• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 01:51
Heb hem tijdje geleden gespeeld. Maar toen ik zag dat ik in sterker te worden gewoon wapens kon kopen en ik sterker werd was het minder. Geen gevoel van iets verdienen. Maar gewoon level omhoog en even extra dingen kopen. Ook tegen zo weinig geld dat dat ook geen idee was.
Hoe is dat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:55
tl:dr: In principe niet veranderd. Je kan gewoon wapens kopen. maar je hebt wel een bepaald expertise level nodig voordat je de gear kan equipen.

1. Gear Score en Expertise
Naast je level heb je ook Expertise nodig, dat bepaalt hoe hoog de Gear Score van je uitrusting effectief is.
Stel: je koopt een wapen van GS 700, maar jouw Expertise is 600 > dan wordt het wapen tijdelijk naar beneden geschaald.
Je moet dus je Expertise verhogen (via Gypsum, expedities, chest runs, enz.) tot 700 om echt de maximale stats te gebruiken.

2. Beste wapens komen niet alleen van de markt
De echte BiS (best in slot) wapens komen meestal uit crafting (met perfecte perks) of uit named drops in expedities/raids.
Zulke perfecte wapens zijn zelden te koop, of kosten extreem veel goud.

3. PvP en factiebeloningen
Sommige van de sterkste wapens kun je alleen krijgen via PvP reward tracks of bij de factievendor.
Die zijn dus sowieso niet te koop bij andere spelers.

4. Wat je wél kunt kopen
Je kunt zeker goede starter endgame-wapens kopen om sneller mee te doen aan expedities en PvP.
Maar voor de allerbeste gear heb je altijd een mix nodig van:
Crafting (zelf of door iemand met max skill)
Expedities(dungeons) runnen voor named loot
PvP faction grind
Expertise levelen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 14:10
in aanloop naar seizoen 10 even een paar links met updates:
https://www.newworld.com/...0-nighthaven-announcement
https://www.icy-veins.com...news/new-world-season-10/

Hier een link naar een bekende Twitch streamer die veel en vaak NW speelt:
www.twitch.tv/BagginsTV (hopelijk doet ie het op werk kan ik niet naar twitch :))

en een uitgeschreven guide door AI om je voor te bereiden op Season 10:

What would you add to S10? : r/newworldgameTo prepare for New World's Season 10 (Nighthaven), release on October 13, 2025, focus on leveling to the new level cap of 70, which will involve reaching level 65 through the Brimstone Sands and Elysian Wilds main story quests. Level any weapons you enjoy, save your gold, and stockpile valuable PvE and PvP materials and caches, as the new "Perk Charms" gear modding system and potential level cap increase mean most current gear will likely be obsolete. Stockpiling dense materials from mutated expeditions and sandworm trials will also be beneficial for the new gear score system.
Character Progression
Level Up to 65:
Complete the main story quests in Brimstone Sands and the Elysian Wilds to reach level 65.
Reach Level 70:
Season 10 will increase the level cap to 70, so continue progressing to this new cap to access all the new content.
Level Weapons:
Level up every weapon you enjoy using, as weapon meta shifts with buffs and nerfs, which will significantly change PvE and PvP gameplay.
Gear & Economy
Save Gold:
Don't spend a lot of gold on gear, as a major gear rework is expected with Season 10.
Level Gear Score:
Prepare to start your gear from scratch for Season 10. The max gear score will increase to 800.
Stockpile Gear/Caches:
Gather all possible Capture the Flag caches, Outpost Rush caches, and Major Breach caches, as they may yield higher gear score items when opened in the new season.
Save PvE Materials:
Retain dense materials from mutated expeditions and other unique PvE materials like sandworm material.
Professions & Crafting
Consider Stonecutting & Arcana:
These are potentially valuable professions to invest in due to an anticipated new resource for perk swapping (Stonecutting) and because Arcana is generally a good safe bet for investment.
Stockpile Resources:
Holding onto refining materials like Myithril ore and Oricalcum is a good strategy for gaining refining XP or creating prismatics later on.
What's New in Season 10 (Nighthaven)
New Zone:
A new zone called Nighthaven.
Game Mode:
A new game mode, Catacombs.
Gear System:
A new gear modding system, "Perk Charms," along with set bonuses, Umbrals, Infix Perks, and attribute changes.
Other Updates:
A new Outpost Rush (OPR) map, and potential new weapons like dual daggers.

[ Voor 3% gewijzigd door Khaelos op 18-09-2025 13:27 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nice die icy veins post.
Mooi overzicht. Dit kan wel een interessant moment zijn om weer eens te komen kijken oprecht :D

Had wel die hardcore seasonal mode gedaan maar paar keer dood gegaan en toen had ik geen zin meer om het te proberen (voornamelijk vanwege andere games)

Die raid ziet er zo in eerste opzich wel tof uit hoor! Anders dan wat we gewend zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 18-09-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlywilde
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-09 12:14
Is er een Tweakers of anderszins leuke Nederlandse company in deze game? Ik speel het sinds kort (op PS5) en vind het heel leuk, maar mis een beetje een community waar ik mee kan communiceren en expeditions doen enzo. Iemand een Discord linkje? Die in de eerste post doet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-10 14:12
Nog actieve NW spelers hier? Is er het afgelopen jaar nog een hoop verandert in een positieve zin? ;) Deze MMO greep mij meer als veel andere maar ook niet voor lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aankomend season begin oktober voegt echt best veel toe! als je nog niet bij bent is het nu wel een mooi moment om terug te keren denk ik zodat je de nieuwe content kan gaan doen straks.

De nieuwe patch is eigenlijk bijna gewoon een volledige expansion maar hier dan als gratis update. best bizar vind ik.

Hopen dat het ook de game gewoon weer een beetje op de radar krijgt. Ik wacht zelf tot dat seizoen en ga het dan ook weer eens booten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@Ricmaniac Het viel mij op dat meerdere YouTubers ineens NW content uploadde, dus ik denk dat ze achter de schermen al bezig zijn (gesponsord natuurlijk maar prima verder).

Ongeveer een jaar geleden weer ingestapt en prima vermaakt alleen zonde dat ze de mount expansion niet gratis maakte. Ik denk dat juist zo'n update een hoop spelers terug haalt. Ik was toen niet van plan om extra geld erin te gooien hiervoor, en nu nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:08
Misschien dat ik het nieuwe seizoen eens een nieuw karakter ga maken en het spel nog eens probeer. Ben benieuwd wat er allemaal veranderd is. New World was bij launch zo leuk, tot je bij de end game kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:38
Is new world nog te spelen met een 3080 of brand het die kaarten nog steeds kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Soulizer schreef op zondag 28 september 2025 @ 23:33:
Is new world nog te spelen met een 3080 of brand het die kaarten nog steeds kapot?
nee joh dat was alleen bij specifieke kaarten eerste paar dagen. draait gewoon goed op een 3080 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Oef, ik zie wel dat het gevaarlijk is om New World weer te proberen. Laatst gespeeld is 5 april 2022, maar tot die tijd een dikke 1100 uur gespeeld.

Hoe zit het nu precies met de versies? Begrijp ik het goed dat wanneer je New World hebt gekocht, dat je dan automatisch Aeternum hebt gehad en dat je Rise of the Angry Earth moet kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
TheBrut3 schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:51:
Oef, ik zie wel dat het gevaarlijk is om New World weer te proberen. Laatst gespeeld is 5 april 2022, maar tot die tijd een dikke 1100 uur gespeeld.

Hoe zit het nu precies met de versies? Begrijp ik het goed dat wanneer je New World hebt gekocht, dat je dan automatisch Aeternum hebt gehad en dat je Rise of the Angry Earth moet kopen?
Klopt. Als je een legacy speler bent met de base game dan moet je Rise of the Angry Earth kopen als betaalde expansion om alle content in Aeternum te kunnen doen. Aeternum is meer een name change nadat het ook op console is uitgekomen en de game iets geshift is :P De aankomende patch met alle nieuwe content en level cap increase etc is gewoon gratis voor alle spelers though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:09

Oxigeon

En zo is dat!

Zo nu en dan start ik op de ps5 de game ook nog een keertje op. Ik doe vanalles wat en daarom nog geen maximaal level. Al moet ik eigenlijk zorgen dat ik dat eerst wordt voordat ik ook maar verder ga met randzaken haha.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-10 09:11
Ik ga deze avond New World eens voor de eerste keer spelen op PS5.

"Door het recente filmpje te zien van "The Lazy Peon" ivm New World"

Zijn er eventuele tips die handig kunnen zijn voor een N00B zoals ik? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
HeRSteiN schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:
Ik ga deze avond New World eens voor de eerste keer spelen op PS5.

"Door het recente filmpje te zien van "The Lazy Peon" ivm New World"

Geniet van de story en je eigen playtrough :P rush niet naar endgame want de game doorspelen is toffer dan de endgame imo hahah vooral die eerste keer want de wereld is mooi. Explore en gather onderweg gewoon enzo :) pin je niet te vast op de keuzes die je early game maakt zoals het kiezen van je class en de bonussen die daarbij komen want dat is niets. Het lijkt alsof je een class kiest maar je kan alle wapen combo's maken die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
HeRSteiN schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:
Genieten en niet te snel willen gaan.
Bij launch was het vooral de lifeskills powerlevelen en veul centen verdienen, maar de meeste mensen kunnen nu toch alles craften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
@HeRSteiN Haha precies door de zelfde video is mijn interesse ook weer terug.

Waar het bij mij vaak mis gaat in MMO's (en ook in New World) is dat ik op een gegeven moment in zo'n dungeon routine zit. Spel opstarten, paar dungeons / trails doen, en weer offline. Paar dagen zo door en ik ben burned out. Was hier ook helaas geval... terwijl die trails wel echt tof waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:38
Ricmaniac schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:08:
[...]

nee joh dat was alleen bij specifieke kaarten eerste paar dagen. draait gewoon goed op een 3080 hoor :)
Oh, ik was in de veronderstelling dat dit probleem bij alle 3080-kaarten voorkwam en dat ze daardoor doorbrandden. Dat was dus alleen bij bepaalde kaarten (welke?) en speelt allang niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Soulizer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:50:
[...]

Oh, ik was in de veronderstelling dat dit probleem bij alle 3080-kaarten voorkwam en dat ze daardoor doorbrandden. Dat was dus alleen bij bepaalde kaarten (welke?) en speelt allang niet meer?
Nee is al jaren geleden opgelost gelukkig haha :P . Was bij de RTX3090 serie van EVGA.
En het was eigenlijk nooit new world die het deed he maar foutieve soldering van die kaarten :P
New World zorgde voor abrupte extreme stroompeaken in het begin en de zwakke soldeerverbindingen konden hierdoor overstrekken of beschadigen. en na onderzoek bleek het minder dan 1% van de EVGA RTX3090 kaarten te gaan maargoed het probleem zat hem dus eigenlijk bij EVGA en niet bij New World.

[ Voor 32% gewijzigd door Ricmaniac op 01-10-2025 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Als hardware kapot gaat door een spel ligt het aan de hardware zelf of aan de driver, beide moeten dat voorkomen.

Beetje hetzelfde idee dat je een motor op zou blazen omdat de fabrikant geen toerenbegrenzer heeft, kan de gebruiker moeilijk de schuld van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-10 09:11
Kleine update van mijn ervaring gisteren.

Ik kan me niet over het feit zetten dat er een soort van Stutter/Freeze in de game zit op PS5.
Dit is zeer frustrerend.
Het was al merkbaar van de paar seconden dat ik op het vaste land/strand toekwam.

Heb met de 3 settings gespeeld + uncapped FPS of 60Fps. Geen verbetering, integendeel.

Daarom toch maar beslist dit aan de kant te leggen. Of ze moeten deze nog optimaliseren voor PS?

Jammer, al bij al is het wel ongeveer wat ik zoek in een game, (gatheren, craften <3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nou mijn nieuwe karakter is aangemaakt. Moet alleen nog even kijken of ik ze gratis op dezelfde server kan krijgen, anders moet ik vlug opnieuw beginnen. Want dan kan ik wat met geld schuiven als dat nodig is. Ik voel mij nu arm! :+ En snel geld verdienen gaat nu niet zo makkelijk als bij launch.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord