Dhrax schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:02:
Die queues beginnen toch wel zeer vervelend te worden, even snel spelen in de avond of weekend is er niet bij. Zit toch minimaal tegen een queue van 500-1000 (Abaton) aan te kijken. Vanmiddag al een deel van de MSQ bugged omdat een boss niet wilde spawnen. Qua progress een zeer teleurstellend weekend haha.
Naja, dan maar even verder Phantom Liberty induiken XD
Haha, queues blijven toch wel een dingetje inderdaad. Het is geen goede eigenschap, maar vindt het beter dan het ooit was. Vooral in het begin had je queues van 2-3k toen de game uitkwam. Daar zat je soms uren te wachten. Moet nu ongeveer max. een uur wachten. En games zoals World of Warcraft was het vaak nog erger (4-5 uur queues in Classic WoW).
Gisteravond om 10uur nog ingelogd op Abaton, gelukkig geen queue. Ik denk dat het gauw anders wordt, vooral als mensen beginnen te transferen.
@
TTLCrazy Ik denk dat het vooral met de "immersion" te maken heeft dat deze er officieel nog niet is, wat ik enigzins kan begrijpen. Maar een minimap zou wel fijn zijn. Ik vind het juist een mindere immersion als ik elke 30 seconden mijn grote map open om te kijken waar ik loop

vooral met de mount race quests moet je 2km lopen en dan is het snelste als je de weg gebruikt, dus dan moet ik wel een map hebben om te kijken welke route (op de weg) het snelst is.
@
Anoniem: 1486766 In principe kan je alle mats gebruiken voor professions. Ook op hogere level is het handig om "lagere" mats te hebben, zoals Fiber en dat soort dingen. Een tip is om elke bank in steden te gebruiken voor specifieke materials. Dus Jewelcrafting in stad 1, Resources in stad 2 etc. Als je straks een huis hebt in een stad, dan kan je bij het duurste huis 4 chests plaatsen en dat geeft behoorlijk wat space, altijd handig!
Verkopen aan vendors kan (helaas) niet, omdat dat er niet in zit. Maar ik sla alle materials/resources etc. op in m'n storage. Dus eigenlijk is het niet zo erg dat je het niet kan verkopen. Verkopen kan alleen via de auction house.
Met gear, het beste wat je kan doen is om gear te equippen welke beter is. Dat is vaak kijken naar welke stats je nodig hebt. Heb je bijv. een wapen, zoals een Speer, deze heeft Dexterity (kan ook andere stats, ligt aan je wapen combo!) nodig. Dan is het handig om gear met of Dexterity of Constitution te equippen. En op basis van je levels up verdeel je de stat points. Op max. level en wellicht tussendoor ga je waarschijnlijk wel je stats 1 keer of vaker resetten. Overige gear wat je niet gebruikt kan je salvagen (Ctrl + C + Linkermuisknop = quick salvage). Je krijgt namelijk weer resources van gear, dus deze kan je op je bank zetten. Items die je denkt te gaan gebruiken kan je locken, met de toetscombinatie (L + linkermuisknop). Dan kan je het niet perongeluk salvagen. Je kan ook in-game een menutje openen om dingen te salvagen of locken.
Ook als ik bijv. Blacksmithing train en ik maak armor, dan salvage ik het veelal gelijk daarna. Er is zelfs een Salvage all knop die je kan gebruiken na het craften
Hopelijk helpt dit een beetje