Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 04:16
Ricmaniac schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:15:
[...]

Waarom opnieuw begonnen op US dan ?
tja.. ik vind de "journey" eigenlijk leuker dan de endgame om eerlijk ze zijn :+
Maar jij zit nog op Barri dus, stuur maar een keer een PB als je online bent 8)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
@Ricmaniac Wow.. heb je de map gezien op Barri??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0Wr9djsDzq1QL2QgTjWCtCXagQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYqorE0HweCcqSZm0LyYjvb5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YK4KoPYR7oPAGeLSR63drlu72m0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2AAU4k53ZKcLBUoxVLqxKSC9.png?f=fotoalbum_large

WTF!! 8)7 8)7 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Khaelos op 03-04-2023 23:32 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:33
Ja er is blijkbaar recentelijk veel Marauder invloed :P

Ah jah voor mij maakt het niet uit haha ik ben toch al marauder vanaf het begin >:)

Maar sowieso maakt het weinig uit als je casual speelt heb ik het idee. Heel veel benefits zijn er niet meer behalve de gold. Maar zoals die storages gebruiken tussen de gebieden is allang voor iedereen open. niet meer alleen als je het gebied bezit.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ben wel heel benieuwd of morgen nou eindelijk dat seizoen begint of dat het toch weer delayed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vanmiddag eindelijk Seizoen 1 :P verwacht niet dat het nu NOG langer delayed word. Ze hebben nu namelijk een post dat het vandaag launched en 14:00 (onze tijd)

Downtime +- 2 uur lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 01:04:
Ben wel heel benieuwd of morgen nou eindelijk dat seizoen begint of dat het toch weer delayed wordt.
zojuist een bericht in-game dat de servers om 14:00 offline gaan voor planned patch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wel cool om dit seizoen de leaderboards proberen te halen :P Denk dat open world PvP voor mij nog wel een mogelijke moet zijn :P Al zou ik best veel moeten oefenen haha ben het verleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4O4oAmo6rbd3pqGBatB0MlYZYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SyndRSUeIehscgpvvUB9UMqQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrTIiaXxApSpkv-dLbxeb1Gn3ms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uDQGfI9Qibl0VSCUEbShKSgk.png?f=fotoalbum_large

Die gearsets zijn wel echt nice deze patch maar wel jammer dat je er maar 3 krijgt en de rest zou moeten kopen als je er meer wilt.

Maarja is net bekend gemaakt dat het WoW seizoen tot 2 mei loopt dus moet daar nog even wat afmaken voor die tijd voordat ik op NW kan focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Dat ziet er wel Nice uit.

Had een refund gedaan op Steam maar ergens wil ik het spel toch een kans geven en niet te hard op alle kritiek letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:30:
Dat ziet er wel Nice uit.

Had een refund gedaan op Steam maar ergens wil ik het spel toch een kans geven en niet te hard op alle kritiek letten.
Sowieso niet op de kritiek letten. Met de patch van vandaag is ook de leveling experience verder op de schop gegooid tot level 40 waardoor dat ook beter aan moet voelen. Al vond ik het al helemaal niet meer slecht toen ik het de 2e keer deed.

Maar nu moet het dus nog beter aanvoelen. Geen sale zo te zien helaas :P had ik ook niet verwacht met release van season :P trekt juist nu weer meer spelers aan waarschijnlijk.

Het is niet alleen season though er is ook vrij veel balancing en aanpassing gedaan op de PVP en PVE dungeon combat

Patch notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 09:51
Nog een mooie trailer :) ze pakken goed uit!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:04:
[...]

Sowieso niet op de kritiek letten. Met de patch van vandaag is ook de leveling experience verder op de schop gegooid tot level 40 waardoor dat ook beter aan moet voelen. Al vond ik het al helemaal niet meer slecht toen ik het de 2e keer deed.

Maar nu moet het dus nog beter aanvoelen. Geen sale zo te zien helaas :P had ik ook niet verwacht met release van season :P trekt juist nu weer meer spelers aan waarschijnlijk.

Het is niet alleen season though er is ook vrij veel balancing en aanpassing gedaan op de PVP en PVE dungeon combat

Patch notes
Toch nog is bezien dan. :)

Wil denk als healer gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:58:
[...]

Toch nog is bezien dan. :)

Wil denk als healer gaan spelen.
Healers zijn nice zowel in Pve als PVP maar je moet niet vastclampen aan een "class" zeg maar. Je wisselt namelijk genoeg van wapens en gear voor content dat je doet. Je kan uiteraard wel healer gewoon mainen maar dat is het mooie van new world je kan altijd respeccen en wisselen zoals je wilt.

Word wel veeel makkelijker nu na de patch van vandaag omdat je gear setjes kan vastleggen zeg maar en dan kan je met een druk op de knop je hele armor set en wapens wisselen zoals je hebt ingesteld.

Hoef je niet handmatig alles bij je te dragen en 1 voor 1 te wisselen. Super super super fijn. De devs luisteren de laatste tijd erg goed naar community feedback. er komt in de nabije toekomst nog genoeg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:37:
[...]

Healers zijn nice zowel in Pve als PVP maar je moet niet vastclampen aan een "class" zeg maar. Je wisselt namelijk genoeg van wapens en gear voor content dat je doet. Je kan uiteraard wel healer gewoon mainen maar dat is het mooie van new world je kan altijd respeccen en wisselen zoals je wilt.

Word wel veeel makkelijker nu na de patch van vandaag omdat je gear setjes kan vastleggen zeg maar en dan kan je met een druk op de knop je hele armor set en wapens wisselen zoals je hebt ingesteld.

Hoef je niet handmatig alles bij je te dragen en 1 voor 1 te wisselen. Super super super fijn. De devs luisteren de laatste tijd erg goed naar community feedback. er komt in de nabije toekomst nog genoeg bij.
Heb wel gelezen dat je er maar 2 hebt en de volgende moet bij kopen voor sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:09:
[...]

Heb wel gelezen dat je er maar 2 hebt en de volgende moet bij kopen voor sets?
Je krijgt er 2 en 1 is te halen in de free battlepass (dus is ook gratis) en dan kan je er eventueel nog 6 bijkopen.

Maar 3 is opzich al echt heel nice.

Ik doe 1 PvE damage, 1 PvP en 1 PvE Tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:11:
[...]

Je krijgt er 2 en 1 is te halen in de free battlepass (dus is ook gratis) en dan kan je er eventueel nog 6 bijkopen.

Maar 3 is opzich al echt heel nice.

Ik doe 1 PvE damage, 1 PvP en 1 PvE Tank
Mm blijf twijfel deze of gw2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:17:
[...]

Mm blijf twijfel deze of gw2
Allebei goeie games. Guildwars 2 heeft wel veel meer te doen aan story content.

Maar is ook 10 jaar ouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:48:
[...]

Allebei goeie games. Guildwars 2 heeft wel veel meer te doen aan story content.

Maar is ook 10 jaar ouder
Vanaf welk lvl kan je dungeons doen?

Beetje opzoek naar een toffe mmo met Dungeons en pvp, raids maar dat moet niet.

Maar ging zin meer om elke maand een sub te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XOzSlTgPntTnsTBfFVy9zZpsBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZsfgovVVg3bo5NvIapcgifVx.png?f=fotoalbum_large

Er zijn ook weer nieuwe Twitch Drops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Musket is wel fun en speciaal om te spelen.

Toch nog lvl 16 geworden net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Welke twitch dingen moet je daar voor kijken?

Zullen dat is opzetten op de achtergrond dan opt werk :p

Nu aan het kijken naar streamerhouse waar staat dropsenabled

[ Voor 6% gewijzigd door Bieren89 op 05-04-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:22:
[...]

Welke twitch dingen moet je daar voor kijken?

Zullen dat is opzetten op de achtergrond dan opt werk :p

Nu aan het kijken naar streamerhouse waar staat dropsenabled
ik heb ook streamerhouse aan idd. omdat zij 24/7 streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Ricmaniac schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:19:
[...]

ik heb ook streamerhouse aan idd. omdat zij 24/7 streamen
Kan je ergens kijken hoelang je al gekeken hebt voor de drop?
Gevonden eerste drop is al binnen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Bieren89 op 05-04-2023 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 13:47
Wel irritant dat de crafting gear quests gereset zijn :P ik weet dat ze voor een hoop mensen stuk waren en dat ze daarom 'opnieuw' te doen zijn maar ik had ze al gedaan.. Nu moet ik ze opnieuw gaan doen om van die questen af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
ex87 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:54:
Wel irritant dat de crafting gear quests gereset zijn :P ik weet dat ze voor een hoop mensen stuk waren en dat ze daarom 'opnieuw' te doen zijn maar ik had ze al gedaan.. Nu moet ik ze opnieuw gaan doen om van die questen af te komen.
Ja niet alleen gear quests ook nieuwe sidequests en main story quests die nieuw zijn in de eerdere gebieden ondanks dat je de zone al complete had bijv. Maar opzich prima. geeft weer wat extra's te doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Ricmaniac schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:25:
[...]

Ja niet alleen gear quests ook nieuwe sidequests en main story quests die nieuw zijn in de eerdere gebieden ondanks dat je de zone al complete had bijv. Maar opzich prima. geeft weer wat extra's te doen :P
Ja, NIEUWE questen vind ik niet zo erg :D juist leuk, terug en low level questen doen.. maar nu zit ik dus op nieuw die wapen + 3 gear set questen te doen omdat ze iets zijn veranderd |:(

Helaas heb ik de persoonlijkheid die ze niet kan negeren op de kaart haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
en ja hoor.. ik kan even een paar uurtjes spelen, zijn de servers weer down...
voor een of andere foodbuff bug :(

https://forums.newworld.com/t/downtime-april-6th-2023/834351

update voor Barri: ALLE gebieden zijn nu groep zag ik :+

[ Voor 14% gewijzigd door Khaelos op 06-04-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja klopt. In de tussentijd zijn er veel servers met ook EU streamers die marauders waren naar Barri gekomen :P dus onze server is nu flink dominant groen volgens mij haha. In ieder geval in het daadwerkelijk in actie komen met PvP. Als ik solo speel zie ik genoeg andere faction members nog though dus er is enige vorm van balance.

Zit er inmiddels ook weer lekker in. Ga nu ook brimstone sands eens afmaken. ben alleen nog aan de rechter kant bezig geweest. Niet links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
zit nu in het 2de gebied en heb de quest voor te gaan te spreken met de 3 facties.

Ga ik deze nu al moeten kiezen of heb ik nog tijd om te bezien? Zit ook op Barri en in een companie dat Marauders is.

Is er nog uitdaging dan als Marauders zo overheersend zijn voor forts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:38:
zit nu in het 2de gebied en heb de quest voor te gaan te spreken met de 3 facties.

Ga ik deze nu al moeten kiezen of heb ik nog tijd om te bezien? Zit ook op Barri en in een companie dat Marauders is.

Is er nog uitdaging dan als Marauders zo overheersend zijn voor forts ?
Je hoeft niet al te kiezen. lastig zeggen nu. ben al langere tijd niet met World PvP bezig geweest. Wars zijn wel nog steeds paar keer per week dus er zal vast actie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
je hoeft niet te kiezen maar je kan op Barri dus alleen paars of Geel kiezen op dit moment, en verwacht niet dat dat snel zal veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Khaelos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:44:
je hoeft niet te kiezen maar je kan op Barri dus alleen paars of Geel kiezen op dit moment, en verwacht niet dat dat snel zal veranderen :+
A haha dus ik kan niet marauders kiezen ?

Ook al bijna men 4de drop van die twitch stream kijken, alleen nog uitzoeken waar ik die in game vindt.

[ Voor 15% gewijzigd door Bieren89 op 06-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bieren89 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:35:
[...]

A haha dus ik kan niet marauders kiezen ?

Ook al bijna men 4de drop van die twitch stream kijken, alleen nog uitzoeken waar ik die in game vindt.
Als je op een item klikt in je equipment heb je een optie voor change skin. Daar staan ze tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bezig met het corrupted rabbit event. wil iig die cosmetic helm wel farmen :P Die chest is ook erg handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gjo-FDfURrqjyzvpdFRxaokCt14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J3SdbdSUJ3J6rZ3C3hNoUzWj.png?f=fotoalbum_large

Each corrupted rabbit can drop the following:

Diamond Gypsum - (66% Drop Chance)
Daily Limit: 6 per day
Defiled Rabbit’s Foot (80% Drop Chance)
Consumable Item: Increases Luck
Daily Limit: 5 per day
Corrupted Rabbit Mask (.50% Drop Chance)
Head Skin
Guaranteed after defeating 200 corrupted rabbits.
Limit: 1 per event
Defiled Storage Chest of the Hare (.25% Drop Chance)
Housing Item
Guaranteed after defeating 400 corrupted rabbits
.
Limit: 1 per event

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKYuMK_BQ6EYwVsEoDfApH7UAJM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W2ochbQwmB0ZirYfQoBZZUF4.png?f=user_large

Yay heb de helm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PDVn1JTX_8qMad6kuJ9NNHKhHQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iJcPRz1tDKpDYebxfGO4fjRv.png?f=user_large

Nice storage chest is ook binnen. Veel sneller dan de guaranteed rate though :) denk +- 50 rabbits nadat ik de helm drop kreeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
Nice!

Ik zit ondertussen op rabbit 300.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Gister de laatste 100 rabbits gekilled en ik kreeg hem gewoon op de 400'ste kill :( haha.

De nieuwe patch notes (https://www.newworld.com/...es/new-world-update-1-9-2) zien er wel goed uit, paar balance updates waarvan bij mij vooral dit opviel:
Void Gauntlet
* Fixed an issue that caused the Void Blade to have tracking issues with targets.

Bow
* Added damage fall off all bow attacks - Damage fall off will start at 40m and reach 50% reduction at 100m.
* Decreased the hitbox size of the heavy attack and ability projectiles from 0.33 to 0.275.
Ben benieuwd hoe dat aanvoelt in Arena/OPR. Volgens mij is de fire staff ook een beetje generfd.

Daarnaast is ook het nieuwe event begonnen: Springtide Bloom (https://www.newworld.com/...de-bloom-rewards-and-lore)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 00:55
Is dit spel nu in BE en NL te spelen? Was op het begin region restricted door de loot regels over boxes.

Dacht het via Steam aan te kopen en te spelen. Of raad je een andere werkwijze aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:10
Hurtebise schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:57:
Is dit spel nu in BE en NL te spelen? Was op het begin region restricted door de loot regels over boxes.

Dacht het via Steam aan te kopen en te spelen. Of raad je een andere werkwijze aan?
Volgens mij verwar je "New World" met "Lost Ark online". New World is vanaf het begin gewoon speelbaar geweest in Nederland. Verder dan dat kan ik er niks over zeggen helaas, ik heb beide spellen al zeker een half jaar niet meer aangeraakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hurtebise schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:57:

Je haalt denk ik inderdaad Lost Ark door de war met deze game. Maar inmiddels zijn beide gewoon via steam nu officieel te spelen. Ook lost ark en is Free to play. new world is Buy to play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Season 2 is begonnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o6IxlZHRnu-oiiUt12Nf3-X5eI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x0mEilggK1nO1Q3Vkf1LzvB5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-06 15:37
Na een tijd weer is New World gespeeld en moet zeggen dat het me weer trekt. Destijds na de release zo’n 100 uur gespeeld en toen gestopt omdat het té eentonig werd. Ik was level 42 geworden. Op naar de 60! Is er nog een leuke company actief @ Convenant? Ik speel op Barri.

Groet, Zarxje (ingame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Keesknd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:57:
Na een tijd weer is New World gespeeld en moet zeggen dat het me weer trekt. Destijds na de release zo’n 100 uur gespeeld en toen gestopt omdat het té eentonig werd. Ik was level 42 geworden. Op naar de 60! Is er nog een leuke company actief @ Convenant? Ik speel op Barri.

Groet, Zarxje (ingame)
Toevallig vandaag ook weer even opgestart. Blijft een mooie game om af en toe naar terug te keren. Helaas geen idee van huidige faction balance en companies. Speel ook gewoon nog op Barri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
Ricmaniac schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 00:13:
[...]
Toevallig vandaag ook weer even opgestart. Blijft een mooie game om af en toe naar terug te keren. Helaas geen idee van huidige faction balance en companies. Speel ook gewoon nog op Barri
Nice! Begrijp jij toevallig hoe de faction structuur in elkaar zit? In het verleden kan ik mij herinneren dat je groen, geel en paars had en als ze een gebied hadden veroverd werd dit ook zichtbaar op de map; alleen nu heeft alles dezelfde kleur (blanco). Ikke niet snappen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Keesknd schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:26:
[...]

Nice! Begrijp jij toevallig hoe de faction structuur in elkaar zit? In het verleden kan ik mij herinneren dat je groen, geel en paars had en als ze een gebied hadden veroverd werd dit ook zichtbaar op de map; alleen nu heeft alles dezelfde kleur (blanco). Ikke niet snappen :-p
waarschijnlijk omdat je PvP uit hebt staan. Je ziet dat nu alleen wanneer je in PvP engaged.

Als je op U drukt toggle je PvP on and off. en dan zie je wel de kleuren. als je dat dan niet ziet zit het ergens in het scherm als je de map open hebt volgens mij om "Territory Control" weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
Keesknd schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:26:
[...]

Het is alweer heel lang geleden dat ik new world gespeeld heb. Maar was dit niet gewoon een filter of instelling die je op je map moest aan of uitzetten?

Wat ricmaniac hierboven eigenlijk zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door KraveN op 08-08-2023 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keesknd
Top het is gelukt, bedankt heren. De filter optie heet: Faction Influence.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Ik speel nog steeds wel dagelijks, rustig de season pass grinden en gewoon de events blijven doen. De nieuwe 'raids' zijn ook wel leuk (maar niet heel moeilijk).

Ben nu gerspeced naar dps (1h sword/shield & blunderbuss of hatchet) en speel zo veel PvP, stuk leuker dan healen. Switch nog wel terug naar healen voor de wat moeilijkere content maar vind het wel leuk om iets compleet anders te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesknd
ex87 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:42:
Ik speel nog steeds wel dagelijks, rustig de season pass grinden en gewoon de events blijven doen. De nieuwe 'raids' zijn ook wel leuk (maar niet heel moeilijk).

Ben nu gerspeced naar dps (1h sword/shield & blunderbuss of hatchet) en speel zo veel PvP, stuk leuker dan healen. Switch nog wel terug naar healen voor de wat moeilijkere content maar vind het wel leuk om iets compleet anders te doen.
Nice! ik ben ook weer volop bezig. (level 54 nu)
Van de week mijn 1e invasion gedaan in een Fort, ik had me daar voor aangemeld. Wat ik wel raar vond is dat er 3 invasion kwamen en ik me maar voor 1 aan kon melden, ligt dat aan de factie waar ik in zit of hoe werkt dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:08
Na eindelijk een nieuwe pc weer op zoek naar een mmo. Nu heb ik altijd wow en lotro gespeeld. Wow is lekker soepel, maar heb het denk wel allemaal gezien. Gw2 is nog een optie en natuurlijk new world. Ik heb veel gezocht op vergelijkingen en verschillen maar kom van alles tegen.
Veel zodat new world niet goed is, maar das weer mensen die pro wow zijn. Andere die het wel weer leuk vinden.
Nu vraag ik me af wat mensen vinden van new world die ook wow of lotro hebben gespeeld
Spel kost toch nog 40 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:42
gupfishy schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:57:
Na eindelijk een nieuwe pc weer op zoek naar een mmo. Nu heb ik altijd wow en lotro gespeeld. Wow is lekker soepel, maar heb het denk wel allemaal gezien. Gw2 is nog een optie en natuurlijk new world. Ik heb veel gezocht op vergelijkingen en verschillen maar kom van alles tegen.
Veel zodat new world niet goed is, maar das weer mensen die pro wow zijn. Andere die het wel weer leuk vinden.
Nu vraag ik me af wat mensen vinden van new world die ook wow of lotro hebben gespeeld
Spel kost toch nog 40 euro
Gewoon proberen. Maar ik ben van wow naar nw gegaan, terug naar wow en nu gw2 en ik heb me al jaren niet meer zo vermaakt in een mmo. Horizontale progressie is heerlijk en gw2 zit bomvol met content die er nu nog steeds toe doet. Een andere optie die ook heel leuk kan zijn, zeker als je van verhaallijnen houdt en fantasy, is star wars online.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
De eerste expansion voor New World coming up.
Toffe trailer imho

update details

TLDR:
  1. Mounts
  2. Flail weapon (te gebruiken met shield)
  3. Nieuwe story.
  4. Level cap naar 65 en gear score tot 700
  5. Trade skills tot 250 met nieuwe items om te gatheren etc etc.
  6. Nieuwe gear tier: Artifacts
  7. Nieuw gebied "Elysian Wilds"(vroeger first light)
  8. En meer.
En opzich nog wel een hele belangrijke apart te benoemen:
WARD, BANE, RESILIENCE AND EXPERTISE REMOVAL
We’re removing Creature Bane Perks, Creature Ward Perks, Resilience Perks, and Expertise based on player feedback. As a result, we will make the following balance changes:

- For Banes, we’re increasing the base damage of magic and ranged weapons in PvE to make them more effective alternatives to melee options against multiple enemies.
- For Wards, we’re making adjustments on the AI and encounter side to account for the removal of their defensive and offensive benefits.
- For Resilience, we’ve added crit reduction to all players via the equip load effects (Light -15%, Medium -20%, Heavy -25%). Current items with this perk will receive the “Health” perk instead which increases the player’s health as a certain percentage of their base health.
- For Expertise, we’re making adjustments to the Gear Score drops from all creatures based on their level.
De expansion zal 30$ kosten dus verwacht ook 30€.
Nieuwe spelers kunnen een bundel kopen voor $69.99,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35
Trailer ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de gameplay uiteindelijk. En of het de spelersaantallen weer een beetje doet aanzwengelen + ditmaal momentum weten te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
psychodude schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:30:
Trailer ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de gameplay uiteindelijk. En of het de spelersaantallen weer een beetje doet aanzwengelen + ditmaal momentum weten te behouden.
Yeah dat denk ik niet though. waarschijnlijk wel op launch maar denk niet blijvend zeg maar. Het is gewoon een mmo waar je af en toe naar terug keert. zo speel ik al mijn mmo's eigenlijk. Steeds voor afwisseling beetje wisselen.

Wel cool dat het helemaal zo out of the blue is gekomen en al over een maand uit komt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mount Showcase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Misschien is die expansion een goed moment om deze game eens te proberen. De mmorpg itch blijft. :P
Wilde de game al eerder checken maar zag dat niet zitten met mijn wat oudere pc. Nu met geforce now zie ik het wel zitten.
Ik hou de boel in de gaten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Anoniem: 1486766 schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:28:
Misschien is die expansion een goed moment om deze game eens te proberen. De mmorpg itch blijft. :P
Wilde de game al eerder checken maar zag dat niet zitten met mijn wat oudere pc. Nu met geforce now zie ik het wel zitten.
Ik hou de boel in de gaten. :)
Nu is een mooi moment om met deze game te beginnen dan zo even voor de expansion uit komt :) kan je vast een beetje levelen enzo. zien of je het wat vind voordat je uberhaupt de expansion koopt natuurlijk.

Ik kijk hetzelf ook nog even aan though. Wil het heel graag spelen maar zijn momenteel gewoon teveel games :P Misschien wacht ik het in oktober nog even af.

Waarschijnlijk als het uit is kan ik toch niet wachten though en ga ik er weer voor haha.

Ben op tradeskills na gelukkig gewoon bij met het meeste (behalve de laatste raid content)

Ricmaniac schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:43:
[...]

Nu is een mooi moment om met deze game te beginnen dan zo even voor de expansion uit komt :) kan je vast een beetje levelen enzo. zien of je het wat vind voordat je uberhaupt de expansion koopt natuurlijk.

Ik kijk hetzelf ook nog even aan though. Wil het heel graag spelen maar zijn momenteel gewoon teveel games :P Misschien wacht ik het in oktober nog even af.

Waarschijnlijk als het uit is kan ik toch niet wachten though en ga ik er weer voor haha.

Ben op tradeskills na gelukkig gewoon bij met het meeste (behalve de laatste raid content)
Moet er niet nog een patch komen die een hoop gaat veranderen? De komende maand is belachelijk op het gebied van nieuwe games dus ik moet zware keuzes maken haha. De bedoeling is eerst Cyberpunk 2.0 deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:43:
[...]

Hoorde het al in het andere topic, maar zelfde hier. Toch de knoop hier doorgehakt en weer begonnen met New World. Wel echt een genot om de game weer te spelen. Ondanks dat de combat best simpel is, met de weinig abilities, werkt het toch best goed. Voor het eerst een aantal events gedaan, onder andere een PvE invasion in Morningdale. In begin denk je van, makkelijk, maar toch op een gegeven moment kwamen er veel monsters op de stad/fort af. En dan zie je in de lucht ineens een grote schedel, super gaaf.

Zoveel dingen die de game echt leuk maken, zoals de Heartrunes (extra ability), Inventory management met de gear sets/slots, fast travel, house upkeep, group finders, raid groups, new game modes, en natuurlijk alle andere zaken zoals de verbeterde storage etc.

En ik moet zeggen, de season pass is ook best wel interessant. Het zorgt er wel voor dat je de dingen zoals professions sneller doet om bepaalde zaken te completen. De volgende season pass maar helemaal uitspelen. En voor een buy 2 play game vind ik het prima om een season pass te hebben.

Van alle MMO's speelt New World toch wel lekker en is het ook wel leuk om te kijken. World of Warcraft is ook een MMO wat wel makkelijk kijkt op bijv. Twitch. Zelfs als je de game niet echt speelt, is er genoeg te zien. Met bepaalde MMO's is dat vaak toch een stuk minder of gebeurd er zoveel op het scherm dat je als kijker niet helemaal weet waar je moet kijken :p

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:54:
[...]

Hoorde het al in het andere topic, maar zelfde hier. Toch de knoop hier doorgehakt en weer begonnen met New World. Wel echt een genot om de game weer te spelen. Ondanks dat de combat best simpel is, met de weinig abilities, werkt het toch best goed. Voor het eerst een aantal events gedaan, onder andere een PvE invasion in Morningdale. In begin denk je van, makkelijk, maar toch op een gegeven moment kwamen er veel monsters op de stad/fort af. En dan zie je in de lucht ineens een grote schedel, super gaaf.

Zoveel dingen die de game echt leuk maken, zoals de Heartrunes (extra ability), Inventory management met de gear sets/slots, fast travel, house upkeep, group finders, raid groups, new game modes, en natuurlijk alle andere zaken zoals de verbeterde storage etc.

En ik moet zeggen, de season pass is ook best wel interessant. Het zorgt er wel voor dat je de dingen zoals professions sneller doet om bepaalde zaken te completen. De volgende season pass maar helemaal uitspelen. En voor een buy 2 play game vind ik het prima om een season pass te hebben.

Van alle MMO's speelt New World toch wel lekker en is het ook wel leuk om te kijken. World of Warcraft is ook een MMO wat wel makkelijk kijkt op bijv. Twitch. Zelfs als je de game niet echt speelt, is er genoeg te zien. Met bepaalde MMO's is dat vaak toch een stuk minder of gebeurd er zoveel op het scherm dat je als kijker niet helemaal weet waar je moet kijken :p
Klopt New World heeft gewoon zo'n Vibe in de wereld wat goed voelt. De audio design in combinatie met Gathering blijft voor mij echt ultiem. geen MMO die dat specifieke stuk beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Zeker hoor, dat is toch wel fijn om te zien dat nieuwe games/engines er op vooruit gaan. Helaas was de launch een beetje pittig, maar goed. Hopelijk brengt de nieuwe expansion weer leven in de brouwerij. Met alle veranderingen van de afgelopen twee jaar + fresh start servers, denk dat het wel weer drukker gaat worden.

Het is alleen even afwachten qua content. Hopelijk is het voldoende om een aantal maanden te vullen, maar alsnog, heb ook wel zin om meer transmog te verzamelen, professions te verhogen, wars te doen etc. Je kan je mount ook upgraden, items equippen, dat lijkt mij ook wel super gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:18:
Zeker hoor, dat is toch wel fijn om te zien dat nieuwe games/engines er op vooruit gaan. Helaas was de launch een beetje pittig, maar goed. Hopelijk brengt de nieuwe expansion weer leven in de brouwerij. Met alle veranderingen van de afgelopen twee jaar + fresh start servers, denk dat het wel weer drukker gaat worden.

Het is alleen even afwachten qua content. Hopelijk is het voldoende om een aantal maanden te vullen, maar alsnog, heb ook wel zin om meer transmog te verzamelen, professions te verhogen, wars te doen etc. Je kan je mount ook upgraden, items equippen, dat lijkt mij ook wel super gaaf.
Ja ben heel benieuwd hoe dat mount systeem uit pakt. Wel cool dat het meer is dan alleen maar je mountje die je even summoned denk ik. maargoed dat is waarschijnlijk eenmalig want als je riding eenmaal geleveld hebt hoeft het nooit meer natuurlijk.

Ik vind transmog heeel jammer geimplementeerd. Want het kost transmog tokens om die skin van een gearpiece of weapon transmogable te maken. En die tokens krijg je veels te weinig voor gratis players.. of je kan ze kopen in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:16:
[...]

Ja ben heel benieuwd hoe dat mount systeem uit pakt. Wel cool dat het meer is dan alleen maar je mountje die je even summoned denk ik. maargoed dat is waarschijnlijk eenmalig want als je riding eenmaal geleveld hebt hoeft het nooit meer natuurlijk.

Ik vind transmog heeel jammer geimplementeerd. Want het kost transmog tokens om die skin van een gearpiece of weapon transmogable te maken. En die tokens krijg je veels te weinig voor gratis players.. of je kan ze kopen in de store.
Ja, dat lijkt nog wel een dingetje te zijn met de transmog tokens. Natuurlijk ga je dan wel goed kijken welk item je wil unlocken, maar natuurlijk wil je het liefst alles unlocken. Als ik kijk naar WoW dan denk je soms, bah, dit item past toch net niet bij de set (ik weet niet of je 4 dingen tegelijkertijd kan proberen, dat zou het probleem verhelpen). Maar ik hoop dat ze transmog tokens wat toegankelijker maken. Je kan het wel van veel content krijgen, zoals chests, maar dat lijkt max. 1 token per week te zijn.

Gelukkig zie ik dat ik bepaalde items standaard wel unlock, zoals Twitch Prime dingen, event drops etc. Maar ik zie dit systeem in de nabije toekomst nog wel snel veranderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag het over die transmog tokens, iets wat mij behoorlijk afstoot. Ik snap dat ze ergens geld mee willen verdienen maar dit is een onvriendelijk manier imo. Het is zelfs iets waardoor ik 2 keer nadenk voor aan de game te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:58:
[...]

Ja, dat lijkt nog wel een dingetje te zijn met de transmog tokens. Natuurlijk ga je dan wel goed kijken welk item je wil unlocken, maar natuurlijk wil je het liefst alles unlocken. Als ik kijk naar WoW dan denk je soms, bah, dit item past toch net niet bij de set (ik weet niet of je 4 dingen tegelijkertijd kan proberen, dat zou het probleem verhelpen). Maar ik hoop dat ze transmog tokens wat toegankelijker maken. Je kan het wel van veel content krijgen, zoals chests, maar dat lijkt max. 1 token per week te zijn.

Gelukkig zie ik dat ik bepaalde items standaard wel unlock, zoals Twitch Prime dingen, event drops etc. Maar ik zie dit systeem in de nabije toekomst nog wel snel veranderen :p
Ja het is dus zo dat je die tokens niet voor het transmoggen zelf moet hebben maar om dat item als transmog te unlocken. eenmaal unlocked kan je hem continue gebruiken op alle nieuwe gear enzo

Nee die bestaande unlocks van twitch drops en premium pass etc zal allemaal wel blijven denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 25-09-2023 16:11 ]

• Diigii
Anoniem: 1486766 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:03:
Ik zag het over die transmog tokens, iets wat mij behoorlijk afstoot. Ik snap dat ze ergens geld mee willen verdienen maar dit is een onvriendelijk manier imo. Het is zelfs iets waardoor ik 2 keer nadenk voor aan de game te beginnen.
Het is wel een dingetje, maar uiteindelijk krijg je er ook wel behoorlijk wat tijdens het spelen. Ik snap de gedachtegang er wel achter. Ik denk omdat ze anders bang zijn dat niemand skins gaat kopen in de shop omdat de game een buy-to-play model is (en de shop 1 van hun inkomen is). Uiteindelijk is een set (alleen gear, geen wapens) met transmog (5x) tokens €10,-, dat is gelukkig nog stukken goedkoper dan een cash shop transmog.

Maar het is wel een vreemd concept. Ik zal de komende tijd gaan kijken hoeveel ik er nu krijg. Gelukkig zijn de tokens wel van 5-10 soorten content te krijgen, zelfs van het looten van chests.

Heb nu mijn greatsword ook naar 600+ expertise gekregen, dus nu nog even deze max. level krijgen. Zo langzamerhand maar meer wapens gaan levelen. Kan ook niet wachten op de nieuwe flail. Zal later wel een screenshot maken van de gear die ik had gecraft. Het gave vind ik er persoonlijk van, deze gear kan je craften en is bind on pick-up, dus je kan het niet kopen op de auction house.

Ook las ik dat er in bepaalde steden een aantal nieuwe huizen zijn gekomen, heb al een paar mooie op het oog :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:01:
[...]

Het is wel een dingetje, maar uiteindelijk krijg je er ook wel behoorlijk wat tijdens het spelen. Ik snap de gedachtegang er wel achter. Ik denk omdat ze anders bang zijn dat niemand skins gaat kopen in de shop omdat de game een buy-to-play model is (en de shop 1 van hun inkomen is). Uiteindelijk is een set (alleen gear, geen wapens) met transmog (5x) tokens €10,-, dat is gelukkig nog stukken goedkoper dan een cash shop transmog.

Maar het is wel een vreemd concept. Ik zal de komende tijd gaan kijken hoeveel ik er nu krijg. Gelukkig zijn de tokens wel van 5-10 soorten content te krijgen, zelfs van het looten van chests.

Heb nu mijn greatsword ook naar 600+ expertise gekregen, dus nu nog even deze max. level krijgen. Zo langzamerhand maar meer wapens gaan levelen. Kan ook niet wachten op de nieuwe flail. Zal later wel een screenshot maken van de gear die ik had gecraft. Het gave vind ik er persoonlijk van, deze gear kan je craften en is bind on pick-up, dus je kan het niet kopen op de auction house.

Ook las ik dat er in bepaalde steden een aantal nieuwe huizen zijn gekomen, heb al een paar mooie op het oog :p
Ja die Flail lijkt me top. Vind het vooral vet dat je ermee kan tanken omdat het met je shield samen kan :)
Had wel al inmiddels daggers verwacht though

Diigii schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:01:
[...]

Tegenwoordig is transmoggen voor een hoop mensen een vorm van endgame dus dit besluit kan ze gaan tegenwerken denk ik. Ik heb de game (nog) niet maar dit is iets waardoor ik extra twijfel aangezien dit soort games behoorlijk wat commitment vragen en dan wil ik niet zo een irritatie. :P
Zoals je al aangeeft kun je er ook op andere manier aankomen maar zoals altijd is het maar de vraag: hoeveel, hoe snel en wat is de totale cap per week.

Blijft een lastig iets voor "live service games" tegenwoordig om de monetization goed te krijgen.

Misschien valt het token verhaal in de praktijk uiteindelijk wel mee in deze game en dat hoor ik dan graag van jullie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:37:
[...]

Tegenwoordig is transmoggen voor een hoop mensen een vorm van endgame dus dit besluit kan ze gaan tegenwerken denk ik. Ik heb de game (nog) niet maar dit is iets waardoor ik extra twijfel aangezien dit soort games behoorlijk wat commitment vragen en dan wil ik niet zo een irritatie. :P
Zoals je al aangeeft kun je er ook op andere manier aankomen maar zoals altijd is het maar de vraag: hoeveel, hoe snel en wat is de totale cap per week.

Blijft een lastig iets voor "live service games" tegenwoordig om de monetization goed te krijgen.

Misschien valt het token verhaal in de praktijk uiteindelijk wel mee in deze game en dat hoor ik dan graag van jullie. :)
Game is gewoon qua uiterlijk zo mooi, dat doet het negatieve al wel vergeten (ook al maakt mij die transmog sowieso weinig uit, snap dat ze ergens nog wat centjes vandaan willen halen)

Gisteravond begonnen op Abaton, vanavond maar even verder. Maar een keer volledig de main questline volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kieft91 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:02:
[...]

Game is gewoon qua uiterlijk zo mooi, dat doet het negatieve al wel vergeten (ook al maakt mij die transmog sowieso weinig uit, snap dat ze ergens nog wat centjes vandaan willen halen)

Gisteravond begonnen op Abaton, vanavond maar even verder. Maar een keer volledig de main questline volgen :)
Ik vind de beelden er ook heel goed uit zien. Gatheren alleen al komt al zeer relaxed over. Ik heb de game nog nooit gespeeld en mocht ik beginnen doe ik dat met launch van de expansion want ook het het proces voor een nieuwe speler op laag level zal gestroomlijnder worden als het goed is?
Geen haast verder dus wachten maakt mij niet uit. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:17:
[...]

Ik vind de beelden er ook heel goed uit zien. Gatheren alleen al komt al zeer relaxed over. Ik heb de game nog nooit gespeeld en mocht ik beginnen doe ik dat met launch van de expansion want ook het het proces voor een nieuwe speler op laag level zal gestroomlijnder worden als het goed is?
Geen haast verder dus wachten maakt mij niet uit. :)
De game wordt zeker gemakkelijker gemaakt met de nieuwe expansion. "Vervelende" systemen worden verwijderd en bijv. gear upgraden wordt beter. Voorheen moest je elk wapen apart levelen. Dus je kreeg een level 600 ilevel wapen drop, maar deze was eigenlijk nog level 520. Dus dat moest je levelen (wat geen probleem is), maar elke andere drop was eigenlijk niets waard.

Dat is nu helemaal anders :).

Zones worden aangepast, verbeterd. En ze hebben het afgelopen jaar hard gewerkt om storage, auction house, traden, crafting etc. allemaal beter te maken. Je hebt natuurlijk gave dingen zoals Housing, 10 man/20 man content, gave events (Halloween komt er weer aan). En ik moet zeggen, er zijn zoveel mensen die de events doen, super gaaf.

Bij deze een screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t35OhYq.jpg

• Ricmaniac
Kieft91 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:02:
[...]

Nice, sowieso is dat leuk om te doen want die story gaat veel beter doorstromen nu. Althans tot level 40 was al revamped maar de rest kwam volgens mij met aankomende expansion.

Heb zelf ook met een extra character de hele revamp doorgespeeld en speelt veel lekkerder weg. ook goed verbeterd met kleine cutscenes etc

Diigii schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:24:
[...]

De game wordt zeker gemakkelijker gemaakt met de nieuwe expansion. "Vervelende" systemen worden verwijderd en bijv. gear upgraden wordt beter. Voorheen moest je elk wapen apart levelen. Dus je kreeg een level 600 ilevel wapen drop, maar deze was eigenlijk nog level 520. Dus dat moest je levelen (wat geen probleem is), maar elke andere drop was eigenlijk niets waard.

Dat is nu helemaal anders :).

Zones worden aangepast, verbeterd. En ze hebben het afgelopen jaar hard gewerkt om storage, auction house, traden, crafting etc. allemaal beter te maken. Je hebt natuurlijk gave dingen zoals Housing, 10 man/20 man content, gave events (Halloween komt er weer aan). En ik moet zeggen, er zijn zoveel mensen die de events doen, super gaaf.

Bij deze een screenshot:

[Afbeelding]
Kortom ik zal in een warm bad belanden als nieuwe speler? :*)

Ik kan gewoon optimaal met base game beginnen neem ik aan? Expansion komt dan als het bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 27-09-2023 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:06:
[...]

Kortom ik zal in een warm bad belanden als nieuwe speler? :*)

Ik kan gewoon optimaal met base game beginnen neem ik aan? Expansion komt dan als het bevalt.
Zeker, je kan gewoon bijna alle content doen zonder de expansion. Je hebt verder geen restricties dat je bijv. bepaalde professions niet kan doen, dit zit allemaal in de base game. Voor de nieuwe expansion heb ik gehoord dat je level 60 wordt door alleen de main story te volgen, dus als je met vrienden speelt op een server, dan ben je snel genoeg 60.

Wat nieuwe dingen:

- Revamped Main Storyline
- Sneller levelen
- Weapon changes
- Geupdate steden (sommige steden zien er al zo anders uit, kijk vooral bij "Everfall", blijft toch een hele gave stad).

Hier nog een mini guide van New World zelf met informatie: https://www.newworld.com/...nd-returning-player-guide

Ik speel zelf op Abaton (bestaande server). Kijk even goed welke server je leuk lijkt, volg vooral niet de grote groep mensen! Heb het nu al zo vaak voorbij zien komen dat mensen op bijv. een fresh start server beginnen en dan later teruggaan naar een gewone server. Omdat vaak de meeste vrienden toch al op en bestaande/gewone server spelen en die willen vaak niet opnieuw beginnen. Fresh start servers zijn vooral voor mensen die het gevoel van "opnieuw" willen hebben. Wil je in een gespreid bedje komen, dan is een bestaande server wellicht de beste keuze. Abaton is ook een server welke gemerged is met veel andere servers. Het wordt alleen nog maar gezelliger en drukken met de nieuwe expansion.

[ Voor 26% gewijzigd door Diigii op 27-09-2023 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Diigii Ik kwam het inderdaad ook vaak tegen dat je het beste op een fresh kunt beginnen en dan gaven ze aan dat je toch kunt transferen uiteindelijk. Ik ken niemand die het spel speelt en ik kies graag de beste optie in die situatie. Zeg je dan nog steeds kies lekker een bestaande server?
Snel 60 worden vind ik geen fijn uitgangspunt in een nieuwe game. ;)

Bedankt voor je uitleg!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 27-09-2023 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:03:
@Diigii Ik kwam het inderdaad ook vaak tegen dat je het beste op een fresh kunt beginnen en dan gaven ze aan dat je toch kunt transferen uiteindelijk. Ik ken niemand die het spel speelt en ik kies graag de beste optie in die situatie. Zeg je dan nog steeds kies lekker een bestaande server?
Snel 60 worden vind ik geen fijn uitgangspunt in een nieuwe game. ;)

Bedankt voor je uitleg!
Voor nu lijkt het erop dat er geen transfer worden gemaakt vanaf een fresh start server naar een nieuwe server. Wellicht worden servers gemerged, maar daar is helaas niets over genoemd. Het voordeel van fresh start is dat iedereen bij 1 begint, dus alle lage dungeons en andere content is dan wat beter te doen. Voordeel van een bestaande server is, deze worden allleen maar drukker. Bestaande mensen die nu al spelen blijven ook veelal spelen. Gelukkig is het ook dat in je elke stad veel mensen tegenkomt, want iedereen heeft een eigen smaak qua welke stad ze leuk vinden (waar ze ook een huis hebben), dus dat probleem heb je ook niet in bestaande servers.

Maar uiteindelijk zullen de op "gewone" servers ook genoeg nieuwe mensen gaan spelen, die vrienden daarop hebben spelen.

Voor de ervaring, drukt etc. hoef je niet perse op een fresh start te beginnen, de huidige servers zijn ook al druk ;)

Het is gewone tempo qua levelen, main story volgen is gewoon super eigenlijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Diigii op 27-09-2023 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Nog gave Twitch drops die je kan krijgen volgende week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maar er komt toch niet weer een fresh start ? Volgens mij zijn alle fresh start servers inmiddels gewoon normale servers met misschien een klein beetje minder gold in de economie. Ik ken in ieder geval meerdere spelers in mijn vriendenlijst van de server Barri die terug zijn gekomen op hun "main"characters dus op Barri ipv de fresh start characters waar zij heen zijn gegaan (including myself)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Coole drops incoming ja :D hou er altijd wel van ondanks dat ik ze bijna nooit equip hahah omdat zo veel mensen ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:53:
Maar er komt toch niet weer een fresh start ? Volgens mij zijn alle fresh start servers inmiddels gewoon normale servers met misschien een klein beetje minder gold in de economie. Ik ken in ieder geval meerdere spelers in mijn vriendenlijst van de server Barri die terug zijn gekomen op hun "main"characters dus op Barri ipv de fresh start characters waar zij heen zijn gegaan (including myself)
Ik probeerde het op te zoeken, maar kan inderdaad toch niets vinden. Of het was iets wat meerdere mensen graag wilden, maar alsnog niet gebeurd. Ik dacht het ergens te lezen, maar kan het niet meer vinden.

Het lijkt erop dat ze het elke keer hebben of "fresh character" voor de story, maar niet een server. Dus denk dat ik het dan verkeerd heb begrepen :)

Bij Kronos en Nyx zie ik “fresh start world” of heeft dat er niets mee te maken?
https://nwdb.info/server-status

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:31:
Bij Kronos en Nyx zie ik “fresh start world” of heeft dat er niets mee te maken?
https://nwdb.info/server-status
Ja dat waren fresh start worlds.. maar die zijn inmiddels al bijna een jaar uit ofzo :P

Waren er eerst veel meer maar zijn allemaal gemerged omdat ze dus leeg liepen

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 28-09-2023 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Gewoon dus lekker beginnen op een bestaande server :) Het is al bijna zover, dus een nieuwe char maken en genieten van de nieuwe content! Ben ook benieuwd naar de nieuwe battlepass, moet zeggen, ben er best tevreden over. Ook omdat je je items weer terug krijgt!

Ben benieuwd of het Halloween event gelijk begint, maar zal wellicht nog 1 of 2 weken duren. Ook daar ben ik wel benieuwd naar :D

Gisteren ook een mooie plek gevonden om m'n wapens te levelen. Nu Rapier naar 20 gebracht en m'n Sword/Shield is 15. Zit er toch aan te denken om dat te gaan "mainen" samen met een hammer. Of zo'n soort combinatie met de nieuwe flail.

[ Voor 23% gewijzigd door Diigii op 29-09-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 13:00
Hoe werkt dat met die seasons in New world nou eigenlijk? Kan daar nietecht iets over vinden op hun eigen website...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Riqy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:30:
Hoe werkt dat met die seasons in New world nou eigenlijk? Kan daar nietecht iets over vinden op hun eigen website...
Seasons komen met de Season pass, wat eigenlijk best gaaf is. Je hebt de season pass en daarbij heb je ook een season met een story. Dit keer beland je in de desert, maar ga je dus ook een camp bouwen (buiten de desert). Het is meer een op zichzelf staand verhaald.

Je krijgt ook goede rewards er van. Ik kwam er dus achter dat je een hele goede bag krijgt van de season dit keer (en elke quest geeft eigenlijk wel een super goed legendary wapen). Dus 100% aanrader om deze te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Riqy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:30:
Met de start van een season komt er gewoon een nieuwe season pass met een reward track zoals je eigenlijk ziet in alle games met een battlepass. Elk seizoen komt er wel sowieso ook iets van content bij. In dit geval komt er dan een hele expansion aan dat is uiteraard anders dan normaal :P

Maar verder is het niet erg speciaal ofzo zeg maar. maar wel gewoon leuk.
Het is niet zo dat iedereen een reset etc krijgt. MMO zijn daar niet voor gemaakt denk ik. Behalve dan heel af en toe zo'n fresh start van een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben bang dat ik door jullie er toch moet beginnen aankomende week. :P Gewoon de base game halen, bestaande server kiezen en spelen maar. Is het niks jammer. Is het leuk expansion erbij. Denk dat de base game nog een aanbieding krijgt, lijkt me logisch in ieder geval.
Te druk dit jaar met games..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:42:
Ben bang dat ik door jullie er toch moet beginnen aankomende week. :P Gewoon de base game halen, bestaande server kiezen en spelen maar. Is het niks jammer. Is het leuk expansion erbij. Denk dat de base game nog een aanbieding krijgt, lijkt me logisch in ieder geval.
Ja ik denk dat ze ook niet een sale op de base game doen. Denk juist dat de expansion misschien weer wat extra animo aan trekt dus dan doen ze er goed aan voor hun om er nog wat geld aan te verdienen :P

En hoe slecht de mmo eerst de eerste maanden was. Alsnog is het me geld toen wel waard geweest sowieso. en inmiddels helemaal. Je krijgt nu gewoon een leuke story om doorheen te gaan die heel vloeiend doorloopt en het levelen niet langdradig laat voelen. Gewoon een goeie flow.

in het begin was level 30 echt zo'n breakpoint waar veel mensen afhaakte omdat het erg langdradig werd. flink grindy en not the good kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kijk er echt zo naar uit dat ze die expertise zooi hebben weggehaald. alhoewel ik de grind zelf daarvan wel leuk vond af en toe :P maar heb daardoor nog steeds niks gemaxt haha.

En dat je al die verschillende gear sets bij je moest hebben voor resistance is gelukkig ook weg straks. Verademing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:42:
Zeker, je kan gewoon beginnen met de basegame. Ik had nog even gekeken of ergens anders de game goedkoper is, maar dat is helaas niet zo. Uiteindelijk is €40,- voor deze game echt niet duur. Wat voor content je eigenlijk hebt voor €40,-. Ik vind de Brimstone Sand story echt super goed, ook omdat het goed te begrijpen is (Egyptische goden en beschaving). En straks met de hele nieuwe verhaallijn vanaf level 1, super nice!

Ik denk dat de game max. keer 25% korting krijgt, maar nu nog niet. Je krijgt al een deal als je zowel de basegame+expansion koopt (volgens mij komt deze pas wanneer de expansion te koop is).

@Ricmaniac Ja, echt hoor. In begin was het nog wel even aanpoten. Toen had je het gevoel dat alles ook lang deed, maar het is de afgelopen 1-2 jaar hard gegaan met de veranderingen. Denk dat het ook wel komt vanwege de main story en quests, maar daar was Brimstone sands al weer super goed in.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de expertise. Het was aan de ene kant wel makkelijk levelen. Je had een legendary 600 wapen, dus je hoefte eigenlijk geen ander wapen te dragen. Vanaf dat moment was het expertise levelen. Maar nu is het wel weer kijken welk wapen upgrade beter is. In de long run is dat wel beter, heb je wel een gevoel van dat je elke keer een upgrade kan krijgen :)

Gisteren nog de Ennead dungeon voor de eerste keer gedaan, ook wel een gave dungeon en uitdagend, maar met 5 mensen goed te doen. Eerder deze week deed ik hem met 3 man (niet gehaald), maar dat is toch wel te moeilijk.

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2108304796886527241/FB357E5667B4751A2394C8CD0708E4776D9B11FE/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

[ Voor 11% gewijzigd door Diigii op 30-09-2023 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:51:
[...]
En straks met de hele nieuwe verhaallijn vanaf level 1, super nice!
Enige aanvulling hier op is dat het niet een hele nieuwe story is vanaf 1 volgens mij toch ?
De 1-25 revamp was er al een tijdje terug en nu is dat verhoogd naar level 40 ofzo al en zo met de expansion de rest idd maar het is niet zo dat er een hele nieuwe story vanaf level 1 is volgens mij.

Dus alsnog kan je gewoon nu beginnen.

Ricmaniac schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:08:
[...]

Enige aanvulling hier op is dat het niet een hele nieuwe story is vanaf 1 volgens mij toch ?
De 1-25 revamp was er al een tijdje terug en nu is dat verhoogd naar level 40 ofzo al en zo met de expansion de rest idd maar het is niet zo dat er een hele nieuwe story vanaf level 1 is volgens mij.

O ik dacht dat de hele rit verbeterd ging worden met de expansion patch. Sowieso een mount halverwege als ik het goed heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 30-09-2023 12:06 ]

• Diigii
Ricmaniac schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:08:
[...]

Klopt 1-40 is nu al revamped, nu komt de rest :)

nvm. :)

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 30-09-2023 14:54 ]

• ex87
Je kan ook gewoon terug gaan en de revamp content spelen trouwens. Ik ben met m'n 60 ook steeds terug gegaan en had eerst de extra 1-25 questen gedaan, en later de 25-40. Best leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
ex87 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:11:
Je kan ook gewoon terug gaan en de revamp content spelen trouwens. Ik ben met m'n 60 ook steeds terug gegaan en had eerst de extra 1-25 questen gedaan, en later de 25-40. Best leuk :)
Ja ik dus ook. kon sowieso niet tegen die gele quest markers op de map. wil ze allemaal weg werken hahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7H6x8N4X7PkkXqbPyBM5dg3RdBc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1DoXfhz89aJA7b75Tl9AYYMx.png?f=user_large

Mooie 2h Hammer er bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Ricmaniac schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:24:
[...]

Ja ik dus ook. kon sowieso niet tegen die gele quest markers op de map. wil ze allemaal weg werken hahah
Zo naar aan die faction switch questen.. Dat je die dus niet kan weg werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik nu zal beginnen en ik kijk op https://nwdb.info/server-status dan lijkt Nyx een goede keus qua spelersaantallen. Niet te rustig en niet te druk. Goed gezien of zeggen jullie pak er 1 die nog ouder is? (zoals Abaton bijvoorbeeld)
Echte fresh servers zijn er niet weet ik inmiddels en de voor en nadelen heb ik hier ook al gelezen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 01-10-2023 13:37 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord