• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35

psychodude

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 12:07

Diigii

Binnen enkele dagen is het dan eindelijk zo ver. Na enkele delays is de launch op 28 september 2021 een feit. Praat met ons mee over New World in Tweakers New World op Discord!

Legendes hebben generaties van ontdekkingsreizigers geleid naar het bovennatuurlijke land dat beter bekend staat als Aeternum. Rijk aan een krachtige substantie dat bekend staat als Azoth, waarvan velen geloven dat dit de bron is van het eeuwige leven, heeft dit de zuivere en duistere van hart naar de kusten van Aeternum gelokt.

Deze onverschrokken individuen worden gekweld door een kwaadaardige kracht, mensachtige wezens verwrongen en verdraaid door een kwaadaardig element dat bekend staat als de corruptie. De corruptie, zoals de naam al doet vermoeden, beïnvloed het leven waarmee het in contact komt, op basis van blootstelling en de samenstelling van de gastheer. Sommigen worden achtergelaten als schillen van beesten, terwijl anderen tot een onvoorstelbare kracht worden verheven.

Wanneer men niet tegen de corruptie aan het vechten is, worden ontdekkingsreizigers geconfronteerd met rivaliserende guilds van mensen die graag Aeternum willen veroveren en exploiteren. Het leven in New World is een zware overlevingsstrijd, en alleen de dappere en sluwe mensen hebben de hoop en kans de terugtrekkende duisternis te bestrijden.

Link naar officiële website: https://www.newworld.com/
Link naar Steam pagina: https://store.steampowered.com/app/1063730/New_World/

De release van New World volgt op 28 september 2021.

New World onderscheid zich van andere mainstream MMO's door het ontbreken van een klassensysteem. In plaats daarvan heeft je character toegang tot alle weapon skills, crafting skills en gathering skills. Op ieder moment kun je twee wapens geactiveerd hebben waar je tussen kunt switchen gedurende combat. Op dit moment zijn er al meer dan tien verschillende soorten wapens met ieder een tweetal unieke skill trees. Dit geeft dan ook vele mogelijkheden tot het creëren van een persoonlijke spelbeleving.

Je kunt beslissen of je een crafter wilt zijn, met de nadruk op bijvoorbeeld smeden, alchemie en metselwerk. Misschien wil je liever een verzamelaar zijn, met de nadruk op bijvoorbeeld houthakken, vissen en mijnen. Of misschien wil je liever vechten, waar je kunt kiezen om je vaardigheden te verbeteren met bijvoorbeeld een boog, battleaxe of zwaard en schild. Belangrijk is, wat je ook doet, je verdient ervaringspunten tijdens het beoefenen van skills. Deze ervaringspunten kunnen worden gebruikt voor het verder verbeteren van je skill en daarmee ook je character als geheel.

Elk type wapen moet je dan ook individueel levelen. Hoe meer tijd je in een wapen steekt, des te beter je met dit wapen wordt. Het is dus niet zo dat je gelijk vanaf het begin elk wapen even goed kan gebruiken. Opgedane ervaring met de individuele wapens geeft je toegang tot betere passieve en actieve skills.

Met al het land dat veroverd kan worden is het geen vreemd iets dat je als speler of guild hier als eerste bij wil zijn. Daarom zal PvP een van de grootste componenten gaan worden dat New World groot gaat maken. Het zal namelijk niet alleen mogelijk te zijn om mensen aan te vallen, maar dat guilds het tegen elkaar opnemen.

In een recent filmpje is bekend geworden dat het PvP gedeelte er anders uit gaat komen te zien. Waar voorheen voor "open world PvP" werd gekozen, zal het PvP gedeelte nu aan of uitgezet kunnen worden. Wil je als speler mee doen in open world PvP dan moet je deze optie aanzetten. Deze functionaliteit is in de game gekomen n.a.v. de closed alpha in 2018/2019. Mensen vonden het over het algemeen niet prettig om continue aangevallen te worden door andere spelers, vandaar deze keuze.

Het doel als guild is om grond te claimen en te verdedigen binnen Aeternum. Een voordeel van een geclaimd land kan zijn dat dit gebied speciale grondstoffen biedt, die nergens anders zijn te verkrijgen. En natuurlijk wil iedereen die grondstoffen bemachtigen, dus andere guilds zullen zeker ten strijde trekken.

Gelukkig gebruikt New World een systeem waarbij je je kan voorbereiden om deze conflicten. Wanneer een guild oorlog verklaart aan een andere guild, zal een timer worden gestart. Wanneer de timer is afgelopen kan de oorlog beginnen. Tijdens de timer heb je de mogelijkheid om je klaar te maken door je kleding/armor en wapens te verbeteren, het verbeteren van aanvallende / verdedigende gebouwen en andere hulpmiddelen zoals explosieve vaten en natuurlijk om de vijanden te verkennen voor het vekrijgen van meer informatie.

Hoewel player versus player een duidelijke rol kent binnen New World, is deelname aan player versus player volledig optioneel. Ook voor de player versus player (PvE) speler heeft New World voldoende te bieden. Naast het al benoemde crafting en gathering geeft New World de speler ook een ruim aantal quests, bestaande uit zowel een main story line als ook een ruim aantal side quests binnen de diverse settlements.

Daarnaast zijn er zogenoemde expeditions. Voor de doorgewinterde MMO gamer, is dit te vergelijken met dungeons. Expeditions kunnen worden gespeeld met een groep van 5 spelers en bieden unieke vijanden en bosses. Op dit moment zijn er 6 expeditions:
  1. Amrine Excavation - Windsward - Level 25
  2. Starstone Barrows - Everfall - Level 35
  3. The Depths - Restless Shores - Level 45
  4. Dynasty Shipyard - Ebonscale Reach - Level 45
  5. Lazarus Instrumentality - Reekwater - Level 65
  6. Garden of Genesis - Edengrove - Level 65
Om toegang te verkrijgen tot een expedition heeft ten minste één lid van de party een Tuning Orb nodig voor de betreffende expedition. Deze zijn te verkrijgen via crafting of als beloning voor een selectie aan quests.

Een tweede belangrijke vorm van PvE content zijn invasions. Nog aan te vullen

Het verkrijgen van land en het samenwerken met andere spelers is volgens de Lead Designer van New World de weg naar succes en dominantie. Aeternum is onderverdeelt in verschillende gebieden/regio's, waarvan de meesten gebieden beschikken over een eigen nederzetting en fort.

Wat is een nederzetting (settlement) ?

In een nederzetting kunnen spelers wonen, samenkomen, craften, traden/handelen, werken aan stadsprojecten en hun stad ondersteunen door het doen van factiemissies. Het is goed mogelijk dat je tijdens je avontuur dood gaat in Aeternum, daarom zullen nederzettingen dienen als een respawnpunt voor spelers.

Hoe claim je een nederzetting?

Aan het begin van je avontuur moeten spelers kiezen tussen één van de drie facties (Covenant, Marauders, Syndicate). Wanneer je je aansluit bij een factie kan je een guild maken of joinen. Zodra een guild is gemaakt zal deze automatisch onder de factie van de guild leader vallen. Guilds kunnen heersen over een gebied (territory), wat ook betekent dat deze guild heerst over de nederzetting of fort binnen het gebied.

Wanneer een gebied nog niet door een guild is geclaimed, kan je als guild het fort binnenlopen en daar een zak met geld op tafel te gooien, om het gebied te claimen. Wanneer een gebied reeds is geclaimed kan het gebied door een andere guild worden geclaimed door het voeren van oorlog. Een oorlog kan alleen plaatsvinden tussen verschillende facties.

Wat is het verschil tussen een nederzetting en een fort?
Zoals eerder benoemd is een nederzetting de plek waar spelers kunnen wonen, samenkomen, craften, traden/handelen, werken aan stadsprojecten en hun stad ondersteunen door het doen van factiemissies. Een fort binnen een gebied is de hoofdlocatie voor het verdedigen van het veroverde gebied. Het fort is de plek die andere spelers moeten aanvallen (PvP), of wat tijdens een Invasie (PvE) wordt aangevallen. Wanneer de vijandelijke guild het fort weet te veroveren, dan hebben ze de mogelijkheid om het gebied te claimen.

Gouverneur (Governor), wat is dat en hoe wordt je dat?

De leider van een guild heet een Gouverneur. Initieel is de gouverneur de persoon die de guild opricht. Wanneer een guild een gebied claimed, zal de gouverneur ook de persoon zijn die regeert over het veroverde gebied.

Wat kan je als Gouveneur?

Uiteindelijk is de factie waaronder een guild opereert (1 van de 3) de ware heerser over het veroverde gebied. De guilds binnen een factie maken allemaal onderdeel uit van de algehele factie. Als Gouverneur heb je de taak om een gebied te verdedigen in tijden waarin dit nodig is. Daarnaast is de Gouverneur ook verantwoordelijk voor het upgraden en handhaven van de kwaliteit van leven in een nederzetting. Dit kan worden gedaan door het starten van stadsprojecten, die er weer voor zorgen dat je nederzetting blijft groeien. Belangrijk is dat je als gebied ook belasting betaalt aan je factie. Om dit onderhoud te betalen aan de factie, zal de Gouverneur belastingen en heffingen moeten vragen aan de bewoners, én reizigers die slechts op bezoek zijn. Deze belastingen kunnen worden toegepast op het craften, handelen en de huizen van spelers.

Natuurlijk wil je als Gouverneur mensen lokken naar je gebied. De Gouverneur kan de nederzetting aantrekkelijker maken door te focussen op specifieke upgrades binnen een nederzetting!

Wat is een Consulent (Consul)?
Natuurlijk ben je als gouverneur druk genoeg. Daarom kan je een consulent aanwijzen, die naast de gouverneur de tweede belangrijkste persoon is binnen een nederzetting. Een guild kan één of meerdere consulenten hebben. Consulenten hebben bijna dezelfde machtigingen en bevoegdheden als een gouverneur binnen de guild en gebied waarover ze regeren. De consulent is zeker noodzakelijk in de afwezigheid van de gouverneur omdat veel taken van een gouverneur overgenomen kunnen worden in tijden van nood!

Upgraden van een nederzetting
Een crafting- en refining station binnen een nederzetting kunnen worden geupgrade. Het upgraden van deze stations zorgt ervoor dat spelers hogere kwaliteit en sterkere items kunnen craften. Binnen een nederzetting is er ook sprake van "Lifestyle Buffs", deze worden beheerd door de gouverneur. Lifestyle Buffs zijn sterke, langetermijnbonussen voor dingen zoals craften en combat, en zijn alleen van toepassing voor inwoners van het gebied.

Inwoners zijn mensen die een huis hebben binnen een gebied. Wanneer een speler geen huis heeft binnen de nederzetting, dan zullen ze niet kunnen profiteren van de Lifestyle Buffs van het gebied. Upgrades en Lifestyle Buffs worden geactiveerd door het uitvoeren van stadsprojecten, die gestart kunnen worden door de guild binnen het gebied.

Wat zijn stadsprojecten (Town Projects)?

Stadsprojecten zijn grootschalige activiteiten waar mensen samen kunnen werken om hun nederzetting te verbeteren. Stadsprojecten vereisen een aanzienlijke hoeveelheid inspanning en investering niet van de heersende guild, maar ook van de spelers die de nederzetting hun thuis noemen. Stadsprojecten worden geactiveerd door de gouverneur van de nederzetting of door een van de consulenten. Zodra een stadsproject wordt gestart kunnen spelers deel nemen in het project. Deze projecten/missies geven spelers onder andere XP en geld, maar belangrijker nog, de vooruitgang van de stad wordt hierdoor beter.

Een doel kan zijn om binnen de nederzetting de smederij (forge) te verbeteren, zodat de spelers die onder andere pantsers maken (Armor crafters) betere en hogere gear kunnen maken die andere spelers kunnen gebruiken tijdens hun avonturen. Dit kan worden gedaan door de "Upgrade Forge" stadsproject te starten waarbij leden van de guild kunnen samenwerken om het project succesvol af te ronden.

Artikel over facties: https://www.newworld.com/.../march-to-battle-factions

Tweaker Companies

Gathering of Tweakers zoekt nog leden voor de company! 18+
Region: EU | Server: Barri (EU) | Faction: Mauraders | Language: NL/BE | Focus: ALL
Discord: https://discord.gg/tmrmAfMg4B

Dit topic zal nog worden aangevuld, zoals de uitleg van de classes.

Credits: Zeror voor tabelinhoud opmaak

[Voor 144% gewijzigd door psychodude op 29-09-2021 17:43]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 15:47
Yes kijk hier best wel naar uit. Ik hoor veel goede zaken over de Alpha.

Officiële website: https://www.newworld.com/en-us

Als je pre-ordered krijg je toegang tot the CBT in april.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 14:39
Ik weet het niet, de trailer ziet er extreem tof uit. Maar het kan twee kanten op:

1: Goeie mmo die nog een tijdje blijft.

2: Moneygrap, microtransacties, p2win etc. etc.

• Diigii
Ik zie dat er een topic is aangemaakt voor New World, ik had gedacht dat deze MMO nog wel meer mensen zou trekken.

Zelf kijk ik best naar deze MMO uit, ook omdat ik en veel andere mensen + streamers deze game ook gaan spelen. De reden is ook omdat de game er ook voornamelijk uitziet als een survivalish MMO in plaats van een traditionele MMO.

Zelf heb ik de early closed alpha gespeeld (ong. 1 jaar geleden), alhoewel het al in een vroeg stadium was, was de game al meer dan ik zou verwachten van een early alpha. De game liep heerlijk, en er zat er erg veel content in de game. De early alpha boodt al meer mogelijkheden dan heel veel andere MMO's, die al volledig zijn uitgekomen.

Helaas mag/kan ik nog niet meer vertellen :P. Hopelijk dat ik nog toegang krijg tot de closed beta, dan kan ik hopelijk ook het e.e.a. spelen en streamen.

Natuurlijk is het nog afwachten van hoe de game uiteindelijk gaat worden. Te merken is iig dat er een grote studio achter zit.

Nieuws van februari 2020
Het laatste nieuws van New World is dat ze zich nu meer gaan focussen op PvE in plaats van PvP. En dat met name dat het PvP gedeelte nu kan worden geactiveerd/gedeactiveerd door dit te "togglen". Het werkt zoals in WoW, waarbij je in een PvE realm jezelf kan enablen voor PvP en daardoor andere mensen kan aanvallen. Voorheen was dit niet nodig.

De woorden van Amazon zijn dat ze het hele PvE system op de schop hebben gehaald. De reden daarachter is niet helemaal bekend. Wellicht dat ze erachter zijn gekomen dat toch een grotere groep liever PvE content doet. Het uitgangspunt was ook dat je World Bosses etc. kon verslaan met je groep, en dat er eigenlijk geen dungeons/raids zijn. Ze gaan zich nu dus wel focussen op content zoals dungeons.

Guild Leader Bende van Ellende | NL Guild op Stormscale (Horde)

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 13:18

Dhrax

Prog Lord

Ben gematigd enthousiast. Ik dacht dat dit echt een PvP focused game zou worden maar ik lees nu toch ook positieve geluiden over het PvE deel. Dat hele PvP interreseert me vrij weinig.

Een open-beta komt er voor zover ik kan zien niet ?

• Diigii
Dhrax schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:42:
Ben gematigd enthousiast. Ik dacht dat dit echt een PvP focused game zou worden maar ik lees nu toch ook positieve geluiden over het PvE deel. Dat hele PvP interreseert me vrij weinig.

Een open-beta komt er voor zover ik kan zien niet ?
Een open-beta lijkt er inderdaad niet te komen, een closed beta in April wel. Via deze pagina kan je je aanmelden voor de closed beta: https://www.newworld.com/en-us/beta-sign-up. Je hoeft niet perse de game te kopen om beta access te krijgen. Maar hoogstwaarschijnlijk koop ik hem toch wel voor de tijd :P.

Binnenkort ga ik bezig om samen met wat andere streamers een website op te zetten voor een guild/clan (waarschijnlijk een Nederlandse). We willen er met z'n allen veel tijd insteken, dus heb er wel zin in ;).

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:41
YouTube: New World Gameplay, Amazon’s MMO

I dunno... ziet er behoorlijk crap uit.

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Grafisch vind ik het wel ok. Qua gameplay raakt het me nog niet ... maar er komt nog wel meer. Ik hoop dat ze binnenkort wat meer PvE gerelateerde zaken laten zien.

• Diigii
Dhrax schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:52:
[...]

Grafisch vind ik het wel ok. Qua gameplay raakt het me nog niet ... maar er komt nog wel meer. Ik hoop dat ze binnenkort wat meer PvE gerelateerde zaken laten zien.
Ik denk inderdaad dat we wat andere gameplay moeten zien om een goed beeld te krijgen. In principe zie je hier niets, alleen mensen die rondrennen en weinig doen :P. Lastig om dan gelijk te zeggen hoe het speelt.

Ik denk ook dat het net zoals andere MMO's is dat in het begin de end-game content gematigd zal zijn. Vooral omdat ze nu het PvE gedeelte op de schop gooien, ben ik erg benieuwd hoeveel ze in mei kunnen uitbrengen (please no delay :P). Het belangrijkste lijkt mij dat ze van level 1 t/m max. level ervoor zorgen dat er genoeg content is. Als ze 1 maand langer nodig hebben om end-game content te ontwikkelen, dan lijkt mij dat prima.

Ik ben hyped voor deze game, maar ik hou er ook wel van om kritisch te zijn, dus we zullen zien. Ik probeer vaak wel eerst max. level te worden voordat ik echt kan beoordelen of een MMO goed of slecht is.

@g0tanks Aangezien dit mij een prima topic lijkt, zou ik graag ook de beginpost gewijzigd willen zien (meer hype creëren :P). Ik wil daar wel graag bij helpen (openingspost zoals ik in dit topic heb gemaakt [PC][MMORPG] Astellia)

• loki504
  • Laatst online: 21:47
Het is wel een jaar oud die video. Dat is alpha al dan niet pre alpha. Ik wacht de beelden van de beta af. Om te kijken of het wat is.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Diigii schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:51:
@g0tanks Aangezien dit mij een prima topic lijkt, zou ik graag ook de beginpost gewijzigd willen zien (meer hype creëren :P). Ik wil daar wel graag bij helpen (openingspost zoals ik in dit topic heb gemaakt [PC][MMORPG] Astellia)
Ik heb je vorige week mede-auteur gemaakt, maar ik weet niet of je daar automatisch melding van krijgt dus bij deze. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Diigii
g0tanks schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb je vorige week mede-auteur gemaakt, maar ik weet niet of je daar automatisch melding van krijgt dus bij deze. ;)
Kreeg er geen bericht van, had nog wel even topic gecheckt maar was nog niet opgevallen :P. Thanks! Kan ik er mooi mee aan de slag.

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-06 19:09
ondertussen staat er op de officiele site ook weer wat meer informatie mbt settlements en playerhousing, ook hebben ze de uitgelegd wat de idealen zijn van de 3 facties in het spel.

Daarnaast zijn er wat gameplaybeelden vrij gegeven van een Settlement vs Settlement gevecht en dat zag er wel echt tof uit.

Zijn er mensen die misschien interesse hebben om samen een Settlement te starten, over factie ben ik nog niet helemaal uit maar nijg toch naar the Covenant.

Mocht er interesse zijn dan zou ik ook een Discord ervoor op kunnen zetten.

• Diigii
Marshalty schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:34:
ondertussen staat er op de officiele site ook weer wat meer informatie mbt settlements en playerhousing, ook hebben ze de uitgelegd wat de idealen zijn van de 3 facties in het spel.

Daarnaast zijn er wat gameplaybeelden vrij gegeven van een Settlement vs Settlement gevecht en dat zag er wel echt tof uit.

Zijn er mensen die misschien interesse hebben om samen een Settlement te starten, over factie ben ik nog niet helemaal uit maar nijg toch naar the Covenant.

Mocht er interesse zijn dan zou ik ook een Discord ervoor op kunnen zetten.
Ben zeker geïnteresseerd in het opzetten van een settlement met meerdere mensen. Voor enkele dagen geleden (via een vriend gehoord) heeft Amazon bevestigd toch weer terug te komen op het hele PvP gebeuren. Waarschijnlijk dat ze het toggle systeem toch niet gaan implementeren, wat betekent dat je iedereen in de wereld kan aanvallen (of hoe dat ook uiteindelijk gaat werken).

Op dit moment ben ik al met enkele streamers het e.e.a. aan het opzetten. We zijn een soort van community aan het opzetten (voor geïnteresseerden). Zelf heb ik een start gemaakt met een clan website. De website zijn we nog mee bezig, maar je mag gerust al een kijkje nemen: www.solariangaming.com

Hoe het allemaal gaat uitpakken weet ik niet, we zijn iig allemaal super hyped _/-\o_ (of dat een goed ding is, is wat anders :P ).

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 15:32
Diigii schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Ben zeker geïnteresseerd in het opzetten van een settlement met meerdere mensen. Voor enkele dagen geleden (via een vriend gehoord) heeft Amazon bevestigd toch weer terug te komen op het hele PvP gebeuren. Waarschijnlijk dat ze het toggle systeem toch niet gaan implementeren, wat betekent dat je iedereen in de wereld kan aanvallen (of hoe dat ook uiteindelijk gaat werken).

Op dit moment ben ik al met enkele streamers het e.e.a. aan het opzetten. We zijn een soort van community aan het opzetten (voor geïnteresseerden). Zelf heb ik een start gemaakt met een clan website. De website zijn we nog mee bezig, maar je mag gerust al een kijkje nemen: www.solariangaming.com

Hoe het allemaal gaat uitpakken weet ik niet, we zijn iig allemaal super hyped _/-\o_ (of dat een goed ding is, is wat anders :P ).
Dat zou een reden voor mij zijn, dat ik dit spel dus niet zal aanraken :(
Mocht dat zo wezen, dan zou dat wel heel erg jammer zijn. Game ziet er goed uit.
Ik ben zelf echt geen fan van PvP en wil heeeeel erg graag de wereld ontdekken als een PvE'er.

[Voor 3% gewijzigd door lindseysew op 05-03-2020 10:09]

• Marshalty
Diigii schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Tof idee, ga zekers een kijkje nemen!

Wat betreft de ommekeer naar toch weer PvP, ik weet het niet...was juist wel blij dat ze het meer optioneel maakten. Ik ben niet vies van PvP en heb heel wat uurtje in Rust zitten, maar bij een MMO met character progression heb ik toch liever zelf in de hand wanneer ik ga PvP'en of niet.

We gaan het zien, hopelijk zit jouw vriend fout en blijft het toggle systeem er in.

Hebben jullie al een Discord?

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
De verschuiving van eerst volledig PvP naar nu een focus op PvE vind ik toch opmerkelijk. Op reddit heeft iemand er een mooie post over geschreven:
Why *everyone* should be wary of new 'New World'
TLDR: Game was full PvP until few months ago and consequently it appealed the PvP crowd. Now they announced it is going full PvE without actually having decent PvE content close to release. This says a lot also about their future decision making.

New World closed alpha ended on June 2019. It was a free-for-all PvP with consequences on death (full loot for criminals, inventory loot for non criminals). Until the very last day, people were fighting over resources and cities, alliances and enemies were forged, and the "pvp niche" of the game was promoting the game left and right. Despite the game having zero PvE, there was still a crowd (however small perhaps?) ready to buy the game for its PvP content.

...

The "spine of the game" has been ripped apart and replaced by a rushed one. No game studio, no matter how big, can entirely change the game in half a year. IMHO, the budget of New World has been heavily reduced to make space for the newly announced LOTR MMO (which made a lot of people speculate that New World was shutting down for good). New World right now is the shadow of what the game was supposed to be, and I think it has been forced to launch early to make space for the development of LOTR (as somewhat confirmed by anonymous dev comments). No good MMO has ever been built in such a short period of time.

So, I don't mind if you like PvE or PvP, but be aware that you might be in for a lot of disappointment. I strongly suggest everyone NOT to preorder but to check gameplay and reviews AFTER launch before buying the game.

• Marshalty
g0tanks schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:24:
De verschuiving van eerst volledig PvP naar nu een focus op PvE vind ik toch opmerkelijk. Op reddit heeft iemand er een mooie post over geschreven:

[...]
Klop en vooral zo dichtbij release date. Heb het Reddit bericht even doorgelezen, maar heeft de schrijven een bron? Waarop baseert hij de staat van het spel tijdens release?

Hij vraagt zich namelijk niets af maar claimed ''Dit krijg je'' als het spel uitkomt. De link die wijst naar een video waarin verteld word dat er (nog) geen raids zijn maar wel world bosses is namelijk voor de switch naar meer PvE dan PvP.

Desalniettemin is de pre-order geplaatst en wacht ik met spanning af wat het gaan brengen. Het idee van de settlements had mij afgelopen week wel overtuigd :)

• Diigii
lindseysew schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Dat zou een reden voor mij zijn, dat ik dit spel dus niet zal aanraken :(
Mocht dat zo wezen, dan zou dat wel heel erg jammer zijn. Game ziet er goed uit.
Ik ben zelf echt geen fan van PvP en wil heeeeel erg graag de wereld ontdekken als een PvE'er.
Marshalty schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Tof idee, ga zekers een kijkje nemen!

Wat betreft de ommekeer naar toch weer PvP, ik weet het niet...was juist wel blij dat ze het meer optioneel maakten. Ik ben niet vies van PvP en heb heel wat uurtje in Rust zitten, maar bij een MMO met character progression heb ik toch liever zelf in de hand wanneer ik ga PvP'en of niet.

We gaan het zien, hopelijk zit jouw vriend fout en blijft het toggle systeem er in.

Hebben jullie al een Discord?
Ik heb even gekeken en de vriend waarover ik sprak had een filmpje op YouTube gekeken van "Force Gaming" (ik weet dat hij die vaker kijkt :P ). Force Gaming verwijst naar een artikel op IGN (https://www.ign.com/artic...-up-mmos-with-new-world). Als ik zo lees is nog niets zeker, dus of Amazon het weer terug draait, is nog helemaal niet zeker ;). Bepaalde groepen in de community hadden geklaagd over deze de PvP toggle functie, vandaar de ophef.

Het probleem met open world PvP in veel games is ook wat op deze website wordt beschreven (over New World), https://gamerant.com/amazon-mmo-new-world-player-killing/, namelijk:

Higher-level players or groups would kill lower-level or solo players despite there being no benefit. Feedback showed this wasn't conducive to a healthy, growing MMO community.

Spelers begonnen hierover te klagen, wat natuurlijk niet zo raar is.

Dit krijg je met open world PvP, en helaas was World of Warcraft Classic hier een goed voorbeeld van. In PvP realms werd het van kwaad tot erger. Ik zat in een realm met een hogere Horde populatie en het bleek dat de Alliance continue werden aangevallen, en natuurlijk is dit niet zo prettig voor de Alliance (zeer begrijpelijk).

Ik denk dat Open World PvP zonder toggle geen goed idee is. Amazon moet hier even wat langer over nadenken (bijv. PvP zones, of toch de toggle). Ik speel nu WoW retail om de tijd te vullen, en met de functie Warmode (PvP toggle system) vind ik het prima werken. Als ik moet kiezen gaat mijn voorkeur meer uit naar PvE, maar PvP op z'n tijd is ook leuk.

En terugkomend op je vraag @Marshalty , er is nog geen Discord ;).
Marshalty schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Klop en vooral zo dichtbij release date. Heb het Reddit bericht even doorgelezen, maar heeft de schrijven een bron? Waarop baseert hij de staat van het spel tijdens release?

Hij vraagt zich namelijk niets af maar claimed ''Dit krijg je'' als het spel uitkomt. De link die wijst naar een video waarin verteld word dat er (nog) geen raids zijn maar wel world bosses is namelijk voor de switch naar meer PvE dan PvP.

Desalniettemin is de pre-order geplaatst en wacht ik met spanning af wat het gaan brengen. Het idee van de settlements had mij afgelopen week wel overtuigd :)
Ik zal de game ook binnenkort even pre-orderen, zodat ik iig op tijd ben voor een beta key :D

• Marshalty
Diigii schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:07:
[...]

[...]

Ik heb even gekeken en de vriend waarover ik sprak had een filmpje op YouTube gekeken van "Force Gaming" (ik weet dat hij die vaker kijkt :P ). Force Gaming verwijst naar een artikel op IGN (https://www.ign.com/artic...-up-mmos-with-new-world). Als ik zo lees is nog niets zeker, dus of Amazon het weer terug draait, is nog helemaal niet zeker ;). Bepaalde groepen in de community hadden geklaagd over deze de PvP toggle functie, vandaar de ophef.

Het probleem met open world PvP in veel games is ook wat op deze website wordt beschreven (over New World), https://gamerant.com/amazon-mmo-new-world-player-killing/, namelijk:

Higher-level players or groups would kill lower-level or solo players despite there being no benefit. Feedback showed this wasn't conducive to a healthy, growing MMO community.

Dit krijg je met open world PvP, en helaas was World of Warcraft Classic hier een goed voorbeeld van. In PvP realms werd het van kwaad tot erger. Ik zat in een realm met een hogere Horde populatie en het bleek dat de Alliance continue werden aangevallen, en natuurlijk is dit niet zo prettig voor de Alliance (zeer begrijpelijk).

Ik denk dat Open World PvP zonder toggle geen goed idee is. Amazon moet hier even wat langer over nadenken (bijv. PvP zones, of toch de toggle). Ik speel nu WoW retail om de tijd te vullen, en met de functie Warmode (PvP toggle system) vind ik het prima werken. Als ik moet kiezen gaat mijn voorkeur meer uit naar PvE, maar PvP op z'n tijd is ook leuk.

[...]

Ik zal de game ook binnenkort even pre-orderen, zodat ik iig op tijd ben voor een beta key :D
Ik zat in hetzelfde schuitje met WoW Classic, als alliance op een horde favored server...dat was geen pretje, loot krijg je niet van PvP en HK zaten er toen nog niet in...

Open world pvp zorgt voor veel griefing gevallen helaas, puur omdat er spul te halen valt zodat je er zelf niet voor hoeft te 'werken'. Mochten ze dit systeem willen behouden in New World dan gaat dit spel echt geen uitzondering worden.

Één van de eerste early access games die ik destijds ooit veel gespeeld had was Infestation; Survivor Stories, volgens mij later gerenamed naar The War Z.
Maar dit spel had een soort reputatie systeem. Iedereen begon op 0 en als je iemand kilde kreeg je min punten, zo werd iemand bijvoorbeeld Outlaw, als iemand de Outlaw weer kilde kreeg die speler weer pluspunten wat hem bijvoorbeeld een Deputy maakte. Spelers konden dit op afstand zien. iemand die Deputy was hoefde bijvoorbeeld niet bang te zijn om afgemaakt te worden door een andere Deputy want dit kostte hem zware punten.

Het spel is verder gewoon echt kut maar dat terzijde, het systeem werkte, nu kom je in Rust ook wel eens spelers tegen die niet kill on sight doen, maar dat was niet bepaald door een eigenschap van het spel, maar van de speler.

Zo'n systeem als hierboven lijk mij leuk om wederom in een spel terug te zien, jij creëert jouw reputatie en er zit iets van een goedzak/slechterik achtig iets in en je zelf in de hand hebt wat je word.

Mocht je trouwens hulp nodig hebben met een Discord opzetten dan voel ik mij wel geroepen :)

• Diigii
Marshalty schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Ik zat in hetzelfde schuitje met WoW Classic, als alliance op een horde favored server...dat was geen pretje, loot krijg je niet van PvP en HK zaten er toen nog niet in...

Open world pvp zorgt voor veel griefing gevallen helaas, puur omdat er spul te halen valt zodat je er zelf niet voor hoeft te 'werken'. Mochten ze dit systeem willen behouden in New World dan gaat dit spel echt geen uitzondering worden.

Één van de eerste early access games die ik destijds ooit veel gespeeld had was Infestation; Survivor Stories, volgens mij later gerenamed naar The War Z.
Maar dit spel had een soort reputatie systeem. Iedereen begon op 0 en als je iemand kilde kreeg je min punten, zo werd iemand bijvoorbeeld Outlaw, als iemand de Outlaw weer kilde kreeg die speler weer pluspunten wat hem bijvoorbeeld een Deputy maakte. Spelers konden dit op afstand zien. iemand die Deputy was hoefde bijvoorbeeld niet bang te zijn om afgemaakt te worden door een andere Deputy want dit kostte hem zware punten.

Het spel is verder gewoon echt kut maar dat terzijde, het systeem werkte, nu kom je in Rust ook wel eens spelers tegen die niet kill on sight doen, maar dat was niet bepaald door een eigenschap van het spel, maar van de speler.

Zo'n systeem als hierboven lijk mij leuk om wederom in een spel terug te zien, jij creëert jouw reputatie en er zit iets van een goedzak/slechterik achtig iets in en je zelf in de hand hebt wat je word.

Mocht je trouwens hulp nodig hebben met een Discord opzetten dan voel ik mij wel geroepen :)
Dat klinkt inderdaad als een leuk/tof systeem. Dan kan je als speler (hopelijk) ook zien of mensen nu Outlaws zijn of niet. In games zoals World of Wacraft wil ik niet altijd mensen die dezelfde level zijn killen. Pas als ze mij aanvallen begin ik veelal terug te vechten.

Maar als je met zo'n systeem Outlaws zie, dan ben ik wel geneigd om eerder aan te vallen :P.

En lijkt me goed dat we Discord oppakken! Zal wel even overleggen wat handig is om te doen. Hoe eerder we deze zaken op orde hebben, des te beter ;).

• Marshalty
Diigii schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Dat klinkt inderdaad als een leuk/tof systeem. Dan kan je als speler (hopelijk) ook zien of mensen nu Outlaws zijn of niet. In games zoals World of Wacraft wil ik niet altijd mensen die dezelfde level zijn killen. Pas als ze mij aanvallen begin ik veelal terug te vechten.

Maar als je met zo'n systeem Outlaws zie, dan ben ik wel geneigd om eerder aan te vallen :P.

En lijkt me goed dat we Discord oppakken! Zal wel even overleggen wat handig is om te doen. Hoe eerder we deze zaken op orde hebben, des te beter ;).
Voeg mij evt toe; Marshalty#4173

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
Marshalty schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:44:
[...]

Voeg mij evt toe; Marshalty#4173
Heb je toegevoegd ;).

Voor de geïnteresseerden, heb informatie toegevoegd over nederzettingen (settlements) en forten. :)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben na Guild Wars 2 misschien wel opzoek naar een andere game. Ik heb de site even bekeken en klopt het dit dit ook net als Guidlwars zonder subscription is?
Ik weiger namelijk om maandelijks te betalen.

https://www.newworld.com/en-us/game-editions

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marshalty
kaasaanfiets schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:33:
Ik ben na Guild Wars 2 misschien wel opzoek naar een andere game. Ik heb de site even bekeken en klopt het dit dit ook net als Guidlwars zonder subscription is?
Ik weiger namelijk om maandelijks te betalen.

https://www.newworld.com/en-us/game-editions
Buy 2 Play, er zit geen maandelijkse subscriptie op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Diigii
@kaasaanfiets Zoals @Marshalty aangeeft moet je de game eenmaal kopen en is er geen sprake van een subscription. Natuurlijk ben ik erg benieuwd hoe de game geld oplevert met eenmalige aankoop. DLC's is een optie, maar vaak ben je een paar jaar verder voordat een nieuwe expansion uitkomt.

IGN heeft ook een video geplaatst over "wat we nu weten van New World". Heb voor iedereen een opsomming gemaakt.

- Bij de release van de game zullen er +/- 1000 mensen in een server zijn (in de toekomst wellicht meer, volgens Amazon kunnen er "makkelijk" 10.000 mensen op een server)
- De game en look & feel inspiratie komt uit de 17e eeuw, en hoe ontdekken/ontdekkingsreizigers destijds een onderdeel was
- Je begint op de kust van Aeternun, ook beter bekend als de Eternal Isle
- Het land is overvloeit met Azoth, waarbij iedereen gelooft dat dit het eeuwige leven geeft. Het doel is dat jij en je mede reizigers hier onderzoek naar gaan doen.
- Eenmaal aangekomen is het land verre weg van een paradijs, en het wordt beïnvloed door "magie" dat "The Corruption" heet. The Corruption infecteert alles waarmee het in aanraking komt. Het doel is om onder andere The Corrpution tegen te gaan, land te veroveren en tegen andere factions te vechten.
- Er zijn geen class systemen. Iedereen kan elk wapen gebruiken en het is mogelijk om tijdens een gevecht meerdere wapens te gebruiken door te switchen van wapen (ik gok ala Elder Scrolls Online)
- Wapens kan je levelen met een systeem, waarbij je dus ook betere skills unlocked.
- De combat bestaat niet uit tab-targeting, maar uit Action Combat. Volgens ontwikkelaars is het gedeeltelijk geïnspireerd door Dark Souls. Er zijn wel bepaalde buffs/spells die je kan casten, maar tijdens gevechten zal je toch echt mensen moeten proberen te raken.
- Er zijn 3 soorten manieren van Combat. Melee, Physical Range (bijv. boog) en Magical Range (spells etc.).
- Combat bestaat dus voor een groot gedeelte uit hoe goed je bent, en alleen een hoge level zijn is geen garantie dat je niet kan verliezen van lagere level spelers of monsters. Als we kijken naar Dark Souls, dan staan ons nog veel mechanics te wachten.
- Het is mogelijk om de game volledig PvE te spelen en PvP te vermijden (voor nu is PvE voornamelijk gefocust op questing, professions en dat soort zaken). Meer informatie zal nog wel komen.

Er wordt nog verder toegelicht over territories, maar deze informatie is reeds uitgelegd in de opening post. Volgens de IGN video is opt-in PvP de functie die in de game gaat komen. Met alle kennis die ik nu heb, is dit nog niet 100% zeker (kans is wel zeer groot). Omdat er namelijk veel kritiek is gekomen op dit systeem. Met name het "criminal" systeem is niet meer van toepassing met opt-in PvP. De uiteindelijke keuze heeft ook betrekking op of je de game volledig PvE kan spelen, of niet.

Vooralsnog staat de beta gepland voor april met de release in mei.

Link naar de video:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat vinden jullie van het feit dat Amazon er financieel achter zit? Heb er een beetje een dubbel gevoel bij.
Als ik het vergelijk met Guild Wars 2 waar toch een relatief kleine studie met een beperkt budget mee bezig is. Mijns inziens kan je dat ook wel terug zien aan bepaalde content (en ook het gebrek aan content)
Het lijkt mij als je 1 van de rijkste bedrijven ter wereld achter je hebt staan dat je dan wat meer zekerheid hebt.
Hoewel? Ik las ergens dat Amazon ook bezig is met een LOTR online game. En dan denk ik, tja waar zouden ze actief het meeste tijd en geld in gaan investeren? En dan vrees ik toch een beetje voor die laatste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:10:
Wat vinden jullie van het feit dat Amazon er financieel achter zit? Heb er een beetje een dubbel gevoel bij.
Als ik het vergelijk met Guild Wars 2 waar toch een relatief kleine studie met een beperkt budget mee bezig is. Mijns inziens kan je dat ook wel terug zien aan bepaalde content (en ook het gebrek aan content)
Het lijkt mij als je 1 van de rijkste bedrijven ter wereld achter je hebt staan dat je dan wat meer zekerheid hebt.
Hoewel? Ik las ergens dat Amazon ook bezig is met een LOTR online game. En dan denk ik, tja waar zouden ze actief het meeste tijd en geld in gaan investeren? En dan vrees ik toch een beetje voor die laatste.
Het gerucht van de LOTR game klopt. Er gaat een MMORPG komen van Lord of the Rings. Mijn vermoeden doet denken dat deze game ergens in de komende jaren nog niet gaat uitkomen. Als je kijkt hoe lang men bezig is met het ontwikkelen van een MMO, dan gaat dat nog wel minstens 3 jaar duren.

Aan de ene kant ben ik juist blij dat Amazon achter deze game zit. Mocht het wat minder gaan met de MMO, dan is er geen man over boord omdat Amazon geld genoeg heeft. Natuurlijk zullen ze niet onbeperkt de MMO gaan financieren mocht het slechter gaan.

Ik vermoed dat New World een probeersel gaat worden van Amazon zodat ze deze ervaringen kunnen meenemen naar de LOTR MMO. Als ze de komende 5 jaar het gaan proberen met New World, dan hebben ze aardig wat ervaring kunnen opdoen voor een vervolg. De grote vraag is natuurlijk, wat gebeurd er als je 2 MMO's uitgeeft als Amazon. Blizzard teert ook al erg lang op het succes van WoW, maar je ziet dat WoW in veel aspecten toch wel achterloopt met hedendaagse MMO's (niet gelijk slechter, maar zaken zoals graphics, mechanics, limitaties van een engine etc.). En dit is misschien ook nog de reden dat Blizzard nog geen stap durft te zetten richting een nieuwe MMO.

Dit kan ook wel de reden zijn dat New World buy-to-play is. Alle feedback die ze krijgen van spelers die New World spelen is "goud" waard (en daar wil Amazon vast wel voor betalen).

Mijn vermoeden is ook dat Amazon de komende 10 jaar wel meer gaat focussen op gaming, e-sports etc. Daar valt namelijk genoeg geld mee te verdienen, en met Twitch op de achtergrond kan dit nog wel snel gaan.

Kortom; op zich heb ik er geen problemen mee. Ik denk dat Amazon serieus genoeg is om New World serieus te behandelen. En zoals ik zeg, het voordeel dat Amazon er achter zit, lijkt het mij dat een game zoals New World beter om kan gaan met tegenslagen. Ik was al heel erg onder de indruk hoe serieus Amazon de feedback tot zich neemt van de closed alpha (zoal de feedback van PvP), en daadwerkelijk daar ook iets mee doet. En het feit dat New World een probeersel zou kunnen zijn, vind ik ook niet erg :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 21:47
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:10:
Amazon is inderdaad het moeder bedrijf. Maar heeft 3 verschillenden studio's. Amazon Game Studios Orange County werkt aan the new world. Dus grote kans dat ze niet echt iets met elkaar te maken hebben. En de LOTR mmo is een samenwerking tussen tussen AGS en Leyou Technologies. Maar dat kan nog jaren duren. en tot die tijd kunnen ze alles uit de Lumberjack engine halen via the new world.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
Voor de liefhebbers, een nieuwe video is uitgekomen. Worden bepaalde dingen weer duidelijker van. In de video wordt nogmaals benadrukt dat er wel opt-in PvP gaat komen. Je kan er dus voor kiezen om wel/geen PvP te gaan doen.

Ook zien we wat meer van de spells/abilities die je kan casten met een staff

Mochten mensen vragen hebben over de video, zal ze proberen te beantwoorden ;)

[Voor 9% gewijzigd door Diigii op 17-03-2020 00:21]

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 20:33
Diigii schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:19:
Voor de liefhebbers, een nieuwe video is uitgekomen. Worden bepaalde dingen weer duidelijker van. In de video wordt nogmaals benadrukt dat er wel opt-in PvP gaat komen. Je kan er dus voor kiezen om wel/geen PvP te gaan doen.

Ook zien we wat meer van de spells/abilities die je kan casten met een staff

[YouTube: Developer Diary: Call to Arms]

Mochten mensen vragen hebben over de video, zal ze proberen te beantwoorden ;)
Zojuist een key mogen ontvangen. Ik ga eens testen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
trummel schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:50:
[...]

Zojuist een key mogen ontvangen. Ik ga eens testen!
Ik moet helaas nog even wachten op een nieuwe uitnodiging. Inmiddels de Deluxe Edition op Steam gekocht, dus heb in ieder geval gegarandeerd toegang tot de closed beta.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• trummel
So far wel een goede eerste impressie gekregen. Ik begreep dat er deze week een grote update gaat komen voor de alpha spelers. Heel erg benieuwd wat dit gaat brengen.

De game heeft echt wel enorme potentie, de alpha content laat nog niet genoeg zien Mag helaas niets delen maar ze kunnen een aantal aspecten toevoegen / aanpassen wat de game enorm zou helpen.

• trummel
Diigii schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:23:
[...]

Ik moet helaas nog even wachten op een nieuwe uitnodiging. Inmiddels de Deluxe Edition op Steam gekocht, dus heb in ieder geval gegarandeerd toegang tot de closed beta.
Heb jij toevallig nog steeds toegang tot het NW Alpha forum? Daar kan je uiteraard de ontwikkelingen gewoon volgen.

• Diigii
trummel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:00:
[...]

Heb jij toevallig nog steeds toegang tot het NW Alpha forum? Daar kan je uiteraard de ontwikkelingen gewoon volgen.
Ik heb nog niet meer geprobeerd in te loggen. Als ik naar het forum ga die ik destijds gebruikte, dan krijg ik een melding dat deze niet bestaat. Misschien hebben ze deze inmiddels gewijzigd (url).

• trummel
Diigii schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:30:
[...]

Ik heb nog niet meer geprobeerd in te loggen. Als ik naar het forum ga die ik destijds gebruikte, dan krijg ik een melding dat deze niet bestaat. Misschien hebben ze deze inmiddels gewijzigd (url).
https://forums.newworld.com/ is de officiele. Vandaag een update gekomen, vanavond of morgen maar eens uitproberen! Heel veel nieuwe content.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
trummel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:31:
[...]

https://forums.newworld.com/ is de officiele. Vandaag een update gekomen, vanavond of morgen maar eens uitproberen! Heel veel nieuwe content.
Dit is een andere link idd ;). De andere was iets van alphaforums.newworld.com, maar die werkt niet. Helaas zie ik geen forums met de nieuwe link (kan wel inloggen), dus gok dat ik eerst opnieuw toegang moet krijgen tot de alpha/beta voordat ik topics mag inzien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 13:20
Voor de alpha testers (in hoeverre je er over mag praten):

Wat is jullie algemene indruk? Ik begin best wat negatieve dingen te horen, zeker over dingen als end game content. Benieuwd wat jullie er momenteel van vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• trummel
DivineNL schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:15:
Voor de alpha testers (in hoeverre je er over mag praten):

Wat is jullie algemene indruk? Ik begin best wat negatieve dingen te horen, zeker over dingen als end game content. Benieuwd wat jullie er momenteel van vinden.
Als ik het reddit forum mag geloven is het spel extreem kut. Dat valt echt wel mee. De positieve mensen posten niet op reddit, enkel de zeikerds. Zeker sinds de laatste update is er veel content toegevoegd. Qua endgame content hebben ze het voornamelijk over PvP. Voor de update was dit enkel sieges en waren er ook nog minder wapens. Inmiddels zijn er PvP missions toegevoegd (soort van heists) en zijn er soort PvE dungeouns toegevoegd waar je met 5 man doorheen moet en een eindbaas moet killen. Ik heb dit zelf niet gespeeld. Wel gaan er veel discussies over wat beter kan, en dat is zeker een hoop maar echt slecht is het niet. Doordat AGS veel aan het uitproberen is geweest met verschillende mogelijkheden probeert iedereen nu links- of rechtsom zijn invloed uit te oefenen op de game. Wel lijkt het er op dat het net als met vele andere games eerst gelaunched gaat worden en dat het daarna mondjesmaat steeds verder ge-update gaat worden.

Zelf hoop ik dat AGS de 'Runescape Wildy' terug gaat brengen, ze hebben dit geprobeerd met lawless zones en veel mensen waren daar positief over. Als reden voor het eruit halen geven ze het complementair maken aan PvE, maar dat is wel echt zonde.

[Voor 9% gewijzigd door trummel op 04-04-2020 12:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
trummel schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:42:
[...]

Als ik het reddit forum mag geloven is het spel extreem kut. Dat valt echt wel mee. De positieve mensen posten niet op reddit, enkel de zeikerds. Zeker sinds de laatste update is er veel content toegevoegd. Qua endgame content hebben ze het voornamelijk over PvP. Voor de update was dit enkel sieges en waren er ook nog minder wapens. Inmiddels zijn er PvP missions toegevoegd (soort van heists) en zijn er soort PvE dungeouns toegevoegd waar je met 5 man doorheen moet en een eindbaas moet killen. Ik heb dit zelf niet gespeeld. Wel gaan er veel discussies over wat beter kan, en dat is zeker een hoop maar echt slecht is het niet. Doordat AGS veel aan het uitproberen is geweest met verschillende mogelijkheden probeert iedereen nu links- of rechtsom zijn invloed uit te oefenen op de game. Wel lijkt het er op dat het net als met vele andere games eerst gelaunched gaat worden en dat het daarna mondjesmaat steeds verder ge-update gaat worden.

Zelf hoop ik dat AGS de 'Runescape Wildy' terug gaat brengen, ze hebben dit geprobeerd met lawless zones en veel mensen waren daar positief over. Als reden voor het eruit halen geven ze het complementair maken aan PvE, maar dat is wel echt zonde.
Thanks voor de update, klinkt niet verkeerd! En over het PvP/PvE, het is in principe zonder idd dat je niet overal kan PvPen, maar er zijn zoveel alternatieven daarvoor (zoals bijv. in ArcheAge dat je bepaalde zondes wel kan PvPen en andere weer niet). Maar ik gok dat het bij de release niet in de game zal zitten.

Maar ook goed om te horen dat ze dungeons etc. in de game hebben zitten, was al erg benieuwd hoe snel ze dit zouden kunnen implementeren.

Hopelijk dat ik deze maand (en z.s.m.) toegang krijg tot de Beta, en hopelijk mag je deze dan ook streamen ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 20:34

Ryan1981

Je ne sais pas

Diigii schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:07:
[...]

[...]

[...]

Oplossing is wat mij betreft simpel, ze geven aan dat er verschillende servers zullen zijn dus:

Hardcore server (altijd overal PvP, zelfs als je op bed ligt voor een buff)
Casual server (toggle voor PvP)
Carebear server (geen PvP, alleen PvE)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• trummel
Ryan1981 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:29:
[...]

Oplossing is wat mij betreft simpel, ze geven aan dat er verschillende servers zullen zijn dus:

Hardcore server (altijd overal PvP, zelfs als je op bed ligt voor een buff)
Casual server (toggle voor PvP)
Carebear server (geen PvP, alleen PvE)
Er zit nu een knop in waar je PvP aan- of uit kan zetten, enkel niemand doet dat momenteel. Zou een oplossing kunnen zijn, maar op het Alpha forum is een grotere discussie gaande. Ik ben daar even wat verder ingedoken en ook de discussietopics van mensen met 500+ hrs aan gameplay doorgenomen.

Conclusie: Potentie van de game is echt enorm. Na de alpha versie van vorig jaar hebben ze een drastische koerswijziging gedaan van PvP/Sandbox MMO naar een MMO waarin PvE en PvP complementair zijn aan elkaar. In de alpha nu zie je dit terug komen dat er eigenlijk niet genoeg PvE focus is, niet genoeg PvP beschikbaar en veel sandbox elementen zijn uitgezet/uitgesloopt. Daar is nu veel 'kritiek' op maar niemand weet of dit in de beta bijvoorbeeld wel speelbaar gaat zijn en wat voor een versie iedereen nu speelt, het lijkt namelijk op een versie die in 6 weken niet release klaar gaat zijn. Kortom iedereen is bang dat, in potentie, een hele goede game nu maar heel beperkt gereleased gaat worden met de verkeerde focus.

• Diigii
trummel schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:25:
[...]

Er zit nu een knop in waar je PvP aan- of uit kan zetten, enkel niemand doet dat momenteel. Zou een oplossing kunnen zijn, maar op het Alpha forum is een grotere discussie gaande. Ik ben daar even wat verder ingedoken en ook de discussietopics van mensen met 500+ hrs aan gameplay doorgenomen.

Conclusie: Potentie van de game is echt enorm. Na de alpha versie van vorig jaar hebben ze een drastische koerswijziging gedaan van PvP/Sandbox MMO naar een MMO waarin PvE en PvP complementair zijn aan elkaar. In de alpha nu zie je dit terug komen dat er eigenlijk niet genoeg PvE focus is, niet genoeg PvP beschikbaar en veel sandbox elementen zijn uitgezet/uitgesloopt. Daar is nu veel 'kritiek' op maar niemand weet of dit in de beta bijvoorbeeld wel speelbaar gaat zijn en wat voor een versie iedereen nu speelt, het lijkt namelijk op een versie die in 6 weken niet release klaar gaat zijn. Kortom iedereen is bang dat, in potentie, een hele goede game nu maar heel beperkt gereleased gaat worden met de verkeerde focus.
Nu wordt ik ook steeds meer en meer benieuwd hoe de game zal gaan worden. Ik denk dat we het gewoon moeten aanzien, en net zoals bij elke MMO zal deze MMO ook tijd nodig hebben om te veranderen en groeien.

Ik ben wel erg benieuwd hoe het PvP togglen werkt. Werkt dit zoals in WoW dat je elkaar niet ziet? Of zie je elkaar wel maar kan je een niet PvP speler niet aanvallen?

• Marshalty
Ze hebben net een filmpje geplaatst waarin ze aangeven dat de release uitgesteld is naar augustus.
Beta zal in juli beginnen.

• Diigii
Inderdaad, haha, wou het hier net inzetten. Helaas. Wel erg jammer.
Ik had al een donkerbruin vermoeden. Ze nodigden elke keer nieuwe mensen uit voor de alpha, terwijl de beta bijna om de hoek is (was).

Dan maar in September een keer vrij vragen, komt op zich niet verkeerd uit.

• trummel
Goede keuze denk ik gezien de staat van de game tot nu toe. Alpha blijft in ieder geval open dus kan zeker nog wat meer testen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 21:48
een beetje laat maar het is hier nog niet geplaatst zie ik

nieuws: Amazon stelt zijn mmo New World uit van mei naar augustus

dat is flink balen.. had deze maand wel los willen gaan met New World ;(

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C to, Corsair 4000D airflow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
Khaelos schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:58:
een beetje laat maar het is hier nog niet geplaatst zie ik

nieuws: Amazon stelt zijn mmo New World uit van mei naar augustus

dat is flink balen.. had deze maand wel los willen gaan met New World ;(
Ja, heel erg jammer. Had ook zeker erg graag eind deze maand de game willen spelen. De game had ik al gepreordered op Steam, maar ik blijf nog steeds net zo hyped :D. Als het mee zit kunnen we in juli de closed beta gaan spelen, en hopelijk mag je dan ook online content gaan releasen, zoals streamen.

Via Twitter geven ze ook nog closed alpha keys weg (elke week geven ze er 10 weg), dus maar is proberen om 1 keys te bemachtigen.

En natuurlijk houdt ik de website goed in de gaten voor nieuwe updates over mechanics en dat soort zaken. Er komen elke keer wat leuke/goede dingen voorbij. Zodra er wat meer gedaan kan worden (qua game) zal ik hier ook wat meer gaan posten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 21:48
Diigii schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Ja, heel erg jammer. Had ook zeker erg graag eind deze maand de game willen spelen. De game had ik al gepreordered op Steam, maar ik blijf nog steeds net zo hyped :D. Als het mee zit kunnen we in juli de closed beta gaan spelen, en hopelijk mag je dan ook online content gaan releasen, zoals streamen.

Via Twitter geven ze ook nog closed alpha keys weg (elke week geven ze er 10 weg), dus maar is proberen om 1 keys te bemachtigen.

En natuurlijk houdt ik de website goed in de gaten voor nieuwe updates over mechanics en dat soort zaken. Er komen elke keer wat leuke/goede dingen voorbij. Zodra er wat meer gedaan kan worden (qua game) zal ik hier ook wat meer gaan posten.
Bedankt voor de Twitter tip ga er gelijk naar kijken _/-\o_

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C to, Corsair 4000D airflow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
Khaelos schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Bedankt voor de Twitter tip ga er gelijk naar kijken _/-\o_
Gewoon een fyi, bij deze het twitterbericht van deze week: https://twitter.com/playn.../1260589656250302464?s=20

Let goed op hoe je kan winnen. Liken, followen en commenten met de 2 hashtags ;).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Diigii
Update over alle ontwikkelingen:

- Release staat nog steeds gepland voor 25 augustus
- 23 juli begint de Closed Beta. Je kan hiervoor worden uitgenodigd of je kan de game kopen waarbij je zekerheid hebt om mee te kunnen doen aan de closed beta. Ik heb de game al, dus ga zeker beginnen met spelen op de 23ste (tenzij ik al Alpha toegang krijg tussen nu en 23 juli).

De trailer die een paar dagen geleden is uitgekomen:

Wat extra informatie over crafting:

- Als een beginnen maak je items met crafting of cooking 1 op 1. Maar als je een ervaren crafter bent heb je kans dat je extra dingen craft. Dus 1 op X ;).
- Het craften van wapens en armor is cruciaal in deze game. Met een bepaalde crafting skill kan je ook armor maken met een bepaalde ranking. Als een beginners blacksmith kan je bijv. een zwaard maken met een gear score van 200-210. Hoe hoger je blacksmithing level des te betere gear score je kan craften. Dit is bijv. ook afhankelijk van of je een wapen met de "Epic" eigenschap kan maken (uncommon, common, rare etc.).
- Bij het craften van gear heb je kans dat je equipment een speciale stat op je item krijgt. Als je erg veel geluk hebt krijgt je equipment een socket voor een gemstone (kijkend naar World of Wacraft kan je hiermee je wapens weer meer stats geven). Volgens Amazon kan je sturing geven aan welke stat je op je equipment krijgt.
- De kans om een extra socket te krijgen voor een gemstone, hangt af van hoeveel materiaal je in de equipment steekt. Dus als je een steel sword maakt, en je gebruikt meer steel, dan is de kans groter dat je een socket krijgt op dit zwaard. Er is geen 100% garantie dat je een socket krijgt.
- De level en aantal perks van equipment is afhankelijk van hoeveel Azoth je in een wapen steekt (kort stukje over Azoth YouTube: Developer Diary Sneak Peek - Azoth

- Craften kent ook een hele andere kant. Je kan namelijk ook items craften voor je huis. Hiermee kan je je huis inrichten etc. Dit is ook een aparte skill die je kan levelen. Er zijn items die puur voor decoratie dienen, maar ook items die bijv. een doel hebben.
- Items in je huis die een doel hebben zijn bijv. trophies. Een trophy kan worden gemaakt en geeft je een buff in de wereld van New World.
- Het is ook mogelijk om storages te maken en in je huis te plaatsen.

Gear die je kan maken als top crafter is net zo goed als gear die je in de wereld kan vinden. Het idee achter de game is dat voornamelijk de skill van de speler een verschil maakt.

Officiële link naar artikel over crafting: https://www.newworld.com/...les/crafting-in-new-world
Meer informatie over housing: https://www.newworld.com/...n-aeternum-player-housing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:42

botoo

💀 too old to die young

https://www.newworld.com/en-us/news/articles/release-update

kort gezegd: uitgesteld tot de lente 2021, kan het niet zo snel terugvinden maar mei 2021 is genoemd.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
Hey @botoo ! Klopt inderdaad, heel erg treurig. De closed beta van 23 juli is ook uitgesteld. En inderdaad spring 2021 wordt er gezegd, wat dat natuurlijk ook mag weten. Schiet maar niet op met deze game. 2 jaar geleden als de closed alpha gedaan, nog maar weer ruim een half jaar wachten...zat wel heel erg naar uit te kijken...;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Diigii schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:58:
Hey @botoo ! Klopt inderdaad, heel erg treurig. De closed beta van 23 juli is ook uitgesteld. En inderdaad spring 2021 wordt er gezegd, wat dat natuurlijk ook mag weten. Schiet maar niet op met deze game. 2 jaar geleden als de closed alpha gedaan, nog maar weer ruim een half jaar wachten...zat wel heel erg naar uit te kijken...;)
Zal hoofdzakelijk toch te maken hebben met het ontbreken van voldoende (PvE) content denk ik.
Als je een goede MMORPG in de markt wil zetten dan moet je tegenwoordig beide facetten goed bedienen.

Er komt weer genoeg moois aan in MMO land de komende jaren :)

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:56
Er is net een test weekend geweest wat ze een "Density test" hebben genoemd.

Gezien de overweldigende positieve reacites van degenen die hebben meegedaan heb ik bij hoge uitzondering een pre-order gedaan :)

Hier is de tweet van de NW account waar ik het over heb. Check vooral de reacties.

https://twitter.com/playn.../1290320430344155136?s=20

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Diigii
Vortigen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:05:
Er is net een test weekend geweest wat ze een "Density test" hebben genoemd.

Gezien de overweldigende positieve reacites van degenen die hebben meegedaan heb ik bij hoge uitzondering een pre-order gedaan :)

Hier is de tweet van de NW account waar ik het over heb. Check vooral de reacties.

https://twitter.com/playn.../1290320430344155136?s=20
Heb zelf de density test gedaan en de game speelde heel erg goed. 2 jaar geleden (ong.) de alpha test gedaan, maar het is erg goed te zien hoeveel de game is veranderd. Het was toen al erg goed, maar nu is het nog veel beter.

In het kort; geleveled, gecraft, gegathered, combat gedaan (one handed + sword en een two handed hamer), gequest en nog wat meer zaken gedaan.

De wereld met de muziek en geluid en graphics zijn ook heel erg vet. Je kan merken dat alles "nieuw" ontwikkeld is. Als iemand aan het houthakken is en je loopt er langs, dan beweegt het geluid mee hoe je loopt. Dus eerst hoor je het geluid rechtsvoor, en als je er langs loopt hoor je het geluid rechts van je, etc. Kleine dingen die toch best wel vet zijn.

Combat werkt ook erg goed! Dodgen, attacken, rollen, kortom; de gehele action combat is gewoon een hele positieve verandering in vergelijking met veel andere MMO's.

• Vortigen
Dat is goed om te horen @Diigii :)
Het bevestigd de grote hoeveelheid positieve reacties van andere density testers.

Als ik het goed heb begrepen is er op 25 augustus een "preview event" oid waar ik met mijn pre-order aan mee kan doen.
Weet jij een beetje wat dat is? Ik had gisteren een site gevonden met info daarover maar ben die ff kwijt :o

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Diigii
Vortigen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:27:
Dat is goed om te horen @Diigii :)
Het bevestigd de grote hoeveelheid positieve reacties van andere density testers.

Als ik het goed heb begrepen is er op 25 augustus een "preview event" oid waar ik met mijn pre-order aan mee kan doen.
Weet jij een beetje wat dat is? Ik had gisteren een site gevonden met info daarover maar ben die ff kwijt :o
Er is nog weinig bekend, maar dat klopt, op 25 augustus kan je weer spelen. Hopelijk wordt het dan ook allemaal wat opener, bijv. dat de game ook gestreamed mag worden. Nu was het allemaal wel raar, want zoveel mensen hadden toegang, maar je mocht er verder niets mee doen.

Maar alsnog verwacht ik weinig nieuwigheid of veranderingen tussen nu en 25 augustus (het is nu al aardig goed zoals de meeste zeggen).

Het nadeel van zo'n test/preview is dat je nog geen end-game kan doen. Tenzij je nu de mogelijkheid bieden om een max. level character aan te maken. Dat zou wellicht niet verkeerd zijn.

Maar op Twtiter hebben ze 25 augustus aangekondigd, maar nog weinig informatie gegeven.

• Vortigen
Diigii schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 00:51:
[...]

Er is nog weinig bekend, maar dat klopt, op 25 augustus kan je weer spelen. Hopelijk wordt het dan ook allemaal wat opener, bijv. dat de game ook gestreamed mag worden. Nu was het allemaal wel raar, want zoveel mensen hadden toegang, maar je mocht er verder niets mee doen.

Maar alsnog verwacht ik weinig nieuwigheid of veranderingen tussen nu en 25 augustus (het is nu al aardig goed zoals de meeste zeggen).

Het nadeel van zo'n test/preview is dat je nog geen end-game kan doen. Tenzij je nu de mogelijkheid bieden om een max. level character aan te maken. Dat zou wellicht niet verkeerd zijn.

Maar op Twtiter hebben ze 25 augustus aangekondigd, maar nog weinig informatie gegeven.
Ik heb nogmaals mijn "Google Fu" skills ingezet en het volgende gevonden :)

"The upcoming Preview event August 25th is unrelated to Beta. Beta will happen in 2021. This August Preview event can be streamed"

Bron : https://twitter.com/playnewworld/status/1290762874944512001

En een site van alle posts van de Devs. (Veel Dev posts dat er meer details bekend worden gemaakt naarmate we dichterbij 25 augustus komen.)

https://newworldfans.com/devtracker

• Vortigen
Inmiddels is er veel meer info over de preview van komende dinsdag 25 augustus.

Het begint dus op dinsdag 25 augustus om 18.00 onze tijd en duurt tot 5 september 08.59 uur onze tijd.

Als je een pre-order hebt gedaan zou je nu al een code moeten hebben of al via Steam de Preview kunnen downloaden (heb ik al gedaan).
Als je je hebt ingeschreven voor beta testing, zou het zomaar kunnen dat je geselecteerd bent en een mail hebt waarmee je ook mee kan doen.
Je kan tevens de client starten na het downloaden en je regio selecteren (ik heb uiteraard Central Europe gekozen) en wat settings aanpassen. Er zijn op dit moment nog geen servers beschikbaar.

https://www.newworld.com/...rticles/new-world-preview

[Voor 12% gewijzigd door Vortigen op 23-08-2020 00:19]

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:44
Zit te twijfelen om het spel te pre orderen zodat ik een beta invité krijg. Of ben ik nu al te laat?

• Vortigen
mentalozzie schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:24:
Zit te twijfelen om het spel te pre orderen zodat ik een beta invité krijg. Of ben ik nu al te laat?
Je bent nog op tijd als ik het goed begrijp.
Volgens mij als je zelfs tijdens de preview een pre order plaatst krijg je nog direct toegang.

Maar lees voor de zekerheid ff die link door. Daar wordt het uitgelegd.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:11

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mentalozzie schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:24:
Je krijgt hem gewoon. Heb ik toevallig ook gedaan.
al is dit niet een echte beta maar meer een demo voor een week als ik het goed begreep.

de echte beta komt als het goed is pas 2021

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Diigii
Mensen die gisteren nog hebben gespeeld? Ik moet zelf nog opzoeken tot hoelang je kan spelen, of dat dit maar voor 1 dag is.

Vanwege de drukte helemaal nog niet kunnen spelen. Druk bezig met Raiden in WoW, dat nu toch wel een iets hogere prioriteit heeft.

Ik heb wel een paar vrienden gesproken die de game hebben gespeeld, allemaal zijn ze aardig enthousiast. Aan de andere kant zie ik wel dat mensen die voornamelijk kijken, dat deze nog niet zo enthousiast zijn. Zelf voor een maand geleden dan die stresstest gedaan, maar daar was ik echt wel positief over.

Als ik vandaag nog de mogelijkheid heb om te spelen, ga ik dat doen :D

• mentalozzie
Je kan spelen tot 4 september, als je het spel nu al koop mag je sowieso direct spelen.

Gisteren twee uurtjes gespeeld, ziet er wel gaaf uit. Van het weekend maar even flink wat uren maken :D

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-04 21:34
Wat streams gekeken en ik moet zeggen dat de game er erg goed uitziet
Had nl nooit van deze game gehoord en was erg benieuwd :)

Release pas volgend jaar zie ik lol

[Voor 41% gewijzigd door Iusedto op 26-08-2020 12:17]

FUMES et CARNES

• Marshalty
Ongeveer 3 uur kunnen spelen tot ik bij een punt kwam waar het gewoon te druk was en ik niet verder kwam met mijn Quest. Vanavond nog maar een poging wagen.

Verder liep het spel aardig, ondanks de hoeveelheid mensen was er weinig lag of desync. Wel had ik de fps-performance wat beter verwacht, die viel redelijk tegen, vooral in steden zat ik rond de 30-35fps.

Aanbod aan soorten wapens is wel echt minimaal waardoor ik mij voor kan stellen dat de gameplay redelijk snel eentonig kan worden voor sommige mensen, geldt ook voor de skills.
Tevens delen skills cooldown met alle wapens waar naar je switched. Stel je doet jouw Q ability en switched naar een boog, dan is de Q van de boog ook op cooldown. Aan de ene kant werkt het wel want je moet meer nadenken over welke ability belangrijker is tegen een bepaalde npc maar aan de andere kant vertraagd dit de combat enorm waardoor je veel aan het auto-attacken bent.
Elder Scrolls Online heeft een soortgelijk weapon-swap systeem echter delen de skills geen cooldown waardoor de snelheid in gameplay wat hoger ligt.

En nu even wat positieve puntjes.
Ondanks dat combat wat langzamer is, is het wel een stuk uitdagender. Met abilities moet je ''aimen'' waardoor je kan missen, geen tab targeting zoals in WoW.

Ik had echt het gevoel dat ik aan het ''ontdekken'' was toen ik 10 minuten buiten de stad was. De in 3 uur bezochte delen van de map zijn mooi gevuld met vegetatie. Moeilijk begaanbare of minder zichtbare hoekjes hadden iets van een supply crate liggen waardoor de spelers met een nieuwsgierige aard onder ons een beloning konden verwachten.

Interface is mooi, straks en duidelijk. Geen frutsels met rare draken, monsters of RGB strepen en balken. Lekker minimalistisch zodat het wat rust uitstraalt als je iets wilt craften.

Al met al; positief verrast! Hopelijk is het vanavond iets rustiger zodat we niet weer met 20 man op één wolf staan te slaan die geskinned moet worden voor een quest.

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:53
Ik heb een code gekregen en zojuist in The New World gedoken. Eerse indruk is goed, de graphics zijn erg mooi. Character customizen is nog iets wat magertjes maar misschien komt dat omdat het om een preview gaat.

Weet iemand of je progres saved bij de game release?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bij release zou alles reset moeten zijn.

FXDLS 'torque brute'

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb er nu anderhalve avond opzitten en behalve dat het er erg fraai uitziet duurt questen me veel te lang, zal komen omdat je steeds grote afstanden af moet leggen. Ook zijn de quests wel erg veel van hetzelfde: ga daar, kill XYZ en kom terug.

Ik hoop dat pvp meer brengt, maar zonder gear begin ik daar nog niet aan, ik moet sowieso nog flink wennen aan het combat-systeem.

FXDLS 'torque brute'

• mentalozzie
Yup, inmiddels op lvl 14 maar heb precies hetzelfde als Botoo. Totaal nog geen variatie in de questen.
Wereld ziet er wel mooi uit en de combat is ook wel redelijk leuk om te doen.

• invine
Ik heb net een invite gekregen! Heb geen pre-order gedaan, maar gewoon aangemeld. Ben benieuwd.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 07:56
Als ik nu een pre-order plaats krijg ik dan direct de code? Heb morgen een lege agenda...

• mentalozzie
Kenny_026 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:09:
Als ik nu een pre-order plaats krijg ik dan direct de code? Heb morgen een lege agenda...
Ja

Trouwens vandaag ook een key gehad, maar had ik al omdat ik een pre-order had gedaan.
Key gegeven aan een maat en die is er erg blij mee :)

[Voor 25% gewijzigd door mentalozzie op 27-08-2020 15:23]

• Vortigen
Ik heb het erg naar mijn zin in de preview. Heb er bijna 10 uur inzitten en ontdek elke speelsessie weer nieuwe mechanieken e.d.

De combat is weer eens wat anders dan tab target en geeft mij meer het gevoel een actie game te spelen dan een klassieke MMO. Het was even wennen maar ik vind het wel wat hebben.
Gaandeweg lijken de mobs ook wat "slimmer" te worden. In het begin wat het gewoon left mouse button spammen maar daar kom ik nu (op lvl 14 ofzo) niet altijd meer mee weg.
Alleen PvE tot nu toe; heb nog geen ervaring met PvP.

Gathering is leuk en ontspannend. Net zoals dieren jagen en die skinnen/uitbenen (de skinning&tracking skill). Omdat ik in die laatste skill lvl 30 heb bereikt, kan ik nu op mijn radar klein wild zien, zoals konijntjes ;)
Aangezien ik gatheren altijd leuk vind in MMO's, zie ik mijzelf in release veel tijd steken in die skill.
De ingrediënten die je daarmee vindt zijn te gebruiken in de diverse crafting skills.
Zo is bv mijn cooking lvl 10 door alleen maar het gevonden vlees van de gedode dieren te bakken bij een kampvuurtje. De gerechten die je dan maakt kan je zelf gebruiken of te koop zetten op de trade post.

Craften is tot nu toe simpel en snel met een lekkere strakke crafting interface. Maar ik ben pas in het begin dus wie weet hoe dat op hoger level gaat worden. Ik zag iig genoeg tiers en recepten op hoger lvl om te unlocken.

Het reizen van punt a naar b kan lang duren als de afstand groot is. Er zijn op dit moment geen mounts voor zover ik weet. Je hebt wel 1 punt (in een Inn) om naar te fast travellen. Dat kan 1x per uur mits je niet te zwaar beladen bent. Als dat wel zo is moet je helaas wat spullen laten vallen. Je kan bij een nieuw stadje je "recall point" daar opnieuw instellen als je dat wilt.

Het schijnt dat je later wel naar een willekeurige Inn kan fast travellen (als je die ontdekt had natuurlijk) met een substantie die "Azoth" heet. Mits je niet te ver weg bent van dat punt en niet te zwaar beladen bent.
Tip: trek al je armor uit en doe al je wapens in je inventory als je een flink stuk rennen voor de boeg hebt. Dan ren je namelijk sneller 8) Wel op de wegen blijven natuurlijk om zoveel mogelijk de aggro mobs te vermijden. Mocht je toch wat mobs tegenkomen ren je ze er gewoon uit. (tot nu toe iig...)

De Quests zijn tot nu toe wat eentonig. Maar ook weer niet vervelend om te doen. Zeker niet als je de quest tekst er bij leest. Dat gaf mij iig wat meer motivatie om ze te doen, afgezien van de xp en andere beloningen.

Er is vast nog veel meer wat ik zou kunnen noemen maar ik wil weer spelen :*)

Voorlopige conclusie: grafisch mooi - draait stabiel - FUN ! - action combat is wennen maar goed geïmplementeerd - heel veel verschillende skills - FUN ! - PvP klinkt veelbelovend - er valt nog een hoop te verbeteren/toe te voegen (logisch) - en had ik al gezegd dat het gewoon FUN is? ;)

• invine
@Vortigen grappig hoe jij de game ziet, zo was het mij niet bijgebleven in ieder geval. Game voelt extreem houterig aan en de combat erg sluggish. Het lijkt bijna alsof ik een soort gekke versie van Risen aan het spelen was.

Ondanks dat de game er op zich wel mooi uitziet en goed draait was het houterige van de movement en combat echt een dooddoener voor mij. Ik zeg dat het er opzich goed uitziet, want ik krijg het lang niet in de buurt van sommige screenshots, terwijl ik alles op max heb en kan hebben..

Heb het tot level 6 gehaald en toen maar afgesloten, als ze het houterige eruit weten te halen kan het wel een leuke game zijn totdat Ashes of Creation uitkomt (wanneer dat dan ook is).

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
Diigii schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:23:
[...]

Heb zelf de density test gedaan en de game speelde heel erg goed. 2 jaar geleden (ong.) de alpha test gedaan, maar het is erg goed te zien hoeveel de game is veranderd. Het was toen al erg goed, maar nu is het nog veel beter.

In het kort; geleveled, gecraft, gegathered, combat gedaan (one handed + sword en een two handed hamer), gequest en nog wat meer zaken gedaan.

De wereld met de muziek en geluid en graphics zijn ook heel erg vet. Je kan merken dat alles "nieuw" ontwikkeld is. Als iemand aan het houthakken is en je loopt er langs, dan beweegt het geluid mee hoe je loopt. Dus eerst hoor je het geluid rechtsvoor, en als je er langs loopt hoor je het geluid rechts van je, etc. Kleine dingen die toch best wel vet zijn.

Combat werkt ook erg goed! Dodgen, attacken, rollen, kortom; de gehele action combat is gewoon een hele positieve verandering in vergelijking met veel andere MMO's.
Mag ik vragen wat er zo goed is aan de combat? Ik zit de beta streams een beetje te volgen maar combat lijkt extreem saai. Je hebt maar 3 skills die je kunt gebruiken en ook nog eens met enorme cooldowns. En de cooldowns zijn shared met je andere skills dus je kunt maar maximaal 3 skills gebruiken. Dat lijkt mij extreem saai na verloop van tijd. Daar kun je toch ook nooit leuke builds mee maken? In een MMO mag je toch minstens 8-10 skills verwachten voor variatie in combat. Maar wellicht mis ik iets.

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 06:12
biggydeen2 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Mag ik vragen wat er zo goed is aan de combat? Ik zit de beta streams een beetje te volgen maar combat lijkt extreem saai. Je hebt maar 3 skills die je kunt gebruiken en ook nog eens met enorme cooldowns. En de cooldowns zijn shared met je andere skills dus je kunt maar maximaal 3 skills gebruiken. Dat lijkt mij extreem saai na verloop van tijd. Daar kun je toch ook nooit leuke builds mee maken? In een MMO mag je toch minstens 8-10 skills verwachten voor variatie in combat. Maar wellicht mis ik iets.
Helemaal mee eens, momenteel level 19 en ik vind de 7 abilities die je heb (normal attack, heavy, dodge, block en 3 abilities) erg mager. Ik zou graag nog 3 meer abilities willen hebben en ik vind de skill tree voor de wapens ook erg mager, die mogen ze in de komende maanden uitbreiden. Ook het aantal wapens dat je kan gebruiken vind ik onder par. Mis echt nog wel een paar iconische medieval wapens zoals mace, halbard, speer en 2 handig zwaard/bijl.

Ik vind het spel een goede basis heeft maar ik zou er snel op uitgekeken zijn als het in deze staat gereleased zou worden. Ik hoop dat ze de komende tijd goed gebruiken om het spel interessanter te maken.

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 20:45

Ves

A gadget addicted Bounty

Weet niet wat ik er van moet denken. Is alweer een tijdje dat ik een MMORPG heb gespeeld dus blijf er nog in hangen.

Speel momenteel vooral alleen. Je wordt niet echt gestimuleerd om vanaf het begin voor sommige quests samen te spelen.

In-game naam is Eewhen Nisala mochten wij elkaar tegenkomen.

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb nu drie uurtjes gespeeld (t/m level 13) en vind het een ok spel. De quests zijn wat mager (veel heen en weer lopen zonder echt verhaal) maar movement, gatheren en combat vind ik wel leuk. Ook is de minimalistische UI (voor een MMORPG) voor mij een pluspunt.

Hier wat screenshots die ik heb gemaakt:

• WolfsRain
Het is echt jammer dat Amazon een van de lead designers ontslagen heeft en een totaal andere weg opgeslagen is. Deze game had namelijk echt een super interessante toekomst. Nu is het matig.

Na flink wat PvE en PvP (level 20), is dit mijn ervaring.

Pro's:
  • Game ziet er prachtig uit
  • Game runt echt heel erg soepel op zelfs de hoogste instellingen (3700x, 1080 Ti)
Cons:
  • PvE is repititief, monsters veranderen niet, zelfs tot level 50! Ze worden alleen sterker, de AI blijft hetzelfde
  • PvP is nutteloos, naast de sieges, die vreemd werken. De guild die de siege leidt mag 10 guildmembers uitkiezen om mee te doen. De andere 40 (van de in totaal dus 50) worden at random gekozen van de mensen die zich opgeven om mee te doen
  • Combat is matig. Je hebt 3 slots voor wapens, met elk 3 abilities. Alleen is dat allemaal een shared cooldown (QRF), dus heb je effectief maar 3 abilities die je elke 20+- seconden kan gebruiken. Ofwel, heel veel auto attacken
  • Heel veel stunlocks. Twee tegen een vechten is eigenlijk onmogelijk. Dat komt natuurlijk ook door het punt hierboven.
  • Maar twee dodgerolls en daarna is je staminabar leeg. Verlaagt de skill ceiling dus nog meer.
  • Geen andere PvP en PvE content. Ofwel heel mager.
Wij hadden ons als guild (komende van games als Darkfall, Eve Online, ArcheAge etc) heel erg uitgekeken naar deze game, door de verandering in koers wisten we het eigenlijk al, maar deze game kun je voorlopig beter links laten liggen. En als je meer PvP georiënteerd bent, kun je beter je heil ergerns anders zoeken.

[Voor 3% gewijzigd door WolfsRain op 29-08-2020 23:32]

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
WolfsRain schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:30:
Cons:
[list]
• PvE is repititief, monsters veranderen niet, zelfs tot level 50! Ze worden alleen sterker, de AI blijft hetzelfde.
Hoe weet je dat gezien je zelf tot lvl20 hebt gespeeld?

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan hogere zones wel bezoeken.

-edit-
Niet dat ik Beta heb ofzo, maar streams genoeg :)

Toevallig iets van Asmongold gezien op youtube dat hij met een grote groep in gebied rond liep met lvl +60 mobs. Ziet er allemaal wel cool uit maar mobs die beetje het zelfde zijn.

Ik kijk nog even aan, game lijkt wel tof maar niet tof genoeg voor een main mmo

[Voor 83% gewijzigd door Derr_Hans op 31-08-2020 09:44]

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• WolfsRain
biggydeen2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Hoe weet je dat gezien je zelf tot lvl20 hebt gespeeld?
Kijken van streams, verhalen van beta testers en zoals @Derr_Hans zegt. Uiteraard heb ik niet elke mob zelf kunnen testen, maar wat ik heb gehoord van andere is dat de AI dus niet verandert.

Uiteraard is dit een preview test, dat kan allemaal nog veranderen. Dus eigenlijk maak ik mij daar het minst zorgen over.

Met name de kijk op combat en PvP baren mij zorgen. Game komt pas in Spring 2021, dus nog genoeg tijd lijkt mij om het eea te veranderen en toe te voegen. Ik blijf de game in de gaten houden, maar verwacht er eerlijk gezegd niet veel (meer) van. De game heeft wel erg veel potentie.

Hier meer informatie waarom de game zo leeg voelt: https://old.reddit.com/r/...be_wary_of_new_new_world/

[Voor 8% gewijzigd door WolfsRain op 31-08-2020 17:34]

• Kenny_026
Dit is voor mij mn eerste echte MMO. Ik heb WoW gemist toen ik wat jonger was. Maar ondanks de negatieve (goede) kritiek hierboven vermaak ik me enorm met de game. Heb geen spijt van de preorder en het is nu al 50 euro goed besteed.

Maar dit is dus mn eerste en ben een beetje aan het "zwemmen". Ik heb alle quests gedaan en ben in het Faction screen aanbeland. Daar ga ik nu in deze beta nog niet aan beginnen want ik wil eerst de basics zoals craften, gathering, combat etc een beetje uitpluizen.

Maar de vraag is nu, ik heb geen main quest meer. Wat kan ik nu gaan doen? Is het echt gathering en crafting of kan ik ergens anders dan de mission board (volgens mij heet ie zo) nog ergens anders missions oppakken?

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-06 21:42
Doordat wow op laag pitje staat tot volgende expansion en mijn tijdopvuller swtor door vastlopende site bij nieuwe betaling onverwacht tot stilstand is gekomen, had ik naast eso onverwacht wat tijd over. Dus toch maar new world gekocht.

Na 14 uur gespeeld te hebben en bewust niet te ver in level te zijn gegaan kan ik zeggen dat ik mij prima heb vermaakt.

Moet hierbij wel opmerken dat ik na het solo begin gedeelte op level 3 een vriendelijke Nederlandse speler met de naam Flevine tegen kwam. Die reageerde op mijn verzoek of iemand een hatchet voor mij had. Op dat moment wist ik niet dat tegen level 10 in een klein plaatsje met de naam Everfall Village terecht zou komen waar een spelers veilinghuis zit.

Deze speler kwam enthousiast aanrennen met tas vol wapens en ammo. Had ik op level 3 de mogelijkheid om musket, boog, hatchet, firestaff, resto staf, 2h hamer en uiteraard het schild en zwaard uit te testen.

Mijn favoriete wapen is de als solo speler vragen om problemen musket. Volgens mij moet je je pas wagen aan een musket als je minimaal met 1 andere speler speelt. Het herladen duurt zo lang dat iedere kogel die je mist vragen om een pak slaag is. Het lukte mij als level 6 speler dood te gaan tegen een lager level varkentje, bleef maar missen. En als mepwapen is de musket echt log, blijf staan riep ik vaak uit.

De hatchet is een aanrader. Je voelt je echt Mel Gibson in The Patriot. Leuke werp animatie.

Maar heb toch meest gespeeld met de boog. Speelt soepel en laadt ook nog eens heel snel. Hierdoor is misschieten niet fataal. Waar je bij de musket al blij bent als je 2x kan schieten voor de npc bij je is, schiet je als boogschieter in dezelfde tijd rustig 8 pijlen af. Als je dan ook nog eens de gelijk te leren schiet 3 pijlen achter elkaar af allemaal goed weet te mikken is het gevecht voorbij eer je het door hebt. Nadeel is er ook, heel veel pijlen meenemen. Die zijn gelukkig per 25 te maken en de materialen zijn makkelijk te vinden. Het vol magazijn van 250 pijlen is snel leeg. Met alle gevolgen.

Zwaard en schild ligt mij niet. Ben geen fan van magic en dus snel uitgekeken op de firestaf. De restostaf misschien op level 30 als 3e wapen mee te slepen voor het snel transport, maar als vechtwapen, nee geef mij maar de boog en hatchet.

Grafisch gezien is het spel fantastisch om te zien. Het deel van de wereld waarin ik heb mogen spelen won zelfs van eso. Mooier spelen met kleuren. Regelmatig bleef ik stilstaan om te kijken naar rondspringende konijntjes en herten.

Gatheren is leuk om te doen, regelmatig met overvolle tasjes naar Everfall Village teruggestrompeld. Het craften wordt misschien beter, maar waar je bij eso en wow tot level tenminste iets kan craften, blijft dit hier bij New World toch wat achter. Je wordt wel lekker gemaakt met wat je kan gaan craften in de toekomst (complete trapper kostuum), maar dat is te ver weg.

De combat. Omdat ik het geluk heb gehad veel wapens op laag level uit te proberen viel mij de combat nog wel mee.

Het startsetje zwaard en schild is saai. Waardoor je echt af kan haken.

De hatchet bijvoorbeeld voelt echt bruut aan en doordat het een snel wapen is, mag je nog eens missen. De musket heb ik hiervoor al aangehaald, wapen is te traag. Een headshot haalt rustig helft leven npc weg, maar dan begint het stressen (kom op laadt sneller).

Wel beviel mij de combo musket/hatchet goed. Openen met headshot en wapen wisselen (mag al op level 5) naar hatchet voor de kill. Helaas viel mij daarbij op (corrigeer mij als ik het mis heb) dat alleen het wapen waar je de kill mee doet wapenleer xp krijgt. Hierdoor kon ik steeds meer leerpuntjes in de hatchet steken maar bleef de musket leeg.

De boog is een snel wapen, hierdoor lijkt de combat ook sneller en zeer zeker niet houterig. Als je begint te spelen, sleep de boog mee.

De staffen en de 2h hamer laat ik graag aan anderen over.

Voor mij is dit een spel waarbij de reis belangrijker is dan het einddoel. Als je net zoals ik van verzamelen en ontdekken houdt, dan is het prima. In de chat ging het bericht rond dat in november er weer een preview opengesteld zal worden. Zal vast weer even gaan kijken of er wat anders is, maar bewaar het echte spelen voor de release in 2021.

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 09:54
Zijn er alweer bèta gespeeld, of helemaal niet meer na de 2020 bèta? Hoor niets meer over de voortgang maar zie dat ze best veel updates op de website geven.

Spel staat nog altijd op m'n verlanglijstje maar te huiverig om een pre order te plaatsen

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• Diigii
huntedjohan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:38:
Zijn er alweer bèta gespeeld, of helemaal niet meer na de 2020 bèta? Hoor niets meer over de voortgang maar zie dat ze best veel updates op de website geven.

Spel staat nog altijd op m'n verlanglijstje maar te huiverig om een pre order te plaatsen
De volgende beta staat gepland voor 20 juli 2021. Daarnaast is het mogelijk dat je als speler toegang krijgt tot de alpha, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dit nu ook nog gebeurd. De release date staat gepland voor eind augustus 2021.

Er zijn erg veel updates over de game, van tweaken van combat systemen (aantal wapens wat je kan dragen), nieuwe zones en area's die worden toegevoegd, quest systeme die zijn verbeterd (voorheen stopte het questen halverwege het levelen, dit is aangepast). Elke dag komt er wel een filmpje voorbij met een developer update, en het verbaast mij hoeveel ze doen.

Er is veel over te vertellen, maar voor nu wacht ik nog even met het posten van updates over allerlei systemen, omdat het nog door de maanden heen erg kan veranderen.

Ik heb zelf al wel aardig wat kunnen spelen, en de basis zoals die 2 jaar geleden, 1 jaar geleden en 6 maanden geleden was, was al erg goed. Natuurlijk kon er nog genoeg verbeterd worden, maar de basis van New World biedt al meer dan MMO's die de laatste jaren zijn gekomen (en inmiddels zijn verdwenen).

Maar goed, het is lastig waar Amazon nou precies naar toe wil, ze zijn zelf nog steeds erg zoekende (transitie van PvP naar PvE voor veel dingen). Maar ik wacht nog steeds rustig af. Voor mij geen reden om mijn pre-order te cancellen iig ;)

• huntedjohan
Diigii schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:46:
[...]

De volgende beta staat gepland voor 20 juli 2021. Daarnaast is het mogelijk dat je als speler toegang krijgt tot de alpha, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dit nu ook nog gebeurd. De release date staat gepland voor eind augustus 2021.

Er zijn erg veel updates over de game, van tweaken van combat systemen (aantal wapens wat je kan dragen), nieuwe zones en area's die worden toegevoegd, quest systeme die zijn verbeterd (voorheen stopte het questen halverwege het levelen, dit is aangepast). Elke dag komt er wel een filmpje voorbij met een developer update, en het verbaast mij hoeveel ze doen.

Er is veel over te vertellen, maar voor nu wacht ik nog even met het posten van updates over allerlei systemen, omdat het nog door de maanden heen erg kan veranderen.

Ik heb zelf al wel aardig wat kunnen spelen, en de basis zoals die 2 jaar geleden, 1 jaar geleden en 6 maanden geleden was, was al erg goed. Natuurlijk kon er nog genoeg verbeterd worden, maar de basis van New World biedt al meer dan MMO's die de laatste jaren zijn gekomen (en inmiddels zijn verdwenen).

Maar goed, het is lastig waar Amazon nou precies naar toe wil, ze zijn zelf nog steeds erg zoekende (transitie van PvP naar PvE voor veel dingen). Maar ik wacht nog steeds rustig af. Voor mij geen reden om mijn pre-order te cancellen iig ;)
bedankt. geeft hoop :P had vorig jaar bij 1 van de beta's waar ik aan deel mocht nemen niet genoeg tijd om er echt veel van mee te maken. vond het toen wel vermakelijk, maar was nog niet overtuigd.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Diigii schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:46:
De release date staat gepland voor eind augustus 2021.
Ze hebben er wel een handje van om de release steeds weer opnieuw uit te stellen. Laatste wat ik hoorde was spring 2021 dat gaan ze dus ook niet halen :|

Ik ben NW ondertussen al bijna vergeten, was vorig ook niet gecharmeerd van pvp maar dat kan onwennigheid zijn.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• huntedjohan
botoo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:41:
[...]

Ze hebben er wel een handje van om de release steeds weer opnieuw uit te stellen. Laatste wat ik hoorde was spring 2021 dat gaan ze dus ook niet halen :|

Ik ben NW ondertussen al bijna vergeten, was vorig ook niet gecharmeerd van pvp maar dat kan onwennigheid zijn.
PvP heeft niet echt mijn prio, zolang ik me er maar lang in kan vermaken in het roleplay gedeelte ben ik allang blij :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor elk wat wils he? :)

Zonder pvp haak ik af, ook al is pve heel leuk voor een poosje ik raak er doorgaans gauw op uitgekeken.

* botoo doet 10+ jaar ~80% pvp ~20% pve in MMO's

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenny_026
Een leuke om de tijd mee te doden is FFXIV 👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• huntedjohan
Kenny_026 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:35:
Een leuke om de tijd mee te doden is FFXIV 👍
ben juist met wow gestopt om niet maandelijks te moeten betalen voor een spel :z

heb FFXIV wel ooit gekocht en die gratis maand die er toen bij zat gespeeld. verder nooit meer opgestart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenny_026
huntedjohan schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:57:
[...]

ben juist met wow gestopt om niet maandelijks te moeten betalen voor een spel :z

heb FFXIV wel ooit gekocht en die gratis maand die er toen bij zat gespeeld. verder nooit meer opgestart
De base game is nu gratis en daar haal je met gemak een uurtje of 50 uit. Dat is genoeg tijd om ze zien of het het tientje in de maand waar is. Ik vind hem beter dan WoW en de community is ook echt top!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Diigii
huntedjohan schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:57:
[...]

Ben zelf helemaal into the WoW (eigen guild etc.), maar FFXIV is zeker naast wow m’n favorietste MMO. Ik denk dat ik al 300-400 uur nodig had om de hele story te finishen (laatste paar patches niet gedaan). Heb super veel plezier gehad. Zoals hierboven al wordt aangegeven, community is top van FFXIV.

Dus voor mij is het nog niet zo erg dat New World is uitgesteld :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:11

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weer een grote patch geweest met veel updates met name omtrent pvp

Ik hoop gewoon dat we een tijdje plezier gaan hebben met deze MMO.
Ben niet hyped. verwacht niet dat het de nieuwe WoW in het MMO genre gaat worden ofzo.. het enige wat ik hoop is dat ik hier gewoon op ze minst een paar honderd uur fun uit haal. Meer dan dat vraag ik niet voor een nieuwe MMO momenteel :P

Het zou natuurlijk top zijn als het echt een goeie blijvende mmo word. maar we zullen zien.

Al dat world pvp gebeuren omtrent de factions en forts heb ik namelijk voor mijn idee te vaak niet zien werken in een game... ik vrees echt dat als dit stuk slecht word uitgewerkt dat het de game ze kop kan kosten.

Het zal mij ook niks verbazen als die eind juli weer uitgesteld gaat worden :P En opzich vind ik dat niet per se erg als het is omdat ze alles perfect willen maken. ik hoop gewoon dat een nieuwe MMO een keer uit komt terwijl het klaar is ipv dat het 80% af is en je vrij snel bij die laatste 20% content bent die niet goed is.

[Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 23-04-2021 08:29]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2Henk 'm!

• huntedjohan
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:26:
Weer een grote patch geweest met veel updates met name omtrent pvp

[YouTube: New World - New PvP Content, New Dungeons, New Magic & Much More]

Ik hoop gewoon dat we een tijdje plezier gaan hebben met deze MMO.
Ben niet hyped. verwacht niet dat het de nieuwe WoW in het MMO genre gaat worden ofzo.. het enige wat ik hoop is dat ik hier gewoon op ze minst een paar honderd uur fun uit haal. Meer dan dat vraag ik niet voor een nieuwe MMO momenteel :P

Het zou natuurlijk top zijn als het echt een goeie blijvende mmo word. maar we zullen zien.

Al dat world pvp gebeuren omtrent de factions en forts heb ik namelijk voor mijn idee te vaak niet zien werken in een game... ik vrees echt dat als dit stuk slecht word uitgewerkt dat het de game ze kop kan kosten.

Het zal mij ook niks verbazen als die eind juli weer uitgesteld gaat worden :P En opzich vind ik dat niet per se erg als het is omdat ze alles perfect willen maken. ik hoop gewoon dat een nieuwe MMO een keer uit komt terwijl het klaar is ipv dat het 80% af is en je vrij snel bij die laatste 20% content bent die niet goed is.
ben heel benieuwd. heb m op steam toch ge pre ordered. en sta er aardig gelijk in met jou. Ben wel weer toe aan een nieuwe MMO die niet een nieuwe standaard hoeft zijn, maar me wel weer een goed aantal uren vermaak geeft zonder dat is me ga vervelen

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35
Voor de mensen die de laatste trailer en dev update nog niet gezien hebben.

De focus is de afgelopen jaren natuurlijk flink verlegd t.o.v. wat de startpost in dit topic aangeeft. De reacties van alpha testers hierop zijn in ieder geval positief. En de changelogs die de devs publiceren op o.a. Steam geven in ieder geval ook een goede inkijk in naar mijn mening positieve veranderingen.

Ik ben benieuwd. Nog een maandje of twee tot closed beta en iets meer dan 3 maanden tot daadwerkelijk launch.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wel een beetje jammer van wat ze allemaal van plan zijn met hun Shop.
Denk dat er nu toch wel een aantal mensen zijn die de game niet gaan spelen, waaronder ik.

Ze nerfen rested exp een aantal maanden geleden om vervolgens een buff voor rested exp te verkopen in de shop. Dit is voor mij zo'n grote no-go dat ik de game niet eens gaat proberen, het zag er al met al best ok uit namelijk.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee