Wel of niet die klik hebben is zo lastig uit te leggen. Ik heb heel wat jaren ervaring in het mmorpg genre en op een gegeven moment merk je dat aan jezelf. Als ik na een paar weken al geen zin meer heb om op te starten weet ik dat die klik er niet is. Zal ook juist komen door jaren lang dit soort games gespeeld te hebben, een iets ander of mooier jasje is niet genoeg voor mij tenzij het extreem goed is uitgevoerd op alle bekende gebieden.Diigii schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
Ben dan wel benieuwd waarom je geen klik hebt met New World?![]()
Ik speel zelf nu 4-5 jaar aan eengesloten World of Warcraft en heb vrienden die ook FFXIV spelen. Dit zijn toch wel de piek MMO's. Ondanks dat deze MMO's erg goed zijn, merk je gewoon het verschil met een nieuwe MMO zoals New World, vooral de engine met alle bijbehorende dingen (crafting,professions,geluiden). Het enige wat nu nog een (groot) nadeel is van New World, het kan nog niet op tegen hoeveelheid content (mounts, toys, transmogs etc.) van World of Warcraft of FFXIV.
Wat ik veel merk aan mensen is dat ze oneindig op zoek zijn naar de beste MMORPG waarin alles zit. Dus WoW, FFXIV, Guild Wars 2, ESO etc. gecombineerd in 1 MMO en dat ze dit zoeken in een nieuwe MMO. Ik zeg wel vaker, als ik al kijk naar Ashes of Creation. Ziet er zeker belovend uit, maar is nog verre van af (gaat nog wel minstens 2 jaar duren).
WoW heeft mij altijd nog de beste ervaring gebracht maar ik weet ook dat ik dat nu niet meer wil en het is een mooi herinnering die je nooit meer op die manier zal herbeleven, en dat is prima. Het was een andere tijd.
Welke mmorpg mij die klik wel gaat bezorgen, geen idee.