Heb dit onlangs ook gedaan. Moet zeggen, nu er geen enkele beperking meer zit op het transferen, zou het mooi zijn geweest als quality of life om alle storages gewoon volledig samen te voegen, toegang tot nieuwe storage, gewoon weight limit omhoog. Het voelt nu iets geforceerd om van je items gebruik te maken.Ricmaniac schreef op maandag 12 september 2022 @ 01:24:
Door de mooie aanpassingen van de storages een tijdje terug nu eindelijk alles eens goed ingericht![]()
Gewoon vanaf 1 locatie makkelijk alles heen en weer verplaatsen tussen storages.
Eindelijk heb ik weer overzicht haha.
Overigens wel ook gelijk veel trade skill levels behaald hiermee, had ontzettend veel resources verspreid binnen de diverse storages liggen

YouTube: Sandworm In New World #shorts
Uiteraard weet ik dat door wapens op te pakken je op 1 char alle stijlen kan spelen, maar ben zelf meer een altoholic. Deleten op 60 en weer opnieuw beginnen nog net (al heb ik dat wel diepe zucht in world of warcraft gedaan) een stap te ver.
Dus ik neem aan dat deze mensen gewoon maar 1 60 hebben, en dan een 2de 60 maken op een andere server, in dezelfde regio.
Nu hou ik die 2e slot beschikbaar eigenlijk voor als er een fresh server zonder transfers ofzo komt

Je weet gewoon dat die servers booming gaan zijn in het begin maarja kan zo maar doodbloeden op kort termijn net als voorheen. Twijfel dus of ik dat alsnog zou doen of niet als die servers komen

Sowieso opnieuw beginnen is toch paar honderd uur weggegooid. Maarja aan de andere kant heb zo veel nog niet max op me main dat ik net zo goed misschien opnieuw kan beginnen XD
schijnt dat je binnen 1 a 2 weken lvl 60 kan zijn als je gewoon op je gemak speeltRicmaniac schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:13:
Fresh servers zonder transfers dus toch al confirmed.
Je weet gewoon dat die servers booming gaan zijn in het begin maarja kan zo maar doodbloeden op kort termijn net als voorheen. Twijfel dus of ik dat alsnog zou doen of niet als die servers komen![]()
Sowieso opnieuw beginnen is toch paar honderd uur weggegooid. Maarja aan de andere kant heb zo veel nog niet max op me main dat ik net zo goed misschien opnieuw kan beginnen XD
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Direct post launch waren de eerste zo'n beetje op dag 4 ~ 5 al level 60. Met kennis van nu zal dit vermoedelijk nog sneller gaan, zal mij niet verbazen om te zien dat fresh servers binnen een klein aantal dagen al volledig gedomineerd worden door een klein aantal spelers. Ik voorzie het weinig anders worden dan de huidige servers, simpelweg een herhaling van zetten.daltona schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:21:
[...]
schijnt dat je binnen 1 a 2 weken lvl 60 kan zijn als je gewoon op je gemak speelt
ja dat laatste vrees ik dus ook.psychodude schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:59:
[...]
Direct post launch waren de eerste zo'n beetje op dag 4 ~ 5 al level 60. Met kennis van nu zal dit vermoedelijk nog sneller gaan, zal mij niet verbazen om te zien dat fresh servers binnen een klein aantal dagen al volledig gedomineerd worden door een klein aantal spelers. Ik voorzie het weinig anders worden dan de huidige servers, simpelweg een herhaling van zetten.
maar levelen gaat stuk sneller denk ik door ook die dungeon finder en sws de nieuwe leveling experience. aangezien level 30-45 voor vele echt een Wall was verwacht ik dat ze dat ook erg hebben aangepakt.
Vooral om het nieuwe gebied te checken. Normaal ben ik daar op tegen maar nu kan ik het toch niet laten om zelf vast even te checken haha
Twijfel toch weer om het is een keer op te starten, alleen de eerste paar weken gespeeld waarna het leven gedomineerd werd met een zoon en daarnaast andere games haha
Dan zou ik een maandje wachten, dan komt er een update waarbij heel veel veranderd wordt.Kieft91 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:51:
zijn er nog bepaalde servers waar wat Nederlanders zitten?
Twijfel toch weer om het is een keer op te starten, alleen de eerste paar weken gespeeld waarna het leven gedomineerd werd met een zoon en daarnaast andere games haha
oo haha, even dit forum terug lezen dus wat er verandert?daltona schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:52:
[...]
Dan zou ik een maandje wachten, dan komt er een update waarbij heel veel veranderd wordt.

naar mijn mening een hoop, kijk even op youtube: Brimstone Sands updateKieft91 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:56:
[...]
oo haha, even dit forum terug lezen dus wat er verandert?

Niet waar ik in zit momenteel. maar ben gewoon rustig alle overgebleven (en nieuwe) quests aan het afmaken stuk voor stuk van alle gebieden. beetje gatheren hier en daar. Omdat ik op vakantie ben niet gefocussed op de company stuff. Komt wel weer als ik thuis ben dan even kijken welke mogelijkheden er zijn =pKieft91 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:25:
@Ricmaniac @ex87 en op Barri nog in een chille NL Community?
Hier een beetje hetzelfde. Langzaam aan resterende area quests aan het afronden. En wat meer weapons tot mastery 20 aan het farmen in de tussentijd.Ricmaniac schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:00:
[...]
Niet waar ik in zit momenteel. maar ben gewoon rustig alle overgebleven (en nieuwe) quests aan het afmaken stuk voor stuk van alle gebieden. beetje gatheren hier en daar. Omdat ik op vakantie ben niet gefocussed op de company stuff. Komt wel weer als ik thuis ben dan even kijken welke mogelijkheden er zijn =p
Ben en blijf verder redelijk zelfvoorzienend, dus langzaam aan gaan de crafting skills ook omhoog.
Speel vrij casual, nog best wel wat te doen tot Brimstone Sands eigenlijk. Dus verveel me in ieder geval niet. En fijn dat er eindelijk een soort dungeon finder gekomen is. Geeft een leuke afwisseling tussen het alles door.

Denk alleen dat ik een Fresh server die straks komt niet ga doen. Voelt alsof ik alles voor niks heb gedaan al die tijd. Maarja aan de andere kant wel leuk natuurlijk als iedereen weer op 0 is en je nu een launch van een "goeie" game krijgt vergeleken met toen =p
Is brimstone sands al op de live server dan? Voor de rest is er volgens mij niks of weinig fundamenteels veranderd.Ricmaniac schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:07:
Gaat lekker man, zit echt weer heel erg in de gamehelaas komt morgen Wotlk Classic uit want dat ga ik nog wel spelen waarschijnlijk maar New World vind ik best fijn geworden zeg.
Denk alleen dat ik een Fresh server die straks komt niet ga doen. Voelt alsof ik alles voor niks heb gedaan al die tijd. Maarja aan de andere kant wel leuk natuurlijk als iedereen weer op 0 is en je nu een launch van een "goeie" game krijgt vergeleken met toen =p
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME
Klopt maar vergeleken met hoe lang geleden ik gespeeld heb wel. Ben sowieso nog lang niet max expertise enzo. heb ontzettend veel quests nog te doen en er zijn best veel dungeons die ik gewoon nog nooit gedaan had. dus ben alles aan het doen zeg maarVisgek82 schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:39:
[...]
Is brimstone sands al op de live server dan? Voor de rest is er volgens mij niks of weinig fundamenteels veranderd.

Brimstone sands is nog niet live nee. We weten volgens mij ook nog niet wanneer die komt.
Ben benieuwd of ze eerst met Fresh servers komen en dan later brimstone of gewoon alles tegelijk.
[Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 25-09-2022 23:22]
Omdat een van mijn vrienden nog geen 600 expertise heeft, queue ik em lager (565-570), waardoor mijn hele group vaak rond dat gearscore level wordt.
Nouja prima dan duurt de dungeon iets langer zou je zeggen.
Echter hebben de meeste mensen (van die gearscore) totaal geen benul wat ze moeten doen in een dungeon en lijken de meeste ook echt weinig damage te doen.
Vanwege deze frustratie zelf al een tankbuild gemaakt, zodat het tanken in ieder geval goed gaat....
Meer mensen deze ervaring?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
@Riqy Deze frustratie met dungeon finders is ergens een MMO breed probleem natuurlijk, PUGs zijn gemiddeld genomen toch van een ander niveau dan meer doorgewinterde raiders binnen een zelfde guild bijvoorbeeld. Hier komt verder nog eens bij kijken dat je binnen de reguliere dungeon runs zeker ook nog te maken hebt met veel mensen die net terug zullen zijn en/of mensen die deze dungeon voor het eerst doen.
Voor je een dungeon een beetje onder de knie hebt, wil je deze toch wel een aantal keer gedaan hebben. Binnen andere MMO's ondervangt dit zich vaak wel een beetje doordat er doorgaans geen grote influx is aan terugkerende spelers, maar veel wel vaker dungeons doen voor dailies en wat dan ook.
Ja de meerwaarde zou in theorie gewoon zijn dat de economie even een reset heeft gehad. Geen mensen met 300k gold die alles zomaar op kunnen kopen enzo .psychodude schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:46:
@Ricmaniac Ik kijk een beetje hetzelfde aan tegen fresh servers. Vind het zonde van de tijd. Ik zie ook weinig echte meerwaarde aan een fresh server t.o.v. de huidige servers.
En de armor en wapens die op de AH verschijnen dan ook geen 10k kosten omdat toch niemand nog dat geld heeft.
Tevens is iedereen op 0 altijd leuk omdat het gewoon als een launch voelt. En die zijn bijna altijd leuk. vooral voor world PVP.
Mijn grootste vraag blijft hoe groot is de kans dat een fresh server levendiger blijft qua spelers dan niet fresh. Het zou ook kunnen zijn dat de geschiedenis zich herhaalt en die servers "dood" bloeden

Wat ik tot nu toe op de PTR heb gedaan is wel in zoverre ook verbeterd en vernieuwd dat ik zoiets heb van: Ik wil op de fresh servers spelen om de game in zijn huidige staat als "nieuw" te ervaren. De game en met name dan ook het endgame gearen enzo is zoo anders dan hoe het er toen aan toe ging. zo veel beter. Aan 1 kant wil ik dus graag de nieuwe speler experience en alles daarna ervaren als hoe de game nu is. Als ik verder ga met mijn main maak ik dat allemaal weinig mee en heb ik een heel groot stuk overgeslagen.
Maargoed gaan het zien. Maak denk ik wel een fresh aan want begin is altijd leuk en dan kijk ik wel hoe lang ik het vol houd

Iemand enig idee of het nog mogelijk is gratis te transferen op de een of andere manier? Onze vorige server (Tir Na Nog) bestaat nog/weer gewoon en zit niet vol, dus daarheen zou perfect zijn voor ons.
Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/
Free transfer was 1 keer. Zijn nog steeds een ding hoor (althans 2 weken geleden zag ik hem nog staan)BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:37:
Wij hebben sinds vorige week de draad ook weer opgepikt en zijn weer verder gegaan. Echter zijn we tijdens onze hiatus door AGS naar een andere server gemoved. We zitten nu op Nysa welke overvol zit en we lopen geregeld tegen queue tijden aan van meer dan een half uur. Het liefst zouden we naar een andere server gaan, maar blijkbaar zijn gratis transfers geen ding meer? Als ik in de store kijk waar de transfer te vinden zou moeten zijn dan staat daar een prijs bij van 12,49. Ik dacht sowieso dat de eerste server transfer gratis was en wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van een transfer.
Iemand enig idee of het nog mogelijk is gratis te transferen op de een of andere manier? Onze vorige server (Tir Na Nog) bestaat nog/weer gewoon en zit niet vol, dus daarheen zou perfect zijn voor ons.
Als je hem al eens gebruikt hebt is die er niet meer sws.
Is jouw char dan al een keer geforceerd gemoved? Lijkt er nu op dat die geforceerde move er voor zorgt dat onze free transfer weg is aangezien we hem zelf nooit hebben gebruikt.Ricmaniac schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:46:
[...]
Free transfer was 1 keer. Zijn nog steeds een ding hoor (althans 2 weken geleden zag ik hem nog staan)
Als je hem al eens gebruikt hebt is die er niet meer sws.
Oh dat zou kunnen, maar wel erg slecht dan.BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:49:
[...]
Is jouw char dan al een keer geforceerd gemoved? Lijkt er nu op dat die geforceerde move er voor zorgt dat onze free transfer weg is aangezien we hem zelf nooit hebben gebruikt.
Ik ben inderdaad nooit gemoved. Begon op Barri en Barri bestaat nog steeds. Andere servers zijn bij ons toegevoegd.
Maar dit alles is natuurlijk maar zeer tijdelijk van aard. Gold generation in het spel is vrij hoog, zeker door een aantal gedane patches in de loop der tijd. Circa 2 - 3 maanden post launch verwacht ik dat er nauwelijks onderscheid is tussen fresh en huidige servers.Ricmaniac schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:16:
[...]
Ja de meerwaarde zou in theorie gewoon zijn dat de economie even een reset heeft gehad. Geen mensen met 300k gold die alles zomaar op kunnen kopen enzo .
En de armor en wapens die op de AH verschijnen dan ook geen 10k kosten omdat toch niemand nog dat geld heeft.
Tevens is iedereen op 0 altijd leuk omdat het gewoon als een launch voelt. En die zijn bijna altijd leuk. vooral voor world PVP.
Mijn grootste vraag blijft hoe groot is de kans dat een fresh server levendiger blijft qua spelers dan niet fresh. Het zou ook kunnen zijn dat de geschiedenis zich herhaalt en die servers "dood" bloeden
En ook verwacht ik persoonlijk niet dat endgame gear zomaar goedkoop in de auction house zal verschijnen. Companies met territory control zullen namelijk via taxes veel gold binnen harken. Net als eerder en nog altijd zullen deze spelers in grote mate bepalen wat de waarde van endgame gear zal zijn. En net als eerder zal die territory verdeling binnen een klein aantal dagen al weer gespeeld zijn.
Ik ben meermaals van server verplaatst. Maar dit heeft geen transfer verbruikt. Sterker nog, de transfer tokens stacken zelfs. Dus ik heb er 2 van de twee keer dat deze waren vergeven in het verleden.BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:49:
[...]
Is jouw char dan al een keer geforceerd gemoved? Lijkt er nu op dat die geforceerde move er voor zorgt dat onze free transfer weg is aangezien we hem zelf nooit hebben gebruikt.
Ok, dan heb ik geen idee waarom ik er geen meer heb. Ben nog nooit geswitched van server op de geforceerde na. Enige potentiele oplossing daarvoor zal wel een topic openen zijn op hun forum, maar eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit iemand geholpen zien worden.psychodude schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:55:
[...]
Ik ben meermaals van server verplaatst. Maar dit heeft geen transfer verbruikt. Sterker nog, de transfer tokens stacken zelfs. Dus ik heb er 2 van de twee keer dat deze waren vergeven in het verleden.
Misschien gewoon even support ticket insturen.BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:13:
[...]
Ok, dan heb ik geen idee waarom ik er geen meer heb. Ben nog nooit geswitched van server op de geforceerde na. Enige potentiele oplossing daarvoor zal wel een topic openen zijn op hun forum, maar eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit iemand geholpen zien worden.
Taxes zijn volgens mij toch ook allang aangepakt en kunnen niet meer zo hoog zijn als dat ze waren ? Of heb ik dat verkeerd?psychodude schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:55:
[...]
En ook verwacht ik persoonlijk niet dat endgame gear zomaar goedkoop in de auction house zal verschijnen. Companies met territory control zullen namelijk via taxes veel gold binnen harken.
Niet helemaal correct natuurlijk. Er zijn vrij veel mensen die geprofiteerd hebben van dupes, exploits, bots, etc. Ook zal het wel weer even duren voordat de inkomens van de steden zo hoog zijn als op de huidige bestaande servers. Zolang er geen transfers mogelijk worden van en naar deze fresh servers zou de economie best wel eens anders kunnen verlopen.psychodude schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:55:
[...]
Maar dit alles is natuurlijk maar zeer tijdelijk van aard. Gold generation in het spel is vrij hoog, zeker door een aantal gedane patches in de loop der tijd. Circa 2 - 3 maanden post launch verwacht ik dat er nauwelijks onderscheid is tussen fresh en huidige servers.
[...]
Kan het zijn dat je op de verkeerde plek kijkt? Ik had bij terugkomst ook perongeluk een token gekocht terwijl ik er nog 1 had. Wordt heel slecht aangegeven. Ik weet niet meer wat het precies was, maar ik zou even googlen of een Youtube filmpje kijken van hoe je van server wisselt. Misschien dat je ook op de verkeerde plek kijkt zoals ik dat deedBSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:13:
[...]
Ok, dan heb ik geen idee waarom ik er geen meer heb. Ben nog nooit geswitched van server op de geforceerde na. Enige potentiele oplossing daarvoor zal wel een topic openen zijn op hun forum, maar eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit iemand geholpen zien worden.

[Voor 32% gewijzigd door DivineNL op 27-09-2022 10:27]
De tax percentages zijn anders ja, maar neemt natuurlijk niet weg dat companies nog altijd grote hoeveelheden gold per week binnen harken. Er komen nog wel wat aanpassingen om de inkomsten meer over de companies te verdelen, zodat niet alleen WW en EF de grootste hoeveelheden binnenhalen. Maar er blijft wekelijks nog altijd een grote hoeveelheid gold verplaatsen richting een relatief klein aantal spelers op een server. En dat principe verandert nog niet op fresh.Ricmaniac schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:21:
[...]
Misschien gewoon even support ticket insturen.
[...]
Taxes zijn volgens mij toch ook allang aangepakt en kunnen niet meer zo hoog zijn als dat ze waren ? Of heb ik dat verkeerd?
Ik ben momenteel even niet ingame, maar ik dacht dat je huidige tokens binnen het ingame store overzicht staan.DivineNL schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:25:
Kan het zijn dat je op de verkeerde plek kijkt? Ik had bij terugkomst ook perongeluk een token gekocht terwijl ik er nog 1 had. Wordt heel slecht aangegeven. Ik weet niet meer wat het precies was, maar ik zou even googlen of een Youtube filmpje kijken van hoe je van server wisselt. Misschien dat je ook op de verkeerde plek kijkt zoals ik dat deed
Kan vanavond pas weer kijken, maar ik heb gekeken bij World Transfer en het enige item dat ik daar zag, was een transfer token (Single use) voor 12,49DivineNL schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:25:
[...]
Kan het zijn dat je op de verkeerde plek kijkt? Ik had bij terugkomst ook perongeluk een token gekocht terwijl ik er nog 1 had. Wordt heel slecht aangegeven. Ik weet niet meer wat het precies was, maar ik zou even googlen of een Youtube filmpje kijken van hoe je van server wisselt. Misschien dat je ook op de verkeerde plek kijkt zoals ik dat deed
Als er nog een andere plek is waar de gratis tokens te vinden zijn dan hoor ik het graag, maar voor mijn gevoel had ik wel op de juiste plek gekeken ja

In de store gechecked of op een andere plek? Als je in de store een character transfer doet, dan zou het er moeten staan in ieder geval.BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:41:
[...]
Kan vanavond pas weer kijken, maar ik heb gekeken bij World Transfer en het enige item dat ik daar zag, was een transfer token (Single use) voor 12,49
Als er nog een andere plek is waar de gratis tokens te vinden zijn dan hoor ik het graag, maar voor mijn gevoel had ik wel op de juiste plek gekeken ja
Excuus, dat stond er inderdaad niet duidelijk bij. Maar heb inderdaad in de store gechecked en onder World Transfer zie ik daar enkel een item dat ik kan kopen.DivineNL schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:00:
[...]
In de store gechecked of op een andere plek? Als je in de store een character transfer doet, dan zou het er moeten staan in ieder geval.
dat is toch ook het item dat je nodig hebt om vervolgens de transfer te doenBSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:18:
[...]
Excuus, dat stond er inderdaad niet duidelijk bij. Maar heb inderdaad in de store gechecked en onder World Transfer zie ik daar enkel een item dat ik kan kopen.
Klopt, maar wat ik begrijp zou deze gratis moeten zijn als je nog nooit een transfer hebt gedaan. Bij mij zag ik geen gratis optie, enkel een item van 12,49 om eenmalig te kunnen switchen van world. Afgezien van dat dat nogal als aftroggelarij voelt, is het potentieel ook nog eens nutteloos als zij straks weer bepalen dat de server waar ik naar toe ga bv te leeg is en mij weer gaan transferren naar een volle server.Ricmaniac schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:35:
[...]
dat is toch ook het item dat je nodig hebt om vervolgens de transfer te doen
Wanneer ben je begonnen met spelen? De gratis transfers zijn relatief vroeg uitgedeeld, mogelijk dat het daarmee van doen heeft.BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:49:
[...]
Klopt, maar wat ik begrijp zou deze gratis moeten zijn als je nog nooit een transfer hebt gedaan. Bij mij zag ik geen gratis optie, enkel een item van 12,49 om eenmalig te kunnen switchen van world. Afgezien van dat dat nogal als aftroggelarij voelt, is het potentieel ook nog eens nutteloos als zij straks weer bepalen dat de server waar ik naar toe ga bv te leeg is en mij weer gaan transferren naar een volle server.
Daarnaast is het betalen van server transfers binnen MMO's eigenlijk altijd al een beetje een middel geweest met name om er voor te zorgen dat mensen niet al te laagdrempelig tussen servers kunnen blijven hoppen. Dit omdat je op die manier misbruik kan maken van verschillen in server economieën, je als een volslagen idioot kan gedragen om vervolgens op een nieuwe server weer vrijuit door te kunnen gaan, etc.
Verder wel eens met het laatste, en dit is momenteel ergens onzeker. Maar stel je migreert nu van Barri naar Fae, betaald hiervoor. Is het natuurlijk idioot als Fae leegloopt, en je weer terug merged naar Barri. Het is momenteel nog een beetje een vraagteken hoe AGS hier mee om zal gaan.
Wij zijn begin dit jaar begonnen met spelen, ergens in maart/april. Dus wellicht dat het daar mee te maken heeft. Maar goed, dan gaat er gewoon niets anders op zitten dan de drukte accepteren.Zonde van de tijd eigenlijk wel, was liever op onze rustigere world gebleven.psychodude schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:58:
[...]
Wanneer ben je begonnen met spelen? De gratis transfers zijn relatief vroeg uitgedeeld, mogelijk dat het daarmee van doen heeft.
Daarnaast is het betalen van server transfers binnen MMO's eigenlijk altijd al een beetje een middel geweest met name om er voor te zorgen dat mensen niet al te laagdrempelig tussen servers kunnen blijven hoppen. Dit omdat je op die manier misbruik kan maken van verschillen in server economieën, je als een volslagen idioot kan gedragen om vervolgens op een nieuwe server weer vrijuit door te kunnen gaan, etc.
Verder wel eens met het laatste, en dit is momenteel ergens onzeker. Maar stel je migreert nu van Barri naar Fae, betaald hiervoor. Is het natuurlijk idioot als Fae leegloopt, en je weer terug merged naar Barri. Het is momenteel nog een beetje een vraagteken hoe AGS hier mee om zal gaan.
Ja het probleem blijft de server capaciteit hoor.BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:05:
[...]
Wij zijn begin dit jaar begonnen met spelen, ergens in maart/april. Dus wellicht dat het daar mee te maken heeft. Maar goed, dan gaat er gewoon niets anders op zitten dan de drukte accepteren.Zonde van de tijd eigenlijk wel, was liever op onze rustigere world gebleven.
Want als de game zo weer wat hype krijgt met Brimstone sands gaat elke server vol zijn.
Op zaterdag avond is elke server ook zo goed als vol behalve die paar nieuwe die 2 weken terug ofzo zijn toegevoegd. Want er kunnen maar 2400 mensen op 1 server ofzo. Dat is gewoon echt heel weinig vind ik.
En dan kunnen ze wel weer meer servers creëren maarja dan krijg je misschien weer hetzelfde probleem als daar voor dat als er mensen weg gaan er heel veel dode servers ontstaan.
Het liefst zie ik gewoon 4 of 5 servers met 15k capaciteit of zo.
Maargoed dat zal technisch wel een probleem voor AGS zijn voor performance redenen.
Dat lijkt mij het probleem inderdaad. De eerste was nog in 2021, de tweede in februari of heel misschien maart geloof ik.BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:05:
[...]
Wij zijn begin dit jaar begonnen met spelen, ergens in maart/april. Dus wellicht dat het daar mee te maken heeft. Maar goed, dan gaat er gewoon niets anders op zitten dan de drukte accepteren.Zonde van de tijd eigenlijk wel, was liever op onze rustigere world gebleven.
Dan moeten ze echt iets aan gathering doen, anders krijg je nooit meer ores, tenzij je op een mine blijft camperen...Ricmaniac schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:35:
[...]
Het liefst zie ik gewoon 4 of 5 servers met 15k capaciteit of zo.
Maargoed dat zal technisch wel een probleem voor AGS zijn voor performance redenen.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Heb nu sword en board bijna level 20 en dat is dan mijn eerste. de rest zit allemaal rond 13-16
Geen enkel idee, het is zelfs zo erg dat ik niet wist dat er verschillende tiers instrumenten warenBSTNjitRam schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:43:
Heeft iemand enig idee waarom de prijzen van muziekinstrumenten zo'n raar verloop hebben? Op Tier 2 is de Flute verreweg het duurste en duurder dan een T4 Drum bv. Maar op T3 en 4 is de gitaar weer belachelijk veel duurder dan de rest. Zijn er bepaalde quests op dat niveau of is het gewoon een geval van heel scheef aanbod?

Voor het gatheren ff een liedje spelen is echt nuts, +75% gathering speeds voor 90 minuten.Ricmaniac schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:08:
[...]
Geen enkel idee, het is zelfs zo erg dat ik niet wist dat er verschillende tiers instrumenten waren
En met het maken van instrumenten ben ik op dit moment mijn geld aan het verdienen, verkopen goed en de fluiten zijn vreemd genoeg nog flink aan het stijgen in prijs ook.

@BSTNjitRam Ik had vorige week gekeken naar de duurdere instrumenten, maar de instrumenten geven best wel leuke buffs voor onder andere het spelen. Zoals dat je een paar noten mag missen en dat soort dingen. Binnenkort ook maar eens een boel songs spelen

Verder de afgelopen weken veel gespeeld. Nu een mooi huis gekocht in Windsward en daar wat spulletjes in geplaatst. Doel is om nu weer een beetje geld te verdienen en om Golden Steel Chest te kopen (deze zijn nog redelijk te maken of te kopen) en om de hoogste bags te kopen. Heb gelukkig een aantal guildies die de bags kunnen maken, dus daar maar mats voor maken.
En uiteraard m'n expertise verbeteren, genoeg te doen dus

Guild Leader Bende van Ellende | NL Guild op Stormscale (Horde)
Ik snap dat de duurdere instrumenten betere buffs kunnen geven, maar volgens mij zit er geen verschil tussen de buffs die een T3 Drum of Guitar geeft, terwijl de prijzen daarvan bijna factor 10 uit elkaar liggen.Diigii schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:58:
Inderdaad, bijna zonde om geen muziekinstrument te bespelen bij het doen van bepaalde content
@BSTNjitRam Ik had vorige week gekeken naar de duurdere instrumenten, maar de instrumenten geven best wel leuke buffs voor onder andere het spelen. Zoals dat je een paar noten mag missen en dat soort dingen. Binnenkort ook maar eens een boel songs spelen
Verder de afgelopen weken veel gespeeld. Nu een mooi huis gekocht in Windsward en daar wat spulletjes in geplaatst. Doel is om nu weer een beetje geld te verdienen en om Golden Steel Chest te kopen (deze zijn nog redelijk te maken of te kopen) en om de hoogste bags te kopen. Heb gelukkig een aantal guildies die de bags kunnen maken, dus daar maar mats voor maken.
En uiteraard m'n expertise verbeteren, genoeg te doen dusEn het is bijna Oktober, de Halloween event ziet er ook super uit, ben benieuwd! En natuurlijk Brimstone.
Kan zelf nog geen T3 maken helaas, maar dat komt vanzelf wel. Net 75 in Furniture behaald dus we kunnen eindelijk beginnen aan de trophies. En met de winst van de instrumenten zit er potentieel zelfs een tweede huis in

Is het Halloween event al aangekondigd dan?
- Decidedly Dexterous – Gathering speed increases by 75% for 30-90min.
- Territorial Triumph – Territory standing bonus increases by 10%-30% for 30-90min.
- All Together Now – Group character XP sharing bonus increases by 4%-15% for 30-90min.
- Song in Your Step – Reduces player encumbrance by 200-1,000 for 30-90min.
- Fortune’s Favor – Gathering yield increases by 3%-10% for 30-90min.
- Luck’s Labor – Gathering luck increases by 2% – 5% for 30-90min.
De buffs unlock je door te levelen. Dus bij level 5 Music unlock je de mogelijkheid voor de territorial buff.
De instrumenten geven per tier meer perks, tier 5 = 5 perks. Je hebt ook een lager tier instrument nodig om deze te upgraden naar een hogere tier instrument.
@BSTNjitRam Helaas is er nog geen datum aangekondigd voor zowel de Halloween als Brimstone update. Ik vermoed dat Halloween wel in ieder geval 1 week voordat Halloween er is gereleased wordt. Ik vermoed met 2/3 weken dat we wel een update mogen verwachten.
Nice thanks! ga ik zeker meer gebruik van maken danDiigii schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:34:
@Ricmaniac Je kan voordat je een liedje begint te spelen een buff selecteren. 1 van deze:
- Decidedly Dexterous – Gathering speed increases by 75% for 30-90min.
- Territorial Triumph – Territory standing bonus increases by 10%-30% for 30-90min.
- All Together Now – Group character XP sharing bonus increases by 4%-15% for 30-90min.
- Song in Your Step – Reduces player encumbrance by 200-1,000 for 30-90min.
- Fortune’s Favor – Gathering yield increases by 3%-10% for 30-90min.
- Luck’s Labor – Gathering luck increases by 2% – 5% for 30-90min.
De buffs unlock je door te levelen. Dus bij level 5 Music unlock je de mogelijkheid voor de territorial buff.
De instrumenten geven per tier meer perks, tier 5 = 5 perks. Je hebt ook een lager tier instrument nodig om deze te upgraden naar een hogere tier instrument.
@BSTNjitRam Helaas is er nog geen datum aangekondigd voor zowel de Halloween als Brimstone update. Ik vermoed dat Halloween wel in ieder geval 1 week voordat Halloween er is gereleased wordt. Ik vermoed met 2/3 weken dat we wel een update mogen verwachten.
Vandaag is new world 1 jaar

Gistereavond (onze tijd 23:00 ofzo) hadden ze ook op twitter iets gezet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/MVvCMVpkeFyrQ1vQ7aJzPx0b.png?f=user_large)
Dus verwacht toch wel iets vandaag. Als ze straks alleen maar komen met: yay we zijn 1 jaar oud dan word het ze niet in dank afgenomen XD

My iRacing
Dat niet maar de kans is wel heel groot dat er fresh servers komen waar je niet naar toe kan transferen en dus eigenlijk hetzelfde is als een wipe.Riqy schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:01:
Denk dat ze de launch nog een keer gaan overdoen, complete wipe van alles servers enzo
Ze hebben helemaal niks gezegd over datums of wanneer we iets kunnen verwachten

Wel confirmed dat er Mounts, raids, loadouts en solo content komt.
Super dik natuurlijk en goeie update ... maarja 99% had toch wel een announcement verwacht voor fresh servers en datum voor brimstone sands.
[Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 28-09-2022 19:48]
Gave info picture.
Die 21% covenant verbaasd me wel. op mijn server zijn ze heel groot namelijk voor mijn idee

Dit heb ik inderdaad ook, gisteravond weer even gekeken, beter om opnieuw te beginnen (was toch maar lvl 23)pietz0r schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:12:
Toch wel een tegenvaller geen datums over vers.
Ik ga toch echt pas weer spelen op nieuwe server. Als ik nu op mn oude poppetje ga heb ik geen idee wat ik doe haha
Een hele goeie start voor je oude poppetje als je heel lang niet ingelogd hebt is nu eerst je storages op orde brengen

Je kan vanaf elke locatie gewoon al je storages benaderen en items overhevelen.
Daarna heb ik gewoon een build gekozen waar ik op wil focussen nu en al die gear uitgezocht die ik nodig heb. Al het overige gewoon gesalvaged. Alles wat niet 550+ is verkoopt toch amper joh en gold krijg je vrij snel ben ik nu achter door weer meer te spelen. Als ik wel weer een andere build wil koop ik wel wat items. Tegen die tijd ben ik toch een hogere expertise en wil ik betere items.
En dan gewoon weer beginnen te spelen

Ik begon rustig met wat quests in een laag gebied omdat ik me irriteer aan die gele markers haha. dat gebied afgemaakt en toen zat ik er eigenlijk al wel weer in.
Vervolgens de nieuwe dungeon group finder tool gebruikt en een dungeon gedaan. Dat was wel weer erg wennen eigenlijk maar ook vrij snel weer duidelijk.
Nou en voor je het weet heb je alles weer onder de knie joh.
Maar natuurlijk wachten op de fresh start is niet verkeerd. Helemaal niet voor @Kieft91 als je level 23 ben. Want dan moet je nog veel levelen en de nieuwe leveling experience die er aan komt is zoo veel beter opgezet dan als je nu opnieuw zou beginnen.
Ik ga hoogst waarschijnlijk ook gewoon op fresh start spelen maar vermaak me nu met de huidige servers ook weer prima en weet niet of ik op fresh dan blijf spelen dus ga ook gewoon lekker door met deze.

Dat aantal gekapte bomen ook, bizar zoveel dat er digitaal gekapt wordt, hehe.Ricmaniac schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:44:
[Afbeelding]
Gave info picture.
Die 21% covenant verbaasd me wel. op mijn server zijn ze heel groot namelijk voor mijn ideehebben sowieos altijd meer territory dan Marauders tegenwoordig.

Meer soort van bevestiging dat die fresh servers dus echt komen.
Ik hoop dat ze toch wel deze week ofzo komen hoor

Ja hoop dus echt dat die fresh server wel komtDiigii schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:02:
En voor de mensen die nog graag New World willen spelen maar niet zo'n fan zijn van levelen, je krijgt nu ook 1.5x character XP t/m 17 oktober.
[Afbeelding]

Zo raar dat ze er nog niets over hebben genoemd, erggg vreemdRicmaniac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:06:
[...]
Ja hoop dus echt dat die fresh server wel komtdat we tenminste nog gebruik kunnen maken van die buff.

Ga zelf geen nieuwe char maken, al druk genoeg met m'n huidige

exact. nu een nieuwe char op de reguliere servers zie ik geen reden voor nee.Diigii schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:40:
[...]
Zo raar dat ze er nog niets over hebben genoemd, erggg vreemd![]()
Ga zelf geen nieuwe char maken, al druk genoeg met m'n huidige
Ja dat ze het niet genoemd hebben is heel raar. Ik vrees dus ook gewoon dat het komt met brimstone sands (en heel misschien zelfs later)
Wil graag tanken als SnS / Greatsword
Wil ook DPSen als Greatsword / Hatchet
Maar ook DPS als Spear / Bow
En ook nog Blunderbuss
Te veel keus

En Mage blijft ook een stiekeme fantasy met full firestaff / ice gauntlet.
Maar gelukkig komen er loadouts aan! dat is echt super nice dat je gewoon verschillende builds kan maken en wisselen met een druk op de knop. zal wel iets kosten aan verbonden zitten maar prima.
Ik zit met dezelfde keuze stress op mn lvl 25Ricmaniac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:58:
Ik kan weer gewoon niet kiezen wat ik wil spelen qua build.
Wil graag tanken als SnS / Greatsword
Wil ook DPSen als Greatsword / Hatchet
Maar ook DPS als Spear / Bow
En ook nog Blunderbuss
Te veel keus![]()
En Mage blijft ook een stiekeme fantasy met full firestaff / ice gauntlet.
Maar gelukkig komen er loadouts aan! dat is echt super nice dat je gewoon verschillende builds kan maken en wisselen met een druk op de knop. zal wel iets kosten aan verbonden zitten maar prima.

En natuurlijk de gear die je draagt maakt ook een verschil. Vooral Light armor icm een Rapier dan rol je overal snel naar toe en kan je makkelijk dodgen. Rapier wordt overigens ook nog veel gebruikt in PvP.
@Ricmaniac Haha de keuze stress

Tanken zou ik ook nog wel eens willen doen maar heb het nog niet geprobeerd.
Greetings, Adventurers!
Conquer untouched territory, amass vast wealth, and forge new reputations when Fresh Start Worlds come to Aeternum on November 2.
We’ve received a lot of requests for Fresh Start Worlds, so we are using the time between the Brimstone Sands release and the opening of these worlds to ensure you have a high quality, fresh start.
All coins, loot, and characters must originate in these servers. That means no powerful or rich Adventurers can transfer into any of the new worlds. A blank canvas complete with a revamped starting experience awaits. What will you claim?
Checkout the PTR now for an early look at our new streamlined quests, points of interest, and revised storyline. Thanks for your support! We’ll see you in Aeternum.
Jaaaaaa hoor XD na brimstone sands pas. wat een dikke onzin zeg.Kieft91 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:12:
@Ricmaniac
Greetings, Adventurers!
Conquer untouched territory, amass vast wealth, and forge new reputations when Fresh Start Worlds come to Aeternum on November 2.
We’ve received a lot of requests for Fresh Start Worlds, so we are using the time between the Brimstone Sands release and the opening of these worlds to ensure you have a high quality, fresh start.
All coins, loot, and characters must originate in these servers. That means no powerful or rich Adventurers can transfer into any of the new worlds. A blank canvas complete with a revamped starting experience awaits. What will you claim?
Checkout the PTR now for an early look at our new streamlined quests, points of interest, and revised storyline. Thanks for your support! We’ll see you in Aeternum.
Ik kan mij letterlijk geen andere reden bedenken dan dat ze dit puur doen om misschien de load van fresh servers te verminderen.
Zo van: Ik heb nu toch al time invest in brimstone sands en ben dus weer "bij" met mijn main dat ik niet opnieuw ga beginnen...
Om drukte op die fresh starts te vermijden.
Ik durf te wedden dat dit ongelovelijk veel backlash gaat geven in de community en potentieel returning players.
Imo is het om bugs zoals vb. duping glitches en zo bugs bij release van Brimstone Sands vermijden....Ricmaniac schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:25:
[...]
Jaaaaaa hoor XD na brimstone sands pas. wat een dikke onzin zeg.
Ik kan mij letterlijk geen andere reden bedenken dan dat ze dit puur doen om misschien de load van fresh servers te verminderen.
Kwestie van te vermijden dat een dag na release al een duping issue gaat zijn.
Die 14 dagen geeft ze de tijd om op de bestaande servers alles goed te krijgen voor de release.
Ze hebben immers een track record van niet zo goed geteste releases

Ricmaniac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:06:
[...]
Ja hoop dus echt dat die fresh server wel komtdat we tenminste nog gebruik kunnen maken van die buff.
bron: https://forums.newworld.c...-world-information/770467We are finally ready to share some information about the Fresh Start worlds!
Fresh servers dus na de bonus exp

daar hebben we het net al over 2 posts terugpsychodude schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:46:
[...]
[...]
bron: https://forums.newworld.c...-world-information/770467
Fresh servers dus na de bonus exp.

Wat een circus zeg daar bij AGS .. niet alleen na bonus xp he.. ook gewoon na 2 weken brimstone sands release. het is echt bizar. Mijn hype is echt van 100 tot 0 gekilled in 1 schot. Blijft maar lekker main account spelen. ga geen fresh iig.
Je weet dat Brimstone Sands uit is. dan wacht je eerst nog 2 weken op de fresh server. Dan nog 1 a 2 weken voor je max bent en dan kan je eens naar Brimstone na een maand.
Heb je alles al gezien online en is er niks bijzonders meer aan.
Is niet voor iedereen zo natuurlijk. zijn genoeg mensen die het niet boeit maar mij heeft het echt een klap in me maag gegeven ofzo.
[Voor 53% gewijzigd door Ricmaniac op 06-10-2022 19:28]

Toch moet ik zeggen, de skins vallen wel tegen uit de store. Ik hoop dat ze nog wat gekker gaan doen qua style. Wat meer out of the box en meer fantasy achtig. Wil graag de game steunen, maar niet als de artstyle van sets zo tegenvallen.
Vond 1 set leuk maar deze is echt totaal anders dan hoe hij werd "verkocht" via Twitter en hun eigen website.
Skin in de store:
Skin hoe hij was gepost op de site en twitter:
Iets te groot verschil

Die helm is trouwens van een andere set, die komt aardig overeen!

[Voor 3% gewijzigd door Diigii op 06-10-2022 19:37]

Ah, niet gezien. De link naar laatste posts melding kapte af op de berichten van 4 oktoberRicmaniac schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:24:
[...]
daar hebben we het net al over 2 posts terug

Heb hier in de eerste maanden nog wel wat uitgegeven, maar de meest recente sets vallen inderdaad erg tegen. Maar kennelijk verkoopt het, zie vaak zat toch weer mensen rondlopen ook met de laatste mode items.Ricmaniac schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:49:
@Diigii skins uit de store vallen me bijna altijd tegen. Ik geef echt geen geld uit aan deze game. Heb nog 20k muntjes van twitch prime van al die tijd en die bewaar ik voor as er echt iets gaafs komt of een coole tent. maar nog niet echt tegengekomen wat ik wilmisschien komt er iets leuks met halloween.
In PvP is het goed en ook in PvE prima en wat je ziet bij al die speedruns van M10 affix dungeons (soort mythic + zoals we het uit WoW kennen) zijn bijna alle dps'ers met hatchet/spear aan het runnen als ze voor speed gaan. Die combo doet echt mega veel damage en ook nog is snel. record in genesis is onder 9 minuten gewoon XD zo lang doe ik er al over voor de eerste mob pack zowat haha. Ben dan ook lang geen 625 expertise though
@psychodude Ik zag gisteren inderdaad ook wel een aantal mensen lopen. Het is mooi voor New World dat er wat verkocht wordt, maar het is alsof de sets iets te conservatief moeten zijn. Alsof ze dat stapje extra niet willen gaan. Als je op google zoekt naar Egyptian Armor Set oid krijg je al zulke mooie artstyle, als zouden ze wat copy pasten zou het er nog beter uit zien

Hopelijk veranderd dat nog een keer. De sets die ik tot nu toe het mooist vindt zijn mijn Twitch Prime spulletjes xD

Wel vet dat dat "moet" houd het wat meer tactisch
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat ze alles maar tijdelijk verkopen.Diigii schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:47:
@Ricmaniac Ja, iets met halloween zou ook wel gaaf zijn! Ik vermoed dat er wel wat spulletjes komen voor je huis, maar ben benieuwd naar de skins.
@psychodude Ik zag gisteren inderdaad ook wel een aantal mensen lopen. Het is mooi voor New World dat er wat verkocht wordt, maar het is alsof de sets iets te conservatief moeten zijn. Alsof ze dat stapje extra niet willen gaan. Als je op google zoekt naar Egyptian Armor Set oid krijg je al zulke mooie artstyle, als zouden ze wat copy pasten zou het er nog beter uit zien
Hopelijk veranderd dat nog een keer. De sets die ik tot nu toe het mooist vindt zijn mijn Twitch Prime spulletjes xD
Zo heb ik destijds bijvoorbeeld de volgende items gemist die ik best aan zou willen schaffen:
The Ebony Ax
Metal Raven
Als skin voor een dual dagger build mocht dit in de toekomst een feit worden.
Winged Knight
Hoewel ik niet zo'n fan ben van de helm, vind ik de rest van het set erg fraai. Beetje een knights templar vibe. Zou graag zien dat deze ooit nog eens beschikbaar komt. Maar ik weet niet of AGS van plan is om oude sets ooit nog terug te laten keren.
Nice idd man! die winged knight set is echt cool.psychodude schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:37:
[...]
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat ze alles maar tijdelijk verkopen.
Zo heb ik destijds bijvoorbeeld de volgende items gemist die ik best aan zou willen schaffen:
The Ebony Ax
[Afbeelding]
Metal Raven
[Afbeelding]
Als skin voor een dual dagger build mocht dit in de toekomst een feit worden.
Winged Knight
[Afbeelding]
Hoewel ik niet zo'n fan ben van de helm, vind ik de rest van het set erg fraai. Beetje een knights templar vibe. Zou graag zien dat deze ooit nog eens beschikbaar komt. Maar ik weet niet of AGS van plan is om oude sets ooit nog terug te laten keren.
Ook die axe is dope.
Maarja ik vind idd jammer dat je ingame eigenlijk niks kan unlocken voor skins.
Er zijn wel coole armor sets maarja als je niet die armor type draagt kan je ook niks transmoggen.
Qua weapon mastery sinds weer echt goed opgepakt in augustus drie nieuwe weapon masteries tot 20. Heb nu Sword and Shield, Hatchet, Great Axe en Warhammer op 20. Spear zal waarschijnlijk de eerstvolgende zijn met momenteel 18.
Laagste crafting skill momenteel 100, max 156. Refining 168 tot 176. Blijft allemaal een kwestie van gestage voortgang.
Average expertise momenteel 571. Niet al te lang meer tot Brimstone Sands release date. Het streven is in ieder geval de rest van mijn main gear pieces zoveel mogelijk tot 600 te brengen. Helm, chest en legs staan hier in ieder geval al op. Gloves 581, boots 589, shield 593 zijn er bijna. Sword momenteel 572. De jewelry pieces zullen het waarschijnlijk niet gaan redden, ring met 524 het laagst hierin.
Blijft toch altijd wel weer iets te doen

Ja er blijft inderdaad altijd wel weer iets te doen.psychodude schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:31:
Afgelopen weken weer een aantal kleine stapjes kunnen maken op mijn main. Inmiddels meeste beschikbare quests afgerond. Territory story arcs nu op 36/45 completed, aantal andere bijna afgerond. Enkel Shattered Mountain nog geheel niet aan begonnen.
Qua weapon mastery sinds weer echt goed opgepakt in augustus drie nieuwe weapon masteries tot 20. Heb nu Sword and Shield, Hatchet, Great Axe en Warhammer op 20. Spear zal waarschijnlijk de eerstvolgende zijn met momenteel 18.
Laagste crafting skill momenteel 100, max 156. Refining 168 tot 176. Blijft allemaal een kwestie van gestage voortgang.
Average expertise momenteel 571. Niet al te lang meer tot Brimstone Sands release date. Het streven is in ieder geval de rest van mijn main gear pieces zoveel mogelijk tot 600 te brengen. Helm, chest en legs staan hier in ieder geval al op. Gloves 581, boots 589, shield 593 zijn er bijna. Sword momenteel 572. De jewelry pieces zullen het waarschijnlijk niet gaan redden, ring met 524 het laagst hierin.
Blijft toch altijd wel weer iets te doen.
Ik ben momenteel vooral veel aan het gatheren als ik speel

Weapon masteries wilde ik ook een paar naar 20 halen nu die deadmanscove methode nog werkt. Dat is zometeen met Brimstone sands weg.
Maar ik denk heel eerlijk eigenlijk dat ik brimstone sands niet ga spelen en alsnog wacht tot 2 november. Heb toch wel erg zin gekregen in fresh server met een paar vrienden. Zo lang niet gespeeld en wachten op Brimstone kan die 2 weken er ook nog wel bij

Heb de intentie om New world wel er naast te spelen maar in veel gevallen werken 2 mmo's tegelijk niet zo heel goed

Zo, gelijk maar weer even geclaimd voor ik het vergeet

Leuk om te zien dat een ieder druk bezig is. Zelf ook erg veel gedaan de afgelopen dagen.
- Ook bijna alle professions level 100
- Heb 4 Golden Steel Chests gekocht voor mijn huis in Windsward.
- Nu bijna Everfall ook level 30, dus mocht ik na de update een mooi huis zien, ga ik die kopen
- Ik wacht nog even met Tier 5 bags, omdat er bij de update nieuwe bags komen
- Gear score is nu ergens in de 580, dus schiet mooi op. Ik doe nu dagelijks PvP missies in de town dicht bij de mines, daar krijg je namelijk de meeste faction tokes van (misschien niet de meeste, maar je kan de quests snel completen). Dus elke dag die bonus mee pikken en daar weer twee gypsums voor kopen.
- Heb nu een aantal trophies gekocht voor in mijn huis. Een luck trophy en nog twee combat trophies.
Dus na Brimstone nog genoeg te doen. Waarschijnlijk wil ik proberen om zo snel mogelijk level 30 te worden in een nieuwe stad in Brimstone om vervolgens een huis te kopen. De nieuwe bags wil ik dan laten craften door guildies (gelukkig zijn er een aantal die de max. level bags kunnen maken). Tip voor een ieder, Luck en Yield is toch wel een must voor de hoogste bags (Yield = meer bagspace).
En net als @Ricmaniac ga ik waarschijnlijk ook nog wat wapens trainen in de cave voordat Brimstone uitkomt. Kortom; genoeg te doen

Edit: nog leuke trailer:
[Voor 4% gewijzigd door Diigii op 12-10-2022 18:29]
De game is zeker speelbaar! Het ligt er uiteindelijk aan wat voor content je leuk lijkt. Ik vermoed dat je veel zaken zoals craften, quests, chest runs en dit soort content makkelijk kan doen op een Steam Deck. Dungeons wordt wellicht al een tikkeltje lastiger (met name de boss fights), maar ik weet zeker dat dit ook nog wel speelbaar is! Vooral als de controls lekker zijn, dan kan je zelfs op je Steam Deck in veel gevallen alles doen en laten. Het allerlastigste zal PvP gaan zijn. Daar gebeurd veel, je moet veel manouvers maken en waarschijnlijk dat pijl en boog en musket schieten wat lastiger gaat zijn.Teknizion schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:51:
Ik heb alleen maar een Steam Deck om dit op te spelen, is dat aan te raden?
Maar van de vele MMO's die zijn uitgekomen, daarvan denk ik dat New World zeker 1 van de betere MMO's is om te spelen op de Steam Deck

Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)
![]() | Samen spelen, chatten en lobbies: Check de Tweakers Discord |