Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
lactaxative schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:04:
P&O binnen ziekenhuizen... Succes & Sterkte.

Ben je op de hoogte van de beslagvrije voet? https://www.juridischloke...legging/beslagvrije-voet/
Zeker, daar zouden we met die inhouding 30 euro boven zitten :/

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
Bedankt allen!

@Woy en anderen: De 24 maanden is precies mijn voorstel geweest, waar tot op heden niet op gereageerd is. Ik ga absoluut geen lening aan of een hypotheek aanpassen om dit terug te betalen. Ik vind de creatieve oplossing mooi, maar dat gaan we dus niet doen.

De hakken in het zand heb ik overwogen, maar teveel loon, is teveel loon. Ik vroeg mij meer af of er gelijkwaardige ervaringen zijn in deze.

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
Vinzz schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:15:
[...]

Kijk hier goed naar! Schakel zo nodig juridische hulp in. Mi. is het niet redelijk iemand 700 euro per maand te laten betalen, verder denk ik dat over de hele periode 7000 euro niet zo heel veel is. Met andere woorden is het jou wel echt te wijten? Iedereen zegt dat geld moet terug, maar daar zou ik niet direct helemaal vanuit gaan.

Vraag hulp zou ik zeggen.

Edit: denk er aan dat degene van P&O zo star is om hun eigen fokop in te dekken. Maw. kijk mij eens efficiënt en daadkrachtig zijn.
Ik heb de jurisprudentie al nagekeken, daar zit helaas niet een duidelijke lijn in. Goed Werkgeversschap is heel, heel breed te interpreteren door rechters. Daarnaast is het een stukje ethiek: 7k voor een organisatie is misschien weinig, maar het gaat erom dat we geld hebben gekregen voor werk wat niet gedaan is, daar kan ik zelf slecht tegen, mijn vrouw ook.

Dus nogmaals, het bedrag zou ik niet eens willen aanvechten, de starre houden des te meer indien het zo ver komt. :)

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
Rukapul schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Het lijkt erop dat je niet helemaal beseft dat je vrij weinig te eisen hebt. Goed werkgeverschap etc heeft ook zijn grenzen. Aan de wettelijke regels om minimaal het minimumloon etc. maandelijks na verrekening te betalen wordt blijkbaar voldaan.

In beginsel is 12 maanden een redelijke termijn. Vrouw van topicstarter kan ook een paar maanden wachten met het terugbrengen van het contract en dan is het zo terugbetaald. Er lijkt dus geen zwaarwegend belang om redelijkerwijs medewerking van werkgever te verwachten voor een zeer lange terugbetalingstermijn.

Wil je een betere deal dan is blijven onderhandelen wat je moet doen.

[...]

Evenzo rust op werknemer de verantwoordelijkheid om een goed werknemer te zijn en staat op elke loonstrook apart het deeltijdpercentage vermeld. Daar hoef je geen rekenwonder voor te zijn om dat niet te zien in 2 jaar tijd.

[...]

Dat doet de werkgever al. Het startpunt is volledige terugbetaling met een betalingstermijn van een maand ;)
Ik ben de TS ;) Qua hoogte terugbetaling ben ik het met je eens dat er weinig te eisen valt. Dat hoeft ook helemaal niet. Echter komt de rechter in de jurisprudentie van wat ik gevonden heb toch heel vaak op een soepelere betalingstermijn.
In beginsel is 12 maanden een redelijke termijn. Vrouw van topicstarter kan ook een paar maanden wachten met het terugbrengen van het contract en dan is het zo terugbetaald. Er lijkt dus geen zwaarwegend belang om redelijkerwijs medewerking van werkgever te verwachten voor een zeer lange terugbetalingstermijn.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb voorgesteld om het evenredig terug te betalen, dat wil zeggen over een periode van 24 maanden.
Rukapul schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:36:
[...]

Zolang het argument niet aangedragen is, bestaat het niet. Topicstarter geeft in dit topic blijk van meer op het 'wil niet' dan 'kan niet' traject te zitten.
Even stapje terug, het "wil niet" heeft niet de overhand. Als dat zo is zou ik die 7k aanvechten, het gaat mij om de manier waarop er gezegd wordt dat op een 24 uur contract "even" 700 euro in de maand moet worden ingehouden en dat elke poging om hier over te praten tot op heden genegeerd wordt.

KillaZ wijzigde deze reactie 14-01-2020 12:40 (13%)

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
Rukapul schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:40:
[...]

Je hebt wel een voorstel gedaan, maar zonder overtuigende reden of argument. Weinig werkgevers willen hun werknemers de vernieling in draaien, maar evenzo houden weinig werkgevers van dingen die lang voortslepen. Als je dus een zwaarwegende reden aandraagt dat het in jullie persoonlijke omstandigheden echt onmogelijk is om in de gegeve termijn terug te betalen (en dus ook niet om tijdelijk meer te blijven werken zoals voorgesteld door PZ) dan kun je dat aandragen en heb je wel grote kans dat het ingewilligd wordt.
Ah, nu volg ik je, dank. :)

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
Ivow85 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:48:
Allereerst vind ik het vreemd dat dit niet is opgemerkt. Op een loonstrook staat het basisloon los van de ORT en andere toeslagen en inhoudingen vermeld. Wanneer bij minder werken het basisloon hetzelfde is gebleven, dan moet dat toch direct opvallen?
Dat klopt niet helemaal, mijn ouderschapsverlof kwam "na" mijn basisloon. Dat basisloon is die 2 maanden dus nooit gewijzigd. ;)
Ivow85 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:48:
[b]

De mate van controleerbaarheid door de werknemer is in mijn ogen dan ook erg hoog.
Dat ontken ik ook nergens.

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
cryptapix schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:59:
Ik vind het persoonlijk ongeloofwaardig dat je niet merkt dat je 7k teveel ontvangt, maar dat is niet relevant voor nu. TS is zich duidelijk bewust van zijn positie, maar enkelen hier willen hem alleen maar op hoge juridische kosten jagen.
Members only:

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Lijkt me reeeler om dit te koppelen aan de 32 uur die ze werkte. Of is het ook eerlijk als ze nu 1 dag in de week zou gaan werken en er dan 5+ jaar over zou willen doen om af te betalen?
Fair point, gaat thuis ook besproken worden ;)
Xanaroth schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Tot slot - zelfs als je gewoon gaat betalen en in alles meestemt - zul je een expert in moeten schakelen. Je zult namelijk over de volledige periodes (2?3?4? jaren) opnieuw loonstroken dienen te krijgen, gecorrigeerd, en voor elk jaar ook opnieuw belastingaangifte te doen. Met mogelijk gevolgen voor toeslagen, andere betalingen, ga zo maar door voor elk van die jaren.
Interessant gegeven, nu is mijn belastingrecht alweer een jaar of 10 geleden, maar de loonheffing is toch "gewoon" over het uitbetaalde loon verwerkt. Als dit in dezelfde periode gemiddeld wordt heeft dat zijn uitwerking op de toeslagen (die we niet krijgen op KDV na) en de HRA, welke ik jaarlijks laat uitbetalen?

Met andere worden: De toeslagen en de aftrek wordt dan de komende 2 jaar gewoonweg verwerkt? Het stukje inkomen uit arbeid veranderd immers niet in 2018 (definitief) en 2019.

KillaZ wijzigde deze reactie 14-01-2020 14:19 (57%)

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
Hydra schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:54:
[...]

Aan de andere kant hebben ze kennelijk ook niet gezien dat er opeens heel veel meer binnenkwam. Dus even een volwassen gesprek met elkaar hebben over financiële verantwoordelijkheid nemen is misschien ook wel aan de orde ;)
Dat is een andere discussie die ik hier niet verder ga verantwoorden dan mijn vorige post uiteraard. ;)

KillaZ wijzigde deze reactie 14-01-2020 15:03 (3%)

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
Hydra schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Nee, snap ik. Denk dat dit hele gebeuren sowieso wel een leerervaring is. Shit happens :)
Tja, ik denk niet dat wij het enige stel zijn waar de inkomens op aparte rekeningen terecht komen. Dat zal in de toekomst wel beter gemonitord worden ja. :)

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
@vso Bedankt voor het meedenken, maar in het geval van onverschuldigd loon mag de werkgever wel degelijk een inhouding doen (zie BW 7:632). De berekening klopt verder, dus daar geen discussie over.

Ik kan daarbij wel refereren naar hoe slecht het proces wel niet is, maar dat doet niets af aan het stukje onverschuldigd loon ;-)

Net zo min als dat mensen hier zich niet kunnen voorstellen dat een werknemer het niet opmerkt in zijn continue variabel loon, kan ik mij niet voorstellen dat er geen reconciliatie wordt gedaan tussen rooster/planning en uitbetaling. De ouderschapsverlof code stond nota bene in het rooster, dat zou inhouden dat er of steeksproefgewijs wordt gecontroleerd, of helemaal niet, maar nogmaals, dat doet niets af aan het onverschuldigd loon.

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
daan! schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 00:35:
[...]

Als je het topic had doorgelezen had je geweten dat dit niet waar is.
Ik heb zelfs een uitspraak van de rechter aangehaald waarbij zelfs iemand die op staande voet was ontslagen niet het volledige bedrag terug hoefde te betalen.
Wat je precies bedoelt met verwijtbare fout maak je ook verder niet duidelijk.

Overigens beweer ik hier verder ook niet stellig dat de rechter zal oordelen dat er minder dan het volledige bedrag terugbetaalt dient te worden, dat is koffiedik kijken.

[...]

Aantoonbaar in gesprek? Waar heb je het over? Wat is aantoonbaar in gesprek gaan vs. onaantoonbaar in gesprek gaan en welke invloed denk je dat dat verschil maakt op aanvechten of niet?
Verder moet het natuurlijk niet aangevochten worden, dat is een keuze die je kan maken maar het moet zeker niet.

[...]

Er zijn meer smaken dan de twee opties die jij noemt.
Members only:

KillaZ wijzigde deze reactie 16-01-2020 11:05 (6%)

K to the KillaZ

• KillaZ
  • Nu online
@BastaRhymez Dat mag jij vinden, ieder zijn ding. ;)

Totdat er reactie vanuit P&O is, kan ik niet zoveel zeggen over de impact op de belastingen. De tips daarin worden zeker meegenomen.

K to the KillaZ

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True