Hanzzzie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:35:
nja ze zullen idd elk wel hun voor en nadelen hebben...
ik zit weer in de twijfel, rijd al 1j in VR en begin het een beetje een gedoe te vinden met altijd aan/af te zetten enz enz.
wie weet is de next gen VR binnen misschien enkele maanden maar weer een wereld van verschil.
de enige ontwikkelingen die ik ken binnen vr die nog niet aangekondigd zijn, zijn helaas geen grote stappen. Denk meer aan slimme foviated rendering, eyetracking en wat andere zaken die eenzelfde vergelijkbare stap zijn.
Mijn verlanglijste boven het verkleinen van de hele hap komt gedeeltelijk automatisch en de andere zijn we druk mee bezig.
- ultra hoge dpi (met eyetracking zodat je pc geen mini Fukushima doet)
- factor x in gpu kracht (gaat vanzelf, volgende 2 gpu standaarden worden al beter, en optimalizatie vd meerdere engines gaat ook een boel winst opleveren)
- True lightfield! (Mijn ding. Laatste stapje om je hersenen helemaal voor de gek te houden. Eerste tests laten zien dat het vrijwel zonder motion sickness komt als side effect)
Het komt er allemaal vanzelf aan (op lightfield na, moeilijk verhaal) maar gok niet op een paar maanden. Denk meer aan jaren.
Op de korte termijn (binnen een jaar/ anderhalf onder voorbehoud van de hele lockdown) kan je beter hopen voor betere compressie, optimalisatie vd engines, misschien een switch naar een ander type display (ietwat buiten de box) en krachtigere portable/wireless oplossingen (gokje, valt buiten mij scope en onderzoek. Markt is daar wel naar, dus educated guess).
Verwacht in iedergeval geen al te grote stappen. Mijn grootste hoop zit hem in een ultra highdef + eyetracking voor fovrend en lightfield. Dat is echt verbazingwekkend klein op papier en lichtjaren vooruit op de ervaring zelf ...
Naja, excuses, is mijn grootste hobby maar een beetje sidetracking vh onderwerp.
Tldr; hou je adem niet in voor grote advances in vr op korte termijn.