Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-10 00:12
Edit: nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Rogers op 27-12-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 15:47
Speelt inderdaad goed weg.
Heb mij alleen vergist in de server denk ik... dacht dat ik zo ff kon migreren maar helaas kost dat een vermogen ...
Maar goed mag de pret niet drukken, kan nog altijd een een andere char aanmaken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:21

Oxigeon

En zo is dat!

Ik dacht gisteren eens wat te gaan levelen in de professions en ondertussen wat centjes te verdienen. Helaas is dit niet te doen door de markt leeg te kopen en dan die items om te zetten in andere items.

Je moet de raw materials echt zelf verzamelen waarna je deze omzet in waardevollere items. Anders ga je er echt geen winst op maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Oxigeon op 29-12-2024 11:13 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
ErwinJ schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:16:
Speelt inderdaad goed weg.
Heb mij alleen vergist in de server denk ik... dacht dat ik zo ff kon migreren maar helaas kost dat een vermogen ...
Maar goed mag de pret niet drukken, kan nog altijd een een andere char aanmaken,
Helaas stoppen ze wat veel weg achter een dure cashshop. Het ergert mij wel een beetje dat je de volle pond voor een spel betaald en dan zijn er duidelijk dingen weggelaten om er geld voor te vragen (mounts, meer gear sets, transmog tokens, etc.).

Ik loop trouwens net in Oxboro rond en daar draait het Wilhelmus op de achtergrond.

Heb een sterk vermoeden dat ze muziek fragmentjes gebruiken uit andere spellen, o.a. Baldurs Gate 3, The Witcher 3 en WoW. Mischien om nostalgische gevoelens aan te wakkeren?

[ Voor 11% gewijzigd door Rogers op 31-12-2024 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Oxigeon schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:13:
Ik dacht gisteren eens wat te gaan levelen in de professions en ondertussen wat centjes te verdienen. Helaas is dit niet te doen door de markt leeg te kopen en dan die items om te zetten in andere items.

Je moet de raw materials echt zelf verzamelen waarna je deze omzet in waardevollere items. Anders ga je er echt geen winst op maken.
Denk niet dat je iets kan verdienen met professions helaas. De resources brengen meer op als je ze verkoopt.

Iedereen craft dezelfde gear en verkoopt die voor praktisch niks, plus monsters, quests en helemaal expeditions geven zo veel loot dat craften niet nodig is (tijdens lvlen iig).
Vind het zo ontzettend zonde dat ze zo'n uitgebreid crafting systeem bijna nutteloos hebben gemaakt.
Was beter geweest als monsters alleen crafting materiaal dropte.

Vind het ook jammer hoe vlug het levelen gaat. Ik ben constant zo'n 10 levels hoger dan de main quest die ik ben het doen, daardoor is alles super makkelijk. Als je beetje op ontdekking gaat en wat doet craften vliegt de xp om de oren. Zou liever weken/maanden over max level doen dan een paar dagen.
Ze hebben een hele wereld gemaakt voor levelen maar je slaat veel er van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 00:29
Heb even stukje terug gelezen in het forum, maar dit is volgens mij niet positief dat ik met een paar pagina's terug al op datum van maart 2024 zit haha.

Zijn er nog veel mensen hier die dit actief spelen? Ik heb net de 4 uur trial gespeeld op de xbox, maar twijfel om het te kopen. Het speelde wel erg lekker en ik hou echt van MMO en helemaal als het lekker lui op de bank kan.

Maar in de goede oude wow tijd was ik wel echt iemand die voor het raiden ging. Ik ben bang als ik ooit lvl 65 haal dat of ik mij al verveeld heb dat het eerder stopt of dat endgame onmogelijk is met onbekende mensen. Dit vooral omdat MMO op console denk net wat lastiger is dan op de PC als je moeilijke boss fights hebt.

En als mensen nog spelen is dat vooral op de server "Draco"?? En die is crossplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:40
To easy schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:24:
Heb even stukje terug gelezen in het forum, maar dit is volgens mij niet positief dat ik met een paar pagina's terug al op datum van maart 2024 zit haha.

Zijn er nog veel mensen hier die dit actief spelen? Ik heb net de 4 uur trial gespeeld op de xbox, maar twijfel om het te kopen. Het speelde wel erg lekker en ik hou echt van MMO en helemaal als het lekker lui op de bank kan.

Maar in de goede oude wow tijd was ik wel echt iemand die voor het raiden ging. Ik ben bang als ik ooit lvl 65 haal dat of ik mij al verveeld heb dat het eerder stopt of dat endgame onmogelijk is met onbekende mensen. Dit vooral omdat MMO op console denk net wat lastiger is dan op de PC als je moeilijke boss fights hebt.

En als mensen nog spelen is dat vooral op de server "Draco"?? En die is crossplay?
Het is erg goed te spelen op console. Dat hoeft je niet af te schrikken voor bepaalde content.

Momenteel zelf niet actief maar als je de trial leuk vond kan je het prima halen hoor. Ben je wel even zoet mee :)

Geen idee hoe de server Draco is though en volgens mij zijn alle servers crossplay tenzij je specifiek de niet crossplay server kiest.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Ricmaniac schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Het is erg goed te spelen op console. Dat hoeft je niet af te schrikken voor bepaalde content.

Momenteel zelf niet actief maar als je de trial leuk vond kan je het prima halen hoor. Ben je wel even zoet mee :)

Geen idee hoe de server Draco is though en volgens mij zijn alle servers crossplay tenzij je specifiek de niet crossplay server kiest.
Thanks.

En crossplay kan dat ook met de companies of is dat puur eigen server? Want crossplay is denk ik vooral voor pvp of pve waar je in een group finder gaat of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook een speler die zo nu en dan op draco te vinden is. Speelt lekker weg op de console. Vind het zelf een van de betere mmo die er zijn op de consoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Oxigeon schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Hier ook een speler die zo nu en dan op draco te vinden is. Speelt lekker weg op de console. Vind het zelf een van de betere mmo die er zijn op de consoles
Kijk goed om te horen. Is endgame beetje toegankelijk? Vind de raids namelijk altijd het mooiste maar je moet vaak bepaalde gearscore hebben of achievements bijvoorbeeld om mee te doen? Of is dit best toegankelijk voor een casual xbox speler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-10 14:44
Wij zijn deze week ook gestart met 2 andere vrienden.
Heerlijk om een MMO lekker op de bank te spelen met de xbox controller in de handen, tot noch toe vermaak ik me goed en focus ik me vooral op Occulist met Fire staff & Ice Gauntlet..
Gedurende reis maar is kijken of er andere 'classes' zijn die allicht ook interessant zijn om te spelen. Wat ik begrijp is dat je eigenlijk gedurende de 'hele reis' kan switchen? Dat is voor mij wel een flinke plus, want dan zou ik kunnen switchen tussen een Ranger & Occulist (altijd mijn favo's geweest. :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
lowskilled-ftw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:58:
Wij zijn deze week ook gestart met 2 andere vrienden.
Heerlijk om een MMO lekker op de bank te spelen met de xbox controller in de handen, tot noch toe vermaak ik me goed en focus ik me vooral op Occulist met Fire staff & Ice Gauntlet..
Gedurende reis maar is kijken of er andere 'classes' zijn die allicht ook interessant zijn om te spelen. Wat ik begrijp is dat je eigenlijk gedurende de 'hele reis' kan switchen? Dat is voor mij wel een flinke plus, want dan zou ik kunnen switchen tussen een Ranger & Occulist (altijd mijn favo's geweest. :) )
Yep, je kunt alle weapon skills levelen op een karakter, en dus gewoon wisselen door een ander weapon te equippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 15:47

Ik zit met 2 chars op Draco (Crossplay) wel pas begonnen maar de game speelt lekker weg.
Ik heb nog een lvl 30 op een andere server deze gaat tzt om naar Draco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 13:59
Zojuist eerste char naar 65 getild en het speelt inderdaad wel lekker, maar nu ineens val je wel in een gat. Motivatie is weg omdat alles zo makkelijk is te verkrijgen. Zijn er uberhaupt Nederlandse guilds? Dat zou het wat makkelijker maken. Ik zit op Andrometus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
hogerop word wisselen wel wat moeilijker in eerste instantie omdat je dan ook je hele gearset natuurlijk wil veranderen maar je kan opzich prima meerdere setjes verzamelen uiteindelijk :)

Ik wissel altijd tussen een vol tank build flail, swordnshield en Rapier, Bow

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 08-01-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
grimlock schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:52:
Zojuist eerste char naar 65 getild en het speelt inderdaad wel lekker, maar nu ineens val je wel in een gat. Motivatie is weg omdat alles zo makkelijk is te verkrijgen. Zijn er uberhaupt Nederlandse guilds? Dat zou het wat makkelijker maken. Ik zit op Andrometus.
Alle gear makkelijk te verkrijgen? Of hoe bedoel je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 13:59
To easy schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:56:
[...]

Alle gear makkelijk te verkrijgen? Of hoe bedoel je dat?
Exact dat, je krijgt bakken met gear op je afgegooid en ik heb de indruk dat 10 levels in gear niet echt veel verschil uitmaakt. Iedereen rent nog steeds heen en weer en het komt meer neer op tactisch inzicht of je een expedition goed of niet goed voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByL5Bb2Iah_Y54Y5idxtx_9Jgp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCNxmWzdLeUjpquICyDMzZjg.png?f=fotoalbum_large

Season 8 is begonnen.
https://www.newworld.com/...f-the-divide-announcement

Ben de game maar weer eens aan het downloaden.. kijken of ik daar wat ga doen tot dat Dune Awakening uit komt :P

3 Juni komt er zelfs een Hardcore server 8)7

Hardcore Seasonal World
Speed. Strategy. Survival. This season’s Seasonal World, Hardcore, introduces a thrilling twist to character progression. New characters begin in a “unfallen” state, gaining access to elite rewards if they survive without dying. Die once, and you will forfeit the ability to unlock the unfallen rewards. However, your character will remain, and your experience on the server will become easier. You’ll still have plenty of other rewards to chase and unlock for your account and primary characters, even after you’ve fallen. If you’ve never experienced some of the pinnacle group content, or struggled to find a group, this server is the perfect place to power up and dive into that content with ease.

Leveling and gearing up is faster than ever in this limited-time world with a completely different, streamlined main questline to follow. Artifact equip limits are lifted, allowing players to power up like never before. Push yourself to the brink or reroll to reclaim your unfallen glory. The choice is yours.

The Season 8 Hardcore Seasonal World will will only be available for a limited time and launch in early June. Look forward to more details closer to launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-10 13:08
Gisteravond zijn de hardcore servers gestart, voor Europa is dat de ALASTOR server.
De server is tijdelijk en je kan er niet naartoe of vanaf transferren.
De server sluit weer op 8 Juli

overigens is het niet Hardcore zoals de meesten van jullie dat zullen kennen, dat lees je hieronder

https://www.newworld.com/...s/hardcore-seasonal-world

hier nog de pagina met de laatste patch informatie

https://www.newworld.com/en-us/news/articles/update-1-3-27

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gister avond een character willen maken maar toen was de server ineens in maintenance.
Ga dit vanavond wel eens bekijken. Wel interessant zo'n versnelde leveling en speciale manier van dingen verkrijgen voor ook je al bestaande main chartacter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oke levelen gaat echt rete snel.. je bent max level in een uurtje of 8.
Was net alleen vet nonchalant en even niet door dat ik hardcore speelde dus ging dood zonder op te letten ...

Zorgt ervoor dat ej niet alle rewards kan krijgen dus toch maar even weer delete en opnieuw gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009

R.G

is de game het waard voor 35,99?

Veel nieuwe content sinds release?
Veel maintance? crashes or bugs? of valt mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
R.G schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:29:
is de game het waard voor 35,99?

Veel nieuwe content sinds release?
Veel maintance? crashes or bugs? of valt mee?
Als je hem nog niet eerder gespeeld hebt vind ik het zeker waard voor 35€ heel veel te doen enzo.
Voor de mensen die heel veel deze MMO spelen laat het veel liggen in potentie. Er blijven wel updates en content komen maar niet in de rate dat gewenst is bij een MMO voor endgame is mijn ervaring.

Maar heb er zelf 500-600 uur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009

R.G

Ricmaniac schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:35:
[...]

Als je hem nog niet eerder gespeeld hebt vind ik het zeker waard voor 35€ heel veel te doen enzo.
Voor de mensen die heel veel deze MMO spelen laat het veel liggen in potentie. Er blijven wel updates en content komen maar niet in de rate dat gewenst is bij een MMO voor endgame is mijn ervaring.

Maar heb er zelf 500-600 uur in.
Komt er nog meer betaalde dlc of heb ik met deze versie alles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
R.G schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:50:
[...]

Komt er nog meer betaalde dlc of heb ik met deze versie alles?
Mogelijk in de toekomst wel ja maar als je nu New World: Aeternum koopt heb je zowel de base game als de eerste (nog enige) expansion ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:25
Op PS+ dus deze maar eens gedownload. Stond al een poosje op m’n lijstje, maar dat lijstje is zo lang dat deze geparkeerd stond.

En om maar met de deur in huis te vallen, ik weet het niet zo goed met deze game. Voor iedere speelsessie en het eerste uur dat ik daadwerkelijk speel ben ik helemaal hyped. De basis is erg goed en het valt helemaal in mijn straatje. Zou ik zomaar 1000+ uur in kunnen stoppen, maar..

.. het is niets vernieuwend en het is erg basic. De missies zijn van a naar b lopen en weer terug. De skills heb je na drie minuten allemaal wel gezien want het zijn er erg weinig en ze lijken op elkaar. Ik wil special effects zien als ik hamer in de grond boor, bliksemschichten uit de lucht, ontploffende enemies, burning enemies, noem maar op. Leuk dat je dat gitaar kan spelen, een huis kan kopen of mee kan doen aan wars voor een paar belastingvoordelen, maar als de combat in eerste instantie erg basic en niet speciaal is dan kun je toevoegen wat je wilt maar verbetert het de speelervaring niet. Althans niet voor mij. Bijna alles wat je speelt voelt daardoor minder aan.

Bij de end game ben ik nog niet hoor, maar als ik in de chat alleen maar lfg Gorgon zie en niets anders dan heb wel een vermoeden hoe de end game eruit ziet.

Ik vind het jammer. De omgeving is prachtig, de sfeer is prachtig, de steden leven maar het is verder allemaal erg karig. Wie weet als ik bij de end game aankom draait mijn mening en ik hoop het, want dit zou nog steeds een pareltje kunnen worden. Maar ik ben er een beetje bang voor.

Nu ik dit zo typ krijg ik toch wel weer zin om te spelen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Whaha snap het.. heb ook een haat liefde verhouding. elke keer als ik terug keer heb ik het weer even leuk en ben ik weer gemotiveerd om dingen te doen en de vibe van de game blijft gewoon erg goed. maar de uitwerking is het gewoon niet wat ik zoek in endgame van mmo's.

De skills enzo heb ik dan weer niet zo last van. vind het leuk om verschillende builds van wapens en armor te maken en werkt prima voor in deze game vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:25
Nu bij de end game aangekomen en ik blijf toch bij mij reeds genoemde punten. De game zit op het randje van perfectie maar er mist iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Misschien is de game iets te simpel uitgewerkt? Ik zit soms met mijn mond open naar het scherm te staren als ik een nieuw gebied betreed, dat is echt fantastisch gedaan. Maar de missies en combat zijn erg eenvoudig. Een speelsessie is over het algemeen van korte duur terwijl ik sta te popelen om te gaan spelen.

De dungeons vond ik de eerste aantal keer prachtig, maar ook daar slaat de verveling snel in toe. De combat is simpel, waardoor de dungeons ook weer sneller vervelen.

PvP geprobeerd, maar dat is als beginner niet te doen. Dat is zeker een skill issue, maar voor het grootste deel een gear issue. Dan zou je oeverloos moeten grinden en ondertussen wordt de vloer met je aangeveegd. Dat vond ik misschien leuk om te doen toen ik 15 was, maar nu pas ik daar voor.

Ook wel eens fijn om niet compleet verslingerd te zijn aan een game en die je af en toe voor een paar uurtjes kan spelen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jack_Mojo op 28-08-2025 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jack_Mojo schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:29:
Nu bij de end game aangekomen en ik blijf toch bij mij reeds genoemde punten. De game zit op het randje van perfectie maar er mist iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Misschien is de game iets te simpel uitgewerkt? Ik zit soms met mijn mond open naar het scherm te staren als ik een nieuw gebied betreed, dat is echt fantastisch gedaan. Maar de missies en combat zijn erg eenvoudig. Een speelsessie is over het algemeen van korte duur terwijl ik sta te popelen om te gaan spelen.

De dungeons vond ik de eerste aantal keer prachtig, maar ook daar slaat de verveling snel in toe. De combat is simpel, waardoor de dungeons ook weer sneller vervelen.

PvP geprobeerd, maar dat is als beginner niet te doen. Dat is zeker een skill issue, maar voor het grootste deel een gear issue. Dan zou je oeverloos moeten grinden en ondertussen wordt de vloer met je aangeveegd. Dat vond ik misschien leuk om te doen toen ik 15 was, maar nu pas ik daar voor.

Ook wel eens fijn om niet compleet verslingerd te zijn aan een game en die je af en toe voor een paar uurtjes kan spelen. :)
Ja ik snap je volledig ja.

En dat is het voordeel van een buy2play constructie zoals dit :P kan altijd terug keren als je even zin hebt op een dag. :)

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:22
Heb hem tijdje geleden gespeeld. Maar toen ik zag dat ik in sterker te worden gewoon wapens kon kopen en ik sterker werd was het minder. Geen gevoel van iets verdienen. Maar gewoon level omhoog en even extra dingen kopen. Ook tegen zo weinig geld dat dat ook geen idee was.
Hoe is dat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
tl:dr: In principe niet veranderd. Je kan gewoon wapens kopen. maar je hebt wel een bepaald expertise level nodig voordat je de gear kan equipen.

1. Gear Score en Expertise
Naast je level heb je ook Expertise nodig, dat bepaalt hoe hoog de Gear Score van je uitrusting effectief is.
Stel: je koopt een wapen van GS 700, maar jouw Expertise is 600 > dan wordt het wapen tijdelijk naar beneden geschaald.
Je moet dus je Expertise verhogen (via Gypsum, expedities, chest runs, enz.) tot 700 om echt de maximale stats te gebruiken.

2. Beste wapens komen niet alleen van de markt
De echte BiS (best in slot) wapens komen meestal uit crafting (met perfecte perks) of uit named drops in expedities/raids.
Zulke perfecte wapens zijn zelden te koop, of kosten extreem veel goud.

3. PvP en factiebeloningen
Sommige van de sterkste wapens kun je alleen krijgen via PvP reward tracks of bij de factievendor.
Die zijn dus sowieso niet te koop bij andere spelers.

4. Wat je wél kunt kopen
Je kunt zeker goede starter endgame-wapens kopen om sneller mee te doen aan expedities en PvP.
Maar voor de allerbeste gear heb je altijd een mix nodig van:
Crafting (zelf of door iemand met max skill)
Expedities(dungeons) runnen voor named loot
PvP faction grind
Expertise levelen

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-10 13:08
in aanloop naar seizoen 10 even een paar links met updates:
https://www.newworld.com/...0-nighthaven-announcement
https://www.icy-veins.com...news/new-world-season-10/

Hier een link naar een bekende Twitch streamer die veel en vaak NW speelt:
www.twitch.tv/BagginsTV (hopelijk doet ie het op werk kan ik niet naar twitch :))

en een uitgeschreven guide door AI om je voor te bereiden op Season 10:

What would you add to S10? : r/newworldgameTo prepare for New World's Season 10 (Nighthaven), release on October 13, 2025, focus on leveling to the new level cap of 70, which will involve reaching level 65 through the Brimstone Sands and Elysian Wilds main story quests. Level any weapons you enjoy, save your gold, and stockpile valuable PvE and PvP materials and caches, as the new "Perk Charms" gear modding system and potential level cap increase mean most current gear will likely be obsolete. Stockpiling dense materials from mutated expeditions and sandworm trials will also be beneficial for the new gear score system.
Character Progression
Level Up to 65:
Complete the main story quests in Brimstone Sands and the Elysian Wilds to reach level 65.
Reach Level 70:
Season 10 will increase the level cap to 70, so continue progressing to this new cap to access all the new content.
Level Weapons:
Level up every weapon you enjoy using, as weapon meta shifts with buffs and nerfs, which will significantly change PvE and PvP gameplay.
Gear & Economy
Save Gold:
Don't spend a lot of gold on gear, as a major gear rework is expected with Season 10.
Level Gear Score:
Prepare to start your gear from scratch for Season 10. The max gear score will increase to 800.
Stockpile Gear/Caches:
Gather all possible Capture the Flag caches, Outpost Rush caches, and Major Breach caches, as they may yield higher gear score items when opened in the new season.
Save PvE Materials:
Retain dense materials from mutated expeditions and other unique PvE materials like sandworm material.
Professions & Crafting
Consider Stonecutting & Arcana:
These are potentially valuable professions to invest in due to an anticipated new resource for perk swapping (Stonecutting) and because Arcana is generally a good safe bet for investment.
Stockpile Resources:
Holding onto refining materials like Myithril ore and Oricalcum is a good strategy for gaining refining XP or creating prismatics later on.
What's New in Season 10 (Nighthaven)
New Zone:
A new zone called Nighthaven.
Game Mode:
A new game mode, Catacombs.
Gear System:
A new gear modding system, "Perk Charms," along with set bonuses, Umbrals, Infix Perks, and attribute changes.
Other Updates:
A new Outpost Rush (OPR) map, and potential new weapons like dual daggers.

[ Voor 3% gewijzigd door Khaelos op 18-09-2025 13:27 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nice die icy veins post.
Mooi overzicht. Dit kan wel een interessant moment zijn om weer eens te komen kijken oprecht :D

Had wel die hardcore seasonal mode gedaan maar paar keer dood gegaan en toen had ik geen zin meer om het te proberen (voornamelijk vanwege andere games)

Die raid ziet er zo in eerste opzich wel tof uit hoor! Anders dan wat we gewend zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 18-09-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlywilde
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-10 08:56
Is er een Tweakers of anderszins leuke Nederlandse company in deze game? Ik speel het sinds kort (op PS5) en vind het heel leuk, maar mis een beetje een community waar ik mee kan communiceren en expeditions doen enzo. Iemand een Discord linkje? Die in de eerste post doet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-10 16:53
Nog actieve NW spelers hier? Is er het afgelopen jaar nog een hoop verandert in een positieve zin? ;) Deze MMO greep mij meer als veel andere maar ook niet voor lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aankomend season begin oktober voegt echt best veel toe! als je nog niet bij bent is het nu wel een mooi moment om terug te keren denk ik zodat je de nieuwe content kan gaan doen straks.

De nieuwe patch is eigenlijk bijna gewoon een volledige expansion maar hier dan als gratis update. best bizar vind ik.

Hopen dat het ook de game gewoon weer een beetje op de radar krijgt. Ik wacht zelf tot dat seizoen en ga het dan ook weer eens booten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@Ricmaniac Het viel mij op dat meerdere YouTubers ineens NW content uploadde, dus ik denk dat ze achter de schermen al bezig zijn (gesponsord natuurlijk maar prima verder).

Ongeveer een jaar geleden weer ingestapt en prima vermaakt alleen zonde dat ze de mount expansion niet gratis maakte. Ik denk dat juist zo'n update een hoop spelers terug haalt. Ik was toen niet van plan om extra geld erin te gooien hiervoor, en nu nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Misschien dat ik het nieuwe seizoen eens een nieuw karakter ga maken en het spel nog eens probeer. Ben benieuwd wat er allemaal veranderd is. New World was bij launch zo leuk, tot je bij de end game kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 21:31
Is new world nog te spelen met een 3080 of brand het die kaarten nog steeds kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Soulizer schreef op zondag 28 september 2025 @ 23:33:
Is new world nog te spelen met een 3080 of brand het die kaarten nog steeds kapot?
nee joh dat was alleen bij specifieke kaarten eerste paar dagen. draait gewoon goed op een 3080 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Oef, ik zie wel dat het gevaarlijk is om New World weer te proberen. Laatst gespeeld is 5 april 2022, maar tot die tijd een dikke 1100 uur gespeeld.

Hoe zit het nu precies met de versies? Begrijp ik het goed dat wanneer je New World hebt gekocht, dat je dan automatisch Aeternum hebt gehad en dat je Rise of the Angry Earth moet kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
TheBrut3 schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:51:
Oef, ik zie wel dat het gevaarlijk is om New World weer te proberen. Laatst gespeeld is 5 april 2022, maar tot die tijd een dikke 1100 uur gespeeld.

Hoe zit het nu precies met de versies? Begrijp ik het goed dat wanneer je New World hebt gekocht, dat je dan automatisch Aeternum hebt gehad en dat je Rise of the Angry Earth moet kopen?
Klopt. Als je een legacy speler bent met de base game dan moet je Rise of the Angry Earth kopen als betaalde expansion om alle content in Aeternum te kunnen doen. Aeternum is meer een name change nadat het ook op console is uitgekomen en de game iets geshift is :P De aankomende patch met alle nieuwe content en level cap increase etc is gewoon gratis voor alle spelers though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zo nu en dan start ik op de ps5 de game ook nog een keertje op. Ik doe vanalles wat en daarom nog geen maximaal level. Al moet ik eigenlijk zorgen dat ik dat eerst wordt voordat ik ook maar verder ga met randzaken haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-10 10:00
Ik ga deze avond New World eens voor de eerste keer spelen op PS5.

"Door het recente filmpje te zien van "The Lazy Peon" ivm New World"

Zijn er eventuele tips die handig kunnen zijn voor een N00B zoals ik? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
HeRSteiN schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:
Ik ga deze avond New World eens voor de eerste keer spelen op PS5.

"Door het recente filmpje te zien van "The Lazy Peon" ivm New World"

Geniet van de story en je eigen playtrough :P rush niet naar endgame want de game doorspelen is toffer dan de endgame imo hahah vooral die eerste keer want de wereld is mooi. Explore en gather onderweg gewoon enzo :) pin je niet te vast op de keuzes die je early game maakt zoals het kiezen van je class en de bonussen die daarbij komen want dat is niets. Het lijkt alsof je een class kiest maar je kan alle wapen combo's maken die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
HeRSteiN schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:
Genieten en niet te snel willen gaan.
Bij launch was het vooral de lifeskills powerlevelen en veul centen verdienen, maar de meeste mensen kunnen nu toch alles craften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
@HeRSteiN Haha precies door de zelfde video is mijn interesse ook weer terug.

Waar het bij mij vaak mis gaat in MMO's (en ook in New World) is dat ik op een gegeven moment in zo'n dungeon routine zit. Spel opstarten, paar dungeons / trails doen, en weer offline. Paar dagen zo door en ik ben burned out. Was hier ook helaas geval... terwijl die trails wel echt tof waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 21:31
Ricmaniac schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:08:
[...]

nee joh dat was alleen bij specifieke kaarten eerste paar dagen. draait gewoon goed op een 3080 hoor :)
Oh, ik was in de veronderstelling dat dit probleem bij alle 3080-kaarten voorkwam en dat ze daardoor doorbrandden. Dat was dus alleen bij bepaalde kaarten (welke?) en speelt allang niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Soulizer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:50:
[...]

Oh, ik was in de veronderstelling dat dit probleem bij alle 3080-kaarten voorkwam en dat ze daardoor doorbrandden. Dat was dus alleen bij bepaalde kaarten (welke?) en speelt allang niet meer?
Nee is al jaren geleden opgelost gelukkig haha :P . Was bij de RTX3090 serie van EVGA.
En het was eigenlijk nooit new world die het deed he maar foutieve soldering van die kaarten :P
New World zorgde voor abrupte extreme stroompeaken in het begin en de zwakke soldeerverbindingen konden hierdoor overstrekken of beschadigen. en na onderzoek bleek het minder dan 1% van de EVGA RTX3090 kaarten te gaan maargoed het probleem zat hem dus eigenlijk bij EVGA en niet bij New World.

[ Voor 32% gewijzigd door Ricmaniac op 01-10-2025 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Als hardware kapot gaat door een spel ligt het aan de hardware zelf of aan de driver, beide moeten dat voorkomen.

Beetje hetzelfde idee dat je een motor op zou blazen omdat de fabrikant geen toerenbegrenzer heeft, kan de gebruiker moeilijk de schuld van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
Kleine update van mijn ervaring gisteren.

Ik kan me niet over het feit zetten dat er een soort van Stutter/Freeze in de game zit op PS5.
Dit is zeer frustrerend.
Het was al merkbaar van de paar seconden dat ik op het vaste land/strand toekwam.

Heb met de 3 settings gespeeld + uncapped FPS of 60Fps. Geen verbetering, integendeel.

Daarom toch maar beslist dit aan de kant te leggen. Of ze moeten deze nog optimaliseren voor PS?

Jammer, al bij al is het wel ongeveer wat ik zoek in een game, (gatheren, craften <3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Nou mijn nieuwe karakter is aangemaakt. Moet alleen nog even kijken of ik ze gratis op dezelfde server kan krijgen, anders moet ik vlug opnieuw beginnen. Want dan kan ik wat met geld schuiven als dat nodig is. Ik voel mij nu arm! :+ En snel geld verdienen gaat nu niet zo makkelijk als bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Een login queue, just like the old days!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dit ziet er echt goed uit. Het lijkt alsof de game een beetje terug komt zeg maar qua populariteit :P Geen release nummers natuurlijk dat is onmogelijk maar niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Bij mij begint het ook te kriebelen hoor, binnenkort weer aanslingeren. Het spel zit echt goed in elkaar vergeleken met andere MMO's, alleen qua content viel het iets tegen. Ze hadden ook wel meer moeten bieden in de afgelopen jaren.

Als ze nou de mount DLC tijdelijks gratis aanbieden of flink in de sale doen... dat zal ook vast meer spelers aantrekken. En dan zorgen dat je die kunt aanhouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik heb ook die DLC erbij gekocht, die mount heeft zich nu al terugverdiend :+

Maar wel grappig, dat een week voor het nieuwe seizoen een queue ontstaat. Waren spelers volgens mij ook niet meer gewend. Ben benieuwd naar de 13e, dan verwacht ik ouderwets lange queues. Als AGS wil dat mensen blijven plakken moeten ze dat voorkomen, desnoods door te veel servers bij te plakken.

Edit; Oef, weer een 900 queue vanavond. Ik snap niet dat Amazon niet dichtzet. Char creation is op Nysa inmiddels dichtgezet, dus dat helpt. Echter het losse server en queue systeem vind ik niet best. Is het zo moeilijk om een systeem te hebben zoals bijv RuneScape? Daar kan ik switchen van server wanneer ik wil.
Kan je ook een soort van variabele scaling toepassen met servers. Nu zijn ze ooit van tientallen servers terug gegaan naar 3.

[ Voor 37% gewijzigd door TheBrut3 op 07-10-2025 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-10 07:29

garrow

PSN: Garrow1978

Hier ook begonnen met New World nu dat het gratis in de PS Premium abbo zit.
Moet zeggen dat ik me prima vermaak in de game, wereld is mooi, voldoende quests en gathering is ook leuk.
Begin een beetje vanilla WoW gevoel te krijgen, maar begrijp dat end game iets minder is. Nu heb ik toch niet zoveel tjd meer als toen dus dat is niet erg....voorlopig genieten van de reis naar lvl 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
garrow schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 07:25:
Moet zeggen dat ik me prima vermaak in de game, wereld is mooi, voldoende quests en gathering is ook leuk.
Begin een beetje vanilla WoW gevoel te krijgen, maar begrijp dat end game iets minder is. Nu heb ik toch niet zoveel tjd meer als toen dus dat is niet erg....voorlopig genieten van de reis naar lvl 65
En over een paar dagen gaat die reis door naar level 70 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
garrow schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 07:25:
Heb jij performance issues met New World op PS5?
Ik kreeg al stutter vanaf ik op het strand kwam, zeer jammer aangezien ik ook best interesse heb deze te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow

garrow

HeRSteiN schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Ik kreeg al stutter vanaf ik op het strand kwam, zeer jammer aangezien ik ook best interesse heb deze te spelen.
Nee heb eerlijk gezegd nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

HeRSteiN schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Ik heb op de ps5 eigenlijk ook nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Vandaag komt de expansion Nighthaven uit! (gratis). Mensen die weer terug stappen?
Als de ze mount expansion nou ook even flink in de uitverkoop doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik heb 1.5 week geleden een char gemaakt. Die is nu level 65 en alle wapens minimaal 15.
Van de ene kant net te vroeg gedaan, want vorige week zijn alle reguliere servers dicht gegaan en is er 1 nieuwe server waar je verse karakters kan aanmaken.

Ik kan overigens geen aankondiging vinden wanneer het onderhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik ga zeker een kijkje nemen ja :)

Heb alleen verre van alle quests af van de eerste expansion :P dus weet niet precies hoe het gaat zijn en of ik gelijk in de nieuwe content kan duiken.

Om 14:00 is het live als het goed is.

Oh nee 2 uur begint de downtime met een estimate van 2 uur

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 13-10-2025 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:11:
Om 14:00 is het live als het goed is.

Oh nee 2 uur begint de downtime met een estimate van 2 uur
Begin maar met downloaden, de patch is 50GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
TheBrut3 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:51:
[...]

Begin maar met downloaden, de patch is 50GB.
oohh 10 minuutjes :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQ1iwgc56xq5Tcp0xx59lmZMjn0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/e3GYkfHBYFP9JpY5aHEJAXUn.png?f=user_large

Edit: Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Servers zijn weer up. Ik zit gelijk in een queue van 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Westland1940 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:37:
Als ze nou de mount DLC tijdelijks gratis aanbieden of flink in de sale doen... dat zal ook vast meer spelers aantrekken. En dan zorgen dat je die kunt aanhouden :)
Iedereen die de OG New World heeft gekocht krijgt nu gratis de DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
TheBrut3 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:21:
[...]

Iedereen die de OG New World heeft gekocht krijgt nu gratis de DLC.
Ik bedoel de mountain DLC Rise of the Angry Earth.

edit: Oh WTF! Dat ze dit geheim hielden... tijd om New World opnieuw te installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id4iUAcNOSyqMnbTCpcdzlXO9bQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RgZaPzdPLuzEwrrQkd8iJxQb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Westland1940 op 13-10-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01
Download aangezet. Ergens één dezer dagen weer eens even een kijkje nemen. Ben benieuwd. Goede call in mijn optiek dat de Angry Earth DLC gratis gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Pff ik heb nog niet kunnen spelen haha alleen maar in queues gezeten en dan weer een maintenance world restart etc haha.

Was te verwachten natuurlijk gezien de servers nog steeds die originele limieten hebben van 2000 of 2500 spelers ofzo per server concurrent.

Ze hebben wel 2 servers bijgeplaatst zag ik maarja.. ik ga toch echt niet WEER opnieuw beginnen haha.
Alhoewel de nieuwe newplayer experience 100x beter is dan de oude playtrough.

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 13-10-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Volgens mij kan je je char nu switchen naar de nieuwe servers of niet?

Ik heb na de update even gespeeld, maar toen ik door had dat de servers moeilijk deden ben ik gaan eten en daarna niet meer geprobeerd. Voorkomt ook weer een hoop frustratie!

Volgens mij was het gratis uitdelen van Rise of the Angry Earth niet gepland, want iedereen die het de laatste maand heeft gekocht heeft ook een automatische refund gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:19
Ik kan überhaupt niet spelen? Heb dit spel even niet gespeeld maar er staat dat mijn character niet bound is to any world en dat ik een wereld moet selecteren maar dat kan ik vervolgens niet..

Ik wil geen nieuwe char gaan maken en weer opnieuw beginnen

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Stylze schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:46:
Ik kan überhaupt niet spelen? Heb dit spel even niet gespeeld maar er staat dat mijn character niet bound is to any world en dat ik een wereld moet selecteren maar dat kan ik vervolgens niet..

Ik wil geen nieuwe char gaan maken en weer opnieuw beginnen
Dat je geen wereld kan selecteren komt momenteel door de maintenance en/of drukte.
Helaas lastig inderdaad maar je zal het later weer moeten proberen (of gewoon blijven proberen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKLfr4J1glb3KzWyCEet06LCRL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CjI3PD5DCH4rk5l33b6Ub3M2.png?f=fotoalbum_large

Helaas heeft elke wereld een grote queue op dit moment. mijn server zelfs 8.3k whaha dat wordt niet meer spelen vandaag.

[ Voor 29% gewijzigd door Ricmaniac op 13-10-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:19
Ricmaniac schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:34:
[...]

Dat je geen wereld kan selecteren komt momenteel door de maintenance en/of drukte.
Helaas lastig inderdaad maar je zal het later weer moeten proberen (of gewoon blijven proberen)

[Afbeelding]

Helaas heeft elke wereld een grote queue op dit moment. mijn server zelfs 8.3k whaha dat wordt niet meer spelen vandaag.
Wel zonde nu haken er meteen weer veel mensen af. Is de game binnen 2 weken weer dood.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Hadden ze echt geen idee over de verwachte drukte? Dit is wel weer een gemiste kans en erg zonde. Gisteren was er een peak van 40k+ spelers (alleen pc).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlamVgl6O79QJ6d1pCI0nUSC2Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDEPCUYiCk10GOLpLc0URypf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ze hadden uiteraard wel meer spelers verwacht en daardoor ook meer servers bij geplaatst maar ze kunnen niet anticiperen hoe veel omdat er geen pre-order o.i.d. is.

En tegelijkertijd denk ik dat ze niet teveel nieuwe servers gelijk willen toevoegen op piek momenten omdat je dan met het zelfde probleem zit wanneer er spelers weggaan wat natuurlijk altijd gebeurd.
Dat er vervolgens meerdere dode servers zijn.

Ik weet niet wat de beste oplossing is maar hoe dan ook is het vervelend ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:26:
Ze hadden uiteraard wel meer spelers verwacht en daardoor ook meer servers bij geplaatst maar ze kunnen niet anticiperen hoe veel omdat er geen pre-order o.i.d. is.

En tegelijkertijd denk ik dat ze niet teveel nieuwe servers gelijk willen toevoegen op piek momenten omdat je dan met het zelfde probleem zit wanneer er spelers weggaan wat natuurlijk altijd gebeurd.
Dat er vervolgens meerdere dode servers zijn.

Ik weet niet wat de beste oplossing is maar hoe dan ook is het vervelend ja.
Het is Amazon, servers kosten voor die toko nauwelijks iets. Zet ze op de achtergrond klaar en gooi ze gelijk online. Afgelopen week is er 1 server bijgekomen en zijn de andere 3 dichtgezet voor character creation. Ze hadden makkelijk nog een paar servers klaar kunnen zetten welke je later weer kan mergen. Bij launch waren er ook meer dan 10 EU servers voor zover ik mij kan herinneren.

Ik vind het ook echt een gemiste kans. Gisterenavond niet gespeeld en vanavond kom ik tussen half 8 en 8 thuis, dus zal ook niks worden gok ik.

Edit: Ik zit nu zelfs in een queue van 700! Midden op de dag op een dinsdag.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 14-10-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
En zoals verwacht, een queue van bijna 9000 nu. Dit gaat 'm deze week niet worden als je pas later thuiskomt.
Gemiste kans van Amazon dit.

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 14-10-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Dan viel die van mij nog mee met zo'n 1700, maar te veel om te wachten dus ook niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gisteravond laat kon ik direct inloggen eventjes. uurtje of 23:30 was het.
Niet echt veel tijd meer zo laat natuurlijk dus even uurtje gespeeld.

Merk dat ik heel erg geneigd ben om de rest van de map eerst af te maken ipv de nieuwe content whahah.

Tevens zie ik in heel veel oude gebieden weer veel quests beschikbaar wat ik eerder al complete had dus er is sowieso redelijk veel bijgekomen.

Heb voornamelijk even mijn inventory en skillpoints etc uitgezocht want het meeste was gereset.
Ben voor een tank build gegaan met het idee ook dungeons en potentieel de raid te tanken.
Gelukkig hebben we tegenwoordig die gear sets natuurlijk die je kan opslaan om makkelijk te switchen.
Kan alleen nog niet zo goed kiezen welke tank wapens ik wil focussen.

Denk dat ik voor Sword Shield, 2h sword ga.

Server issues is wel echt heel jammer ja. Gewoon zonde dat zo veel mensen spelen en velen het niet kunnen proberen. is niet goed voor de playerbase en de devs die miss wel een hele goeie update hebben neergezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 15-10-2025 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zag dat er ook een grote uodate voor de os5 versie was. Ik ga er dus vanuit dat daar ook de expansie op verschenen is. Was nog geen max level. Ik doe te veel randzaken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Net thuis dus gelijk maar de queue aangezet. 5752 op Nysa en volgens mij is dat ook de drukste.
Aries was gisteren ook de helft van Nysa. Nu eerst koken en eten en dan zien we wel of ik er daarna inmiddels in zit.

Edit; Bijna 2 uur later. Queue nog 3000, laat maar weer hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door TheBrut3 op 15-10-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ricmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:35:
Gisteravond laat kon ik direct inloggen eventjes. uurtje of 23:30 was het.
Niet echt veel tijd meer zo laat natuurlijk dus even uurtje gespeeld.

Merk dat ik heel erg geneigd ben om de rest van de map eerst af te maken ipv de nieuwe content whahah.

Tevens zie ik in heel veel oude gebieden weer veel quests beschikbaar wat ik eerder al complete had dus er is sowieso redelijk veel bijgekomen.

Heb voornamelijk even mijn inventory en skillpoints etc uitgezocht want het meeste was gereset.
Ben voor een tank build gegaan met het idee ook dungeons en potentieel de raid te tanken.
Gelukkig hebben we tegenwoordig die gear sets natuurlijk die je kan opslaan om makkelijk te switchen.
Kan alleen nog niet zo goed kiezen welke tank wapens ik wil focussen.

Denk dat ik voor Sword Shield, 2h sword ga.

Server issues is wel echt heel jammer ja. Gewoon zonde dat zo veel mensen spelen en velen het niet kunnen proberen. is niet goed voor de playerbase en de devs die miss wel een hele goeie update hebben neergezet.
Ik hoop dat er nog iets van een review komt van bepaalde YouTubers, volgens mij is het spel zo veel verandert in de tussen tijd.

Gisteren was de peak 42K spelers, en dat lijkt al zijn hoogtepunt vergeleken met de afgelopen dagen. Misschien dit weekend nog meer? Als de wachttijden zo blijven dan pak ik het wel ergens volgende week op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Die wachttijden is het probleem. Ken meerdere die het niet eens opstartte door de volle servers.. peak zou denk ik het dubbele zijn als er geen queues waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@Ricmaniac De peak metingen nemen niet eens de mensen mee die in de wacht zitten? Dat is wel weer positief voor NW, nog meer mensen die erin willen. Alleen ook weer meteen het grote nadeel, deze mensen kunnen er niet in en dat gaat spelers kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Westland1940 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:53:
@Ricmaniac De peak metingen nemen niet eens de mensen mee die in de wacht zitten?
Als een spel via Steam is opgestart telt het. Zover ik weet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klopt die worden wel meegeteld. ik bedoel te zeggen dat vanwege de queues mensen het niet opstarten en het dus nog wat hoger zou liggen als iedereen kon spelen zonder queues denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-10 17:34
Mocht ook nieuwe wereld kiezen. Lukte zowaar en beide chars die ik had even online gezien.

Heb vraagje. Is vast al tijden eens voorbij gekomen of misschien zelfs al eens beantwoord. Is de selfheal van het 1h bijltje er niet meer? En ook de rapier zie ik geen selfheal meer er tussen staan? Vond dat altijd wel makkelijk, beetje schieten met musket en als het te spannend werd rennen en de selfheal erop gooien en er weer tegenaan :)

Is dan alleen de life staff nog te gebruiken voor de heal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
fitznl schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:39:
Mocht ook nieuwe wereld kiezen. Lukte zowaar en beide chars die ik had even online gezien.

Heb vraagje. Is vast al tijden eens voorbij gekomen of misschien zelfs al eens beantwoord. Is de selfheal van het 1h bijltje er niet meer? En ook de rapier zie ik geen selfheal meer er tussen staan? Vond dat altijd wel makkelijk, beetje schieten met musket en als het te spannend werd rennen en de selfheal erop gooien en er weer tegenaan :)

Is dan alleen de life staff nog te gebruiken voor de heal?
Hij had geen zelf heal toch ? rapier sowieso niet en Hatchet alleen in berserker stance lifesteal als je damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Hatchet is inderdaad van heal ticks naar lifesteal gegaan. Dus als je voldoende wil, dan moet je ook wat op je gear hebben.

Ik zal zo ook maar eens opstarten, zodat ik de grote queue voor ben. Zal wel drama worden in het weekend en mensen die alleen in de avond kunnen spelen zullen ook wel opgeven als deze week weer onspeelbaar is.

Edit; De queue is inmiddels al een uur. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 18-10-2025 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
En hoe is de stand van zaken nu bijna een week later? Aankomende week ga ik eens een poging wagen met een fris nieuw character :)

Toevallig, nu spelen er 49,602 mensen! Hoogste aantal tot nu toe sinds bijna 1 jaar geleden.
edit: 51,000+ spelers!

[ Voor 32% gewijzigd door Westland1940 op 19-10-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Westland1940 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:08:
En hoe is de stand van zaken nu bijna een week later? Aankomende week ga ik eens een poging wagen met een fris nieuw character :)

Toevallig, nu spelen er 49,602 mensen! Hoogste aantal tot nu toe sinds bijna 1 jaar geleden.
Nice, ik heb nog steeds niet gespeeld omdat ik de moeite niet wil nemen om er in te komen gezien er genoeg andere games momenteel zijn maar zou wel als die queues weg zijn de nieuwe story door willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Lol, nadeel van een Amazon game... Bij een grote storing van AWS ligt ook New World eruit.
New World Game Status @NWGameStatus
Oct 20, 2025, 10:56 AM
We’re aware of an issue currently preventing players from logging in. Our teams are actively investigating and working to resolve this as quickly as possible. We’ll share an update once it’s been addressed. We apologize for this inconvenience and thank you for your patience.
en
https://www.nu.nl/tech/63...n-niet-werkende-apps.html

Kan natuurlijk los staan van elkaar, maar dat zou wel heel toevallig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Die queues blijven zo fcking jammer :P

Denk weer even te spelen nu en is het 4k queue. maar moet zo 2.5 uur weg en als ik dan terug komt is het vast 7k minstens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat mij wel verbaasd is dat de playeraantallen blijven stijgen. Had stiekem verwacht dat het al wel weer een stuk zou dalen.

Toch meer mensen die het dus een 2e(of 3e) kans willen geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garrow

garrow

Zo hier inmiddels lvl 45 als Fire Staff Mage.
Bevalt me prima beetje rustig aan lvl-en en ook gelijk gathering meepakken ( inmiddels 100+ voor Mining, Skinning, Logging, Harvesting.

Speel op Bifrost en hier zijn de wachtrijen nog enigzins acceptabel...op piekuren 500 ofzo en sta je 30 minuten in de que.
Ben benieuwd of Amazon nog een nieuwe server will openen, want deze wachtrijen van some 1000+ zal niet helpen om het spel te laten groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik stel het opnieuw oppakken toch even uit... de performance viel mij eigenlijk iets tegen. Ik dacht dat het voorheen beter draaide maar het is niet optimaal genieten met mijn 6700 XT. Zeker in de dorpjes is het best zwaar / frame drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:32:
Die queues blijven zo fcking jammer :P

Denk weer even te spelen nu en is het 4k queue. maar moet zo 2.5 uur weg en als ik dan terug komt is het vast 7k minstens weer.
Als je dan de queue in gaat als je weg gaat, dan heb je kans dat je kan spelen wanneer je terug komt. Ik denk dat een queue van 4k wel ongeveer gelijk staat aan 2.5 uur wachten.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord