Beavbusi schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:15:
Lijkt nog niet echt heel warm te lopen, iktwijfel heel erg om hem te halen. Veel mensen die ik spreek neigen toch naar nee vanwege veel lopen, slome combat en quests welke niet heel intuitief lijken. Hoe klopt deze aanname voor mensen die deze game wel echt hebben gespeeld?
Het is nu in het begin 'veel' lopen. Veel is redelijk relatief. Maar ik speel vrij redelijk een andere 'walking simulator', theHunter: Call of the Wild. Dus ben gewend aan lange afstanden te voet afleggen wanneer ik wil

.
Er is daarnaast een fast travel netwerk ter beschikking, maar zo early game is de azoth cost voor gebruik hiervan relatief hoog. Echter kan ik mij goed voorstellen dat zodra men een aantal weken verder is met het spel, hun azoth gain beter onder controle hebben, gevoelsmatig het lopen af zal nemen.
Bovendien is het lopen prima te combineren met gathering skills.
Sloom combat is ook relatief. Je hebt 2 weapons, 6 skills ter beschikking. Waarbij de CD's op de skills relatief lang zijn. Maar je met het action combat systeem ook prima dodge en block in kunt zetten om op meer efficiënte wijze je combat fast paced achter elkaar door te laten gaan.
Daarentegen, indien je slechts 3 skills gebruikt, niet dodged, niet blocked en gewoon health pots vreet bij het leven. Dan zal het wat sloom aan kunnen voelen ja. Op termijn zal dit denk ik alleen een wat dure vorm van combat zijn vermoed ik zo

.
De quests die niet heel intuïtief zijn vat ik niet helemaal. De quest texts zijn relatief kort, to the point en je map geeft nota bene ook gewoon aan waar je wezen moet. Ook de objectives binnen de quests zijn als je het mij vraagt redelijk duidelijk. Gewoon gather x/y of kill x/y doorgaans. Als dit nog niet intuïtief genoeg is dan denk ik dat je mensen spreekt die het beste maar games zonder quests kunnen spelen

.
Persoonlijk is mijn eerste indruk in ieder geval gewoon erg positief. Ik denk wel dat je een beetje een fan moet zijn van niet alleen het MMO genre, maar ook in zekere zin graag bijvoorbeeld survival games moet spelen, om het spel in zijn volledigheid te kunnen waarderen. Zeker het fishing, crafting en gathering deel is in deze namelijk meer in lijn met wat je kan verwachten in een moderne survival game dan dat je gebruikelijk ziet in een MMO.
Ook moet je qua MMO zoals het er nu voor staat meer denken aan een wat meer oldschool MMO ervaring. Dus inderdaad wat minder lopen. Minder een game waarin de wereld een soort social hub is om instanced PvE/PvP in te duiken via een interface.
Khaelos schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:55:
Is jullie verbinden ook zo dramatisch slecht?
Elke keer DC en lag detected..
Edit: man man man server was al de halve dag offline voor maintenance en nu 2100 gaat ie weer offline voor een planner patch.. kom op zeg

Moet zeggen vanochtend in ieder geval (op US server) redelijk stabiel kunnen spelen, na gisteren rond deze tijd toch ook al wel flink wat issues. Laatste maintenance van gisternacht lijkt dus wel iets gedaan te hebben

.