Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

sprankel schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:09:
[...]

Omdat als het werkelijk zuiver preventief is, en er helemaal niets aan de hand is, dan zou men dit niet communiceren, dat geeft enkel speculatie en paniek, dan zat hij nu gewoon thuis. Hoogtens zou men vlug een test doen en hem dan terug naar huis te sturen maar dan nog zou men dit niet communiceren. Waarom zou men?

Vergeet ook niet dat de US zich geen zak aantrekt van Europa of China maar als de PM van de UK in het ziekenhuis ligt het daar overal pray voor Boris is. Heel de huidige communicatie zegt dat de UK momenteel geen leider heeft, draai het of keer hoe je het wilt, dat is een immense impact op de wereld politiek, dat ga je niet effe zomaar communiceren.

Echter als hij momenteel kritiek is, dan moet je zelf het woord voeren in de crisis zodat je controle hebt. Crisis communicatie noemen we dat, communiceer altijd zelf en als eerste, gouden regel.

Anders krijg je de vragen waar is Boris? En als er dan 1 krant achter komt dat hij in het ziekenhuis ligt, good luck om dan te communiceren dat het preventief is, niemand die dat nog gaat geloven.

En als Boris vrolijk rondhuppelt in het ziekenhuis, dan had hij al lang een opname op een of ander sociaal kanaal gestuurd om te zeggen dat hij sterk is en dat er geen twijfel moet bestaan dat hij het land kan leiden. Dat gedeelte mankeert ook dus ik kan maar 1 conclusie trekken, Boris ligt kritiek in het ziekenhuis, de overheid doet crisis communicatie en maakt ondertussen de nodige voorbereidingen mocht het verkeerd aflopen.

In ieder geval, het zal wel snel duidelijk worden.
Meh, wat mij betreft zie je veel te veel in een simpele preventieve opname. Maar hee, dan hebben we een verschil van mening.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 19:00
Helgie schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:30:
[...]

Meh, wat mij betreft zie je veel te veel in een simpele preventieve opname. Maar hee, dan hebben we een verschil van mening.
Uiteraard, en van alles wat ik zie gebeuren, op de beurs, in de politiek, op professioneel vlak, ik hoop maar 1 ding en dat is dat ik grondig fout ben over alles en dat iedereen mij straks eens goed kan uitlachen want dan lach ik hartig mee gezien ik tegenwoordig liefst van al dik ongelijk krijg.

In het jammere geval dat ik niet fout ben, dan hoop ik dat we dit zullen gebruiken voor de nodige verandering. En als Corona de UK een les aan het geven is, dan is het wel dat de US niet het paradijs is wat ze ervan gemaakt hebben en dat ze beter goede buren hebben dan een verre vriend.

Dat de queen subtiel aan het hinten was om de Brexit ongedaan te maken in haar Corona speech, mogelijks doe ik daar aan wishfull thinking maar ik meen het toch tussen de lijnen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:24:
[...]

Zijn plannen met het VK: Britannia Unchained
Auteurs: Kwasi Kwarteng, Priti Patel, Dominic Raab, Chris Skidmore, Elizabeth Truss
Dank voor de link.

Klinkt als Tea-Party met een nostalgisch terugverlangen naar het British Empire. Gaat vast werken inderdaad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sprankel schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:38:
[...]

Dat de queen subtiel aan het hinten was om de Brexit ongedaan te maken in haar Corona speech, mogelijks doe ik daar aan wishfull thinking maar ik meen het toch tussen de lijnen te lezen.
Zo subtiel dat zij het waarschijnlijk zelf ook niet door had :+

De dame is een pro. Die laat dat wel uit haar hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:02

NMH

Moderator General Chat
Hell or high water, we shall get Brexit done:
De Britse regering is van plan de besprekingen met de Europese Unie over de toekomstige relatie na de brexit gewoon voort te zetten. Ook wordt niet overwogen de overgangsperiode te verlengen. Dat maakte een woordvoerder van premier Johnson bekend.

"In de wet is vastgelegd dat de overgangsperiode afloopt op 31 december", zei Johnsons woordvoerder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:14
Lijkt er inderdaad op dat het niet goed gaat met Johnson:
Raab suggests that he has not spoken to the prime minister today, but spoke to him “over the weekend”.

Boris Johnson is being “kept abreast of all the relevant developments”, although Raab chaired a meeting that he would usually chair.

Whitty says that some coronavirus patients will be “perfectly capable” of working from their hospital beds, while others are not. He adds that it’s up to the individual patient and their doctor.
Edit: ziet er slecht uit :N
Britse media: premier Boris Johnson naar intensive care

Volgens Downing Street is zijn toestand maandagmiddag verslechterd.

[ Voor 16% gewijzigd door hoevenpe op 06-04-2020 21:23 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:45
En opgenomen op de IC...
https://www.bbc.com/news/uk-52192604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Hmm, dat is niet zo fraai, dat wens je niemand toe. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Hoe gek het ook klinkt: als Johnson nu komt te overlijden zal hij de geschiedenisboeken ingaan als de PM die Brexit over de streep getrokken heeft en nooit afgerekend wordt op de onvermijdelijke gevolgen. Een soort 'Professor Pim' maar dan geveld door een virus in plaats van Volkert, wat er ook gebeurd zijn aanhangers zullen blijven roepen dat het Boris wel gelukt was om er een succes van te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 22:52

Plasma_Wolf

Student

Van held tot martelaar. Mocht hij te komen overlijden, dan gaat het inderdaat zo uitgebuit worden. Misschien wel zover dat er in de conservatieve partij ruzie ontstaat tussen het kamp "Zo had Boris het gewild" en het kamp "nee hij wilde het anders".

Deze situatie geeft wel aan dat er een eind komt aan de kracht van leugens en propaganda. Het maakt niet uit hoe hard je twittert, een pandemie gaat er niet mee weg, en je wordt er zelf slachtoffer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat hele Brexit verhaal komt nu wel in een vacuüm. Nu was het al chaos maar het kan blijkbaar altijd een stap erger.
Ben benieuwd of hun monarchie gaat instappen als leiderschap achterwege blijft.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:03

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:48:
Hoe gek het ook klinkt: als Johnson nu komt te overlijden zal hij de geschiedenisboeken ingaan als de PM die Brexit over de streep getrokken heeft en nooit afgerekend wordt op de onvermijdelijke gevolgen. Een soort 'Professor Pim' maar dan geveld door een virus in plaats van Volkert, wat er ook gebeurd zijn aanhangers zullen blijven roepen dat het Boris wel gelukt was om er een succes van te maken.
of hij gaat de geschiedenisboeken in als de premier die weigerde de simpele regels zoals geen handen schudden te volgen en zichzelf uiteindelijk infecteerde, hoogstwaarschijnlijk by being stupid :)

Ik kan trouwens niet stellen dat ik heel veel medelijden voel voor hem. Het beleid wat hij meent te moeten gaan invoeren met zijn brexit kost mensenlevens, als dat zo goed is voor het land, dat hij zelf maar gaat ook me dunkt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik mag toch hopen dat dit goed komt. Boris is de man die de olympische spelen in London welkom hete, de London dubbeldekker moderniseerde, pro-canabis was, Boris Bikes introduceerde in London, die Brexit realiteit maakt en die 5 (of 6) kinderen heeft, en nog eentje onderweg.

Volgens mij heeft hij als Prime Minister nog zoveel in z'n mars. Wat hij de vorige keer met Labour heeft gedaan, mag hij nog wel een paar verkiezingsrondes opnieuw doen, want die partij is nog lang niet verschoont van de mensen met het gedachtengoed van Corbyn. Bovendien had Boris Brexit beloofd te leveren, dus staat er nog een taak voor 'm open.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
franssie schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:00:
Dat hele Brexit verhaal komt nu wel in een vacuüm. Nu was het al chaos maar het kan blijkbaar altijd een stap erger.
Dat hangt denk ik vooral af van Dominic Cummings, die is ook besmet en hoe het met hem gaat is onduidelijk. Als hij ook op de IC terecht komt (of erger) ontstaat er een vacuüm en daarmee machtsstrijd binnen de partij (LPF toestanden), keert hij terug dan zal wellicht blijken dat Johnson de 'gematigde' persoon in Downing Street was.

Een paar voorbeelden:
No 10 denies claim Dominic Cummings argued to 'let old people die'

Downing Street has rejected as “a highly defamatory fabrication” a claim that Boris Johnson’s chief adviser, Dominic Cummings, initially argued against strict measures to contain coronavirus in a view summarised as “if that means some pensioners die, too bad”.
Cummings role under scrutiny over delay to UK suppression policy

Inevitably the role of Dominic Cummings, Mr Johnson’s chief adviser, in Britain’s response has come under the spotlight: he has blogged about epidemics and the need to be guided by science. Once again he is playing an influential role. 

Across Whitehall some are surprised that Mr Johnson did not get a grip of the crisis earlier. Some officials have attributed this to Mr Cummings’ scepticism about Cobra, the emergency committee that acts as a forum for co-ordinating a pan-Whitehall response.

“There is constant confusion between policy, politics and PR, then the cast disperses without clarity about what was discussed and agreed,” Mr Cummings wrote in January. He argued that the body was ineffective and lacked rigour. Mr Johnson did not chair his first coronavirus Cobra meeting until March 2.

Mr Cummings was also impressed by the initial advice from Sir Patrick and Chris Whitty, England’s chief medical officer, that Britain would be better able to resist a second wave next winter if the population had acquired “herd immunity” in the meantime. By then perhaps 40m people might have been infected.

The acceptance that the disease would inevitably spread widely across British society — but could be managed — meant that Britain did not immediately announce tough social-distancing measures and had a limited testing regime. “Dominic supported the policy 100 per cent,” said one Downing Street official.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Als PM heeft hij niets in zijn mars. Het was zijn levensdoel maar toen hij het uiteindelijk was, viel hij totaal door de mand. Elke realistische analyse van zijn werk laat zien hoe hard hij faalt. Met Brexit heeft hij gedaan wat hij beloofde niet te doen (grens in de Ierse zee), en hij ziet toe op een Brexit die de Britse economie totaal naar de knoppen helpt. Daar hoort natuurlijk bij dat elke Tory dat deed, maar met Johnson is het alle remmen los in het ontkennen van de realiteit en werken via perceptie.

Wat betreft zijn werk in Londen. Olympische spelen: naar Londen gehaald voor Johnson burgemeester was. Boris Bikes: Stelt niet veel voor, al is het beter dan niks. Maar wat daar een snelfietspad moet voorstellen komt neer op een dun strookje, met een 90-graden bocht waarna je direct de weg over mag. Zijn gedrag tijdens vergaderingen in het B&W van Londen liet ook ernstig te wensen over. Dankzij hem heeft het publiek ook 43 miljoen pond verloren in het Garden Bridge project.

Het hebben van een onbekend aantal kinderen is niets om trots over te zijn. Het is niet zo dat hij Brexit realiteit maakte. Dat is dankzij het voorbereidend werk om een uiterst groot gedeelte van de Britten totaal los te werken van de realiteit. Het aandeel van Johnson is enkele toespraakjes. Het echte werk werd geleverd door Dominic Cummings, de Raspoetin in de Britse samenleving. Daarna werd het over de streep getrokken door het totale falen van Corbyn en zijn kliek. Zoals vaak gebeurt in de politiek en in sport: het resultaat is gekomen omdat de een verloor, niet omdat de ander won. Als Keir Starmer zijn werk enigszins redelijk kan doen moet Labour in staat zijn om de Tories een vernietigende nederlaag toe te brengen.

Je moet ook niet hopen dat Johnson verkiezingen wint omdat Labour nog met de puinhoop van Corbyn zit. Labour moet die puinhoop opruimen en Johnson verslaan. Mocht Johnson te komen overlijden, dan moet Labour het volgende poppetje verslaan.

Tenslotte over Johnson (eigenlijk Cummings), de reactie op het coronavirus is rampzalig. Alleen Trump heeft het nog slechter gedaan. Als je grote bijeenkomsten zoals Cheltenham laat doorgaan, dan vraag je om de verspreiding van de epidemie. Op dat moment moet de directe conclusie zijn:

[x] ONGESCHIKT.

Te hopen dat hij niet overlijdt, maar het is een van de gevaarlijkste mensen om aan de politieke top te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
sprankel schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:23:
[...]

Als hij daadwerkelijk aan het vechten is voor zijn leven, dan gaan ze dit pas zeggen als de uitkomst vast staat. Dit bericht zegt niets nieuws behalve dat het langer dan een dagje gaat duren maar voor de rest blijven ze bij hun eerdere verklaring dat er zogenaamd niets aan de hand is. Het is gewoon iets minder geloofwaardig dan het vorige.
Tenzij zijn condititie verbeterd zal het volgende bericht een vervanging van Boris zijn met de uitleg tijdelijk tot Boris terug is.
Men kan niet blijven volhouden dat hij goed geluimd is, dat het preventief is en dat hij vanuit zijn bed het land gaat leiden, dit is echt wat tijd kopen in de trend van uren, mogelijks een dag. Als ze het langer willen volhouden zal Boris toch echt vanuit zijn bed de natie moeten toespreken, gaat natuurlijk moeilijk als zijn toestand veel erger is dan men claimt.
Blijkbaar zat ik er niet volledig op, gezien ze nu verklaren dat hij op IC ligt terwijl er nog niemand officiëel zijn plaats heeft ingenomen en dat is eigenaardig. Waarom nu plots wel toegeven dat hij kritiek is? En langs hun neus verklaren dat de Queen volledig op de hoogte was, uiteraard was ze dat, haar speech en die timing verklaarde, voor mij althans, genoeg.

De timing is ook verdacht, 's avonds laat plots toegeven wat ik zondag avond direct door had. Enigste wat ik mij kan bedenken is dat ze gedwongen werden om sneller te communiceren. En de enigste reden daarvoor dat ik mij kan bedenken is dat hij zo ver achteruit is gegaan sinds zondag avond dat de dokters zijn kansen op de komende 24 uur laag inschatten. Je wilt natuurlijk niet van preventief naar het ziekenhuis naar overleden gaan in je communicatie.

Verdorie toch, ik zei nog, geef mij ongelijk want ik wil geen gelijk meer hebben. En uiteraard, indien hij komt te overlijden, zal de politiek dit trachten te gebruiken in hun voordeel. En het is ook duidelijk dat men Raab niet als vervanger wilt.

Maar langs de andere kant, de situatie is dusdanig dat men het braaf moet houden, niet het moment om schaamteloos politiek te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Plasma_Wolf schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:56:
Te hopen dat hij niet overlijdt, maar het is een van de gevaarlijkste mensen om aan de politieke top te hebben.

Dominic Raab: hold my beer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:43
Ik hoop echt voor die man dat hij beter wordt. Maar het is wel weer een geval van "ik geloof niet in de experts" en alle toekomst voorspellers die niet zonnig zijn, zijn project fear.
Independent
Boris Johnson said three weeks before his Covid-19 diagnosis that he was "shaking hands with everybody," including coronavirus patients, and would continue to do so — despite scientific advice warning against the greeting.
Laten we hopen dat hij beter wordt en dan misschien de wijze les heeft geleerd om te luisteren naar mensen die advies geven over hun vakgebied zelfs als die af en toe het advies voor "fear" geven, dat dat best gegrond zou kunnen zijn als ze weten waar ze het over hebben. Als die les geleerd is als hij beter is, is dit misschien zelfs nog een winst door de ellende heen?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat artikel in The Independent zegt dan wel weer zeven paragrafen verder dat zijn bezoek aan en handen schudden met patienten te lang geleden is om de oorzaak te zijn van zijn besmetting. Een beetje een Murdoch framing.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:43
Het is niet alleen The Independent hoor, het is te vinden op veel meer nieuws... en het is allemaal best typisch Boris.
CNN
But while he did his best to assume the gravitas of a wartime leader, using his impressive rhetorical skills in a series of press conferences and addresses to the nation, behind the scenes Johnson could not quite believe the restrictions he was imposing also applied to him. He issued orders to stay home, and yet continued to hold meetings in person, shake hands, and ignore the advice he was giving.
En we zullen wel nooit weten of hij had misschien niet gekregen had als hij wel al het advies had opgevolgd. Maar dat lijkt mij toch de strekking van de les niet te zijn.
Ook dit is weer een typische Boris move en veel recenter, wat wel weer laat zien dat hij toch niet echt geloofde wat de mensen over Covid19 zeggen:
CNN
His pregnant fiancée, Carrie Symonds, is thought to have moved out. It is not known whether she came into contact with Johnson during the approximately 36 hours between his first symptoms developing on Wednesday and his diagnosis at midnight on Thursday -- a period when he should have, but did not, self-isolate.
Wat mij betreft blijft de les staan dat veel expert eigenlijk wel weten waar ze over praten, hoeveel retoriek je ook tegen feiten aangooit. En hopelijk is hij snel beter en snapt hij die les.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zelfs als Johnson de IC overleeft is de kans dat hij over een paar weken vol aan de bak kan nihil, voor elke dag op de IC staat minstens een week herstel.

Het tijdperk Johnson is imo voorbij, die is in het meest gunstige scenario een groot deel van de transitie periode aan het revalideren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Semyon schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 03:56:
Ik hoop echt voor die man dat hij beter wordt. Maar het is wel weer een geval van "ik geloof niet in de experts" en alle toekomst voorspellers die niet zonnig zijn, zijn project fear.

[...]

Laten we hopen dat hij beter wordt en dan misschien de wijze les heeft geleerd om te luisteren naar mensen die advies geven over hun vakgebied zelfs als die af en toe het advies voor "fear" geven, dat dat best gegrond zou kunnen zijn als ze weten waar ze het over hebben. Als die les geleerd is als hij beter is, is dit misschien zelfs nog een winst door de ellende heen?
welke wijze les? Als hij bijna dood moet gaan om die alsnog te leren, betwijfel ik ten zeerste dat hij die les gaat leren.

Een winst is het voor de rest ook niet, de grootste bak ellende is al aangericht, oa. dankzij brexit. Men had toen de brexit begon een oplopend tekort aan verpleegkundigen / medische personeel omdat deze veelal uit het buitenland kwamen (of een significant deel). De man is nu gewoon de gevolgen van zijn eigen beleid aan het ervaren. Mijn hoop is vooral dat mensen dit in gaan zien en niet meer op deze brexit populisten stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

IJzerlijm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 05:51:
Dat artikel in The Independent zegt dan wel weer zeven paragrafen verder dat zijn bezoek aan en handen schudden met patienten te lang geleden is om de oorzaak te zijn van zijn besmetting. Een beetje een Murdoch framing.
Dan nog is het wel typisch iets voor de achterlijke persoon die hij is om als best geïnformeerde persoon van het land toch zo naïef te zijn en tegen beter weten in zichzelf en anderen in gevaar te brengen. Er zijn heel veel mensen gestorven aan covid die daar niks aan konden doen, Boris valt daar absoluut niet onder mocht het zo ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

mark-k schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:49:
[...]

Dan nog is het wel typisch iets voor de achterlijke persoon die hij is om als best geïnformeerde persoon van het land toch zo naïef te zijn en tegen beter weten in zichzelf en anderen in gevaar te brengen. Er zijn heel veel mensen gestorven aan covid die daar niks aan konden doen, Boris valt daar absoluut niet onder mocht het zo ver komen.
Dat weet je niet. Zes dagen na het bezoek van Boris aan het ziekenhuis vertelde Rutte dat geen handen schudden genoeg was en schudde daarnaa meteen zelf iemand's hand.

En is de enorme uitbraak in Spanje eigen schuld dikke bult omdat politici daar op 9 maart in grote demonstraties voor vrouwenrechten meeliepen ?

https://english.elpais.co...te-coronavirus-fears.html
n Madrid, several protesters held up signs with the message: “Sexism kills more than the coronavirus.” In Bilbao, thousands of demonstrators yelled: “The patriarchy kills more than the coronavirus.” And in Valencia, Lola and her husband wore face masks with the message: “Protect yourself from sexism.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
IJzerlijm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:04:
[...]

Dat weet je niet. Zes dagen na het bezoek van Boris aan het ziekenhuis vertelde Rutte dat geen handen schudden genoeg was en schudde daarnaa meteen zelf iemand's hand.

En is de enorme uitbraak in Spanje eigen schuld dikke bult omdat politici daar op 9 maart in grote demonstraties voor vrouwenrechten meeliepen ?

https://english.elpais.co...te-coronavirus-fears.html

[...]
er is een verschil tussen Rutte die de handen deed schudden uit een impuls (en zelf meteen de fout toe gaf) en iemand die keihard en semi trots zegt: 'ik heb de handen van de hele toko daar geschud!'. In het eerste geval een oeps, in het tweede geval een zeer bewuste keuze.

Of hij het wel of niet daarvan heeft gekregen is niet na te gaan en ook niet relevant: elke keer als je handen schud neem je een gokje. Neem er genoeg en de kans is vrij groot dat het een keer raak gaat zijn.

Wat men in Spanje deed voor de rest doet daar niets aan af, vooral niet gezien ook Spanje niet echt kudos krijgt voor cordaat ingrijpen.

Nog een grap:

https://www.theguardian.c...n-covid-19-ventilator-row

Gaat prima, dat beleid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 06:14
Dat zijn natuurlijk 2 hele andere dingen. Johnson en dergelijke politici negeren bewust de experts, ze vallen ze zelfs aan en schakelen ze uit als ze de kans krijgen. Rutte maakte toen de maatregel 5 seconden oud was vanuit automatisme een menselijk foutje die hij daarna nooit meer herhaald heeft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Er is natuurlijk wel een enorm verschil in het onderschatten van het virus en de maatregelen, en actief uitdragen dat het geen enkel probleem is om direct contact met besmette mensen te hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:37:
[...]

Dominic Raab: hold my beer...
Absoluut: hier is een video waarin James O'Brien een aantal belangrijke eigenschappen van Raab benoemt.

Om het samen te vatten: maak de rijken rijker en geef niets om de mensen die de hulp nodig hebben. Hij noemde o.a. investeringen in de NHS een kinderachtig verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:43:
Zelfs als Johnson de IC overleeft is de kans dat hij over een paar weken vol aan de bak kan nihil, voor elke dag op de IC staat minstens een week herstel.

Het tijdperk Johnson is imo voorbij, die is in het meest gunstige scenario een groot deel van de transitie periode aan het revalideren.
Beetje voorbarig lijkt me? Als hij op de IC ligt dan is hij nu in goede handen. Heeft zich natuurlijk overwerkt de afgelopen weken en betaalt daar nu de prijs voor, maar veruit de meeste IC patiënten herstellen gewoon van COVID-19.

Hij zal er best een paar weken uit zijn maar heeft tegelijk ook the best care money can buy. Onkruid vergaat niet, Johnson krijgt nog genoeg kansen de komende jaren om het land verder de vernieling in te helpen.

To be clear - geen fan van de man, maar ik hoop dat hij snel herstelt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:14
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:27:
[...]

Beetje voorbarig lijkt me? Als hij op de IC ligt dan is hij nu in goede handen. Heeft zich natuurlijk overwerkt de afgelopen weken en betaalt daar nu de prijs voor, maar veruit de meeste IC patiënten herstellen gewoon van COVID-19.

Hij zal er best een paar weken uit zijn maar heeft tegelijk ook the best care money can buy. Onkruid vergaat niet, Johnson krijgt nog genoeg kansen de komende jaren om het land verder de vernieling in te helpen.

To be clear - geen fan van de man, maar ik hoop dat hij snel herstelt.
Het gaat er gewoon om dat je longen zo uit hun functie ontheven worden dat er simpelweg een vuistregel is: 1 dag beademing-> 1 week revalidatie nodig voor je spieren. Dan kan je nog zulke goede hulp hebben, uiteindelijk moeten toch je eigen spieren het weer overnemen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Snowhite0901 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:49:
[...]

Het gaat er gewoon om dat je longen zo uit hun functie ontheven worden dat er simpelweg een vuistregel is: 1 dag beademing-> 1 week revalidatie nodig voor je spieren. Dan kan je nog zulke goede hulp hebben, uiteindelijk moeten toch je eigen spieren het weer overnemen.
Amen to that, niet enkel de spieren , het hart en de longen die plots aan atletiek moeten doen, het moet dit ook allemaal doen op lage zuurstofniveau's. Het is niet voor niets dat sommige te horen krijgen dat ze maanden nodig gaan hebben om terug op volle krachten te komen terwijl ze volledig genezen zijn.

En laten we eerlijk zijn, Boris is ook de jongste niet meer of je moet hopen dat Trump niet aan het zeveren was zoals gewoonlijk dat hij de opdracht heeft gegeven de beste medicijnen te sturen naar zijn beste vriend Boris.

Boris is out, sowiezo. Raab neemt dan toch over, blijkbaar konden ze het niet tegenhouden want was duidelijk dat ze hier geen zin in hadden.

Maar de uitleg dat hij op IC ligt uit voorzog omdat hij dan dichter zou liggen bij een respirator mocht het nodig zijn, hoeveel keer gaan ze nog claimen met het excuus voorzorg?
Als de info verder klopt ligt hij nu aan 100% zuurstof en is hij nog bij bewustzijn, als hij nog verder gaat dan gaat hij in coma en dan pas komt de respirator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
Welke 'info'? De enige 'info' die ik lees op BBC, The Guardian en NOS is dat hij uit voorzorg op de IC is gelegd zodat hij snel aan de beademing kan als dat nodig mocht zijn.

Alles meer dan dat is speculatie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
En nu gaat ook Gove in quarantaine, ze houden geen minister meer over zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:35
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:05:
Quarantaine is niet dood. Is ook niet ziek. Of misschien wel ziek, maar niet persé dat 'ie niet kan werken. Quarantaine is verplicht thuiswerken en thuisblijven. Dus 'ze houden geen minister meer over zo' is een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:58:
Welke 'info'? De enige 'info' die ik lees op BBC, The Guardian en NOS is dat hij uit voorzorg op de IC is gelegd zodat hij snel aan de beademing kan als dat nodig mocht zijn.

Alles meer dan dat is speculatie.
Dat is waar, maar je kan ook veel halen uit wat ze niet vertellen.

Ze leggen niet zomaar iemand op de IC neer. Die bedden zijn zeer personeelsintensief. Iemand daar neer leggen terwijl die niet gebruikt maakt van de faciliteiten is bijna misdadig ten opzichte van een patient die de betreffende zorg wel nodig heeft.

In vergelijking met andere corona patiënten komt het beeld overeen. Plotselinge verslechtering, opname op de ic, kunstmatig bewusteloos gehouden en aan de beademing.

Dat hij op de IC ligt is bevestigd dus dan kan je het optelsommetje wel maken. Het worden 2 cruciale weken. Hopelijk hersteld hij hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:05:
Nou ja, maakt het echt iets uit? Beleid komt toch niet van het kabinet. Aansturing ook niet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:59:
Nou ja, maakt het echt iets uit? Beleid komt toch niet van het kabinet. Aansturing ook niet.
Cummings is ook ziek, zo ontstaat er wel een vacuüm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:15:
[...]

Cummings is ook ziek, zo ontstaat er wel een vacuüm.
Ik heb een paar minuten op mijn tong zitten bijten voor zelfbeheersing in repliek bij gebruik van woorden als "vacuüm", "aan de top", "Britse politiek".

Uiteindelijk heb ik besloten maar niets te zeggen 8)

Goed, nu serieus. Dit is toch niet anders dan het al was. Er is al twee jaar geen sturing of beslissing in die kamers geweest. Het was al verschoven naar de ERG netwerkfunctie. De traditionele "yes minister" civil service kaders zijn er ook al jaren niet meer.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:59:
[...]

ik ben vooral verbaasd dat Goove corona kon krijgen. Ik had kunnen zweren dat die kerel al 20 jaar geleden is gestorven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
polthemol schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:24:
[...]

ik ben vooral verbaasd dat Goove corona kon krijgen. Ik had kunnen zweren dat die kerel al 20 jaar geleden is gestorven :P
Het zal vast basis vormen voor een volgende iteratie van de Britse 28 days / weeks / etc later. Zelfs zombies kunnen ziek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:18:
Uiteindelijk heb ik besloten maar niets te zeggen 8)
De vergelijking met een 'zwart gat' beter? ;)
draait de hele Melkweg om Westminster net als in vroeger tijden, de ERG ook weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:26:
[...]

De vergelijking met een 'zwart gat' beter? ;)
draait de hele Melkweg om Westminster net als in vroeger tijden, de ERG ook weer blij
Down the drain indeed ...

Enfin, momenten van Britse humor ten spijt. Onderschat wel één ding niet. BJ's going to be a hero ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:27:
Onderschat wel één ding niet. BJ's going to be a hero ...
Dat sowieso, hij krijgt zijn heldenstatus op een presenteerblaadje. Als Britse 'Pim' de grootse Brit aller tijden, nog voor Churchill en Nelson als er morgen gestemd zou worden.

Je zou bijna denken dat herstellen zijn worst-case-scenario is. Trump helpt graag en biedt aan Johnson als proefkonijn voor Amerikaanse experimentele medicijnen te gebruiken, taking back control? 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door hoevenpe op 07-04-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:30:
[...]

Dat sowieso, hij krijgt zijn heldenstatus op een presenteerblaadje. Als Britse 'Pim' de grootse Brit aller tijden, nog voor Churchill en Nelson als er morgen gestemd zou worden.

Je zou bijna denken dat herstellen zijn worst-case-scenario is. Trump helpt graag en biedt aan Johnson als proefkonijn voor Amerikaanse experimentele medicijnen te gebruiken, taking back control? 8)7
Trump, BJ, konijnen. De context van gesprek gaat er niet op vooruit ...

Enfin, ja, als Cummings slim is krijgt BJ zijn show helemaal. Het moet echter wel niet naar buiten komen dan dat Boris niet door een hel gegaan is, maar dat - bijvoorbeeld - er sprake was van pressie vanuit protocol inzake continuïteit van leiderschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:03:
Het moet echter wel niet naar buiten komen dan dat Boris niet door een hel gegaan is, maar dat - bijvoorbeeld - er sprake was van pressie vanuit protocol inzake continuïteit van leiderschap.
Suggereer je dat dit onderdeel zou kunnen zijn van een groot Cummings-toneelstuk? Boris bij wijze van spreken in het ziekenhuis aan de popcorn zit te wachten totdat hij op tweede paasdag miraculeus genezen als de nieuwe messias het ziekenhuis uit kan wandelen? Get Covid Done?

Zou een enorme stunt zijn, maar dan is wel een enorme aluminium fabriek nodig om alle hoedjes te maken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:09:
[...]

Suggereer je dat dit onderdeel zou kunnen zijn van een groot Cummings-toneelstuk? Boris bij wijze van spreken in het ziekenhuis aan de popcorn zit te wachten totdat hij op tweede paasdag miraculeus genezen als de nieuwe messias het ziekenhuis uit kan wandelen? Get Covid Done?

Zou een enorme stunt zijn, maar dan is wel een enorme aluminium fabriek nodig om alle hoedjes te maken... :/
Nee. Realiteit is niet langer relevant in het VK. Boris is ziek, maar de realiteit van zijn ziekteproces is niet relevant, het enige wat relevant is, dat is de vraag hoe het gebruikt gaat worden (en door wie). That's all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:10:
[...]

Nee. Realiteit is niet langer relevant in het VK. Boris is ziek, maar de realiteit van zijn ziekteproces is niet relevant, het enige wat relevant is, dat is de vraag hoe het gebruikt gaat worden (en door wie). That's all.
Op dit moment door jou om je punt weer eens door te drijven over dat rotland dat de EU heeft durven te verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IJzerlijm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:16:
[...]

Op dit moment door jou om je punt weer eens door te drijven over dat rotland dat de EU heeft durven te verlaten.
Mwa, ik weet zonet niet of het zo slecht is voor Nederland om vanuit grotere afstand wat minder naar het VK te kijken als "goedkope" "soft power" toolbox en bron van inspiratie voor machtspolitiek en ordeningsvraagstukken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9B-0X2MOC2YOqxS24SBqYBHxtHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbjIpXZxFP4GdlC0xnZUiMkv.jpg?f=fotoalbum_large

Dominic Cummings mag blijkbaar ook weer met flyers naar buiten ... ;)

De verering begint bizarre vormen aan te nemen, kan me niet voorstellen dat wij zo op Rutte zouden reageren mocht hij ziek worden.

[ Voor 20% gewijzigd door hoevenpe op 07-04-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:20
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:10:
[...]

Hmm, de koning is bijna / nog niet / niet dood dus leve de koning.
Interessant dilemma en de vraag is op welk moment je kan inspringen zonder repercussies te ondervinden.
De klok blijft tikken voor Brexit en beter om de huidige regent Raab de schuld te laten krijgen van de bijna onvermijdelijke verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

https://www.telegraaf.nl/...et-meer-op-intensive-care

Zijdelings gerelateerd aan de Brexit maar BJ is van de IC af.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:53
Een ander gevolg van Brexit is dat de britten die in nederland wonen nu een verblijfsvergunning moeten aanvragen. Mijn vrouw is een van die britten. Dan neem je aan dat de IND door alle uitstel en nog meer uitstel genoeg tijd heeft gehad om daar een goed getest en efficient systeem voor neer te zetten. Helaas is onze ervaring dat het vooral heel amateuristisch is. Om maar een voorbeeld te noemen: de IND wil uiteraard ook gegevens over de partner van de brit die een verblijfsvergunning aanvraagt, waaronder woonland en nationaliteit. Dit doen ze via een scroll down menuutje bij die twee vragen. Mijn vrouw heeft zich suf gescrolled, maar kon niets vinden wat op mij (nederlander) van toepassing is. Niet bij de N van netherlands, niet bij de D van dutch en ook niet onder de H van holland. Zelfs niet bij de T van The netherlands.

Heel raar, dus maar met de helplijn van de IND gebeld. Positief puntje was dat we niet heel lang in de wacht stonden. Helaas bleek de helpdeskmedewerker die wij spraken niet erg goed opgeleid was. Wist niet de goede vragen te stellen om bij de webpagina te komen waar wij dit probleem hadden, dus ik moest haar vooral zelf daar naar toe leiden. Ze kon ook niet vinden waar wij naar zochten en ging ruggespraak houden. Kwam na een tijdje terug en meldde dat het een ‘bekend probleem’ was en dat de it-afdeling nu met een oplossing bezig was. (Toch raar voor een systeem dat al een paar weken in gebruik is.) paar uur later weer geprobeerd. En ja bij de vraag naar nationaliteit was het nu mogelijk om aan te geven dat je partner de nederlandse nationaliteit heeft. Aangeklikt en door naar de volgende vraag: wat is het woonland van de partner? Je voelt hem al aankomen, daar was het dus niet opgelost........

Pfffffff.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
franssie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:34:
Zijdelings gerelateerd aan de Brexit maar BJ is van de IC af.
Zal me benieuwen of hij morgen het ziekenhuis uit wandelt, dan is het paasverhaal compleet.

Edit: vandaag dus

Hij ziet er weer een stuk beter uit, wat je ook van hem vindt deze speech was erg sterk:

[ Voor 42% gewijzigd door hoevenpe op 13-04-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:04

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hoevenpe schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:26:
[...]

Zal me benieuwen of hij morgen het ziekenhuis uit wandelt, dan is het paasverhaal compleet.

Edit: vandaag dus

Hij ziet er weer een stuk beter uit, wat je ook van hem vindt deze speech was erg sterk:
[Embed: Coronavirus: Boris Johnson thanks NHS for 'saving his life' after hospital discharge]
Het komt bij mij over alsof het licht heeft gezien. Het benadrukken dat de verpleegster uit het buitenland kwamen had ik niet verwacht. Nu ben ik van mening dat politici zelden iets zeggen zonder dat ze een plan (denken te) hebben, maar hier ben ik toch geneigd dat het een oprecht bedankje was en niet onderdeel van iets anders.

Het zal mij benieuwen hoe deze man veranderd is door het virus. Ik kan me niet voorstellen dat zijn kennismaking met zijn sterfelijkheid geen gevolgen voor hem heeft gehad.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DevWouter schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:11:
[...]

Het komt bij mij over alsof het licht heeft gezien. Het benadrukken dat de verpleegster uit het buitenland kwamen had ik niet verwacht. Nu ben ik van mening dat politici zelden iets zeggen zonder dat ze een plan (denken te) hebben, maar hier ben ik toch geneigd dat het een oprecht bedankje was en niet onderdeel van iets anders.
Alvast de geesten rijp maken voor de toevloed aan niet-Europese immigranten die de nieuwe FTA’s straks met zich meebrengen?

Just a thought...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DevWouter schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:11:
Het komt bij mij over alsof het licht heeft gezien. Het benadrukken dat de verpleegster uit het buitenland kwamen had ik niet verwacht.
Rond dezelfde tijd kwam de Home Office met de mededeling dat ze de regels die verpleegsters etc buitensluiten (te laag salaris) gewoon gaan handhaven na de corona-crisis. Oftewel: nee, de xenofoben en idioten zijn gewoon hetzelfde en het lampje is een tekenfilmlampje.

Dit hele gebeuren rondom Johnson is puur PR. Zonder een aluhoedje op te doen, is het hele traject met IC en zo erg afwijkend van de norm en is er geen enkel bewijs dat hij ooit Covid-19 had. De geloofwaardigheid is erg laag.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 14-04-2020 12:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:04

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:19:
[...]

Rond dezelfde tijd kwam de Home Office met de mededeling dat ze de regels die verpleegsters etc buitensluiten (te laag salaris) gewoon gaan handhaven na de corona-crisis.
Dat... was mij niet bekend. Maar het verklaart niet waarom hij de landen heeft genoemd... En gevonden...
Mogelijk heeft het verband met het volgende nieuwsbericht van 7 april 2020.
Priti Patel urged to allow workers and their families right to stay in UK in honour of role in coronavirus fight
Blijkbaar kan je nooit echt naief zijn bij politici :z

Dit hele gebeuren rondom Johnson is puur PR. Zonder een aluhoedje op te doen, is het hele traject met IC en zo erg afwijkend van de norm en is er geen enkel bewijs dat hij ooit Covid-19 had. De geloofwaardigheid is erg laag.
Puur speculatie. Dat zijn verloop anders is kan op veel verschillende manieren verklaard worden: Het virus wordt niet door iedereen hetzelfde ervaren, hij krijgt vanwege redenen betere zorg, et cetera.

Ook dat het puur PR is vind ik te simpel gedacht, eerder "never waste a good crisis".

Volgens mij heeft een overheidsfunctionaris gezegd dat het COVID-19 was, maar los of ik dat mijn correct herinner, het was wel zeer duidelijk dat hij vrij lang niet lekker was.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

DevWouter schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:25:
Ook dat het puur PR is vind ik te simpel gedacht, eerder "never waste a good crisis".
Dit is de definitie van PR in de politiek. Alle problemen worden ingezet om zelf beter voor de dag te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Plasma_Wolf op 14-04-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gambieter schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:19:
[...]

Waarom? Mijn gedachte was juist dat hij er erger aan toe was dan ze toegaven aangezien men normaal gesproken niet “ter observatie” op de IC terecht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

downtime schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:02:
Waarom? Mijn gedachte was juist dat hij er erger aan toe was dan ze toegaven aangezien men normaal gesproken niet “ter observatie” op de IC terecht komt.
Vanwege de wonderbaarlijke heropstanding op pasen... Men rolde de steen van de ICU weg en daar was de redder des vaderlands, die daarna een mooie speech hield en zo snel mogelijk weg was om "te recupereren".

Het is moeilijk omdat je heel snel in het aluhoedje-terrein komt, maar ik vertrouw het niet helemaal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
gambieter schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:20:
[...]

Vanwege de wonderbaarlijke heropstanding op pasen... Men rolde de steen van de ICU weg en daar was de redder des vaderlands, die daarna een mooie speech hield en zo snel mogelijk weg was om "te recupereren".

Het is moeilijk omdat je heel snel in het aluhoedje-terrein komt, maar ik vertrouw het niet helemaal.
En het laat zien hoe goed hun NHS is. Die kan je genezen binnen een paar dagen waar het in het buitenland (aka vast land europa) 2 tot 3 weken duurt. LANG LEVE DE NHS, LANG LEVE DE BREXIT!!!

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

gambieter schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:20:
[...]

Het is een beter gevoel voor timing dan Trump. :)

Het ondanks persoonlijke leed, toch het land leiden en toe spreken. Het was bijna Churchilliaans.

Boris moet de strijd nog zien te winnen, van Corona in het land, en daarna van de Eurocraten. Ook kan het Britse zorgstelsel als geheel misschien nog wel wat leren van het meer geliberaliseerde stelsel hier, het heeft nog heel veel trekjes van een ambtelijk orgaan en is een van de mindere zorgstelsels van Europa.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

3x3 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:32:
[...]

Ook kan het Britse zorgstelsel als geheel misschien nog wel wat leren van het meer geliberaliseerde stelsel hier, het heeft nog heel veel trekjes van een ambtelijk orgaan en is een van de mindere zorgstelsels van Europa.
Misschien zou het helpen als ze wat meer in de NHS zouden investeren. Geen land in West Europa wat zo weinig aan gezondheidszorg uitgeeft.

Wikipedia: List of countries by total health expenditure per capita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

-PassY- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:31:
[...]

En het laat zien hoe goed hun NHS is. Die kan je genezen binnen een paar dagen waar het in het buitenland (aka vast land europa) 2 tot 3 weken duurt. LANG LEVE DE NHS, LANG LEVE DE BREXIT!!!
Vergeet niet dat Boris al een paar weken in isolatie zat. En dan nog een week in het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

downtime schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:24:
[...]

Misschien zou het helpen als ze wat meer in de NHS zouden investeren. Geen land in West Europa wat zo weinig aan gezondheidszorg uitgeeft.

Of ze zijn heel efficient :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:20
YakuzA schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:54:
[...]

Of ze zijn heel efficient :)
Tsja, dat zou wel heel Brits zijn.
Exceptioneel uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:00

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Ware het niet dat je bewering niet klopt volgens de lijstjes die je quote.
Wat veel opvallender is is het enorme bedrag dat de USA besteden en dan nog steeds zo'n slecht werkend systeem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Is dat nog steeds zo nu de NHS 350 miljoen per week extra krijgt? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

servies schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:01:
[...]

Ware het niet dat je bewering niet klopt volgens de lijstjes die je quote.
Finland scoort inderdaad nog net lager. Verder liggen alle Europese landen met lagere bestedingen in Zuid- of Oost-Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als inwoner van het VK kan ik je vertellen dat ze dat niet zijn. Veel burocratie. Fantastisch verplegend personeel, maar administratief een nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:00

servies

Veni Vidi Servici

downtime schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:50:
[...]

Finland scoort inderdaad nog net lager. Verder liggen alle Europese landen met lagere bestedingen in Zuid- of Oost-Europa.
Dat is een beetje afhankelijk van welke lijst je kiest. In de WHO versie staan België, Frankrijk, Finland en Monaco onder de UK.
Sowieso kun je niet helemaal op die lijstjes afgaan. Wat is de bevolkingsopbouw van een land? Die speelt zeker ook mee in de besteding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

servies schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:31:
[...]

Sowieso kun je niet helemaal op die lijstjes afgaan. Wat is de bevolkingsopbouw van een land? Die speelt zeker ook mee in de besteding...
Natuurlijk. Uitgaven alleen zeggen niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kreeg een email van een recruiter:
The lockdown that has shut Britain and led to thousands of job losses is leading Britons to seek the kind of agricultural jobs usually performed by immigrants.

Searches for fruit-picking positions among U.K.-based users of jobs site Indeed rose almost 8,000% between March 18 and April 12. As much as 75% of the mostly eastern European workforce that usually helps with the U.K. harvest may not be able to make it this summer, according to the Country Land and Business Association
Ze zoeken nu mensen die ze kan helpen recruiten voor die jobs..

Interessant.. we zien nu een stuk eerder de gevolgen van hoe post brexit eruit ziet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ToolkiT schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:17:
Interessant.. we zien nu een stuk eerder de gevolgen van hoe post brexit eruit ziet..
Aan de andere kant hadden deze Britse werklozen geen baan als fruitplukker kunnen krijgen als de Oost-Europeanen er nog waren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:24:
[...]

Aan de andere kant hadden deze Britse werklozen geen baan als fruitplukker kunnen krijgen als de Oost-Europeanen er nog waren geweest.
Dat was mijn punt.. dit forceert de situatie dat er geen goedkopere oosteuropeanen meer zijn..

Dit hele corona heeft de UK (en de rest van de wereld?) terug gezet naar jaren 50:
-amper autos op de weg
-veel fietsers/voetgangers
-de family unit zit weer bij elkaar
-men kookt zelf van ingredienten ipv afhalen/uit eten/diepvriesmaaltijden
-amper vliegtuig verkeer
-niemand gaat het dorp uit, laat staan het land uit
-geen 'enge oosteuropeanen' meer
etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:17:
Kreeg een email van een recruiter:
[...]
Ze zoeken nu mensen die ze kan helpen recruiten voor die jobs..

De Daily Mail is al aan het schuimbekken:

"Romeense gastarbeiders ingevlogen ondanks Coronavirus werkeloosheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:24:
[...]

Kon prima, er zijn en waren genoeg vrije banen in de agri sector.
Gelijk aan Nederland.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:40:
Kon prima, er zijn en waren genoeg vrije banen in de agri sector.
Maar waarschijnlijk niet tegen een eerlijk salaris en met goede arbeidsvoorwaarden, Oost-Europeanen klagen niet snel en waren ook lekker goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:44:
[...]

Maar waarschijnlijk niet tegen een eerlijk salaris en met goede arbeidsvoorwaarden, Oost-Europeanen klagen niet snel en waren ook lekker goedkoop.
Het zal gewoon minimum uurloon zijn met minimale benefits.

De Britten hebben dan nog het voordeel dat de werkgever niet een half loon inhoud voor een ‘slaapplek’. ;)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:44:
[...]

Dat is maar in een klein deel van de gevallen het probleem..
Het is gewoon klote werk wat de britten niet willen doen.. veel mensen zitten liever 'on the dole' dan dat ze dit lichamelijk intensiever werk voor minimumloon doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Niet helemaal duidelijk waar precies overeenstemming over is, dacht dat de gesprekken muurvast zaten:
EU en VK bereiken akkoord over vrijhandelsgesprekken

De gesprekken over de onderhandelingsrondes zijn "constructief" verlopen, zo geven de partijen in de verklaring aan. Vanwege de uitbraak van het coronavirus worden de onderhandelingen gevoerd per videoverbinding.

Er zal worden begonnen met drie gespreksrondes. De eerste staat gepland voor 20 april, de tweede voor 11 mei. De derde en vooralsnog laatste onderhandelingsronde zal op 1 juni plaatsvinden. Dan zal tevens de voortgang geëvalueerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:08:
Niet helemaal duidelijk waar precies overeenstemming over is, dacht dat de gesprekken muurvast zaten:

[...]
Heel eenvoudig: de Britten zijn dit keer bij een ronde niet weggelopen, en ze hebben bij een ronde eens niet weer drama geschopt.

That's it.

Als je dit afzet tegen het verloop tot nu toe, dan is het inderdaad opmerkelijk constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 18:51

Killjoy

Klingon lawn products

En het hoge woord is eruit. Niet meedoen met de gezamenlijke inkoop via de EU was geen email blunder, maar een ideologische beslissing.

Bewuste openbaarmaking? Of weer eens een stomme verspreking?
https://www.theguardian.c...-5e9f0e288f0826d9592b5e7e

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Oh maar dat is niet waar hoor ;)

De persoon die deze feitelijk juiste handeling van gebeurtenissen accuraat heeft uiteengezet, heeft in de avond een brief gestuurd waarin hij vraagt om de uitleg van de feitelijk juiste handeling van gebeurtenissen te negeren.

Yes Minister en The Thick of it zouden het niet kunnen bedenken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Killjoy schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:20:
En het hoge woord is eruit. Niet meedoen met de gezamenlijke inkoop via de EU was geen email blunder, maar een ideologische beslissing.
Tja, het is politiek voor het VK wel een beetje een lose-lose situatie als ze mee hadden gedaan. Als ze mee hadden gedaan en het had meer beademingsapparaten opgeleverd, dan was het koren op de molen van de Brexit tegenstanders geweest ("Zie? Dankzij de EU hebben we hier levens gered.") en een vernedering voor de regering. Had het minder apparaten opgeleverd dan waren ze van de andere kant onder vuur genomen ("Nou zijn we uit de EU en verkwanselt de regering verdorie nog kostbare apparatuur ten bate van de EU. Get Brexit done!"). Qua politiek gewin kun je waarschijnlijk het beste niet meedoen, je eigen plan trekken en hopen dat het EU initiatief flopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Hier een draadje over het onderzoek van de Financial Times. Het geschatte aantal doden is 41.000, 2,5 keer zoveel als het officiële aantal doden volgens de regering:

Uiteraard kunnen we dit onderzoek ook in Nederland doen, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:50

Shabbaman

Got love?

Dat onderzoek is in Nederland ook gedaan, dus wat is je punt?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plasma_Wolf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:22:
Hier een draadje over het onderzoek van de Financial Times. Het geschatte aantal doden is 41.000, 2,5 keer zoveel als het officiële aantal doden volgens de regering:

[Twitter]

Uiteraard kunnen we dit onderzoek ook in Nederland doen, maar dat terzijde.
Dat heet inderdaad 'oversterfte' en dat wordt wekelijks gerapporteerd in Nederland.
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

/verder niet heel relevant in dit topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 22-04-2020 14:07 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:50:
Heel eenvoudig: de Britten zijn dit keer bij een ronde niet weggelopen, en ze hebben bij een ronde eens niet weer drama geschopt.
Die saaie constructieve houding was blijkbaar een foutje, het is weer als vanouds:
Nieuwe ronde Brexit-onderhandelingen levert alleen irritatie op

Een van de voornaamste geschilpunten is dat de EU eist dat Londen akkoord gaat met de regels van de EU wat betreft het milieu, arbeidsnormen en staatssubsidies om oneerlijke concurrentie te voorkomen. Alleen op die voorwaarde is de EU bereid een nultarief voor de onderlinge handel in te voeren en af te zien van andere handelsbelemmeringen. Maar dat gaat de Britten te ver.

De Britse woordvoerder liet weten dat Londen ook niet akkoord kan gaan met de EU-eis dat Europese vissers toegang houden tot de Britse wateren. Volgens hem houden de eisen van de EU ‘geen rekening met het feit dat wij de EU als een onafhankelijke staat verlaten hebben’.
Ondertussen maken Cummings en een Vote-Leave vertegenwoordiger onderdeel uit van het Britse OMT, die Britse humor gaat nog eens heel groot worden... :?
Revealed: Cummings is on secret scientific advisory group for Covid-19

The prime minister’s chief political adviser, Dominic Cummings, and a data scientist he worked with on the Vote Leave campaign for Brexit are on the secret scientific group advising the government on the coronavirus pandemic, according to a list leaked to the Guardian.

It reveals that both Cummings and Ben Warner were among 23 attendees present at a crucial convening of the Scientific Advisory Group for Emergencies (Sage) on 23 March, the day Boris Johnson announced a nationwide lockdown in a televised address.

[ Voor 27% gewijzigd door hoevenpe op 24-04-2020 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:01:
Ondertussen maken Cummings en een Vote-Leave vertegenwoordiger onderdeel uit van het Britse OMT, die Britse humor gaat nog eens heel groot worden... :?
Cummings zit qua wetenschappelijk niveau op klok/klepel niveau, ook op z'n blog zie je hem vaak alleen op generalistisch niveau proberen allerlei verbanden te leggen en voorspellingen te doen, die de problemen met daadwerkelijke implementatie en realiteit negeren. Hij is de vertegenwoordiging van de san francisco silicon valley mindset, die vaak dystopisch eindigt.

In ander nieuws:
Moscow rules in London: how Putin’s agents corrupted the British elite
Exiled oligarchs reveal the unseemly enthusiasm of our politicians, bankers, lawyers and real estate agents for dirty Russian cash
Among the most alarming and shameful revelations in Belton’s superbly researched book concern the unseemly enthusiasm with which British and European bankers, lawyers, real estate agents and politicians have rushed to take dirty Russian cash. ‘In the UK, the main thing was always money,’ Pugachev tells Belton. ‘Putin sent his agents to corrupt the British elite.’ The moment Russia’s mega-rich began parking their money in the UK signified, she writes, ‘the arrival of Moscow rules in London, where the Kremlin could twist and distort the legal process to suit its agenda’. She also quotes one exiled oligarch claiming that Putin directed Roman Abramovich to buy Chelsea ‘to raise Russia’s profile with ordinary Brits’.
But perhaps the most sinister observation of Putin’s People is how neither wealth nor the experience of power seem to shift the unshakeably Soviet, essentially paranoid world view of Putin and his close allies. In 2014, faced with an upswell of people power in neighbouring Ukraine, Putin’s reaction was the same as when he had watched the Soviet empire crumble around him from his perch in the KGB villa overlooking the river Elbe in Dresden — that they were surrounded by a Western plot to undermine Russia’s power... It was as if all the talk of Russia’s global integration, the need to bring in foreign direct investment, to modernise the economy and reach accommodation with the US, had been cast aside, and Putin’s regime had suddenly shown its true face.
Belton’s portrait is of a leader stuck in a fatal, late-1990s mindset, where mafia values and great power fantasies are equal and interchangeable, where rules are for the little people and only the most paranoid survive.
Dit is natuurlijk niet nieuw, maar het is het wel belangrijk dat dit goed onderzocht en gedocumenteerd wordt. Londen toont aan dat de elite en financiële instituties geen moraal hebben qua herkomst van het kapitaal, waardoor de herkomst van dat kapitaal dus de elite en de instituties gaat beheersen. De term Londongrad is in deze zin niets nieuws. Ook de herkomst van kapitaal is net zoals technologie niet neutraal.

Het is in die zin altijd ironisch dat de les in soevereiniteit waar men in het VK zoveel waarde aan hecht in tegenspraak is met de realiteit van de daadwerkelijke situatie. Soevereiniteit bestaat niet als een andere grootmacht met kapitaal en andere middelen een ander land kan beïnvloeden.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je, het is tijd voor een revival van Monty Python en Spitting Image vormen van weerstand daar. Het VK is al net zo'n Amazon "let's make dystopianism popular as feeding ground for neo-corporatist feudalism society" pulp als de VS.

Oprecht, en nog steeds zie ik hogere ambtenaren in gepolitiseerde kringen vlijtig naar die landen grijpen als inspiratiepunt. Erger, als expertisepunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:33:
Weet je, het is tijd voor een revival van Monty Python en Spitting Image vormen van weerstand daar.
Je kunt nooit genoeg van dat soort humor hebben, vergeet in die context Blackadder niet. Wobble wobble...

Zijn er echt nog mensen de chaos van Brexit Britain en de United States of Trump als lichtend voorbeeld zien? Niet dat we hier een goed antwoord op de uitdagingen van deze tijd hebben maar vrijwel iedereen in mijn omgeving is het erover eens dat deze landen compleet loco gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:48:
[...]

Je kunt nooit genoeg van dat soort humor hebben, vergeet in die context Blackadder niet. Wobble wobble...

Zijn er echt nog mensen de chaos van Brexit Britain en de United States of Trump als lichtend voorbeeld zien?
Steeds meer.

Het netwerk wat Cummings in positie wist te krijgen, is partnerstructuur aan het opzetten in Rotterdam. Radicaal rechts + neo-conservatisme, de hefboom 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:19:
[...]

Steeds meer.

Het netwerk wat Cummings in positie wist te krijgen, is partnerstructuur aan het opzetten in Rotterdam. Radicaal rechts + neo-conservatisme, de hefboom 2.0.
Welk netwerk is dat dan? Klinkt verontrustend maar ook als "hoorde ik van mijn buurvrouw" zonder bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:30:
[...]

Welk netwerk is dat dan? Klinkt verontrustend maar ook als "hoorde ik van mijn buurvrouw" zonder bron.
Dan moeten we teruggaan naar deel 1, en begin deel 2 - als ik het mij goed herinner - van het topic. Enfin, misschien makkelijker te vinden via de Guardian, die hebben er een aantal onderzoeksdossiers over.

In a nutshell, een clubje lobby van mensen die het niet leuk vinden om belasting te betalen, het nut van democratie niet zien en wars zijn van toezicht. Scheutje oligarchie erbij, scheutje samenkomen van Russische beïnvloeding van Britse elite, scheutje geperverteerde special relationship US/UK, scheutje Big Tech & Robert Mercer voor stimuleren van gebruik van Britse verzuchtingen tegen de Euro en toezicht op banken & bedrijfsleven.

In het VK waren er een paar bureautjes die zo zaken in gang wisten te zetten voor eerst Farage, toen Brexit, en daar richting aan wisten te geven. Cambridge Analytica was één zo'n front. Dat onderzoeksbureau (ik ben even de naam kwijt) van de ERG ook zo een.

Uiteindelijk komt het neer op neo-conservatisme en neo-klassieke lobby die terug willen naar een 18e eeuwse ordening maar dan waarbij corporatisme soeverein is, en niet zoiets als de staat. Je ziet ze overal in de wereld organisaties sponsoren en faciliteren, van Hongarije tot Polen tot Nederland en verder.

Geen nieuw fenomeen, maar wel met steeds groter bereik en geavanceerde instrumentatie. Waar dat vijf jaar geleden nog beperkt was tot zoiets als kantoortjes vol met twitter & facebook accounts op de Oudezijds Voorburgwal zie je tegenwoordig steeds meer lokale verbindingen, bijvoorbeeld met politieke organisatie, denktanks, lobby, onderzoeksbureau's en zo meer. Zie Edmund Burke Stichting et alii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:50:
[...]
<> Zie Edmund Burke Stichting et alii.
Je doet best forse uitspraken regelmatig dus iets meer naming en shaming mag wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:58:
[...]

Je doet best forse uitspraken regelmatig dus iets meer naming en shaming mag wel.
Oh zeker, maar om twee uur ‘s nachts is daar wat minder ruimte voor. Daarbij, het was toen al een heikel onderwerp, en ik heb geleerd wat voorzichtiger te zijn met directe verwijzingen - ook hier barst dan gecoördineerde storm los. Het netwerk van die stichting in Nederland is vrij goed te herleiden. Als ik het goed begrepen heb loopt via Somo op het moment een publiek-wetenschappelijk onderzoeksproject wat na de zomer zaken meer direct herleid zal hebben.

Terzijde, echt fors zijn de uitspraken niet. Ze vragen soms iets breder blikveld, maar de onderbouwingen zijn met regelmaat met retenties & verwijzingen voorhanden in berichten.

[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 25-04-2020 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 02:03:
[...]

Oh zeker, maar om twee uur ‘s nachts is daar wat minder ruimte voor.
zekers.
Daarbij, het was toen al een heikel onderwerp, en ik heb geleerd wat voorzichtiger te zijn met directe verwijzingen - ook hier barst dan gecoördineerde storm los. Het netwerk van die stichting in Nederland is vrij goed te herleiden. Als ik het goed begrepen heb loopt via Somo op het moment een publiek-wetenschappelijk onderzoeksproject wat na de zomer zaken meer direct herleid zal hebben.
Ik zal er morgen eens in duiken.
Terzijde, echt fors zijn de uitspraken niet. Ze vragen soms iets breder blikveld, maar de onderbouwingen zijn met regelmaat met retenties & verwijzingen voorhanden in berichten.
De trend van je posts is wel iewat vaag en gericht op je gedachte dat NL het UK achterna gaat. En daarin lees ik veel onderbuikgevoel (wat niet onjuist hoeft te zijn) maar daar maakt een Trump maar een Verhofstadt ook gebruik van, ik ben daar op bedacht dus dat viel me wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:58:
[...]

Ik kan je wel op weg helpen:
In 2004 en 2005 werden bij de Leidse Rechtenfaculteit/Metajuridica drie nieuwe hoogleraren benoemd, die alle drie direct of indirect bij de neoconservatieve Burke-Stichting betrokken zijn en/of tot kort geleden waren:

Andreas Kinneging, hoogleraar rechtsfilosofie;

Afshin Ellian, hoogleraar sociale cohesie en

Paul Cliteur hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschap.
Bron

Cliteur natuurlijk bekend als nestor en promotor van Baudet. Als trio bekend van op afroep schrijvend voor media als Elsevier, DDS, e.d. wanneer die weer eens een populistisch rechtse invalshoek nodig hebben. De Burke tak van de Universiteit Leiden zeg maar, maar dan de intellectuele / Baudet tak en niet de oudere Wilders tak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afshin Ellian, de man achter het sociale decohesie frame toegepast op het publieke omroepbestel. Our man in Moscow Leiden. Of, de weg van useful idiot naar agent of influence. En altijd weer, het belang van onderwijs als toolbox.

Zie ook European Independant Institute, Bastia Stichting. En natuurlijk de rol van Pfizer als ezel met koffertjes vanuit de Heritage Foundation.

Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste