal voller is dan de 9 users die bij mij zichtbaar zijn dat staat de user die aan het praten is in het blauw gehighlight bovenaan. Anders in alfabetische volgorde. Users die joinen zijn groen. Ik moest een obscure Poolse teamserver joinen om genoeg mensen in een kanaal te hebben dit te kunnen testen :+

- Zorg dat je in de settings van die Overlay onder 'Auto launch permissions' iRacing expliciet uitschakeld. Anders opent hij namelijk in overlay modus over/in je iRacing window op de desktop en zie je niks in VR.
- Vervolgens op de reguliere manier in OVR Toolkit een window gemaakt, de 'TeamSpeak Channel' window gekozen. En die zie je dan ingame.
- Zorg dat je de optie Block cursor input aanzet onder de Window Settings. Anders krijg je bij aanraking met je controllers in VR een soort see-through achtige functionaliteit waarbij je Desktop achtergrond en mouse cursor zichtbaar worden om te interacteren met het window.

Vervolgens nog de zwarte skin gekozen in de Overlay, van OVR Toolkit zijn crop functie gebruik gemaakt om wat nutteloze borders e.d. weg te croppen. Verder kun je in en uitzoomen, verplaatsen in de wereld, etc..

Ik heb deze video gebruikt als inspiratie, die ging wat verder in op het tonen van desktop windows in VR met OVR Toolkit icm met iRacing (Kapps). YouTube: iRacing VR Overlay with Kapps or Racelab using OVR Toolkit or OVR Drop
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste