Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 17:53
Anoniem: 1486766 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:34:
Als ik nu zal beginnen en ik kijk op https://nwdb.info/server-status dan lijkt Nyx een goede keus qua spelersaantallen. Niet te rustig en niet te druk. Goed gezien of zeggen jullie pak er 1 die nog ouder is? (zoals Abaton bijvoorbeeld)
Echte fresh servers zijn er niet weet ik inmiddels en de voor en nadelen heb ik hier ook al gelezen. :)
Gewoon beginnen waar je denkt op te willen beginnen. Weet nief of je bekenden hebt die op een server spelen? Het nadeel is, ik weet niet hoe het straks gaat zijn met de nieuwe expansion. Ik zorg meestal dat ik niet een te drukke server kies, anders zit je straks met queues. Maar dit is van te voren lastig in te schatten hoe populair de nieuwe expansion gaat worden :)

Kies maar waar je het beste bij voelt :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:31
Morgen de dag van de expansion. Ik zie dat ik in Brimstone sands nog best wat quests heb ik twijfel of ik dat allemaal eerst ga doen of dat ik gewoon als die uit komt aan de expansion begin.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
Had blijkbaar me main character op geen één server meer staan, dus van het weekend op Abaton gezet. Weer helemaal tof om na een lange tijd te beginnen :) (merk wel dat ik wat te hoog lvl ben voor me main quest line, maargoed nu ram je er wel lekker doorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kieft91 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:49:
Had blijkbaar me main character op geen één server meer staan, dus van het weekend op Abaton gezet. Weer helemaal tof om na een lange tijd te beginnen :) (merk wel dat ik wat te hoog lvl ben voor me main quest line, maargoed nu ram je er wel lekker doorheen!
Ja denk opzich dat dat juist wel chill is :P zodat je hem nog makkelijk kan afmaken voor de expansion komt. Mits je die wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XXmhlTjR5jUzdPSwZNnnB4Rtvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AJUxcE8en2bo6gunVTqsQHz7.png?f=fotoalbum_large

Dit blijft gewoon vet als je dat geluid hoort en dat beest ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik ben toch al laat dus ik ga (proberen) even te wachten op de launch morgen. Dan kan ik meteen zien wat de servers gaan doen op het gebied van drukte. Ik begin toch op 0 dus een ideaal moment om een goede server te kiezen die dan niet bomvol is.
Niet het belangrijkste maar: de game is al vaker flink in de aanbieding geweest en zal me niets verbazen dat we dat deze week ook krijgen. Zo kunnen ze nieuwe spelers over de streep trekken. Wie eenmaal de game leuk vindt, koopt toch wel de expansion lijkt mij. Tevens wil ik even zien wat er exact in de bundel komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Ben op het moment ook nog maar lvl 37, is het dan slim om meteen al de expansion te kopen?
Of blijft het lvlen naar lvl 60 wel hetzelfde zeg maar ook al heb je hem nog niet? (is de Flail expansion bound?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kieft91 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:24:
Ben op het moment ook nog maar lvl 37, is het dan slim om meteen al de expansion te kopen?
Of blijft het lvlen naar lvl 60 wel hetzelfde zeg maar ook al heb je hem nog niet? (is de Flail expansion bound?)
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het met die expansion zal gaan qua story en leveling. ik vermoed eigenlijk dat het een story na de huidige story is maar heb geen idee of dat klopt.

Ik zou hem niet gelijk gaan kopen. Qua Flail vermoed ik dat het niet expansion gebonden is eigenlijk en je het gewoon aan kan. Maar ook dat weet ik niet zeker :P

Ga er zelf een beetje blind in om meer verrast te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Kieft91 even uitgezocht. Je moet level 60 zijn voor de expansion story line. Hoeft niet per se de vorige story line afgemaakt te hebben. maar het is wel een level 60 story.

Flail kan je niet gebruiken zonder de expansion. Zelfde geld voor je mount riding profession en mounts uiteraard die met de expansion erbij komen

New World: Rise of the Angry Earth is the only way for players to experience the Elysian Wilds zone, the Primal Fury Heartrune, the Savage Divide Expedition, the Flail weapon, Artifact gear, mounts, progression updates, and revamped Mutations. All other modes, events, and quests will remain accessible for everyone to enjoy together."

[ Voor 34% gewijzigd door Ricmaniac op 02-10-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij kun je al wel vanaf level 25 op een mount rijden. Dus het heeft nut die expansion eerder te halen lijkt mij.
Persoonlijk zal ik als de base game bevalt de expansion rond dat level gaan kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 02-10-2023 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Anoniem: 1486766 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:55:
Volgens mij kun je al wel vanaf level 25 op een mount rijden. Dus het heeft nut die expansion eerder te halen lijkt mij.
Persoonlijk zal ik als de base game bevalt de expansion rond dat level gaan kopen.
Klopt dat lijkt mij het opzich ook al wel waard ja. Maakt ook het questen veel vloeiender en fijner natuurlijk.

In order to obtain a mount in New World you must first own the New World expansion, Rise of the Angry Earth. Once in game you will need to reach a minimum of level 25 and then complete the “My Kingdom for a Horse Quest.” Upon completing the quest you will unlock mounts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Gisteren nog wat op YouTube gekeken en vind de combat in deze game er leuk uit zien. Geen actionbar met 50 abilities, heel fijn. Weapon swap heb ik het nooit zo op maar met zo weinig abilties zou ik er aan kunnen wennen denk ik. Als ik een hunter ben wil ik met een boog lopen en als ik voor mage speelstijl kies wil ik een staf. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 02-10-2023 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:00:
[Afbeelding]

Dit blijft gewoon vet als je dat geluid hoort en dat beest ziet.
Super gaaf zeg! Ja, dat is het hoor, de game ziet er grafisch goed uit, evenals de ambient, diergeluiden etc. Heb de main story van zowel Brimstone als de Season klaar, maar wat een genot. Alleen de voice acting vind ik persoonlijk al echt goed. De voice actors passen ook super goed bij de NPC's.

@Anoniem: 1486766 Dat kan best zijn dat er korting komt, ik ben benieuwd. Dat is denk ook de reden dat je de game nog niet kan kopen tot morgen. Dus even afwachten.

En zeker hoor, eerst was ik zelf juist een beetje teleurgesteld aan hoe "weinig" abilities je hebt in vergelijking tot andere MMO's, maar dat went ook wel snel. Ook heb je nu een extra slot voor een "speciale" ability. Deze kan je gebruiken als hij helemaal vol is (wordt elke keer voller als je bijv. een monster killed). Een speciale ability is bijv. een kanon schieten, of dat je explodeert (je krijgt zelf geen damage) en AOE damage doet. Twee wapens gebruiken is zeker erg leuk als je er meer mee speelt. Ik begon met een Speer + Bow, super combinatie. Ze hebben ook de wapens wat beter gemaakt qua stats die het beste daarvoor zijn. Je hebt nu:

- Strength
- Dexterity
- Intelligence
- Focus
- Constitution

Bijv. Dexterity is wel wat beter als je bijv. light armor hebt. Want als je 300+ Dexterity hebt, krijg je: Ammo has +15% chance of being returned, guaranteed critical hit after a dodge roll

Gelukkig is bijv. een Greatsword gemaakt voor Dexterity en Strength. Dus je kan veel combinaties maken. Voor "reguliere" content maakt het zeker minder uit welke combinaties je zou willen. Maar als je het beste uit je wapens wil halen is het kiezen van wapens met dezelfde stats het meest aanbevolen. Hier een linkje voor meer info: https://www.studioloot.co...les/character-progression

@Kieft91 Ricmaniac heeft het hierboven gepost, de nieuwe content is ook (helaas) alleen met de nieuwe expansion. Maar, ik moet zeggen, zonder de expansion is er nog super veel te doen.

Ik zal vanavond mijn nieuwe transmog nog wel showen, koste wel wat moeite om die te krijgen (denk 10 uur), maar heb hem eigenlijk zo goed als af (alleen eigenlijk de boots nog).

[ Voor 3% gewijzigd door Diigii op 02-10-2023 14:58 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30

Dhrax

Prog Lord

Gisteren de game ook weer eens geinstalleerd en toch 2 uurtjes onafgebroken doorgeknald. Het is echt stukken beter als wat ik me kan herinneren.

Zoals @Diigii ook aangeeft, de pace is goed en je hebt ook wel het gevoel 'ik wil doorspelen'. Ik was bij release gestopt op level 34 en echt wel klaar met de game, erg grindy.

De map is overweldigend. Ik heb geen idee wat alles betekend maar ik ga me voor nu enkel focussen op de main quest, qua XP gaat dat doorgaans ook het snelste.

De ellende is nu eigenlijk, waar haal ik de tijd vandaan. Zit ook volle bak in CP2077 Phantom Liberty, en die is ook wel heel erg goed.

Keuzes ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dhrax schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:17:
Gisteren de game ook weer eens geinstalleerd en toch 2 uurtjes onafgebroken doorgeknald. Het is echt stukken beter als wat ik me kan herinneren.

Zoals @Diigii ook aangeeft, de pace is goed en je hebt ook wel het gevoel 'ik wil doorspelen'. Ik was bij release gestopt op level 34 en echt wel klaar met de game, erg grindy.

De map is overweldigend. Ik heb geen idee wat alles betekend maar ik ga me voor nu enkel focussen op de main quest, qua XP gaat dat doorgaans ook het snelste.

De ellende is nu eigenlijk, waar haal ik de tijd vandaan. Zit ook volle bak in CP2077 Phantom Liberty, en die is ook wel heel erg goed.

Keuzes ...
Ik heb dus exact hetzelfde met Cyberpunk en nog veel erger eigenlijk. speel namelijk ook nog WoW tenminste om de dag :P
Ook Call of duty met vrienden gaat er nog lekker in :P ik weet gewoon niet waar ik alle tijd vandaan moet halen haha

Dit jaar is gewoon te veel released qua goeie games.Zit ook nog volle bak in cyberpunks maar moet zeggen dat deze uitbreiding volgens mij voor New World zo goed gaat zjin voor de game dat ik dat ook direct mee wil krijgen en niet pas een half jaar later bijvoorbeeld :P dat werkt met MMO's minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Zijn er eigenlijk verbeteringen geweest op engine/performance gebied? Ik zie dat ze best veel aan de game gedaan hebben en wil eigenlijk ook wel terug om te proberen, maar ik herinner me ook dat de game toch behoorlijk brak kon draaien, zeker in steden. is er in dat opzicht iets aan gedaan?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Visgek82 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:39:
Zijn er eigenlijk verbeteringen geweest op engine/performance gebied? Ik zie dat ze best veel aan de game gedaan hebben en wil eigenlijk ook wel terug om te proberen, maar ik herinner me ook dat de game toch behoorlijk brak kon draaien, zeker in steden. is er in dat opzicht iets aan gedaan?
Geen idee of daar echt bewust in gewijzigd is maar vermoed het wel.
Het speelt hier gewoon goed. Alles op max en heb in de grote steden 80-100 FPS (3060)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ricmaniac schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

Geen idee of daar echt bewust in gewijzigd is maar vermoed het wel.
Het speelt hier gewoon goed. Alles op max en heb in de grote steden 80-100 FPS (3060)
Ah, dat is heel anders dan. ik herinner me nog dat ik amper 60 fps kon halen met alles max in steden, en dat op een 6800xt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik kan niet kiezen welke build ik wil gaan voor de expansion.

Denk dat ik weer gewoon volledig tank ga. Die blijven schaars dus voor groepen wel makkelijk en vind het gewoon tof met Sword en Shield.

Denk dat ik die Flail in ieder geval er bij ga proberen.

Maar twijfel ook tussen Rapier/Bow of Spear/Bow. daar begon ik origineel mee en blijf het vet vinden beetje als een musketier spelen.

En dan heb ik nog het idee om volledig mage te gaan. Ice gauntles/Void Gauntlet. lijkt me ook heel dope maar die zo goed als niet gespeeld.

Ben best benieuwd hoe snel het weapon levelen gaat omdat ze dat verlaagd hebben met de expansion.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
@Dhrax Ik denk dat je met New World best de tijd kan nemen. Er zijn maar een paar dingen die wellicht niet meer te krijgen zijn na de eerste season in de nieuwe expansion, maar dat zijn denk ik vooral de Season Pass items. Ik weet niet hoelang een season duurt, maar daarvoor heb je waarschijnlijk genoeg tijd. Ik vermoed dat de nieuwe expansion ook niet oneindig veel nieuwe story bevat, maar dat het ook iets gaat worden om Artifact wapens te farmen (dat is nieuwe gear met speciale stats).

@Visgek82 Ik weet dat ze performance verbeteringen hebben aangebracht in de game, alleen weet ik niet in hoeverre ;) Ik heb hier nog een artikel gevonden waarin wordt gezegd "New World’s latest update, scheduled for release tomorrow, aims to address various issues that have impacted Season 2 features. The patch also includes performance improvements, although the developers are seeking feedback on an important tradeoff."

Link: https://gameishard.gg/new...in-tomorrows-update/8216/

@Ricmaniac Tanken is zeker een goed idee lijkt het, zelfde als healer. Ga waarschijnlijk hetzelfde doen. Vanavond 600 shield gehaald en morgen dan de flail erbij nemen. Als 2e wapen nog even kijken wat ik ga doen. Spear+Bow is tot nu toe mijn meest favoriete combo, omdat ik met de spear bijna zo goed als abilities mee kan blijven casten.

Ik denk dat dit nog wel zal veranderen qua combo, aangezien de nieuwe artifact wapens best leuke unieke abilities hebben (van elk item is 1 artifact, dus helm, chest, weapons etc.).

Mis eigenlijk nog alleen de boots, maar bij deze ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BFk9SaR.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Diigii Nice! vet setje gear zo ook!

Ik twijfel om een transfer naar abaton te doen ook omdat hier meerdere daar zitten.
Keek toevallig naar population en zag dat alle servers High waren behalve mijn server die was medium... terwijl dat eerst juist de drukste EU server was.. beetje apart (EU streamers getransfered ofzo? :P )

Maar wacht eerst de expansion wel even af want kan dan juist ook in mijn voordeel zijn.. alle servers grote queue en mijne misschien minder haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Ricmaniac schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:48:
@Diigii Nice! vet setje gear zo ook!

Ik twijfel om een transfer naar abaton te doen ook omdat hier meerdere daar zitten.
Keek toevallig naar population en zag dat alle servers High waren behalve mijn server die was medium... terwijl dat eerst juist de drukste EU server was.. beetje apart (EU streamers getransfered ofzo? :P )

Maar wacht eerst de expansion wel even af want kan dan juist ook in mijn voordeel zijn.. alle servers grote queue en mijne misschien minder haha
Abaton4Life (na 2 dagen spelen 8)7 ), totdat de queue ineens ernstig word haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
@Ricmaniac Abaton is wat rustiger, maar alsnog redelijk druk. Hopelijk is dat voldoende voor een niet al te grote queue straks bij de launch van de nieuwe expansion. Ik vermoed dat het wel druk gaat worden, de vraag is hoe druk. Ik weet dat Shroud en een paar andere grote streamers gaan streamen, dus dat trekt altijd wel veel volk.

Officieel bericht van New World:

Rise of the Angry Earth will be available to purchase and download beginning at 9AM PT (4PM UTC) on October 3. Ride mounts, wield a new weapon, explore transformed lands, and more.

4PM UTC = 2 uur achter op ons. Dus ik verwacht dat wij om 18:00 de expansion kunnen kopen & downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou mooi zijn voor de game als het drukker gaat worden door de expansion en vast kan houden. Een mmorpg hoeft geen miljoen spelers te hebben om gezond te zijn maar je wilt er toch wel wat meer dan de huidige aantallen lijkt mij. Vind ik het grote minpunt van de game momenteel omdat je kans hebt dat een Amazon straks kan denken: standje onderhoud en hop alle aandacht naar lord of the rings.
In dit soort games kun je heel veel uren in stoppen en dan vind ik het wel zo fijn om te weten dat er jaren serieus aan gewerkt gaat worden.
Enkel de toekomst zal dit uitwijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:21:
Zou mooi zijn voor de game als het drukker gaat worden door de expansion en vast kan houden. Een mmorpg hoeft geen miljoen spelers te hebben om gezond te zijn maar je wilt er toch wel wat meer dan de huidige aantallen lijkt mij. Vind ik het grote minpunt van de game momenteel omdat je kans hebt dat een Amazon straks kan denken: standje onderhoud en hop alle aandacht naar lord of the rings.
In dit soort games kun je heel veel uren in stoppen en dan vind ik het wel zo fijn om te weten dat er jaren serieus aan gewerkt gaat worden.
Enkel de toekomst zal dit uitwijzen. :)
Probleem wat ik hierin wel voorzie en paar keer over na dacht het weekend is dat de infrastructuur een probleempje blijft. De serve cap is 2500. blijft weinig opzich.

Heb gisteravond anderhalf uur gezocht naar een groep om die grote Worm raid te doen. er waren zo'n 2k mensen op mijn server online en gewoon geen groep kunnen vinden.

Straks heb je nog meer content verspreid door de hele game en nog steeds maar die zelfde cap. Waardoor de playerbase gespreid is.

De enige oplossing die ze hebben is imo mergen en caps verdubbelen OF de groupfinder cross server maknen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryptoknight
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07-2024
Ricmaniac schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:29:
[...]
De enige oplossing die ze hebben is imo mergen en caps verdubbelen OF de groupfinder cross server maken.
Dit is exact wat in de roadmap gepland staat voor season 4 (winter 2023):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5B4cpoC1BKnwgmK0PDH1bNnVW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bVQF9qvlBwMDuJGIr5zWLTqB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ricmaniac schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:29:
[...]

Probleem wat ik hierin wel voorzie en paar keer over na dacht het weekend is dat de infrastructuur een probleempje blijft. De serve cap is 2500. blijft weinig opzich.

Heb gisteravond anderhalf uur gezocht naar een groep om die grote Worm raid te doen. er waren zo'n 2k mensen op mijn server online en gewoon geen groep kunnen vinden.

Straks heb je nog meer content verspreid door de hele game en nog steeds maar die zelfde cap. Waardoor de playerbase gespreid is.

De enige oplossing die ze hebben is imo mergen en caps verdubbelen OF de groupfinder cross server maknen.
Dat is zeker een probleem voor een mmorpg maar kan 'opgelost' worden met wat @Kryptoknight laat zien. Al ben ik meer een voorstander van grotere servers zodat je meer een 'thuis' gevoel hebt zoals WoW dat vroeger had. Heeft beide zo zijn nadelen uiteraard.
Het ging mij meer om de totaal aantal spelers op alle server samen omdat ik me afvraag of Amazon verder gaat dan onderhoud op een gegeven moment wanneer de aantallen blijven hangen op het huidige punt of dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
Ik moet zeggen dat ik geen gevoel heb dat de server leeg loopt (of leeg is), met uitzondering van wellicht af en toe dungeon etc. doen. Maar inderdaad, daar wordt aan gewerkt. In elke stad waar ik kom is het behoorlijk druk, dus dat maakt het zeker wel goed! Zelfs op Abaton wat niet de drukste server is, zijn veel steden vol met mensen. Deze drukte zie ik zelfs in World of Warcraft helaas niet meer ;) . Naast de hoofdstad Valdrakken zijn de meeste andere steden zo goed als leeg met spelers. Denk dat New World het ook wel goed doet vanwege bijv. de housing in steden, wat mensen wel trekt naar een stad.

Wat ik op de Blizzard forums lees is dat er op classic servers 2-3k mensen per server zijn, dat lijken dus wel de aantallen te zijn die op New World ook mogelijk zijn (2500 cap). Hopelijk groeit de game gewoon goed met nieuwe features door de jaren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kryptoknight schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Dit is exact wat in de roadmap gepland staat voor season 4 (winter 2023):

[Afbeelding]
Oh nice :D wist niet dat dat op de planning stond. Ik denk dat het pas 2024 zal zijn tough want nu komt Season 3 eerst nog en blijkbaar willen ze het in season 4 hebben.

Maarja dat is wel iets wat deze game veeel beter gaat maken voor group play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
De update is alvast te downloaden, dus vergeet hem niet om aan te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yBPjISn.png

Had in het begin wel een paar error meldingen, maar hij doet het nu! Game is nog niet te koop, dit lijkt puur het updaten te zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door Diigii op 03-10-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hier nu ook gestart. 63GB patch jesus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:54:
De update is alvast te downloaden, dus vergeet hem niet om aan te zetten:

[Afbeelding]

Had in het begin wel een paar error meldingen, maar hij doet het nu! Game is nog niet te koop, dit lijkt puur het updaten te zijn!
Sale is als het goed is ook om 18:00 pas. En zal me niet verbazen als het 19:00 word voor ons want dat heeft steam heeeel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Sale is als het goed is ook om 18:00 pas. En zal me niet verbazen als het 19:00 word voor ons want dat heeft steam heeeel vaak.
Ja, ben echt benieuwd! Zal wel weer een hoogtepunt worden in de store qua drukte. Hier als mensen het nog willen checken als er updates zijn: https://twitter.com/NWGameStatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alansalomon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05 04:35
Je kan betalen.
Veel plezier iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Base game €16 op steam. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Servers bommetje vol zo te zien. https://nwdb.info/server-status
Veel plezier allemaal ik wacht nog even om te zien wat de servers doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Net begonnen, game werkt prima! Alleen kon ik de iets verdere mount quest niet doen, nu gedisconnect. Zodra ik er weer in zit weer verder. 130 queue, dus prima te doen (voor zover) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lets gooo! veel plezier allemaal :)

Lol er is alweer een EU server er bij geopend.

Mijn server valt nu opzich mee. 192
Zit er in. duurde maar 12 min

[ Voor 66% gewijzigd door Ricmaniac op 03-10-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ricmaniac schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:59:
Lets gooo! veel plezier allemaal :)

Lol er is alweer een EU server er bij geopend.

Mijn server valt nu opzich mee. 192
Zit er in. duurde maar 12 min
Ik zie het: Hercules. Op alle andere servers kun je niet eens meer een character maken.
Ik moest wat geld overmaken naar Steam maar dat duurt dit keer heel lang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olxGQREc3ujF3rrqfBP2qzgDKGQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jxp2p7FVfT39ygGPKNgNZG5E.png?f=user_large

Oeeeh Baby :D finally after all these years

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geen idee waarom het opwaarden bij steam zo belachelijk lang duurt vandaag maar het zal wel haha.
Morgen weer een dag en zag op mwdb dat de queue tijd 1 tot 2 uur is dus geen probleem. :P

Hoe bevalt het zover hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryptoknight
Sta alweer een tijdje in de queue, dus speelt nog niet zo lekker :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kryptoknight op 03-10-2023 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Heel goed! heb alleen nog weinig nieuwe content gedaan haha. Heb mijn mount unlocked en vervolgens wat mount races gedaan voor riding XP.

Vervolgens in de oude gebieden wat nieuwe fast travels unlocked en mijn inventory / storages beetje extra opgeruimt.

Nu ga ik even Cyberpunken omdat k niet te lang meer heb en dan ga ik morgen ochtend lekker beginnen aan de nieuwe newworld Story.

Moet wel echt complementen geven aan de movement van de mounts. voelt veeel beter aan dan ik had verwacht.

Als de game in deze staat uit kwam was het zo goed geweest he... Die mounts waren echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
Weet iemand een goeie (PvE) company op Abaton trouwens?
Broertje en ik zijn ook aan de expansion gestart, maar zonder company is ook maar niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Kryptoknight schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:09:
Weet iemand een goeie (PvE) company op Abaton trouwens?
Broertje en ik zijn ook aan de expansion gestart, maar zonder company is ook maar niets :)
Ik zit (door @Diigii ) in Hunt for Stella, casual PvE/PvP company op het moment met schijnbaar een grotere moeder company :)

Ik ben alleen nog maar lvl 39, dus nog weinig met die gasten gedaan haha, dus ervaringen aan @Diigii vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo te zien zijn de queues inmiddels verdwenen en na 10 uur(!) is mijn Steam tegoed ontvangen. Vandaag de bedoeling om mijn eerste stapjes te gaan zetten in de game. :)
Denk dat ik ik maar voor de nieuwe Hercules server ga want dat zal wat aan queue schelen op drukke tijden. Als ik het goed heb begrepen kun je iedere maand oid transfereren? Dus kan altijd nog weg daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:21:
Zo te zien zijn de queues inmiddels verdwenen en na 10 uur(!) is mijn Steam tegoed ontvangen. Vandaag de bedoeling om mijn eerste stapjes te gaan zetten in de game. :)
Denk dat ik ik maar voor de nieuwe Hercules server ga want dat zal wat aan queue schelen op drukke tijden. Als ik het goed heb begrepen kun je iedere maand oid transfereren? Dus kan altijd nog weg daar.
Transferren kost alleen wel weer geld denk ik? kan je verder op geen één server een char aanmaken dan? (zoals ik het hier een beetje lees zitten de meeste tweakers nu een beetje op Abaton? :) )

En de queue zal er 's ochtends niet echt zijn denk ik, probeer het vanavond rond 19 uur dan heb je op alle servers waarschijnlijk een queue, maar met een weekje is dat ook wel weer een heel stuk minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kieft91 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Transferren kost alleen wel weer geld denk ik? kan je verder op geen één server een char aanmaken dan? (zoals ik het hier een beetje lees zitten de meeste tweakers nu een beetje op Abaton? :) )

En de queue zal er 's ochtends niet echt zijn denk ik, probeer het vanavond rond 19 uur dan heb je op alle servers waarschijnlijk een queue, maar met een weekje is dat ook wel weer een heel stuk minder :)
Zou op iedere server moeten kunnen op dit tijdstip ja. Maar gisteren avond was de queue voor Hercules veel korter dan de rest vandaar. 2 uur wachten vind ik te gek ook voor een eerste week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:31:
[...]

Zou op iedere server moeten kunnen op dit tijdstip ja. Maar gisteren avond was de queue voor Hercules veel korter dan de rest vandaar. 2 uur wachten vind ik te gek ook voor een eerste week.
Ja helemaal eens hoor, Ik dacht om 22:30 even in te loggen op Abaton, met 15 min had ik er wel ingezeten maar toch even WoW gedaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist mijn eerste stapjes gemaakt op Hercules. :*) Enige server waar ik op kon beginnen dus makkelijke keus. Leuk om zoveel mensen te zien in een starting area! Gameplay voelt goed, graphics goed voor een mmo, muziek en geluid heel goed.
Alles gatheren aan het begin?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 04-10-2023 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
@Kryptoknight wat @Kieft91 zegt, was ook even aan het kijken/zoeken naar een company, en degene waar ik nu in zit lijkt best relaxed te zijn. Actieve members die ook lekker veel online zijn. Geen verplichtingen op dit moment en gewoon lekker de game spelen. Langzamerhand zullen er waarschijnlijk wel PvP dingen worden gedaan, maar daar komen we vanzelf ;)

@Ricmaniac Haha nice! Ja, mount is wel super nice. En het levelt ook nog eens snel door de races te doen.

Heb de flail geprobeerd, ook een super leuk wapen en doet behoorlijk wat damage. Lijkt inderdaad ook goede tank abilities te hebben. Heb nu ook een ability waarbij alle team leden 50% meer armor krijgen.

@Anoniem: 1486766 Ja, beetje lastig om te beginnen. Zelfs deze ochtend konden mensen geen character maken op Abaton (paar andere vrienden), dus die zullen later gaan transferen.
Qua gatheren, gewoon doen waar je je goed bij voelt. Alle resources kan je zeker gebruiken. Maakt niet uit of het Fiber is, of iets anders, is en blijft populair. Ik kan het meestal niet weerstaan om alles op te pakken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Diigii ik ben flink aan het verzamelen geen tijd voor quests haha. Heb maar ieder ding gemaakt bij dat eerste vuur om alles te kunnen gatheren. Zag wel dat je bag er voller door raakt. Wil een boog maar die kon ik nog niet maken.
Probeer de Main story een beetje aan te houden maar die vraagtekens negeren op de map gaat ook niet lukken denk ik. :P
___
Dat was het voor mij deze ochtend, goede eerste indruk. Weet natuurlijk nog niet of het mijn nieuwe mmorpg gaat worden maar voor €16 goed moment om achter te komen. ;) Sowieso weer eens leuk om al dat leven te zien in een laag level gebied van een mmo, gaat nooit vervelen. Komende tijd goed in de game duiken. :)
Hopelijk met een korte queue later op de dag..

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 04-10-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:35:

@Ricmaniac Haha nice! Ja, mount is wel super nice. En het levelt ook nog eens snel door de races te doen.

Heb de flail geprobeerd, ook een super leuk wapen en doet behoorlijk wat damage. Lijkt inderdaad ook goede tank abilities te hebben. Heb nu ook een ability waarbij alle team leden 50% meer armor krijgen.
Die heb ik nog niet kunnen proberen maar ga ik zeker doen ja. Denk dat ik vol tank ga met Sword / shield en misschien die flail als support weapon zeg maar. Kijken of we daar een leuke build mee kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is inmiddels alweer een server bijgekomen.
Ik ben nog niet omver geblazen maar de game speelt gewoon lekker weg. Een echte klik krijgen met een mmorpg duurt sowieso altijd even is mijn ervaring. Gatheren is heerlijk.
Maar wat zijn alle characters generiek zeg. :P Alsof ze random de stemmen er onder hebben gegooid om verschil te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 04-10-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is een goede site voor builds etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:00:
Studioloot dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ja gevonden, zag er niets over op die site in eerste instantie. Ik wil sowieso verder met Spear nu nog even opzoeken hoe verder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:00:
Ligt meestal aan het wapen. Voor flail builds zijn wel wat sites te vinden, maar nog even testen etc. Icy Veins heeft bijv. ook New World builds, wat wel nice is! Daar kan je ook mee beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Diigii schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:51:
[...]

Ligt meestal aan het wapen. Voor flail builds zijn wel wat sites te vinden, maar nog even testen etc. Icy Veins heeft bijv. ook New World builds, wat wel nice is! Daar kan je ook mee beginnen :)
Ik gebruik nu de studioloot leveling build. Niet heel actueel maar zal vast nog goed genoeg zijn. Spear en Hammer. Spear bevalt mij sowieso en de Hammer die wissel ik wat af met bow bijvoorbeeld. Icy Veins kwam ik ook al tegen. :)
Moet zeggen dat de game steeds beter klikt. :) Lijkt een ideale game voor wanneer je een mmorpg ervaring wilt maar geen tweede baan. ;)
Tevens blij met mijn server keus. Pas geopend en ook alweer gesloten voor nieuwe characters. Geen queue in de avond.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 05-10-2023 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:47
Ook maar de game aangeschaft aangezien hij in de aanbieding was. Sinds dit jaar weer een dikke game pc. Begonnen op de server Antaras. Tot nu toe bevalt de game erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Netjes! ik heb de expansion ineens heel weinig gespeeld op de eerste avond na XD ...zit helemaal in cyberpunk. Maar daar nu hele grote stappen gemaakt en de main story alle endings uitgespeeld dus denk dat ik nu wel aan Angry Earth ga beginnen tussendoor.

Waar begin je die nieuwe questline eigenlijk? Ik vond het niet duidelijk ingame in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-05 17:36
Ik heb het spel al sinds de eerste week na release niet meer aangeraakt. Is er veel veranderd in het spel? Ik ben gekomen tot ongeveer level 24, toen ben ik ermee gestopt omdat ik het te eentonig begon te vinden. Is er op dit gebied veel veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ryatzu schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:00:
Ook maar de game aangeschaft aangezien hij in de aanbieding was. Sinds dit jaar weer een dikke game pc. Begonnen op de server Antaras. Tot nu toe bevalt de game erg goed
Nice, welkom! Zeker goed om te beginnen, veel nieuwe dingen, vooral de revamped story moet erg goed zijn!

@Ricmaniac De nieuwe story kan voor verschillende mensen ergens anders beginnen. De mijne begon in Reekwater (Farharbor City). Weet de naam niet meer, maar denk als je daar begint dat het goedkomt!

@Toonen1988 Zeker, wel vaker benoemd, maar super goede changes. Eigenlijk 2 jaar lang updates, groot en klein. Het levelen van 1-60, crafting, andere professions (geupdate), gathering, PvP, heel aantal steden visueel aangepast, performance updates, en nog veel veel meer ;)

Heb nu net vandaag m'n 2e Artifact gekregen, wapen wat ik ook wou, de "Odo". Dit is een level 700 Artifact Flail.

En nog een transmog updateje ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lcXREti.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-05 17:36
Diigii schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

@Toonen1988 Zeker, wel vaker benoemd, maar super goede changes. Eigenlijk 2 jaar lang updates, groot en klein. Het levelen van 1-60, crafting, andere professions, gathering, PvP, heel aantal steden visueel aangepast, performance updates, en nog veel veel meer ;)
Ik zal New World een nieuwe kans geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Moet je nou betalen voor die mounts? Ik nam toch aan dat het gewoon gratis toegevoegd zou worden, maar blijkbaar heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Visgek82 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:43:
Moet je nou betalen voor die mounts? Ik nam toch aan dat het gewoon gratis toegevoegd zou worden, maar blijkbaar heb ik het mis?
Het unlocken van mounts, gebruiken van mounts en upgraden van mounts met items is onderdeel van de Rise of the Angry Earth expansion. De expansion is net zoals de game Buy-To-Play. Dus 1 keer betalen en dan kan je spelen zonder maandelijkse betaling (subscription zoals bij World of Warcraft).

Je kan ook andere skins kopen in de store, als je dat zou willen, maar dat is niet nodig. Je unlockt standaard een paard, wolf en leeuw skin.

Er is twee jaar lang gratis content gekomen, maar dit is de eerste betaalde expansion. Deze kost onder de €30,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Diigii schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Het unlocken van mounts, gebruiken van mounts en upgraden van mounts met items is onderdeel van de Rise of the Angry Earth expansion. De expansion is net zoals de game Buy-To-Play. Dus 1 keer betalen en dan kan je spelen zonder maandelijkse betaling (subscription zoals bij World of Warcraft).

Je kan ook andere skins kopen in de store, als je dat zou willen, maar dat is niet nodig. Je unlockt standaard een paard, wolf en leeuw skin.

Er is twee jaar lang gratis content gekomen, maar dit is de eerste betaalde expansion. Deze kost onder de €30,- ;)
Aha. Dank je wel voor je antwoord. Ik ben echter nog niet zover om hier (nog meer) geld in te stoppen , ik wacht nog ff af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Visgek82 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

Aha. Dank je wel voor je antwoord. Ik ben echter nog niet zover om hier (nog meer) geld in te stoppen , ik wacht nog ff af :)
Gewoon lekker de tijd nemen! :) Ook met de nieuwe expansion, je kan merken dat het levelen van je character en het levelen van je mount super relaxed gaat. Level 60-65 ben je in no-time, en m'n mountskill is denk nu 150+, door alleen races te doen die je kan volgen met de questline. Dus je unlockt ook als super snel de mount, 2 item ability slots en 1 transmog slot. Laatste transmog slot unlock je met mountskill 250.

Er is zeker geen rush. Lekker je ding doen, craften, gatheren, PvP queuen, world events, noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:00:
Ik heb het spel al sinds de eerste week na release niet meer aangeraakt. Is er veel veranderd in het spel? Ik ben gekomen tot ongeveer level 24, toen ben ik ermee gestopt omdat ik het te eentonig begon te vinden. Is er op dit gebied veel veranderd?
Ja als je toen voor het laatst hebt gespeeld kan je nu heel goed opnieuw beginnen en moet veel beter aanvoelen nu. je gaat veel vloeiender door het verhaal etc heen. maarja eentonig kan nog steeds misschien.. het blijft gewoon killen, questen en gatheren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30

Dhrax

Prog Lord

Die queues beginnen toch wel zeer vervelend te worden, even snel spelen in de avond of weekend is er niet bij. Zit toch minimaal tegen een queue van 500-1000 (Abaton) aan te kijken. Vanmiddag al een deel van de MSQ bugged omdat een boss niet wilde spawnen. Qua progress een zeer teleurstellend weekend haha.

Naja, dan maar even verder Phantom Liberty induiken XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:13

TTLCrazy

Listen to Frankie

Van het weekend deze MMO weer eens opgepakt en na een dag spelen gelijk de uitbreiding gekocht. Speelt lekker weg, het is echt een heel stuk verbeterd in vergelijking met dag 1. ben toen iets van level 25 geworden of zo, maar vond er geen reet aan. Tegenwoordig is het zoveel beter, het enige wat ik eigenlijk mis, is een minimap. Ik zoek mij de kolere naar de questgevers plus questgebieden. Daar kan echt nog heel wat beter imo. Toegegeven, het gaat al beter als in het begin en raak wat meer gewend aan dit ESO kompas systeem. Maar het zal mij waarschijnlijk nooit echt bekoren.

Is de minimap addon nou legaal of niet ? Ik lees heel controverse hierover. Ook las ik dat er een site is welke automatisch een map heeft met jouw positie hierop gelinkt aan de game ? Wellicht is dat ook een oplossing.

Verder niets dan lof voor deze game, veel atmosferische gebieden, de factions zijn goed uitgwerkt. Prima :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
TTLCrazy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:53:
Van het weekend deze MMO weer eens opgepakt en na een dag spelen gelijk de uitbreiding gekocht. Speelt lekker weg, het is echt een heel stuk verbeterd in vergelijking met dag 1. ben toen iets van level 25 geworden of zo, maar vond er geen reet aan. Tegenwoordig is het zoveel beter, het enige wat ik eigenlijk mis, is een minimap. Ik zoek mij de kolere naar de questgevers plus questgebieden. Daar kan echt nog heel wat beter imo. Toegegeven, het gaat al beter als in het begin en raak wat meer gewend aan dit ESO kompas systeem. Maar het zal mij waarschijnlijk nooit echt bekoren.

Is de minimap addon nou legaal of niet ? Ik lees heel controverse hierover. Ook las ik dat er een site is welke automatisch een map heeft met jouw positie hierop gelinkt aan de game ? Wellicht is dat ook een oplossing.

Verder niets dan lof voor deze game, veel atmosferische gebieden, de factions zijn goed uitgwerkt. Prima :)
Ik gebruikte er heel lang 1 die de coordinaten van je scherm af las en daardoor je positie kon bepalen.

Officieel is het niet legaal nee, de game wil dit niet anders hadden ze zelf wel een minimap gemaakt :P
Jammer vind ik nog steeds want het hoort gewoon in een mmo. maakt alles fijner. New World heeft de coordinaten van je scherm weggehaald waardoor die addon dat niet meer kon aflezen.

Degene die er nu zijn weet ik niet of die werken of hoe ze het doen. Gebruik het niet meer sinds die ene niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit zoals in al dit soort games weer te stoeien met inventory ruimte en hoe er mee om te gaan. Wat zal ik toch met al die mats doen.. Gebruiken om beroepen te levelen? Een deel of alles naar de vendor brengen? Zoveel mogelijk refinen? focussen op een paar beroepen? Als iemand hier kan vertellen wat wijsheid is voor een nieuwe speler, heel graag! :)
Ik vind gatheren leuk om te doen. Als het niet nodig is doe ik liever zo min mogelijk crafting tenzij het voor mij, als voornamelijk solo speler, teveel toevoegt.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 09-10-2023 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Dhrax schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:02:
Die queues beginnen toch wel zeer vervelend te worden, even snel spelen in de avond of weekend is er niet bij. Zit toch minimaal tegen een queue van 500-1000 (Abaton) aan te kijken. Vanmiddag al een deel van de MSQ bugged omdat een boss niet wilde spawnen. Qua progress een zeer teleurstellend weekend haha.

Naja, dan maar even verder Phantom Liberty induiken XD
Haha, queues blijven toch wel een dingetje inderdaad. Het is geen goede eigenschap, maar vindt het beter dan het ooit was. Vooral in het begin had je queues van 2-3k toen de game uitkwam. Daar zat je soms uren te wachten. Moet nu ongeveer max. een uur wachten. En games zoals World of Warcraft was het vaak nog erger (4-5 uur queues in Classic WoW).

Gisteravond om 10uur nog ingelogd op Abaton, gelukkig geen queue. Ik denk dat het gauw anders wordt, vooral als mensen beginnen te transferen.

@TTLCrazy Ik denk dat het vooral met de "immersion" te maken heeft dat deze er officieel nog niet is, wat ik enigzins kan begrijpen. Maar een minimap zou wel fijn zijn. Ik vind het juist een mindere immersion als ik elke 30 seconden mijn grote map open om te kijken waar ik loop :p vooral met de mount race quests moet je 2km lopen en dan is het snelste als je de weg gebruikt, dus dan moet ik wel een map hebben om te kijken welke route (op de weg) het snelst is.

@Anoniem: 1486766 In principe kan je alle mats gebruiken voor professions. Ook op hogere level is het handig om "lagere" mats te hebben, zoals Fiber en dat soort dingen. Een tip is om elke bank in steden te gebruiken voor specifieke materials. Dus Jewelcrafting in stad 1, Resources in stad 2 etc. Als je straks een huis hebt in een stad, dan kan je bij het duurste huis 4 chests plaatsen en dat geeft behoorlijk wat space, altijd handig!

Verkopen aan vendors kan (helaas) niet, omdat dat er niet in zit. Maar ik sla alle materials/resources etc. op in m'n storage. Dus eigenlijk is het niet zo erg dat je het niet kan verkopen. Verkopen kan alleen via de auction house.

Met gear, het beste wat je kan doen is om gear te equippen welke beter is. Dat is vaak kijken naar welke stats je nodig hebt. Heb je bijv. een wapen, zoals een Speer, deze heeft Dexterity (kan ook andere stats, ligt aan je wapen combo!) nodig. Dan is het handig om gear met of Dexterity of Constitution te equippen. En op basis van je levels up verdeel je de stat points. Op max. level en wellicht tussendoor ga je waarschijnlijk wel je stats 1 keer of vaker resetten. Overige gear wat je niet gebruikt kan je salvagen (Ctrl + C + Linkermuisknop = quick salvage). Je krijgt namelijk weer resources van gear, dus deze kan je op je bank zetten. Items die je denkt te gaan gebruiken kan je locken, met de toetscombinatie (L + linkermuisknop). Dan kan je het niet perongeluk salvagen. Je kan ook in-game een menutje openen om dingen te salvagen of locken.

Ook als ik bijv. Blacksmithing train en ik maak armor, dan salvage ik het veelal gelijk daarna. Er is zelfs een Salvage all knop die je kan gebruiken na het craften :p

Hopelijk helpt dit een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een goeie tip @Diigii om in iedere stad specifiek op te slaan, dankje. :) Dat ga ik doen wanneer ik in de volgende stad kom, fijn om te weten dat je alles wel kunt opslaan dus. Niet zo erg in dat geval dat vendoren niet kan.
Craften doe ik af en toe want weet niet of het slim is om op level 20 al volop te gaan craften, kost ook weer geld. Dat je alle mats kunt bewaren is heel fijn want dan kun je altijd nog aan de slag met craften en de boel inhalen.
Het salvagen was ik al achter gekomen en ik draag weinig overbodige gear mee. 8)

Ik ga voor Str, Dex en een beetje Con. Sowieso spear, tweede wapen weet ik nog niet wat ik het leukste vind. Bow heeft meestal mijn voorkeur in dit soort games maar je moet goed aimen in deze game.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 1486766 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:51:
Dat is een goeie tip @Diigii om in iedere stad specifiek op te slaan, dankje. :) Dat ga ik doen wanneer ik in de volgende stad kom, fijn om te weten dat je alles wel kunt opslaan dus. Niet zo erg in dat geval dat vendoren niet kan.
Craften doe ik af en toe want weet niet of het slim is om op level 20 al volop te gaan craften, kost ook weer geld. Dat je alle mats kunt bewaren is heel fijn want dan kun je altijd nog aan de slag met craften en de boel inhalen.
Het salvagen was ik al achter gekomen en ik draag weinig overbodige gear mee. 8)

Ik ga voor Str, Dex en een beetje Con. Sowieso spear, tweede wapen weet ik nog niet wat ik het leukste vind. Bow heeft meestal mijn voorkeur in dit soort games maar je moet goed aimen in deze game.. :P
Je kan veel kanten op met je stats, maar als je bijv. Spear en Bow doet, dan kan je het beste voor Dex/Con gaan. Volgens mij scaled een boog alleen met Dex. Dit betekent dat hoe hoger je Dex, des te meer damage je doet met je boog. STR ophogen werkt dan niet voor je boog, enkel voor je Spear. Maar dat zou natuurlijk jammer zijn.

Het geeft ook een voordeel als je bijv. 300 Dex hebt ipv 150 Str en 150 Dex. 300 (of 250) Dex geeft je bijv. een gegarandeerde crit als je een wegrolt. Zo heeft elke stat op bepaalde levels (50/100/150) speciale abilities. Maar vooral spelen wat je leuk vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Al level 65 hiero? :P Heb weinig gespeeld helaas. Zat nog veel in Cyberpunk.

Momenteel gewoon meer spelers dan zaterdag avond. bizar. goed om te zien dat het druk is :) nu is het moment om dus ook dungeons te willen doen enzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Eindelijk de flail een beetje geleveld. De skills zijn wel heel nice visueel! vind het vette combat als tank.
Gebruik nu Flail&Shield en Sword&Shield dus echt vol gas tank maar speelt leuk imo. nu moet ik alleen vet veel dungeons leren want als tank heb je toch wat verantwoordelijkheid haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:13

TTLCrazy

Listen to Frankie

Is die flail ook als dps spec te gebruiken ? Ik heb nog niet echt nar dat wapen gekeken, speel nu vnl dps levelen als hatchet/greatsword en dat gaat prima.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
TTLCrazy schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:00:
Is die flail ook als dps spec te gebruiken ? Ik heb nog niet echt nar dat wapen gekeken, speel nu vnl dps levelen als hatchet/greatsword en dat gaat prima.
Nee in principe niet. het is een tanky / support weapon. je kan je team buffen enzo.
Je gebruikt hem in principe voor: Defensive, Staggers en buffs & Debuffs

Had wel iemand gezien in PvP met Flail + Blunderbuss en die domineerde de boel. maar weet niet of dat legit die combinatie bijvoorbeeld was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 10:39
Ik ga denk ik life staff en dan shield + flail. Ben je in principe full paladin :P ben nu net level 65 en nog niet echt tijd gehad om verder rond te kijken maar het is wel een leuke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
ex87 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:07:
Ik ga denk ik life staff en dan shield + flail. Ben je in principe full paladin :P ben nu net level 65 en nog niet echt tijd gehad om verder rond te kijken maar het is wel een leuke update.
Ja idd, die fantasyclass had ik ook met de launch van de game. Toen was lifestaff best OP en speelde ik SnS/Lifestaff in full heavy.

Nu met Flail en shield is het nog eens meer versterkt ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baantje97
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-05 16:17
Zeer leuke update, blij dat mounts nu in de game zitten. Gelijk de mount quests gedaan en de maximale speedboost nu unlocked op mijn mount. Zijn hier nog actieve spelers op de server Nysa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeee1993
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05 11:05
Na de release 2 jaar geleden vrij snel gestopt, maar sinds een paar weken weer opgepakt. Ik moet zeggen er is idd zoveel veranderd en het wordt alleen maar beter! Ben nu helemaal hooked en dat heb ik echt een lange tijd niet gehad met een spel. Het lvlven gaat allemaal een stuk sneller en je bent met de quests zo lvl60/65. Hier nog mensen die op Kronos spelen?

Gister m'n eerste influence race gedaan wat erg leuk was. Nu ben ik geen pvper en heb ik al helemaal geen PvP build, maar toch met een bow wat rondgeschoten. Wil namelijk de artifact GS die je ergens in de PvP track krijgt. Ik vind het wel vervelend dat je eigenlijk telkens je build moet wijzigen om een goede pvper te zijn en daar heb ik niet veel zin in. Verder echt top verandering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mikeee1993 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:08:
Het lvlven gaat allemaal een stuk sneller en je bent met de quests zo lvl60/65.
Als ik zoiets lees denk ik altijd: moet dat dan? De weg zelf blijkt voor mij achteraf vaak het meest magische te zijn in een mmorpg.
Ze moeten er natuurlijk wel voor zorgen dat die weg aangenaam is. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 10-10-2023 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-05 23:54
Nog mensen hier die begonnen zijn op Hercules? Gisteren de game weer opgepakt, heb nog een lvl 1 character op Nyx maar kon gisteren vrijwel direct inloggen op Hercules, dus daar maar begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
@Raxious Het lijkt erop dat de meesten verspreid zitten helaas. Komt ook omdat je nu "geforceerd" wordt om op een andere server te beginnen vanwege de drukte. Ik denk dat we over een maand maar eens moeten kijken of we wat meer naar elkaar kunnen komen.

@Anoniem: 1486766 Haha ja, levelen is soms ook een ervaring op zichzelf ;) Hier zeker niet anders. Maar het is nu in ieder geval anders, omdat je ook gelijk alle story mee pakt.

@Baantje97 Nysa weet ik eigenlijk niet, zijn veel servers die zijn gekomen nadat ik was begonnen. Gelukkig kunnen we hopelijk dit jaar nog met elkaar dungeons/raids doen, dat scheelt al weer.

@Mikeee1993 Welkom terug! Het is zeker een genot om nu te spelen. Moet zeggen de combinatie van professions, dingen in de wereld, de battlepass, dungeons, het valt allemaal ook behoorlijk goed samen. Zoals professions, je hebt overal iets aan. Of het nu is omdat je goede armor wil maken, of transmog items, potions. Het blijft gewoon een noodzaak.

Gisteren zelf voor het eerst een Mutation dungeon gedaan om te kijken hoe dat ging. Was super gaaf om te doen, lekker uitdagend! Merkte nog wel dat ik met Flail+Shield niet heel erg aggro kon krijgen, dus dat maakt het wel lastig. Nu op m'n Greatsword een Gem gezet waarbij m'n threat generation omhoog gaat van 150-300%. Dus dat is hopelijk de oplossing. Waarschijnlijk eerst met m'n greatsword door een groep heen gaan (moet nog even zoeken of dat moet), en dan met m'n Flail + Shield tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:36:
[...]

Als ik zoiets lees denk ik altijd: moet dat dan? De weg zelf blijkt voor mij achteraf vaak het meest magische te zijn in een mmorpg.
Ze moeten er natuurlijk wel voor zorgen dat die weg aangenaam is. ;)
In deze game wel :P level 60 is voornamelijk waar de content gewoon zit in deze MMO.
Het was echt een groot probleem met de launch van de game tussen 30-45 . zo ontzettend veel mensen stopte met spelen tussen die levels.

Enige waar ik me zorgen over maak is hoe mogelijk het blijft de oude content te doen.
Ik weet niet of ze daar scaling hebben aangepast maar anders word veel content ineens irrelevant denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

In deze game wel :P level 60 is voornamelijk waar de content gewoon zit in deze MMO.
Het was echt een groot probleem met de launch van de game tussen 30-45 . zo ontzettend veel mensen stopte met spelen tussen die levels.

Enige waar ik me zorgen over maak is hoe mogelijk het blijft de oude content te doen.
Ik weet niet of ze daar scaling hebben aangepast maar anders word veel content ineens irrelevant denk ik.
Oude "reguliere" content wordt in principe wat makkelijker (maar level 60 mobs zijn nu nog steeds wel lastig). Met reguliere dungeon moeilijkheid heb je nog wel level 35 mobs die makkelijke te killen zijn, maar wil je een bepaalde artifact items (ilevel 700) hebben, zoals "The Wall" dan moet je daarvoor een oude dungeon op Mutation level doen. Het lijkt er nu op dat Mutation Dungeons iets is wat je alleen kan doen wanneer je de nieuwe expansion hebt gekocht. Dit komt omdat alle Mutated dungeons (van elke oude en nieuwe dungeon), worden gescaled. Dit betekent dat je max. level moet zijn en hoge(re) ilevel moet hebben om deze te kunnen doen. Deze content blijft dus zeker relevant! :)

Opzich vind ik dat wel een goede zaak, dan blijft oude dungeon content bij elke nieuwe expansion nog steeds iets wat je kan blijven doen. Nadeel is, je moet de nieuwe expansion aanschaffen (maar dat is bij vele MMORPG's niets nieuws).

Ik heb de 20 man content nog niet gedaan, maar ik vermoed dat daar hetzelfde gebeurd. Maar de raid is nog nieuw, dus zal met wat ilevels meer nog pittig genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Oude "reguliere" content wordt in principe wat makkelijker (maar level 60 mobs zijn nu nog steeds wel lastig). Met reguliere dungeon moeilijkheid heb je nog wel level 35 mobs die makkelijke te killen zijn, maar wil je een bepaalde artifact items (ilevel 700) hebben, zoals "The Wall" dan moet je daarvoor een oude dungeon op Mutation level doen. Het lijkt er nu op dat Mutation Dungeons iets is wat je alleen kan doen wanneer je de nieuwe expansion hebt gekocht. Dit komt omdat alle Mutated dungeons (van elke oude en nieuwe dungeon), worden gescaled. Dit betekent dat je max. level moet zijn en hoge(re) ilevel moet hebben om deze te kunnen doen. Deze content blijft dus zeker relevant! :)

Opzich vind ik dat wel een goede zaak, dan blijft oude dungeon content bij elke nieuwe expansion nog steeds iets wat je kan blijven doen. Nadeel is, je moet de nieuwe expansion aanschaffen (maar dat is bij vele MMORPG's niets nieuws).

Ik heb de 20 man content nog niet gedaan, maar ik vermoed dat daar hetzelfde gebeurd. Maar de raid is nog nieuw, dus zal met wat ilevels meer nog pittig genoeg zijn.
Oh dus de mutation is er uit van voorheen en nu alleen voor 65 ? Dat verklaard het dan wel ja.
Opzich is dat wel goed juist denk ik.

Ja die worm wil ik ook echt nog eens doen man! had het geprobeerd vlak voordat de uitbreiding uit kwam maar toen waren er geen groepen meer voor te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Halloween event komt er weer aan volgende week. Met nieuwe rewards en extra toevoegingen aan het event.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLbihn18hx1IFaeG7-rWJNFqpSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FlbktB446FIWo4zIh5wPeEuD.png?f=fotoalbum_large

Deze rewards vind ik wel heel vet als je al wat langer speelt ken je al die enemies :P

Transform into some of your favorite characters like Captain Thorpe to celebrate the spooky season. Costumes can be obtained for the duration of the event from Town centerpieces and Baalphazu. Here’s the full selection:

Captain Thorpe
Adiana
Anubian Reaver
Lost Monarch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3eXzbITDOxipH-QOA2YmdmMdcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GbF8igfGWYNn6imDrFo2YqOO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:42:
Halloween event komt er weer aan volgende week. Met nieuwe rewards en extra toevoegingen aan het event.

[Afbeelding]

Deze rewards vind ik wel heel vet als je al wat langer speelt ken je al die enemies :P

Transform into some of your favorite characters like Captain Thorpe to celebrate the spooky season. Costumes can be obtained for the duration of the event from Town centerpieces and Baalphazu. Here’s the full selection:

Captain Thorpe
Adiana
Anubian Reaver
Lost Monarch

[Afbeelding]
Nice ja! Kan niet wachten totdat de halloween event er weer is, weer wat dingen verzamelen! Geeft mij ook een goede reden om professions te trainen om de oude en wellicht nieuwe transmogs te maken. Misschien ook een goed idee voor een ieder om alvast wat blue prints te kopen van vorig jaar halloween. Ik weet niet of deze allemaal terugkomen, maar weet zeker dat ze wel weer populair gaan worden. Zou jammer zijn dat de blue prints op zijn en iemand had nog graag een halloween wapen oid willen maken :)

Edit:

Ook nieuwe items zijn te claimen met Twitch Prime:

(2) Tall Green Ivy Trellis
(10) Geroosterd konijn met gekruide groenten
(20) Donkere materie
(2) Transmog Token
(5) Gypsum Orb
(10) Vial of Suspended Azoth
Runestone Stopwatch

[ Voor 7% gewijzigd door Diigii op 12-10-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikeee1993
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05 11:05
@Mikeee1993 Welkom terug! Het is zeker een genot om nu te spelen. Moet zeggen de combinatie van professions, dingen in de wereld, de battlepass, dungeons, het valt allemaal ook behoorlijk goed samen. Zoals professions, je hebt overal iets aan. Of het nu is omdat je goede armor wil maken, of transmog items, potions. Het blijft gewoon een noodzaak.
@Diigii Ja er is veel variatie en vind het ook heerlijk om alle skills te trainen. In het begin wel best overwelmend met alle verschillende materialen etc. voor de crafting skills. De focus ligt bij mij nu om alle skills eerst 200 te maken. Ondertussen wat chestruns en bosses campen voor materials en gold.

Halloween event ziet er ook top uit ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Mikeee1993 op 13-10-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Inmiddels de nieuwe dungeon een paar keer getankt en ben echt wel goed te spreken over de flail vind het een tof en fijn wapen.

Heb het uiterst tanky gedaan met ook een sword shield er bij dus continue block mogelijkheden =p

Power bijna 700 dus gaat ook de goeie kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 17:57
Als er nog meer mensen weer actief spelen en toevallig op Barri zitten laat het dan zeker even weten. Een deel van de "originele" tweakers groep uit de beta zit nu ook weer samen in een company. Voornamelijk gericht op PvP maar er worden ook wel gewoon dungeons/hatchery en binnenkort raid gerund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Qzar schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:07:
Als er nog meer mensen weer actief spelen en toevallig op Barri zitten laat het dan zeker even weten. Een deel van de "originele" tweakers groep uit de beta zit nu ook weer samen in een company. Voornamelijk gericht op PvP maar er worden ook wel gewoon dungeons/hatchery en binnenkort raid gerund.
Oh vet! welke company en wie kan ik berichten ingame? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Qzar welke company :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Besef me na dit topic weer te zien dat New World niet mijn Nieuwe mmorpg is geworden. De liefde was kort en we hebben alweer afscheid genomen. :P
Op papier word ik er enthousiast van, de eerste uren ook echt genoten maar uiteindelijk niet de bekende klik waardoor een mmorpg bij je blijft hangen en je blijft terug komen. Dat is voor iedereen anders maar jullie zullen het wel herkennen, sommige mmorpgs doen dat bij je andere niet.
Veel plezier voor wie wel de klikt heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 1486766 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:12:
Besef me na dit topic weer te zien dat New World niet mijn Nieuwe mmorpg is geworden. De liefde was kort en we hebben alweer afscheid genomen. :P
Op papier word ik er enthousiast van, de eerste uren ook echt genoten maar uiteindelijk niet de bekende klik waardoor een mmorpg bij je blijft hangen en je blijft terug komen. Dat is voor iedereen anders maar jullie zullen het wel herkennen, sommige mmorpgs doen dat bij je andere niet.
Veel plezier voor wie wel de klikt heeft. :)
Ben dan wel benieuwd waarom je geen klik hebt met New World? ;)

Ik speel zelf nu 4-5 jaar aan eengesloten World of Warcraft en heb vrienden die ook FFXIV spelen. Dit zijn toch wel de piek MMO's. Ondanks dat deze MMO's erg goed zijn, merk je gewoon het verschil met een nieuwe MMO zoals New World, vooral de engine met alle bijbehorende dingen (crafting,professions,geluiden). Het enige wat nu nog een (groot) nadeel is van New World, het kan nog niet op tegen hoeveelheid content (mounts, toys, transmogs etc.) van World of Warcraft of FFXIV.

Wat ik veel merk aan mensen is dat ze oneindig op zoek zijn naar de beste MMORPG waarin alles zit. Dus WoW, FFXIV, Guild Wars 2, ESO etc. gecombineerd in 1 MMO en dat ze dit zoeken in een nieuwe MMO. Ik zeg wel vaker, als ik al kijk naar Ashes of Creation. Ziet er zeker belovend uit, maar is nog verre van af (gaat nog wel minstens 2 jaar duren).

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord