Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-09 16:11
Het voelt een beetje alsof je zit te kijken naar een auto ongeluk dat je van verre aan ziet komen, maar dat zich toch in slow-motion afspeelt. Fascinerend en beangstigend tegelijk.

Ik overweeg overigens sterk om me aan te melden voor een baan in de Britse politiek. Kennelijk hoef je daar niets voor te kunnen. Maar dan zal ik wel overgekwalificeerd zijn.. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Malfunctions schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:51:
Het voelt een beetje alsof je zit te kijken naar een auto ongeluk dat je van verre aan ziet komen, maar dat zich toch in slow-motion afspeelt. Fascinerend en beangstigend tegelijk.

Ik overweeg overigens sterk om me aan te melden voor een baan in de Britse politiek. Kennelijk hoef je daar niets voor te kunnen. Maar dan zal ik wel overgekwalificeerd zijn.. ;)
Jij kent de juiste mensen niet. Sorry :)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De ambtelijke molen voor brexit zaken begint ook weer te draaien aan EU kant:
https://www.nu.nl/brexit/...-aan-afspraken-houdt.html
De Europese Commissie heeft vrijdag vier nieuwe strafprocedures tegen het Verenigd Koninkrijk opgestart. De reden hiervoor is dat de Britten zich niet houden aan afspraken omtrent het zogeheten Noord-Ierlandprotocol, zegt het EU-orgaan. De strafprocedures komen boven op de zaak rond een wet die de Britten indienden om Brexit-afspraken eenzijdig te kunnen aanpassen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, ook dit was voorspeld: Dover port declares ‘critical incident’ as travellers face six-hour queues
The Port of Dover has declared a “critical incident”, blaming “woefully inadequate” French border control staffing for queues of up to six hours as the busiest summer getaway in years kicks off.

The Kent port apologised to travellers facing long waits to cross the Channel on what was also expected to be an extremely busy day for air, road and rail travel as most schools across England and Wales break up for the holidays.

Its chief executive, Doug Bannister, declared a critical incident, telling the BBC the port had been “badly let down” by French border controls that were “insufficiently resourced” and working slower than normal, causing traffic to queue for miles.
En de lokale MP, Natalie Elphicke (aka Elthick) zegt dat het niet aan Brexit ligt, maar de schuld is van de Fransen. Dover stemde bijna 70% voor Brexit. Imbecielen die nog steeds geen verantwoordelijkheid nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Laatst online: 17:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:51:
Tja, ook dit was voorspeld: Dover port declares ‘critical incident’ as travellers face six-hour queues

[...]

En de lokale MP, Natalie Elphicke (aka Elthick) zegt dat het niet aan Brexit ligt, maar de schuld is van de Fransen. Dover stemde bijna 70% voor Brexit. Imbecielen die nog steeds geen verantwoordelijkheid nemen.
Het artikel beschrijft een gebrek aan personeel bij de Franzen en als ik de rest van het artikel lees dan lijkt dat ook gewoon te kloppen.

Het probleem is echter dat een lokale MP er een ander verhaal van maakt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DevWouter schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:43:
Het artikel beschrijft een gebrek aan personeel bij de Franzen en als ik de rest van het artikel lees dan lijkt dat ook gewoon te kloppen.

Het probleem is echter dat een lokale MP er een ander verhaal van maakt.
Het probleem is dat er een harde grens is gekomen waar mensen hun paspoort gestempeld moeten krijgen, ivm de max 90 dagen per keer/max 180 dagen per jaar. Dat is een gevolg van Brexit, iets wat men maar weigert toe te geven. Als je een derde land wil zijn, dan is dat het gevolg.

Frankrijk hoeft echt niet heel veel extra personeel te gaan sturen vanwege de Britse domheid. Zelfde als de lange rijen bij vliegvelden voor de Britten, dit is wat ze wilden. Ze dachten echter wel inkomende mensen te kunnen treiteren (en doen dat volop), maar dat ze zelf uitgezonderd waren.

Brexit oorzaak, lullig gevolg. In meme vorm:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYSZlaLXwAE0cj4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 22-07-2022 23:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:50:
Frankrijk hoeft echt niet heel veel extra personeel te gaan sturen vanwege de Britse domheid. Zelfde als de lange rijen bij vliegvelden voor de Britten, dit is wat ze wilden. Ze dachten echter wel inkomende mensen te kunnen treiteren (en doen dat volop), maar dat ze zelf uitgezonder waren.
Mogelijk dat ik het artikel verkeerd begrepen had: Maar zoals ik het las had Frankrijk minder personeel beschikbaar (vanwege een storing).

Dat was de directe aanleiding, maar natuurlijk niet de bron van het probleem.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is dan wel weer humor:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYTcdmGWIAIfRgW.jpg

Alsof de Britten nog een empire hebben en anderen kan vertellen wat te doen (anders volgt een beschieting of genocide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
gambieter schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:06:
[Afbeelding]
[Twitter]

Alsof de Britten nog een empire hebben en anderen kan vertellen wat te doen (anders volgt een beschieting of genocide).
Ik las het gisteren ook. Helemaal de weg kwijt die lui. En de Fransen doen precies wat ze moeten doen: de buitengrenzen van de EU controleren. Ik zag ook nog een discussie van Engelsen over dat het andersom veel makkelijker gaat bij de Franse douane. Ik denk dat die echt niet doorhebben wat een grens betekent. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je inkomend verkeer checkt en uitgaand verkeer makkelijker laat gaan. Dat is het probleem van de douane van het andere land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
DevWouter schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:34:
[...]

Mogelijk dat ik het artikel verkeerd begrepen had: Maar zoals ik het las had Frankrijk minder personeel beschikbaar (vanwege een storing).

Dat was de directe aanleiding, maar natuurlijk niet de bron van het probleem.
Dat is een onderdeel van de problemen. Maar wel leuk dat de Engelsen nu ondervinden wat het betekent als je niet meer in de EU zit. De afgelopen jaren kon dat nog onder het tapijt worden geveegd door de pandemie, maar nu gaan ze het echt merken. En als ze straks thuis komen ligt er opeens een gigantische rekening van hun telecomprovider op de deurmat. Dat gaat ongetwijfeld ook fout bij heel veel mensen. Kunnen ze weer klagen over "EU roaming kosten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Killjoy

Klingon lawn products

[Afbeelding]
[Twitter]

Verder dan eerste twee woorden van de onderkop hoef je inderdaad niet te lezen: Paris blamed. Same shit, different day.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Maar, het artikel van The Daily Telegraph suggereert dat er al lang geleden afspraken met de Fransen zijn gemaakt over de paspoort-controles en dat ze gewoon niet genoeg personeel hebben ingezet voor de afgesproken controles. Zonder de details te kennen, dat klinkt voor mij als iets dat je de Fransen best kan aanrekenen.

Los daarvan, als je als Frankrijk veel engelse gasten ontvangt, met de bijbehorende inkomsten, dan is het toch best redelijk dat je zorgt voor voldoende mensen om ze je land binnen te laten - anders is het wel de lusten, niet de lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

[Afbeelding]
[Twitter]

Of geforceerde opium import, of een hongersnood.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vanaalten schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:02:
Maar, het artikel van The Daily Telegraph suggereert dat er al lang geleden afspraken met de Fransen zijn gemaakt over de paspoort-controles en dat ze gewoon niet genoeg personeel hebben ingezet voor de afgesproken controles. Zonder de details te kennen, dat klinkt voor mij als iets dat je de Fransen best kan aanrekenen.
Nope.

Deel 1: Govt rejects £33m proposal for more passport booths at Dover leaving longer queues more likely (December 2020, voorstel van de Fransen om de faciliteiten klaar te maken voor de Brexit toekomst. Geweigerd)

Deel 2: de Franse douaniers waren vertraagd buiten hun schuld. Tja, als de Dover faciliteiten niet goed genoeg zijn, dan krijg je dit.

Dus nee, je valt hier voor de brexit redenering dat het altijd de schuld van iets anders is. Uberhaupt, de Daily Telegraph wordt niet voor niets de Torygraph genoemd. Die was ooit nog een redelijke krant met een duidelijke politieke voorkeur, nu is het niveautje tabloids als de Daily Expres, Daily Mail en de Sun. Wat daar in staat kun je nooit en te nimmer als een feit of waarheid nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 23-07-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanaalten schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:02:

Los daarvan, als je als Frankrijk veel engelse gasten ontvangt, met de bijbehorende inkomsten, dan is het toch best redelijk dat je zorgt voor voldoende mensen om ze je land binnen te laten - anders is het wel de lusten, niet de lasten.
Waarom zouden de Fransen het probleem van de Britten op moeten lossen? Ze hebben toch zelf ervoor gekozen om voor de Brexit te kiezen?

Daarnaast kampt iederéén, dus ook de Franse douane, met personeelstekorten. Ook de Franse douane kan niet een oneindige blik met personeel opentrekken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 16:17

Dido

heforshe

gambieter schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:21:
Uberhaupt, de Daily Telegraph wordt niet voor niets de Torygraph genoemd.
Ja, maar ze zijn toch "Britain's Best Quality Newspaper"!?

Althans, dat zetten ze zelf op hun voorpagina!

Sowieso is zo'n slogan natuurlijk al een enorme red flag (of zou dat moeten zijn). Alsof je op je CV zet dat je echt nooit overdrijft op je CV :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dido schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:59:
Ja, maar ze zijn toch "Britain's Best Quality Newspaper"!?
Ik weet niet, ik heb de papierkwaliteit nooit getest. Ik vermoed dat het je achterwerk smeriger achterlaat, dus nee. [ ] geschikt [x] ongeschikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:59

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Gisteren op terugreis na het bezoeken van schoonfamilie in UK. Via eurotunnel/shuttle en de file was gewoon absurd, we hebben ongeveer 7u in de rij gestaan vanaf waar de M20 afgesloten was voor wagens tot aan de paspoortcontroles.

Echter snap ik persoonlijk niet zo heel goed waar de bottleneck, of het issue, zit om eerlijk te zijn? Het was een slecht weekend om te reizen (druk weekend, maar helaas liet de agenda geen andere keuze), maar alsnog lijkt me dat eurotunnel wel al eerder drukke weekends had. Ik zou verwachten dat de capaciteit beperkt is door het aantal treinen en de plek daarop?

Alle rijen voor de paspoortcontrole waren open, dus de voorziene capaciteit werd hier gebruikt (geen personeelstekort). Ten opzichte van mijn pre-brexit reis moet ik zeggen dat ik weinig verschil merk ivm de grensovergangen? Voordien was het tonen van mijn (Belgische) id afdoende, nu moet ik een paspoort tonen. Maar vanuit mijn perspectief als reiziger leek er niet zoveel gewijzigd zegmaar?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27
DeadLock schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:24:
Gisteren op terugreis na het bezoeken van schoonfamilie in UK. Via eurotunnel/shuttle en de file was gewoon absurd, we hebben ongeveer 7u in de rij gestaan vanaf waar de M20 afgesloten was voor wagens tot aan de paspoortcontroles.

Echter snap ik persoonlijk niet zo heel goed waar de bottleneck, of het issue, zit om eerlijk te zijn? Het was een slecht weekend om te reizen (druk weekend, maar helaas liet de agenda geen andere keuze), maar alsnog lijkt me dat eurotunnel wel al eerder drukke weekends had. Ik zou verwachten dat de capaciteit beperkt is door het aantal treinen en de plek daarop?

Alle rijen voor de paspoortcontrole waren open, dus de voorziene capaciteit werd hier gebruikt (geen personeelstekort). Ten opzichte van mijn pre-brexit reis moet ik zeggen dat ik weinig verschil merk ivm de grensovergangen? Voordien was het tonen van mijn (Belgische) id afdoende, nu moet ik een paspoort tonen. Maar vanuit mijn perspectief als reiziger leek er niet zoveel gewijzigd zegmaar?
In het verleden was het meer sample controles bij de tunnel. Soms zat er simpelweg niemand bij de Fransen of Britten, en soms werd je lui doorgezwaaid.

Na Brexit hebben de Britten geeist dat ieder paspoort gecontroleerd MOET worden. Want taking back control en buitenhouden van “buitenlanders “ zoals was beloofd. Ergo, veel meer capaciteit nodig.

Die capaciteit was in 2020 ook aangevraagd, maar de Britse regering heeft dit afgewezen en weigerde de investering van 33 miljoen te doen. Dus yet again, another win voor de Brexit bus brigade. Sukkels

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DeadLock schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:24:

Checks bij europol systemen die langer duren door brexit omdat de link tussen die systemen complexer is geworden. Stempelen van paspoorten door brexit. Moet ik nog verder de veranderingen doorlopen? ;)

Die 1 of 2 minuten extra per auto of persoon tikt echt hard aan.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
YakuzA schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Checks bij europol systemen die langer duren door brexit omdat de link tussen die systemen complexer is geworden. Stempelen van paspoorten door brexit. Moet ik nog verder de veranderingen doorlopen? ;)

En dan wordt het nog erger als de biometrische controles worden ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:52

Amphiebietje

In de blubber

YakuzA schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Brexiteers snappen overigens die stempel in het paspoort niet. Ze vinden dat er helemaal geen controles moeten zijn. Ze hebben een dusdanig dikke plaat voor hun kop dat ze niet lijken te begrijpen dat uit de EU gaan betekent dat je ook alle voordelen van de EU verliest.

En Truss is van plan nog voor het eind van het jaar alle EU-gerelateerde wetten te schrappen.

Dus naar ik aanneem ook de overeenkomst die reguleert dat de Fransen in het VK douanecontroles uitvoeren.

Ze moeten niet moeilijk doen over die 4 uur, straks is het gewoon een oneindig aantal uur... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Amphiebietje schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:40:
[...]

En Truss is van plan nog voor het eind van het jaar alle EU-gerelateerde wetten te schrappen.
Focus mij hier even op.
tsja, als we naar Reese Mogg kijken dan heb ik nog niet veel EU regels gezien die geschrapt kunnen worden.
99% moet eigenlijk 1 op 1 worden overgenomen met zoek en vervang EU sectie en voeg een identieke VK sectie toe.

Voer je het op die manier uit dan is het net haalbaar. Krijgt het parlement het wel druk met het bespreken van alle wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gambieter schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:21:
Deel 2: de Franse douaniers waren vertraagd buiten hun schuld. Tja, als de Dover faciliteiten niet goed genoeg zijn, dan krijg je dit.
Ter aanvulling, uit dit artikel maak ik op dat minder dan de helft van de douanebeambten een uur vertraagd waren. Effectief kan dat dus hooguit een half uur vertraging hebben opgeleverd. Als mensen 7 uur in de rij hebben gestaan wordt daar dus even 6,5 uur onder het tapijt geveegd.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 24-07-2022 19:56 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bwerg schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:55:
[...]

Ter aanvulling, uit dit artikel maak ik op dat minder dan de helft van de douanebeambten een uur vertraagd waren. Effectief kan dat dus hooguit een half uur vertraging hebben opgeleverd. Als mensen 7 uur in de rij hebben gestaan wordt daar dus even 6,5 uur onder het tapijt geveegd.
Als je van 0 naar 2 minuten per persoon gaat heb je een flinke rij.
Bijna onafhankelijk van capaciteit.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Het lijkt er op dat de NHS echt niet beter is geworden van Brexit, er wordt gesproken over patiënten te laten betalen voor ziekenhuisverblijven:

https://www.theguardian.c...help-fund-nhs-says-report

Ook leuk hoe 60-plussers, die voornamelijk pro-Brexit waren, extra mogen gaan betalen t.o.v. 60-minners. Is dat zodat het Tory-electoraat sneller doodgaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:04:
Het lijkt er op dat de NHS echt niet beter is geworden van Brexit, er wordt gesproken over patiënten te laten betalen voor ziekenhuisverblijven:

Ook leuk hoe 60-plussers, die voornamelijk pro-Brexit waren, extra mogen gaan betalen t.o.v. 60-minners. Is dat zodat het Tory-electoraat sneller doodgaat?
Huh, dit snap ik niet? De NHS zou toch vele miljarden per maand erbij krijgen zodra ze uit de EU waren en ze dus niks meer hoefden te betalen?

Wat is er in hemelsnaam met die miljarden per maand gebeurt dan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
wildhagen schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:07:
[...]

Huh, dit snap ik niet? De NHS zou toch vele miljarden per maand erbij krijgen zodra ze uit de EU waren en ze dus niks meer hoefden te betalen?

Hmm, het - teken ontbrak op de bus.
De groei bleef achter vanwege Brexit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Die bus was pure propaganda van Dominic Cummings en er is later een hele ophef over geweest. Het bedrag was niet onderbouwd en iedereen heeft er afstand van genomen. Er was nooit zelfs maar het idee om het echt aan de NHS te geven. Johnson is er ook voor aangeklaagd later maar dat is gesmoord.

https://www.conversion-up...n-brexit-bus-lie-of-350m/

Ik ken die site verder niet maar had het gegoogled en dit geeft de geschiedenis wel redelijk weer zoals ik het me herinner.

PS: Zouden jullie nog vrijwillig naar het VK afreizen? Ik heb eigenlijk een beetje het gevoel dat wij als EU'ers daar als minderwaardige mens gezien worden sinds Brexit. Ik hoor steeds meer verhalen van xenofobie op straat. Ik 'moet' er heen voor mijn werk voor een congres en ik denk er over om dit te weigeren. Serieuze vraag. Als je ergens naartoe gaat dan stem je eigenlijk in met hun overheid en wet en bent daar ook aan gebonden immers. Ik zou ook bijv. nooit naar China of Rusland afreizen want ik respecteer hun regimes en wetten niet en zal me hier ook niet aan houden. Denk aan VPN gebruik bijv. Dus grote kans op problemen.

Met het VK is het natuurlijk een stuk minder zwart/wit maar ik heb het idee dat men ons daar niet meer echt moet. Ook via verhalen van Oost-Europese vrienden die daar geweest zijn. En ik hoop dat door een beetje een statement te maken een heel klein beetje mee te helpen dat dit soort internationale evenementen daar niet meer georganiseerd worden maar in een EU land. Zo'n lichte druk van afkeuring is het kleinste beetje dat ik als EU burger in de situatie kan brengen. Als meer mensen het gaan doen zou het misschien wat verandering kunnen brengen.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

YakuzA schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:01:
[...]

Als je van 0 naar 2 minuten per persoon gaat heb je een flinke rij.
Bijna onafhankelijk van capaciteit.
Een rij van een half uur, ja. Niet van 7 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bwerg schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:26:
[...]

Als je 10 rijen open hebt met 1 persoon per auto, en er komen 1.000 auto's aan als voorbeeld.
Hoeveel uur verschil wachttijd heb je dan voor de laatste auto in de rij als je 0 minuten per persoon bezig bent of 2 minuten per persoon bezig bent?

0 minuten wachten vs 3 uur+ wachten.

Of meer realistisch is van 30 seconden per persoon naar 2 minuten oid.
Volgens mij heb je niet door hoeveel vertraging 1 of 2 minuten extra aan wachttijd kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 25-07-2022 10:37 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

bwerg schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:26:
Met 210 mensen die 2 minuten kosten pp zit je al op 7 uur. En een rij van 210 mensen is niet heel veel.

Klote-wiskunde, dat is vast ook zo'n EU-regel waar ze in het VK van af willen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

We snappen elkaar verkeerd, geloof ik.

Mijn punt was juist dat de Franse douanebeambten die niet op tijd in hun hokje zaten, volgens de Brexiteers de oorzaak van de files, hooguit een half uur vertraging kunnen hebben opgeleverd. Een half uur, van de 7+ uur die gemeld zijn. En dat die overige 6,5 uur dus toch echt door niets anders kan komen dan door de paspoortcontroles.

De Brexiteers doen hier een Calimero naar de Fransen die zogenaamd vervelend doen, terwijl die Fransen juist flink zullen balen van het technische probleempje waardoor ze even wat ondercapaciteit hadden: dit is weer een mooi excuus om de schuld van de complete chaos weer op "de EU" af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Amphiebietje schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:04:

Plus dat het ook moeilijker is om personeel te vinden want ze moeten het nu zoeken op de UK markt omdat er geen mensen uit de EU meer mogen komen werken (hoogstens met heel veel bureaucratie). Maar waarom zou je in een xenofoob land willen werken als er werk genoeg is in de EU landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
D-dark schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Focus mij hier even op.
tsja, als we naar Reese Mogg kijken dan heb ik nog niet veel EU regels gezien die geschrapt kunnen worden.
99% moet eigenlijk 1 op 1 worden overgenomen met zoek en vervang EU sectie en voeg een identieke VK sectie toe.

Voer je het op die manier uit dan is het net haalbaar. Krijgt het parlement het wel druk met het bespreken van alle wijzigingen.
Wordt ook heel leuk als dat een officieel statement wordt. Alles wat tegen die nog niet is vervangen door een UK variant is dan niet meer van toepassing. Advocaten lachen zich rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Malfunctions schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:51:

Heb je op Eton gezeten? Dan is het geen probleem om aangenomen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Britten kunnen altijd nog vragen of de EU zich bij hen aansluit, dan zijn de problemen ook opgelost. Dat hebben ze immers ook gedaan in de "Noord-Ierse kwestie", het idee kwam toen dat Ierland zich maar bij de UK moest aansluiten, dan waren de grensproblemen ook opgelost.

De Ieren waren een andere mening toegedaan, als ik me goed herinner.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

wildhagen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:45:
De Britten kunnen altijd nog vragen of de EU zich bij hen aansluit, dan zijn de problemen ook opgelost. Dat hebben ze immers ook gedaan in de "Noord-Ierse kwestie", het idee kwam toen dat Ierland zich maar bij de UK moest aansluiten, dan waren de grensproblemen ook opgelost.

De Ieren waren een andere mening toegedaan, als ik me goed herinner.
Je bedoelt het gekscherend, maar veel Brexiters denken inderdaad zo. De EU moet zich maar aanpassen aan het machtige Britse Rijk, dat hen wel een poepje zal laten ruiken als de EU dat verzuimt te doen.

Toch vreemd dat Singapore aan de Thames nu al een jaartje op zich laat wachten... :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GekkePrutser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:50:
[...]

PS: Zouden jullie nog vrijwillig naar het VK afreizen? Ik heb eigenlijk een beetje het gevoel dat wij als EU'ers daar als minderwaardige mens gezien worden sinds Brexit. Ik hoor steeds meer verhalen van xenofobie op straat. Ik 'moet' er heen voor mijn werk voor een congres en ik denk er over om dit te weigeren. Serieuze vraag. Als je ergens naartoe gaat dan stem je eigenlijk in met hun overheid en wet en bent daar ook aan gebonden immers. Ik zou ook bijv. nooit naar China of Rusland afreizen want ik respecteer hun regimes en wetten niet en zal me hier ook niet aan houden. Denk aan VPN gebruik bijv. Dus grote kans op problemen.

Met het VK is het natuurlijk een stuk minder zwart/wit maar ik heb het idee dat men ons daar niet meer echt moet. Ook via verhalen van Oost-Europese vrienden die daar geweest zijn. En ik hoop dat door een beetje een statement te maken een heel klein beetje mee te helpen dat dit soort internationale evenementen daar niet meer georganiseerd worden maar in een EU land. Zo'n lichte druk van afkeuring is het kleinste beetje dat ik als EU burger in de situatie kan brengen. Als meer mensen het gaan doen zou het misschien wat verandering kunnen brengen.
Gelukkig valt het in de praktijk erg mee.. vergeet niet dat bijna de helft tegen brexit gestemd heeft..
Als nederlander zal je geen last hebben van xenofobie..
Maar prinicpieel zou je een punt kunnen maken.. maar persoonlijk denk ik dat het daar nog te vroeg voor is maar dat is voor ieder om zelf te bepalen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat

Het is ontzettend frustrerend hoe politici met dat soort gratuite lulkoek kunnen blijven komen omdat het ze er toch nooit op afgerekend worden. En als ze er eens op aangesproken worden komt er vaak een dooddoener over dat je niet terug moet kijken, dat Brexit een feit is en dat we er nu een succes van moeten maken. |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

GekkePrutser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:50:

Zolang je geen ideologisch discussie aangaat of de normen en waarden van een land belachelijk maakt zijn de meeste mensen, ongeacht waar men is, zeer vriendelijk en redelijk. Tenzij men het probleem opzoekt is het risico voor een buitenlander vaak om in de problemen te raken vaak minder.

Verder is het aan te raden om de regels van de gastheer te eerbiedigen tenzij men bereid is om die te veranderen.

Er is een groot verschil tussen accepteren, dulden en verwerpen. Verder zijn principes vooral een overtuiging waar men bereid is om met iemand ruzie te maken. Ben je niet bereid om voor het principe "te sterven" dan is het vooral een standpunt die eventueel invloed heeft op een beslissing.

Persoonlijk zou ik gewoon naar Engeland gaan. Niet gaan heeft geen zin en als ik druk zou willen zetten dan zijn er andere effectievere methodes die mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arVHUOsysR2ijrMVFFq0H2eMsfw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N2ojTP09cXJL6osIw8My9aUr.png?f=user_large :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Bijna..
https://www.thatcherscider.co.uk/

Maar hij is in de context wel heel goed gezien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

“Stop whining”
“It’s beer not wine!”
“You didn’t win!”

Bar: “Go home, you’re both drunk”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 16-09 16:11
Ik hoorde zojuist op het nieuws op de radio een bericht dat me erg verontrustte. Ik kan echter op 'fatsoenlijke' nieuwssites geen bevestiging vinden, enkel op Engelse tabloids die ik hier niet zal linken.

Maar er worden geruchten de wereld in geholpen dat Johnson in beeld zou zijn om Stoltenberg op te volgen als secretaris generaal van de Navo. Ik hoop ten zeerste dat dit een campagne is om dat doel te bereiken in plaats van dat het gerucht wortels in de realiteit heeft. Ik mag hopen dat het instituut Navo niet wordt gebruikt om een dergelijke faalhaas aan een mooi baantje te helpen nadat hij vanwege het zoveelste schandaal heeft moeten aftreden.

Stel je voor..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is zijn fanclub op de redactie van de Torygraph. Die zijn ook al valse enquetes aan het publiceren dat de Tory leden Johnson willen laten aanblijven, etc etc.

Als je je ongerust wilt maken, dan zijn er zat andere, meer realistische dreigingen ;)

En er is dit:

Het is hard werk, weinig mogelijkheden tot corruptie, weinig publiciteit en weinig eer. Precies het omgekeerde van wat een luiaard en kompromat als Johnson wil.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 27-07-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik lees net dat Johnson misschien Stoltenberg gaat opvolgen als hoogste baas van de NAVO.

De NAVO zal dan over een jaar of 5 ook wel niet meer bestaan. Of veranderd zijn in een organisatie dat parties organiseert.

Tijd voor een Nexit bij de NAVO? Misschien referendumpje houden? Farage et al schijnen nog wel tijd te hebben en zijn erin gespecialiseerd.

Edit: oh, ik was net te laat zie ik.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 27-07-2022 13:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komen weer horrorweekenden aan voor de Britten:
Engelse vakantiegangers wordt een nieuw horrorweekend voorspeld bij de veerboten naar het Europese vasteland. De Britse wegenwacht en lokale overheden voorzien weer gigantische wachttijden in Kent.

Het voorbije weekend zijn de Britten nog niet vergeten. In het zicht van de veerboten van Dover en Folkestone moesten sommige vakantiegangers in hun volgepakte auto’s overnachten. Een gezin meldde 21 uur te hebben gedaan over de laatste vijf kilometer. De Franse douane - die aan de Britse kant van Het Kanaal paspoorten controleert - kon de uittocht moeilijk behappen, naar verluidt vanwege personeelstekorten. Na het weekeinde werden de wachttijden geleidelijk aan dragelijker maar dit weekend wordt opnieuw veel ellende verwacht als een volgende golf Engelsen eropuit trekt.

Onverwacht komt het natuurlijk niet. Dit zijn wel de eerste echt grote uittochtweekeinden sinds brexit en na alle reisbeperkingen vanwege corona. Pas nu wordt goed voelbaar dat de Britten zichzelf buiten de EU hebben geplaatst. Want vóór brexit, zo is uitgerekend, reed een Brits gezin met kinderen gemiddeld in zo’n vijf seconden langs de Franse douaniers. Afgelopen weekeinde zou die passage gemiddeld anderhalve minuut per auto hebben geduurd omdat elk gezinslid door brexit nu een stempel in het paspoort moet hebben. Op zaterdag kwamen er 12.000 auto's voorbij, op zondag 10.000, dat zijn heel wat minuten.
Bron en nog meer info: Britse wegenwacht voorziet gigantische wachttijden bij veerboten naar Frankrijk

Vijf kilometer doe je 21 uur over. Nice. Maar hé, jullie wilden toch een Brexit, dan heb je hier de gevolgen van je eigen keuze ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

wildhagen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:18:
Er komen weer horrorweekenden aan voor de Britten:

[...]

Bron en nog meer info: Britse wegenwacht voorziet gigantische wachttijden bij veerboten naar Frankrijk

Vijf kilometer doe je 21 uur over. Nice. Maar hé, jullie wilden toch een Brexit, dan heb je hier de gevolgen van je eigen keuze ;)
Kunnen ze geen vakantie gaan houden in de file? Of elders in eigen land, nog goed voor de lokale economie ook... :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Kheos

FP ProMod
De file. Wat men eraan vindt? Van mij mogen ze het afschaffen, maar ze staan ervoor in de rij.
Herman Finkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 19:06
wildhagen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:18:

Bedenk wel dat een goeie 48% van de Britten tegen Brexit hebben gestemd, en zeker onder jongeren en gezinnen (het gros van de vakantievierders in die file, neem ik aan) was dat percentage flink hoger. Om nog maar te zwijgen over de 3 miljoen+ EU-burgers in t VK die überhaupt niet mochten stemmen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
GreatDictator schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Bedenk wel dat een goeie 48% van de Britten tegen Brexit hebben gestemd, en zeker onder jongeren en gezinnen (het gros van de vakantievierders in die file, neem ik aan) was dat percentage flink hoger. Om nog maar te zwijgen over de 3 miljoen+ EU-burgers in t VK die überhaupt niet mochten stemmen.
Dus de meerderheid was voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen is het gekkenhuis van de interne Tory verkiezingen voor de opvolger van Johnson volop aan de gang. Beide kandidaten maken de gekste beloften om de Tory leden voor zich te winnen, vooral leeghoofd Truss gooit van alles eruit. Bedenk dat die Tory leden vooral blank, oud, racistisch, xenofoob, klasse/rangbewust zijn en denken dat uitkeringstrekkers profiterend lui tuig zijn, en dat ambtenaren niets doen.

De halfwaardetijd van voorstellen is intussen minder dan 12 uur:

Gisteravond: Tory leadership: Pay public sector workers in regions differently, says Truss
Vanochtend:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZJoRm1X0AEgGTF.jpg
Vooral het "hoe durven jullie ons te quoten, dat is een valse weergave van onze letterlijke woorden"...

Het gaat Truss worden, misschien moet ik mijn internet maar laten afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:04:
Intussen is het gekkenhuis van de interne Tory verkiezingen voor de opvolger van Johnson volop aan de gang. Beide kandidaten maken de gekste beloften om de Tory leden voor zich te winnen, vooral leeghoofd Truss gooit van alles eruit. Bedenk dat die Tory leden vooral blank, oud, racistisch, xenofoob, klasse/rangbewust zijn en denken dat uitkeringstrekkers profiterend lui tuig zijn, en dat ambtenaren niets doen.

Gisteravond: Tory leadership: Pay public sector workers in regions differently, says Truss
Vanochtend:
[Afbeelding]
Vooral het "hoe durven jullie ons te quoten, dat is een valse weergave van onze letterlijke woorden"...

Aan de hand van Bol.com: Spy The Lie vallen me er een paar dingen op:

1. Beginnen met aanvallen van ander ipv excuseren voor eigen handeling die tot situatie leidt
2. Geen ontkenning, maar "je begrijpt me niet"
3. (nieuwe) onrealistische belofte (wat is ook al weer kenmerkend voor een populist? :X)
4. Vage termen zoals "current" in nieuwe belofte
5. Preventief aanvallen door aan te geven dat elke andere lezing foutief zou zijn (terwijl de huidige lezing alleen maar onduidelijk is)
6. En eindigen toch eindigen met de opmerking dat je geen lokale afdeling opricht die de beloning bepaalt

Nu hoeft dit allemaal geen leugen te zijn, maar oprecht is het zeer zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DevWouter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:24:
Nu hoeft dit allemaal geen leugen te zijn, maar oprecht is het zeer zeker niet.
Het was haar eigen persbericht :p

Intussen is Stalinisme/Putinisme het doel van Sunak:

Heropvoedingskamp, here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Het was haar eigen persbericht :p
offtopic:
Het boek begint met waarom je de term "leugen" niet kan gebruiken en dat het alleen op de kaft staat omdat het beter verkoopt :)
[Twitter]
😲

Zoals George Orwell het beschreef: Wikipedia: Thoughtcrime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DevWouter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:33:
offtopic:
Het boek begint met waarom je de term "leugen" niet kan gebruiken en dat het alleen op de kaft staat omdat het beter verkoopt :)
An "untruth" can travel around the world and back again while the truth is lacing up its boots.
😲

Zoals George Orwell het beschreef: Wikipedia: Thoughtcrime
Laten we dan de Eurythmics van de 1984 film doen :p (al heb ik niets met dat liedje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

An "untruth" can travel around the world and back again while the truth is lacing up its boots.

[...]

Laten we dan de Eurythmics van de 1984 film doen :p (al heb ik niets met dat liedje)
Op de laatste, ik denk dat Engeland wel baat had als hun ouders dat verbod hadden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Echt... Nu wordt zelfs de staat xenofobisch.

https://www.theguardian.c...reign-offenders-in-uk?amp

Ze willen buitenlandse overtreders nu een soort enkelband of smartwatch gaan geven. Even buiten de zinvolheid van zo'n maatregel: Het idee van de wet is toch dat die voor iedereen geldt, niet alleen die 'enge buitenlanders'.

Om maar Douglas Adams te mis-citeren: Het leuke aan ethische grenzen is het zoefgeluid dat ze maken als ze voorbij vliegen.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 06-08-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

gambieter schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:04:

Vanochtend:
[Afbeelding]

Maar gaat dit geen leegloop worden van (extern) talent in het VK? Ik kan me voorstellen dat je als “buitenstaander” niet meer in zo’n land wil wonen. Of schat ik het dan verkeerd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:29:
[...]
[Twitter]
Ugh... Ook al zoiets. En is een gewone gevangenis niet al bedoeld ter 'heropvoeding'?

Overigens, weet iemand wat deze meme betekent? Uit de twitter thread die je aanhaalt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZOBIhVXEAEVncP?format=jpg&name=medium

Ik zie de Jurassic Park overeenkomst maar ik snap 'm niet helemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 06-08-2022 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:05:
[...]
Maar gaat dit geen leegloop worden van (extern) talent in het VK? Ik kan me voorstellen dat je als “buitenstaander” niet meer in zo’n land wil wonen. Of schat ik het dan verkeerd in?
Nouja, dat is toch allang aan de gang sinds het hele Brexit debacle? Als ik er had gewoond, was ik allang weggeweest. Ik heb een hele tijd in Ierland gewoond en daar was de xenofobie ook best zwaar. Het eufemisme dat daar gebruikt werd was 'non-national'. Ik kreeg vaak 'complimenten' als 'je spreekt goed engels voor een non-national' en dergelijke. En als je Oost-Europees bent dan krijg je het helemaal over je heen, want ons Nederlanders moeten ze op zich nog wel daar. Het duurt niet lang voor je ergens geaccepteerd bent maar er is wel altijd een voelbare drempel.

Wat wel nieuw is in het VK, is dat het 'eigen volk' nu al het deksel op de neus krijgt. In dit geval de ambtenaren buiten Londen die minder betaald gaan krijgen. Uiteraard was de race to the bottom het doel van het hele Brexit verhaal, maar ik had niet verwacht dat men dit zo snel zou laten merken.

Maargoed, ze gooien er wel weer iets tegenaan voor de afleiding zodat het volk het gauw vergeten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:00
Premierskandidaten VK keren zich tegen Schots onafhankelijkheidsreferendum.

Op zich te verwachten aangezien niemand in het VK ze graag ziet vertrekken (buiten een groeiend aantal Schotten om). Ik sta wel te kijken van dit soort quotes:
We zijn niet alleen buren, we zijn familie en ik zal niet toelaten dat onze familie opgebroken wordt.
Dit klinkt meer als de relatie tussen een cipier en zijn gevangene en niet als een familieband. Ik sta er elke keer weer van te kijken hoe snel het "ontwikkelde" westen zich een dictatoriele derdewereldland-mentaliteit aanmeet zodra een regio misschien onafhankelijk zou willen worden (zie ook Spanje een paar jaar terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ErikT738 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:57:
Ik sta wel te kijken van dit soort quotes:

[...]

Dit klinkt meer als de relatie tussen een cipier en zijn gevangene en niet als een familieband.
Fantastisch consistent ook met de houding tijdens de Brexit-discussies. :X

De Britten willen de EU uit? "Ja, wij zijn autonoom, wij laten ons de les niet lezen, wij willen zus, wij eisen zo". De Schotten het VK uit? "Wij willen niet dat de Schotten zus, wij eisen zo".

De kernwaarde in beide meningen is duidelijk, lijkt me. In dat opzicht ook wel consistent. De Britten maken de dienst uit en de rest van de wereld moet daar maar gewoon in meegaan.

[ Voor 36% gewijzigd door bwerg op 17-08-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@ErikT738 Wat betreft de quote denk ik heel snel aan "beter een goede buur dan een verre vriend" en dan nog het feit dat er binnen veel families er niet alleen veel liefde bestaat maar ook haat en afgunst een reden van bestaan kunnen kennen.

Geen enkel familie (of samenleving) heeft baat bij een lid die van mening is dat zij kunnen bepalen welke richting een ander lid zich wilt ontwikkelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En Liz Truss heeft de Tory-verkiezingen gewonnen:

https://nos.nl/artikel/24...jleider-en-britse-premier

Eerlijk gezegd geen idee wie de minste van de twee kwaden is. Truss is niet echt bepaald een geweldige keuze, maar Sunak leek ook aardig van het padje af.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pork..... Markets.

Het is een defecte robot bestuurd door de ERG. Zoals men zegt: "de buikspreker is dood, de pop blijft doorpraten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

gambieter schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:13:
Pork..... Markets.

Het is een defecte robot bestuurd door de ERG. Zoals men zegt: "de buikspreker is dood, de pop blijft doorpraten"
Tja, ik betwijfel of Sunak een betere optie was geweest, zijn voorstellen waren ook bizar :X

De Tories zijn denk ik al vanaf Thatcher compleet het noorden kwijt. Cameron was zo slecht nog niet, vergeleken met wat erna kwam :X Net zoals we Bush Jr. inmiddels beginnen te waarderen, want alles erna is nog veel meer van het padje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Enige voordeel is dat de kans op herverkiezing van de tories met de dag kleiner word..
Maar ja met Murdoch achter de tabloids weet je het nooit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:53
Goh, hoe kan het nou dat die conservatieven zo lijken qua talking points op die Republikeinen in de VS? Je wordt toch echt bang van zo'n toespraak zeg. Hoe kun je nou zeggen "ik ga de belasting verlagen en de economie vergroten en dat gaat onze long-term issues oplossen" terwijl ze juist kapotgaan aan uitholling van van alles wat los en vast zit?

Waarom kunnen die conservatieven zoveel stemmen krijgen terwijl ze het alleen maar beter maken voor iedereen die >100k / jaar verdiend? Met hun sprookjes over "je lot in eigen hand nemen" etc.

Verder ook mooi dat ze BoJo bedankt voor het fixen van Brexit.... Hoe wereldvreemd ben je dan? De UK heeft zichzelf ongeveer bij de knie afgezaagd en wordt daarom nu het hardst van alle westerse landen getroffen door crises, maar nee 'brexit got done! hoozee"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobinHood schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:13:
Tja, ik betwijfel of Sunak een betere optie was geweest, zijn voorstellen waren ook bizar :X
Er is niemand in de huidige Tories die ook maar enige competentie heeft, voor deze of andere posities. Sunak heeft nog een rudimentaire ruggegraat, Truss heeft geen enkele eigen mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Fr33z schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:44:
Goh, hoe kan het nou dat die conservatieven zo lijken qua talking points op die Republikeinen in de VS? Je wordt toch echt bang van zo'n toespraak zeg. Hoe kun je nou zeggen "ik ga de belasting verlagen en de economie vergroten en dat gaat onze long-term issues oplossen" terwijl ze juist kapotgaan aan uitholling van van alles wat los en vast zit?
Omdat het haar niet boeit. Zij heeft een prima leven en zal de rest van d'r leven een prima leven hebben, en de grote mensen achter de Tories ook.

Dat John-with-the-Cap de lul is, tja, /care, hadden ze maar niet arm moeten zijn. Meritocratie.
Waarom kunnen die conservatieven zoveel stemmen krijgen terwijl ze het alleen maar beter maken voor iedereen die >100k / jaar verdiend? Met hun sprookjes over "je lot in eigen hand nemen" etc.
Niet veel anders dan hoe we hier al tijden de VVD aan de macht hebben: Marketing, framing, wat desinformatie hier en daar, en zodra je langdurig aan de macht bent, kun je zoveel dingen uithollen dat mensen bang worden en er een krabbenton van maken.

"Ik betaal al veel belasting en kom nauwelijks rond, als we de uitkeringen verhogen betaal ik dus NOG meer belasting en heb ik een probleem!", plus dat veel mensen zichzelf makkelijk een socio-economische klasse of wat hoger indelen dan ze daadwerkelijk zijn. Je hebt geen "topinkomen" met 2x modaal, een rijtjeshuis in een Vinexwijk en een lease-Clio voor de deur, maar mensen maken zichzelf wel graag wijs dat conservatieve partijen er voor hen zijn.

Plus in GB heb je natuurlijk dat debiele kiessysteem. Geen idee of de Tories de popular vote ook hebben.
Verder ook mooi dat ze BoJo bedankt voor het fixen van Brexit.... Hoe wereldvreemd ben je dan? De UK heeft zichzelf ongeveer bij de knie afgezaagd en wordt daarom nu het hardst van alle westerse landen getroffen door crises, maar nee 'brexit got done! hoozee"
Dat is wat ik bedoel met desinformatie. Gewoon hard genoeg roepen, want dan is het vanzelf waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het land is een puinhoop maar Brexit is tenminste uitgevoerd _/-\o_

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Goh, hoe kan het nou dat die conservatieven zo lijken qua talking points op die Republikeinen in de VS?
Omdat tories middels ERG direct op dezelfde propaganda-pijpleiding zitten aangesloten. Uiteraard wordt dit weer even graven, want geheimhouding is hier operationeel stap 1. Een kleine verzameling: https://www.opendemocracy.../european-research-group/

Trussen los, de HMS Brittanica gaat vertrekken naar Fantasia.

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 05-09-2022 16:53 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:36

JJJ

RobinHood schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:52:
[...]

Omdat het haar niet boeit. Zij heeft een prima leven en zal de rest van d'r leven een prima leven hebben, en de grote mensen achter de Tories ook.

Dat John-with-the-Cap de lul is, tja, /care, hadden ze maar niet arm moeten zijn. Meritocratie.

[...]

Niet veel anders dan hoe we hier al tijden de VVD aan de macht hebben: Marketing, framing, wat desinformatie hier en daar, en zodra je langdurig aan de macht bent, kun je zoveel dingen uithollen dat mensen bang worden en er een krabbenton van maken.

"Ik betaal al veel belasting en kom nauwelijks rond, als we de uitkeringen verhogen betaal ik dus NOG meer belasting en heb ik een probleem!", plus dat veel mensen zichzelf makkelijk een socio-economische klasse of wat hoger indelen dan ze daadwerkelijk zijn. Je hebt geen "topinkomen" met 2x modaal, een rijtjeshuis in een Vinexwijk en een lease-Clio voor de deur, maar mensen maken zichzelf wel graag wijs dat conservatieve partijen er voor hen zijn.

Plus in GB heb je natuurlijk dat debiele kiessysteem. Geen idee of de Tories de popular vote ook hebben.

[...]

Dat is wat ik bedoel met desinformatie. Gewoon hard genoeg roepen, want dan is het vanzelf waar.
Als het je interesseert, the dictators handbook van Bruce Bueno de Mesquita legt uit waarom deze incentives bestaan.
In het Britse kiesstelsel heb je maar ~25% van de stemmen nodig (door de districten) om te winnen. Dit betekent ook dat je maar dat aandeel van de mensen hoeft te verleiden om op je te stemmen. Dat de overige 75% eronder kan lijden is een detail: zelf blijf je immers aan de macht.

Vanuit het framework van selectorate theory is dit gedrag volkomen logisch.

De enige duurzame manier om het te doorbreken is een herindeling van het kiessysteem dat meer democratisch is, dwz, waarbij een groter gedeelte van het selectoraat invloed heeft op wie er verkozen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
RobinHood schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:52:

Het meest vervelende en frustrerende is dat ze het niet alleen voor zichzelf vestieren, maar ook voor hun medeburgers. En de mensen die "het volk" bespelen lachen zich waarschijnlijk de ballen uit de broek. Je zou bijna gaan twijfelen of mensen wel een democratie aan kunnen, maar de alternatieven zijn zonder uitzondering nog slechter. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
XWB schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:51:
[...]

Het land is een puinhoop maar Brexit is tenminste uitgevoerd _/-\o_
Ook dat niet eens.. het besluid is genomen, maar het is zeker niet uitgevoerd, er zijn nog vanalles en nog wat te regelen, met name rond noord Ierland..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
ik hoorde net op de BBC dat priti patel ontslag neemt als minister... is er toch nog iets positiefs ;)

https://twitter.com/pritipatel/status/1566831215965097985

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 05-09-2022 18:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:51:
ik hoorde net op de BBC dat priti patel ontslag neemt als minister... is er toch nog iets positiefs ;)

https://twitter.com/pritipatel/status/1566831215965097985
Goed nieuws? Suella Braverman schijnt het over te nemen, en waar Patel slim and kwaadaardig xenofoob is, is Braverman dom kwaadaardig xenofoob, en dat is nog een stukje erger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even de naam Braverman opgezocht op wikipedia:
Braverman lived in France for two years, as an Erasmus Programme student and then as an Entente Cordiale Scholar, where she completed a master's degree in European and French law at Panthéon-Sorbonne University.
Braverman stands on the right wing of the Conservative Party, is a committed supporter of Brexit, supports the withdrawal of the UK from the European Convention of Human Rights and supports sending cross-Channel migrants to Rwanda.
Hoe valt zoiets te rijmen, vraag ik mij af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Dat is toch de standaard bij veel politiekers? Het ene zeggen en het andere doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Horla schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:25:
Dat is toch de standaard bij veel politiekers? Het ene zeggen en het andere doen.
Dat noemen ze "de ladder optrekken", dwz je klimt zelf naar boven en maakt het dan anderen onmogelijk.

Vergelijkbaar met dit figuur:

Die alle waterflesjes omgooit en de laatste zelf pakt.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 06-09-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
gambieter schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:20:
[...]

Dat noemen ze "de ladder optrekken", dwz je klimt zelf naar boven en maakt het dan anderen onmogelijk.

Vergelijkbaar met dit figuur:
[YouTube: Marathon runner knocks over water bottles Olympic games 2021 Video Analysis]
Die alle waterflesjes omgooit en de laatste zelf pakt.
Jij hebt echt een half miljard youtube filmpjes onder een sneltoets zeg :D

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brent schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:45:
Jij hebt echt een half miljard youtube filmpjes onder een sneltoets zeg :D
Valt mee, toevallig kreeg ik gisteren een like op een tweet hierover :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Ach, we hebben weer een nieuwe ronde met nieuwe brexit kansen.
Maar de uitkomst blijft hetzelfde.
Zonder een klimaat wat export bevorderd en mogelijk maakt kan je nog zulke lage inkomstenbelasting hebben maar heeft het geen zin om te investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
ToolkiT schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:19:
[...]

Ook dat niet eens.. het besluid is genomen, maar het is zeker niet uitgevoerd, er zijn nog vanalles en nog wat te regelen, met name rond noord Ierland..
Dat is ook al geregeld. Alleen worden de Britten nu pas wakker en zien ze wat ze hebben ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
JJJ schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:07:
[...]

In het Britse kiesstelsel heb je maar ~25% van de stemmen nodig (door de districten) om te winnen.
Theoretisch kan het nog veel lager zijn. Er doen best wel veel partijen mee die maar heel weinig stemmen krijgen. Als die wat meer krijgen kan je nog altijd winnen met een minimaal aantal stemmen. Stel dat er 10 partijen mee doen in een constituency dan heb je met 11% van de stemmen gewonnen. Gelukkig komt het in de praktijk niet voor, maar er is niets in het kiesstelsel dat zo'n situatie tracht te voorkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is wel tekenend voor de situatie in de Britse politiek:

een nieuwe minister is erg blij met een handelscontract met Mongolie voor kippenvlees. Totale waarde van de sector in Mongolie is 10 miljoen GBP. Wow! Het zou wel eens het verschil kunnen zijn tussen 5 mensen die hun baan verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Frame164 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:53:
[...]

Theoretisch kan het nog veel lager zijn. Er doen best wel veel partijen mee die maar heel weinig stemmen krijgen. Als die wat meer krijgen kan je nog altijd winnen met een minimaal aantal stemmen. Stel dat er 10 partijen mee doen in een constituency dan heb je met 11% van de stemmen gewonnen. Gelukkig komt het in de praktijk niet voor, maar er is niets in het kiesstelsel dat zo'n situatie tracht te voorkomen.
Theoretisch kan je in Duitsland met 5,1% van de stemmen 100% van de zetels in de Bondsdag halen. In het Franse systeem theoretisch nog wel minder, als er 500 kandidaten zijn met een bloedfanatieke aanhang die alleen op hun kandidaat stemmen en anders thuis blijven kan je zelfs met 0,2% nog winnen in de tweede ronde van degene met 0,199%.

Klagen over het kiesstelsel is altijd populair als de verkeerde (rechtse) kandidaat wint maar er komt maar zeer zelden een wijziging in zo'n systeem. Het Britse publiek heeft de laatste poging overtuigend verworpen: Wikipedia: 2011 United Kingdom Alternative Vote referendum

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:25:
[Twitter]
een nieuwe minister is erg blij met een handelscontract met Mongolie voor kippenvlees. Totale waarde van de sector in Mongolie is 10 miljoen GBP. Wow! Het zou wel eens het verschil kunnen zijn tussen 5 mensen die hun baan verliezen...
Ja dat is een stuk beter dan die stomme EU markt :X
"Annual sales of poultry meat in Europe are worth over 32 billion euros"
https://avec-poultry.eu/what-we-do/working-groups/trade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:26:
[...]

Goed nieuws? Suella Braverman schijnt het over te nemen, en waar Patel slim and kwaadaardig xenofoob is, is Braverman dom kwaadaardig xenofoob, en dat is nog een stukje erger.
yup je voorspelling komt nu al uit.
https://www.theguardian.c...-harder-line-on-migration

:/ :')

Echt niet te geloven aangezien haar vader zelf een politiek vluchteling was.. :X

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 07-09-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

IJzerlijm schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:36:
Klagen over het kiesstelsel is altijd populair als de verkeerde (rechtse) kandidaat wint maar er komt maar zeer zelden een wijziging in zo'n systeem. Het Britse publiek heeft de laatste poging overtuigend verworpen: Wikipedia: 2011 United Kingdom Alternative Vote referendum
Nu moet je bij dat referendum er wel bij weten dat a) dat referendum was een eis van de LibDems voor een coalitie met de Tories b) het vereiste echter niet dat de Tories het zouden steunen, en ze deden dat ook niet, de propaganda-oorlog was vol tegen het referendum c) het was een misbaksel voorstel dat de status quo zoveel mogelijk intact zou laten.

De Britten weten echt wel dat hun systeem bagger is. Maar het is "hun" systeem en toegeven dat het niet het beste is, dat past niet in de Britse (Engelse) psyche. En ze zijn doodsbang voor coalities, ze zijn voor winner takes all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:25:
[Twitter]
Meneer is blij dat er aan KFC in mongolia geleverd kan worden? Google-de-google...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oXBp3DYJyx0kyH8Z-8JEkobbTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eGFEgbwhZL8eDqWLO1rSW6MC.png?f=fotoalbum_large

Denk dat deze minister dooie kippen verward met dooie mussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

DevWouter schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:09:
Denk dat deze minister dooie kippen verward met dooie mussen.
In alle eerlijkheid denk ik toch dat meer mensen blij worden met een dooie kip dan met een dooie mus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 14:45

servies

Veni Vidi Servici

Dido schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:46:
[...]

In alle eerlijkheid denk ik toch dat meer mensen blij worden met een dooie kip dan met een dooie mus :+
Het zijn wel chloorkippen...

• D-dark
Voor de Dignity de link naar het topic over Her Majesty
Queen Elizabeth II mogelijk op sterven

Vanwege deze reden
quote @ToolkiT

Verplaatst uit het algemene Brexit en Britse politiek topic. Iets meer waardigheid voor een langzittend staatshoofd dan tussen Johnson in een topic zitten. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door D-dark op 08-09-2022 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
D-dark schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:15:
Voor de Dignity de link naar het topic over Her Majesty
Queen Elizabeth II mogelijk op sterven

Vanwege deze reden
quote @ToolkiT

Verplaatst uit het algemene Brexit en Britse politiek topic. Iets meer waardigheid voor een langzittend staatshoofd dan tussen Johnson in een topic zitten. ;)
die quote is van @Señor Sjon , maar ben het wel volledig met hem eens :)

Pagina: 1 ... 45 ... 53 Laatste