Fr33z schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:44:
Goh, hoe kan het nou dat die conservatieven zo lijken qua talking points op die Republikeinen in de VS? Je wordt toch echt bang van zo'n toespraak zeg. Hoe kun je nou zeggen "ik ga de belasting verlagen en de economie vergroten en dat gaat onze long-term issues oplossen" terwijl ze juist kapotgaan aan uitholling van van alles wat los en vast zit?
Omdat het haar niet boeit. Zij heeft een prima leven en zal de rest van d'r leven een prima leven hebben, en de grote mensen achter de Tories ook.
Dat John-with-the-Cap de lul is, tja, /care, hadden ze maar niet arm moeten zijn. Meritocratie.
Waarom kunnen die conservatieven zoveel stemmen krijgen terwijl ze het alleen maar beter maken voor iedereen die >100k / jaar verdiend? Met hun sprookjes over "je lot in eigen hand nemen" etc.
Niet veel anders dan hoe we hier al tijden de VVD aan de macht hebben: Marketing, framing, wat desinformatie hier en daar, en zodra je langdurig aan de macht bent, kun je zoveel dingen uithollen dat mensen bang worden en er een krabbenton van maken.
"Ik betaal al veel belasting en kom nauwelijks rond, als we de uitkeringen verhogen betaal ik dus NOG meer belasting en heb ik een probleem!", plus dat veel mensen zichzelf makkelijk een socio-economische klasse of wat hoger indelen dan ze daadwerkelijk zijn. Je hebt geen "topinkomen" met 2x modaal, een rijtjeshuis in een Vinexwijk en een lease-Clio voor de deur, maar mensen maken zichzelf wel graag wijs dat conservatieve partijen er voor hen zijn.
Plus in GB heb je natuurlijk dat debiele kiessysteem. Geen idee of de Tories de popular vote ook hebben.
Verder ook mooi dat ze BoJo bedankt voor het fixen van Brexit.... Hoe wereldvreemd ben je dan? De UK heeft zichzelf ongeveer bij de knie afgezaagd en wordt daarom nu het hardst van alle westerse landen getroffen door crises, maar nee 'brexit got done! hoozee"
Dat is wat ik bedoel met desinformatie. Gewoon hard genoeg roepen, want dan is het vanzelf waar.
People as things, that’s where it starts.