FloydRaalte schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:41:
Mooie OP! Zit ff te googlen maar wat ik ervan begrijp is dat deze game helaas niet zo'n beste start heeft gehad in Korea met als hoofdreden een gebrek aan end-game-content. De game zit daar al volledig in maintenance mode. Dus geen dev team meer voor meer content. Astellia wordt in meerdere fora vergeleken met Bless Online wat mij een niet al te beste indruk geeft. De game moet het blijkbaar hebben van de mooie graphics en zo te lezen blijft het daar helaas bij. Had graag weer een 'back-to-the-roots' MMO gespeeld maar deze laat ik denk ik maar liggen...
Thanks! Had tijd te veel, vandaar is geprobeerd om een uitgebreide post te maken.
Maar ik ben ook erg benieuwd hoe de end-game content is en gaat worden. Ik ben van plan om door te gaan tot max. level, en dan kijken wat voor content de game biedt. Qua combat en look-and-feel is het gelukkig totaal niet zoals Bless Online. Heb Bless gespeeld, maar man, wat was deze launch slecht. De combat van Astellia is best goed, je hebt goede combo's en skills. Op m'n Scholar ook redelijk wat skills die instant cast zijn en die je kan casten tijdens het lopen.
Ik las vanmorgen nog een stukje op mmos.com. Daar zeggen ze het volgende:
Considering that the Korean version of the game has officially shut down as of today, it’s good to know that Barunson still has big plans for the Western port.
Ik wist helemaal niet dat de Koreaanse versie ermee was gestopt. Er mag dan wel een wonder gebeuren mocht de MMO wat worden in the west. De basis is meer dan goed, dus hopelijk gaan ze hierop uit borduren. De reviews op Steam zijn ook van "gemiddeld" naar "mostly possitive" gegaan (250-300 reviews ong.). Wat mij wel opvalt is dat ze op elke nieuws site toch dezelfde sales slogan gebruikt. Info over nieuwe equipment systeem, Arena en nog enkele kleine dingen. Dat zijn natuurlijk geen ground-breaking changes voor een normale spelers (misschien wel voor de engine), maar daar gaan ze het niet mee redden.
Kortom; Ga de game zeker nog verder spelen en streamen. Ben voor de goede orde deze game in het Engels gaan streamen, want Nederlandse populariteit is er niet

. De combat, professions, quests zijn zeker een goede basis van een standaard MMO. Ik kan sinds gisteren (level 15) dungeons doen, dus die ga ik vandaag denk even proberen. Zal wel mijn bevindingen in de topic plaatsen over mijn leveling ervaring.