Dat klinkt goed! Ik heb wat gameplay online bekeken en het ziet er erg tof uit om op te steamdeck te spelen. Het lijk mij heerlijk om lui op de bank te kunnen questen! Ik heb het op mijn wishlist gezet en ga het aanschaffen als het in de aanbieding is, thanks!Diigii schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:54:
[...]
De game is zeker speelbaar! Het ligt er uiteindelijk aan wat voor content je leuk lijkt. Ik vermoed dat je veel zaken zoals craften, quests, chest runs en dit soort content makkelijk kan doen op een Steam Deck. Dungeons wordt wellicht al een tikkeltje lastiger (met name de boss fights), maar ik weet zeker dat dit ook nog wel speelbaar is! Vooral als de controls lekker zijn, dan kan je zelfs op je Steam Deck in veel gevallen alles doen en laten. Het allerlastigste zal PvP gaan zijn. Daar gebeurd veel, je moet veel manouvers maken en waarschijnlijk dat pijl en boog en musket schieten wat lastiger gaat zijn.
Maar van de vele MMO's die zijn uitgekomen, daarvan denk ik dat New World zeker 1 van de betere MMO's is om te spelen op de Steam Deck
Exact mijn plan in fresh serverspsychodude schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:52:
Vind die trailers altijd goed geslaagd. Kijk sowieso uit naar de Great Sword i.c.m. Sword & Shield voor het tanken. Nog een klein weekje!

Misschien voor het levelen hatchet / greatsword though want greatsword doet mega veel damage als je hem als Damage bouwt
[Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 13-10-2022 15:34]
Ze hebben ook eindelijk de cijfers gewoon een beetje uitgegeven qua damage scaling en comparison.
Het mooie hiervan is dat je GreatSword dus helemaal kan gebruiken hoe je zelf wilt want het scaled even veel met Dex als met Strenght. dus zie GS/Bow builds ook vast wel gebeuren.
DAMAGE SCALING COMPARISON
The team wanted to push the unique aspects of the Greatsword further through even Strength and Dexterity damage scaling. This allows players more flexibility when choosing a secondary weapon:
Greatsword
Strength: 80%
Dexterity: 80%
Great Axe and War Hammer
Strength: 100%
Dexterity 0%
Sword and Hatchet
Strength: 90%
Dexterity: 65%
Spear
Strength: 65%
Dexterity: 90%
Here’s a breakdown of how the Greatsword is weaker than, about the same as, and stronger than the following weapons:
Great Axe
-Weaker than: Less pursuit options.
-About the same as: DPS.
-Stronger than: Better buff/debuff application.
War Hammer
-Weaker than: No stuns.
-About the same as: Abilities that cause reactions.
-Stronger than: Faster attacks/DPS.
Sword/Shield
-Weaker than: Fewer defensive actions. Can't protect allies as well.
-About the same as: Block stability on par with light shields.
-Stronger than: Higher range.
Hatchet
-Weaker than: Slower attack speed.
-About the same as: Good self buffing.
Spear
-Weaker than: Less crowd control options/spacing tools.
-About the same as: Similar range.
-Stronger than: Sweeping attacks instead of linear ones.
Het mooie hiervan is dat je GreatSword dus helemaal kan gebruiken hoe je zelf wilt want het scaled even veel met Dex als met Strenght. dus zie GS/Bow builds ook vast wel gebeuren.
The team wanted to push the unique aspects of the Greatsword further through even Strength and Dexterity damage scaling. This allows players more flexibility when choosing a secondary weapon:
Greatsword
Great Axe and War Hammer
Dexterity 0%
Sword and Hatchet
Spear
Here’s a breakdown of how the Greatsword is weaker than, about the same as, and stronger than the following weapons:
Great Axe
War Hammer
Sword/Shield
Hatchet
Spear
[Voor 37% gewijzigd door Ricmaniac op 13-10-2022 15:46]
Ohhhh, die scaling met DEX of STR, dat klinkt wel super goed! Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Dan krijg je het zeker wel wat makkelijker met wapen combinaties.Ricmaniac schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:36:
Ze hebben ook eindelijk de cijfers gewoon een beetje uitgegeven qua damage scaling en comparison.
Greatsword
Great Axe and War Hammer
Dexterity 0%
Sword and Hatchet
Spear
Great Axe
War Hammer
Sword/Shield
Hatchet
Spear
Guild Leader Bende van Ellende | NL Guild op Stormscale (Horde)
Laatst New World weer eens aangezet, moet eigenlijk nog wat levelen (nu level 40) maar twijfel om gewoon te wachten op de fresh server. Zijn er veel mensen van plan om op de fresh server te beginnen?
Ik zit er wel over te denken als meerdere het doen die een noob af en toe mee willen nemenStefan1232 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:28:
Laatst New World weer eens aangezet, moet eigenlijk nog wat levelen (nu level 40) maar twijfel om gewoon te wachten op de fresh server om. Zijn er veel mensen van plan om op de fresh server te beginnen?

Ik twijfelde heel lang en dacht eenmaal toen die aankondiging was voor 2 november dat ik het niet meer ging doen. Maar paar vrienden van mij hebben daar juist wel zin in gekregen en ik inmiddels ook dus ga er wel op spelenStefan1232 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:28:
Laatst New World weer eens aangezet, moet eigenlijk nog wat levelen (nu level 40) maar twijfel om gewoon te wachten op de fresh server. Zijn er veel mensen van plan om op de fresh server te beginnen?

Mijn huidige character heb ik al te ver om nog op een fresh start server te beginnen. Heb nog wel twee character transfers over, dus kan in de toekomst wel alle kanten op. Heb al teveel geïnvesteerd in m'n huis, skills, wapens etc.Stefan1232 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:28:

Maar goed, ik vermoed dat New World nog drukker en drukker gaat worden. Vooral als er straks nog meer dingen bijkomen zoals mounts

Same hier. Zit op ongeveer 600 uur speeltijd het afgelopen jaar geïnvesteerd in deze char. Dat zijn effectief zo'n 200 ~ 250 speeldagen die ik weggooi in dat geval. Zonde van de tijd.Diigii schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:17:
[...]
Mijn huidige character heb ik al te ver om nog op een fresh start server te beginnen. Heb nog wel twee character transfers over, dus kan in de toekomst wel alle kanten op. Heb al teveel geïnvesteerd in m'n huis, skills, wapens etc.
Maar goed, ik vermoed dat New World nog drukker en drukker gaat worden. Vooral als er straks nog meer dingen bijkomen zoals mounts
Sure, een aantal dingen zijn makkelijker geworden het afgelopen jaar. Maar dan nog gaat het veel tijd kosten om hetzelfde te doen bereiken.
Inmiddels Spear mastery tot level 20. Alle huidige two-handeds daarmee voltooid. Bow momenteel op 17, dit zal waarschijnlijk de volgende weapon skill tot 20 zijn. Gebruik momenteel met name de chest runs om wapens te levelen, dit gaat vrij vlot. En geeft direct een dagelijkse boost een expertise.
Momenteel qua expertise goede vooruitgang kunnen maken. Behoudens jewelry alle mains op dit moment minimaal 600. Twee jewelry pieces ten minste 580, ring nog 564. Maar daar komt nog op zijn minst de gypsum boost van vandaag bovenop. Toch nog redelijk dicht in de buurt kunnen komen tot 600 voor Brimstone.
Momenteel qua expertise goede vooruitgang kunnen maken. Behoudens jewelry alle mains op dit moment minimaal 600. Twee jewelry pieces ten minste 580, ring nog 564. Maar daar komt nog op zijn minst de gypsum boost van vandaag bovenop. Toch nog redelijk dicht in de buurt kunnen komen tot 600 voor Brimstone.
Ik speel het nu een aantal weken, mede door het nieuws van de nieuwe servers een aantal PTR 1 to lvl 25 runs gedaan met great sword.
Op de live server heb ik achteraf misschien een verkeerde serve keuze gemaakt namelijk Aaru waarbij ik ervan uit ging dat er DU/ENG talig gesproken zou worden, dit blijkt 80% Duits en klein beetje Engels, verplaatsen naar een Engelse server blijkt niet mogelijk?! of ik zie iets over het hoofd.
Annyway inmiddels lvl 60 eerst met S/S en hammer (beide lvl20) en nu toch maar naar life staff(lvl 20) en ben Void aan het lvl'en om zo meer in groepen te komen voor de dungeons.
Hopelijk weet ik wel de juiste keus te maken voor de nieuwe servers op 2 november ;-)
Op de live server heb ik achteraf misschien een verkeerde serve keuze gemaakt namelijk Aaru waarbij ik ervan uit ging dat er DU/ENG talig gesproken zou worden, dit blijkt 80% Duits en klein beetje Engels, verplaatsen naar een Engelse server blijkt niet mogelijk?! of ik zie iets over het hoofd.
Annyway inmiddels lvl 60 eerst met S/S en hammer (beide lvl20) en nu toch maar naar life staff(lvl 20) en ben Void aan het lvl'en om zo meer in groepen te komen voor de dungeons.
Hopelijk weet ik wel de juiste keus te maken voor de nieuwe servers op 2 november ;-)
Het lijkt mij dat je naar elke willekeurige server kan verhuizen? Ik kan mij niet meer voor de geest halen of het te maken kan hebben met de region waarin je zit? Maar wellicht blokkeren ze de drukkere servers en dat je alleen maar naar niet drukke servers kan gaan. Laatst is er wel een twitter bericht gepost met de verwachting qua drukte met de launch morgen, misschien heeft dat er iets mee te maken.RuudMu schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:01:
Ik speel het nu een aantal weken, mede door het nieuws van de nieuwe servers een aantal PTR 1 to lvl 25 runs gedaan met great sword.
Dan heb je nog best al wel wat gespeeld als je 60 bent en wat wapens hebt geleveld

What the actual fuck ?
"For anyone who has not logged in since before our last mass token grant ( February 14, 2022 5:30 PM ), you will need to choose a new world upon coming back to the game. You may choose from any unlocked worlds and will retain any previous transfer token provided. We’ve included the step by steps on how to proceed:"
Dus als 5 van mijn vrienden terugkomen kan niemand op Barri meer spelen want die server is locked
wat dom terwijl ze daar al zaten.

"For anyone who has not logged in since before our last mass token grant ( February 14, 2022 5:30 PM ), you will need to choose a new world upon coming back to the game. You may choose from any unlocked worlds and will retain any previous transfer token provided. We’ve included the step by steps on how to proceed:"
Dus als 5 van mijn vrienden terugkomen kan niemand op Barri meer spelen want die server is locked

Ik vind het een goed iets. Het lag al in de lijn der verwachting. Datamining had deze optie al getoond. Het was enkel nog onduidelijk of het gered ging worden. Maar de roep vanuit de community hiertoe was hoog. Weinig huidige spelers zitten te wachten op eindeloze queues omdat er straks mensen i.h.k.v. hype train terug komen.Ricmaniac schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:12:
What the actual fuck ?![]()
Dus als 5 van mijn vrienden terugkomen kan niemand op Barri meer spelen want die server is lockedwat dom terwijl ze daar al zaten.
En voor de groep die toch graag liever wilt spelen met oude vrienden, is transfer natuurlijk altijd mogelijk.
Hmmm lastig...begrijpelijk met de queues...maar weegt dat zwaarder denk ik dan. Nu ontneem je toch wel veel mensen de kans om samen met vrienden te spelen. Het is logisch als vrienden beginnen dat ze op mijn server willen spelen omdat ik al hoog ben. In no way ga ik bijv. beginnen op een andere server. Dit soort dingen wegen toch wel erg zwaar vind ik altijd. Bij WoW Classic is dit ook zo, paar vrienden wilden beginnen op een realm waar een andere vriend op speelde, maar ze kregen allemaal de melding "no new characters are allowed". Iedereen heeft de game gelijk gede-installeerd
. Ik zie ook geen reden waarom iemand die veel speelt zomaar naar een andere server/realm zou gaan, vooral als je in een guild zit en dat soort dingen 
Ik weet niet wat de statistieken zijn van hoeveel extra mensen je op een server krijgt omdat anderen met vrienden willen spelen, maar persoonlijk vind ik een queue van 30 minuten nog best acceptabel voor een nieuwe "expansion".
Voor de leukigheid, een filmpje

Ik weet niet wat de statistieken zijn van hoeveel extra mensen je op een server krijgt omdat anderen met vrienden willen spelen, maar persoonlijk vind ik een queue van 30 minuten nog best acceptabel voor een nieuwe "expansion".

Vergeet niet dat sommige servers komen van een merge proces van circa 20+ servers. Oftewel, aanvankelijk circa 40k concurrent spelers, naar nu 2500 cap. Komt slechts 10% terug, even kijken? Heb je een queue van circa 4k spelers. Dat is geen 30 minuten queue, dat is circa 10 - 20 uur queue.Diigii schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:56:
Hmmm lastig...begrijpelijk met de queues...maar weegt dat zwaarder denk ik dan. Nu ontneem je toch wel veel mensen de kans om samen met vrienden te spelen. Het is logisch als vrienden beginnen dat ze op mijn server willen spelen omdat ik al hoog ben. In no way ga ik bijv. beginnen op een andere server. Dit soort dingen wegen toch wel erg zwaar vind ik altijd. Bij WoW Classic is dit ook zo, paar vrienden wilden beginnen op een realm waar een andere vriend op speelde, maar ze kregen allemaal de melding "no new characters are allowed". Iedereen heeft de game gelijk gede-installeerd. Ik zie ook geen reden waarom iemand die veel speelt zomaar naar een andere server/realm zou gaan, vooral als je in een guild zit en dat soort dingen
[YouTube: New World: Touring Aeternum - Everfall]
10 - 20 uur queue is te gek inderdaad. Ik weet ook niet wat wijsheid is in zo'n situatie. Kan je als speler naar een fresh start server transferen? Of zit daar een lock op?psychodude schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:32:
[...]
Vergeet niet dat sommige servers komen van een merge proces van circa 20+ servers. Oftewel, aanvankelijk circa 40k concurrent spelers, naar nu 2500 cap. Komt slechts 10% terug, even kijken? Heb je een queue van circa 4k spelers. Dat is geen 30 minuten queue, dat is circa 10 - 20 uur queue.
Transfer naar fresh start is niet mogelijk. Zou dan tenslotte niet fresh zijn. Maar transfer naar een reguliere nieuwe server is wel mogelijk. Het is daarin natuurlijk gewoon een keuze uiteindelijk. Hoe graag wil je spelen met eventueel oude vrienden die zijn vertrokken? Heb je momenteel iets dat je aan de server bind?Diigii schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:57:
[...]
10 - 20 uur queue is te gek inderdaad. Ik weet ook niet wat wijsheid is in zo'n situatie. Kan je als speler naar een fresh start server transferen? Of zit daar een lock op?
En laten we niet vergeten, van de mensen die terugkeren in dit soort hype momenten rondom MMO's, is het doorgaans een kwestie van weken voor het niveau weer zit op het niveau waar het voor de patch zat. Dus veel van die terugkerende vrienden, zullen na een paar dagen tot weken toch weer uitgekeken zijn. Zo gaat het nu eenmaal. Of je nu kijkt naar WoW, FFXIV, ESO. Na major patches komt men weer even kijken, maar weinig die daadwerkelijk blijven hangen.
Dit soort waves aan spelers verpest natuurlijk wel de sfeer van de patchbeleving voor de mensen die met meer regelmaat spelen. Want die kunnen dan plots ineens niet tot nauwelijks spelen, juist op het moment dat er nieuwe content is.
Echt zoooo gaaf die nieuwe everfall he. denk dat ik weet waar ik mijn main huisje ga bouwenDiigii schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:56:
[YouTube: New World: Touring Aeternum - Everfall]

Servers gaan over 1 minuut down en ze verwachten ongeveer 4 uur downtime. Heb nog gauw even wat materials ingeslagen om in 1 van de nieuwe steden te kunnen craften zodat m'n territory standing wat sneller omhoog gaat. Fingers crossed dat het hopelijk niet veel langer gaat duren 

Ik ben alleen maar benieuwd of mijn expertise wel hoog genoeg is om in Brimstone sands een beetje goed te kunnen levelen haha. Misschien is het nog wel te hoog gegrepenDiigii schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:59:
Servers gaan over 1 minuut down en ze verwachten ongeveer 4 uur downtime. Heb nog gauw even wat materials ingeslagen om in 1 van de nieuwe steden te kunnen craften zodat m'n territory standing wat sneller omhoog gaat. Fingers crossed dat het hopelijk niet veel langer gaat duren
Patch is 38 GB. Dus waarschijnlijk een goed idee om alvast te preloaden, Steam even volledig restarten helpt om de patch downloadbaar te maken indien je deze optie nu niet hebt.
Zelf hier afgelopen dagen aan gewerkt. Expertise nu bijna 600. Dus verwacht daarin geen probleem. Weet alleen niet zo goed voor wat betreft de quest line welk je moet doorlopen. Ik heb de main story niet afgerond, de Tempest Heart expedition nog niet gedaan. Vraag me af of dit een prerequisite is, of niet. Kon dit zo snel niet vinden online,Ricmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:26:
[...]
Ik ben alleen maar benieuwd of mijn expertise wel hoog genoeg is om in Brimstone sands een beetje goed te kunnen levelen haha. Misschien is het nog wel te hoog gegrepen
Ben benieuwd. Hier nog even snel wat dailies gedaan. Straks in ieder geval gelijk de eerste expertise boost te kunnen pakken op de great swordDiigii schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:59:

Allemaal niet super veel haast. Territory standing in Brimstone wordt nog wel een dingetje. Wil daar graag een tweede woning plaatsen. Territory farmen tot 30 is en blijft wel wat irritant. Gaat wel even duren ben ik bang.
Oh dat is een goeie want dan ben ik daar ook sowieso nog niet haha. Maar volgens mij was dit niet nodig en is Brimstone een aparte main story zeg maar. Je begint de brimstone sands quest bij de nieuwe Faction houses. Marauders zit volgens mij in Ebonscale Reach, Covenant in the Great Cleave en de Syndicate in Shattered Mountainpsychodude schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:31:
[...]
Zelf hier afgelopen dagen aan gewerkt. Expertise nu bijna 600. Dus verwacht daarin geen probleem. Weet alleen niet zo goed voor wat betreft de quest line welk je moet doorlopen. Ik heb de main story niet afgerond, de Tempest Heart expedition nog niet gedaan. Vraag me af of dit een prerequisite is, of niet. Kon dit zo snel niet vinden online,
De quest heet Strider of the Sands (voor marauders in ieder geval) en die zie je al direct op je map waar je die dan kan accepteren.
eerste quest objective
spoiler:
Je maakt met die quest een item waardoor je brimstone in kan. doe je dat niet, dan is je lichaam niet resistant tot de desert heat en ga je dood als je naar binnen loopt 

P.s. Zorg dat je vast 2 fish oil bij je hebt als je die quest start dan kan je hem sneller afmaken

Thanks voor de tips! Ik was ook niet zeker of ik alles had gedaan qua questing. Had wel gisteren nog even m'n Tier 5 azoth staff gehaald (shame on me, was te lui om de queste te doen).
@psychodude Thankyou! gelijk de download maar aangezet
@psychodude Thankyou! gelijk de download maar aangezet

Je moet blijkbaar ook "A selfless Nature" als quest gedaan hebben naast die Striders in the sands.
Dat is die quest in edengrove waarbij je een grote wellguardian moet killen.
Volgens mij is dat een level 50-55 quest ofzo waarbij je een sterke world mob moet killen. Kan het me niet helemaal herinneren van vorig jaar maar verwacht dat wij als niet nieuwe spelers die al gedaan hebben.
Volgens mij is dat een level 50-55 quest ofzo waarbij je een sterke world mob moet killen. Kan het me niet helemaal herinneren van vorig jaar maar verwacht dat wij als niet nieuwe spelers die al gedaan hebben.
Ik heb deze een week of 2 geleden gedaanRicmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:51:
Je moet blijkbaar ook "A selfless Nature" als quest gedaan hebben naast die Striders in the sands.

Qua sterk viel wel mee, ik vermoed redelijk wat gepatched in het jaar. Solo kill zonder problemen.
Ah dan is die sowieso gepatched hahapsychodude schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:16:
[...]
Ik heb deze een week of 2 geleden gedaan.
Qua sterk viel wel mee, ik vermoed redelijk wat gepatched in het jaar. Solo kill zonder problemen.
Even heads up: servers minimum nog down tot 18:00
On another note: op welke servers zitten de meesten hier?
Na server migrations zijn broer en ik aanbeland op Nysa (verleden week even ingelogd om alles te checken en zo), maar hebben wel server migration tokens
On another note: op welke servers zitten de meesten hier?
Na server migrations zijn broer en ik aanbeland op Nysa (verleden week even ingelogd om alles te checken en zo), maar hebben wel server migration tokens
[Voor 69% gewijzigd door Kryptoknight op 18-10-2022 17:31]
meanwhile 599 queue hier
maar moet nu alweer uitloggen en ben dan pas 9 uur terug.. verwacht niet te kunnen spelen vanavond haha

Aj, verwacht inderdaad niet om vóór middernacht binnen te rakenRicmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:16:
meanwhile 599 queue hiermaar moet nu alweer uitloggen en ben dan pas 9 uur terug.. verwacht niet te kunnen spelen vanavond haha

Ben gelijk om 18:00 gaan spelen op Abaton. Weet niet of er later nog een queue was.
Ook 1 screenshotje maar even delen
Vanwege Stream staan de graphics op Low xD, maar het ziet er alsnog goed uit imo
Ook 1 screenshotje maar even delen

Vanwege Stream staan de graphics op Low xD, maar het ziet er alsnog goed uit imo
[Voor 11% gewijzigd door Diigii op 18-10-2022 21:58]
Gelukkig niet zulke idiote queues op mijn server. Desondanks, vanavond maar niet tussentijds uitloggenKryptoknight schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:15:
[...]
Aj, verwacht inderdaad niet om vóór middernacht binnen te raken
[Afbeelding]

65.1k concurrent players gehaald om 21:00. Benieuwd hoe het verloop richting het weekend gaat zijn.
De nieuwe content bevalt tot nu toe in ieder geval goed. Lekker aan het questen op dit moment. Great sword aan het levelen gelijktijdig. Een aantal quests is tijdelijk wel even wat lastig, veel en veel te druk weer op beperkt aantal mobs op sommige plaatsen

Nee dat gedeelte is helaas outdated. heel veel mensen hebben server transfers gedaan en er zijn server merges geweest etc.Dark-Mist schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:42:
Is de company uit de startpost nog actief?
Gave legendary GS gekregen van een quest in brimstone. Heb al 3 legendary weapons van quests in brimstone gekregen. beetje raar als je het mij vraagt

Wel heel jammer van deze GS dat het Dex heeft en geen strength

[Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 19-10-2022 11:10]
Legendaries waren al niet echt speciaal toch. Gewoon een named 600+ item en hij is legendary
Ze zijn wel behoorlijk goed trouwens, leuk om m'n wapens uit te breiden. Gister om 8u de queue gejoined (Barri) en om 9:15 kon ik spelen (2k queue).
Viel me alles nog mee, behoorlijk wat questen kunnen doen in Brimstone! Later maar is kijken naar de oude content en de nieuwe factie enclanves.
Fantastische update/expension tot nu! Zo veel te doen.

Ze zijn wel behoorlijk goed trouwens, leuk om m'n wapens uit te breiden. Gister om 8u de queue gejoined (Barri) en om 9:15 kon ik spelen (2k queue).
Viel me alles nog mee, behoorlijk wat questen kunnen doen in Brimstone! Later maar is kijken naar de oude content en de nieuwe factie enclanves.
Ja de queue was mij eerst te lang dus maar even nieuwe character begonnen op low pop server om die nieuwe quests te zien enzo. voelt super veel chiller aan. Heb het idee dat je veel minder hoeft te lopen en ook die voice acting is best goed overall wat het veel beter maakt.ex87 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:17:
Legendaries waren al niet echt speciaal toch. Gewoon een named 600+ item en hij is legendary![]()
Is er ook verbetering in de performance? Heb nog niet kunnen spelen na de patch maar hoop eigenlijk een beetje dat dit wat verbeterd is.
Ik zie op mijn 'oude' character de nieuwe quest ook na het intro gedeelte op het strand (wat je als het goed is vroeger ook gedaan heb) staat een van de personen je gewoon op te wachten.. Ik was bang dat ik een nieuwe char moest maken voor de nieuwe ervaring maar hoeft dus gelukkig nietRicmaniac schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:08:
[...]
Ja de queue was mij eerst te lang dus maar even nieuwe character begonnen op low pop server om die nieuwe quests te zien enzo. voelt super veel chiller aan. Heb het idee dat je veel minder hoeft te lopen en ook die voice acting is best goed overall wat het veel beter maakt.

Cool brimstone heeft 1 heel cool huis met 4 kamers, dakterras en een balkon
dat word denk ik mijn main house haha

Ik kan niet zeggen dat ik performance issues had. Er is wel lag soms in hele drukke gebieden nu na de patch omdat iedereen daar is natuurlijk maar overall is het gewoon helemaal goed. Maar ook voor de patch ervaarde ik niet vaak performance issues dus weet niet waar je specifiek op doelt en of het dus beter is.Daan0s schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:20:
Is er ook verbetering in de performance? Heb nog niet kunnen spelen na de patch maar hoop eigenlijk een beetje dat dit wat verbeterd is.
De FPS was redelijk instabiel en laag. Heb geen ultra high end machine maar zou hem zeker met gemak boven de 60fps moeten draaien. Zelfs op 1080p blijven de drops onder de 60 aanwezig. Volgens mij ook algemeen bekend dat de performance niet top is, en daar irriteer ik me aan 😂Ricmaniac schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
Ik kan niet zeggen dat ik performance issues had. Er is wel lag soms in hele drukke gebieden nu na de patch omdat iedereen daar is natuurlijk maar overall is het gewoon helemaal goed. Maar ook voor de patch ervaarde ik niet vaak performance issues dus weet niet waar je specifiek op doelt en of het dus beter is.
Weinig last van drops hier. Zelf met name niet zo'n high end GPU. De rest redelijk op niveau, 5800X, 64GB RAM en zowel Windows als NW draaiende op vlotte M2 SSD's. Uiteindelijk heb ik het idee dat deze hardware veel meer bepalend is voor die spiky performance dan de GPU keuze.Daan0s schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
De FPS was redelijk instabiel en laag. Heb geen ultra high end machine maar zou hem zeker met gemak boven de 60fps moeten draaien. Zelfs op 1080p blijven de drops onder de 60 aanwezig. Volgens mij ook algemeen bekend dat de performance niet top is, en daar irriteer ik me aan 😂
Het is en blijft jammer dat ze ingame weinig doen met dit soort cinematics. We hebben nu wel wat meer van de getekende cinematics verkregen, maar ik vind dit soort gameplay cinematics ook echt veel toevoegen.Ricmaniac schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:16:
[YouTube: New World: Touring Aeternum - Monarch's Bluffs]
Deze video's zijn zo goedhoop dat ze alle zones alsnog gaan doen
Mijn FPS is ook nooit echt schrikbarend geweest helaas. Heb zelf een RTX 2080 en een i7 9700k. Vooral in steden zakt de FPS echt naar beneden, 50 ish fps? Ik denk dat ik met zelfs alles op Low niet boven de 100 fps uit kom (2560x1440 resolutie). Als ik OBS gebruik is het helemaal dramatisch, dan is het in steden gewoon 30-40 fps.Daan0s schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
De FPS was redelijk instabiel en laag. Heb geen ultra high end machine maar zou hem zeker met gemak boven de 60fps moeten draaien. Zelfs op 1080p blijven de drops onder de 60 aanwezig. Volgens mij ook algemeen bekend dat de performance niet top is, en daar irriteer ik me aan 😂
Hopelijk optimaliseren ze het nog beter (maar ik denk van niet).
Net met mijn nieuwe company op Barri een chestrun gedaan in Brimstone sands. Van de 4 zones hebben we 3 gerunt. Echt meer dan de helft van de elite chests heeft mij wel expertise gegeven
super nice.
Nu bergen met gear uitzoeken. gaat even duren want "moet" voor de company een nieuwe PvP build maken en ga als PvE dus vol focus op Tank.
Hebben jullie misschien een source of iets dergelijks waar je makkelijk kan zien welke perks super goed zijn op wapens? ik zie door de bomen het bos niet meer en zou fijn zijn als ik een beetje kan controleren of iets wat waard is of niet.
Btw ook 2 golden scarabs deze run gehad terwijl ik nog geen luck trophies heb
die dingen verkopen nu voor 8k p.s. dat is mega veel geld voor iemand als ik met maar 20k totaal

Nu bergen met gear uitzoeken. gaat even duren want "moet" voor de company een nieuwe PvP build maken en ga als PvE dus vol focus op Tank.
Hebben jullie misschien een source of iets dergelijks waar je makkelijk kan zien welke perks super goed zijn op wapens? ik zie door de bomen het bos niet meer en zou fijn zijn als ik een beetje kan controleren of iets wat waard is of niet.
Btw ook 2 golden scarabs deze run gehad terwijl ik nog geen luck trophies heb

die dingen verkopen nu voor 8k p.s. dat is mega veel geld voor iemand als ik met maar 20k totaal
Eigenlijk hebben veel perks wel waarde, maar is het totaal afhankelijk van hetgeen dat je zoekt. Sommige perks zijn meer niche, minder algemeen inzetbaar.
Voor PvE purposes ga ik zelf meestal voor lifestealing als perk, daarnaast crit verhogende perks. Dit is gewoon vrij generiek goed bruikbaar. Zowel solo als in dungeons heb je er wat aan.
Maar je kunt er ook voor kiezen om perks te kiezen die heel targeted damage verhogend werken binnen specifieke dungeons, of chained damage geven van het juiste type binnen dungeons waar veel mobpacks zijn.
Voor OPR vind ik lifestealing minder interessant, dan een beetje afhankelijk van het wapen dat je gebruikt ga ik zelf meestal voor crit verhoging en iets dat changed attack geeft. Dat is met bijvoorbeeld bow in OPR gewoonweg eindeloos punten binnen harken omdat zowel je skills als basic attacks in dat geval area damage veroorzaken.
Voor PvE purposes ga ik zelf meestal voor lifestealing als perk, daarnaast crit verhogende perks. Dit is gewoon vrij generiek goed bruikbaar. Zowel solo als in dungeons heb je er wat aan.
Maar je kunt er ook voor kiezen om perks te kiezen die heel targeted damage verhogend werken binnen specifieke dungeons, of chained damage geven van het juiste type binnen dungeons waar veel mobpacks zijn.
Voor OPR vind ik lifestealing minder interessant, dan een beetje afhankelijk van het wapen dat je gebruikt ga ik zelf meestal voor crit verhoging en iets dat changed attack geeft. Dat is met bijvoorbeeld bow in OPR gewoonweg eindeloos punten binnen harken omdat zowel je skills als basic attacks in dat geval area damage veroorzaken.
Duidelijk. Ja uiteindelijk ga je natuurlijk met veel meer setjes spelen en niet alleen maar 2 wapens en dezelfde armor voor alles. Daar heb ik mij dus totaal nog niet mee bezig gehouden. er zijn nog best wat dungeons die ik nog niet gedaan heb. De hoogste die ik eigenlijk gedaan heb is Dynasty shipyard ofzo. Alle dungeons die daarna nog komen ben ik niet eens normaal ingegaan. Laat staan met verhoogde difficultiespsychodude schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:22:
Eigenlijk hebben veel perks wel waarde, maar is het totaal afhankelijk van hetgeen dat je zoekt. Sommige perks zijn meer niche, minder algemeen inzetbaar.

p.s. Wat is OPR?
Mutated runs ben ik zelf ook nog niet aan begonnen. Zit niet in een company, en pug technisch is het regelen van een groep hierin suboptimaal moet ik zeggen. Hoop dat dit met group finder 2.0 goed gaat verbeteren.Ricmaniac schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
Duidelijk. Ja uiteindelijk ga je natuurlijk met veel meer setjes spelen en niet alleen maar 2 wapens en dezelfde armor voor alles. Daar heb ik mij dus totaal nog niet mee bezig gehouden. er zijn nog best wat dungeons die ik nog niet gedaan heb. De hoogste die ik eigenlijk gedaan heb is Dynasty shipyard ofzo. Alle dungeons die daarna nog komen ben ik niet eens normaal ingegaan. Laat staan met verhoogde difficultiesBen gewoon nu lekker de quests aan het doen en een beetje gear fixen voor mijn builds. Wil het wel binnekort gauw oppakken om weer even serieuse content te doen maar New World blijft voor mij een hele relaxte mmo. Gewoon geen haast, lekker laten verdwalen en gatheren blijft ook zo'n terug komend iets voor mijj.
p.s. Wat is OPR?
Daarnaast idd met veel sets te werken in New World. Verschillende damage ward sets e.d. zorgen er eigenlijk gewoon voor dat je niet 1 ideaal set hebt, zelfs niet 2 sets zult hebben. Maar eigenlijk gewoon graag een diversiteit aan loadouts hebt waar je makkelijk tussen kunt schakelen.
Het is afwachten wat AGS daarin qua loadouts gaat brengen.
Ja ik hoop wel dat die loadouts functie 1 van hun hoogste prioriteiten krijgt voor het dev team want ik ben iemand die het ook gewoon heel leuk vind om steeds wat anders te spelen en dat gaat nu gewoon bijna nietpsychodude schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:39:
[...]
Mutated runs ben ik zelf ook nog niet aan begonnen. Zit niet in een company, en pug technisch is het regelen van een groep hierin suboptimaal moet ik zeggen. Hoop dat dit met group finder 2.0 goed gaat verbeteren.
Daarnaast idd met veel sets te werken in New World. Verschillende damage ward sets e.d. zorgen er eigenlijk gewoon voor dat je niet 1 ideaal set hebt, zelfs niet 2 sets zult hebben. Maar eigenlijk gewoon graag een diversiteit aan loadouts hebt waar je makkelijk tussen kunt schakelen.
Het is afwachten wat AGS daarin qua loadouts gaat brengen.

Dorpje 1 Dex, boog, musket, spear bijv
Dorpje 2, tank gear
etc etc
Had eerst alle gear in 1 stad maar dat werd lastig bij te houden haha.
Ben ook benieuwd of ze uiteindelijk attributes in dat loadout systeem stoppen. Ongeacht of je alsnog de "respec" kosten betaald.
Ik vind de groupfinder nog best prima trouwens. Meerdere keren gewoon succesvolle groepen gejoined.
Zeker. Idealiter switched het volgende mee: Gear, Attributes, Skill tree keuzes.Ricmaniac schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:51:
Ben ook benieuwd of ze uiteindelijk attributes in dat loadout systeem stoppen. Ongeacht of je alsnog de "respec" kosten betaald.
Je speelt uiteindelijk alle classes op 1 karakter tenslotte, en hierin gaat het als je het mij vraagt nog een stapje verder dan FFXIV omdat je hierin nog minder de holy trinity kent, als ook per dungeon zeer gerichte weaknesses en strengths kent waarin je als DPS volledig geruïneerd kan worden, van +30% damage tot -40% damage bij optimale gear keuze tot slechtste gear keuze, enkel nog maar voor single target damage. Ook damage taken kan een verschil maken van circa 25% damage reduction bij juiste wards.
Voor de story dungeons en lower-level dungeons, zijn er vaak nog wel wat aantallen te vinden. Voor bijvoorbeeld Lazarus, Genesis en Blackpowder zie je dat het aantal groepen zeer beperkt is. Veel lobbies gemakshalve om wipes te voorkomen bijvoorbeeld 600 of 610+ GS vragen.Ricmaniac schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:51:
Ik vind de groupfinder nog best prima trouwens. Meerdere keren gewoon succesvolle groepen gejoined.
Het is daarmee gewoon niet hetzelfde gemak als bijvoorbeeld de dungeon finder in WoW of FFXIV.
Ja oke, dat is waar.psychodude schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:14:
[...]
Voor de story dungeons en lower-level dungeons, zijn er vaak nog wel wat aantallen te vinden. Voor bijvoorbeeld Lazarus, Genesis en Blackpowder zie je dat het aantal groepen zeer beperkt is. Veel lobbies gemakshalve om wipes te voorkomen bijvoorbeeld 600 of 610+ GS vragen.
Het is daarmee gewoon niet hetzelfde gemak als bijvoorbeeld de dungeon finder in WoW of FFXIV.
Maar persoonlijk ben ik meer voor een group finder dan een dungeon finder zoals in WoW of FFXIV maargoed optimalisatie kan nog wel wat gebeuren ja.
Dat is wel iets wat veel minder zal zijn in fresh servers denk ik omdat iedereen weer bij het begin begint.
Uiteindelijk zal je dezelfde situatie krijgen maargoed
Wellicht een vraag die vaker voorbij komt, maar iemand die een idee heeft wanneer er weer iets van een proefperiode uit gaat komen? Ik heb mij namelijk een beetje verdiept in de game, maar weet het niet geheel zeker vanwege de gemixte reviews die ik tegen kom. Vandaar dat ik persoonlijk liever eerst het probeer dan gelijk koop. Ja ik weet dat je binnen 2u bij steam een refund kan krijgen, maar persoonlijk vind ik 2u wat aan de korte kant voor een MMO, eer je een char hebt gemaakt en de intro voorbij bent heb je al 30-60m, verloren. Ik heb reviews gezien die eigenlijk enthousiast zijn over de progressie die new world geboekt heeft tot nu toe en anderen die juist het compleet afbrand van a tot z en anderen die weer zeggen dat ze spijt hebben van de geinvesteerde tijd (was wel een jaar geleden ong.) dus ik weet echt niet wat ik ervan moet gaan vinden.
Dus kortom, iemand die iets over een proefperiode af weet? Eentje zoals die van april bijv.
Dus kortom, iemand die iets over een proefperiode af weet? Eentje zoals die van april bijv.
Daar is helaas nog niets over bekend geworden, dus ik vermoed nog niet snel. Ik denk dat dat nog wel een jaar kan duren. Dan hebben ze waarschijnlijk de overige dingen die ze willen polishen gepolished. De new player experience is al echt super geworden en de (begin) steden zijn ook echt tof geworden.Dave M. schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:32:
Wellicht een vraag die vaker voorbij komt, maar iemand die een idee heeft wanneer er weer iets van een proefperiode uit gaat komen? Ik heb mij namelijk een beetje verdiept in de game, maar weet het niet geheel zeker vanwege de gemixte reviews die ik tegen kom. Vandaar dat ik persoonlijk liever eerst het probeer dan gelijk koop. Ja ik weet dat je binnen 2u bij steam een refund kan krijgen, maar persoonlijk vind ik 2u wat aan de korte kant voor een MMO, eer je een char hebt gemaakt en de intro voorbij bent heb je al 30-60m, verloren. Ik heb reviews gezien die eigenlijk enthousiast zijn over de progressie die new world geboekt heeft tot nu toe en anderen die juist het compleet afbrand van a tot z en anderen die weer zeggen dat ze spijt hebben van de geinvesteerde tijd (was wel een jaar geleden ong.) dus ik weet echt niet wat ik ervan moet gaan vinden.
Als er iets gaat komen zal het waarschijnlijk een free weekend zijn, maar dan moet de game daar zeker wel klaar voor zijn. Nu met alle nieuwe spelers kan je al zien dat het drukker wordt met de queues etc.
Waar ben je naar op zoek, wellicht kunnen wij je verder helpen

Wat lijkt je leuk aan de game? En waar heb je je twijfels nog over?
Dat zag ik inderdaad terug in lazypeon’s review van dit jaar.Diigii schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:08:
[...]
Daar is helaas nog niets over bekend geworden, dus ik vermoed nog niet snel. Ik denk dat dat nog wel een jaar kan duren. Dan hebben ze waarschijnlijk de overige dingen die ze willen polishen gepolished. De new player experience is al echt super geworden en de (begin) steden zijn ook echt tof geworden.
Daar was ik ook benieuwd naar ja, ik zag ik een snelle google search naar trials dat er ergens in april al eerder zo’n free weekend was. Persoonlijk hoop ik eerlijk gezegd dat ze dit wellicht tijdens/rondom blackfriday & kerst weer gaan doe, dus vandaar de vraag. Maar als tegen deze tijd niets maar dan ook niets over is gelekt ofzo denk ik inderdaad dat het niet snel zal zijn dat ze dit weer gaan doen nee…Diigii schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:08:
[...]
Als er iets gaat komen zal het waarschijnlijk een free weekend zijn, maar dan moet de game daar zeker wel klaar voor zijn. Nu met alle nieuwe spelers kan je al zien dat het drukker wordt met de queues etc.
Goeie vraag… ik denk dat een mmo mij moet aanstaan of niet. Hetgeen ik in ieder geval niet zoek is p2w game en een game wat puur en alleen maar grinding is en geen sandbox elementen heeft als bijv. crafting. Daarnaast haat ik het ook als er RNG elementen in de game zijn die niet te vermijden zijn, denk aan gear upgraden. Maar zover ik het zie is dat hier allemaal niet van toepassing, alleen kan ik niet echt info vind mbt. het RNG.Diigii schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:08:
[...]
Waar ben je naar op zoek, wellicht kunnen wij je verder helpen
Wat lijkt je leuk aan de game? En waar heb je je twijfels nog over?
Wat mij leuk lijkt aan new world zijn de castle wars, of hoe het ook genoemd wordt, de class system en vast nog wel meer elementen waar ik even niet aan denk. Een van de dingen wat mij dan weer doet twijfelen is dat ik van een andere youtuber (kan zijn naam niet herinneren) vernomen heb dat er ontzettend veel (gold??) bots zijn, welk ook speed exploits gebruiken. Het andere is dat als mensen jou niet mogen ze op het forum kunnen gaan zeuren en een autoban geregeld krijgen voor jou, aldus die youtuber. Verder vraag ik mij ook af of het crafting systeem we echt toegevoegde waarde heeft, kan je dus ook echt er een handeltje mee beginnen zegmaar of gaat uiteindelijk iedereen voor (betere-) gear bij bosses grinden waardoor bijv. een gecrafte armor totaal niet te verkopen is.
Dat zijn de dingen die een beetje spelen bij mij.
Het RNG aspect voor redelijke endgame entry level gear is met de laatste update iets ingeperkt, je krijgt enkele degelijke legendary weapons als quest rewards nu.Dave M. schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:03:
Goeie vraag… ik denk dat een mmo mij moet aanstaan of niet. Hetgeen ik in ieder geval niet zoek is p2w game en een game wat puur en alleen maar grinding is en geen sandbox elementen heeft als bijv. crafting. Daarnaast haat ik het ook als er RNG elementen in de game zijn die niet te vermijden zijn, denk aan gear upgraden. Maar zover ik het zie is dat hier allemaal niet van toepassing, alleen kan ik niet echt info vind mbt. het RNG.
Maar daarbuiten is er, indien je zelf wilt craften + gatheren erg veel RNG. Veel meer kan het bijna niet worden zou je kunnen zeggen

Om eerlijk te zijn though, is het spel daarin gewoonweg niet helemaal ontwikkeld met het idee dat je zelf alles voor jezelf zult craften. Het is logischer om hetgeen wat niet exact is wat je wilt, maar wel van goede kwaliteit is, te verkopen in de trading post. En met het geld dat je hiervoor terug krijgt, hetgeen te kopen wat je zelf zoekt. Idem dito geld voor legendary drops die niet aansluiten bij wat jij persoonlijk zoekt.
Als laatste, niet geheel onbelangrijk om te benoemen, is dat deze RNG race überhaupt eigenlijk alleen maar echt relevant is voor de top 1% van de content. Daarbij te denken aan de company wars voor territory control en high level mutated dungeon runs. Indien je van plan bent om casual te spelen, of slechts gematigd in de endgame content duikt, maakt het allemaal nauwelijks uit. Dan kom je ook prima af zonder best in slot items.
Niet meer dan in andere mainstream MMO's naar mijn ervaring.Dave M. schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:03:
Een van de dingen wat mij dan weer doet twijfelen is dat ik van een andere youtuber (kan zijn naam niet herinneren) vernomen heb dat er ontzettend veel (gold??) bots zijn.
De bots die ik tegenkom, zie ik dit eigenlijk niet toepassen. Ook in algemene zin zie ik dat soort exploits persoonlijk zo goed als nooit. Ja, ze bestaan. Maar net als in bijvoorbeeld FFXIV heb ik het idee dat dit gewoon een vrij rappe manier is om je character geband te krijgen.Dave M. schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:03:welk ook speed exploits gebruiken.
Denk dat we dit wel redelijk af kunnen doen als onzin. Sure, er zullen mensen geband worden voor gedrag. Maar ik heb toch stiekem altijd het idee dat dit eerder gewoon een totaal gebrek aan zelfreflectie is waardoor mensen dit niet inzien dan iets anders. Je ziet dit ook aan ban histories die dit soort mensen nog wel eens posten. Bijvoorbeeld 10x temp bans wegens foul language. Dat is toch echt gewoon een persoonlijke factor, iemand die zich gewoonweg niet kan gedragen.Dave M. schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:03:Het andere is dat als mensen jou niet mogen ze op het forum kunnen gaan zeuren en een autoban geregeld krijgen voor jou, aldus die youtuber.
Het kan, maar vereist echt wel veel investering. Maar indien je op dit soort niveau endgame relevante producten craft, kun je hier goed aan verdienen. De gehele weg er naartoe though, daarin is nauwelijks iets van waarde te behalen. Enkele beperkte uitzonderingen daargelaten waarmee je niet bepaald het pad tot cap zult doorlopen.Dave M. schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:03:Verder vraag ik mij ook af of het crafting systeem we echt toegevoegde waarde heeft, kan je dus ook echt er een handeltje mee beginnen zegmaar of gaat uiteindelijk iedereen voor (betere-) gear bij bosses grinden waardoor bijv. een gecrafte armor totaal niet te verkopen is.
@Dave M. dat ban probleem was een issue omdat spelers andere spelers gingen mass reporten voor een auto ban zodat ze Bijv niet voor (castle)wars konden opdagen enzo. Is tegenwoordig geen probleem meer. Sws heeft new world daar nu een 0 tollerance regel voor en als ze er achter komen ben je zelf de Sjaak.
Crafting heb je in NW echt ontzettend veel aan. Meer dan menig MMO. Alleen zitten we nu wel op een punt dat je met armor en weapons enzo niet veel geld maakt tot dat je je crafting hoog hebt. Als je mats craft wat andere crafters nodig hebben kan je wel nog redelijk geld maken op lower level.
Wat ik zou doen als ik in jou schoenen stond was wachten tot 2 november. Dan komen de fresh servers. Dat zijn servers waar iedereen op 1 begint en je niet naar toe kan transferen. Dus echt iedereen moet bij 0 beginnen en ook een hele schone economie. Natuurlijk gaan er genoeg veteranen op spelen die snel max zullen zijn en crafts rushen om er het meest profeit van te maken maar dat heb je altijd met een launch. Ik ga hier zelf ook op spelen met wat vrienden.
New World is een mmo (geworden) wat imo je geld 100% waard is. Puur en alleen al omdat het gewoon een 1 time purchase is. Kijk naar de mega update die we nu gehad hebben. Ze hadden dit makkelijk als een expansion kunnen uitbrengen zoals andere mmo’s doen. Maar zijn allemaal gratis updates. Neem je een break of is er even een content droogte. Dan stop je en kom je later gewoon terug zonder weer te hoeven betalen oid.
De game heeft 0 pay to win. In de store zitten alleen maar cosmetics.
Crafting heb je in NW echt ontzettend veel aan. Meer dan menig MMO. Alleen zitten we nu wel op een punt dat je met armor en weapons enzo niet veel geld maakt tot dat je je crafting hoog hebt. Als je mats craft wat andere crafters nodig hebben kan je wel nog redelijk geld maken op lower level.
Wat ik zou doen als ik in jou schoenen stond was wachten tot 2 november. Dan komen de fresh servers. Dat zijn servers waar iedereen op 1 begint en je niet naar toe kan transferen. Dus echt iedereen moet bij 0 beginnen en ook een hele schone economie. Natuurlijk gaan er genoeg veteranen op spelen die snel max zullen zijn en crafts rushen om er het meest profeit van te maken maar dat heb je altijd met een launch. Ik ga hier zelf ook op spelen met wat vrienden.
New World is een mmo (geworden) wat imo je geld 100% waard is. Puur en alleen al omdat het gewoon een 1 time purchase is. Kijk naar de mega update die we nu gehad hebben. Ze hadden dit makkelijk als een expansion kunnen uitbrengen zoals andere mmo’s doen. Maar zijn allemaal gratis updates. Neem je een break of is er even een content droogte. Dan stop je en kom je later gewoon terug zonder weer te hoeven betalen oid.
De game heeft 0 pay to win. In de store zitten alleen maar cosmetics.
Mijn gear weer even goed bijgewerkt vandaag. Geen BiS items ofzo maar gewoon wat base items voor elk slot gekocht om een PVP en War set bij elkaar te hebben.
Ben nu een Heavy Bruiser geworden voor in PvP met GS/GA en als dat niet werkt word het GA/WH maar moet goed komen.
Mijn jewelry moet ik nog wel op letten want dat is helemaal fout nog maar kon geen goedkope stukken vinden
Nu al 2 avonden op rij Reekwater moeten verdedigen omdat covenant ons aan viel. tot 2 maal toe gelukt
hebben hem nog steeds. Benieuwd hoe het met dit nieuwe setje gear gaat. Hoop nu iets minder snel dood te gaan want heb nu op elke piece resilience. Dat had ik op 0 armor pieces
Ben nu een Heavy Bruiser geworden voor in PvP met GS/GA en als dat niet werkt word het GA/WH maar moet goed komen.
Mijn jewelry moet ik nog wel op letten want dat is helemaal fout nog maar kon geen goedkope stukken vinden

Nu al 2 avonden op rij Reekwater moeten verdedigen omdat covenant ons aan viel. tot 2 maal toe gelukt

Hier nog overwegend aan het questen. Veel nieuwe quests toegevoegd, zowel binnen als buiten Brimstone Sands
.
Ondertussen Great Sword mastery level 17, zal vrij snel de 20 aantikken daarmee. Nu nog expertise tot 600, de shards voor tot 625 daarna zal vrij snel gaan.

Ondertussen Great Sword mastery level 17, zal vrij snel de 20 aantikken daarmee. Nu nog expertise tot 600, de shards voor tot 625 daarna zal vrij snel gaan.
Expertise ben ik ook aan het doen ja. Mijn GS is 15.psychodude schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:39:
Hier nog overwegend aan het questen. Veel nieuwe quests toegevoegd, zowel binnen als buiten Brimstone Sands.
Maar expertise gaat echt rete snel vind ik met die nieuwe chestruns in brimstone sands. ik denk echt 70% van die elite kisten die ik daar open geven wat expertise er bij. Dus elke avond een run en na een weekje ben ik redelijk bij denk ik. Al doen wij niet elke avond een run.
Vanavond ook weer een mooie avond gehad.
Heb nu dat PVP setje dus bij elkaar en we gingen Cutlass keys verdedigen en Reekwater. Beide gebieden zijn van ons en beide werden gepusht.
Hadden het echt heel lang volgehouden en 30 seconden voordat het 22:00 was en de war dan op zondag zou starten (wat wij wilde omdat morgen avond ook een invasion is op dat tijdstip) verloren we het. 30 seconden..
Dus nu hebben we morgen een invasion in Reekwater en War in cutlass. dat is wel jammer maarja.
Ik kan er bij beide niet bij zijn dus voor mij maakt het niet uit
Heb nu dat PVP setje dus bij elkaar en we gingen Cutlass keys verdedigen en Reekwater. Beide gebieden zijn van ons en beide werden gepusht.
Hadden het echt heel lang volgehouden en 30 seconden voordat het 22:00 was en de war dan op zondag zou starten (wat wij wilde omdat morgen avond ook een invasion is op dat tijdstip) verloren we het. 30 seconden..
Dus nu hebben we morgen een invasion in Reekwater en War in cutlass. dat is wel jammer maarja.
Ik kan er bij beide niet bij zijn dus voor mij maakt het niet uit

Zo, vandaag even een flink aantal quests in Monarch's Bluff gedaan. Moet zeggen prima redesign. Niet alleen de stad zelf, maar ook de gehele zone erbij. Nu duidelijk anders dan bijvoorbeeld Everfall. Mooie ontwikkeling.
Vind de middeleeuwse stijl die je hier nu vind goed geslaagd, zit zelfs te overwegen om mijn derde huis hier te gaan plaatsen nadat ik de tweede in Brimstone gedaan heb.
Vind de middeleeuwse stijl die je hier nu vind goed geslaagd, zit zelfs te overwegen om mijn derde huis hier te gaan plaatsen nadat ik de tweede in Brimstone gedaan heb.
Gaan jullie een restart maken met de nieuwe servers? Zo ja, leuk om dezelfde server te kiezen?
ps. wanneer komen ze online /lui
PSN: Kidjuh
Ja ik wel. Ze komen 2 november.Kidjuh schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:05:
Gaan jullie een restart maken met de nieuwe servers? Zo ja, leuk om dezelfde server te kiezen?
Volgens mij was in eerste instantie alleen de bedoeling dat elke region maar 1 fresh start server krijgt dus we weten nog niet welke en hoe het loopt.
Ik kan het mij niet voorstellen though aangezien er zo veel animo voor is.
Dus je zal snel denk ik zien dat er servers bij worden geprikt.
Monarchts bluff is echt een heel stuk beter idd. Die stad in die middeleeuwse stijl is erg nice ja. Wil daar ook 1 huis plaatsen idd maar map technisch is dat niet zo handig voor mij aangezien ik ook al 1 in windsward heb en dat is dichtbij genoeg. aan de andere kant voor teleporting maakt het ook geen reet meer uit omdat je overal naartoe kan teleporten. kost toch zo goed als niks meer.psychodude schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:07:
Zo, vandaag even een flink aantal quests in Monarch's Bluff gedaan. Moet zeggen prima redesign. Niet alleen de stad zelf, maar ook de gehele zone erbij. Nu duidelijk anders dan bijvoorbeeld Everfall. Mooie ontwikkeling.
Maar die hele zone is inderdaad een heeel stuk fijner questen. Mijn idee is ook om op fresh daar te levelen als eerst. quests daar zijn veel gestroomlijnder en minder ver lopen. Maakt meer sense zo.
Naar wat ik heb begrepen is de random start plaats eruit, en is Monarch's Bluff nu gewoon de standaard start locatie geworden.Ricmaniac schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:45:
[...]
Maar die hele zone is inderdaad een heeel stuk fijner questen. Mijn idee is ook om op fresh daar te levelen als eerst. quests daar zijn veel gestroomlijnder en minder ver lopen. Maakt meer sense zo.
Story wise, zonder te veel te spoilen, is het goed gedaan als je het mij vraagt. Heb deze zone inmiddels afgerond vanochtend. Goede integratie met de lore van Brimstone Sands. Vraag me overigens wel een beetje af hoe de leveling ervaring nu zal zijn tussen 25 - 60. Ik denk dat voor nieuwe spelers, als ook voor de fresh ervaring, men hier een beetje in een gat zal vallen. De kwaliteit van de bestaande quests is namelijk echt minder.
Het is hopen dat ze hierin ook vrij snel met verbetering komen.
Overigens hier de 525 quest achievement gisteren binnen, om mijn voorliefde voor quests te tonen

Zelf ga ik niet voor de restart. Redelijk gehecht aan mijn huidige karakterKidjuh schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:05:

Volgens mij is het nog steeds random of het Windsward of Monarch Bluff is.psychodude schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:18:
[...]
Naar wat ik heb begrepen is de random start plaats eruit, en is Monarch's Bluff nu gewoon de standaard start locatie geworden.
Dit zijn de 2 mogelijkheden. Zou als ik fresh begin en Windsward krijg als eerst naar Monarchs lopen om daar te questen

Remaken van een character is er denk ik niet bij want verwacht daar toch ook wel weer grote queues.
Vanavond even op een andere server nieuw poppetje gemaakt omdat mijn server 2400 queue had >_> ..
Maar begon in Windsward dus daar even een tijdje lopen questen (tot level 16) ten eerste gaat het echt zo'n stuk sneller nu wat natuurlijk heel fijn is. Tevens is Windsward ook echt een veel leukere level zone geworden. Veel Poi's die toegevoegd zijn wat de zone veel vervrissender maakt dan wat het voorheen was. Leuke stories en veel vloeiender verloop.
Zin in fresh servers
Maar begon in Windsward dus daar even een tijdje lopen questen (tot level 16) ten eerste gaat het echt zo'n stuk sneller nu wat natuurlijk heel fijn is. Tevens is Windsward ook echt een veel leukere level zone geworden. Veel Poi's die toegevoegd zijn wat de zone veel vervrissender maakt dan wat het voorheen was. Leuke stories en veel vloeiender verloop.
Zin in fresh servers

Holy shit gewoon solo. mij lukt het met een groep nog niet eens haha (joke) al moet ik toegeven dat ik die nog nooit gedaan heb 

[Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 24-10-2022 00:33]
Heb ergens een goeikopere gamekey kunnen scoren wat mij heeft besloten het maar aan te schaffen, ben inmiddels op ?Ishaktar? begonnen en inmiddels een lvl20 char. Tot nu toe is het veel belovend! Vooral het craften vind ik leuk alleen wat mij betreft typische MMO questing wat totaal niet boeiend is ofzo, alleen de cutscenes zijn wel beter en opzich boeiend.
Veel plezier ! geniet er vanDave M. schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:36:
Heb ergens een goeikopere gamekey kunnen scoren wat mij heeft besloten het maar aan te schaffen, ben inmiddels op ?Ishaktar? begonnen en inmiddels een lvl20 char. Tot nu toe is het veel belovend! Vooral het craften vind ik leuk alleen wat mij betreft typische MMO questing wat totaal niet boeiend is ofzo, alleen de cutscenes zijn wel beter en opzich boeiend.
Fantastische update: Nieuwe main quests gedaan in Brimstone, goed verhaal, toffe fimpjes. Nieuwe expedition is ook leuk! Nieuwe art op de laadschermen heerlijk om naar te kijken.
Nieuwe leveling experience ook door gespeeld (door gewoon de eerste quest op te pakken) en ook leuk gedaan, stuk beter verhaal zo.
Enige echte minpunt voor mij is: De nieuwe faction intro questen blijven voor altijd op je kaart staan als je die faction niet kiest.. De completionist in mij kan hier niet tegen.
Heb eigenlijk alleen nog maar de Brimstone side questen open staan (een paar) maar heb er dan ook wel dik 30/40 uur ingestopt sinds de update.
Nieuwe leveling experience ook door gespeeld (door gewoon de eerste quest op te pakken) en ook leuk gedaan, stuk beter verhaal zo.
Enige echte minpunt voor mij is: De nieuwe faction intro questen blijven voor altijd op je kaart staan als je die faction niet kiest.. De completionist in mij kan hier niet tegen.
Heb eigenlijk alleen nog maar de Brimstone side questen open staan (een paar) maar heb er dan ook wel dik 30/40 uur ingestopt sinds de update.
Vriend van mij heeft 44 -> 60 gedaan en had gewoon veel minder XP nodig. Heeft voor 90% alleen de main quest hoeven doen (die al best tof was/goed verhaal had) en maar een paar side questen hier en daar.. Dus op zich slim opgelost.psychodude schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:18:
[...]
Vraag me overigens wel een beetje af hoe de leveling ervaring nu zal zijn tussen 25 - 60. Ik denk dat voor nieuwe spelers, als ook voor de fresh ervaring, men hier een beetje in een gat zal vallen. De kwaliteit van de bestaande quests is namelijk echt minder.
[Voor 32% gewijzigd door ex87 op 24-10-2022 14:02]
Lekker bezig. Ja tot 60 is zo veel beter nu. Zat een streamer te kijken van 55-60 en ging zo veel sneller als bij mij toen. Herinnerde ik nog goed. Gewoon questen was meer dan voldoende.ex87 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:58:
Fantastische update: Nieuwe main quests gedaan in Brimstone, goed verhaal, toffe fimpjes. Nieuwe expedition is ook leuk! Nieuwe art op de laadschermen heerlijk om naar te kijken.
[...]
Vriend van mij heeft 44 -> 60 gedaan en had gewoon veel minder XP nodig. Heeft voor 90% alleen de main quest hoeven doen (die al best tof was/goed verhaal had) en maar een paar side questen hier en daar.. Dus op zich slim opgelost.
Maar die intro quests is alleen om de faction te leren kennen toch

Eindigt met een 'Join us!' quest die je dus niet kan completen (want dan wissel je van faction).. Die laatste stap staat voor altijd op je kaartRicmaniac schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:07:
[...]
Lekker bezig. Ja tot 60 is zo veel beter nu. Zat een streamer te kijken van 55-60 en ging zo veel sneller als bij mij toen. Herinnerde ik nog goed. Gewoon questen was meer dan voldoende.
Maar die intro quests is alleen om de faction te leren kennen tochdie quests stellen niet veel voor en kan je zo doen.

wtf dat is raar. naja even op forum klagen. die is wel makkelijk te fixen lijkt me =pex87 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:21:
[...]
Eindigt met een 'Join us!' quest die je dus niet kan completen (want dan wissel je van faction).. Die laatste stap staat voor altijd op je kaart
Oeeh daar komen hele toffe drops aan
Wilde net een camp skin kopen maar denk dat ik dat maar laat want we krijgen er 1
Return to Aeternum
Wilde net een camp skin kopen maar denk dat ik dat maar laat want we krijgen er 1

Return to Aeternum
Leuke campskin voor rond Halloween
.
De Lone Gladiator set ziet er ook redelijk uit. Studder Warrior is denk ik zonder helm ook nog wel prima. Vind de helm niet veel aan.

De Lone Gladiator set ziet er ook redelijk uit. Studder Warrior is denk ik zonder helm ook nog wel prima. Vind de helm niet veel aan.
Ja ik vind dit gave skins. Ik vind hem wel prima met die helm though. En die gladiator skin is ook tof.psychodude schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:53:
Leuke campskin voor rond Halloween.
Enige jammere hieraan is weer dat straks iedereen en zijn moeder dit heeft en er mee rond loopt

Die wapens zijn trouwens ook wel gave skins. Leuk voor de wapens waar ik nog geen skin voor heb.
Ben wel echt blij dat ik niet gisteren die camp skin heb gekocht haha. Want heb nog van drops en twitch prime vorig jaar in totaal 20k muntjes over en had echt op die camp geklikt om te kopen maar toen dacht ik nee ik wil die eerst eens zien in het echt voordat ik hem koop. en toen zag ik dit een uurtje later

[Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 25-10-2022 10:50]
YouTube: Huge Halloween Store Update Coming Tomorrow OCT 18Ricmaniac schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:51:
Ik wilde die spiders nest kopen. Maar ik kan op 1 of andere manier geen youtube video of afbeelding vinden waar je hem goed in game ziet ipv de store. vet irritant
The Bald and the Beautiful
.
Spelen het natuurlijk wel slim, marketing wise. 4 populaire streamers kans om hun gehele following mee te krijgen op een eigen server. Veel views. Veel mensen die mogelijk weer zullen terugkeren of zelfs nieuw zullen kopen.
---
Great Sword 20

Spelen het natuurlijk wel slim, marketing wise. 4 populaire streamers kans om hun gehele following mee te krijgen op een eigen server. Veel views. Veel mensen die mogelijk weer zullen terugkeren of zelfs nieuw zullen kopen.
---
Great Sword 20

Ik ben begonnen als healer, healing staff en void gauntlet.
Hoe doen jullie dat met beide wapens lvlen? Eerst de ene maxen en dan de ander?
Of per mob beide wapens gebruiken? Ben wel benieuw hoe iedereen dat aanpakt.
Hoe doen jullie dat met beide wapens lvlen? Eerst de ene maxen en dan de ander?
Of per mob beide wapens gebruiken? Ben wel benieuw hoe iedereen dat aanpakt.
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)
![]() | Samen spelen, chatten en lobbies: Check de Tweakers Discord |