Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
dawg schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:39:
[...]

offtopic:
Kan wel zijn, maar ik heb een hekel aan alles wat Meta is, zal het nooit gebruiken of kopen. En privacy is niet goedkoop.

:)
Ik gebruik facebook edg zonder persoonlijke informatie, alleen als een forum. Daarnaast gebruik ik de bril 99% voor PCRV dus daar krijgen ze ook geen verkoopbare informatie uit. Het maakt mij dus echt niet uit wat hun met die data doen, zit niets gevoeligs bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tadango schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Ik gebruik facebook edg zonder persoonlijke informatie, alleen als een forum. Daarnaast gebruik ik de bril 99% voor PCRV dus daar krijgen ze ook geen verkoopbare informatie uit. Het maakt mij dus echt niet uit wat hun met die data doen, zit niets gevoeligs bij....
Prima toch? :)
Het was geen oordeel, mensen moeten vooral Meta gebruiken als ze dat willen. Ik blijf er ver van, that’s all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46
Tadango schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:52:
Die meta zooi werkt anders wel aardig goed voor een enorm klein bedrag. Dat geeft de VR markt een enorme boost en daar profiteert iedereen van.
Bang for buck zijn de Quest 2 en ook de Rift S natuurlijk nog steeds heel mooie producten waar voor alsnog eigenlijk geen enkele concurrent ook maar bij in de buurt komt. Niet alleen qua hardware-specs, maar ook de enorm brede support van software. Als een product VR support, dan is 99% van de tijd Q2 en de Rift S supported. Ook hun software die ze hanteren werkt inmiddels behoorlijk stabiel. In het begin was het allemaal nog wat rammelend en wilde het soms nog wel eens wat issues geven, maar die tijd ligt ondertussen wel achter ons en werkt het eigenlijk altijd als een zonnetje.

Sinds dat Facebook er echter in is gestapt is het qua privacy echter geen heel groot feest meer te noemen helaas, en da's toch wel erg jammer voor product dat eigenlijk wel de basis heeft gelegd voor de hele VR-revolutie die er achteraan is gekomen.

Heb je jezelf echter toch al tot je oksels in het web van Facebook onder gedompeld en is privacy niet je grootste issue, dan zou ik het nog steeds blijven adviseren als instap in VR, simpelweg omdat ik nog geen ander product ben tegen gekomen dat dergelijke performance levert voor die prijs. Is budget niet een issue, dan zijn er zeker wel betere, mooiere en een stuk beter beschermde opties voor handen, maar dan moet je wel bereid zijn de portemonnee toch best open te trekken. Het is niet alleen de HMD die duurder is, maar met hogere resoluties komt ook een krachtigere pc erbij kijken natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Darkangle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:06:
[...]
ik heb beide geprobeerd, dus het is niet een "verwachting" maar mijn ervaring. Met de buttkicker op mijn rig was het gelijk duidelijk dat er een stuk meer kracht achter zit. Beide leuk, maar een is beduidend meer kick en de andere is meer tril als dat sense maakt.
Is een combi van beiden dan niet te prefereren? Een kick voor bumps en shifts, en een tril voor motor en asfalt? Ik heb overigens 4 Conrad shakers en dat bevalt goed, maar met bovenstaande ervaring wil ik wel eens een buttkicker als extra toevoeging proberen. hmmmmm.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:29
Dev0o schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:25:
[...]

Is een combi van beiden dan niet te prefereren? Een kick voor bumps en shifts, en een tril voor motor en asfalt? Ik heb overigens 4 Conrad shakers en dat bevalt goed, maar met bovenstaande ervaring wil ik wel eens een buttkicker als extra toevoeging proberen. hmmmmm.
Welke shakers heb je precies? En krijg je er geen "kick" uit, enkel trillingen?

En hoe heb je ze gemonteerd? Van wat ik uit mijn opzoekingen heb begrepen, maakt het materiaal en de manier waarop je ze monteert ook een belangrijk verschil. Zie bv.: https://doc.soundimports....ayton%20Audio_BST-1_2.pdf

Misschien best in het topic rigs, cockpits en wheelstands antwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 09-06-2022 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Flying Hawkic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:43:
[...]

Welke shakers heb je precies? En krijg je er geen "kick" uit, enkel trillingen?

En hoe heb je ze gemonteerd? Van wat ik uit mijn opzoekingen heb begrepen, maakt het materiaal en de manier waarop je ze monteert ook een belangrijk verschil. Zie bv.: https://doc.soundimports....ayton%20Audio_BST-1_2.pdf

Misschien best in het topic rigs, cockpits en wheelstands antwoorden.
Ik heb vier van deze: https://www.conrad.nl/nl/...656289&WT.srch=1&vat=true

Eentje gemonteerd op de alu-balk die dwars onder mijn pedalen-plate zit. Verder onder de linker- en rechterkant van mijn zitvlak, en eentje aan de achterkant van mijn stoel. Er zijn op internet hele verhandelingen te vinden hoe je deze moet monteren, maar mijn persoonlijke mening is dat je ze zo stevig mogelijk aan je Rig moet bevestigen omdat ze trillingen moeten doorgeven, en elke absorptie daarom vermeden zou moeten worden.

Ik krijg wel degelijk een kick, maar de reactie van Darkangle bevestigde mijn vermoeden dat een buttkicker hier toch beter in is. Het ontwerp van de buttkicker is ook wezenlijk anders en door de hefboomwerking geschikt om trillingen om te zetten in krachten en deze door te geven.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dev0o schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Ik heb vier van deze: https://www.conrad.nl/nl/...656289&WT.srch=1&vat=true

Ik krijg wel degelijk een kick, maar de reactie van Darkangle bevestigde mijn vermoeden dat een buttkicker hier toch beter in is. Het ontwerp van de buttkicker is ook wezenlijk anders en door de hefboomwerking geschikt om trillingen om te zetten in krachten en deze door te geven.
Dat klinkt heel aannemelijk en lijkt me de moeite van vergelijken / onderzoeken waard

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
kroegtijger schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:37:
[...]

Dat klinkt heel aannemelijk en lijkt me de moeite van vergelijken / onderzoeken waard
Yup, daarom heb ik beide in huis gehaald en een vd 2 weer weggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:04:
[...]

Yup, daarom heb ik beide in huis gehaald en een vd 2 weer weggegeven.
en wat waren je bevindingen precies daar dan in? Zat er veel verschil in? (als in: rechtvaardigt het 4x zoveel per stuk te betalen hiervoor, of is het verschil te klein om zoveel geld extra erin te steken?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
kroegtijger schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:33:
[...]

en wat waren je bevindingen precies daar dan in? Zat er veel verschil in? (als in: rechtvaardigt het 4x zoveel per stuk te betalen hiervoor, of is het verschil te klein om zoveel geld extra erin te steken?)
Moeilijk te zeggen. Ja er zit een boel verschil in en nee ik kan niet zeggen of de investering het waard is voor iemand anders. Ik "krijg" alle hardware van de zaak, dus de kosten zitten niet in het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Moeilijk te zeggen. Ja er zit een boel verschil in en nee ik kan niet zeggen of de investering het waard is voor iemand anders. Ik "krijg" alle hardware van de zaak, dus de kosten zitten niet in het plaatje.
Ah ja, dat snap ik.... Ik ben dan toch bang dat ik richting de echte buttkickers moet gaan kijken... Ben al wel iets te vaak op m'n muil gegaan met de goedkope oplossing om daarna alsnog een hoop geld er tegenaan te gooien... Dan maar in 1x goed doen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
kroegtijger schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:05:
[...]

Ah ja, dat snap ik.... Ik ben dan toch bang dat ik richting de echte buttkickers moet gaan kijken... Ben al wel iets te vaak op m'n muil gegaan met de goedkope oplossing om daarna alsnog een hoop geld er tegenaan te gooien... Dan maar in 1x goed doen
Bij mij is het andersom. Ik kies normaal altijd voor de "kwaliteitsoplossing" maar een Buttkicker is voor mij nu geen haalbare kaart omdat er van de nieuwe Buttkickers geen stock is op het moment (en dat duurt tot na de zomer volgens Buttkicker) en de Gamer 2 past niet op mijn rig (en ik wil ook geen oud model Buttkicker kopen terwijl er een nieuw model is, ook al zijn de verschillen minimaal).

Ook zouden de nieuwe Buttkickers niet op mijn rig passen omdat ik de clamp niet kan gebruiken op mijn rig (er is geen enkele geschikte buis). De Buttkicker Gamer Plus zou ik wel vast kunnen boren op mijn stoel, maar mijn stoel staat best laag bij de grond en daar past nu volgens mij net geen Gamer Plus tussen de grond en mijn stoel. Allemaal praktische moeilijkheden met als gevolg dat ik deze keer voor een DIY oplossing ben gegaan.

Ik vind voor rest online ook nergens informatie over het verschil tussen de Buttkicker en de DIY oplossingen (behalve de ervaring van @Darkangle waarvoor dank!) en zelfs Buttkicker heeft mij niet geantwoord waarom hun apparaat beter zou zijn dan DIY oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Flying Hawkic schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:00:
[...]

Bij mij is het andersom. Ik kies normaal altijd voor de "kwaliteitsoplossing" maar een Buttkicker is voor mij nu geen haalbare kaart omdat er van de nieuwe Buttkickers geen stock is op het moment (en dat duurt tot na de zomer volgens Buttkicker) en de Gamer 2 past niet op mijn rig (en ik wil ook geen oud model Buttkicker kopen terwijl er een nieuw model is, ook al zijn de verschillen minimaal).
Daar zou ik nog wel mee kunnen leven. Ik heb nog genoeg andere upgrades op de lijst staan om me niet te hoeven vervelen in die tussentijd ;)
Ook zouden de nieuwe Buttkickers niet op mijn rig passen omdat ik de clamp niet kan gebruiken op mijn rig (er is geen enkele geschikte buis). De Buttkicker Gamer Plus zou ik wel vast kunnen boren op mijn stoel, maar mijn stoel staat best laag bij de grond en daar past nu volgens mij net geen Gamer Plus tussen de grond en mijn stoel. Allemaal praktische moeilijkheden met als gevolg dat ik deze keer voor een DIY oplossing ben gegaan.
Daar heb ik ook vermoedelijk nog wel een kleine uitdaging in, maar volgens mij moet er toch relatief simpel een bracket voor te maken zijn. Stuk ronde pijp op een metalen plaat lassen, 2 gaten erin om vast te schroeven aan de rig en het zou moeten werken. Vergelijkbaar met hoe buttkicker een adapter voor playseat heeft dus. Andere optie is om voor LFE (mini) te kiezen; dan heeft simlab kant en klare adapterplaatjes
Ik vind voor rest online ook nergens informatie over het verschil tussen de Buttkicker en de DIY oplossingen (behalve de ervaring van @Darkangle waarvoor dank!) en zelfs Buttkicker heeft mij niet geantwoord waarom hun apparaat beter zou zijn dan DIY oplossingen.
Ik zou dat wel eens 1 op 1 vergeleken willen zien inderdaad qua effect, maar ook qua techniek die erachter zit. Barry van SRG, kom er maar in!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
(ot: Barry doet alleen nog maar betaalde reviews, dus budget spul zal er niet meer tussen zitten denk ik ((heb hem daarna gelijk op ignore gegooid)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-06 20:12
Gister even ACC gespeeld met mijn PSVR headset via iVRy software nadat ik deze video zag.

Moet zeggen dat het nog aardig goed werkte alleen de tracking is maar 3DOF. En uiteraard is het allemaal wat blurry op de PSVR headset hoewel het er beter uitzag dan elk PS spel dat ik er ooit op gespeeld heb.

Maar dit smaakte naar meer dus zat vanochtend even te kijken op MP en zie een Reverb G2 voor een redelijke prijs te koop staan in de buurt. Vraag me echter af of ik dat kan draaien met mijn pc. Mijn specs zijn 2070 Super, R5 3600, 16gb ram. Gaat dat een beetje lukken denken jullie of kan ik misschien beter kijken voor een headset met een iets lagere resolutie ? En zo ja welke dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
GaHard schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:02:
Gister even ACC gespeeld met mijn PSVR headset via iVRy software nadat ik deze video zag.

[YouTube: How to run a Playstation VR Headset on PC - Quick Start guide, and Sim Racing testing!]

Moet zeggen dat het nog aardig goed werkte alleen de tracking is maar 3DOF. En uiteraard is het allemaal wat blurry op de PSVR headset hoewel het er beter uitzag dan elk PS spel dat ik er ooit op gespeeld heb.

Maar dit smaakte naar meer dus zat vanochtend even te kijken op MP en zie een Reverb G2 voor een redelijke prijs te koop staan in de buurt. Vraag me echter af of ik dat kan draaien met mijn pc. Mijn specs zijn 2070 Super, R5 3600, 16gb ram. Gaat dat een beetje lukken denken jullie of kan ik misschien beter kijken voor een headset met een iets lagere resolutie ? En zo ja welke dan ?
Met eender welke hardware gaat ACC er wazig uit blijven zien.

Ik heb ACC één keer geprobeerd in VR (RTX 3070 en Quest 2), maar het is niet te doen. Blijkbaar zijn er wel zaken die je kunt doen om het minder wazig te maken, maar heb nog niet de tijd genomen om mij daar mee bezig te houden. Ik start liever AMS2 op dat het gewoon perfect doet in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Flying Hawkic schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:52:
[...]

Met eender welke hardware gaat ACC er wazig uit blijven zien.

Ik heb ACC één keer geprobeerd in VR (RTX 3070 en Quest 2), maar het is niet te doen. Blijkbaar zijn er wel zaken die je kunt doen om het minder wazig te maken, maar heb nog niet de tijd genomen om mij daar mee bezig te houden. Ik start liever AMS2 op dat het gewoon perfect doet in VR.
Maarja hoe is de online populatie daar ? Moet wel online kunnen racen zonder je aan te moeten melden bij een league ofzo anders heb ik geen interesse. Misschien vanvond even iRacing proberen met de PSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
GaHard schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Maarja hoe is de online populatie daar ? Moet wel online kunnen racen zonder je aan te moeten melden bij een league ofzo anders heb ik geen interesse. Misschien vanvond even iRacing proberen met de PSVR.
De online populatie bij AMS2? Dat hangt erg van het moment af. Er is meestal wel iets te vinden, zeker als je non-ranked wilt racen. De meeste lobby's zijn non-ranked tegenwoordig, maar ik race liever ranked en dan zijn jouw opties meestal beperkt. Je hebt geen ellenlange lijst van ranked lobby's waar je uit kunt kiezen. Maar de races die ik in AMS2 doe, zijn meestal wel leuk. Zeker als je vooraan kunt rijden en een beetje weg kunt blijven uit het middenveld. Vooraan wordt over het algemeen netjes gereden (je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen).

[ Voor 15% gewijzigd door Flying Hawkic op 13-06-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:31
Flying Hawkic schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:48:
[...]

De online populatie bij AMS2? Dat hangt erg van het moment af. Er is meestal wel iets te vinden, zeker als je non-ranked wilt racen. De meeste lobby's zijn non-ranked tegenwoordig, maar ik race liever ranked en dan zijn jouw opties meestal beperkt. Je hebt geen ellenlange lijst van ranked lobby's waar je uit kunt kiezen. Maar de races die ik in AMS2 doe, zijn meestal wel leuk. Zeker als je vooraan kunt rijden en een beetje weg kunt blijven uit het middenveld. Vooraan wordt over het algemeen netjes gereden (je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen).
In de eerste helft van het veld wordt meestal netjes gereden, achterin wisselt het nog wel eens :Y)

Er is genoeg te doen online sinds 1.3 update, nu nog steeds. Maar vermoedelijk niet vergelijkbaar met ACC aantallen. Ik speel AMS2 vooral in multiplayer, soms in Time trial om te testen/oefenen/challenge(via Discord groep).

[ Voor 12% gewijzigd door TiezZ_BE op 13-06-2022 16:17 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Net ff iRacing geprobeerd met de PSVR headset en dat ging ook aardig. Iets minder gedetailleerd natuurlijk maar zag er wel wat scherper uit idd, en in een solo test sessie haalde ik iig makkelijk de 120fps om de refreshrate van de headset te matchen.

In de F3 wat rondjes gereden op Montreal en verdomme dat is wel gaaf zeg zo in die cockpit. Heb lang op een 32inch single monitor gereden maar denk dat ik toch maar eens moet investeren in een goede VR bril en dan als de 4000 serie uitkomt mijn pc nog eens upgrade geven.

Die iVRy software kan ik wel aanraden iig voor €16. Zou geen PSVR kopen voor de pc maar als je er toevallig nog een hebt liggen is het zeker het proberen waard, alleen jammer dat omhoog/omlaag en voorwaarts/achterwaarts bewegingen niet getracked worden. Maar in de cockpit is het zonder op zich wel te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GaHard
Heb een HP Reverb G2 v2 gekocht bij CoolBlue en die is zojuist binnengekomen. Net even wat rondjes getest in iRacing en so far so good. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Heb de Reverb G2 V2 nu bijna twee weken in bezit en heb er al flink mee geraced. Heb het iRacing ook weer opgepakt omdat VR zo goed werkt met dat spel. Heb denk wel een stuk of 20 races gereden in de F3 :P Het nieuwe seizoen was toevallig net begonnen toen ik met de PSVR aan de gang ging dus heb de eerste 3 weken nu meegepakt en sta geloof ik iets van 25e in het algemeen klassement. Ga proberen het hele seizoen vol te rijden. Simracen in VR is echt super gaaf imo, je hebt echt het gevoel dat je in die cockpit zit, komend van een 32inch single screen is dit echt een hele andere ervaring.

Was een beetje bezorgd of mijn PC (2070S + R5 3600) de Reverb G2 een beetje knap kon aansturen maar op zich gaat het prima. Heb steam vr SS nu op 70% staan en heb daarbij wel de meeste settings op low in iRacing maar zo haal ik wel constant die 90fps en ziet alles er nog redelijk scherp uit. Op zich ook wel mooi dat de headset nog wel even future proof is en ik nog sprongen kan maken als ik mijn PC later nog eens upgrade.

Enige nadeel van de headset vind ik het comfort. Kan het alleen vergelijken met de PSVR natuurlijk maar de PSVR head strap of hoe je het wil noemen is echt een veel beter design. Die kan je gewoon achter met een draaiknop losser of strakker zetten en het scherm kan je met een knop makkelijk naar voor of achter schuiven. Bij de Reverb G2 gaat alles met klittenband en het scherm kan je wel omhoog klappen maar als je hem strak op hebt gaat dat ook niet echt lekker. De Reverb rust ook een beetje op mijn grote neus :P en dat gaat irriteren na een tijdje dus als ik nu ga racen dan plak ik een pleister over mijn neus zodat ik er geen last van heb. Moet eens kijken of ik misschien wat kan verzinnen om in de headset zelf te stoppen zodat dat niet meer hoeft.

Verder begrijp ik dat een groot voordeel van de V2 is dat je je dat tussenstuk in de headset eruit kan halen zodat je dichter op het scherm zit en een iets grotere FOV krijgt. Dat heb ik dus gedaan in het begin maar dan zit ik er zo dicht op dat mijn wimpers steeds langs de lens vegen als ik knipper. Heb dat tussenstuk er dus weer op gezet, heb ik misschien een iets kleinere FOV maar dan hoef ik niet steeds die lensen schoon te vegen elke race. Een ander voordeel van de G2 zou de verstelbare IDP zijn maar eerlijk gezegd merk ik 0,0 verschil of ik hem nu helemaal uit elkaar schuif of zo dicht mogelijk bij elkaar. Laat hem dus maar gewoon in het midden staan nu :P

Al met al ben ik wel zeer tevreden met de headset moet ik zeggen. Echt een verrijking voor de hobby weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-06 08:36
GaHard schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:58:
Heb de Reverb G2 V2 nu bijna twee weken in bezit en heb er al flink mee geraced. Heb het iRacing ook weer opgepakt omdat VR zo goed werkt met dat spel. Heb denk wel een stuk of 20 races gereden in de F3 :P Het nieuwe seizoen was toevallig net begonnen toen ik met de PSVR aan de gang ging dus heb de eerste 3 weken nu meegepakt en sta geloof ik iets van 25e in het algemeen klassement. Ga proberen het hele seizoen vol te rijden. Simracen in VR is echt super gaaf imo, je hebt echt het gevoel dat je in die cockpit zit, komend van een 32inch single screen is dit echt een hele andere ervaring.

Was een beetje bezorgd of mijn PC (2070S + R5 3600) de Reverb G2 een beetje knap kon aansturen maar op zich gaat het prima. Heb steam vr SS nu op 70% staan en heb daarbij wel de meeste settings op low in iRacing maar zo haal ik wel constant die 90fps en ziet alles er nog redelijk scherp uit. Op zich ook wel mooi dat de headset nog wel even future proof is en ik nog sprongen kan maken als ik mijn PC later nog eens upgrade.

Enige nadeel van de headset vind ik het comfort. Kan het alleen vergelijken met de PSVR natuurlijk maar de PSVR head strap of hoe je het wil noemen is echt een veel beter design. Die kan je gewoon achter met een draaiknop losser of strakker zetten en het scherm kan je met een knop makkelijk naar voor of achter schuiven. Bij de Reverb G2 gaat alles met klittenband en het scherm kan je wel omhoog klappen maar als je hem strak op hebt gaat dat ook niet echt lekker. De Reverb rust ook een beetje op mijn grote neus :P en dat gaat irriteren na een tijdje dus als ik nu ga racen dan plak ik een pleister over mijn neus zodat ik er geen last van heb. Moet eens kijken of ik misschien wat kan verzinnen om in de headset zelf te stoppen zodat dat niet meer hoeft.

Verder begrijp ik dat een groot voordeel van de V2 is dat je je dat tussenstuk in de headset eruit kan halen zodat je dichter op het scherm zit en een iets grotere FOV krijgt. Dat heb ik dus gedaan in het begin maar dan zit ik er zo dicht op dat mijn wimpers steeds langs de lens vegen als ik knipper. Heb dat tussenstuk er dus weer op gezet, heb ik misschien een iets kleinere FOV maar dan hoef ik niet steeds die lensen schoon te vegen elke race. Een ander voordeel van de G2 zou de verstelbare IDP zijn maar eerlijk gezegd merk ik 0,0 verschil of ik hem nu helemaal uit elkaar schuif of zo dicht mogelijk bij elkaar. Laat hem dus maar gewoon in het midden staan nu :P

Al met al ben ik wel zeer tevreden met de headset moet ik zeggen. Echt een verrijking voor de hobby weer.
Ik herken je klachten mbt comfort niet echt moet ik zeggen... Ik heb het idee dat je je headset niet strak genoeg hebt staan?

Wat ik wel vond is dat de G2 redelijk front heavy is (lang niet zo erg als de Quest 2 overigens). Heb daarom deze contragewicht set gekocht:
https://www.etsy.com/nl/l...unter-balance-comfort-kit

Ik gebruik alleen het achterste gewicht en daarmee zit de headset echt perfect moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

Mystikal

It never hurts to help!

GaHard schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:58:

Je moet de faux leather tussenstuk aanschaffen. Je vergroot daar ook de FoV mee en zit ook wat comfortabeler.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Thodekroo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:03:
[...]

Ik herken je klachten mbt comfort niet echt moet ik zeggen... Ik heb het idee dat je je headset niet strak genoeg hebt staan?

Wat ik wel vond is dat de G2 redelijk front heavy is (lang niet zo erg als de Quest 2 overigens). Heb daarom deze contragewicht set gekocht:
https://www.etsy.com/nl/l...unter-balance-comfort-kit

Ik gebruik alleen het achterste gewicht en daarmee zit de headset echt perfect moet ik zeggen.
Strakker gaat niet hoor :P ligt ook erg aan de vorm van je hoofd denk ik hoe goed de headset past, echt veel verstellen kan je niet en dat klittenband voelt gewoon een beetje goedkoop imo. Dat je met gewichten aan de gang moet bevestigd juist een beetje mijn punt.

Verder wel echt een top headset. Die speakers aan de zijkant vind ik ook nog een groot plus punt. Klinken best goed nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Verschillende racing games zijn nu te verkrijgen met een mooie korting in de Steam summer sale.

Voor VR racing is AMS2 onmisbaar en te verkrijgen aan 15 EUR: https://store.steampowered.com/app/1066890/Automobilista_2/

Maar ga er van uit dat iedereen in dit topic die al wel zal hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Vergeet niet dat PC2 ultimate er ook onder valt. En ook al is het niet de beste, het is zeer vermakelijk (zeker voor een tientje).

Met wat extra tweaken is het een vd beste qua vr performance en graphics (zelfde maar oudere versie vd engine waar ook ams2 op draait)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Vergeet iedereen Dirty Rally 2.0? Is nu maar 5 euro en is echt geweldig in VR. Grafisch echt heel erg goed en mijn 2070S trekt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:30:
Vergeet iedereen Dirty Rally 2.0? Is nu maar 5 euro en is echt geweldig in VR. Grafisch echt heel erg goed en mijn 2070S trekt het prima.
Toevallig vorige week gekocht, maar inderdaad, vergeten. Goed punt!

(Neem wel de volledige versie niet de 5 euro)

[ Voor 7% gewijzigd door Darkangle op 06-07-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Toevallig vorige week gekocht, maar inderdaad, vergeten. Goed punt!

(Neem wel de volledige versie niet de 5 euro)
Kan je met die GOTY edition dan wel online edg spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:24:
Vergeet niet dat PC2 ultimate er ook onder valt. En ook al is het niet de beste, het is zeer vermakelijk (zeker voor een tientje).

Met wat extra tweaken is het een vd beste qua vr performance en graphics (zelfde maar oudere versie vd engine waar ook ams2 op draait)
Klopt, PC2 heb ik lang gespeeld voor AMS2, maar dan moet ik zeggen dat AMS2 de physics en FFB toch veel beter op orde heeft dan PC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Die heb ik gekocht in een vorige sale, maar nog steeds niet geprobeerd. Ga ik snel werk van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:49:
[...]

Klopt, PC2 heb ik lang gespeeld voor AMS2, maar dan moet ik zeggen dat AMS2 de physics en FFB toch veel beter op orde heeft dan PC2.
Beide is beter 😉.

Ams2 is verruit beter in nagenoeg alle vlakken. Echter, pc2 heeft mijn favo wagen, en een paar banen waar het relaxed is om gewoon te cruisen ipv racen (lekker langs de kust in frankrijk of in cali)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:22:
[...]

Beide is beter 😉.

Ams2 is verruit beter in nagenoeg alle vlakken. Echter, pc2 heeft mijn favo wagen, en een paar banen waar het relaxed is om gewoon te cruisen ipv racen (lekker langs de kust in frankrijk of in cali)
Wat is je favoriete wagen?

Ik mis ook circuit Zolder in AMS2, die wel in PC2 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Lambo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ams2 is zo heerlijk. Het heeft fantastische banen. Probeer Ibarra maar eens met een laag zonnetje. Schitterend circuit. Gisteren pas voor het eerst gezien in de weekly race van RaceDepartment met een Ultima GTR. Zeer mooie combi!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Heb Dirt Rally 2.0 ondertussen geprobeerd, maar het is toch niet mijn ding, rally :). Ik heb ook geen handrem aan mijn rig, wat volgens mij wel handig is bij rally? En ik vond om de één of andere reden in de settings ook niet direct een tab assignments om bijvoorbeeld de handrem op een knop van mijn stuur te mappen (staat standaard op spatie van het toetsenbord, dat is onhandig in VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Heb Dirt Rally 2.0 ondertussen geprobeerd, maar het is toch niet mijn ding, rally :). Ik heb ook geen handrem aan mijn rig, wat volgens mij wel handig is bij rally? En ik vond om de één of andere reden in de settings ook niet direct een tab assignments om bijvoorbeeld de handrem op een knop van mijn stuur te mappen (staat standaard op spatie van het toetsenbord, dat is onhandig in VR)
Ik heb simpelweg een knop op mijn stuur hiervoor? Kan je eenvoudig instellen via bindings. Rem hendel moet ik ook nog een keer bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Ik heb simpelweg een knop op mijn stuur hiervoor? Kan je eenvoudig instellen via bindings. Rem hendel moet ik ook nog een keer bouwen :)
Had de bindings nog niet gevonden in de settings, zal nog eens moeten zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Flying Hawkic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Het is ook niet bepaald een makkelijke game, maar imo zo leuk om met de auto's te gooien. :Y)

Heb voorheen lang met 1 knop op het stuur gedaan om de handrem te bedienen, ondertussen een chinese handrem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
TiezZ_BE schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:05:
[...]

Het is ook niet bepaald een makkelijke game, maar imo zo leuk om met de auto's te gooien. :Y)

Heb voorheen lang met 1 knop op het stuur gedaan om de handrem te bedienen, ondertussen een chinese handrem gekocht.
Rally is inderdaad een stiel apart :)

Werkt dat goed, die Chinese handrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TiezZ_BE schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:05:
[...]

Zelfde vraag als hierboven, en welke heb je? Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hf9e422f2108844c2a7c04880d8b895d8F/Remsysteem-Handrem-Voor-Rally-Voor-Logitech-G29-G27-G25-Pc-16bit-Hall-Sensor-Usb-Sim-Racing.jpg_640x640.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Flying Hawkic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Rally is inderdaad een stiel apart :)

Werkt dat goed, die Chinese handrem?
@Tadango Yes, die.
Werkt op zich goed maar de verzending was hopeloos vertraagd, en douane kosten erbovenop. Kwaliteit vd kabelaansluiting op de rem zelf is ook niet goed. Maar werkt dus redelijk goed, maar zou het niet aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
.

[ Voor 99% gewijzigd door TiezZ_BE op 08-07-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
@Tadango ik zou nu deze kopen als ik opnieuw kon beslissen: https://m.nl.aliexpress.c...2112000024023234849%21rec

[ Voor 9% gewijzigd door TiezZ_BE op 08-07-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:41
edit; verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Ragnar9999 op 16-07-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05

SomerenV

It's something!

Ik ben toch wel jaloers als ik zie welke systemen en headsets iedereen hier heeft. Idem met het simrig-topic overigens :+ Eind 2020 heb ik mijn systeem volledig vernieuwd, op de GPU na omdat de verkrijgbaarheid toen nogal een dingetje was (en de prijs 3x zo hoog was). Wachten, wachten, wachten, door wat onverwachte kosten een stuk minder kunnen sparen dan gepland en nu is alles dermate veel duurder geworden dat grote uitgaven nóg wat langer moeten wachten :')

Dus ik zit nog met een GTX1060 met 6GB (icm een Ryzen 3600X en 32GB RAM) met als VR headset de inmiddels prehistorische Oculus Rift DK2 die ik eind vorig jaar op de kop heb getikt voor 4 tientjes :D De resolutie is redelijk beroerd, maar werkt daardoor gelukkig wel gewoon goed op m'n eveneens prehistorische 1060. Ondanks dat is de ervaring echt heel vet, zeker in combinatie met m'n Thrustmaster T150. Ik merk ook dat ik aanzienlijk beter rij in VR dan wanneer ik gewoon via m'n scherm rij. Het inschatten van rempunten, bochten, je plek in de wereld, you name it, allemaal dingen die ik volledig kwijt ben zonder VR.

Vandaag Formula Hybrid 2022 geïnstalleerd voor Assetto Corsa en wát een ervaring. Sowieso vind ik het door alle mods een heerlijke game voor VR. Wat langere tracks downloaden, trackday starten met verschillende wagens en lekker cruisen. Of gewoon met idioot snelle bolides racen op daadwerkelijke circuits. PC2, AMS2 en ACC heb ik overigens ook, maar die laatste twee speel ik niet zo gek veel eigenlijk.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
SomerenV schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:52:
Ik ben toch wel jaloers als ik zie welke systemen en headsets iedereen hier heeft. Idem met het simrig-topic overigens :+ Eind 2020 heb ik mijn systeem volledig vernieuwd, op de GPU na omdat de verkrijgbaarheid toen nogal een dingetje was (en de prijs 3x zo hoog was). Wachten, wachten, wachten, door wat onverwachte kosten een stuk minder kunnen sparen dan gepland en nu is alles dermate veel duurder geworden dat grote uitgaven nóg wat langer moeten wachten :')

Dus ik zit nog met een GTX1060 met 6GB (icm een Ryzen 3600X en 32GB RAM) met als VR headset de inmiddels prehistorische Oculus Rift DK2 die ik eind vorig jaar op de kop heb getikt voor 4 tientjes :D De resolutie is redelijk beroerd, maar werkt daardoor gelukkig wel gewoon goed op m'n eveneens prehistorische 1060. Ondanks dat is de ervaring echt heel vet, zeker in combinatie met m'n Thrustmaster T150. Ik merk ook dat ik aanzienlijk beter rij in VR dan wanneer ik gewoon via m'n scherm rij. Het inschatten van rempunten, bochten, je plek in de wereld, you name it, allemaal dingen die ik volledig kwijt ben zonder VR.

Vandaag Formula Hybrid 2022 geïnstalleerd voor Assetto Corsa en wát een ervaring. Sowieso vind ik het door alle mods een heerlijke game voor VR. Wat langere tracks downloaden, trackday starten met verschillende wagens en lekker cruisen. Of gewoon met idioot snelle bolides racen op daadwerkelijke circuits. PC2, AMS2 en ACC heb ik overigens ook, maar die laatste twee speel ik niet zo gek veel eigenlijk.
AMS2 is naar mijn mening het beste in VR en ook het beste geoptimaliseerd voor oudere systemen. Sinds de laatste updates van de laatste maanden zijn de physics ook zeer goed geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vraagje, heb net de valve index aangeschaft. Deze wil ik in twee kamers op twee verschillende computers.
Omzetten moet dus makkelijk gaan. Is dit mogelijk?
In een kamer gebruik ik hem voor simracing, begrijp dat ik dan maar 1 lighthouse nodig heb. Kan ik die bijvoorbeeld op het buro naast me zetten of op de kast achter me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
richards3 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:00:
Vraagje, heb net de valve index aangeschaft. Deze wil ik in twee kamers op twee verschillende computers.
Omzetten moet dus makkelijk gaan. Is dit mogelijk?
In een kamer gebruik ik hem voor simracing, begrijp dat ik dan maar 1 lighthouse nodig heb. Kan ik die bijvoorbeeld op het buro naast me zetten of op de kast achter me?
Lighthouses werken dmv infrarood lasers te projecteren (simpel gezegd). In je index als je goed kijkt zie je allemaal rondjes. Dat zijn sensoren die de ir projectie zien.

Met andere woorden, lighthouse achter je is niet een goed idee. Line of sight is nodig.

Voor je kan wel.

Je kan altijd een tweede setje lighthouses aanschaffen. Mits je speelruimte niet te groot is (simracen bv) zijn v1 ook perfect. 2de hands meestal voor een prikkie op te pikken.

Als de niet sim ruimte voor roomscale is en meer dan 6m2, dan zou ik aanraden om 2x v2 op te hangen.

Vuistregel is dat een lighthouse stationair moet staan (draaiende spiegels met lasers) en dat het handig is om ze niet te verplaatsen na plaatsing, zodat je niet op nieuw hoeft te calibreren.

Ik heb hier ook een setje v1 naast de rig, en v2's in de vr kamer en garage.

Edit, met in je index kijken bedoel ik dat je naar de casing kijkt. Sterk licht erop en je ziet de ir doorlatende rondjes, die gewoon zwart lijken in normaal licht.

[ Voor 6% gewijzigd door Darkangle op 08-08-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
@Darkangle duidelijk.
Je geeft aan dat je een setje v1 naast je rig hebt staan, maar ik dacht dat je maar 1 lighthouse nodig had voor simracing. Als dat zo is koop ik gewoon nog een valve lighthouse erbij voo 159 euro, twee wordt weer wat duur.

Is de V1 veel goedkoper en waar koop je die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
richards3 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:34:
@Darkangle duidelijk.
Je geeft aan dat je een setje v1 naast je rig hebt staan, maar ik dacht dat je maar 1 lighthouse nodig had voor simracing. Als dat zo is koop ik gewoon nog een valve lighthouse erbij voo 159 euro, twee wordt weer wat duur.

Is de V1 veel goedkoper en waar koop je die dan?
Waar men 2de hands spullen goedkoop vind gebruikelijk.

De rede dat ik er 2 heb is om deadspots te voorkomen. Desorienterend en vervelend als het gebeurt.

• richards3
  • Niet online
Zijn er lezers die ervaring hebben met brillenzen voor de valve index:

https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/valve-index

Lijkt me stuk prettiger dan met een bril in de valve.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03
richards3 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:27:

Niet in de Index, maar ik heb een set inzetlenzen van VR Optician in mijn Rift S, en dat bevalt meer dan goed. Ze gaan er ook zó weer uit, dus bril delen met iemand anders is ook geen probleem :) Het verschil in ervaring toen ik van 'met bril in de headset' naar 'zonder bril in de headset' ging was een stuk groter dan ik had verwacht.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Niet met een Valve Index, wel met een Oculus en tegenwoordig met een Samsung O +.
Voor mij is het echt perfect, denk dat ik aan de 3e set bezig ben (ouderdom... :o )

Het enige nadeel voor mij is dat je met lange wimpers soms strepen trekt op de lens.
Heb voor de O + hiervoor een setje foam gekocht wat iets dikker is.
Lost het probleem niet 100% op, maar het is stukken minder.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09

Ik heb eerst een Samsung O + gehad met lenzen van Ali expres. Werkte ook perfect. Wel een simpel recept, 2 maal - 4.

Sinds kort over gestapt naar een G2, eerste aanschaf hiervoor waren lenzen. Ditmaal bij bovengenoemde toko ivm levertijd. Werkt ook perfect. Factor gebruiksgemak gaat 100% omhoog.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-06 10:04

Dank voor het delen. Gelijk besteld. Ik hem namelijk al een keer mijn lens en bril beschadigd doordat blijkbaar deze elkaar hebben geraakt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heeft iemand nog een goede HP ReverB G2 v2 mod waarmee ik de FOV vergroot.

Ik zie wel van die FRANKENFOV dingen die je moet 3d printen. Heb er daar eentje van geprobeerd maar dat ding is mij veel te fragiel en breekbaar. Incl zelf te plakken klittenband tape, het is mij iets te veel hobby bob.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Nu online
Tip voor iedereen met een AMD kaart, update nog maar even niet naar de laatste AMD driver. De nieuwste driver zou het knipperende beeld moeten verhelpen dat in driver 22.6.1 ontstaan is.

Maar er zijn al mensen die de nieuwe driver getest hebben en rapporteren dat de nieuwe driver nog steeds problematisch is. Zie:
https://www.reddit.com/r/...d_adrenalin_edition_2281/

Zelf blijf ik daarom nog maar eventjes op driver 22.5.1 waarmee ik zonder problemen prima kan spelen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 22:34
GAEvakYD schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:40:
Heeft iemand nog een goede HP ReverB G2 v2 mod waarmee ik de FOV vergroot.

Ik zie wel van die FRANKENFOV dingen die je moet 3d printen. Heb er daar eentje van geprobeerd maar dat ding is mij veel te fragiel en breekbaar. Incl zelf te plakken klittenband tape, het is mij iets te veel hobby bob.
Ik heb destijds bij vrcover een andere g2 cover gekocht (siliconen), ik heb wel de v1 trouwens dus geen idee of dat dezelfde bevestiging heeft als de v2.
Maar die rand is minder dik, dus zit je (iets) dichterbij de lenzen.

Het blijft kijken als door een koker, maar mijn ervaring is wel dat hoe langer je ermee bezig bent hoe minder je dat gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Nu online
E - Jay schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Ik heb destijds bij vrcover een andere g2 cover gekocht (siliconen), ik heb wel de v1 trouwens dus geen idee of dat dezelfde bevestiging heeft als de v2.
Maar die rand is minder dik, dus zit je (iets) dichterbij de lenzen.

Het blijft kijken als door een koker, maar mijn ervaring is wel dat hoe langer je ermee bezig bent hoe minder je dat gaat zien.
Ja true. Als ik mijn bril net op zet dan zie je duidelijk die koker randen aan de uiteindes. Maar als ik eenmaal een rondje simracing heb gedaan dan hebben je hersenen dat al weer weggefilterd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
had lensen besteld van vropticien voor in mijn valve index. Niet goed gelezen en een recept van me leesbril gebruikt (het is immers dichtbij ;S ).

Contact gehad met vropticien en mocht de lensen gratis omruilen voor de juiste lensen.
lensen opgestuurd en zag na enige dagen 20 euro geboekt worden op me rekening. kreeg gewoon deel geld terug omdat de andere lensen goedkoper waren.

Juiste lensen nu binnen gekregen en werkt fantastisch.

Ik ben gewoon sprakeloos over de fantastische service van deze leverancier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
richards3 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:28:
had lensen besteld van vropticien voor in mijn valve index. Niet goed gelezen en een recept van me leesbril gebruikt (het is immers dichtbij ;S ).

Contact gehad met vropticien en mocht de lensen gratis omruilen voor de juiste lensen.
lensen opgestuurd en zag na enige dagen 20 euro geboekt worden op me rekening. kreeg gewoon deel geld terug omdat de andere lensen goedkoper waren.

zo kan het dus ook d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:44
richards3 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:28:

Echt super!
Ik zit er zelf ook aan te denken om de lenzen daar te halen, dit bericht zorgt alleen maar voor een betere keuze hierin!

• TiezZ_BE
Eentje om in de gaten te houden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arkman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 20:17
Helaas werkt deze alleen maar draadloos en heeft hij geen displayport aansluiting. ;w

Naast het gegeven dat de batterij maar enkele uren werkt, leidt dit tot beeldcompressie en visuele artefacten.

Jammer want voor de prijs een mooi ding.

Op een Duits forum las ik "Hij geeft 90% van de Reverb g2 beleving".

Maar dat lijkt mij "ein wenig übertrieben"

Voorlopig blijf ik lekker doorkarren met de G2 tot er echt een waardige opvolger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10
Ja ik race al een half jaar met een Q2 online in ACC over Air Link en daar is de compressie toch wel een ding. Vooral omdat een snel bewegend grijs vlak met kleine kleur verschillen toch wel lastig is om te encoden :) Verder geen drama voor je laptimes maar echt mooi is anders.

Daarnaast is WIFI gewoon te gevoelig zo heb ik 3 routers waarvan eigenlijk maar 1tje (de goedkoopste) echt perfect zonder stutters werkt.Realtime video feeds met hoge sustained throughput blijkt toch wel een dingetje te zijn.

Maargoed ik gebruik VR voor meer dan alleen racen dus dan ga ik niet aan een G2 beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Furfoot op 27-09-2022 15:38 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Dat is echt een Air Link probleem en dat kan prima anders. Kijk maar naar Virtual Desktop. Daar heb je dat probleem niet, scherper beeld en minder dataverkeer. Air Link heeft echt iets niet goed. Draadloos kan dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Furfoot schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:37:
Ja ik race al een half jaar met een Q2 online in ACC over Air Link en daar is de compressie toch wel een ding. Vooral omdat een snel bewegend grijs vlak met kleine kleur verschillen toch wel lastig is om te encoden :) Verder geen drama voor je laptimes maar echt mooi is anders.

Daarnaast is WIFI gewoon te gevoelig zo heb ik 3 routers waarvan eigenlijk maar 1tje (de goedkoopste) echt perfect zonder stutters werkt.Realtime video feeds met hoge sustained throughput blijkt toch wel een dingetje te zijn.

Maargoed ik gebruik VR voor meer dan alleen racen dus dan ga ik niet aan een G2 beginnen.
Dat ligt zowel aan ACC en Air Link.

Probeer eens AMS2 met Virtual Desktop. Er zal een andere wereld voor je open gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
De Pico 4 gaat ook met virtual desktop werken, en er komt een wireless adapter. Ik wacht logischerwijs de reviews etc af. En wat de concurrentie nog doet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Vanavond toch weer een top avond gehad met reverb g2 in AMS2. Race op Monza Historic 10k in de F1 '67. Werd georganiseerd foor RaceDepartment. De banking is zo tof. De combinatie van de hoge snelheid, de banking en het slechte wegdek trilt je bril gewoon real life mee, omdat je het stuur in bedwang moet houden. De VR ervaring is en blijft fantastisch zeker in AMS2.

[ Voor 28% gewijzigd door Mystikal op 28-09-2022 10:11 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollister78
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:25
Flying Hawkic schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:51:
[...]

Dat ligt zowel aan ACC en Air Link.

Probeer eens AMS2 met Virtual Desktop. Er zal een andere wereld voor je open gaan :)
Bedoel je dat Virtual desktop betere graphics oplevert dan Airlink? Ik dacht dat daar geen verschil tussen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hollister78 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

Bedoel je dat Virtual desktop betere graphics oplevert dan Airlink? Ik dacht dat daar geen verschil tussen was.
Standaard zeker wel. Ook beter dan Link via USB.

Ik heb nu alleen de USB Link bitrate opgeschroefd naar 500Mbps en dan scheelt het een hoop. Air link blijft beperkt helaas, dan is VD echt beter qua encoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:44
Tadango schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

Standaard zeker wel. Ook beter dan Link via USB.

Ik heb nu alleen de USB Link bitrate opgeschroefd naar 500Mbps en dan scheelt het een hoop. Air link blijft beperkt helaas, dan is VD echt beter qua encoding.
Hoe is je vergelijking als ik vragen mag tussen USB Link met 500Mbps en VD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Nederlandhc schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:17:
[...]

Hoe is je vergelijking als ik vragen mag tussen USB Link met 500Mbps en VD?
VD lijkt een tikje scherper, maar vooral anders door een andere compressie. De egale vlakken zijn bij Link nog steeds een fractie minder maar zeker niet storend meer met 500Mbps. VD heeft bij mij nog steeds een grotere impact op de performance, ook met gelijke resolutie, waardoor ik vloeiender beeld heb bij Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
Tadango schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:22:
VD lijkt een tikje scherper, maar vooral anders door een andere compressie. De egale vlakken zijn bij Link nog steeds een fractie minder maar zeker niet storend meer met 500Mbps. VD heeft bij mij nog steeds een grotere impact op de performance, ook met gelijke resolutie, waardoor ik vloeiender beeld heb bij Link.
Waar moeten we dan ongeveer aan denken, qua performance? Heb helaas een eenvoudige 5700XT maar ook net de Pico4 besteld, dacht deze te gaan gebruiken met VD maar met een kabel racen is op zich geen probleem.

Voor staande actieve games dan maar wel via VD.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb de spellen altijd zo getuned dat ik op de zwaarste punten net op de grens zit om beneden de 80Fps te zakken. Ik heb meestal dan ook vloeiend 80Fps. Met VD met dezelfde resolutie zit ik iets lager op de meeste plekken en is het dus niet altijd 80Fps. Dit met een Nvidia kaart en HVEC compressie in VD. Met een AMD kaart kan dit helemaal ander zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Brad Pitt schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:05:
[...]

Waar moeten we dan ongeveer aan denken, qua performance? Heb helaas een eenvoudige 5700XT maar ook net de Pico4 besteld, dacht deze te gaan gebruiken met VD maar met een kabel racen is op zich geen probleem.

Voor staande actieve games dan maar wel via VD.
Je kan de pico4 niet met kabel verbinden (om het beeld over te sturen). Of ze hebben heel recent iets gewijzigd.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
TiezZ_BE schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:02:
Je kan de pico4 niet met kabel verbinden (om het beeld over te sturen). Of ze hebben heel recent iets gewijzigd.....?
https://flowus.cn/pico/sh...01-40d6-affe-064ae0ee9d8f

Al hebben de meeste/alle "reviews" (ik vind het meestal gewoon gesponsorde reclame filmpjes) dit (nog?) niet voor elkaar gekregen.

Ik hoop dan ook op de software update die dit laat werken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Brad Pitt schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:42:
[...]

https://flowus.cn/pico/sh...01-40d6-affe-064ae0ee9d8f

Al hebben de meeste/alle "reviews" (ik vind het meestal gewoon gesponsorde reclame filmpjes) dit (nog?) niet voor elkaar gekregen.

Ik hoop dan ook op de software update die dit laat werken.
Zou mooi zijn maar eerst maar eens wat bewijzen zien. Kan 1 Duitser vinden op YT die zegt dat het werkt, met nota bene een model voor review doeleinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Hollister78 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

Toen ik ben overgeschakeld was VD scherper dan Airlink. Maar heb die laatste al lang niet meer getest. Uit wat @Tadango zegt, moet ik afleiden dat daar nog steeds niets aan veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Maar scherpte is echt niet alles. Ik rij toch beter / constanter / lekkerder als het beeld het vloeiendst loopt, en dat is niet met VD..... En Link is zeker niet onscherp. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een vergelijking kan maken met screen captures. Ik ben benieuwd of er in de 1080p capture een verschil te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Het is nog niet zo makkelijk om Link en VD te vergelijken. Voor mijn gevoel is er erg weinig verschil. Link op 500Mbps en VD op 150Mbps met 75% sharpening (beiden dezelfde resolutie) ziet er hetzelfde uit voor mijn beleving. Van een 1080p opname is het lastig om een verschil te zien, als dat er al is. Het geeft wel een beeld van de compressie verschillen denk ik.

Dit zijn 2 screenshot uit opnames van het zelfde stuk baan. 1 is VD, 1 is Link. Kunnen jullie zien welke welke is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNlIWZpmnfYzxufLjP5s4gAvVzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sva1L1CIL7z5t8BOpEZRZYOS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvmfZzwKaJSY59X36zt3H0K92b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xh2Z6jWewSWxq0UZlKLv31ht.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:14:
Het is nog niet zo makkelijk om Link en VD te vergelijken. Voor mijn gevoel is er erg weinig verschil. Link op 500Mbps en VD op 150Mbps met 75% sharpening (beiden dezelfde resolutie) ziet er hetzelfde uit voor mijn beleving. Van een 1080p opname is het lastig om een verschil te zien, als dat er al is. Het geeft wel een beeld van de compressie verschillen denk ik.

Dit zijn 2 screenshot uit opnames van het zelfde stuk baan. 1 is VD, 1 is Link. Kunnen jullie zien welke welke is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
een screenshot van je scherm gaat niets laten zien; dat is van je scherm (word voor je scherm gerendered dus oog 3 als je het zo wilt zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:14:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bovenste lijkt mij wat scherper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:32:
[...]
een screenshot van je scherm gaat niets laten zien; dat is van je scherm (word voor je scherm gerendered dus oog 3 als je het zo wilt zien).
Dit zijn screenshots van in de bril uiteraard..... Via video capture in de bril zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:16:
[...]

Dit zijn screenshots van in de bril uiteraard..... Via video capture in de bril zelf.
😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Als het in dit topic gaat over 'scherper' wat bedoelen we dan? resolutie? compressie? iets anders?

Zelf race ik veel ACC en heb ook een Oculus 2 liggen. Ik heb het tot nu toe samen niet lekker aan de praat gekregen. Framerate is dramatisch en er zit ook flinke lag op het beeld, zelfs als ik de O2 via de kabel aansluit. In games/demos via steamVR werkt vr wel volgens verwachting, ik zoek het probleem dus in ACC. Heb al diverse tutorials en youtube video's doorlopen, maar het blijft petje. Uiteindelijk ligt de headset dus in de kast en doe ik er vrij weinig mee.
Aan de specs zou het mijns inziens niet hoeven te liggen: 5800x icm 3080 en 32GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:02
Flying Hawkic schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 00:17:
[...]

Bovenste lijkt mij wat scherper?
Ja ik zie toch duidelijk verschil. Maar heb mijn bril nu niet op. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Firestorm schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:37:
Als het in dit topic gaat over 'scherper' wat bedoelen we dan? resolutie? compressie? iets anders?

Zelf race ik veel ACC en heb ook een Oculus 2 liggen. Ik heb het tot nu toe samen niet lekker aan de praat gekregen. Framerate is dramatisch en er zit ook flinke lag op het beeld, zelfs als ik de O2 via de kabel aansluit. In games/demos via steamVR werkt vr wel volgens verwachting, ik zoek het probleem dus in ACC. Heb al diverse tutorials en youtube video's doorlopen, maar het blijft petje. Uiteindelijk ligt de headset dus in de kast en doe ik er vrij weinig mee.
Aan de specs zou het mijns inziens niet hoeven te liggen: 5800x icm 3080 en 32GB ram.
ACC is niet echt het spel wat lekker werkt op VR. Probeer een Dirt Rally 2.0, dat draait echt goed met goede graphics. Resolutie moet ook zeker niet te hoog staan en de grafische instellingen veel op low. Een 3080 is heel wat kaart maar voor VR is het nog steeds maar gemiddeld :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Firestorm schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:37:

Ik ken de oplossing: AMS2 spelen :). Werkt out of the box subliem in VR. Ik heb één keer ACC geprobeerd in VR, dat heb ik heel snel terug af gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Flying Hawkic schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Ik ken de oplossing: AMS2 spelen :). Werkt out of the box subliem in VR. Ik heb één keer ACC geprobeerd in VR, dat heb ik heel snel terug af gezet.
Absoluut, exact dezelfde ervaring.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mystikal schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 07:58:
[...]

Absoluut, exact dezelfde ervaring.
Hier ook, ik heb ze allebij. Echter, AMS2 heeft maar 2 kleine flatfile tweaks nodig en dan is het het beste vr qua ervaring voor race sims. ACC is misschien leuk als pancake spel, maar dat boeit mij niet als vr only speler. En vreemd genoeg draait acc op u4.27 geloof ik: daar is heel wat van te maken voor vr.

Keuze vd dev.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Hier ook, ik heb ze allebij. Echter, AMS2 heeft maar 2 kleine flatfile tweaks nodig en dan is het het beste vr qua ervaring voor race sims. ACC is misschien leuk als pancake spel, maar dat boeit mij niet als vr only speler. En vreemd genoeg draait acc op u4.27 geloof ik: daar is heel wat van te maken voor vr.

Keuze vd dev.
Zonde als een dev in deze tijden voor een race sim geen of weinig aandacht heeft voor VR. Zeker in AMS2 merk je dat er heel veel mensen zijn die VR willen gebruiken voor race sims.

Over welke tweaks voor AMS2 spreek je daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Zonde als een dev in deze tijden voor een race sim geen of weinig aandacht heeft voor VR. Zeker in AMS2 merk je dat er heel veel mensen zijn die VR willen gebruiken voor race sims.

Over welke tweaks voor AMS2 spreek je daar?
Sharpeningstrenght en offsetbias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Thanks, ga ik zeker eens proberen.

Wat ik mij wel afvraag bij zo van die fixes waarbij je gewoon een cijfertje in een bestand moet veranderen en geen performance verliest, als het zo eenvoudig is, waarom voert de developer dat dan niet gewoon met een update voor iedereen door? Er moet toch een reden zijn dat ze dat niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Thanks, ga ik zeker eens proberen.

Wat ik mij wel afvraag bij zo van die fixes waarbij je gewoon een cijfertje in een bestand moet veranderen en geen performance verliest, als het zo eenvoudig is, waarom voert de developer dat dan niet gewoon met een update voor iedereen door? Er moet toch een reden zijn dat ze dat niet doen?
Mag je ze vragen, het nadeel van deze settings is dat scherper ook problemen kan geven met vr sickness. 😁

Ik zou 2.9 en 1.1 proberen, of 2.9 en 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
Eindelijk AC een keer goed aan de praat gekregen in VR, Pure, Sol en wat custom optimalisatie. Ik had dus altijd het probleem dat in mijn headset (Valve Index) het beeld enorm donker werd. Inmiddels is dit opgelost in in de laatste Sol versies of is te verhelen door Pure/Sol te resetten.

AC is toch eigenlijk best een vette ervaring, zeker icm verschillende mods (zoals Highway 1) en kan zelfs in een Tesla Model 3 Performance een rondje Nordschleife doen. En ik moet zeggen dat de physics best goed aanvoelen in deze auto mbt de werkelijkheid. Force Feedback kan beter en bassshaker beter instellen via Simhub voor wat extra immersion.

Kortom aanrader om eens naar de kijken als je de andere titles lekker hebt draaien op je rig en een lost wilt gaan in hele andere auto's en omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
michielvh83 schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:58:
Eindelijk AC een keer goed aan de praat gekregen in VR, Pure, Sol en wat custom optimalisatie. Ik had dus altijd het probleem dat in mijn headset (Valve Index) het beeld enorm donker werd. Inmiddels is dit opgelost in in de laatste Sol versies of is te verhelen door Pure/Sol te resetten.

AC is toch eigenlijk best een vette ervaring, zeker icm verschillende mods (zoals Highway 1) en kan zelfs in een Tesla Model 3 Performance een rondje Nordschleife doen. En ik moet zeggen dat de physics best goed aanvoelen in deze auto mbt de werkelijkheid. Force Feedback kan beter en bassshaker beter instellen via SimLab voor wat extra immersion.

Kortom aanrader om eens naar de kijken als je de andere titles lekker hebt draaien op je rig en een lost wilt gaan in hele andere auto's en omgevingen.
Wat ik spijtig vind aan AC is dat je telkens je headset af moet nemen. Dat haalt je een beetje uit de ervaring en ik vind het onhandig om vanuit mijn rig mijn toetsenbord en muis te bedienen. Ik blijf liever volledig in mijn headset als ik in VR zit.

Ik gebruik SimHub voor mijn bass shakers. Is er een groot verschil met SimLab of heb je enkel ervaring met die laatste?

Trouwens, ik kan ondertussen ook niet meer zonder mijn bass shakers. Vooral bij het bepalen van de limiet bij het remmen geven ze mij goede informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
Oops bedoelde idd SimLab. Wat ik die via Steam is desktop view op fullscreen contentmanager (met UI op 180% ofzo) en dan kan ik de headset ophouden :)
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste