Westland1940 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:34:
Wat mist dit spel nu nog volgens jullie? Ik vermaak me nog prima maar compleet is het zeker niet. Van die random activiteiten in de open wereld zou leuk zijn, zoals GW2 heeft, dat iedereen aan kan haken. Verder is de map soms wat kaal en inspiratieloos, je ziet in welke gebieden ze meer tijd hebben gestoken.
Als grootste gemis, een adequaat marketing team en adequaat zakelijk management.
Dit is echt het grootste probleem voor New World. Het heeft zoveel spelers verdreven, dat een groot deel van de potentiële community, een vrij negatief sentiment heeft overgehouden aan het spel.
De barrier to entry om de remake ten volste te spelen, door direct de eerdere DLC package te moeten kopen, is naar mijn idee strategisch gezien gewoon een ontzettend grote gemiste kans. Ze hadden dit gewoon gratis moeten maken. De spelers met de DLC package in bezit een equivalent aan store credit moeten geven. En weer door.
Een tweede probleem dat blijft, is totaal gebrek aan momentum. Wil je een MMO actueel houden, dan zul je periodiek met major content patches moeten blijven komen. Dit heeft New World onvoldoende gedaan afgelopen jaren, en dit gebeurd nog steeds niet adequaat.
Het feit dat we inmiddels ruim 3 jaar na aanvankelijke launch zijn, en er nog altijd geen adequate major patch cycle is, belooft ook voor de verdere toekomst weinig goeds. Waardoor veel spelers de time investment om ergens te komen, ook veel minder snel geneigd zijn te maken.
Ook dit is in belangrijke mate mismanagement als je het mij vraagt. En vermoedelijk dan ook iets dat niet echt snel gaat veranderen, indien het dit ooit al doet.
Gelet op het feit dat de speler aantallen op Steam Charts al weel flink aan het doodbloeden zijn, heeft New World met de re-release te weinig voor elkaar gekregen om het tij te keren. Dit anders als destijds bijvoorbeeld voor FFXIV met ARR, anders dan de situatie post-launch voor ESO. New World heeft hierin een probleem. Want zonder spelers, ook geen inkomsten. En zonder inkomsten, vermoedelijk verdere maintenance mode. Waardoor je in deze neerwaartse spiraal blijft hangen.
Hetgeen jammer is, want in de basis is en blijft het een game met ontzettend veel potentie als je het mij vraagt. Maar te veel kansen zijn laten liggen.