Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nRealsus
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 12:47
Kom er op dit moment ook niet in: "failed to join login queue".
De ene keer kan ik de que joinen waarna de error alsnog verschijnt.. mag je achteraan aansluiten, heel fijn:P
Soms ook connection failed @mm_loginservices_InternalServerErrorException

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:50
nRealsus schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:56:
Kom er op dit moment ook niet in: "failed to join login queue".
De ene keer kan ik de que joinen waarna de error alsnog verschijnt.. mag je achteraan aansluiten, heel fijn:P
Soms ook connection failed @mm_loginservices_InternalServerErrorException
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnzejwK_Gzgk8CWdzvrl_XCPPP8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O6ONCccu4NbEehzFtUG5HYwJ.png?f=user_large

zijn er mee bezig. maarja dat zegt niks natuurlijk :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ben nu gewisseld naar US East .. werkt direct. wel 95 ping helaas maargoed kan tenminste even spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:05
markklok schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:08:
Iemand anders ook last van "failed to join login queue" ? world is up maar iets gaat er niet lekker -_-
ik heb er ook last van.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik las dat New World je videokaart kan opblazen want te veel load op je gpu.

nieuws: Spelers melden doorgebrande RTX 3090-videokaarten bij mmorpg New World

Wat zijn jullie ervaringen? Want best kans dat andere videokaarten ook risico lopen/vroeg slijten.

[ Voor 57% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
CyberMania schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:07:

Wat zijn jullie ervaringen? Want best kans dat andere videokaarten ook risico lopen/vroeg slijten.
voor zover ik gelezen heb voornamelijk nvidia 3090 kaartena van evga. heb nog niet het gevoel dat ik met mijn 6800 xt hoge temps behaal. dus nog niet echt bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Login screen houdt de core (gpu) op 100%. Dus wordt wel redelijk warm. (hier waterkoeling dus valt wel mee)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 13:35

Als load op je GPU zorgt dat je GPU er mee ophoudt, dan was je GPU toch al niet lekker.
Overigens mogen ze de load in de menu en queue wel fixen. Maar wederom, als je lange queue hebt zet je gewoon de FPS limiter aan dan is ook de load niet zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
ik heb een 2060 en die staat gewoon op 75% te draaien en 74 graden.
Is gewoon een probleem met de 3080 en 3090 kaarten voor zover ik lees en zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
pirader schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:36:
ik heb een 2060 en die staat gewoon op 75% te draaien en 74 graden.
Is gewoon een probleem met de 3080 en 3090 kaarten voor zover ik lees en zie.
Tja, uit het nieuwsartikel “al zijn dit niet de enige kaarten die problemen hebben met oververhitting en extreme stroompieken.”. Nieuwe videokaarten zijn heel slecht leverbaar/betaalbaar nog steeds, dus ik ben wat voorzichtig met de mijne.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 20:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11

Dat ze mijn GTX960 maar opblazen, heb ik tenminste een goeie reden voor een upgrade. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
DaitoX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Als load op je GPU zorgt dat je GPU er mee ophoudt, dan was je GPU toch al niet lekker.
Overigens mogen ze de load in de menu en queue wel fixen. Maar wederom, als je lange queue hebt zet je gewoon de FPS limiter aan dan is ook de load niet zo hoog.
New World is lang niet de enige titel met dit 'probleem'. Issue is het uitschakelen van ook maar enige framerate cap. Is natuurlijk leuk om met een FPS rate van bijvoorbeeld 300+ naar een loading screen te kijken, maar is een wat bijzondere statische belasting voor iedere moderne GPU.

Dit zou verder in principe geen problemen moeten geven, mits thermal throttling op de kaart naar behoren werkt.

Soortgelijke 'complaints' zagen we vorig jaar bijvoorbeeld ook met Flight Simulator. Exact hetzelfde verhaal. Frame limiting uit? Menu 100% GPU load. Maximale temperatures.

De software doet hier in essentie weinig anders dan hetgeen dat je het vraagt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
psychodude schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:29:
[...]

New World is lang niet de enige titel met dit 'probleem'. Issue is het uitschakelen van ook maar enige framerate cap. Is natuurlijk leuk om met een FPS rate van bijvoorbeeld 300+ naar een loading screen te kijken, maar is een wat bijzondere statische belasting voor iedere moderne GPU.

Dit zou verder in principe geen problemen moeten geven, mits thermal throttling op de kaart naar behoren werkt.

Soortgelijke 'complaints' zagen we vorig jaar bijvoorbeeld ook met Flight Simulator. Exact hetzelfde verhaal. Frame limiting uit? Menu 100% GPU load. Maximale temperatures.

De software doet hier in essentie weinig anders dan hetgeen dat je het vraagt te doen.
Helemaal mee eens maar het is wel slecht design dat als je in een queue van 30 minuten tot 2 uur zit dat je GPU daar vol voor loopt te pompen, dat was mijn punt. GPU hoort er tegen te kunnen, maar is gewoon zonde van de stroom en het is al warm genoeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:08
zo, vandaag weer de nodige uurtjes gespeeld!
er vallen mij een aantal dingen op positief en negatief

positief

- het craften is leuk en niet te makkelijk
- er is genoeg resource voor iedereen en respawns zijn snel
- ik heb nog niet 1 crash gehad :D

negatief/punten van aandacht

- de combat voelt nogal clunky
- maar 3 usable skills per weapon is echt te weinig.. je zit nu te rammen op je RMB tot je skills weer van cooldown zijn
- regelmatig rare pathing van mobs of zelfs mobs die untargettable zijn en soms wel en soms niet jou wel aanvallen.
-de afstanden zijn echt irritant groot af en toe om zonder mount elke keer 10 minuten te lopen van quest 1 naar quest 2
- salpeter is nergens te vinden net zoals hemp erg gewild/schaars is en dan laten we die "sheep" maar achterwegen :+

maar over het algemeen heb ik me in tijden niet zo vermaakt in een game, nu is de vraag blijft de game een aantal weken/maanden na de launch nog steeds leuk, de tijd zal het leren.

en als laatst een tip voor iedereen, zorg dat je jezelf niet helemaal opbrand aan de beta, alles word gewist! :X

edit: goeie tip mbt weapon swap https://www.reddit.com/r/...s_with_1_keybind_and_see/

[ Voor 5% gewijzigd door Khaelos op 22-07-2021 00:49 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Khaelos schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:46:
zo, vandaag weer de nodige uurtjes gespeeld!
er vallen mij een aantal dingen op positief en negatief

positief

- het craften is leuk en niet te makkelijk
- er is genoeg resource voor iedereen en respawns zijn snel
- ik heb nog niet 1 crash gehad :D

negatief/punten van aandacht

- de combat voelt nogal clunky
- maar 3 usable skills per weapon is echt te weinig.. je zit nu te rammen op je RMB tot je skills weer van cooldown zijn
- regelmatig rare pathing van mobs of zelfs mobs die untargettable zijn en soms wel en soms niet jou wel aanvallen.
-de afstanden zijn echt irritant groot af en toe om zonder mount elke keer 10 minuten te lopen van quest 1 naar quest 2
- salpeter is nergens te vinden net zoals hemp erg gewild/schaars is en dan laten we die "sheep" maar achterwegen :+
Ik heb gisteravond ook eindlelijk wat kunnen spelen (pas level 10) en heb redelijk wat lopen ontdekken gewoon. Vind het erg tof tot nu toe. Vooral het gatheren en craften is best gauw leuk om te doen.

Ik vind de combat heeel veel minder clunky als dat ik dacht. Sommige wapens werken wat soepeler dan andere maar het speelt persoonlijk juist heel lekker weg.

3 usable skills per weapon zie ik nog niet echt als probleem want je hebt natuurlijk 2 weapons dus zit je al op 6 skills. Voor zover ik heb gezien sharen ze geen cooldown dus denk dat dat het idee er een beetje achter is. Alsnog is het niet heel veel natuurlijk en ben inderdaad benieuwd hoe snel dit saai word op endgame enzo :P

Dat sommige materials moeilijk te vinden zijn vind ik geen probleem. Snap niet echt hoe je dat nu al als negatief punt kan geven. Mag er niet meer gegrind worden in een MMO? :P
Je hebt natuurlijk per zone materials die je kan krijgen en misschien heeft de eerste zone gewoon minder van die materials dan andere zones?

Naja als dit wel een probleem is/word dan valt dat natuurlijk makkelijk te patchen. gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik heb zelf nu 1 bug ervaren eigenlijk en dat is wel donders irritant.
Zodra ik me vishengel uit gooi en de dobber het water raakt en ik die splash hoor crasht me game.

De eerste keer dacht ik: zal wel toeval zijn dat het nu gebeurde.

Toen weer opgestart en wat andere dingen ingame gedaan en toen ging ik weer fishing proberen en op exact hetzelfde moment zodra die dobber het water raakt crashde de game weer.

Hier ga ik maar voor de zekerheid een melding van maken. Ben benieuwd of andere dit al gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Er mist zo te zien anti aliasing in het spel. Het spel ziet er een beetje scherp uit en heeft veel aliasing. Als ik virtual super resolution gebruik is de aliasing minder maar het beeld ineens erg onscherp. Erg vreemd, ik kreeg een beetje last van me ogen op native resolutie omdat het te scherp is en hetzelfde met RIS omdat het weer te wazig is ;(

TAA of 4x MSAA zou erg fijn in dit spel.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Laatst online: 23:09
Gisteren het spel ook gekocht op Steam, waar zitten de meeste Nederlanders nu? Of verspreid over de servers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Helix schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:08:
Gisteren het spel ook gekocht op Steam, waar zitten de meeste Nederlanders nu? Of verspreid over de servers?
wij tweakers zitten volgens mij allemaal op Kasanaan

zitten ook op een discord die we hiervoor gemaakt hebben

https://discord.gg/4c3aVUVZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Laatst online: 23:09
Ricmaniac schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:19:
[...]

wij tweakers zitten volgens mij allemaal op Kasanaan

zitten ook op een discord die we hiervoor gemaakt hebben

https://discord.gg/4c3aVUVZ
Ok, ga ik vanavond ff checken. Hoe zit het daar met de queue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Helix schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Ok, ga ik vanavond ff checken. Hoe zit het daar met de queue?
Het is 1 van de betere servers qua queue. Overdag kom je er vrijwel gelijk in, gisteren avond ongeveer 15 mins bezig geweest om erin te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
ja op dit moment log je zo in

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:47
Leuk spel, bewaar de rest voor 32 augustus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
32 augustus? :?
Of bedoel je 1 september? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
ik heb nog iets ontdekt met mijn crashes als ik ga vissen. Blijkbaar crasht de game alleen wanneer ik in de stad ga vissen. Wanneer ik gewoon mijn hengel uitgooi in een rivier of meertje buiten de stad is er niks aan de hand.

Bug report gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markklok

markklok

hmmm spel blijft bij mij gewoon crashen... soms direct na laden. soms nadat ik 10 meter heb gelopen. volledig random *poof* en ik zie m'n desktop weer.

Titan X (Pascal) hier -_-

Mocht iemand iets magisch weten dan hoor ik het graag

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Laatst online: 20:47
Khaelos schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:54:
32 augustus? :?
Of bedoel je 1 september? :9
31 augustus 🤣
Dikke vingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ik wil de queue op deze server niet zien :7
https://twitter.com/playn.../1418260080240205827?s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
markklok schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:50:
hmmm spel blijft bij mij gewoon crashen... soms direct na laden. soms nadat ik 10 meter heb gelopen. volledig random *poof* en ik zie m'n desktop weer.

Titan X (Pascal) hier -_-

Mocht iemand iets magisch weten dan hoor ik het graag
Heb je frames capped / Vsync aan ? kan een oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Hoe zit het in dit spel met de PvP/PvE/Life skill verhouding? Kan je, net als bijv. in BDO, full life skill gaan? Of komen er altijd PvP/PvE grinds bij kijken?

En hoe zit het met PvP balance? Ben je gelijk kansloos qua gear als je een maandje niet speelt? Of is het skill based en maakt gear niet heel veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
TheBrut3 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:06:
Hoe zit het in dit spel met de PvP/PvE/Life skill verhouding?

Je.moet pvp aanzetten in town, er waren wel wat pvp groepjes die op loners jagen wat best irritant is maar goed.. life skill verhouding?

Kan je, net als bijv. in BDO, full life skill gaan?

Full life als in alle staten in constitution? Ja dat kan weet niet wat dat met je dmg doet

Of komen er altijd PvP/PvE grinds bij kijken?

Weet nog niks van het pvp ranking systeem, maar ik hoop niet zoals in het begin met WoW rank 14 grand Marshall grinding haha

En hoe zit het met PvP balance?

Voor nu lijkt spear sterk te zijn, 2 handers zijn sloom en makkelijk te Dodgen , staff/gauntlet lijkt erg zwak en bow/gun is zeer lastig te richten en dus bijna obsolete nu.

Ben je gelijk kansloos qua gear als je een maandje niet speelt? Of is het skill based en maakt gear niet heel veel uit?

Dit valt nog niet te zeggen, maar skill based is het sowieso het is namelijk geen tab target

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
TheBrut3 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:06:
Hoe zit het in dit spel met de PvP/PvE/Life skill verhouding? Kan je, net als bijv. in BDO, full life skill gaan? Of komen er altijd PvP/PvE grinds bij kijken?

En hoe zit het met PvP balance? Ben je gelijk kansloos qua gear als je een maandje niet speelt? Of is het skill based en maakt gear niet heel veel uit?
PvP is skillbased maar gear maakt ook zeker uit. Het is alleen niet zo dat je achter raakt denk ik als je niet speelt. of althans je raakt wel achter natuurlijk maar het is niet zo dat je dan een maand extra zou moeten grinden omdat je bijvoorbeeld weekly capped bent volgens mij.
Hoe balanced het echt is kan in principe nog niet echt gezegd worden want de NDA is pas net van de game af dus zo heel extreem veel is nog niet echt uitgebracht.

Er zijn al wel wat mooie pvp video's te zien though.

De game heeft een goeie balance tussen PvE en PvP content en PvP is in theorie optioneel maar je hebt heel veel meer fun voglens mij als je mee doet met de world pvp battles en de forten aanvalt etc.

Je kan alle life skills levelen en gebruiken. Je hoeft niet te kiezen dus dat systeem is prima.
Tegelijkertijd is alles mbt crafting ook viable schijnt voor endgame. Er zitten crafts tussen die hele rare materials nodig hebben etc. en het allemaal levelen is erg vermakelijk vind ik zelf.

Vooral gathering en exploren om op zoek te gaan naar materials vind ik best wel leuk.
Je unlockd ook functies naar mate je hoger word. Ik denk niet dat je de hele game kan spelen puur en alleen op gathering en crafting want je haalt niet alles uit elke zone en zones zijn ook level based maar je kan er zeker focus op leggen als je hoger bent

Maargoed neem niet alles van mij aan want ben ook nog lang niet zo ver :P

Als conclusie denk ik dat deze game 50€ gewoon prima waard gaat zijn maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Als ik er 150 uur bijv uit haal is het voor mij die 50 al waard geweest maar ik vermoed dat het meer dan 150 uur gaat zijn met hoe veel plezier ik al uit de beta haal :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 23-07-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Khaelos schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:13:
life skill verhouding?

Kan je, net als bijv. in BDO, full life skill gaan?

Full life als in alle staten in constitution? Ja dat kan weet niet wat dat met je dmg doet
Life skill; als in vissen, craften, jagen, houthakken, minen, koken, traden en dat soort zaken. Dus rijk worden door te 'werken', zonder dat je PvE/PvP hoeft te grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ah zo, ja jij kan al die skills allemaal leveren, echter is het aan te raden om in het begint op 1 craft te focussen zoals weapon smithing of jewelcrafting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 12:32
Na wat twitch streams te bekijken toch ook maar aangeschaft, crafting ziet er wel leuk uit en een nieuwe wereld ontdekken is altijd fijn. Wow zit toch beetje in een dipje dus dan komt dit net goed uit :)

Downloading as we speak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Khaelos schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:02:
Ah zo, ja jij kan al die skills allemaal leveren, echter is het aan te raden om in het begint op 1 craft te focussen zoals weapon smithing of jewelcrafting
Mijn vraag is meer; Kan je het spel spelen (rijk worden in het spel) door enkel op dat te focussen? Dus verder geen focus op PvP en/of PvE grinds.

Natuurlijk zal je soms vast een mob moeten killen voor skinning, voor vlees of om bij een bepaalde plek te komen om te minen/woodcutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Uhh rijk worden geen idee maar max.level worden uiteindelijk wel hebben ze gezegd van Amazon.
En als je de markt goed bespeeld en inspringt in vraag en aanbod kan je misschien wel rijk worden ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:55
Hebben we geen discord ofzo? Als ik dan toch een MMO speel heb ik graag ook wat aanspraak :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Ja die hebben we zeker, scroll een paar pagina's terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gelukszoekr schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:33:
Hebben we geen discord ofzo? Als ik dan toch een MMO speel heb ik graag ook wat aanspraak :)
https://discord.gg/mqM5SsGR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Vraagje: Hoe join ik de company van teakers ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Join de discord of geef hier je ingame naam door, dit kan wel pas nadat je een faction (SYNDICATE) hebt gekozen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
markklok schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 01:54:
Vraagje: Hoe join ik de company van teakers ?
Ja even de story quest doen tot ong level 10 dan heb je een quest dat je een faction moet kiezen. Onze guild zitten bij de Syndicate faction.

Je kan eenmalig van faction switchen als je bijvoorbeeld de verkeerde al gekozen had.
Daarna is het telkens 120 dagen wachten voordat je weer zou kunnen switchen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qzar
Ook al in de discord gezet maar ik zoek nog aantal spelers om expedition 1 te gaan proberen vanavond. Ben je rond lvl 20 op de kasanaan server en heb je vanavond tussen 21:00-0:00 tijd stuur dan even berichtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Hmm ik ben level 16 of 17 nu geloof ik, eens kijken of ik in de buurt van de 20 kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:44
Lijkt nog niet echt heel warm te lopen, iktwijfel heel erg om hem te halen. Veel mensen die ik spreek neigen toch naar nee vanwege veel lopen, slome combat en quests welke niet heel intuitief lijken. Hoe klopt deze aanname voor mensen die deze game wel echt hebben gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Wil ik nog even een paar leveltjes pakken voor @Qzar .. world under maintenance.. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qzar
Beavbusi schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:15:
Lijkt nog niet echt heel warm te lopen, iktwijfel heel erg om hem te halen. Veel mensen die ik spreek neigen toch naar nee vanwege veel lopen, slome combat en quests welke niet heel intuitief lijken. Hoe klopt deze aanname voor mensen die deze game wel echt hebben gespeeld?
Het is nog een lastig te zeggen, iedereen hier zit nog echt in de early game (onder lvl 25). Tot nu toe is het indd redelijk veel lopen, en dan heb je zelf in de hand of je ook echt alleen maar gaat lopen of dat je onderweg een beetje ontdekt en harvest.

De quests zijn ook redelijk repetitief, met kill x dit of verzamel y dit. Verwacht dus zeker geen uitgebreid verhaallijn zoals the witcher oid. De 4 zones waar je als starter komt lijken ook allemaal redelijk op elkaar, daarna krijg je wel gebieden die heel anders zijn.

Als je van open world survival houd gemixed met mmorpg en geinteresseerd bent in het PvP gedeelte dan is dit een hele interessante game. Ik heb er nu zelf een uur of 20 inzitten in de beta en kijk heel erg uit naar de launch.

Edit: de mensen die heel erg klagen over het lopen gebruiken waarschijnlijk hun kampvuurtje (tijdelijk respawn punt) niet goed. In principe hoef je de echt grote afstanden maar 1 keer te lopen, daarna heb je fast travel tussen de region capitals, de fast travel shrines en je local spawnpoint.

[ Voor 11% gewijzigd door Qzar op 24-07-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Is jullie verbinden ook zo dramatisch slecht?
Elke keer DC en lag detected..

Edit: man man man server was al de halve dag offline voor maintenance en nu 2100 gaat ie weer offline voor een planner patch.. kom op zeg |:(

[ Voor 48% gewijzigd door Khaelos op 24-07-2021 20:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik ben erg enthousiast. Veel craften, veel ondekken. Leuke combat. Niet te lastig maar toch activer dan tab-target.

Doet me denken aan WoW classic. Lekker rustig aan. Moeite doen voor items en quests.

Ik hoop dat ze deze gameplay behouden en zich niet laten beïnvloeden door alle klagers die smeken om meer quality of life aanpassingen. Waardoor je staks weer vanaf level 5 een flying mount hebt en met alle xp boosters na een weekend op levelcap zit

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Veel lopen hou je altijd wel een beetje in een MMO. In wow kon je ook eindeloos lopen. De combat moet je liggen. Het is erg basic en sloom in vergelijking met andere MMO's. Maar wel zonder tab targeting dus je moet zelf richten. Maar dat hoeft niet slecht te zijn. Ik vond het maar niks. Niet zozeer omdat het geen tabtargeting is maar omdat je maar 3 skills hebt per wapen en die voelen niet echt dat je iets aan het doen bent zeg maar.

Het komt op mij over dat ze nog echt in bèta fase zitten. Het was oorspronkelijk een PVP game. Terwijl het nu PVE met optionele PVP is. In korte tijd hebben ze dus erg veel moeten aanpassen. Ik geloof niet dat je dit in een jaar tijd kunt polijsten tot een echt indepth nieuwe ervaring. Vandaar de standaard Quests etc. Voor een beta is dit echt een top game maar dat deze versie 30dagen later live staat... Het voelde voor mij nog lang niet af.

Andere mensen zijn daarintegen erg verrast. Je kunt hem altijd preorderen en dan de bèta spelen. Als het niks is dan kun je de preorder zOnder gezeur weer refunden.

[ Voor 7% gewijzigd door biggydeen2 op 25-07-2021 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat ik het allerliest zie is dat ze die fast travel weghalen of limiteren naar minder plekken en mounts toevoegen zodat je veel mensen in de open wereld blijft zien.

Ik denk namelijk dat wanneer iedereen alles discovered heeft naar een paar maanden en gathering niet meer zo nodig is veel mensen alleen nog maar city hoppen enz.

En dan ook nog is het feit dat ze die currency die je nodig hebt om te fast travelen via de microtransaction store gaan aanbieden. Ik hoop zoooo dat ze last minute in zien hoe dom dat is maargoed zij zullen de dollartekens wel in hun ogen zien. Want zodra zoiets in de store zit gaan genoeg mensen het toch kopen. tenzij je masaal boycot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Ricmaniac schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:28:
Wat ik het allerliest zie is dat ze die fast travel weghalen of limiteren naar minder plekken en mounts toevoegen zodat je veel mensen in de open wereld blijft zien.

Ik denk namelijk dat wanneer iedereen alles discovered heeft naar een paar maanden en gathering niet meer zo nodig is veel mensen alleen nog maar city hoppen enz.

En dan ook nog is het feit dat ze die currency die je nodig hebt om te fast travelen via de microtransaction store gaan aanbieden. Ik hoop zoooo dat ze last minute in zien hoe dom dat is maargoed zij zullen de dollartekens wel in hun ogen zien. Want zodra zoiets in de store zit gaan genoeg mensen het toch kopen. tenzij je masaal boycot.
hoezo is het dom om fast travel currency aan te bieden? kan zijn dat ik nog niet helemaal wakker ben, maar wat is daar het probleem van? en wat mogen ze volgens jou dan nog wel in de store verkopen wat game gerelateerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
huntedjohan schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:41:
[...]

hoezo is het dom om fast travel currency aan te bieden? kan zijn dat ik nog niet helemaal wakker ben, maar wat is daar het probleem van? en wat mogen ze volgens jou dan nog wel in de store verkopen wat game gerelateerd is?
Het liefst zie ik een store helemaal niet verschijnen.

Maar als ze dan al een mtx store er in zetten doe het dan met alleen maar cosmetics puur voor de looks.

Ik vind het gewoon not done als ze dingen verkopen waarmee je als speler advantages hebt.
Dus XP boosts, Teleport currency etc.. allemaal not done.

Kijk als de game free to play was en je dan die dingen kon kopen hmja dan is er weer iets anders van te zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 25-07-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Ricmaniac schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Het liefst zie ik een store helemaal niet verschijnen.

Maar als ze dan al een mtx store er in zetten doe het dan met alleen maar cosmetics puur voor de looks.

Ik vind het gewoon not done als ze dingen verkopen waarmee je als speler advantages hebt.
Dus XP boosts, Teleport currency etc.. allemaal not done.

Kijk als de game free to play was en je dan die dingen kon kopen hmja dan is er weer iets anders van te zeggen.
zie het probleem niet, en zie ook het voordeel niet wat je zou moeten krijgen als je deze currency koop. xp boost kan ik begrijpen maar heb nu toch wel het gevoel dat je iets zoek om de store af te kraken, en dan dit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ik moet hem toch gelijk geven, indirect heb je een soort van XP boost door die travel currency doordat je minder tijd verspild aan het lopen van stad naar stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Khaelos schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:27:
Ik moet hem toch gelijk geven, indirect heb je een soort van XP boost door die travel currency doordat je minder tijd verspild aan het lopen van stad naar stad.
Ja zo kun je het campfire systeem ook als XP boost zien natuurlijk. Dat kan je ook veel travelbtijd schelen als je het slim gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Na een dagje spelen ben ik toch niet echt overtuigd. Kan maar niet wennen aan die combat. Kom je van wow met knoppen al over the place naar dit met 3 skills :o.

Crafting is wel leuk, graphics zijn echt wel nice gedaan. Er is potentieel maar vind het op dit moment heel basic aanvoelen. Heb niet het idee dat ze iets nieuws doen maar meer een basis leggen voor wat later (hopelijk) nog komt. Refund maar aangevraagd, ik zie me hier namelijk niet veel uurtjes in gaan steken spijtig genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Laatst online: 11-09 10:14
Powerblast schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:44:
Na een dagje spelen ben ik toch niet echt overtuigd. Kan maar niet wennen aan die combat. Kom je van wow met knoppen al over the place naar dit met 3 skills :o.

Crafting is wel leuk, graphics zijn echt wel nice gedaan. Er is potentieel maar vind het op dit moment heel basic aanvoelen. Heb niet het idee dat ze iets nieuws doen maar meer een basis leggen voor wat later (hopelijk) nog komt. Refund maar aangevraagd, ik zie me hier namelijk niet veel uurtjes in gaan steken spijtig genoeg :(
Zat ook wat streams te kijken en zag maar paar knopjes maar 3 skills is wel een beetje heel treurig. Dan ga ik m ook niet halen denk is wel heel basic zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Vegetto schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Zat ook wat streams te kijken en zag maar paar knopjes maar 3 skills is wel een beetje heel treurig. Dan ga ik m ook niet halen denk is wel heel basic zo
Misschien ben ik verwend geweest door al die jaren wow, maar qua gameplay vind ik dat het meer op Diablo 3/POE lijkt maar dan vanuit een ander viewpoint (zonder fixed camera). Beetje zelfde hoeveelheid skills. Ik heb graag veel te doen en dat lijkt het dus niet echt het geval te zijn. Ik lees wel dat er meer beschikbaar komen als je meer weapons enzo krijgt, maar die lijken naar wat ik uit de streams kon zien niet allemaal tegelijk te gebruiken.

Ik had er persoonlijk meer van verwacht, maar er zijn anderen die wel overtuigd zijn, dus neem m'n mening zeker niet als waarheid :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
ik ben juist blij met niet zoveel skills als in wow. werd daar helemaal gek van. zoveel skills dat je voor mijn gevoel meer bezig was om de juiste skills te vinden, dan gewoon lekker te spelen. denk daarom ook dat dit voor mij juist een heerlijk spel is. gewoon lekker beetje aan kloten, veel craften, veel gatheren, en niet te druk hoeven te maken om mijn skills en welke wel of juist niet te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Yep dat zal ook niet voor iedereen zijn idd. Ik speel zelf healer en dan is het leuk om voor elke situatie wel een knopje te hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Eh het zijn 6 skills natuurlijk he, want je hebt 2 wapens equipped. Ook is het action combat, dus geen auto attacks en moet je actief aanvallen / blokken / dodgen. Hierdoor is het dus wel iets meer dan 3 knopjes natuurlijk.

Ik denk juist dat het correct gebruiken van skills meer impact gaat hebben. Zeker ook omdat je kan missen en dergelijke. Terwijl in WoW ik uiteindelijk, in pve, ook een rotatie had van maar een knop of 4 (en dan af en toe een cooldown) wat altijd goed gaat en je niet verder meer bij hoeft na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
huntedjohan schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Ja zo kun je het campfire systeem ook als XP boost zien natuurlijk. Dat kan je ook veel travelbtijd schelen als je het slim gebruik
Ja en het campfire systeem kan iedereen gebruiken. Dus daardoor is het niet hetzelfde.. Dit is exact wat ik probeer aan te tonen. Iemand die dus extra geld neer legt heeft een voordeel. En ik vind dat dat niet moet kunnen in een buy 2 play game. Cosmetische dingen zoals outfitjes, weapon skins, leuke meubels voor in je huis. kan me allemaal niet zo veel boeien al zou het tof zijn als er natuurlijk toffe cosmetische rewards achter bepaalde challenges in game zitten.

Maargoed we gaan het zien. Ik weet dat er in ieder geval heeeel veel spelers zoals mij denken dus als ze het erg gaan uitmelken bijt het hen denk ik wel in de reet. puur op spelersaantal natuurlijk... geld vangen ze verder toch wel door de mensen en voornamelijk whales die er maximaal gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Gezien er een subscription is zullen ze toch ergens inkomsten uit moeten halen. Een shop zet de deur open voor voor later p2w spullen toe te voegen. Enkel cosmetics vind ik ook geen issue, zit in meerdere games in en wie wil koopt het, andere niet. Mij boeit de kleur van m'n hoedje echt niet :)

Ik vrees alleen dat als ze de player base niet groot genoeg is, ze ook andere dingen gaan moeten doen. Een MMO vraagt volgens mij heel wat kosten om draaiende te houden in tegen stelling tot andere type games.

Misschien dat ik het binnen x aantal tijd nog een poging geef, ik zie wel wat de reviews en de player base doet eens de game uit is. Maar voor nu is het niet mijn ding.

[ Voor 14% gewijzigd door Powerblast op 25-07-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Het is nu in het begin 'veel' lopen. Veel is redelijk relatief. Maar ik speel vrij redelijk een andere 'walking simulator', theHunter: Call of the Wild. Dus ben gewend aan lange afstanden te voet afleggen wanneer ik wil :p.

Er is daarnaast een fast travel netwerk ter beschikking, maar zo early game is de azoth cost voor gebruik hiervan relatief hoog. Echter kan ik mij goed voorstellen dat zodra men een aantal weken verder is met het spel, hun azoth gain beter onder controle hebben, gevoelsmatig het lopen af zal nemen.

Bovendien is het lopen prima te combineren met gathering skills.

Sloom combat is ook relatief. Je hebt 2 weapons, 6 skills ter beschikking. Waarbij de CD's op de skills relatief lang zijn. Maar je met het action combat systeem ook prima dodge en block in kunt zetten om op meer efficiënte wijze je combat fast paced achter elkaar door te laten gaan.

Daarentegen, indien je slechts 3 skills gebruikt, niet dodged, niet blocked en gewoon health pots vreet bij het leven. Dan zal het wat sloom aan kunnen voelen ja. Op termijn zal dit denk ik alleen een wat dure vorm van combat zijn vermoed ik zo :9.

De quests die niet heel intuïtief zijn vat ik niet helemaal. De quest texts zijn relatief kort, to the point en je map geeft nota bene ook gewoon aan waar je wezen moet. Ook de objectives binnen de quests zijn als je het mij vraagt redelijk duidelijk. Gewoon gather x/y of kill x/y doorgaans. Als dit nog niet intuïtief genoeg is dan denk ik dat je mensen spreekt die het beste maar games zonder quests kunnen spelen 8)7.

Persoonlijk is mijn eerste indruk in ieder geval gewoon erg positief. Ik denk wel dat je een beetje een fan moet zijn van niet alleen het MMO genre, maar ook in zekere zin graag bijvoorbeeld survival games moet spelen, om het spel in zijn volledigheid te kunnen waarderen. Zeker het fishing, crafting en gathering deel is in deze namelijk meer in lijn met wat je kan verwachten in een moderne survival game dan dat je gebruikelijk ziet in een MMO.

Ook moet je qua MMO zoals het er nu voor staat meer denken aan een wat meer oldschool MMO ervaring. Dus inderdaad wat minder lopen. Minder een game waarin de wereld een soort social hub is om instanced PvE/PvP in te duiken via een interface.
Khaelos schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:55:
Is jullie verbinden ook zo dramatisch slecht?
Elke keer DC en lag detected..

Edit: man man man server was al de halve dag offline voor maintenance en nu 2100 gaat ie weer offline voor een planner patch.. kom op zeg |:(
Moet zeggen vanochtend in ieder geval (op US server) redelijk stabiel kunnen spelen, na gisteren rond deze tijd toch ook al wel flink wat issues. Laatste maintenance van gisternacht lijkt dus wel iets gedaan te hebben :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viserius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 08:53
Ik volg het topic en hoor weinig mensen over questing/storyline. Is er een main storyline? Is deze interessant en gaaf om te volgen? Zijn er veel kleinere storylines (sidequests)? Kan je veel uur putten uit het lezen van lore en het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Spelen jullie 2 mêlee 1 mêlee/1 ranged of 2 ranged?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcC0EGUYgmd2AAyGonSIJBThm9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5hUSAxtgPO4SIgoinRxNZm0.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht.. hij crasht nu 2 keer in 5 minuten.. -O-

[ Voor 80% gewijzigd door Khaelos op 25-07-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Viserius schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:24:
Ik volg het topic en hoor weinig mensen over questing/storyline. Is er een main storyline? Is deze interessant en gaaf om te volgen? Zijn er veel kleinere storylines (sidequests)? Kan je veel uur putten uit het lezen van lore en het verhaal?
Ja er is een man storyline en side missies, ja is interessant en geeft goede experience.
Qua lore heb ik me niet erg verdiept maar erigfen wel overal van die nota die je kan lezen( wat ik niet doe :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ok dit begint echt irritant te worden.. ik ben op dat strand met die drowned, en elke keer als er combat word gestart freezed de game..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Er is een main storyline. Maar persoonlijk ben ik hiermee door gegaan tot faction keuze, daarna gestopt. Wil de storyline verder eigenlijk niet spoilen voor mijzelf, voor het launch moment. Verder zijn er inderdaad ook sidequests. Zodra je komt tot het moment van faction keuze en dit hebt afgerond openen de meer typische sidequests in de diverse hubs. Ook zijn er gather/kill quests voor faction rep, settlement contribution, etc.

Qua lore is de hoeveelheid tekst binnen de quests beperkt. Meeste lore gerelateerde tekst naar mijn ervaring zal je vinden binnen lore pages verspreid over de map. De quest texts zijn meer bite sized. Iets dat naar mijn mening verder prima is, gezien het voiced is hoef je niet naar eindeloze gesprekken te luisteren.
Khaelos schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:12:
Spelen jullie 2 mêlee 1 mêlee/1 ranged of 2 ranged?[Afbeelding]

Zucht.. hij crasht nu 2 keer in 5 minuten.. -O-
Ik heb zelf momenteel meestal 1 ranged, 1 melee. Ranged standaard uit, ook voor het neerhalen van wildlife voor gathering makkelijk. Daarnaast om meeste mobs al circa half te downen voor melee range bereikt wordt.

Moet zeggen qua crashes hier gelukkig weinig problemen. Enkel op de eerste avond tijdens queue een crash doorgemaakt, maar ingame draait het verder voor mij redelijk probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Nieuwe character andere server, geen combat maar praat met npc en weer freeze.. alleen beeld, geluid loopt door.. het is weliswaar op m'n laptop met 1060gtx maar met alles op low en 1080 en FPS 30 cap zou dat geen problemen moeten opleveren..

Sterker nog afgelopen 2 dagen 0 crashes

En ja ik doe ook 1 mêlee 1 ranged ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Khaelos op 25-07-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Khaelos schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:49:
Nieuwe character andere server, geen combat maar praat met npc en weer freeze.. alleen beeld, geluid loopt door.. het is weliswaar op m'n laptop met 1060gtx maar met alles op low en 1080 en FPS 30 cap zou dat geen problemen moeten opleveren..

Sterker nog afgelopen 2 dagen 0 crashes
Kans is dat het iets van doen heeft met de memory consumption die op lower end hardware verandert lijkt te zijn. Op het New World forum rapporteren meerdere mensen crashes bij sinds laatste (of iig recente) patch toenemend RAM gebruik. Bij mij verder eigenlijk weinig verandert, schommel sinds live gaan van de beta al zo'n beetje tussen de 9.5GB - 14GB usage. Maar kennelijk hadden mensen met 16GB mem eerst iets van 3 - 4GB en lopen ze nu tegen 100% memory usage aan waarbij ze crashes schijnen te ervaren.

Zeker gezien het ook voor jou iig met een patch gekomen lijkt te zijn, denk ik niet dat er bepaald veel is dat je zelf zult kunnen doen om het op te kunnen lossen op dit moment, behoudens rapporteren bij AGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Top! goeie info het is inderdaad begonnen na de patch van vandaag, en die laptop heeft volgens mij geen bakken met ram

Edit: toch even gekeken ik heb 16gb ram in die laptop en die GTX 1060 heeft 6gb dus of dit te weinig zou zijn en dus de game crashen lijkt me niet toch? :?

[ Voor 40% gewijzigd door Khaelos op 25-07-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja er is een main story lijn maar volg die expres niet. Doe ik lekker op mijn gemak wanneer de game uit is. Ik heb ook geen haast om alle content te clearen en max level te worden.

Zo heb ik ook langer plezier van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
psychodude schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Het is nu in het begin 'veel' lopen. Veel is redelijk relatief. Maar ik speel vrij redelijk een andere 'walking simulator', theHunter: Call of the Wild. Dus ben gewend aan lange afstanden te voet afleggen wanneer ik wil :p.

Er is daarnaast een fast travel netwerk ter beschikking, maar zo early game is de azoth cost voor gebruik hiervan relatief hoog. Echter kan ik mij goed voorstellen dat zodra men een aantal weken verder is met het spel, hun azoth gain beter onder controle hebben, gevoelsmatig het lopen af zal nemen.

Bovendien is het lopen prima te combineren met gathering skills.
Mijn ideaal beeld is om de fast travel punten voor 60/70 % weg te halen zodat je misschien 1 punt per zone hebt. En dan paarden ofzo toe te voegen. Hoeven geen exotische mounts te zijn etc maar gewoon een mount zodat je toch wat sneller van a naar B kan en de wereld "vol " blijft voelen doordat je die mensen ziet rondlopen. Als straks iedereen de wereld wel heeft gezien en iedereen maakt gebruik van fasttravel is dat MMO gevoel zo snel weg. scheelt dat je natuurlijk wel naar die siege battles en forts etc moet lopen maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Khaelos schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:42:
Top! goeie info het is inderdaad begonnen na de patch van vandaag, en die laptop heeft volgens mij geen bakken met ram

Edit: toch even gekeken ik heb 16gb ram in die laptop en die GTX 1060 heeft 6gb dus of dit te weinig zou zijn en dus de game crashen lijkt me niet toch? :?
16 GB valt prima in lijn met de klachten van anderen. 16 GB is veel voorkomend, maar redelijk laag indien een enkel spel tot 14GB wil gebruiken. Andere Windows toepassingen zullen namelijk ook willen gebruiken. En is het dus gewoon 'op'. Normaliter zal er dan overgeschakeld worden naar een windows pagefile, niet ideaal uiteraard. En ergens dat dit mogelijk dus een rol ook speelt bij de problemen die gezien worden.

Zelf heb ik 64GB. Met New World open en wat achtergrondtoepassingen, inclusief een browser open, zit ik gemiddeld zo'n beetje rond de 20 - 25 GB RAM usage. Om gewoon maar een idee te geven hoe weinig 16 GB hedendaags eigenlijk is :9.
Ricmaniac schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Mijn ideaal beeld is om de fast travel punten voor 60/70 % weg te halen zodat je misschien 1 punt per zone hebt. En dan paarden ofzo toe te voegen. Hoeven geen exotische mounts te zijn etc maar gewoon een mount zodat je toch wat sneller van a naar B kan en de wereld "vol " blijft voelen doordat je die mensen ziet rondlopen. Als straks iedereen de wereld wel heeft gezien en iedereen maakt gebruik van fasttravel is dat MMO gevoel zo snel weg. scheelt dat je natuurlijk wel naar die siege battles en forts etc moet lopen maargoed.
Dit zou voor mij ook de voorkeur hebben gehad. Maar travelpoints verwijderen zie ik niet snel gebeuren. Wel hoop ik dat in toekomstige gebieden ze mogelijk meer spaarzaam worden en mounts een introductie krijgen. Inderdaad ook met als reden om mensen zo min mogelijk uit de wereld te onttrekken. Maar daarnaast ook om de gescheiden economies per settlements toch nog wat meer waarde te geven. Het huidige idee wordt deels toch wel een beetje teniet gedaan door de instant travel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ik zou eens moeten kijken maar volgens mij heb ik in mijn desktop ook 16gb of heel misschien 32gb, wel met een 2070super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja sowieso heb ik echt een soort vrees dat deze mmo alleen in het begin leuk gaat zijn voor de eerste 4 maanden ofzo bijvoorbeeld. Straks wanneer iedereen best in slot gear heeft is het klaar. Kan het alleen maar verder gaan mits er nieuwe content komt.

Want er is geen verlies. Als jij alles het beste hebt dan verlies je niks. Ook mensen die alle crafts gemaxed hebben hoeven niks meer te craften want ja.. iedereen heeft alle goeie items al.

Ben heel benieuwd hoe dit er uit gaat zien. Voor nu lijkt het mij niet rooskleurig in ieder geval.

Ik ben niet negatief over de game zelf hoor. Ga het met plezier spelen. Maar denk niet dat het een blijvende mmo is. Vermoed dat dit er 1 is die je paar maanden speelt, dan tijdje stopt en weer terug kan komen wanneer er content bij is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:01
Ben twee dagen bezig. Eerste indruk is positief. Spel ziet er mooi uit en je hebt altijd wel wat te doen.
Echter kan de combat mij weinig bekoren. Met name de skills vind ik jammer. Wat flashy end game skills/combos zou niet verkeerd zijn. Maar helaas heb je dezelfde paar skills van begin tot eind van het spel. Zou bijvoorbeeld tof zijn als er een end game quest is om de bestaande skills naar een hogere tier te tillen.
Ik heb mij daarom ook voornamelijk bezig gehouden met verzamelen en craften. Ik snap dat dat wellicht niet voor iedereen is, maar ik vind het wel een goede bezigheidstherapie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qzar
Zie hierboven heel veel negatieve comments omdat de game maar 3 skills heeft (per wapen). Ik snap niet hoe de hoeveelheid skills nou bepalend kan zijn of je een spel leuk vind. Al helemaal niet waarom je daarop de combat "basic" noemt. Alsof knopjes rammen met 10 spells voor de diepte zorgt?

Dat je daadwerkelijk moet aimen ipv tab-targetting geeft op zichzelf al zoveel meer skill-based combat. Vanuit de survival games heb je eigenlijk nooit skills, en dit is IMO een mooie tussenweg. Wellicht zitten de mensen die zo erg op het aantal skill slots focussen een beetje vastgeroest in hun 10 jaar WoW spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
On the spot Qzar, als je 15-20 skills hebt en ook nog moet targetten word het allemaal wel heel ingewikkeld _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Gisteren heerlijk wat uurtjes gespendeerd aan boompjes kappen, Kruiden verzamelen, steentjes hakken,Salpeter verzamelen en kogels maken :) Als je dan andere mensen hier ook mee bezig ziet... Werkt erg ontspannend

Voor mij is het nu al geslaagd 8)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:36
Toch ook maar aangeschaft en meteen in de closed beta gesprongen. Verbaas me hoeveel lol ik met de game heb! Het is allemaal nog niet zo soepel en er zijn ook echt nog wel wat issues met het spel, maar de wereld is prachtig en de combat vind ik prettig ook al zijn er wel wat weinig skills. Het enige wat me wat irriteert is de performance in steden, zit op zo'n 80fps gemiddeld buiten de steden maar in een stad zakt het tot zo'n 30-40fps. Daar mag nog wel wat optimalisatie plaatsvinden. Verder ga ik me hier wel wat uren mee vermaken en dan voor maar €40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ben nu lvl 22, loop rond met de hatchet en great axe, wat een genot om te spelen. Zit bij de covenant en dat is zo te zien op mijn server de minst populaire faction, daar ben ik erg blij mee want dat betekend meer pvp.

Ranged is ruk in dit spel. Ik kan redelijk mikken maar ga me niet wagen aan een ranged wapen, het is zó makkelijk om ranged te dodgen in dit spel. Als je op de vlucht bent kun je alt gebruiken om achter je kijken en kan je zo met ogen in je rug vrijwel alles ontwijken, alleen de musket werkt een beetje omdat het hitscan is.

Stond gisteren voor een fort met een vriend van mij, op het fort stonden 8 man met ranged, waaronder een aantal 10 levels hoger dan ik. Ik stond voor de fun alles te dodgen voor het fort, ze konden me gewoon niet raken. Moet je voorstellen dat je in een klassieke MMO 8 man ranged staat te facetanken.

Ben ook denk in totaal al 2-3 levels up gegaan door pvp. Merk vooral bij weapon skills dat pvp erg snel leveld. Je krijgt zo + 400 weapon mastery erbij als je een player killed, tegenover 20-30 als je een mob killed.

Performance is helaas niet geweldig op een AMD 5600x (16 GB) +AMD 6900 xt. Redelijk wat microstutter, heb de setting ook moeten verlagen.

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 26-07-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:01
evilpin0 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:38:
Performance is helaas niet geweldig op een AMD 5600x (16 GB) +AMD 6900 xt. Redelijk wat microstutter, heb de setting ook moeten verlagen.
Hier ook een 6900xt, en afgezien van af en toe in een drukke stad, geen issues met performance.
Ik heb de kaart nooit echt gepushed, maar merkte dat m’n pc best warm werd. De standaard fan curve van AMD slaat echt nergens op. GPU werd bijna 90 graden en de fans 650 RPM 8)7 Gelijk maar aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Oppernerd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Hier ook een 6900xt, en afgezien van af en toe in een drukke stad, geen issues met performance.
Ik heb de kaart nooit echt gepushed, maar merkte dat m’n pc best warm werd. De standaard fan curve van AMD slaat echt nergens op. GPU werd bijna 90 graden en de fans 650 RPM 8)7 Gelijk maar aangepast.
heb hier een 6800 xt, en die word juist totaal niet warm. nu speel ik tijdelijk op FHD, dus kan zijn dat ik met 1440 wel hogere temps haal, maar vind juist dat mijn cpu in verhouding warmer word als mijn gpu. mijn ryzen 3600 zit ook rond de 58-60 graden en dat was ik eigenlijk niet meer gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Alleen in de bosjes is het spel GPU bound, in steden of plekken met veel objecten (huisjes ect) en spelers is het spel CPU bound. Het verlagen van objects en shadows naar medium scheelt al een hoop.

Ik had met alles op very high ook microstutter als ik om me heen kijk op rustige plekken, kan zowel komen door gebrek aan ram als door te weinig cpu power. Mijn Ryzen 5600x boost naar 4,8 ghz. Hopelijk kunnen ze performance nog wat verbeteren. Aantal cores draaien op 90-100%. Denk dat een 8-core processor in dit spel aanbevolen is.

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 26-07-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
evilpin0 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:14:
Alleen in de bosjes is het spel GPU bound, in steden of plekken met veel objecten (huisjes ect) en spelers is het spel CPU bound. Het verlagen van objects en shadows naar medium scheelt al een hoop.

Ik had met alles op very high ook microstutter als ik om me heen kijk op rustige plekken, kan zowel komen door gebrek aan ram als door te weinig cpu power. Mijn Ryzen 5600x boost naar 4,8 ghz. Hopelijk kunnen ze performance nog wat verbeteren.
hoeveel ram heb je, dat je denk dat het komt door gebrek aan ram? 16gb zou toch meer als genoeg moeten zijn voor een spel als new world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
huntedjohan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:18:
[...]

hoeveel ram heb je, dat je denk dat het komt door gebrek aan ram? 16gb zou toch meer als genoeg moeten zijn voor een spel als new world?
16 Gb @ 3600 mhz. Normaal gesproken als je je snel omdraait in een spel en je hebt dan microstutter betekend dat te weinig ram of te weinig cpu kracht. Nu zit het ram redelijk vol op sommige plekken en lopen een aantal CPU cores op 100% use, dus het kan ook een combinatie zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
Ik ben ieder geval achter mijn "performance" issues. Heeft toch te maken met Streamlabs OBS. Als ik deze namelijk aanzet, halveert de FPS ongeveer. Dus dan ga ik van alles op max. settings met 100 FPS naar gemiddeld 50 FPS, dat is wel een beetje jammer. Verder draait de game gewoon lekker. Zelf nog niet veel PvP kunnen doen maar natuurlijk even afwachten hoe 50 v 50 en 100 v 100 gaat werken.

Voor mij is het iig duidelijk, 100% de game spelen tijdens launch. Ik zal de rest van de beta weinig spelen, om zo fresh mogelijk in de game te stappen zodra die launched :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:59
Deze game leek mij in eerste instantie echt helemaal niets, maar na toch een redelijk aantal streams te hebben gekeken begin ik toch wel wat interesse te krijgen.
Ziet er grafisch erg mooi uit (vind ik)

[ Voor 11% gewijzigd door Iusedto op 26-07-2021 13:42 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Na van alles te proberen draait ie eindelijk op m'n laptop zonder te "crashen" krijg ik een melding "not authorized to continue playing" en dan na proberen in te.loggen dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMVt_H-8nxXgg2EJVfyDxoAMKII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdQ2ZNDca11LkvNCaDEBZY8d.jpg?f=fotoalbum_large

De game lijkt echt by dat nog niet stabiel genoeg voor launch

Oja ik vissen gister een kist op en er zat dit in wel cool :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rK2ZlVjw4C3nNseFUGQQ6IuPMus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqRSSIVoxEP1KHTxwGmsCFzr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Khaelos op 26-07-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-03 17:01
Is er al een Tweakers New World channel op Discord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Whatsausername schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:31:
Is er al een Tweakers New World channel op Discord? :)
Scroll even terug is al een aantal keer genoemd ;)

Ok ok
https://discord.gg/mqM5SsGR

[ Voor 8% gewijzigd door Khaelos op 26-07-2021 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:31:
Ja sowieso heb ik echt een soort vrees dat deze mmo alleen in het begin leuk gaat zijn voor de eerste 4 maanden ofzo bijvoorbeeld. Straks wanneer iedereen best in slot gear heeft is het klaar. Kan het alleen maar verder gaan mits er nieuwe content komt.

Want er is geen verlies. Als jij alles het beste hebt dan verlies je niks. Ook mensen die alle crafts gemaxed hebben hoeven niks meer te craften want ja.. iedereen heeft alle goeie items al.

Ben heel benieuwd hoe dit er uit gaat zien. Voor nu lijkt het mij niet rooskleurig in ieder geval.

Ik ben niet negatief over de game zelf hoor. Ga het met plezier spelen. Maar denk niet dat het een blijvende mmo is. Vermoed dat dit er 1 is die je paar maanden speelt, dan tijdje stopt en weer terug kan komen wanneer er content bij is gekomen.
Zoals iedere MMO zal nieuwe content noodzakelijk zijn om het te blijven spelen. Er is geen enkele MMO waarin dit natuurlijk anders is. Het zou mij echter niet verbazen als we bijvoorbeeld 2 - 3 maanden post launch bijvoorbeeld weer een eerste nieuwe content patch zullen zien.

Uiteindelijk is een release cycle van circa eens per 3 maanden voor nieuwe content daarin iets wat doorgankelijk goed werkt. Kort genoeg om de aandacht van hardcore spelers te behouden die mogelijk met bijvoorbeeld 6 weken al weer klaar zijn er mee. En niet te snel zodat meer casual spelers het idee hebben daadwerkelijk endgame nooit te kunnen bereiken.

Verder maakt het allemaal weinig uit of dit nu New World is, of dat ik kijk naar mijn eerdere ervaringen zoals bijvoorbeeld met FFXIV, SWTOR, TERA, WAR, AION en ga zo maar door. Na een maand of 2 - 3 was het eigenlijk wel klaar met de launch content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
oke. misschien een stomme vraag, maar hoe zit het nu precies met wapens? ik gebruikte lange tijd zwaard met schild, maar kwam een mooie 2H great axe tegen. nu blijft mijn schild gewoon equiped, maar is dit nu dan ook wenselijk en zinvol, of is het gewoon useless? ga zeker niet tanken, dus het blijft bij dps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
huntedjohan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:07:
oke. misschien een stomme vraag, maar hoe zit het nu precies met wapens? ik gebruikte lange tijd zwaard met schild, maar kwam een mooie 2H great axe tegen. nu blijft mijn schild gewoon equiped, maar is dit nu dan ook wenselijk en zinvol, of is het gewoon useless? ga zeker niet tanken, dus het blijft bij dps.
compleet useless :P maar staat leuk haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
Ricmaniac schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:07:
[...]

compleet useless :P maar staat leuk haha
was gewend dat bij swap schild inactief zou worden, maar hier blijft ie gewoon zichtbaar, en lijkt ie ook bruikbaar. dus vandaar. vind t maar beetje een zielig apparaat naast mn axe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vanavond echt nog de hele avond gespeeld terwijl ik mezelf had voorgenomen geen tijd meer in de beta te steken haha.

Maar ik wil gewoon spelen :P het is gewoon fijn een nieuwe leuke mmo te hebben.
Deed wel alleen maar faction quests though en niks van main story of progression :P beetje veel lopen gatheren en shit en erg ver weg gelopen voor exploring en gewoon beetje andere steden opzoeken.

Door dat exploren wel er achter gekomen hoe donders handig een kampvuur maken telkens is eignelijk.
Ik speel met PvP aan sowieso dus dan is het EXTRA handig :P

En hoe meer je leert hoe meer je achter dingetjes komt hoor.

Heb gewoon echt wel zin in de launch :) hoop maar dat ze de servers onder controlen krijgen want daar zit wel nog flink verbetering. en de beta zou minder spelers moeten bevatten dan de release dus ja.

Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord