Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:28
Diigii schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Dat is helaas inderdaad nog wel een dingetje, gelukkig heb je het begin niet meegemaakt :P Zijn toch wel een aantal keuzes geweest vanuit het verleden die customization het toch wel lastig maken. Heb zelf al een tijdje niet gespeeld (en nu is er weinig nieuws voor mij te doen).

Zijn er nog veranderingen aangebracht in het Transmog systeem? Of is het nog steeds nodig dat je per piece dat je als transmog wil gebruiken moet unlocken met de currency die je ook in de store kan kopen?
ingame transmogs wel van bestaande items, maar gewoon cosmetic skins niet.

Maar je hebt best veel te doen toch? weet niet wanneer je voor het laatst hebt gespeeld maar veel van de endgame is anders.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-05 20:14
Ben begonnen maar ga er ook weer mee stoppen. Op zich best leuk hoe het speelt maar vind de wereld sfeerloos. Beetje generiek bedacht allemaal.
Merk dat in het dan ook minder leuk vind. Denk voor veel mensen een leuk spel maar voor mij helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 17:30

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ben nu ongeveer een weekje aan het wachten tot de company leader van Lage Landen eindelijk reageert op mij en mij uitnodigt voor de company.

Aangezien dit maar niet lijkt te gebeuren wacht ik vanavond nog eventjes af en anders start ik vanavond een Nederlandse company op Draco (covenant).

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-05 18:32
Hype om te spelen begint hier ook een beetje te vervagen, blijf me ergeren aan die random FPS drops op bepaalde momenten. FPS counter in-game blijft 100+ FPS tonen, maar zie dat dat gewoon niet klopt.

Allerlei configuraties qua graphics geprobeerd maar nog geen fix kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-05 21:31
Gisteren toch ook gekocht op ps5.

Momenteel healer gegaan maar twijfel nog voor te switchen naar tank. Wat wordt er het meeste gezocht voor de expedition en raid/world boss?

Speel op draco.

[ Voor 5% gewijzigd door Bieren89 op 28-10-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bieren89 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:49:

Momenteel healer gegaan maar twijfel nog voor te switchen naar tank. Wat wordt er het meeste gezocht voor de expedition en raid/world boss?

Speel op draco.
Pfoe dat durf ik niet te zeggen... Zo ver ben ik nog niet met mijn level 25. Vanaf vanavond heb ik weer wat tijd om te spelen. Zal dan ook even een Company aanmaken voor de tweakers en andere Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Oxigeon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:00:
[...]

Pfoe dat durf ik niet te zeggen... Zo ver ben ik nog niet met mijn level 25. Vanaf vanavond heb ik weer wat tijd om te spelen. Zal dan ook even een Company aanmaken voor de tweakers en andere Nederlanders.
O dacht dat er al eentje was op draco een paar post terug gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bieren89 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

O dacht dat er al eentje was op draco een paar post terug gezien te hebben.
Ja klopt. Die is redelijk inactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Oxigeon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Ja klopt. Die is redelijk inactief.
O dacht dat die toen nog actief was. :)

Gisteren wat met die life staf gespeeld en geen idee hoe dat gaat zijn in dungeons en pvp met controller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 13:02
Ik ben sinds twee dagen omgeschoold van bow/hatchet in light naar sword+shield/great sword heavy.
Het is wel erg wennen maar speelde vroeger op Barri wel bruisers met GA/WH.

Ik vind het Halloween event wel grappig maar de rewards zijn op een enkeling na niet echt nuttig.
Vooral cosmetics

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb zojuist een company aangemaakt genaamd "Nederlandse Alliantie" indien iemand erbij wil kan dit gewoon. Voeg me dan eventjes toe ingame. Mijn naam is Oxigeon. Je behoort wel op Draco te zitten en Covenant (gele factie) te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Oxigeon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:20:
Ik heb zojuist een company aangemaakt genaamd "Nederlandse Alliantie" indien iemand erbij wil kan dit gewoon. Voeg me dan eventjes toe ingame. Mijn naam is Oxigeon. Je behoort wel op Draco te zitten en Covenant (gele factie) te zijn.
Kan je al joine als je niet in een factie zit? Momenteel lvl 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Nee je kan pas een company joinen als je een faction gekozen hebt omdat die company faction gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoEnergic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-04 10:12
Toen deze game net uitkwam heb ik deze gespeeld voor zo’n 50/60 uur… is er sinds het begin veel veranderd? En is het het waard om weer opnieuw te gaan proberen? Lees online beetje gemixte reacties over de game :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bieren89 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Nog 5 levels (ik meen level 17) en je kan een factie missie spelen. Na het doen van deze missies kun je een factie kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
SoEnergic schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:01:
Toen deze game net uitkwam heb ik deze gespeeld voor zo’n 50/60 uur… is er sinds het begin veel veranderd? En is het het waard om weer opnieuw te gaan proberen? Lees online beetje gemixte reacties over de game :)
Ja de game is erg veranderd sinds de eerste weken van de launch.
Core mechanics qua combat allemaal hetzelfde natuurlijk.

Zou het zeker weer eens een kans geven als je verder niks te doen hebt.

De storyline gaat veel vloeiender en progrest veel beter dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoEnergic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-04 10:12
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Ja de game is erg veranderd sinds de eerste weken van de launch.
Core mechanics qua combat allemaal hetzelfde natuurlijk.

Zou het zeker weer eens een kans geven als je verder niks te doen hebt.

De storyline gaat veel vloeiender en progrest veel beter dan toen.
Dat klinkt goed! Vond met launch toch het levellen van al je skills wel heel interessant. :)

Is er nog een server waar ‘veel’ Nederlanders op zitten zover je weet of is het verdeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
SoEnergic schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:27:
[...]

