Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 14:45
Ik versta niet helemaal waar iedereen zo moeilijk over doet... dit is nog niet helemaal zeker toch... Zie hun statement:
Some questions have come up recently from our Alpha patch notes discussing an in-game storefront. Our plan in having a store is to create an outlet for players who find enough value in store items that they are happy to purchase them. Our plan is not, and never will be, to create a feeling that store items are necessary to enjoy the game. All players will be able to play the full game experience we ship without having to make store purchases.

All store items at launch will be exclusively cosmetic in nature. We are introducing the storefront in Alpha in order to test these items and their value. No selections in the store or their indicated cost (during testing there is no real cost in any case) is final. Our purpose is quality assurance and gathering player feedback, so please share your thoughts once the system is introduced. The testing audience will see each type of item we are considering and have an opportunity to provide feedback before they are introduced to the live game.

Looking towards the future, we will also test ideas on how to offer players quality of life items for mechanics like rested XP and fast travel, both obtainable in-game and purchasable in the store. The timing of release for these types of items will depend on how players progress in the months after launch. The more players who are able to experience all of our exciting end-game content and game modes, the healthier the overall game experience will be for all players.

Our goal with all items of any type is that they not offer an advantage that imbalances the game. We understand that this line is based on player interpretation, so we ask for your patience while we test in Alpha and listen to your feedback.

For transparency on future plans, we are also contemplating, but have not finalized, a "battle pass" style program, that would combine store items on a periodic basis. This will also be tested ahead of time to ensure it provides strong value without disrupting gameplay for those not participating. Much further along there is also the possibility of optional expansions, which would have a separate cost.

- Rich Lawrence, Studio Director
Iedere MMO heeft wel een soort van cashshop (WOW, GW2, ...). Ik bekijk het wel eens de game effectief uitkomt en bepaal dan zelf als ik het wil spelen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Derr_Hans schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:25:
Wel een beetje jammer van wat ze allemaal van plan zijn met hun Shop.
Denk dat er nu toch wel een aantal mensen zijn die de game niet gaan spelen, waaronder ik.
Hier nog 1 hoor! Ik kijk niet eens meer om naar deze "game"? Al worden de fake "reviews" straks nog zo positief. Het wordt gewoon 1 grote cashgrab bagger troep waar alles draait om het binnen harken van de centen. Bewust de leuke cosmetics, mounts en alles waar een mmorpg (voor mij althans) om draait uit het spel slopen. Om vervolgens heerlijk in die shop te gooien. Expres de level progression zo tergend langzaam te maken dat men ( en zeker voor alts) de exp boost potions gaan aanschaffen. Wat de fuck!!! De game is nog niet eens gereleased en je gaat al beginnen over rested en xp potions? Ga toch weg man :/

Toch nog een keer die raid doen waar die vette shoulders droppen. Of nog even die questline doen voor een speciale mount. Dat kan je nu in New World echt vergeten. Misschien dat Ashes of Creation het wel goed doet en ik vestig mijn hoop maar een beetje op die game.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Ken G schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:07:
Ik versta niet helemaal waar iedereen zo moeilijk over doet... dit is nog niet helemaal zeker toch... Zie hun statement:
Geloof me.....het is allang zeker.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ashes of Creation heeft mijn intresse, maar ook daar komt een shop alleen blijft dit bij cosmetic en volgens Steven zijn de models die in de shop zijn ook in-game the looten.

We gaan het mee maken iig ;)

Cosmetic in shops, daar kan ik wel me leven. Ik koop ze niet en als ik wel iets wil dan kan ik gold inwisselen voor token in wow en dan uit de shop iets nemen. Lvl boost das ook nog ok maar bij WoW is de game al zo lang uit dat een boost letterlijk geen impact heeft op de rest, niet dat ik ooit een boost heb gekocht, als ik een boost heb dan is het van een expansion pre-order.

Maar NEW WORLD is nog geen eens uit, iemand die zijn exp en profession boost heeft letterlijk voordeel op alles. Monopoly op het verkopen van de high end gear, pvp en andere craft materials dat die persoon eerder toegang toe heeft.

Neee laat maar, tis wel ok met New World.
Ik kijk er ook niet meer naar om, tis gelijk klaar

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
Er zullen enkel cosmetische items te koop zijn tijdens launch, dit is wat er letterlijk staat in de statement.
All store items at launch will be exclusively cosmetic in nature. We are introducing the storefront in Alpha in order to test these items and their value. No selections in the store or their indicated cost (during testing there is no real cost in any case) is final. Our purpose is quality assurance and gathering player feedback, so please share your thoughts once the system is introduced. The testing audience will see each type of item we are considering and have an opportunity to provide feedback before they are introduced to the live game.
@Derr_Hans Je geeft zelf aan dat boosts later in de game OK zijn, maar als New World ze dan later zou toevoegen is dat wel een probleem? Er zal geen voordeel zijn bij launch.

Wat ik lees is dat ze een shop gaan voorzien met cosmetische items bij launch, wat perfect ok is voor mij. Als ze er later EXP boosts aan toevoegen lijkt me wel logisch, zo kunnen later startende spelers sneller hun vrienden bijbenen (wat er ook in WOW gebeurd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat het probleem voornamelijk is dat ze rested EXP al generfed hebben in patchnotes om ze vervolgens als QoL boost te verkopen in een game shop. WoW heeft geen nerfs op exp, je kon gewoon +exp boost kopen in vorm van potions met ingame currency en dat stacked met de maandelijkse darkmoon faire +10%exp buff daarnaast is het aantal EXP per lvl omlaag gegaan zelfs nadat de lvl boosts geintroduceerd is.

Zal me niet verbazen dat ze bij New World niet alleen Rested hebben generf maar ook hoeveel exp per lvl omhoog gekrikt. Dan nog niet eens over een battlepass achtige systeem gehad waar ze over denken. Want waarom zouden ze dan niet items gaan verkopen die wel een power gain is aan het einde van de battlepass.

Amazon helpt zelf deze game omzeep voor het released is.

Over de lvl boost, als de game al een jaar of langer uit is dan geen probleem wat mij betreft, daarvoor wil je toch wel dat nieuwe spelers wel een beetje leren hoe het allemaal werkt.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 23:32
Precies.. in alles wat je online vind omtrent de cash shop lijkt het er gewoon op dat ze problemen zelf aan het creëren zijn waarvoor je tegen betaling de oplossing kan kopen >_> iets gechargeerd natuurlijk maar daar komt het wel op neer.

Viel mij heeel erg tegen alles wat ik nu omtrent die cashshop van new world zie. heeft mijn gevoel toch wat naar beneden gehaald omtrent de game merk ik.

Dit hadden ze nooit op deze manier moeten vermelden voordat de game uberhaupt uit is.

Sowieso blijft het gek dat het augustus al uit moet komen en er nog steeds ontzettend veel NDA op zit.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
Dit hebben de devs er nog als commentaar op gegeven... Valt dus allemaal reuze mee. Natuurlijk zullen er veel mensen moord en brand schreeuwen, er zijn namelijk altijd mensen die gebaad zijn aan het falen van een andere mmo ;-)
We are very actively reading feedback. We understand folks are worried about Pay2Win items being placed in the shop.

For any MMO player this is a very real concern, and we have not yet earned player trust until we've been live for some time. The best way we know to approach this is to show you, by not doing that. It is not in any way our goal or plans to make players feel like they have to participate in the store in order to play at even the most competitive levels.

A lot of of the harshest criticisms I have seen are things we won't be doing, so we just have to show through our actions. We aren't creating problems to sell solutions, we don't want people to skip content, we aren't selling cooler cosmetics than can be earned in game, and won't be doing any of the other things folks are afraid of.
Zie volledige post op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...out_mtx_steam_discussion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik snap je "valt dus allemaal reuze mee" niet echt.

Ze zeggen dus dat non cosmetic cashshop shit niet eerder komt dan 2022.

Nou de game komt pas in augustus uit dat betekent dus dat het misschien zelfs maar 3.5 / 4 maanden duurt.
Ze zeggen heel duidelijk: We aren't creating problems to sell solutions, we don't want people to skip content.
Tegelijkertijd zie je dat ze met de patch rested XP gain generfed hebben en zeggen ze verderop weer dat ze zoeken naar cashshop xp boosts etc. en ze zetten er heel duidelijk bij in hun verhaal dat ze geen dingen verkopen die INSTANT boosts geven. Ik durf er geld op in te zetten dat er straks een item komt die je rested xp gain improved. Ze zijn zooooo gefocussed op maximaal geld maken dat ga je straks gewoon merken en doet de game niet ten goede.

Ook noemen ze voor die xp shit bijv dat spelers straks sneller met vrienden de endgame kunnen mee speler als ze later beginnen door zulke aankopen.... Als dat je doel is als uitgever maak die shit dan gewoon gratis ipv dat je dat weer moet kopen.

Keek zo erg uit naar deze MMO om uberhaupt een nieuwe MMO te spelen en ik weet nu al dat ik het sowieso gewoon ga spelen maar me hype is echt gekilled omdat ik geen vertrouwen in de game heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
https://www.newworld.com/...oducing-our-in-game-store

Hier staat het allemaal in.. let goed op alles hoe ze het schrijven. Ze gaan ons gewoon keihard naaien straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
Voor mij persoonlijk zijn XP boosts enkele maanden (3.5 / 4 maanden) geen probleem omdat mijn vrienden, die het wat later oppikken, dan ook gewoon sneller kunnen bijbenen. Maar dis is natuurlijk persoonlijk.

Het geeft me toch een goed gevoel bij deze game dat ze antwoorden op de community feedback en proberen hun visie uit te leggen. Ze konden deze ook gewoon negeren en hun eigen koers verder zetten...

Het is nog altijd een bedrijf die een product uit brengt en moet er zoiezo iets van inkomsten uit genereren... Maar de manier hoe ze dit nu effectief gaan doen is cruciaal voor de game. Voor mij zou een vast maandelijks bedrag een groot nadeel zijn en is de manier die ze nu gekozen hebben ideaal. Eenmalige aankoop van de game en cosmetische items in de shop (en later xp boosts).

Ik ben nog altijd hyped en geef ze de kans om hun te bewijzen eens de game effectief uit is. Om nu al te zeggen dat de game 'dood' is (zoals er al velen zeggen op internet), zonder nog maar 1 seconde te spelen lijkt me iets te ver gaan. Mochten ze inderdaad beginnen met items te verkopen in de shop die spelers een unfair voordeel geven, ben ik direct klaar met de game en zien ze me nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11
Voor wat betreft de cash shop discussie vind ik dat Ser Medieval hier enige nuancering in geeft, na zijn gesprek met de devs.

Zie volgende youtube clip.

Lastig is en blijft om te duiden hoe ver Amazon Games zal gaan in deze. Persoonlijk zie ik bij voorkeur geen pay to win elements, maar ik begrijp ook wel de noodzaak van microtransactions binnen MMO's. Microtransactions is toch een belangrijke inkomstenbron, en de development costs voor MMO's liggen hoog. Aanzienlijk hoger dan wat het in het verleden gelegen heeft voor een titel als WoW, en zeker voor de classics daarvoor. Voor bijvoorbeeld ESO en FFXIV hebben we het al snel over circa 150 miljoen voor de base game. Voor SWTOR lag dit zelfs nog hoger daarvoor.

Voor New World zullen we ook al snel aan minstens 150 miljoen moeten denken. Dat verbleekt het bedrag van circa 50 - 60 miljoen voor vanilla WoW prelaunch. En de klassieke MMO's zoals EverQuest, Ultima Online, etc. met budgetten van zo'n 5 miljoen, vallen helemaal in het niets hierbij.

Box sales zijn daarin verre van toereikend. En het is al lang duidelijk dat microtransactions met funding door een klein percentage van de playerbase aanzienlijk meer oplevert dan een subscription model voor vele MMO's. Waardoor het al snel interessant wordt om een subscription model geheel te laten vallen, of een 'vrijwillige' subscription zoals bijvoorbeeld ESO hanteert.

Uiteindelijk is er helaas gewoon geen enkele grote MMO meer die rondkomt zonder microtransactions. En ga je rekenen met de getallen, wat voor een subscription costs noodzakelijk zijn om tot een break even point te komen binnen redelijke tijd, dan snap je ook al snel waarom.

Subscription costs zouden significant omhoog moeten om te corrigeren voor bijna 20 jaar aan inflatie voor de oude maandelijkse prijzen, de sterk opgelopen development costs om te voldoen aan de huidige grafische standaard, voice over, motion capture animation, etc. Zet daar tegenover de lagere bereidheid om een hoger bedrag te betalen, dus kleinere playerbase overall. Een subscription van minimaal 60 USD monthly, mogelijk nog hoger, zal al snel benodigd zijn om draaiende te blijven.

En waar ik persoonlijk zou zeggen, is het mij nog wel waard, verdien prima, kan het betalen, als hobby blijft het spotgoedkoop. Kan ik mij heel goed voorstellen dat voor velen dit no-go zal zijn.

Nieuwe trailer, Windsward. Leuke sfeer impressie, vind deze trailer eigenlijk nog wel sterker dan de recente trailer. De marketing afdeling lijkt in ieder geval goed op gang te komen. Krap 2 maanden tot beta, 3 maanden tot launch. Kijk er in ieder geval naar uit. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:53
De trailer ziet er inderdaad erg goed uit! Leuke omgeving. Heb nu echt wel zin om de closed beta straks in juli te mogen spelen. Ik volg ook wel regelmatig het nieuws van de zones, systems etc. die ze aanpassen (al hoewel ik nog lang niet genoeg weet, en bewust bepaalde dingen niet wil weten).

Zelf ben ik continue aan het rondsnuffelen naar upcoming MMO's, waarbij bij de meeste New World en Ashes of Creation toch wel bovenaan staat (en voor mij ook nog wel Blue Protocol, waar nog niet extreem veel van bekend is in de west). Ik hoop dat New World wel aanslaat bij de meeste. Enige concern voor mij is toch wel de look en feel van alles, maar dat is dan wel een persoonlijk iets. Als ik bijv. de laatste video van Ashes of Creation kijk, krijg ik een super goed MMO gevoel. De artstyle, mounts, omgevingen, steden, heerlijk. Bij New World mis ik dit nog wel een klein beetje, dus ik hoop dat dit goed komt. Bij de closed alpha 2 jaar geleden kreeg ik bij New World trouwens gelijk een goed gevoel, hopelijk krijg ik dat straks weer :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Van New World hebben recent niet veel gameplay meer gezien. Van wat er getoond is, zowel qua recente dungeon gameplay, qua crafting wat er bekend is en in vids voorbij is gekomen en ook enigszins de art style vind ik New World zoals het lijkt vergelijkbaar met bijvoorbeeld ESO.

Ashes of Creation daarentegen komt meer over als een soort vanilla WoW, EverQuest, Dark Age of Camelot of in ieder geval het sentiment daarnaar, gestoken in een modern grafisch jasje. Ik vraag mij persoonlijk daarin echter wel af hoezeer de gemiddelde gamer anno 2021 het gebrek aan de "quality of life" features zoals vele deze toch gewend zijn, niet terug gaan willen zien post launch.

Blue Protocol gaat vermoed ik, behoudens een klein aandeel van ons wat wel zo'n beetje iedere MMO out there een keer probeert, toch wel een vrij distinkte doelgroep hebben binnen de westerse wereld vermoed ik. Idem dito voor bijvoorbeeld ook games als Corepunk en Lost Ark.

Uiteindelijk wordt het in ieder geval toch allemaal maar weer bezien wat het wordt :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:36:
De trailer ziet er inderdaad erg goed uit! Leuke omgeving. Heb nu echt wel zin om de closed beta straks in juli te mogen spelen. Ik volg ook wel regelmatig het nieuws van de zones, systems etc. die ze aanpassen (al hoewel ik nog lang niet genoeg weet, en bewust bepaalde dingen niet wil weten).

Zelf ben ik continue aan het rondsnuffelen naar upcoming MMO's, waarbij bij de meeste New World en Ashes of Creation toch wel bovenaan staat (en voor mij ook nog wel Blue Protocol, waar nog niet extreem veel van bekend is in de west). Ik hoop dat New World wel aanslaat bij de meeste. Enige concern voor mij is toch wel de look en feel van alles, maar dat is dan wel een persoonlijk iets. Als ik bijv. de laatste video van Ashes of Creation kijk, krijg ik een super goed MMO gevoel. De artstyle, mounts, omgevingen, steden, heerlijk. Bij New World mis ik dit nog wel een klein beetje, dus ik hoop dat dit goed komt. Bij de closed alpha 2 jaar geleden kreeg ik bij New World trouwens gelijk een goed gevoel, hopelijk krijg ik dat straks weer :D
off topic: ben ook heel veel bezig met nieuwe MMO's omdat ik toe ben aan een keertje wat nieuws. Blue protocol staat ook al een hele tijd op mijn radar. SOLO (sword of legends online) is persoonlijk ook een goeie. vorige week een hele week de beta gespeeld en vond het verassend tof. moest even door het begin heen omdat het in eerste instantie je typische chinese grind mmo lijkt. maar dat was niet zo.

Vanmiddag om 14:00 begint de laatste closed beta fase tot 8 juni en deze zomer is ergens de release.
Cash shop is iig (nu) niet p2w en devs zeggen niks er in te doen wat p2w kan zijn.

On Topic: Ik geloof nog steeds in New World maar hoe ze de communicatie omtrent de MTX shop doen de laatste weken is gewoon echt kut. en ik ben het niet eens met hun ideeën maar zolang de game goed is kan ik het denk ik door de vingers zien.

Ik heb nog steeds zin in new world en hoop dat ze beide de leveling experience en endgame goed hebben gemaakt. En vooral het leveling stukje maak ik me een klein beetje zorgen over aangezien ze zo vaak zeggen dat ze dus willen dat mensen met minder tijd door payment ook bij endgame kunnen komen.. is de leveling content dan niet boeiend genoeg dat je dat op die manier wilt doen ? :P

Maargoed end of the line zie ik het allemaal wel. Wel zin in maar niet hyped en dat probeer ik zo te houden. Zijn veel games waar ik in het verleden hyped voor was en dan telleurgesteld werd. Nu heb ik dat niet meer zo en word ik juist vaker blij verrast door een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
psychodude schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:55:
Van New World hebben recent niet veel gameplay meer gezien. Van wat er getoond is, zowel qua recente dungeon gameplay, qua crafting wat er bekend is en in vids voorbij is gekomen en ook enigszins de art style vind ik New World zoals het lijkt vergelijkbaar met bijvoorbeeld ESO.

Ashes of Creation daarentegen komt meer over als een soort vanilla WoW, EverQuest, Dark Age of Camelot of in ieder geval het sentiment daarnaar, gestoken in een modern grafisch jasje. Ik vraag mij persoonlijk daarin echter wel af hoezeer de gemiddelde gamer anno 2021 het gebrek aan de "quality of life" features zoals vele deze toch gewend zijn, niet terug gaan willen zien post launch.

Blue Protocol gaat vermoed ik, behoudens een klein aandeel van ons wat wel zo'n beetje iedere MMO out there een keer probeert, toch wel een vrij distinkte doelgroep hebben binnen de westerse wereld vermoed ik. Idem dito voor bijvoorbeeld ook games als Corepunk en Lost Ark.

Uiteindelijk wordt het in ieder geval toch allemaal maar weer bezien wat het wordt :p.
Zoals je het daar verwoord, de artstyle, dat is ook wel het gevoel wat ik heb. Toen ik New World voor het eerst speelde leek de artstyle net wat anders te zijn (misschien wel beter), dan de laatste beta die ik had gespeeld. En met Ashes of Creation krijg je met de artstyle echt het MMO-ish gevoel. Weet niet, lastig uit te leggen. Daarom hoop ik dat dat goedkomt met New World.

Vooral nu Asmongold, Sodapoppin en een paar grotere streamers hebben gesproken over Ashes of Creation, gaat dit nog wel een vervolg krijgen.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 08:58
Ricmaniac schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:39:
[...]

off topic: ben ook heel veel bezig met nieuwe MMO's omdat ik toe ben aan een keertje wat nieuws. Blue protocol staat ook al een hele tijd op mijn radar. SOLO (sword of legends online) is persoonlijk ook een goeie. vorige week een hele week de beta gespeeld en vond het verassend tof. moest even door het begin heen omdat het in eerste instantie je typische chinese grind mmo lijkt. maar dat was niet zo.

Vanmiddag om 14:00 begint de laatste closed beta fase tot 8 juni en deze zomer is ergens de release.
Cash shop is iig (nu) niet p2w en devs zeggen niks er in te doen wat p2w kan zijn.

On Topic: Ik geloof nog steeds in New World maar hoe ze de communicatie omtrent de MTX shop doen de laatste weken is gewoon echt kut. en ik ben het niet eens met hun ideeën maar zolang de game goed is kan ik het denk ik door de vingers zien.

Ik heb nog steeds zin in new world en hoop dat ze beide de leveling experience en endgame goed hebben gemaakt. En vooral het leveling stukje maak ik me een klein beetje zorgen over aangezien ze zo vaak zeggen dat ze dus willen dat mensen met minder tijd door payment ook bij endgame kunnen komen.. is de leveling content dan niet boeiend genoeg dat je dat op die manier wilt doen ? :P

Maargoed end of the line zie ik het allemaal wel. Wel zin in maar niet hyped en dat probeer ik zo te houden. Zijn veel games waar ik in het verleden hyped voor was en dan telleurgesteld werd. Nu heb ik dat niet meer zo en word ik juist vaker blij verrast door een game.
off topic: Als je een nieuwe mmo zoekt, de nieuwe phantasy star (new genesis) is net uit beta en released volgende maand ;)

Had wel interesse in new world, het ziet er goed uit e.d. Maar nu dit wéér een PVP-focused game lijkt te worden is het voor mij een stuk minder interessant. PVP games ben ik wel een beetje klaar mee, vooral omdat ik dat riedeltje wel een keer ken. Speel liever een MMO met goede PVE.

Afhankelijk van of er nog meer wordt aangekondigd op pve gebied zal ik 'm wel of niet spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:39:

Tja, communicatie rondom financiën gaat al snel langs vele lagen. Is dan al gauw traag, terughoudend om opties open te houden zonder dat men eerst A claimed en B doet. Dit is niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Krukar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:34:
[...]

off topic: Als je een nieuwe mmo zoekt, de nieuwe phantasy star (new genesis) is net uit beta en released volgende maand ;)

Had wel interesse in new world, het ziet er goed uit e.d. Maar nu dit wéér een PVP-focused game lijkt te worden is het voor mij een stuk minder interessant. PVP games ben ik wel een beetje klaar mee, vooral omdat ik dat riedeltje wel een keer ken. Speel liever een MMO met goede PVE.

Afhankelijk van of er nog meer wordt aangekondigd op pve gebied zal ik 'm wel of niet spelen ;)
Origineel was new world bedoeld als voornamelijk pvp game focus maar dat is wel compleet veranderd hoor.
Door vraag van de community is er veel PvE toegevoegd en is de game niet meer PvP focussend.

Er moet natuurlijk nog blijken in hoeverre het toegepast word in de game omdat er overall nog steeds veel NDA is ondanks dat de game al relatief gezien snel uit moet komen.

Ben heel erg benieuwd hoe het uiteindelijk gaat zijn maar denk niet dat mensen de game af moeten schrijven als ze denken dat het highly pvp focussed is zeg maar.

maargoed dat kan iedereen natuurlijk afwachten tot na de release :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
De PvP focus is inderdaad flink afgezwakt over de afgelopen jaren. World PvP is sowieso volledig optioneel geworden, PvP flag kun je gewoon uitzetten. Quests heb je als PvE content, dungeons heb je als PvE content er bij gekregen inmiddels, daarnaast crafting en gathering welk tot de opties behoren.

Feitelijk gewoon het standaard pakket zoals te verwachten van een MMO is er. Kwantiteit en kwaliteit is uiteraard te bezien zodra NDA vervallen is. Maar persoonlijk heb ik er wel vertrouwen in dat hier inmiddels voldoende aandacht voor is gekomen, op basis van wat vrijgegeven is tot nu toe.

Edit:

Nieuwe Touring Aeternum trailer. Ditmaal Mourningdale.

[ Voor 12% gewijzigd door psychodude op 04-06-2021 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Touring Reekwater.

Qua environment naar mijn mening één van de betere gebieden.

Summer Game Fest 2021 New World Deep Dive video. Voor de mensen die de ontwikkeling van het spel wat actiever gevolgd hebben blijven ze vrij oppervlakkig. Maar zeker voor mensen die minder actief de ontwikkeling gevolgd hebben, vormt het een mooie recap.

Inmiddels nog een ruime 5 weekjes tot de beta. Even geduurd, maar de launch niet veel later daarna komt nu eindelijk echt dicht bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
Super vette video's weer! Ze zijn erg druk met het toevoegen van nieuwe dingen. Ik heb op een rijtje wat zaken gezet die in de laatste updates zijn toegevoegd.

Maar eerst nog twee vette screenshots :)

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/j95d1p8hsuun/7c8WAJaq040gHTLVTwHyT5/9c0c284ed3408c4ccc1a9f1676c00564/newgear-1-web.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/j95d1p8hsuun/48akkKGWuLl42MvRdJf4uc/42afd7b68e36f556082d6e9ad135358f/newgear-2-web.jpg

En bij deze wat laatste updates:

- Company (guild) kunnen nu 100 mensen hebben (was 50)
- Je krijgt nu nog meer XP voor het vinden van lore pages. Je krijgt 40 XP (was 25), en XP increase is keer 10 voor elke 10 notes discovered
- Extra XP voor ontdekken van Points of Interests (POI)
- Je hebt meer XP nodig om te levelen na level 7. In de Alpha levelden mensen te snel, waardoor ze quests en POIs misten.
- Grijze rare items zijn niet langer binds on equip (voor beginners maakt dit allemaal wat rustiger, want je kreeg namelijk veel pop-ups van “weet je zeker dat je dit item wil equippen” etc.)
- 50 nieuwe armor sets
- Er zijn nieuwe updates toegevoegd voor: visuals, stats, perks voor veel unieke wapens en armor sets die je in de wereld kan vinden d.m.v.:
o Invasions
o Wars
o Corrupted Breaches
o Outpust Rush
o Lazarus Well
o Garden of Genesis
o The Depths
o Shattered Obelisk
o Arenas
o Endgame Elite POIs
- 27 nieuwe trinkets
- Nieuwe tradeskill apparel toegevoegd. In combat doen deze sets niet veel, maar 1 van de sets geeft bonussen voor improved crafting, en de andere set voor improved gathering.
- Jewelcrafting: Trinkets worden nu gemaakt met ingebouwde gems, die niet meer veranderd kunnen worden
- Jewelcrafting: Nieuwe recipes toegevoegd

Daarnaast wat nieuwe UI dingetjes:

Character screen:

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/j95d1p8hsuun/7KHl4yRShj49y5XLpPiXBY/232337c618877ba48a89a15172389840/char-select.jpg

Gameplay UI polish:

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/j95d1p8hsuun/T5kjgMkkaoD3FxD2vid46/2cba6940bec1561c6ff41fe0099ab0c4/gameplay-ui.jpg

Nieuwe character appearance options:

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/j95d1p8hsuun/4uAkWV1usPm6jG3EBkTIPS/23e6db367788dd5fd18ee859173a8ac4/face02-web.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/j95d1p8hsuun/44IgagsO6QAnIwHM6v6BGi/6c1c711344bc477f9a1ebb4484081847/face05-web.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/j95d1p8hsuun/7E4FY4FybzKEU2SR5muNbJ/07352d587add1d5e8140268e111ddb43/face01-web.jpg

Er zijn zoveel nieuwe dingen toegevoegd, waaronder ook veel Combat changes. Voor de geïnteresseerden moet je op deze website https://www.newworld.com/en-us/june-alpha-update-part-1 even naar beneden scrollen ;) . Er staan ook wat meer character appearances op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 12:42
Hallo!

ik heb ben zojuist op de hype train van New World gestapt en heb gepre-ordered :7 , maar kan er hier op tweakers maar weinig over vinden.
zijn er mensen die op 20 Juli ook de open bèta gaan spelen en willen samen spelen?

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Khaelos schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:57:
Hallo!

ik heb ben zojuist op de hype train van New World gestapt en heb gepre-ordered :7 , maar kan er hier op tweakers maar weinig over vinden.
zijn er mensen die op 20 Juli ook de open bèta gaan spelen en willen samen spelen?

***members only***
Ik ga zeker de 20e even spelen maar wil er niet te diep in gaan duiken. Hypetrain heb ik gelukkig aan me voorbij laten gaan en pak gewoon lekker de sprinter :P zolang je niet hyped ben kan het ook veel moeilijker tegen gaan vallen haha :P

Ga wel een beetje kijken zover dat mogelijk is wat mij de leukste wapens lijken etc zodat ik weet waarmee ik wil beginnen als de game uit komt maar ik wil van de game zelf niet al te veel mee maken om straks op de release gewoon lekker rustig aan van de game te gaan genieten.

Niet meer keihard naar max level racen en alle content binnen notime clearen zodat je burned out raakt of weinig te doen hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:33:
[...]

Ik ga zeker de 20e even spelen maar wil er niet te diep in gaan duiken. Hypetrain heb ik gelukkig aan me voorbij laten gaan en pak gewoon lekker de sprinter :P zolang je niet hyped ben kan het ook veel moeilijker tegen gaan vallen haha :P

Ga wel een beetje kijken zover dat mogelijk is wat mij de leukste wapens lijken etc zodat ik weet waarmee ik wil beginnen als de game uit komt maar ik wil van de game zelf niet al te veel mee maken om straks op de release gewoon lekker rustig aan van de game te gaan genieten.

Niet meer keihard naar max level racen en alle content binnen notime clearen zodat je burned out raakt of weinig te doen hebt :P
ja dat laatste is inderdaad funest voor je spelplezier, tenzij je natuurlijk meteen al vooraf in een die-hard guild zit voor maximaal resultaat gaan :P

voor mij ongeveer hetzelfde, even aftasten wat mij ligt qua wapens armor crafting etc..

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 22:00
Alleen al uit principe zal ik nooit iets kopen wat Amazon ten goede komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaelos
Azerox schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:46:
Alleen al uit principe zal ik nooit iets kopen wat Amazon ten goede komt.
Ga dan weg |:( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 16:21
Spel ziet er zo mooi uit. Maar geforceerde PVP.. dat is dan weer zo jammer voor mij persoonlijk. Nu zie ik wel wat de aantrekkings kracht is voor veel spelers, hoop echt dat het een succes wordt. Het ziet er zo goed uit!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:45

botoo

💀 too old to die young

Het hele siege gedoe rond pvp spreekt mij helemaal niet aan, maar ik ga het toch proberen, uiteindelijk heb ik NW toch al betaald.

Nu nog maar hopen dat alle oude kin/guild mates NW ondertussen niet vergeten zijn, spelen met oude bekenden is zoveel leuker (helemaal als je een ploeg mafketels hebt :) )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
botoo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:19:
Het hele siege gedoe rond pvp spreekt mij helemaal niet aan, maar ik ga het toch proberen, uiteindelijk heb ik NW toch al betaald.

Nu nog maar hopen dat alle oude kin/guild mates NW ondertussen niet vergeten zijn, spelen met oude bekenden is zoveel leuker (helemaal als je een ploeg mafketels hebt :) )
Ik zat gister een stream op Twitch te kijken van een dev van ashes of creation, en vroeg of ze "bang" zijn voor een groot succes van NW en dus in de vergetelheid raken.
Waarop hij antwoordde "no we are not, ashes is already more known than NW" 8)

Wat ik betwijfel maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:09
corset schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:21:
Spel ziet er zo mooi uit. Maar geforceerde PVP.. dat is dan weer zo jammer voor mij persoonlijk. Nu zie ik wel wat de aantrekkings kracht is voor veel spelers, hoop echt dat het een succes wordt. Het ziet er zo goed uit!
Er is geen geforceerde pvp? Je moet zelf flaggen voor pvp, dus als je niet wilt doe je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
DaitoX schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:18:
[...]

Er is geen geforceerde pvp? Je moet zelf flaggen voor pvp, dus als je niet wilt doe je dat niet.
aah shit, je hebt gelijk. Ik baseerde mijn info op oeroude info. My bad!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Dat klopt, PvP is nu aan en uit te zetten. Grappig dat je dan denkt, geforceerde PvP. Terwijl eigenlijk de community dat erg graag wilde (het "echte" open wereld PvP zoals WoW). Maar in deze game verlies je je gear als je doodgaat, dus ik kan snappen dat dat niet altijd gewenst is.

@Khaelos Ik heb je toegevoegd op Steam! Zelfde username als op Tweakers heb ik op Steam.

@Ricmaniac Same hier. Ik heb de alpha kunnen spelen, maar niet teveel gespeeld, want ik wil ook niet teveel spelen waardoor m'n game experience straks wat minder is. Straks met de Beta nog weer het e.e.a. testen, vooral de changes qua combat en vasthouden van wapens.

Ik zag afgelopen weekend een PvP video, en dit deed mij zoveel denken aan ESO. De movement, schieten met bow and arrow en dat soort dingen, het leek gewoon net ESO. Ik heb de vorige keren weinig kunnen testen met combat, dus misschien nu wat dieper in duiken.

Volgende week dinsdag is het in ieder geval al zover, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Diigii schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:24:
Dat klopt, PvP is nu aan en uit te zetten. Grappig dat je dan egt, geforceerde PvP. Terwijl eigenlijk de community dat erg graag wilde (het "echte" open wereld PvP zoals WoW). Maar in deze game verlies je je gear als je doodgaat, dus ik kan snappen dat dat niet altijd gewenst is.

@Khaelos Ik heb je toegevoegd op Steam! Zelfde username als op Tweakers heb ik op Steam.

@Ricmaniac Same hier. Ik heb de alpha kunnen spelen, maar niet teveel gespeeld, want ik wil ook niet teveel spelen waardoor m'n game experience straks wat minder is. Straks met de Beta nog weer het e.e.a. testen, vooral de changes qua combat en vasthouden van wapens.

Ik zag afgelopen weekend een PvP video, en dit deed mij zoveel denken aan ESO. De movement, schieten met bow and arrow en dat soort dingen, het leek gewoon net ESO. Ik heb de vorige keren weinig kunnen testen met combat, dus misschien nu wat dieper in duiken.

Volgende week dinsdag is het in ieder geval al zover, ben benieuwd!
Ik denk dat er zeker wel een markt is voor een "full loot PVP" game. Maar dan moet dat echt goed ondersteund worden. De tijd die we vroeger hadden, dat mensen het voor de fun speelden is voorbij. Spelers (bepaalde spelers) zoeken nu de rand op van bugs, glitches, exploits om het leven van andere spelers zo zuur mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
corset schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat er zeker wel een markt is voor een "full loot PVP" game. Maar dan moet dat echt goed ondersteund worden. De tijd die we vroeger hadden, dat mensen het voor de fun speelden is voorbij. Spelers (bepaalde spelers) zoeken nu de rand op van bugs, glitches, exploits om het leven van andere spelers zo zuur mogelijk te maken.
Ja, dat klopt zeker hoor! En de game moet het zeker goed ondersteunen. Ik weet eigenlijk ook niet wat de reden was waarom ze het veranderd hebben. Ik denk dat het voor veel mensen toch iets te hardcore wordt (met name het verliezen van gear). Maar het doet mij wel een beetje denken aan RuneScape :D

En wat je zegt, leven van andere spelers zo zuur mogelijk te maken, dat doen veel mensen. Lagere levels griefen enzo. Het systeem van ArcheAge vond ik niet zo heel slecht, dat er soms oorlog is in bepaalde gebieden (dat roteert dan ook). En als er oorlog is kan je vrij PvPen in die zone.

Maar we gaan zien hoe het loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Waar ik bang voor ben is dat ze de balans niet goed onder controlen krijgen en dat straks iedereen wapens X en Y gebruiken en de rest doet er weinig toe tenzij je een casual speler bent en het leuk vind tijdens het questen zeg maar :P

PVP vind ik ook nog heel gevaarlijk met die faction vs faction vs faction.
Hoe groter de faction hoe meer mensen die iets later beginnen met spelen waarschijnlijk daarbij willen aansluiten en het probleem dus groter en groter word. Meerdere games hebben dit systeem gebruikt wat niet lekker werkt.

FFXIV heeft bijv ook 3 factions in PvP en 1 is toch wel de underdog en verliest dan ook vaak maar dat maakt daar niet zo veel uit omdat het niets toevoegd in de wereld eigenlijk. Het zijn alleen zoned battles net zoiets als WoW Battlegrounds. Maar je hebt daar geen world pvp etc dus boeit allemaal gewoon eigenlijk niets :P Maar in New World voorzie ik dit als een probleem. Zie graag dat ze mij het tegendeel laten bewijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Wel grappig dat ik dit topic weer compleet tot leven heb geroepen :*) *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
corset schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Die markt zal alleen nauwelijks rendabel zijn voor een high budget MMO. Kijk je primair alleen al naar het aantal spelers dat full world PvP MMO's trekt, dan nog eens de niche groep daarin van full loot PvP, blijft er eigenlijk gewoon te weinig over om dit rendabel te houden.

Daar speelt in belangrijke mate natuurlijk gewoon in mee dat in MMO's dit soort vormen van PvP in de praktijk al snel gewoon uitdraaien op gank fests, waarbij zelfs veel anderszins PvP interested spelers afhaken.

Goede PvP blijft dan ook een moeilijk iets. Ook faction PvP bijvoorbeeld zie je in veel MMO's stranden, waar dit 24/7 open is. Alle effort om een point of interest te claimen wordt in de nachtelijke uren door een klein clubje van vaak maar een persoon of 5 te makkelijk teniet gedaan.

Non-instances/non-timed PvP is al snel dan ook iets dat op papier beter klinkt dan dat het uiteindelijk in de praktijk blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
ik moest even googlen op full loot.. maar dat ik echt retarded.. zeker in een MMO waar je honderden uren in een character stopt.
ik kan me vaag herinneren dat dat bij Tibia ook was vroeger :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 10:11
Las net dat de tijd voor de Closed Beta nu ook bekend is 18:30 op de 20ste.
Helaas nog geen lijst met server namen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kroga op 15-07-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kroga schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:40:
Las net dat de tijd voor de Closed Beta nu ook bekend is 18:30 op de 20ste.
Helaas nog geen lijst met server namen.
Ja zou wel fijn zijn als server namen bekend zijn zodat je een beetje met mensen kan “afspreken” Maarja denk dat ze het eigenlijk een beetje expres doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Ricmaniac schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 04:11:
[...]

Ja zou wel fijn zijn als server namen bekend zijn zodat je een beetje met mensen kan “afspreken” Maarja denk dat ze het eigenlijk een beetje expres doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1bpNEWQ2ffsgYy68uTdKk-4_1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yO1PAASMJZtupRqQudKPTDR.jpg?f=fotoalbum_large

Alstublieft :)

Nu eentje kiezen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Het is voor mij toch even de grote vraag of het combat systeem nu compleet anders is dan een jaar geleden en hoe dat in de praktijk werkt. De voornaamste klacht was dat het de vorige keer gewoon een super simpel systeem is zonder enige diepgang en lange cd's. Alles kan er prachtig uitzien maar als de combat niet zoveel voorstelt dan ben ik er vrij snel klaar mee.

Vooralsnog plaats ik dan ook geen preorder en wacht ik de beta resultaten even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Khaelos schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:23:
[...]

[Afbeelding]

Alstublieft :)

Nu eentje kiezen.. :D
Lijkt mij wel leuk als we als tweakers (met de release dan natuurlijk) op dezelfde server spelen :P

Even deze week reddit enzo in de gaten houden hoe de servers verdeelt worden. De Fransen claimen vast weer een server die dan unofficial French server word :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ricmaniac schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:40:
[...]

Lijkt mij wel leuk als we als tweakers (met de release dan natuurlijk) op dezelfde server spelen :P

Even deze week reddit enzo in de gaten houden hoe de servers verdeelt worden. De Fransen claimen vast weer een server die dan unofficial French server word :p
Uhh ja en de Russen ook ofzo.. Helemaal @#$! Als je daar dan tussen zit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:50
Ricmaniac schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:40:
[...]

Ik doe mee! Laat maar weten welke server we rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
ik doe ook mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 11:16
Ik ben ook van plan te gaan spelen, is er al een discord voor T.net groepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
nee dat denk ik niet, iig niet voor new world. hoe en wanneer moeten/zullen we een server kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 14:50
Spel was echt een drama in beta, en helaas is Amazon de verkeerde weg ingeslagen. Blijft jammer, maar ik volg de launch wel nauwlettend. Misschien dat ze qua strategiekeuze toch nog verrassen.

(Het is wel een verschikkelijk leuke game om te ontdekken en ziet er goed uit, dus sowieso het proberen waard. Qua PvP ben je beter af bij Crowfall en in oktober bij Lost Ark mi).

[ Voor 32% gewijzigd door WolfsRain op 16-07-2021 16:34 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 19:49
wilde dolgraag de beta gaan spelen, maar zit al 4 weken zonder monitor, en philips claimt al weken dat ie gerepareerd word en terug gezonden word :-(

zou toch wel flink balen zijn als ze mn beta feestje gaan verpesten.

krijg er met zien van de nieuwe filmpjes meer en meer zin in.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Je kan toch wel ergens voor een tientje een monitor op de kop tikken van MP ofzo.. dan maar geen 144hz 4k shizzle 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja ik denk dat we de 20e maar even moeten kijken naar de servers. Je wilt geen server pakken waar de grote streamers op zitten :p maar ook geen server waar niemand op zit. En je wilt zeker geen server waar alle Fransen, Russen of duitsers bij elkaar gaan zitten of omdat zij meestal hun eigen taal in de general chat gaan gebruiken enzo.

Zo puur op de naam afgaand spreekt Fae en Hades mij het meest aan hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroga
Zoals altijd claimen sommige talen bepaalde servers voor zover ik weet:
  • Inferni - Italian
  • Asgard - Russian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
ik gok dat de fransen voor Lyoness gaan, klinkt best frans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Khaelos schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:57:
Je kan toch wel ergens voor een tientje een monitor op de kop tikken van MP ofzo.. dan maar geen 144hz 4k shizzle 8)7
heb nu een 24 inch er aan gehangen, maar vond t wel de moeite waard om ook even te kunnen zien hoe het er graphisch uit zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
hoe start ik trouwens de beta dinsdagavond op? ik dacht op steam de beta weer aan te slingeren maar dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
huntedjohan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:21:
hoe start ik trouwens de beta dinsdagavond op? ik dacht op steam de beta weer aan te slingeren maar dat werkt dus niet.
Als je hem op steam hebt dan krijg je aparte beta installer geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kroga schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:38:
Zoals altijd claimen sommige talen bepaalde servers voor zover ik weet:
  • Inferni - Italian
  • Asgard - Russian
Nice, nu alleen nog duits en frans even bekend worden en dan kan ik er een paar voor mezelf uitsluiten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:23

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Voor de mensen die New World niet meer hebben gevolgd sinds de alpha van bijna één jaar geleden, deze video geeft aan redelijk beeld van wat er sindsdien is veranderd:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
Iemand een idee wanneer/of we gaan kunnen preloaden op steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ik verwacht morgen in de loopt van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:25
Ik raak stiekem wel enthousiast voor de game, is er een manier om aan de beta mee te doen zonder de game te pre-orderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:23

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Poulske schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:01:
Ik raak stiekem wel enthousiast voor de game, is er een manier om aan de beta mee te doen zonder de game te pre-orderen?
Players are eligible to participate in the Closed Beta through three methods: you can sign up for the chance to get into Closed Beta from this page or you can pre-order the game on either Amazon or Steam to secure access.

We will randomly select participants from the tester sign-up page at regular intervals throughout Closed Beta. If you've signed up, be sure to check your email throughout the testing period to see if you receive an invite.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Je kan de game kopen op steam voor 40€ en dan 2 weken de beta spelen, als je het niks vind kan je hem refunden ook dus met meer als 2 uur playtime

[ Voor 3% gewijzigd door Khaelos op 18-07-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
YouTube: Amazon's 🔖NEW WORLD MMO SERVER NAMES FOR CLOSED BETA REVEALED (PVP S...

Ser medival heeft een overzicht van servers gemaakt en welke druk worden met streamers etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:54
pirader schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:16:
Iemand een idee wanneer/of we gaan kunnen preloaden op steam?
Er zijn geen plannen voor preload.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:29
Als ik probeer te kopen via steam krijg ik volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrX_arAJgwI4yAXaNI_3_Jp1FaE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/61qgz1uJ30Ctl9H3XJvnaily.png?f=user_large

Kan je dan nog refunden voor 31 augustus zoals met de amazon pre-order? Ik heb geprobeerd op amazon.de te pre-ordereren maar kan niet omwille van "geografische restricties".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:45

botoo

💀 too old to die young

Zo te zien word het Asgard of Hades voor mij. Wel zaak om onmiddelijk je server te kiezen voordat 'ie vol zit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja ik ben er ook achter dat FAE het niet word voor mij. Dit is de unofficial RP realm in EU geworden. Althans dat heeft de discord inmiddels bepaald xD dus misschien leuk voor een alt :p (voor mij dan, heb helemaal niks tegen rp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ik heb ook besloten om met wat vrienden op Hades te beginnen. Nu nog even afwachten op de daadwerkelijke servers ;)

Hades omdat het dan vooral PvP zal zijn (niet gelijk een directe focus, maar wel erg benieuwd).

[ Voor 30% gewijzigd door Diigii op 18-07-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Schijnbaar gaat Hades heel druk worden, is ook de "officieuze" pvp server schijnbaar (niet dat dat iets betekend aangezien je niet hoeft te flaggen) maar ook een herkenbare naam natuurlijk wat altijd wel aantrekkingskracht heeft. Ik ga wel voor een random server die niet al te druk lijkt, zeker tijdens de beta boeit het nog niet zo veel verder.

Is al bekend of dit ook de servernamen voor launch zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door DaitoX op 18-07-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
mochten jullie deze nog niet volgen, hier is veel info te vinden (en ook veel rotzooi :+ )
https://www.reddit.com/r/New_World_MMO/

zie dit new op steam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AJtear254vMRlFSPBYT-_AOOjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/03TSPsJvGNO8Om2yi3DKRy21.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Khaelos op 18-07-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Khaelos schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:51:
mochten jullie deze nog niet volgen, hier is veel info te vinden (en ook veel rotzooi :+ )
https://www.reddit.com/r/New_World_MMO/

zie dit new op steam
[Afbeelding]
Die was super slecht / toxic eerst en heel lang eigenlijk dood, toen zaten de meeste positieveren hier https://www.reddit.com/r/newworldgame/

Maar schijnbaar is die ook weer gegroeid, misschien is het nu minder slecht. Wel onhandig om meerdere subreddits te hebben ipv 1 grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
oh lol ik zie nu inderdaad pas dat het twee verschillende zijn 8)7

ben allebei gejoined :+

[ Voor 16% gewijzigd door Khaelos op 19-07-2021 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:59
Hi allen,

Is er een tweakers discord voor deze game?
En is er al besloten welke server NL of BE mensen voor gaan?

Lijkt me leuk om dan die server te joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Khaelos schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:18:
oh lol ik zie nu inderdaad pas dat het twee verschillende zijn 8)7

ben allebei gejoined :+
Nu hoef je er nog maar 1 te volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik ben ook wel van plan om met mensen hier samen te spelen, dat is toch wel de kracht van een MMO.

Add mij maar op Steam: Poulske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Is het mogelijk om een sticky post te maken waarop we wat besloten dingen zetten zoals welke server we uiteindelijk kiezen en dan eventueel de steam accounts van medetweakers of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Ik zag deze lijst verschijnen op Reddit.
Nu maar kijken wat er in het echt gebeurd.

AnnwynEN/EU RP
BiringanEN/UK
Kasanaan EN/EU PvE
Laestrygon ESP
FaeDE RP
IfePRT
NavIT
InferniDE PvP
Hades EN/EU PvP
NarakaPL
AsgardRU PvP
DuzakhFR PvP
LemuriaDE PvE
KvenlandNOR/FIN/DK/SWE
KitezhRU PvE
LyonesseFR PvE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Kroga schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:17:
Ik zag deze lijst verschijnen op Reddit.
Nu maar kijken wat er in het echt gebeurd.

AnnwynEN/EU RP
BiringanEN/UK
Kasanaan EN/EU PvE
Laestrygon ESP
FaeDE RP
IfePRT
NavIT
InferniDE PvP
Hades EN/EU PvP
NarakaPL
AsgardRU PvP
DuzakhFR PvP
LemuriaDE PvE
KvenlandNOR/FIN/DK/SWE
KitezhRU PvE
LyonesseFR PvE
Dat zou mooi kut zijn.. Hades EU/eng pvp..dat lijkt de drukste server te worden.. en veel talen die. 1of meerdere servers claimen is echt dikke bullshit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
Biringan zal het voor mij worden denk ik.
Vrees dat Hades veels te druk gaat zijn, en Kasanaan wordt PVE dus daar ga ik ook niet heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mja denk dat een drukke server alleen in het begin een probleem is maar dat dat juist iets verder in de game een server open laat die goed bevolkt is.

Gaan het wel zien joh.

Oh ja Biringan ziet er ook wel goed uit gewoon een all round Engelse server. Maarja als het uiteindelijk bijna alleen maar Uk zal zijn hou je misschien niet veel spelers over.. you never know

Vraag me wel erg af hoe veel mensen (in percentage van de spelers) hier naar zoeken voordat ze beginnen. Want het is natuurlijk allemaal unofficial dus genoeg mensen zullen niet weten waar ze terecht komen.

[ Voor 55% gewijzigd door Ricmaniac op 19-07-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Nee klopt maar als je een general chat/party alleen maar Frans Russisch of Duits geluld word dan ben je ook mooi in de aap gelogeerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Dat soorten lijsten zit wel een kern van waarheid in in zover dat een aantal mensen om die redenen op die servers zullen rollen, maar veel mensen lezen dit soort dingen niet en kiezen gewoon een naam die leuk klinkt.

Oftewel Hades zou altijd veel te druk worden, want iedereen herkent de naam Hades. Veel mensen zullen niet weten dat een man of 50 van reddit heeft besloten dat dit *de* pvp server is en zullen alleen voor pvp flaggen als ze daar zin in hebben.

Ook veel van die talen, ik weet niet wat die mensen verwachten, maar veel van die talen hebben waarschijnlijk niet genoeg mensen om een gezonde server populatie te houden. Uitzonderingen daarop zijn denk ik Duits, Frans en Spaans (misschien Russisch als het daar aanslaat). Wat ik dan weer dom vind is dat die mensen ook weer op pvp en pve gaan splitsen terwijl ik nu al kan garanderen dat er op de server die nu worden aangemekrt als pvp door dit soort lijstjes straks zat mensen rond lopen die zich niet flaggen als ze rustig aan het farmen zijn.

Overigens zijn dit de servernamen voor beta, zou wel grappig zijn als de namen op release niet hetzelfde blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Ik begin gewoon hyped te raken voor een MMO die ik nog niet heb :+ Misschien toch maar kopen? hmmm

Edit: Toch maar gekocht. Het idee van player driven market is gewoon leuk. En ik ben een crafting fanaat in elke MMO :D

Laat de 20e maar snel komen!

[ Voor 44% gewijzigd door corset op 19-07-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
corset schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:53:
Ik begin gewoon hyped te raken voor een MMO die ik nog niet heb :+ Misschien toch maar kopen? hmmm

Edit: Toch maar gekocht. Het idee van player driven market is gewoon leuk. En ik ben een crafting fanaat in elke MMO :D

Laat de 20e maar snel komen!
Kzie nu pas je Edit :D
Maar ja gewoon kopen en beta spelen op steam. Vind je hem niet leuk kan je alsnog refunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
DaitoX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:52:
Dat soorten lijsten zit wel een kern van waarheid in in zover dat een aantal mensen om die redenen op die servers zullen rollen, maar veel mensen lezen dit soort dingen niet en kiezen gewoon een naam die leuk klinkt.

Oftewel Hades zou altijd veel te druk worden, want iedereen herkent de naam Hades. Veel mensen zullen niet weten dat een man of 50 van reddit heeft besloten dat dit *de* pvp server is en zullen alleen voor pvp flaggen als ze daar zin in hebben.

Ook veel van die talen, ik weet niet wat die mensen verwachten, maar veel van die talen hebben waarschijnlijk niet genoeg mensen om een gezonde server populatie te houden. Uitzonderingen daarop zijn denk ik Duits, Frans en Spaans (misschien Russisch als het daar aanslaat). Wat ik dan weer dom vind is dat die mensen ook weer op pvp en pve gaan splitsen terwijl ik nu al kan garanderen dat er op de server die nu worden aangemekrt als pvp door dit soort lijstjes straks zat mensen rond lopen die zich niet flaggen als ze rustig aan het farmen zijn.

Overigens zijn dit de servernamen voor beta, zou wel grappig zijn als de namen op release niet hetzelfde blijven.
Ja aan de andere kant scheelt het mij heel weinig of er pve of pvp staat want PVP is nou eenmaal een groot deel van New World dus niemand kan je wat maken als jij op een zogenaamde "pve"server iedereen kapot maakt :P of hoe dat ook gaat werken haha. Ben van mening though dat ze het beter zoals WoW kunnen doen waar de type realm er gewoon achter staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
De pre load op Steam is live.

[ Voor 64% gewijzigd door Poulske op 19-07-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 06:46
Ah thanks!, en voor diegen die vragen of je nog kan refunden na de beta.
Blijkbaar telt de beta niet voor die uren cap op steam dus je zou gewoon 0 uren op het spel hebben en dus kunnen refunden na beta.

Nog enige tweakers clan op Hades??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
de bèta is 37.51GB groot en ben hem nu aan het installeren, is er al een tijd bekend dat ie morgen live gaat? :D
en welke server is het nou waar we op gaan spelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Xbwc_FkCzn_QRNhv37fyxZxU98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGy8hnQaCzayzvUAzRlQK7Dk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Khaelos op 19-07-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Khaelos schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:39:
de bèta is 37.51GB groot en ben hem nu aan het installeren, is er al een tijd bekend dat ie morgen live gaat? :D

[Afbeelding]
18:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
ohh.. half 7 onze tijd? mooi moet nog wat schilder werkzaamheden doen.. en ik denk ook dat ik eventjes af wacht want ik ken die launches zo ondertussen wel 8)7
uren lang in een queue en dan DC DC DC |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Ricmaniac schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:48:
[...]
Ja aan de andere kant scheelt het mij heel weinig of er pve of pvp staat want PVP is nou eenmaal een groot deel van New World dus niemand kan je wat maken als jij op een zogenaamde "pve"server iedereen kapot maakt :P of hoe dat ook gaat werken haha. Ben van mening though dat ze het beter zoals WoW kunnen doen waar de type realm er gewoon achter staat.
Ja maar dat is het dus, alle servers zijn gewoon pve servers. Mensen kunnen het wel bestempelen als een pvp server in zo'n lijstje, maar als jij daar rond loopt en jezelf niet flagged voor pvp kunnen ze daar verder niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
Helpt wel dat morgen woensdag een feestdag is :D kunnen we direct een hoop spelen

[ Voor 10% gewijzigd door pirader op 19-07-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
pirader schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:50:
Helpt wel dat morgen woensdag een feestdag is :D kunnen we direct een hoop spelen
waar woon jij dan ? want bij mij is het geen feestdag hoor :P moeten gewoon met ze alle werken.

ah nationale feestdag in belgie zie ik

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 19-07-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
ik heb het helemaal lekker getimed
vanaf vandaag vakantie en morgen beta
gaan vrijdag wel weg (NL) maar dan neem ik gewoon de game laptop met GTX 1060 mee 8)
desnoods op 800x640 op low :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
HYPEEEE kheb hem ook geïnstalleerd! Can't wait. Ik heb nu geen vakantie, maar uiteraard met de launch wel. Dat wordt een hele week volop spelen + streamen. Heb wat nieuwere filmpjes gezien, maar toch ziet en voelt de game echt wel goed aan hoor!

Qua guilds en servers, ben wel van plan om net zoals bij WoW mensen te recruiten via Twitch, dus hopelijk gaat dat hier ook lukken. Het zou iig mooi zijn als we een realm kiezen waar veel NLers op zitten.

Is het een idee om bij dicht bij launch een spreadsheet bij te houden? Met een overzichtje van wie welke realm gaat joinen? En eventueel iedereen z'n steamnaam erbij (als diegene dat wil delen). Heeft iemand hier ervaring mee op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik denk dat ik hem op steam heb gekocht ipv amazone.. krijg ik dan geen beta access :o ? ik zie hem namelijk niet op steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirader
Ricmaniac schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:07:
Ik denk dat ik hem op steam heb gekocht ipv amazone.. krijg ik dan geen beta access :o ? ik zie hem namelijk niet op steam
Steam > beeld > verborgen spellen.
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord