Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Iemand op reddit heeft uitgewerkt redelijk recente hoeveel spelers zijn er nu nog actief op de servers.

De gegevens voor de EU zijn uiteraard vertekend, omdat de opsteller dit om onze tijd 6.30 in de morgen deed.

Het is inderdaad zorgelijk:

https://www.reddit.com/r/..._populations_are_back_up/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
Momenteel zijn er eigenlijk gewoon teveel servers voor het aantal spelers. Zelf speel ik op Vega waar gisteravond rond 21u nog bijna 700 spelers online waren, dus dat is nog redelijk. Het is alleen de enige server op op de Astra World Set, dus zover ik het begrijp is er voorlopig geen merge mogelijk. Laten we hopen dat niet nog meer spelers stoppen met spelen.

Voorlopig vermaak ik me nog prima. Gisteravond level 52 geworden en voor de eerste keer de Dynasty dungeon gedaan :)

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Ja ik snap momenteel niet zo goed waar de devs nu mee bezig zijn. We zitten alweer een week into de “grote bug fix maand februari”… Maar het enige dat gebeurd is zijn buggy valentijn costume items toegevoegd en weer disabled terwijl servers wederom weer totaal leeg lopen omdat merges maar uitblijven…

Er zal nu toch echt een omzwaai in zaken moeten gaan komen anders zie ik het somber in.
Het lijkt af en toe wel of het gewoon 1 grote speeltuin voor de devs is en de spelers de proefkonijnen. Er zit totaal geen organisatie en structuur in bij AGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:18
Rasmalluin schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:40:
Momenteel zijn er eigenlijk gewoon teveel servers voor het aantal spelers. Zelf speel ik op Vega waar gisteravond rond 21u nog bijna 700 spelers online waren, dus dat is nog redelijk. Het is alleen de enige server op op de Astra World Set, dus zover ik het begrijp is er voorlopig geen merge mogelijk. Laten we hopen dat niet nog meer spelers stoppen met spelen.

Voorlopig vermaak ik me nog prima. Gisteravond level 52 geworden en voor de eerste keer de Dynasty dungeon gedaan :)
Merges komen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Net bij inloggen op Balanjar dat die samengaan met Vega. Hoe is de sfeer op Vega? :)

Mijn andere char nog geen melding van een merge. Zo blijkbaar niet alle servers (niet dat er veel over zijn, dus misschien doen ze het in 2x) vandaag al een merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Ik zie het inderdaad...

Murias and Harmonia will be merging into Barri.

Ik speel nu op Murias, hoe is de verdeling op Barri en of Harmonia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rasmalluin
fitznl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:13:
Net bij inloggen op Balanjar dat die samengaan met Vega. Hoe is de sfeer op Vega? :)
Zover bij mij bekend is de algemene sfeer prima. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel interactie je hebt met anderen. Over het algemeen speel ik samen met enkele vrienden en company members.

Qua territory verdeling is het vooral verdeeld tussen Greens en Purples. Yellows (mijn factie) krijgt het nog niet voor elkaar om gebieden te behouden.

Wat vinden jullie van de nieuwe veranderingen op de PTR? O.a. traveling costs naar standaard 20 Azoth ongeacht afstand en gewicht, housing tax naar max 1% etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Changes zien er goed uit tot nu toe.

Ik hoop alleen nog van harte dat ze de chat bug na het spelen van een War,OPR of Expedition oplossen.

Verder is vooral de weapon swap fix iets waar mensen al veel te lang op aan het wachten waren.

EDIT:

Kan iemand de huidige prijs van Runestones en Powerfull Gemstone dust of Barri posten? O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Cowamundo op 11-02-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Rasmalluin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Zover bij mij bekend is de algemene sfeer prima. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel interactie je hebt met anderen. Over het algemeen speel ik samen met enkele vrienden en company members.

Qua territory verdeling is het vooral verdeeld tussen Greens en Purples. Yellows (mijn factie) krijgt het nog niet voor elkaar om gebieden te behouden.

Wat vinden jullie van de nieuwe veranderingen op de PTR? O.a. traveling costs naar standaard 20 Azoth ongeacht afstand en gewicht, housing tax naar max 1% etc.
Bedankt voor de reactie. Op Balanjar die dus bij Vega wordt gevoegd is juist Yellow de sterkste factie. Green zwaar onder druk.

Ik hoop echt dat de kosten van traveling op die 20 worden gezet. De tassen van mijn main op Caer Sidi zitten altijd boven de 1000 en omdat groen het niet best doet is de Azeroth na 2 jumpen op, diepe zucht :)

Weet iemand of de server Caer Sidi nog ergens bij wordt gevoegd?

Ow, las dat in maart er weer een wapen bij zal komen. Hopelijk pistol of thunderding. Maar begrijp dat er van messen ook veel te achterhalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Zijn er nog Tweakers die op Barri spelen? Of is iedereen ondertussen al gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrboon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:03
Ik speel heel af en toe maar zag vandaag dat ik door alle server merges ineens op Barri ben belandt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
dhrboon schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:37:
Ik speel heel af en toe maar zag vandaag dat ik door alle server merges ineens op Barri ben belandt!
Ja ik ben van jacquette via Murias nu ook op Barri geland.

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Level 59, eindelijk bijna 60.
Gewoon een beetje casual spelen, af en toe een dungeon doen en vrij veel harvesting/crafting en town quests. En regelmatig in gebieden zitten die net ff 1 of 2 levels hoger zijn dan jij, dat maakt het wat uitdagender. Heb nog geen pvp gedaan.
Ik moet zeggen dat het me nog steeds goed bevalt, maar de bar/weapon swap daar mogen ze toch wel iets aan doen. Behoorlijk irritant als je de andere kiest en hij gaat gewoon weer terug.
Je moet echt 2 of 3 keer voordat die echt switched, als je dat weet dan lukt het wel, maar normaal is het niet.
Zit op Nilfheim trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
Tadream schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 00:01:

Ik moet zeggen dat het me nog steeds goed bevalt, maar de bar/weapon swap daar mogen ze toch wel iets aan doen. Behoorlijk irritant als je de andere kiest en hij gaat gewoon weer terug.
Je moet echt 2 of 3 keer voordat die echt switched, als je dat weet dan lukt het wel, maar normaal is het niet.
Zit op Nilfheim trouwens.
De weapon swap is op de PTR al aangepast en schijnt heel veel beter te zijn dan nu. De swap kan onder alle omstandigheden (tijdens pvp wordt het nu bijvoorbeeld gewoon locked als je aangevallen wordt) straks aan de “queue” toegevoegd worden en krijgt prioriteit over veel andere actions zoals een L of RMB click.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43
Cowamundo schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:23:
Zijn er nog Tweakers die op Barri spelen? Of is iedereen ondertussen al gestopt?
Ik ben inmiddels al een tijdje gestopt. Zie mezelf ook niet heel snel terug komen. Maar vond het wel super tof voor korte duur. Hopelijk word de game alleen maar beter en krijgt het uiteindelijk weer een opleving.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowamundo
Het voordeel is dat er geen maandelijkse kosten aan het spel zitten en dat iedereen die het gekocht heeft dus ook weer zo kan opstarten. Gok dat er in de toekomst wel betaalde DLC zal gaan komen om weer geld in de kassa te brengen maar in de huidige staat denk/hoop ik dat ze hier nog wel even mee wachten.

Het belangrijkste wat ze nu moeten doen is de playerbase stabiel krijgen en best case natuurlijk groeiend.
In de huidige PTR patch notes staan een aantal goede veranderingen waaronder een aantal die de PvP community ook weer wat leven geeft.

Een paar van de belangrijkere punten uit deze patch notes zijn:
  • Wijzigingen/Fix aan de weapon swap
  • Wijzigingen aan de block, dodge en jump animaties
  • Zwaar gereduceerde azoth kosten voor teleporteren
  • Cooldown van de recall gehalveerd
  • Verbeterde PvP based loot uit OPR boxen
  • Toevoeging van Umbral Shards aan de OPR rewards
Zelf hoop ik in ieder geval nog op een fix van de chatbug na het spelen van een War, Invasion, OPR of Expedition en een fix voor alle verkeerde item icons.

Hoe het allemaal gaat verlopen en uitwerken is natuurlijk afwachten maar ik ben zelf nog wel positief dat ze het spel wel weer interessant kunnen maken voor nieuwe mensen en dat er een gezonde community komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 18:35
Cowamundo schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:23:
Ik nog. Maar het is er na de merge niet leuker op geworden. Toxic f*cks overkomen vanuit die andere servers en er zijn massaal mensen ook vanuit andere servers naar Barri gegaan. Net een wachtrij van 500+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
TheBrut3 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Ik nog. Maar het is er na de merge niet leuker op geworden. Toxic f*cks overkomen vanuit die andere servers en er zijn massaal mensen ook vanuit andere servers naar Barri gegaan. Net een wachtrij van 500+.
Ja ik ben al 2 avonden tegen en queue van 1000+ aangelopen en het spel meteen weer afgesloten.
De zerg van mensen komt mede door de youtuber Baggins die eerst op een andere server zat maar nu ook gemerged is met Barri. Hij heeft in zijn laatste video mensen opgeroepen naar Barri te verkassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 18:35
Ik vind er niks aan met zoveel mensen. Vechten om elk stukje hemp of elke bizon.
Al vraag ik mijzelf soms af waarom ik het uberhaupt verzamel, of nog speel. Want het crafting systeem is redelijk mislukt imo. Al zit het trade skill idee best goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Laatst online: 16-09 11:52
Zijn er nog mensen die spelen? net lvl 60 geworden.. wil server transfer doen naar volle server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Ozza schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:49:
Zijn er nog mensen die spelen? net lvl 60 geworden.. wil server transfer doen naar volle server..
Zou nog even wachten met transfer inzetten. Op of omstreeks 28 februari komt er een patch uit met aanpassingen. Afgezien van de nodige bugs, ook goedkoper reisjumpen. En in maart mogelijk een nieuw wapen.

Nu zijn op sommige servers al wachttijden bij inloggen, kans is dat dat in maart (tijdelijk) nog weer wat langer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Op Barri is een queue van 1000+ in de avond niet meer ongewoon, de server lagged ook als een malle en je moet 2u voor een war al online zijn om zeker te weten dat je erbij bent…

Begin er wel een beetje klaar mee te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Oke. dan wacht ik nog even.
Wat is nu de beste manier om solo je gearscore omhoog te halen? heeft iemand guide op yt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Ozza schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:25:
Oke. dan wacht ik nog even.
Wat is nu de beste manier om solo je gearscore omhoog te halen? heeft iemand guide op yt?
Ik zou als je net lvl 60 bent meegaan op elite chest runs als die gehouden worden. Verder kun je gypsums verzamelen om casts van te maken.
De chests van de grote corruption portals geven soms ook expertise upgrades.

Ik zou even de notes van de februari patch doorlezen aangezien er meer manieren bijkomen om expertise te krijgen. Ook worden sommige manieren versneld of gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Cowamundo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Ik zou als je net lvl 60 bent meegaan op elite chest runs als die gehouden worden. Verder kun je gypsums verzamelen om casts van te maken.
De chests van de grote corruption portals geven soms ook expertise upgrades.

Ik zou even de notes van de februari patch doorlezen aangezien er meer manieren bijkomen om expertise te krijgen. Ook worden sommige manieren versneld of gegarandeerd.
Mmm, mn server is zo goed als dood (50 man online), dus kan weinig doen eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Zelfde voor mijn server. Ik begon op Urdabrunn, die ging samen met een paar anderen naar Glyn Cagny. Deze ging weer samen met anderen naar Amenti en deze is nu op sterven na dood.
Ik zit er aan te denken om naar Abaton te gaan.
Maar eerst op de lege server nog maar wat Orichalcum runs gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Ik ga naar Dry Tree denk ik .. beetje leven opzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rasmalluin
De company waar ik in zit is afgelopen weekend ook naar Dry Tree verhuisd nadat de vorige server (Vega) regelmatig te maken had met queues van 30+ minuten. Het is wat mij betreft een prima server met een goede balans van het aantal spelers (gisteravond +/- 1200) en verdeling van de territories.

Zelf ben ik 2 weken geleden level 60 geworden en ik vermaak me nog prima! Zoals eerder door anderen aangegeven is het momenteel een kwestie van het doen van (1) elite chest runs, (2) dungeons en sinds de update (3) OPR. Ik vind elite chest runs niet zo boeiend, dus probeer vooral dungeons en OPR te spelen. Daarnaast krijg je nu ook een Gypsum Orb bij het voltooien van bepaalde level 60 quests, dus ook dat helpt om 'snel' je expertise te verhogen.

Ter informatie: sinds de update van deze week is het spelen van OPR aantrekkelijker geworden. Je kan nu expertise bumps krijgen en daarnaast ontvang je faction experience en tokens. Daar kan je vervolgens dagelijks 1 Gypsum Orb mee kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik ben ook wel weer enthousiast over alle updates en Lost Ark is het toch niet helemaal voor mij.. Ga dit weekend weer is kijken in New World denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Op de PTR staat ook weer een waslijst aan fixes en changes voor de nieuwe patch in Maart.

https://forums.newworld.c...ease-notes-patch-1/704927

Wel interessant om te vermelden zijn:
  • Geen player to player collision meer in open world/expedition en invasions
  • Invasion en War signup kan vanuit de map en hoeft niet meer bij een warboard (voor OPR werkt dit nog niet maar gaat er waarschijnlijk ook bij komen)
  • Geen transfer kosten meer tussen storages, ook hoeft de storage waar je iets vandaan wil halen niet meer door jouw faction owned te zijn!
  • Nieuwe Expedition
  • Blunderbus toegevoegd
  • Inventory management tijdens lopen
  • Durability loss gaat naar alleen de equiped items (nu ook nog de player bound items)
  • Bepaalde action worden locked door een in-combat state, lockes door cooldowns verdwijnt.
Ik denk dat we over een aantal maanden de Factions ook gaan zien verdwijnen en dat het dus echt company based wars worden en niet meer faction based. mogelijk allianties zodat mensen kunnen helpen in jouw war...

Komen dus nog meer goede changes aan in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Mijn server is nu daadwerkelijk gestorven ;) Dus van de week mijn char maar naar Dry Tree gezet en ook een keer naar een andere faction gegaan. Ik was altijd Syndicate en nu maar eens een kijkje nemen bij de Covenant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
Als ik die verhalen hierboven zo eens lees dan klinkt het niet heel positief voor deze game. Is de game nou zo snel gestorven of lijkt het maar zo?

Hij stond hier nog op de 'to-do' lijst, maar als de game niet meer actief is, dan is het ook niet de moeite nog waard ben ik bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
iaxe393 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:43:
Als ik die verhalen hierboven zo eens lees dan klinkt het niet heel positief voor deze game. Is de game nou zo snel gestorven of lijkt het maar zo?

Hij stond hier nog op de 'to-do' lijst, maar als de game niet meer actief is, dan is het ook niet de moeite nog waard ben ik bang?
Zag vandaag dat ik de afgelopen 2 weken 4uur gespeeld heb. Een hoop veranderingen zijn een beetje te laat gekomen denk ik waardoor veel mensen al afgehaakt zijn. Ook is de grind nu een stuk minder met nog meer catch-up mechanics die komen dat je denk ik best even 3 maanden kan missen en met een beetje doorspelen zo weer ingehaald kan hebben.

Ook is voor de 200e keer de zelfde expedition doen houdt een keer op.

Ondanks dat zou ik je wel aanraden het spel eens te gaan spelen. De trip naar lvl 60 en een deel van de endgame is zeker de moeite waard en vermakelijk maar denk niet dat je moet verwachten dat je dit een jaar lang gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
De stap om terug te komen is heel lastig voor grote groepen.

Uiteindelijk als er niks anders te doen in de game wereld kan het zo maar eens weer op bloeien door de grote changes die ze gepland hebben maar het duurde gewoon echt heel lang voordat zulke dingen gebeuren.

De game heeft bij veel spelers een slechte smaak in de mond achter gelaten door verschillende redenen en dan duurt het vaak heel lang voor je het weer een keer gaat proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik ben het met een groepje vrienden na 3-4 maanden weer aan het spelen en moet zeggen dat wij er wel weer een hoop plezier mee hebben. Er zijn ondertussen toch best wel wat quality-of-life updates geweest en er staan er nog wel een paar in de planning volgens mij...

Wij zijn vorige week ook verhuisd naar Dry Tree, omdat onze server praktisch leeg was. Op Dry Tree zit toch best een grote groep mensen en hierdoor wordt het wel weer leuker :+

[ Voor 25% gewijzigd door Riqy op 28-03-2022 10:08 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36
Sinds oktober niet meer gespeeld. Zijn er ondertussen al verbeteringen door gevoerd voor rond level 30? Pijnpunten die ik ervaarde waren de beperkte xp (en loot) vanuit dungeons en de tijd die het kostte om een dungeons keys te craften.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rasmalluin
Zeker! In de afgelopen updates zijn veel verbeteringen doorgevoerd. Voor level 30 zijn de belangrijkste:
- Veel hogere xp rewards voor quests, dus sneller levellen
- Fast travel kost max iets van 20 Azoth
- Orbs zijn te koop bij de faction (max 1 per dag)
- Daily bonus van factions missions uitgebreid met 5x faction tokens
- Onbeperkt standaard ammo voor boog en musket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:18
Helaas heb je net double exp weekend gemist. Maar zoals Rasmalluin aangeeft is het een stuk sneller levellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
double XP weekend nog wel even dik van geprofiteerd, van 46 naar 56 in 1 weekend gegaan nu :+

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Free weekend nu, ik ga het spel eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zijn er zover jullie weten nog nederlandse company's actief? En zo ja, in welke wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
pelidee schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:52:
Zijn er zover jullie weten nog nederlandse company's actief? En zo ja, in welke wereld?
Ik denk dat je het meeste succes op Barri zult hebben.
Daar zijn in het begin de meeste NL mensen heen gegaan en aangezien die server nog goed leeft zijn daar je kansen het grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Cowamundo schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat je het meeste succes op Barri zult hebben.
Daar zijn in het begin de meeste NL mensen heen gegaan en aangezien die server nog goed leeft zijn daar je kansen het grootste.
Daar hang ik zelf ook rond. Genoeg nederlandse spelers, maar geen company's. Was gewoon even benieuwd of er nog iets van een company is buiten barri, waarschijnlijk niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Hoe is de playersbase op het moment? Zag laatst een video van Asmongold op YouTube en het spel blijkt wel erg uitgestorven te zijn… cities die leeg zijn en misschien 4 mensen in lopen etc.

Als ik naar de player base op Steam kijk, dan zie ik rond de 20k-25k active players terwijl dat in oktober bijna 500k was.

Zou zonde zijn om 40 eu uit te geven voor een spel die uitgestorven lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
Ik heb het spel nu denk ik een maand of 3 niet meer gespeeld.
Mijn character zit op Barri wat een van de meest actieve servers was na de laatste merge ronde.

Deze week toevallig weer een keer ingelogd en in de steden waren echt een stuk minder mensen te zien dan die 3 maanden terug.

Misschien dat er nog iemand is die dagelijks speelt je een beter inzicht kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

mvds

Totally awesome!

Cowamundo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:24:
Ik heb het spel nu denk ik een maand of 3 niet meer gespeeld.
Mijn character zit op Barri wat een van de meest actieve servers was na de laatste merge ronde.

Deze week toevallig weer een keer ingelogd en in de steden waren echt een stuk minder mensen te zien dan die 3 maanden terug.

Misschien dat er nog iemand is die dagelijks speelt je een beter inzicht kan geven.
Ik denk dat dat niet zozeer aan de server (Barri) ligt maar aan het spel in het algemeen. Volgens mij zijn er niet zoveel spelers meer over doordat oa vrijwel alle streamers andere games spelen en het toch echt wel een grindfest bleek te zijn. Ik zie het aan mijzelf, in het begin veel uren erin gestopt maar nu ook al een hele tijd het spel niet meer aangeraakt, en ik mis het ook niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

mvds

Totally awesome!

Knamix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:21:
Hoe is de playersbase op het moment? Zag laatst een video van Asmongold op YouTube en het spel blijkt wel erg uitgestorven te zijn… cities die leeg zijn en misschien 4 mensen in lopen etc.

Als ik naar de player base op Steam kijk, dan zie ik rond de 20k-25k active players terwijl dat in oktober bijna 500k was.

Zou zonde zijn om 40 eu uit te geven voor een spel die uitgestorven lijkt te zijn.
Als je het spel nu nog moet kopen, dan zou ik er niet aan beginnen eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik speel sinds een maand of 2 weer, character verhuisd naar Dry Tree, daar is echt nog wel een hele actieve playerbase (gemiddeld 1400-1600 van de 2000 mensen online op de server).
Op die server is ook genoeg te organiseren omdat er voldoende mensen zijn en ik ervaar de bovenstaande zaken daar helemaal niet.

Er zijn ondertussen door AGS de nodige bugfixes en QoL updates gedaan waardoor het spel gewoon wel beter te spelen is.

Ik kan je keuze niet beinvloeden misschien, maar als je het gaat spelen, doe dat dan op een server waar het gewoon wat drukker is...

Hier is te zien hoeveel mensen er op een server online zijn/geweest zijn: https://nwdb.info/server-status

[ Voor 9% gewijzigd door Riqy op 29-04-2022 11:11 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Knamix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:21:

Er is na die video van asmongold wel nog een server merge geweest van meerdere servers (bij EU in ieder geval) De game is vergeleken met launch dood maar er zijn genoeg servers waar nog best wat mensen spelen hoor.

Ik logde vorgie week weer eens in sinds lange tijd en toen verbaasde ik mij nog juist over de hoeveelheid mensen die ik zag in een aantal steden (server: Barri)

Zou voordat je begint wel even goed kijken wat een betere server is om bij aan te sluiten. geen idee of Barri nog een optie is voor stabiele server.

Het ligt er ook aan hoe jij mmo's graag speelt. Ik ben iemand die liever een MMO speelt die een grote meerderheid speelt :P dat is wat MMO voor mij doet en new world is dat momenteel gewoon niet.

Ik hou het voor nu bij Lost Ark en FFXIV en straks ongetwijfeld WoW weer.

Het is ontzettend jammer want de vibe die New World heeft blijf ik ontzettend gaaf vinden. Inclusief de audio en ambiance in de wereld als je aan het exploren of gatheren bent enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Ik ben sinds vorige week ook weer begonnen met de game! Ik hoorde positieve verhalen over de verbeteringen in de game en ik moet zeggen, dat klopt ook aardig. Veel frustratiepunten zijn weggenomen zoals:

- Teleporteren kost bijna tot geen currency
- Je kan nu overal bij elke bank, ongeacht de locatie
- De auction house prijzen zijn redelijk. Veel spullen zijn goedkoop, maar met veel zaken kan je veel geld verdienen (zoals het maken van bags/satchels).

Omdat het nu ook double character XP is gaat het levelen ook extra hard. Van 1-4 juli (als ik het goed heb) krijg je op alles double XP, dus professions, character XP etc.

Ook ben ik geswitched van Rapier/Musket naar Spear/Bow. Ook een genot! Spear heeft toch wat meer AOE en samen met de Bow kan je lekker adds dotten met je AOE ability (doe nu eigenlijk alleen PvE). Ik speel nu op de gemergde server Abaton, maar in de grotere beginsteden zie ik heel erg veel mensen lopen, which is nice! Ook gisteren The Depths dungeons gedaan, zoeken naar mensen ging sneller dan de queue in WoW (misschien was het luck). Maar super leuke dungeon, moeilijke boss, maar echt super vet!

Ben in een paar dagen tijd op m'n char van level 32 naar 50 geleveled, dus hopelijk deze week (als de double XP door gaat t/m 4 juli) naar level 60.

Puntje voor verbetering zou voor mij de performance zijn. Zelf met een redelijke game PC is het karig in steden. Als ze dat kunnen optimaliseren, dan ben ik super blij. Iemand met een RTX 3080 of hoger en een 16 cores ADM CPU zakt de FPS nog soms naar de 50.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Ook terug character lvl 24 aan het spelen. Denk om ook wéér een andere character te beginnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Diigii schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:20:
Ik ben sinds vorige week ook weer begonnen met de game! Ik hoorde positieve verhalen over de verbeteringen in de game en ik moet zeggen, dat klopt ook aardig. Veel frustratiepunten zijn weggenomen zoals:

- Teleporteren kost bijna tot geen currency
- Je kan nu overal bij elke bank, ongeacht de locatie
- De auction house prijzen zijn redelijk. Veel spullen zijn goedkoop, maar met veel zaken kan je veel geld verdienen (zoals het maken van bags/satchels).

Omdat het nu ook double character XP is gaat het levelen ook extra hard. Van 1-4 juli (als ik het goed heb) krijg je op alles double XP, dus professions, character XP etc.

Ook ben ik geswitched van Rapier/Musket naar Spear/Bow. Ook een genot! Spear heeft toch wat meer AOE en samen met de Bow kan je lekker adds dotten met je AOE ability (doe nu eigenlijk alleen PvE). Ik speel nu op de gemergde server Abaton, maar in de grotere beginsteden zie ik heel erg veel mensen lopen, which is nice! Ook gisteren The Depths dungeons gedaan, zoeken naar mensen ging sneller dan de queue in WoW (misschien was het luck). Maar super leuke dungeon, moeilijke boss, maar echt super vet!

Ben in een paar dagen tijd op m'n char van level 32 naar 50 geleveled, dus hopelijk deze week (als de double XP door gaat t/m 4 juli) naar level 60.

Puntje voor verbetering zou voor mij de performance zijn. Zelf met een redelijke game PC is het karig in steden. Als ze dat kunnen optimaliseren, dan ben ik super blij. Iemand met een RTX 3080 of hoger en een 16 cores ADM CPU zakt de FPS nog soms naar de 50.
Nice man. Die verbetering waren inderdaad een goeie bijkomstigheid. Maargoed ze hebben die problemen in eerste instantie zelf veroorzaakt natuurlijk. Dus die oplossing was wel hetgeen wat ze op hun minst konden doen :P

Nog steeds ben ik voorstander voor paardjes om op te rijden in de game. Het blijft veel onnodig lopen in zo'n grote wereld. Wil je veel gatheren kan je lekker te voet gaan maar wil je van a naar b dan leent deze game zich perfect voor een paard vind ik qua stijl.

Ik was laatst begonnen met dat nieuwe wapen die blunderbuss. best een tof ding ook en doet goeie damage vind ik. In PvP geen idee though en lijkt me minder sterk omdat zijn range best kort is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Nice man. Die verbetering waren inderdaad een goeie bijkomstigheid. Maargoed ze hebben die problemen in eerste instantie zelf veroorzaakt natuurlijk. Dus die oplossing was wel hetgeen wat ze op hun minst konden doen :P

Nog steeds ben ik voorstander voor paardjes om op te rijden in de game. Het blijft veel onnodig lopen in zo'n grote wereld. Wil je veel gatheren kan je lekker te voet gaan maar wil je van a naar b dan leent deze game zich perfect voor een paard vind ik qua stijl.

Ik was laatst begonnen met dat nieuwe wapen die blunderbuss. best een tof ding ook en doet goeie damage vind ik. In PvP geen idee though en lijkt me minder sterk omdat zijn range best kort is.
100% mee eens met een mount! Die moeten er zeker gaan komen. Het lopen duurt toch wel heel erg lang. Ik heb nu een axe waarmee ik 50% movement speed krijgt als ik een boom omhak, super fijn gewoon xD.

Maar ja, je moet toch elke keer weer ver lopen, en het blijft een afweging van wat ik wel en niet ga doen qua lopen. En dan moet je maar elke keer zo je route uitplotten dat je bij een teleporter komt zodat je naar town kan. Gelukkig is de inn teleport naar 30 minuten gezet, dus ben je nog enigsinds beetje flexibel.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
Voor de liefhebbers, je kan nu helemaal los gaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1SAmoqR.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Goeie changes die er toch weer aan komen. Moet toch respecteren hoe veel het team hun best blijft doen. Ik hoop dat de game weer wat meer op leeft.

Vooral server merges blijven belangrijk tot elke server een 1000+ playerbase hebben imo. Server met 200-300 spelers is gewoon kut.

[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 07-07-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wtf ik log in en de hele server is neutraal.

geen gebieden meer geclaimd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2KAC93uqtpCSMJovDjNL1N93bU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/psCa0C7ermVxKpqmEEjKCIlA.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
@Ricmaniac Dat dacht ik ook maar, ze hebben de kleuren weg gehaald. Je ziet het nu dus alleen aan die banners en de icoontjes bij de slots etc. Ik was ook even in de war.

Ik ben ook helemaal terug haha, vorig weekend 20 uur gespeeld en van de week flink gepvp'd. Zit pas op expertise 525 (en gs 580 door voor de nerf dingen te kopen) en ik ga wel flink doorspelen. Vind vooral de nieuwe expedition heel vet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
ex87 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:02:
@Ricmaniac Dat dacht ik ook maar, ze hebben de kleuren weg gehaald. Je ziet het nu dus alleen aan die banners en de icoontjes bij de slots etc. Ik was ook even in de war.

Ik ben ook helemaal terug haha, vorig weekend 20 uur gespeeld en van de week flink gepvp'd. Zit pas op expertise 525 (en gs 580 door voor de nerf dingen te kopen) en ik ga wel flink doorspelen. Vind vooral de nieuwe expedition heel vet gedaan.
Ben ook zoo blij dat ze ook die orbs er uit hebben gehaald. Dat had er echt nooit in gemoeten.
Nu kan je gewoon expeditions doen zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:25:
Goeie changes die er toch weer aan komen. Moet toch respecteren hoe veel het team hun best blijft doen. Ik hoop dat de game weer wat meer op leeft.

Vooral server merges blijven belangrijk tot elke server een 1000+ playerbase hebben imo. Server met 200-300 spelers is gewoon kut.

[YouTube: New World: Dev Update - July 2022]
Super gaaf om te zien! Had nog wat meer video's gezien over de muziekinstrumenten en andere leuke content die we gaan krijgen, super hyped!

Ben nu ook level 60, full legendary gear gekocht en langzaam weer geld aan het verdienen. Zit nu bij de gele faction en een actieve guild gejoined, maakt dingen toch een stuk leuker :)

Mensen nog tips/video's die ik kan kijken om een beetje op weg te helpen nu ik max. ben? Ik weet dat er veel events zijn waar je bijv. 100 man voor nodig hebt (chest runs ofzo?), en andere bosses. Heb nu vooral dungeons gedaan om daar van die end-game items van te krijgen om je gear mee te upgraden (die items waar je per 12 uur 1 kan gebruiken om je Expertise mee te verhogen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Ondertussen al flink wat uur er in zitten de laatste weken en ik ben helemaal verslaafd. Volgens mij nu elke expedition gezien (een paar meerdere keren) en m'n expertise van 510 naar 550 gebracht. GS zit gelukkig rond de 590 doordat ik pre-patch alles had gekocht.

Gister flink wat heen en weer gereisd om al m'n verzamelde zooi goed in te delen zodat ik na de patch flink kan craften.

Heb ook bijna alle questen gedaan in het spel nu op 2 na (die voor 5m zijn).

@Diigii Ja, kan je het beste mee door gaan, net zoals af en toe een arena of OPR (krijg je ook gear upgrade orbs van) en gatheren (kan je ook dagelijks orbs voor krijgen). Daarnaast inderdaad chest runs, krijg je naast loot ook orbs van (de hogere named bosses). Ik doe dat zelf wel met een potion in voor die shards want dan kan je alvast spul opsparen voor 600 - 625 volgens mij.

[ Voor 29% gewijzigd door ex87 op 17-07-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ricmaniac schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:25:

Respect voor de changes! Ik weet wel dat ik de tweakers new world discord had, maar die bloedde bizar snel dood na release, iedereen was zo'n beetje gestopt. Ik hoop echt dat de game weer wat opleving krijgt, ze verdienen het zeker de game is gewoon leuk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
@ex87 Thanks voor de tips! Ik wist dat niet van het gatheren, dus goed om te weten! Dit weekend voor het eerst chest runs gedaan, nu een klein beetje een idee. Heb er stuk of 4-6 gedaan. Ook mooi dat de respawn timer iets van 23 uur is? Dus dan weet je zeker dat je de volgende avond weer een run kan doen rond dezelfde tijd (of iets eerder).

Ik weet niet helemaal of ik dat laatste begrijp? Zijn dat bosses in de wereld, en daar kan je een potion voor gebruiken?

Ik heb begrepen dat Luck ook erg kan helpen. Dus de komende tijd resources sparen zodat iemand die bags voor mij kan maken.

@corset Hoe meer ik het spel, des te meer zin ik erin krijg! Erg leuke afwisseling. Het komt natuurlijk ook wel omdat het nieuw is, maar je merkt gewoon, de engine is gewoon lekker nieuw. Je loopt door de area's en je hoort vogels, bomen, watervallen etc. Dat soort kleine dingen maken voor mij al een game bijzonder.

Ook wil ik even een town op level 25 halen, zodat ik (als ik het goed heb) voor de helft van het geld een huis kan kopen. Scheelt toch weer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
@Diigii Ja zoals ik het begrijp: Je kan 1x per dag een potion maken waardoor named mobs Umbral shards droppen (named mobs van ik geloof boven de level 50?). Dus als je die potion maakt -> inneemt en dan een run doet krijg je alvast shards die je straks nodig hebt 600 - 625.

Ik ben er ook nog niet, dus weet het niet zeker haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-09 10:43
Ik ben zelf aan het twijfelen om New World weer eens op te starten. Tips voor een goede server? Eentje waar nog PvE en PvP activiteiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik heb dit al zo lang niet gespeeld; Heb je nog altijd die keys nodig om uberhaupt een dungeon in te komen of kun je ze nu gewoon grinden zoals in WoW? Dat was echt een doodsdoener voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:56
Barri is een goede server. Momenteel gemiddelde populatie maar er gaan morgen enkele servers naar toe migreren waardoor deze een hoge populatie server zal zijn.
Die dungeon keys (orbs) gaan er in de volgende patch uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Azerox schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:39:
Ik heb dit al zo lang niet gespeeld; Heb je nog altijd die keys nodig om uberhaupt een dungeon in te komen of kun je ze nu gewoon grinden zoals in WoW? Dat was echt een doodsdoener voor mij.
Die klote orbs zijn er helemaal uit gehaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Stefan1232 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:04:
Ik ben zelf aan het twijfelen om New World weer eens op te starten. Tips voor een goede server? Eentje waar nog PvE en PvP activiteiten zijn.
Abaton en Dry Tree zijn toch wel de drukste servers op dit moment in EU. Goed druk bedoel ik dan, zonder queues. Barri is een server waar veel streamers op speelden, maar (as maybe a bit expected) zijn veel mensen op die server gestopt. Laatste geruchten zijn dat het daar erg rustig is.

Mocht je een keuze willen maken, kan je altijd hier naartoe gaan: https://nwdb.info/server-status
Je kan daar de Timeframe 30d kiezen en dan kies je EU Central als locatie. Abaton en Dry Tree zitten gemiddeld rond de 1800 mensen en dan Barri rond de 1000 mensen (dit zijn dan de reguliere EN servers en niet de DE/EN servers).

Zelf zit ik op Abaton :)

@Azerox Ik heb begrepen dat de keys/orbs eruit gaan, dus dat is mooi :) weet niet precies wanneer, but we shall see :D

[ Voor 6% gewijzigd door Diigii op 22-07-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik speel op Barri na een aantal merges terug en ik zou het niet rustig noemen hoor. Alle steden vol, wordt genoeg gepvp'd en makkelijk om party's te maken.

De orbs zijn er nu nog maar gaan eruit in de volgende patch (dacht ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:56
Blijkbaar gaan de servers vandaag om 14u offline voor de Summer Update.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe content en QOL-changes.
Bron: https://forums.newworld.com/t/downtime-summer-update/743828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ja, potverdikkie wat een leuke update :D heb me al helemaal dood gelachen om alle muziek overal. Ben wel benieuwd naar de nieuwe expedition volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Start af en toe new world op om even in de store te kijken wat gratis is :P maar zag die update nu inderdaad. Toch best zin eigenlijk om dat eens te checken haha.

Even kijiken of ik er tijd voor kan vrijmaken dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Yes, de Summer Medleyfaire is nu live! Je kan verschillende instrumenten krijgen, super leuk! Op de minimap zie je nu een nieuw icoontje van de Medleyfaire. Daar kan je naartoe gaan en dan unlock je ook gelijk de teleport er naar toe! Het icoontje is misschien niet even goed zichtbaar, maar rechts bovenin Brightwood zit een Faire.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E4RDP39.jpg

Bespelen van instrumenten is ook geweldig om te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7nq7gaO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Zal nieuwe character opstarten. Iemand goede combinaties en server dat ik kan op joinen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:08
Toch vandaag weer even geüpdate en opgestart, transfer naar Abaton gedaan. Jammer dat de performance nog steeds niet echt goed is, heb zeker geen high end pc maar zou toch beter moeten zijn. Buiten de steden makkelijk boven de 60fps maar in steden is t drama, daarom ook maar lagere settings dan nodig. Maargoed, loop nu nog steeds met Hatchet / Lifestaff maar even aan t kijken of een andere combi ook tof is. Bow / gun en dan nog een andere melee lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
@ronalnilson Top combinaties zijn veelal Life Staff + Sword/Shield, Spear/Bow (gebruik ik zelf ook, gebruikte voorheen een Rapier en Musket, maar vond de musket beetje meh). Maar je ziet ook veel dubbele melee wapens, vooral in PvP zoals een Hatchet en Rapier bijv.

Ik zou zeggen, kies wat je leuk lijkt! Wisselen kan altijd, vooral op hoge level gaat het levelen van een wapen wel redelijk snel!

Ik zie steeds meer mensen op Abaton gaan, dus zeker een aanrader. Lekker volle server! ;)

@Daan0s Yes, dat klopt helaas. Performance is nog steeds niet je van het. Je kan bij Advanced wel "Dynamic Resolution Scaling" aanzetten zodat New World op de achtergrond je framerate performance stabiel probeert te houden :)

FYI: er is ook t/m vandaag dubbel fishing XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Afgelopen weekend ook maar eens terug gekomen naar New World. Ik zat op Dry Tree maar mijn oude guild zit nu na alle merges op Barri. Dus ik dacht even naar Barri te transferren. Ik had het mis.

Al maanden niet meer in het spel gezeten maar server transfer gaf de foutmelding dat ik nog auctions had in de trading post. Die had ik dus niet.
Op het forum ook al heel veel mensen met hetzelfde probleem. Gelukkig zag ik iemand daar die had een oplossing gevonden. Ga naar de spirit shrine in Great Cleave en na een keer of 6 de transfer proberen af te trappen lukte het bij poging 6.

Vanavond maar eens even kijken of ik nog weet hoe het spel werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Ik gebruik Life staff (als main) en gebruik daarnaast:

- Void gaunlet (dungeons/groep voor extra healing)
- Rapier (PvP, lekker wendbaar)
- Hatchet (PvE damage)

Heb 300 focus en 200 constitution verder dus ben echt 100% healer maar, vind persoonlijk m'n damage output prima voor solo PvE.

Oh ja, vis quest eindelijk af gemaakt dit weekend (en van 20 naar 120 fishing gegaan) dus nu de legendary fishing pole :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:17
Ik zit ook weer op Barri! Gisteren NW herinstalled omdat de changes best aantrekkelijk zijn. Nog niet echt "bekende" namen gezien though.

Hier nog mensen die op Barri zitten en in een actieve company?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Ik ben ook weer begonnen..

Eerst doel lijkt me beste om expertise naar 600 (625?) te brengen door OPR, Elite Runs te doen toch? Rest is minder belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Heren,

Was even benieuwd... Performance technisch gezien, hoe draait het bij jullie? Ik heb namelijk een 5600x+6900xt maar komt amper boven de 60fps uit op medium settings... iets aan de lage kant als je het mij vraagt -_-

Voorheen op een 3070 gedraaid en dat liep naar mijn weten wel wat vlotter maar kan het mis hebben:X

Ik hoor graag jullie bevindingen!

Wilde overigens mijn char overzetten naar barri maar heb last van die bug dat die ghost actions ziet... -_- vandaag nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Laatst online: 10:17
mfneed schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:56:
Heren,

Was even benieuwd... Performance technisch gezien, hoe draait het bij jullie? Ik heb namelijk een 5600x+6900xt maar komt amper boven de 60fps uit op medium settings... iets aan de lage kant als je het mij vraagt -_-

Voorheen op een 3070 gedraaid en dat liep naar mijn weten wel wat vlotter maar kan het mis hebben:X

Wilde overigens mijn char overzetten naar barri maar heb last van die bug dat die ghost actions ziet... -_- vandaag nog maar eens proberen.
Nog niet op mijn fps gelet eigenlijk, maar heb nog geen storende dingen ervaren.

Wat het transferen betreft, als je naar de central shrine in Great Cleave teleport, ga je waarschijnlijk wel kunnen transferen. Zo lukte het bij mij + nog een aantal vrienden die ik hetzelfde had aangeraden. Mocht die niet in 1x werken, even tussen de Great Cleave shrines op en neer springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
DivineNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Nog niet op mijn fps gelet eigenlijk, maar heb nog geen storende dingen ervaren.

Wat het transferen betreft, als je naar de central shrine in Great Cleave teleport, ga je waarschijnlijk wel kunnen transferen. Zo lukte het bij mij + nog een aantal vrienden die ik hetzelfde had aangeraden. Mocht die niet in 1x werken, even tussen de Great Cleave shrines op en neer springen.
Thanks, voor de transfer gaan we dat even proberen!:) Performance vraag blijft nog wel staan... is het dan zo slecht optimized voor AMD of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02

Louw Post

Cerenas

mfneed schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:56:
Heren,

Heb je geen Max FPS of Vertical Sync aan staan? Ik haal namelijk met mijn 5800X/6800XT zo'n 70fps op 1440p en Very High in een stadje. Al zijn MMOs vaak wat meer CPU heavy dan GPU heavy in mijn ervaring, dus misschien maakt dat het verschil.

De load op mijn GPU is ook maar 70% en op mijn CPU 45%. Dus het maakt al geen volledig gebruik van m'n videokaart, wat ook wel apart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik blijf zoo'n dubbel gevoel hebben met deze game XD elke keer als ik weer eens de game op start vind ik het weer super chill om gewoon lekker rond te lopen en beetje te gatheren in de natuur en de audio die daar bij hoort enzo.

Maar buiten dat vind ik het zo jammer juist wat de game is :P het is zo'n stuk beter dan in het begin maarja iedereen heeft zijn oordeel al gegeven. Redemption is moeilijk voor New World

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvrJJexy3lbZehT3Di3IisdadPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BsoocWmkaQP5HiogT7SM8srX.png?f=fotoalbum_large

Weer een nieuw prime rewardje

• Ricmaniac

Echt knap imho hoe ze toch sterk blijven door gaan. Vind ik gewoon echt een goeie zaak. Ik keer graag terug naar de game wanneer er veel meer te doen is en dat is het mooie van buy to play. Respect voor ze dat ze door blijven gaan ondanks alle negativiteit omtrent de game.

Het is heel moeilijk om zoiets om te keren met zo’n slechte eerste indruk.

Het blijft een mmo met potentieel gewoon een goeie lifespan om steeds naar terug te keren. Hoop oprecht dat ze dit kunnen door zetten. Deze dev update is in ieder geval wel een goed teken. Sowieso speelt het nu al 10x beter dan de eerste paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ziet er erg goed uit, zeker. Goed dat ze volhardend zijn hierin verder. Qua player stats zie je ook terug dat de terugloop er echt uit is inmiddels en de afgelopen weken het juist iets aangesterkt is. Indien ze dit voortzetten zit er goed mogelijk nog wel ruimte in voor gestaag groei. Met echt goede potentie om in de periode van 3 - 5 jaar post launch de go-to MMO voor veel mensen te zijn geworden. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld de status van ESO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Vandaag overigens voor het eerst in lange tijd weer 30k+ concurrent spelers. Voor het laatst april dit jaar sprake van geweest. Gaat interessant zijn om te zien wat de player retention hiervan gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Zat er al aan te denken om de video te plaatsen, topper @Ricmaniac !
I like the style a lot. Ik wil ook nog meer tijd in de game steken, vooral nu Everfall ge-update wordt. Dan maar even zorgen dat ik daar een huis kan kopen voordat de update er is :)

En goed om te horen dat de playerbase ook groter wordt @psychodude . Helaas is het lastig na zo'n dip, maar ik krijg een steeds beter gevoel bij alles. Hopelijk houden ze het daar vol bij Amazon om nieuwe content/veranderingen aan te brengen. De instrumenten zijn een leuke feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Eergisteren geinstalleerd, tot mijn verassing was er weer een queueu (Ik ben blijkbaar gemerged tot Nysa). Even rondgelopen en tot de conclusie gekomen dat ik alles wel gezien heb in dit spel. Weet niet of ik mij er toe kan zetten om naar 600(625?) te grinden voor de nieuwe expansie in oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Ryan1981 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:28:
Eergisteren geinstalleerd, tot mijn verassing was er weer een queueu (Ik ben blijkbaar gemerged tot Nysa). Even rondgelopen en tot de conclusie gekomen dat ik alles wel gezien heb in dit spel. Weet niet of ik mij er toe kan zetten om naar 600(625?) te grinden voor de nieuwe expansie in oktober.
Om eerlijk te zijn hoef je hier nauwelijks voor te grinden. Indien je gewoon speelt, is op basis van veel van de daily drops waar je gypsum orbs mee kunt maken een flinke stap te maken tegenwoordig.

De expertise bumps hierin lijken namelijk flink aangepast. Vroeger, net na de introductie, kreeg ik bijvoorbeeld vaak +1~+2 expertise per orb. Sinds ik weer gestart ben nu bijna altijd +6.

Uiteraard moet je wel enige behoefte hebben om het spel te spelen. Maar een echte noodzaak tot grinden is wel redelijk weg. Je kunt gewoon kiezen wat je leuk vindt om te doen op dit moment en daar voordeel bij hebben. De dagen van chest runs grinden om tot 600 te komen zijn toch wel voorbij.

Queues zijn inderdaad weer terug ja. Wel weer een aantal nieuwe servers geopend deze week. Ook is de player cap op veel servers met circa 10% verhoogd. Maar het aantal spelers is op dit moment opgelopen. Zal enige hype met het vooruitzicht op de nieuwe patch natuurlijk in meespelen. Maar denk ook gewoon de factor dat early game al wat verbeterd is en daarmee nieuwe spelers meer geneigd zullen zijn om te blijven. Met de komende patch zal dit vermoedelijk alleen nog maar beter gaan worden, nu early flink op de schop genomen wordt. De indruk van mensen op de PTR is in ieder geval veelbelovend daarin.

Het aannemen van diverse standaard MMO features helpt hierin ook gewoon, zoals bijvoorbeeld het dungeon finder systeem, het overal kunnen joinen in OPR, arenas. De vereenvoudiging in het gebruik van fast travel.

En hoewel nog geen roadmap vrijgegeven voor na oktober, lijkt in ieder geval bijvoorbeeld mounts ook niet ver weg meer verwijderd te zijn. Wordt er gewerkt aan wars als fun PvP mode as well, dus zonder territory invloed. Zou mij ook niet verbazen indien we t.z.t. een eerste raid zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:08
New World weer opgepakt en vermaak me er weer goed mee, alleen nu in een queue terecht van 1100...vrij irritant dat dit weer een ding is. Leuk dat ze een server hebben geopend maar ik ga natuurlijk niet opnieuw beginnen met een char op level 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Daan0s schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:52:
New World weer opgepakt en vermaak me er weer goed mee, alleen nu in een queue terecht van 1100...vrij irritant dat dit weer een ding is. Leuk dat ze een server hebben geopend maar ik ga natuurlijk niet opnieuw beginnen met een char op level 40.
Waarschijnlijk dat je in de store 1 (of mogelijk zelfs 2) character transfer tokens hebt waarmee je van server kunt switchen. Hoef je in ieder geval niet opnieuw te beginnen, indien er verder niets anders is dat je tot de huidige server behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Holy shit die evervall update zeg! wat een verschil is dat. Tof dat ze ook oude gebieden en steden op zo'n manier willen aanpakken. Voegt zeker wat toe aan de vibe in de game.

Ben heel benieuwd of ze met die grote patch fresh servers willen doen. De leveling experience vanaf level 1 moet ook een stuk beter zijn nu dan voorheen. Zat er aan te denken om de PTR te downloaden en dat te checken. Aan de andere kant vraag ik me af of Fresh servers dan de oplossing gaan zijn.

Denk dat er ontzettend veel mensen zijn die niet opnieuw willen beginnen ondanks dat het misschien een betere experience gaat zijn :P

De townboard missies zijn ook geen opties meer om het efficients te levelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Door de mooie aanpassingen van de storages een tijdje terug nu eindelijk alles eens goed ingericht :P

Gewoon vanaf 1 locatie makkelijk alles heen en weer verplaatsen tussen storages.

Eindelijk heb ik weer overzicht haha.

Nu alleen nog een kwestie van al mijn gear even uitzoeken en een nieuwe build kiezen waarmee ik even verder wil levelen en alles bij raken qua expertise. Heb iets van 20 wapens en 40 armor pieces nu in mijn bags. Morgen dat maar eens ordenen en kijken wat bewaard moet blijven en wat kapot kan.

Heb nu een warhammer blunderbuss combi die ik wil proberen. Vind die blunderbuss wel een tof wapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietz0r
  • Laatst online: 15:37
Als die expansion er is ga ik het zeker weer proberen op een nieuw karakter.
Is er al een datum?
ben blij dat nw door gaat, de basis van de game is echt goed en grafisch + geluid is heel mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
pietz0r schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:26:
Als die expansion er is ga ik het zeker weer proberen op een nieuw karakter.
Is er al een datum?
ben blij dat nw door gaat, de basis van de game is echt goed en grafisch + geluid is heel mooi gedaan.
ja vooral het geluid blijf ik mij telkens over verbazen. Of verbazen is het verkeerde woord maar ik blijf het gewoon erg goed vinden. Het geluid van een boom dat gekapt wordt terwijl jij door het bos rent en terwijl je dichterbij komt je echt kan horen waar het vandaan komt enzo. De vibe is goed.

En grafisch blijft het ook erg goed ja.
Ik hoop alleen echt dat ze ook straks wat variatie gaan inbrengen. Heel cool die Desert zone wat echt mega groot is. Maar dan moet de wereld en dungeons ook wat andere mobs gaan krijgen vind ik. Niet weer alleen maar skeletons met een ander stukje armor of stukkie stof om zijn hoofd.

Maar van wat we tot nu toe gezien hebben twijfel ik of dat gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gisteren ook even die dungeon finder bekeken. Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe goed het werkt en heb er zin in om te proberen. Maar ben nog op vakantie en de WiFi hier is niet om over naar huis te schrijven… of dus een dungeon te doen 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:00:
[...]
ja vooral het geluid blijf ik mij telkens over verbazen. Of verbazen is het verkeerde woord maar ik blijf het gewoon erg goed vinden. Het geluid van een boom dat gekapt wordt terwijl jij door het bos rent en terwijl je dichterbij komt je echt kan horen waar het vandaan komt enzo. De vibe is goed.

En grafisch blijft het ook erg goed ja.
Ik hoop alleen echt dat ze ook straks wat variatie gaan inbrengen. Heel cool die Desert zone wat echt mega groot is. Maar dan moet de wereld en dungeons ook wat andere mobs gaan krijgen vind ik. Niet weer alleen maar skeletons met een ander stukje armor of stukkie stof om zijn hoofd.

Maar van wat we tot nu toe gezien hebben twijfel ik of dat gaat gebeuren.
De dungeon finder lijkt mij ook wel mooi om te gebruiken (nog weinig tijd gehad de laatste tijd), maar ga het ook zeker proberen. Was soms toch wel lastig om een groepje te vinden om gear te upgraden met dungeon drops (naam van de skill is mij even ontschoten 8)7 ). Maar het was dan toch een afweging om eerst chest runs te doen in plaats van een dungeon, maar om een hele week alleen chest runs te doen is ook niet altijd even leuk. Dus hopelijk biedt dit precies wat ik zoek :)

Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord