Ryan1981 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:28:
Eergisteren geinstalleerd, tot mijn verassing was er weer een queueu (Ik ben blijkbaar gemerged tot Nysa). Even rondgelopen en tot de conclusie gekomen dat ik alles wel gezien heb in dit spel. Weet niet of ik mij er toe kan zetten om naar 600(625?) te grinden voor de nieuwe expansie in oktober.
Om eerlijk te zijn hoef je hier nauwelijks voor te grinden. Indien je gewoon speelt, is op basis van veel van de daily drops waar je gypsum orbs mee kunt maken een flinke stap te maken tegenwoordig.
De expertise bumps hierin lijken namelijk flink aangepast. Vroeger, net na de introductie, kreeg ik bijvoorbeeld vaak +1~+2 expertise per orb. Sinds ik weer gestart ben nu bijna altijd +6.
Uiteraard moet je wel enige behoefte hebben om het spel te spelen. Maar een echte noodzaak tot grinden is wel redelijk weg. Je kunt gewoon kiezen wat je leuk vindt om te doen op dit moment en daar voordeel bij hebben. De dagen van chest runs grinden om tot 600 te komen zijn toch wel voorbij.
Queues zijn inderdaad weer terug ja. Wel weer een aantal nieuwe servers geopend deze week. Ook is de player cap op veel servers met circa 10% verhoogd. Maar het aantal spelers is op dit moment opgelopen. Zal enige hype met het vooruitzicht op de nieuwe patch natuurlijk in meespelen. Maar denk ook gewoon de factor dat early game al wat verbeterd is en daarmee nieuwe spelers meer geneigd zullen zijn om te blijven. Met de komende patch zal dit vermoedelijk alleen nog maar beter gaan worden, nu early flink op de schop genomen wordt. De indruk van mensen op de PTR is in ieder geval veelbelovend daarin.
Het aannemen van diverse standaard MMO features helpt hierin ook gewoon, zoals bijvoorbeeld het dungeon finder systeem, het overal kunnen joinen in OPR, arenas. De vereenvoudiging in het gebruik van fast travel.
En hoewel nog geen roadmap vrijgegeven voor na oktober, lijkt in ieder geval bijvoorbeeld mounts ook niet ver weg meer verwijderd te zijn. Wordt er gewerkt aan wars als fun PvP mode as well, dus zonder territory invloed. Zou mij ook niet verbazen indien we t.z.t. een eerste raid zullen krijgen.