• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12 10:34
Caayn schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:11:
Over wasstraatmodus gesproken. Mijn Tesla staat in "Hold" mode wanneer er geen pedalen ingedrukt zijn. Echter probeert hij dan ook de wielen stil te houden als je de auto in wasstraatmodus hebt staan, wat imo onhandig is ivm de band waar je auto mee voortgetrokken/-reden wordt. Kan dit wel automatisch?

Nu pas ik iedere keer van te voren de Vehicle Hold mode aan zodat hij gewoon kan rollen wanneer de auto in drive staat zodat ik geen gehannes heb met schakelen en het indrukken van de rem terwijl ik op de band sta.
Het idee is dat je de band oprijdt en dan kort de rem in drukt en in carwashmode op die knop met rollen ofzo drukt. Zelfde kan ook door naar N te gaan, maar dan moet je het pookje even vasthouden wat net even wat langer duurt.

Dus je hebt het scherm van carwashmode al open staan als je er op rijdt (y)

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12 21:10
Ik heb die carwash mode niet kunnen vinden in mijn Model S uit 2018. Ik volg precies de aanwijzing die jullie geven, maar het staat er gewoon niet bij🤷‍♂️

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Smobbo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Het idee is dat je de band oprijdt en dan kort de rem in drukt en in carwashmode op die knop met rollen ofzo drukt. Zelfde kan ook door naar N te gaan, maar dan moet je het pookje even vasthouden wat net even wat langer duurt.

Dus je hebt het scherm van carwashmode al open staan als je er op rijdt (y)
Dan moet ik nog steeds de rem indrukken. Dat is nou juist iets wat ik liever niet doe als ik op een band sta ;)

Ik had gehoopt dat de wasstraatmodus rollen automatisch in/uit zou schakelen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Who Am I? schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:08:
Ik heb die carwash mode niet kunnen vinden in mijn Model S uit 2018. Ik volg precies de aanwijzing die jullie geven, maar het staat er gewoon niet bij🤷‍♂️
Scrol je wel omlaag als je het service menu voor je hebt staan? In mijn MY moet ik nog scrollen voordat de wasstraatmodus zichtbaar wordt.

Wat als je zoekt in het menu naar wasstraat/carwash? Met één van de recente updates kan je menu items doorzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 09-07-2023 20:41 ]

• Smobbo
Caayn schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:35:
[...]
Dan moet ik nog steeds de rem indrukken. Dat is nou juist iets wat ik liever niet doe als ik op een band sta ;)

Ik had gehoopt dat de wasstraatmodus rollen automatisch in/uit zou schakelen.
Ah ja, dat kan idd niet. Je moet ff de rem aan tikken om stil te staan. Maar tot nu toe heb ik nog geen probleem daarmee gehad. Zo snel gaat die band nu ook weer niet, het ‘houdertje’ is nog nooit doorgeschoten.

• SneyersGreg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-12 12:24
Joosie200 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:03:
[...]

Zeker ben er ik van pas als ze binnen zijn deze of volgende week. Maar ik heb een viertal matzwarte die de hele velg beschermen voor 115 euro - 40 kortingscode in de app = 75 euro besteld bij een Aliexpress knockoff. Als nieuwe user krijg je in de app eenmalig 40 euro korting bij je bestelling boven 100 euro.

Levering zou met twee weken kunnen ipv eind augustus op Aliexpress zelf. En support ga ik niet nodig hebben op wat kunststof plastic fantastic dingen. Het is one size fits all. En als ze niet met twee weken leveren krijg ik nog €5 retour. Verkoop de originele Tesla doppen voor 75 euro en het kost me niks. Bij NLse shops ga je al snel naar 200 euro en Alie geeft mij geen coupons meer en blijven steken op 118/120 euro.
Thanks voor de Tip , dat is misschien toch het proberen waard dan inderdaad :) . Kan nu niet meteen de originele verkopen, die zijn van de LM :p .

Straks eens proberen om via de App deze dan te bestellen inderdaad :
https://www.temu.com/nl/4..._1688937702553_juks0493qd

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
Who Am I? schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:08:
Die is helaas niet beschikbaar voor jouw S uit 2018..

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 11:28
Caayn schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:11:
Over wasstraatmodus gesproken. Mijn Tesla staat in "Hold" mode wanneer er geen pedalen ingedrukt zijn. Echter probeert hij dan ook de wielen stil te houden als je de auto in wasstraatmodus hebt staan, wat imo onhandig is ivm de band waar je auto mee voortgetrokken/-reden wordt. Kan dit wel automatisch?

Nu pas ik iedere keer van te voren de Vehicle Hold mode aan zodat hij gewoon kan rollen wanneer de auto in drive staat zodat ik geen gehannes heb met schakelen en het indrukken van de rem terwijl ik op de band sta.
Bij mij blijft ie netjes in rollen staan. Kan zijn dat je dat 1x moet instellen en dat ie het onthoudt. Als je de auto in wasstraat modus zet en daarna de rem indruk en dan op de button "Rollen toestaan" drukt. Het kan zijn dat deze mode per locatie onthouden wordt, net als de spiegels. Dus thuis activeren heeft misschien geen zin.

De handleinding zegt er dit over (is de handleiding van de Model Y, maar Model 3 is hetzelfde. Geen idee of die functionaliteit in de oud Model S/X zit).
Als u een automatische wasstraat gebruikt, houdt Rollen toestaan uw auto in de neutraalstand en activeert vrij rollen voor de duur van de reiniging en voorkomt tegelijkertijd dat de Model Y de parkeerrem inschakelt wanneer u de bestuurdersstoel verlaat. Trap op het rempedaal en tik op Rollen toestaan; of schakel naar de neutraalstand om deze optie in te schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Myrdhin op 10-07-2023 07:04 ]

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46
Gewoon N inschakelen zoals ik al zei dus... Toch?

• Smobbo
GekkeRipper schreef op maandag 10 juli 2023 @ 07:57:
Gewoon N inschakelen zoals ik al zei dus... Toch?
Jup, gewoon in N.
Wasstraatmodus zorgt ervoor dat alles netjes dicht blijft zitten (klepjes e.d.) en niet gaat piepen enzo.
De knop in het scherm 'rollen inschakelen' (ofzo) is hetzelfde als met de hendel naar N gaan.
Het is maar net wat je makkelijker vindt.

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-12 10:48
Smobbo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Jup, gewoon in N.
Wasstraatmodus zorgt ervoor dat alles netjes dicht blijft zitten (klepjes e.d.) en niet gaat piepen enzo.
De knop in het scherm 'rollen inschakelen' (ofzo) is hetzelfde als met de hendel naar N gaan.
Het is maar net wat je makkelijker vindt.
Mijn angst is altijd wel het weer inschakelen van D aan het einde van de wasstraat.
De volgende zit een hele meter achter mij, en ik mot4 de rem indrukken om 'm in D te krijge4n.

Het zweet breekt me altijd weer uit...
(en ik vergeet altijd tegen de wasstraatjongen te zeggen dat hij de volgende er niet zo kort achjter moet zetten...)

• Smobbo
pimk schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Mijn angst is altijd wel het weer inschakelen van D aan het einde van de wasstraat.
De volgende zit een hele meter achter mij, en ik mot4 de rem indrukken om 'm in D te krijge4n.

Het zweet breekt me altijd weer uit...
(en ik vergeet altijd tegen de wasstraatjongen te zeggen dat hij de volgende er niet zo kort achjter moet zetten...)
Haha, dat is wel krap ja! Ik ga langs bij ANAC, daar heb je genoeg tijd ;)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 11:02
Sinds een paar weken een Tesla model S 85 base gekocht, tweedehands. Unlimited free supercharging, erg relaxed, ik werk naast een van de valk.

De handleiding doet het niet in mijn auto. Ik kan hem wel openen, en er is een inhoudsopgave, maar de uiteindelijke pagina's zijn allemaal leeg. Heb het systeem al gereset met de twee scroll wieltjes op het stuur. Iemand de gouden tip?

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-12 12:55

Domih

Domih.

Byte_Me schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:17:
Sinds een paar weken een Tesla model S 85 base gekocht, tweedehands. Unlimited free supercharging, erg relaxed, ik werk naast een van de valk.

De handleiding doet het niet in mijn auto. Ik kan hem wel openen, en er is een inhoudsopgave, maar de uiteindelijke pagina's zijn allemaal leeg. Heb het systeem al gereset met de twee scroll wieltjes op het stuur. Iemand de gouden tip?
Taal even 2 keer aanpassen, dan gooit hij heel zijn geheugen leeg. Helpt ook om alle "Recente bestemmingen" een keer te verwijderen.
Welke vd Valk werk je vlakbij? Ik vlakbij Eindhoven, ga straks in mijn pauze weer supersauzen :P

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Byte_Me schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:17:

Nice! Gefeliciteerd. Dat van die manual is een bekend probleem bij een MCU1. Het kan helpen wat @Domih aangeeft maar het probleem zal na een tijd toch weer terugkomen.

Als je van plan bent lang(er) met de auto te rijden, dan zou je kunnen overwegen om de upgrade naar MCU2 uit te laten voeren, dan is het hardwarematig allemaal wat sneller, het kost enkel wel weer een aantal €€€ terwijl de extra functies die je ervoor terugkrijgt beperkt zijn.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Domih

Domih

Domih.

RomeoJ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:23:
[...]

Nice! Gefeliciteerd. Dat van die manual is een bekend probleem bij een MCU1. Het kan helpen wat @Domih aangeeft maar het probleem zal na een tijd toch weer terugkomen.

Als je van plan bent lang(er) met de auto te rijden, dan zou je kunnen overwegen om de upgrade naar MCU2 uit te laten voeren, dan is het hardwarematig allemaal wat sneller, het kost enkel wel weer een aantal €€€ terwijl de extra functies die je ervoor terugkrijgt beperkt zijn.
Kost €1550,-. Je krijgt een nieuw touchscreen scherm en een nieuw instrumentenpaneel, beide IPS en hogere refresh rate. Het werkt stukken sneller en je krijgt Youtube/Netflix/Disney+. Ook meteen automatisch 4G (als je dat nog niet had). Oh en Apple Music krijg je erbij.

Daarnaast is het met MCU2 ook mogelijk om Apple CarPlay te krijgen zonder ingewikkelde installatie.

Flinke hap geld, maar naar mijn mening is het het wel waard in zo'n auto

• Byte_Me
Domih schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:13:
[...]

Taal even 2 keer aanpassen, dan gooit hij heel zijn geheugen leeg. Helpt ook om alle "Recente bestemmingen" een keer te verwijderen.
Welke vd Valk werk je vlakbij? Ik vlakbij Eindhoven, ga straks in mijn pauze weer supersauzen :P
Ik woon in eindhoven, dus daar zal ik ook af en toe bij een van die vd Valks komen laden, maar ik werk op chemelot (Geleen).
Domih schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:34:
[...]

Kost €1550,-. Je krijgt een nieuw touchscreen scherm en een nieuw instrumentenpaneel, beide IPS en hogere refresh rate. Het werkt stukken sneller en je krijgt Youtube/Netflix/Disney+. Ook meteen automatisch 4G (als je dat nog niet had). Oh en Apple Music krijg je erbij.

Daarnaast is het met MCU2 ook mogelijk om Apple CarPlay te krijgen zonder ingewikkelde installatie.

Flinke hap geld, maar naar mijn mening is het het wel waard in zo'n auto
Dat kijk ik nog even aan, de auto aanschaffen was een aanslag op mijn spaargeld :X
Al hou ik nu maandelijks meer geld over, dus wie weet...

[ Voor 43% gewijzigd door Byte_Me op 12-07-2023 09:17 ]

• Who Am I?
Gefeliciteerd @Byte_Me ! Veel fijne km's toegewenst! Voor de batterij is zo min mogelijk superchargen natuurlijk beter, maar als je geen alternatief hebt is het prima natuurlijk. Al is het free en unlimited superchargen natuurlijk helemaal aantrekkelijk😅
Ik kom in September met mijn werk (CBS) op bezoek bij chemelot. (ik verwerk jaarlijks het energieverbruik van alles bij chemelot voor het CBS) Ik zal naar je zwaaien😉

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• gtp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-12 15:41

gtp

gtp schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:35:
Het zonnescherm dat wij gebruiken voor de voorruit laat helaas krasjes na op het stuur en andere oppervlakten. Hebben jullie aanbevelingen voor een beter zonnescherm? Het kwaad is al geschied natuurlijk, maar om erger te voorkomen….
Btw ik heb al deze krasjes weg kunnen poetsten met tandpasta. Leek een gek idee maar het werkt echt :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
gtp schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:37:
[...]
Btw ik heb al deze krasjes weg kunnen poetsten met tandpasta. Leek een gek idee maar het werkt echt :)
Ach als je er cd's mee kan redden... (het is goed polijstmiddel)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 15-07-2023 04:33 ]

• RichieB
  • Laatst online: 12:23
Caelorum schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 04:33:
[...]

Ach als je er cd's mee kan redden... (het is goed polijstmiddel)
Werkt dat ook voor onleesbare USB-sticks? 8)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Snellere variant van de Cybertruck :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScEz8kX7h1jgbFzUOMJgGDLt6SU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9ExeC5V7MHfuMc35d0GQnNQ.jpg?f=fotoalbum_large

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Who Am I?
Hoe gaaf zou dit zijn! De cyber roadster! Heeft wel wat weg van de DeLorean uit back to the future.

• Byte_Me
Wow!

Heeft een ANWB lidmaatschap zin bij een Tesla? Ik las ergens dat de Tesla roadside assistance je ook helpt. En is dat iets waar je een lidmaatschap voor nodig hebt, of is dat gewoon service?

[ Voor 50% gewijzigd door Byte_Me op 20-07-2023 13:34 ]

• Roekeloos
  • Nu online
Byte_Me schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Wow!

Heeft een ANWB lidmaatschap zin bij een Tesla? Ik las ergens dat de Tesla roadside assistance je ook helpt. En is dat iets waar je een lidmaatschap voor nodig hebt, of is dat gewoon service?
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan. Bij een lekke band ben je anders aangewezen op roadside assistence. Maar die komen alleen als je max 80km van een SEC zit. In NL niet zo'n issue maar in het buitenland vaak wel. En je leest veel verhalen over dat vervangend vervoer niet de grens over mag. Sta je dan als je van vakantie naar huis wilt. Bij ANWB is dat allemaal geen probleem.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46
Byte_Me schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Wow!

https://www.tesla.com/sit...sistance-policy-nl-be.pdf

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Good stuff

YouTube: I Owe Tesla an Apology. Model S Plaid Track Pack DELIVERS.

MS plaid met track pack. Mooi ook “age where you can modify suspension based on software” dat kunnen ze dan weer wel 😎

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:21
Geen idee of deze al gedeeld is, maar wel gaaf om te zien :D

Every Tesla DRAG RACE

3960wp SE | Model Y RWD

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:50
Tesla heeft niet ergens een log met wat er gaande is bij SuCs toch? Kwam er via ABRP achter dat Dijon niet lijkt te werken. Dacht eerst een ABRP bug maar volgens de Tesla app lijkt hij inderdaad niet te werken. Al staat er dan weer niks op de webpage van de Dijon Supercharger.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Tesla heeft een Cybertruck gewrapped als een Ford F-150:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F1v1VbMaMAAU3Si?format=jpg&name=large

Ik hou wel van dat soort acties ;)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12 17:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De Tesla navigatie kent niet-Tesla laders, maar niet allemaal.
Is de navigatie zo slim dat als je op een locatie laadt die niet in de navigatie staat, die data wordt opgeslagen voor volgende keer? Zo slim dat die data wordt doorgegeven aan Tesla zodat andere rijders die lader de volgende keer wel zien?

Bij Nissan wordt het iig wel in de lokale navigatiedata opgeslagen.

Signatures zijn voor boomers.

• Maasluip
  • Laatst online: 27-12 17:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Who Am I? schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:24:
[...]

Hoe gaaf zou dit zijn! De cyber roadster! Heeft wel wat weg van de DeLorean uit back to the future.
Ik zie kansen voor Lamborghini.
Ze hebben al de looks. Bijvoorbeeld de Révention.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/Lamborghini_Revent%C3%B3n_%288675042970%29_%28cropped%29.jpg/640px-Lamborghini_Revent%C3%B3n_%288675042970%29_%28cropped%29.jpg

Signatures zijn voor boomers.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:51
De loot box punten zijn 12 maanden geldig, na verzilveren voor Supercharge km's nog 6 maanden. Dan is het dus mogelijk pas over 12 maanden de punten te verzilveren voor km's?

Daarnaast las ik in de voorwaarden dat wanneer je nieuwe punten ontvangt de teller weer begint met 12 maanden voor alle punten. Iemand die dat kan bevestigen? Als we in Nederland dan ook punten krijgen voor een testrit kun je steeds opnieuw verlengen.

Deze vragen omdat het erop lijkt dat er steeds meer mogelijkheden komen voor het verzilveren. Rijd de Tesla privé en vind het Superchargen niet echt verstandig voor de batterij, ondanks dat het "gratis" is.

• Inspired
Maasluip schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:32:
De Tesla navigatie kent niet-Tesla laders, maar niet allemaal.
Is de navigatie zo slim dat als je op een locatie laadt die niet in de navigatie staat, die data wordt opgeslagen voor volgende keer? Zo slim dat die data wordt doorgegeven aan Tesla zodat andere rijders die lader de volgende keer wel zien?

Bij Nissan wordt het iig wel in de lokale navigatiedata opgeslagen.
Dit zegt Tesla er zelf over; https://www.tesla.com/sup...third-party-fast-charging

• Domih

Domih

Domih.

Zaterdag heb ik hopelijk toegang tot een brug, dan ga ik de accu van mijn 2014 Model S P85 repareren.
Accu is leeg gegaan en nu heeft hij cell imbalance en rijdt hij niet meer. Ben benieuwd hoe het gaat

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:14
@Domih, dat is niet iets wat je zo maar even doet, ben benieuwd hoe het verloopt. Succes!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Heeft iemand ervaring met het ontgrendelen van zijn/haar 2022-2023 Tesla model Y tegenover een 2019 model 3 oid.

Ik heb vrij vaak dat de auto niet ontgrendeld, soms moet ik een paar seconden wachten, soms moet ik de app openen en hem vanuit daar openen. Is dit verbeterd in de nieuwere bouwjaren?

overigens heb ik de app altijd "open" op de achtergrond.

1

• Domih

Domih

Domih.

Card Nox schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:47:
@Domih, dat is niet iets wat je zo maar even doet, ben benieuwd hoe het verloopt. Succes!
Heb het juiste gereedschap, de juiste kennis en de handleiding van Tesla voor het demonteren van de battery pack. Ga ervan uit dat het hiermee goed komt, zal hier posten hoe het gaat.

• Who Am I?
Domih schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Heb het juiste gereedschap, de juiste kennis en de handleiding van Tesla voor het demonteren van de battery pack. Ga ervan uit dat het hiermee goed komt, zal hier posten hoe het gaat.
Gaaf! Dapper! Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar een 'echte' Tweaker deinst natuurlijk nergens voor terug💪

Overigens vandaag voor het eerst echt heel lang gereden zonder tussendoor op te laden. Heen en weer naar een dierentuin 127km verderop. De auto (Model S 75D 2018) zei dat er 310km in de accu zat, dus dat zou geen probleem moeten zijn. We proberen altijd al zuinig te rijden, dus niet hard optrekken en nergens harder dan toegestaan en nooit harder dan 100kmh. Uiteindelijk zat er 255,4km later nog 98km in de accu, waar 310-255,4=54,6km zou zijn. Airco op de heenweg niet aan gehad en op de terugweg op 22C. Zo veel mogelijk op autopilot gereden ook. Erg tevreden dus!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOCKbmAEKwEG0EKeEXlwVjHa3tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffNIZ0Mtln9uMi5ijo8AraCM.jpg?f=fotoalbum_large

• GeeMoney
  • Laatst online: 12:27
@Who Am I? wat was zijn oorspronkelijke bereik bij nieuw staat?

• Who Am I?
GeeMoney schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:35:
@Who Am I? wat was zijn oorspronkelijke bereik bij nieuw staat?
Goeie vraag, ik heb hem tweedehands. Volgens Google zou hij nieuw 380km moeten halen. Als ik hem nu tot 80% vul, geeft de auto 276km aan. Als ik dat doorreken naar 100% vol, zou dat uitkomen op 345km

• Inspired
ragged schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:22:
Heeft iemand ervaring met het ontgrendelen van zijn/haar 2022-2023 Tesla model Y tegenover een 2019 model 3 oid.

Ik heb vrij vaak dat de auto niet ontgrendeld, soms moet ik een paar seconden wachten, soms moet ik de app openen en hem vanuit daar openen. Is dit verbeterd in de nieuwere bouwjaren?

Ik heb vier jaar lang een Model 3 uit 2019 gehad, en nu sinds bijna een maand een Model Y. Tot nu toe lijkt de Model Y beter te reageren. Nog nooit issues gehad met openen. Gebruik overigens een iPhone 14. Wil ook nog wel eens aan de telefoon liggen volgens mij. Bij de 3 had ik denk ik 1 van de 15 keer dat het lang duurde, of dat ik de app moest gebruiken. Al moet ik zeggen dat dit bij de 3 in het begin ook beter ging.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12 23:25
Inspired schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Ik heb vier jaar lang een Model 3 uit 2019 gehad, en nu sinds bijna een maand een Model Y. Tot nu toe lijkt de Model Y beter te reageren. Nog nooit issues gehad met openen. Gebruik overigens een iPhone 14. Wil ook nog wel eens aan de telefoon liggen volgens mij. Bij de 3 had ik denk ik 1 van de 15 keer dat het lang duurde, of dat ik de app moest gebruiken. Al moet ik zeggen dat dit bij de 3 in het begin ook beter ging.
Ik merk geen verschil tussen 2019 3 en de 2022 Y met mijn iPhone 11, maar mijn vriendin haar iPhone (14?) mini pakt weer niet altijd goed bij de Y (had serieus het pasje nodig 1x)

Software telefoon of de auto zelf? Geen idee waardoor het komt, maar je leest het hier vaker.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Domih

Domih

Domih.

Pack is eronderuit. Maandag nog even wat HV-gereedschap halen en dan de pack openmaken. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMPzxJcQzgjuNaIBzCEvWUUFTWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3sWDZTojeOqqU8wVhwqnuD2.jpg?f=fotoalbum_large

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
ragged schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:22:

Paar weken terug werkte de telefoonsleutel ineens niet meer. Toen kreeg ik een software update voor mijn Galaxy A53 waar oa stabiliteit bluetooth bij stond en sindsdien werkt het weer als vanouds bij mijn MY2022.

• Domih

Domih

Domih.

Helaas is er afgelopen weekend ingebroken op mijn werkplaats en zijn 2 motoren en mijn laptop gestolen :(

Hierdoor vandaag niet genoeg tijd gehad om de pack open te maken, hopelijk morgen verder

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Domih schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:36:
Helaas is er afgelopen weekend ingebroken op mijn werkplaats en zijn 2 motoren en mijn laptop gestolen :(

Hierdoor vandaag niet genoeg tijd gehad om de pack open te maken, hopelijk morgen verder
Jemig! Dat is ruk. Hopelijk ben je goed verzekerd.

iRacing Profiel

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Where are you?®

Tesla gaat SR Model S en X-en produceren voor de US markt (vooralsnog), waardoor de prijs 10k USD lager ligt dan het 'LR' model.

https://www.cnbc.com/amp/...odel-s-electric-cars.html

Nog steeds flink aan de prijs. Van het bereik blijft ook weinig over, zeker met een Model X

Xbox Live ID:Notna8310

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12 16:32
Notna schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:45:
Tesla gaat SR Model S en X-en produceren voor de US markt (vooralsnog), waardoor de prijs 10k USD lager ligt dan het 'LR' model.

Nog steeds flink aan de prijs. Van het bereik blijft ook weinig over, zeker met een Model X
Ik zag het vanochtend ook al op Teslarati. Je levert in op range maar er is denk ik wel markt voor. Er zijn zat mensen die gewoon een grote auto willen maar niet veel rijden. Zeker de X met kippen vleugels heeft natuurlijk een 'wow' factor voor wie ervan houd.
Value for monney moet je toch echt een MY kopen maar ik denk dat de X en S kopers niet op value for monney kopen.

• Inspired
Notna schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:45:

Weinig range? De Y RWD heeft minder range en die verkoopt toch aardig goed. Ook geeft zo’n beetje iedereen aan dat de range prima is. Deze X heeft meer rated range en blijft nog dichter bij de WLTP dan de Y RWD. (In de zomer klein verschil https://www.motor.no/bil/...pere-i-elbiltesten/250605 in de winter een groter verschil https://insideevs.com/new...y-beats-28-other-evs/amp/)

Ik zou voor die 10k niet voor deze versie gaan maar de range is eigenlijk gewoon prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 15-08-2023 12:06 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Where are you?®

The_Woesh schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Ik zag het vanochtend ook al op Teslarati. Je levert in op range maar er is denk ik wel markt voor. Er zijn zat mensen die gewoon een grote auto willen maar niet veel rijden. Zeker de X met kippen vleugels heeft natuurlijk een 'wow' factor voor wie ervan houd.
Value for monney moet je toch echt een MY kopen maar ik denk dat de X en S kopers niet op value for monney kopen.
Eens; er zal zeker een markt voor zijn. En met een steeds groter wordende laad infrastructuur is range ook wel minder een punt.
Inspired schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Weinig range? De Y RWD heeft minder range en die verkoopt toch aardig goed. Ook geeft zo’n beetje iedereen aan dat de range prima is. Deze X heeft meer rated range en blijft nog dichter bij de WLTP dan de Y RWD. (In de zomer klein verschil https://www.motor.no/bil/...pere-i-elbiltesten/250605 in de winter een groter verschil https://insideevs.com/new...y-beats-28-other-evs/amp/)

Ik zou voor die 10k niet voor deze versie gaan maar de range is eigenlijk gewoon prima.
Je hebt gelijk; weinig range is overtrokken. Maar met een X neem ik aqn dat men bovengemiddeld vaak meet meeneemt, en dus meer gewicht en dus meer verbruik. Maar met bovenstaande (laad infrastructuur) in je achterhoofd, is dat punt ook steeds minder een ding natuurlijk :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Who Am I?
Of er een markt is voor een elektrische auto die omgerekend 512km haalt? Al is het theoretisch en haalt hij 'maar' 400km real world. Ik denk dat we daar niet eens over hoeven discussiëren. Die van mij haalt 350km en dat is, zeker voor binnen Nederland, ruim voldoende. Ook in de VS is het woon werk verkeer echt niet geen 200km per dag. Ik denk dat het een bijzonder goede zet is om een SR versie uit te brengen. Het is overigens ook helemaal niets nieuws, ze hadden eerder ook de 75D varianten, er is zelfs een 60kWh geweest. Al was die enkel softwarematig begrensd en zat er eigenlijk een 75kWh pakket onder de auto. Die 75kWh Model S zie je ook het vaakst rijden volgens mij.

Het lijkt er trouwens op dat er gewoon een long range batterij in zit, maar deze softwarematig begrensd is. https://electrek.co/2023/...software-locked-capacity/
Ideaal, je kan zonder zorgen altijd tot 100% laden, want de batterij is dan in werkelijkheid voor 79% geladen. Het gaat vast mogelijk worden om de extra capaciteit later toe te voegen, maar natuurlijk niet voor minder dan het prijsverschil met de long range.

[ Voor 25% gewijzigd door Who Am I? op 15-08-2023 15:30 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
Tesla heeft (voor alsnog) in de USA een standard range (nog wel Dual Motor) Model S en X geïntroduceerd (nu online dus):

https://www.tesla.com/models/design#overview

https://www.tesla.com/modelx/design#overview

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 15-08-2023 16:42 ]

• Domih

Domih

Domih.

Update:
Pack opengemaakt en het is het kabeltje van de voltage sensor die is losgekomen. Deze dus vastmaken en dan is hopelijk het probleem opgelost.
Pack opnieuw sealen is wel nog een flinke uitdaging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItnWbDY22RRl6XrJccphHPw-gIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuiAeppf6ZElatJeAH2qB8mk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeDhYGCQoJPBN8AvHKEDcl4QBvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRVYA7IDI07jbSW3eySZBkSR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRgn7I6lh0sJt1YwW65PjbjHEqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFlhnnTnSaTZ6Wi7M7cg2xKU.jpg?f=fotoalbum_large

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12 23:25
Domih schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:44:
Update:
Pack opengemaakt en het is het kabeltje van de voltage sensor die is losgekomen. Deze dus vastmaken en dan is hopelijk het probleem opgelost.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als dat alles is, top! Misschien de nog vastzittende draadjes ook allemaal even controleren?

Ik zie graag het verloop hier later, top :)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:56
Domih schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:44:
Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed bezig (en die foto met de mini Tesla _/-\o_ )
Zit het pack gepuntlast of is het "gewoon" boutje/moertje met veel kit :?

• Domih

Domih

Domih.

ybos schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:12:
[...]

Goed bezig (en die foto met de mini Tesla _/-\o_ )
Zit het pack gepuntlast of is het "gewoon" boutje/moertje met veel kit :?
Gewoon boutje/moertje met heeeel veel kit.
Andere draadjes blijf ik vanaf. Als het goed zit, is het goed.

• Domih

Domih

Domih.

Domih schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:38:
[...]

Gewoon boutje/moertje met heeeel veel kit.
Andere draadjes blijf ik vanaf. Als het goed zit, is het goed.
Ik hoop dat ik deze week nog tijd heb om de pack dicht te maken en te monteren. Vertrek zaterdag een weekje weg en kan de spanning niet zo lang aan…

• Tsjare
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-12 18:48
Volgens Tesla sales is de SC in Hengelo nu open. Is een stille opening geweest.
Mogelijkheid om een proefrit te plannen in Hengelo is nu ook mogelijk.

• Inspired
Tsjare schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:20:
Volgens Tesla sales is de SC in Hengelo nu open. Is een stille opening geweest.
Mogelijkheid om een proefrit te plannen in Hengelo is nu ook mogelijk.
Staat nog niet op de Tesla site (https://www.tesla.com/nl_nl/findus/list/stores/Netherlands) en kan ook nog geen service plannen. Dus wellicht nog niet op volle kracht?

• Tsjare
Inspired schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:25:
[...]

Staat nog niet op de Tesla site (https://www.tesla.com/nl_nl/findus/list/stores/Netherlands) en kan ook nog geen service plannen. Dus wellicht nog niet op volle kracht?
Ik heb in ieder geval wel een proefrit kunnen plannen en een SMS-bevestiging ontvangen van Tesla Hengelo.

• Inspired
Tsjare schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Ik heb in ieder geval wel een proefrit kunnen plannen en een SMS-bevestiging ontvangen van Tesla Hengelo.
Wellicht eerst verkoop dan. Zal na de vakantie er ff langs. Heb een paar puntjes die ik wil laten fixen en dan is Hengelo een stuk praktischer dan Zwolle/Duiven.

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12 23:53
Ik heb onlangs een M3 RWD besteld, een witte met als enige optie wit interieur. Inclusief de korting, referral en de SEPP voor 36.8K. Best een koopje leek mij. Nu wil een vriend van mijn zijn model S uit 2018 verkopen (75D) met 60.000 op de teller voor 35K. Nu ben ik zwaar in dubio om de M3 te annuleren, maar mijn vraag eigenlijk; wat een wijsheid hier? Mag ik verwachten dat een Model S van 5 jaar nog wel even doorrijd zonder noemenswaardige kosten? Schrijft de MS minder hard af? (Ik vind M3 van 2019 nog steeds voor ruim 25+) En zijn hier nog mensen die ervaring hebben in rijden van beide en overtuigingen hebben over de ene boven de ander?

• Roekeloos
  • Nu online
erikbruinsma schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:03:
Ik heb onlangs een M3 RWD besteld, een witte met als enige optie wit interieur. Inclusief de korting, referral en de SEPP voor 36.8K. Best een koopje leek mij. Nu wil een vriend van mijn zijn model S uit 2018 verkopen (75D) met 60.000 op de teller voor 35K. Nu ben ik zwaar in dubio om de M3 te annuleren, maar mijn vraag eigenlijk; wat een wijsheid hier? Mag ik verwachten dat een Model S van 5 jaar nog wel even doorrijd zonder noemenswaardige kosten? Schrijft de MS minder hard af? (Ik vind M3 van 2019 nog steeds voor ruim 25+) En zijn hier nog mensen die ervaring hebben in rijden van beide en overtuigingen hebben over de ene boven de ander?
Al vaker aangehaald hier. Maar in het kort: appels en peren. Twee totaal verschillende auto's. De 3 zal goedkoper zijn qua verbruik/verzekering/onderhoud, maar nog flink afschrijven. Want: nieuwe auto die ook nog eens steeds goedkoper wordt. De S heeft zijn grootste afschrijving gehad.

Het is echt een kwestie van persoonlijke voorkeur.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Sowieso zou ik voor dergelijke bedragen nooit een auto overnemen van een vriend. Stel dat er achteraf iets mis mee is, dan wil je daar onderling geen gedoe over hebben.

Ik zou persoonlijk liever een nieuwe Model 3 hebben met de laatste updates en technieken dan een 5 jaar oude Model S met iets meer ruimte, maar wel achterhaalde looks, inrichting & techniek.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:08

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Voor mijn huidige Y LR had ik een S75D (en daarvoor een 3 LR), en de S was eigenlijk de fijnste auto. Een nieuwe 3 is bouwtechnisch beter maar de S reed heerlijk. Wel best een grote auto voor NL, dus even wennen in de stad en met parkeren.

Als je veel langere ritten maakt is de S een geweldige auto. Eentje uit 2018 heeft waarschijnlijk al de grote verbeteringen aan boord (MCU2 en betere stoelen). En wellicht heeft de huidige eigenaar ook de CCS update laten doen zodat je bij FastNed en Ionity kan laden, anders kost je dat 250 Euro ongeveer. En 60k op de teller is echt niet veel, ik ken mensen met een S met meer dan 200k km en die hebben ook weinig problemen...

• STIMPPYYY
Kan bijna geen miskoop zijn. De S is mooier en comfortabeler, ruimer en sneller. Interieur is wat minder vind ik zelf, rijd ook wat zompiger (niet sportief), maar persoonlijk zou ik voor de S gaan. Denk wel een pak duurder in onderhoud en verzekering.

• Who Am I?
Doen! Ik heb in mei een tweedehands Tesla model S 75D uit 2018 gekocht met 123k op de teller voor €35k (nieuw €95k, dus een behoorlijke afschrijving in 5 jaar). Let er wel op dat de model S echt een heel grote auto is met 5m lang en 2m breed (een gemiddelde studentenkamer is kleiner). Als je gewend bent aan een grote auto is het geen issue, maar wij hebben erg moeten wennen (we kwamen van een Hyundai i10). Overigens geen moment spijt gehad van de aankoop! Op het accupakket zit een garantie van 8 jaar of 240k km, whichever comes first. Binnen die termijn krijg je een nieuwe accu. Let ook op dat reparaties heel snel, heel duur zijn. Wij hadden na een aanrijding een reparatie van €10k aan de voorbumper. De juiste verzekering is dan goed om op te letten. Zie ook een eerdere post van mij over deze reparatie. De model 3 is een stuk waardevaster als je de tweedehands markt bekijkt. Let je ook op duurzaamheid, dan is een tweedehands elektrische auto natuurlijk het allerbeste.

• ybos
Verbruik is ook redelijk wat hoger meen ik (S vs 3)

• geraroz
  • Laatst online: 27-12 20:24
STIMPPYYY schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:01:
[...]

Kan bijna geen miskoop zijn. De S is mooier en comfortabeler, ruimer en sneller. Interieur is wat minder vind ik zelf, rijd ook wat zompiger (niet sportief), maar persoonlijk zou ik voor de S gaan. Denk wel een pak duurder in onderhoud en verzekering.
Dit was voor mij (en ik denk veel anderen) een reden om een nieuwe M3 te kopen, want ik ben best wel angstig voor eventuele problemen en de prijskaartjes die daarbij komen kijken. Ondanks dat het natuurlijk heel veel auto is voor het geld.

• Who Am I?
Als je puur naar laadruimte kijkt is het een no-brainer. De Model S heeft gewoon dubbel zo veel ruimte tov de M3. Ook veel praktischer met de gehele achterkant die omhoog komt ipv alleen het kleine dekseltje van de M3. Dat was voor ons het belangrijkste argument, maar als dat voor jou minder belangrijk is dan kan je een andere afweging maken.

• Tsjare
Inspired schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:35:
[...]

Wellicht eerst verkoop dan. Zal na de vakantie er ff langs. Heb een paar puntjes die ik wil laten fixen en dan is Hengelo een stuk praktischer dan Zwolle/Duiven.
Gisteren langs geweest. Staan paar auto's in de servicehokken. Hoorde iets van dat service nu alleen auto's aannemen die met dag weer door kunnen, maar niet zeker..

Vanaf 1 september gaan ze, voor nu nog, officieel open. De bedoeling was 1 augustus maar dat is niet gelukt.

Staan 3 auto's in de showroom. Quicksilver Y Performance, Zwarte S performance, Rode 3 performance. De bedoeling is dat hier nog aantal auto's aan toegevoegd worden voordat ze open gaan.

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12 23:53
Bedankt allen die hebben gereageerd, zeer behulpzaam! We gaan er nog even een nachtje over nadenken, ik ga vooral nog even uitpluizen wat men bedoeld met onderhoudskosten (op dingen na zoals banden, ruitenwissers, interieurfilters e.d.) vraag ik me af waar ik tegenaan kan lopen :D

• Smobbo
erikbruinsma schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:12:
[...]

Bedankt allen die hebben gereageerd, zeer behulpzaam! We gaan er nog even een nachtje over nadenken, ik ga vooral nog even uitpluizen wat men bedoeld met onderhoudskosten (op dingen na zoals banden, ruitenwissers, interieurfilters e.d.) vraag ik me af waar ik tegenaan kan lopen :D
Is denk ik best veel over te vinden. Wel belangrijk om te weten welke versie het precies is. Tesla verbetert de auto’s regelmatig en niet alleen bij een facelift.
Denk in ieder geval aan draag armen, deur grepen en koplampen (of is dat een oudere generatie?).

• Domih

Domih

Domih.

Pack is gerepareerd. Vanavond sealen en monteren en dan gaan we zien, spannend!

• ybos
Domih schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:49:
Pack is gerepareerd. Vanavond sealen en monteren en dan gaan we zien, spannend!
Ik ben bijna net zo benieuwd als jij!
Ik hou wel van wat huisvlijt en durf :Y

• Domih

Domih

Domih.

Helaas niet meer af kunnen maken in verband met andere klussen die helaas uitliepen, het werd al laat en focus is hier toch wel extra belangrijk. Morgenvroeg verder en hopelijk afronden.

I'll keep you posted!

• Who Am I?
Ik keur bij deze de APCOA garage aan de Nieuwe Parklaan in Scheveningen af voor de Tesla model S...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvXoA4cdq92XB094cpHHFXSWej4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nejyNXNynRsUVVXQhq9eYV5C.jpg?f=fotoalbum_large
Je ziet de onderkant aan de bestuurders zijde precies in het midden onder de voor- en achterdeur.

Omhoog (12 verdiepingen) ging nog wel, al was het wel behoorlijk krap, maar omlaag is er nog minder ruimte. Behoorlijk de pest in...

[ Voor 7% gewijzigd door Who Am I? op 20-08-2023 00:05 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Who Am I? Zo, dat is zuur...

Ik vermoed dat parkeergaragehouders vaak aandeelhouders van schadeherstelbedrijven zijn, anders zouden ze hier wel wat meer aandacht aan besteden.

/s natuurlijk ;)

• GeeMoney
  • Laatst online: 12:27
@Who Am I? Is die wielbasis zo achterlijk lang van de S dan?
Ik kan mij niet herinneren dat ze bizar laag op de weg liggen maar als ik jou foto zie dan lijkt het alsof je er amper een vuist tussen krijgt zo laag, ik weet niet of je dit helemaal aan de garage kan verwijten. Een lambo gaat er ook niet naar binnen natuurlijk.

En kon je met die adaptieve luchtvering de wagen niet omhoog brengen?

[ Voor 36% gewijzigd door GeeMoney op 20-08-2023 09:45 ]

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Gewoon eens met beiden rijden. Ik vond zelf het sportievere weggedrag van de M3 een grote plus tov de Model S-en die ik daarvoor heb gehad.

De Model S is natuurlijk wel groter. Luxer. Stoelen vind ik minder fijn in de S (maar dat is persoonlijk). Als je die ruimte echt gebruikt is dat fijn. Zo niet is het gewoon met parkeren in een land waar ze bij parkeervakken de Aygo als norm hebben genomen een last.

De grote achterklep van de Model S is natuurlijk een groot voordeel. Als je vaak grote spullen wil vervoeren is het brievenbus ontwerp van de M3 geen aanbeveling.

De Model S heeft ook zijn probleempunten. Zonder garantie kun je tegen hoge kosten aanlopen. Hou gewoon een reserve van 5-10k aan. Heb je dat niet, dan is de zekerheid van de nieuwe M3 wellicht beter passend.

De Model S 75D heeft natuurlijk wel awd. Dat is wel prettig. Is ook wat sneller.

Maar overall zou ik toch eerder naar de nieuwe 3 neigen, aangezien je eerder besloten hebt dat die ruim genoeg voor je was.

• Who Am I?
GeeMoney schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:43:
@Who Am I? Is die wielbasis zo achterlijk lang van de S dan?
Ik kan mij niet herinneren dat ze bizar laag op de weg liggen maar als ik jou foto zie dan lijkt het alsof je er amper een vuist tussen krijgt zo laag, ik weet niet of je dit helemaal aan de garage kan verwijten. Een lambo gaat er ook niet naar binnen natuurlijk.

En kon je met die adaptieve luchtvering de wagen niet omhoog brengen?
De foto is wat vertekenend. Ik sta vlak langs een stoepje hier thuis. Je kijkt dus naar de trottoirband. Verderop zie je de klinkers van de weg. Nadat we dit hoorde gebeuren heb ik inderdaad de vering omhoog gezet. Daarna ging het allemaal goed. Er zitten erg verraderlijke stoepjes in deze garage, ze zaten op de hoeken ook vol beschadigingen. Het troost een beetje dat ik niet de enige ben. Ik was overigens de enige Model S in de garage, wel een aantal M3 en een MY gezien.
Taro schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:28:
@Who Am I? Zo, dat is zuur...

Ik vermoed dat parkeergaragehouders vaak aandeelhouders van schadeherstelbedrijven zijn, anders zouden ze hier wel wat meer aandacht aan besteden.

/s natuurlijk ;)
Dat is exact wat wij ook tegen elkaar zeiden😅

[ Voor 15% gewijzigd door Who Am I? op 20-08-2023 10:31 ]

• STIMPPYYY
Who Am I? schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:30:
[...]

De foto is wat vertekenend. Ik sta vlak langs een stoepje hier thuis. Je kijkt dus naar de trottoirband. Verderop zie je de klinkers van de weg. Nadat we dit hoorde gebeuren heb ik inderdaad de vering omhoog gezet. Daarna ging het allemaal goed. Er zitten erg verraderlijke stoepjes in deze garage, ze zaten op de hoeken ook vol beschadigingen. Het troost een beetje dat ik niet de enige ben. Ik was overigens de enige Model S in de garage, wel een aantal M3 en een MY gezien.

[...]

Dat is exact wat wij ook tegen elkaar zeiden😅
Gelukkig nog vrij veel aan de onderzijde. Kan je denk ik wel goed maskeren. Of ga je het laten maken?

• Who Am I?
STIMPPYYY schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:11:
[...]

Gelukkig nog vrij veel aan de onderzijde. Kan je denk ik wel goed maskeren. Of ga je het laten maken?
We zijn er nog niet helemaal uit. Ik ga goede foto's maken en naar het schadeherstel bedrijf sturen. Kijken wat het zou kosten. Het lijkt vooral lakschade gelukkig. Anders zelf met wat witte verf aan de gang🙈

• Brema
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-01-2024
Hallo, ik heb een aankoopvraagje: ik ben aan het kijken naar een Model 3 uit 2019, nu heb ik een longrange gevonden met een kmstand van zo'n 140k. Nu ben ik echt nieuw op het vlak van electrisch rijden... is dit een acceptabele kmstand voor een M3 of beter even verder kijken?

• RichieB
  • Laatst online: 12:23
@Brema Tesla’s zijn ontworpen voor “1 million miles” dus het ligt er een beetje aan hoeveel je er mee gaat rijden. 🤪

Een BEV gaat veel langer mee dan een ICE. 140k km is niet bijzonder veel.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Inspired
Brema schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:50:
Hallo, ik heb een aankoopvraagje: ik ben aan het kijken naar een Model 3 uit 2019, nu heb ik een longrange gevonden met een kmstand van zo'n 140k. Nu ben ik echt nieuw op het vlak van electrisch rijden... is dit een acceptabele kmstand voor een M3 of beter even verder kijken?
Op zich is 140k niet veel. Wat moet zoiets kosten? Wat is je budget? Een jongere RWD met LFP zou zeker mijn voorkeur hebben. Ook omdat latere modellen een warmtepomp hebben en echt een stuk beter in elkaar zitten.

Je kunt bij de LR nog kijken wat de degradatie ongeveer is als je een proefrit maakt/gaat kijken.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RichieB schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:05:
@brama Tesla’s zijn ontworpen voor “1 million miles” dus het ligt er een beetje aan hoeveel je er mee gaat rijden. 🤪

Een BEV gaat veel langer mee dan een ICE. 140k km is niet bijzonder veel.
Leuk voor de aandrijflijn maar dat geld niet voor het interieur. Een jonge auto met veel kilometers rijdt overigens meestal veel snelweg dus weinig instappen.

Verder kan een brandstofmotor vaak ook makkelijk tot 300k en gaan ze er eerder uit omdat op andere vlakken de auto verouderd. Enige verschil met elektrisch is dat het niet afhankelijk is van juist onderhoud.

@Brema Houd verder wel rekening met dat je niet het maximale van de accu nodig hebt. Je wilt eigenlijk niet met 70-80% van originele capaciteit de accu willen vervangen.

Tot slot heb ik zelf een 2019 Model 3 gehad maar zou toch kijken voor de facelift van 2021. Vaak vanwege bijtelling voordelen niet veel duurder maar wel zit over het algemeen wel beter in elkaar.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Domih schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:02:
Helaas niet meer af kunnen maken in verband met andere klussen die helaas uitliepen, het werd al laat en focus is hier toch wel extra belangrijk. Morgenvroeg verder en hopelijk afronden.

I'll keep you posted!
Hoe is het afgelopen @Domih ? :)

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:51
Kon de spanning niet meer aan. :+

• Domih

Domih

Domih.

Hij deed het nog niet, wel minder foutmeldingen maar nog niet uitgebreid kunnen kijken. Afgelopen week kamp gehad met scouting :p
Volgende week hopelijk verder, maar vertrek woensdag voor een paar dagen…

• Keesnotals
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-12 21:07
Momenteel gaat de alarm van mijn model 3 de heletijd af… op internet rond gekeken en veel mensen geven aan dat het een vlieg kan zijn. Alleen ik kan geen vlieg in de auto vinden… momenteel staat sentry uit en helling alarm ook. Hierdoor geen last van, maar zou het fijn vinden als ik wel die onderdelen kan gebruiken.

Weten jullie van ander mogelijke oorzaken? Misschien door de nieuwe update?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Keesnotals schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:43:
Momenteel gaat de alarm van mijn model 3 de heletijd af… op internet rond gekeken en veel mensen geven aan dat het een vlieg kan zijn. Alleen ik kan geen vlieg in de auto vinden… momenteel staat sentry uit en helling alarm ook. Hierdoor geen last van, maar zou het fijn vinden als ik wel die onderdelen kan gebruiken.

Weten jullie van ander mogelijke oorzaken? Misschien door de nieuwe update?
Heb ik ook weleens gehad, was toen een kever die ergens bij het achterraam zat. Heb nog nooit gehoord dat het alarm zonder reden afging, tot nu toe doorgaans een insect als oorzaak gezien.

• Keesnotals
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-12 21:07
Ah oké, dan ga ik op jacht met de vliegenmepper…

• Inspired
Keesnotals schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:45:
Ah oké, dan ga ik op jacht met de vliegenmepper…
Alarm is erg gevoelig. Ik zette in de 3 meestal het interieur alarm uit in de zomer. Rondje rijden met alle ramen omlaag wil ook nog wel eens helpen.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:14
Zal vandaag wel druk worden bij Tesla laders.
Gratis laden voor iedereen!! Helaas zit ik al 80% vol.
https://nl.pepper.com/aan...r-iedereen-vandaag-286423

[ Voor 36% gewijzigd door Card Nox op 29-08-2023 09:10 ]

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-12 07:06
Ik ben benieuwd hoe het gaat, dat mailtje van Elon maakt de hoop wel lastig. Met die dikke vingers van de Amerikanen wordt die precision van alignment denk ik wel een uitdaging en dan kan hij er snel scheef uit gaa zien inderdaad

Rest van het artikel wel wat overdreven negatief

https://www.fastcompany.c...complete-redesign-can-fix?

[ Voor 18% gewijzigd door JohanB op 29-08-2023 13:30 ]

• Who Am I?
JohanB schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:26:
Ik ben benieuwd hoe het gaat, dat mailtje van Elon maakt de hoop wel lastig. Met die dikke vingers van de Amerikanen wordt die precision van alignment denk ik wel een uitdaging en dan kan hij er snel scheef uit gaa zien inderdaad

Rest van het artikel wel wat overdreven negatief

https://www.fastcompany.c...complete-redesign-can-fix?
Het artikel staat bol van de negativiteit. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Er worden momenteel tientallen cybertrucks per dag gemaakt. Dat zouden ze echt niet doen als ze allemaal schots en scheef zouden zijn.

• Byte_Me
https://electrek.co/2023/...uent-supercharging-study/

Interessant! Ik supercharge alleen maar, dus dit is heel goed nieuws :D
Pagina: 1 ... 45 ... 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic