• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:46
Ja het is echt jammer. Vooral door de staat waarin de game zich nu verschiet. Het is zo'n veel betere game dan dat het was maar voor het grootste deel geven mensen het natuurlijk geen 2e (of 3e) kans.

Het is echt zonde. maargoed je zou er nog een jaar van kunnen genieten maar dat doen de meeste natuurlijk ook niet als een game al dood gegaan is eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO76NxRg6yMFbt4qgrO96CcrCIE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SVBvAy3GnLatkVIV2yTvIiWk.png?f=user_large

Je ziet precies welke dag de anouncement was van cancellation :')

Ik ga nog wel de komende 12 maanden af en toe was spelen om wat achievements af te maken en questlines te volgen om voor mij zelf een betere afsluiting met de game te hebben haha maar stiekem hoop ik dat het een offline versie krijgt of gewoon overgenomen word door wie dn ook.
psychodude schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:21:
Verder niets zozeer ten nadele van WoW, FFXIV en ESO op zich. Maar meer in algemene zin gewoon jammer dat anno 2025 het gewoon nog niet echt lukt om server architectuur voor MMO's dusdanig in te richten dat er een echt noemenswaardige voortgang is t.o.v. de vroege jaren 2000.
Toevallig heeft Ashes of Creation hier als enige nu flinke stappen in gezet door server meshing.
Werkt goed in de alpha nu en je hebt maar 1 mega server voor EU en 1 voor NA.
Maargoed die mmo is nog verre van klaar :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-11 15:52
@Toonen1988 Prima verwoord. Potentie was er zeker, en van mij hadden ze nog steeds het voordeel van de twijfel na de recente releases. Waarom ik afhaakte in het 1e jaar was omdat er 0,0 visie was. Geen grote aankondigingen, boeiende updates, beloftes etc. Ze kwamen telkens te laat met (goede) updates.

Ik vind het echt jammer, op veel vlakken was dit voor mij een ideale MMO. Ben nog steeds aan het zoeken naar een potentiële vervanger :P

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-11 15:52
Ricmaniac schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:48:
Ja het is echt jammer. Vooral door de staat waarin de game zich nu verschiet. Het is zo'n veel betere game dan dat het was maar voor het grootste deel geven mensen het natuurlijk geen 2e (of 3e) kans.

Het is echt zonde. maargoed je zou er nog een jaar van kunnen genieten maar dat doen de meeste natuurlijk ook niet als een game al dood gegaan is eigenlijk.

[Afbeelding]

Je ziet precies welke dag de anouncement was van cancellation :')

Ik ga nog wel de komende 12 maanden af en toe was spelen om wat achievements af te maken en questlines te volgen om voor mij zelf een betere afsluiting met de game te hebben haha maar stiekem hoop ik dat het een offline versie krijgt of gewoon overgenomen word door wie dn ook.

[...]

Toevallig heeft Ashes of Creation hier als enige nu flinke stappen in gezet door server meshing.
Heel verdrietig, en zeker voor de devs. Deze mensen hebben waarschijnlijk met minimale steun van 'boven' dit eruit gehaald, en dan na release van de recente DLC hoor je dat ze er mee MOETEN stoppen. Dat is nog wel het meest kwalijke van deze hele situatie.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:21
Ricmaniac schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:48:
Dat laatste blijft natuurlijk een jammerlijke realiteit. Veel vroeger dan 2028 verwacht ik een launch niet, gelet op de actuele status. En zelfs dan, moet het zich als MMO in bredere zin natuurlijk nog komen te bewijzen dat het daadwerkelijk de moeite waard blijft voor mensen om te spelen.
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord