Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Diigii schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:52:
[...]

Ben dan wel benieuwd waarom je geen klik hebt met New World? ;)

Ik speel zelf nu 4-5 jaar aan eengesloten World of Warcraft en heb vrienden die ook FFXIV spelen. Dit zijn toch wel de piek MMO's. Ondanks dat deze MMO's erg goed zijn, merk je gewoon het verschil met een nieuwe MMO zoals New World, vooral de engine met alle bijbehorende dingen (crafting,professions,geluiden). Het enige wat nu nog een (groot) nadeel is van New World, het kan nog niet op tegen hoeveelheid content (mounts, toys, transmogs etc.) van World of Warcraft of FFXIV.

Wat ik veel merk aan mensen is dat ze oneindig op zoek zijn naar de beste MMORPG waarin alles zit. Dus WoW, FFXIV, Guild Wars 2, ESO etc. gecombineerd in 1 MMO en dat ze dit zoeken in een nieuwe MMO. Ik zeg wel vaker, als ik al kijk naar Ashes of Creation. Ziet er zeker belovend uit, maar is nog verre van af (gaat nog wel minstens 2 jaar duren).
Wel of niet die klik hebben is zo lastig uit te leggen. Ik heb heel wat jaren ervaring in het mmorpg genre en op een gegeven moment merk je dat aan jezelf. Als ik na een paar weken al geen zin meer heb om op te starten weet ik dat die klik er niet is. Zal ook juist komen door jaren lang dit soort games gespeeld te hebben, een iets ander of mooier jasje is niet genoeg voor mij tenzij het extreem goed is uitgevoerd op alle bekende gebieden.
WoW heeft mij altijd nog de beste ervaring gebracht maar ik weet ook dat ik dat nu niet meer wil en het is een mooi herinnering die je nooit meer op die manier zal herbeleven, en dat is prima. Het was een andere tijd.
Welke mmorpg mij die klik wel gaat bezorgen, geen idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 17:22
Nullify, we hebben zowaar weer een territory weten te bemachtigen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:31
Qzar schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:34:
[...]

Nullify, we hebben zowaar weer een territory weten te bemachtigen :9~
Lol daar heb ik eerder al eens in gezeten. Maar toen erg lang niet gespeeld en gekickt. Was vrij hardcore PvP company toen ja. Wel leuk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:39

Maduth

Probeersel

Toevallig iemand die een (NL) guild weet op Nyx? Ik ben weer begonnen maar zoek wat company

Voorlopig een company gevonden

[ Voor 18% gewijzigd door Maduth op 29-10-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Hoeveel mensen hebben hier New World: Rise of the Angry Earth gekocht? Het is hier best wel stil voor een game waar net een nieuwe uitbreiding is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:41
Zelf nog niet gekocht. Staat nog wel op het verlanglijstje. Maar weinig tijd op dit moment, met eerst D4 en nu Cities Skylines 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik vraag me af of ik deze moet halen terwijil ik nu aan het spelen ben? Ik lees veel over een overhaul dus misschien is het efficienter om deze wel nu te halen

Wat is wijsheid !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Maduth schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:48:
Ik vraag me af of ik deze moet halen terwijil ik nu aan het spelen ben? Ik lees veel over een overhaul dus misschien is het efficienter om deze wel nu te halen

Wat is wijsheid !?
Kan niet in je portemonnee kijken. Maar als ik zelf op dit moment zou spelen, zou ik de expansion pack gewoon direct aanschaffen. Mijn totaal aantal speeluren in New World is de 1000 gepasseerd. Mijn kosten per uur zijn hiermee marginaal. Zelf doe ik er bij titels waar ik dit soort aantallen uren vermaak uit haal eigenlijk nooit te moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeee1993
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 13:54
Maduth schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:48:

Wat is wijsheid !?
Als je actief speelt zou ik zeker de dlc halen. Eigenlijk is de dlc een soort van "verplicht" aangezien je erg wordt beperkt in de endgame. Als je lvl 60 hebt bereikt kun je bijvoorbeeld wel de standaard Expeditions doen, maar de mutation variant vereist wel de dlc + lvl 65.

Zo sta je eigenlijk bij alle content 0-1 achter zo ook bij pvp mis je die extra attribute points. Daarnaast heb je geen mounts, tradeskills max lvl 200 ipv 250, flail kan je niet gebruiken etc.

Wat @psychodude al zegt, 28 euro is niet veel als je van plan bent er veel uren in te stoppen. Voor een MMO zonder maandelijkse kosten vind ik het meer dan waard.

Conclusie: heb je die 28 euro liggen en ben je van plan er uren in te stoppen? zeker kopen. Ben je nog (lang) geen endgame en geen behoefte aan mounts? Dan hoef je t nog niet te kopen en kan je zelf de beperkingen ondervinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maduth schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:05:
Hoeveel mensen hebben hier New World: Rise of the Angry Earth gekocht? Het is hier best wel stil voor een game waar net een nieuwe uitbreiding is uitgebracht.
Probleem is dat er gewoon zo ontzettend veel mensen zijn die het geen 2e kans geven (hun goedrecht) dus ik denk dat het inderdaad mee valt hoe veel de expansion hier spelen.

Maar hij is het imo zeker waard als je toch de game speelt.

Tevens is 2023 nu een jaar waar ontzettend veel goeie games zijn uitgekomen waar mensen zich mee vermaken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 09:27
Precies wat @Ricmaniac zegt @Maduth , zoveel games, zoveel topics :) Lastig om overal alles in bij te houden. De nieuwe World of Warcraft patch komt volgende week uit, dus een ieder blijft bezig met van alles en nog wat ;).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZfWUcZAdSl7svG7T3KKT9I0qKc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VCOvUbUNRxILkmucVoYb5RB3.png?f=user_large

Hahah deze speler in new world

Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
@Ricmaniac Weer interessante wijzigingen, ze zijn goed bezig! Ook kijk ik regelmatig de updates op YouTube. Ze zijn echt super transparant over dingen, zelfs over grapjes uit de community (iemand die vroeg naar een wapen dat bijen kon schieten :P ).

Haha Mario, geweldig XD

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dus expansion binnen maar nog druk met Azoth Staff (1) en dan de overige horses/lion/wolves binnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

The Azoth Staff , is dat nog nodig of kan je dat nog krijgen? Ik kan nergens een quest vinden (veel gegoogl-ed) waar ik moet beginnen. Ben nu al een tijdje bezig met de main quest maar niks m.b.t. the staff.

Ook op mijn oude main, kan ik deze niet vinden. Iemand een idee?

Huidige main quest = The Vigil's Truth

[ Voor 16% gewijzigd door Maduth op 01-11-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maduth schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:43:
The Azoth Staff , is dat nog nodig of kan je dat nog krijgen? Ik kan nergens een quest vinden (veel gegoogl-ed) waar ik moet beginnen. Ben nu al een tijdje bezig met de main quest maar niks m.b.t. the staff.

Ook op mijn oude main, kan ik deze niet vinden. Iemand een idee?

Huidige main quest = The Vigil's Truth
De azoth quest is volgens mij part van de main story. Krijg je vanzelf. Tenzij dit veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Het is dus volgens veranderd want ik ben ondertussen al 36 en mijn huidige main quest is volgens vele sites , al voorbij de orginele quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maduth schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:23:
Het is dus volgens veranderd want ik ben ondertussen al 36 en mijn huidige main quest is volgens vele sites , al voorbij de orginele quest.
Ja ik denk dat AGS zichzelf in de voet heeft geschoten door het levelen zo veel sneller te maken.
Vermoed dat je veel sneller een hoog level wordt dan dat je de azoth staff krijgt.

Dit is maar gissen hoor maar zie er blijbaar best veel geklaag over sinds xpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lol er was blijkbaar een bug in game waarbij je 5 man dungeons kon joinen met 20 man XD .. roflstomp door die dungeons heen natuurlijk. maar was clearly een bug abuse. dus die mensen zijn nu gebanned :P (niet permanent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Begin nu spijt te krijgen van me aanschaf, ik wil graag verder maar nergens een quest te vinden die begint voor het krijgen van de Azoth Staff 01. Negens een support ticket mogelijk en zelf op de New World discord vind ik geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Maduth schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:06:
Begin nu spijt te krijgen van me aanschaf, ik wil graag verder maar nergens een quest te vinden die begint voor het krijgen van de Azoth Staff 01. Negens een support ticket mogelijk en zelf op de New World discord vind ik geen antwoord.
Deze unlocked via het doorlopen van je main story. Gezien je nog geen Azoth Staff lijkt te hebben, is Yonas Alazar vermoedelijk de quest giver welk je wilt hebben om weer een main story quest op te pakken indien je geen actuele hebt.

Als het goed is moet je ook het main story quest symbool ergens op je map kunnen onderscheiden.

Ik weet 1, 2, 3 niet of in een eerdere update de faction selection quests onderdeel zijn geworden van de requirements voor de main story quest. Faction missions zijn in ieder geval een kleine serie aan missions geworden met een eerdere update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Yonas Alazar heb ik al meerdere malen gezien en die geeft wel quests maar niet degene die ik nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Maduth schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:12:
Yonas Alazar heb ik al meerdere malen gezien en die geeft wel quests maar niet degene die ik nodig heb
Je moet redelijk wat story quests doorlopen bij Yonas, zie ook:
https://newworld.fandom.com/wiki/Yonas_Alazar

Op een gegeven moment kom je uit op de quest Forge your Azoth Staff.

Op basis van je huidige quest kun je inschatten hoever je hiervan verwijdert bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maduth schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:12:
Bij welke quest ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Quest(line) = The Vigil’s Truth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
https://www.newworld.com/...ternal-frost-announcement

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
New World: Dev Update - November 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:40
Als ik nu wil beginnen aan de game. Mis ik dan veel als je alleen de basisgame haalt? Of beter de uitbreiding gelijk. Weet niet of veel van de uitbreiding al in de lagere levels zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
gupfishy schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:25:
Als ik nu wil beginnen aan de game. Mis ik dan veel als je alleen de basisgame haalt? Of beter de uitbreiding gelijk. Weet niet of veel van de uitbreiding al in de lagere levels zit
Ik zou de uitbreiding gelijk halen. Het enige wat je er op low level bij krijgt is alleen maar die mount eigenlijk maar die is zo veel waard imo.

Met deze bundel heb je ze beide in 1 keer.
niet opgelet of het goedkoper is ofzo.

https://store.steampowere...ew_World_Elysian_Edition/

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 08-11-2023 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gupfishy
Net alles gekocht en gespeeld. Nu level 1# en bevalt erg goed. Even een verademing na wow.
Nu ben ik eigenlijk alleen questa aan het doen. Bijna alleen maar de main story. Gevoel dat ik veel meer meer moet gaan keren.
Had begrepen dat dit allemaal ook op max level zou kunnen

Voor nu erg leuk en erg veel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Eindelijk, mijn Azoth Staff binnen (wel gelijk level 2 maar vooruit). We kunnen weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maduth schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:05:
Eindelijk, mijn Azoth Staff binnen (wel gelijk level 2 maar vooruit). We kunnen weer verder :)
Wat was nou het probleem weet je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Geen idee, ik had gewoon geen Azoth Staf level 1 dus ik bleef maar de main story quest volgen en op een gegeven moment heb ik dus level 2 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Even een vraagje voor degene die hier spelen. Momenteel heb ik een Spear/Bow combinatie maar merk dat ik een combat met 2 of 3 mobs (dezelfde level), het toch zwaar heb. Ik heb meerdere sites gevonden met builds maar (google) maar heeft iemand nog een tip of suggestie voor een Solo PvE-er?

Ik denk er aan om over te stappen naar Life Staff/*** combinatie build om het mezelf wat makkelijker te maken.

Ten tweede, zoek ik nog steeds (iets) meer actievere company op Nyx. Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Maduth schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:18:
Even een vraagje voor degene die hier spelen. Momenteel heb ik een Spear/Bow combinatie maar merk dat ik een combat met 2 of 3 mobs (dezelfde level), het toch zwaar heb. Ik heb meerdere sites gevonden met builds maar (google) maar heeft iemand nog een tip of suggestie voor een Solo PvE-er?

Ik denk er aan om over te stappen naar Life Staff/*** combinatie build om het mezelf wat makkelijker te maken.

Ten tweede, zoek ik nog steeds (iets) meer actievere company op Nyx. Suggesties?
Spear is toch wel 1 van de betere PvE wapens. Vooral de AOE stun van mobs is erg goed. Het is ook belangrijk dat je op een gegeven moment goede gems in je wapens zet. 1 van de meest gebruikte gem is de gem die je extra damage geeft (ik dacht 10-20%) als je niet full-stamina hebt. Dit is best goed! Ook heb je stats op je wapen (of abilities, weet niet meer zeker), waarbij je cooldown reduction krijgt op je abilities bij light en heavy attacks, dit helpt enorm.

Belangrijk is:

- Stats > Bijv. veel in Dexterity stoppen boost je damage enorm!
- Juiste abilities kiezes (stuns, je hebt zo'n ability dat je de speer in de grond zet en je een soort schop doet, dit geeft cooldown reduction op al je abilities)
- Gems
- Goede wapens en gear equippen (paarse wapens geven veelal super gave stats en unlocks, zoals extra damage of cooldown reduction wanneer je light of heavy attacks gebruikt)
- Potions meenemen! Het is niet voor niets dat je heel snel potions kan gebruiken. Je hebt een potion die je in 1x healed, en je hebt een potion die je over time healed. Neem ze beide mee in de wereld. Zelf tijdens end-game tier gebruik je potions.

Daarnaast is New World wat moeilijker qua mobs killen dan bijv. World of Warcraft.

Lifestaff is zeker een goed idee, vooral de self healing is erg nice! En healers zijn over het algemeen erg gewild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Life Staff/Spear combi is dus misschien wel een way to go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 10:35
@Diigii je vergeet ook nog eten :) neem/maak het juiste eten voor hp boost, damage boost etc. Kan ook echt uitmaken. Ik heb zelf life staff/hatchet geleveld 'vroegah' omdat ik wilde healen vanaf dag 1 in expeditions maar als ik op nieuw zou levelen zou ik iets anders kiezen :P het duurde af en toe toch vrij lang om dingen dood te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Wat spelen jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Eten kan heel erg helpen in new world. heb eigenlijk altijd een foodbuff up voor health regen.

Tevens kan Spear/Hatchet goed werken. Die scalen allebei met dexterity en Hatchet is een heel sterk wapen. Met zijn berserk skill heb je ook nog is lifestealing wat je als healing kan gebruiken.

Lifestaff/Spear lijkt mij niet zo goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik wissel telkens. Speel momenteel Flail&Shield / Sword&Shield
Gewoon full tank voor dungeons enzo.

In PvP vind ik het gaaf of Spear/Bow te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Spear/Hatchet zijn beide close combat, vandaar Spear/Bow. Hatchet heb ik ook tijdje gedaan en die is wel echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik ben nu Flail&Shield / life staff :) soort paladin/support role in medium armor, vind het een leuke combo, veel survivability en genoeg healing voor mutations tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik ben nog steeds met Spear/Bow bezig omdat die nu op level 10-11 zitten en het zonde vind om nu al te switchen. Wordt er al wat beter in :). Ik heb trouwens nog geen Flail gezien/drop/mogen ontvangen en ik heb de uitbreiding (mount is cruciaal voor mij ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
Ik speel nu met broadsword en blunderbus. Maar twijfel. Wil misschien naar greathamer en iets anders ranged

Ik lees spear en bow. Is dat echt zo sterk .of is een broadsword net zo sterk als een spear?

[ Voor 77% gewijzigd door gupfishy op 19-11-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Na weer even een tussenstop bij WoW, toch maar weer terug bij New World. Ga wel afstappen van Bow/Spear... ik kom er niet echt mee weg. Dus op zoek naar een nieuwe build.

• Ricmaniac
Nieuwe Twitch Drops

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgy20ix96OPZJxSOwztQ87r4kSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Se2WWmeJ6Kfo6HQrUys7cubV.png?f=fotoalbum_large

Winter event is er en Seizoen 4 is gestart :) weer mooi beetje content er bij.
De ambiance die deze game geeft haalt geen 1 andere mmo bij mij ofzo.

Speel het momenteel alleen niet :P zit te veel in andere games nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ben ook wel benieuwd hoe alle layoffs bij Amazon Games de ontwikkeling van deze game gaan raken.. Na het levelen van m'n paard ben ik zelf gestopt met S3 en voel niet echt super veel motivatie om aan S4 te beginnen merk ik.. Ben sowieso niet heel erg van de battle pass grind normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Zullen zien. Eindelijk een actieve Guild gevonden en toch weer terug gestapt naar hatchet/bow combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:48
Iets meer bekend over wanneer season 5 uit komt?

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nee ze hebben alleen gezegd dat deze Delayed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nieuwe update heeft de hele revision van de main story afgerond. Een vriend die nooit gespeeld heeft wil dit spel eens doen. Denk dat ik een nieuwe character ga maken om nu de hele playtrough opnieuw te doen zoals het in het begin al had moeten zijn :P

Qua audio en exploring feel in de open wereld blijf ik het echt een goeie MMO vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:14
@Ricmaniac Wat is de status van het spel nu? Aangezien jij er nog vol in zit zo te lezen. Als ik nu op YouTube kijk dan zie ik niet veel positieve video's erover, al kan dit natuurlijk geen eerlijk beeld schetsen.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Is New World Shutting Down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Westland1940 schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:42:
@Ricmaniac Wat is de status van het spel nu? Aangezien jij er nog vol in zit zo te lezen. Als ik nu op YouTube kijk dan zie ik niet veel positieve video's erover, al kan dit natuurlijk geen eerlijk beeld schetsen.

[YouTube: Is New World Shutting Down?]
Voor de blijvende speler is het niet heel denderend nee. Weinig goeie endgame content vergeleken met andere MMO’s. Maar voor een nieuwe speler is het imo leuk omdat er genoeg te doen is tot je bij het eindpunt komt :P

En opzich gezien het buy to play is, is het het sowieso waard. Kan je elke keer terug komen als er mooie nieuwe updates zijn.

Groot nadeel blijft dat sommige servers gewoon dood zijn. En duurt lang dat die servers gemerged worden en dan vind je daar dus geen spelers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Grote update incoming met als belangrijkst punt denk ik: Shards

WHAT ARE SHARDS?
Shards are duplicated segments of the game world designed to better manage player populations. Each region or zone within the game has population limits. By seamlessly duplicating these segments into new instances, we can accommodate more players in the same space without affecting game performance or the user experience. You won’t encounter loading screens when moving in and out of Sharded areas and will typically be unaware that a Shard is present.

Eindelijk weg met "dode" servers.

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 05-06-2024 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Xbox en Ps5 release 20 Oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:12

Oxigeon

En zo is dat!

Ricmaniac schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:27:
Xbox en Ps5 release 20 Oktober :)
Dit juich ik natuurlijk alleen maar toe. Ben zelf een console speler en dan hou ik wel van een lekkere mmo. Als die maar goed te spelen is op een console. FF14 is vrij lastig ivm de menu's die overal verborgen zitten.

Heb een review van de game gelezen omdat ik hem nog nooit gespeeld en gezien heb (gamer.nl). Maar die zijn niet echt positief. Nu is die review wel al 3 jaar oud en dus niet meer echt representatief. Nog eens zoeken naar een goed YT filmpje of een review van dit/vorig jaar.

Edit: de discord link in topicstart werkt trouwens niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door Oxigeon op 08-06-2024 08:08 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 15:16

garrow

PSN: Garrow1978

Heb dit spel een tijdje gevolg en vond de graphics echt mooi, maar aangezien ik geen game pc heb en console release niet in de planning stond uit het oog verloren. Nu met de console release ga ik het toch weer wat meer volgen, maar lees inderdaad dat de game een beetje dood is en veel low pop servers zijn? Nou we moeten zoiezo nog een aantal maanden wachten dus we houden het in de gaten en ook wat de prijs gaat zijn op PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Heey goedemorgen, is de guild er nog en zo ja op welke server, ik zou graag joinen, of is deze niet meer actief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Morgen (13e) begint de Open Beta van New World Aeternum. Ik weet daat echt zo goed als helemaal niks van.
Amper een idee wat het is. Volgens mij is het stiekem gewoon een reboot van de mmo met gestroomlijndere story en gameplay.

En natuurlijk console release wat wel tof is.

Hoop voor ze dat het helpt met de playerbase. Blijft respectabel dat ze het volhouden maar goed gaat het al een hele tijd niet echt natuurlijk. Het is jammer voor ze dat het in het begin zo slecht was. Weinigen die dit een goeie 2e kans hebben gegeven die toen afhaakte.
Wat in hun goedrecht is natuurlijk.

Enige dat ik weet is dat spelers die new world al hebben gratis deze nieuwe editie ook krijgen.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:21
Ga m wel even op console proberen. Best veel gespeeld op PC maar liep toch nooit helemaal lekker. Optimalisatie was nooit echt top van New World en dat in combinatie met een midrange laptoppie was niet fantastisch.

En zou top zijn als dit ook fijn speelbaar is op de Portal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-04 12:58
Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 01:47:
Morgen (13e) begint de Open Beta van New World Aeternum. Ik weet daat echt zo goed als helemaal niks van.
Amper een idee wat het is. Volgens mij is het stiekem gewoon een reboot van de mmo met gestroomlijndere story en gameplay.

Hoop voor ze dat het helpt met de playerbase. Blijft respectabel dat ze het volhouden maar goed gaat het al een hele tijd niet echt natuurlijk. Het is jammer voor ze dat het in het begin zo slecht was. Weinigen die dit een goeie 2e kans hebben gegeven die toen afhaakte.

Enige dat ik weet is dat spelers die new world al hebben gratis deze nieuwe editie ook krijgen.
Als het gratis is, zou ik wel nog eens kijken hoe het is. Maar voor de meeste is dit poging nummer 3...
Het vertrouwen in iets goed is nu wel ver zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
om 18:00 live gekomen. De intro is in ieder geval anders en begint de story gelijk anders te vertellen inclusief cinematic en character creation. Nu ben ik best benieuwd geworden hoe de rest nou gaat zijn... Je kiest ook direct nu een archetype.

Verwacht dat je hoe dan ook kan wisselen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iu5TgdBKAv-FXOxRP8I_qehxMP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EQYHC63c9xD3jHc0GMw7vsbT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvsdO5NrCM1gLjY9rErPYO4-v-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9VKDqHjZFeljdU06W39oxyDs.png?f=fotoalbum_large

Omg Zwemmen! hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 28-03 17:30
Ik vind het wel lekker spelen op de xbox. Vind €59,99 alleen veel voor iets wat keihard op de pc geflopt is. Voor de pve/ het verhaal scoor ik hem komend jaar wel een keer in de korting. Black friday misschien al? Anders rond kerst/ voorjaar. Max €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:21
Had op pc al iets van 60 uur gespeeld, vond het toen leuk maar nu weer op PlayStation gespeeld maar was direct verveeld. Geen zin meer in ieder geval om het op te pakken, helaas. Geef dan toch de voorkeur aan WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
rekeewt schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:33:
Ik vind het wel lekker spelen op de xbox. Vind €59,99 alleen veel voor iets wat keihard op de pc geflopt is. Voor de pve/ het verhaal scoor ik hem komend jaar wel een keer in de korting. Black friday misschien al? Anders rond kerst/ voorjaar. Max €30.
ja ben ik het denk ik mee eens hoor. Heb er 400+ uur uit al though dus voor mij was het het meer dan waard en moet zeggen dat ik nu de leveling experience ook wel erg leuk vond.

Door gegaan tot 25 voor de cosmetics die je krijgt in de echte game.

Het voornaamste wat ik heel raar vind is dat het grafisch wat minder gedetailleerd is geworden.
Denk omdat het een console port is geworden nu dat ze wat graphics hebben moeten aanpassen. Ook omdat ze nu heel veel cutscenes enzo hebben toegevoegd aan de story die er allemaal net iets minder uit zien.

Logde weer in op mijn main account wat nog de oude client is om die cosmetics van de beta te ontvangen en toen merkte ik dus weer het verschil :P

Maar buiten dat is de game echt een stuk verbeterd.

Als de game zo uit kwam als dat die nu is was het allemaal niet zo'n drama denk ik.

gelukkig blijft de audio design en toch ook de grafische style wel top tier voor een MMO vind ik.
Hopen dat het een beetje leven terug breng in deze game.

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 15-09-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 01:47:

Volgens mij krijg je die alleen gratis als je die expansion ook hebt, dus niet als je enkel de basegame hebt.
Heb trouwens de beta op de ps5 geprobeerd, en dat speelde echt onwijs fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door daltona op 16-09-2024 08:42 ]

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
daltona schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:41:
[...]

Volgens mij krijg je die alleen gratis als je die expansion ook hebt, dus niet als je enkel de basegame hebt.
Heb trouwens de beta op de ps5 geprobeerd, en dat speelde echt onwijs fijn.
klopt, ik heb die expansion ook

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-05 22:32
Zal nog eens opnieuw beginnen. Was wel leuk maar het verveeld me wel snel. Hopelijk verbetering op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Bij de officiële launch gekocht en bijna niet meer aangeraakt. De 'nieuwe' game is dus gratis voor mensen die de game toen der tijd hebben gekocht? Zitten een hoop goede nieuwe en verbeterde features bij als ik het zo lees.

Throne and Liberty en New World, genoeg te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:44

Bekijk op YouTube
New World: Aeternum - Gameplay Launch Trailer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Morgen ochtend 15 oktober 9:00 onze tijd komt New World Aeternum uit. Mensen die dus de base game + expansion hadden krijgen hem gratis gewoon.

Maar ik vind het nog steeds heel raar van ze.
Throne and Liberty is net uit van Amazon Game Studio's en die heeft een heel goed aantal spelers. Het is raar denk ik om te verwachten dat veel spelers deze nieuwe versie van New World weer gaan proberen.

De beta gedaan en het was inderdaad beter en NW blijft voor mij altijd leuk om af en toe naar terug te keren maar k verwacht nu niet gezien ik zo veel plezier heb met T&L. En vermoed dat veel mensen dat zullen hebben.

Gaan het wel zien though :) zal uiteraard een nieuw poppetje aanmaken op de nieuwe servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Heb het spel op de pc gehad en na een maand was ik er wel klaar mee. progressie was in het begin onwijs sloom. Dat schijnt inmiddels veranderd te zijn. Ik twijfel heel erg om hem voor de ps5 te halen. lekker op de bank een mmo spelen lijkt mij wel wat. Ik twijfel heel erg tussen dit en diablo 4 expansion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL

Bekijk op YouTube
New World: Aeternum - Trials of Aeternum Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Toch maar preorder geplaatst op de ps5. Beta speelde naar mijn mening lekker weg, dus heb er zin in. Goede endgame? vast niet, maar denk wel dat ik genoeg uurtjes erin kan steken om mij prima te vermaken. Nu hopen dat ze met leuke updates komen, maar dat schijnt in het verleden niet echt gebeurd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
daltona schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:10:
Toch maar preorder geplaatst op de ps5. Beta speelde naar mijn mening lekker weg, dus heb er zin in. Goede endgame? vast niet, maar denk wel dat ik genoeg uurtjes erin kan steken om mij prima te vermaken. Nu hopen dat ze met leuke updates komen, maar dat schijnt in het verleden niet echt gebeurd te zijn.
Als je die mindset hebt dan is het niet verkeerd nee. Plezier haal je er wel uit als je de game gewoon doorspeelt enzo.

Heb een tijdje geen endgame gespeeld in NW dus kan er niet veel over zeggen. sowieso is nu het gearing systeem weer op de schop en is het sowieso allemaal wat anders dan het was.

Het enige waar ik op hoop is dat er een verse playerbase komt en de servers "vol" blijven.

Toch ben ik wel een beetje gekieteld en denk ik wel opnieuw te beginnen op 1 van de nieuwe servers. Om gewoon de nieuwe game te spelen zoals het nu bedoeld is met de nieuwe story, nieuwe progression etc etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 15-10-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Als je die mindset hebt dan is het niet verkeerd nee. Plezier haal je er wel uit als je de game gewoon doorspeelt enzo.

Heb een tijdje geen endgame gespeeld in NW dus kan er niet veel over zeggen. sowieso is nu het gearing systeem weer op de schop en is het sowieso allemaal wat anders dan het was.

Het enige waar ik op hoop is dat er een verse playerbase komt en de servers "vol" blijven.

Toch ben ik wel een beetje gekieteld en denk ik wel opnieuw te beginnen op 1 van de nieuwe servers. Om gewoon de nieuwe game te spelen zoals het nu bedoeld is met de nieuwe story, nieuwe progression etc etc.
Nu het crossplay is, ga ik er wel vanuit dat de komende maanden de servers wel vol genoeg zullen zijn. Zo niet dan heb ik een miskoop gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
daltona schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Nu het crossplay is, ga ik er wel vanuit dat de komende maanden de servers wel vol genoeg zullen zijn. Zo niet dan heb ik een miskoop gedaan :X
Nee ik denk dat je gelijk hebt. Het is ook een erg relaxte mmo imo om op console te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Nee ik denk dat je gelijk hebt. Het is ook een erg relaxte mmo imo om op console te spelen.
ja precies dat denk ik ook. Ik zoek een mmo voor op de console die niet te ingewikkeld is met 30 skills op je skillbar. Ik heb Throne and liberty geprobeerd, ik heb een mega tv en de ui aangepast naar groot, maar toch zie ik het allemaal slecht. De beta van new world was voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gekocht op de XSX, ik neem aan dat ik sowieso een character moet maken op de EU Central server maar in de lijst zie ik er maar 1 (Iroko)

Populatie is nu nog laag maar ik neem aan dat dat wel meer wordt.

Ik las op reddit nogal discussie tussen console en PC spelers de een raad aan crossplay uit te zetten, de PC spelers raden juist aan crossplay aan te zetten in verband met meer populatie.

Console spelers zijn dan weer bang getarget te worden door ervaren PC spelers.

Nou heb ik zelf niks met PVP dus ik denk dat ik ook zonder crossplay ga spelen maar hoe zijn de meningen hierover op tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
Sipio schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:35:
Gekocht op de XSX, ik neem aan dat ik sowieso een character moet maken op de EU Central server maar in de lijst zie ik er maar 1 (Iroko)

Populatie is nu nog laag maar ik neem aan dat dat wel meer wordt.

Ik las op reddit nogal discussie tussen console en PC spelers de een raad aan crossplay uit te zetten, de PC spelers raden juist aan crossplay aan te zetten in verband met meer populatie.

Console spelers zijn dan weer bang getarget te worden door ervaren PC spelers.

Nou heb ik zelf niks met PVP dus ik denk dat ik ook zonder crossplay ga spelen maar hoe zijn de meningen hierover op tweakers?
Ik las ook iets (tijdje terug al dus weet niet of het klopt) dat op de console ranged attacks tab target zijn en op de pc niet, dus dat met pvp de consolespelers juist een voordeel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 23:53
is er een server waar Tweakers op speelt met de nieuwe NW:Aeternum?
de discord link doet het niet :-(

[ Voor 20% gewijzigd door Khaelos op 15-10-2024 13:19 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Khaelos schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:18:
is er een server waar Tweakers op speelt met de nieuwe NW:Aeternum?
de discord link doet het niet :-(
Nee verwacht niet dat er veel tweakers aan het spelen zijn. Ik kan vanavond pas kijken though weet niet eens welke servers er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ben wel benieuwd naar de eerste 10 player raid die ze nu in de game hebben gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Nee verwacht niet dat er veel tweakers aan het spelen zijn. Ik kan vanavond pas kijken though weet niet eens welke servers er zijn.
ik ben maar op de server van BagginsTV gegaan: Draco :)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Khaelos schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

ik ben maar op de server van BagginsTV gegaan: Draco :)
Goeie ga ik ook doen dan.

Baggins is 1 van de grootste New World content creators dus dan weet je tenminste dat het waarschijnlijk de "laatste" server zal zijn die dood bloed uiteindelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-05 11:03
Ik heb net ook alvast mijn karakter aangemaakt op Draco, wordt de 3de keer opnieuw beginnen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RtHVEgY2SmkAYe5L1m7BardDeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/apffFWnaNIaEl2FLvAij0uKz.png?f=fotoalbum_large

er is een queue! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hoop maar dat die server vanavond nog beschikbaar is maar zal wel niet.
Is er eigenlijk iets bekend over transfers na launch ? bijv op een rustige server beginnen en over een paar dagen naar een andere nieuwe server transferen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan1232
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:45:
Hoop maar dat die server vanavond nog beschikbaar is maar zal wel niet.
Is er eigenlijk iets bekend over transfers na launch ? bijv op een rustige server beginnen en over een paar dagen naar een andere nieuwe server transferen?
Hij is vandaag al een aantal keer dicht en weer open gegaan. https://nwdb.info/server-status kan je zien of hij open of dicht is. Over de transfers na launch heb ik nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Helaas heb ik donderdagavond pas weer tijd om te gamen, dan zit die server zeker vol… Of is het een komen en gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zojuist gelukt om mijn char in Draco aan te maken

Naam: Ricman

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 15-10-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 19:54
Wat is er met de graphics aan de hand joh, vooral tijdens dialogen lijkt wel een spel van 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
joostmakaay schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:56:
Wat is er met de graphics aan de hand joh, vooral tijdens dialogen lijkt wel een spel van 10 jaar oud.
yup dit is iets wat mij al opviel in de beta. het is "lelijker" gemaakt. Weet niet exact waarom dit is. Vermoed door de console launch misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Volgens mij kan je wel verder uitzoomen of niet? overzicht voelt wat meer. maar heb een tijdje niet gespeeld dus weet niet of dit klopt :P

Twijfel nog over alle builds.

Ben begonnen als Archer met Spear Bow maar misschien dat ik eens een hele playtrough gewoon als Tank wil doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ricmaniac op 15-10-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
Wou net ook mijn start op Draco maken, bow/spear build in eerste instantie. Momenteel sta ik nog in een queue die niet afloopt :(.

EDIT: queue gaat redelijk snel gelukkig, zag net wel bij BagginsTV dat Draco redelijk geel is, wellicht mijn keuze voor de faction maar even overwegen en toch voor geel gaan :P.

[ Voor 41% gewijzigd door Stefan1232 op 15-10-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Blijkbaar mogelijk om 65s naar de fresh servers te transferen, benieuwd of ze dat nog gaan rollbacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik wacht wel even tot de launch voorbij is... iedereen die nu tegelijk wilt spelen brengt geheid problemen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Performance is niet je van het inderdaad, vooral in de steden wat laggy bij het inladen van o.a. Tannery en je shed.

Poppetje is in ieder geval gemaakt, dus geen gezeur met een volle realm dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Is het grafisch iets gedowngraded? Tuurlijk zijn er altijd veel trolls maar ik zie her en der dat het minder mooi is dan voorheen. Waarschijnlijk om het spel beter te laten lopen?
Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord