Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 16:45
michielvh83 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:53:
Oops bedoelde idd SimLab. Wat ik die via Steam is desktop view op fullscreen contentmanager (met UI op 180% ofzo) en dan kan ik de headset ophouden :)
Je zei ook SimLab. Bedoelde je SimHub?

Ja maar zelfs met content manager heb je nog steeds controllers van je VR headset nodig of een toetsenbord en muis. Het kan, voor zover ik weet, niet gewoon met jouw stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08
Vraagje over GPU upgrade voor iRacing. Ik doe het hier en niet in een algemeen topic want het is uitsluitend voor iRacing met VR.

Ik race nu met een Nvidia GTX 1070ti 8GB icm een Occulus Rift S. CPU is een I7 9700k. Dat is meestal OK (op low settings), maar op sommige tracks zakt de framerate echter wel vervelend in. Ik wil eigenlijk wel naar hogere settings zonder framedrops.

Wat is nu de verstandigere keuze voor deze specifieke combinatie voor een budget van <1000 euro.
  • Meer memory: AMD Radeon RX 6900 XT 16GB
  • Meer GPU power oa door DLSS: Nvidia 3080 10GB. Is ondersteuning voor Nvidia in iRacing nog steeds beter?
of een optie die ik nog niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
Flying Hawkic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:37:
[...]

Wat ik spijtig vind aan AC is dat je telkens je headset af moet nemen. Dat haalt je een beetje uit de ervaring en ik vind het onhandig om vanuit mijn rig mijn toetsenbord en muis te bedienen. Ik blijf liever volledig in mijn headset als ik in VR zit.
Dat geldt voor de meeste VR-games. Je kan, beetje afhankelijk van welke VRbril en software je gebruikt, een virtuele desktop tonen zodat je de menu's kan zien en bedienen zonder uit VR te gaan, maar muis/toetsenbord erbij is wel een redelijke noodzaak.

In het begin vond ik dat ook enorm hinderlijk, maar inmiddels wel redelijk aan gewend en even een bracket uitgeprint waarop ik m'n bril aan de zijkant van de rig kan ophangen. Inmiddels ben ik dermate ver eraan gewend dat het nu andersom juist irritant geworden is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
kroegtijger schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:54:
[...]

Dat geldt voor de meeste VR-games. Je kan, beetje afhankelijk van welke VRbril en software je gebruikt, een virtuele desktop tonen zodat je de menu's kan zien en bedienen zonder uit VR te gaan, maar muis/toetsenbord erbij is wel een redelijke noodzaak.

In het begin vond ik dat ook enorm hinderlijk, maar inmiddels wel redelijk aan gewend en even een bracket uitgeprint waarop ik m'n bril aan de zijkant van de rig kan ophangen. Inmiddels ben ik dermate ver eraan gewend dat het nu andersom juist irritant geworden is.
Ja, dat heb ik met Virtual Desktop. Maar dat betekent dat ik toch steeds moet grijpen naar een toetsenbord of muis die naast mij op de grond staan en dus toch half de bril af moet zetten of onder de bril door moet kijken om te zien of ik juist grijp. Hoe los je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Flying Hawkic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:36:
[...]

Ja, dat heb ik met Virtual Desktop. Maar dat betekent dat ik toch steeds moet grijpen naar een toetsenbord of muis die naast mij op de grond staan en dus toch half de bril af moet zetten of onder de bril door moet kijken om te zien of ik juist grijp. Hoe los je dat op?
een keyboard-tray en muis-tray op de rig schroeven. Dan staat het altijd op dezelfde plek en is het wel te doen. In-game hangt alles wat ik nodig heb op het stuur dus heb ik geen muis/toetsenbord nodig. Als ik niet aan het rijden ben zet ik m'n bril af en kijk ik op het gewone scherm. Dan maakt het niet veel uit waar de rommel is uiteraard.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
kroegtijger schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:47:
[...]

een keyboard-tray en muis-tray op de rig schroeven. Dan staat het altijd op dezelfde plek en is het wel te doen. In-game hangt alles wat ik nodig heb op het stuur dus heb ik geen muis/toetsenbord nodig. Als ik niet aan het rijden ben zet ik m'n bril af en kijk ik op het gewone scherm. Dan maakt het niet veel uit waar de rommel is uiteraard.
Wel, dat is een beetje mijn probleem. Ik heb nogal een rare rig (Playseat Sensation Pro) waar je eigenlijk niets op kan monteren van tray. Aan mijn rig hangt ook geen monitor, omdat ik enkel in VR speel. Ik gebruik mijn headset als monitor. Mijn echte monitor staat verder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 13:58
Ik ben aan het uitkijken naar mijn eerst VR headset. Aangezien ik voornamelijk race, wat raden jullie aan? Na zelf wat research gedaan te hebben leek de HP Reverd G2 mij de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:53

Mystikal

It never hurts to help!

gibsonneke schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:07:
Ik ben aan het uitkijken naar mijn eerst VR headset. Aangezien ik voornamelijk race, wat raden jullie aan? Na zelf wat research gedaan te hebben leek de HP Reverd G2 mij de beste optie.
Ik ben al zeer lang enthousiast over de G2. Wat mij betreft een no brainer, mooie prijs. Eventueel andere facecover erop.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:16
Flying Hawkic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:54:
[...]

Wel, dat is een beetje mijn probleem. Ik heb nogal een rare rig (Playseat Sensation Pro) waar je eigenlijk niets op kan monteren van tray. Aan mijn rig hangt ook geen monitor, omdat ik enkel in VR speel. Ik gebruik mijn headset als monitor. Mijn echte monitor staat verder weg.
Zelf heb ik een Logitech K400 gekocht om hier omheen te werken. Groot genoeg om snel op de tast te vinden, en geen muis nodig door de ingebouwde touchpad :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
gibsonneke schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:07:
Is een beetje GPU-afhankelijk, maar de G2 is een prima keuze als je GPU het trekt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 22:08
Vandaag heb ik mijn GamePC geupgrade van een 6900XT naar Nvidia Rtx4900. Hoofdreden is dat ik heel veel plezier haal uit ACC in VR, maar dat ik graag iets meer details wilde aanzetten. Opzicht was ACC wel prima speelbaar op de 6900XT. Als eerste heb ik de AMD drivers netjes gedeinstalleerd met DDU, daarna kaart vervangen, officiele Nvdia driers geinstalleerd. De rest van mijn gamePC is een 5800X als CPU en 32Gb DDR4-3600Cl16.

Als eerste heb ik een een 3Dmark benchamrk gedaan en die was positief. De graphics score is bijna verdubbeld tov de 6900XT. Was 18396 punten en was nu 36958. Daarna heb ik ook nog Warzone 2.0 gespeeld met alle settings op Epic en dat liep heerlijk soepel.

Daarna ACC in VR opgestart met de settings etc zoals ik gebruikte met mijn AMD 6900XT. Hier begint het probleem. In het Menu viel mij al op dat FPS niet stabiel was, maar juist wat schommelt tussen 85-90. Wanneer ik begin met rijden dan schommelt de fps tussel de 75-90. Meeste wel tussen 85-90 maar veel drop frames. Het gekke is dat GPU load niet boven de 30-35% komt, maar wel regelmatig blauwe spikes in frsVR. Wat vreemd is dat mijn AMD instellingen op een veel snellere GPU toch veel slechter draait. Ook het feit dat het al schommelt in het hoofdmenu doet mij vermoeden dat er iets anders aan de hand is.

De volgende stappen heb ik al geprobeerd zonder positief resultaat.
1) Hernoemen Document and settings ACC directory. Steam maakt dan een nieuwe directory aan met ACC defaults.
2) Engine.ini and OpenVR_Fsr naar orgioneel teruggezet
3) Verschillende graphics presets geprobeerd die ik in het verleden heb gebruikt, zelfs presets die nog minder detail gebruiken als de 6900XT preset
4) Windows 11 laatste updates and incl bug voor HolographicShell en zorgen dat die is gestopt.

Ik ben nu even door mijn opties heen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen en mij in de juiste richting wijzen. Het lijkt er dus op dat de PC prima draait gezien de 3DMark benchmark. Hieronder mijn instellingen van de graphics presets and welke SteamVR settings ik gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qprUV13wky2VCA9Z0CE40TdLqww=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0nwaK8Z0BwdHuppym1WrEIJp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7GBCaHiL_RHaYAk80xRaXNwes0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rE65nc4r6icXbD7vdKQ5gyFx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0oMnVqjSs0HN-HFGl6NQQI3nb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pKukYWl9o1vbWCfw5peG6dS.png?f=fotoalbum_large

SteamVR instellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiIydzdG18o550OR2MiifJdhDxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJe2xgH4s7XB9kDHJwct4D6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJQEp6CRu6zfon68qAzn0Y9jqxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLTgH7yLOe6n5VstGjB9jVD3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISOlW6ArOac_PUs1SlsLjFygBWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzyo1cU6xEHdPGRfOXQpj5Kg.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
GAEvakYD schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:04:
Vandaag heb ik mijn GamePC geupgrade van een 6900XT naar Nvidia Rtx4900. Hoofdreden is dat ik heel veel plezier haal uit ACC in VR, maar dat ik graag iets meer details wilde aanzetten. Opzicht was ACC wel prima speelbaar op de 6900XT. Als eerste heb ik de AMD drivers netjes gedeinstalleerd met DDU, daarna kaart vervangen, officiele Nvdia driers geinstalleerd. De rest van mijn gamePC is een 5800X als CPU en 32Gb DDR4-3600Cl16.

Als eerste heb ik een een 3Dmark benchamrk gedaan en die was positief. De graphics score is bijna verdubbeld tov de 6900XT. Was 18396 punten en was nu 36958. Daarna heb ik ook nog Warzone 2.0 gespeeld met alle settings op Epic en dat liep heerlijk soepel.

Daarna ACC in VR opgestart met de settings etc zoals ik gebruikte met mijn AMD 6900XT. Hier begint het probleem. In het Menu viel mij al op dat FPS niet stabiel was, maar juist wat schommelt tussen 85-90. Wanneer ik begin met rijden dan schommelt de fps tussel de 75-90. Meeste wel tussen 85-90 maar veel drop frames. Het gekke is dat GPU load niet boven de 30-35% komt, maar wel regelmatig blauwe spikes in frsVR. Wat vreemd is dat mijn AMD instellingen op een veel snellere GPU toch veel slechter draait. Ook het feit dat het al schommelt in het hoofdmenu doet mij vermoeden dat er iets anders aan de hand is.

De volgende stappen heb ik al geprobeerd zonder positief resultaat.
1) Hernoemen Document and settings ACC directory. Steam maakt dan een nieuwe directory aan met ACC defaults.
2) Engine.ini and OpenVR_Fsr naar orgioneel teruggezet
3) Verschillende graphics presets geprobeerd die ik in het verleden heb gebruikt, zelfs presets die nog minder detail gebruiken als de 6900XT preset
4) Windows 11 laatste updates and incl bug voor HolographicShell en zorgen dat die is gestopt.

Ik ben nu even door mijn opties heen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen en mij in de juiste richting wijzen. Het lijkt er dus op dat de PC prima draait gezien de 3DMark benchmark. Hieronder mijn instellingen van de graphics presets and welke SteamVR settings ik gebruik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

SteamVR instellingen
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sorry ik kan je niet helpen maar het is wel zo dat ACC bijzonder slecht is geoptimaliseerd voor VR. Ik heb het zelf een keer geprobeerd en daar is het bij gebleven. Doe mij maar AMS2 in VR. Maar eens je een sim hebt, verander je natuurlijk niet zomaar. Hopelijk is hier iemand die je wel kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 08-05 06:40

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Is je CPU en mem nu niet gewoon de bottleneck? Als de informatie vanuit de rest van je systeem de verwerkingssnelheid van je GPU niet kan bijhouden dan blijf je lagere prestaties houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
jfeelders schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:00:
Is je CPU en mem nu niet gewoon de bottleneck? Als de informatie vanuit de rest van je systeem de verwerkingssnelheid van je GPU niet kan bijhouden dan blijf je lagere prestaties houden.
Nope dat denk ik niet. Ik heb een HwInfo en frsVR laten meeloggen en CPU blijft ruim onder de 30%, zonder spikes of drops. Wat ook vreemd is dat ACC nu dus veel slechter draait dan voorheen met mijn 6900XT. Terwijl in 3Dmark becnhmark de graphics score wel duidelijk verdubbeld is .

Ik heb het gevoel alsof er nog ergens iets AMD specifiek staat. Of dat SteamVR gewoon in de war is nu er een andere GPU in hangt.

[ Voor 4% gewijzigd door GAEvakYD op 06-12-2022 07:55 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:36
GAEvakYD schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:55:
[...]

Nope dat denk ik niet. Ik heb een HwInfo en frsVR laten meeloggen en CPU blijft ruim onder de 30%, zonder spikes of drops. Wat ook vreemd is dat ACC nu dus veel slechter draait dan voorheen met mijn 6900XT. Terwijl in 3Dmark becnhmark de graphics score wel duidelijk verdubbeld is .

Ik heb het gevoel alsof er nog ergens iets AMD specifiek staat. Of dat SteamVR gewoon in de war is nu er een andere GPU in hangt.
V-sync in NVIDIA control panel nagekeken/ uitgeschakeld? Andere opties getest (uit/aan) in NVIDIA control panel?

Die renderresolutie: automatisch => deze al aangepast om te zien hoe uw systeem reageert?

Waarom staat uw renderresolutie op 70% in game? Was dat absoluut nodig met zo'n dikke AMD kaart?

Deze problemen is eigenlijk ook waarom ik ACC nooit getest heb en bij AMS2 ben gebleven (want VR)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Even windows opnieuw inspoelen, snelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
TiezZ_BE schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:36:
[...]

V-sync in NVIDIA control panel nagekeken/ uitgeschakeld? Andere opties getest (uit/aan) in NVIDIA control panel?

Die renderresolutie: automatisch => deze al aangepast om te zien hoe uw systeem reageert?

Waarom staat uw renderresolutie op 70% in game? Was dat absoluut nodig met zo'n dikke AMD kaart?

Deze problemen is eigenlijk ook waarom ik ACC nooit getest heb en bij AMS2 ben gebleven (want VR)
Ja Nvidia settings lijken goed te staan. Net zelfs de OpenComposite route geprobeerd ipv de SteamVR route. Dat is altijd iets meer gedoe, maar win je iets performance mee. Ik heb het getest om uit te testen of SteamVR de bottleneck is of wat anders.

Ik heb alle nvdia settings en config files van iemand met een 3080 overgenomen. Echter bij mij draait het spel dan op 70 fps EN belangrijk iets, overlay zegt CPU bound +2ms en soms CPU bound 12ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Darkangle schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:45:
Windows opnieuw installeren bedoel je? Dat is best een dingetje met alle savegames en meuk van mijn zoon die erop staan. Dan ben ik denk ik eerst een dag bezig om dat allemaal veilig te stellen. Wat een gedoe, dan neig ik er nog eerder naar om die kaart terug te sturen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
GAEvakYD schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:02:
[...]

Windows opnieuw installeren bedoel je? Dat is best een dingetje met alle savegames en meuk van mijn zoon die erop staan. Dan ben ik denk ik eerst een dag bezig om dat allemaal veilig te stellen. Wat een gedoe, dan neig ik er nog eerder naar om die kaart terug te sturen. ;(
Ok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Darkangle schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:45:
Zou ik ook snel naar neigen. Of een SSD vrijmaken en daar snel even nieuwe install op zetten en testen met ACC.

@GAEvakYD Bios versie mobo gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
TiezZ_BE schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:27:
[...]

Zou ik ook snel naar neigen. Of een SSD vrijmaken en daar snel even nieuwe install op zetten en testen met ACC.

@GAEvakYD Bios versie mobo gecontroleerd?
Ik begin nu toch langzaam deze optie te overwegen. :X :X :X Ben al aan het opzoeken wat ik allemaal moet backupen voor steam, origin, etc.

Laatste bios versie heb ik draaien inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10
GAEvakYD schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:02:
[...]

Dit valt wel mee toch, gewoon de mijn documenten folder van windows kopieren, volgens mij zit er zelf een unctie opp de windows installatie dat als je niet je HD formatteerd windows dit zelf doet en alle belangrijke data kopieeerd naar een "windows old" mapje waar dan je oude plaatjes documenten ed staan.

de rest van steam staat meestal gewoon in de cloud. ik kopieer savegames eigenlijk nooit meer mee en doe toch per half jaar een schone windows installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
WeeDzi schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:43:
[...]

Dit valt wel mee toch, gewoon de mijn documenten folder van windows kopieren, volgens mij zit er zelf een unctie opp de windows installatie dat als je niet je HD formatteerd windows dit zelf doet en alle belangrijke data kopieeerd naar een "windows old" mapje waar dan je oude plaatjes documenten ed staan.

de rest van steam staat meestal gewoon in de cloud. ik kopieer savegames eigenlijk nooit meer mee en doe toch per half jaar een schone windows installatie
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar daar ga ik zo achter komen. Want ik ga zo wel een clean installatie doen. Voor de zekerheid heb ik een disk image gemaakt die ik eventueel kan terugzetten als het niet de oplossing blijkt te zijn EN de games etc terughalen te veel gedoe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
GAEvakYD schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:34:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar daar ga ik zo achter komen. Want ik ga zo wel een clean installatie doen. Voor de zekerheid heb ik een disk image gemaakt die ik eventueel kan terugzetten als het niet de oplossing blijkt te zijn EN de games etc terughalen te veel gedoe is.
95'ish% van mijn games staan op aparte SSD's, veel handiger na een herinstall van windows. (Natuurlijk ook je documents folder en andere persoonlijke bestanden vanuit C-schijf wegschrijven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
TiezZ_BE schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:21:
[...]

95'ish% van mijn games staan op aparte SSD's, veel handiger na een herinstall van windows. (Natuurlijk ook je documents folder en andere persoonlijke bestanden vanuit C-schijf wegschrijven)
Zelfde hier. Alles op apparte schijven, pxe boot installatie van windows vannaf de nas met wat scripts = windows installeren kost 15 minuutjes en de scripts zetten automagisch alles goed voor max performance en rerouten van alle var folders (naar nas).

Ik zet het aan, haal een kopje koffie en tegen de tijd dat ik terug ben staat alles erop, steam draait netjes ingelogged en al en alles is geverified.

Als je het meer dan 2x gaat doen in een jaar is het beter om een keer alles goed op te setten zodat je het nooit meer hoeft te doen. Nas houd zelf netjes alle windows patches up to date op de images en all. Ik ben super lui, dus liever een keer een sprintje trekken dan elke keer weer te moeten lopen.

Het enige wat ik nog niet gescript heb is UE5.1 updaten. Misschien ook ooit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Schone installatie. Broodnodige geïnstalleerd van chipset drivers, Nvidia spullen. Steam en SteamVR.

Helaas zelfde probleem als met de bestaande installatie. Prima 3Dmark resultaten maar alles in VR is dramatisch. Ik zit te denken wat voor opties ik nu nog heb. Ik neig erna om de kaart nu maar terug te sturen cq. te verkopen. Voelt als opgeven, maar ik ben wel door mijn opties heen nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAEvakYD
Eindelijk heb ik de oplossing gevonden voor mijn probleem. Ik wil/mag geen dubbelpost doen, maar hier heb ik de oplossing gepost:
https://gathering.tweaker...message/73711246#73711246

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
GAEvakYD schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:36:
Eindelijk heb ik de oplossing gevonden voor mijn probleem. Ik wil/mag geen dubbelpost doen, maar hier heb ik de oplossing gepost:
https://gathering.tweaker...message/73711246#73711246
Blij voor je. Geniet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:41
Mensen hier toevallig ervaring met de 4070 ti in combinatie met de Reverb G2 ?

Overweeg te upgraden van 2070 S / R5 3600 naar 4070 ti / R7 5800x3d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Nope, maar wel redelijk wat ervaring met de ReverB G2 icm met meerdere GPU's. De upgrade je noemt is hele serieuze als je van een 2070 komt. De 5800X3D is ook een hele mooie voor simracing.

Je zou nog kunnen overwegen om voor het nieuwe AM5 platform te gaan. De X3D varianten zijn al wel aangekondigd maar nog niet te koop. Ik verwacht ze de eerste maanden ook flink overpriced. Maar een 7700x is in de benchmarks even snel als de 5800X3D, echter heb je dan wel een AM5 platform waar komende vele jaren CPU upgrades voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 20:08
Ik kan je vertellen dat met een Quest 2 en een 4090 komende vanaf een 3080 het verschil fenomenaal is en ik eindelijk zonder gedoe kan genieten.

De 4070Ti ligt dichter bij de 3080 gezien het verschil tussen de 3090 en 3080 niet erg groot is.

Het is een verschil met wat je nu hebt, maar je zal blijven moeten rommelen met settings met de 4070Ti.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 23:24
Ik heb sinds de launch een G2 en heb hem zo goed als niet gebruikt omdat icm een 3080 het nul extra bood over de Index. Nu met een 4090 hoef ik niet meer te undersamplen om details in iracing hoog te houden. Voor mijn gevoel is dat undersamplen ook de grootste boosdoener dat de G2 een hele kleine sweetspot heeft volgens de vele reviews, het valt mij nu nauwelijks op in vergelijking met de Index, waarmee ik niet wil zeggen dat de sweetspot geweldig is, ik ben gewoon gewend om mijn hoofd te draaien en minder scherp beeld te zien als ik enkel m'n ogen beweeg. De FOV is wel duidelijk minder, maar met de 3D printed versie van jewcookie(meen ik) is dat voor mij acceptabel.

Hoop dat 2023 een bril oplevert met minimaal Index FOV, G2 scherpte, super sweetspot en rechtstreekse SteamVR ondersteuning, maar wat ik van CES etc heb gezien gaat dat tegenvallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Thanks voor jullie input. Met de 2070S moet ik vaak settings op low zetten en openxr/steam vr resolutie op 40/50% om 90 fps te houden. Hoef niet persee alle graphics opties op high ultra te hebben maar iets hogere resolutie zou wel fijn zijn. Soms met testen zet ik hem wel eens op 60/70% en dat ziet er gelijk zoveel beter uit maarja dan hou ik de 90 fps niet en dat is toch wel belangrijk in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
GAEvakYD schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:00:
Nope, maar wel redelijk wat ervaring met de ReverB G2 icm met meerdere GPU's. De upgrade je noemt is hele serieuze als je van een 2070 komt. De 5800X3D is ook een hele mooie voor simracing.

Je zou nog kunnen overwegen om voor het nieuwe AM5 platform te gaan. De X3D varianten zijn al wel aangekondigd maar nog niet te koop. Ik verwacht ze de eerste maanden ook flink overpriced. Maar een 7700x is in de benchmarks even snel als de 5800X3D, echter heb je dan wel een AM5 platform waar komende vele jaren CPU upgrades voor komen.
Ik dacht dat die moederborden nog vrij duur waren ?

De 5800x3d kan nog op mijn AM4 platform vandaar dat ik die overweeg. Hoef ik niet ook nog een nieuw moederbord e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Razkin schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:20:
Ik heb sinds de launch een G2 en heb hem zo goed als niet gebruikt omdat icm een 3080 het nul extra bood over de Index. Nu met een 4090 hoef ik niet meer te undersamplen om details in iracing hoog te houden. Voor mijn gevoel is dat undersamplen ook de grootste boosdoener dat de G2 een hele kleine sweetspot heeft volgens de vele reviews, het valt mij nu nauwelijks op in vergelijking met de Index, waarmee ik niet wil zeggen dat de sweetspot geweldig is, ik ben gewoon gewend om mijn hoofd te draaien en minder scherp beeld te zien als ik enkel m'n ogen beweeg. De FOV is wel duidelijk minder, maar met de 3D printed versie van jewcookie(meen ik) is dat voor mij acceptabel.

Hoop dat 2023 een bril oplevert met minimaal Index FOV, G2 scherpte, super sweetspot en rechtstreekse SteamVR ondersteuning, maar wat ik van CES etc heb gezien gaat dat tegenvallen.
De Pimax Crystal heeft meer fov, scherpte, sweetspot en SteamVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Playa del C. Technisch is de Crystal de meest interessante, maar Pimax staat niet bekend om hun geweldige software. De reden dat ik rechtstreekse SteamVR(dus niet enkel werken met)support verlang, is om ik daar nooit problemen mee heb gehad.

Nu met WMR en de G2 is het elke keer een gevecht of ik wel of niet mijn muis kan bedienen in game. Op zaken als VD etc zit ik niet te wachten voor bv de PICO4 en net als bij Meta zit ik niet te wachten op een account bij hun platform. Nu heeft Meta al keer op keer bewezen onbetrouwbaar te zijn op VR gebied, Bytedance op VR gebied niet, maar wat mij betreft wordt TikTok verboden in de huidige vorm om aan te geven hoe ik tegenover Bytedance sta als bedrijf.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Razkin De keuze om de Quest lekker links te laten liggen is natuurlijk prima. Alleen vraag ik mij af waar Meta zich heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn op VR gebied?

Ik heb een Quest 2 sinds december 2020 en niets van dergelijke zaken gemerkt namelijk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Razkin schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:45:
@Playa del C. Technisch is de Crystal de meest interessante, maar Pimax staat niet bekend om hun geweldige software. De reden dat ik rechtstreekse SteamVR(dus niet enkel werken met)support verlang, is om ik daar nooit problemen mee heb gehad.

Nu met WMR en de G2 is het elke keer een gevecht of ik wel of niet mijn muis kan bedienen in game. Op zaken als VD etc zit ik niet te wachten voor bv de PICO4 en net als bij Meta zit ik niet te wachten op een account bij hun platform. Nu heeft Meta al keer op keer bewezen onbetrouwbaar te zijn op VR gebied, Bytedance op VR gebied niet, maar wat mij betreft wordt TikTok verboden in de huidige vorm om aan te geven hoe ik tegenover Bytedance sta als bedrijf.
Crystal heeft pcvr met rechtstreekse steamvr support. Kijk, als je Pimax gewoon niet vertrouwd, prima. Op papier is de Crystal prima. Op dit moment is het Chinees nieuwjaar. De Crystal wordt momenteel gemaakt en verscheept aan de eerste batch pre-orders. Enige nadeel is dat je waarschijnlijk pas een Crystal kan ontvangen ergens in april als je nu gaat bestellen.

Heb gisteren de podcast van MRTV gezien. Het ziet er bij Pimax eerlijk gezegd goed uit momenteel. Zelf weten, het hoeft niet, ik zou de Crystal echter niet negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
@Koldur Toen Facebook Oculus over nam, zou Oculus Oculus blijven en er geen samensmelting komen met Facebook, niets van dat zijn ze nagekomen.

@Playa del C. Oh, ik hou sowieso de reviews etc in de gaten, maar ik verwacht er dus niet al teveel van. De enige speler die ik 100% links laat liggen is Meta.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 16:12
GaHard schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 04:41:
Mensen hier toevallig ervaring met de 4070 ti in combinatie met de Reverb G2 ?

Overweeg te upgraden van 2070 S / R5 3600 naar 4070 ti / R7 5800x3d.
Ik heb net een 2070S vervangen door een 4070 TI en gebruik deze met een Quest 2. Ik ben van low naar medium+ gegaan, van 80 naar 90hz en hogere resolutie. Prestaties zijn verdubbeld qua rekenkracht. Dit in Project Cars 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 05:01
Playa del C. schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Crystal heeft pcvr met rechtstreekse steamvr support. Kijk, als je Pimax gewoon niet vertrouwd, prima. Op papier is de Crystal prima. Op dit moment is het Chinees nieuwjaar. De Crystal wordt momenteel gemaakt en verscheept aan de eerste batch pre-orders. Enige nadeel is dat je waarschijnlijk pas een Crystal kan ontvangen ergens in april als je nu gaat bestellen.

Heb gisteren de podcast van MRTV gezien. Het ziet er bij Pimax eerlijk gezegd goed uit momenteel. Zelf weten, het hoeft niet, ik zou de Crystal echter niet negeren.
Een Pimax VR bril zou ik alleen maar bestellen via een Nederlandse retailer, met Nederlandse garantie en 14 dagen bedenktijd. Daarentegen een nieuwe Valve VR bril (als die er ooit nog komt) zou ik direct pre-orderen zelfs als de wachttijd 6 maanden is.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Henkus schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Een Pimax VR bril zou ik alleen maar bestellen via een Nederlandse retailer, met Nederlandse garantie en 14 dagen bedenktijd. Daarentegen een nieuwe Valve VR bril (als die er ooit nog komt) zou ik direct pre-orderen zelfs als de wachttijd 6 maanden is.
Dit vind ik ook een heel logische gedachte.

Via pre-order bij Pimax zelf krijg je dan wel gratis de DMAS audio erbij en nog wat coupons. Nederlandse retailer gaat pas over een paar maanden enige voorraad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Playa del C. schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:25:
[...]
Crystal heeft pcvr met rechtstreekse steamvr support.
Volgens mij niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Het is een SteamVR headset, die optioneel in combinatie met een lighthouse cover ook gebruik maakt van het SteamVR tracking systeem. De headset kan zonder SteamVR, maar in PCVR modus is het de bedoeling om via SteamVR te werken. Het wordt op dat punt niet meer of minder SteamVR-compatible dan onderstaande rijtje.

Oculus Rift(S)
HTC Vive/Pro/Cosmos
Pico Neo3, Pico 4
Pimax 4K, 5K, 5K Plus, 8K, and 8K Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Playa del C. schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Het is een SteamVR headset, die optioneel in combinatie met een lighthouse cover ook gebruik maakt van het SteamVR tracking systeem. De headset kan zonder SteamVR, maar in PCVR modus is het de bedoeling om via SteamVR te werken. Het wordt op dat punt niet meer of minder SteamVR-compatible dan onderstaande rijtje.

Oculus Rift(S)
HTC Vive/Pro/Cosmos
Pico Neo3, Pico 4
Pimax 4K, 5K, 5K Plus, 8K, and 8K Plus.
Je zegt rechtstreeks in wat ik quote daar.

Nee, er dient software van pimax te draaien, waarna steamvr werkt.

Rechtstreeks is native, maar als je dat zou proberen doet hij niets...

[Edit] maar bedankt voor de toelichting, daar heeft iemand misschien nog wat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 24-01-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Darkangle schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Je zegt rechtstreeks in wat ik quote daar.

Nee, er dient software van pimax te draaien, waarna steamvr werkt.

Rechtstreeks is native, maar als je dat zou proberen doet hij niets...
In die zin is alleen de Valve Index rechtstreeks werkend in SteamVR. Ik reageerde op iemand die 'een headset' zocht die "rechtstreeks in VR" zou werken. Zie:
Razkin schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:45:
Elke headset die niet van Valve is, draait met eigen software. En een groot deel kan daarna met SteamVR werken.
Waar @Razkin op doelde, is dat de eigen software van Pimax niet sterk is. Dat klopt. Alleen de headset werkt verder net zo "rechtstreeks" met SteamVR als elke andere optie (naast Valve Index of mogelijk Deckard). Vond het wat een kromme logica in ieder geval. Hij had beter kunnen stellen dat een Pimax afvalt door de slechte Pimax-software. Het verhaal staat los van de SteamVR support. Dat is dus juist niet een reden om niet voor een Pimax te kiezen, want die support hebben Pimax-headsets juist wel en niet meer of minder dan een ander merk (buiten Valve zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Playa del C. schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:52:
[...]

In die zin is alleen de Valve Index rechtstreeks werkend in SteamVR. Ik reageerde op iemand die 'een headset' zocht die "rechtstreeks in VR" zou werken.
Htc vive?

Enfin, geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Heb geen ervaring met de Vive, maar vanaf https://www.vive.com/au/s...p-for-the-first-time.html
Before you can use VIVE, you’ll need to complete the setup process, which includes installing VIVE and SteamVR software, setting up the hardware, and defining your play area.
Voor zover ik weet is de Index de enige headset die alleen maar met SteamVR volledig werkt. Als de VIVE in de praktijk ook zonder de eigen software kan, prima. Dan zijn er twee. De VIVE is verder geen zinvolle optie momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Playa del C. schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Heb geen ervaring met de Vive, maar vanaf https://www.vive.com/au/s...p-for-the-first-time.html

[...]

Voor zover ik weet is de Index de enige headset die alleen maar met SteamVR volledig werkt. Als de VIVE in de praktijk ook zonder de eigen software kan, prima. Dan zijn er twee. De VIVE is verder geen zinvolle optie momenteel.
Neem het maar even aan, van iemand met wel de ervaringen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Darkangle schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Neem het maar even aan, van iemand met wel de ervaringen 😉
Dat zei ik al. Dan zijn er twee. De index en de Vive. Beiden zijn niet relevant voor de context om nu een nieuwe headset te kopen. Vrijwel alle moderne VR headsets werken prima met SteamVR. Punt is duidelijk toch? SteamVR support is geen goed argument in de zoektocht.

Het draait wat om het punt heen hier. Pimax is bij jou niet populair. Je hebt daar laatst dingen over gezegd. We zullen het zien. Geld voor VR is niet een probleem voor mij, dus ik ga de gok wagen. Snap tegelijkertijd dat genoeg mensen niet zo'n bedrag willen spenderen aan een gok. Die wachten nog een paar maand.
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat de kans meer dan 50% is dat ik binnenkort met de beste headset op de markt een mooie tijd in VR ga doorbrengen. Zo niet, dan moet ik alsnog wachten op een volgende product wat dan wel goed is. De Pico 4 is niet duur, maar voldoet ook niet volledig aan mijn eisen op lange termijn.

Zodra ik de Crystal binnen heb, laat ik hier zo objectief mogelijk weten hoe het mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Playa del C. schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:46:
[...]
Het draait wat om het punt heen hier.
Yup, het punt hier is vr racen.

Tussen de regels door lezen lijkt iets wat je hier (mijn replies) even vergeet, maar ik gok zo de rest niet.

Succes, we zien je review vanzelf. Zowieso een verademing voor je mits je het kan aansturen tov je cv1, dus ik neem aan een gunstig review als conclusie.

Mijn review/mening is al klaar 😉. Caveat emptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Darkangle schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Yup, het punt hier is vr racen.
Iets specifieker: welke moderne headset is geschikt voor vr racen.
Tussen de regels door lezen lijkt iets wat je hier (mijn replies) even vergeet, maar ik gok zo de rest niet.
Nee, dat doe ik en daar lees ik wat je hieronder schetst. Dat je de Crystal niks vindt.
Succes, we zien je review vanzelf. Zowieso een verademing voor je mits je het kan aansturen tov je cv1, dus ik neem aan een gunstig review als conclusie.
Ja, beter dan de CV1 uiteraard. Vandaar dat ik ook toevoegde dat het een zo objectief mogelijke review wordt. Ze adverteren vrij helder over bepaalde features. Zolang dat allemaal werkt, dan is het goed.
Mijn review/mening is al klaar 😉. Caveat emptor.
En dat is waarom ik jouw mening niet vertrouw. Er is door niemand buiten Pimax de uiteindelijke consumentenversie gezien, laat staan getest.
Je laat zien dat je oordeelt op basis van in het verleden behaalde resultaten. Ik zeg ook niet dat ik zeker weet dat Crystal prima wordt. Jij stelt wel dat het niet goed is. We zullen het zien.
Ik heb alles gelezen en gezien op internet over de Crystal. Het lijkt juist voor VR racen een perfecte match te worden. Ik laat het nog weten, in het algemene topic uiteraard.

En over een jaar kunnen we verder pas echt oordelen over alles wat mogelijk nog komt. Er is enige hoop op een Valve Index 2. Mocht die echt beter zijn, dan koop ik die ook. Producten waar verder niemand van weet of en wannneer ze komen, daar ga ik niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Playa del C. schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Iets specifieker: welke moderne headset is geschikt voor vr racen.

[...]

Nee, dat doe ik en daar lees ik wat je hieronder schetst. Dat je de Crystal niks vindt.
Yup, je leest niet helemaal goed en bent volledig overtuigd dat je het allemaal volgt. Enfin, ik trek me terug. Ik heb genoeg gehint zonder issues, de medelezers hebben er wat aan (hoop ik).
Playa del C. schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:16:

En dat is waarom ik jouw mening niet vertrouw. Er is door niemand buiten Pimax de uiteindelijke consumentenversie gezien, laat staan getest.
Je laat zien dat je oordeelt op basis van in het verleden behaalde resultaten.
Geen idee hoe je daar bij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Laat ze toch, sommigen willen het niet snappen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Darkangle schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:26:
[...]
Yup, je leest niet helemaal goed en bent volledig overtuigd dat je het allemaal volgt. Enfin, ik trek me terug. Ik heb genoeg gehint zonder issues, de medelezers hebben er wat aan (hoop ik).
Ik lees prima. Die persoonlijke aanvallen kun je weglaten, wordt flauw ondertussen. Draai het eens om, misschien geef je onduidelijke of onjuiste hints. Ja, ik ken je achtergrond. Echter heb ik ook sterk het vermoeden dat je subjectief bent. Alles wat Pimax is, brand jij op GoT af. Dat kan, maar dat betekent niet dat anderen het dan ook meteen met jou eens moeten zijn.
Ik heb online alles gelezen wat ik kon vinden over Pimax. Wat opvalt, is dat er de laatste twee jaar veel positieve reviews zijn over de 8KX en dat er op met name fora een aantal Pimax-haters actief zijn. Mensen die een paar jaar geleden zich belazerd voelden door Pimax.
[...]
Geen idee hoe je daar bij komt.
Omdat nog niemand online heeft gemeld een consumentenexemplaar te hebben ontvangen. Tijdens de roadshow en CES zijn er non-consumentenversies gebruikt. Eén daarvan is nu nog bij een Amerikaanse reviewer.
Kan zijn dat er een NDA op rust, maar dat valt dus onder wat ik noemde als 'niemand buiten Pimax'. Er is tot nu toe nog geen enkele review van de consumentenversie. Alleen eerste ervaringen van de roadshow/CES. Die ervaringen zijn positief.

Ik ben verder nog niet zeker dat de Crystal goed gaat worden. Ik wacht de eerste onafhankelijke reviews af. Die worden komende week verwacht. Schijnt te zijn dat de eerste 15 consumentenexemplaren momenteel bij Chinese testers zijn.

O.a. MRTV en SadleyItsBradley hebben bij een roadshow of CES getest en zij zijn positief gestemd. Daar hecht ik momenteel meer waarde aan dan jouw hints.

Tenslotte hangt één en ander af van de usecase. Ik zit in een racerig, ik hoef alleen beeld en geluid met een kabel en 6DOF inside-out tracking. Op die punten is de Crystal volgens de eerste indrukken de beste in de markt. Features die nu nog missen of falen, heb ik als simracer niet nodig. Als het ging over casual gamen, dan raad ik ook zeker een Pimax niet aan. Dan de Pico 4 of eventueel een Quest 2 of Index. Een simracer is het verder gewend om met software en hardware te prutsen totdat alles loopt zoals gewenst. En meestal gaat het over één of twee racegames. In mijn geval alleen iRacing, dus zolang dat goed werkt, dan is het voor mij klaar. Mensen zijn over het algemeen lovend over de 8KX bij iRacing.
Enige andere optie is de Index 2, maar ik betwijfel of die voor simracen beter gaat worden én binnen een jaar op de markt komt. Maar dat zullen we vanzelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Bedenk je goed dat wat jij kan lezen op het internet en wat er achter de schermen daadwerkelijk gebeurd een wereld uit elkaar ligt.

NDA is buiten pimax (en zo zijn er nog een paar andere dingen). Je verdraaid woorden voor je eigen punt te maken. Laten we elkaar lekker links liggen en gewoon weer plezier hebben (hoop ik?) In vr en in dit topic specifiek vr racen, dan kan ik je in je waarde laten en jij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:08
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door rsner17 op 31-01-2023 21:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 18:21
Ik ben wel benieuwd naar de Crystal. De 8KX, 5K super en de 5K plus heb ik inmiddels al getest en die zijn niet voor mij. Vnl. door het comfort van de brillen zelf. Beeld was ok en de distortion in de verschillende FOV settings vond ik iRacing ook niet echt storend.

Vanavond ga ik eindelijk de Varjo Aero proberen en ik ben benieuwd of die zijn prijskaartje waard is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
Even heel vlug mijn bevindingen na een uurtje of 2 testen.

Beeld is echt prachtig. De lenzen zijn super. Klein beetje distortion aan de zijkant, maar echt heel weinig. Ik zag een beetje motion blur. De eye tracking is echt leuk en het is super om te zien hoe snel dat werkt. Dit is 1 van de meest comfortabele HMD's die ik heb geprobeerd. De software van Varjo is ook echt heel goed. Tracking is net zo goed als bij de index (ik gebruikte de knuckle controllers). De automatische IPD is ook leuk, alleen zodra je de hmd afzet gaat hij daarna weer de ipd meten. Best irritant, maar je kan het uit / vastzetten. Geen GOD Rays!

Dan de minpunten. De FOV vond ik wat teleurstellend, geen audio oplossing (mic en koptelefoon) en maar 90hz. Zeker dat laatste vond ik toch wel een behoorlijk minpunt, zeker omdat ik 120hz bij de Index echt een toevoeging vind (zeker bij simracing). Daarnaast zit er ook geen camera bij, al moet ik zeggen dat ik dat bij geen enkele HMD nog heb gebruikt..

Terugkijkend is het echt een ontzettende mooie HMD. Vind ik het 2500 euro waard? Nee..(zeker niet als je nog geen basestations oid hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Voor de VR F1 22 spelers, als jullie starten, welk groen/rood/blauw lampje houd je aan zonder traction control om goed weg te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Koldur schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:22:
Voor de VR F1 22 spelers, als jullie starten, welk groen/rood/blauw lampje houd je aan zonder traction control om goed weg te komen?
Is er een patch geweest dat deze een beetje te doen is in VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Darkangle schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:49:
[...]

Ik heb er al uuuuren in zitten, speelt heerlijk weg in VR voor mij, heb wel een 4090 ervoor beschikbaar.
Geen stotters of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Darkangle schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:49:
[...]

Nog even een aanvulling, sinds gisteren speel ik Assetto Corsa met F1 mods en dat rijdt een stuk beter. Bij F1 heb je soms het gevoel alsof de auto op rails rijdt als je het vergelijkt. Vooral op rechte stukken.
Met AC is het alsof ik een stuur upgrade heb gedaan.

VR werkt prima, maar wel meer gedoe met UI, maar als je eenmaal racet merk je wat dat betreft niets. Het is allerminst een ramp, maar dat is bij F1 wel echt makkelijker.

F1 is leuk als je begint, maar als je echt meer wil racen/voelen, dan is AC de betere keuze.

Hebben andere AC VR simmers hier nog tips m.b.t. VR settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Koldur schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:45:
[...]

Nog even een aanvulling, sinds gisteren speel ik Assetto Corsa met F1 mods en dat rijdt een stuk beter. Bij F1 heb je soms het gevoel alsof de auto op rails rijdt als je het vergelijkt. Vooral op rechte stukken.
Met AC is het alsof ik een stuur upgrade heb gedaan.

VR werkt prima, maar wel meer gedoe met UI, maar als je eenmaal racet merk je wat dat betreft niets. Het is allerminst een ramp, maar dat is bij F1 wel echt makkelijker.

F1 is leuk als je begint, maar als je echt meer wil racen/voelen, dan is AC de betere keuze.

Hebben andere AC VR simmers hier nog tips m.b.t. VR settings?
Ik bedoelde meer dat vr er belabbert uitziet in f1, oit of the box en na minimaal getweak. Zeg maar classe margarine in bril qualiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Darkangle schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:55:
[...]

Ik bedoelde meer dat vr er belabbert uitziet in f1, oit of the box en na minimaal getweak. Zeg maar classe margarine in bril qualiteit.
F1 ziet er prima uit out of the box, AC net wat scherper, maar geen groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Koldur schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:13:
[...]

F1 ziet er prima uit out of the box, AC net wat scherper, maar geen groot verschil.
Heb je ook toevallig ams 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ja haha, ik heb ze allemaal, PC2, AMS2, F1 22 en AC Ultimate, ACC dan weer niet, dus niet echt allemaal.

AMS2 vond ik beter dan PC2, maar dat had weinig met VR te maken. Die is wel een stukje waziger in de verte dan F1 22 en die is weer een stukje waziger in de verte dan AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Apart.

Op alle testachines en setups hier is f1 verreweg de wazigste.

Even voor de duidelijkheid, in ams2, in het xml file sharpenings waarde wel of niet aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
xml aanpassing in PC2 en AMS2 is echt een must. Ik kan het echt niet meer wazig noemen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Koldur schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Ja haha, ik heb ze allemaal, PC2, AMS2, F1 22 en AC Ultimate, ACC dan weer niet, dus niet echt allemaal.

AMS2 vond ik beter dan PC2, maar dat had weinig met VR te maken. Die is wel een stukje waziger in de verte dan F1 22 en die is weer een stukje waziger in de verte dan AC.
AMS2 wazig in VR?? AMS2 is bij mijn weten de beste sim in VR, zelfs out of the box.

F1 22 daarentegen rampzalig, net als ACC. AC is doenbaar maar irritant dat je telkens de headset af moet doen tussen races door. Ook RF2 is leuk in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
AC, AMS2 en RF2 werken prima in VR. ACC is op mijn systeem een verschrikking. F1 heb ik niet en zal ik ook nooit spelen. Op dit moment draait iRacing het allerbeste voor mij in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nadat ik eerder mijn motion rig had geinstalleerd merkte ik dat mijn Reverb G2 heel veel moeite had met tracking tijdens de bewegingen.

Toch ook maar eens Next Level aangeschreven en die kwamen met de oplossing om (willekeurige) QR codes in A4 formaat rondom op de muur te plakken, zodat de Reverb een betere tracking zou hebben. Ook het dimmen van de monitor zou aanvullend kunnen helpen. Ik heb al een zwart bureaublad gekozen om de 2 monitors wat minder fel te laten schijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o-sqTagTFDLi5D2O0wIMiaMUqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBixVgNmPv4K1Hme2Gh7vXwY.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd of de QR codes het verschil gaan hebben. Ik heb wel veel witte muur en een glazen pui op een halve meter naast mij. Dus het kan wellicht het probleem zijn.

De beperkte tracking onthoudt me momenteel om volledig te genieten van de motion rig. Echter ik ben wel zeer enthousiast over de extra inmersie die dit oplevert. Fantastisch gevoel tijdens schakelen, remmen en in iets mindere mate de bochten. Je rijdt echt met een smile rond. Van de week de Formule Reiza gereden op RaceDepartment en dat was een feestje!

Het vinden van profielen voor de motion rig is echt zeer beperkt. Ik kan eigenlijk niets vinden specifiek voor AMS2 (of AC wat dat betreft). De setttings (screenshots) wat ik vond is volgens mij een oudere versie van de software, want de sliders kwamen in het geheel niet meer overeen. :/

[ Voor 24% gewijzigd door Mystikal op 09-02-2023 09:21 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Mystikal schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:13:
Nadat ik eerder mijn motion rig had geinstalleerd merkte ik dat mijn Reverb G2 heel veel moeite had met tracking tijdens de bewegingen.

Toch ook maar eens Next Level aangeschreven en die kwamen met de oplossing om (willekeurige) QR codes in A4 formaat rondom op de muur te plakken, zodat de Reverb een betere tracking zou hebben. Ook het dimmen van de monitor zou aanvullend kunnen helpen. Ik heb al een zwart bureaublad gekozen om de 2 monitors wat minder fel te laten schijnen.

Benieuwd of de QR codes het verschil gaan hebben. Ik heb wel veel witte muur en een glazen pui op een halve meter naast mij. Dus het kan wellicht het probleem zijn.

De beperkte tracking onthoudt me momenteel om volledig te genieten van de motion rig. Echter ik ben wel zeer enthousiast over de extra inmersie die dit oplevert. Fantastisch gevoel tijdens schakelen, remmen en in iets mindere mate de bochten. Je rijdt echt met een smile rond. Van de week de Formule Reiza gereden op RaceDepartment en dat was een feestje!

Het vinden van profielen voor de motion rig is echt zeer beperkt. Ik kan eigenlijk niets vinden specifiek voor AMS2 (of AC wat dat betreft). De setttings (screenshots) wat ik vond is volgens mij een oudere versie van de software, want de sliders kwamen in het geheel niet meer overeen. :/
Hmmm interessant. Zelf heb ik ook wel issues met de ReverB G2 icm tracking. Vooral bij het tijdelijk even ophangen van de VR bril bij een sanitaire stop etc. Dan is na de tijd de bril heel vaak de tracking kwijt waardoor het VR beeld soms heel erg scheef of juist heel hoog/laag zit. Soms kan ik dan nog in ACC op drive drukken en een recenter, dan staat het weer goed. Maar heel soms is het beeld zo verprutst dat ik niet meer op drive kan drukken of het menu kan bedienen, zodat ik de hele game moet afsluiten.

In onze IDC community hadden we er afgelopen week ook een heel gesprek over een meerdere die dit probleem hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

GAEvakYD schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:21:
[...]

Hmmm interessant. Zelf heb ik ook wel issues met de ReverB G2 icm tracking. Vooral bij het tijdelijk even ophangen van de VR bril bij een sanitaire stop etc. Dan is na de tijd de bril heel vaak de tracking kwijt waardoor het VR beeld soms heel erg scheef of juist heel hoog/laag zit. Soms kan ik dan nog in ACC op drive drukken en een recenter, dan staat het weer goed. Maar heel soms is het beeld zo verprutst dat ik niet meer op drive kan drukken of het menu kan bedienen, zodat ik de hele game moet afsluiten.

In onze IDC community hadden we er afgelopen week ook een heel gesprek over een meerdere die dit probleem hebben helaas.
Daar heb ik minder last van, bij mij is het echt dat ik (en meer tijdens beweging van de motion rig) de tracking niet snel genoeg lijkt te corrigeren, In snelle doordraaiers trackt hij pas weer goed als ik op een recht stuk rijdt. Daardoor zit ik soms niet meer centraal achter het stuur en soms buiten de auto... :X

edit:
heb nog een fotootje neergezet van mijn situatie, waarbij met name het raam rechts een probleem is. Aan de linkerzijde is meer ruimte en staan wat planken met spullen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Mystikal schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Daar heb ik minder last van, bij mij is het echt dat ik (en meer tijdens beweging van de motion rig) de tracking niet snel genoeg lijkt te corrigeren, In snelle doordraaiers trackt hij pas weer goed als ik op een recht stuk rijdt. Daardoor zit ik soms niet meer centraal achter het stuur en soms buiten de auto... :X

[edit]heb nog een fotootje neergezet van mijn situatie, waarbij met name het raam rechts een probleem is. Aan de linkerzijde is meer ruimte en staan wat planken met spullen.
Hmmm dat is wel balen voor je. Motion zou mij ook heel cool lijken. Hopelijk komt Valve ooit met een Index2 met betere resolutie, maar wel met de externe lighthouse tracking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

GAEvakYD schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:34:
[...]

Hmmm dat is wel balen voor je. Motion zou mij ook heel cool lijken. Hopelijk komt Valve ooit met een Index2 met betere resolutie, maar wel met de externe lighthouse tracking.
Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om motion aan te schaffen. Niet twijfelen, maar doen.

Ja een volgende generatie VR brillen zou wenselijk zijn, maar het is redelijk stil en wat er langs komt is niet dat wat de simracer perse zoekt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Motion icm met VR an tracking is lastig lijkt me. Je moet dan eigenlijk referentie punten hebben op de seat voor de bril. Bij kleine setups is het niet zo erg maar bij grote bewegingen klopt het gevoeld dan niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Mystikal schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om motion aan te schaffen. Niet twijfelen, maar doen.

Ja een volgende generatie VR brillen zou wenselijk zijn, maar het is redelijk stil en wat er langs komt is niet dat wat de simracer perse zoekt.
Aanschaffen, of als een echte tweaker zelf bouwen (sfx100/sfx150, een heel topic op tweakers over zelfs). 😁

[ Voor 7% gewijzigd door Darkangle op 09-02-2023 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
@Tadango @Flying Hawkic @Darkangle

In VR is het in de verte altijd wel iets wazig. Ook altijd lastig te omschrijven zonder het te ervaren en met VR is het niet te doen met screenshots het te laten zien.

Met wazig bedoel ik niet dat het erg is, maar er een mate is, die er met de huidige hardware altijd zal zijn.

F1 is m.b.t. de baan heel goed te doen, de borden en dan vooral de rode 200/150/100/50 borden zijn dan weer wel vrij wazig. Maar m.b.t. het racen zelf heb ik daar geen probleem mee.

Alle spellen zien er gewoon goed uit, met kleine verschillen waarbij ik AC het beste vind ogen.

AC is qua VR niet het beste ondersteund, maar als je eenmaal in de race zit, is het spel niet te verslaan op alle vlakken. F1 22 speelt leuk, maar voelt als je AC met de RSS F1 mod heb geprobeerd gewoon niet echt meer.
AC voelt alsof ik een veel beter stuur heb gekocht, veel echtere beleving. En met Virtual Desktop hoef ik mijn bril ook niet meer af te doen tussendoor, kan gewoon de controllers gebruiken om de desktop zelf te bedienen.

AMS2 heeft geen F1 auto's en ik wil echt de F1 ervaring hebben, daar ligt mijn hoofd voorkeur met racen.
Zal later hoogstwaarschijnlijk wel andere auto's willen rijden, maar voorlopig nog even niet.

@Mystikal
Voor tracking zijn vlakke witte muren wel een probleem en de G2 schijnt sowieso niet de beste tracking te hebben. Wat dat betreft klinkt het wel logisch dat de voorgestelde aanpassingen het op zouden kunnen lossen.
Met de Quest 2 moet je ook niet in een strak witte ruimte zitten, dan heb je ook problemen met tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Koldur schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:33:

In VR is het in de verte altijd wel iets wazig. Ook altijd lastig te omschrijven zonder het te ervaren en met VR is het niet te doen met screenshots het te laten zien.

Met wazig bedoel ik niet dat het erg is, maar er een mate is, die er met de huidige hardware altijd zal zijn.

F1 is m.b.t. de baan heel goed te doen, de borden en dan vooral de rode 200/150/100/50 borden zijn dan weer wel vrij wazig. Maar m.b.t. het racen zelf heb ik daar geen probleem mee.

Alle spellen zien er gewoon goed uit, met kleine verschillen waarbij ik AC het beste vind ogen.

AC is qua VR niet het beste ondersteund, maar als je eenmaal in de race zit, is het spel niet te verslaan op alle vlakken. F1 22 speelt leuk, maar voelt als je AC met de RSS F1 mod heb geprobeerd gewoon niet echt meer.
AC voelt alsof ik een veel beter stuur heb gekocht, veel echtere beleving. En met Virtual Desktop hoef ik mijn bril ook niet meer af te doen tussendoor, kan gewoon de controllers gebruiken om de desktop zelf te bedienen.

AMS2 heeft geen F1 auto's en ik wil echt de F1 ervaring hebben, daar ligt mijn hoofd voorkeur met racen.
Zal later hoogstwaarschijnlijk wel andere auto's willen rijden, maar voorlopig nog even niet.

@Mystikal
Voor tracking zijn vlakke witte muren wel een probleem en de G2 schijnt sowieso niet de beste tracking te hebben. Wat dat betreft klinkt het wel logisch dat de voorgestelde aanpassingen het op zouden kunnen lossen.
Met de Quest 2 moet je ook niet in een strak witte ruimte zitten, dan heb je ook problemen met tracking.
Ik ben bekend met scherpte en vr, en hoe het te meten 😁.

Om een betere referentie te hebben (nl in alle test situaties was f1 22 bagger in vr eerste 2 patches, op een hele wijde scala aan test hardware)... Het makkelijkste is ams2, heb je daar je xml file al eens aangepast met sharpening?

Ik gok nee, en dat verklaart de uitspraak dat vr altijd wazig is in de verte (dat is nl zeker niet in alle implementaties het geval).

Het is altijd moeilijk objectiviteit in te schatten op een afstandje; sommige spelers vinden een lenovo met alle settings op minimaal in rogue squadron als scherp (mooi voor hun btw!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Darkangle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:25:
[...]

Aanschaffen, of als een echte tweaker zelf bouwen (sfx100/sfx150, een heel topic op tweakers over zelfs). 😁
Haha, ik werk voor een actuator fabrikant en heb hier een magazijn vol staan. Maar niet technisch (en geen ambitie) genoeg.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Darkangle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Ik ben bekend met scherpte en vr, en hoe het te meten 😁.

Om een betere referentie te hebben (nl in alle test situaties was f1 22 bagger in vr eerste 2 patches, op een hele wijde scala aan test hardware)... Het makkelijkste is ams2, heb je daar je xml file al eens aangepast met sharpening?

Ik gok nee, en dat verklaart de uitspraak dat vr altijd wazig is in de verte (dat is nl zeker niet in alle implementaties het geval).

Het is altijd moeilijk objectiviteit in te schatten op een afstandje; sommige spelers vinden een lenovo met alle settings op minimaal in rogue squadron als scherp (mooi voor hun btw!).
Ik heb die XML inderdaad aangepast, maar heb jij toevallig jouw settings voor AMS m.b.t. die sharpening? Wil ik die later vanavond nog wel even proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

AMS2 heeft wel degelijk f1 auto's. Een hele zwik zelfs van verschillende jaargangen.

https://ams2cars.info/cars/

Livery's zijn er ook, dus prima!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Koldur schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Ik heb die XML inderdaad aangepast, maar heb jij toevallig jouw settings voor AMS m.b.t. die sharpening? Wil ik die later vanavond nog wel even proberen.
Ik kan straks wel even kijken als de kleine slaapt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mystikal schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:19:
AMS2 heeft wel degelijk f1 auto's. Een hele zwik zelfs van verschillende jaargangen.

https://ams2cars.info/cars/

Livery's zijn er ook, dus prima!
Dat dacht ik ook. Maar mijn kennis gaat niet veel verder dan auto, 4 wielen? Dus ik wou niet al te stom over komen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Darkangle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:24:
[...]

Dat dacht ik ook. Maar mijn kennis gaat niet veel verder dan auto, 4 wielen? Dus ik wou niet al te stom over komen 😉
https://simracing-unlimit...asons-in-automobilista-2/

En inmiddels volgens mij nog meer, aangezien dit artikel van 2022-04 is.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Mystikal schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:44:
[...]

https://simracing-unlimit...asons-in-automobilista-2/

En inmiddels volgens mij nog meer, aangezien dit artikel van 2022-04 is.
Ik had het inderdaad gevonden, had blijkbaar nog niet genoeg gezocht, teveel bezig met verschillende racing dingen haha.
Ben sinds kort echt serieus hiermee bezig en het kan wat overweldigend zijn om niet alleen het beste spel te vinden, maar ook alle mods, juiste instellingen en weet ik het.

Maar ben wel redelijk verkocht om mij hier meer op te richten! Heb inmiddels ook een TrueBrake V2 voor mijn G27 besteld. Ik ga wel zien of het ooit nog eindigt m.b.t. tot aankopen en upgrades haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb mijn G27 ook 9 maanden geleden ingeruild voor een Fanatec csl dd en een reverb.Daarna andere rig (next level). Toen basshakers, daarna button box, daarna 2e stuurtje en 2 weken geleden motion rig. It never stops....:p

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Koldur schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Vrouw had andere plannen toen kleine sliep, dus dat word vanavond. Of misschien kan @Flying Hawkic de zijne delen, als het iets van 2.90000 oid is dan is dat identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Darkangle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Vrouw had andere plannen toen kleine sliep, dus dat word vanavond. Of misschien kan @Flying Hawkic de zijne delen, als het iets van 2.90000 oid is dan is dat identiek.
Ik zou het op prijs stellen als het je vanavond nog lukt, geen haast hoor.
Hoewel ik graag zo snel mogelijk de baan rond ga, moet ik helaas toch even wachten tot de kleine hier op bed ligt voordat ik het kan testen.
Dus gaat dat helaas een stuk minder snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Koldur schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:33:
Dan zou ik iRacing eens proberen. Daar heb je officieel gelicenseerde AMG W12 én W13, waarbij vrijwel alles gemodelleerd is, tot aan “brake magic” aan toe.

Kost wat, maar dan heb je ook écht wat, qua F1. En VR werkt fantastisch in iRacing.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 09-02-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Dan zou ik iRacing eens proberen. Daar heb je officieel gelicenseerde AMG W12 én W13, waarbij vrijwel alles gemodelleerd is, tot aan “brake magic” aan toe.

Kost wat, maar dan heb je ook écht wat, qua F1. En VR werkt fantastisch in iRacing.
(Niet iedereen is dol op online racen, de rest even buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Darkangle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:20:
[...]

(Niet iedereen is dol op online racen, de rest even buiten beschouwing gelaten)
Ook AI met deze twee F1 auto’s. En ja, ik vind van alle sims de AI van iRacing met afstand de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:21:
[...]

Ook AI met deze twee F1 auto’s. En ja, ik vind van alle sims de AI van iRacing met afstand de beste.
En dan betaal je dus sub + wagen + track voor "offline", waarbij je alles verliest zodra je de sub stop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Darkangle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:23:
[...]

En dan betaal je dus sub + wagen + track voor "offline", waarbij je alles verliest zodra je de sub stop zet?
En dus? Ik zeg er toch bij dat het wel wat kost. Vermoeiend altijd weer hetzelfde gezever als het over iRacing gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 22:16
Heb zelf sinds een paar weken een Reverb G2, maar merk dat mijn 6700XT het niet heel fijn vind, heb de resolutie e.d. al lager gezet maar FPS blijft laag en het voelt niet vloeiend, eigenlijk beetje op randje van speelbaarheid.

Ik zit nu dus te dubben over een gpu upgrade maar weet niet zo goed wat een goede koop zou zijn, zou een 6800xt al voldoende stap zijn om die G2 goed aan te sturen, of is er meer power nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
!GN!T!ON schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:30:
Heb zelf sinds een paar weken een Reverb G2, maar merk dat mijn 6700XT het niet heel fijn vind, heb de resolutie e.d. al lager gezet maar FPS blijft laag en het voelt niet vloeiend, eigenlijk beetje op randje van speelbaarheid.

Ik zit nu dus te dubben over een gpu upgrade maar weet niet zo goed wat een goede koop zou zijn, zou een 6800xt al voldoende stap zijn om die G2 goed aan te sturen, of is er meer power nodig?
Controleer eerst even of je GPU momenteel wel de bottleneck is, en niet je CPU of geheugen of iets dergelijks. Zou zonde zijn om een hoop geld in een betere GPU te steken als je daarna nog niets ermee opschiet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:24:
[...]

En dus? Ik zeg er toch bij dat het wel wat kost. Vermoeiend altijd weer hetzelfde gezever als het over iRacing gaat. :)
Daarom zij ik het vriendelijk, en wou ik er niet verder op in gaan.

Zelf was ik ooit geinterreseerd in iracing, boeide me de kosten niet zo. Maar de gehele toxic verbale (let dus, zeker niet alle, maar alleen de verbale "fans") kant duide op een omgeving waar veel toxic mannetjes gaan schreeuwen zodra er iets misgaat of als mensen een discussie proberen te hebben.

Ik heb geen zin met dat soort onzin, nog met kalimero complex communities te interacten (nogmaals alleen de verbaal aanwezige "fans"), zeker als de nonverbale kant het allemaal wel goed vind.

Als je zo de discussies ziet voorbij komen op oa racedepartment dan ben ik blij dat ik voornamelijk offline rij en een vriendelijk online groep gevonden heb voor ams2 (rpm). Als ik lol probeer te hebben, liever zonder cringefest2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 22:16
kroegtijger schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:39:
[...]

Controleer eerst even of je GPU momenteel wel de bottleneck is, en niet je CPU of geheugen of iets dergelijks. Zou zonde zijn om een hoop geld in een betere GPU te steken als je daarna nog niets ermee opschiet.
Yes, sorry had ik er even bij moeten zeggen, CPU was eerst idd bottleneck (Ryzen 5 3600), heb nu een 5800x3d, daarmee is het iets beter, maar ik moet nog steeds de render resolution van de bril met iets van 50% terugzetten en de graphics ingame op medium om het nog een beetje vloeiend aan te laten voelen, anders word ik binnen 5 minuten kotsmisselijk :+ Vandaar dat ik nu ook meer dan de GPU wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Darkangle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:41:
[...]

Daarom zij ik het vriendelijk, en wou ik er niet verder op in gaan.

Zelf was ik ooit geinterreseerd in iracing, boeide me de kosten niet zo. Maar de gehele toxic verbale (let dus, zeker niet alle, maar alleen de verbale "fans") kant duide op een omgeving waar veel toxic mannetjes gaan schreeuwen zodra er iets misgaat of als mensen een discussie proberen te hebben.

Ik heb geen zin met dat soort onzin, nog met kalimero complex communities te interacten (nogmaals alleen de verbaal aanwezige "fans"), zeker als de nonverbale kant het allemaal wel goed vind.

Als je zo de discussies ziet voorbij komen op oa racedepartment dan ben ik blij dat ik voornamelijk offline rij en een vriendelijk online groep gevonden heb voor ams2 (rpm). Als ik lol probeer te hebben, liever zonder cringefest2000.
Je had het ook gewoon niet kunnen posten aangezien het uitgekauwd is en niets toevoegt. Maar RD, ja, dat verklaart want daar zitten ook veel iRacing-haters die elke gelegenheid aangrijpen het voor de zoveelste keer ook “vriendelijk” te zeggen. Op mij komt het over als afgunst wat niks bijdraagt.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste