@
KillaZ heb je al schriftelijk bevestigid dat je bereid bent om mee te denken, en graag de calculatie tot in detail ziet ? Alvorens een betalings regeling te treffen, dit om verdere twistpunten te voorkomen.
Je gaat ervan uit dat de fout nu gecorrigeerd is en driedubbel gecontroleerd is .. zodat herhaling voorkomen is.
Ongeacht je goodwil, je wilt geen discussie voeren over x.y.z en een helder "bedrag" hebben,
Hoewel ik geen jurist ben.. en je zelf aangeeft mee tewerken aan terug te betalen ...
* Ik vraag me af of dit terecht is, want over een jaar krijg je ook nog salaris verhoging en andere geneuzel dus ik zou tot op de cent willen weten want 7 K = 583 euro per maand ..
* Een werkgever mag niet zomaar besluiten salaris in te houden, het is heel wat anders als je uit dienst treed .. maar dat is niet ter spraken. (ps het mag je ook niet belemeren in je loopbaan
** Dit is een werkgevers risico
vergeet dat AUB niet
** Jij en de werkgever (HR/administratie) hebben beiden plichten en rechten.
* jij moet instemmen met een bedrag (formeel tekenen) dat ingehouden word.. of beter gezegd jij moet het eigenlijk overmaken naar je werkgever.
Ik vind 24 maanden a 300,- p.m best een hoog bedrag, ik zou voor 48 maanden gaan. Dat niemand het opvalt zonder "goedkeuring' van management is ook al erg slecht.. Waarom moet jij een wijziging in status doorgeven ? Kortom ikzelf zou vinden dat men 50% zelf moet incasseren als boetenkleed..
Of wij schelden het kwijt moment dat je vertrekt , maar tot die tijd betaal je voor 48 maanden 150,- (zonder rente dus) .. en 4 jaar is best veel.
Tenzij het met koeien letters in je loonstrook duidelijk vermeld staat .. en overduidenlijk niet klopt .. zou ik zeker een strijd erover voeren.. Hun(organisatie) fout is niet jou probleem.. jij mindert niet alleen 600,- maar ook nog eens 150 a 300 p.m terug betalen
dus 750 of 900,- wat is daar redelijk aan ?
Men had het zelf eerder moeten ontdekken. Ik zou dat standpunt innemen .. niet alsof je het met opzet gestolen hebt .. jij hebt toch gehandeld naar eer en geweten en probeert het ook aldus op te lossen.
[
Voor 13% gewijzigd door
vso op 14-01-2020 15:34
]