Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Iemand nog iets gehoord over welke dag de servers plat gaan deze week?
https://twitter.com/playnewworld/status/1460692663259258886
Bij ons op de server is het zo leeg dat je amper dingen kan verkopen… ik ben al 10 levels alle items aan het scrappen behalve rare/epic en goede stats. Dat prop ik allemaal in opslag voor na de merge.psychodude schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:11:
Fijn dat het weer bijna terug is. Weer een redelijke backlog aan items om te verkopen via de TP.
Weet niet welk level je bent maar lage items verkoop je niet zo gauw meer denk ik. Waarschijnlijk zijn de meeste spelers die spelen al hoger level en level 60 weapons die niet richting 600 gear score gaan verkoop je ook niet.Cowamundo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:37:
[...]
Bij ons op de server is het zo leeg dat je amper dingen kan verkopen… ik ben al 10 levels alle items aan het scrappen behalve rare/epic en goede stats. Dat prop ik allemaal in opslag voor na de merge.
Waarom zou iemand een GS 500 item kopen voor level 60 terwijl je ook GS 580 items kan kopen
Valt hier allemaal prima mee. Peaktime ergens tussen 200 - 250 spelers. Maar TP wordt goed gebruikt.Cowamundo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:37:
[...]
Bij ons op de server is het zo leeg dat je amper dingen kan verkopen… ik ben al 10 levels alle items aan het scrappen behalve rare/epic en goede stats. Dat prop ik allemaal in opslag voor na de merge.
Ik denk niet dat het lang aan blijft, blijkbaar is er alweer een nieuwe dupe, nu bij directe handel tussen spelers buiten de tp om.psychodude schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:11:
Fijn dat het weer bijna terug is. Weer een redelijke backlog aan items om te verkopen via de TP.
https://www.reddit.com/r/...ze/dupe_here_we_go_again/
[ Voor 7% gewijzigd door Zagre op 17-11-2021 12:28 ]
De release notesRubenSaurus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:39:
Vanmiddag 14.00 uur is downtime met de nieuwe patch. Gaat naar verwachting 4 uurtjes duren.
https://www.newworld.com/en-us/game/releases/into-the-void
[ Voor 3% gewijzigd door Eindhoven657 op 18-11-2021 08:01 ]
En verder zijn er bepaalde servers waar meer tweakers op spelen of zit iedereen verspreid?
Edit: Ik lees dus ook net pas over de 1.1 patch vandaag, zou dat even een mooi moment zijn om te beginnen of niet?
[ Voor 9% gewijzigd door frankv120 op 18-11-2021 13:06 ]
ja kan prima solo spelen.frankv120 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:04:
Ik twijfel al een tijdje om te beginnen met New World, maar had als nog veel andere games liggen die ik wil uitspelen en ik was bang dat ik die links zou laten liggen als ik met een MMO begin. Aangezien ik nog wel een aantal dagen in quarantaine zit en de meeste van die games inmiddels klaar zijn durf ik nu toch bijna de instap te maken. Het enige waar ik nog een beetje huiverig over ben is de speelbaarheid als solo speler, moet ik meteen een clan/guild zoeken of heeft dit niet zo'n invloed?
En verder zijn er bepaalde servers waar meer tweakers op spelen of zit iedereen verspreid?
Edit: Ik lees dus ook net pas over de 1.1 patch vandaag, zou dat even een mooi moment zijn om te beginnen of niet?
de tweakers company is beetje overleden en ik zit daar persoonlijk niet meer in
Ik zit op Barri kwa server. Zitten nog genoeg speler, global chat is wel een hoop bagger.
via recruitment kanaal kan je genoeg mensen vinden voor expeditions enzo.
later met wars en dergelijke is het handig dat je een company hebt.
Deze patch haalt ook inderdaad weer wat foutjes er uit.frankv120 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:04:
Ik twijfel al een tijdje om te beginnen met New World, maar had als nog veel andere games liggen die ik wil uitspelen en ik was bang dat ik die links zou laten liggen als ik met een MMO begin. Aangezien ik nog wel een aantal dagen in quarantaine zit en de meeste van die games inmiddels klaar zijn durf ik nu toch bijna de instap te maken. Het enige waar ik nog een beetje huiverig over ben is de speelbaarheid als solo speler, moet ik meteen een clan/guild zoeken of heeft dit niet zo'n invloed?
Tot level 60 kun je eigenlijk prima solo spelen. Zelf zit ik wel in een random company, maar eigenlijk nooit iets mee gedaan. Als ik in het guildoverzicht kijk zitten er 60 spelers in, maar daarvan hebben maar 5 de afgelopen 5 dagen ingelogd. Tenzij je echt leuke spelers tegenkomt, zou ik wachten met joinen van een company tot na de samenvoeging van servers. Verwachting binnen 3 weken (voor de kerst zal wel het doel zijn).
Vooral voor het PVP doen is een goede company van belang. En daarvoor wordt je eigenlijk pas op level 60 verwacht. Met sommige pvp events kun je rond de level 50 joinen, maar dan wordt je bijna weggekeken omdat je te laag level bent. Uiteraard ben je wel welkom als er door te weinig spelers er ruimte vrij is. In het kader beter iets dan niets
Inmiddels 170 uur er op zitten en level 58.5. Einde is in zicht en heb me eigenlijk geen moment verveeld.
Ah top ik wist niet dat er een server merge aan zat te komen, maar dat betekend dus dat het in principe niet uitmaakt welke server ik nu join?fitznl schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:37:
[...]
Deze patch haalt ook inderdaad weer wat foutjes er uit.
Tot level 60 kun je eigenlijk prima solo spelen. Zelf zit ik wel in een random company, maar eigenlijk nooit iets mee gedaan. Als ik in het guildoverzicht kijk zitten er 60 spelers in, maar daarvan hebben maar 5 de afgelopen 5 dagen ingelogd. Tenzij je echt leuke spelers tegenkomt, zou ik wachten met joinen van een company tot na de samenvoeging van servers. Verwachting binnen 3 weken (voor de kerst zal wel het doel zijn).
Vooral voor het PVP doen is een goede company van belang. En daarvoor wordt je eigenlijk pas op level 60 verwacht. Met sommige pvp events kun je rond de level 50 joinen, maar dan wordt je bijna weggekeken omdat je te laag level bent. Uiteraard ben je wel welkom als er door te weinig spelers er ruimte vrij is. In het kader beter iets dan niets
Inmiddels 170 uur er op zitten en level 58.5. Einde is in zicht en heb me eigenlijk geen moment verveeld.
Jawel, mocht je nu voor Barri kiezen, dan blijf je ook met deze personen in de server. Komen gewoon meerdere servers bij.frankv120 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:45:
[...]
Ah top ik wist niet dat er een server merge aan zat te komen, maar dat betekend dus dat het in principe niet uitmaakt welke server ik nu join?
Qua company maakt het niet heel veel uit, ikzelf zit nu bij een company met veelal 30+ leeftijd. De global chat is vaak echt tenenkrommend triest met poep en plas humor. Deze personen kan je ook gewoon muten dus weinig last van.
Ik had hetzelfde als jij, wel/niet starten nadat er "zo veel gestopt zijn". Ik merk er niks van, ben nu level 36 en vermaak me top!
PSN: Kidjuh
Echter zijn er een aantal nieuwe companies uit ontstaan, waaronder "The Night Order" waar ik bij zit.
Wij houden een beleid aan van 7 dagen offline zonder mededeling dan krijg je een kick om zo te zorgen dat we alleen actieve spelers hebben. ( De meeste zijn dagelijks online)
Maar zoals hierboven al genoemd, is het voor 90% van de content niet nodig om een company te hebben
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
The Royal Fisher:

Met een uurtje kijken heb je deze binnen.
Hoe werkt zoiets? Heb hier echt nog nooit iets mee gedaan.psychodude schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:45:
Voor de mensen die cosmetic gear verzamelen. Nieuwe Twitch drop actief.
The Royal Fisher:
[Afbeelding]
Met een uurtje kijken heb je deze binnen.
Zie:Cowamundo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:50:
[...]
Hoe werkt zoiets? Heb hier echt nog nooit iets mee gedaan.
https://www.newworld.com/en-us/twitch-drops
Voor het linken van de accounts in dit geval.
Verder dus een twitch account noodzakelijk. Dan gewoon kijken van een channel met drops enabled voor de opgegeven tijd. Daarna kun je via Twitch op de claim knop drukken. En als je de accounts goed gekoppeld hebt, krijg je vrij snel de toegang tot deze cosmetics ingame.
Moet wel zeggen dat er best snel best veel outfitjes uit komen
Het switchen vind ik ook wat irritant. Geen presets te maken. En een volledige set in een keer switchen is bij mijn weten ook niet mogelijk?Ricmaniac schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:24:
Drop geclaimd wel een geinig outfitje.
Moet wel zeggen dat er best snel best veel outfitjes uit komenweet nu al niet meer welke skins ik wil gebruiken omdat ik niet kan kiezen
klopt, is niet mogelijk nee.psychodude schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:40:
[...]
Het switchen vind ik ook wat irritant. Geen presets te maken. En een volledige set in een keer switchen is bij mijn weten ook niet mogelijk?
Blijf ook merken dat steeds meer spelers gaan. ook na de update van gisteren.
[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 19-11-2021 13:04 ]
Super veel changes die niet in de patch notes zijn opgenomen.
Gorte wijzigingen aan wapens en armors waar niks over bekend is en wapens/armors waar de stats gewoon van gewijzigd zijn.
Items downgraded van epic naar rare en ineens een bonus kwijt zijn en ga zo maar door.
edit: dit gebeurt bij items die mensen al hebben gecraft / bezitten!
Chest runs die zwaar nerfed zijn en gewoon bijna niet meer normaal te doen zijn. Er is nu scaling naar het aantal spelers in het gebied zijn maar je kan dus niet met teveel kleine groepjes een run doen anders worden alle mobs ineens 10x zo sterk en is het een instant whipe voor alle groepjes.
Loot tables die drastic gewijzigd zijn en bepaald items nog maar amper droppen en elite chests waar gewoon alleen maar reagents uit komt..
Ik hou mijn hart vast wat dit nu weer voor drama gaat opleveren.
[ Voor 3% gewijzigd door Cowamundo op 19-11-2021 14:04 ]
:strip_exif()/f/image/amRFQSI6rTzs8GIDVkJK4toY.jpg?f=fotoalbum_large)
De war tegen paar op Barri voor brightwood was echt om te janken.. de lag was nog erger als in het begin met icegauntlet..
A en C waren zo gepakt binnen 5 min alleen B was niet te doen.. complete madame Tussauds daar..

Edit: de foto is van myrkgard, maar ook daar lagden we helemaal kapot..
[ Voor 6% gewijzigd door Khaelos op 20-11-2021 05:26 ]
Nou, die stability maintenance die ze gister uitgevoerd hadden heeft dus maar weinig geholpen…Khaelos schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 05:25:
[Afbeelding]
De war tegen paar op Barri voor brightwood was echt om te janken.. de lag was nog erger als in het begin met icegauntlet..
A en C waren zo gepakt binnen 5 min alleen B was niet te doen.. complete madame Tussauds daar..
Edit: de foto is van myrkgard, maar ook daar lagden we helemaal kapot..
Om de eigen wekelijkse voortgang maar weer bij te houden, een update.psychodude schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:16:
[...]
Weekje verder, weer wat progressie. Wat druk geweest met werk deze week afgelopen dagen. Maar toch weer een aantal levels kunnen behalen.
Played: 7 dagen, 22 uur en 32 minuten
Character level: 48 51
Gathering
Logging 118 120
Mining 149 160
Fishing 45 58
Harvesting 169 182
Tracking & Skinning 200
Refining
Smelting 124 129
Woodworking 122 123
Leatherworking 129 136
Weaving 127 133
Stonecutting 115 119
Crafting
Weaponsmithing 13
Armoring 100 107
Engineering 64
Jewelcrafting 28
Arcana 62 63
Cooking 118
Furnishing 7
Met name weer gewoon beetje doorgegaan met questing, territory stories completed nu op 19/45, 4 nieuwe arcs daarmee afgerond. De Gather Count achievements inmiddels volledig afgerond, Gathering nog op 19/20, maar ook bijna klaar met nu 49.4k/50k op harvesting als laatste te behalen achievement.
Dev Blog Update on Current Issues #2:
https://forums.newworld.c...n-current-issues-2/538731
Interessant leesvoer, wel een aantal goede punten waar aan gewerkt wordt. Sure, veel hiervan blijft om de ervaring van nieuwe spelers te doen verbeteren, maar ik denk dat voor de lange termijn dat een goede move is. Ook om veel spelers die rond bijvoorbeeld level 30 gestopt zijn, op termijn weer aan te kunnen trekken.
Played: 9 dagen, 8 uur en 58 minuten
Character level: 51 54
Gathering
Logging 120 140
Mining 160 173
Fishing 58 69
Harvesting 182 196
Tracking & Skinning 200
Refining
Smelting 129 147
Woodworking 123 133
Leatherworking 136 140
Weaving 133 138
Stonecutting 119 122
Crafting
Weaponsmithing 13 33
Armoring 107 112
Engineering 64 78
Jewelcrafting 28
Arcana 63 68
Cooking 118
Furnishing 7 12
Qua Territory Stories en questing weer een aantal arcs verder inmiddels, nu op 23/45 binnen de achievement tracker. Ondanks alle hate welk de quests krijgen, moet ik persoonlijk zeggen dat indien je rustig je tijd neemt, quest teksten leest en lore pages lees het één en ander eigenlijk best mooi in elkaar aansluit. Diverse story arcs ook netjes met elkaar samenhang vertonen.
De PvE > Gathering achievements zijn inmiddels volledig afgerond, 20/20. Als ook de General > Gather Count. De Refining Count achievements zijn inmiddels ook goede stappen aan het maken. Zeker na afgelopen week iets meer aan gathering gedaan te hebben.
Destinations achievement inmiddels op 26/39. Na een ruime anderhalve maand, dus eigenlijk nog maar 2/3e van het landschap van het spel ontdekt
Sinds iets meer dan een week wel redelijk wat last van het hinderlijke gedrag van de client waarbij TP willekeurig gesloten wordt, crafts niet doorgaan, gathers interrupted worden.
Tweakers die samen willen gamen add me gerust: Player name; Vogelzaad
Whatever the problem - Be part of the solution
De laatste paar dagen was het echt leuk. Je zag de level 60 dichterbij komen, nog even dat maken, wat materiaal verzamelen. Paar dagelijkse bord opdrachten doen voor de faction. En bam, level 60. Toen realiseerde ik me ineens dat ik de afgelopen dagen helemaal geen groene tekst voorbij had zien komen.
Op de M drukkend en naar de map kijkend, tja dat is wel eens groener geweest
Terugkijkend op de reis naar 60 moet ik amazon een compliment geven. Beetje als met een heel oude mmorpg Fallen Earth. Kies maar uit hoe, maakt ons niet uit. Je krijgt minder xp, maar blijf gerust in het begin gebied hangen, kom je er ook wel. Kijk dat is klantvriendelijk. Ben level 73 in WW. Geen PVP gedaan en ook geen dungeon gedaan. Klopt ben inderdaad achter met de main quest, want niet eens de eerste dungeon. Maar wel diverse dingen op 200.
Grootste downside:
Baal enorm van de craft nerf, was net flink op stoom en bijv. Al voorbij de 100, maar moet nu zoveel meer craften (25%) op hogere mat tiers vergeleken prepatch
Iedereen die gerushed heeft voor dezepatch voor dikke 600 gear en 200 skills hebben echt enorm voordeel t.o.v. casual gepeupel zoals mij
Toch is het wel een goede wijziging. Je wordt nu juist gepushed om hogere tier items te maken ipv 37.000 iron gloves voor lvl 200 te raken.Squishie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:35:
Grootste downside:
Baal enorm van de craft nerf, was net flink op stoom en bijv. Al voorbij de 100, maar moet nu zoveel meer craften (25%) op hogere mat tiers vergeleken prepatch....
Iedereen die gerushed heeft voor dezepatch voor dikke 600 gear en 200 skills hebben echt enorm voordeel t.o.v. casual gepeupel zoals mij
Alsnog hebben de meeste craft skills weinig nut omdat het levelen best wel snel gaat en het aantal items dat dropped redelijk hoog is en je dus al snel iets beters zult vinden.
Ik verwacht in de toekomst nog wel meer wijzigingen en dan heeft iedereen die nu al speelt gewoon voordeel.
Eens dat je hogere tiers moet craften ipv non stop low level stuff, mijn comment gaat over dat de total required xp is ook omhoog gegaan, dus het is een dubbele nerf.Cowamundo schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:08:
[...]
Toch is het wel een goede wijziging. Je wordt nu juist gepushed om hogere tier items te maken ipv 37.000 iron gloves voor lvl 200 te raken.
Alsnog hebben de meeste craft skills weinig nut omdat het levelen best wel snel gaat en het aantal items dat dropped redelijk hoog is en je dus al snel iets beters zult vinden.
Ik verwacht in de toekomst nog wel meer wijzigingen en dan heeft iedereen die nu al speelt gewoon voordeel.
Overigens zijn die chest drops een bug en die gaan ze fixen in de volgende patch.
Geloof je het zelf? Er zijn de laatste tijd zoveel kleine wijzigingen doorgevoerd die de grind verlengen dat dit echt niet een bug is maar gewoon bewust gedaan.RubenSaurus schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:47:
Overigens zijn die chest drops een bug en die gaan ze fixen in de volgende patch.
Ik snap het ook wel, want er zijn al flink veel mensen die na 2 maanden al alle talents op 200 hebben en al in volledige Legendary GS 600 rondlopen dat ze denk ik flink onderschat hadden hoe hardcore en dedicated sommige mensen kunnen zijn met zulke spellen.
Maar het is ook wel een slap in the face voor mensen die de afgelopen 1-2 weken 60 zijn geraakt en op deze manier dus maanden moeten grinden voor het zelfde resultaat. Dat het dan ook nog eens allemaal zonder patch notes gaat en deze wijzigingen NIET op de PTS aanwezig waren maakt het wel wat triest.
Toch heb ik nog goede hoop voor het spel aangezien AGS merkbaar onder de druk van de community dingen aanpast en toevoegt.
Ben dus benieuwd hoe ze bovenstaande gaan oplossen. Wars gaan geen zin hebben als er 50 OP players rondlopen die alles aan duigen slaan.Cowamundo schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:08:
[...]
Geloof je het zelf? Er zijn de laatste tijd zoveel kleine wijzigingen doorgevoerd die de grind verlengen dat dit echt niet een bug is maar gewoon bewust gedaan.
Ik snap het ook wel, want er zijn al flink veel mensen die na 2 maanden al alle talents op 200 hebben en al in volledige Legendary GS 600 rondlopen dat ze denk ik flink onderschat hadden hoe hardcore en dedicated sommige mensen kunnen zijn met zulke spellen.
Maar het is ook wel een slap in the face voor mensen die de afgelopen 1-2 weken 60 zijn geraakt en op deze manier dus maanden moeten grinden voor het zelfde resultaat. Dat het dan ook nog eens allemaal zonder patch notes gaat en deze wijzigingen NIET op de PTS aanwezig waren maakt het wel wat triest.
Toch heb ik nog goede hoop voor het spel aangezien AGS merkbaar onder de druk van de community dingen aanpast en toevoegt.
Je zou misschien als dominante faction een soort de-buff moeten krijgen voor zowel attacking als defence tijdens wars naar mate jouw faction meer territory heeft. Zo blijft het beter verdeeld en stromen servers niet meteen leeg zodra 1 faction dominant wordt.
Het bezitten van meer dan 1 territory zou inderdaad onmogelijk gemaakt moeten worden. Daarnaast vind ik persoonlijk ook dat het geld dat binnen een settlement verdiend wordt, ten behoeve van de settlement zou moeten zijn. Voor de beherende company dus vrij te besteden aan upgrades, management van de settlement op zich. Maar dus niet vrij opneembaar.Cowamundo schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:16:
Wars moeten sowieso op de schop, het zou by design al niet mogelijk moeten zijn voor 1 faction om de hele map in bezit te hebben. Hun (AGS) idee dat mensen dan wel gaan switchen naar een andere faction om concurrentie te verstevigen gaat natuurlijk nooit gebeuren. Het idee dat je niet de sterkste faction kan joinen is prima maar zonder nieuwe aanwas op een server gaat ook dit niks veranderen.
Je zou misschien als dominante faction een soort de-buff moeten krijgen voor zowel attacking als defence tijdens wars naar mate jouw faction meer territory heeft. Zo blijft het beter verdeeld en stromen servers niet meteen leeg zodra 1 faction dominant wordt.
De romantische gedachte van conflict en een spelerswereld die zelf een balans vind komt er in de praktijk uiteindelijk toch slecht van. En dit is zo verbazingwekkend ook weer helemaal niet, het is tenslotte niet de eerste MMO die hierin niet slaagt. Sterker nog, het gaat eigenlijk zo'n beetje nooit volgens dat plan.
Lijkt bij ons enigsinds te gebeuren op Alioth. `Balans` en `Gunnen` is er tussen de factions. De grootste companies van de factions praten ook met elkaar voor de verdeling...psychodude schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:54:
[...]
Het bezitten van meer dan 1 territory zou inderdaad onmogelijk gemaakt moeten worden. Daarnaast vind ik persoonlijk ook dat het geld dat binnen een settlement verdiend wordt, ten behoeve van de settlement zou moeten zijn. Voor de beherende company dus vrij te besteden aan upgrades, management van de settlement op zich. Maar dus niet vrij opneembaar.
De romantische gedachte van conflict en een spelerswereld die zelf een balans vind komt er in de praktijk uiteindelijk toch slecht van. En dit is zo verbazingwekkend ook weer helemaal niet, het is tenslotte niet de eerste MMO die hierin niet slaagt. Sterker nog, het gaat eigenlijk zo'n beetje nooit volgens dat plan.
Echter vind ik dit ook niet geheel wenselijk... waarom? De wars worden enorm saai/onvoorspelbaar... zo worden er landjes weggegeven of als in 'Ja we doen de eerste 15 minuten onze best, daarna geven we het weg'
Wellicht gebeurt dat nu meer, doordat de server merges eraan zitten te komen en iedereen hoopt dat de andere servers naar onze server worden gemerged vanwege de `balans`.
Ook gebruikt onze company de belastingen van 2 territories voor de upgrades van 1 territory. De upkeep is ook niet niks... vooral niet in een steeds legere server.
Mijn server is ondertussen wel bijna leeg maar ik zit in een leuke company dus pas als deze aangeven weg te gaan dan ga ik ook wel. Tot die tijd maar wat aanrommelen.
Volgens een player die zijn verhaal deed op het NW forum (kan de post helaas niet meer vinden) heeft zijn company ook alles voor het zeggen en houden ze elke week 1 of meerdere keren een eigen “event” waarbij er voor elke company speler die online is wordt gedobbeld met 3 stenen en het aantal ogen x1000 aan gold krijgt omdat 2 van hun steden steeds de maximale 500K verdienen en het anders zonde geld is.
Het is echt van de zotte dat je dus je hele company EN stad kan onderhouden met de inkomsten van de stad.. elke member heeft bijna alle trade skills maxed omdat ze gewoon alle mats opkopen van de tradepost om ze 1 voor 1 hun members te feeden naar 200. De tax mag van mij dan ook wel verder omlaag, alles vasthouden voor alleen town upgrades…
[ Voor 6% gewijzigd door Cowamundo op 23-11-2021 18:04 ]
Zij die recht hebben op compensatie voor belasting en voorgeschoten kosten krijgen in eens 100k tot zelfs 300k op de rekening bijgeschreven.
Als ik de verhalen op de new world en steam forums mag geloven hebben deze spelers gelijk de hele handelsposten leeggetrokken. Hetgeen natuurlijk net nu makkelijker is geworden doordat alle handelsposten door de koper op 1 locatie kan worden bekeken (kon al) en gekocht.
Omdat dit snel goud uitgeven uiteraard wordt gedaan om terugpakken te voorkomen, lijkt de enigste oplossing te zijn een totale roll back tot voor het moment dat het goud werd rondgestrooid.
Heel diepe zucht.
Vanochtend waren de centjes bijna op. Ik log vanmiddag in en meer dan 100K in mijn inventory. Meteen gekeken op de tradehouse. Letterlijk alle interessante 600 items waren verkocht....fitznl schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:04:
Begint beetje Wet van Murphy te worden in New World. Alles wat AGS op het moment doet lijkt weer een ander probleem te veroorzaken. Ze dachten bij AGS vriendelijk te zijn om gevolgen te compenseren met goud. Maar nu lijkt het ineens alsof er iemand AGS een vastloper op de 0 toetst.
Zij die recht hebben op compensatie voor belasting en voorgeschoten kosten krijgen in eens 100k tot zelfs 300k op de rekening bijgeschreven.
Als ik de verhalen op de new world en steam forums mag geloven hebben deze spelers gelijk de hele handelsposten leeggetrokken. Hetgeen natuurlijk net nu makkelijker is geworden doordat alle handelsposten door de koper op 1 locatie kan worden bekeken (kon al) en gekocht.
Omdat dit snel goud uitgeven uiteraard wordt gedaan om terugpakken te voorkomen, lijkt de enigste oplossing te zijn een totale roll back tot voor het moment dat het goud werd rondgestrooid.
Heel diepe zucht.
Rest niet veel meer dan een rollback denk ik zo. Hoop wel dat ze dat proces goed hebben ingeregeld / getest

Zo vreemd is het niet denk ik. Waarschijnlijk is deze coin reimbursement namelijk helemaal niet ingame gedaan. Maar zal dit gewoon op database niveau gedaan zijn. En databases kunnen wel degelijk localized zijn. Als je dan gewoon dezelfde code draait, kun je dit natuurlijk zien.Cowamundo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:23:
Het gerucht gaat dat de fout is gekomen door het verschil in gebruik van “.” en “,” bij hoge getallen tussen US en EU wij schrijven bv 10.000,67 waar US 10,000.67 doet. Maar eerlijk gezegd vindt ik dit vreemd omdat game code gewoon 1 taal is behalve de ingame shop.
Jammer is natuurlijk dan wel weer dat spelers hier gelijk misbruik van maken. Iedereen kan op zijn/haar klompen aanvoelen dat indien je bijvoorbeeld 100k krijgt, of zelfs 300k, er iets niet klopt. Maar nee, in plaats van te laten waar het is. Laten we de problemen vergroten door ook bijvoorbeeld te trading posts te gaan betrekken en wat dan ook nog meer.
Ja dit wordt zsm gedaan omdat geld makkelijk af te pakken is maar zodra het geld zich verspreid door dus de tradepost leeg te kopen kan het geld niet terug gehaald worden omdat het er “niet meer is”, de verkregen items kunnen wel verwijderd worden maar het tainted gold is dan al bij iemand anders die daar geen recht op heeft en verwijderen is geen optie omdat zijn/haar items waarmee het verdiend is ook niet meer bestaat…. De enige oplossing is dus een roll-back.psychodude schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:52:
[...]
Zo vreemd is het niet denk ik. Waarschijnlijk is deze coin reimbursement namelijk helemaal niet ingame gedaan. Maar zal dit gewoon op database niveau gedaan zijn. En databases kunnen wel degelijk localized zijn. Als je dan gewoon dezelfde code draait, kun je dit natuurlijk zien.
Jammer is natuurlijk dan wel weer dat spelers hier gelijk misbruik van maken. Iedereen kan op zijn/haar klompen aanvoelen dat indien je bijvoorbeeld 100k krijgt, of zelfs 300k, er iets niet klopt. Maar nee, in plaats van te laten waar het is. Laten we de problemen vergroten door ook bijvoorbeeld te trading posts te gaan betrekken en wat dan ook nog meer.
Heb ook begrepen dat op US servers deze teruggave van gold nog niet was doorgevoerd en daarom dus nog niet op andere servers speelt.
Wat ik bijzonder vindt ik het hele verhaal is dat het er wederom weer op lijkt dat dit niet getest is op de PTR server…

[ Voor 0% gewijzigd door fitznl op 24-11-2021 23:13 . Reden: typefout ]
Inmiddels ben ik ook echt op zo'n punt gekomen dat ik me compleet dood erger aan weight limit in combinatie met teleporten naar gebieden die niet van jou faction zijn. Kost veeels te veel Azoth gewoon.
Teleporten moet gewoon ten alle tijden wat mij betreft kunnen omdat er toch al zo weinig teleport punten zijn en om dat voor azoth te doen is gewoon een ruk systeem. Nou is het niet moeilijk om azoth te verkrijgen als je de tijd er voor neemt maar als je andere dingen wil doen dan belemmert het wel.
[ Voor 54% gewijzigd door Ricmaniac op 25-11-2021 00:26 ]
Update 10 minutes ago from scot lane
Hello, First and foremost, the servers are coming back up shortly. I’d like to take a moment to explain what happened. After our patch early this morning, a separate database modification in EU was executed to grant catch up funds for players affected by in-game tax losses since the November feature release. This database change mistakenly granted very large sums not reflective of the intended amounts. Many players then spent that money, often buying large amounts of items off the trading post. As soon as we realized the error we took the EU worlds offline at 3:00PM CET to diagnose what could be done to correct it. Upon examination, it was clear that there was no clean path to reversing only the players who were granted money, as the secondary effects were widespread and involved many more players and systems. We therefore made the decision to roll back characters, companies and the trading post to 12:45PM CET, which is just before the database modification was implemented. The trading post contracts take longer to address than character or company data. In the interest of time, while the trading post database is being restored we have made the trading post unavailable until that operation is complete. This change impacts only the trading post, and other forms of wealth transfer such as player to player transfers, house payments and company income are available and unaffected by this temporary change. While this is in progress the trading post listings will not reflect their final restored state. We are already in progress on this work but don’t yet know the full time required. Once complete, all of the contracts will be restored and the trading post will reopen. This will not require a patch but may need a brief restart. While testing, we discovered an issue where a small number of players who transferred between 12:45PM and 3:00PM CET are stuck in a “character_restore_failure” state. We are aware of the exact players affected and working to correct this state. We will have an update here once it has been resolved. I know the downtime is frustrating and I apologize for it. The time was spent working on the least rollback impact we could have, and finding the path where no loss of data would occur. Lane
Prior update replaced with above 8:30
Ik begrijp ook niet heel goed waarom het teleporten zo omslachtig is geworden. Ze hadden hier echt beter moeten kijken naar andere MMO's zoals Guild Wars 2 of WoW.Ricmaniac schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:24:
Ik begin inmiddels zelf ook echt het gevoel te krijgen dat ik er klaar mee ben. Zooo jammer want zo'n toffe MMO maar wat een kut gedoe zeg met dit dev team en de manier waarop zij deze game blijkbaar programmeren.
Inmiddels ben ik ook echt op zo'n punt gekomen dat ik me compleet dood erger aan weight limit in combinatie met teleporten naar gebieden die niet van jou faction zijn. Kost veeels te veel Azoth gewoon.
Teleporten moet gewoon ten alle tijden wat mij betreft kunnen omdat er toch al zo weinig teleport punten zijn en om dat voor azoth te doen is gewoon een ruk systeem. Nou is het niet moeilijk om azoth te verkrijgen als je de tijd er voor neemt maar als je andere dingen wil doen dan belemmert het wel.
Liefst zou ik een teleport-system willen zien zoals Guild Wars 2 dat heeft. Gewoon betalen na afstand, en altijd, waar je ook bent.
Rupsen, Rapsen.
Ik ben na 500 uur ermee gestopt, log alleen nu nog even in om mn asmodeum te craften en te verkopen. Vermoedelijk wordt het nog een hele mooie mmo om te spelen maar verwacht ik niet dat dit binnen nu en een jaar gaat worden. Gelukkig betaal je geen maandelijkse kosten dus je kunt hem zo even on hold zetten.Ricmaniac schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:24:
Ik begin inmiddels zelf ook echt het gevoel te krijgen dat ik er klaar mee ben. Zooo jammer want zo'n toffe MMO maar wat een kut gedoe zeg met dit dev team en de manier waarop zij deze game blijkbaar programmeren.
Ook zit ik pas op 45 fishing en moet ik 101 hebben om de laatste Quest te kunnen finishen en mijn legendary fishing pole te ontvangen
RespectKhaelos schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:24:
Ik ben de afgelopen 2 dagen bezig geweest met de fish Quest, ik ben nu bij ebonscale reach aangekomen om 25 van elke soort filet in te leveren. Echter heb ik ze nog niet allemaal en is de TP down dus even wachten.
Ook zit ik pas op 45 fishing en moet ik 101 hebben om de laatste Quest te kunnen finishen en mijn legendary fishing pole te ontvangen
Al met al voor de gemiddelde huisvader is dit gewoon te veel micromanagement terwijl ik bezig wil zijn met monsters verslaan / quests doen met mijn maten. Niets is vervelender dan om in te loggen, te zien dat iedreen in The Depth dungeon zit en dat ik helemaal aan de andere kant van de wereld zit. Zonder azoth om te reizen. Me wants mounts!
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Dit is toch niet waar? volgens mij is sinds de update wel mogelijk om vanuit één tp goederen uit een andere tp te kopen. (als de tp weer wordt geactiveerd)FloydRaalte schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:16:
. Hetzelfde geld voor de Tradeposts. ik dacht dat ze die hadden gemerged in de laatste patch maar helaas. Je kunt alleen zien wat er in een andere stad te koop is, als je het wilt kopen moet je alsnog een half uur lopen. Of je dure azoth gebruiken.
Klopt. Je kan gewoon alles overal vandaan kopen.Zagre schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:41:
[...]
Dit is toch niet waar? volgens mij is sinds de update wel mogelijk om vanuit één tp goederen uit een andere tp te kopen. (als de tp weer wordt geactiveerd)
Nice! Gelukkig toch nog een positieve toevoeging. Nu nog flying mountsZagre schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:41:
[...]
Dit is toch niet waar? volgens mij is sinds de update wel mogelijk om vanuit één tp goederen uit een andere tp te kopen. (als de tp weer wordt geactiveerd)
Flying mounts gaan we niet snel zien vermoed ik, tot vermoedelijk zelfs nooit. Maar een mount systeem komt. Nog niet formeel aangekondigd, maar op te maken uit datamined info.FloydRaalte schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:26:
[...]
Nice! Gelukkig toch nog een positieve toevoeging. Nu nog flying mounts
Het enige wat nog wel raar is aan de tradepost is dat je altijd de tax betaald van de tp waar het item op de markt is gezet en niet vanaf waar je koopt. Beetje dom als je het mij vraagt maargoed… it is what it isFloydRaalte schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:26:
[...]
Nice! Gelukkig toch nog een positieve toevoeging. Nu nog flying mounts
Dit zal een bewuste keuze geweest zijn, juist door het op deze manier te doen wordt de kans groter dat de minder populaire settlements nu meer inkomsten zullen genereren. De verschillen in inkomsten zijn namelijk echt gigantisch geweest. Sommige settlements op de server waar ik op zat haalden in een week ongeveer 20 - 30k binnen aan taxes. Low pop server, dus helpt natuurlijk niet mee. Maar zet dat af tegen bijvoorbeeld een Everfall, met gemak een factor 40 - 50 hoger op zijn minst.Cowamundo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:40:
[...]
Het enige wat nog wel raar is aan de tradepost is dat je altijd de tax betaald van de tp waar het item op de markt is gezet en niet vanaf waar je koopt. Beetje dom als je het mij vraagt maargoed… it is what it is
Ikzelf heb dat ook gewoon. Als je geen territory hebt is travelen een heel stuk pittiger. Maar in plaats van dat je dan gemotiveerd word om wars te doen word je juist gedemotiveerd om te spelen.
Ben er nog steeds niet klaar mee maar het gross zie je gewoon verdwijnen.. zoo zonde.
Je snapt niet dat ze daar niet op dag 1 al gehoor aan gaven.
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 26-11-2021 21:38 ]
Maarja, zodra men terug komt bij lopen, tsja, is het weer niet goed.
Uiteindelijk is dit sowieso natuurlijk een beetje het verschil tussen wat men daadwerkelijk wil en wat men geromantiseerd graag wil zien binnen een MMO.
Ontzettend veel van wat AGS namelijk in New World heeft gedaan, is in lijn met wensen die al jaren binnen MMO communities geuit zijn. Dat het in de praktijk vervolgens niet uitwerkt voor velen, verbaast mij niet direct.
En is dan ook gewoon de reden waarom AGS al met enkele dingen overstag is gegaan, denk trading post linkage, walking speed buff op de wegen. En waarom er nog meer te wachten staan, denk dungeon finder, aangekondigde tuning orb veranderingen (makkelijker, details verder nog niet bekend) en mounts.
Daarnaast is het natuurlijk voor een partij als AGS ook gewoon belangrijk om eerst bepaalde zaken goed te evalueren. Je kunt niet aan alles wat een stel roeptoeters krijsen gehoor geven. Denk bijvoorbeeld met name binnen de eerste weken aan het vele geklaag over gebrek aan gold. Dit is inmiddels veel minder sterk aanwezig. Zo ben ik zelf echt niet de rijkste, maar loop ik bijvoorbeeld ook gewoon met 54k op dit moment en gaat dit nog altijd goed omhoog. En als ik in ieder geval naar de eigen server kijk, ben ik daarin echt niet de enige.
In mijn beleving is de wil om tijd en effort erin te doen verdwenen. Moet allemaal snel allejesus uber pawn ass bitchslab. Maar snel doorklikken bij de verhalen( ok die stelde niet veel voor). AGS heeft gefaald in diepte. De zones zijn er wel maar nog ernstig basic en dus minder beleving /empathie.Ontzettend veel van wat AGS namelijk in New World heeft gedaan, is in lijn met wensen die al jaren binnen MMO communities geuit zijn. Dat het in de praktijk vervolgens niet uitwerkt voor velen, verbaast mij niet direct
Yep, het feit alleen al dat het 'te lang' duurde allemaal was zelfs nog een best veel gehoorde complaint in de eerste weken. Met name 30 - 60, te veel tijd. We zijn krap 2 maanden post launch en de meeste mensen zijn al weken op cap. Enkel slackers zoals mijzelf zijn er nog niet.Sluissie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:56:
In mijn beleving is de wil om tijd en effort erin te doen verdwenen. Moet allemaal snel allejesus uber pawn ass bitchslab.
Toen ik vroegah begon met MMO's, terug in de dagen van met name RuneScape en Ragnarok Online als de twee MMO's welk ik echt veel als eerste gespeeld heb, duurde het echt eindeloos om tot cap te komen. Met name in bijvoorbeeld RuneScape. Sterker nog, 'endgame' was niet eens het streven, dat was er niet eens. Je had gewoon content, punt.
En in New World gaan veel mensen daar ontzettend aan voorbij.
De main story line is inderdaad niet heel spectaculair. Maar indien je de diverse side stories speelt en de lore pages leest, komt er best wel wat verhaal naar voren bijvoorbeeld.Sluissie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:56:
Maar snel doorklikken bij de verhalen( ok die stelde niet veel voor). AGS heeft gefaald in diepte. De zones zijn er wel maar nog ernstig basic en dus minder beleving /empathie.
Kan er nog wat meer diepgang zitten binnen de zones, ja. Zeker zonder spelers in de buurt kunnen delen van de wereld wat leeg voelen, wat statisch. Dat is iets waar ze aan kunnen werken. Maar ook dit lijken we wel te doen. Zo heeft datamining random encounters bijvoorbeeld naar voren gebracht, wekt in ieder geval de suggestie dat er meer variatie aangebracht zal gaan worden.
En persoonlijk zie ik veel liever dat AGS midgame content dan ook gewoon blijft verrijken, dan alleen nieuwe endgame content te maken en allerlei bypasses introduceert binnen het levelen. Speedruns zoals in WoW waarbij je binnen een middag van 1 tot cap kan komen bijvoorbeeld, hoop ik toch eigenlijk gewoon nooit te gaan zien in New World.

Is het enigszins vergelijkbaar met bijvoorbeeld Skyrim?
Of gaat dat enkel tot frustratie leiden?
Zeker goed speelbaar!Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:54:
Sorry als dit al eerder gevraagd is, en ik geef eerlijk toe, ik heb zelf geen onderzoek gedaan, maar is New World ook een beetje leuk speelbaar voor de casual (af en toe 's avonds op de bank een uurtje) single player speler?
Is het enigszins vergelijkbaar met bijvoorbeeld Skyrim?
Of gaat dat enkel tot frustratie leiden?
Ondanks dat er op de endgame veel commentaar is hebben de meeste mensen die ik ken al dik 200-500 uur in het spel zitten, voor 40€ is dat meer dan prima!
Het vervelendste waar je denk ik tegenaan kan lopen is dat zoals nu tijdelijk de TradePost is uitgeschakeld ivm een server rollback na aanleiding van een duplication bug. Ook schijnen er op sommige servers bijzonder veel bots aanwezig te zijn die allerlei mining, fishing en andere farm spots bezet houden.
Ook raad ik aan een server te zoeken die op de drukke uren/dagen niet aan de cap van 2250 spelers zit en je een queue krijgt om te kunnen spelen maar ongeveer rond de 1600-1800 zweeft.
Verder is het altijd lastig om voor iemand anders te bepalen of iets leuk is of niet maar ik DENK nogmaals dat je er voor 40€ meer dan genoeg speeltijd en plezier uit kan halen.
Het is momenteel in aanbieding op Steam voor €30Cowamundo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:05:
[...]
Zeker goed speelbaar!
Ondanks dat er op de endgame veel commentaar is hebben de meeste mensen die ik ken al dik 200-500 uur in het spel zitten, voor 40€ is dat meer dan prima!
Het vervelendste waar je denk ik tegenaan kan lopen is dat zoals nu tijdelijk de TradePost is uitgeschakeld ivm een server rollback na aanleiding van een duplication bug. Ook schijnen er op sommige servers bijzonder veel bots aanwezig te zijn die allerlei mining, fishing en andere farm spots bezet houden.
Ook raad ik aan een server te zoeken die op de drukke uren/dagen niet aan de cap van 2250 spelers zit en je een queue krijgt om te kunnen spelen maar ongeveer rond de 1600-1800 zweeft.
Verder is het altijd lastig om voor iemand anders te bepalen of iets leuk is of niet maar ik DENK nogmaals dat je er voor 40€ meer dan genoeg speeltijd en plezier uit kan halen.
Welke server zou je mij aanraden? (Of is het niet zoals vroeger bij Everquest en World of Warcraft dat je één server kiest en daar dan "aan vast" zit?)
Bijna alle NL/BE zitten op Barri.Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:25:
[...]
Het is momenteel in aanbieding op Steam voor €30
Welke server zou je mij aanraden? (Of is het niet zoals vroeger bij Everquest en World of Warcraft dat je één server kiest en daar dan "aan vast" zit?)
Hopelijk komen ze wel snel met de merge die de servers weer wat drukker maken.
Om de eigen wekelijkse voortgang maar weer bij te houden, een update.psychodude schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:43:
[...]
Om de eigen wekelijkse voortgang maar weer bij te houden, een update.
Played: 9 dagen, 8 uur en 58 minuten
Character level: 51 54
Gathering
Logging 120 140
Mining 160 173
Fishing 58 69
Harvesting 182 196
Tracking & Skinning 200
Refining
Smelting 129 147
Woodworking 123 133
Leatherworking 136 140
Weaving 133 138
Stonecutting 119 122
Crafting
Weaponsmithing 13 33
Armoring 107 112
Engineering 64 78
Jewelcrafting 28
Arcana 63 68
Cooking 118
Furnishing 7 12
Qua Territory Stories en questing weer een aantal arcs verder inmiddels, nu op 23/45 binnen de achievement tracker. Ondanks alle hate welk de quests krijgen, moet ik persoonlijk zeggen dat indien je rustig je tijd neemt, quest teksten leest en lore pages lees het één en ander eigenlijk best mooi in elkaar aansluit. Diverse story arcs ook netjes met elkaar samenhang vertonen.
De PvE > Gathering achievements zijn inmiddels volledig afgerond, 20/20. Als ook de General > Gather Count. De Refining Count achievements zijn inmiddels ook goede stappen aan het maken. Zeker na afgelopen week iets meer aan gathering gedaan te hebben.
Destinations achievement inmiddels op 26/39. Na een ruime anderhalve maand, dus eigenlijk nog maar 2/3e van het landschap van het spel ontdekt.
Sinds iets meer dan een week wel redelijk wat last van het hinderlijke gedrag van de client waarbij TP willekeurig gesloten wordt, crafts niet doorgaan, gathers interrupted worden.
Played: 10 dagen, 11 uur en 31 minuten
Character level: 54 56
Gathering
Logging 140 148
Mining 173 184
Fishing 69 75
Harvesting 196 200

Tracking & Skinning 200
Refining
Smelting 147 151
Woodworking 133 137
Leatherworking 140 143
Weaving 138 150
Stonecutting 122 126
Crafting
Weaponsmithing 33 51
Armoring 112 116
Engineering 78
Jewelcrafting 28
Arcana 68 77
Cooking 118
Furnishing 12
Had deze week eigenlijk 57 willen worden, maar met de downtime van één avond net niet gelukt. Naja, 60 blijft in ieder geval in zicht. Eindelijk

Dan eindelijk de tweede gathering skill 200 gekregen deze week, harvesting!
Qua Territory Stories en questing weer 3 arcs kunnen afronden afgelopen week, nu op 26/45 binnen de achievement tracker.
Ben benieuwd wanneer we de TP weer terug gaan zien. Begin langzaam aan toch best wel wat items te krijgen om te verkopen om wat ruimte te maken, zaken die ik zelf eigenlijk niet zo veel gebruik. Ook benieuwd of we deze week eindelijk iets van een ETA gaan krijgen voor wat betreft de server mergers.
Het duurt te lang om naar lvl 60 te komen is voor mij echt geen probleem. Ben vanaf het begin aan het spelen en nu lvl 52. Ik doe lekker alles op mijn eigen pace, heerlijk. Het grootste struikelblok is en blijft gewoon die Travel/Azoth onzin. Elke keer een doorn in het oog en het weerhoud mij ervan om mijn speeltijd efficiënt te gebruiken. Daarnaast het feit dat ik op een dode server speel waar mijn faction geen enkele territorium in bezit heeft. Om die 2 reden speel ik nu niet zoveel meer.
Maar ik ben verheugt te horen dat er wellicht mounts komen. Dat geeft me goede hoop
Travelcost: Zoals zo vaak gezegd: travelen kost te veel en er is geen makkelijke manier om Azoth te krijgen.
Geen mounts: Zie hierboven. Travelen kan erg lang duren en elke missie bestaat voor 50% uit lopen.
Geen boeiende storyline: Ik klik het maar door...
Saaie sidequests: In de basis allemaal hetzelfde. 7 kistjes hier, 10 monsters daar. Heb echt geen idee wat ik uit die kistjes trek, ik weet alleen dat ik ze moet looten.
Armor / skins: Te weinig variatie. Ik speel Marauder en heb Soldier, Gladiator, Ravager en Destroyer gehad. Hier veel moeite voor gedaan en de Armor is qua statts telkens iets beter. Maar ze zien er helaas exact hetzelfde uit. Dit geeft mij geen gevoel van progression. Gemiste kans want juist dit aspect vindt ik leuk! De Skins vindt ik op het moment matig. Maar dat komt nog. Ja ja, net zoals in Diablo3 zeker. Wat is de moeite om wat leuke skins toe te voegen? Er zouden er niet 3 moeten zijn maar 30.
Je hebt de PTR client geïnstalleerd/opgestart lijkt het?Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:11:
Sorry, maar zou iemand me opweg kunnen helpen?
Ik zit in dit startscherm:
[Afbeelding]
En nu?
Je hebt de verkeerde game gedownload. Dit is de PTR-versie.Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:11:
Sorry, maar zou iemand me opweg kunnen helpen?
Ik zit in dit startscherm:
[Afbeelding]
En nu?
Je moet de andere versie hebben die nu niet geïnstalleerd is vermoed is.
Rupsen, Rapsen.
Ik heb deze gekocht via Steam:Metian schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:13:
[...]
Je hebt de verkeerde game gedownload. Dit is de PTR-versie.
Je moet de andere versie hebben die nu niet geïnstalleerd is vermoed is.
https://store.steampowered.com/app/1063730/New_World/
Niet de goeie?
Ah, nevermind... ik heb idd de verkeerde gedownload geloof ik. Ben nu de goeie aan het binnenhalen..
(Had gewoon het eerste aangeklikt dat ik tegen kwam
[ Voor 18% gewijzigd door Bloedvat op 27-11-2021 12:18 ]
Haha. Je moet inderdaad gewoon "New World" hebben niet "New World Public Test Realm".Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:15:
[...]
Ik heb deze gekocht via Steam:
Niet de goeie?
Ah, nevermind... ik heb idd de verkeerde gedownload geloof ik. Ben nu de goeie aan het binnenhalen..
(Had gewoon het eerste aangeklikt dat ik tegen kwam)
Rupsen, Rapsen.
Dat wel, maar je krijgt binnen Steam 2 clients om te kunnen installeren. New World, en New World Public Test Realm.Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:15:
[...]
Ik heb deze gekocht via Steam:
Niet de goeie?
(Had gewoon het eerste aangeklikt dat ik tegen kwam)
Je moet zorgen dat je New World installeert / launched om het spel op de live servers te kunnen spelen.
Ik kwam dit tegen:
YouTube: Practically immortal - the BEST solo PvE build in New World
Maar ik heb een lichte voorkeur voor ranged. Wellicht heeft hier nog iemand een goede tip? (mss is er niet echt een geschikte ranged pve solo build?)
* leuk vind ik: een build waarbij ik niet te makkelijk zelf dood ga
Edit:
Wellicht deze "The Undying (Hatchet + Life Staff)"
Klinkt goed voor mij (beginner en casual)one of the easiest to pull off, and it’s recommended for those who want to have a more casual time playing the game solo
Alleen wat minder damage..
[ Voor 41% gewijzigd door Bloedvat op 27-11-2021 14:21 ]
Morgen heb ik een drukke dag, dus dacht doe alvast de quest taken voor de dagelijkse 3 bonus faction questen. Als ik die morgen dan in ga leveren, krijg ik dan de extra beloning voor de dagelijkse 3 bonus faction questen, of moet je de hele quest doen op de reset dag?
Zelf de hatchet life staf gebruikt en gebruik deze eigenlijk nog steeds. Vrij weinig mobs die je dood krijgen ook niet snel meerdere tegelijk. En je hebt nooit potions nodig. Tip: draag heavy armor.Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:57:
Iemand nog tips voor een leuke* pve solo build?
Ik kwam dit tegen:
YouTube: Practically immortal - the BEST solo PvE build in New World
Maar ik heb een lichte voorkeur voor ranged. Wellicht heeft hier nog iemand een goede tip? (mss is er niet echt een geschikte ranged pve solo build?)
* leuk vind ik: een build waarbij ik niet te makkelijk zelf dood ga, maar toch nog e.e.a. dood krijg... goh.. wie niet hé
Edit:
Wellicht deze "The Undying (Hatchet + Life Staff)"
[...]
Klinkt goed voor mij (beginner en casual)
Alleen wat minder damage..
Void gauntlet kan ook leuk zijn in combi met de lifestaff.
Kun je idd morgen inleveren en bonus pakken. Moment van inleveren is het enige dat er toe doet.fitznl schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:19:
Heb een vraagje, kreeg in global geen reactie, dus hier maar even neerzetten.
Morgen heb ik een drukke dag, dus dacht doe alvast de quest taken voor de dagelijkse 3 bonus faction questen. Als ik die morgen dan in ga leveren, krijg ik dan de extra beloning voor de dagelijkse 3 bonus faction questen, of moet je de hele quest doen op de reset dag?
Ben nu lvl4 (net begonnen dus) en alles is greyed out, behalve "sword and shield".
Heeft het zin om nu skill points te sparen, totdat ik deze kan toekennen aan bijvoorbeeld Life Staff? (Of werkt het niet zo?)
je bouw punten op per wapen door het te gebruiken. Zolang jij geen life staff ga gebruiken zul je daar dus ook geen punten voor opbouwenBloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:03:
Vanaf welke level, of wat is er voor nodig, om skill points toe te kennen aan andere wapens?
Ben nu lvl4 (net begonnen dus) en alles is greyed out, behalve "sword and shield".
Heeft het zin om nu skill points te sparen, totdat ik deze kan toekennen aan bijvoorbeeld Life Staff? (Of werkt het niet zo?)
Ah helderhuntedjohan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:05:
[...]
je bouw punten op per wapen door het te gebruiken. Zolang jij geen life staff ga gebruiken zul je daar dus ook geen punten voor opbouwen
Die zal ik dus eerst ergens moeten vinden
Gewoon craften 😂Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:18:
[...]
Ah helder
Die zal ik dus eerst ergens moeten vinden
als je toevallig op diana's groove server zit kan ik je allicht wel aan een staf helpen. maar die kans is klein dat je daar zit
[ Voor 24% gewijzigd door huntedjohan op 27-11-2021 16:45 ]
Tonight we will attempt to restore the trading post to its state on November 24th at 12:45PM CET (the rollback point for the affected servers). There is a significant amount data involved and the scripts will take several hours to complete. You may notice items starting to appear in the trading post (even though you can’t purchase, sell or remove them). Once the script is completed and validated through testing, we will unlock the trading post. Turning the trading post back on will require a restart.
Lane
Ah tnx, ik dacht al dat ik iets verkeerd deed toen ik net een life staff wilde kopenpsychodude schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:02:
Update voor wat betreft de TP op de Europese servers.
[...]
Welke faction kan ik het beste kiezen? (Begrijp ik goed dat ik alleen met lui van dezelfde faction kan groupen?)
Nee je kan met iedereen groupen. Voordeel is dat als jouw faction veel gebieden heeft, teleporten stuk goedkoper is.Bloedvat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:25:
[...]
Ah tnx, ik dacht al dat ik iets verkeerd deed toen ik net een life staff wilde kopen![]()
Welke faction kan ik het beste kiezen? (Begrijp ik goed dat ik alleen met lui van dezelfde faction kan groupen?)
Alleen bij switch kan dat niet. Als nieuwe speler kun je wel joinen.Cowamundo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:12:
Je kan alleen niet de dominante faction joinen toch? Of is dat alleen als ja de eerste keuze wilt switchen?
En is ergens op te zoeken welke faction momenteel dominant is per server?psychodude schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:32:
[...]
Alleen bij switch kan dat niet. Als nieuwe speler kun je wel joinen.
Want dat is dus voordeliger begrijp ik.
Edit:
Ach.. je ziet het gewoon op de map

[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 28-11-2021 09:50 ]
Komende weken komen er wel server merges. Dan worden alle gebieden weer op 0 gezet (of eerlijk verdeeld, who knows?).Bloedvat schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:39:
[...]
En is ergens op te zoeken welke faction momenteel dominant is per server?![]()
Want dat is dus voordeliger begrijp ik.
Edit:
Ach.. je ziet het gewoon op de map
Maar tot die tijd loont het wel om de grootste faction te joinen.
En waar haal je deze info vandaan? Want tot nu toe is er nog helemaal niks bekend over server merges behalve mensen die DENKEN dat het begin dec gaat gebeuren.Kidjuh schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:24:
[...]
Komende weken komen er wel server merges. Dan worden alle gebieden weer op 0 gezet (of eerlijk verdeeld, who knows?).
Maar tot die tijd loont het wel om de grootste faction te joinen.
Het is bekend dat ze er mee bezig zijn en al mee getest hebben in de laatste Dev notes. Wanneer precies weet niemand, maar als ik AGS was, zou ik redelijk tempo maken hiermee. Ze krijgen op Barri niet eens meer 1 Outpost Rush vol op zondagmiddagCowamundo schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:30:
[...]
En waar haal je deze info vandaan? Want tot nu toe is er nog helemaal niks bekend over server merges behalve mensen die DENKEN dat het begin dec gaat gebeuren.

Er is inderdaad nog geen definitieve datum. Maar toch wel het nodige dat er op lijkt te wijzen dat dit gehaald zal worden. De PTR merge test recent is reeds gedaan. Een recente dev blog post heeft nogmaals de aanstaande mergers benoemd. December lijkt daarin gewoon logisch te blijven. En vermoedelijk zullen ze het voor de December content patch willen doen, kan ik mij zo indenken.Cowamundo schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:30:
[...]
En waar haal je deze info vandaan? Want tot nu toe is er nog helemaal niks bekend over server merges behalve mensen die DENKEN dat het begin dec gaat gebeuren.
Ouch ik wist niet dat het zo slecht ging met Barri en Muria by the way.. ik zit zelf op jacquet dus in de zelfde world set Vanaheim Firma. 2 weken geleden in het weekend waren er nog ongeveer 3800 mensen online op de hele word set met ongeveer 850 op Barri en Muria.Kidjuh schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:09:
[...]
Het is bekend dat ze er mee bezig zijn en al mee getest hebben in de laatste Dev notes. Wanneer precies weet niemand, maar als ik AGS was, zou ik redelijk tempo maken hiermee. Ze krijgen op Barri niet eens meer 1 Outpost Rush vol op zondagmiddag.
Toen was de hoop nog hoog dat er met een merge 2 goed gevulde servers gemaakt konden worden.
At this moment zijn er maar 1600 mensen online op de world set… pijnlijk.
Wat wel bekend was is dat ze de merges binnen de world sets wilde houden omdat dat minder gedoe zou opleveren met dubbele namen etc.
Hoe langer het duurt begint het er wel steeds meer op te lijken dat ze dit zullen moeten loslaten en het dus een stuk gecompliceerder gaat worden.
Maar hoe langer het duurt in de huidige staat is elke dag langer een extra verlies aan players.
Namen zijn uniek, daar zit het probleem niet. De character restriction per world set (1 character) is een dingetje. Indien je 2 world sets gaat mergen waarin een speler dus 2 characters heeft, kan dit volgens de huidige restricties niet.Cowamundo schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:00:
[...]
Ouch ik wist niet dat het zo slecht ging met Barri en Muria by the way.. ik zit zelf op jacquet dus in de zelfde world set Vanaheim Firma. 2 weken geleden in het weekend waren er nog ongeveer 3800 mensen online op de hele word set met ongeveer 850 op Barri en Muria.
Toen was de hoop nog hoog dat er met een merge 2 goed gevulde servers gemaakt konden worden.
At this moment zijn er maar 1600 mensen online op de world set… pijnlijk.
Wat wel bekend was is dat ze de merges binnen de world sets wilde houden omdat dat minder gedoe zou opleveren met dubbele namen etc.
Hoe langer het duurt begint het er wel steeds meer op te lijken dat ze dit zullen moeten loslaten en het dus een stuk gecompliceerder gaat worden.
Maar hoe langer het duurt in de huidige staat is elke dag langer een extra verlies aan players.
Overigens, 1600 spelers merged is echt verder helemaal niet zo verkeerd.
Ook spelers die nog interesse hebben om terug te keren, komen bij major patches vermoedelijk weer even kijken. En zo zijn er best redelijk wat spelers die eigenlijk alleen maar tijdelijk gestopt zijn. Zie bijvoorbeeld ook de uitkomsten van deze poll van Ser Medieval recent.
/f/image/o9Mvydb5ciJn6LDVPo2NCuMe.png?f=fotoalbum_large)
Een krappe 40% van zijn volgers is tijdelijk gestopt.
Met 1600 behoud je dan ook wat ademruimte om niet tegen queues aan te lopen rondom major patches.
Moet zeggen de population op Pointland lijkt redelijk gestabiliseerd te zijn. Niet hoog, maar blijft een beetje hangen rond de 150 - 160 peak. Rest van de world set let ik verder niet zeer op. In ieder geval te hoog om alle worlds tot 1 te mergen op dit moment. Mergen tot twee met rond de 1300 - 1400 spelers peak lijkt wel mogelijk. Maar ja, afwachten.
Is voor het eerst sinds ±10 jaar dat ik weer eens een MMO probeer (daarvoor een paar jaartjes WOW, maar vooral vele jaren zeer actief Everquest 2 gespeeld). Dit maal, door wijziging in privéleven (gezinsuitbreiding dus blij met ieder vrij uurtje dat ik kan vinden
Ben na een uur of 10 New World spelen nog geen bugs tegengekomen, de server (Barri) is gezellig gevuld en de gameplay staat casual solo spelen prima toe (weapon- en craftingsysteem is lekker eenvoudig/toegankelijk voor nieuwkomers in vergelijking tot EQ2).
Wellicht begint de "ellende" pas richting end game of als je veel in groups speelt. Maar wellicht ben ik ook gewoon niet al te veeleisend
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)
![]() | Samen spelen, chatten en lobbies: Check de Tweakers Discord |