Game is vooral gericht op de console-gamers lijkt het, ook de UI is echt een stuk simpeler geworden.
Zijn er al mensen op PC die de Azoth Wolf mount hebben ontvangen? Ik lees online dat het een mount is die je krijgt als je de game hebt ge-preordered. Maar dat heb je hem ook op PC kan krijgen als je tussen 7 juni en gisteren op je legacy account hebt ingelogd en de game al had. Dit was het geval voor mij en ik heb net de mount quest gedaan maar ik heb alleen maar het standaard paard wat je krijgt van de quest.
Simone96 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:48:
Zijn er al mensen op PC die de Azoth Wolf mount hebben ontvangen? Ik lees online dat het een mount is die je krijgt als je de game hebt ge-preordered. Maar dat heb je hem ook op PC kan krijgen als je tussen 7 juni en gisteren op je legacy account hebt ingelogd en de game al had. Dit was het geval voor mij en ik heb net de mount quest gedaan maar ik heb alleen maar het standaard paard wat je krijgt van de quest.
:fill(white):strip_exif()/f/image/oym1pUzx73Pm8ZWYfv6Jsb9v.png?f=user_large)
Yup blijkbaar wel. staat gewoon bij mijn mounts. niks hoeven te openen o.i.d.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt met de console only servers.
Was begonnen op de Xbox server, zag wel een aantal andere spelers rondlopen was leuk.
Gisteravond een Char gemaakt op een crossplay server, man man wat lachen zeg, zo druk op het strand, iedereen achter een zwijn aan, vuurwerk, dansen, een echt MMO gevoel.
De meeste console spelers weten de console server ook niet te vinden omdat ze die goed hebben verstopt maar wat ik begreep is dat de makers ook geen console only servers wilden maar dit dit moest van Sony/Microsoft?
Maakt mij persoonlijk ook niet uit verder, ik ga nog ff kijken op welke server ik verder ga.
Was begonnen op de Xbox server, zag wel een aantal andere spelers rondlopen was leuk.
Gisteravond een Char gemaakt op een crossplay server, man man wat lachen zeg, zo druk op het strand, iedereen achter een zwijn aan, vuurwerk, dansen, een echt MMO gevoel.
De meeste console spelers weten de console server ook niet te vinden omdat ze die goed hebben verstopt maar wat ik begreep is dat de makers ook geen console only servers wilden maar dit dit moest van Sony/Microsoft?
Maakt mij persoonlijk ook niet uit verder, ik ga nog ff kijken op welke server ik verder ga.
Gister begonnen op de ps5, server: phoenix.
Lekker vol met spelers en draait goed. Wat een leuke game zeg! Ik ga me hier de komende tijd zeker mee vermaken.
Lekker vol met spelers en draait goed. Wat een leuke game zeg! Ik ga me hier de komende tijd zeker mee vermaken.
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Hier dus de meeste op Draco bezig? zal ook weer is een poging wagen
Ik ga morgenavond beginnen. Door dit soort berichten krijg ik er steeds meer zin in. Ik denk dat ik toch ook maar voor een console only server kies.daltona schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:28:
Gister begonnen op de ps5, server: phoenix.
zit te twijfelen deze game te halen voor ps5, vooral gezien ik het gevoel heb dat het binnen 2 maanden voor 30 euro in de sale is omdat er weinig hype lijkt te zijn, maar vind de gameplay filmpjes er wel tof uitzien.
Ben benieuwd naar de ervaringen hier van console players.
Playstation 5
Bandwidth mode naar High zetten scheelt wat in de lag lees ik, ben ondertussen level 21 op Draco.
Ik zag gisteren dat deze game is uitgekomen voor de ps5. Klopt het dat deze volledig hetzelfde is dan de pc versie en crossplay heeft?
Ik vind 60euro op het moment nog wat veel. Ik gok ook net als bovenstaande dat deze game voor het einde van het jaar op 30 euro zit.
Ik vind 60euro op het moment nog wat veel. Ik gok ook net als bovenstaande dat deze game voor het einde van het jaar op 30 euro zit.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik snap je punt, zat net zo te twijfelen als jij. Moet zeggen dat je nu echt een full polished game krijgt. Ik had hem al op de pc, zonder de expansion maar nu ik hem zo lekker op de bank speel geniet ik er wel echt van. De wereld is supermooi, genoeg te doen, servers retevol en je merkt echt dat het spel geoptimaliseerd is voor de console. Ik ben er van overtuigt dat je genoeg speeluren krijgt om die 60euro te verantwoorden, al zijn smaken natuurlijk verschillend. Het spel zal zeker na een aantal maanden goedkoper zijn, maar de playerbase ook een stuk minder vermoed ik.Stylze schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:37:
zit te twijfelen deze game te halen voor ps5, vooral gezien ik het gevoel heb dat het binnen 2 maanden voor 30 euro in de sale is omdat er weinig hype lijkt te zijn, maar vind de gameplay filmpjes er wel tof uitzien.
Spel is idd hetzelfde als op de pc.Oxigeon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:22:
Ik zag gisteren dat deze game is uitgekomen voor de ps5. Klopt het dat deze volledig hetzelfde is dan de pc versie en crossplay heeft?
Ik ben zelf al overstag gegaan gisteren haha en het speelt idd heerlijk! Dit voelt weer als een echt levendige wereld aan, had Throne and Liberty even geprobeerd, dat was echt helemaal niks voor mij, leek net een mobile gamedaltona schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:54:
[...]
Ik snap je punt, zat net zo te twijfelen als jij. Moet zeggen dat je nu echt een full polished game krijgt. Ik had hem al op de pc, zonder de expansion maar nu ik hem zo lekker op de bank speel geniet ik er wel echt van. De wereld is supermooi, genoeg te doen, servers retevol en je merkt echt dat het spel geoptimaliseerd is voor de console. Ik ben er van overtuigt dat je genoeg speeluren krijgt om die 60euro te verantwoorden, al zijn smaken natuurlijk verschillend. Het spel zal zeker na een aantal maanden goedkoper zijn, maar de playerbase ook een stuk minder vermoed ik.
Ook mooi dat hier zover ik weet geen pay to win elementen in zitten. Gewoon 1 keer 60 euro betalen en dat is prima want volgens mij ben ik hier wel wat uurtjes zoet mee!
Playstation 5
T&L IS gebaseerd op een mobile gameStylze schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:01:
[...]
Ik ben zelf al overstag gegaan gisteren haha en het speelt idd heerlijk! Dit voelt weer als een echt levendige wereld aan, had Throne and Liberty even geprobeerd, dat was echt helemaal niks voor mij, leek net een mobile game
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ja ik had Throne ook geprobeerd, maar vond dat idd mobile game achtig, althans op de console. Ik denk dat als je bij New world gaat rushen naar max lvl je er snel op uitgekeken bent, maar ik doe het echt op mn gemakje. Ik wil ook echt meerdere, al niet alle wapens lvlen, kijken wat pvp te bieden heeft en alle rollen (dps, healer, tank) proberen en denk dat je dan echt wel heel wat uurtjes verder bent.Stylze schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:01:
[...]
Ik ben zelf al overstag gegaan gisteren haha en het speelt idd heerlijk! Dit voelt weer als een echt levendige wereld aan, had Throne and Liberty even geprobeerd, dat was echt helemaal niks voor mij, leek net een mobile game
Ook mooi dat hier zover ik weet geen pay to win elementen in zitten. Gewoon 1 keer 60 euro betalen en dat is prima want volgens mij ben ik hier wel wat uurtjes zoet mee!
Heb je hem al? je moet overigens ook in het bezit zijn van de dlc om in aanmerking te komen voor die mount.Simone96 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:48:
Thanks, Ik dacht toch maar eens kijken of ik meer info vind over de game. Vind wel wat info over de "vorige"versie. Maar helaas nog niks over deze. Zelfs de revies (maar dat zal komen door MMO) blijven uit.
Zit er een economy in de game? Waarmee moet ik die vergelijken? Met WoW? of verkoop ik hier de spullen aan NPC.... Kan ik wat centjes verdienen door Smelting te doen (bepaalde voorwerpen kopen en die omsmelten zodat ik level en ook wat centjes verdien? Nog veel vragen, maar veel antwoorden vind ik (nog) niet.
Om de een of andere reden lijkt me dit redelijk op WoW. Heb wat Black Desert gespeeld op de PS5, maar vind ik een beetje wazig ivm die black ghost etc. Snel afgehaakt dus. Nog wat Final Fantasy online gespeeld, maar hier weerhoud de subsciption weer om te spelen.
EDIT: Nog een vraagje, zitten er clans in enzo? Of is dit meer gericht op PVE? De meeste hier zitten op Draco te spelen?
[ Voor 6% gewijzigd door Oxigeon op 17-10-2024 16:14 ]
Er zijn geen npc's waar je wat aan kan verkopen. Loot wat dropt kan je niet aan npc's verkopen, maar als je dat salvaged krijg je er wat coins en materials voor terug. Gear wat je craft kan je wel verkopen aan andere spelers via een trading post, een soort AH net als in wow. Je kan al je profs lvlen om xp te verdienen en ook al die materials kan je verkopen bij de tradingpost.Oxigeon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:57:
[...]
Thanks, Ik dacht toch maar eens kijken of ik meer info vind over de game. Vind wel wat info over de "vorige"versie. Maar helaas nog niks over deze. Zelfs de revies (maar dat zal komen door MMO) blijven uit.
Zit er een economy in de game? Waarmee moet ik die vergelijken? Met WoW? of verkoop ik hier de spullen aan NPC.... Kan ik wat centjes verdienen door Smelting te doen (bepaalde voorwerpen kopen en die omsmelten zodat ik level en ook wat centjes verdien? Nog veel vragen, maar veel antwoorden vind ik (nog) niet.
Om de een of andere reden lijkt me dit redelijk op WoW. Heb wat Black Desert gespeeld op de PS5, maar vind ik een beetje wazig ivm die black ghost etc. Snel afgehaakt dus. Nog wat Final Fantasy online gespeeld, maar hier weerhoud de subsciption weer om te spelen.
Je hebt ook clans, die heten hier anders maar weet ff niet meer hoe.
Ik speel op de server Phoenix.
[ Voor 4% gewijzigd door daltona op 17-10-2024 16:18 ]
Factions bedoel je denk ik, Syndicate, Covenant en Maraudurs.
Na wat onderzoek denk ik dat ik companies bedoel. De guilds/clans in andere games.joostmakaay schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:40:
Factions bedoel je denk ik, Syndicate, Covenant en Maraudurs.
Hier trouwens de game aangeschaft. Vanavond maar eens proberen. Probleem is wel. Welke server ga ik joinen? Gaat sowieso een crossplay worden aangezien ik denk dat zonder crossplay de server snel leegloopt.
Daarna de vraag voor welke factie ik kies en welk character het gaat worden haha. Allemaal moeilijk whehe
Er zitten hier al mensen op Draco en op Phoenix. Een van die 2 zal het wel worden dan. Nu nog kijken welke factie. Kun je bij elkaar in een companie als je een andere factie hebt? nee dus
[ Voor 50% gewijzigd door Oxigeon op 17-10-2024 18:50 ]
Dual leveling van Weapon Mastery is vandaag live gegaan, opzich wel een handige feature maar niet broodnodig in mijn ogen.
Level 27 nu, speelt weer lekker uit (maar dat was voorheen ook al zo), hopelijk z.s.m. wat meer info over end-game aanpassingen.
Level 27 nu, speelt weer lekker uit (maar dat was voorheen ook al zo), hopelijk z.s.m. wat meer info over end-game aanpassingen.
Vandaag ook een kleine 3 kwartier gespeeld. Heb de proloog voltooid en een aantal missies. Op het moment level 6. Bevalt prima op het moment. Inderdaad zoals hierboven ook al iemand zegt. Je wordt wakker en om je heen zijn al toch mensen om je heen aan het verzamelen.
Ben ook gestart op Draco met een "Ranged"
Ben ook gestart op Draco met een "Ranged"
Net Silent Hill aangeschaft, toen liep ik dit spel tegen het lijf. Hoe zit het met de world rendering van dit spel op de PS5, is het een beetje te doen?
PSN : Geraedus
Wat houd dit in? niet meer kunnen spelen nog deze week maar bedoel je dat je beide masteries tegelijk levelt ookal gebruik je tijdens combat maar 1 van de 2 wapens?joostmakaay schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:30:
Dual leveling van Weapon Mastery is vandaag live gegaan, opzich wel een handige feature maar niet broodnodig in mijn ogen.
Ja precies, al is het wapen xp van het niet gebruikte wapen echt minimaal (momenteel +- 27 gebruikte wapen en 3 bij ongebruikt bij mij).Ricmaniac schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:45:
[...]
Wat houd dit in? niet meer kunnen spelen nog deze week maar bedoel je dat je beide masteries tegelijk levelt ookal gebruik je tijdens combat maar 1 van de 2 wapens?
Inmiddels Level 20 en na het werk straks maar eens een paard kopen.
Ik ben altijd vrij snel uitgekeken op games dus maak me dan ook niet echt 'druk' om endgame dingen, vermaak me nog wel met de story zelf, craften, minen etc, heb me dan ook nog nergens bij aangesloten ook al zag ik aardig wat companies op de xbox only server.
Het lijkt daar ook iets drukker te worden met spelers al is het niks vergeleken bij de crossplay server waar ik een andere Char heb.
Heerlijk uitgebreide game imo maar ik ben niet echt een ervaren mmo speler dus anderen zullen het wellicht allemaal mee vinden vallen.
Ik ben altijd vrij snel uitgekeken op games dus maak me dan ook niet echt 'druk' om endgame dingen, vermaak me nog wel met de story zelf, craften, minen etc, heb me dan ook nog nergens bij aangesloten ook al zag ik aardig wat companies op de xbox only server.
Het lijkt daar ook iets drukker te worden met spelers al is het niks vergeleken bij de crossplay server waar ik een andere Char heb.
Heerlijk uitgebreide game imo maar ik ben niet echt een ervaren mmo speler dus anderen zullen het wellicht allemaal mee vinden vallen.
Dat wist ik niet, dat is mooi ook al is het maar weinig.Stefan1232 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:32:
[...]
Ja precies, al is het wapen xp van het niet gebruikte wapen echt minimaal (momenteel +- 27 gebruikte wapen en 3 bij ongebruikt bij mij).
Is er geen Playstation only server? Ik kon dat in de server lijst in ieder geval niet zien? Zag gewoon allemaal servers staan maar nergens of het nou voor console of pc was.
Ik ben dus ook maar op Draco gestart.
Playstation 5
Mardi is de PS only server zo te zien.Stylze schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:08:
Is er geen Playstation only server? Ik kon dat in de server lijst in ieder geval niet zien? Zag gewoon allemaal servers staan maar nergens of het nou voor console of pc was.
Ja dat zag ik op de website maar die stond er bij mij niet tussen in de lijst op de ps5
Playstation 5
In het begin scherm van je char rechtsboven naar settings, social, onderaan crossplay uitzetten, als het goed is zie je dan de console only server.Stylze schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:15:
[...]
Ja dat zag ik op de website maar die stond er bij mij niet tussen in de lijst op de ps5
Beetje zonde om het zo te verstoppen waardoor veel console spelers op crossplay zitten omdat ze het simpelweg niet zien of weten.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is de reden om op een console only server te gaan?Sipio schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:26:
[...]
In het begin scherm van je char rechtsboven naar settings, social, onderaan crossplay uitzetten, als het goed is zie je dan de console only server.
Beetje zonde om het zo te verstoppen waardoor veel console spelers op crossplay zitten omdat ze het simpelweg niet zien of weten.
Ik heb het zelf niet ondervonden (nog) maar ik las op de console server in de chat en zo ook op reddit dat er veel PC spelers zijn die het console spelers opzettelijk moeilijk of iig op een andere manier lopen te kloten en dat er soms al teveel gebieden in bezit zijn.daltona schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:30:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is de reden om op een console only server te gaan?
Zoiets in ieder geval, ook PVP vanwege M&K (kan op de console ook volgens mij)
Maar nogmaals ik weet het niet precies hoor, zelf tot level 12 op een crossplay server ff gespeeld en niks geen narigheid gezien.
ja daarom vroeg ik het, ik zit ook op een crosserver.Sipio schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:44:
[...]
Ik heb het zelf niet ondervonden (nog) maar ik las op de console server in de chat en zo ook op reddit dat er veel PC spelers zijn die het console spelers opzettelijk moeilijk of iig op een andere manier lopen te kloten en dat er soms al teveel gebieden in bezit zijn.
Zoiets in ieder geval, ook PVP vanwege M&K (kan op de console ook volgens mij)
Maar nogmaals ik weet het niet precies hoor, zelf tot level 12 op een crossplay server ff gespeeld en niks geen narigheid gezien.
Ben pas lvl 20, maar tot nu toe nergens last van. Als het echt ellende oplevert stap ik nu liever al over op een console only server, maar volgens mij zitten er niet echt nadelen aan.
@daltona Ben er zelf ook nog niet helemaal uit, ben het meest op de xbox server maar ik ga af en toe wel een kijkje nemen op de crossplay puur voor de gezelligheid, vd week staan dansen voor iemand die gitaar aan het spelen was, dat soort onzin en interactie vind ik leuk.
In Chivalry 2 ben ik ook meer aan het emoten dan hakken
In Chivalry 2 ben ik ook meer aan het emoten dan hakken
Gisteren in die 3 kwartier dat ik gespeeld heb ook geen gekke dingen gezien. Ik weet niet echt of je voor/nadelen hebt bij zulke games. Als je op een gegeven moment mods/addons kan toevoegen ben je in het nadeel op console
Wat ik ook las, sommige console spelers gingen dus op een server, zo'n nieuwe met zonnetje ernaast waar iedereen dus opnieuw begint, maar schijnbaar zijn er dan bepaalde companies of guilds whatever met zoveel spelers vanuit de PC dat die gelijk zo'n map overnemen qua gebied.Oxigeon schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:42:
Gisteren in die 3 kwartier dat ik gespeeld heb ook geen gekke dingen gezien. Ik weet niet echt of je voor/nadelen hebt bij zulke games. Als je op een gegeven moment mods/addons kan toevoegen ben je in het nadeel op console
Geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat maar ik las zoiets op reddit.
Mja dat zou eventueel kunnen. Maar je kan als playstation/xboz speler toch ook bij de guilds komen? Op een gegeven moment trekt zich dit wel recht lijkt meSipio schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Wat ik ook las, sommige console spelers gingen dus op een server, zo'n nieuwe met zonnetje ernaast waar iedereen dus opnieuw begint, maar schijnbaar zijn er dan bepaalde companies of guilds whatever met zoveel spelers vanuit de PC dat die gelijk zo'n map overnemen qua gebied.
Geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat maar ik las zoiets op reddit.
Had gehoopt dat met de introductie van crossplay ook wat gedaan was aan gedaan aan de vele performance issues die het spel heeft, maar helaas, vooral in steden is het echt op en af qua FPS.
FPS-meter in-game blijft doodleuk 100+ fps aangeven, maar je voelt aan alles dat hij soms gewoon ver onder de 30 FPS duikt. Ook af en toe als je in de "open world" bent ineens een lag spike zonder enige aanleiding.
FPS-meter in-game blijft doodleuk 100+ fps aangeven, maar je voelt aan alles dat hij soms gewoon ver onder de 30 FPS duikt. Ook af en toe als je in de "open world" bent ineens een lag spike zonder enige aanleiding.
Inderdaad erg jammer, ik ben nu wel geswitcht naar dx12 en heb de indruk dat het toch een stuk stabieler is. Als je een HDR scherm gebruikt heb je ook HDR met dx12.joostmakaay schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:28:
Had gehoopt dat met de introductie van crossplay ook wat gedaan was aan gedaan aan de vele performance issues die het spel heeft, maar helaas, vooral in steden is het echt op en af qua FPS.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Thanks voor de tip, ga het vanavond eens proberen.diknmuis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:42:
[...]
Inderdaad erg jammer, ik ben nu wel geswitcht naar dx12 en heb de indruk dat het toch een stuk stabieler is. Als je een HDR scherm gebruikt heb je ook HDR met dx12.
Hmm. Zal het een optie zijn om een Nederlandstalige companie te maken? Of zijn er gewoon te weinig Nederlanders die de game spelen? Maw, zou er behoefte aan zijn (ikzelf en meerdere hier zitten op Draco)
Volgens mij moet je minimaal level 15 zijn toch?
Volgens mij moet je minimaal level 15 zijn toch?
[ Voor 11% gewijzigd door Oxigeon op 19-10-2024 12:26 ]
Level 8 minimaal volgens mij, ik doe mee als we er eentje maken.
Uit mijn hoofd zit ik op het moment op level 12. Volgens een youtuber BagginsTV moet je level 17 zijn. Ik heb verder geen idee wat de voorwaarden zijn voor het maken van een company. Moet je bijvoorbeeld een huis hebben ofzo? Indien niemand een company aanmaakt wil ik er ook wel een maken als ik zo ver ben.joostmakaay schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:38:
Level 8 minimaal volgens mij, ik doe mee als we er eentje maken.
Echter heb ik dus geen idee of het coins kost etc. Wat ik in elk geval probeerde te zeggen. Indien er een Nederlandse company komt wil ik joinen haha. Op de discord van New World stellen veel guilds zich voor. Ik heb op een Duitser en 3 Engelse nog niks voorbij zien komen van nederlanders. Wel vragen mensen met waarschijnlijk een Nederlandse naam of ze bepaalde companys mogen joinen
Zelfde met: welke factie houden we aan etc. Komt toch wel eea bij kijken
[ Voor 4% gewijzigd door Oxigeon op 19-10-2024 14:52 ]
Ik hou mij aanbevolen hoor, moet ik alleen even kijken hoe ik switch van server. Ik zit nu in Phoenix en daar is het aardig druk. Wel grappig om te zien, bij die kraampjes staat het vaak helemaal vol.Oxigeon schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:42:
[...]
Uit mijn hoofd zit ik op het moment op level 12. Volgens een youtuber BagginsTV moet je level 17 zijn. Ik heb verder geen idee wat de voorwaarden zijn voor het maken van een company. Moet je bijvoorbeeld een huis hebben ofzo? Indien niemand een company aanmaakt wil ik er ook wel een maken als ik zo ver ben.
Echter heb ik dus geen idee of het coins kost etc. Wat ik in elk geval probeerde te zeggen. Indien er een Nederlandse company komt wil ik joinen haha. Op de discord van New World stellen veel guilds zich voor. Ik heb op een Duitser en 3 Engelse nog niks voorbij zien komen van nederlanders. Wel vragen mensen met waarschijnlijk een Nederlandse naam of ze bepaalde companys mogen joinen
Zelfde met: welke factie houden we aan etc. Komt toch wel eea bij kijken
Volgens mij kost een transfer naar een andere server (nog) niets. Ik kan me voorstellen dat ze hier tzt geld voor gaan vragenNol_NL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:12:
[...]
Ik hou mij aanbevolen hoor, moet ik alleen even kijken hoe ik switch van server. Ik zit nu in Phoenix en daar is het aardig druk. Wel grappig om te zien, bij die kraampjes staat het vaak helemaal vol.
Edit: ik heb in elk geval al een Discord aangemaakt. Moet alleen nog ingericht worden. Maar om te beginnen is dit al voldoende haha.
https://discord.gg/CcHzahERKw
[ Voor 15% gewijzigd door Oxigeon op 19-10-2024 16:19 ]
Ik ben level 32 dus kan de company aanmaken als er voldoende animo is.
Ik gok dat als je er een aanmaakt we wel voldoende leden krijgen als we propaganda gaan voeren in de officiële discordjoostmakaay schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:37:
Ik ben level 32 dus kan de company aanmaken als er voldoende animo is.
Vanmiddag ook een char begonnen op de Draco Server, het is daar nog drukker daar als op die andere crossplay waar ik nog een char heb.
Ben het verst gelevelled op de xbox server maar ik vind de drukte van crossplay toch leuker.
Als jullie een companie aanmaken kan ik daar eventueel ook bij als ik niet echt van plan ben te gaan PVPen of iets dergelijks?
Krijg nu af en toe een uitnodiging voor een companie maar ik ben niet echt van plan super serieus te gaan spelen dus wil het gewoon wat op de achtergrond houden als dat kan.
Ben het verst gelevelled op de xbox server maar ik vind de drukte van crossplay toch leuker.
Als jullie een companie aanmaken kan ik daar eventueel ook bij als ik niet echt van plan ben te gaan PVPen of iets dergelijks?
Krijg nu af en toe een uitnodiging voor een companie maar ik ben niet echt van plan super serieus te gaan spelen dus wil het gewoon wat op de achtergrond houden als dat kan.
Ik zelf ben ook minder van de pvp. Ik zal daar tzt zeker eens induiken maar speel normaal veel vaker pve dan pvp in een gameSipio schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:12:
Vanmiddag ook een char begonnen op de Draco Server, het is daar nog drukker daar als op die andere crossplay waar ik nog een char heb.
Ja same, maar ik ga dit spel ook echt casual spelen, beetje Story, minen, craften er is zoveel te doen en ik heb geen zin om te racen naar endgame.Oxigeon schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:48:
[...]
Ik zelf ben ook minder van de pvp. Ik zal daar tzt zeker eens induiken maar speel normaal veel vaker pve dan pvp in een game
Goede kans dat ik dan allang weer over ben naar een andere game, maar ik wil best ff bij een companie, faction zitten voor de voordelen maar me niet verplicht moeten voelen iets te moeten doen zeg maar.
Vandaar mijn vraag dat als hier een companie gestart gaat worden of ik ook kan joinen gewoon voor bacon en beans zeg maar.
*F1 Sprint race afgelopen, zit je in een queue
[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 19-10-2024 20:43 ]
Heb het gespeeld op pc maar toen ben ik gestopt omdat er een main story quest buged was. Nu wel intresse om nog is te herbeginngen op playstation.
Iemand die ervaring heeft met controller als healer? Valt dit wat mee
Als ranger heb ik in elk geval geen problemen met de controller. Game speelt in elk geval lekker weg. Op het moment level 19. Ben met de quest van de covenant bezig.Bieren89 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:58:
Heb het gespeeld op pc maar toen ben ik gestopt omdat er een main story quest buged was. Nu wel intresse om nog is te herbeginngen op playstation.
Grote dillema is heb nog wat andere games liggen die ik ook wil spelen en ook allemaal lang zijn.Oxigeon schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:12:
[...]
Als ranger heb ik in elk geval geen problemen met de controller. Game speelt in elk geval lekker weg. Op het moment level 19. Ben met de quest van de covenant bezig.
Eenmaal als ik aan een mmo begint verwaterd alle andere games.
Speelt heel lekker met de controller, imo beter/voelt natuurlijker aan dan met k&m. Als healer kun je ook een aantal dingen instellen voor targetten etc...Bieren89 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:58:
Btw is er al een guild aangemaakt op Draco? En voor welke factie gaan we?
400+ queue op Draco nu, van terugvallende spelers aantallen is in ieder geval nog geen sprake.
Nog 257 wachtenden voor mij..joostmakaay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:30:
400+ queue op Draco nu, van terugvallende spelers aantallen is in ieder geval nog geen sprake.
Dat is wel weer een nadeeltje van zo'n drukke server, vanmiddag ook nergens iron ore meer te vinden, iedereen vliegt erbovenop

Haalt dat niet het plezier weg van dit spel?Sipio schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:57:
[...]
Nog 257 wachtenden voor mij..
Dat is wel weer een nadeeltje van zo'n drukke server, vanmiddag ook nergens iron ore meer te vinden, iedereen vliegt erbovenop
Zelf ben ik nog aan het twijfelen of ik dit spel aanschaf, nog te veel andere games om af te ronden 😅
PSN : Geraedus
Hmm ja en nee, ik was vanmiddag net iemand te snel af naar een node omdat hij nog geen paard had en ik net wel, dan is het wel ff lachen natuurlijk.Geraedus schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:59:
[...]
Haalt dat niet het plezier weg van dit spel?
Zelf ben ik nog aan het twijfelen of ik dit spel aanschaf, nog te veel andere games om af te ronden 😅
Maar dat is idd wel iets om rekening mee te houden, op de xbox only server bijvoorbeeld heb je dat soort problemen niet omdat het gewoon veel minder druk is maar persoonlijk vind ik die drukte juist wel leuk.
Level 40 nu, MSQ volgen en de levels vliegen voorbij lijkt het. Aan trade skills nog niet heel veel gedaan, wel een stuk of 80 iron swords met Azoth gemaakt omdat ik aan m'n cap zat. Dacht dat ik daarmee heel m'n cashstack aan resources zou moeten uitgeven, maar omdat het z'n drukke server is, zijn alle basic resources ook heel goedkoop natuurlijk.
De game is 5 dagen uit. Ik geef het nog een weekje en er zijn geen wachtrijen meer. Zo gaat het bij de drukke server ook bij FF en WoW.Sipio schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:02:
[...]
Hmm ja en nee, ik was vanmiddag net iemand te snel af naar een node omdat hij nog geen paard had en ik net wel, dan is het wel ff lachen natuurlijk.
Maar dat is idd wel iets om rekening mee te houden, op de xbox only server bijvoorbeeld heb je dat soort problemen niet omdat het gewoon veel minder druk is maar persoonlijk vind ik die drukte juist wel leuk.
Jep hier ook wat aan leatherworking gedaan. Je merkt dat je het spul goedkoop kan kopen. Wil je het verkopen lijkt het dat je flink onder de kostprijs moet gaan zitten. Als je dit niet doet verkoopt het gek genoeg evengoed binnen een uur of 4. Zo maak je geen verlies en level je evengoed je profession.joostmakaay schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:07:
Level 40 nu, MSQ volgen en de levels vliegen voorbij lijkt het. Aan trade skills nog niet heel veel gedaan, wel een stuk of 80 iron swords met Azoth gemaakt omdat ik aan m'n cap zat. Dacht dat ik daarmee heel m'n cashstack aan resources zou moeten uitgeven, maar omdat het z'n drukke server is, zijn alle basic resources ook heel goedkoop natuurlijk.
Hier ben ik straks zover na de F1 om de Covenant factie te joinen. In elk geval. Die factiemissie ben ik nu aan het doen.
Gisteravond nog een tijdje gespeeld. Mijn mount is binnen en de factie missie voor Covenant (gele factie) is ook gedaan.
Op de chats/online lees ik overal dat je bijna een idioot bent als je voor een andere factie kiest aangezien zowat alles op de map van de gele factie is. Het lijkt me dan ook snugger om een covenant company aan te maken.
Indien niemand dat doet voor vanavond 22.00 wil ik eventueel wel een company aanmaken. Ik ben rond 22.00 online. Suggesties voor een naam? Dutch Alliance?
Op de chats/online lees ik overal dat je bijna een idioot bent als je voor een andere factie kiest aangezien zowat alles op de map van de gele factie is. Het lijkt me dan ook snugger om een covenant company aan te maken.
Indien niemand dat doet voor vanavond 22.00 wil ik eventueel wel een company aanmaken. Ik ben rond 22.00 online. Suggesties voor een naam? Dutch Alliance?
Een company op Draco zou leuk zijn, er is volgens mij al een Nederlandse company voor de Covenant faction. Om een company te joinen moet je dus wel allemaal dezelfde faction zijn (die kies je via de juiste questline vanaf level 17). Zelf ben ik voor Covenant gegaan i.p.v. Marauders/Syndicate.
Ja klopt. Kwam gisteren inderdaad "lage landen" tegen. Vind het ook geen probleem dat we daar bij aansluiten. Misschien nog wat makkelijker. Dan hebben we de organisatorische kant niet haha.Stefan1232 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:17:
Een company op Draco zou leuk zijn, er is volgens mij al een Nederlandse company voor de Covenant faction. Om een company te joinen moet je dus wel allemaal dezelfde faction zijn (die kies je via de juiste questline vanaf level 17). Zelf ben ik voor Covenant gegaan i.p.v. Marauders/Syndicate.
Ik zit ook op phoenix, superdukke server. NL guild lijkt mij leuk, in het ergste geval server switchen.Nol_NL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:12:
[...]
Ik hou mij aanbevolen hoor, moet ik alleen even kijken hoe ik switch van server. Ik zit nu in Phoenix en daar is het aardig druk. Wel grappig om te zien, bij die kraampjes staat het vaak helemaal vol.
Ik dacht ook een keer een andere faction te gaan. Ga ook Covenants joinen. Tot nu toe sinds de release van de game altijd Marauders geweestStefan1232 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:17:
Ja ik sinds release altijd Syndicate maar zag op de map dat het wellicht niet zo'n goede keuze zou zijn op Draco hahaRicmaniac schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:56:
[...]
Ik dacht ook een keer een andere faction te gaan. Ga ook Covenants joinen. Tot nu toe sinds de release van de game altijd Marauders geweest
Dat kan zo weer wisselen. Zie dat iedereen op Draco zit van hier, misschien kijken of een wissel mogelijk is.Stefan1232 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:13:
[...]
Ja ik sinds release altijd Syndicate maar zag op de map dat het wellicht niet zo'n goede keuze zou zijn op Draco haha
Momenteel is server transfer uit op Draco, dit weekend was het wat drukker (queue van +- 250). NWDB gaf aan dat de wachttijd anderhalve dag was, in praktijk was het nog geen 5 minuten gelukkig haha.daltona schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:40:
[...]
Dat kan zo weer wisselen. Zie dat iedereen op Draco zit van hier, misschien kijken of een wissel mogelijk is.
ik zit op zich prima op Phoenix, lekker druk en geen lange queues, maar met alle tweakers op 1 server en company zal ook leuk zijn.
Ik heb alleen op zaterdag in de queue gestaan. Gisteren kon ik zo inloggen.daltona schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:40:
ik zit op zich prima op Phoenix, lekker druk en geen lange queues, maar met alle tweakers op 1 server en company zal ook leuk zijn.
Edit: inderdaad maar eventjes. Ben me een glas drinken gaan in schudden en toen ik terug kwam stond ik al op plek 1
[ Voor 15% gewijzigd door Oxigeon op 21-10-2024 15:16 ]
Ik ook max 30 sec.Oxigeon schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:48:
[...]
Ik heb alleen op zaterdag in de queue gestaan. Gisteren kon ik zo inloggen.
Als ik X moet geloven dan is een server transfer (nog) niet mogelijk. Er wordt wel veel om gevraagd.daltona schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:40:
Niet zeker maar ik geloof als je queue hebt op je server je dan de mogelijkheid hebt om te switchen.Nol_NL schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:53:
[...]
Als ik X moet geloven dan is een server transfer (nog) niet mogelijk. Er wordt wel veel om gevraagd.
Er staat dan inderdaad transfer world. Maar hij blijft grijs en kan er niet op klikkendiknmuis schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:15:
[...]
Niet zeker maar ik geloof als je queue hebt op je server je dan de mogelijkheid hebt om te switchen.
Als ik in de shop kijk staat er wel een gratis transfer. Vandaag overigens de company 'De lage landen' gejoined. Zaten toen +- 25 mensen in waarbij iedereen de afgelopen 24u online was geweest.Oxigeon schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:44:
[...]
Er staat dan inderdaad transfer world. Maar hij blijft grijs en kan er niet op klikken
Denk dat ik daar ook naartoe ga. Maar de leider is niet online om.me toe te voegen haha. Zag nog een Nederlander guild genaamd "Nederlands Verzet".Stefan1232 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:26:
[...]
Als ik in de shop kijk staat er wel een gratis transfer. Vandaag overigens de company 'De lage landen' gejoined. Zaten toen +- 25 mensen in waarbij iedereen de afgelopen 24u online was geweest.
Hebben trouwens meerdere lui er last van op de ps5 dat je uit de game wordt gegooit als je een stad uit loopt? Als ik dan terug inloggen sta im op die plek. Maar een stad kom ik niet uit zonder te crashen, tenzij ik het met een teleport doe
Edit: als het goed is komt er vandaag patch 1.1 uit voor de game wat bovenstaande oplost
[ Voor 6% gewijzigd door Oxigeon op 22-10-2024 07:27 ]
Op welke server zit die company?Stefan1232 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:26:
[...]
Als ik in de shop kijk staat er wel een gratis transfer. Vandaag overigens de company 'De lage landen' gejoined. Zaten toen +- 25 mensen in waarbij iedereen de afgelopen 24u online was geweest.
Draco
Edit: bij het halloween event moet een boss gesloopt worden van level 66. Dat gaat nog een hele klus worden als low level zijnde. Dan ben ik toch blij met een drukke server
[ Voor 34% gewijzigd door Oxigeon op 22-10-2024 10:01 ]
Ah Baalphazu, die komt elk jaar terug omstreeks Haloween ja. In de avond waren er altijd genoeg mensen om hem te slopen.Oxigeon schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:42:
[...]
Draco
Edit: bij het halloween event moet een boss gesloopt worden van level 66. Dat gaat nog een hele klus worden als low level zijnde. Dan ben ik toch blij met een drukke server
als ik dit zo lees denk ik dat ik toch ook maar weer eens ga spelen. Had hem op de pc en was altijd wel leuk. maar nu in ieder geval weer wat drukker
Een tip die ik tegen kwam misschien heeft iemand er wat aan.
Als je bij een faction zit kun je bij die armory/rewards van die kisten kopen, staan onderaan.
Met de inhoud daarvan kun je van die apprentice notes maken voor Wat snelle XP bij de craft stations.
Als je bij een faction zit kun je bij die armory/rewards van die kisten kopen, staan onderaan.
Met de inhoud daarvan kun je van die apprentice notes maken voor Wat snelle XP bij de craft stations.
Klopt, die koop ik elke keer wanneer mijn tokens tegen de max aan zitten.Sipio schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:20:
Je kunt er ook een soort gem kopen. Als je bvb. bij de factie een chest piece koopt met stat X erop kun je dan met die gem stat Y erop zetten afhankelijk van wat je nodig hebt.Sipio schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:20:
Is het normaal dat een boss soms niet verschijnt?
Ik moet Swogglesmear verslaan maar zit al een poosje te zoeken in dat gebied, niks te zien.
Ik moet Swogglesmear verslaan maar zit al een poosje te zoeken in dat gebied, niks te zien.
Ik had dat ook, bleek dat hij wel verscheen, maar iemand anders mij steeds net voor was. Was overigens niet Swogglesmear.Sipio schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:34:
Is het normaal dat een boss soms niet verschijnt?
Ik ken het jaNol_NL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:26:
[...]
Ik had dat ook, bleek dat hij wel verscheen, maar iemand anders mij steeds net voor was. Was overigens niet Swogglesmear.
Maar Swogglesmear is neer
Gisterem die halloween eindbaas neergemaait met ik gok een man of 100. Had hier een costume bijzitten wat je dus moet hebben om de rest in de stadjes te voltooien. Maar hoe doe ik dit costume aantrekken? Ik heb hem wel in het costume slot staan maar als ik naar zoon karretje ga in de stad zegt ie dat ik het costume moet aantrekken.
Edit: de foutmelding (restart naar startscherm) blijft helaas nog steeds komen bij het uitgaan van een dorp (ps5). Heb hier maar eens feedback over gegeven
Edit: de foutmelding (restart naar startscherm) blijft helaas nog steeds komen bij het uitgaan van een dorp (ps5). Heb hier maar eens feedback over gegeven
Die fout heb ik heel vaak als ik ga fast travellen...Oxigeon schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:06:
Gisterem die halloween eindbaas neergemaait met ik gok een man of 100. Had hier een costume bijzitten wat je dus moet hebben om de rest in de stadjes te voltooien. Maar hoe doe ik dit costume aantrekken? Ik heb hem wel in het costume slot staan maar als ik naar zoon karretje ga in de stad zegt ie dat ik het costume moet aantrekken.
Tot de update van gisteren had ik het ook met regelmaat, in de sessie van gisteravond geen last van gehad.daltona schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:10:
[...]
Die fout heb ik heel vaak als ik ga fast travellen...
Gister niet gespeeld, zag wel een update. zal vandaag is even kijkenArie85 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:50:
[...]
Tot de update van gisteren had ik het ook met regelmaat, in de sessie van gisteravond geen last van gehad.
GVD! zijn de server nou ALWEER in onderhoudt?!
elke keer als ik een paar uurtjes voor mezelf heb ik het dit gelazer!

blijkbaar patch 1.1.1 maar de " nieuwe " items zaten al 2 dagen in de game
https://www.reddit.com/r/...orld_aeternum_update_111/
elke keer als ik een paar uurtjes voor mezelf heb ik het dit gelazer!
[ Voor 39% gewijzigd door Khaelos op 25-10-2024 09:46 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik hoop niet dat ze de 'bug' (denk dat het een bug is) fixen waarbij twee bosses ongeveer elke kill wel één legendary dropt. Daar wou ik dit weekend nog even wat gear gaan farmen haha.Khaelos schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:44:
GVD! zijn de server nou ALWEER in onderhoudt?!
elke keer als ik een paar uurtjes voor mezelf heb ik het dit gelazer!![]()
![]()
EU servers zijn nog altijd offline, eerst zou het uitgesteld worden naar 11:30 maar dat is dus alweer voorbij..
classic AGS move dit weer
classic AGS move dit weer

Ik hoop dat ze die bug fixen dat ik uit de game geflikkerd wordt zowat bij alle fast travels of als ik de stad uit wandel. Ik wordt er zo langzamerhand doodmoe vanStefan1232 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:11:
[...]
Ik hoop niet dat ze de 'bug' (denk dat het een bug is) fixen waarbij twee bosses ongeveer elke kill wel één legendary dropt. Daar wou ik dit weekend nog even wat gear gaan farmen haha.
Kan dat niet met de server te maken hebben ? Ik zit in de Phoenix server en heb er inmiddels dik 20 uur inzitten (ps5), maar ben nog geen een keer uit de game gegooid.Oxigeon schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:46:
[...]
Ik hoop dat ze die bug fixen dat ik uit de game geflikkerd wordt zowat bij alle fast travels of als ik de stad uit wandel. Ik wordt er zo langzamerhand doodmoe van
servers EU zijn eindelijk UP
Echt een leuke game, alleen waarom zijn die characters en mounts zo lelijk? Dat is echt een groot minpunt.. hadden ze daar niet wat meer werk in kunnen stoppen? Ik erger mij er echt aan ook tijdens cutscenes enzo die er verder goed uitzien maar dan die enorm lelijke gezichten steeds? Niet te doen.
[ Voor 30% gewijzigd door Stylze op 25-10-2024 20:01 ]
Playstation 5
Dat is helaas inderdaad nog wel een dingetje, gelukkig heb je het begin niet meegemaaktStylze schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:00:
Echt een leuke game, alleen waarom zijn die characters en mounts zo lelijk? Dat is echt een groot minpunt.. hadden ze daar niet wat meer werk in kunnen stoppen? Ik erger mij er echt aan ook tijdens cutscenes enzo die er verder goed uitzien maar dan die enorm lelijke gezichten steeds? Niet te doen.
Zijn er nog veranderingen aangebracht in het Transmog systeem? Of is het nog steeds nodig dat je per piece dat je als transmog wil gebruiken moet unlocken met de currency die je ook in de store kan kopen?
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)
![]() | Samen spelen, chatten en lobbies: Check de Tweakers Discord |