Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Bloedvat schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:04:
Ik snap alle ophef niet zo. Ik heb dit weekend de eerste paar uurtjes New World gespeeld (mss is dat de reden dat ik de ophef nog niet begrijp), maar ik ving het tot nu toe een heel vermakelijk spel.

Is voor het eerst sinds ±10 jaar dat ik weer eens een MMO probeer (daarvoor een paar jaartjes WOW, maar vooral vele jaren zeer actief Everquest 2 gespeeld). Dit maal, door wijziging in privéleven (gezinsuitbreiding dus blij met ieder vrij uurtje dat ik kan vinden ;)) speel ik lekker casual en dus een stuk minder/niet serieus gericht op role play en raids.

Ben na een uur of 10 New World spelen nog geen bugs tegengekomen, de server (Barri) is gezellig gevuld en de gameplay staat casual solo spelen prima toe (weapon- en craftingsysteem is lekker eenvoudig/toegankelijk voor nieuwkomers in vergelijking tot EQ2).
Wellicht begint de "ellende" pas richting end game of als je veel in groups speelt. Maar wellicht ben ik ook gewoon niet al te veeleisend :P
Ik vermaak me ook nog uitstekend, level 48 nu. Geklaag is veelal van end game spelers, door bepaalde exploits is het PvP niet te doen. Merk ik gelukkig nog niks van :*) (want te laag level, dat dan weer wel) .

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Veel van het negatieve is en blijft toch ook maar een beperkte club, waarmee ze nota bene zichzelf een beetje opfokken.

Anderen zijn toch meer in stilte vertrokken of tijdelijk opzij gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ben al een paar weken level 60 maar speel nog elke dag, lekker een beetje harvesten en skinnen om weer shit op de markt te verkopen of m'n skills naar 200 te krijgen. Verder nog flink aan het sparen voor m'n Voidbent setje waarvan ik enkel nog de breastplate heb momenteel.
Ik hang ook elke dag met een clubje mensen in een Discord voice channel terwijl we elite chest runs doen dus dat maakt het net even wat leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Het is ook gewoon een zeer vermakelijke game.
Had zelf ook niet verwacht dat ik er (tot nu toe) 350 uur in zou stoppen. Maar naar mate je langer speelt worden er gewoon steeds meer cracks zichtbaar.

Het vervelendste is dat de problemen die het spel heeft alleen maar groter en meer lijken te worden ipv dat ze verdwijnen. En dat de go-to oplossing elke keer iets disablen is en communicatie vaak lang op zich laat wachten over het verloop van zaken.

Door de leegloop van veel servers worden er vervolgens nog meer problemen zichtbaar en zie je dat het spel gewoon nog ontzettend veel werk nodig heeft. Dit spel heeft ontzettend veel potentie en de graphics en audio zijn prachtig maar nog wel een erg ruwe parel.

Ik hoop van harte dat ze snel genoeg aan de problemen kunnen werken maar met alle feestdagen die van start gaan ben ik bang dat het nog wel even zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:52
ben ook begonnen.. Hellheim.. lvl 21.. vermaak me zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Wil binnenkort ook weer verder, druk met ook andere games en dingen :P en natuurlijk nog wel klein beetje huiverig met de dupe dingen die er spelen, maar zolang ze straks maar een goede oplossing hebben. Maar tot nu toe heb ik ook erg veel plezier gehad met de game. Gewoon lekker vernieuwend en wat anders :D

@Ozza Nice! Welke wapens heb je uitgekozen?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Diigii schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:44:
Wil binnenkort ook weer verder, druk met ook andere games en dingen :P en natuurlijk nog wel klein beetje huiverig met de dupe dingen die er spelen, maar zolang ze straks maar een goede oplossing hebben. Maar tot nu toe heb ik ook erg veel plezier gehad met de game. Gewoon lekker vernieuwend en wat anders :D
De laatste daadwerkelijke uitgevoerde dupe is, voor zover bekend in ieder geval, inmiddels al weer een aantal weken geleden. Furnishing is nog niet echt weer geactiveerd, trade ervan is nog steeds stopgezet. Hopen dat dit snel terugkomt. Maar echt andere dupes zijn er op dit moment niet meer voor zover te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Diigii schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:44:

@Ozza Nice! Welke wapens heb je uitgekozen?
Great Axe + Hatchet momenteel om te levelen.. bevalt goed. Misschien toch wat range erin brengen met Bow of musket.. weet nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:53
Vraagje:

Ik ben inmiddels een uur of 10 onderweg met mijn hatchet-life staff build en ik merk nu dat mijn life staff nauwelijks tot niet meer omhoog gaat in level.

Dat komt wellicht omdat ik de life staff voornamelijk/alleen maar gebruik om gevechten mee te starten, om vervolgens te switchen naar de hatchet. Die laatste leveled dus wel nog redelijk rap, maar mijn life staff niet (of nauwelijks)

Probleem is echter dat ik vijanden van mijn level slecht dood krijg met de life staff en bij adds duurt het gevecht te lang en ga ik meestal zelf dood.

Hoe kan ik het beste de life staff levelen? Heeft het zin om lage level vijanden met alleen de staff te doden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Bloedvat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:23:
Vraagje:

Ik ben inmiddels een uur of 10 onderweg met mijn hatchet-life staff build en ik merk nu dat mijn life staff nauwelijks tot niet meer omhoog gaat in level.

Dat komt wellicht omdat ik de life staff voornamelijk/alleen maar gebruik om gevechten mee te starten, om vervolgens te switchen naar de hatchet. Die laatste leveled dus wel nog redelijk rap, maar mijn life staff niet (of nauwelijks)

Probleem is echter dat ik vijanden van mijn level slecht dood krijg met de life staff en bij adds duurt het gevecht te lang en ga ik meestal zelf dood.

Hoe kan ik het beste de life staff levelen? Heeft het zin om lage level vijanden met alleen de staff te doden?
Low level grind kun je inderdaad doen. Alternatief is in een party spelen zodat iemand anders als het ware tanked en jij DPS/healing levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
psychodude schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:36:
[...]

Low level grind kun je inderdaad doen. Alternatief is in een party spelen zodat iemand anders als het ware tanked en jij DPS/healing levert.
Effe voor mijn begrip;
Wordt de weapon xp toegekend aan het wapen, of (in een groep) aan de wapens die in gebruik zijn, tijdens het doen van damage, of alleen op moment van een kill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:14
Bloedvat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:17:
[...]

Effe voor mijn begrip;
Wordt de weapon xp toegekend aan het wapen, of (in een groep) aan de wapens die in gebruik zijn, tijdens het doen van damage, of alleen op moment van een kill?
XP word toegewezen op basis van de kill. maar het wapen moet wel damage hebben gedaan op de enemy die dood gaat.

Stel je krijgt 100 xp en je doet 90% damage met je bow en 10% met je axe dan krijgen beide alsnog gewoon 50xp

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Ricmaniac schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:28:
[...]

XP word toegewezen op basis van de kill. maar het wapen moet wel damage hebben gedaan op de enemy die dood gaat.

Stel je krijgt 100 xp en je doet 90% damage met je bow en 10% met je axe dan krijgen beide alsnog gewoon 50xp
Ah ok, dus door wat ik nu doe (starten met de staff en afmaken met de hatchet) zouden beide wapens even snel moeten levelen?

Want ik heb echt het idee dat m'n hatchet veel sneller gaat dan m'n life staff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bloedvat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:37:
[...]

Ah ok, dus door wat ik nu doe (starten met de staff en afmaken met de hatchet) zouden beide wapens even snel moeten levelen?

Ja ze krijgen beide net zo veel. als ze niet gelijke level zijn kan het inderdaad zo zijn dat 1 sneller levelt dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:29
Ik had de game vandaag weer eens opgestart na een paar weken afwezigheid, maar kreeg al direct in het menu een enorm lage fps en ingame bleef dit zo, terwijl mijn fps normaal makkelijk 60 fps haalt.

Uiteindelijk gevonden dat dit veroorzaakt lijkt te worden door Citrix workspace.🤨 Die deinstalleren en daarna puur de web app van Citrix gebruiken heeft het voor mij gefixed.

[ Voor 3% gewijzigd door flippiej op 30-11-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
flippiej schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:22:
Ik had de game vandaag weer eens opgestart na een paar weken afwezigheid, maar kreeg al direct in het menu een enorm lage fps en ingame bleef dit zo, terwijl mijn fps normaal makkelijk 60 fps haalt.

Uiteindelijk gevonden dat dit veroorzaakt lijkt te worden door Citrix workspace.🤨 Die deinstalleren en daarna puur de web app van Citrix gebruiken heeft het voor mij gefixed.
Citrix gaat wel vaker slecht samen met gaming. Noodzakelijk kwaad voor werk veelal helaas. Zelf geen last van. Maar ja, gezien slechte ervaringen met o.a. Cities Skylines, Hollow Knight en diverse andere Unity games in het verleden update ik Citrix eigenlijk nooit meer zodra ik eenmaal een stable versie heb waarmee mijn games werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Bloedvat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:37:
[...]

Als je 2 wapens hebt gebruikt om een mob dmg te doen wordt de exp 50-50 over de wapens verdeeld. In een party telt alleen het wapen dat je op het moment van de kill in je handen hebt, of je er nou dmg mee hebt gedaan of niet. Wat ook kan is met meerdere mensen in het zelfde gebied in een party spelen maar solo je ding doe . Je krijgt namelijk over een redelijk grote afstand weapon exp voor de kill van een party member. Doe je dit dus met 5 man en ben je allemaal lekker solo je ding aan het doen (mobs farmen bv) geef je elkaar weapon exp bij elke kill en gaat het best snel.

Zelf had ik al mijn attribute points op focus gezet en alles met de life-staff gekilled. Als er teveel mobs kwamen sacred ground, beacon, switch naar hatchet, berserk en hakken maar. Beserk geeft meerdere keren een heal die door SG flink geboost wordt. Eventueel na berserk nog een keer een heal op jezelf doen en weer terug naar hatchet om door te hakken.
Zeker met heavy armor (light en medium zijn ruk) zou je gewoon niet dood moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Net m'n FOV van 50 naar max gezet.. wat een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Patch notes voor vandaag, downtime begint om 8.00 uur.
https://www.newworld.com/...es/new-world-update-1-1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Blij dat er weer wat problemen opgelost worden (en hopelijk geen nieuwe gemaakt) en er eindelijk ook stappen worden gemaakt voor de server merges. Helaas betekend dit ook dat het nog minimaal een week gaat duren voor dit ook echt gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gaan het zien inderdaad. Hopen dat er dit keer niet teveel nieuwe problemen naar voren komen. Zijn in ieder geval een aantal goede fixes voor nog resterende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Dat verhaal over die crafting XP en dat het rewarding is is natuurlijk de grootste bullshit die je gelezen hebt tot nu toe 8)7
Verder worden alle elementals nu helemaal de grond in generfd inclusief de hoeveelheid wyrdwood die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
RubenSaurus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:42:
Dat verhaal over die crafting XP en dat het rewarding is is natuurlijk de grootste bullshit die je gelezen hebt tot nu toe 8)7
Verder worden alle elementals nu helemaal de grond in generfd inclusief de hoeveelheid wyrdwood die je krijgt.
Persoonlijk ben ik er niet op tegen. Het aantal quintessence dat ze dropten was natuurlijk ook gewoon ontzettend hoog, versus no effort. Met een half uurtje wat van die elemental bears bijvoorbeeld heb ik in no time iets van 100 quintessence verzameld een keertje.

Door de huidige wijziging heeft Arcana meer nut in het maken van quintessence. En hebben motes ook meer nut dan orbs alleen.

Ook voor wat betreft het craften zien we iig op mijn server wel een iets gunstige verschuiving van waarde van bijvoorbeeld starmetal ontstaan op dit moment, en iron juist dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Ik zit nu niet achter m'n pc om het exact te "quoten", maar ik zag naast mijn equipte shield een melding dat de stats van m'n shield alleen werken, als ik 'm gebruik in combinatie met een sword.

Heeft een shield überhaupt wel nut als ik 'm gebruik i.c.m. een hatchet? (Ik zag zo snel niet iets van armor rating ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Bloedvat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:36:
Ik zit nu niet achter m'n pc om het exact te "quoten", maar ik zag naast mijn equipte shield een melding dat de stats van m'n shield alleen werken, als ik 'm gebruik in combinatie met een sword.

Heeft een shield überhaupt wel nut als ik 'm gebruik i.c.m. een hatchet? (Ik zag zo snel niet iets van armor rating ofzo)
Nee. Heeft geen zin in combinatie met hatchet. Je voegt dan alleen equipment weight toe, zonder enige verdere benefit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Laatst online: 10:57
https://forums.newworld.c...og-end-game-update/619609

Noice! :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOJzgiEoJB91vALIuTT0_2DM6QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0X3h285oAnTbhCRF6sxJFUCX.jpg?f=fotoalbum_large

Watermark gaat expertise heten 3n ze gaan het eindelijk laten zien

[ Voor 75% gewijzigd door Khaelos op 03-12-2021 09:14 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ja en ze gaan je gear helemaal kapot nerfen, dus als je WM op 550 zit en je hebt een GS600 piece dan wordt hij gedowngrade naar 550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:00
RubenSaurus schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:36:
Ja en ze gaan je gear helemaal kapot nerfen, dus als je WM op 550 zit en je hebt een GS600 piece dan wordt hij gedowngrade naar 550
Nee je gear wordt niet "kapot generfed". Het wordt nu zo gemaakt dat je niet X uur kan skippen door maar hoog lvl items te kopen als een fresh lvl 60 en zo hoort het ook. Wil je sterk zijn? dan moet je hard werken, net zoals iedereen waarvan zn watermark 600 is, no shortcuts.😉

En wees blij, ze hadden ook kunnen zeggen dat je 600 gearscore items pas kan dragen als je watermark daadwerkelijk 600 is.

[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 03-12-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Wat voor nut heeft het dan nog om GS500+ items via de TradePost te kopen/verkopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Cowamundo op 03-12-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Cowamundo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:40:
Wat voor nut heeft het dan nog om ook maar iets via de TradePost te kopen?
Hoe bedoel je? items droppen niet alleen maar op 600 he dus je kan gewoon nog steeds gear kopen/verkopen. Items tot 580 waren bijna geen drol waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 03-12-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Ook in New World zijn de data miners los gegaan:

https://aeternum-adventure.com/datamining/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Lekker als je ipv WM grind te doen gewoon je crafts hebt geleveled en je nu 600 items kunt maken maar je daar geen profijt van hebt omdat je je tijd anders gespendeerd hebt dan hersenloos in een zerg meegaan door Shattered Mountains :+
Dit is al een paar weken oud en volgens mij al gedeeld hier.

[ Voor 37% gewijzigd door RubenSaurus op 03-12-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Cowamundo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:40:
Wat voor nut heeft het dan nog om GS500+ items via de TradePost te kopen/verkopen?
Hier ben ik ook een beetje 'bang' voor. In de weg naar prestige 600, zal je als speler gaandeweg voldoende lagere GS items tegenkomen. De echte meerwaarde voor kopen van gear via de TP lijkt mij hierin ook snel verloren te gaan. Zoals het nu gepresenteerd is, klinkt dit als een flinke verdere klap voor met name crafted gear.
RubenSaurus schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:02:
Lekker als je ipv WM grind te doen gewoon je crafts hebt geleveled en je nu 600 items kunt maken maar je daar geen profijt van hebt omdat je je tijd anders gespendeerd hebt dan hersenloos in een zerg meegaan door Shattered Mountains :+

[...]

Dit is al een paar weken oud en volgens mij al gedeeld hier.
Deze had ik inderdaad enkele weken geleden ook reeds gedeeld. Met de komst van de nieuwe PTR ben ik benieuwd of we hier nog weer een update in gaan zien. Deze data is namelijk vanuit de november PTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze meteen 6 verschillende types Gypsum introduceren. Heb je een mix van alle 6 nodig om een orb te maken of alles van 1 type?
Ze posten weer eens wat zonder een diepe uitleg waardoor iedereen weer gaat zitten speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Op de bijna lege server waar ik zit zowaar gisteren een goede Invasion gehad. Met nog 6 minuten te gaan in de invasion kwam er ineens een gigantisch hoofd aanzweven met lasers uit de ogen. Ik kwam niet meer bij van het lachen :P Ook de bison launcher is prachtig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
RubenSaurus schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:02:
Dat is toch de keuze van die spelers? net zoals ik het craften links heb laten liggen en er voor koos om alles op 600 watermark te krijgen. Hoor je mij klagen dat ze craften pas geleden hebben generfed en het nu langer duurt om van 0-150 te gaan?

Er heerst tegenwoordig zo een zeik cultuur, alleen maar klagen. Zijn genoeg andere games toch. :+

Er is trouwens ook geen èèn succesvolle MMO waar je de beste ingame gear kan craften, wat volkomen logisch is. Dus misschien hadden ze zich wat beter in het hele gebeuren moeten verdiepen voor ze al hun tijd en resources daarin pompte. En je kan nog steeds veel geld verdienen met het verkopen van items + de nieuwe reward bonus.

Ik heb in ieder geval veel zin in de nieuwe update. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 03-12-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Ja er zitten gewoon teveel rare mechanics in het spel die ze nu zo rigoreus moeten aanpakken dat je hoe dan ook een hoop mensen tegen het verkeerde meen gaat schoppen. Dit hadden ze van t begin af aan al veel beter moeten beoordelen en aanpassen. De meeste negativiteit komt gewoon door alle rare keuzes, bugs en slechte patches en dan is elke “negatieve” verandering te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Leuk die reactie van Ambition88.

Maar ik lees de dev reactie toch meer als een "speel het spel alleen zoals wij het bepalen" aankondiging. En dat is simpelweg vragen om moeilijkheden.

En natuurlijk mag je de negatieve reacties een zeik cultuur noemen en lekker met je vinger wijzen dat spelers lekker nu gestraft worden voor het spel verkeerd gespeeld te hebben.

Waar we het wel over eens zijn is dat er genoeg andere games zijn.

Blijf het jammer vinden. Heb me op mijn manier prima vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
fitznl schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:50:
Maar ik lees de dev reactie toch meer als een "speel het spel alleen zoals wij het bepalen" aankondiging. En dat is simpelweg vragen om moeilijkheden.
Is dat niet altijd zo? :9

Tenminste, zolang als het geen game is met modding, bij een MMO überhaupt gewoon niet aan de orde, is het toch altijd gewoon naar het bepalen van de devs?

Daarnaast worden er nu mogelijkheden toegevoegd om op nieuwe wijze te komen tot het dragen van beter gear. Plus huidig HWM wordt gewoon omgezet in prestige, dus voor de spelers die reeds op niveau zijn, wordt er niets verloren.

Voor crafters en gatherers is het wat irritant om teruggezet te worden, dat zeker ja. Maar:
Emerald Gypsum – found in Trade Skill Aptitude Reward Containers

Dat zorgt er in ieder geval voor dat je nog altijd met alleen crafting iig prestige kan levelen voor zover het lijkt.

En er zit in ieder geval een grace period tussen lijkt het. Want de eerste veranderingen komen in de december update, terwijl het effect van downscaling van gear pas "early 2022" is. Zou mij niet verbazen als daarmee de January update wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
psychodude schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:57:
[...]
Voor crafters en gatherers is het wat irritant om teruggezet te worden, dat zeker ja. Maar:
Emerald Gypsum – found in Trade Skill Aptitude Reward Containers

Dat zorgt er in ieder geval voor dat je nog altijd met alleen crafting iig prestige kan levelen voor zover het lijkt.
Met de huidge craft xp curve moet je dan hopelijk niet zo verdomd veel nutteloze items moeten craften.
Om daarmee alles op GS 600 te krijgen wordt dan ook een eindeloze missie ben ik bang..

Hopelijk komt daar op de PTS meer info over hoe snel dat gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Cowamundo op 03-12-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Oeps, wrong button.

[ Voor 94% gewijzigd door Cowamundo op 03-12-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Cowamundo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:40:
[...]

Met de huidge craft xp curve moet je dan hopelijk niet zo verdomd veel nutteloze items moeten craften.
Om daarmee alles op GS 600 te krijgen wordt dan ook een eindeloze missie ben ik bang..

Hopelijk komt daar op de PTS meer info over hoe snel dat gaat.
Gezien de randomness van de items die je craft, craft je eigenlijk sowieso wel best veel op dit moment. Vraag is natuurlijk inderdaad, hoeveel, maar ik vermoed dat dit eigenlijk nog niet eens heel gek hoeft te zijn. Overigens, een deel van de crafting skills is met name tijdens het levelen nutteloos. Maar endgame heeft het in ieder geval nu nog wel enig zin. Hoop is natuurlijk wel dat met deze verandering dit niet al te veel komt te veranderen voor met name de gear crafting professions. Hoewel consumables zoals bijvoorbeeld via Arcana en Cooking uiteraard nog wel in trek zullen blijven.

En in ieder geval op mijn server is Arcana het best wel waard. Zelfs op mijn uber low Arcana level, gaan health pots als zoete broodjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Datamining van m4rx op reddit geeft wat meer inzicht over hoe lang het één en ander naar verwachting zal duren.

spoiler:
There's 21 casts (one for each watermark) and 10 levels of watermark.

So you will need 210 Orbs to get from 500->600 GS for all items.

That would cost 126,000 gold minimum (excluding taxes) and take at least 30 days if you do all 7 orbs every day.

Realistically you can probably do 1-2 orbs a day, so more likely 105-210 days to get all items to 600.

Zie verder:
https://www.reddit.com/r/...psum_datamine_discussion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
psychodude schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:33:
Datamining van m4rx op reddit geeft wat meer inzicht over hoe lang het één en ander naar verwachting zal duren.

spoiler:
There's 21 casts (one for each watermark) and 10 levels of watermark.

So you will need 210 Orbs to get from 500->600 GS for all items.

That would cost 126,000 gold minimum (excluding taxes) and take at least 30 days if you do all 7 orbs every day.

Realistically you can probably do 1-2 orbs a day, so more likely 105-210 days to get all items to 600.

Zie verder:
https://www.reddit.com/r/...psum_datamine_discussion/
Toch denk ik dat het voor veel mensen als een slap in the face gaat voelen… maar hopelijk komt het ten goede van de content. Hopelijk laten die merges niet lang op zich wachten want zelfs HWM groups zijn op mijn server mu schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Oeps verkeerde topix

[ Voor 89% gewijzigd door Khaelos op 04-12-2021 08:27 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
psychodude schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:54:
[...]

Om de eigen wekelijkse voortgang maar weer bij te houden, een update.

Played: 10 dagen, 11 uur en 31 minuten
Character level: 54 56

Gathering
Logging 140 148
Mining 173 184
Fishing 69 75
Harvesting 196 200 *O*
Tracking & Skinning 200

Refining
Smelting 147 151
Woodworking 133 137
Leatherworking 140 143
Weaving 138 150
Stonecutting 122 126

Crafting
Weaponsmithing 33 51
Armoring 112 116
Engineering 78
Jewelcrafting 28
Arcana 68 77
Cooking 118
Furnishing 12

Had deze week eigenlijk 57 willen worden, maar met de downtime van één avond net niet gelukt. Naja, 60 blijft in ieder geval in zicht. Eindelijk 8)7.

Dan eindelijk de tweede gathering skill 200 gekregen deze week, harvesting! :9 Mining begint inmiddels ook aardig in de buurt te komen met nu dus 184. Met name fishing blijft nog echt wel wat achterlopen, maar gaat langzaam aan zeker wel vooruit. Die 200 komt er met de tijd wel.

Qua Territory Stories en questing weer 3 arcs kunnen afronden afgelopen week, nu op 26/45 binnen de achievement tracker.

Ben benieuwd wanneer we de TP weer terug gaan zien. Begin langzaam aan toch best wel wat items te krijgen om te verkopen om wat ruimte te maken, zaken die ik zelf eigenlijk niet zo veel gebruik. Ook benieuwd of we deze week eindelijk iets van een ETA gaan krijgen voor wat betreft de server mergers.

Played: 11 dagen, 20 uur en 15 minuten
Character level: 56 59

Gathering
Logging 148 159
Mining 184 200 *O*
Fishing 75 85
Harvesting 200
Tracking & Skinning 200

Refining
Smelting 151 159
Woodworking 137 150
Leatherworking 143 150
Weaving 150 153
Stonecutting 126 142

Crafting
Weaponsmithing 51 71
Armoring 116 124
Engineering 78
Jewelcrafting 28 34
Arcana 77 86
Cooking 118 124
Furnishing 12 14

Zo. Mining dan als derde gathering skill nu ook op de 200. Logging loopt nog iets achter, maar zal in ieder geval ook niet al te lang meer duren. Fishing inmiddels 85, deze gaat nog iets langer nodig hebben om de 200 te bereiken :+.

Qua level inmiddels bijna 60! Zal waarschijnlijk vandaag eindelijk zover zijn :9. Nog maar half level te gaan.

Afgelopen week enkele losse quests gedaan, verder beetje townboards en faction missions gedaan voor faction rep en territory standing. Story arcs dus niet heel veel voortgang in gehad, sta nu op 27/45. Nog best wel wat content te gaan hier voordat ik dit afgerond heb. En met weer nieuwe quests met 1.2 erbij schiet het allemaal niet echt op :9.

Verder maar eens tijd om furnishing een beetje te gaan levelen. Recept voor Hope storage chest binnen. Prima voor eigen gebruik, en voor verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Eerste server merge komt eraan:
https://forums.newworld.c...brittia-central-eu/622867

Eindelijk goed nieuws op dit vlak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 11:54
Ik kan geen side-quests doen in Co-op of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
Cowamundo schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:30:
[...]

En waar haal je deze info vandaan? Want tot nu toe is er nog helemaal niks bekend over server merges behalve mensen die DENKEN dat het begin dec gaat gebeuren.
https://forums.newworld.c...brittia-central-eu/622867
:+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door Kidjuh op 04-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Ja een bericht van 8u geleden…
En wat een pracht van een merge 300+300… dat is daarna alsnog een server die het niet gaat overleven.
Maar goed, ze moeten ergens live testen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Cowamundo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:24:
[...]

Ja een bericht van 8u geleden…
En wat een pracht van een merge 300+300… dat is daarna alsnog een server die het niet gaat overleven.
Maar goed, ze moeten ergens live testen :+
Mardi heeft afgelopen week een gemiddelde peak van circa 750 gehad, Brittia iets lager dan dat.

Na de merge kom je uit op een server van ergens 1400 - 1500 spelers in dat geval op dit moment. Zo slecht is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Weet iemand een site waar je spelers aantallen kan zien per server?

Kon laatst alleen vinden per regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Khaelos schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:37:
Weet iemand een site waar je spelers aantallen kan zien per server?

Kon laatst alleen vinden per regio
https://nwdb.info/server-status

En wil je historisch kijken, dan de volgende site, voor bijvoorbeeld Barri:
https://nws.corentincloss...188a8&from=now-30d&to=now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Thanks!

Maar dit is wel erg triest ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTnupWjG7K4WJA7RX6pj8q-whYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFB4NdVhChlVuYDb3h2Zj7l6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Damn die is echt zo dood als een pier _O-

Wel non-stop ori farmen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Khaelos schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:11:
[...]

Pointland soortgelijk :9

https://nws.corentincloss...eaf64&from=now-30d&to=now

Voor gathering heb je inderdaad weinig competitie :+. Ondanks het lage aantal spelers draait de TP overigens nog zo slecht helemaal niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
psychodude schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:26:
[...]

Pointland soortgelijk :9

https://nws.corentincloss...eaf64&from=now-30d&to=now

Voor gathering heb je inderdaad weinig competitie :+. Ondanks het lage aantal spelers draait de TP overigens nog zo slecht helemaal niet verder.
barri is niet veel beter 200 avg over de week
dat is best weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ja klopt ik merk wel dat ik in de open wereld haast niemand meer tegenkom, alles in de hubs en in shattered is het nog druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Khaelos schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:11:
[...]

Dat is gewoon te koop voor 0.01g

Naja, dat was het 😅 sinds de patch notes bekend zijn is het ineens een stuk duurder, net als platimun ingots van 0.17 naar 5-6g

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozza
Net level 35 geworden.. 48 uur gespeeld. Speel hatchet/bow met meeste punten in dex. Nog flink wat werk om 60 te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Lekker chillen @Ozza de meeste zijn toch al 60, geniet vooral van de journey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Een van de devs heeft van het weekend op het forum gepost dat ze geluisterd hebben naar feedback en de gold prijs voor orbs en casts significant gaan verlagen. Ze hebben nog geen nieuwe prijs genoemd verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
RubenSaurus schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:47:
Een van de devs heeft van het weekend op het forum gepost dat ze geluisterd hebben naar feedback en de gold prijs voor orbs en casts significant gaan verlagen. Ze hebben nog geen nieuwe prijs genoemd verder.
Dat begint op goed nieuws te lijken want 600g exclusief tax per orb is absurt… zeker met de mogelijkheid om maximaal 7 orbs op 1 dag te kunnen maken. Dan moet je per dag 4200g excl. tax zien te verdienen…

Max 200g per orb zou ik nog wel schappelijk vinden maar we gaan het zien.

Vraag me soms wel af wat voor idee hun hebben van de economie.. en vooral hoeveel geld je kan verdienen zonder gebruik te maken van de TP.

Tuurlijk is alles te farmen maar het is jammer dat er vooral heel veel gekeken wordt naar de mensen die 5-6 uur of meer per dag spelen en de casual gamers die 1 max 2uur per dag of minder spelen helemaal onder gesneeuwd worden door alle time gated content waar overal een grind aan vast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ik heb nu steeds meer skills op 200 en maak dan dingen zoals Phoenixweave en Runic Leather zelf en verkoop die. Dus dan heb je wel een lekker inkomen erbij maar verder uit los grinden zonder de TP is het echt matig qua inkomsten vind ik persoonlijk.
Sinds de PTR open is zie je ook de prijs van orichalcum ore omhoog schieten omdat je daar straks tolvium en cinnabar van kunt maken 250:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Ja sinds die patch notes schieten meerdere prijzen omhoog.
Was zelf helaas te laat om bepaalde zaken flink in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Cowamundo schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:05:
Dat begint op goed nieuws te lijken want 600g exclusief tax per orb is absurt… zeker met de mogelijkheid om maximaal 7 orbs op 1 dag te kunnen maken. Dan moet je per dag 4200g excl. tax zien te verdienen…
In de praktijk zal die zeven op een dag tegen gaan vallen.

De reqs zijn op dit moment het volgende:
Need 1 Emerald - Found in trade skill aptitude caches. (need 200 in a tradeskill first I think)
Need 1 Citrine - Found in arena caches.
Need 1 Sapphire - Defeat final bosses lazarus & garden of genesis each day.
Need 2 Ruby - You find 1 in each outpost rush cache you get.
Need 3 Obsidium - Defeating 3 level 60+ open world bosses.
Need 7 Amethyst - Found in Breach Caches.
Need 10 Topaz - Drops from level 55+ creatures only if you consumed the attunement potion that needs to be crafted. Potion can only be crafted once every 7 days.
De Topaz kan één, hooguit 2 keer per week gedaan worden bijvoorbeeld door de timegating op de potion. En naar wat blijkt uit de PTR droprates lijkt het er op dat je eigenlijk zo'n 2.5 potion nodig hebt om tot 10 te komen. Oftewel, eens per circa 2.5 weken.

De Emerald variant, waarvoor trade skill aptitude caches nodig zijn, gaat vrij veel experience vragen om een cache te ontvangen.
Arcana
1/3 - 474,936 experience, Parcel of Arcana Materials
2/3 - 949,872 experience, Crate of Arcana Materials
3/3 - 1,439,200 experience, Package of Specialized Arcana Materials

Armoring
1/3 - 582,120 experience, Parcel of Armoring Materials
2/3 - 1,164,240 experience, Crate of Armoring Materials
3/3 - 1,764,000 experience, Package of Specialized Armoring Materials

Cooking
1/3 - 69,498 experience, Parcel of Cooking Materials
2/3 - 138,996 experience, Crate of Cooking Materials
3/3 - 210,600 experience, Package of Specialized Cooking Materials

Engineering
1/3 - 582,120 experience, Parcel of Engineering Materials
2/3 - 1,164,240 experience, Crate of Engineering Materials
3/3 - 1,764,000 experience, Package of Specialized Engineering Materials

Fishing
1/3 - 9,884 experience, Parcel of Fishing Materials
2/3 - 19,767 experience, Crate of Fishing Materials
3/3 - 29,950 experience, Package of Specialized Fishing Materials

Furnishing
1/3 - 654,720 experience, Parcel of Furnishing Materials
2/3 - 1,309,440 experience, Crate of Furnishing Materials
3/3 - 1,984,000 experience, Package of Specialized Furnishing Materials

Harvesting
1/3 - 17,652 experience, Parcel of Harvesting Materials
2/3 - 35,303 experience, Crate of Harvesting Materials
3/3 - 53,490 experience, Package of Specialized Harvesting Materials

Jewelcrafting
1/3 - 299,376 experience, Parcel of Jewelcrafting Materials
2/3 - 598,752 experience, Crate of Jewelcrafting Materials
3/3 - 907,200 experience, Package of Specialized Jewelcrafting Materials

Leatherworking
1/3 - 804,375 experience, Parcel of Leatherworking Materials
2/3 - 1,608,750 experience, Crate of Leatherworking Materials
3/3 - 2,437,500 experience, Package of Specialized Leatherworking Materials

Logging
1/3 - 41,131 experience, Parcel of Logging Materials
2/3 - 82,262 experience, Crate of Logging Materials
3/3 - 124,640 experience, Package of Specialized Logging Materials

Mining
1/3 - 16,328 experience, Parcel of Mining Materials
2/3 - 32,657 experience, Crate of Mining Materials
3/3 - 49,480 experience, Package of Specialized Mining Materials

Skinning
1/3 - 146,444 experience, Parcel of Skinning Materials
2/3 - 292,888 experience, Crate of Skinning Materials
3/3 - 443,770 experience, Package of Specialized Skinning Materials

Smelting
1/3 - 804,375 experience, Parcel of Smelting Materials
2/3 - 1,608,750 experience, Crate of Smelting Materials
3/3 - 2,437,500 experience, Package of Specialized Smelting Materials

Stonecutting
1/3 - 804,375 experience, Parcel of Stonecutting Materials
2/3 - 1,608,750 experience, Crate of Stonecutting Materials
3/3 - 2,437,500 experience, Package of Specialized Stonecutting Materials

Weaponsmithing
1/3 - 582,120 experience, Parcel of Weaponsmithing Materials
2/3 - 1,164,240 experience, Crate of Weaponsmithing Materials
3/3 - 1,764,000 experience, Package of Specialized Weaponsmithing Materials

Weaving
1/3 - 804,375 experience, Parcel of Weaving Materials
2/3 - 1,608,750 experience, Crate of Weaving Materials
3/3 - 2,437,500 experience, Package of Specialized Weaving Materials

Woodworking
1/3 - 804,375 experience, Parcel of Woodworking Materials
2/3 - 1,608,750 experience, Crate of Woodworking Materials
3/3 - 2,437,500 experience, Package of Specialized Woodworking Materials
Bron: https://nwdb.info/guides/...-skill-aptitude-explained

The caches lijken met gathering nog enigszins binnen handbereik te blijven, maar zeker niet iets dat je even zomaar standaard dagelijks naast de 5 andere varianten erbij doet op een kort avondje.

Om eigenlijk nog maar niet te spreken over de rest. Post server mergers zal een deel daar vermoedelijk makkelijker worden. Maar zelfs dan nog blijven dit echt vele, vele uren om allemaal te doen.
RubenSaurus schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:40:
Ik heb nu steeds meer skills op 200 en maak dan dingen zoals Phoenixweave en Runic Leather zelf en verkoop die. Dus dan heb je wel een lekker inkomen erbij maar verder uit los grinden zonder de TP is het echt matig qua inkomsten vind ik persoonlijk.
Sinds de PTR open is zie je ook de prijs van orichalcum ore omhoog schieten omdat je daar straks tolvium en cinnabar van kunt maken 250:1
Het feit dat het zonder TP lastig is, is voor de lange termijn economie echter gunstiger. De influx van nieuw geld is daarmee beperkt. De money printing press draait niet in overuren, dus devalueert het geld minder snel.

Zelfs, hoe beperkt het ook is, bemerk je nu al gewoon de nodige inflatie. Met name dingen als motes beginnen langzaam aan voor meer te verkopen op mijn server bijvoorbeeld. Diverse motes verkoop ik inmiddels weer voor meer dan 1g per stuk. Met de verkoop van motes alleen heb ik dit weekend al weer zo'n 3 - 4k gold binnen gehaald. Ook met resources als sandpaper, flux, etc. is steeds meer te verdienen indien je dit verkoopt.

Ik heb zelf dan ook verder weinig problemen met gold. Heb momenteel 63k. En komt netto eigenlijk alleen nog maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ze hebben geluisterd!
https://forums.newworld.c...-update/619609/5?u=parcob

Prijzen zijn echt mega geslonken naar 5 coins ipv 500 en je huidige gear wordt niet gedowngrade!
Ook wordt de wekelijkse cooldown voor die ene Gypsum verlaagd naar een dagelijkse en de andere gaan van 22 uur naar 18 uur.

[ Voor 24% gewijzigd door RubenSaurus op 07-12-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
RubenSaurus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:18:
Ze hebben geluisterd!
https://forums.newworld.c...-update/619609/5?u=parcob

Prijzen zijn echt mega geslonken naar 5 coins ipv 500 en je huidige gear wordt niet gedowngrade!
Ook wordt de wekelijkse cooldown voor die ene Gypsum verlaagd naar een dagelijkse en de andere gaan van 22 uur naar 18 uur.
En nog zijn er mensen die aan het zeiken zijn 8)7. Serieus, sommige mensen moeten echt zo snel mogelijk dit genre uitgetrapt worden als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
Ga maar vast beginnen met 600 gear inslaan de komende dagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ach joh, we hebben nog minstens tot half januari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Voor mij geen rush. Self crafted is een manier om het expertise systeem geheel te omzeilen. Prima om zelfvoorzienend te kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
Wel netjes dat ze toch geluisterd hebben naar alle klachten.
  • Kosten voor de expertise/gypsum orbs zijn verlaagd
  • Cooldowns voor de expertise/gypsum orbs zijn verlaagd
  • Items verkregen VOOR de patch in het voorjaar worden NIET aangepast in GS.
  • Items verkregen van quests worden NIET aangepast in GS
  • Crafted items worden NIET aangepast in GS
  • Gekochte items worden aangepast naar een gemiddelde ipv de HWM/Expertise score.
    Dit houdt in als je GS 500 hebt een een GS 600 items koopt de effectieve GS 550 wordt ipv 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
psychodude schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:49:
Voor mij geen rush. Self crafted is een manier om het expertise systeem geheel te omzeilen. Prima om zelfvoorzienend te kunnen zijn.
rush?:)
ben nu lvl 56. en rustig aan het doen. denk nu om void gauntlet te gaan lvlen, maar dat gaat weer dagen duren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
boemmie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:
[...]

rush?:)
ben nu lvl 56. en rustig aan het doen. denk nu om void gauntlet te gaan lvlen, maar dat gaat weer dagen duren:)
Een wapen levellen duurt hooguit 3 uurtjes als je weet waar je moet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
RubenSaurus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:09:
[...]

Een wapen levellen duurt hooguit 3 uurtjes als je weet waar je moet zijn :P
In plaats van geheimzinnig te doen zou ik zeggen, deel deze informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Het is niet dat het niet overal op internet staat, maar plekken met elite enemies tussen level 30-42 werken het beste. Duurt niet te lang om ze te killen en er zijn er vaak veel tegelijk. Deadman's Cove bijvoorbeeld, zorg dat je wel in een groepje terecht komt zodat je geen XP misloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
RubenSaurus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:42:
Het is niet dat het niet overal op internet staat, maar plekken met elite enemies tussen level 30-42 werken het beste. Duurt niet te lang om ze te killen en er zijn er vaak veel tegelijk. Deadman's Cove bijvoorbeeld, zorg dat je wel in een groepje terecht komt zodat je geen XP misloopt ;)
ook op barri, de zo als dood server?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Solo kun je ook nog een heel eind komen met lagere level elite mobs. Maar vind het persoonlijk echt dodelijk saai om op die manier de wapens te levelen :p.

Zelf gebruik ik gewoon mijn level 20 wapens niet langer in alle zones tot level 45 - 50 en werk op die manier mijn resterende wapens gaandeweg gewoon omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
boemmie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:00:
[...]

ook op barri, de zo als dood server?:)
Ik heb niks met Barri, ik speel op Eden op US-East en daar is het nog altijd druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Gisteren op Barri een aanvallende war gedaan op windsward, The Night Order en Nullify vs Trauma.
Helaas verloren maar wel een goede oefening.
En hammers.. Hammers everywhere! :+
@DivineNL thanks voor de hulp :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Eerste multi-server mergers staan inmiddels ook al vrij snel in de planning.
Greetings Adventurers,

We will be merging all of the worlds in the world set, Vanaheim Terra - Central EU and the worlds in the world set, Nibiru Mu - South America.

The following times are in your local timezone.

For Central Europe: Ishtakar, Metsola, Glitnir, Kalevala, Zu-Vendis, and Phaeacia will be merging into Caer Sidi on December 10, 2021 8:00 PM .

For South America: Tuma, Svarga, Rukh and Patala will be merging into Irkalla on December 10, 2021 8:00 PM .

Once in game messaging is posted, which is estimated to be sent within the next 24 hours, players in these worlds will not be able to transfer servers. They will see a banner at the bottom of their screen reminding them of this merge when they enter the game.
Met enige hoop betekend dat dat indien dit alles goed gaat, we volgende week diverse andere world sets zullen gaan zien mergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
YouTube: New World - Timeline of a Failure

Als je dit allemaal hoort is het bijzonder dat er überhaupt nog iemand speelt :')

Vooral al die gold dupes waar niks aan gedaan word steken behoorlijk.. (de fix wel maar het geduped gold niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Haha josh heeft al een paar mooie filmpjes over NW gemaakt! En idd… het is gewoon een puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ik heb ook ergens sterk het vermoeden dat we binnen 1 jaar een soort van 'remastered' editie krijgen, waarin ze veel zaken op de schop hebben genomen om het weer aantrekkelijker te maken. Misschien dat ze het wel 'free-to-play' maken.

Ik merk dat ik de laatste tijd een nasmaak heb als ik de game opstart en het vaak niet lang vol hou om te blijven spelen, vreemd genoeg.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 16:30
Khaelos schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:16:
Gisteren op Barri een aanvallende war gedaan op windsward, The Night Order en Nullify vs Trauma.
Helaas verloren maar wel een goede oefening.
En hammers.. Hammers everywhere! :+
@DivineNL thanks voor de hulp :*)
Was inderdaad een leuke war :)
Gisteren de war voor WF was ook spannend en last minute gewonnen :)

Dit soort wars maken het spel wel nog leuk om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:42
Metian schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:37:
Ik heb ook ergens sterk het vermoeden dat we binnen 1 jaar een soort van 'remastered' editie krijgen, waarin ze veel zaken op de schop hebben genomen om het weer aantrekkelijker te maken. Misschien dat ze het wel 'free-to-play' maken.

Ik merk dat ik de laatste tijd een nasmaak heb als ik de game opstart en het vaak niet lang vol hou om te blijven spelen, vreemd genoeg.
Oei, klinkt bekend zoals bij FF14 (Eerste versie nog gespeeld, is later offline gehaald en terug uitgebracht onder A Realm Reborn) of the elder scrolls online (Ook direct bij launch gespeeld. Is later opnieuw gelanceerd onder The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited) :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Boermansjo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:58:
[...]

Oei, klinkt bekend zoals bij FF14 (Eerste versie nog gespeeld, is later offline gehaald en terug uitgebracht onder A Realm Reborn) of the elder scrolls online (Ook direct bij launch gespeeld. Is later opnieuw gelanceerd onder The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited) :X
Het heeft bij die 2 games wel erg goed uitgepakt uiteindelijk :P vooral FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:24:
[...]

Het heeft bij die 2 games wel erg goed uitgepakt uiteindelijk :P vooral FFXIV
Ook ESO heeft het zeker geen windeieren gelegd.

Overigens is de remastered editie van ESO natuurlijk wel een beetje een wassen neus. Het is gewoon continu development geweest, met reguliere doorgang van de game.

In het geval van New World verwacht ik persoonlijk een soortgelijk beloop als ESO. De huidige problemen werken ze wel weg. Sterker nog, een belangrijk deel is eigenlijk al weggewerkt. En diverse quality of life veranderingen gaan we zien komen.

Zeker de 1.2 veranderingen zijn natuurlijk al een positieve verandering. Met name de laatste wijzingen binnen het eerder geplande. Zo wordt het verkrijgen van 600 prestiege straks toch echt prettiger dan de huidige HWM grind via elite trash en chest runs. En weten we dat hardmore runs + nog eens 6 nieuwe dungeons in ontwikkeling zijn.

En met veel van de kinderziektes als ook server mergers straks achter de rug, zal het mij niet verbazen om in een redelijk tempo content patches te gaan blijven zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
psychodude schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:23:
[...]

Played: 11 dagen, 20 uur en 15 minuten
Character level: 56 59

Gathering
Logging 148 159
Mining 184 200 *O*
Fishing 75 85
Harvesting 200
Tracking & Skinning 200

Refining
Smelting 151 159
Woodworking 137 150
Leatherworking 143 150
Weaving 150 153
Stonecutting 126 142

Crafting
Weaponsmithing 51 71
Armoring 116 124
Engineering 78
Jewelcrafting 28 34
Arcana 77 86
Cooking 118 124
Furnishing 12 14

Zo. Mining dan als derde gathering skill nu ook op de 200. Logging loopt nog iets achter, maar zal in ieder geval ook niet al te lang meer duren. Fishing inmiddels 85, deze gaat nog iets langer nodig hebben om de 200 te bereiken :+.

Qua level inmiddels bijna 60! Zal waarschijnlijk vandaag eindelijk zover zijn :9. Nog maar half level te gaan.

Afgelopen week enkele losse quests gedaan, verder beetje townboards en faction missions gedaan voor faction rep en territory standing. Story arcs dus niet heel veel voortgang in gehad, sta nu op 27/45. Nog best wel wat content te gaan hier voordat ik dit afgerond heb. En met weer nieuwe quests met 1.2 erbij schiet het allemaal niet echt op :9.

Verder maar eens tijd om furnishing een beetje te gaan levelen. Recept voor Hope storage chest binnen. Prima voor eigen gebruik, en voor verkoop.
Weer een weekje verder. Afgelopen weken een paar vrije dagen gehad. Iets meer kunnen spelen dan gebruikelijk.

Played: 13 dagen, 13 uur en 46 minuten
Character level: 59 60 *O*

Gathering
Logging 159 176
Mining 200
Fishing 85 95
Harvesting 200
Tracking & Skinning 200

Refining
Smelting 159 162
Woodworking 150 152
Leatherworking 150 151
Weaving 153 154
Stonecutting 142 152

Crafting
Weaponsmithing 71 79
Armoring 124 125
Engineering 78 79
Jewelcrafting 34 65
Arcana 86 93
Cooking 124 125
Furnishing 14 75

Dan ook eindelijk level 60 geworden afgelopen week! :9 Maar nog genoeg anders te doen. Zoals aangegeven vorige week probeer ik furnishing versneld richting 145 te krijgen zodat ik mijn Hope storage chests kan maken. Met furnishing nu op 75 i.p.v. 14 in ieder geval een goede stap in de richting genomen. Maar nog een redelijke weg te gaan :9.

Een chronisch gebrek aan resources als sandpaper en flux speelt een beetje partte. Voor wat betreft flux op dit moment weer even niet nodig door een furnishing recipe waarbij iron gebruikt wordt, dat is echt eindeloos te verkrijgen. Maar sandpaper wordt maar beperkt aangeboden op de TP, plus ontzettend duur, dus verzamel ik zelf. Maar kost weer best veel tijd. Naja, first world problems :+.

Ook afgelopen week eigenlijk weer wat minder quests gedaan, nu op 28/45 story arcs finished. Totaal van 270 quests completed. Indien de 525 quest achievement ook al daadwerkelijk haalbaar is, ben ik afgelopen week ergens de 50% gepasseerd.

Ben benieuwd verder hoe de mergers verlopen. Hoor weinig problemen naar voren komen tot nu toe. Stemt positief. Denk dat zo'n beetje de hele server bij mij toch wel uitkijkt naar de merge. Eindelijk weer wat meer leven in de brouwerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
@psychodude you filthy casual _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Hehe. Vanaf dag 1 al een casual approach genomen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Iemand tips om refining materials te krijgen (flux/paper/weave etc.)?

De materials zelf farmen is geen problemen, maar de refining parts wel. Ik kom altijd veel te veel te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Squishie schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:55:
Iemand tips om refining materials te krijgen (flux/paper/weave etc.)?

De materials zelf farmen is geen problemen, maar de refining parts wel. Ik kom altijd veel te veel te kort.
Expeditions en op lvl60 chest/HWM runs.
Of zelf was low level chest runs doen, zijn genoeg routes op internet te vinden (jammer dat die maps niet meer goed werken zonder 2e monitor).

Ik doe het een beetje in fases. eerst chest runs voor HWM daarbij krijg ik genoeg reagents.
Als mijn storage daar weer mee vol begint te raken ga ik ook materials farmen of weer van alles te craften.

Of je moet gewoon geld investeren om reagents te kopen maar met sommige prijzen is dat niet terug te verdienen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cowamundo op 13-12-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Cowamundo schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:09:
[...]

Expeditions en op lvl60 chest/HWM runs.
Of zelf was low level chest runs doen, zijn genoeg routes op internet te vinden (jammer dat die maps niet meer goed werken zonder 2e monitor).

Ik doe het een beetje in fases. eerst chest runs voor HWM daarbij krijg ik genoeg reagents.
Als mijn storage daar weer mee vol begint te raken ga ik ook materials farmen of weer van alles te craften.

Of je moet gewoon geld investeren om reagents te kopen maar met sommige prijzen is dat niet terug te verdienen.
ja ik had er 2k ingepompt maar dat schiet niet op.... zeker als ik maar 10k totaal heb.... 8)7 8)7 8)7 8)7
Mijn house upkeep is al een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Het ziet er naar uit dat vandaag niet de kerst patch komt die op dit moment op de PTR staat.
Ik had wel zin in wat nieuwe content maar de server mergers gaan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Carthrax schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:53:
Het ziet er naar uit dat vandaag niet de kerst patch komt die op dit moment op de PTR staat.
Ik had wel zin in wat nieuwe content maar de server mergers gaan voor.
De originele datum was gisteren al zelfs, ze hebben nu alleen bekend gemaakt dat hij komt en dat je de berichtgeving in de gaten moet houden voor verdere updates :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Zo! Eergister volle voidbent laten maken voordat de beruchte WM patch hit.
Maar man man man wat een grind zeg al die motes!
Totale GS nu wel op een fijne 585 :*) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcZwsJoyxeLCO5z_MjYK2KyN9Fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKFKtom2SripsqbcaKsU3Ovk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik speel als bruiser met Greataxe/hatchet of Warhammer net wat er nodig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
13.00 uur vanmiddag komt de update: https://forums.newworld.c...ber-monthly-update/639018

• Cowamundo
Ik dacht dat ze eerst voorrang zouden geven aan de server merges... zucht!
Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord