Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Virussen? Scan ze hier!
Als ze nog geloofwaardigheide hadden, is die helemaal weg nu.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
YouTube: LIVE: Can Liz Truss outlast a lettuce?
feestje voor de sla.
benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren.Verkiezingen zullen momenteel ook weinig helpen denk ik
[ Voor 20% gewijzigd door mrsar op 20-10-2022 14:49 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Die feed ook
/f/image/gfqi5IydHjNx0uO2S6LEUynt.png?f=fotoalbum_large)
Maar alle gekheid op een stokje, het is wel dieptriest natuurlijk. Hoe kunnen de tories zichzelf nog serieus nemen zo? Ik kan me niet voorstellen hoe ze nu met droge ogen nog verkiezingen kunnen weigeren.
Juist niet, Labour schijnt heel erg voor te staan nu.benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren.Verkiezingen zullen momenteel ook weinig helpen denk ik
[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 20-10-2022 14:51 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:43
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Verkiezingen is normaal gesproken de realistische oplossing, maar de volgende kandidaat zal wel naar voren worden geschoven.
Verwacht overigens niet dat er verkiezingen worden uitgeschreven, stel je voor dat er nu democratisch gekozen wordt de Tories af te straffen, dat kunnen de Tories natuurlijk niet laten gebeuren.
Kunnen ze inderdaad niet met droge ogen, maar dat is niet erg. Alles om de macht te houden, zo is de wet van de machtspolitiek.GekkePrutser schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:48:
Ik kan me niet voorstellen hoe ze nu met droge ogen nog verkiezingen kunnen weigeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Migrator op 20-10-2022 14:52 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
[Afbeelding]
Van die krop sla verwacht ik tenminste een logischere, samenhangerende persco dan van Truss....
Omdat ze het contact met de wereld al een hele tijd geleden verloren zijn? Ze denken nog steeds dat "Brittannia rules the waves". Nou, dat Empire is inmiddels aardig vergaan, en de schepen maken water...Maar alle gekheid op een stokje, het is wel dieptriest natuurlijk. Hoe kunnen de tories zichzelf nog serieus nemen zo? Ik kan me niet voorstellen hoe ze nu met droge ogen nog verkiezingen kunnen weigeren.
Virussen? Scan ze hier!
Ik acht die kans bijna onbestaande. Hier stond pas nog een lijst met peilingen, de Tories staan op zo'n gigantisch verlies dat zowat alles beter is dan verkiezingen.tweakduke schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:50:
Snel, maar dat ging ook zo niet. Als je zo onrealistische voorstellen door willen laten gaan zonder je draagvlak te checken dan graaf je snel je eigen kuil.
Verkiezingen is normaal gesproken de realistische oplossing, maar de volgende kandidaat zal wel naar voren worden geschoven.
EDIT, het was @Plasma_Wolf die deze deelde
https://electionmaps.uk/nowcast
Volgens die cijfers zouden de conservatieven dalen van 365 zetels naar 91. Zelfs ervanuitgaande dat de soep niet zo heet gegeten zou worden is dat een gigantisch verlies.
[ Voor 18% gewijzigd door Jebus4life op 20-10-2022 14:56 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Dieptepunten komen in hordes tegenwoordig…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Met het verlies waar de Tories nu op staan, denk ik dat verkiezingen ongeveer het laatste is wat ze zullen willen.TwiSteD1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:58:
Never a dull moment in British politics, holy moly. Door de dood van de Queen heeft ze het langer dan een maand volgehouden. Dit kan toch niet anders betekenen dan verkiezingen en Labour aan de macht lijkt me?
Ze zetten er gewoon desnoods een clown, de partij-schoonmaakster of een random van de straat geplukte voorbijganger neer als premier.
En waarom ook niet? Ik bedoel, het is niet alsof het nóg erger kan, dus geef ze maar een kans.
Virussen? Scan ze hier!
Binnen een week een opvolger, dat moet één van de zittende MP's zijn.TwiSteD1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:58:
Dit kan toch niets anders betekenen dan verkiezingen en Labour aan de macht lijkt me?
Hunt heeft al aangegeven niet te willen, dus het zal wel Mordaunt, Wallace of Sunak worden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
— Ryanair (@Ryanair) 20 oktober 2022
/f/image/WAcXGIlDkGC8RmS69LzqlFeZ.png?f=fotoalbum_large)
En ja, die QR code werkt
Voor de Tories is het noodzaak om weer te laten zien dat ze de financien en economie weer in rustig vaarwater kunnen krijgen, dus in dat opzicht lijkt Sunak de favoriet. Maar hij moet het ook willen, er is zoveel onrust en hij wil misschien alleen premier worden met wat ministers achter zich die hij kan vertrouwen.
Het probleem is dat de Tories momenteel een absolute meerderheid hebben in de House of Commons en dus de facto beslissen of er verkiezingen komen of niet, omdat die macht bij de monarch ligt op aanvraag van de PM, die dus Tory is. Dit kunnen ze in principe volhouden tot 2024, wanneer de boel automatisch ontbonden wordt, omdat de termijn van 5 jaar voorbij is.TwiSteD1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:58:
Never a dull moment in British politics, holy moly. Door de dood van de Queen heeft ze het langer dan een maand volgehouden. Dit kan toch niets anders betekenen dan verkiezingen en Labour aan de macht lijkt me?
Sunak zou ik wel heel grappig vinden. "Degene die we twee maanden geleden verkozen boven jou heeft het 44 dagen volgehouden, succes!"hoevenpe schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:00:
[...]
Binnen een week een opvolger, dat moet één van de zittende MP's zijn.
Hunt heeft al aangegeven niet te willen, dus het zal wel Mordaunt, Wallace of Sunak worden.
En met grappig bedoel ik natuurlijk diep- en dieptriest, zoals de hele partij.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Natuurlijk zijn er verschillen, maar toch ben ik er niet gerust op.
Hier zal nooit een premier worden vervangen door een opstand in de eigen partij, daarvoor is alles veel te strak dicht getimmerd. Zelfs aftreden is geen probleem voor Rutte om aan de macht te blijven.dawg schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:24:
Als je toch ziet wat voor een ongelofelijke puinzooi Angelsaksische wereldbeelden veroorzaken moet je toch hopen dat we in ons eigen land snel het licht zien. Je moet er toch niet aan denken dat een dergelijk lot ons ook te wachten staat?
Natuurlijk zijn er verschillen, maar toch ben ik er niet gerust op.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik doel niet op poppetjes maar op Angelsaksische wereldbeelden en beleid wat daaruit voortvloeit. En dan zie je schrikbarende overeenkomsten.IJzerlijm schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Hier zal nooit een premier worden vervangen door een opstand in de eigen partij, daarvoor is alles veel te strak dicht getimmerd. Zelfs aftreden is geen probleem voor Rutte om aan de macht te blijven.
Dat klinkt als de perfecte Tory kandidaat! Z'n vrouw dan.SkiFan schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:12:
Sunak ligt uiteraard ook al onder vuur vanwege het feit dat zn vrouw de belasting getild had door zich niet inwonend te verklaren, da's ook geen erg plausibele kandidaat.
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
De link achter de QR code is wel briljant.renegrunn schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:09:
Ryanair doet ook een Pond in het zakje:
[Embed]
[Afbeelding]
En ja, die QR code werkt
Boris Johnson ‘to stand for leader'
Boris Johnson is expected to stand in the Tory leadership contest, the Times is reporting.
The former prime minister is reportedly taking soundings but is said to believe it is a matter of national interest, Steven Swinford writes.
Gewoon nieuwe leider kiezen, members mogen weer fijn meestemmen. Johnson maakt een aardige kans als ie door de MP ballot komt . Ik gun het ze wel eigenlijk, alleen gun ik het de rest van de wereld niet echt..DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:34:
Vraag me meer af wat er gebeurd na Truss. Verkiezingen of gaan de Tories door met er een nog grotere puinzooi van maken?
En dan kunnen ze iig weer lekkere parties gaan houden op Downingstreet 10.
Virussen? Scan ze hier!
Nadeel van nu PM worden: einde van je politieke carriere. Is £115k/jaar + wat commisariaten en een mogelijk stoeltje in het Hogerhuis genoeg?
Mensen met verstandelijke vermogens snappen dat, en kijken de kat uit de boom. Braverman en Badenoch hebben zich al kandidaat gesteld, niet verrassend gezien het gebrek aan die verstandelijke vermogens.
En niet te vergeten:

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 20-10-2022 16:07 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hadden ze in Italie niet eentje over die wel zou passen? Is al op leeftijd, dat wel maar zelfs dat pastwildhagen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:56:
Zou Trump zich niet tot Brit kunnen laten nationaliseren? Misschien kan hij dan in het nieuwe kabinet van Johnson worden opgenomen? Als we dan Bolsonaro nog even meenemen, hebben we er nog maar één nodig voor een valide potje kwartetten.
Hongarije heeft nog wel een naarling.Indoubt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:09:
[...]
Hadden ze in Italie niet eentje over die wel zou passen? Is al op leeftijd, dat wel maar zelfs dat past
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ja, Berlusconi kan ook een goede kandidaat zijn. Hij was gisteren nogal lovend over Putin, en kreeg als dank een vrij uitgebreide set met wodka toegestuurd. Zou dus mooi in het circus passen. Gewoon even laten nationaliseren tot Brit, moet zo te regelen zijn. Dan zie ik geen bezwaren meer.Indoubt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:09:
[...]
Hadden ze in Italie niet eentje over die wel zou passen? Is al op leeftijd, dat wel maar zelfs dat past
Virussen? Scan ze hier!
Als je het zo zegt... als mijn baas me morgen aanbiedt te stoppen met werken en de rest van mijn leven ruim een ton per jaar te ontvangen dan aarzel ik geen seconde hoor!gambieter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:02:
Voordeel van nu PM worden: £115k/jaar voor de rest van je leven, al ben je maar 1 dag PM.
Nadeel van nu PM worden: einde van je politieke carriere. Is £115k/jaar + wat commisariaten en een mogelijk stoeltje in het Hogerhuis genoeg?
Mensen met verstandelijke vermogens snappen dat, en kijken de kat uit de boom. Braverman en Badenoch hebben zich al kandidaat gesteld, niet verrassend gezien het gebrek aan die verstandelijke vermogens.
En niet te vergeten:
[Afbeelding]
Maar jij hebt geen politieke carriere te verliezenmigchiell schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:15:
Als je het zo zegt... als mijn baas me morgen aanbiedt te stoppen met werken en de rest van mijn leven ruim een ton per jaar te ontvangen dan aarzel ik geen seconde hoor!
(ik zou het ook wel weten. Ik wil graag met vervroegd pensioen en wacht op een aanbod)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En je krijgt ook nog bodyguards voor het leven..gambieter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:17:
[...]
Maar jij hebt geen politieke carriere te verliezen
(ik zou het ook wel weten. Ik wil graag met vervroegd pensioen en wacht op een aanbod)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
gambieter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:17:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/B3IcyhlHMEbo70wip7DkTXth.png?f=user_large)
Als het echt uit de hand loopt wordt ‘politieke fixer’ Remkes erbij gehaald
Na de puinhoop in de UK is alle hoop gevestigd op Johan Remkes. De nieuwe informateur geldt als de ‘ideale klusjesman voor ontspoorde situaties’. Zijn methode: ‘scherp’, ‘bruusk’ en waar nodig ‘quick and dirty’.
Volgens mij hebben we ook nog wel een reptielenliefhebber in de Nederlandse politiek. Ook groot fan van het verlaten van de EU, dus die lijkt me bij uitstekend geschikt voor dit kabinet.wildhagen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:56:
Zou Trump zich niet tot Brit kunnen laten nationaliseren? Misschien kan hij dan in het nieuwe kabinet van Johnson worden opgenomen? Als we dan Bolsonaro nog even meenemen, hebben we er nog maar één nodig voor een valide potje kwartetten.
If you can see, look. If you can look, observe
Moet je eens kijken, we hebben het nieuwe Britse kabinet al bijna rond. de Head Honcho wordt Johnson, en dan zijn er ministersposten voor Bolsonaro, Trump, Putin, Berlusconi, Baudet, Wilders, Le Pen, Lukashenko, Duda en Orbán.Roozzz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:27:
[...]
Volgens mij hebben we ook nog wel een reptielenliefhebber in de Nederlandse politiek. Ook groot fan van het verlaten van de EU, dus die lijkt me bij uitstekend geschikt voor dit kabinet.
Dat wordt me toch een goed kabinet, met zulke superknallers, wat kan er dan nog mis gaan?
Virussen? Scan ze hier!
Ze hoeven niet eens wat te doen. De belastingverlaging voor de rijken was als enige niet geschrapt en voor de rest was austerity 3.0 al ingezet.wildhagen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:29:
[...]
Moet je eens kijken, we hebben het nieuwe Britse kabinet al bijna rond. de Head Honcho wordt Johnson, en dan zijn er ministersposten voor Bolsonaro, Trump, Putin, Berlusconi, Baudet, Wilders, Le Pen en Orbán.
Dat wordt me toch een goed kabinet, met zulke superknallers, wat kan er dan nog mis gaan?
Maar dan loop je dus langs Downingstreet zag ik later
Moet je dan niet gewoon een leuke baan zoeken als je het nu niets vindt?gambieter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:17:
[...]
Past Baudet wel in zo'n clubje linkse (in zijn ogen dan) politici?wildhagen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:29:
[...]
Moet je eens kijken, we hebben het nieuwe Britse kabinet al bijna rond. de Head Honcho wordt Johnson, en dan zijn er ministersposten voor Bolsonaro, Trump, Putin, Berlusconi, Baudet, Wilders, Le Pen, Lukashenko, Duda en Orbán.
Wel met inflatiecorrectie hoop ik...gambieter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:02:
Voordeel van nu PM worden: £115k/jaar voor de rest van je leven, al ben je maar 1 dag PM.
Ze kan toch een mooie functie in Brussel krijgen? Oh... Wacht....Nadeel van nu PM worden: einde van je politieke carriere
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
XDDDTwiSteD1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
[...]
[Afbeelding]
Als het echt uit de hand loopt wordt ‘politieke fixer’ Remkes erbij gehaald
Na de puinhoop in de UK is alle hoop gevestigd op Johan Remkes. De nieuwe informateur geldt als de ‘ideale klusjesman voor ontspoorde situaties’. Zijn methode: ‘scherp’, ‘bruusk’ en waar nodig ‘quick and dirty’.
Tijd voor een nieuwe 'glorious revolution'
Alle Strong Men op een rijtjewildhagen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:29:
[...]
Moet je eens kijken, we hebben het nieuwe Britse kabinet al bijna rond. de Head Honcho wordt Johnson, en dan zijn er ministersposten voor Bolsonaro, Trump, Putin, Berlusconi, Baudet, Wilders, Le Pen, Lukashenko, Duda en Orbán.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Wtf... Die had ik nog niet meegekregen.

Sorry voor de picdrop maar ik moest zo erg hieraan denken:
:fill(white):strip_exif()/f/image/5l2KrESiRZmgbWclO5YekDeH.png?f=user_large)
Nouja als Boris het weer wordt dan is het tweede blijkbaar ook al niet meer waar.Voordeel van nu PM worden: £115k/jaar voor de rest van je leven, al ben je maar 1 dag PM.
Nadeel van nu PM worden: einde van je politieke carriere.
Voordeel voor de Britten is wel dat hij dan niet 2x 115k per jaar krijgt, neem ik aan. Dus Boris is eigenlijk gratis!
Is wel voordeliger op die manier. Natuurlijk, you get what you pay for, maar de prijs/kwaliteit verhouding van de andere opties is nog lager (want de prijs hoger
[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 20-10-2022 22:32 ]

[ Voor 6% gewijzigd door f2ride2001 op 21-10-2022 07:04 ]
Even los van oorzaken en politieke spelletjes is het natuurlijk ook niet onlogisch dat je in bijvoorbeeld een Europese Commissie mensen wilt hebben met ervaring. En die mensen zijn veelal minister of minister-president geweest. Je zet daar niet iemand neer met als enige leidinggevende ervaring teamleider van de F-jes. Ook mensen uit het bedrijfsleven zijn niet per definitie geschikt voor openbare bestuursrollen omdat het leiden van een bedrijf iets compleet anders is.Lordy79 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:18:
Ze kan toch een mooie functie in Brussel krijgen? Oh... Wacht....
ben wat dat betreft benieuwd wat Rutte gaat doen na deze periode. Europa ligt voor 'm open. Als het hem om geld en dik baantje bij grote coorporatie was gegaan had hij dat al 4-6 jaar gelden kunnen doenFrame164 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:56:
[...]
Even los van oorzaken en politieke spelletjes is het natuurlijk ook niet onlogisch dat je in bijvoorbeeld een Europese Commissie mensen wilt hebben met ervaring. En die mensen zijn veelal minister of minister-president geweest. Je zet daar niet iemand neer met als enige leidinggevende ervaring teamleider van de F-jes. Ook mensen uit het bedrijfsleven zijn niet per definitie geschikt voor openbare bestuursrollen omdat het leiden van een bedrijf iets compleet anders is.
Dit dus.
Von der Leyen opvolgen lijkt me niet onlogisch. Ik denk niet dat hij voor een Eurocommisaris rol gaat (dat zijn toch vaak ex-ministers en een enkele minder bekende ex-premier).FunkyTrip schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:21:
[...]
ben wat dat betreft benieuwd wat Rutte gaat doen na deze periode. Europa ligt voor 'm open. Als het hem om geld en dik baantje bij grote coorporatie was gegaan had hij dat al 4-6 jaar gelden kunnen doen
[ Voor 4% gewijzigd door Frame164 op 21-10-2022 11:33 ]
Wat een grap als Boris terug zou komen. Maar goed, de geloofwaardigheid was toch al weg. Denk dat Zelenskyy het niet heel vervelend zou vinden als Boris terugkeert
Boris Johnson has escaped from Elba, has landed in Cornwall, and is marching on London.
— Patrick Chovanec (@prchovanec) 20 oktober 2022
D.w.z. de PR van de conservatieve partij is dat ze de enigste zijn met een goed economisch beleid en streng zijn met migratie en daarmee dus opkomen voor de z.g.n. hardwerkende middenklasse.
De daadwerkelijk ideologie van de conservatieve partij is dat van de traditionele hiërarchische klassenmaatschappij. D.w.z. de belangen van de hogere klassen wegen velen malen zwaarder dan dat van middenklasse laat staan de lagere klassen. Dit zag je ook aan het belastingplan voor het verlagen van het hoogste tarief, wat initieel juist zwaar gestoeld is op die ideologie. Migratie is een probleem wat de hoogste klassen niet raakt, integendeel zelfs, dus lost met dat ook niet op.
Een ander kernelement ervan is dat lagere klassen zoals de middenklasse het grote macht en welvaartsverschil actief zouden moeten accepteren als ze er bewust voor zouden kiezen. Bijvoorbeeld dat hun belangen wat betreft migratie niet opgelost worden, immers staan ze laag op de hiërarchie en moeten ze de status quo accepteren. Maar die keuze is vaak niet bewust en dus gaan hiërarchische systemen hier altijd op stuk, vandaar dat er wordt gegrepen naar een populistische PR strategie om de indruk te wekken dat de belangen van de lagere klassen nog wel behartigd worden.
Het is in die succesvolle disconnect tussen PR en ideologie dat kiezers op conservatieve partijen vaak denken dat ze hoger staan op de hiërarchie dan dat ze daadwerkelijk staan.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Met het brevet van onvermogen dat de gehele conservatieve partij in deze shitshow (om alle crises samen maar een naam te geven) heeft afgegeven is het overduidelijk dat het juiste, voor het land, zou zijn dat er nieuwe verkiezingen komen.
Echter, zoals eerder genoemd hier ligt die beslissing, simpel gezegd, bij de PM en dus de facto bij de partij met de meerderheid in de House of Commons. (Pas in januari 2025 zijn er gegarandeerd weer verkiezingen.)
En hoe staan de Tories ervoor in de peilingen? Nou, ze hebben letterlijk nog nooit lager gestaan:
NEW. *The Conservative Party falls to the lowest level of support in British polling history*
— Matt Goodwin (@GoodwinMJ) 21 oktober 2022
Labour 53%
Conservatives 14%
Lib Dems 11%@PeoplePolling Oct 20
Het is dus aannemelijk dat men zo lang mogelijk wil rekken. Wat vooral de vraag is hoe goed het kortetermijngeheugen van de kiezer gaat zijn. Op welke termijn gaat de Tories deze shitshow vergeven worden? Is er een PM die zodanig orde op zaken kan stellen dat er géén historische nederlaag geleden wordt? Met de problemen in het land zie ik niet hoe een conservatieve premier hier uit kan komen, want het beleid dat nodig is staat haaks op de moderne conservatieve manier van doen. Ik hou m'n hart vast voor de Britten voor de komende jaren.
De succesformule om kiezers los te koppelen van hun belangenbehartiging en vertegenwoordiging is een populist die qua persoonlijkheid en gedrag kiezers succesvol kan manipuleren, zoals bijvoorbeeld Boris Johnson. Het is ook mijn verwachting dat er een grote kans is dat hij weer opnieuw premier wordt van het VK.Migrator schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:31:
Het is dus aannemelijk dat men zo lang mogelijk wil rekken. Wat vooral de vraag is hoe goed het kortetermijngeheugen van de kiezer gaat zijn. Op welke termijn gaat de Tories deze shitshow vergeven worden? Is er een PM die zodanig orde op zaken kan stellen dat er géén historische nederlaag geleden wordt? Met de problemen in het land zie ik niet hoe een conservatieve premier hier uit kan komen, want het beleid dat nodig is staat haaks op de moderne conservatieve manier van doen. Ik hou m'n hart vast voor de Britten voor de komende jaren.
En ik denk zeker dat onder Boris Johnson de conservatieven weer een kans maken met verkiezingen. Het probleem van de conservatieven is dan alleen dat net zoals met Trump het succes van de partij steeds meer afhankelijk is van 1 persoon, die steeds meer macht naar zich toe kan trekken. Wat in zeker zin ironisch is, omdat ze hetzelfde doen met het land.
Dat is het dilemma waar veel conservatieve/rechtse partijen tegen aanlopen, vertegenwoordigende democratie botst inherent tegenover de visie dat de samenleving er alleen is voor een kleine top. Wil je mensen overtuigen om die hiërarchie te accepteren terwijl ze zelf steeds meer nadelen ondervinden, zul je ze moeten afleiden met steeds extremere methodes. Je ziet in het VK dan ook dat men probeert de culture war van Amerika te importeren.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Queen Elizabeth heeft 25782 dagen op de troon gezeten. Met 15 PMs heeft elke PM onder Elizabeth gemiddeld 1718.8 dagen het ambt bekleed. Liz Truss is 44 dagen PM geweest onder Charles als koning. Als deze 'trend' zo doorgaat, dan heeft hij in 660 dagen 15 PMs mogen zien. Ik had gedacht dat geen enkele vorst van het VK ooit zoveel PMs zou meemaken als Elizabeth, maar wordt een makkie voor hem.
De deur van 10 wordt al vervangen door een draaideur (met katteluikje)
Hij wil zelf zijn vakantie opofferen, wat een toewijding!
De Britse oud-premier Boris Johnson is volgens een partijgenoot van plan zijn vakantie in de Caraïben af te breken om mee te doen aan de leiderschapsverkiezingen van zijn partij. De parlementariër James Duddridge heeft aan Britse media laten weten dat Johnson terug naar Londen vliegt, omdat hij weer premier van het Verenigd Koninkrijk wil worden.
Het is de enige binnen de partij die de volgende GE kan winnen, de rest heeft het charisma van een krop sla...XWB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:46:
Nou “The Chosen One” is al weer veilig geland en er helemaal klaar voor…XWB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:46:
[...]
[...]
https://www.dailymail.co....bbean-race-Number-10.html
Er loopt toch nog een onderzoek naar hem ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hier de uitleg van TLDR News.
Een terugkeer van Boris zag ik eerst nog als een grap, maar naarmate de uren verstrijken lijkt het reëler te worden

De doelgroep van populisten heeft doorgaans helaas maar een kort geheugen. Als ze het inderdaad met BoJo weten te rekken acht ik de kans klein dat ze het bij de verkiezingen zo slecht doen als nu. Al hebben ze behoorlijk wat goed te maken.
[ Voor 42% gewijzigd door bwerg op 22-10-2022 22:49 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Has anyone told Johnson that the 100 MPs have to be from the Conservative Party?
— Chris Milsom (@MilsomChr) 22 oktober 2022
Als 't weer Johnson wordt, dan wordt het nog gezellig in kamp Rutte. Hoe leg je uit dat het zo geprezen Angelsaksische (afbraak)model toch niet helemaal lekker valt?
Ik zit met popcorn en helaas zonder verbazing te kijken in ieder geval.
Het erge is dat ik niet weet of dit nu een betere optie dan Sunak isXWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:01:
Johnson zou inmiddels de steun hebben van meer dan honderd parlementsleden.
Een terugkeer van Boris zag ik eerst nog als een grap, maar naarmate de uren verstrijken lijkt het reëler te worden
Allebei hebben ze wel een lijstje con’s aan zich kleven.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Je hoeft maar naar Amerika te kijken om te zien dat hoe je dat kan bewerkstelligen, radicaliseer je achterban dermate dat loyaliteit geheel los komt te staan van belangenbehartiging, vaak door het drukken op in/outgroup mechanismen. Het probleem is dat zelfs met een districten stelsel en FPTP een loyale pers/media je in het VK waarschijnlijk nooit de meerderheid in meekrijgt, voor de overige groep zal economie het belangrijkste onderwerp blijven.Bundin schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:08:
Diplomacy at work, people!
Als 't weer Johnson wordt, dan wordt het nog gezellig in kamp Rutte. Hoe leg je uit dat het zo geprezen Angelsaksische (afbraak)model toch niet helemaal lekker valt?
Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat bewerkstelligen, antidemocratische middelen zoals in Amerika zijn toch een stuk moeilijker denk ik in het VK, het moment van "stop the steal" is nog ver weg. Het is mijn verwachting dat Boris Johnson voor een zelfde strategie zal kiezen als Rutte, d.w.z. ingrijpen op koopkracht. Johnson staat ideologisch losser van de partij dan Truss en zal het beleid optimaliseren voor zijn eigen maximale levensduur als premier.
Hetzelfde sentiment zie je soms in Nederland ook, het klassiek narcistisch projectie, "look what they made me do".ToolkiT schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:22:
Ik zag net een stukje question hour, en een dame in het publiek beweerde met droge ogen dat als er een fatsoenlijke oppositie was dat de regering dan wel goed had gewerkt.. Jezus wat een blame shifting zeg..
Het zou de kiezer in elk geval een alternatief bieden. Het was onder Corbyn wel een dingetje dat Labour niet geloofwaardig was als het om Brexit ging.ToolkiT schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:22:
Ik zag net een stukje question hour, en een dame in het publiek beweerde met droge ogen dat als er een fatsoenlijke oppositie was dat de regering dan wel goed had gewerkt.. Jezus wat een blame shifting zeg..
Het probleem met brexit is/was is dat het door de partijen loopt. Alleen de kleine LibDems zijn eenduidig. Labour kan nu niet brexit de schuld geven van de problemen.downtime schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:24:
[...]
Het zou de kiezer in elk geval een alternatief bieden. Het was onder Corbyn wel een dingetje dat Labour niet geloofwaardig was als het om Brexit ging.
Vrijwel iedereen lijkt alweer vergeten dat Rutte gewoon is afgetreden maar gewoon weer opnieuw werd gekozen.hoevenpe schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:19:
Inmiddels is er ook een Nederlandse variant...![]()
[YouTube: Overleeft deze schildpad premierschap Rutte? | Plakshot | VPRO]
Dat bedoel ik juist. Als je pro-EU was had stemmen op Labour ook geen zin want Labour bood geen helder alternatief. En veel Britten zien de LibDems niet als alternatief omdat ze menen dat stemmen op een kleine partij zinloos is.Frame164 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:03:
[...]
Het probleem met brexit is/was is dat het door de partijen loopt. Alleen de kleine LibDems zijn eenduidig. Labour kan nu niet brexit de schuld geven van de problemen.
Zou ik blij mee zijn als Sunak...He [Johnson] says he is "well placed" to deliver a victory in the 2024 general election.
Misschien kan hij het nog eens proberen als Sunak valt, of anders in 2024
Sunak is de minst slechte van het stel en toch ga ik Bojo de clown missen...
Ja, maar alleen omdat spitting image weinig nieuwe uitzendingen maakthoevenpe schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:18:
No way dat hij 102 nominaties heeft en in het belang van de partij zich bescheiden opstelt.
Sunak is de minst slechte van het stel en toch ga ik Bojo de clown missen...
Edit: net gekeken ze doen toch wel wat. Alleen: reality is stranger than fiction
[ Voor 10% gewijzigd door Indoubt op 23-10-2022 23:42 ]
Sunak heeft qua programma ook weinig keuze dan iets van belastingverhoging van de rijken en middenklasse + bezuinigingen. Wel nodig maar daar wordt je niet populair mee.
Laat hem de kastanjes uit het vuur halen en je hebt weer even laten merken dat je nog een factor van belang bent in de partij.
Bovendien willen er meerdere zwaargewichten absoluut niet dat het BoJo zou worden.
Gok dat hij even langetermijn denkt, even nu "nederig" zijn en bij de volgende crisis "the man of the hour" worden.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Rishi Sunak.
Wat een verrassing.
En het is bekend...........Rishi Sunak wordt de nieuwe premier van het Verenigd Koninkrijk. De 42-jarige Sunak had als enige kandidaat de vereiste steun van ten minste honderd conservatieve parlementsleden. Daarmee was hij de enige geldige kandidaat om de opgestapte Liz Truss op te volgen als partijleider van de Conservative Party, en als Britse minister-president.
Rishi Sunak!
Ik ben benieuwd waarom Boris Johnson afgehaakt is.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Vulture capitalist zonder veel ervaring, via huwelijk bilionaire, vrouw betaald geen belasting, snapt niets van de problemen van mensen met een lager inkomen (dan nemen ze toch geen tweede zwembad?), eh.... Wat denk je zelf?FreeShooter schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:10:
En wat kunnen we verwachten van Sunak, volgens jullie?
Lijkt alleen minder persoonlijkheidsstoringen te hebben.
Misschien denkt hij dat Sunak snel zal falen om dan als grote winnaar naar voren te komen. Dan zijn ze die Sunak kwijt.AW_Bos schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:08:
Zelfoverschatting en de wetenschap dat er in betere tijden ook meer kandidaten zijn (en dus meer concurrentie) om de kar te trekken. Kortom: Ambitie.Fr33z schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:44:
Waarom laat iemand als Sunak zich toch strikken voor deze hopeloze opgave? Er is toch niks voor hem te winnen? Het lijkt me dat er geen enkele mogelijkheid is waarbij de Tories het komende jaar goede zaken gaan doen, na deze desastreuze reeks onzin die ze geproduceerd hebben. Dan stap je toch niet naar voren om de volgende te zijn die zijn hoofd op het hakblok legt?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Het geheugen van de kiezer is kort.Fr33z schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:44:
Waarom laat iemand als Sunak zich toch strikken voor deze hopeloze opgave? Er is toch niks voor hem te winnen? Het lijkt me dat er geen enkele mogelijkheid is waarbij de Tories het komende jaar goede zaken gaan doen, na deze desastreuze reeks onzin die ze geproduceerd hebben. Dan stap je toch niet naar voren om de volgende te zijn die zijn hoofd op het hakblok legt?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik heb de afgelopen 5 jaar genoeg "hilariteit" op het internationale politieke toneel gezien. Ik verlang terug naar saaie mensen.Standeman schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:20:
Stiekem wel jammer dat Boris afgehaakt is, ik zou het hilarisch vinden als hij weer premier zou worden. Helaas is die klucht ons ontnomen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
..voor nu. Die doet een Trumpje en komt straks als knight in shining armour de wereld redden.Standeman schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:20:
Stiekem wel jammer dat Boris afgehaakt is, ik zou het hilarisch vinden als hij weer premier zou worden. Helaas is die klucht ons ontnomen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ze hebben weer iemand gevonden die onmogelijk dicht bij (de problemen van) het doorsnee volk kan staan omdat ze zoveel geld hebben dat ze in een totaal andere dimensie leven.AW_Bos schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:08:
https://www.nu.nl/buitenl...ieuwe-britse-premier.html
[...]
En het is bekend...........
Rishi Sunak!
We gaan het zien, maar ik vind 't moeilijk niet bijzonder pessimistisch te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Polderviking op 25-10-2022 12:24 ]
Precies, Boris Johnson had tenminste ook moeite om rond te komen.Polderviking schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:24:
[...]
Ze hebben weer iemand gevonden die onmogelijk dicht bij (de problemen van) het doorsnee volk kan staan omdat ze zoveel geld hebben dat ze in een totaal andere dimensie leven.
We gaan het zien, maar ik vind 't moeilijk niet bijzonder pessimistisch te zijn.
https://inews.co.uk/news/...ore-after-leaving-1727494
Uit zijn speech vanmiddag:Fr33z schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:44:
I understand how difficult this moment is.
After the billions of pounds it cost us to combat Covid, after all the dislocation that caused in the midst of a terrible war that must be seen successfully to its conclusions I fully appreciate how hard things are.
And I understand too that I have work to do to restore trust after all that has happened.
All I can say is that I am not daunted. I know the high office I have accepted and I hope to live up to its demands.
But when the opportunity to serve comes along, you cannot question the moment, only your willingness.
So I stand here before you ready to lead our country into the future.
To put your needs above politics.