Dat klinkt goed! Vond met launch toch het levellen van al je skills wel heel interessant. :)

Is er nog een server waar ‘veel’ Nederlanders op zitten zover je weet of is het verdeeld?
Geen idee, ik weet wel dat Draco een grote "Fresh"server is dus daar zullen ongetwijfeld veel nederlandsers zitten. Maar ik heb nog niet zo veel gespeeld sinds Aeternum helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
SoEnergic schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:01:
Ik zou zoals @Ricmaniac als zegt de game zeker nog een kans geven.
Ik vermaak me er prima in, er is veel meer content ook.
Ik zin inmiddels over de 1000 uur heen :*)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:06
Ik ga langzaam aan richting level 30, maar ik begin het steeds leuker te vinden. Halloween thema geeft ook een prima vibe, kijk al uit naar de kerst :) Vooral bezig met de boog en speer. Verder moet ik nog heel veel uitdokteren. Ik vind het vooral leuk dat ik veel afgeleid wordt door zij missies, die dan toch weer wat leuks met zich meebrengen. Ik ben benieuwd naar de dungeons. Ook krijg ik veel hulp van mensen die ik toevallig tegenkom. Kortom, zeker geen spijt van mijn aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ben ook op pad met mijn boog en heb ondertussen het zwaard met schild ontdekt. Dat hakt ook lekker weg.

Verder gisteren eens voor het eerst een expeditie gedaan van 5 personen. Kregen de enemies vrij gemakkelijk neer en moet zeggen dat de rewards die we vonden toch op sommige punten na een flinke upgrade waren van mijn huidige. Dus zeker de moeite waard om eens te proberen.

Wel heb ik voor die expeditie zeker 12 minuten in de wacht gestaan. Dus gok dat er een tekort is aan Healers.

Ondertussen heb ik ook level 30 aangetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Oxigeon schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:15:
Ik ben ook op pad met mijn boog en heb ondertussen het zwaard met schild ontdekt. Dat hakt ook lekker weg.

Verder gisteren eens voor het eerst een expeditie gedaan van 5 personen. Kregen de enemies vrij gemakkelijk neer en moet zeggen dat de rewards die we vonden toch op sommige punten na een flinke upgrade waren van mijn huidige. Dus zeker de moeite waard om eens te proberen.

Wel heb ik voor die expeditie zeker 12 minuten in de wacht gestaan. Dus gok dat er een tekort is aan Healers.

Ondertussen heb ik ook level 30 aangetikt.
Gisteren 1 char tot lvl 20 gebracht met sword en shield en 1 tot 17 met light staf. Maar het spel klikt toch nog niet. Misschien zijn mmo´s niet meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bieren89 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:09:
[...]

Gisteren 1 char tot lvl 20 gebracht met sword en shield en 1 tot 17 met light staf. Maar het spel klikt toch nog niet. Misschien zijn mmo´s niet meer voor mij.
Hier tot level 42 gekomen dacht ik, paar van die groep dingen gedaan wat ook wel leuk was maar heb het verder ook wel gezien eigenlijk.

Spel zit wel leuk in elkaar moet ik zeggen maar ik ben toch al een game hopper van links naar rechts.

Zal hem nog wel eens opstarten maar om er nog echt voor te gaan nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
Sipio schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Hier tot level 42 gekomen dacht ik, paar van die groep dingen gedaan wat ook wel leuk was maar heb het verder ook wel gezien eigenlijk.

Spel zit wel leuk in elkaar moet ik zeggen maar ik ben toch al een game hopper van links naar rechts.

Zal hem nog wel eens opstarten maar om er nog echt voor te gaan nee.
Moest ik nu geen andere games hebben staan zou ik er wel kunnen voor gaan maar nog te veel andere die ik wel echt wil spelen.

Waarschijnlijk ook omdat er nog geen roadmap is wat me toch belangrijk lijkt voor een mmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:39
Bieren89 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:06:
[...]

Moest ik nu geen andere games hebben staan zou ik er wel kunnen voor gaan maar nog te veel andere die ik wel echt wil spelen.

Waarschijnlijk ook omdat er nog geen roadmap is wat me toch belangrijk lijkt voor een mmo.
Ja denk dat ze roadmap pas geven als ze weten of het aanslaat of niet bij console gamers, anders gaan ze natuurlijk meer op maintenance mode ipv veel investeren in de toekomst.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Stylze schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:48:
[...]

Ja denk dat ze roadmap pas geven als ze weten of het aanslaat of niet bij console gamers, anders gaan ze natuurlijk meer op maintenance mode ipv veel investeren in de toekomst.
Dat begrijp ik wel maar toch dubbel.

Maar snap wel dat mensen het tof vinden. Zeg het moest ik nu niets anders hebben dat ik echt wil spelen zou ik wel hooked zijn en waarschijnlijk wel heel veel uur er in kunnen steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ik heb gisteren avond even wat outpost rush gespeeld, man man man wat een noobs zitten daarin..
Gaan ze gewoon 10 minuten lang vechten buiten de walls van MID terwijl de Baroness UP komt reageren ze nergens op en wordt onze score dus gevroren terwijl we al achter stonden..

Daaag! GG ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Bieren89 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:49:

Speel op draco.
healer is denk ik wel de meestgezochte class, ik speel ook healer en zit altijd vrij snel in een dungeon.

[ Voor 7% gewijzigd door daltona op 31-10-2024 07:01 ]

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
daltona schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 06:57:
[...]

healer is denk ik wel de meestgezochte class, ik speel ook healer en zit altijd vrij snel in een dungeon.
Ga nog toch nog even zien om door te levelen tot dungeons om te zien hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-05 16:57
Mijn Throne and Liberty hype is flink gedaald. Prima spel etc. maar volgens mij is er op de long run niet heel veel content als een pve speler.

Hoe bevalt New World? Hier nog actieve spelers? Ik ga het eens oppakken aangezien ik de game al bezit sinds de 1e launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Hype rondom New World: Aeternum is zijn algemeenheid ook wat gedaald (50k active players bij launch, 30k momenteel) wat ook te verwachten is bij een MMO. Ben tot level 50 nog iets geraakt zelf, maar merkte dat het mij toch iets te eentoning werd, en het opnieuw grinden van trade skills stond mij ook niet zo aan. Maar wie weet pak ik het over enkele maanden weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 13:56
joostmakaay schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:55:
Hype rondom New World: Aeternum is zijn algemeenheid ook wat gedaald (50k active players bij launch, 30k momenteel) wat ook te verwachten is bij een MMO. Ben tot level 50 nog iets geraakt zelf, maar merkte dat het mij toch iets te eentoning werd, en het opnieuw grinden van trade skills stond mij ook niet zo aan. Maar wie weet pak ik het over enkele maanden weer op.
Ze hebben zich volgens mij ook redelijk in de voet geschoten door de gehele manier waarop deze re-release gedaan is. Is en blijft jammer, want ik ben nog steeds van mening dat er gewoon een goede basis lag voor New World. Maar door nodig mismanagement, ontbreken van een duidelijk doel, het onvoldoende tot zijn recht is kunnen komen.

Marketing technisch natuurlijk ook vrij onhandig hoe de Aeturnum release vervolgens ingevlogen is. Je had een groot aantal day 0 spelers en early spelers die flink veel vroege uren gemaakt hebben, belangrijk deel die ook best wat ingame store uitgaven gedaan heeft, etc. Maar niet de expansion had aangeschaft. De in eerste instantie aangegeven noodzaak deze aan te schaffen om te mogen spelen, vervolgens downplayen naar aanbevolen voor volledige ervaring, helpt verre van mee. En eigenlijk zou ik zeggen, had dit gewoon onderdeel van de basegame gemaakt zodat iedereen die ooit New World aangeschaft had, Aeturnum had kunnen proberen zoals de devs voor ogen hadden. Het vragen voor een premium tarief om een reeds eerder gefaald product nogmaals een kans te geven, is in mijn opinie vrij kansloos.

Met als gevolg dat je dus ook weer een mixed bag aan reviews krijgt. Strategisch heeft marketing daar natuurlijk weer gewoon liggen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik was een speler die de beta speelde en daarna wat weken na de launch. Wel leuk om er weer in te stappen. Hoe veel 'beter' en groter is het spel nu vergeleken met toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Ben inmiddels lvl 65.
Mis inderdaad een beetje een goede flow van een goede endgame.
Hoe kan je het beste andere wapens lvlen? gewoon dungeons doen?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
joostmakaay schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:55:
Ja toch ook al een tijdje aant volgen de steam charts zijn toch inderdaad gedaald al zo snel. Wat mij wat stoort is dat er nog steeds geen roadmap is wat me toch handig lijkt voor een mmo om te weten wat er nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Hebben mensen hier de expansion met de mounts? En is het je 29,99 waard? Ik dacht even dat deze nu gratis bij het spel zat maar helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Bieren89 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:06:
[...]

Ja toch ook al een tijdje aant volgen de steam charts zijn toch inderdaad gedaald al zo snel. Wat mij wat stoort is dat er nog steeds geen roadmap is wat me toch handig lijkt voor een mmo om te weten wat er nog komt.
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik zag dat genoeg mensen hier ook om vragen. Blijft het wel continue support houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Westland1940 schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:36:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik zag dat genoeg mensen hier ook om vragen. Blijft het wel continue support houden?
Denk dat die er niet meer komt. Zijn toch bijna 2 maand na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Bieren89 schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:06:
[...]

Denk dat die er niet meer komt. Zijn toch bijna 2 maand na release.
Jawel de developers hebben wel gezegd met een roadmap te komen nog laatst ergens, maar dat het even tijd kost om dat te maken.

Maar betekent niet veel goed dat ze zo traag zijn, ben wel benieuwd hoe die roadmap eruit komt te zien, als doe tegen valt dan gaat de game helemaal snel uitsterven denk ik.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Stylze schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:48:
[...]

Jawel de developers hebben wel gezegd met een roadmap te komen nog laatst ergens, maar dat het even tijd kost om dat te maken.

Maar betekent niet veel goed dat ze zo traag zijn, ben wel benieuwd hoe die roadmap eruit komt te zien, als doe tegen valt dan gaat de game helemaal snel uitsterven denk ik.
O dat heb ik dan gemist 7(8)7

Inderdaad die zouden ze eigenlijk gelijk met de console release moeten getoond hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Eindelijk een dev update waar veel spelers om vroegen + roadmap.
https://www.newworld.com/...es/post-launch-dev-update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
Ben toch niet zo overtuigd voor pve spelers komt er niet echt iets nieuw bij.

Season server die elke 3 maand iets anders doet klinkt tot en zeker voor pvp spelers nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Bieren89 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:45:
[...]

Ben toch niet zo overtuigd voor pve spelers komt er niet echt iets nieuw bij.

Season server die elke 3 maand iets anders doet klinkt tot en zeker voor pvp spelers nu.
Ik ben ook meer een PVE speler dus dat is best jammer. Maar tot heden is er volgens mij best veel content, meer dan T&L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
Westland1940 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:48:
[...]

Ik ben ook meer een PVE speler dus dat is best jammer. Maar tot heden is er volgens mij best veel content, meer dan T&L.
Momenteel lvl 38 heb nu al paar keer geprobeerd om er in te komen maar goh weet het niet. Mss moet ik even doorbijten en max lvl en dan zien, speel als healer en de 2 eerste dungeons zeggen er wel tof uit (werden bij alle 2 door gevlogen door lvl65´s)

Er zijn gewoon nog zoveel andere games die i´ heb staan dat ik niet zeker weet dat new world iets lange termijn is dat ik ga blijven spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bieren89 op 27-11-2024 23:34 ]

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:26:
[...]

Momenteel lvl 38 heb nu al paar keer geprobeerd om er in te komen maar goh weet het niet. Mss moet ik even doorbijten en max lvl en dan zien, speel als healer en de 2 eerste dungeons zeggen er wel tof uit (werden bij alle 2 door gevlogen door lvl65´s)

Er zijn gewoon nog zoveel andere games die i´ heb staan dat ik niet zeker weet dat new world iets lange termijn is dat ik ga blijven spelen.
Yup als je er zo al in staat kan je beter stoppen en de andere games die je graag wilt spelen gewoon spelen.
Ik ben er ook weer klaar mee. Wat endgame gedaan maar het is het gewoon niet vergeleken met andere MMO's waar ik ook van hou.

New World vind ik leuk om af en toe naar terug te keren maar mis dan de mensen waarmee ik meestal samen game.. die willen het niet nog een kans geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Ik vermaak me tot nu toe nog steeds prima, en tuurlijk zal dit minder worden. Er is tegenwoordig geen enkel game dat mij maanden lang zoet kan houden. Ik snap niet hoe vroeger een spel als Runescape mij jaren wist vast te houden, jaren en vrijwel elke dag.

Grafisch prima, mooier dan de gemiddelde MMO. Combat is tof. Craften is leuk. Pas één dungeon gedaan maar deze bevalt prima, al zo'n 10x herhaald ook haha. Leuke gear, best divers ook. Volgens mij is er ook lekker veel content om nog uren zoet te zijn, ben ook slechts in 2 regions geweest tot heden. Vergeleken met mijn tijd in Throne and Liberty staat NW bij mij op plek 1.

@Ricmaniac Welke mmo's speel jij liever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Westland1940 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:49:
Ik vermaak me tot nu toe nog steeds prima, en tuurlijk zal dit minder worden. Er is tegenwoordig geen enkel game dat mij maanden lang zoet kan houden. Ik snap niet hoe vroeger een spel als Runescape mij jaren wist vast te houden, jaren en vrijwel elke dag.

Grafisch prima, mooier dan de gemiddelde MMO. Combat is tof. Craften is leuk. Pas één dungeon gedaan maar deze bevalt prima, al zo'n 10x herhaald ook haha. Leuke gear, best divers ook. Volgens mij is er ook lekker veel content om nog uren zoet te zijn, ben ook slechts in 2 regions geweest tot heden. Vergeleken met mijn tijd in Throne and Liberty staat NW bij mij op plek 1.

@Ricmaniac Welke mmo's speel jij liever?
Mijn favoriete is Final Fantasy XIV, Mijn meeste tijd zit in World of Warcraft en ook degene die ik nu nog het meest speel.

Ik wacht op Ashes of Creation die over onbekende tijd uit komt maar wordt echt een MMO van mega proporties uiteindelijk maar is nog in vroege alpha phase. Denk dat die heel tof kan gaan worden.

Verder probeer ik zo'n beetje elke MMO die uit komt :P
Maar New World komt inderdaad met de huidige staat van de playerbase wel degelijk op de 3e plek na FFXIV en WoW. Helaas dat de playerbase gewoon zo klein is en zoals ik aangaf mijn game vrienden niet mee krijg om die game weer te spelen .

• Bieren89
Ricmaniac schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:59:
[...]

Mijn favoriete is Final Fantasy XIV, Mijn meeste tijd zit in World of Warcraft en ook degene die ik nu nog het meest speel.

Ik wacht op Ashes of Creation die over onbekende tijd uit komt maar wordt echt een MMO van mega proporties uiteindelijk maar is nog in vroege alpha phase. Denk dat die heel tof kan gaan worden.

Verder probeer ik zo'n beetje elke MMO die uit komt :P
Maar New World komt inderdaad met de huidige staat van de playerbase wel degelijk op de 3e plek na FFXIV en WoW. Helaas dat de playerbase gewoon zo klein is en zoals ik aangaf mijn game vrienden niet mee krijg om die game weer te spelen .
Ff14 zou ik nog is moeten opstarten. Maar net nu net nog 2 jrpg bij gekocht en hoor van dawntrail dat de story minder is.

Moest new world nu meer spelers hebben zou ik er gerust wat tijd in willen steken maar als je ziet hoe snel het weer aan het zakken is.

• Westland1940
Ik vind het jammer dat de playerbase nog niet aanzienlijk groeit, want naar mijn mening verdienen ze dat wel. Het is oprecht een solide MMORPG met genoeg content, vrijwel alles zit goed in elkaar. Zelf geen gekke dingen of glitches tegengekomen.

• Bieren89
Westland1940 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:18:
Ik vind het jammer dat de playerbase nog niet aanzienlijk groeit, want naar mijn mening verdienen ze dat wel. Het is oprecht een solide MMORPG met genoeg content, vrijwel alles zit goed in elkaar. Zelf geen gekke dingen of glitches tegengekomen.
Hebben natuurlijk enkel de steam chart cijfers. Maar een comeback zoals ff 14 gedaan heeft verwacht ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Duurt het eigenlijk lang als je lvl 65 bent tot je de raid zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Westland1940 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:18:
Eentonigheid is wat voor mij snel het plezier deed verdwijnen, combat is vanaf 1 > 60 (65) vrijwel hetzelfde, crafting idemdito, expeditions waren een leuke afwijking maar ook niet baanbrekend. En daarbij de blijvende problemen dat je zelfs met beste computer ter wereld het spel nog niet optimaal kunt spelen, hebben mij vooral doen afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-05 09:30

R.G

zit deze game inbegrepen bij amazon luna of amazon prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
joostmakaay schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 02:36:
[...]

Eentonigheid is wat voor mij snel het plezier deed verdwijnen, combat is vanaf 1 > 60 (65) vrijwel hetzelfde, crafting idemdito, expeditions waren een leuke afwijking maar ook niet baanbrekend. En daarbij de blijvende problemen dat je zelfs met beste computer ter wereld het spel nog niet optimaal kunt spelen, hebben mij vooral doen afhaken.
Ja de combat is wel vrij beperkt idd snap niet dat er niet meer dan 4 skills per wapen gekozen kunnen worden en ze mogen ook wel wat toffere moves toevoegen. Het is idd gewoon te eentonig de combat.

Verder is de gamewereld heel mooi en vermaak ik mij wel met het spel maar combat moet toch wat uitgebreider kunnen?

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
[...]

Hmm ja dat punt snap ik wel. Nu ik wat verder in de game ben lijken een aantal gebieden wat op elkaar, en de monsters ook. Terwijl andere regio's die ik tot nu toe gezien heb er echt mooi uit zien. De performance is oké, ik heb nergens last van behalve in dorpjes, maar grafisch is het echt mooi.

Vroeg of laat zal ik ook afhaken maar het is allang de hoogste tijd geweest voor een nieuwe frisse MMORPG, we leunen nu al zowat een decennia op de bekende MMO's. GW2 bijvoorbeeld is echt top, zoveel content, pve heel sterk, maar ik vind het achterhaald. Grafisch en technisch is het feitelijk 2000s technologie. Als ze dit nou eens kunnen tillen naar de krachten die we vandaag de dag hebben... ik hoop dat New World sterk blijft groeien maar dat zal nog wel jaren kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
[...]

Jep dit dus. Ben vandaag tot lvl 60 geraakt en dus ook de outpost kunnen doen en wat lvl 60 dungeons. Snap zeker war mensen er tof aan vinden maar na 4 outposts had ik het wel gezien. :) en door de outpost deed me het hard denken aan elder scrolls online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Gisteren volgens mij al de 50x dungeon achievement gehaald haha. Ik vind de dungeons wel 10x leuker als die van Throne and Liberty.

Wat mist dit spel nu nog volgens jullie? Ik vermaak me nog prima maar compleet is het zeker niet. Van die random activiteiten in de open wereld zou leuk zijn, zoals GW2 heeft, dat iedereen aan kan haken. Verder is de map soms wat kaal en inspiratieloos, je ziet in welke gebieden ze meer tijd hebben gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Westland1940 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:34:
Gisteren volgens mij al de 50x dungeon achievement gehaald haha. Ik vind de dungeons wel 10x leuker als die van Throne and Liberty.

Wat mist dit spel nu nog volgens jullie? Ik vermaak me nog prima maar compleet is het zeker niet. Van die random activiteiten in de open wereld zou leuk zijn, zoals GW2 heeft, dat iedereen aan kan haken. Verder is de map soms wat kaal en inspiratieloos, je ziet in welke gebieden ze meer tijd hebben gestoken.
Ik denk vooral het aantal skills dat je kan gebruiken per wapen wat toch heel beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Bieren89 schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:16:
[...]

Ik denk vooral het aantal skills dat je kan gebruiken per wapen wat toch heel beperkt is.
Als dat alles is, valt het wel mee dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Ik vond het geringe aantal skills juist een frisse wind t.o.v. andere MMOs waar je na 10 levels al teveel skills had om op je bars kwijt te kunnen. Een precies antwoord op de vraag wat er nu mist heb ik niet, het zijn bij mij meerdere punten die me tegenvallen, wat mij de gehele game nu doet tegen staan.

Gameplay voelt vaak "clunky" aan, vooral in steden lijkt het soms alsof je nog op Pentium II aan het spelen bent, had echt gehoopt dat ze dat met de launch naar consoles aangepakt hadden. Skills zoals mining/logging hadden veel meer diepgang kunnen hebben in mijn ogen, nu is het gewoon steeds routes afgaan en hopen dat er veins/trees staan, rinse en repeat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
Westland1940 schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:28:
[...]

Als dat alles is, valt het wel mee dus ;)
Haha dat vindt ik toch 1 ding dat me tegenvalt.
Gewoon 1 of 2 skills meer zou al genoeg zijn.
Speel nu healer met void glove en heb 1 dmg skil om te gebruiken en dat is het.

Wat meer dungeons nu hebben ze maar 2 extra er ingestoken bij de console release.

Ze hadden zoveel meer er kunnen insteken in die 3j en dat hebben ze niet echt gedaan. Daar denk ik dat ze de bal hebben misgeslagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bieren89 op 02-12-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik vind de de minimale skills ook niet per se een probleem. Ik ben sowieso klaar met van die ideale skill routines die je moet uitvoeren in bepaalde games, vooral in ESO was dat echt vermoeiend. Maar er mogen best wat meer skills toegevoegd worden later.

Hmm ja wel mee eens wat betreft wat ze hebben gemaakt in 3 jaar tijd. Slechts één echte expansion (die ik nog moet kopen... ooit) Zonde want er zit nog zoveel meer in. En voor de rest heb ik de meeste MMO's wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Blijf het ondertussen toch nog spelen.
Wel de eerste mmo waar je als dps sneller een random dungeon hebt dan healer.

Hatchet/bow is wel een toffe combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik ga ook nog wel even door. Hatchet/bow komt denk ik op het zelfde neer als ik heb, hatchet/musket. Van een afstandje beginnen, en daarna los gaan met de bijl. De musket is ook zoiets wat ik in nog geen andere MMO heb gevonden. Het geluid is ook sterk punt van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Westland1940 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:13:
Ik ga ook nog wel even door. Hatchet/bow komt denk ik op het zelfde neer als ik heb, hatchet/musket. Van een afstandje beginnen, en daarna los gaan met de bijl. De musket is ook zoiets wat ik in nog geen andere MMO heb gevonden. Het geluid is ook sterk punt van het spel.
Nu ben ik greatsword/musket aant testen.

Musket in pvp voelt wat traag aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 13:56
Westland1940 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:34:
Als grootste gemis, een adequaat marketing team en adequaat zakelijk management.

Dit is echt het grootste probleem voor New World. Het heeft zoveel spelers verdreven, dat een groot deel van de potentiële community, een vrij negatief sentiment heeft overgehouden aan het spel.

De barrier to entry om de remake ten volste te spelen, door direct de eerdere DLC package te moeten kopen, is naar mijn idee strategisch gezien gewoon een ontzettend grote gemiste kans. Ze hadden dit gewoon gratis moeten maken. De spelers met de DLC package in bezit een equivalent aan store credit moeten geven. En weer door.

Een tweede probleem dat blijft, is totaal gebrek aan momentum. Wil je een MMO actueel houden, dan zul je periodiek met major content patches moeten blijven komen. Dit heeft New World onvoldoende gedaan afgelopen jaren, en dit gebeurd nog steeds niet adequaat.

Het feit dat we inmiddels ruim 3 jaar na aanvankelijke launch zijn, en er nog altijd geen adequate major patch cycle is, belooft ook voor de verdere toekomst weinig goeds. Waardoor veel spelers de time investment om ergens te komen, ook veel minder snel geneigd zijn te maken.

Ook dit is in belangrijke mate mismanagement als je het mij vraagt. En vermoedelijk dan ook iets dat niet echt snel gaat veranderen, indien het dit ooit al doet.

Gelet op het feit dat de speler aantallen op Steam Charts al weel flink aan het doodbloeden zijn, heeft New World met de re-release te weinig voor elkaar gekregen om het tij te keren. Dit anders als destijds bijvoorbeeld voor FFXIV met ARR, anders dan de situatie post-launch voor ESO. New World heeft hierin een probleem. Want zonder spelers, ook geen inkomsten. En zonder inkomsten, vermoedelijk verdere maintenance mode. Waardoor je in deze neerwaartse spiraal blijft hangen.

Hetgeen jammer is, want in de basis is en blijft het een game met ontzettend veel potentie als je het mij vraagt. Maar te veel kansen zijn laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
psychodude schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:29:
[...]

Als grootste gemis, een adequaat marketing team en adequaat zakelijk management.

Dit is echt het grootste probleem voor New World. Het heeft zoveel spelers verdreven, dat een groot deel van de potentiële community, een vrij negatief sentiment heeft overgehouden aan het spel.

De barrier to entry om de remake ten volste te spelen, door direct de eerdere DLC package te moeten kopen, is naar mijn idee strategisch gezien gewoon een ontzettend grote gemiste kans. Ze hadden dit gewoon gratis moeten maken. De spelers met de DLC package in bezit een equivalent aan store credit moeten geven. En weer door.

Een tweede probleem dat blijft, is totaal gebrek aan momentum. Wil je een MMO actueel houden, dan zul je periodiek met major content patches moeten blijven komen. Dit heeft New World onvoldoende gedaan afgelopen jaren, en dit gebeurd nog steeds niet adequaat.

Het feit dat we inmiddels ruim 3 jaar na aanvankelijke launch zijn, en er nog altijd geen adequate major patch cycle is, belooft ook voor de verdere toekomst weinig goeds. Waardoor veel spelers de time investment om ergens te komen, ook veel minder snel geneigd zijn te maken.

Ook dit is in belangrijke mate mismanagement als je het mij vraagt. En vermoedelijk dan ook iets dat niet echt snel gaat veranderen, indien het dit ooit al doet.

Gelet op het feit dat de speler aantallen op Steam Charts al weel flink aan het doodbloeden zijn, heeft New World met de re-release te weinig voor elkaar gekregen om het tij te keren. Dit anders als destijds bijvoorbeeld voor FFXIV met ARR, anders dan de situatie post-launch voor ESO. New World heeft hierin een probleem. Want zonder spelers, ook geen inkomsten. En zonder inkomsten, vermoedelijk verdere maintenance mode. Waardoor je in deze neerwaartse spiraal blijft hangen.

Hetgeen jammer is, want in de basis is en blijft het een game met ontzettend veel potentie als je het mij vraagt. Maar te veel kansen zijn laten liggen.
Dit dus zo denk ik er ook over (al speel ik het momenteel nog wel maar verandert waarschijnlijk morgen als poe2 begint)

Hopelijk hebben ze hier uitgeleerd voor de Lotr mmo waar ze aan bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
psychodude schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:29:
[...]

Goed omschreven, en helemaal mee eens. Ik ging er eerst ook vanuit dat de mount DLC 'gratis' was inbegrepen bij de re-launch. Niet dus. Dit hadden ze wellicht beter wel kunnen doen, sowieso dat men dan los kan gaan met mounts, best wel een must in een MMO. En als ze hadden doorgewerkt konden ze vast een volgende (betaalde) expansion aankondigen zodat spelers blijven en in de nabije toekomst weer los kunnen gaan.

Marketing technisch is het best zwakjes ja. Van die eindeloze saaie filmpjes op het YouTube kanaal die echt niets toevoegen. Ik heb het idee dat het team misschien ook niet zo heel groot is, dat het daarom zo traag gaat?

Hopen op het beste want het zit voor de rest echt goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 13:25
Vandaag deze game geïnstalleerd op de Xbox.
Na een uur trial vond ik het de moeite waard om mijn kerst Xbox bonnen hieraan te besteden.
Aangezien ik graag MMO’s speel en op de console dit altijd een andere ervaring is, blijft het moeilijk een goede te vinden.
Ik denk dat deze mij goed gaat bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
ErwinJ schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:50:
Vandaag deze game geïnstalleerd op de Xbox.
Na een uur trial vond ik het de moeite waard om mijn kerst Xbox bonnen hieraan te besteden.
Aangezien ik graag MMO’s speel en op de console dit altijd een andere ervaring is, blijft het moeilijk een goede te vinden.
Ik denk dat deze mij goed gaat bevallen
Goedzo :) Zeker de moeite waard voor die buy2play prijs dat het is.
Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:56
Spel heeft nu op alle platformen 30% korting.

Zelf gister gekocht op de Xbox na de trail te hebben gespeeld. Was lekker makkelijk in te komen.
Ben wel een beetje bezorgd dat het beperkte aantal skills vlug saai wordt. Na 1 uurtje spelen heb je al de skills vrijgespeeld waar je het hele spel het mee moet doen. Daar mochten wel 2 stuks bij ofzo per wapen en meer om uit te kiezen (bijv. het Eso systeem).

[ Voor 13% gewijzigd door Rogers op 27-12-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Edit: nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Rogers op 27-12-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Speelt inderdaad goed weg.
Heb mij alleen vergist in de server denk ik... dacht dat ik zo ff kon migreren maar helaas kost dat een vermogen ...
Maar goed mag de pret niet drukken, kan nog altijd een een andere char aanmaken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik dacht gisteren eens wat te gaan levelen in de professions en ondertussen wat centjes te verdienen. Helaas is dit niet te doen door de markt leeg te kopen en dan die items om te zetten in andere items.

Je moet de raw materials echt zelf verzamelen waarna je deze omzet in waardevollere items. Anders ga je er echt geen winst op maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Oxigeon op 29-12-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
ErwinJ schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:16:
Speelt inderdaad goed weg.
Heb mij alleen vergist in de server denk ik... dacht dat ik zo ff kon migreren maar helaas kost dat een vermogen ...
Maar goed mag de pret niet drukken, kan nog altijd een een andere char aanmaken,
Helaas stoppen ze wat veel weg achter een dure cashshop. Het ergert mij wel een beetje dat je de volle pond voor een spel betaald en dan zijn er duidelijk dingen weggelaten om er geld voor te vragen (mounts, meer gear sets, transmog tokens, etc.).

Ik loop trouwens net in Oxboro rond en daar draait het Wilhelmus op de achtergrond.

Heb een sterk vermoeden dat ze muziek fragmentjes gebruiken uit andere spellen, o.a. Baldurs Gate 3, The Witcher 3 en WoW. Mischien om nostalgische gevoelens aan te wakkeren?

[ Voor 11% gewijzigd door Rogers op 31-12-2024 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Oxigeon schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:13:
Ik dacht gisteren eens wat te gaan levelen in de professions en ondertussen wat centjes te verdienen. Helaas is dit niet te doen door de markt leeg te kopen en dan die items om te zetten in andere items.

Je moet de raw materials echt zelf verzamelen waarna je deze omzet in waardevollere items. Anders ga je er echt geen winst op maken.
Denk niet dat je iets kan verdienen met professions helaas. De resources brengen meer op als je ze verkoopt.

Iedereen craft dezelfde gear en verkoopt die voor praktisch niks, plus monsters, quests en helemaal expeditions geven zo veel loot dat craften niet nodig is (tijdens lvlen iig).
Vind het zo ontzettend zonde dat ze zo'n uitgebreid crafting systeem bijna nutteloos hebben gemaakt.
Was beter geweest als monsters alleen crafting materiaal dropte.

Vind het ook jammer hoe vlug het levelen gaat. Ik ben constant zo'n 10 levels hoger dan de main quest die ik ben het doen, daardoor is alles super makkelijk. Als je beetje op ontdekking gaat en wat doet craften vliegt de xp om de oren. Zou liever weken/maanden over max level doen dan een paar dagen.
Ze hebben een hele wereld gemaakt voor levelen maar je slaat veel er van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:32
Heb even stukje terug gelezen in het forum, maar dit is volgens mij niet positief dat ik met een paar pagina's terug al op datum van maart 2024 zit haha.

Zijn er nog veel mensen hier die dit actief spelen? Ik heb net de 4 uur trial gespeeld op de xbox, maar twijfel om het te kopen. Het speelde wel erg lekker en ik hou echt van MMO en helemaal als het lekker lui op de bank kan.

Maar in de goede oude wow tijd was ik wel echt iemand die voor het raiden ging. Ik ben bang als ik ooit lvl 65 haal dat of ik mij al verveeld heb dat het eerder stopt of dat endgame onmogelijk is met onbekende mensen. Dit vooral omdat MMO op console denk net wat lastiger is dan op de PC als je moeilijke boss fights hebt.

En als mensen nog spelen is dat vooral op de server "Draco"?? En die is crossplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
To easy schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:24:
Heb even stukje terug gelezen in het forum, maar dit is volgens mij niet positief dat ik met een paar pagina's terug al op datum van maart 2024 zit haha.

Zijn er nog veel mensen hier die dit actief spelen? Ik heb net de 4 uur trial gespeeld op de xbox, maar twijfel om het te kopen. Het speelde wel erg lekker en ik hou echt van MMO en helemaal als het lekker lui op de bank kan.

Maar in de goede oude wow tijd was ik wel echt iemand die voor het raiden ging. Ik ben bang als ik ooit lvl 65 haal dat of ik mij al verveeld heb dat het eerder stopt of dat endgame onmogelijk is met onbekende mensen. Dit vooral omdat MMO op console denk net wat lastiger is dan op de PC als je moeilijke boss fights hebt.

En als mensen nog spelen is dat vooral op de server "Draco"?? En die is crossplay?
Het is erg goed te spelen op console. Dat hoeft je niet af te schrikken voor bepaalde content.

Momenteel zelf niet actief maar als je de trial leuk vond kan je het prima halen hoor. Ben je wel even zoet mee :)

Geen idee hoe de server Draco is though en volgens mij zijn alle servers crossplay tenzij je specifiek de niet crossplay server kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Ricmaniac schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Het is erg goed te spelen op console. Dat hoeft je niet af te schrikken voor bepaalde content.

Momenteel zelf niet actief maar als je de trial leuk vond kan je het prima halen hoor. Ben je wel even zoet mee :)

Geen idee hoe de server Draco is though en volgens mij zijn alle servers crossplay tenzij je specifiek de niet crossplay server kiest.
Thanks.

En crossplay kan dat ook met de companies of is dat puur eigen server? Want crossplay is denk ik vooral voor pvp of pve waar je in een group finder gaat of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook een speler die zo nu en dan op draco te vinden is. Speelt lekker weg op de console. Vind het zelf een van de betere mmo die er zijn op de consoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Oxigeon schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Hier ook een speler die zo nu en dan op draco te vinden is. Speelt lekker weg op de console. Vind het zelf een van de betere mmo die er zijn op de consoles
Kijk goed om te horen. Is endgame beetje toegankelijk? Vind de raids namelijk altijd het mooiste maar je moet vaak bepaalde gearscore hebben of achievements bijvoorbeeld om mee te doen? Of is dit best toegankelijk voor een casual xbox speler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05 15:13
Wij zijn deze week ook gestart met 2 andere vrienden.
Heerlijk om een MMO lekker op de bank te spelen met de xbox controller in de handen, tot noch toe vermaak ik me goed en focus ik me vooral op Occulist met Fire staff & Ice Gauntlet..
Gedurende reis maar is kijken of er andere 'classes' zijn die allicht ook interessant zijn om te spelen. Wat ik begrijp is dat je eigenlijk gedurende de 'hele reis' kan switchen? Dat is voor mij wel een flinke plus, want dan zou ik kunnen switchen tussen een Ranger & Occulist (altijd mijn favo's geweest. :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
lowskilled-ftw schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:58:
Wij zijn deze week ook gestart met 2 andere vrienden.
Heerlijk om een MMO lekker op de bank te spelen met de xbox controller in de handen, tot noch toe vermaak ik me goed en focus ik me vooral op Occulist met Fire staff & Ice Gauntlet..
Gedurende reis maar is kijken of er andere 'classes' zijn die allicht ook interessant zijn om te spelen. Wat ik begrijp is dat je eigenlijk gedurende de 'hele reis' kan switchen? Dat is voor mij wel een flinke plus, want dan zou ik kunnen switchen tussen een Ranger & Occulist (altijd mijn favo's geweest. :) )
Yep, je kunt alle weapon skills levelen op een karakter, en dus gewoon wisselen door een ander weapon te equippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ

Ik zit met 2 chars op Draco (Crossplay) wel pas begonnen maar de game speelt lekker weg.
Ik heb nog een lvl 30 op een andere server deze gaat tzt om naar Draco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 15:42
Zojuist eerste char naar 65 getild en het speelt inderdaad wel lekker, maar nu ineens val je wel in een gat. Motivatie is weg omdat alles zo makkelijk is te verkrijgen. Zijn er uberhaupt Nederlandse guilds? Dat zou het wat makkelijker maken. Ik zit op Andrometus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
hogerop word wisselen wel wat moeilijker in eerste instantie omdat je dan ook je hele gearset natuurlijk wil veranderen maar je kan opzich prima meerdere setjes verzamelen uiteindelijk :)

Ik wissel altijd tussen een vol tank build flail, swordnshield en Rapier, Bow

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 08-01-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
grimlock schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:52:
Zojuist eerste char naar 65 getild en het speelt inderdaad wel lekker, maar nu ineens val je wel in een gat. Motivatie is weg omdat alles zo makkelijk is te verkrijgen. Zijn er uberhaupt Nederlandse guilds? Dat zou het wat makkelijker maken. Ik zit op Andrometus.
Alle gear makkelijk te verkrijgen? Of hoe bedoel je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 15:42
To easy schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:56:
[...]

Alle gear makkelijk te verkrijgen? Of hoe bedoel je dat?
Exact dat, je krijgt bakken met gear op je afgegooid en ik heb de indruk dat 10 levels in gear niet echt veel verschil uitmaakt. Iedereen rent nog steeds heen en weer en het komt meer neer op tactisch inzicht of je een expedition goed of niet goed voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByL5Bb2Iah_Y54Y5idxtx_9Jgp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCNxmWzdLeUjpquICyDMzZjg.png?f=fotoalbum_large

Season 8 is begonnen.
https://www.newworld.com/...f-the-divide-announcement

Ben de game maar weer eens aan het downloaden.. kijken of ik daar wat ga doen tot dat Dune Awakening uit komt :P

3 Juni komt er zelfs een Hardcore server 8)7

Hardcore Seasonal World
Speed. Strategy. Survival. This season’s Seasonal World, Hardcore, introduces a thrilling twist to character progression. New characters begin in a “unfallen” state, gaining access to elite rewards if they survive without dying. Die once, and you will forfeit the ability to unlock the unfallen rewards. However, your character will remain, and your experience on the server will become easier. You’ll still have plenty of other rewards to chase and unlock for your account and primary characters, even after you’ve fallen. If you’ve never experienced some of the pinnacle group content, or struggled to find a group, this server is the perfect place to power up and dive into that content with ease.

Leveling and gearing up is faster than ever in this limited-time world with a completely different, streamlined main questline to follow. Artifact equip limits are lifted, allowing players to power up like never before. Push yourself to the brink or reroll to reclaim your unfallen glory. The choice is yours.

The Season 8 Hardcore Seasonal World will will only be available for a limited time and launch in early June. Look forward to more details closer to launch.

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord