• Khaelos
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Foutje

[Voor 94% gewijzigd door Khaelos op 24-08-2021 15:54]

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:37
Voor launch toch nog een kort moment om New World te kunnen spelen, zojuist aangekondigd open beta 9 - 12 september. Zie ook: https://www.newworld.com/en-us/news/articles/open-beta

Ben benieuwd wat er inmiddels allemaal gepatched zal gaan zijn.

• TactfulRanger
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-08 15:27
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om samen met een andere groep Nederlanders dezelfde server, faction en company te kiezen? We zitten inmiddels op 40+ Nederlandse leden!

We streven ernaar om voor release op de cap van 100 te zitten zodat we early een territory kunnen claimen :)

Feel free to join: https://discord.gg/WhhjvJN7kk

[Voor 33% gewijzigd door TactfulRanger op 26-08-2021 09:32]

• DivineNL
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19:44
TactfulRanger schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:22:
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om samen met een andere groep Nederlanders dezelfde server, faction en company te kiezen? We zitten inmiddels op 40+ Nederlandse leden!

We streven ernaar om voor release op de cap van 100 te zitten zodat we early een territory kunnen claimen :)

Feel free to join: https://discord.gg/WhhjvJN7kk

[Afbeelding]
Op de Tweakers Discord voor NW is ook een recruitment channel btw. Banner ziet er in ieder geval goed uit, veel succes ;)

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 07:06

Ryan1981

Je ne sais pas

AdmiraalTimbo schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:43:
Die is er zeker een discord voor een tweakers guild zie link.
https://discord.gg/9ChQZuZZ
Zie nu pas de link maar die is expired. Kan je hem nog eens sturen met een @Ryan1981 ? Thanks!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-09 15:06
@Ryan1981 https://discord.gg/r7uRk8Y8

Bij deze de link nogmaals.

In the end we only regret the chances we didn't take

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

• psychodude
Aantal interessante punten door Scot Lane benoemd tijdens een recent interview met mein-mmo.

Exploits und Server-Probleme sollen bis zum Release gefixt werden, neuen Content gibt es nicht

Was hat uns der Game Director verraten? Wir von MeinMMO hatten die Gelegenheit mit Scot Lane, dem Game Director von New World, über das Feedback der Beta und die geplanten Änderungen am MMO sprechen.

Lane verriet uns die folgenden Infos:
  • Das Feedback rund um die schwache Charaktererstellung wurde von Amazon gehört. Zu Release wird es jedoch keine zusätzlichen Optionen geben. Allerdings sind Neuerungen in diesem Aspekt für die Zeit nach der Veröffentlichung geplant.
  • Es besteht die Möglichkeit, dass zu Release bestimmte Server mit einer Sprachempfehlung versehen werden, sodass sich etwa deutsche Spieler auf bestimmten Servern sammeln können.
  • Die Balance-Probleme, die es bei den Fraktionen während der Beta gegeben hat, sind den Entwicklern bekannt. Hier wird an einer Lösung gearbeitet, zu der uns Scot Lane jedoch keine näheren Infos geben konnte.
  • Die zusätzlichen 4 Wochen werden vor allem dazu genutzt, Exploits und Server-Probleme zu beheben.
  • Bis zum Release soll es keinen neuen Content geben, jedoch sind für die Zeit danach weitere Expeditionen, neue PvP-Inhalte und Addons geplant.
Bron: https://mein-mmo.de/new-world-open-beta-nehmt-teil/

Character creation overhaul post launch geplant. Het huidige is zoals velen wel hebben aangegeven toch wat beperkt. Anderzijds hoop ik wel dat het binnen zekere limieten blijft en spelers niet al te veel 'creatieve vrijheid' krijgen.

Language labeled servers mogelijk een ding. Denk dat dit zeker voor de EU geen kwaad kan, voorkomt de officieuze language based servers. Maakt het wat makkelijker voor nieuwere spelers om in de toekomst een passende server te selecteren.

Faction balance problemen, ben benieuwd wat ze hierin gaan doen. Benieuwd of we bij de open beta over een krappe 2 weken hier al iets van terug zullen zien.

Verder nogmaals de bevestiging bij release geen nieuwe content. Laat alle nay-sayers maar alvast hun 1-rating review bombing dag in de agenda zetten :+.

• Khaelos
Gaan we weer op kasanaan (Kaasbanaan :D ) vrijdag?
Ready for some action! >:)

• Khaelos
FYI onze tijd vrijdag 1600 begint de open beta

• Holland1993
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21-09 08:14
(Vanaf vanmiddag 16:00 uur is onderstaand van toepassing)

HOW TO ACCESS THE OPEN BETA
We’re doing things a little differently this time around. With Open Beta there will be no Steam keys to redeem. Instead, we are using a new feature called Steam Playtest. Interested players will be able to request access beginning on September 8 at 7:00AM PT (2:00PM UTC). To request access, follow these steps:

1. Open Steam;
2. Navigate to the New World Steam page;
3. Scroll down a bit and you will see “Join the New World Open Beta Playtest”;
4. Click “Request Access”
When the Open Beta begins on the 9th, you will receive an email to whichever email you have tied to your Steam account, letting you know that you can now download and play in the New World Open Beta!

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ga niet echt iets actiefs doen deze beta (denk ik) gewoon nogmaals wat wapens proberen en andere builds bekijken. Misschien dat ik toch Firestaff en Ice gauntlet eens goed wil bekijken.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-09 15:22
Wat ik merkte trouwens tijdens mijn beta playthrough (+- 25 uur) is het feit dat samen levelen eigenlijk niet te doen is.
Ik speelde met 3 vrienden en het feit dat we dezelfde server e.d. kozen, spawnde 1 iemand op een hele andere plek, ergens heel ver weg.
Daarnaast lopen town project e.d. niet gelijk waardoor je al vrij vlot alleen op avontuur moet.

Dat vind ik jammer maar is niet game-breaking voor mij, zou het wel fijn vinden als ze hier iets aan doen.

Soundcloud!

• huntedjohan
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 21:19
kan iemand mij de link sturen van de tweakers discord?

blijkbaar nog altijd niet gejoined :O

• Khaelos
ik heb new world gekocht, dan hoef ik toch niet in te schrijven voor een open beta of wel soms?

• Ken G
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:06
@Khaelos jawel hoor, iedereen moet zich inschrijven voor de open beta, ook al heb je het gekocht.

Zoals @Holland1993 reeds schreef:
HOW TO ACCESS THE OPEN BETA
We’re doing things a little differently this time around. With Open Beta there will be no Steam keys to redeem. Instead, we are using a new feature called Steam Playtest. Interested players will be able to request access beginning on September 8 at 7:00AM PT (2:00PM UTC). To request access, follow these steps:

1. Open Steam;
2. Navigate to the New World Steam page;
3. Scroll down a bit and you will see “Join the New World Open Beta Playtest”;
4. Click “Request Access”
When the Open Beta begins on the 9th, you will receive an email to whichever email you have tied to your Steam account, letting you know that you can now download and play in the New World Open Beta!

~Make Love, Not War~ PSN: BB3hold3r

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wauw maargoed dat ik dit nu lees haha. Dacht dat dat alleen voor mensen was die geen game hadden gekocht.

wat fucking lelijk van ze though

[Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 08-09-2021 22:06]

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-09 11:13
Ken G schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:09:
@Khaelos jawel hoor, iedereen moet zich inschrijven voor de open beta, ook al heb je het gekocht.

Zoals @Holland1993 reeds schreef:

[...]
Kweet niet of ik er over heen lees maar waar staat precies dat pre order bezitters zich ook moeten inschrijven?

• Khaelos

Hier komt een groene knop te staan om het aan te vragen

[Voor 3% gewijzigd door Khaelos op 09-09-2021 00:36]

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

• Luukwa
  • Laatst online: 21-09 15:22
Ik laat deze beta aan me voorbij gaan. Vorige beta veel kunnen spelen en een feel voor de game gekregen.
Deze 3-daagse beta stelt volgens mij niet zoveel voor.

Soundcloud!

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-09 07:13
Begrijp ik dat jij de open beta al kan downloaden?
Ik heb nog geen mail gehad en in steam staat ook niks

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21:56
https://forums.newworld.c...ta/221832?u=commander_aze

Verschillende talen hebben nu een recommended server:
Here are the list of worlds available at this time for Open Beta!

Please note that these worlds names and recommended languages are not reflective of the ones set for launch and are something we are testing.

You’ll notice that some worlds have language tags next to them. Here’s how to read them:

ES - Spanish
DE - German
FR - French
IT - Italian
PL - Polish
EN - English

US
...

Central Europe:
Asgard
Abaton
Hellheim
Harmonia
Fae
Albraca - DE/EN
Elysium - DE/EN
Annwyn
Hyperborea
Antillia - DE/EN
Styx - DE/EN
Amenti
Romancia - FR/EN
Inferni
Muspelheim
Runeberg
Bifrost
Niflheim
Nav
Bengodi - ES/EN
Kor - ES/EN
Midgard
Lyonesse - PL/EN
Jotunheim - IT/EN

South America:
...

Sydney:
...

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Supershiva schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:28:
[...]

Begrijp ik dat jij de open beta al kan downloaden?
Ik heb nog geen mail gehad en in steam staat ook niks
Jazeker, hij staat nu geinstalleerd en ik kan inloggen maar er waren nog geen servers in de lijst vanochtend.

• Khaelos
https://forums.newworld.c...date-release-notes/220580

Er zijn heel veel tweaks en nerfs, even goed doorlezen

• Whatsausername
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 09-09 15:13
Ryan1981 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:36:
[...]

Jazeker, hij staat nu geinstalleerd en ik kan inloggen maar er waren nog geen servers in de lijst vanochtend.
Klopt, servers zijn er pas om 16:00.

• Khaelos
Kasanaan staat er niet tussen :?

• m0nk
  • Registratie: juni 2001

m0nk

16-09-2003 15.15

Servers zijn online inmiddels.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Whatsausername
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 09-09 15:13
Mooi!

Helaas geen Kaasbanaan zo te zien...

• Khaelos
de servers zijn live!

welke server pakken we nu kasanaan er niet is?

hoe klinkt RUNEBERG? 8)

[Voor 15% gewijzigd door Khaelos op 09-09-2021 15:25]

• junglebeast
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:54

junglebeast

hier staat iets

Khaelos schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:25:
de servers zijn live!

welke server pakken we nu kasanaan er niet is?

hoe klinkt RUNEBERG? 8)
Daar ben ik ook heen gegaan. De queue's zullen vanavond wel oplopen denk ik.

B.NET: Junglebeast#2495 | WoW Discord - https://discord.gg/EwQvNDX | Stormscale Horde

• Khaelos
https://www.newworld-map.com/
dit is een handige om te zoeken waar resources en andere dingen zich bevinden

• TheBrut3
Compleet nieuw hier in New World, geen closed open alpha/beta ofzo gespeeld eerder.

Gekke q wel. Eerst 10 minuten in q en dan wordt ik er uit gekiept. Daarna opnieuw proberen en de q gaat van 5 naar 8 naar 11 en inmiddels 13 minuten. Hoort zoiets normaal niet af te nemen? :+
Ik vind het ook maar vreemd dat het zo lang moet duren om maar een paar honderd spelers te connecten.

Had ook liever een server systeem zoals BDO gezien. Op alle servers kunnen met al je characters, wisselen wanneer je zelf wil.

• TheBrut3

Weer die foutmelding. Na 2x een queue van een half uur heb ik al zin om dit spel links te laten liggen. Iemand een oplossing? Wat waardeloos zo.

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Hmm het GPU gebruikt tijdens het queuen is ook niet gefixed. 90-100% hier.

B.NET: Junglebeast#2495 | WoW Discord - https://discord.gg/EwQvNDX | Stormscale Horde

• Khaelos
oh dat is vaag.. ik zit al vanaf 15:15 te spelen zonder enige problemen

• TheBrut3
junglebeast schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:22:
Hmm het GPU gebruikt tijdens het queuen is ook niet gefixed. 90-100% hier.
55% hier, dus dat valt nog mee.
Nu de pc herstart en voor de 3e keer in queue, helaas worden ze wel steeds langer. Als het weer mislukt dan laat ik dit spel maar aan mij voorbij gaan. Wel jammer, want keek er wel naar uit.

• Unif
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 16-09 09:57
is er een queue omdat het een beta is? of is dat altijd zo?

Ik moet nu 40 minuten wachten, als dat altijd zo is weet ik niet of ik de game wel ga kopen.

• TheBrut3
Helaas, 3e keer een foutmelding na het wachten in een queue van een half uur. Wat een waardeloos spel :+

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

• Marshalty
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19:40
TheBrut3 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:53:
Helaas, 3e keer een foutmelding na het wachten in een queue van een half uur. Wat een waardeloos spel :+
Potverdorie! Dank voor de review, was al het een en ander aan het afstruinen hoe het spel zou zijn maar de drie foutmeldingen zijn wel doorslaggevend.

Even serieus, dit is de eerste keer dat mensen het spel niet hebben hoeven kopen om te kunnen spelen ~3 weken voor release, eerste open beta avond...Tuurlijk is het druk.

De foutmeldingen komen niet door de pc maar zijn gerelateerd aan de drukte, was tijdens vorige beta's niet anders.

• Khaelos

Lang leven remote desktop >:)

• Khaelos
Weird.. net 8 min nu 15 en van 144 naar 102 in queue :?

• huntedjohan
hier meer mensen met het probleem dat de beta niet wil opstarten vanwege :game security violation detected. Icuedevicepluginhost.exe?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Super nice zeg dat ze die realms nu languages hebben gegeven! was 1 van mijn feedbacks die ik echt naar het hart had. Werd ontzettend vervelend steeds al die chat berichten in global chat waar je niks van snapte.

Dan kan je die chat wel uitzetten maar dat wil ik niet. vind ik juist 1 van de leuke dingen aan een MMO :P beetje ouwe hoeren met spelers.

• Khaelos
op de server waar ik zit --> RUNEBERG
word echt alles door elkaar geluld in global..
vooral veel Scandinavisch turks en russisch..
ik mute gewoon iedereen die geen engels of NL praat :P

• Westland1940
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16-09 19:12
Eerste uurtje zit erop. Grafisch echt tof en de 15/16 eeuw setting is echt gaaf. 1e queue was wel 30 minuten wachten, maar zojuist kon ik in 1x door.

Zit blijkbaar op een Spaanse server, waardeloos met die mensen :+

• Furinax
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:44

Furinax

It'll only hurt until you die

Ik ben ook aangehaakt op de RUNEBERG server

• Khaelos
ik heb een company aangemaakt op runeberg genaam TWEAKERS

whisper mij -> KHAELOS in-game voor een invite

EN ONTHOUD!

KIES SYNDICATE!!!

anders kan je de company niet joinen

[Voor 27% gewijzigd door Khaelos op 09-09-2021 21:47]

• TheBrut3
Marshalty schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:16:
Even serieus, dit is de eerste keer dat mensen het spel niet hebben hoeven kopen om te kunnen spelen ~3 weken voor release, eerste open beta avond...Tuurlijk is het druk.

De foutmeldingen komen niet door de pc maar zijn gerelateerd aan de drukte, was tijdens vorige beta's niet anders.
Dat snap ik, maar door dergelijke zaken kunnen een hoop potentiële spelers afhaken. De huidige game industrie is best moordend en de MMO's zijn niet zo groot, ook al geloven de spelers graag van wel. Gelukkig, voor New World, heeft WoW een crash gehad waardoor een hoop MMO spelers rondkijken, maar dan moet je die wel gelijk bijhouden.

Ik denk dat New World een grote piek gaat krijgen, maar dat er ook veel spelers relatief snel weer stoppen.
Dit kan dan weer nadelig zijn voor de 'twijfelaars' die achterblijven. Gezien je karakter aan één server gebonden is kan het zijn dat die server een stuk leger lijkt en dat kan ook weer mensen wegjagen. Net als dat mensen andere spelers kunnen ontmoeten welke op een andere server blijken te zitten. Je wil natuurlijk niet steeds opnieuw beginnen. Een systeem waar de karakters niet aan servers zijn gebonden lijkt mij persoonlijk beter.

Tevens voelt het spel redelijk sloom aan. Je karakter lijkt wat rond te joggen, zonder dat er een sprintfunctie is. Ook door het reizen, en dan vooral het gebrek aan wat snelheid, gaan denk ik een hoop spelers afhaken. Sprintfunctie waarbij je karakter even 2x zo snel rent tot je stamina op is en een paard wat nog iets sneller gaat en misschien kan autopathen scheelt in mijn ogen al veel voor de meer casual speler welke je eigenlijk ook wil behouden voor de stabiliteit.

Verder heb ik mij gisterenavond nog prima vermaakt toen ik eenmaal kon spelen. Zeker het trade systeem is goed uitgewerkt en er zit echt wel potentie in het spel. Hopen dat Amazon het om weet te zetten naar een groot, stabiel en levendig spel.
Khaelos schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:41:
ik heb een company aangemaakt op runeberg genaam TWEAKERS

whisper mij -> KHAELOS in-game voor een invite
Hoe werkt dat? Ik zit volgens mij op Runeberg en heb gekozen voor Syndicate.

• Carthrax
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:25
Gisteren ook even de beta bekeken. Wat TheBrut3 al aangeeft, ik mis een sprint functie. Gisteren kwam ik toevallig tijdens een side quest (mushrooms oppakken) een named boar tegen. Maar het was elke keer als je een aanval daarvan had ontweken dat je dan opzij sjokt ipv dat je echt weg kan rennen. Wel heel gemoedelijk maar in dat geval niet echt handig.

Maar het ziet er verder goed uit tot nu toe, alleen heb ik dus de verkeerde server gekozen ;)

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:04

SideShow

Administrator

Gisteren 3 uurtjes gespeeld.

Sommige interessante en leuke dingen in het spel, maar toch ook nog zooooveel kansen om te verbeteren, op alle vlakken.

Niet zeker als ik het ga spelen op release.

Ik mis ook een beetje context en opzet. Bij WoW of ESO had je al zoveel lore en "wereldopbouw" vooraf en dat maakt het voor mij veel specialer.

Kwa graphics, de boars zijn er écht goed uit :D
De rest van de graphics zijn op vele vlakken toch een beetje "meh", maar het is passable.

http://users.telenet.be/dropbox/specs.html

• psychodude
SideShow schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:06:Ik mis ook een beetje context en opzet. Bij WoW of ESO had je al zoveel lore en "wereldopbouw" vooraf en dat maakt het voor mij veel specialer.
Bestaande lore vanuit de franchise bedoel je?

Zo ja, vind ik dat persoonlijk vaak juist weer een minpunt. Creatieve vrijheid raakt daardoor al snel verloren. De enige eigenlijke uitzondering hierop is Final Fantasy, omdat het als franchise per game een aparte spelwereld kent. World of Warcraft hoefde zich gelukkig maar losjes te baseren op. Maar bijvoorbeeld in het geval van ESO staat redelijk wat vast. Met New World kunnen de devs doen en laten wat ze willen.

Overigens heeft AGS qua lore wel de nodige achtergrond info filmpjes op youtube gezet. Het zou voor mensen die daar (AGS social media kanalen) niet zo veel gebruik van maken, mogelijk wel goed zijn als ze iets soortgelijks gewoon maken als ingame cinematics. Bijvoorbeeld gekoppeld aan sommige lore pages die je kunt vinden.
SideShow schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:06:Kwa graphics, de boars zijn er écht goed uit :D
De rest van de graphics zijn op vele vlakken toch een beetje "meh", maar het is passable.
Dit is en blijft altijd een beetje een kwestie van perspectief. Voor een MMO vind ik het grafisch echt wel goed. Sure, het haalt het niet bij AAA singleplayer games of small scale multiplayer games. Maar je bent en blijft daarin toch een beetje beperkt door hardware capaciteiten. Zelfs met meest high-end hardware wordt een MMO met AAA level graphics ongetwijfeld een slideshow.

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:04

SideShow

Administrator

psychodude schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:24:

Dit is en blijft altijd een beetje een kwestie van perspectief. Voor een MMO vind ik het grafisch echt wel goed. Sure, het haalt het niet bij AAA singleplayer games of small scale multiplayer games. Maar je bent en blijft daarin toch een beetje beperkt door hardware capaciteiten. Zelfs met meest high-end hardware wordt een MMO met AAA level graphics ongetwijfeld een slideshow.
Ik snap nooit goed waarom.

Voorbeeld:

stel dat dit spel nu next gen water zou hebben ipv wat simpele 'glijdende' textures. Welk aspect van een mmo maakt dit zwaarder of moeilijker dan in een andere game?

Mochten er complexe ripple en foam effects zijn, ja, begrijpelijk, maar indien niet kan ik niet echt een reden bedenken dat het water niet mooier zou kunnen zijn. Zoiets is toch puur client side en heeft niet veel te maken met de server/netwerk infrastructuur.

[Voor 5% gewijzigd door SideShow op 10-09-2021 12:04]

http://users.telenet.be/dropbox/specs.html

• Westland1940
Ik vind het grafisch ook prima, zeker voor een MMORPG. Het heeft een 'gezellige' sfeer, bijvoorbeeld The Elder Scrolls Online vind ik alles een beetje plat aanvallen, bij New World totaal niet. Het leeft meer, ook oa door de goede bebossing.

• psychodude
SideShow schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:03:
[...]

Ik snap nooit goed waarom.

Voorbeeld:

stel dat dit spel nu next gen water zou hebben ipv wat simpele 'glijdende' textures. Welk aspect van een mmo maakt dit zwaarder of moeilijker dan in een andere game?

Mochten er complexe ripple en foam effects zijn, ja, begrijpelijk, maar indien niet kan ik niet echt een reden bedenken dat het water niet mooier zou kunnen zijn. Zoiets is toch puur client side en heeft niet veel te maken met de server/netwerk infrastructuur.
Server side is dan ook niet de reden om het niet te doen, client side belemmeringen zijn juist het probleem. Het verschil tussen een singleplayer AAA game en MMO zijn het aantal potentiële karakters, aantal potentiële skills die tegelijkertijd gerendeerd dienen te worden.

Je ziet nu al duidelijke FPS drops op high-end hardware zodra je 100 spelers in close proximity van elkaar hebt. Laat dus staan bij nog hogere graphics.

Daarin ligt een duidelijk verschil met meer traditionele games. Zelfs met meer 'conventional' multiplayer games waar je uiteraard meer spelers dan singleplayer hebt, is het toch anders. Een game als battlefield kan bijvoorbeeld wel met 100 spelers plaatsvinden, maar is veelal op grote afstand. Door wat LoD optimalisatie hoef je daar maar beperkt te renderen. Ook dit is in een MMO met name door het feit dat men dicht op elkaar zit, anders.

Al het andere buiten de characters om heeft relatief gezien minder impact, of in ieder geval, schaalt niet als dusdanig op zodra het drukker wordt. Maar je wilt natuurlijk enige uniformiteit behouden. Het is voor MMO's dan ook niet heel ongewoon om zodra gemiddelde hardware verbeterd, de grafische kwaliteit zo nu en dan wat verder uit te breiden.

Maar op dit moment is de hardware er gewoon niet naar om bij veel meer dan dit een speelbare ervaring te bieden zodra je met 100 of meer spelers dicht bij elkaar staat, zelfs niet met de meest highend hardware.

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21-09 13:03
TheBrut3 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:36:
[...]

Dat snap ik, maar door dergelijke zaken kunnen een hoop potentiële spelers afhaken. De huidige game industrie is best moordend en de MMO's zijn niet zo groot, ook al geloven de spelers graag van wel. Gelukkig, voor New World, heeft WoW een crash gehad waardoor een hoop MMO spelers rondkijken, maar dan moet je die wel gelijk bijhouden.

Ik denk dat New World een grote piek gaat krijgen, maar dat er ook veel spelers relatief snel weer stoppen.
Dit kan dan weer nadelig zijn voor de 'twijfelaars' die achterblijven. Gezien je karakter aan één server gebonden is kan het zijn dat die server een stuk leger lijkt en dat kan ook weer mensen wegjagen. Net als dat mensen andere spelers kunnen ontmoeten welke op een andere server blijken te zitten. Je wil natuurlijk niet steeds opnieuw beginnen. Een systeem waar de karakters niet aan servers zijn gebonden lijkt mij persoonlijk beter.

Tevens voelt het spel redelijk sloom aan. Je karakter lijkt wat rond te joggen, zonder dat er een sprintfunctie is. Ook door het reizen, en dan vooral het gebrek aan wat snelheid, gaan denk ik een hoop spelers afhaken. Sprintfunctie waarbij je karakter even 2x zo snel rent tot je stamina op is en een paard wat nog iets sneller gaat en misschien kan autopathen scheelt in mijn ogen al veel voor de meer casual speler welke je eigenlijk ook wil behouden voor de stabiliteit.

Verder heb ik mij gisterenavond nog prima vermaakt toen ik eenmaal kon spelen. Zeker het trade systeem is goed uitgewerkt en er zit echt wel potentie in het spel. Hopen dat Amazon het om weet te zetten naar een groot, stabiel en levendig spel.

[...]

Hoe werkt dat? Ik zit volgens mij op Runeberg en heb gekozen voor Syndicate.
Ik heb gehoord dat er een hele lore achter de mounts zit en waarom dat niet mogelijk is in 'New World'.
We gaan dat spel moeten spelen om te ontdekken :9

• Khaelos
Mijn 2070super met r5 3600 16 gig ram met een 1440p scherm trekt op medium settings redelijk goed 60fps(capped)
Zodra ik een townhub in kom gaat dat richting de 45-50 FPS.

Ik wil niet weten wat er gebeurt als er een grote veldslag is met 50 -100 spelers ;w

• huntedjohan
Khaelos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:16:
Mijn 2070super met r5 3600 16 gig ram met een 1440p scherm trekt op medium settings redelijk goed 60fps(capped)
Zodra ik een townhub in kom gaat dat richting de 45-50 FPS.

Ik wil niet weten wat er gebeurt als er een grote veldslag is met 50 -100 spelers ;w
met mijn 3060TI haal ik hele leuke scores op 3800x1200, maar wat mij opviel dat de gpu (volgens nvidia overlay) echt gruwelijk tot zn max gaat. zowel op medium als op high gewoon volop boven de 90% belasting.

hier eerst zien dat ik icue kan blijven gebruiken (vanwege mn fan curve) en het spel kan opstarten. blijkbaar heb ik problemen met Easy Anti Cheat software die moeite heeft met icue rgb :-(

• Khaelos

syndicate is niet erg aanwezig zo te zien op Runeberg :P

• TheBrut3
Ja, valt een beetje tegen. Als de game live gaat dan ga ik denk gewoon trade mats verzamelen en dan na een paar dagen kijken welke fractie het sterkste is in de server. En vooral hopen dat ik niet op een server zit met één of andere Juptubbert, want dat kan een server zomaar kapot maken. Alle fanboiis die zelfde fractie kiezen.

Edit: Volgens mij valt dit wel op te lossen. Door een limiet te zetten op verschil in fractie grootte. Zet bijv. een max verschil van 20. Wanneer je dan een vollere fractie wil joinen krijg je het bericht dat deze vol is en dat je A. een andere moet kiezen, of B. in een wachtrij komt tot de andere fracties binnen de marge komen.

[Voor 33% gewijzigd door TheBrut3 op 11-09-2021 11:26]

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Dit lijkt me ook wel een game om groot te worden als crafter of trader. Dus je kan op verschillende manieren gaan spelen en levelen.

Ik ga het niet spelen met launch. Ik stap misschien later in. Tenzij ik anders heb gevonden.

• huntedjohan
junglebeast schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:30:
Dit lijkt me ook wel een game om groot te worden als crafter of trader. Dus je kan op verschillende manieren gaan spelen en levelen.

Ik ga het niet spelen met launch. Ik stap misschien later in. Tenzij ik anders heb gevonden.
dat is ook de grootste reden voor mij om er in te stappen. PVP ligt me bij meeste games niet echt, en tot nu toe voelt de combat voor mij ook niet aan alsof ik er in pvp goed uit ga komen. maar het gatheren, het craften en beetje rondstruinen op zoek naar bruikbare items is voor mij wel de reden om het te gaan proberen. vooral het craften lijkt goed in elkaar te zitten.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:55
SideShow schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:06:

Ik mis ook een beetje context en opzet. Bij WoW of ESO had je al zoveel lore en "wereldopbouw" vooraf en dat maakt het voor mij veel specialer.
Wut? In WoW spawnde je in Elwyn Forest en moest je om onduidelijke redenen appels verzamelen en goblins in een grot verslaan. In New World start je tijdens het maken van je character in de kamer van het schip en daarna loop je direct het verhaal in. Alles tot nu toe ook voice acted. Ik vind de immersion een stuk beter dan die van WoW (mag ook wel na zoveel jaar).

Mij doet deze game erg aan Guild Wars 2 denken. Probleem van GW2 was dat er geen echte tank/healer combo's in zaten, iedereen deed vooral zijn eigen ding. Lijkt erop dat dit hier minder het geval is gezien de global chat die steeds om healers en tanks vraagt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:55
huntedjohan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:15:
[...]

met mijn 3060TI haal ik hele leuke scores op 3800x1200, maar wat mij opviel dat de gpu (volgens nvidia overlay) echt gruwelijk tot zn max gaat. zowel op medium als op high gewoon volop boven de 90% belasting.

hier eerst zien dat ik icue kan blijven gebruiken (vanwege mn fan curve) en het spel kan opstarten. blijkbaar heb ik problemen met Easy Anti Cheat software die moeite heeft met icue rgb :-(
Als je GPU niet op 98% load draait dan heb je óf een framerate/v-sync cap óf een cpu bottleneck aan je broek.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb nu opzich alle wapens wel getest. En ben alsnog geen stap verder met wat ik wil "mainen" als de game uit komt hahaa.. ik zoek een goeie pve build maar die ook vrij goed volstaat om niet keihard gepakt te worden in pvp.

Kan de goeie balans nog niet vinden daarmee.

• huntedjohan
sdk1985 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:45:
[...]

Als je GPU niet op 98% load draait dan heb je óf een framerate/v-sync cap óf een cpu bottleneck aan je broek.
heb niet het gevoel dat ik bottleneck heb, maar meer dat mijn GPU met new world veel warmer word als met singleplay BF5. terwijl dat op max staat. viel me op dat mijn gpu gewoon veel meer geluid maakte als dat ik gewent ben :P

en voor mijn gevoel maakte het ook niet uit in verbruik, gpu gebruik en temperatuur of ik nu preset op medium of op high had staan. terwijl het graphisch wel degelijk verschil gaf.

moet toegeven dat ik ook nog even moet wennen aan het feit dat ik nu op 3840x1200 resolutie speel, dus dat mijn gpu het nu ook zwaarder heeft is logisch :*)

• TheBrut3
junglebeast schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:30:
Ik heb voorlopig nog niet heel erg het gevoel dat ik groot/rijk kan worden met de tradeskills. Maar dat komt misschien ook omdat bijna niemand de markt echt gebruikt tijdens de beta. Misschien dat het tijdens de echte game meer is. En omdat de towns niet ver/snel genoeg worden geupgrade.

[Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 11-09-2021 13:57]

• Westland1940
Ligt het aan mij of zijn die main quest afstanden ineens bizar groot? Van je lokale stad moet ik ineens over de grens naar een ander gebied. Ook lijken daar de monsters ineens behoorlijk sterk, of ik level niet snel genoeg mee.

Ik weet ook nog niet wat het fijnst speelt, shield+sword, 1 grote axe, of met musket.

• TheBrut3
Westland1940 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:05:
Ligt het aan mij of zijn die main quest afstanden ineens bizar groot?
Afstanden worden inderdaad vrij groot. Daarom denk ik ook dat zonder mounts het spel vrij snel doodbloedt.
En als ik zo in de chat lees zijn de meeste casual spelers het daar wel mee eens. Alleen wat hardore spelers niet. En dan krijg als je argument dat het unbalanced is voor PvP. Nou dan maak je mounts alleen beschikbaar voor mensen die PvP uit hebben staan. Dus als manier om te reizen, klaar :+

• TheBrut3
Ik vind overigens ook dat ze dat bound on equip moeten aanpassen, of dat je dat op één of andere manier ongedaan kan maken. Ik heb nu bijv. een bag met lumber korting, craft een nieuwe bag met ore korting en welke meer gewicht kan hebben. Dan kan ik niet de oude verkopen wanneer ik de nieuwe wil gebruiken. En een bag kost al minimaal 250 en 1000 van die fraction points om te maken. Dat vind ik wel een dingetje eigenlijk.

• Westland1940
@TheBrut3 Of meer teleport plekken plaatsen. Ik zag de chat ook nu en dan discussiëren over mounts, was toch 50/50 wat ik zo zag.

Over het levelen of de power van je personage. Ik ben nu level 14, maar wordt al naar bepaalde plekken gestuurd voor quests waar ik eigenlijk vrij moeilijk doorheen kom. Monsters zijn behoorlijk pittig en moet echt hopen dat er meerdere spelers zijn, anders red ik het bijna niet.

Ik heb gewoon netjes eerst de main quest gevolgd, daarna wat gathering etc gedaan van de town board en de fraction, maar alsnog blijft het lastig. Mis ik iets? Doe ik iets verkeerd? Het lvlen gaat voor mijn gevoel ook al best traag. Ben ik underpowered of iets.

[Voor 6% gewijzigd door Westland1940 op 11-09-2021 15:45]

• huntedjohan
TheBrut3 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:33:
Ik vind overigens ook dat ze dat bound on equip moeten aanpassen, of dat je dat op één of andere manier ongedaan kan maken. Ik heb nu bijv. een bag met lumber korting, craft een nieuwe bag met ore korting en welke meer gewicht kan hebben. Dan kan ik niet de oude verkopen wanneer ik de nieuwe wil gebruiken. En een bag kost al minimaal 250 en 1000 van die fraction points om te maken. Dat vind ik wel een dingetje eigenlijk.
dat vind ik niet echt een probleem. dat is bij elke mmo al zo, en betekend ook dat je nadenk hoe en wat je craft. doelloos alles kunnen maken, en als het niet meer bruikbaar is verkopen is natuurlijk lekker makkelijk maar haalt volgens mij wel beetje de uitdaging weg.

• TheBrut3
Westland1940 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:39:
@TheBrut3 Of meer teleport plekken plaatsen. Ik zag de chat ook nu en dan discussiëren over mounts, was toch 50/50 wat ik zo zag.
Teleport heb ik nog niet gebruikt, maar volgens mij is het best prijzig.

• Khaelos
Westland1940 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:39:

Over het levelen of de power van je personage. Ik ben nu level 14, maar wordt al naar bepaalde plekken gestuurd voor quests waar ik eigenlijk vrij moeilijk doorheen kom. Monsters zijn behoorlijk pittig en moet echt hopen dat er meerdere spelers zijn, anders red ik het bijna niet.

Ik heb gewoon netjes eerst de main quest gevolgd, daarna wat gathering etc gedaan van de town board en de fraction, maar alsnog blijft het lastig. Mis ik iets? Doe ik iets verkeerd? Het lvlen gaat voor mijn gevoel ook al best traag. Ben ik underpowered of iets.
Ik had hetzelfde hoor, vandaag lvl20 en m'n azoth start gemaakt.
De Quest is level 20 maar de monsters zijn 23-24 die daar lopen, alsnog met.mijn hatchet/bow combo easy kills >:)

• Khaelos
TheBrut3 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:26:
[...]

Teleport heb ik nog niet gebruikt, maar volgens mij is het best prijzig.
Valt mee hoor base kost is 50azoth, maar je moet slim zijn en niet met je bags tot de rand vol rond gaan teleporten :+

• TheBrut3
Ik heb echt een handicap. Om één of andere reden kom ik altijd terug met een bag vol ore. Ook al ga ik naar buiten voor hout of huiden. :+
Khaelos schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:28:
Valt mee hoor base kost is 50azoth, maar je moet slim zijn en niet met je bags tot de rand vol rond gaan teleporten :+
Ahh ik wist niet dat gewicht het duurder maakt.

• Westland1940
Khaelos schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:27:
[...]

Ik had hetzelfde hoor, vandaag lvl20 en m'n azoth start gemaakt.
De Quest is level 20 maar de monsters zijn 23-24 die daar lopen, alsnog met.mijn hatchet/bow combo easy kills >:)
Heb je advies qua character building voor als ik de game waarschijnlijk eind deze maand koop. Hoe kan je het beste je character opzetten. Ik speelde met zwaard en schild, grote axe en met een musket. Maar ik was bijna nergens overpowered, eerder under.

• TheBrut3
Ik speel met hatchet en hamer en als 'backup' heb ik een musket bij. Qua stats eerst 50 strength, dan 50 constitution, dan 50 dexterity en daarna zie ik wel verder. Wil die 10% bonus hebben voor het verzamelen.

Ben inmiddels gestopt met gold en starmetal ore verzamelen en platinum begin ik helemaal niet aan. Lijkt er niet op dat de smelter snel genoeg wordt geleveld en mijn storage zit zo'n beetje vol. Stelletje slackers, zo snel mogelijk een town kopen maar zo snel mogelijk upgraden....

• Khaelos
Oeps foute forum

[Voor 97% gewijzigd door Khaelos op 11-09-2021 19:33]

• Khaelos
Ik moet zeggen dat ik wel hoop dat er meer leven komt op het forum en in game..
En we moeten weer duidelijk krijgen op welke server we gaan speler

Zit nu op runeberg alleen in de Tweakers guild :+
Wel begrijpelijk aangezien deze open beta maar 4 dagen duurt maar goed

• TheBrut3
Weet iemand wat de grootste New World streamers zijn/worden?
Ik wil namelijk de servers ontwijken welke zij gaan kiezen.
Khaelos schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:50:
Ik vind het hier op het forum nog tegenvallen. In game is ok'ish. Vooral de ontwikkeling van de town vind ik persoonlijk tegenvallen. Smelter is nog T3 (dus nog geen goud/starmetal) terwijl outfitstation ook T3 is en al wel goud aan kan.

[Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 12-09-2021 11:50]

• huntedjohan
heb me deze beta helemaal niet actief gemaakt. te druk en vond de 4 dagen te kort om er serieus mee verder te gaan. ben ook niet echt iemand die in 4 dagen heel ver gaat komen :P

ga m wel direct spelen zodra het beschikbaar komt. dus de pre order blijft gewoon staan. moet wel toegeven dat ik bij een sub ala wow zou afhaken, maar nu vind ik het wel de moeite waard

• TheBrut3
Ik ben wel benieuwd hoe Amazon het gaat aanpakken als na 2 maanden meer dan de helft van de spelers is gestopt. Samenvoegen van servers lijkt mij wat lastig, gezien het fraction systeem. Ik neem aan dat in verschillende servers ook verschillende fractions eigenaar zijn van hetzelfde dorp.

• Westland1940
TheBrut3 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:24:
Ik speel met hatchet en hamer en als 'backup' heb ik een musket bij. Qua stats eerst 50 strength, dan 50 constitution, dan 50 dexterity en daarna zie ik wel verder. Wil die 10% bonus hebben voor het verzamelen.
Hmm, ik levelde rond lvl 10 niet meer zo lekker door. Telkens vrij underpowered naar mijn idee. De main quest adviseert dan ook dat je bijvoorbeeld lv 14 moet zijn. Ik moest op een gegeven moment naar een oude tombe om wat teksten te verzamelen. Daar lopen monsters die ik in me 1tje nooit aankon.

Hopelijk rol ik er tijdens de release dagen beter in. Maarja advies is welkom.

Misschien dat ik zometeen nog even de beta check, maar ik ben er wel uit. Dat ziet er zeer interessant uit, toffe game. :)

• TheBrut3
Westland1940 schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:33:
Hmm, ik levelde rond lvl 10 niet meer zo lekker door. Telkens vrij underpowered naar mijn idee. De main quest adviseert dan ook dat je bijvoorbeeld lv 14 moet zijn. Ik moest op een gegeven moment naar een oude tombe om wat teksten te verzamelen. Daar lopen monsters die ik in me 1tje nooit aankon.
Ik ben nu ook bij main quest advies level 14 en ik ben zelf 25. Maar dat komt vooral omdat ik de main quest links laat liggen en voor de tradeskills ga.

• Khaelos
Ik denk dat ik in het begin vooral hard ga gatheren, fibers iron Wood stone leather etc.

Vrij snel nadat je die azoth start hebt krijg je de Quest voor je eerste Dungeon, ik was om dat.moment 20/21 wat echt nog wel wat te laag is.
Ik geloof advies lvl 25 ofzo
Dus een beetje over leveled zijn is niet erg

• Westland1940
TheBrut3 schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:46:
[...]

Ik ben nu ook bij main quest advies level 14 en ik ben zelf 25. Maar dat komt vooral omdat ik de main quest links laat liggen en voor de tradeskills ga.
Hoe level jij dan zo snel? Ik liep eerder achter dan overleveled.

• TheBrut3
Kan je eigenlijk zelf een rare item maken wanneer je reguliere crafts doet? Of kom je niet verder dan uncommon?
Westland1940 schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:21:
Hoe level jij dan zo snel? Ik liep eerder achter dan overleveled.
Ik heb veel ingezet op side zaken en trade skills. Die main quest deed mij niet zoveel.

Edit: Heb ook veel fraction missies gedaan, zodat ik bags kan maken.

[Voor 8% gewijzigd door TheBrut3 op 12-09-2021 14:26]

• psychodude
TheBrut3 schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:22:
Kan je eigenlijk zelf een rare item maken wanneer je reguliere crafts doet? Of kom je niet verder dan uncommon?
Begin nu een beetje te twijfelen. Maar dacht dat ik tijdens CBT in ieder geval 1 rare gecraft had in een bulk crafting sessie. Afgelopen dagen verder weinig echt crafting gedaan. Dus misschien dat ik mij vergis.
TheBrut3 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:17:
Ik ben wel benieuwd hoe Amazon het gaat aanpakken als na 2 maanden meer dan de helft van de spelers is gestopt. Samenvoegen van servers lijkt mij wat lastig, gezien het fraction systeem. Ik neem aan dat in verschillende servers ook verschillende fractions eigenaar zijn van hetzelfde dorp.
Tijdens closed beta hebben ze dit systeem ingezet. Wat er gebeurd is de server waar naartoe gemerged wordt blijft zoals deze was. De server die verdwijnt, daarvan krijgen de spelers die behoorden tot een company die een territory geclaimed had financiële compensatie (gold). Zo lastig leek de inzet niet tijdens de CBT daarmee in dat geval. Hoewel niet iedere speler er helemaal tevreden mee was, werkt het systeem dus voor zover te zeggen wel. En vind ik het persoonlijk een goed concept, voorkomt namelijk de overload aan dode servers die je gewoonlijk post launch te zien krijgt.
Khaelos schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:50:
En we moeten weer duidelijk krijgen op welke server we gaan speler

Zit nu op runeberg alleen in de Tweakers guild :+
Wel begrijpelijk aangezien deze open beta maar 4 dagen duurt maar goed
Beta is kort, en verder blijft het MMO genre toch een redelijke niche. Het enige MMO topic dat op Tweakers echt vlot gelopen heeft in de afgelopen jaren is het WoW topic. Alles daarbuiten is toch in een vrij langzaam tempo geweest. In de vroege jaren post FFXIV launch bijvoorbeeld waren lange momenten van stilte op het tweakers topic bijvoorbeeld niet ongewoon. Toen ik RuneScape tot een jaar of 3 geleden nog actief speelde liep dat topic ook niet heel rap.

Het New World topic zal vermoedelijk niet heel erg veel anders gaan worden. De eerste dagen mogelijk wat meer leven. Maar na enkele weken zou ik er niet van opkijken als je een week voorbij kunt zien gaan om nog op dezelfde pagina in het topic te blijven ;).

• ronalnilson
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 20:19
Hopelijk effectief starten de 23 september

• TheBrut3
ronalnilson schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:04:
Hopelijk effectief starten de 23 september
28e toch?
Lijkt mij wel. Volgens mij zijn er geen game stopping zaken. En echt veel kunnen ze niet meer aanpassen in 2 weken.

• TheBrut3
Beta afgesloten en spel maar gekocht. Pre-order goodies vallen wat tegen. Goedkope versie maar gekozen. Een huisdier boeit mij niet en die Woodsman skin is niet zo mooi.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

TheBrut3 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:43:
Beta afgesloten en spel maar gekocht. Pre-order goodies vallen wat tegen. Goedkope versie maar gekozen. Een huisdier boeit mij niet en die Woodsman skin is niet zo mooi.
Ja same had daardoor ook die normale editie gekocht.

• Khaelos
ik ben bijna level 22, even kijken of ik zo die dungeon een keertje kan runnen, Amrine Excavation

• Khaelos
ok dit kan niet goed zijn.. 8)7

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik moet zeggen, heb mij erg vermaakt tijdens deze beta, ga het spel denk ik wel aanschaffen.

Beetje meegelopen met Dutch Dominion en dat was leuk bedankt hiervoor.

Moet wel zeggen dat als je een kans wil maken om te winnen in grote schaal PvP we meer mensen nodig hebben. Ik zag verschillende nederlandse guilds, mijn idee zou zijn om deze samen te gaan voegen ofzo anders wordt je altijd overspoeld door de grotere guilds.

Ik ben zelf meer een PvE speler die het leuk vind om af en toe mee te doen met PvP als er een event is of zo :P
Dat is idd niet best :( Ik heb mijn temperaturen ook in de gaten gehouden, mijn PC stond flink te blazen tijdens new world.

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:13
Ik vond het spel wel vermakelijk, maar irriteer mij wel aan de performance en dat sommige gameplay elementen gewoon echt niet meer zouden mogen.

Over de performance; ik heb gewoon een high end PC (AMD 5800x, 3070, 32gb 3600 en hij staat geinstalleerd op mijn nvme), maar het draait gewoon echt niet soepel en dan speel ik alles op high of medium en dan ziet het er echt niet mooi uit op 1440p..

Qua gameplay heb ik het spel meteen afgesloten toen ik wilde zwemmen en gewoon over de bodem ging lopen.. Kom op zeg dat kan echt niet zo dicht bij release. En dat je van elke trap af valt ipv gewoon eraf te lopen.

• Idanue
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:20
invine schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:21:
Ik vond het spel wel vermakelijk, maar irriteer mij wel aan de performance en dat sommige gameplay elementen gewoon echt niet meer zouden mogen.

Over de performance; ik heb gewoon een high end PC (AMD 5800x, 3070, 32gb 3600 en hij staat geinstalleerd op mijn nvme), maar het draait gewoon echt niet soepel en dan speel ik alles op high of medium en dan ziet het er echt niet mooi uit op 1440p..
Hier totaal geen problemen met 5600X, 32GB en 6900XT op 3440x1440 en alle settings op maximaal.
Bijna altijd 100+ fps met soms een drop naar rond de 50 als het erg druk is.

$25 USD Crypto.com referral x5275huagr

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:13
Idanue schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:32:
[...]

Hier totaal geen problemen met 5600X, 32GB en 6900XT op 3440x1440 en alle settings op maximaal.
Bijna altijd 100+ fps met soms een drop naar rond de 50 als het erg druk is.
Ik kom echt niet boven de 90 fps uit als het rustig is.. in dorpen alles op max is 30 fps 8)7
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee