Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 09:59
Hoe werkt het supersampeling eigenlijk .
Er is de optie in de oculus tray tool.
Er is de optie in Steam VR
En er is de optie in de game zelf.

Hoe kan ik dit op de juiste manier instellen .

Voor bijvoorbeeld Assetto Corsa competizione , steam VR en de oculus rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:40
Ligt het aan mij of zijn er verdraait weinig vr brillen te verkrijgen momenteel? :/ Rift S, Samsung Odyssey, HTC zijn allemaal slecht leverbaar? Komt er allemaal nieuw spul aan ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Jasper_S1985 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:03:
Ligt het aan mij of zijn er verdraait weinig vr brillen te verkrijgen momenteel? :/ Rift S, Samsung Odyssey, HTC zijn allemaal slecht leverbaar? Komt er allemaal nieuw spul aan ofzo?
Allemaal uitverkocht na de feestdagen (wie zegt dat VR niet populair is aan het worden?), en nu moeilijkheden met leveren i.v.m. het nieuwe coronavirus. Want al dat spul wordt natuurlijk in China geproduceerd.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Vervelend... Krijg binnenkort een leuke teruggave van de energiemaatschappij en wou er 1 gaan aanschaffen maar dat gaat nog een uitdaging worden dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Jasper_S1985 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:50:
Vervelend... Krijg binnenkort een leuke teruggave van de energiemaatschappij en wou er 1 gaan aanschaffen maar dat gaat nog een uitdaging worden dus :/
Tijd voor nog nét iets meer geduld en voorpret O-)

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Zag deze langs komen op het iRacing forum.

http://www.stilo.it/product/st5vr/

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
:') Ik zie mezelf toch niet zo snel met een helm op in de huiskamer zitten eerlijk gezegd...

iRacing Profiel

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:45
kroegtijger schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:19:
[...]

:') Ik zie mezelf toch niet zo snel met een helm op in de huiskamer zitten eerlijk gezegd...
jij ziet zelf geloof ik sws niet zo veel zitten, one word immersion
als je veel simraced zie ik zon helm dan meer zitten dan een losse HMD op je kop, denk dat het comfort 10x beter is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
WeeDzi schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:50:
[...]

als je veel simraced zie ik zon helm dan meer zitten dan een losse HMD op je kop, denk dat het comfort 10x beter is
Een losse HMD is al behoorlijk warm... dit maakt het niet beter natuurlijk. En er is daarnaast ook een wezenlijk een verschil tussen immersie en voor lul zitten :+

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

WeeDzi schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:50:
[...]
Toen ik nog een brommer had (25 jaar terug inmiddels, slik), moest ik echt m'n bril afzetten voordat ik de helm opdeed. Hoe werkt dit dan? Eerst de helm op, bril op en dan de VR bril opzetten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:45
Luckeh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:50:
[...]

Toen ik nog een brommer had (25 jaar terug inmiddels, slik), moest ik echt m'n bril afzetten voordat ik de helm opdeed. Hoe werkt dit dan? Eerst de helm op, bril op en dan de VR bril opzetten?
Ik heb geen idee, dat zal hier niet anders werken denk ik. Denk zelfs dat met bril dit een lastige constructie is en dat je de HMD dan elke keer opnieuw mag plaatsen....Maar ik denk alleen dat er best wel wat racefanaten zijn die dit best zouden willen
kroegtijger schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:46:
[...]

Een losse HMD is al behoorlijk warm... dit maakt het niet beter natuurlijk. En er is daarnaast ook een wezenlijk een verschil tussen immersie en voor lul zitten :+
Dat jij je drukt maakt om wie er bij jou thuis jou ziet met een helm op zeg, of race jij thuis met publiek.... daarnaast zijn de meeste helmen beter voor zien van koelingsystemen dan een HMD, je zou hier dus een mooie koelinstallatie op kunnen bouwen. niet dat jij dat zou doen want ja stel je voor dat je voor lul staat, I on the other hand couldnt care less ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik vond wel tof concept dacht die moet ik hier sharen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 22:02
Luckeh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:50:
[...]

Btje Tweaker heeft toch glazen op sterkte in z'n VR bril?
https://vroptician.com/

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist een Oculus Rif S besteld, volgende week wordt deze geleverd. Ben erg benieuwd wat de ervaring zal zijn.
Ik had de keuze tussen een 49 inch widescreen of en VR bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:01
Komt iemand het volgende bekend voor. Als ik de Oculus Rift die ik te leen heb niet aansluit op m'n pc, maar wel met de Oculus software geïnstalleerd, dan is iRacing super traag en onbruikbaar. Sluit ik de Oculus wel aan met usb, zonder hem te gebruiken, dan werkt iRacing als normaal.

Liever sluit ik de Oculus helemaal niet aan als ik hem niet gebruik. (Op zich ben ik al blij met deze workaround).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 21:08
fietsbob schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:32:
Zojuist een Oculus Rif S besteld, volgende week wordt deze geleverd. Ben erg benieuwd wat de ervaring zal zijn.
Ik had de keuze tussen een 49 inch widescreen of en VR bril.
mag ik vragen waar jij de Rift S nog heb besteld?
Want enige wat ik nog op tweakers kan vinden is bij Dustinhome.nl voor 622 euro xD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
pauluzmuller schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:27:
[...]

Want enige wat ik nog op tweakers kan vinden is bij Dustinhome.nl voor 622 euro xD
Ik heb ook al zitten zoeken haha ben ook benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pauluzmuller schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:27:
[...]

Op de site van Oculus zelf, 449 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Goedemorgen heren ,
Ik heb na mijn avontuur van gisteravond dit topic daarnet helemaal doorgelezen uit interesse.Als tip voor wie het niet wist/weet !?Racinghub in Utrecht heb ik gister voor het eerst geproeft aan tripple screen racen , en als toetje de VR experience gedaan.Ze hebben daar (helaas?) wel de oculus vr1 , dus resolutie / screendoor effect is er zeker.Tot mijn verassing / verbazing was ik mijn draaiende buik en tollend hoofd na 2 of 3 bochten het vervelende gevoel kwijt en heb ik zitten genieten tot en met .Tijdens een race paar keer apex / rempunt gemist omdat ik onder het rijden naar de mooie omgeving en de helicopter in de lucht zat te kijken op de Red Bull ring _O- .Aan het 'matige' beeld heb ik me niet heel lang gestoord en was ik snel vergeten.Ik merkte dat ik veel beter de bochten / apex in kon schatten en vooral de bocht door kijken is een (voor mij ) groot pluspunt.Wat mij helemaal verbaasde en waar ik van genoten heb is dat ik in een formule Renault 3.5 soms driftend of dwars een bocht uitkwam en echt het gevoel had dat ik er echt in zit en ik de kont voelde wegschuiven , bizar gewoon , net of ik weer in mijn shifter kart aan het gummen ben.Ook kon ik elke drift gelijk opvangen , in tegenstelling tot het racen thuis .Nu weet ik niet of dit door het vr komt of door het fanatec stuur daar !?Nu zit ik dus een beetje in dubio , ik heb maar een beperkt budget voor de hobby (bescheiden salaris , huisje boompje beestje , kids etc.) en twijfel of mijn gtx 1060 3gb (met i5 vorige generatie)dit gaat trekken ? Ik zie dat een rift 1 gebruikt maar iets goedkoper is dan een nieuwe rift 2 , en de 2 lijkt me een must vanwege de veel betere resolutie ? Vrees dat ik hooked ben na 1 keer proberen :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:23
Koop geen Rift 1. De Rift S is echt veel beter wat betreft screendoor effect. Nadeel is de iets lagere refreshrate, maar dat is een compromis dat ik wel wil maken. De andere headsets heb ik geen ervaring mee. Geluid van de Rift is wel tamelijk bagger, maar dat is met oordopjes op te lossen. De meeste koptelefoons passen niet of zitten dan niet comfortabel.

Ik ben ook helemaal overtuigd van VR. Jammer dat het relatief lelijk is (lagere resolutie, screendoor, alles op low moeten zetten voor een goede fps) en de refreshrate zoveel lager ligt. VR blijft een compromis, maar wel een die ik niet meer wil missen. De feedback en immersie zijn geweldig.

Jouw 1060 gaat het zeker moeilijk krijgen. Zoals ik zei, alles in VR is een compromis tussen beeldkwaliteit, immersion en euro's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Imac2011 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:02:
Goedemorgen heren ,
Ik heb na mijn avontuur van gisteravond dit topic daarnet helemaal doorgelezen uit interesse.Als tip voor wie --- (bescheiden salaris , huisje boompje beestje , kids etc.) en twijfel of mijn gtx 1060 3gb (met i5 vorige generatie)dit gaat trekken ? Ik zie dat een rift 1 gebruikt maar iets goedkoper is dan een nieuwe rift 2 , en de 2 lijkt me een must vanwege de veel betere resolutie ? Vrees dat ik hooked ben na 1 keer proberen :Y
Als VR zo goed bevalt zou ik daar voor gaan (ben van triples naar Rift S gegaan). Misschien hoort daar wel geduld en sparen bij....

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 12:46

Cyphax

Moderator LNX
Imac2011 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:02:
Goedemorgen heren ,
Ik heb na mijn avontuur van gisteravond dit topic daarnet helemaal doorgelezen uit interesse.Als tip voor wie het niet wist/weet !?Racinghub in Utrecht heb ik gister voor het eerst geproeft aan tripple screen racen , en als toetje de VR experience gedaan.Ze hebben daar (helaas?) wel de oculus vr1 , dus resolutie / screendoor effect is er zeker.Tot mijn verassing / verbazing was ik mijn draaiende buik en tollend hoofd na 2 of 3 bochten het vervelende gevoel kwijt en heb ik zitten genieten tot en met .Tijdens een race paar keer apex / rempunt gemist omdat ik onder het rijden naar de mooie omgeving en de helicopter in de lucht zat te kijken op de Red Bull ring _O- .Aan het 'matige' beeld heb ik me niet heel lang gestoord en was ik snel vergeten.Ik merkte dat ik veel beter de bochten / apex in kon schatten en vooral de bocht door kijken is een (voor mij ) groot pluspunt.Wat mij helemaal verbaasde en waar ik van genoten heb is dat ik in een formule Renault 3.5 soms driftend of dwars een bocht uitkwam en echt het gevoel had dat ik er echt in zit en ik de kont voelde wegschuiven , bizar gewoon , net of ik weer in mijn shifter kart aan het gummen ben.Ook kon ik elke drift gelijk opvangen , in tegenstelling tot het racen thuis .Nu weet ik niet of dit door het vr komt of door het fanatec stuur daar !?Nu zit ik dus een beetje in dubio , ik heb maar een beperkt budget voor de hobby (bescheiden salaris , huisje boompje beestje , kids etc.) en twijfel of mijn gtx 1060 3gb (met i5 vorige generatie)dit gaat trekken ? Ik zie dat een rift 1 gebruikt maar iets goedkoper is dan een nieuwe rift 2 , en de 2 lijkt me een must vanwege de veel betere resolutie ? Vrees dat ik hooked ben na 1 keer proberen :Y
Probeer het uit, het zijn de minimum specs en games als Beat Saber kunnen daar wel op draaien. :) Ik heb het een paar maanden met een GTX970 gedaan. Robo Recall deed het ook prima. Upgraden is altijd aan te raden maar ik raad niet aan te wachten met VR. Dat kan nu ook al :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Zelf race ik in iRacing op een Rift S met een GTX1060 6GB en een Ryzen 2700X. Daarmee kan ik nog best wat grafische zaken aan laten staan. Als je bereid bent om veel op lage settings te zetten zou het zomaar prima werkbaar kunnen draaien. Upgraden kan dan altijd nog :)
Twijfels schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:24:
[...]

Niet echt overwogen eigenlijk. Wel 25% meer pixels dan een 1440p scherm, dus misschien wat lastig aansturen met een GTX 1060-6GB.

Je maakt de keuze zo niet makkelijker :o Zie wel dat de Oculus Rift S overal uitverkocht is, gevalletje last van Corona ofzo? Of mis ik iets en is er alweer een nieuwe variant van uit? Als ik dan kijk naar een Pimax 5K dan wordt het nog weer duurder dan triple screen, maar dat lijkt me wel een prachtig ding :9~
Even hier verder omdat't niet meer heel veel met sturen en pedalen te maken heeft :+ Maar ik speel zelf iRacing (en soms Assetto Corsa) op een Ryzen 2700X met een GTX1060 6GB, en dat gaat helemaal prima :) Natuurlijk wel wat spelen met de grafische settings, maar het 3D-zicht en de mogelijkheid om rond te kijken wegen voor mij dubbel en dwars op tegen wat mindere grafische settings :)

De Rift S is inderdaad even wat moeilijk verkrijgbaar. Voorraden omlaag na het kerstseizoen, en niet terug omhoog doordat half China plat ligt. Ik zou in ieder geval van harte adviseren om VR te proberen voordat je een keuze maakt :)

[ Voor 69% gewijzigd door Wormaap op 01-03-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-07 11:42
Wormaap schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:00:
Zelf race ik in iRacing op een Rift S met een GTX1060 6GB en een Ryzen 2700X. Daarmee kan ik nog best wat grafische zaken aan laten staan. Als je bereid bent om veel op lage settings te zetten zou het zomaar prima werkbaar kunnen draaien. Upgraden kan dan altijd nog :)

[...]

Even hier verder omdat't niet meer heel veel met sturen en pedalen te maken heeft :+ Maar ik speel zelf iRacing (en soms Assetto Corsa) op een Ryzen 2700X met een GTX1060 6GB, en dat gaat helemaal prima :) Natuurlijk wel wat spelen met de grafische settings, maar het 3D-zicht en de mogelijkheid om rond te kijken wegen voor mij dubbel en dwars op tegen wat mindere grafische settings :)

De Rift S is inderdaad even wat moeilijk verkrijgbaar. Voorraden omlaag na het kerstseizoen, en niet terug omhoog doordat half China plat ligt. Ik zou in ieder geval van harte adviseren om VR te proberen voordat je een keuze maakt :)
Ik las het inderdaad net al.

Maar helaas denk ik dat ik voor nu sowieso even van VR af moet zien, aangezien de VR headsets allemaal Displayport gebruiken. Mijn PC staat niet bij mn simrig en heb nu de boel met 10 meter HDMI kabels gekoppeld. Displayport zie ik alleen kabels tot 5 meter en dat is echt ruim te kort helaas. Mijn PC telkens naar de simrig toe verplaatsen zie ik niet zitten en gaat me veel te veel tegenstaan, nu is het een kwestie van alleen een HMDI kabel inpluggen.

Toch maar voor een triple setup gaan dus en zodra ik de simrig bij mn PC neer kan zetten (jaartje of 2 denk ik) wellicht overstappen naar VR :) Scheelt dat ik VR nooit heb geprobeerd dus nog niet weet wat ik mis.

In ieder geval bedankt voor de tips :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Twijfels schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Maar helaas denk ik dat ik voor nu sowieso even van VR af moet zien, aangezien de VR headsets allemaal Displayport gebruiken. Mijn PC staat niet bij mn simrig en heb nu de boel met 10 meter HDMI kabels gekoppeld. Displayport zie ik alleen kabels tot 5 meter en dat is echt ruim te kort helaas.
Met de 5m die aan een Rift zit zou je dan toch 10m hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 19-07 11:42
Cyphax schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:12:
[...]

Met de 5m die aan een Rift zit zou je dan toch 10m hebben? :)
Goed punt, maar ik kan geen dp 1.4 male female vinden van 5 meter. Lijkt me dat het met een reden is dat ze uberhaupt niet in 10 meter te verkrijgen zijn, met HDMI is dat geen probleem.
Om nou rift > adapter > 5m kabel te gaan hanteren is denk ik vragen om problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Twijfels schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Maar helaas denk ik dat ik voor nu sowieso even van VR af moet zien, aangezien de VR headsets allemaal Displayport gebruiken. Mijn PC staat niet bij mn simrig en heb nu de boel met 10 meter HDMI kabels gekoppeld. Displayport zie ik alleen kabels tot 5 meter en dat is echt ruim te kort helaas. Mijn PC telkens naar de simrig toe verplaatsen zie ik niet zitten en gaat me veel te veel tegenstaan, nu is het een kwestie van alleen een HMDI kabel inpluggen.

Toch maar voor een triple setup gaan dus en zodra ik de simrig bij mn PC neer kan zetten (jaartje of 2 denk ik) wellicht overstappen naar VR :) Scheelt dat ik VR nooit heb geprobeerd dus nog niet weet wat ik mis.

In ieder geval bedankt voor de tips :*)
DP gaat normaal gezien maar tot 5m, inderdaad. Maar er zijn actieve extenders waarmee je wel kan verlengen. Daar heb ik zelf helaas geen ervaring mee, maar ze lijken voor anderen prima te werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:49
Zo ik meld me ook maar hier. Nog net voor de gekte een Rift S gekocht voordat die overal was uitverkocht of 200 euro duurder is ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04-2024
Maandag zijn de index headsets weer te koop bij steam voor de mensen die interesse hebben

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

wil ook een Rift S aanschaffen en het stuurtje vanonder het stof halen.

mijn Racing rig heeft wel een nieuwe GPU nodig, maar ik vraag me af of de cpu (intel Core i5 3350p) nog meekan?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 18-07 11:40
MikeVM schreef op zondag 8 maart 2020 @ 03:24:
wil ook een Rift S aanschaffen en het stuurtje vanonder het stof halen.

mijn Racing rig heeft wel een nieuwe GPU nodig, maar ik vraag me af of de cpu (intel Core i5 3350p) nog meekan?
Dat denk ik niet, niet voor vr racen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:08

Grin

Ride si sapis.

En dan zie ik nu dat er ook een apart VR-topic is... d:)b

Vorige week/afgelopen weekend flink aan het knutselen geweest aan de nieuwe setup. De volgende stap is een VR-Bril, waar moet ik dan op gaan letten?
Zie ik iets over het hoofd behalve dit lijstje; gaan we het hiermee redden?Maar verder kom ik eigenlijk niet. Volgens mij is de PC verder nog krachtig genoeg. Op de site van MSI staat dat je met een bios update/flash ook een i7 7700 - Kaby Lake ipv de huidige Skylake - kan installeren op dit mobo. Is dat verstandig voor VR in ACC?
  • CPU: Intel i5 6600
  • GPU: MSI GTX 980TI Gaming - 6GB
  • Mobo: MSI Z170A Gaming M7
  • Mem: 16GB DDR4 2666MHz
  • SSD: 240GB Kingston HyperX Fury

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimijames75
@Grin ACC blijft voor mij een lastig verhaal in vr, krijg dat niet lekker draaiend in (met goede beeldkwaliteit)
i5 9600k@ 4,2 ghz, rtx 2070, z390 bord, 16gb

Andere Sims draaien wel goed: Ac,rfactor,iracing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Jimijames75 Hmmm
Maar dat lijkt mij dan een probleem in ACC? Ik lees op GoT wel vaker dat ACC niet lekker functioneert met een VR-bril en toch wel stevige hardware...

Ben dan wel benieuwd wat VR zo heftig maakt in ACC. We draaien nu in 5760*1080 ((3*1920)*1080) @60 fps. Zoveel lastiger is VR @ 2880 x 1700 dan toch niet? Die 30 fps moet dat toch wel lukken met een nieuwe kaart... :?

Of zie ik alles veel te rooskleurig (waarschijnlijk wel :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Jimijames75 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:58:
@Grin ACC blijft voor mij een lastig verhaal in vr, krijg dat niet lekker draaiend in (met goede beeldkwaliteit)
i5 9600k@ 4,2 ghz, rtx 2070, z390 bord, 16gb

Andere Sims draaien wel goed: Ac,rfactor,iracing
Same here...
Draait echt te slecht om speelbaar te zijn op :
Ryzen 5 3600x. RTX 2070 Super, 16GB, X570 bord en een Samsung Odyssey Plus.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Grin schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:09:
@Jimijames75 Hmmm
Maar dat lijkt mij dan een probleem in ACC? Ik lees op GoT wel vaker dat ACC niet lekker functioneert met een VR-bril en toch wel stevige hardware...

Ben dan wel benieuwd wat VR zo heftig maakt in ACC. We draaien nu in 5760*1080 ((3*1920)*1080) @60 fps. Zoveel lastiger is VR @ 2880 x 1700 dan toch niet? Die 30 fps moet dat toch wel lukken met een nieuwe kaart... :?

Of zie ik alles veel te rooskleurig (waarschijnlijk wel :))
Met VR wil je 60 of 90 FPS om het soepel te houden.
Alles wat varieert onder die 60 of 90 FPS gaat motion sickness geven.

Als je tijdens de start wat heen en weer schakelt tussen 45 en 90FPS dan geeft dat zo'n apart wazig gevoel.
Je bent ook direct je hele immersie etc kwijt.
Zelfde gebeurt als je in drukker verkeer terecht komt op bepaalde delen van tracks waar veel omgeving zichtbaar is.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
@Grin vr maakt het helaas wel zoveel lastiger. Je moet namelijk steady 90+ FPS hebben om het fysiek een prettige ervaring te laten zijn.

Edit: ik zie Raymond dat punt hierboven ook maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Jimijames75 op 09-03-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Jimijames75 @raymondw
Hmmm ik begrijp dan nog steeds niet wat VR dan zo zwaar maakt t.o.v. mijn huidige situatie. Wanneer ik de zaak doorreken dan kom ik op het volgende:
  • Huidige setup doet: 6.220.800 pixels (5760x1080) @ een constante 60Hz/FPS == 373.248.000
  • Met de nieuwe VR-setup wordt dat: 4.896.000 pixels (2880x1700) @ 90Hz/FPS == 440.640.000
De upgrade van een GTX 980TI naar een RTX 2080 Super geeft toch wel 20% performance gain? Twee generaties verder qua GPU moet dan toch ruimschoots voldoende zijn?
Uit jullie verhalen hoor ik duidelijk dat dit niet het geval gaat zijn. En dat geloof ik zeker! Maar wat mis ik dan in bovenstaande rekensom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Het probleem zit'm vooral in ACC zelf. De VR-implementatie daarvan is tot dusver gewoon niet zo lekker. In andere sims zou je met de genoemde specs prima wegkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
@Grin VR vergt veel meer rekenkracht omdat al je hoofdbewegingen moeten worden mee berekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Een 2080 Super is +- 65% sneller dan een GTX980Ti (Afhankelijk van model etc etc)

Wat @Wormaap zegt klopt idd, ACC is een mega zware titel.

Ik heb destijds met AC alles top op het bot getest en getweaked.
Afhankelijk van settings haalde ik op een monitor tussen de 200 en 300FPS
Maar in VR had ik net voldoende headroom om het stabiel op 90FPS te houden.

Waar je op een scherm setup een tear kan accepteren, is dat in VR geen optie volgens de fabrikanten.
Er word dan een beeld herhaald en je krijgt een micro stutter.
Juist die klein stotters zorgen voor een niet vloeiende omgeving en dat veroorzaakt motion sickness.

Je kan uiteraard de grafische kwaliteit omlaag schroeven, maar ook dat gaat de immersie niet ten goede komen.
- geen pit crew animatie, maar standbeelden
- uitrijden van de pits mis je de oranje pylonen op de witte lijk op tracks zoals bathurst
- asfalt wat bepaalde markeringen mist die je als rempunt kunt gebruiken
- Wederom bathurst : paal welke mist, maar wel vaak een rempunt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Check, bedankt voor de opheldering.
Dan hoop ik maar dat wanneer de HTC Cosmos Elite beschikbaar is, ACC gepatched is voor fatsoenlijke VR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Overigens ben ik zelf duidelijk minder kritisch in VR. ACC speel ik zelf niet, maar in iRacing heb ik ook enorm veel zaken uit moeten zetten om op mijn 2700X en GTX1060 6GB constant 80+ FPS te halen (mijn Rift S heeft een 80Hz refresh rate). Ik vind het prima zo, ondanks dat mooier natuurlijk beter is. Ook een framedropje af en toe (Catalunya in iRacing heeft wat stukken die zwaarder zijn, daar drop ik soms naar 50-60FPS) vind ik overkomelijk. Het scheelt wel dat ik eigenlijk nooit last heb van motion sickness in VR.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat mijn eisen de jouwe moeten worden, maar als een klein stukje relativering aan de (op zich terechte) meldingen dat een steady framerate absoluut onmisbaar is in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Wormaap schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:24:
Overigens ben ik zelf duidelijk minder kritisch in VR. ACC speel ik zelf niet, maar in iRacing heb ik ook enorm veel zaken uit moeten zetten om op mijn 2700X en GTX1060 6GB constant 80+ FPS te halen (mijn Rift S heeft een 80Hz refresh rate). Ik vind het prima zo, ondanks dat mooier natuurlijk beter is. Ook een framedropje af en toe (Catalunya in iRacing heeft wat stukken die zwaarder zijn, daar drop ik soms naar 50-60FPS) vind ik overkomelijk. Het scheelt wel dat ik eigenlijk nooit last heb van motion sickness in VR.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat mijn eisen de jouwe moeten worden, maar als een klein stukje relativering aan de (op zich terechte) meldingen dat een steady framerate absoluut onmisbaar is in VR.
Bij mij dropt het af en toe ook van 90 FPS naar rond de 80 of op zijn laagst net boven de 60 en daar kan ik ook prima mee leven. Ik merk het vaak niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Enige waarbij ik het goed merk is vaak de antenne voorop de auto. Die zie je dan ff korte tijd dubbel als de game het even zwaar heeft en niet de 80fps haalt (Rift S).
Maar verder nog prima mee te racen als het niet te veel inkakt. Als het echter lager dan de 50 gaat komen dan is het niet fijn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Wormaap schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:24:
hoe zwaar word je cpu gebruikt? hoeveel cores en hoeveel % per core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
100 mensen, 100 meningen d:)b

Het zal geheel liggen aan de verschillende locaties en hoe kritisch je bent.
Tijdens de start een dropped frame vind ik prima, maar dan moet het wel klaar zijn.

Heb wel respect voor mensen die het wel kunnen handelen tijdens een race.
en daarbij, mijn budget is vaak toereikend voor betere hardware, ik stel mijn verwachtingen niet graag omlaag bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
raymondw schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:40:
100 mensen, 100 meningen d:)b

Het zal geheel liggen aan de verschillende locaties en hoe kritisch je bent.
Tijdens de start een dropped frame vind ik prima, maar dan moet het wel klaar zijn.

Heb wel respect voor mensen die het wel kunnen handelen tijdens een race.
en daarbij, mijn budget is vaak toereikend voor betere hardware, ik stel mijn verwachtingen niet graag omlaag bij O-)
Eerlijk is eerlijk, hoewel ik het prima speelbaar vind ga ik wel binnen nu en een paar maanden upgraden. Mijn huidige PC is gekocht als audio-/video-/fotografiebak waar ik ook af en toe een spelletje op wilde spelen. Sinds ik in VR game, doe ik dat ook veel vaker en vind ik het dus te verantwoorden om er ook meer geld aan uit te geven :) Ik wacht even af wat de NVidia 30-serie gaat worden, en dan wordt het hier ook allemaal mooier O-)
MikeVM schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:34:
[...]

hoe zwaar word je cpu gebruikt? hoeveel cores en hoeveel % per core?
Al sla je me dood :+ Ik zal er eens naar kijken, maar als je in ACC wil rijden zul je sowieso weinig hebben aan mijn iRacing-stats. iRacing hangt vooral heel erg aan single-core CPU performance.

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 09-03-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Wormaap schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:45:
[...]

Al sla je me dood :+ Ik zal er eens naar kijken, maar als je in ACC wil rijden zul je sowieso weinig hebben aan mijn iRacing-stats. iRacing hangt vooral heel erg aan single-core CPU performance.
iracing natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Ik race o.a. ACC in VR. Als je de setting goed weet te krijgen, wat idd een ramp is, dan is het goed te doen. Maar ik cap m op 40hz met mn rift s en laat ASW de frames verdubbelen. Met mn 7700K en 1080TI dropt hij niet onder de 40 fpz, dus voelt het soepel. AC draait met bijna max settings en 1.4x supersampling wel op 80+fps, dus het ligt wel echt aan ACC. Sommige AA settings geven enorme blur en waas terwijl andere weer enorm ghosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 14-07 13:04
Rare vraag misschien, maar 6 jaar geleden ben ik geopereerd aan een luit oog, deze is cosmetisch recht gezet. Ik kan er ook goed door zien, maar mijn rechteroog is het dominante oog. Mijn ogen komen ook niet op 1 punt samen waardoor ik in de bios niet de 3D effecten zie die anderen wel zien. Ik zie gewoon een film zoals altijd.
Nu heb ik interesse in VR, maar ik weet niet of ik dat goed kan zien of dat ik er last van krijg. Is bovenstaande misschien herkenbaar voor iemand?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:50
@MartijnA3 Zonder er verder veel verstand van te hebben wil ik toch even een duit in het zakje doen met de volgende site, https://vroptician.com/ Ik weet niet of het te corrigeren valt, maar zoja, dan kun je daar lenzen bestellen. :)

Ben zelf hartstikke scheel en ben dus ook van plan, als ik ooit aan VR toekom, daar op maat gemaakte lenzen te bestellen zodat ik geen zachte ooglenzen in hoef als ik ga racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-07 10:50
MartijnA3 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:31:
Rare vraag misschien, maar 6 jaar geleden ben ik geopereerd aan een luit oog, deze is cosmetisch recht gezet. Ik kan er ook goed door zien, maar mijn rechteroog is het dominante oog. Mijn ogen komen ook niet op 1 punt samen waardoor ik in de bios niet de 3D effecten zie die anderen wel zien. Ik zie gewoon een film zoals altijd.
Nu heb ik interesse in VR, maar ik weet niet of ik dat goed kan zien of dat ik er last van krijg. Is bovenstaande misschien herkenbaar voor iemand?
Hallo Martijn, zoals @Pyr0_ al zei zijn er verschillende makers van subscription lenzen voor VR. Misschien kun je een van die bedrijven een mailtje sturen. Makkelijker nog is als je eerst bij iemand een VR bril kan proberen dan weet je het helemaal zeker. Misschien maakt het bij jou ook nog uit wat voor een FOV de headset heeft. Ik heb er verder niet veel ervaring mee, heb alleen een leesbril en daar heb ik dan totaal geen problemen mee met een VR headset. Ik heb een hp reverb.
Weet ook niet precies hoe dat met 3D zit. Ik neem aan dat je gewoon diepte kan zien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Hallo allemaal,

Ik heb net voordat het human malware gebeuren los barstte een HP reverb aangeschaft. Ben er erg blij mee en het ding heeft geweldige resolutie. Nu rij ik voornamelijk iRacing en ben altijd op zoek om de boel een beetje te vergemakkelijken en te verfraaien. Vandaar dat ik onder meer crewchief en digital race engineer gebruik die bij de meeste mensen wel bekent zullen zijn.

Nu kwam ik een andere (gratis app) tegen genaamd RacelabApps, die volgens mij nog niet veel gebruikt word dus ik dacht ik meld hem hier even. Kan zowel in VR als met schermen gebruikt worden. Volgens mij is de app vooral bedoeld voor iRacing.

Het maakt nieuwe overlays aan die je in allerlei posities kan plaatsen. Je kunt ze vergroten, kantelen etc. Heeft ook een fuel calculator en ik vind de battlebot ook een mooie aanvulling. Je moet even lid worden van het discord kanaal en dan kan je hem daar downloaden. De makers hebben ook een youtube kanaal met uitleg en how to.

https://youtu.be/uw_Vfv-13Cg

Hopleijk hebben jullie er wat aan ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

dozo71 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:58:
Hallo allemaal,

Ik heb net voordat het human malware gebeuren los barstte een HP reverb aangeschaft. Ben er erg blij mee en het ding heeft geweldige resolutie. Nu rij ik voornamelijk iRacing en ben altijd op zoek om de boel een beetje te vergemakkelijken en te verfraaien. Vandaar dat ik onder meer crewchief en digital race engineer gebruik die bij de meeste mensen wel bekent zullen zijn.

Nu kwam ik een andere (gratis app) tegen genaamd RacelabApps, die volgens mij nog niet veel gebruikt word dus ik dacht ik meld hem hier even. Kan zowel in VR als met schermen gebruikt worden. Volgens mij is de app vooral bedoeld voor iRacing.

Het maakt nieuwe overlays aan die je in allerlei posities kan plaatsen. Je kunt ze vergroten, kantelen etc. Heeft ook een fuel calculator en ik vind de battlebot ook een mooie aanvulling. Je moet even lid worden van het discord kanaal en dan kan je hem daar downloaden. De makers hebben ook een youtube kanaal met uitleg en how to.

https://youtu.be/uw_Vfv-13Cg

Hopleijk hebben jullie er wat aan ;)
RaceLabApps ziet er inderdaad gelikt uit.

Helaas werkt dit (nog) niet met mijn Oculus Rift S, al is er wel een minder elegante workaround middels het pinnen van een virtual window. Ik gebruik deze functie wel eens, maar dan zet ik er JoelRealTiming in.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:22
Phusebox schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Same here...
Draait echt te slecht om speelbaar te zijn op :
Ryzen 5 3600x. RTX 2070 Super, 16GB, X570 bord en een Samsung Odyssey Plus.
Grote kans dat ik een odyssey plus voor een mooi prijsje kan oppikken. Nu wil ik deze voor iracing gaan gebruiken met eenzelfde setup als die van jou.. heb je daar ervaringen mee?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ourplayground schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:04:
[...]

Grote kans dat ik een odyssey plus voor een mooi prijsje kan oppikken. Nu wil ik deze voor iracing gaan gebruiken met eenzelfde setup als die van jou.. heb je daar ervaringen mee?
Nee, sorry. Project Cars 2 en Automobilist 2 draaien als een zonnetje overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 15:01

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zelf ben me ook aan het oriënteren op een VR. Voor mij zou het puur en alleen om Asetto Corsa gaan.
Tot nu toe racete ik op een 100inch (beamer/scherm), maar ivm verhuizing komt mijn game pc en playseat niet meer in de bioscoop te staan. Dus daarom wil ik voor een oculus rift s gaan.

Ik worstel echter een beetje met de specs.
Ik heb momenteel een i5-6500 @3.2Ghz, 16GB + een 1070GTX.
Wat voor performance mag ik verwachten binnen Assetto Corsa met deze setup?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-07 08:54
ourplayground schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:04:
[...]

Dat gaat prima werken. Ircaing met een oculus rift s en een RTX2080 gaat echt super goed. De 2070 super zal het niet veel slechter doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51
Ik wil VR een kans geven. Ik gebruik hem puur voor Automobilista 2:

game pc specs:
ryzen 3700x
32gb ram 3200Mhz
2x gtx1070 SLI

Een rift s de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
savale schreef op donderdag 30 april 2020 @ 01:39:
Ik wil VR een kans geven. Ik gebruik hem puur voor Automobilista 2:

game pc specs:
ryzen 3700x
32gb ram 3200Mhz
2x gtx1070 SLI

Een rift s de beste optie?
'Beste' is een groot woord. De Rift S is qua prijs-kwaliteitverhouding en ondersteuning een goede keuze, en hoewel ik AMS2 zelf niet speel, zouden je specs prima moeten zijn voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Wormaap schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:00:
[...]

'Beste' is een groot woord. De Rift S is qua prijs-kwaliteitverhouding en ondersteuning een goede keuze, en hoewel ik AMS2 zelf niet speel, zouden je specs prima moeten zijn voor VR.
Ja denk zelf dat dat een goede keuze zijn. Misschien de HP reverb, maar de kans is dan wel aanwezig dat ik mijn systeem moet gaan upgraden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 21:19
savale schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:03:
[...]

Ja denk zelf dat dat een goede keuze zijn. Misschien de HP reverb, maar de kans is dan wel aanwezig dat ik mijn systeem moet gaan upgraden denk ik...
HP Reverb is een absolute aanrader (zie ook mijn review over 't ding). De kleine fov is echter wel een groot minpunt bij racen vind ik.

Om je een idee te geven qua performance. Ik heb vandaag toch maar eens PC2 gekocht (aanbieding op Steam) en dat loopt, met alle settings op ultra/high en 30 wagens op de baan, toch nog als een zonnetje op mijn systeem
(1080ti, 8700k, 32gb ram, SSD en dus HP Reverb)

PC2 rijdt wel erg lekker trouwens. Mijn sloppy rijstijl wordt minder hard afgestraft dan bij AC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Bloedvat schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:10:
[...]

HP Reverb is een absolute aanrader (zie ook mijn review over 't ding). De kleine fov is echter wel een groot minpunt bij racen vind ik.

Om je een idee te geven qua performance. Ik heb vandaag toch maar eens PC2 gekocht (aanbieding op Steam) en dat loopt, met alle settings op ultra/high en 30 wagens op de baan, toch nog als een zonnetje op mijn systeem
(1080ti, 8700k, 32gb ram, SSD en dus HP Reverb)

PC2 rijdt wel erg lekker trouwens. Mijn sloppy rijstijl wordt minder hard afgestraft dan bij AC :P
Ahh goede info. De FOV is inderdaad wel een dingetje, maar dan is er best kans dat het onder AMS2 met dezelfde engine ook wel goed werkt met mijn 1070 SLI. Ik heb PC2 ook gespeeld, maar vind zelf AMS2 beter aanvoelen wat betreft force feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 21:19
savale schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:54:
[...]

Ahh goede info. De FOV is inderdaad wel een dingetje, maar dan is er best kans dat het onder AMS2 met dezelfde engine ook wel goed werkt met mijn 1070 SLI. Ik heb PC2 ook gespeeld, maar vind zelf AMS2 beter aanvoelen wat betreft force feedback.
Oh ik geloof je direct. Ik ben ook geen "echte" sim racer, maar vind het af en toe wel leuk voor de afwisseling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Nu Joep extra kanalen op de GOT teamspeak server heeft aangemaakt om ook tijdens de training in iracing een beetje te kunnen babbelen wil ik hier gebruik van maken maar ik rijdt natuurlijk in VR.
Heeft Teamspeak een ingebouwde VR modus? Biedt overwolf misschien een oplossing of ben veroordeeld tot OVR drop of OVR toolkit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-07 17:18
Gisteren eens gekeken of ik Sim Racing wat vond. Pc met 1070 en rift s en 34 inch monitor
Begon met Racing rooms starters pakket.
Op monitor beeld en besturing
Op rift s wel beeld maar geen besturing niets reageert.

Dan maar een maand abo op iracing genomen
Interface stuk lastiger.
Weer beeld op monitor al kwam ik niet weg wel gas geen auto shift denk ik kreeg hem niet in z’n 1.
Frustratie alom :D

Op rift s zag het er mooi uit had ik niet verwacht zo mooi wel wat haperingen in voorbij rijdende autos
Echter ook hier hier menu voor me maar de rift s controllers doen niets net als de Xbox controller er valt geen beweging in de pointer te krijgen. Jammer dat het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt om even snel te kijken of het wat is.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

ErikRo schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:02:
Gisteren eens gekeken of ik Sim Racing wat vond. Pc met 1070 en rift s en 34 inch monitor
Begon met Racing rooms starters pakket.
Op monitor beeld en besturing
Op rift s wel beeld maar geen besturing niets reageert.

Dan maar een maand abo op iracing genomen
Interface stuk lastiger.
Weer beeld op monitor al kwam ik niet weg wel gas geen auto shift denk ik kreeg hem niet in z’n 1.
Frustratie alom :D

Op rift s zag het er mooi uit had ik niet verwacht zo mooi wel wat haperingen in voorbij rijdende autos
Echter ook hier hier menu voor me maar de rift s controllers doen niets net als de Xbox controller er valt geen beweging in de pointer te krijgen. Jammer dat het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt om even snel te kijken of het wat is.
Het iRacing menu bedien je met de muis in VR.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Maurice W schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Het iRacing menu bedien je met de muis in VR.
Ach stom in VR denk je daar niet aan.Wat niet helpt is dat ik met mijn rug naar de computer en bureau zit vanwege meer ruimte je snapt dat muis bedienen heel erg lastig is zo :+

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ok met de tip van de muis iets verder gekomen. paar keer geprobeerd met beide sims.
Racing rooms wel beeld voor me maar miniatuur interface, cursor was 2 mm op 1 m afstand of zo denk vanwege hoge monitor res die op vr bril wordt overgenomen. Amper te lezen dus.

Immersie is geweldig! Het voelt gewoon natuurlijk en niet 2D. Nu nog een Pimax 8K of die nieuwe XTAL of zo die moet nog beter zijn. Geen vervorming in hoeken itt Pimax.
Bocht inkijken je ziet nu wat. Groot pluspunt voor mij, geen monitor meer na dit.
Dit is toch anders dan F1 op de Xbox op de bank.

Alleen ..., hoewel ik begonnen ben mijn Rift S opnieuw via Guardian te kalibreren en richting bureau natuurlijk. Mijn hoofd zat in de auto een meter naar voren en ten hoogte van de motorkap een beetje op het stuur zeg maar. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik dat op juiste hoogte krijg.

Daarna nog een keer iRacing, eerste keer zat hoofd ook heel ergens anders.
En beeld werd rechts getoond kreeg dat niet weg dus maar met hoofd richting kast gaan zitten. Niet ideaal maar beter dan niets. Grafisch lijkt het op eerste gezicht beter dan Racing Rooms.

tweede keer hoofd weer verkeerd kon wel mijn hoofd in de zijne moven. Beeld zat weer niet voor mij maar weer rechts.
Pit nooit kunnen verlaten want het is me niet gelukt omhoog te schakelen wel gas maar de pit uitrijden ho maar. Ok zal wel iets stoms zijn later maar eens kijken.

Kortom het zou van mij allemaal wat meer plug en play mogen zijn en de interface mag wel groter op je VR bril kan het soms echt niet lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 04-05-2020 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
@ErikRo Heb je de functie "recenter HMD" al gevonden in het control overzicht van iracing?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-07 12:02
Meld me hier ook maar even, heb de Valve index en race voornamelijk in IRacing. (Maar heb ook PC (1/2) maar nog niet VR gedaan)

Eerste keer rijden is wel echt een verschil met een enkele monitor en zeker ook met 3 schermen.
Nog wel wat kleine dingen die ik wil oplossen, als ik naar links/rechts onder kijk val ik door de vloer en wordt ik soms gereset of het beeld flikkert enorm. (denk dat het aan de positie van de rig ligt t.o.v. de lighthouses.)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Razkin schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:24:
@ErikRo Heb je de functie "recenter HMD" al gevonden in het control overzicht van iracing?
Nog niet zal nog eens zoeken. Zou fijn als ik juist zit.

Even vraagje aan allen ik zou graag racen in steden bv Tokyo die hebben me altijd meer getrokken een soort NFS van vroeger maar dan als Sim geen arcade. Kan dat ook? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Heeft iemand van jullie zowel de rift S als de valve index al kunnen testen? Ik gebruik nu de rift s, maar mijn ipd is eigenlijk te laag. Daardoor is niet alles scherp, maar wel te doen. Ik voordat ik de rift s gekocht heb, ook de valve index gepreordered. Heb daar nu net een email over gehad en ik kan die dus nu bevestigen en bestellen. Het prijsverschil is natuurlijk groot, maar de extra fov en verstelbare ipd lijken mij super interessant. Ik ben alleen bang dat het verschil klein gaat zijn tov het prijsverschil.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb beide, het verschil vind ik zelf nogal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Wat vind je vooral een groot verschil en wat is je ipd? Ik mis vooral scherpte (door mijn ipd van 59) en eigenlijk ook resolutie. Ik lees echter dat tekst beter te lezen zou zijn op de rift s en zelfs iets scherper beeld geeft? . De hogere resolutie van de index zou wat teniet gedaan worden door de hogere fov lees ik? En dat lijkt ook zo in de filmpjes op youtube "through the lenses"

[ Voor 9% gewijzigd door Hathie op 08-05-2020 10:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Voor mij is de index een stuk leesbaarder als er bv text is (denk elite dangerous e.d.), mijn ipd is precies het gemiddelde.

Fov kan je in de index gewoon bijstellen naar wat je zelf lekker vind.

Filmpjes op youtube e.d. zijn nou niet echt een goede bron van info: de meeste worden per vierkante meter uitgepoept om maar zoveel mogelijk views te krijgen. Neem dat soort vids met een enorme korrel zout. Mensen lijken dat nog wel eens te vergeten. Het is een business, het is entertainment maar het is meestal niet doordacht of informatief (uitzonderingen daar gelaten).

Enfin, dit is meer vr specifiek dan vr racing, dus het lijkt mij allemaal een beetje off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 03:16
Ik weet niet of ik het mag plaatsen ,anders mag het bericht ook verwijderd worden, Ik ben een facebook groep gestart omtrent het simracen en het bouwen of hebben van een rig.Lijkt het je leuk om je rig of VR setting te showen kun je het in de groep laten zien en mensen inspireren
Leuk intitiatief, maar niet op deze manier :)

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 11-05-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
Toch maar de knoop doorgehakt om de Valve Index aan te schaffen en de betaling te bevestigen. Hopelijk is hij hier snel.

Ik was van de Oculus Rift S even terug gewisseld naar mijn 34" UWQHD monitor, omdat ik toch wat last had met de rift. Mijn IPD is namelijk zo'n 59 mm en ik had gevoel op de duur scheel te beginnen zien. Het beeld is ook niet altijd even scherp op die manier. De immersie en het gevoel is toch echt niet te tippen aan VR en dus dan maar de Index gegaan. Ben heel erg benieuwd, ik heb hoge verwachtingen. Hopelijk is hij hier snel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:41
Leuk om dit topic zo door te lezen.

Ik heb zelf veel GT Sport op de PS4 gespeeld en een tijdje geleden de stap gemaakt naar iRacing. Ik zit nu als een blinde op slechts 60 cm van een 40" lcd tv. Toch zie ik in de cockpit op iRacing nog niet genoeg en wil ik de stap maken naar VR of Triples.

Ik heb een PC met een i7 3770, GTX 1070 8GB en 16GB RAM. Zouden jullie met deze specs eerder voor de Triples gaan, of voor bijvoorbeeld de Oculus Rift S? Met triples kom je toch al snel aan de €169 per scherm (1080p 75HZ) plus nog een monitor stand à €200 Met de Oculus ben ik voor €449 klaar. Mocht die weer beschikbaar worden.

iRacing Profiel | Mijn Racekamertje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Maakt niet zoveel uit hoeveel schermen je hebt imho; alleen de head tracking al en dat je gewoon achter je kunt kijken, of onder je stoel, is iets dat je op geen andere manier krijgt. Het ziet er ongetwijfeld mooier uit op een goed scherm, maar de immersie die VR biedt kan je niet anders evenaren. :)
Niet dat ik helemaal niets meer met een scherm doe, maar ik zou zelf voor VR gaan. Dat kan je PC ook wel aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Helemaal eens met @Cyphax. Ik race zelf ook in iRacing, en doe dat met zelfs maar een GTX1060 6GB. Wel met een Ryzen 2700X. Ik heb af en toe wel wat framedrops op zware circuits, maar da's meer de videokaart dan de processor volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Iemand ervaring met een WMR headset en specifiek de Odyssey+ en iRacing. Ik zie dubbel met mijn huidige instellingen, zie ook nergens een optie om de nativer resolutie van de headset te gebruiken.

Met alle andere games werkt de Odyssey+ prima en heb ik 0 issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:22
Phusebox schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:54:
Iemand ervaring met een WMR headset en specifiek de Odyssey+ en iRacing. Ik zie dubbel met mijn huidige instellingen, zie ook nergens een optie om de nativer resolutie van de headset te gebruiken.

Met alle andere games werkt de Odyssey+ prima en heb ik 0 issues.
wellicht dat dit topic helpt?
https://members.iracing.c...ist/3601756.page#11027686

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3606124.page

Hier zeggen ze dat je het beste revive kan gebruiken om het op te lossen. Maar lees het even door zou ik zeggen. Er is trouwens geen enkele reden om voor iracing steam te gebruiken ook niet met een wmr headset. Heb zelf de hp reverb

[ Voor 29% gewijzigd door dozo71 op 15-05-2020 18:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Mocht je revive niet aan de praat kunnen krijgen helpt dit misschien:

https://github.com/LibreVR/Revive/issues/1140

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Dit schijnt te werken voor een aantal mensen in iracing

This is how it worked for me:

+ install Oculus Home
+ install Revive
+ in your Documents\iRacing\rendererdx11.ini change
[Oculus Rift]
RiftEnabled=1
[OpenVR]
OpenVREnabled=0
+ start steam vr
+ start revive
+ rightclick on the revive icon in the traybar --> patch
+ select iRacing\iRacingSim64DX11.exe ( do NOT overwrite openvr_api.dll)
+ now rename the xinput1_3.dll to xinput9_1_0.dll in your iRacing installation folde

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
dozo71 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:36:
Dit schijnt te werken voor een aantal mensen in iracing

This is how it worked for me:

+ install Oculus Home
+ install Revive
+ in your Documents\iRacing\rendererdx11.ini change
[Oculus Rift]
RiftEnabled=1
[OpenVR]
OpenVREnabled=0
+ start steam vr
+ start revive
+ now rename the xinput1_3.dll to xinput9_1_0.dll in your iRacing installation folde

Deze stappen kan ik niet doen want geen patch optie en dat bestand is er ook niet.

De andere stappen wel gedaan maar nu krijg ik helemaal geen VR meer... zodra ik OpenVR uitzet krijg ik geen VR meer in iRacing.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 15-05-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Heb het gekopieerd uit een iracing post van een van de links hierboven. Weet niet hoe oud die was en of er inmiddels een andere mogelijkheden zijn. Probleem deed zich alleen voor met de odyssey en odessey plus wat ik begreep verder weet ik het ook niet. Staan ook verhalen in van mensen die hun exemplaar hebben omgeruild als zijnde defect en dat het daarna wel werkte. Bij sommigen hielp het om naar 60hz te gaan in steam vr. Voor de rest zou ik het ook niet weten heb zelf de hp reverb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Aah ja gezien dat ze de patch functie weggehaald hebben bij revive. Kun je versie 1.8.1 nog downloaden die schijnt het nog wel te hebben en die werkt dacht ik nog.
Iemamd is het nog gelukt op 9 mei 2020. Volgens de thrad in het forum

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Laatst online: 16-07 16:45
Mijn rift s is maandag dood gegaan. Nu naar coolblue voor garantie.

Ben al even aan het denken om voor 32' triples te gaan owv gemak, is altijd wat gedoe met vr te starten en ook de kwaliteit enz.

Nu zei iemand me te kijken naar de HP reverb ipv triples en ben ik weer aan de twijfel geslaan :)

Zit in een kelder met meer dan voldoende ruimte en word dus ook nooit te warm voor VR.
Dus elke optie is goed :)
Ik heb geen last van motion sickness en kan er wel uren mee rijden... Maar toch...

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hanzzzie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:39:

Ben al even aan het denken om voor 32' triples te gaan owv gemak, is altijd wat gedoe met vr te starten en ook de kwaliteit enz.

Nu zei iemand me te kijken naar de HP reverb ipv triples en ben ik weer aan de twijfel geslaan :)

Zit in een kelder met meer dan voldoende ruimte en word dus ook nooit te warm voor VR.
Dus elke optie is goed :)
Ik heb geen last van motion sickness en kan er wel uren mee rijden... Maar toch...
Als elke optie goed is zou ik elke optie pakken. Ik vind dat VR niet een scherm helemaal vervangt, maar ik zou het ook niet meer willen missen. Gelukkig neemt ie niet zo veel ruimte in. ;)

Wat ik er wel prettig aan vind is dat je inderdaad op elk moment de keuze hebt. Je kunt een triplemonitorsetup helemaal inrichten met een stuur en een fancy stoel, maar al die dingen gebruik je in VR ook. Het is met name de weergave en cameracontrole bij racegames, maar het daadwerkelijk besturen van je voiture is hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
[quote]Hanzzzie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:39:

Heb zelf de HP reverb en denk voor simulaties is het de beste resolutie die te krijgen is tegen een fatsoenlijke prijs. Natuurlijk heeft de hp ook weer zijn eigen nadelen maar dat is met elke headset. Ik kom van 24 inch 60hz triples dus nothing fancy maar de immersion is voor mij het belangrijkste dus ik blijf bij VR only. Met de reverb kan ik eindelijk de apexes zien. En ook geen last van motion sickness etc.

Bij discussie VR vs triples ga je weer op hele andere dingen letten. Heeft elk zijn eigen insteek.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
nja ze zullen idd elk wel hun voor en nadelen hebben...

ik zit weer in de twijfel, rijd al 1j in VR en begin het een beetje een gedoe te vinden met altijd aan/af te zetten enz enz.

wie weet is de next gen VR binnen misschien enkele maanden maar weer een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hanzzzie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:35:
nja ze zullen idd elk wel hun voor en nadelen hebben...

ik zit weer in de twijfel, rijd al 1j in VR en begin het een beetje een gedoe te vinden met altijd aan/af te zetten enz enz.

wie weet is de next gen VR binnen misschien enkele maanden maar weer een wereld van verschil.
de enige ontwikkelingen die ik ken binnen vr die nog niet aangekondigd zijn, zijn helaas geen grote stappen. Denk meer aan slimme foviated rendering, eyetracking en wat andere zaken die eenzelfde vergelijkbare stap zijn.

Mijn verlanglijste boven het verkleinen van de hele hap komt gedeeltelijk automatisch en de andere zijn we druk mee bezig.

- ultra hoge dpi (met eyetracking zodat je pc geen mini Fukushima doet)
- factor x in gpu kracht (gaat vanzelf, volgende 2 gpu standaarden worden al beter, en optimalizatie vd meerdere engines gaat ook een boel winst opleveren)
- True lightfield! (Mijn ding. Laatste stapje om je hersenen helemaal voor de gek te houden. Eerste tests laten zien dat het vrijwel zonder motion sickness komt als side effect)

Het komt er allemaal vanzelf aan (op lightfield na, moeilijk verhaal) maar gok niet op een paar maanden. Denk meer aan jaren.

Op de korte termijn (binnen een jaar/ anderhalf onder voorbehoud van de hele lockdown) kan je beter hopen voor betere compressie, optimalisatie vd engines, misschien een switch naar een ander type display (ietwat buiten de box) en krachtigere portable/wireless oplossingen (gokje, valt buiten mij scope en onderzoek. Markt is daar wel naar, dus educated guess).

Verwacht in iedergeval geen al te grote stappen. Mijn grootste hoop zit hem in een ultra highdef + eyetracking voor fovrend en lightfield. Dat is echt verbazingwekkend klein op papier en lichtjaren vooruit op de ervaring zelf ...

Naja, excuses, is mijn grootste hobby maar een beetje sidetracking vh onderwerp.

Tldr; hou je adem niet in voor grote advances in vr op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
het gaat binnenkort (als het waar is) toch een immense hop zijn idd in GPU power, wat er dan van waar is...

CPU wou ik evt ook doen ( nu nog 6th gen I7 ) Maar de 10th gen is blijkbaar ook niet veel soeps (kan idd een meltdown veroorzaken met de wattages die ik hoor :O)

Tzal wikken en wegen worden, ik zit nu een week zonder VR, op 34 inch ultrawide, en ik moet zeggen de eyecandy tov VR is wel een immens verschil en het switchen waard, ik begin er aan te wennen om op scherm te racen (voorheen enkel en alleen in VR) dus dat zal het grote verschil zijn, Lando en Max racen ook op schermen dus ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

dozo71 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:56:
[quote]Hanzzzie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:39:
Heb zelf de HP reverb en denk voor simulaties is het de beste resolutie die te krijgen is tegen een fatsoenlijke prijs. Natuurlijk heeft de hp ook weer zijn eigen nadelen maar dat is met elke headset. Ik kom van 24 inch 60hz triples dus nothing fancy maar de immersion is voor mij het belangrijkste dus ik blijf bij VR only. Met de reverb kan ik eindelijk de apexes zien. En ook geen last van motion sickness etc.

Bij discussie VR vs triples ga je weer op hele andere dingen letten. Heeft elk zijn eigen insteek.
Ik ben hier eigenlijk wel heel benieuwd naar. Heb even een HTC Vive kunnen lenen. Leuk ding voor Beatsaber maar de resolutie viel me erg tegen in iRacing.

Strepen op de weg, de 100m bordjes waren niet of slecht te zien. Hoeveel beter is dit met een HP Reverb?

(p.s. hoe staat het met de FPS op de Reverb? Is toch bijna 2x zoveel pixels als mijn UltraWide).

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 17-05-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Jay-v schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Ik ben hier eigenlijk wel heel benieuwd naar. Heb even een HTC Vive kunnen lenen. Leuk ding voor Beatsaber maar de resolutie viel me erg tegen in iRacing.

Strepen op de weg, de 100m bordjes waren niet of slecht te zien. Hoeveel beter is dit met een HP Reverb?

(p.s. hoe staat het met de FPS op de Reverb? Is toch bijna 2x zoveel pixels als mijn UltraWide).
De strepen op de weg en ook de borden en apexes zijn goed te zien met de reverb. Kwam van een first gen vr set en een geweldig verschil. Denk dat ongeveer te vergelijken is met een 720p tot 1080p monitor. Heeft wel een nadeel dat de fov vrij klein is tov een pimax an valve index. Kleuren zijn een beetje flets maar dat komt weer door de gebruikte lcd schermen. Maar mij stoort dat niet en de resolutie maakt veel goed.

Het systeem moet inderdaad aardig wat pixels pushen. Ik heb een dedicated iracing pc met een i3 8350k op 4.9 Ghz met een gtx 1080.
Ik moet wel de graphic settings tweaken maar haal met mindere settings wel rond de 90 fps.
Zou graag een betere RTX kaart willen vooral voor het verbeterde sps systeem dat bepaalde vr berekeningen bij je cpu weghaald en door de gpu laat doen. Scheelt zo een 25%.

Ik denk dat voor simulaties de reverb het beste is voor een redelijk bedrag. Ik ben er in ieder geval blij mee. Ik kan er beter mee corrigeren en slides opvangen en de immersion is geweldig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jay-v schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Je kunt wel kijken naar het verhogen van de resolutie. Als je die met een factor 1.5 of 2 kan verhogen, dan wordt het door de headset gedownsampled naar z'n eigen resolutie, maar dat maakt tekst over het algemeen wel scherper. Het maakt Elite Dangerous prima te doen op m'n oude Rift.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste