Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19:40
huntedjohan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:07:
oke. misschien een stomme vraag, maar hoe zit het nu precies met wapens? ik gebruikte lange tijd zwaard met schild, maar kwam een mooie 2H great axe tegen. nu blijft mijn schild gewoon equiped, maar is dit nu dan ook wenselijk en zinvol, of is het gewoon useless? ga zeker niet tanken, dus het blijft bij dps.
Als je hem niet gaat gebruiker zou ik hem afdoen, jouw schild telt namelijk wel mee voor de armor class/ weight waar je in zit (light, medium of heavy)

Light geeft 20% attack damage en een dodge-roll
Medium 10% damage, jouw cc duurt wat langer en een sidestep
Heavy geen extra damage maar maar wel increased cc duration die je toebrengt, betere block en een klein hopje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dunello
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-09 15:30
Ik vermaak mij prima met de game, Exploren is leuk, de wereld ziet er prachtig uit(rtx3070).

Heb lang geen mmo meer gespeeld, Lineage 2 en Guildwars 2 voornamelijk dus vind het erg fris :)

Moest wel wennen aan het vele lopen en het instant travel punt dat je maar 1x per uur kan gebruiken.

Maar kwam een mooie oplossing daarvoor tegen..
Als je naar menu gaat en je klikt op respawn je gaat wel dood, kan je meteen terug naar een settlement... je krijgt alleen wat wapen/armor durabillity damage.. maarja op laag level wissel je dat toch snel genoeg..of je klikt simpel weg op repair item... scheelt mij soms wat km terug lopen =)

En met een ssd is laden niet meer dan een paar seconden..

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dunello schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:26:
Ik vermaak mij prima met de game, Exploren is leuk, de wereld ziet er prachtig uit(rtx3070).

Heb lang geen mmo meer gespeeld, Lineage 2 en Guildwars 2 voornamelijk dus vind het erg fris :)

Moest wel wennen aan het vele lopen en het instant travel punt dat je maar 1x per uur kan gebruiken.

Als je naar menu gaat en je klikt op respawn je gaat wel dood, kan je meteen terug naar een settlement... je krijgt alleen wat wapen/armor durabillity damage.. maarja op laag level wissel je dat toch snel genoeg..of je klikt simpel weg op repair item... scheelt mij soms wat km terug lopen =)

Dat is wel een handige tip idd.
Vooral straks inderdaad voor de early levels wanneer je aan het questen bent.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Metian
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:37

Metian

Snert is vies

Goed punt voor in het begin, gezien je inderdaad toch vrij snel van wapens/armor wisselt. Enige minpunt aan deze hele MMO vind ik op dit moment het ellenlange lopen/rennen.

Ik mis gewoon iets van een korte boost of iets dergelijk..

Voor nu is het verder echt een top spel en vermaak me al voldoende in de beta. Benieuwd hoe de servers het volhouden met de release, maar zal wel goed komen.

Mama zegt altijd, trek je jas aan. Nu ben ik verkouden.

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Ik zit al ruim boven de 300 PVP kills (kan je zien in de stats). Wat is PVP in dit spel lekker zeg. Gisteren als lvl 23 een lvl 45 verslagen, nu is er wel een soort van PVP scaling dus zo bijzonder is het ook weer niet, hoewel je als hoger level zeker wel wat voordeel hebt.

Ik speel met de great axe en hatchet en daarmee heb je bijna oneindige kites en escapes. Het dodgen van attacks werkt echt heel goed, zelfs met veel players in de buurt amper lag. Aardig wat 2v1 en zelfs 3v1 kunnen winnen door telkens de melee te kiten en achter hun ranged aan te gaan. Ook wat 5v1 gehad waar ik gechased wordt en gewoon zit te trollen door hun melee in te rennen, de attacks te dodgen en met charge (great axe skills) weer wat ruimte te maken, gewoon puur om te kijken hoelang ik het kan blijven doen. Wat blijkt, je kan het verrassend lang volhouden en zo een groepje spelers bezig houden en als je wilt kan je gewoon nog ontkomen, tenzij je een speer oid in je rug krijgt.

Natuurlijk zitten de meeste nog een beetje te klooien enzo en zal het skillniveau na de release omhoog gaan. Maar ik vermaak me heel goed.

Helaas is het repareren van gear in dit spel echt een hel. Ik heb 44 repair parts nodig, omdat ik alleen pvp doe dropt er amper gear om te salvagen en sta ik elke 2 uur bij de market place 20-30 goedkope gear te kopen om te salvagen, wat een drama systeem.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

evilpin0 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:39:
Ik zit al ruim boven de 300 PVP kills (kan je zien in de stats). Wat is PVP in dit spel lekker zeg. Gisteren als lvl 23 een lvl 45 verslagen, nu is er wel een soort van PVP scaling dus zo bijzonder is het ook weer niet, hoewel je als hoger level zeker wel wat voordeel hebt.

Ik speel met de great axe en hatchet en daarmee heb je bijna oneindige kites en escapes. Het dodgen van attacks werkt echt heel goed, zelfs met veel players in de buurt amper lag. Aardig wat 2v1 en zelfs 3v1 kunnen winnen door telkens de melee te kiten en achter hun ranged aan te gaan. Ook wat 5v1 gehad waar ik gechased wordt en gewoon zit te trollen door hun melee in te rennen, de attacks te dodgen en met charge (great axe skills) weer wat ruimte te maken, gewoon puur om te kijken hoelang ik het kan blijven doen. Wat blijkt, je kan het verrassend lang volhouden en zo een groepje spelers bezig houden en als je wilt kan je gewoon nog ontkomen, tenzij je een speer oid in je rug krijgt.

Natuurlijk zitten de meeste nog een beetje te klooien enzo en zal het skillniveau na de release omhoog gaan. Maar ik vermaak me heel goed.

Helaas is het repareren van gear in dit spel echt een hel. Ik heb 44 repair parts nodig, omdat ik alleen pvp doe dropt er amper gear om te salvagen en sta ik elke 2 uur bij de market place 20-30 goedkope gear te kopen om te salvagen, wat een drama systeem.
2h Axe zie ik echt heel veel gebruikt worden in pvp. beetje imbalanced momenteel denk ik ?

Kan je repair parts niet op de AH kopen ?

Wel goed om te horen dat pvp je goed bevalt. Zelf nog weinig pvp kunnen doen behalve afgeslacht worden haha maar ben ook als een level 15 in een 25+ gebied dus wat verwacht ik :P

zit gewoon lekker te exploren en te vluchten van PK'ers haha

• Qzar
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:38

Zit die PvP scaling ook een open world PvP dan? Ik ging er vanuit dat dit enkel bij instanced PvP zou zijn zoals territory wars en outpost rush?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evilpin0
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:42:
[...]
2h Axe zie ik echt heel veel gebruikt worden in pvp. beetje imbalanced momenteel denk ik ?

Kan je repair parts niet op de AH kopen ?

Wel goed om te horen dat pvp je goed bevalt. Zelf nog weinig pvp kunnen doen behalve afgeslacht worden haha maar ben ook als een level 15 in een 25+ gebied dus wat verwacht ik :P

zit gewoon lekker te exploren en te vluchten van PK'ers haha
IMBA misschien wel, denk dat de combinatie met hatchet gewoon te sterk is omdat de 2h axe en hatchet te goede synergy hebben (2h axe voor pulls en hatchet voor single target damage). Zullen beide wel nerfed worden in of na de release.

Repair part kan je niet kopen, repair kit wel. Die repareert 1 equipment part en kost iets van 100 gold, niet te betalen voor mij.

Ik denk dat er wel openworld pvp scaling is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19:44

Ik ben juist heel blij dit te horen. Er is verder namelijk - voor zover ik weet - geen enkele andere manier om gear uit de game te halen. En voor de economie is dit best wel belangrijk.

Dat is eigenlijk mijn grootste zorg momenteel, de economie en de waarde van craften. Heel benieuwd hoe dit op end-game gaat zijn.

• Oppernerd
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21-09 10:36
Ik vraag mij idd ook af hoe de economie wordt. Heb me nog niet bezig gehouden met trading post, maar ik vraag me af wie mijn troep nou wil.

Heb mij nog niet bezig gehouden met pvp. Ben het meer casual gaan spelen dmv verzamelen en questen. In principe maakt gear weinig uit. Sterker nog, je kan beter naakt gaan aangezien je kan respawnen zonder al teveel penalty.

Heb ook een leuke build gevonden voor pve en de mini bosses. Life staff/hatchet. Loop een rondje om een groepje monsters te verzamelen, leg een heal koepel neer op jezelf, switch naar hatchet/berserk, en rammen maar. Zolang je in de koepel staat, kan je bijna niet dood gaan. Life staff geeft ook passive heal buffs, berserk passive heal healt ook meer daardoor. Met berserk heb je meer defense en stance, waardoor je niet uit je koepel geknikkerd wordt. Deze methode is bijv handig als je snel veel gear/loot wil verzamelen.

• Khaelos
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:12
ik denk dat Defy death, de laatste van hatchet passive echt OP is in pvp trouwens

• Khaelos

En ja hoor het is weer zo ver.. ik probeer nu al enkele dagen telkens te spelen op mijn Predator Helios 300 laptop maar hij blijft maar vastlopen.. ram zou het wellicht zijn maar 16gb heeft.mijn desktop ook.. zou het dan aan de GPU kunnen liggen? Een GTX1060 mobile

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Geen idee, ik heb een GTX 970 en geen 1 keer een crash gekregen. Alleen als ik in de stad ging vissen. Maar dat leek meer op een bug omdat die het moment exact crasht wanneer me dobber het water raakt en de splash sound maakt (3 keer gebeurd), in de open wereld geen last van gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whatsausername
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 09-09 15:13
Dunello schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:26:

Haha mooie tip! Ik heb alleen een soort trots om zo min mogelijk deaths op m'n naam te hebben. Het zal voor mij dus bij lopen blijven. 8)7

Ik vermaak mij momenteel het meest met de spear & bow. Hoe zit dat bij jullie? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dunello
  • Laatst online: 16-09 15:30
Whatsausername schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:19:
[...]

Haha mooie tip! Ik heb alleen een soort trots om zo min mogelijk deaths op m'n naam te hebben. Het zal voor mij dus bij lopen blijven. 8)7

Ik vermaak mij momenteel het meest met de spear & bow. Hoe zit dat bij jullie? :)
Joh voor de beta is dat toch prima? Je kan mooi wat tijd besparen en de wereld lekker gaan ontdekken =)..

Geloof dat er een full server wipe komt met de launch, dus je kan dan mooi aan je stats werken ;).

Ik speel zelf alleen met Lifestaff.. Will full dedicated healer gaan maken.

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:47
Gruwelijk spel, kijk nu al uit naar release. Ben lvl 24 momenteel, ga voor een betonnen muur als rol dus heavy armor in combinatie met sword/shield en warhammer als 2e wapen voor oneindig veel CC. Twijfelde eerst omdat ik die roll wel heel chill vind, maar hey wie heeft een rol nodig als je unkillable bent. :D

[Voor 22% gewijzigd door Ambition88 op 27-07-2021 17:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Whatsausername schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:19:
[...]

Veel geprobeerd (niet alles nog intensief)

Maar vind best veel wapens tof.

Sword & shield vind ik stuk toffer dan ik dacht. voelt gewoon goed in een game als dit ofzo.

Maar Musket, Hatchet, Rapier, Ice gauntlet, War hammer vind ik allemaal heel tof.

Denk dat mijn main met launch Rapier/Musket gaat worden. Of Hatchet/Musket

• Khaelos
En waarom musket en niet bow?
En is dat pvp of PvE gericht?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Khaelos schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:02:
En waarom musket en niet bow?
En is dat pvp of PvE gericht?
Vind Musket gewoon cooler :P en er mooier uit zien.
Geen PvE of PvP reden er achter. vind het gewoon fijner aanvoelen dan een bow.

Ook is het zo volgens mij dat een musket echt veel sneller schiet. dus op bewegende targets kan je veel makkelijker met een musket raken dan met een boog omdat die travel time van je arrow langzamer is.

Maar weet niet of dit echt zo is hoor.. maar zo voelt het

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DivineNL
Na gisteren ben ik 100% verkocht. Eerst meegedaan aan de 50v50 voor een settlement als verdedigende partij. Dit lijkt wel heel erg in het voordeel van de verdedigende partij te zijn momenteel, hopelijk verzinnen ze hier nog wat op om het meer balanced te maken. Siege equipment is echt héél sterk, zo werd ik een paar keer "ge-oneshot" door een kanon. Ik was zelf level 30, in full heavy armor met meer dan 100 punten in constitution.
Maar toch, de 30 minuten waren zo voorbij.

Rewards waren aardig. Tussen de 9-10k exp, 500 gold, een chest met gear, faction rep en wat territory standing.

Daarna wat gaan PvPen, want wat oefening kan ik zeker nog wel gebruiken. Aantal leuke fights gehad, leukste was wel deze waar we outnumbered waren maar toch wonnen:
https://youtu.be/1BAujjPdSmc - kwaliteit is helaas niet top. Moet betere editing software gaan gebruiken dan de goeie oude Windows Movie Maker.

Gaat een zware maand worden als de beta voorbij is 8)7

• Khaelos
Ik heb een voordeel gevonden in het feit dat ik bijna geen beta kan spelen :+
Zo blijft de game nieuw bij launch :*)

Ergens wel balen natuurlijk.. wilde de GPU drivers updaten van de 1060 maar dat is 900mb.. ga ik niet doen op m'n mobiele hotspot :/

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

DivineNL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:16:
Siege equipment is echt héél sterk, zo werd ik een paar keer "ge-oneshot" door een kanon. Ik was zelf level 30, in full heavy armor met meer dan 100 punten in constitution.
Maargoed ook :+ Probeer maar is irl een kanonskogel te koppen.. doet zeer hoor haha

• Metian

Metian

Snert is vies

Ricmaniac schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Maargoed ook :+ Probeer maar is irl een kanonskogel te koppen.. doet zeer hoor haha
Ik heb soms al moeite met een voetbal, laat staan een kanonskogel. |:(

• DivineNL
Ricmaniac schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Ik heb dat ooit gedaan met een medicijnbal. Ook geen aanrader kan ik je vertellen.

• Khaelos
DivineNL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Ik heb dat ooit gedaan met een medicijnbal. Ook geen aanrader kan ik je vertellen.
Hahaha die heb ik ooit eens vol op doel proberen te trappen nadat iemand hem naar me toe rolde en ik niet wist dat het een medicijnbal was ;w

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Khaelos schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Hahaha die heb ik ooit eens vol op doel proberen te trappen nadat iemand hem naar me toe rolde en ik niet wist dat het een medicijnbal was ;w
* googles medicijnbal *

Ouch

Acties:
  • +2Henk 'm!

• evilpin0
Gisteravond toen ik bezig was met me patrol rondje langs de pvp-quest zones werd ik ineens besprongen door een mannetje of 15. Gelukkig met charge + gravity pull + bezerk ontkom je overal aan en ze gaven het al snel op. Ik echter niet, heb ze gestalkt en telkens de achterblijvers kunnen killen. Veel prone in de bosjes gelegen afwachtend op het beste moment om toe te slaan. Voelde erg goed om een achterblijver te stunnen en te slowen, helemaal als die net in een zerg zat om je ganken.

Echter de andere faction kwam ook opdagen. Was al snel een 20v20 open world pvp tussen marauders en syndicate, en ik die klaar stond om gewonde tegenstanders de laatste dreun toe te brengen, of de versterking aan te pakken. Ik voelde me net Predator.

Doe niks anders dan pvp eigenlijk, ik patrouilleer een beetje de pvp quest zones en maak deze onveilig. Soms cap ik alleen een fortje, als ik teveel outnumberd ben dan ren ik. Alleen om meteen weer om te keren als ze het opgeven om ze weer te stalken en als ze verspreid raken weer toe te slaan.

Door de build die ik heb, heb ik zoveel movement speed dat niemand me kan bijhouden. Alleen iemand met dezelfde build kan dat en dan moet die alsnog geen fouten maken.

Kortom, lang geleden dat ik me zoveel vermaakt heb met een spel. Beter nog, de laatste was WoW classis 20 jaar geleden met mijn Orc warrior.

• Khaelos
Kan je je build linken? 😁

• evilpin0
Zoiets -> https://newworldfans.com/...pa4:;pa5:;pa6:;pa7:;pa8:;

Combo is charge en dan bezerk. Als bezerk is afgelopen is je charge bijna weer van cooldown, hierdoor heb je bijna altijd een movement boost.

• Khaelos
Raar dit.. alle server zijn up maar ik krijg dit..

En er worden geen servers gevonden

• huntedjohan
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 21:19
ben benieuwd of er meer zijn die een ryzen 3600 hebben samen met een 6800 xt, en wat hun prestaties zijn in vooral stad. heb t s vergeleken met een kameraad van mij, en hij heeft een 9600K met 980 TI, en hij haalt in stad met zelfde settings betere frames als mij, terwijl dat toch niet nodig zou moeten zijn als ik die 2 sets vergelijk. ook beiden 16gb geheugen, dus geheugen limiet lijkt me ook niet van toepassing. en beiden alles op high en FHD

[Voor 3% gewijzigd door huntedjohan op 29-07-2021 21:19]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Khaelos schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:53:
Raar dit.. alle server zijn up maar ik krijg dit..[Afbeelding]

En er worden geen servers gevonden
Ik bedoel het niet zoals het overkomt waarschijnlijk maar jij hebt wel echt super veel problemen he :/ .. ik heb echt sinds begin nergens last van. Zo apart zo'n verschil

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Is dit een mooi outfit of niet? hahahah 8)7

Ja grahics zijn kut ik weet het want speel op Low :P

• Khaelos
Ricmaniac schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:34:
[...]

Ik bedoel het niet zoals het overkomt waarschijnlijk maar jij hebt wel echt super veel problemen he :/ .. ik heb echt sinds begin nergens last van. Zo apart zo'n verschil
Het probleem is als sneeuw voor de zon met de laatste patch opgelost!
Vanavond 3 uur gespeeld zonder ook maar 1 crash, en niks veranderd aan mijn zijde.. dat betekend dus dat het server side was gok ik? :?

In ieder geval eventjes kunnen rommelen en level 18 nu, maar pvp gaat hem niet worden met 30 FPS :P

• Safri7879
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:08
Ik begrijp dat het spel een aanrader is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:06
Persoonlijk, na de Beta te hebben gespeeld, wel ja... Maar dat is natuurlijk per persoon anders :-)

~Make Love, Not War~ PSN: BB3hold3r

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Safri7879 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:47:
Ik begrijp dat het spel een aanrader is?
Ja en nee.

Het hangt er beetje vanaf waarna je op zoek bent.
Persoonlijk gezien is het voor mij wel een aanrader, ik ben alleen benieuwd hoe lang het me weet te boeien.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oke ik heb mijn keuze een stuk verdunt (denk ik) O-)

Ik wil nu de keuze maken tussen

Sword/Shield, Warhammer
Rapier, Bow/Musket
Hatchet, Great Axe
Fire staff, Ice gauntlet

Nog steeds genoeg keus dus maarja haha langzaam aan door meer en meer de beta te spelen weet ik wat ik het leukst vind haha.

En het verbaasd mij helemaal niets als ik straks gewoon ineens heel wat anders ga hoor hahaha
Ik heb wel erg zin in de release nu want voelt gewoon oprecht als een leuke MMO en dan is het fijn als je straks alle progress in ieder geval houd haha.

• Khaelos
Voor pvp sowieso hatchet/great axe, voor PvE waarschijnlijk sword/shield met bow/musket of healstaff/ice gauntlet :+

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:16
Ben nu level 14 in de beta. Snap niet dat jullie het zo lang volhouden in deze game. Naar mijn mening doet de game niets anders als andere MMORPG games die ik al heb gespeeld. Het zijn weer dezelfde patronen zoals Kill X amount of mobs, Gather X amount of item, eeuwige stukken lopen om tegen een NPC te praten etc. Is de end game echt zo revolutionair of zijn we allemaal de hoop in leven aan het houden dat New World de MMORPG wereld nieuw leven in kan blazen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21-09 10:36
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:33:
Ben nu level 14 in de beta. Snap niet dat jullie het zo lang volhouden in deze game. Naar mijn mening doet de game niets anders als andere MMORPG games die ik al heb gespeeld. Het zijn weer dezelfde patronen zoals Kill X amount of mobs, Gather X amount of item, eeuwige stukken lopen om tegen een NPC te praten etc. Is de end game echt zo revolutionair of zijn we allemaal de hoop in leven aan het houden dat New World de MMORPG wereld nieuw leven in kan blazen?
Ben het ermee eens dat new world eigenlijk nergens in uitblinkt. Afgezien van de graphics, zijn er best wat slechte dingen op te noemen. Het questen idd, maar ook de slechte AI van monsters, geen memorabele boss/elite fights. Combat is okay, maar niet echt geweldig. Over de end game valt nog te bezien.
Wat ik wel fijn vind aan dit spel is dat het je nergens toe dwingt. Je kan zelf bepalen hoe je speelt en progressie boekt. Alle kleine acties die je doet verbetert je character. Daarnaast geen opdringerige dailies. Heb je ff geen zin in monsters meppen en wil je een dag lang houthakken en wapens maken is dat ook prima. Je character wordt er evengoed sterker van.

Het spel is nog in beta en er zit grote geld achter. Ik denk dat veel mensen daardoor het vertrouwen hebben dat het wel goed komt.

[Voor 5% gewijzigd door Oppernerd op 31-07-2021 01:26]

• Metian

Metian

Snert is vies

Betere vraag is, wat verwacht jij dan van een 'nieuwe' MMORPG? Is elke MMORPG niet gericht op het maak XX af en ga dan naar XX toe om XX te halen om XX te krijgen. Sterker nog, volgens mij werken heel veel spellen op deze manier binnen de RPG genre.

Je moet denk ik verder kijken dan alleen naar quests en lopen. Denk bijvoorbeeld aan de uitwerking van de factions e.d.

Om nou te zeggen dat dit 'DE' MMORPG is van nu.. nee, maar het is wel vervrissend om is keer wat anders te spelen in een andere setting.

• huntedjohan
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 21:19
denk zeker niet dat dit de nieuwe MMO van nu is, maar ik vind t fijn om er niet maandelijks voor te hoeven te betalen, en dat ik gewoon kan craften, gatheren en je daar lekker mee bezig kan blijven voorlopig zonder verplicht te worden om maar raids te gaan doen die klauwen met tijd kosten omdat er verder weinig te beleven valt. als ik een uurtje kan gamen in wow weet ik niet wat ik moet gaan doen omdat meeste dingen teveel tijd kosten om binnen dat uur te volbrengen, heb tot nu toe het gevoel dat ik in new world dan veel meer kan doen.

• q-enf0rcer.1
Metian schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Betere vraag is, wat verwacht jij dan van een 'nieuwe' MMORPG? Is elke MMORPG niet gericht op het maak XX af en ga dan naar XX toe om XX te halen om XX te krijgen. Sterker nog, volgens mij werken heel veel spellen op deze manier binnen de RPG genre.

Je moet denk ik verder kijken dan alleen naar quests en lopen. Denk bijvoorbeeld aan de uitwerking van de factions e.d.

Om nou te zeggen dat dit 'DE' MMORPG is van nu.. nee, maar het is wel vervrissend om is keer wat anders te spelen in een andere setting.
Het zit hem vooral in de diepgang denk ik.
De makers van SWTOR hebben naar mijn mening het RPG element veel beter begrepen. Dat verhaal wordt je echt in meegezogen door de goede cut scenes en dialogen en de grotere variatie aan taken die je moet uitvoeren. Nu zeg ik niet doe precies hetzelfde als SWTOR, maar een doorontwikkeling daarvan zou ik wel aanmoedigen. Eigenlijk is het RPG element van New World op dit moment gewoon te standaard. het voldoet precies aan het gene wat van een MMORPG wordt verwacht, maar geen steek meer. Dat zorgt ervoor dat je al snel het gevoel hebt dat je het allemaal al gezien hebt. Wellicht blinkt New World wel uit in pvp bijvoorbeeld, maar met de beperkte skills kan ik me ook dat niet zo goed voorstellen.

• Qinshi
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 22:37
Hey

Kan er eens iemand een geldige discord link plaatsen, voor de tweakers discord voor New World?
De huidge discord link die hier is geplaatst, is afgelopen.

Ivm de beta (tot 2/8), worden die bonussen die je ontvangt door deel te nemen aan de beta berekend volgens de aantal dagen dat je de beta speelt?
Maw: krijg je meer 'loot' vanaf de eerste dag van de beta tov de laatste dag van de beta?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Klopt, het is ook kill amount X en get amount Y en daar heb ik persoonlijk nooit problemen mee.
Het feit dat het combat en weapons weer net wat anders doet en een nieuwe wereld is met andere graphics is voor mij genoeg om tijdelijk plezier mee te beleven.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Qinshi schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:23:
Hey

Kan er eens iemand een geldige discord link plaatsen, voor de tweakers discord voor New World?
De huidge discord link die hier is geplaatst, is afgelopen.

Ivm de beta (tot 2/8), worden die bonussen die je ontvangt door deel te nemen aan de beta berekend volgens de aantal dagen dat je de beta speelt?
Maw: krijg je meer 'loot' vanaf de eerste dag van de beta tov de laatste dag van de beta?
https://discord.gg/Bh5dBwjQ

Weet niet precies welke bonussen je bedoeld? Je hebt gewoon tot 2 Augustus beta access en alles is hetzelfde voor iedereen toch

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Khaelos schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:36:
Voor pvp sowieso hatchet/great axe, voor PvE waarschijnlijk sword/shield met bow/musket of healstaff/ice gauntlet :+
Mja maar mis je dan geen ranged weapon in PVP ? daar hik ik een beetje tegen aan.

• Khaelos
Tja.. voor grotere gevechten misschien welx heb nu alleen nog close quarters gevochten en dan mis je de ranged niet echt.
Die hatchet krijgt trouwens zeker een nerf als het aan mij lag :+
Die berserk shizzle is echt veelste sterk

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
Khaelos schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:25:
Tja.. voor grotere gevechten misschien welx heb nu alleen nog close quarters gevochten en dan mis je de ranged niet echt.
Die hatchet krijgt trouwens zeker een nerf als het aan mij lag :+
Die berserk shizzle is echt veelste sterk
Hé, handen af van mijn hatchet :+.

• Safri7879
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:08
Voordeel van deze MMORPG is inderdaad wel dat je geen maandelijkse kosten hebt. Betaal me al blauw aan dat soort diensten. En als je ergens een abo op hebt wil je dat geld er ook uit halen, zodat je soms een spel maar doorspeelt terwijl je er eigenlijk even helemaal geen zin in hebt.

• Metian

Metian

Snert is vies

Safri7879 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:16:
Voordeel van deze MMORPG is inderdaad wel dat je geen maandelijkse kosten hebt. Betaal me al blauw aan dat soort diensten. En als je ergens een abo op hebt wil je dat geld er ook uit halen, zodat je soms een spel maar doorspeelt terwijl je er eigenlijk even helemaal geen zin in hebt.
Ja, dat laatste had ik op een gegeven moment dus met World of Warcraft. Tot ik er genoeg van had en het maar gestopt heb.

En dat is ook meteen de reden waarom ik nu veel meer casual Guild Wars 2 speel, omdat ik kan inloggen wanneer ik wil zonder geld er tegen aan te moeten smijten (behalve bij exp packs 🤡)

• Qzar
Gisteren mee mogen doen met 2 wars: Defense gewonnen met 1 capture point over en offense keihard verloren. Wel heel tof en dat is het grote voordeel van kleine faction (geswitched naar Mauraders) dat je als "low-lvl" 30 mee kan doen. Bij de tegenstanders waren het toch vooral veel lvl 40+.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben vooral heel benieuwd naar hoe ze dat willen balanseren. Er zijn heel veel servers waar purple echt dominant is in beta (onze server viel er mee (Kasanaan) maar ook daar wel net op het randje het meeste gebied.

Uiteindelijk weet ik dat je niet kan switchen van een lagere faction naar de hoogste maar ik zie geen reden om dan te switchen van de beste naar een slechtere zeg maar.

Uiteindelijk is er 1 dominant en kan me niet voorstellen dat die niet dominant blijft.

• Qzar
Ricmaniac schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:31:
Ik ben vooral heel benieuwd naar hoe ze dat willen balanseren. Er zijn heel veel servers waar purple echt dominant is in beta (onze server viel er mee (Kasanaan) maar ook daar wel net op het randje het meeste gebied.

Uiteindelijk weet ik dat je niet kan switchen van een lagere faction naar de hoogste maar ik zie geen reden om dan te switchen van de beste naar een slechtere zeg maar.

Uiteindelijk is er 1 dominant en kan me niet voorstellen dat die niet dominant blijft.
Op onze server was geel echt veruit de beste. Van paars had je French syndicate als "alpha tribe" en die hadden wel redelijke levels/skills maar de Salt Legacy van geel zat vol level 60's die ook nog eens echt goed waren in PvP.

• Khaelos
Man man man een beta om het spel te proberen en dan die-hard naar 60 beuken.. :F ;w

• Khaelos
Ok ik ben er uit!

Ik ga hatchet(mits die niet kapot generfd word) en life start spelen, in mijn ogen de.minste downtime

• Metian

Metian

Snert is vies

Khaelos schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:58:
Man man man een beta om het spel te proberen en dan die-hard naar 60 beuken.. :F ;w
Och, zeker in dat eerste stuk in het begin (bij strand e.d.) zag ik genoeg mensen in de chat al roepen 'how to level fast'. Ik snap het wel, want die willen natuurlijk ook end-game content bekijken, maar sommige waren echt alleen op zoek om maar z.s.m naar hoogste level te komen voor niks |:(

• Qzar
Metian schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Och, zeker in dat eerste stuk in het begin (bij strand e.d.) zag ik genoeg mensen in de chat al roepen 'how to level fast'. Ik snap het wel, want die willen natuurlijk ook end-game content bekijken, maar sommige waren echt alleen op zoek om maar z.s.m naar hoogste level te komen voor niks |:(
Het is niet helemaal voor niets IMO. Ik wilde in de beta toch ook graag territory wars meemaken aangezien dat het deel van het spel is dat ik interessant vind. Ook had ik graag een invasion meegedaan, dus ik snap wel dat mensen daarvoor lvl 50 wilden worden als ze nu toevallig vakantie hadden.

• Metian

Metian

Snert is vies

Qzar schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Het is niet helemaal voor niets IMO. Ik wilde in de beta toch ook graag territory wars meemaken aangezien dat het deel van het spel is dat ik interessant vind. Ook had ik graag een invasion meegedaan, dus ik snap wel dat mensen daarvoor lvl 50 wilden worden als ze nu toevallig vakantie hadden.
Ja, dat is dus ook wat ik zeg; een deel van de spelers wil hogere levels hebben om hier te kunnen testen in bijvoorbeeld de wars e.d. Maar kwam genoeg spelers tegen die alleen maar hogere levels wouden halen omdat het kan (lekker zelf weten overigens), maar kreeg toch idee dat veel van dat soort mensen niet begrijpen dat het een beta is om zaken te testen etc.

Mja, vraag me dan ook af of ze weten dat bij release er een wipe komt? :+

• q-enf0rcer.1
Toch maar de knoop doorgehakt en een refund aangevraagd vanwege eerder in dit topic genoemde redenen. Wie weet pik ik de game nog een keer op mochten er nog drastische verbeteringen worden doorgevoerd.

• DivineNL
Voor mij is het vooral het competitieve gedeelte ivm de settlements/territories en end-game waarschijnlijk ook de 20v20 mode. Al hoop ik wel dat ze in die laatste het mogelijk maken om met een 20-man premade groep tegen een andere 20-man premade groep uit te komen.

Ik snap een beetje wat je bedoeld met weinig nieuws, aan de andere kant ziet het spel er grafisch goed uit en lijken de dungeons ook goed in elkaar te zitten. Voor een game van 40 euro lijkt er in het begin genoeg content aanwezig te zijn en zijn er nog een heleboel mogelijkheden de game nóg beter te maken. (raids, meer dungeons, 5vs5 ranked pvp, etc.)

• evilpin0
Ik snap niet hoe iemand kan beweren dat de combat in dit spel niet goed is?

Voor een MMO is het volgens mij ongekend om echt te moeten mikken en het timen van dodges. De laatste MMO die ik serieus gespeeld heb was WoW classic dus ik loop misschien flink achter. Weet nog dat ik het erg irritant vond dat een mages je altijd raakte met een spell (tenzij het spel de attack als mis beschouwde oid). Je ziet als je tegen ranged chars vecht ook ruim op tijd dat ze aim down sight doen en zodoende kan je als je snel bent bijna alle shots dodgen, geweldig!

Juist omdat je maar 6 skills heb is het timen van je gewone attacks, movement en dodges juist heel erg belangrijk en is het minder een clusterfu*** van spells die gecast worden. WoW classic was het met je 30-40 spells/skills (dat was wel erg vet zoveel spells) altijd zorgen dat je de juiste spells op het juiste moment gebruikte. Dat is erg tof om als een machine de juiste knopjes op het juiste moment in te drukken maar het beperkt ook heel erg de tactische gameplay, zoals het dodgen van attacks of om te zorgen dat je tegen een ranged char in het bos vecht (zodat hij bijna niks kan raken).

Heb met veel plezier met de greataxe gespeeld, maar zou ook graag de rapier / firestaff willen spelen. In dit spel kan dat, gewoon de wapens levelen, andere gear aantrekken en ff je char respeccen en je bent een totaal andere build!

PVE content is trouwens wel te makkelijk, juist omdat je bijna alla attacks kan dodgen van mobs.

[Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 02-08-2021 10:48]

• DivineNL
evilpin0 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:47:
Smaak. Ik vind het ook een leuke combat stijl.

• Flufsor
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 17:50
Voor een MMO is het volgens mij ongekend om echt te moeten mikken en het timen van dodges.
Dit bestaat al veel langer, bijvoorbeeld: Elder Scrolls Online, Wildstar en waarschijnlijk nog veel andere

• Roellie80
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:22
Echt leuk om maximaal de beta gespeeld te hebben. En tegelijkertijd kan ik nu niet wachten om echt te beginnen. Ik vind het grafisch zeer aangenaam. Geen loadingschermen of veel invisiwalls. Voor mij een emersion- dealbreaker.

Ik kan straks heerlijk een avondje gaan vissen. Of farmen voor een goede skinning-knife. verschillende mats proberen. de passives ontdekken... Crafting zit imo echt leuk in elkaar. Of dat de trading stations per stad anders zijn. Ik ben best bereid wat te travelen. Ook het handelen in resources vind ik leuk. En dit is gewoon uitgebreid.

Ik houd van de combat. Niet tab-target, beetje skill. Ik houd van de vrijheid. alles crafts, alle kleren, alle wapens. Ik houd van stats op basis van gewicht, in armour en wat je kan meedragen.

Ik heb laren lang tientallen MMO's gespeeld. Dit is voor mij echt weer eens iets om in te duiken en hopelijk weer jaren mee kan vermaken. :)

[Voor 3% gewijzigd door Roellie80 op 02-08-2021 18:08]

Roelscryptotips.nl

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor een MMO is het volgens mij ongekend om echt te moeten mikken en het timen van dodges. De laatste MMO die ik serieus gespeeld heb was WoW classic dus ik loop misschien flink achter. Weet nog dat ik het erg irritant vond dat een mages je altijd raakte met een spell (tenzij het spel de attack als mis beschouwde oid). Je ziet als je tegen ranged chars vecht ook ruim op tijd dat ze aim down sight doen en zodoende kan je als je snel bent bijna alle shots dodgen, geweldig!
Gezien je tekst erna, snap ik eerder dat je totaal niet op de hoogte bent van ontwikkelingen binnen MMO's. Dodges zijn al heel veel jaren in veel games toegepast, actief blokken, actief/tijdig meppen, integendeel is juist dat New World (voor dat uurtje dat ik heb gespeeld), de meest dumbed-down versie heeft neergezet.

Beetje niveau GW2/Wildstar, maar waar het bij GW2/Wildstar met redelijke opzet was, lijkt dit hier gewoon 'maar dit is cutting edge spul!' idee te zijn wat totaal niet lekker uit de verf is gekomen.

Eerlijk voelt het voor mij 3 stappen terug, waar ik bij TESO (en indirect FF14) nog het idee had dat het de transitieperiode was, iets wat nu 'cutting edge' moet zijn uitgekomen.. is mijn gevoel matig uitgewerkt. Het is niet niet action, maar ook niet de 'hit lock' principe, grabbelbak van elke combat type van populaire games, waar ik de uiteindelijke uitwerking.. matig vind. Ik snap bv het idee van de combat kleurtjes (wit, geel blauw dacht ik?), maar het idee en uitwerking van de slash/thrust en .. blunt? damage is grappig, maar mij ogen te simpel weggezet omdat het zover ik zie gelocked is aan wapens. Amper animatie cancel, fixed cast spel, dat voelt weer zo 'WoW' (de oude tijd dat je met een hunter stil moest staan om te schieten? :P).

Het is een prima game, maar niets bijzonders. Beetje zo'n 'yet another' moba of battle royal game in de tijd dat die genres populair waren, grafisch is het netjes neergezet qua omgeving, maar daartegen vind ik de skills (voor welke ik heb gezien) gewoon weer te simpel. Of misschien ben ik gewoon flashy gewend van Cabal of BDO :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• psychodude
SinergyX schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:05:
Gezien je tekst erna, snap ik eerder dat je totaal niet op de hoogte bent van ontwikkelingen binnen MMO's. Dodges zijn al heel veel jaren in veel games toegepast, actief blokken, actief/tijdig meppen, integendeel is juist dat New World (voor dat uurtje dat ik heb gespeeld), de meest dumbed-down versie heeft neergezet.

Beetje niveau GW2/Wildstar, maar waar het bij GW2/Wildstar met redelijke opzet was, lijkt dit hier gewoon 'maar dit is cutting edge spul!' idee te zijn wat totaal niet lekker uit de verf is gekomen.
New World heeft niet zozeer het telegraph systeem, of in ieder geval niet binnen de world mobs zoals ik ze tot nu toe ben tegengekomen. En op early levels voelt het dan ook wat simpel. Maar moet zeggen, ben nu nog maar level 20. Maar als ik bijvoorbeeld een level 23 - 25 mob tegenkom, zit er toch een duidelijk verschil tussen actief gebruik maken van dodge en blocks versus gewoon passief klappen incasseren en skills spammen wanneer mogelijk.

Het systeem is niet complex, maar geeft wel de mogelijkheid om op basis van player skill meer neer te zetten dan de meer traditionele systemen.
SinergyX schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:05:Eerlijk voelt het voor mij 3 stappen terug, waar ik bij TESO (en indirect FF14) nog het idee had dat het de transitieperiode was, iets wat nu 'cutting edge' moet zijn uitgekomen.. is mijn gevoel matig uitgewerkt. Het is niet niet action, maar ook niet de 'hit lock' principe, grabbelbak van elke combat type van populaire games, waar ik de uiteindelijke uitwerking.
Ik denk dat dit redelijk persoonlijk is. Het combat systeem is ESO vind ik persoonlijk een draak van een systeem. Het eerste gevoel met New World is voor mij daarin beter. Het enige dat ik in ESO wel beter vind is het dodge systeem, ik zou in plaats van de dodge back zoals we dit nu zien ook gewoon graag siderolls zien hier.

FF14 is qua combat gewoon ouderwets. Maakt het niet per se slecht. Jarenlang veel plezier aan beleeft. Maar zit weinig echt transitieperiode in als je het mij vraagt :9.
SinergyX schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:05:
Het is een prima game, maar niets bijzonders. Beetje zo'n 'yet another' moba of battle royal game in de tijd dat die genres populair waren, grafisch is het netjes neergezet qua omgeving, maar daartegen vind ik de skills (voor welke ik heb gezien) gewoon weer te simpel.
Die mening deel ik zeker niet. Wat ik wel denk is dat voor een groot deel van de meer traditionele MMO playerbase, New World mogelijk niet is wat zij zullen zoeken. Daarentegen denk ik wel dat New World meer is dan 'yet another'. Het is namelijk een beetje het onderstaande wat het anders maakt.
Roellie80 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:08:
Echt leuk om maximaal de beta gespeeld te hebben. En tegelijkertijd kan ik nu niet wachten om echt te beginnen. Ik vind het grafisch zeer aangenaam. Geen loadingschermen of veel invisiwalls. Voor mij een emersion- dealbreaker.

Ik kan straks heerlijk een avondje gaan vissen. Of farmen voor een goede skinning-knife. verschillende mats proberen. de passives ontdekken... Crafting zit imo echt leuk in elkaar. Of dat de trading stations per stad anders zijn. Ik ben best bereid wat te travelen. Ook het handelen in resources vind ik leuk. En dit is gewoon uitgebreid.

Ik houd van de combat. Niet tab-target, beetje skill. Ik houd van de vrijheid. alles crafts, alle kleren, alle wapens. Ik houd van stats op basis van gewicht, in armour en wat je kan meedragen.

Ik heb laren lang tientallen MMO's gespeeld. Dit is voor mij echt weer eens iets om in te duiken en hopelijk weer jaren mee kan vermaken. :)
New World geeft een MMO semi-survival experience in zekere zin. Een wereld met ruime diversiteit, veel te doen in de zin van gathering en crafting, mobs te killen, beetje fishing als je er zin in hebt, occasional PvP, etc. Zonder dat er een hele hoge barrier tot entry is, namelijk geen sub fee.

Dit alles toch redelijk anders dan bijvoorbeeld FFXIV en ESO, als twee van de betere MMO's van de afgelopen 10 jaar.

Die titels speel je veel sneller puur en alleen voor de quest lines, dungeons en de meer traditionele MMO verwachtingen. In New World heb ik de afgelopen dagen (omdat ik verder de quest line niet wilde spoilen), mijzelf bijvoorbeeld uitstekend vermaakt met gathering en crafting, jagen op wildlife, vissen. Ik heb zo'n 30 uur door kunnen brengen als een soort blend van games als theHunter, Ultimate Fishing Simulator, Medieval Dynasty met voor wat betreft sommige gebieden een vleugje Green Hell.

En dat alles met een niet too serieus, arcady approach.

Waarin ik mij echt goed kan voorstellen dat dit toch best een grote groep gamers aan zal kunnen spreken. Op één van de fishing spots waar ik gisteren bijvoorbeeld een uurtje of 2 gestaan heb stonden zo bijvoorbeeld een stuk of 30 man te vissen.

Dit is dan ook iets wat ik hierin juist vrij sterk vind, het is eigenlijk één van de eerste nieuwe MMO's die naar mijn gevoel geen WoW in een ander jasje probeert neer te zetten. Maar wat gewoon anders is.

Ben verder wel benieuwd hoe een aantal zaken als territory control, faction balance, etc. zullen gaan uitwerken.

Op sommige beta servers hebben we kunnen zien dat dat beter in de verdeling was dan op andere. Op de server waar ik momenteel zit tijdens de beta is de verdeling tussen syndicate en marauders bijvoorbeeld redelijk 50-50. Maar als covenant doe je dan gewoon echt niet mee. Ook screenshots van diverse servers voorbij zien komen waar het eigenlijk gewoon een enkele dominating faction was, minder optimaal als je het mij vraagt.

Lastig is hoe dit adequaat aan te pakken. Meer controle uitoefenen met behulp van incentives voor de underdog? Toevoegen van meer territories bij latere land expansions zodat companies zich verder verdelen? Een beperking op het maximale aantal territories dat door een enkele faction beheerd kan worden? Moeilijk te duiden waaraan hier goed gedaan wordt. En hoe het zich uit balanseert bij het op een vrije loop laten.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

psychodude schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:38:
Ik denk dat dit redelijk persoonlijk is. Het combat systeem is ESO vind ik persoonlijk een draak van een systeem. Het eerste gevoel met New World is voor mij daarin beter. Het enige dat ik in ESO wel beter vind is het dodge systeem, ik zou in plaats van de dodge back zoals we dit nu zien ook gewoon graag siderolls zien hier.

FF14 is qua combat gewoon ouderwets. Maakt het niet per se slecht. Jarenlang veel plezier aan beleeft. Maar zit weinig echt transitieperiode in als je het mij vraagt :9.
FF14 komt uit de eerste jaren (nouja, reborn dan, originele release van 2011 skip ik even, die was flut) dat de action combat vanuit de instanced based (C9, Vindictus etc) eindelijk ook richting meer open world MMO's gingen, dat bedoel ik met de transitie, waar de jaren erop pas echt grotere free-aim games kwamen als Tera of B&S (grappig dat het origineel Age of Conan was die dit als eerste probeerde).

De game is gratis, dus ik vind het prima, kijk over een jaartje wel of het wat leuker is geworden. Genoeg andere games nog in de pijplijn waar ik iets meer naar uit kijk :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Roellie80
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:22

Roelscryptotips.nl

• tyrunar
  • Laatst online: 21-09 15:14
psychodude schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:38:

New World geeft een MMO semi-survival experience in zekere zin. Een wereld met ruime diversiteit, veel te doen in de zin van gathering en crafting, mobs te killen, beetje fishing als je er zin in hebt, occasional PvP, etc. Zonder dat er een hele hoge barrier tot entry is, namelijk geen sub fee.

Dit alles toch redelijk anders dan bijvoorbeeld FFXIV en ESO, als twee van de betere MMO's van de afgelopen 10 jaar.

Die titels speel je veel sneller puur en alleen voor de quest lines, dungeons en de meer traditionele MMO verwachtingen. In New World heb ik de afgelopen dagen (omdat ik verder de quest line niet wilde spoilen), mijzelf bijvoorbeeld uitstekend vermaakt met gathering en crafting, jagen op wildlife, vissen. Ik heb zo'n 30 uur door kunnen brengen als een soort blend van games als theHunter, Ultimate Fishing Simulator, Medieval Dynasty met voor wat betreft sommige gebieden een vleugje Green Hell.

En dat alles met een niet too serieus, arcady approach.

Waarin ik mij echt goed kan voorstellen dat dit toch best een grote groep gamers aan zal kunnen spreken. Op één van de fishing spots waar ik gisteren bijvoorbeeld een uurtje of 2 gestaan heb stonden zo bijvoorbeeld een stuk of 30 man te vissen.

Dit is dan ook iets wat ik hierin juist vrij sterk vind, het is eigenlijk één van de eerste nieuwe MMO's die naar mijn gevoel geen WoW in een ander jasje probeert neer te zetten. Maar wat gewoon anders is.

Ben verder wel benieuwd hoe een aantal zaken als territory control, faction balance, etc. zullen gaan uitwerken.
dit is wat mij ook aansprak. Bijzonder dat je TheHunter noemt. Ik was in de New World demo al een keer een beetje afgeknapt.
Het questen vond ik wat leeg, wat amateuristisch, qua tekst, qua wat je moet doen. Met de gedachte dat het oorspronkelijk voor PvP was gemaakt was dat een beetje frustrerend.
Het resource gatheren en craften was wel weer leuk. Vissen ook.
Maar ik vind die 'demon portals' wel erg irritant op strategische plekken tussen A en B liggen zodat je erg om moet lopen om het te vermijden.
Ik zat dus alweer te denken 'ik ga wel weer relaxed TheHunter spelen, maar wel jammer dat je daar weer geen resources kan gatheren en craften.

Doe mij maar een saaie hunter-gatherer MMO medieval style zonder magie en monsters (wilde dieren zijn prima).

Iemand die weet of zoiets bestaat?

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-09 17:08
@tyrunar Dat klopt, ik heb ook erg lang getwijfeld, en velen met jou en mij, over de transitie van PvP naar meer PvE elementen. En natuurlijk het belangrijkste, Open World PvP wat niet meer bestaat. Uiteraard kan je PvP togglen, maar in World of Warcraft merk ik toch snel, als je wat belangrijks wil doen, dat ik mijn PvP uit zet. Ik vind het lastig om te zeggen wat het beste is. Gaan mensen zich adapten met forced PvP, of juist niet? Je wordt geganked, dat wil je niet nog een keer, dus ga je manieren verzinnen om daar mee om te gaan. Maar stealten zit (volgens mij) niet in de game.

Maar goed, Amazon had er nog voor kunnen kiezen om PvP en PvE servers te hebben (PvP servers met forced PvP toggle), of dat je net zoals in ArcheAge zones hebt die "at war" zijn, waarin je PvP automatisch aan gaat. Genoeg dingen te verzinnen.

Toevallig kreeg ik vorige week een e-mail van Kakao Games (voorgaande uitgever van Black Desert Online), op 29 september geven ze een nieuwe game uit. ELYON (game heette voorheen "Ascent: Infinite Realm"). Deze is ontwikkeld door BlueHole (makers van PUBG). Deze MMO zal ook wel de nodige aandacht krijgen, ziet er wat dat betreft redelijk uit. Weet er weinig van, maar heb mij al wel aangemeld voor de beta. Ik verwacht niet dat ik zelf de game ga spelen, maar hou als MMO lover toch graag die dingen in de gaten. Link: https://store.steampowered.com/app/1674470/ELYON/

Verder zal ik niet veel noemen over deze game ;). Dan moet er maar een separaat topic voor komen :D.

Guild Leader van Council of Pepegas | NL Guild op Stormscale (Horde)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Diigii schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:32:
@tyrunar Dat klopt, ik heb ook erg lang getwijfeld, en velen met jou en mij, over de transitie van PvP naar meer PvE elementen. En natuurlijk het belangrijkste, Open World PvP wat niet meer bestaat. Uiteraard kan je PvP togglen, maar in World of Warcraft merk ik toch snel, als je wat belangrijks wil doen, dat ik mijn PvP uit zet. Ik vind het lastig om te zeggen wat het beste is. Gaan mensen zich adapten met forced PvP, of juist niet? Je wordt geganked, dat wil je niet nog een keer, dus ga je manieren verzinnen om daar mee om te gaan. Maar stealten zit (volgens mij) niet in de game.

Maar goed, Amazon had er nog voor kunnen kiezen om PvP en PvE servers te hebben (PvP servers met forced PvP toggle), of dat je net zoals in ArcheAge zones hebt die "at war" zijn, waarin je PvP automatisch aan gaat. Genoeg dingen te verzinnen.

Toevallig kreeg ik vorige week een e-mail van Kakao Games (voorgaande uitgever van Black Desert Online), op 29 september geven ze een nieuwe game uit. ELYON (game heette voorheen "Ascent: Infinite Realm"). Deze is ontwikkeld door BlueHole (makers van PUBG). Deze MMO zal ook wel de nodige aandacht krijgen, ziet er wat dat betreft redelijk uit. Weet er weinig van, maar heb mij al wel aangemeld voor de beta. Ik verwacht niet dat ik zelf de game ga spelen, maar hou als MMO lover toch graag die dingen in de gaten. Link: https://store.steampowered.com/app/1674470/ELYON/

Verder zal ik niet veel noemen over deze game ;). Dan moet er maar een separaat topic voor komen :D.
Elyon is echt 1 van de grotere pay 2 win MMO's die ik heb gezien. Vind het echt shite.

Met new world zie ik idd ook graag PVP server. OF wat ze ook zouden kunnen doen wat misschien wel werkt maar heb er niet echt diep over na gedacht is dat je alleen in territory van je eigen faction niet gelijk pvp toggeled ben maar alleen in gebieden die neutraal zijn of van andere factions.

• DivineNL
Ricmaniac schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Elyon is echt 1 van de grotere pay 2 win MMO's die ik heb gezien. Vind het echt shite.

Met new world zie ik idd ook graag PVP server. OF wat ze ook zouden kunnen doen wat misschien wel werkt maar heb er niet echt diep over na gedacht is dat je alleen in territory van je eigen faction niet gelijk pvp toggeled ben maar alleen in gebieden die neutraal zijn of van andere factions.
Dan wordt je al helemaal benadeeld als je bij de mindere faction(s) zit. Dan kun je al snel een andere server gaan zoeken denk ik.

Als er meer rede zou zijn om PvP te flaggen dan 5% exp boost dan zouden meer mensen het ook doen denk ik. Bijv. gathering luck, extra resources, meer dan 5% extra exp, meer luck bij het openen van chests, etc.
Aan de andere kant is er, op het tegenkomen van een grotere groep pvp flagged enemies na, weinig risico aan flagged zijn.

Stiekem hoop ik bijv. op een 5vs5 ranked mode (ala Albion crystal gvgs voor zij die Albion hebben gespeeld). Of een soort van "hellgate" systeem van Albion. Mogelijkheden genoeg :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

DivineNL schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Dan wordt je al helemaal benadeeld als je bij de mindere faction(s) zit. Dan kun je al snel een andere server gaan zoeken denk ik.

Als er meer rede zou zijn om PvP te flaggen dan 5% exp boost dan zouden meer mensen het ook doen denk ik. Bijv. gathering luck, extra resources, meer dan 5% extra exp, meer luck bij het openen van chests, etc.
Aan de andere kant is er, op het tegenkomen van een grotere groep pvp flagged enemies na, weinig risico aan flagged zijn.

Stiekem hoop ik bijv. op een 5vs5 ranked mode (ala Albion crystal gvgs voor zij die Albion hebben gespeeld). Of een soort van "hellgate" systeem van Albion. Mogelijkheden genoeg :)
Ja er zijn idd mogelijkheden genoeg voor PvP. Voor mij is de PvP flag gewoon dat ik het uitdagender vind en leuk vind om te kunnen PvP'en .. ondanks dat ik waarschijnlijk veelal gekilled zal worden. Helemaal de eerste periode omdat ik waarschijnlijk veel later hoog level ben dan velen andere.

• Diigii
Helaas, de release uitgesteld met 1 maand. Nieuwe release datum is nu 28 september 2021. Weet niet of dit juist goed of slecht is. Uiteraard voor de game goed, maar de zoveelste uitstel. Ik ben ook echt benieuwd hoeveel ze willen fixen in 1 maand tijd.

Link: https://twitter.com/playn.../1422969580394319877?s=20

[Voor 11% gewijzigd door Diigii op 04-08-2021 20:16]

• psychodude
Diigii schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:16:
Helaas, de release uitgesteld met 1 maand. Nieuwe release datum is nu 28 september 2021. Weet niet of dit juist goed of slecht is. Uiteraard voor de game goed, maar de zoveelste uitstel. Ik ben ook echt benieuwd hoeveel ze willen fixen in 1 maand tijd.

[Afbeelding]
Las het ook net ja. Zullen er vast goed over nagedacht hebben. Denk met name de typische slechte day 0 ratings te willen voorkomen. Reviewbombing is tenslotte 'hip'.

Buiten dat om, zal het effectief vermoed ik weinig anders echt uitmaken. Vier weken is erg beperkt. En dan ook jammer. Want als je het mij vraagt, was het al gewoon prima speelbaar.

• Diigii
psychodude schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

Las het ook net ja. Zullen er vast goed over nagedacht hebben. Denk met name de typische slechte day 0 ratings te willen voorkomen. Reviewbombing is tenslotte 'hip'.

Buiten dat om, zal het effectief vermoed ik weinig anders echt uitmaken. Vier weken is erg beperkt. En dan ook jammer. Want als je het mij vraagt, was het al gewoon prima speelbaar.
Ja, ik snap het ook niet heel erg goed. En klopt, reviewbombing is wel een ding. Maar ik heb echt niemand echt "negatief" gehoord over de game. Natuurlijk, dingen kunnen altijd beter, maar dat is altijd zo. En same, wat kunnen ze in 4 weken extra doen, we blijven stapje voor stapje nu uitstellen. Als het tenminste bij 1 maand blijft.

Natuurlijk kan de release van Diablo er mee te maken hebben, en natuurlijk ELYON eind september. Kans is klein, mar goed, op die manier elimineer je wel de tegenstanders. Iedereen kent Blue Hole inmiddels, en Kakao games is ook geen kleine.

Maar even afwachten op meer nieuws, en benieuwd of ze nog met een statement komen wat er veranderd gaat worden.

• psychodude
Met name op de official new world beta forums best wel wat negatieve posts voorbij zien komen. Ook diverse streamers gehoord die tegen vrij groot publiek hebben gezegd dat het allemaal te vroeg zou zijn om dit in 4 weken uit te brengen.

Als je het mij vraagt, is de delay een double edged sword. Server stabiliteit was bijvoorbeeld tegen het einde van de beta eigenlijk al best aardig. Een belangrijk iets om te fixen was een item duping bug, maar hoe dit uit te voeren was duidelijk beschreven op het forum, dus dat corrigeren voor launch moet niet onmogelijk zijn geweest.

Die extra 4 weken gaat mogelijk wat kleine rebalancing door kunnen voeren. Mogelijk dat ze zullen besluiten die vreselijke rainbow housing decoration pets te doen verwijderen. Maar echt heel veel meer dan dat verwacht ik niet dat er zal gebeuren. De incentive tot open world PvP zie ik zo bijvoorbeeld ook niet snel veranderen. Veel hardcore endgame PvE content zie ik ook niet ineens toegevoegd worden.

Daarnaast waren er best veel complaints dat enerzijds levelen te snel zou zijn, anderzijds dat het allemaal te lang zou duren. Daar kun je dus al helemaal niets mee als dev :p.

Persoonlijk zou het mij dan ook helemaal niets verbazen om te zien dat een belangrijk deel van de mensen die nu negatief zijn, over 2 maanden misschien zelfs nog negatiever zijn als ook deze delay naar hun mening geen verdere verbetering gebracht heeft.

Het is en blijft een MMO. Kijken we naar eerdere succesvolle MMO's zoals FFXIV, ESO en WoW dan zie je keer op keer dat eigenlijk pas zo'n 6 maanden post launch je op een punt zit waar het ook echt ready voelt. Daar ontkom je simpelweg niet aan. Je bent namelijk sterk afhankelijk van de ontvangst van bepaalde features door de community. Qua balancing ben je erg afhankelijk van je playerbase om bepaalde overpowered builds eruit te vissen. Kleinschalige beta's vangen dit soort zaken vaak slecht op. En langdurig grootschalige beta's zijn niet houdbaar.

• DivineNL
psychodude schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:57:
Met name op de official new world beta forums best wel wat negatieve posts voorbij zien komen. Ook diverse streamers gehoord die tegen vrij groot publiek hebben gezegd dat het allemaal te vroeg zou zijn om dit in 4 weken uit te brengen.
Dit vooral. De hardst schreeuwende groep wordt natuurlijk altijd gehoord. En heel veel streamers zaten echt te zeuren om niks. Sommige zeggen dat het allemaal te makkelijk en te snel gaat, terwijl zij 20u per dag spelen + een heleboel hulp hebben gekregen van viewers om sneller vooruitgang te boeken.

En vervolgens gaan zeuren als ze in PvP worden afgemaakt als level 60er door een level 14. Hopelijk luisteren ze niet te veel naar dat soort mensen..

• Metian

Metian

Snert is vies

Alleen maar beter dat ze het verder uitstellen om meer tijd te hebben om bugs op te kunnen lossen en dingen wat meer te stroomlijnen. Denk dat het wel mee zal vallen dat ze in eens zaken drastisch om gaan gooien omdat een select groepje streamers een mening hebben over bepaalde aspecten.

Ze zullen ongetwijfeld kijken naar het totale plaatje, hoe meer spelers, hoe beter het is natuurlijk voor de omzet. Die paar streamers zullen hier niet het verschil in gaan maken.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Opzich is het gewoon goed natuurlijk en is het iets wat vaak geroepen word van: zorg maar dat de game goed is.. en kan ik me er wel in vinden maar gewoon puur om persoonlijke redenen ben ik er niet blij mee haha.

Had toevallig de eerste weken van september nog vakantie dus had ik lekker redelijk wat kunnen spelen en heb mij zelf ontzettend met de Beta vermaakt. Nu heb ik straks als die uit komt heel veel minder tijd om te spelen.

Maargoed it is what it is.. Laten we hopen dat het echt flink for the better is. Maar aan de andere kant maak ik me wel een beetje zorgen dat het maar 1 maand is. dit is de 4e delay en hoop dat ze realistisch zijn met die maand.

• Diigii
Ik ben wel benieuwd wat het doel van Amazon was met de closed beta. In 9 van de 10 gevallen wordt een beta gehouden om o.a. zaken zoals performance te meten, wat natuurlijk tijdens de beta een dingetje was. Daarom ben ik benieuwd wat er in 2 maanden tijd nog veranderd gaat worden. En wat @psychodude al aangeeft, met de andere MMO's zie je dat er best een tijdje overeen gaat voordat de MMO echt stabiel zijn. En dan nog, bij ESO zie je dat bugs/problemen in de game er na jaren nog steeds in zitten. En je ziet ook, dat deze MMO's uiteindelijk in de top 10 terecht komen (ESO, FFXIV etc.). I guess dat Amazon het kan veroorloven om de release uit te stellen om de game nog "net" weer wat beter te maken.

Ik begrijp niet zo goed dat de laatste beta zo'n impact moet hebben op de uitstel van een release. Ik neem aan dat ze in een maand tijd tot aan de release voldoende tijd hebben om deze zaken op te lossen (performance van de servers bijv.). En wat @DivineNL ook aangeeft, de groep die het hardste schreeuwt, wordt het meest gehoord. De (grotere) streamers hebben natuurlijk wat impact op dit soort dingen, en voor hun maakt het wellicht minder uit dat er een delay is. Ik bedoel, Asmon is druk met FFXIV, Shroud heeft genoeg andere games te spelen op z'n stream etc etc. Terwijl de "gewone" speler al zit te popelen om eindelijk de game te kunnen spelen.

Als er echt fundamentele dingen missen, wat mensen hier benoemen zoals PvE content: nieuws: Amazon Games stelt mmo-game New World met een maand uit tot 28 september dan is een maand zeker niet genoeg om alles bij te werken. Maar de ontwikkeling zal zeker niet stoppen na een release, vooral hoe snel ze nu ontwikkelen. In een maand tijd neem ik aan dat je wel een dungeon of 2 + een raid kan ontwikkelen met een ontwikkelteam.

Maar goed, ik ben ook geen game developer, dus ik weet niet wat er allemaal bij komt kijken :p Soms vind ik wel dat mensen te kritisch zijn, ook op de frontpage....natuurlijk zijn er genoeg zaken die beter kunnen, maar ik was veel te druk met de game om de combat "clunky" te noemen, of dat ik problemen had met de auction house (wat natuurlijk wel erg belangrijk is), of dat ik resources niet kon vinden. Als je naar een hogere level area moet lopen voor resources, vind ik echt niet erg. Of dat de combat na de release gefinetuned wordt, ook geen probleem.

Maarja, ellenlange discussies kan je hierover houden. Only thing we can do is wait :p

• Qinshi
  • Registratie: juni 2016
Ochja, even verlof verplaatsen.

[Voor 103% gewijzigd door Qinshi op 05-08-2021 11:11]

• Khaelos
Beta voorbij forum dood :+

Wat spelen jullie om de tijd te doden?

Ik speel momenteel even PoE expedition League

• Qzar
Diigii schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:21:
Ik ben wel benieuwd wat het doel van Amazon was met de closed beta. In 9 van de 10 gevallen wordt een beta gehouden om o.a. zaken zoals performance te meten, wat natuurlijk tijdens de beta een dingetje was. Daarom ben ik benieuwd wat er in 2 maanden tijd nog veranderd gaat worden. En wat @psychodude al aangeeft, met de andere MMO's zie je dat er best een tijdje overeen gaat voordat de MMO echt stabiel zijn. En dan nog, bij ESO zie je dat bugs/problemen in de game er na jaren nog steeds in zitten. En je ziet ook, dat deze MMO's uiteindelijk in de top 10 terecht komen (ESO, FFXIV etc.). I guess dat Amazon het kan veroorloven om de release uit te stellen om de game nog "net" weer wat beter te maken.

Ik begrijp niet zo goed dat de laatste beta zo'n impact moet hebben op de uitstel van een release. Ik neem aan dat ze in een maand tijd tot aan de release voldoende tijd hebben om deze zaken op te lossen (performance van de servers bijv.). En wat @DivineNL ook aangeeft, de groep die het hardste schreeuwt, wordt het meest gehoord. De (grotere) streamers hebben natuurlijk wat impact op dit soort dingen, en voor hun maakt het wellicht minder uit dat er een delay is. Ik bedoel, Asmon is druk met FFXIV, Shroud heeft genoeg andere games te spelen op z'n stream etc etc. Terwijl de "gewone" speler al zit te popelen om eindelijk de game te kunnen spelen.

Als er echt fundamentele dingen missen, wat mensen hier benoemen zoals PvE content: nieuws: Amazon Games stelt mmo-game New World met een maand uit tot 28 september dan is een maand zeker niet genoeg om alles bij te werken. Maar de ontwikkeling zal zeker niet stoppen na een release, vooral hoe snel ze nu ontwikkelen. In een maand tijd neem ik aan dat je wel een dungeon of 2 + een raid kan ontwikkelen met een ontwikkelteam.

Maar goed, ik ben ook geen game developer, dus ik weet niet wat er allemaal bij komt kijken :p Soms vind ik wel dat mensen te kritisch zijn, ook op de frontpage....natuurlijk zijn er genoeg zaken die beter kunnen, maar ik was veel te druk met de game om de combat "clunky" te noemen, of dat ik problemen had met de auction house (wat natuurlijk wel erg belangrijk is), of dat ik resources niet kon vinden. Als je naar een hogere level area moet lopen voor resources, vind ik echt niet erg. Of dat de combat na de release gefinetuned wordt, ook geen probleem.

Maarja, ellenlange discussies kan je hierover houden. Only thing we can do is wait :p
Ze hebben al aagegeven dat de 2 maanden niet worden gebruikt voor additionale content maar puur fixen van bugs en kritische issues. De laatste dagen kwamen er op de fora toch redelijk wat item duping/gold glitching bugs te voorschijn. Het is natuurlijk erg slecht dat deze in de alpha niet netjes zijn gemeld, de closed alpha testers hebben deze allemaal voor zich gehouden om hun eigen voordeel ermee te kunnen gaan pakken.

Ik snap niet goed hoe zulke simpel te testen problemen nog een maand voor initiele launch erin kunnen zitten, letterlijke iedere voorgaande MMO heeft exact dezelfde problemen gehad. Als het nou echt exploits zijn waarvoor je netwerk packets moet gaan decrypten en decompressen kan ik het nog snappen, maar alles wat letterlijk via de reguliere UI of met een simpele lagswitch geforceerd kan worden is diep triest voor een ontwikkelteam van honderden devs.

Ik ben blij dat ze dit zo serieus nemen en er extra tijd voor pakken, alle andere issues waar vooral over wordt gesproken boeit me niet (Mob variety/Quest variety). Waarschijnlijk omdat ik van de survival games ben ipv MMO's waarbij je normaal niet eens quests hebt.

• psychodude
Khaelos schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:59:
Beta voorbij forum dood :+

Wat spelen jullie om de tijd te doden?

Ik speel momenteel even PoE expedition League
Niet zoveel. Tot kort voor beta tijdelijk nog even weer ESO gespeeld. Was meer als warmhoudertje voor met New World te starten. Komende weken zal weer een beetje mijn go-to non MMO titels worden: theHunter: call of the Wild, Euro Truck Sim 2/American Truck Sim, Flight Simulator, Train Sim World 2 :9.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 03:58
Diigii schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:16:

[Afbeelding]
Denk na de shitty release van Cyberpunk alle studio’s wat op hun hoede zijn met te vroeg releasen en achteraf patchen (wat een tijdje in was).

• psychodude
Cyberpunk was ook 'gewoon' meermaals uitgesteld. Dus het is nu niet alsof dat een garantie tot goede ontvangst bij het publiek is. Zeker een MMO is gewoon nooit echt af. Het is nu 50 dagen tot release. Kijken we naar het aantal bug fixes, balance changes, etc. binnen dit soort perioden bij andere grote MMO's in het verleden kunnen we nu al concluderen dat veel van de 'grote complaints', toch echt uiterst onwaarschijnlijk plots anders zullen gaan zijn.

Uiteindelijk wachten we maar gewoon geduldig af, kunnen weinig anders :p. Maar uiteindelijk vermoed ik dat de uitkomst redelijk soortgelijk zal gaan zijn. Een vocal minority die aan het klagen slaat en goed mogelijk overgaat tot review bombing. Een meerderheid die gewoon met plezier het spel speelt.

• BBRemi
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20-09 10:58
Doe mij maar een saaie hunter-gatherer MMO medieval style zonder magie en monsters (wilde dieren zijn prima).

Iemand die weet of zoiets bestaat?
Life is feudal al eens geprobeert? Dat is wat je beschrijft. Al is het spel wel wat dood. De MMO is geflopt maar er zijn nog genoeg Life is feudal your own servers te vinden.

• frez
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 20-09 12:42
Hey!
Denken jullie dat ik dit spel met een i5 3470, 16gb, gtx 1060 3GB dit spel n beetje leuk kan spelen?

En zijn er bepaalde streaming diensten die dit spel supporten?

• psychodude
frez schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 03:09:
Hey!
Denken jullie dat ik dit spel met een i5 3470, 16gb, gtx 1060 3GB dit spel n beetje leuk kan spelen?

Ik vermoed dat je het wel zult kunnen spelen.
Zie bijvoorbeeld de volgende youtube vid.

Hoewel de CPU anders, gelijke GPU. En daarmee goed speelbare framerates.

Of er streamingdiensten zijn die ondersteuning gaan bieden, is dit nu nog niet definitief. Maar eerlijk gezegd lijkt mij het voor de hand liggend dat het op Amazon Luna beschikbaar zal komen. Misschien nog niet direct tijdens launch, maar na een aantal maanden vast.

• junglebeast
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:54

junglebeast

hier staat iets

frez schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 03:09:
Hey!

Niet echt. Zal bijna op low moeten. Misschien met wat medium settings.

Dit is bijv een 2600k en 1050ti.

YouTube: New World GTX 1050Ti - 1080p - All Settings - 900p | Performance Ben...

[Voor 26% gewijzigd door junglebeast op 14-08-2021 14:08]

B.NET: Junglebeast#2495 | WoW Discord - https://discord.gg/EwQvNDX | Stormscale Horde

• psychodude
junglebeast schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:06:
[...]

Niet echt. Zal bijna op low moeten. Misschien met wat medium settings.

Dit is bijv een 2600k en 1050ti.

YouTube: New World GTX 1050Ti - 1080p - All Settings - 900p | Performance Ben...
Verschil in perceptie, maar bijvoorbeeld medium 900p haalt prima speelbare framerates. En dit is alles nog een trede lager dan de hardware van @frez.

Framerates van rond de 60 is niet bepaald onspeelbaar.

Sure, het is geen ultra level graphics met een framerate van 80 - 120 op een 4K resolutie. Maar zelfs met de beste hardware is dit nog vrij moeilijk. De scaling op oude hardware verloopt eigenlijk best prima. Een CPU van 10 jaar oud, i.c.m. een GPU van 5 jaar oud, zoals in jouw vid ter referentie, is nog genoeg om te spelen.

De twijfel tot mogelijkheid voor een nieuwe beta begint langzaam aan een beetje te groeien. In een aantal twitter replies verwijst het New World account mensen naar de New World news page om in de gaten te houden, bij hun wens tot weer te willen spelen. In plaats van gewoonweg de release datum aan te geven.

Zou mij niet verbazen om toch bijvoorbeeld nog een aantal beta weekends te zien. Het momentum behouden tot launch uit marketingsoverwegingen. Voor wat het waard is zie je bijvoorbeeld de Google search trends rap dalen nu beta weer voorbij is, ligt op een pre-beta niveau.

Inmiddels ook weer een nieuwe trailer uitgebracht. Dit keer geen cheesy housing trailer :+.

• frez
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 20-09 12:42
psychodude schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Verschil in perceptie, maar bijvoorbeeld medium 900p haalt prima speelbare framerates. En dit is alles nog een trede lager dan de hardware van @frez.

Framerates van rond de 60 is niet bepaald onspeelbaar.

Sure, het is geen ultra level graphics met een framerate van 80 - 120 op een 4K resolutie. Maar zelfs met de beste hardware is dit nog vrij moeilijk. De scaling op oude hardware verloopt eigenlijk best prima. Een CPU van 10 jaar oud, i.c.m. een GPU van 5 jaar oud, zoals in jouw vid ter referentie, is nog genoeg om te spelen.

De twijfel tot mogelijkheid voor een nieuwe beta begint langzaam aan een beetje te groeien. In een aantal twitter replies verwijst het New World account mensen naar de New World news page om in de gaten te houden, bij hun wens tot weer te willen spelen. In plaats van gewoonweg de release datum aan te geven.

Zou mij niet verbazen om toch bijvoorbeeld nog een aantal beta weekends te zien. Het momentum behouden tot launch uit marketingsoverwegingen. Voor wat het waard is zie je bijvoorbeeld de Google search trends rap dalen nu beta weer voorbij is, ligt op een pre-beta niveau.

Inmiddels ook weer een nieuwe trailer uitgebracht. Dit keer geen cheesy housing trailer :+.
[YouTube: New World - Tales Of Aeturnum: The Angry Earth]
Thanks,
Dan ga ik hem wel proberen te spelen. 1080p medium/high met 60fps zou voor mij ideaal zijn.

• Khaelos
Zat net een video te kijken van Demonen Kim YouTube: One Thing That Could Fix Faction Imbalance - New World

En hierin laat hij een overzicht zie van de faction verdeling en hoe het te balanceren is.

Hierin was te zien dat "onze server" kasanaan redelijk goed verdeeld is.

Dit is hele wat anders als Olympus (asmongold) waar het 11 0 0 is :')

• junglebeast
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:54

junglebeast

hier staat iets

frez schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:01:
[...]

Thanks,
Dan ga ik hem wel proberen te spelen. 1080p medium/high met 60fps zou voor mij ideaal zijn.
Ja en anders kijken naar een nieuw platform upgrade (Ryzen, Intel). Als dat mogelijk is in je kast en met je powersupply.

B.NET: Junglebeast#2495 | WoW Discord - https://discord.gg/EwQvNDX | Stormscale Horde

• ronalnilson
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 20:19
Pas in september normaal open... Heb de beta gespeeld was echt leuk. Maar moet nog enorm veel informatie opnemen. Mogelijk om hier met andere Tweakers te gamen?

• Ryan1981
  • Laatst online: 21-09 07:06

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik zit er ook aan te denken dit spel op te pakken, is er al een tweakers discord/guild/faction of wat dan ook? Met z'n alle is leuker dan alleen en volgens de reviews is dit spel niet gemaakt voor solo players :P

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-09 15:06
Die is er zeker een discord voor een tweakers guild zie link.
https://discord.gg/9ChQZuZZ

[Voor 34% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 19-08-2021 18:44]

In the end we only regret the chances we didn't take

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee