Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:19

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

sanderb2001 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:12:
Ik zit niet helemaal in het project maar de communicatie loopt volgens mij eerst deels over de CP zoals een "smartevse" oid daarna is het powerline communicatie oid ook over CP dacht ik maar ik breng geïnteresseerde graag in contact met onze studenten. Het regelen doe je op de solar inverter want die maakt het grid gekoppeld of eiland bedrijf zoals op de demo. De auto is als de contractors dicht zijn maar een domme 400V oid accu
@sanderb2001
Ik ben zeker geïnteresseerd en wil het eventueel zelf bouwen, al dan niet in samenwerking. Ik heb HTS-E en weet het nodige van de e-praktijk, dus dat helpt.
Sinds begin dit jaar heb ik een Hyundai IONIQ 5, het nieuwe faceliftmodel, mocht dat uitmaken.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:36
Ok, DM me even dan breng ik je in contact met de persoon die het project begeleid. Let wel het is voor ons in Brabant nu herfstvakantie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:03
Ik heb gezien dat de prijzen bij Sigenergy voor de V2G/V2H module/DCl (ont)ader serieus gezakt zijn. De 25kW versie is van €3500 naar €2400 gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:23
ja, leuk dat systeem van Fontys, wil het misschien best eens testen, 200KM rijden.. en weer 200Km terug. met onze DongFeng Box... maar dan is het meer voor de fun, het systeem is niet te koop? Er is vast een DongFengBox eigenaar dichterbij. Beetje knutselen wil ik wel maar echt met eigen controllers programmeren is een iets te grote hobby (met teveel risico dat het geen dagelijks bruikbaar PNP oplossing is).

Dat Sigenergy systeem, mooi, maar enkel de DC lader kost al zo'n 3399 euro? daarvoor koop ik een 30KWH thuisaccu stationair. Los van de hele garantie discussie en batterij levensduur van de auto. Ach, ik wacht nog even af denk ik. Als de wetgever er klaar voor is, de autofabrikanten, dan zullen er wel interessante systemen op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:23
IceBlue schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:03:
Ik heb gezien dat de prijzen bij Sigenergy voor de V2G/V2H module/DCl (ont)ader serieus gezakt zijn. De 25kW versie is van €3500 naar €2400 gegaan.
moet je dan anders nog iets hebben van Sigeneryg? Ik heb al een 48V thuisaccu.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste